Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sontje Hansen heeft spijt: ‘Ik had eerder weg moeten gaan bij Ajax’

Laatste update:

Sontje Hansen maakte deze zomer de overstap van Ajax naar NEC, waar hij flitsend aan het nieuwe seizoen is begonnen. Zijn goede start leverde hem een oproep op voor Jong Oranje, waarvoor hij vorige week zijn debuut maakte in de wedstrijd tegen Jong Moldavië. In gesprek met Voetbalzone spreekt Hansen zich uit over de situatie bij Ajax en blikt hij terug op een voor hem zware tijd.

Door Mart Oude Nijeweeme en Siep Engelen

Hansen is blij met de goede start die hij heeft kunnen maken in Nijmegen. “Ik ben gefocust op het voetbal en pak ook mijn rust", aldus de flankspeler. "Ik ben alleen maar samen met mijn vriendin. Af en toe doen we leuke dingen samen. Uiteten of naar de bios.” Hansen geeft aan dat hij behoorlijk heeft moeten wennen aan zijn nieuwe omgeving. “Ik moest zeker wennen, maar ik had niet verwacht dat alles zo goed zou gaan. Ik had verwacht dat ik mijn moeder zou missen met het eten. Het gaat nu de goede kant op.”

Bekijk hieronder het openhartige interview met Sontje Hansen:

Zware tijd
In Amsterdam ging het een tijdje een stuk minder goed met Hansen. De jonge vleugelaanvaller vertelt openhartig over de knieblessure die hij opliep. “Ik wist niet dat ik geblesseerd was. Meestal ging ik gewoon door wanneer ik een stootje kreeg. Maar op een gegeven moment ging het niet meer”, vertelt Hansen, die na een aantal maanden tot een bijzondere constatering kwam. “Bij de sprinttest bij Ajax behoorde ik altijd tot de snelste drie spelers, maar ineens was ik langzamer dan de keepers. Toen wist ik dat er iets mis was. Ik dacht eerst: misschien is mijn talent wel in één klap verdwenen. Dat waren moeilijke tijden.”

Het werd voor Hansen nog zwaarder toen hij privé met tegenslagen te maken kreeg. “Vanaf dat moment liep de emmer over en stond ik iedere ochtend op met het gevoel dat ik niet wilde trainen. Ik wist toen nog niet dat ik geblesseerd was. Het ging niet meteen slecht met mijn gedrag, maar wel aan de bal. Toen heb ik overwogen of het niet beter was om te stoppen. Overal ging het slecht. Ik kwam te laat op de club en wilde niet meer trainen.” De onzekerheid deed veel met Hansen. “Ik was in de jeugd altijd een van de belangrijkste spelers bij Ajax. Als je dan ineens een van de slechtste en sloomste bent, terwijl snelheid juist mijn kwaliteit is, dan kan het echt iets met je doen.”

Heitinga
Iemand die zich heeft ontfermt over de jonge Hansen is John Heitinga. “Vanaf dag één hadden we een klik. Hij pushte altijd dat het goed zou komen met mij, maar ik speelde niet als mezelf.” Hansen blikt terug op een situatie in de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch. “Er ontstond een twee-tegen-één-situatie. Ik hoefde de bal alleen maar aan te nemen op mijn borst en te schieten, maar ik rende zo snel dat ik moest afremmen. Ik nam de bal aan en viel. Normaal zou ik altijd op doel hebben geschoten. Dat soort dingen gingen in mijn hoofd zitten. Nu lachen we er gelukkig om.”

De klik die Hansen had met Heitinga was een bijzondere. “Heitinga was iemand waar ik tegenop keek. Ik heb hem zien spelen op het WK (in 2010, red.) en vond het prachtig dat hij mijn trainer zou worden. Ik zou eigenlijk eerder al vertrekken, maar ik hoorde dat Heitinga mijn trainer werd. Toen ben ik gebleven. Op een gegeven moment kwam hij ook bij ons thuis en maakten we een foto samen. Zoals ik zeg: hij is een legend. Vanaf dat moment werd het alleen maar beter. Soms pakte hij me hard aan en zei ik iets terug, maar hij kende mij beter dan de meeste trainers. Hij kon mij goed lezen.”

Sontje Hansen in het shirt van Ajax.

Ajax van nu
Hansen vindt het dan ook jammer hoe het er nu bij Ajax aan toe gaat. “Ik was hier al bang voor, daarom ben ik ook weggegaan. Er stromen nog steeds jongens door naar het eerste, maar het duurt nu veel langer”, vertelt de flankenflitser, die nooit wist door te breken in het eerste van Ajax. “Ik denk dat ik nog iets eerder weg had moeten gaan. Ik had moeten inzien dat er veel meer spelers werden gekocht de laatste jaren. Als speler van Jong Ajax is het heel lastig om iemand eruit te spelen die voor het eerste is gekocht. Je hebt misschien twee of drie concurrenten voor je op jouw positie.”

Als voorbeeld haalt Hansen de situatie van Conceição. “Met hem gebeurt hetzelfde. Dat vind ik echt een topspeler. Als hij al zo lang moet wachten, hoelang moet ik dan wachten? Dat was een reden voor mij om weg te gaan.” Hansen legt daarna de vinger op de zere plek bij Ajax. “Het hoeft niet meteen top te gaan met een elftal, maar laat een elftal groeien. Je kan niet ieder jaar spelers laten vallen en zes nieuwe spelers halen. Dan moet je ze continu op elkaar ingespeeld laten raken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je dit leest begin ik heel erg te hopen dat de Uefa/fifa andere regels gaat instellen, waar je als club bijvoorbeeld minimaal 50% eigen jeugd op het veld moet hebben staan.

Ik vind voetbal prachtig, maar vooral als je als club een filosofie hebt, spelers opleidt en met die spelers prijzen pakt. Dat is veel evenwichtiger dan een zooi geld tegen een team aansmijten tot het blijft plakken.

15 september 2023 om 10:06

Dat is mooi hoor, maar zonder geld ben je nergens in het voetbal. Feyenoord heeft dan alleen Hartman, Geertruida en Bijlow? Ajax alleen Rensch, Hato, Taylor, van de Boomen?

15 september 2023 om 10:17

Dan had Ajax wellicht ook nog andere spelers die nu al weggekocht zijn. Of die uit de jeugd zijn opgehaald door grotere clubs.

Het gaat niet om de situatie nu. Maar om wat voor mij de ideale situatie is. Ik vind dat de nadruk veel te veel is komen te liggen op wie de hoogste transfersommen en salarissen kan betalen.

Voetbal is een sport die een level playing field moet hebben, waarbij opleiden de beste manier is om een topteam te maken. Je leidt elftallen op en daarvan verkoop je af en toe de allerbeste voor de hoofdprijs als waardering voor je werkzaamheden als opleider.

Zo krijg je herkenbare teams, spelers die langer voor een club blijven spelen, gaan er minder belachelijke salarissen om en hebben kleinere clubs een grotere kans om compeitief te worden.

Op dit moment is het voetbal ingericht als een trechter, waar alle goede spelers bij een club terecht komen met het meeste geld. Dat levert geen incentief op om zelf goed op te leiden. Wat mij betreft gaat dat voorbij aan de kern van een competitieve sport.

15 september 2023 om 10:22

@onieboy

Ho ho, bij Ajax hebben we ook Brobbey. Bergwijn heeft ook zes jaar in de jeugd gespeeld al was hij nog erg jong toen PSV hem weghaalde.

15 september 2023 om 10:30

Speedy, bedankt voor de aanvulling, je hebt helemaal mee gelijk. Als het om jeugdspelers gaat heeft Ajax bijna een monopolie.

Feye_88, ben het helemaal met je eens hoor. Maar je bent verplicht mee te gaan in het geweld, omdat je anders achterop raakt. Maar de situatie die jij schetst zou mooi zijn, dan zouden Nederland en Portugal weer hoge ogen gooien en zou de PL afgeserveerd worden.

15 september 2023 om 10:37

@oenieboy

Het is ook meer een utopie natuurlijk. Maar dat zou de sport wat mij betreft veel- en veel mooier maken.

15 september 2023 om 10:45

@Oenieboy, clubs als Chelsea en Man City hebben ook gewoon vaak een geweldige jeugd hoor, maar dat ter zijde.
Persoonlijk zou ik het ook prachtig vinden, trek het geld er maar uit, verplichting om 50% af te staan aan goede doelen is al helemaal een utopie natuurlijk. En zo makkelijk is dat ook niet, dat snap ik ook wel. Staat veel te veel op het spel. Alleen jeugd inzetten loont simpelweg niet, en dat is jammer.

Door zo’n regel komt het ook allemaal dichter bij elkaar en maken kleinere teams met goede lichtingen ook meer kans.

15 september 2023 om 10:58

@Feye_88

Hele mooie filosofie, er word alleen een heel belangrijk aspect vergeten hier in, namelijk de obstakels van je filosofie.

Hier op VZ is al regelmatig de discussie over wat nu precies eigen jeugd is, laat staan als het echt gemaakt word.

Hoe creeer je de jeugd? Mag je alleen maar scouten bij amateur voetbal?
Mogen spelers nog overstappen van de ene naar de andere BVO? Staan daar vergoedingen tegen over? Hoe worden die vergoedingen bepaalt? Komt er een Max aan het aantal spelers in je jeugd opleiding of is dat onbeperkt?

Wat/wie gaat de opleiding financieren? Hoe kan je innovatief zijn zonder budget? Gaan we naar de race wereld toe waar alleen talenten met sponsors ver komen, en de echte talenten dus achter blijven?

15 september 2023 om 10:59

@bbl98

Nou ja, Chelsea had er ook wel een handje van om spelers uit andere landen te scouten bij profclubs. Die zijn gewoon jonger gaan kijken naar toptalent om ze voor een schijntje over te kunnen nemen. Vaak door ouders werk te bezorgen in de regio. Overigens is het meer een verdienmodel om deze jonge spelers te verkopen voor ze het 1e bereiken. In ieder geval in het recente verleden was dit het geval.

15 september 2023 om 11:29

Timber ;-)

15 september 2023 om 11:36

Ik sluit me hier helemaal bij aan, en ook het verhuren van jonge talenten aan een bijv Rkc is helemaal verdwenen. Zoals we vroegen Vertonghen zoet bijv hebben gehad.

15 september 2023 om 11:38

Wat je dan krijgt is dat clubs veel meer jonge jongens uit hun vertrouwde omgeving te halen, zodat ze vervolgens kunnen zeggen ''jeugd''.

Er zullen altijd wel constructies zijn om dit te omzeilen.
Plus de big clubs zullen er never achter staan en dan begint de Uefa er ook niet aan.
Leuk idee maar niet realistisch.

15 september 2023 om 11:42

"wat je dan krijgt is dat clubs veel meer jonge jongens uit hun vertrouwde omgeving te halen, zodat ze vervolgens kunnen zeggen ''jeugd''.

Dat gebeurt nu ook al volle bak toch? Jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord (andere Bvo's heb ik minder kennis van) worden al aan de lopende band gevolgd en waar het lukt leeg geplukt door PL clubs. Dus wat dat betreft verandert er niet heel erg veel denk ik.

15 september 2023 om 11:54

@feye_88, klopt, Chelsea koopt veel en doet dit ook in de jeugd. Toch brengt Chelsea toch vrij vaak echt wel goede Britse spelers spelers naar voren. Denk bijvoorbeeld aan Colwill en Chalobah centraal achterin die al sinds hun 8e (meen ik?) in de jeugd spelen, Reece James sinds zijn 7e, Conor Gallagher sinds zijn 8e. Dat is in de huidige selectie. Weliswaar niet extreem veel, 4 jongens, maar toch stuk voor stuk goede spelers die echt al sinds de jonge jeugd er zitten en indien fit redelijk veel tot heel veel minuten maken.

Afgelopen zomer zijn dan Loftus-Cheek (sinds zijn 8e bij Chelsea) en Mount (sinds zijn 6e! bij Chelsea) vertrokken die afgelopen seizoen nog veel minuten gemaakt hebben. Ook Lewis Hall hebben ze op huurbasis laten gaan (met koopoptie van vele miljoenen meen ik?). Ook Hudson Odoi zat er nog vanaf zijn 7e, maar daar kwam het talent er (mede door blessures) nog niet helemaal uit en dus is die ook verkocht.

15 september 2023 om 12:25

@bbl98, Guehi, Livramento, Abraham, Tomori, Lamptey die allemaal de laatste 2/3 jaar zijn vertrokken, die kwamen ook allemaal op 6/7 of 8 jarige leeftijd.

15 september 2023 om 15:22

@Primetime, precies, mooie toevoeging! Ik keek ook even naar wat afgelopen zomer vertrokken is of er nu nog zit, maar dat klopt inderdaad.
Maar juist dit maakt het misschien alleen nog maar jammerder dat zo’n club het dan toch nodig heeft om voor zo veel geld in te kopen. Hoe goed deze spelers ook zijn, het loont gewoon niet ze te veel in te brengen. Doodzonde.

15 september 2023 om 22:35

@bbl98, Chelsea heeft een beetje een Ajax probleem wat dat betreft. De jeugd blinkt met name in de verdediging uit. Op rechtsback zou je James, Livramento en Lamptey hebben die elkaar in de weg zitten, al konden we best een extra gebruiken met de blessuregevoeligheid van James. Centraal, Colwill, Guehi, Chalobah, Tomori. Op linksback, Hall. Als je de jeugd die op 16 jarige leeftijd erbij kwam zou toevoegen dan heb je op cv ook nog eens Christensen en Ake, op lb Maatsen

16 september 2023 om 09:23

Bergwijn Vergeten? EN Brobby?

16 september 2023 om 09:28

Waar je je allemaal druk om kan maken. Er zijn 3 Nederlandse clubs die mogelijk iets of wat mee kunnen doen in Europa, maar ze maken al decennia de dienst uit in eigen land.
Ieder jaar zijn er weer 14 clubs die niet kunnen opboksen tegen die grote 3, want de faciliteiten; de entourage; de aantrekkingskracht is veel groter.
Zouden we in Nederland dan ook een ‘level playing field’ moeten creëren, zodat de kleine clubs net zoveel mogelijkheden hebben?
De sport is entertainment, is geld, ergo het meeste geld heeft de meeste mogelijkheden. De romantiek die jij noemt bestaat toch in geen enkele sport, of bedrijfstak?

16 september 2023 om 09:49

Als je wilt weten hoe je goeie jeugd opleid dan moet je naar Frankrijk kijken. Die weten precies hoe en wat

15 september 2023 om 10:06

Als je 50% eigen jeugd moet opstellen gaat het helemaal mis. Dan gaat het transferbudget natuurlijk naar het omkopen van ouders van jonge kinderen.

15 september 2023 om 10:18

Daar zijn ook gewoon regels voor te bedenken he.

15 september 2023 om 10:36

@Feye, natuurlijk, maar dan gaat de focus enorm liggen op het zoeken naar de mazen in het net. De grote divisies met meeste TV-geld zullen voor de beste spelers gaan, als dat linksom niet gaat dan rechtsom.

Overigens is het verhaal van Ajax wel echt enorm overtrokken. Probleem dat jeugd geen kansen krijgt is echt onzin. Punt is dat Overmars zijn broek niet dicht kon houden, en 1,5j later zijn er 3 trainers en 35 spelers vertrokken.

In die tijd zijn daar 23 spelers voor terug gehaald, en de rest is aangevuld met jeugd. Er is geen enkel team in de eredivisie wat zoveel jeugd doorschuift. Kijk je naar afgelopen weekend, had Ajax 2x zoveel jeugd op het veld staan dan AZ, PSV, Twente, Feyenoord, etc.

Mensen zien 12 spelers komen en roepen direct dat jeugd geen kansen meer krijgt, slaat echt nergens op. Kijken niet meer iets verder in de details.

15 september 2023 om 10:42

Niet mee eens, dit gebeurt nu al namelijk. En toch zie je vaak dat het juist de jongens zijn uit de regio die doorbreken. Van mij hoeft het niet perse jeugdspelers te zijn. Het zou ook prima zijn als het om nationaliteit gaat. Voetbal zou zoveel eerlijker zijn als je een 6+5 in de basis en 13+12 in de gehele selectie zou hanteren. En dan zijn er nog genoeg clubs die weinig hinder van deze regel hebben over het algemeen. Dit zou een schok in het voetbal zijn. Geen enkele Engelse top/subtop ploeg voldoet hier bijv. aan voldoen. Zo wordt succes veel meer bepaald door je eigen land, dan een vreemdelingenlegioen

15 september 2023 om 11:10

In de goede oude tijd bestond dat uiteraard al, de 8+3 regel. Helaas is dat niet meer met dank aan meneer Bosman en de uitspraak dat dit tegen EU-regels van vrije verkeer van personen gaat.

15 september 2023 om 12:22

@Maykel24

Toch hebben ze in Engeland nog de home grown regel.. dus het kan in zeker opzicht wel.

15 september 2023 om 13:07

Hadden ze niet toen ze nog lid waren van de EU toch?
Of vergis ik me?

15 september 2023 om 10:10

Dan haken we definitief af in Europa.

15 september 2023 om 10:13

Wie haakt dan af? Als UEFA en FIFA dat doet, geldt het voor alle competities/teams he. Zo laag staan we niet op de rankings toch.

15 september 2023 om 10:16

Dat vraag ik me af of we afhaken, vroeger hadden we ook de regel erbij dat er een maximaal aantal buitenlandse spelers in de selectie mochten spelen. Deden we best aardig mee in Europa toch.

15 september 2023 om 11:39

Dan wint er eerder een Nldse club, omdat de grote clubs hetzelfde moeten doen.

15 september 2023 om 10:20

Beste Feye_88,

Ajax had een paar weken geleden gewoon Bergwijn, Klaassen, Taylor, Hato, Rensch en Van den Boomen opgesteld. Dat zijn 6 jeugdspelers. Gorter nog op doel, zijn het er al 7. Valt allemaal wel een beetje mee.

15 september 2023 om 10:23

Brobbey niet vergeten! Ajax is nu eenmaal een club die veel eigen jeugd gebruikt.

15 september 2023 om 10:49

En als Rulli weer beter is? Dan is dit niet ondenkbaar:

Rulli - Gaaei - Sutalo -Hato - Sosa - Mannsverk - Tahirovic - Berghuis - Forbs - Mikautadze - Bergwijn.

Sta je zomaar met 2 eigen jeugd te spelen. Waarvan er 1 nog voor 30 miljoen is aangekocht ook.

15 september 2023 om 10:53

Waarvan meer dan de helft teruggekocht is natuurlijk. Hij benoemd helemaal nergens Ajax, slechts hoe hij het mooier zou vinden… En na alle aankopen van Ajax lijkt het zeer waarschijnlijk dat er over een paar weken zeker niet meer zo veel eigen jeugd in staat.
Deze Feye_88 heeft ondanks dat hij uitgesproken Feyenoorder is altijd een mooi en goed verhaal, zonder clubs zwart te maken of überhaupt allerlei voorkeuren erbij te betrekken. Jammer dat veel reageerders dit dan wel weer meteen doen.

15 september 2023 om 10:57

@feye_88

Dat is toch ook wel begrijpelijk. Teveel eigen jeugd gaat te kostte van de prestaties. Ajax is wel weer toe aan wat succes dus heeft men flink ingekocht om weer aan te haken.

Zou Brobbey overigens niet zomaar afschrijven. En ook Taylor gaat wel minuten pakken. Vos pikt ook nog wel wedstrijdjes mee.

15 september 2023 om 11:05

@Feye_88

Niet op zulke Posts reageren, Ajax heeft dit seizoen genoeg gekocht en kunnen ook opeens zonder jeugd spelers spelen. Dat is niet eens perse slecht, want de jeugd moet spelen als ze goed genoeg zijn en niet omdat het jeugd is.

16 september 2023 om 07:16

Vroeger werden ze goed genoeg omdat ze speelden

15 september 2023 om 10:27

@Feye_88: ik vind het een goed plan. Als je het negatief wil bekijken zul je zeggen dat het niet werkt. En natuurlijk zal je zaken moeten bijschaven die goed gaan. Maar voor een competitie als de onze zou het zeker goed zijn. Je leidt spelers op om in het 1e te voetballen. Je kunt niet teveel kopen, omdat bijvoorbeeld 6 van de 11 veldspelers eigen jeugd moet zijn. Dus de spelers die gekocht worden, zijn spelers die al top zijn en niet de spelers die top kunnen worden. Die kunnen in hun eigen competitie rijpen tot ze 23-25 zijn.

Er zullen wat regels moeten worden bedacht voor het benaderen van jeugdspelers op zeer jonge leeftijd denk ik, maar verder zie ik het wel zitten.

15 september 2023 om 10:37

@feye_88, dat vind ik juist echt een lelijke regel. Dan bepaald eigenlijk waar je wiegje stond, een groot deel van je carriere

16 september 2023 om 09:51

Dat is ook een dingetje inderdaad, daar had ik niet aan gedacht.

15 september 2023 om 10:48

@Feye_88 Ik ben er zelf meer een voorstander zoals het vroeger ging dus niet meer dan 3 buitenlanders in je team en na een paar jaar ben je zogenaamd een Nederlander en kan je nr 4 opstellen.Moet je dan eens kijken hoe snel de competities in Engeland, Italië en Spanje qua niveau naar beneden gaan en van bv Nederland en andere landen omhoog maar dit zou nooit gebeuren geld he.

15 september 2023 om 15:06

EU regels vooral. Vrij verkeer van goederen en diensten. Natuurlijk niet (meer) voor GB, maar de andere landen wel.

15 september 2023 om 10:56

Klinkt misschien gek, maar mocht het voetbal in SA zich zo blijven door ontwikkelen en alle top spelers worden weggekocht opent het misschien wel de deuren om meer jeugd toe te passen voor veel clubs.

15 september 2023 om 10:57

Op zich mooie gedachte, maar ik denk dat een regel om het aantal “buitenlanders” per selectie weer terug te schroeven al een hoop zal schelen. Al mag dat geloof ik weer niet door een Europese wetgeving.

15 september 2023 om 10:58

Niet-EU spelers mag je terug schroeven. Zijn nu al gelimiteerd door de salaris eisen.

15 september 2023 om 11:16

Zou je dat echt willen als Rotterdammer? Want dat betekent namelijk ook dat Sparta niet alleen de beste van Rotterdam is maar waarschijnlijk ook van de hele eredivisie. Dat het niet meer om titels gaat maar eigenlijk voor hoeveel je een speler kan door verkopen is helaas helemaal in. Kampioen worden opzich boeit niemand meer, het is alleen interessant omdat er dan een schip vol geld binnen komt varen. Eigenlijk is de sport al jaren verziekt door de munten.

15 september 2023 om 11:56

@Tijger-wit

Ook als Rotterdammer zou ik dat willen. Het gaat me er juist om dat je meer concurrentie krijgt. Als Sparta de jeugdopleiding goed inricht, dan verdienen ze het om te winnen, toch?

Ik probeer niet alleen te kijken naar wat voor mn eigen cluppie t beste is, maar wat ik het leukste zou vinden in de hele voetbalwereld. Overigens doet Feyenoord het tegenwoordig prima met het opleiden van spelers.

15 september 2023 om 14:52

Als ik dit lees, dan hoop ik dat er begeleiders opstaan die jongetjes van nog geen 20 duidelijk maken dat ze eerst een bepaald niveau moeten halen en niet moeten verwachten dat ze op hun 19e al in de basis van de Nederlandse top spelen.

Kansen krijg je altijd. Als je op je 22/23 nog steeds niet bent gedebuteerd, dan ben je OF niet goed genoeg, OF je klaagt terecht.

Eerder moet je gewoon je best doen en meters maken

16 september 2023 om 07:55

gaan ze nooit doen, want dat betekent dat er minder transfers zijn en voor rijke clubs is het niet eens leuk meer om rijk te zijn, want al het geld blijft op de bank zitten. Clubs zullen dan ineens in geldproblemen komen, want ja als 5/6 veldspelers uit eigen opleiding moet komen, daalt ook de kwaliteit van enorm veel elftallen. Zie jij bijvoorbeeld een Liverpool, City, Chelsea, Real Madrid veel eigen spelers opstellen? Alleen clubs als Feyenoord, PSV, Ajax, AZ, Barcelona, Arsenal en Bayern Munich profiteren ervan.

16 september 2023 om 09:49

Dan halen al die clubs nog veel meer jeugdspelers weg bij Ajax, Feyenoord en AZ. In mindere mate ook bij PSV. En dat is geen sneer. Dan krijgen hun vaders en/of moeders een dik betaalde baan als buschauffeur of iets dergelijks. Die constructies bestaan al. Dat is geen oplossing. Ajax moet gewoon bij z’n identiteit blijven.

16 september 2023 om 10:46

Om vervolgens kinderhandel te bevorderen. Zo'n regel gaat er alleen voor zorgen dat clubs nog jonger weghaalt bij andere clubs. Zou liever de buitenlanderregel dan terugzien.

16 september 2023 om 12:39

Ajax had dit seizoen al 7 vd 11 spelers op het veld als eigen jeugd. Dus Ajax komt zonder al te veel
Moeite aan die 50%. Natuurlijk. Nu een lb erbij. Maar 50% moet lukken.

Gorter
Hato
Taylor
Bergwijn
Brobbey
Vd Boomen

Zitten er eigenlijk altijd in. En dan wat rouleren met Rensch, Vos, die IJslander en die NL rechtsbuiten uit de jeugd, etc.

Hansen legt daarna de vinger op de zere plek bij Ajax. “Het hoeft niet meteen top te gaan met een elftal, maar laat een elftal groeien. Je kan niet ieder jaar spelers laten vallen en zes nieuwe spelers halen. Dan moet je ze continu op elkaar ingespeeld laten raken.”

Lijkt wel alsof hij Ajax pas een jaar volgt.

15 september 2023 om 14:55

Maar als er 11 spelers tegelijkertijd weggaan, heb je als club ook niet zoveel keuze.
Idealiter heb je een mix van oud, talent dat al een paar jaar meedraait en op het punt staat om weg te gaan en jeugdig nieuw talent. Alleen dat is niet altijd het geval.

Als jeugdspeler moet je ook geduld hebben.
Conceicao had ook dit seizoen veel kunnen spelen, daar hij de enige rechtsbuiten in de selectie was.

Een begrijpelijke keus van hem om weg te gaan. Want de jeugd krijgt bij Ajax nog nauwelijks de kans. Er worden liever spelers van het tweede niveau gehaald voor veel te hoge bedragen die ook nog alles te bewijzen hebben.

15 september 2023 om 09:55

Makkelijk scoren zeg. Jeugd krijgt, als ze goed genoeg zijn, nog steeds zeker de kans. Hansen is dat simpelweg niet. Sterker nog, kijk eens hoeveel er wel niet wordt geklaagd op jeugdspelers Rensch en Taylor bijvoorbeeld en toch blijven ze kansen krijgen.

15 september 2023 om 10:33

Voor een aantal zal dat zeker gelden, maar voor een gedeelte ook zeker niet. Unuvar heeft een hele goede periode bij Jong Ajax gehad. Terwijl een Daramy wel kansen kreeg.

15 september 2023 om 11:05

Kun je wel zeggen, maar slaat natuurlijk nergens op. Als Tadic en Bergwijn je concurrenten zijn op linksbuiten nou, zie dan maar even bij het eerste te komen. Concurrentie is dus zeker van invloed.

Maar buiten dat was deze speler niet goed genoeg, hopelijk kan hij dit nog omdraaien want het was een zeer groot talent.

15 september 2023 om 11:05

Zelfs Daramy kreeg nauwelijks kansen. Wel meer dan Unuvar, maar eigenlijk speelden constant dezelfde spelers.

15 september 2023 om 16:05

Daramy heeft in de ED in 12 wedstrijden mee mogen doen (niet altijd even lang) maar dat is toch behoorlijk meer dan dat Unuvar ingevallen is.

15 september 2023 om 21:46

Dat zeg ik ook, meer dan Unuvar. Nog steeds erg weinig.

15 september 2023 om 10:10

De jeugd krijgt juist hartstikke veel kans bij Ajax man. Maar je moet wel goed genoeg zijn. Dat gedoe met Sven is pas van de afgelopen maanden.

15 september 2023 om 10:15

Waar staat Jong Ajax nu op de KKD ranglijst? Concluderend: zo veel talent loopt daar niet rond. Dus moet Ajax, ook om meerdere reden, wel de markt op. Wat wel zorgen baart is de kwaliteit van jonge spelers bij Ajax. Als Rensch en Taylor de maatstaf is, moet je als leiding je wel achter de oren krabben. En daar waar bij PSV het ene na het andere aanvallende talent zich aandient, moet Ajax zich behelpen met Brobbey. Met een beetje goede wil zou je ook nog Bergwijn kunnen noemen. Maar het is toch een merkwaardig gegeven dat Ajax amper aanvallende toppers aflevert?

15 september 2023 om 10:28

Dit is wel te makkelijk. Het gaat bij Jong Ajax niet om de uitslagen van dat elftal. Het gaat om de ontwikkeling van de spelers met het meeste talent. Daarvoor hebben ze weerstand nodig en die krijg je niet bij de A1.

Als ze ieder jaar 1-2 spelers richting #1 kunnen doorschuiven dan is de missie geslaagd.

Het is natuurlijk ook lastiger geworden om spelers van Jong Ajax meteen op het niveau van Ajax #1 af te leveren als het niveau van Ajax #1 ook hoog is, zoals in de tijd onder Ten Hag. Hetzelfde heb je gezien bij Barcelona. Je kunt niet verwachten dat als Xavi en Iniesta stoppen er meteen een nieuwe Xavi of Iniesta klaar staat dus dan moet je af en toe kopen om een periode te overbruggen.

En als ze echt goed genoeg zijn zoals Hato dan krijgen ze echt wel kansen.

15 september 2023 om 10:33

Omdat het een aantal jaren geleden al is mis gegaan. De spelers die nu doorbreken zijn het resultaat van beleid van 4 jaar geleden. De komende jaren zal blijken of de Ajax opleiding nog steeds zo goed is als ze was.

Hier kan Mislintat nu nog niet op beoordeeld worden. Het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij wel erg weinig vertrouwen heeft in de huidige jeugd. Simpelweg door het grote aantal nieuwe spelers komen er minder kansen voor de huidige jeugd. Want een aankoop van 10 miljoen zal vaker opgesteld worden ook al is die niet beter dan de eigen jeugd.

Als er over 2 jaar geen nieuwe jeugdspelers meer doorkomen is het huidige beleid fout geweest.

15 september 2023 om 10:35

Dus omdat Jong Ajax onderaan staat loopt daar geen enkel talent rond ? Misschien lopen er wel een paar hele grote talenten rond maar is het gemiddelde niveau niet goed genoeg.

15 september 2023 om 11:07

Jong Ajax was eerder nog verre van compleet. Loopt genoeg talent rond, alleen gaan we pas resultaten zien als de beste 11 kunnen worden opgesteld en als die jongens wat meer minuten in de benen hebben want de meesten zijn nog heel onervaren in de KKD.

15 september 2023 om 17:06

Ik duid het verschil met PSV omdat daar wel jeugdspelers doorgroeien naar hetzelfde niveau als dat van Ajax. En dat met grote regelmaat. En natuurlijk is Jong Ajax een leerschool, maar als ik zie dat het lesmateriaal tegenwoordig vooral bestaat uit ballen in en rond het eigen strafschopgebied rondspelen, mag daar best eens naar gekeken worden. Voor mij heel simpel: iedere trainer die dat voorstaat direct met pek en veren de Arena uit! In de lijn van wat Michels altijd propageerde: de bal moet zo vaak mogelijk als het kan vooruit. Heb je dat malle gedoe vroeger wel bij Ajax gezien? Leren gaat gepaard met fouten maken. Maar dan wel in de Ajax huisstijl die wij kennen van de topjaren. Zelfs met minder materiaal.

15 september 2023 om 17:09

Ik beoordeel Mislintat niet op wat er tegenwoordig in de jeugdopleiding gebeurt. Die fase zal later wel zichtbaar worden. Als dit seizoen wel goed verloopt, natuurlijk. Want anders zal Kroes de boel komende seizoen wel overnemen. Maar dat er naar het niveau van de jeugdopleiding moet worden gekeken, staat als een paal boven water.

15 september 2023 om 17:11

Wat ik dus ook stel. Zo veel talent loopt daar nu ook niet rond. Wat niet betekent dat er geen talent rondloopt.

15 september 2023 om 10:28

Hahaha, juist bij Ajax krijgt de jeugd kansen. Er is geen club die met zoveel jeugdspelers speelt als Ajax elke week.

15 september 2023 om 11:21

Ajax heeft de afgelopen jaren gewoon een erg hoog niveau aangetikt, mede door een fantastische jeugd. Dit betekent ook dat nieuwe jeugdspelers een hoger niveau moeten hebben om door te breken. Het is niet gek dat het merendeel het dan niet red, in combinatie met een minder talenvolle lichting, waardoor het lijkt dat jeugd geen kans krijgt. Dit zal altijd zo gaan ben ik bang.

Mooie kerel hoor die Hansen maar hij slaat wat mij betreft een beetje de plank mis met die laatste alineas. Om het maar heel plat te zeggen, hij is duidelijk niet goed genoeg voor kansen in het eerste en het is dan ook logisch dat er mensen worden aangetrokken die dat hopelijk wel zijn. Ik had ook het liefst gezien dat iemand uit de jeugd meteen doorstroomt maar helaas is dat gewoonweg niet het geval meestal.

15 september 2023 om 10:26

Dat zegt hij toch? Hij ziet iemand die beter is dan hij is en die krijgt zelfs geen kans. Dus hij weet dat het met zijn kwaliteiten dan nog lastiger wordt. Hij zegt het zelf dus 'plat' en helaas wordt dat door jou verkeerd gelezen en sla je de plank mis met je reactie.

15 september 2023 om 10:45

Hij heeft het volgens mij nergens over dat iemand beter is dan hij of over zijn eigen kwaliteiten. Het enige wat hij over kwaliteit zegt is dat hij Conceicao een topspeler vindt. Wat hij wel zegt is dat hij lang moet wachten. Alleen daar bedoel ik dus dat hij de plank misslaat, het is niet wachten op een kans, je moet hem zelf verdienen. Dat heeft hij niet gedaan.

Ik denk juist dat jij verkeerd aan het lezen bent, volgens mij is hij weinig bezig met 'hij weet dat het met zijn kwaliteiten dan nog lastiger wordt', maar juist vindt dat hij ook met zijn kwaliteiten te lang moet wachten. Toch een soort van zelfoverschatting van zijn kant.

15 september 2023 om 13:46

Nou Paulo, ik denk toch echt dat jij het verkeerd leest. In de titel alleen al staat het omschreven als quote: ‘Als Conceição al geen kansen krijgt...’. Met andere woorden als een speler als conceicao al geen kansen krijgt, dan krijg ik helemaal geen kansen. Ofwel als een speler die beter is niet speelt, ga ik helemaal niet spelen.

15 september 2023 om 20:07

Precies wat @Westend schrijft.

16 september 2023 om 00:50

Je laat nou net precies de zin achterwegen die na die quote komt die ik juist opvallend vind. Namelijk, "als hij al zo lang moet wachten, hoelang moet ik dan wachten?" Dat klinkt nou niet als iemand die van zichzelf denkt dat hij vanwege zijn kwaliteiten niet speelt maar gewoonweg vindt dat hij te lang moet wachten op een kans. En dat vind ik, nogmaals, zelfoverschatting wanneer je die kans niet verdiend.

16 september 2023 om 10:12

Dat jij dat zo opvat, komt waarschijnlijk doordat je de quote verkeerd leest. Hij zegt met deze quote dat als iemand met zulke kwaliteiten al lang moet wachten, hoe lang moet hij dan niet wachten (met dus mindere kwaliteiten). Hij is zich er dus van bewust dat hij met zijn kwaliteiten het eerste nooit gaat halen. @Westend legde dit hierboven ook al uit.

Opzich begrijp ik hansen wel in deze, wel apart dat je zolang met een blessures hebt gevoetbalt, had zijn carriere kunnen kosten

Makkelijk natrappen van Hansen, enige vorm van zelfreflectie ontbreekt weer volledig. Hij is gewoon niet goed genoeg, dan speel je niet bij Ajax. Zo moeilijk is het allemaal niet Sontje.

15 september 2023 om 10:29

Hij spreekt een groot deel van het interview over dat hij niet meer goed genoeg was. Hoezo gebrek aan zelfreflectie? Daarna zegt hij dat anderen beter waren.Maar nee, omdat hij (terechte) kritiek levert op het doorstromen van de jeugd, kom je met deze langetenenreactie. Zonde.

15 september 2023 om 10:49

Hij heeft het over dat hij niet goed genoeg was toen hij geblesseerd was ja, zie nu pas dat je dat bedoelt. Maar sindsdien hij weer fit is wil hij kansen in het eerste maar ook zonder blessures is hij niet goed genoeg.

Na de zware tijd alinea heeft hij het over zijn vertrek bij Ajax en Ajax nu en dat zegt hij dus in de gedachte van na zijn blessure. Zo vat ik het op tenminste.

15 september 2023 om 11:03

Er zijn 10+ spelers weg gegaan dat kan je simpelweg niet opvangen met alleen jeugdspelers. En er stroomt weinig eigen jeugd door? Kom op zeg, met Rensch, Brobbey, Hato, Taylor, Salah Edine en laatst ook Hlynsson zijn er toch genoeg jongens die de kans krijgen? Als je goed genoeg bent dan kom je er wel en anders is er gewoon geen plek bij Ajax. Mocht je dan niet slagen kan je uiteindelijk zoals Hansen bewijst wel bij een mindere club terecht.

Hij vindt dat Ajax te vaak spelers koopt, en wijst daarbij op Conceição.
Die is ook gekocht.....

15 september 2023 om 10:15

Klopt, al die interviews is allemaal heel leuk en aandoenlijk maar bij de meeste voetballers zit er over het algemeen weinig inhoud in de hoofdjes. Er zit op dit moment niet al teveel talent bij jong Ajax en die generatie dus wat dat betreft snap ik een groot deel van de aankopen wel.

15 september 2023 om 10:18

Duidelijk de boodschap van Sontje gemist, terug naar school voor een lesje begrijpend lezen....

15 september 2023 om 11:10

Dan kun je er wel een populistische reactie tegenaan gooien, maar ik lees toch echt "ik had moeten inzien dat er veel meer spelers werden gekocht de laatste jaren. Als speler van Jong Ajax is het heel lastig om iemand eruit te spelen die voor het eerste is gekocht. Je hebt misschien twee of drie concurrenten voor je op jouw positie. Als voorbeeld haalt Hansen de situatie van Conceição."

Nou, die is dus ook gekocht.....

15 september 2023 om 11:48

Zucht... Wat hij probeert te zeggen is; er worden veel spelers gekocht voor het eerste, waaronder conceicao. Dat maakt het perspectief voor een jeugdspeler minder. Maar als zelfs een gekochte speler (voor het eerste) al geen kans maakt op speeltijd wat blijft er dan nog voor een jeugdspeler over.

Heeft dus niks met kopen te maken maar met perspectief op speeltijd.

Class is over.

15 september 2023 om 12:00

Hij zegt over Conceição: Dat vind ik echt een topspeler. Als hij al zo lang moet wachten, hoelang moet ik dan wachten?

Ben blij dat ik vroeger leraren had die begrijpend lezen bijgebracht hebben....

15 september 2023 om 14:05

Daarmee zegt hij toch gewoon dat er betere concurrenten worden gekocht en dat die sneller worden ingebracht dan hijzelf?

Ajax had gewoon scans moeten maken om te kijken wat er aan de hand is. Ook merk ik een mentale tik bij hem. Het lijkt erop dat ze teveel focussen op grote talenten of teveel op het eerste. Zo een speler als Sontje heeft Nederland en Ajax wel nodig. Noem een Nederlandse vleugelaanvaller uit eigen opleiding die gedebuteerd en zelfs Europees gespeeld heeft. Ik denk alleen Kluivert, de rest is allemaal gekocht. Ik geloof niet dat er niet voldoende aanvallers zijn. Want wat je nu ziet, ze kopen dan voor miljoenen aan aanvallers en spelen dan gelijk tegen een laagvlieger. Had een talent uit eigen jeugd het dan slechter gedaan?

Tja werd altijd neergezet als een groot talent maar ik heb het nooit kunnen ontdekken. Meestal geblesseerd. Goede keuze van hem om te vertrekken dit niveau past duidelijk beter bij hem.

Hij heeft helemaal gelijk. Enorme paniek als er teveel weg gekocht worden en daardoor krijgt jeugd geen kans. Das niet Ajax.
Aantal toppers id as wellicht en rest opleiden.
Echt diep treurig

15 september 2023 om 10:30

Treurig? Juist bij Ajax spelen elke week de meeste spelers uit de eigen jeugd van de hele eredivisie.

Het zijn juist clubs als AZ en Feyenoord waar je tegenwoordig maar bar weinig eigen jeugd in het eerste elftal ziet spelen ziet. Alleen valt het daar niet op want ze hebben succes.

15 september 2023 om 15:09

Ik vraag me af hoe lang dat nog duurt. Mislintat zal toch niet alleen een bankbezetting hebben gekocht??

16 september 2023 om 10:10

Mislintat maakt de opstelling niet. Steijn heeft een brede selectie tot zijn beschikking en mag zelf kiezen wie er speelt. Ook mag hij spelers uit jong Ajax gewoon gebruiken.

Steijn zal gewoon kijken wie het beste zijn op de trainingen en daaruit zijn selectie kiezen.

Eerst vertellen dat je ontwikkeling stil heeft gestaan door blessures en randzaken en daarna een schop uitdelen richting Ajax dat er te weinig perspectief is voor jeugd.

Het merendeel wat vanuit Jong Ajax komt zijn wel echt softies moet ik zeggen, misschien is het spelen in een team wat nergens om mee kan doen mentaal niet goed voor die jongens ofzo.

Als je eruit gerend wordt door de keepers, te laat komt op de training en wil stoppen met voetbal, is het niet zo gek dat je geen kansen krijgt. Beetje simpel om dat vervolgens op het bordje van Ajax te leggen.

De lat lag duidelijk te hoog voor Hansen bij ajax. Natrappen is dus een beetje goedkoop. Neem
Bv hato als je echt goed bent krijg je echt nog wel kansen ondanks dat ajax dit jaar miljoenen
Heeft uitgegeven, tijd voor die talenten om
Eerst is goed zelf in de spiegel te kijken

15 september 2023 om 10:59

Dat Hato kansen kreeg was meer uit nood. Bassey bakte er namelijk geen pepernoot van en Ajax zat dun in de alternatieven. Had Bassey een degelijk seizoen was Hato hier nu niet, ook niet als Kaplan gewoon fit was geweest want die zou dan back-up zijn. Geluk is ook een belangrijke factor. Ook kan je je afvragen of elke trainer dat had gedaan.

15 september 2023 om 11:47

@ ajax12321
Dat is ook zo maar het feit dat ze nu deze jonge op 17 jarige leeftijd de kans geven. Geeft aan als je echt
Talent vol bent je echt nog wel kansen krijgt. ze hadden bv ook nog een dure verdeliger kunnen halen Voor Hato. Maar geven hem dus gewoon de kans. Omdat hij veel potentie heeft, iets wat bij bv Hansen veel minder was/is

15 september 2023 om 13:07

In maart was er sowieso geen optie om nog een andere verdediger te halen aangezien ze in principe eerst vertrouwen hadden in Bassey. Tuurlijk moet je een bepaald niveau hebben, maar geluk is ook zeker belangrijk.

Zullen we anders dit weekend weer eens tellen hoeveel eigen opgeleide spelers erop het veld staan.
Ik vrees dat je dan de zeven niet haalt. Hoop voor jullie dat het er meer dan twee zijn.

15 september 2023 om 12:56

Afgelopen speelronde begonnen er 5 in de basis bij Ajax en eentje kwam nog binnen de lijnen na een wissel. Ik moet zeggen dat 5 in de basis best netjes is.
In vergelijking met de andere teams:
Fortuna Sittard: 0
Sparta: 0
NEC: 3
Almere 0
PEC: 1
Go Ahead Eagles: 0
Heerenveen: 1
RKC: 1
PSV: 2
Heracles Almelo: 1
Excelsior: 2
Fc Utrecht: 1
Feyenoord: 2
Volendam: 5
Twente: 2
Vitesse: 3
AZ: 2

Alleen Volendam had er net zoveel in staan. Dan vind ik het voor zo'n grote club als Ajax best knap dat er nog zoveel spelers uit de jeugd in de basis staan. In vergelijking met andere clubs is het bijna triest om te zien. Sommige clubs hebben er gewoon 0.

15 september 2023 om 14:07

Tsja als je vrijwel alles gaat bestempelen als eigen jeugd (ook al hebben ze op een blauwe maandag bij Ajax gespeeld en zijn doorontwikkeld elders), dan kom je als grote club natuurlijk al snel aan een hoog aantal. En dan nog: wat maakt het uit? Juich je minder hard voor een gekochte speler dan voor een eigen speler?

15 september 2023 om 15:42

Vrijwel alles nog, dan wel ja. Ik bestempel iets als ''eigen jeugd'' als het vanaf de B-junioren bij een club heeft gezeten.
En voor mij maakt het weinig uit, ik zal even hard juichen voor een jeugdspeler als voor een gekochte speler. Maar over mijn eigen clubje ben ik wel teleurgesteld wat betreft jeugdspelers (heerenveen) die de kans krijgen om door te breken. Als je ziet wat er de afgelopen jaren bij Groningen kon doorbreken, dan begrijp ik dat gewoon niet.

Vandaag nog een artikel verschenen dat het vrouwenelftal van Heerenveen wel wil dienen als opleidingsclub. Daar mogen ze wel eens naar gaan kijken met het mannenelftal. Verhuur je spelers anders eens een keer aan teams uit de tweede divise/derde divisie om ervaring op te doen.

haha wat een flapdrol is deze kerel joh.
was al bij jong ajax gewoon middelmaat... om te zeggen dat conceicao geen kansen kreeg...??
was ook gewoon een dravertje, leek soms leuk als ie erin kwam rond minuut 70 wanneer de tegenstander een beetje moe was en hij met snelheid nog wat kon laten zien.

deze hansen gaat bij mij naar het hokje van niveau lukoki, de sa, kishna en noem ze allemaal op.

15 september 2023 om 11:10

Noem je Lukoki en De Sa nou hetzelfde niveau als Kishna? Kishna had echt heel veel talent, alleen blessures hebben het verpest. Hansen is ook wel wat talentvoller dan Lukoki en De Sa, maar nog geen Ajax-niveau. Stond te lang stil in zijn ontwikkeling, mede door blessures.

16 september 2023 om 09:27

sorry, je hebt gelijk. kishna was wel iets beter qua overzicht en voetbal instinct.
laat ik het anders verwoorden, dat ik denk dat sontje hansen een carierre gaat krijgen qua clubs als de 3 die ik noem. en voeg daar ook maar spelers als ebecilio en jozefzoon aan toe.

Goede TD misschien voor Ajax

De doorstroom van de beloftenploegen naar het eerste wordt gewoon langer omdat de KNVB de O19-competitie heeft opgeheven. Had nooit mogen gebeuren natuurlijk. Er zit nu een gat tussen de 17/18-jarigen en de 20/21-jarigen. Beloftenteams zinn gedwongen de beste 17/18-jarigen vroegtijdig door te stoten naar de beloftenploegen wat weer meer aanpassingstijd nodig heeft. Fysiek en mentaal is de stap voor sommigen te groot.

15 september 2023 om 19:26

Klopt, maar misschien moet je dan ook verder proberen te denken als club. Misschien je spelers aan regioteams uit de derde/tweede divisie verhuren om die ervaring op te doen. Dan doen ze heel wat fysieke ervaring op en spelen ze al tegen semi-profs/oud profs.

Deze jongen komt altijd verstandig over. Ook slim van hem om het een niveautje lager dan Ajax te kiezen. Waar de meesten spelers meestal bij te grote clubs in de anonimiteit belanden met te weinig speeltijd kiest hij er voor om een pad te bewandelen waarbij hij zich op zijn huidoge niveau kan ontwikkelen. Hoop voor hem dat hij zijn belofte waar kan maken.

Huh? Interview van niks weer, oud bekend verhaal van waar hij doorging en dat blijft zonde vooral voor hem maar dat is ook de reden dat hij het eerste niet gehaald heeft. Je kan 0,0 rendement Conceicao erbij halen of 17jarige Hato.. Als interviewer mag je ook best een kritische vraag stellen

16 september 2023 om 14:11

Over 0,0 rendement beginnen maar dan vergeten dat die jongen amper de kans kreeg. Als je dat nou bij Bergwijn had gezegd. Die echt 0,0 rendement had.

Leuk om artikel van een van Nederlandse hoop in bange dagen (wat was het WK onder 20 van 5 jaar geleden?) talenten te lezen!

Waarom er 90% over Ajax moet gaan terwijl hij er al niet meer speelt, vraag ik me wel af.

Ik denk dat Ajax op dit moment een generatie heeft, buiten Hato om, die gewoon het niveau niet heeft. Je moet wel kansen geven aan talenten die ook daadwerkelijk het niveau hebben.
Ik mis ook wel een beetje de fighting spirit bij deze generatie hoor. Op hun 18e zijn ze al ontevreden dat ze geen kansen krijgen. Het moet allemaal maar aangereikt worden, maar we hebben het wel over een vd grootste clubs van het land. Als ze al verdrinken op de training bij het Eerste, gaat geen trainer ze opstellen….

En Hansen, die heeft gewoon het niveau niet. Leuke voetballer voor NEC, meer niet op dit moment. Dat ‘flitsend begonnen’ vind ik ook wel meevallen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren