Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Selectie van RKC eiste hogere bonus voor ontkomen aan degradatie'

Laatste update:

Het heeft uiteindelijk niet mogen baten, maar de spelers van RKC Waalwijk hebben geprobeerd om in financieel opzicht beter te worden van handhaving in de Eredivisie. Er zou al een contractueel vastgelegde bonus worden uitgekeerd als de ploeg van trainer Erwin Koeman zich veilig zou spelen.

/

Vooraf was afgesproken dat de selectie van RKC dan een totaalbedrag van 150.000 euro tegemoet zou kunnen zien. Nadat de Brabanders zich in de eerste ronde van de nacompetitie ontdeden van De Graafschap en bekend werd dat RKC zich tijdens een dubbele ontmoeting met Excelsior kon verzekeren van een nieuw seizoen op het hoogste niveau, eisten de spelers een verhoging van deze premie.

Volgens Voetbal International werd het verzoek ingediend om 170.000 euro uitbetaald te krijgen, wat per speler een extraatje van ongeveer duizend euro had betekend. De clubleiding van RKC willigde dit verzoek in, maar hoefde niets uit te betalen; het team van Koeman ging tijdens het eerste duel met Excelsior onderuit (2-0) en kwam in de tweede wedstrijd niet verder dan 2-2, zodat degradatie naar de Jupiler League een feit was.

Vind je het jammer dat RKC Waalwijk uit de Eredivisie is gedegradeerd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze dachten het klusje wel even snel te klaren. Hoogmoed komt ten val.

20 mei 2014 om 10:39

Hoogmoed komt voor de val ja. Het was helemaal duidelijk toen Braber zo nodig moest vertellen dat RKC veel meer kwaliteit dan Excelsior had...

Ze hebben een contract, waarin vastgesteld is wat ze krijgen. Vervolgens leveren ze een wanprestatie door op een p/d plek te eindigen en dan gaan ze een bonus eisen om erin te blijven? Zijn ze ook bereid geld terug te geven als ze degraderen?

20 mei 2014 om 10:17

Bij RKC hebben alle spelers een clausule in het contract staan, dat mocht de club degraderen het salaris minder wordt. Dus ja, ze leveren in nu ze gedegradeerd zijn.

20 mei 2014 om 10:23

ik bedoel niet dat hun salaris in het nieuwe seizoen minder wordt, ik bedoel of ze bereid zijn om van het reeds ontvangen salaris een deel terug te betalen, wegens wanprestatie.

20 mei 2014 om 11:08

Eindig je op plaats 15 ontvang je je loon. Eindig je op plaats 17 of 16 heb je kans op een loons verhoging. Humor.

20 mei 2014 om 11:18

Echt he, en volgend jaar krijgen ze nog een premie voor hun neus als ze promotie maken. Waarom jezelf dus veilig spelen!

20 mei 2014 om 11:32

Want als je vijftiende wordt, heb je je niet veiliggespeeld? Dan hadden ze toch ook gewoon die bonus ontvangen.

20 mei 2014 om 11:53

@feyenoordbarca
Lees de eerste zin van het artikel nog eens.

20 mei 2014 om 10:31

Nou wanprestatie vind ik een groot woord. Ze hebben Roda en NEC boven zich gehouden, en zelf nog tot en met de laatste ronde een kans(je) gehad om degradatie te ontlopen. Als RKC het was gelukt om er in te blijven, direct of via p/d, dan was dat gewoon een goede prestatie geweest.

20 mei 2014 om 10:31

inderdaad, je moet als werknemer gewoon presteren en geen bonus vragen voor iets wat je normaal hoort uit te voeren, dus nu alleen maar mooier om die reden al alleen dat ze gedegradeerd zijn, maar goed dat soort spelers vertrekken vaak net als de coach en vangen hun geld dan toch weer op het hoogste niveau bij een nieuwe club, vaak zijn vooral de supporters, deel van de vaste medewerkers en spelers die blijven de dupe van een degradatie

Dit is toch een schande. Hadden die stel graaiers nog ff 1000 euro nodig om die motivatie op te brengen? En dan alsnog degraderen... dan ben je het RKC shirt gewoon onwaardig. Al die gasten eruit flikkeren!

Slecht voetballen en uiteindelijk nog wel winnen van de graafschap en dan nog durven te vragen voor een verhoging. 1 woord schande!! Ze zouden geld toe moeten geven.

Als dit waar is vind ik het echt schandalig!
Dan ben je als speler toch helemaal de weg kwijt en heb je totaal geen gevoel voor de club en de supporters. Als ze winstpremie zo belangrijk vinden hadden ze daar in het lopende seizoen wat vaker voor moeten knokken.

Echt zo'n verhaal waar onrust door gezaait moet worden, terwijl het helemaal niet zo raar gegeven is en ook het bedrag zeer minimaal is ten opzichte van de winst die er geboekt had kunnen worden.
Eisen lijkt me ook een makkelijk gebruikte term.

Iets als mosterd na de maaltijd.

20 mei 2014 om 10:20

Wat zou jou baas zeggen als jij aanklopt met de vraag wat als ik nou net niet ontslagen word deze maand krijg ik dan salaris verhoging...

20 mei 2014 om 10:21

Ja opzich geen gekke vraag want er zal vast een goede reden zijn waarom je baas ineens langer met je inzee wilt.

20 mei 2014 om 10:20

Geen raar gegeven? Je zorgt er als spelersgroep zelf voor dat je in die situatie terechtkomt. Waar haal je dan het lef vandaan om nog dat soort verzoeken in te dienen bij het bestuur.

Waar halen ze het lef vandaan? Eerst zorgen ze er zelf voor dat ze in die positie komen om er vervolgens nog een slaatje uit te willen slaan ook. Jammer voor RKC maar goed voor die spelers dat ze het niet gehaald hebben. Dat hun salaris maar gehalveerd mag worden volgend seizoen!

Als ze dezelfde vechtlust voor zowel salarisverhoging als handhaving in de Eredivisie hadden, hadden ze misschien allebei gehad. Rare situatie aangezien ze ook tegen De Graafschap belabberd speelden en dus na die ontmoetingen om meer geld hebben gevraagd. Erg jammer dat er zo'n mentaliteit bij deze spelersgroep speelt.

Heerlijk vak, dat voetballer. Gemiddeld ook bovenmodaal salaris (ook bij Rkc), een beetje sporten en de rest van de dag achter de playstation en dan als je al faalt ook nog eens extra geld 'vragen'.
Misschien was de motivatie wat hoger geweest als er een boete zou staan op het spelen van playoffs.

170.000/17 is 10.000 euro

20 mei 2014 om 10:26

Wat klopt er niet aan dan, volgens jou?

20 mei 2014 om 10:27

170 contractspelers bij RKC???? Lol

20 mei 2014 om 10:31

1000 euro meer staat er he... 170.000(nieuwe bedrag)-150.000 (originele bedrag)= 20.000 euro extra = 1000 extra per persoon bij 20 contractspelers...

''volgens Voetbal International werd het verzoek ingediend om 170 duizend euro uitbetaald te krijgen, wat per speler een extraatje van ongeveer duizend euro had betekend.''

Hoeveel contractspelers heeft RKC daar rondlopen?

20 mei 2014 om 10:33

Het bedrag van 150.000 stond al vast en hun wouden dus 20.000 extra als ze zich zouden handhaven. Stel rkc heeft 20 contractspelers kom je dus op 1000 per speler uit

20 mei 2014 om 10:34

20.000 euro meer dan er al contractueel was afgesproken. ( 150.000 )
20 contractspelers dus .

Verder kan ik me voorstellen dat er RKC supporters zijn die zich hier nu dood aan ergeren.. Dan presteer je al op zn zachts gezegd dramatisch in de competitie en tegen De Graafschap en dan ga je ook nog meer geld vragen aan een club die al niet de grootste financiële mogelijkheden heeft. Schande...

20 mei 2014 om 10:38

Ze zouden al 150 000 uitkeren. Die 20 000 extra js ongeveer 1000 pp

Leuk om te horen dat ze liever degraderen dan een te lage bonus te krijgen. Nou ik zou helemaal gek worden als ik zoiets zou horen bij mijn club. Je moet zelf de ambitie hebben om Eredivisie te spelen en uit respect voor de club ook willen winnen voor je club. Echte clubliefde bestaat niet meer voor de meeste voetballers.

Grote schande dit. Premies worden voor het begin van het seizoen vastgesteld en als je dan voor zo'n cruciale wedstrijd ineens meer gaat eisen is dat pure chantage.

Voetballers staan toch niet meer in het normale leven. Ze willen dus extra beloond worden. Als ik op mijn werk bepaalde prestaties haalt en ik ga naar mijn baas om extra salaris zegt hij draai je om en ga aan je werk. Jullie moeten mij eens vertellen wat het verschil is tussen een werknemer in het bedrijfsleven of non profit sector of een werknemer voetballer bij een voetbalclub. Waarom moeten deze te veel betaalde 4e rangs voetballers meer verdienen als ze gewoon hun werk moeten doen. Dat is gewoon je best doen om zoveel mogelijk punten te pakken.

20 mei 2014 om 18:20

In het normale leven is het ook zo dat je bij goede prestaties af en toe met je baas spreekt voor een salarisverhoging. Als je volgens de CAO wordt betaald heb je deze mogelijkheid vaak niet.

Dit is een schande, een club met al zulke beperkte middelen die eigenlijk nog een seizoen eredivisie nodig had om nog een flinke stap richting kerngezond wording moet zetten ( met media inkomsten zou men 200k extra gehad hebben het komende seizoen) zo voor het blok te zetten.

De 2 wedstrijden tegen excelsior zijn waren rete belangrijk. Als RKC het verzoek had afgewezen hadden de spelers er met de pet naar gegooit. ( is uiteindelijk door sommige alsnog gebeurt)

Dit is gwn walgelijk geen ene pleuris presteren en dan ook nog verwachten dat je een extraatje krijgt!! Volgens mij heb ik zoon vergelijkbare situatie gelezen (messi)

Maar kom op zeg waar gaan we naartoe met het voetbal, volgensmij hoor je een bonus te krijgen als jij je werk lange tijd naar behoren.uitvoert en dat kan je bij de selectie van rck niet echt zegen zelfde in de zaak messi

Ze zouden samen 2 ton terug moeten betalen aan de club en de supporters na al die wanprestaties. Wat een beleid dat het bestuur zoiets accepteert. Ten dode opgeschreven die club.

Mensen moeten hier niet zo overdreven en aanstellerig op reageren. Triest, puur Nederlands gezeik. Het is volstrekt normaal dat spelers bij een kleine club als RKC een bonus krijgen als ze degradatie ontlopen. Voor het seizoen begint weet je al dat het lastig wordt om degradatie te ontlopen en stel je de spelers ter motivatie een bonus in het vooruitzicht, waar spelers van grotere clubs een bonus krijgen als ze bijvoorbeeld Europees voetbal halen. Dat handhaving voor RKC nu via een slopende nacompetitie moest, daar hadden sommigen misschien geen rekening mee gehouden. En dat ze nu 1.000 eurootjes per persoon extra vragen, tsjongjonge wat een schande zeg. Schei toch uit. RKC is hier gewoon mee akkoord gegaan en terecht. Vergeet niet dat spelers bij dit soort clubs echt niet rijk worden. Ze verdienen op een uitzondering na misschien modaal of minder. En op hun 35ste zijn ze uitgevoetbald en kunnen ze op zoek gaan naar een baan, omdat ze nauwelijks een pensioen hebben opgebouwd. Logisch dat je dan zoveel mogelijk uit je carriere wil halen. Zielig gezeik ook altijd hier.
En hoe kunnen sommigen hier in hemelsnaam spreken van chantage? Alsof de spelers er iets mee opschieten als ze degraderen, waardoor ze er nog meer op achteruit gaan. Denk eens na man...

20 mei 2014 om 11:35

Nou gezeik iedere Nederlander moet gewoon tot zijn 67 werken dus waarom zou een voetballer dat niet moeten als hij is uitgevoetbalt ze hebben als speler alle tijd om er wat bij te doen zoals een studie, en als ze zijn uitgespeeld kunnen ze gewoon een baan zoeken, er zijn maar weinig voetballers die zich financieel onafhankelijk spelen dus je kunt er gewoon rekening mee houden dat je na je spelers loopbaan moet gaan werken en daar is niet mis mee hoor ,

20 mei 2014 om 11:49

Lees mijn reactie eens wat beter. Ik zeg toch ook dat ze na hun voetbalcarriere op zoek kunnen gaan naar een baan? Maar dat hoeft niet te betekenen dat je tijdens je carriere verder maar voor de lol moet spelen. Dit zijn voor het merendeel broodvoetballers. Het zegt al genoeg dat ze om een extraatje van 1.000 euro vragen, voor een normale werknemer is dat ook niet meer dan een leuke bonus en voor een speler van Ajax of PSV is dat gewoon een fooi. Tuurlijk, er was al een behoorlijke bonus afgesproken, maar zoals ik al zei, dat is gewoon normaal. Degradatie ontlopen is een doelstelling en daar kun je een bonus voor geven als die gehaald wordt.

20 mei 2014 om 13:31

Lul niet man. Tot je 67 werken klopt dat moet iedereen. En de meeste voetballers op dit niveau moeten echt wel werken tot die leeftijd, of dacht je dat ze allemaal stopten na zon carriere. Wat maken die bonussen nou uit. Moet je een keer kijken wat voor belachelijke bonussen er in de rest vh bedrijfsleven uitgedeeld worden. Lekker belangrijk. Gewoon miereneukerij als je je daar druk om gaat maken.

20 mei 2014 om 11:57

Nauwelijks een pensioen hebben opgebouwd? In de eredivisie verdienen ze zwaar boven modaal, gemiddeld is het salaris ruim 2 ton. Dan bouw je wel een aardig pensioen op, en daar kun je gebruik van maken zodra je stopt met voetballen dacht ik. Verder kunnen ze dan aan het werk, en hebben ze zo'n beetje nog steeds een dubbel inkomen. Ze hebben het inderdaad zo zwaar..

20 mei 2014 om 12:14

Gemiddeld ja! Ge-mid-deld! Als een aantal spelers in de top al meer dan een miljoen per jaar verdienen (en ja, die zijn er genoeg bij Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, misschien zelfs Vitesse...) dan kom je al snel aan een gemiddelde van 2 ton. En RKC is geen club meer die elk jaar zeker is van Eredivisievoetbal. Dat blijkt nu maar weer. Die zitten straks weer in de Jupiler League, waar het gemiddelde op 35.000 ligt en het merendeel minder dan 25.000 verdient. Bij RKC verdienen ze echt geen 2 ton hoor. Tuurlijk, zoals ik eerder al zei zullen er uitzonderingen zijn. Ik kan me voorstellen dat een Castelen of een Sno er warmpjes bij zitten in de winter, maar een bonus wordt afgesproken voor de hele groep en daar zullen best wat spelers bij zitten voor wie het wel uitmaakt of ze een bonus van 7.500 of een bonus van 8.500 euro krijgen, want daar hebben we het hier over.

20 mei 2014 om 12:28

Zoveel spelers verdienen er geen miljoen. Zijn er hooguit een paar. Ik weet wat gemiddeld betekent hoor knul, als je het twee keer zegt, zelfs in lettergrepen de tweede keer, dan doet dat niets af aan mijn kennis over dat woord en de betekenis ervan.

Bij RKC verdienden de topspelers ongeveer een ton. Dat is nog steeds een prima salaris waarmee je ook een leuk pensioen opbouwt. Jij doet alsof ze allemaal ver onder modaal verdienen, maar dat is absoluut niet waar.

Gemiddeld in de Jupiler League is het salaris, zoals jij beweert, 35.000. Gemiddeld is dat, ge-mid-deld!!! Dat betekent dat je bij de top een stuk meer verdient, zoals bij RKC dus. Ga er maar van uit dat de meeste spelers (in elk geval de eerste 14-15 man uit de selectie) daar aardig bovenzit. Ze verdienen dus prima, en na hun carriere kunnen ze prima doorwerken. Alsof je op je 35e klaar moet zijn met werken. Dat is helemaal belachelijk.

En buiten dit, de ophef is meer om het feit dat ze eerst een bonus afspreken en vervolgens na De Graafschap al gelijk zeuren om meer. Eerst akkoord gaan om vervolgens meer te eisen. Ja, dat vind ik niet geheel netjes.

20 mei 2014 om 12:43

Zoals ik eerder al zei: Tuurlijk, er zijn uitzonderingen. Ik kan me voorstellen dat een Castelen of een Sno er warmpjes bij zitten in de winter, maar een bonus wordt afgesproken voor de hele groep en daar zullen best wat spelers bij zitten voor wie het wél uitmaakt of ze een bonus van 7.500 of een bonus van 8.500 euro krijgen, want daar hebben we het hier dus over. Of ze na hun carriere wel of niet verder moeten werken heeft he-le-maal niets met deze kwestie te maken en zal mij een rotzorg zijn. Persoonlijk kan ik mij voorstellen dat spelers wegens zo'n zware nacompetitie met 4 extra wedstrijden om een klein extraatje vragen. Maar ik weet niet eens wat de precieze reden is. Weet jij precies hoe het zit met deze kwestie? Heb jij inzage in de afspraken die gemaakt zijn, 'knul'? Lijkt me niet toch? Hoe kan je er dan over oordelen? Feit is dat RKC het gewoon zonder morren geaccepteerd heeft.

20 mei 2014 om 12:51

RKC had overigens de op één na laagste begroting van de Eredivisie en een lagere begroting dan bijvoorbeeld Jupiler League-clubs als Sparta en De Graafschap. Dan kan je mij niet wijs maken dat de spelers daar zoveel verdienen.

20 mei 2014 om 15:31

Zoek maar op Google. Van Peppen kon bij Roda 2 ton krijgen, het dubbele van wat hij bij RKC kreeg.

Wat ik uit de tekst haal is dat ze eerst akkoord gingen met 150.000 en later ineens meer wouden, nadat ze van De Graafschap wonnen. Uiteindelijk hadden ze allemaal 100 miljoen kunnen krijgen, want het is ze toch niet gelukt, maar ik vind het slap dat ze eerst een akkoord hebben en vervolgens meer willen. Als een club dat doet, is het hek van de dam.

20 mei 2014 om 11:59

Wat een onzin. Natuurlijk is het normaal voor een club als RKC om een bonus te krijgen als je niet degradeert, maar die was ook al lang afgesproken aan het begin van het seizoen. Als je dan net voor zo'n cruciale wedstrijd ineens een verhoging eist is dat gewoon pure chantage. Want als je als club niet akkoord gaat loop je het risico dat de spelers ongemotiveerd het veld in gaan.

20 mei 2014 om 12:09

Onzin, als speler wil je sowieso niet degraderen. Dan ga je er namelijk nog veel verder op achteruit dan als je 1000 euro misloopt. Heeft niks met chantage te maken. Dit ''nieuws' wordt gewoon op een overdreven sensatiezoekende manier gebracht om dit soort domme reacties uit te lokken.

wat zit iedereen zich druk te maken dat dit belachelijk is? Ben ik het totaal niet mee eens. Denk dat je eerder zou moeten kijken naar wat RKC aan inkomsten krijgt als ze in de eredivisie zouden blijven. Dan is een extraatje van e20000 echt he-le-maal niets.

20 mei 2014 om 12:15

Exact!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren