Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: PSV maakt melding van data van confrontaties met FC Basel

Laatste update:

PSV neemt het in de tweede voorronde van de Champions League op tegen het Zwitserse FC Basel, zo heeft een loting in het Zwitserse Nyon woensdagmiddag bepaald. De eerste wedstrijd in Eindhoven staat voor 23 of 24 juli op de agenda. De return vindt een week later plaats in Zwitserland. Het Griekse Olympiacos, de andere mogelijke tegenstander van PSV, is gekoppeld aan Viktoria Plzen uit Tsjechië.

PSV speelde in Europees verband nooit eerder tegen FC Basel, waar twee oude bekenden onder contract staan. Tweevoudig Nederlands international Ricky van Wolfswinkel speelde voor Vitesse en FC Utrecht, terwijl doelman Martin Hansen voor ADO Den Haag en sc Heerenveen uitkwam. De keeper bezorgde PSV in dienst van ADO ooit een kater, door in de slotfase op prachtige wijze de 2-2 te maken.

De tweede voorronde van de Champions League is voor PSV van groot belang. Als de ploeg van trainer Mark van Bommel die overleeft, heeft het in ieder geval een ticket voor de groepsfase van de Europa League op zak. In dat geval volgen nog twee voorrondes in de Champions League. Mocht Basel verslagen worden, dan speelt PSV in de derde voorronde tegen Club Brugge, Krasnodar, Medipol Basaksehir of LASK Linz.

Slaagt PSV er niet in om af te rekenen met de Zwitserse nummer twee van afgelopen seizoen, dan zijn de Eindhovenaren veroordeeld tot het spelen van de derde (en eventueel vierde) voorronde van de Europa League. Overigens begint ook Feyenoord in de derde Europa League-voorronde, terwijl AZ en FC Utrecht instromen in de tweede.

PSV neemt deel aan de Champions League-voorronderoute voor niet-kampioenen, door de UEFA ook wel het League Path genoemd. Als de nummer twee van de Eredivisie erin slaagt om drie opeenvolgende voorrondes te overleven, dan komt PSV in de groepsfase van de Champions League. Ajax zit als kampioen van Nederland in het Champions Path en moet twee voorrondes overleven om de groepsfase te bereiken.

Update 18 juni 17.53 uur - PSV maakt melding van data van confrontaties met FC Basel
De speeldata van de wedstrijden tussen PSV en FC Basel zijn bekendgemaakt. De ploeg van trainer Mark van Bommel ontvangt de club uit Zwitserland in de tweede voorronde van de Champions League op dinsdag 23 juli. Een week later, op dinsdag 30 juni, staat de return in Zwitserland op het programma.

Denk jij dat PSV FC Basel uit gaat schakelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had een hele lichte voorkeur voor Basel, op basis wat ik over de ploegen gelezen had. Wat dat betreft prima dus. Nu nog zorgen dat we niet reglementair verliezen omdat we te weinig spelers hebben tegen die tijd. De verdediging zonder Schwaab en Angelino baart mij echt zorgen.

Deze horde zien door te komen en dan tref je Linz, Basaksehir, Club Brugge of Krasnodar. Schakel je een van hen uit heb je in ieder geval Europa League voetbal. (edit: klopt niet; PSV is bij winst tegen Basel al verzekerd van Europa League.)

Edit: ik zie nu dat Martin Hansen bij Basel onder de lat staat. Kunnen we nog wisselen?

19 juni 2019 om 12:25

Het lijkt wel of PSV geen idee heeft dat volgende maand het seizoen begint, er gebeurt voor mijn gevoel helemaal niks.

19 juni 2019 om 12:29

Het is ook niet ideaal om zo vroeg al te moeten toeslaan. De markt begint nu ook pas een beetje op gang te komen. Hopelijk is in ieder geval de verdediging beter op orde eind Juli.

19 juni 2019 om 12:39

Aan het begin van de transferperiode heb je toch juist meer opties? Hoe vroeger hoe beter lijkt me dus. Ajax heeft bijvoorbeeld al 4 spelers aangetrokken voor volgend seizoen.

19 juni 2019 om 12:40

Het is ook niet ideaal om pas na de voorrondes toe te slaan of net ervoor want dan is het te laat, je betaald nu wel meer voor spelers maar dat betaald zich als het goed is weer terug met CL voetbal, dat is het risico wat je wel of niet neemt..

19 juni 2019 om 12:44

@uilvanminerva

" Het lijkt wel of PSV geen idee heeft dat volgende maand het seizoen begint, er gebeurt voor mijn gevoel helemaal niks. "

Dat is heel logisch omdat PSV niet in de luxe positie van Ajax verkeert en geen tientallen miljoenen op de bank heeft staan. Aankopen moeten gefinancieerd worden vanuit de begroting en aangezien het enige verdienmodel van de club uit CL deelname en de verkoop van spelers bestaat, moet de club de uitgaven aan aankopen financieren met de opbrengsten uit verkopen. PSV kan niet als Ajax voorinvesteringen doen omdat de club daar de middelen niet voor heeft en zal eerst moeten wachten tot er geld binnen komt uit verkopen. Als PSV de verwachte inkomsten uit de transfer van Lozano nu al zou gaan besteden en die verkoop zou niet doorgaan omdat Lozano bij het uitlaten van zijn hond zijn poot breekt, zit PSV meteen met een enorm gat in de begroting. En dat kan de club zich na het bijna faillissement niet permitteren. Ajax kan een dergelijke meevaller opvangen met het enorme eigen vermogen, PSV heeft die luxe positie niet. En dus is het logisch dat het bij PSV stil is aan het transferfront omdat de spelers die al weg zijn gegaan, niets hebben opgeleverd en er dus ook niet voldoende geld is voor aankopen.

19 juni 2019 om 12:46

Belangrijk is dan om de selectie rond te hebben. Er zal zeker nog een goede centrale verdediger moeten komen en linksback.

19 juni 2019 om 12:52

Gerbrandts heeft dit gisteren mooi verwoord. Toen hij bij PSV begon had de club een eigen vermogen van -50 miljoen. Die is inmiddels weg gewerkt maar PSV is nog altijd niet gigantisch rijk.

Ajax kan spelers aantrekken door de gigantische bedragen die ze de afgelopen jaren gekregen hebben. Voordat jongens als Sanchez en Tagliafico voor grotere bedragen werden overgenomen bracht Ajax een paar jaar nauwlijks grote spelers binnen. Vandaar dat het in die tijd minder vaak kampioen werd, of met niet het mooiste voetbal en het stuntwerk van Frank de Boer.

PSV kan zo nu en dan een grote investering doen. Maar helaas niet zomaar. Op dit moment lijkt PSV te wachten tot er eerst geld in het laatje komt. Jongens als Lozano, Pereiro, De Jong, Angelino en Bergwijn staan op de nominatie om te vertrekken. Daarna kan PSv pas gerichte aankopen gaan doen...

Gerbrandts heeft belooft om alleen aankopen te doen wanneer dit kan toen hij bij PSV begon. En iedereen loopt daarom met hem weg, hij is transparant en doet geen heftige financiele gokken. (toevallig de ene gok die genomen is met Romero lijkt slecht uit te vallen...). Dit betekend wel weer vervelende constructies zoals die met Lozano en Angelino waar je misschien meer uit had kunnen halen als je een paar seizoenen geleden 5 miljoen meer had geinvesteerd.

Ik ben persoonlijk heel erg blij met de gang van zaken omdat we eigenlijk een beetje staan waar Ajax ongeveer 5 tot 7 jaar geleden stond. Geen belachelijke aankopen doen tot we een flink positief vermogen hebben. Het vermogen groeit langzaam aan door de verkopen van PSV die niet volledig herinvesteerd worden. Maar dit betekend wel dat we geen gekke dingen hoeven te verwachten én dat we de komende seizoenen ook niet hoeven te rekenen op een voltallige selectie voor 1 Augustus.

Marcel Brandts stond er bijvoorbeeld ook om bekend om graag tot de laatste transferweek te wachten om zo de pareltjes van de transfermarkt eruit te plukken. Spelers die van de club weg moesten maar geen nieuwe club vonden en daarom voor een 'zacht prijsje' op te halen waren zoals een Guardado bijvoorbeeld. Of het transfervrij binnenhalen van Schwaab.

Ik ben het ermee eens dat er écht wat moet gebeuren achterin bij PSV willen we kans maken om europees voetbal te spelen (laat staan Champions League). Maar ik ben behoedzaam voor de geruchten de komende tijd.

Ideaal zouden jongens als Lyanco, Van Aanholt en Van Drongelen zijn die nu worden genoemd. Maar ik zie ons zomaar met jongens als Buttner of Jetro Willems op de proppen komen omdat die nu goedkoop op te halen zijn.............

19 juni 2019 om 13:13

Ajax is ook natuurlijk wel zo rijk doordat er 4 jaar achter elkaar groepsfase werd gespeeld van de CL. En verder werd er eigenlijk nauwelijks geld uit gegeven. Waardoor de bankrekening enorm groeide.

Het verschil is natuurlijk dat je nu als kampioen niet meer automatisch geplaatst bent. En toen wel. Daar staat weer tegen over dat deelname aan de CL nu meer oplevert dan toentertijd.

Maar wat dus wel enorm belangrijk is voor PSV is om die groepsfase te halen. Zodat je die 40+ Miljoen weer in je zak kan steken. Als je dat structureel weet te doen (en Ajax ook) dan blijft de eredivisie spannend boven in.

Maar dan moet PSV nu dus wel vast wat geld gaan investeren om er voor te zorgen dat er tegen Basel een volledige complete selectie staat die samen de voorbereiding hebben doorlopen. Doe je dat niet kun je er zomaar uit vliegen.

19 juni 2019 om 13:15

Eigenlijk was Daley Sinkgraven van Ajax wel een goede optie voor vijf miljoen geweest. Ik vermoed dat hij dit seizoen wel fit zou blijven en je hebt er een back bij die basisspeler was van een EL-finale ploeg. Voor Nederlandse begrippen een prima speler.

Viergever kan trouwens ook linksback, dus misschien moeten ze gewoon een extra centrale verdediger aantrekken of één van de verdedigende middenvelders uitproberen in het centrum ala Frenkie de Jong.

19 juni 2019 om 13:16

@zidane

eens met je verhaal, echter heeft PSV wel twee mega problemen, Ajax en het niet direct gekwalificeerd zijn voor de CL bij het behalen van het kampioenschap. In de tijd dat Ajax er niet al te best voor stond kregen ze de centen bijna dubbel binnen. Nauwelijks investeren, maar wel verkopen voor miljoenen en bij een kampioenschap automatisch CL miljoenen. Ze werden toen in 5 jaar 4 keer kampioen en de miljoenen stroomde echt binnen. Zo goed waren de selecties niet (hooguit de selectie van het eerste anderhalve seizoen was echt competitief), maar zo gigantisch investeerde directe concurrenten PSV en Feyenoord nou ook weer niet, dus had je kans met een matige selectie.

Beide punten gelden niet meer. Kampioen is niet automatisch CL (misschien krijgen we dat weer terug) en je concurrent is niet bang om grof geld neer te leggen voor spelers. Net wel/net niet jeugdspelers krijgen zelfs nauwelijks speeltijd, want dan wordt er gewoon een speler gehaald.

Dat maakt het een lastige klus voor PSV om op dat niveau te komen. Aan de andere kant een twee jeugdlichtingen met twee absolute wereldtoppers en je kunt vele miljoenen bijschrijven. Het is natuurlijk ook een kwestie van geluk hebben. Want laten we wel wezen de duurste uitgaande transfers van Ajax waren nou niet echt mega investeringen ofzo.

19 juni 2019 om 13:17

@zidane, goed verhaal en het klopt ook. Vraag mij echter af of PSV wellicht niet te laat is. Ajax heeft pas op de plaats gemaakt op het moment dat het verschil tussen de top van NL niet zo groot was. Zij konden met doorstroming van eigen jeugd en kleine aankopen bij blijven. Ik vraag me af of PSV (en de andere nl club’s) nu op dezelfde wijze in de buurt van Ajax kunnen blijven.
PSV kon Ajax bijblijven toe zij de inkomsten uit transfers en de CL genereren en Ajax alleen inkomsten had uit de transfers en Europa League. Nu vallen de CL inkomsten mogelijk weg bij PSV en krijgt Ajax ze juist extra erbij. Vraag me af hoe groot het financiële verschil dan wordt. Ajax had het juiste momentum, ben benieuwd of dat voor PSV ook zo is.

19 juni 2019 om 13:20

@zinedane

" Gerbrandts heeft belooft om alleen aankopen te doen wanneer dit kan toen hij bij PSV begon. En iedereen loopt daarom met hem weg, hij is transparant en doet geen heftige financiele gokken."

Als PSV iets niet is, is het transparant. De club doet heel erg geheimzinnig over transferzaken en idem dito over de begroting. Dat is er ook de oorzaak van dat over de financiele gang van zaken zoveel gespeculeerd wordt. Vorig jaar stond er nog in de media (ik dacht het Brabants Dagblad) dat PSV een eigen vermogen van 30 of 50 miljoen zou hebben, nu heeft Gerbrands zelf naar buiten gebracht (en is nu dus wel transparant) dat het daarbij om een negatief eigen vermogen ging. En dat scheelt een slok op een borrel. Het is wel typisch dat het op een moment naar buiten wordt gebracht dat dat negatieve vermogen (bijna) is weg gewerkt, al is dat ook wel weer begrijpelijk omdat dat ivm met de gemeentesteun gevoelig ligt.

" Ajax kan spelers aantrekken door de gigantische bedragen die ze de afgelopen jaren gekregen hebben. Voordat jongens als Sanchez en Tagliafico voor grotere bedragen werden overgenomen bracht Ajax een paar jaar nauwelijks grote spelers binnen" .

Dat klopt alleen indirect. Omdat het geld dat o.a. met die verkopen is opgehaald voor een groot gedeelte in het eigen vermogen is gestopt. Ajax is echter een beursgenoteerde onderneming en omdat de financiele huishouding rechtstreeks van invloed is op de aandelenkoers, is de club wettelijk verplicht daar openheid van zaken over te geven. Ajax heeft vorig jaar alleen Kluivert verkocht, maar het bedrag was lang niet genoeg om de aankopen van o.a. Labyad, Blind en Tadic mee te bekostigen. Omdat de club een fiks verlies dreigde te leiden, heeft men een verplichte winstwaarschuwing moeten afgeven. Uiteindelijk hebben de succesvolle CL campagne en de verkoop van Wober en De Jong zoveel geld in het laadje gebracht dat het boekjaar met een recordwinst zal worden afgesloten, ipv dat er verlies geincasseerd moest worden. Door het enorme eigen vermogen, waarmee eventuele verliezen op eigen kracht kunnen worden afgedekt, was het voor Ajax geen enkel probleem om voorinvesteringen te doen en Tadic en Blind kunnen aankopen ondanks een dreigende miljoenenwinst. Dat is de luxepositie die Ajax dankzij het enorme eigen vermogen ten opzichte van PSV heeft.

Gerbrands zegt in het interview heel stoer dat PSV zich niets van Ajax aantrekt en haar eigen plan trekt. Hij wist echter wel exact te vertellen hoe groot het eigen vermogen van Ajax enige tijd geleden was en hoe hoog het nu is. Dat betekent dat hij wel degelijk met Ajax bezig is en je die uitspraak dus met een flinke korrel zout moet nemen.

19 juni 2019 om 13:29

@Scepticus, PSV heeft wel zo'n 40 miljoen overgehouden aan de CL. Dus ze hebben wel wat te besteden.

Edit: ik vind PSV ook niet transparant als het gaat om aankopen en de bijbehorende doorverkooppercentages. Er wordt gespeculeerd over wat er verschuldigd is voor Lozano. En natuurlijk hoeft PSV niets te verklaren. Maar transparant zijn ze niet.

19 juni 2019 om 13:45

Ik denk dat het voor PSV cruciaal is dat ze dit seizoen CL halen. Het lastige is; je kan investeren van te voren met het risico dat het mislukt.. of je gokt dat het met de huidige selectie lukt, met een groter risico dat je het niet haalt, maar haal je het wel heb je meer geld te besteden EN ben je aantrekkelijker voor grotere spelers. Kortom, erg lastige situatie.

19 juni 2019 om 13:46

@kyle66

" PSV heeft wel zo'n 40 miljoen overgehouden aan de CL. Dus ze hebben wel wat te besteden" .

Dat zijn alleen de inkomsten, maar de CL levert natuurlijk extra uitgaven op. Bovendien gaan er van die inkomsten ook nog belastingen af. Ten derde wil PSV net als Ajax een extra potje creeren om tegenvallers mee te kunnen opvangen en dat gaat natuurlijk niet lukken als je dat geld gaat gebruiken om spelers van te kopen. En ten vierde heeft Gerbrands zelf naar buiten gebracht dat er nog steeds schulden vereffend moeten worden. Het is dus maar zeer de vraag in hoeverre je gelijk hebt.

19 juni 2019 om 13:47

@ Uilvanminerva

Vind je ? Ik denk dat de meeste zaakwaarnemers allemaal wachten totdat de verschillende tournooien zijn afgelopen voordat ze met partijen willen onderhandelen. Daarnaast moet PSV altijd creatief bij transfers van 10 of meer, dus ik ben bang dat jullie geduld moeten hebben. Al snap ik de frustratie want FC Basel is wel een degelijke tegenstander, al ga ik er vanuit dat PSV dit varkentje zal wassen.

19 juni 2019 om 13:51

Dus dat. Zo net onder een ander artikel soort gelijke reactie gegeven. Je hebt geen verdedigers over en daarnaast te zwijgen over evt. aanvallers. Hoop dat er intern nog een en ander speelt maar ik vrees voor het ergste. Hoop niet dat we over gaan tot een paniekaankoop.

19 juni 2019 om 14:16

@Scepticus, natuurlijk wil PSV ook een potje creëren, maar om geld te verdienen, moet men eerst uitgeven, wordt zo vaak gezegd. En dat gaat in dit geval wel op: om het geld van de CL te krijgen, moet er worden gewonnen. Om te winnen, heb je een goed ingespeeld elftal nodig. In de verdediging is Schwaab al weg en hoogstwaarschijnlijk gaat Angelino ook weg. Ik las dat hij gisteren al afwezig was bij de training. Dus er moet minstens 1 speler voor de verdediging worden gehaald.

19 juni 2019 om 16:34

Het verhaal wat betreft de positie van Ajax steekt wat anders in elkaar dan dat jij het voorspiegelt.

In de jaren 00 hebben alle Nederlandse topclubs, plus AZ en Twente, die een aanval deden op de top en daarin deels slaagden door 2 kampioenschappen, zich financieel enorm vergallopeert, waardoor enorme tekorten en bijna faillsementen onstonden. Feyenoord moest een lening bij zijn vrienden sluiten, PSV lukte het om zijn bij commerciele banken gesloten leningen te herfinancieren via de gemeente bij de bank voor Nederlandse gemeenten, AZ en Ajax gingen zwaar saneren en Twente is nog steeds aan het pappen en nathouden en zit nu door een enorme schuldenlast aan een ontzettend dure huishouding zonder kapitaal op het veld(lees een enorme begroting voor een kutselectie).

Daar waar de andere clubs trucen hebben uitgehaald, hebben AZ en Ajax gewerkt aan een gezonde basis, waarvandaan met de rem op geinvesteerd kon worden. Dat gebeurde op een oerhollandse manier, dat in schril contract staat met wat Feyenoord en PSV gedaan hebben; daar werd eenmalig de beurs vol open gezet.

Hoe dan ook, PSV staat helemaal niet waar Ajax 5 tot 7 jaar geleden stond, want 7 jaar geleden is bij Ajax het beleid rigoreus veranderd, van de directie tot aan de Rvc, financieel zwaar gesaneerd en belangrijker nog, de opleiding, de goudader, is zwaar gerenoveerd. Bij PSV heb ik niets van dit alles vernomen; het komt op mij over als waan van de dag beleid; ik hoor Toon Gerbrands geruststellen, maar ik zou er niet gerust van worden als ik PSV fan zou zijn. John de Jong staat voor een lastige taak om de selectie heel snel op niveau te brengen voordat PSV aantreed tegen Basel. Ik benijd hem niet moet ik zeggen Ik hoop voor het Nederlands voetbal, de Uefa coefficient, dat JdJ capabel is, want anders vrees ik het ergste. .

Tot slot, Tagliafico en Sanchez hebben maar liefst 4 miljoen pp gekost. Je zal Ziyech en Neres wel bedoelt hebben, want die waren net zo duur als bv 'gokje' Romero.

19 juni 2019 om 12:26

Basel moet te doen zijn ja! Verder hopen dan op Linz? Ik ken die club niet, maar schat de andere 3 mogelijkheden net iets hoger in dan PSV op het moment.

19 juni 2019 om 12:32

Nummer 2 van dit seizoen in Oostenrijk (achter RB Salzburg uiteraard). Lijkt me inderdaad de makkelijkste tegenstander van de mogelijke vier. Overigens is PSV tegen die andere 3 ook niet kansloos hoor, maar goed je kan er zomaar van verliezen. Een vrij zware route voor PSV naar Europees voetbal. Zeker omdat deze potten altijd zo vroeg zijn, ik kan me haast niet voorstellen dat PSV met een complete selectie aan deze potten gaat starten eerlijk gezegd.

19 juni 2019 om 13:02

Moet te doen zijn, en als PSV zoals Gebrands gisteren zij bij de beste 32 van Europa wil gaan horen moeten ze deze wedstrijden winnen.
Maar in tegenstelling tot PSV wat nu 41ste staat op de club ranking, staat Basel wel bij de beste 32 (zij het met een 30ste plaats maar net), dus makkelijk zal het niet worden...
Ze zullen in Zwitserland dus ongetwijlfeld ook denken, “moet te doen zijn”.

21 juni 2019 om 18:19

klopt, maar Basel was vorig seizoen nog onsuccesvoller dan Psv, met 15 punten achterstand in de competitie en verlies in de tweede voorronde.
Basel is niet meer het Basel van een aantal jaren geleden. Ik zou toch mijn geld op PSV zetten, zeker met Van Drongelen en Pieters.

19 juni 2019 om 12:27

Vorig jaar was het zo dat Ajax al verzekerd was van Europees voetbal nadat het in de 2e ronde Sturm Graz had uitgeschakeld. Dat zal dit jaar ook wel zo zijn denk? Dan hoeft psv dus alleen Basel uit te schakelen voor Europees voetbal.

19 juni 2019 om 12:33

Geen idee of dat zo is maar Nederland is tov vorig jaar gezakt in ranking, kan dus verschillen. Zo moest PSV vorig jaar 1 ronde spelen, moet Ajax als kampioen er nu 2.

19 juni 2019 om 12:38

"de tweede voorronde van de Champions League is voor PSV van groot belang. Als de ploeg van trainer Mark van Bommel die overleeft, heeft het in ieder geval een ticket voor de groepsfase van de Europa League op zak." Volgens mij spelen ze dan gewoon EL.

19 juni 2019 om 12:43

Dat moest PSV eigenlijk ook eerst, maar er werd doorgeschoven omdat Marseille de Europa League finale verloor van Atletico. Atletico was sowieso al zeker van CL ticket en Marseille in eigen competitie niet. Dus ging iemand uit de voorronde rechtstreeks naar poulefase op de plek die anders Marseille zou innemen. Toen schoof psv van 3e voorronde naar de laatste play off ronde door. Dit jaar profiteerde Red Bull Salzburg daarvan. Die ging rechtsreeks naar CL poule, omdat Liverpool en Chelsea al zeker waren van CL voetbal in eigen competitie. Als Ajax de Champions league had gewonnen, was Salzburg niet rechtstreeks naar CL gegaan dit jaar. Want Ajax heeft natuurlijk zelfs als kampioen geen rechtstreekse plaatsing. Helaas is Ajax niet naar play off ronde opgeschoven. Een Tsjechische of Zwitserse club wel dacht ik. Nederland was inderdaad gezakt (14) maar volgend seizoen staan we 11e en krijgen we rechtstreeks CL voor de kampioen mocht de titelhouder zich ook via de competitie voor de CL te plaatsen.

19 juni 2019 om 13:37

Maar begrijp ik het goed dat Ajax niet automatisch geplaatst is voor de groepsfase van de EL als zij in de tweede voorronde verliezen?

19 juni 2019 om 13:50

Ajax4xCL legt het niet helemaal correct uit. Red Bull was als kampioen sws geplaats en die ticket schoof door naar Lyon.

@Kyle66 ajax stroomt in de 3e voorronde van de kampioensroute als ze eruit gaan moeten ze play offs europa league spelen bij winst stroom je door maar de laatste play off van de champions league.

19 juni 2019 om 14:18

@ajax01-95, dank voor het antwoord. Op zich wel een beetje raar dat Ajax een voorronde later dan PSV instroomt, maar itt PSV niet meteen naar de groepsfase van de EL gaat bij verlies.

19 juni 2019 om 12:28

Volgens mij is van Basel winnen al genoeg voor groepsfase Europa league. Verlies je van Basel stroom je in de 3e voorronde europa league in

19 juni 2019 om 12:30

Je hebt gelijk! Dat is wel een geruststelling. Nu nog winnen .

19 juni 2019 om 13:38

@Est, ik twijfel er niet aan dat PSV gaat winnen. Jullie hebben een veel sterker elftal.

19 juni 2019 om 12:29

Mocht PSV van Basel verliezen, hoeveel voorrondes Europa League moeten ze dan nog spelen? 1 of 2?

19 juni 2019 om 12:31

Dan stroomt PSV in de derde voorronde in. 2 dus..

19 juni 2019 om 12:33

Bij het uitschakelen van Basel zijn ze al zeker van Groepfase Europa League, want ze spelen in de 'league route' en Ajax in de 'Champions route' en daar ben je in de 3e kwalificatie ronde nog niet zeker van poulefase EL. Het ligt erg ingewikkeld allemaal.

19 juni 2019 om 12:34

De transfer window is niet eens open, dus alle aan- en verkopen kunnen dan pas verwerkt worden. Er kan nog veel gebeuren in 11 dagen. Het lot van Nederlandse clubs is nu eenmaal kopen nadat(!) een speler verkocht is. Die linksback van Willem 2 wordt volgens mij genoemd als opvolger van Angelino. Voor Lozano, Bergwijn, Pereiro, etc. zullen ze vast een lijstje hebben, maar is het dus eerst op de daadwerkelijk verkoop wachten.

19 juni 2019 om 12:43

PSV heeft toch wel geld om eerst wat te kopen? met hun CL vorig seizoen?

19 juni 2019 om 13:07

Is die back van Willem 2 nou echt zo goed?! Bij Angelino zagen we allemaal wel dat het een geweldige back was en die aankoop was echt goed en logisch. Bij deze Palacios heb ik die kwaliteiten nog niet echt gezien. Al zal hij met zijn 19 jaar oud nog voldoende groeimogelijkheden hebben.

19 juni 2019 om 13:11

Ik zie het ook niet inderdaad. Hij viel me de eerste wedstrijd van het seizoen direct op bij Willem II, toen vormde hij een leuke linkerflank met Avdijaj. Daarna is hij mij amper meer opgevallen.

19 juni 2019 om 13:42

@noldries: Ze hebben vast nog wel wat uit te geven, maar dat kan je beter als buffer gebruiken. Een paar tegenvallende aankopen, spelers die transfervrij vertrekken en geen Europees voetbal en je hebt de problemen zo weer aan je broek. Beter dat je eerst een Lozano of Bergwijn voor tientallen miljoenen verkoopt.

@origineel: Hij deed het in het begin aardig, maar later viel hij inderdaad niet meer op. Hij is wel jong en heeft voldoende potentie.

Lekker! Goed te doen met auto

Ze moeten hun selectie zo snel mogelijk op orde hebben want ze moeten meteen volle bak. Voor het nederlandse voetbal!

Wil je aanspraak maken op de groepsfase, moet je dit soort opponenten sowieso verslaan. Forza PSV!

gelijk al een aardig pittige tegenstander, al schat ik psv wel hoger in dan basel.

19 juni 2019 om 13:38

PSV moet hier gewoon van kunnen winnen. Het is niet meer het Basel van een aantal jaar geleden.

Basel is niet meer wat het geweest is, nog altijd een stugge ploeg maar absoluut niet meer van de tijd dat ze regelmatig 8e finale van de champions league haalden. PSV zou dit moeten winnen!

Gaat een lastig karwei worden met een hele selectie, laat staan met een halve selectie. Hopelijk komen er deze en volgende week wat versterkingen bij, anders wordt het een kort champions league avontuur.

Ben benieuwd PSV heeft de selectie mog niet op orde er van uit gaan dat een aantal belangrijke krachten weg gaan. Basel is ook niet de club meer van dat ze waren paar jaar geleden. Vorig jaar vielen ze erg tegen tegen Vitesse waar Vitesse minimaal gelijkwaardig was en in de volgende ronde zelfs uitgeschakeld werden. Kan een leuk onderonsje worden en meteen een mooie test voor PSV.

Jammer dat PSV eerst thuis speelt. Nu zaak de selectie snel rond te hebben.

19 juni 2019 om 12:30

Waarom is dat jammer? Omdat je er niet bij kan zijn?

19 juni 2019 om 12:32

Dan hoef je het uit alleen maar op een gelijkspelletje te houden en kun je het thuis afmaken. Nu zul je gelijk een goede score moeten neerzetten in de heenwedstrijd, anders ga je niet met een lekker gevoel naar Basel toe

19 juni 2019 om 12:37

Tja je wilt altijd voor de winst spelen toch? Thuis eroverheen klappen en uit ga je dan makkelijker heen. Afgelopen CL seizoen wonnen juist veel clubs uit hun wedstrijden waar ze het thuis lieten liggen (bijv Ajax)

19 juni 2019 om 14:29

Ajax moest in de achtste- en kwartfinale van de CL eerst thuis spelen. Dat liep niet heel verkeerd af zeg maar.

Het wordt zo langzamerhand eens tijd voor leuk nieuws voor de Onzen.
Op transfer gebied is er op een klein plusje na met Ibi ook nog niks te vieren en ik wil onze Griekse vrienden niet te kort doen, maar Basel lijkt mij veruit de sterkste van de twee.

19 juni 2019 om 12:31

FC Basel schijnt geen schim meer te zijn van het was. De afgelopen twee jaren zijn ze kansloos met ruime achterstand tweede geworden achter Young Boys en meerdere kenners van het Zwitserse voetbal hier op Voetbalzone gaven al aan dat ook komend seizoen er een kleine leegloop dreigt. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar vanuit dat perspectief bezien lijkt het een gunstige loting.

19 juni 2019 om 12:34

Oh gelukkig. Dacht eerst bij Basell: oei! Die hebben toch een aantal jaren hee behoorlijk gepresteerd in de CL. Maar de huidige selectie schijnt dan een stuk minder te zijn en daar speel je tegen

19 juni 2019 om 13:55

Waar eerder spelers als Shaqiri, Xhaka, Embolo en Salah er rondliepen is het nu, met alle respect, Hanssen en Van Wolfswinkel.

19 juni 2019 om 15:00

Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt Suarez 7.
Er is nog ruim een maand te gaan en PSV is vaak van de lange trajecten voor ze iemand binnenhalen, maar daar is nu geen tijd voor.

19 juni 2019 om 12:37

Ik denk dat je Basel behoorlijk overschat. Zoals een aantal mensen al hebben aangegeven, zijn die behoorlijk weggezakt sinds de succesjaren. Vorig jaar was Vitesse minimaal gelijkwaardig aan Basel. Daarnaast zijn ze op een straatlengte achterstand geã«indigd van Young Boys. Ook qua selectie en thuisvoordeel schat ik Olympiacos hoger in.

19 juni 2019 om 15:02

Ik kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt.
In mijn herinnering is Basel vaste klant in de poulefase en deden ze het vaak goed.

19 juni 2019 om 12:40

Grapjas, hoe kom je daarbij?
Olympiacos is véél beter. Een gunstige loting dus en gelukkig maar.

19 juni 2019 om 13:41

Dat ben ik toch zeker niet met je eens. Basel is compleet weggezakt en ik denk dat het thuisvoordeel bij Olympiacos zwaarder weegt dan dat bij Basel.

Uiteraard moet je niemand onderschatten.

19 juni 2019 om 15:04

Ik hoop dat je 100% gelijk krijgt Underdogfc.
PSV heeft die poulefase op alle fronten hard nodig. De spelers worden maximaal getest en het geld, tja, dat is bekend.

19 juni 2019 om 15:49

Het nadeel van deze voorrondes is ook dat het minder interessant is voor een speler om voor een Ajax of PSV te kiezen. Daarom is het van levensbelang voor deze competitie dat we vanaf dit seizoen doorpakken en die directe plaatsing niet meer af staan.

Ik moet zeggen dat ik de EL ook steeds interessanter vind worden. Natuurlijk moet PSV voor het maximale gaan, maar ik denk dat het al een prestatie op zich is als PSV de poulefase van de CL haalt.

PSV heeft de selectie totaal niet op orde. Maar toch denk ik dat ze deze beter konden hebben dan het onvoorspelbare Olympiakos. Zelfs AC Milan ging daar vorig jaar de boot in. Basel 20 punten van Young Boys in Zwitserland. Dat zegt heel veel. Olympiakos deed het beter in Griekenland en die competitie schat ik over het algemeen hoger in.

19 juni 2019 om 12:42

Dit Basel is ook lang niet meer zo sterk als een paar jaren geleden. Ze zijn al hun sterkhouders kwijtgeraakt en kunnen die in de huidige markt niet meer adequaat vervangen. Verder hebben ze nog iets meer dan een maand en ik verwacht dat er in die tijd nog wel het 1 en ander gebeurt.

19 juni 2019 om 13:03

Ja Vitesse verloor vorig jaar in de laatste minuut 0-1 van Basel en was absoluut niet minder. Dit Basel heeft een paar jasjes uitgedaan. De situatie is op zich met PSV te vergelijken. Ze worden er namelijk niet sterker op. Van PSV heb ik geen hoge pet. Teveel sterkhouders asen op een vertrek. Hopelijk kan Basel worden overleefd. Dan hebben ze minimaal hoofdtoernooi Europa League tot december. De ronde erna zou Linz uit Oostenrijk de aller beste loting zijn.

19 juni 2019 om 13:29

Ik zie alleen niet in waarom PSV per se slechter zou moeten worden. Zelfs als Berghuis en Lozano vertrekken komt er aardig wat geld vrij en daar moet je wel een aanvaller met rendement voor kunnen kopen. Bovendien moet je spelers als Pereiro moeiteloos kunnen vervangen mits ze vertrekken.

Het grootste probleem bij PSV is naar mijn mening een gebrek aan kapitaal en bij eventueel uitgaande transfers valt dat probleem voor een deel weg. Qua scouting zit het vaak wel goed bij PSV (miskopen doet elke club), dus ik zie ze niet zozeer (veel) zwakker worden ten opzichte van dit seizoen.

19 juni 2019 om 13:40

Ik zie ook niet in waarom PSV zwakker zou worden als Bergwijn (geen Berghuis) en Lozano vertrekken. Ze hebben de vervangers toch al in huis?

Mijn opmerking over 'geen Berghuis' is trouwens gericht aan Sirius.

19 juni 2019 om 13:49

Gakpo en malen kunnen toch niet meteen 40 wedstrijden spelen? Malen acht ik daar wel in toe tot staat maar gakpo komt net kijken. En met 2 flankspelers haal je het niet.

20 juni 2019 om 14:05

Mijn fout, Bergwijn uiteraard. Het voordeel is dat aanvallers met rendement er voor Ajax en PSV altijd wel zijn. PSV heeft ze inderdaad waarschijnlijk al in huis.

Verder was er genoeg aan te merken op PSV en dan met name het statische middenveld. Er zijn dus voldoende verbeterpunten waardoor ik PSV eerder sterker zie worden dan zwakker. Van Bommel heeft ook z'n eerste jaar erop zitten en gaat ervarener het tweede jaar in. Ook daarin ga je er waarschijnlijk op vooruit.

Nou dit is een makkie voor Psv.
PSv is veel sterker, zelfs met een incomplete selectie !
Nog een paar van dit soort hordes en de CL gloort alweer....

19 juni 2019 om 13:58

Erg optimistisch over een club die sinds 2015 in Europees verband alleen van BATE wist te winnen vind je niet?

19 juni 2019 om 14:04

Je kunt psv ook moeilijk kwalijk dat ze niet van bayern atletico barca spurs en inter winnen? Alleen osjiek was een schande en rostov 2x gelijk kan gebeuren dat jaar schakelde united ze ook pas heel laat uit.

Dus als ze Basel verslaan dienen ze nog 2 rondes door te komen voordat ze in de poulefase belanden?

19 juni 2019 om 12:37

Correct, net als Ajax afgelopen seizoen

19 juni 2019 om 13:59

Incorrect. PSV is een ronde doorgeschoven doordat Atletico de EL heeft gewonnen. Na Basel zou nog een ronde gespeeld moeten worden

19 juni 2019 om 14:06

In het artikel staat duidelijk dat psv 3 rondes moet spelen.

Schwaab, Angeliño, Pereiro, Lozano en - minder impactvol - Rigo, Romero en Obispo zullen tegen die tijd weg zijn, terwijl ik de komende weken ook beweging verwacht rond De Jong en vooral Bergwijn. Met de terugkeer van Lammers, Afellay, Jurjus en Luckassen is dat wel een erg mager vooruitzicht; PSV moet een linksback, minstens een directe versterking voor het centrum achterin en een directe versterking voor de voorhoede op de proppen komen én klaarstomen voor deze wedstrijd. Er zijn met Álvarez, Lyanco, Esquivel, Palacios, Vanaken en Macías een hoop interessante namen voorbij gekomen; het zou me zwaar vallen als Van Bommel tegen die tijd met Luckassen, Sainsbury of Van Drongelen aan moet komen kakken in de basis.

19 juni 2019 om 12:39

Ik denk dat ze bij PSV inmiddels wel overuren draaien om zo snel mogelijk te anticiperen op het vroeg-beginnende Europese seizoen. Verder is Basel ook lang niet meer zo gevaarlijk als een aantal seizoenen terug.

19 juni 2019 om 12:43

Dat zal best, maar met zo'n terugkoopclausule en de prestaties van Angeliño had PSV kunnen verwachten dat Manchester City komende zomer aan zou kunnen kloppen. Dat de Spanjaard de enige linksback in de selectie is vind ik al topclub-onwaardig, maar dat het nu nog op zoek moet naar een vervanger is echt bespottelijk. Waarom leg je Palacios niet al tijdens het seizoen vast voor volgend jaar. Blijft Angeliño, heb je een prima backup. Gaat-ie, dan heb je al een alternatief in huis.

Ik vind het niet heel indrukwekkend hoe De Jong dit allemaal aanpakt momenteel. Het seizoen zit er al ruim een maand op!

19 juni 2019 om 13:12

We moeten niet vergeten dat PSV eigenlijk helemaal niet de middelen heeft voor dergelijke selecties. Ze hebben constructies als die met Lozano nodig om dat soort jongens te kunnen halen.

Verder is het inderdaad niet indrukwekkend hoe De Jong het aanpakt, maar aantoonbaar slecht is het ook niet. De transfermarkt is ook nog niet eens officieel geopend. Het is dus ook niet zo makkelijk om nu al een selectie te moeten samenstellen.

PSV koopt over het algemeen zo rond de 20-25 miljoen euro in en daar moeten altijd verkopen tegenover staan. PSV heeft niet het geld om zo snel een selectie samen te stellen en andere clubs wachten liever met het verkopen van hun spelers totdat de markt op gang begint te komen.

19 juni 2019 om 13:27

Sirius Dat verwacht ik ook wel inderdaad. Zou me niets verbazen wanneer er na de transfer van Lozano ineens 3 aankopen worden afgerond in dezelfde week. PSV zit nog niet in de luxe positie dat ze dat al kunnen doen voordat er verkocht wordt. En ook bij Ajax zijn ze momenteel wat behoudender in hun transferstrategie dan afgelopen jaar.

Ik zou PSV het voordeel van de twijfel geven en eerst maar eens afwachten wat er de komende drie weken gaat gebeuren.

19 juni 2019 om 13:42

@Sirius, maar PSV heeft 40 miljoen overgehouden aan de CL, dus op zich hebben ze wel wat te besteden.

19 juni 2019 om 13:43

@Origineel, Ajax heeft wel al bepaalde aankopen gedaan de afgelopen maanden.

19 juni 2019 om 13:43

DIt is toch al een tijdje zo? Willems was destijds ook de enige linksback in de selectie. Brenet was gewoon officieel een rechtsback. Of vergis ik me daarin?

19 juni 2019 om 14:16

@kyle66 Klopt. Ik doelde echter meer op het uitblijven van verdere versterkingen zoals bijvoorbeeld een vervanger voor Ziyech of Neres. Er word duidelijk gewacht totdat de speler verkocht is voordat de opvolger aangetrokken wordt. Op zich ook best begrijpelijk aangezien de namen die voorbij komen allemaal meer dan 15 miljoen moeten kosten.

Ook zou Overmars vol inzetten op een opwaardering van het contract van Neres om hem nog een jaar te behouden. Zolang die hoop er nog is zullen ze ook wat terughoudender zijn op de markt. Om eerlijk te zijn ben ik de transferperiode nu al beu, laat het volgende seizoen maar weer beginnen!

19 juni 2019 om 14:24

@Origineel, ik zie inderdaad regelmatig namen voorbijkomen van spelers waar Ajax in geïnteresseerd zou zijn, maar er worden geen officiële biedingen gedaan. Ik hoop ook dat Neres nog een seizoen blijft. Veel beter dan geld krijgen en een andere speler moeten kopen. En net als jij mag voor mij de transferperiode wel voorbij zijn. Dan weet iedereen waar men aan toe is.

20 juni 2019 om 14:07

@kyle66

Ik denk niet dat PSV dat volledige bedrag kan en wil investeren. Ze zullen dus wel wat te besteden hebben, maar vergeet niet dat PSV de afgelopen jaren al vaker CL-voetbal heeft gespeeld. Ook toen was het uitgavepatroon zoals ik hierboven al schetste.

19 juni 2019 om 12:40

Wordt inderdaad een lastig verhaal, zeker als je beseft dat Bergwijn en De Jong ook nog kunnen vertrekken (daar wordt flink aan getrokken). Ben erg benieuwd naar de inkomende transfers.

19 juni 2019 om 12:46

Daarom vind ik de vroege verhuur van Romero ook vreemd. Waarom niet even een maand gewacht en de dingen aangekeken. Wanneer De Jong ook vertrekt, heeft Van Bommel alleen Lammers en Piroe. De nieuwe spits die dan moet komen, zit deze jongens en Romero volgend jaar weer in de weg. Ik had ervoor gekozen Romero gewoon in te zetten, met Lammers erachter als schaduwspits. Dan heb je een mooi koningskoppel, dat door Gakpo (of Robben) en Malen geflankeerd kan worden.

Unnerstal
Dumfries
Lyanco
Viergever
Palacios
Rosario
Lammers
Gutiérrez
Malen
Romero
Gakpo
19 juni 2019 om 12:52

De Jong gaat niet weg, let maar op. Die is zo enorm belangrijk voor PSV en clubs in het buitenland hebben er niet voor over wat PSV voor ogen heeft. Daarbij zou het van de Jong zelf slim zijn om te blijven met het oog op het NL Elftal!

19 juni 2019 om 13:17

Ik denk dat Oranje niet heel doorslaggevend is voor De Jong. Hij is nooit een vaste waarde geweest en zal dat zeer waarschijnlijk ook nooit gaan worden.

Bovendien heeft hij zelf aangegeven dat hij nog weer een buitenlands avontuur aan wil gaan. Ook kan het zomaar zijn dat hij terechtkomt in een soort Dost-scenario waarbij de aanvoer flink is. Dan kan een speler als De Jong excelleren, zeker bij clubs als Sporting.

19 juni 2019 om 13:32

Malen kan ook in de spits spelen... Dat lijkt me eerder de eerste - directe vervanger van De Jong.
Als ze dan Romero nu al achter Piroe en Lammers inschalen is de verhuur niet zo vreemd, dan zou Romero 5e spits zijn als de Jong blijft en 4e als hij weg gaat...

Dat is ook niet direct de positie waar PSV te weinig spelers heeft. Vooral achterin is de bezetting wat mager. Middenvelders genoeg, zelfs als Pereiro vertrekt, en zolang Bergwijn en Lozano niet tegelijk weg gaan ligt daar ook het probleem niet. Zeker niet zolang de Jong er ook nog is. Je hebt dan immers met Gakpo, Malen of eventueel Affelay al 3 spelers die Bergwijn of Lozano kunnen vervangen, alleen als ze beiden weg gaan zou je wel erg veel kwaliteit inleveren.

19 juni 2019 om 13:46

Als PSV Romero achter Piroe en Lammers inschaalt, dan snap ik uberhaupt nie waarom hij ooit gekocht is voor 10 miljoen. Ja, natuurlijk is hij lang geblesseerd geweest, maar dan nog moet een aankoop van 10 miljoen toch zijn geld gaan opleveren.

Een aantal jaren geleden was dit een zware tegenstander geweest, maar de laatste seizoenen heeft Basel het een stuk moeilijker om de selectie op niveau te houden en dat zie je terug in de prestaties. Natuurlijk raakt PSV nog het 1 en ander kwijt, maar ik mag aannemen dat PSV zo snel mogelijk op wil anticiperen met het oog op het Europees seizoen dat vroeg begint.

PSV mag de selectie nog lang niet in orde hebben, maar hoe is dat dan met FC Basel gesteld ? Die club zal wel soortgelijke problemen hebben. Maar een grote fout zou zijn FC Basel te onderschatten. De Zwitserse clubs en het nationale team doen de laatste 5 a 10 jaar behoorlijk mee in Europa. Dus dat "makkie" gaat FC Basel zeker niet worden.

19 juni 2019 om 13:21

Basel is niet zo krachtig meer. Ze hebben inmiddels al hun sterkhouders verloren en in de huidige markt vang je dat soort jongens niet meer zo makkelijk op. Daar is Basel in de afgelopen jaren slachtoffer van geworden. Een achterstand van 20 punten op Young Boys is wel erg veel, terwijl die laatstgenoemde nou ook niet bepaald een geweldige selectie heeft.

Kom op PSV! Laten we hopen dat alle Nederlandse clubs de voorrondes overleven. Vooral mijn club moet eens gaan presteren. Het debacle tegen Trencin zit mij als Feyenoord-supporter nog altijd gigantisch hoog. Na de 10-0 tegen PSV en 10de plek is het de grootste schande van de eeuw.

19 juni 2019 om 13:52

Dat geldt niet alleen voor Feyenoord vind ik. Maar ook voor de andere Nlse clubs de afgelopen jaren. We hebben wat dat betreft geluk gehad dat Ajax vorig seizoen een goede reeks heeft neergezet waardoor je er (ik dacht) volgend jaar weer van profiteert.

Dat PSV vorig jaar niet verder komt dan de poulefase is vrij logisch met Tottenham, Barcelona en Inter in de poule.

Hopelijk gaan we met 2 (desnoods 1) de CL en dan 2 / 3 teams de EL in.

Moet te doen zijn voor PSV. Basel is niet meer het Basel van een paar jaar geleden dat het vaak goed deed in de CL. Nu al 2 jaar op rij op een straat lengte achterstand op Young boys 2e geworden.

Moet op zich te doen zijn maar dan moet PSV wel 11 spelers op kunnen stellen. Vooralsnog lijkt PSV de urgentie niet in te zien want er gebeurt daar welgeteld niks...

In mijn optiek een héle gunstige loting. Tegen Olympiacos acht ik PSV kansloos, zeker als ze eerst thuis moeten én rekening houdend met het feit dat de selectie nog niet rond is.

19 juni 2019 om 13:46

Als er voor de voorronde niemand in de verdediging erbij komt en Angelino wel vertrekt naar City, hoe gaat de verdediging er dan uitzien volgens jou?

Basel is allang niet meer wat het geweest is . Zijn ook een straatlengte achter young boys geëindigd als ik het goed heb . Moet kunnen voor PSV

Dat wint PSV makkelijk , ik ben benieuwd wie ze de volgende ronde treffen

19 juni 2019 om 13:29

Lask Linz (oos), Istanbul Basaksehir (tur), Krasnodar (rus) of Club Brugge (bel) zijn de opties. Maar 'wint PSV makkelijk' lijkt me wat simpeltjes gezegd, niet? Als ze niet snel gaan zorgen dat de selectie op orde komt wordt het alles behalve makkelijk denk ik.

19 juni 2019 om 13:53

Makkelijk is wat overdreven, maar een complete selectie of niet, je mag er toch wel vanuit gaan dat ze door gaan. Daarna is het wel echt noodzakelijk dat PSV haar team op orde heeft.

19 juni 2019 om 15:23

Zoals ik zei, als PSV zorgt dat ze adequaat gaan inkopen mag je dat wel verwachten inderdaad. Echter als je met Dumfries, Viergever, Sainsbury en Behich ofzo moet starten lijkt ook een uit-vorm FC Basel me lastig zat.

19 juni 2019 om 13:36

Makkelijk lijkt me wat overdreven niet.
Basel is misschien niet zo goed als een paar jaar geleden. Maar ze staan niet voor niets 11 plaatsen boven PSV in de Uefa club ranking...

19 juni 2019 om 14:04

Ze staan 11 plaatsen boven PSV door behaald resultaat in het verleden en daarmee win je nu geen wedstrijden mee.
PSV moet het nu laten zien of ze afhaken of mee gaan met Ajax.

19 juni 2019 om 15:37

Natuurlijk zijn resultaten in het (recente) verleden geen garrantie. Maar het geeft wel aan dat PSV dit niet zo maar even gaat winnen.
Ik vind ook dat PSV dit kan, en misschien wel moet winnen.
Maar ze zullen toch in Zwitserland op basis van het recente verleden ook naar PSV kijken en denken dat dat te doen moet zijn....

Basel kan lastig zijn. Hangt ervan af wie er allemaal zijn straks. Ben echt benieuwd wat van Bommel dit jaar gaat bedenken. De Nederlandse Pep haha. Ik hoop echt dat hij de toptrainer van het Nederlands voetbal wordt.

Prima hoor, dat van Wolfswinkel daar vaste basisspeler is zegt genoeg.
Dit is niet het Basel van de Granit Xhaka's, de Mohammed Salah's, de Xerdan Shaqiri's en de Yan Sommers.
Dit is gewoon een zwak Basel dat nu al een paar jaar geen kampioen kan worden in Switzerland dat zegt voor mij genoeg. Winnen die hap en je hebt Europees voetbal binnen.
Het is ook wel onze eigen schuld, maar is erg bizar dat PSV 3 rondes moet doorkomen en Ajax vooral als halve finalist nu zelfs twee voorondes moet door komen. Mag ook geen probleem zijn, maar het gaat nergens om.

19 juni 2019 om 14:57

Het gaat zeker nergens over. Wat dat betreft zou het niet slecht zijn als PSV EL haalt en daar flink wat punten binnen kan harken. We hebben als voetbalnatie echt een aantal jaren aan gekloot met het opstellen van reserves in de EL als absoluut dieptepunt. Hopelijk kunnen ook Feyenoord, AZ en Utrecht dit jaar verassen in Europa.

Basel is niet meer de ploeg die het was, is toch wel 60/40 maar Schwaab etc die weg zijn maakt het toch wel weer wat lastiger, Krasnodar is heel lastig, PSV - Club Brugge zou wel leuk zijn. Weer is Nederland vs België

Ben benieuwd, FC Basel is geen makkelijke ploeg. Weet niet wat ik er van moet verwachten. Voor NL voetbal te hopen dat PSV wint.

Ik vrees dat dit meteen het eindstation is voor PSV. Fc Basel heeft de afgelopen 10 jaar CL gespeeld.

19 juni 2019 om 16:46

Niet zo treuren, zoals hierboven al door velen is aangegeven, dit is echt niet meer het Basel van 5-6 jaar terug.

Uiteraard moet je ze niet onderschatten en PSV moet flink aan het werk om z'n selectie op orde te krijgen. Maar ik schat PSV toch echt wel een klasse beter dan Basel op dit moment.

Dit lijkt mij een hele lastige tegenstander voor PSV. Zeker nu nog niet duidelijk is hoe de selectie er voor volgend seizoen eruit ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren