Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Rooney kende ik eigenlijk alleen van de Xbox, hij lijkt er nog op ook'

Laatste update:

Derk Boerrigter werkte afgelopen seizoen namens RKC Waalwijk zijn wedstrijden af in de Jupiler League, maar woensdagavond maakte hij deel uit van de afscheidswedstrijd van Edwin van der Sar. Ajax speelde tegen een Dream Team van de oud-doelman. Dennis Bergkamp en Louis Saha waren trefzeker namens de bezoekers, terwijl Boerrigter de gelijkmaker voor zijn rekening nam: 2-1.

/

Boerrigter bedacht zich geen moment toen hij Van der Sar kon passeren. "Natuurlijk maak je 'm, je wilt altijd scoren", benadrukt de aanvaller in het Algemeen Dagblad. "Daar voel ik me absoluut niet schuldig over. En het is eigenlijk best uniek dat ik als laatste tegen Edwin van der Sar heb gescoord."

Tal van grote namen stonden woensdagavond op het veld van Ajax. "Wayne Rooney? Die kende ik eigenlijk alleen van PES, het voetbalspel op mijn Xbox. Ja, hij lijkt er nog op ook. Schitterend om nu tussen die sterren te mogen staan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ben toch wel benieuwd wie de linksbuiten gaat worden!!
ebecilio of boerrigter

on:
hij heeft idd wel als laatste gescoord vs van der sar, altijd leuk

4 augustus 2011 om 09:02

Ik ben ook benieuwd wie het gaat worden. Maar als ik Boerrighter zie spelen (gisteren en tegen Twente) dan gaat er van hem meer dreiging uit. Ik zou voor Derk gaan in ieder geval. (dit op basis van de afgelopen 2 wedstrijden) Uiteraard nog maar kijken of hij constant goed kan blijven voetballen..

4 augustus 2011 om 09:04

Boerrigter is duidelijk de betere, Ebecillio heeft niets wat een talent kenmerkt, snap ook niet waarom De Boer hem blijft opstellen, helemaal niks die gozer!

4 augustus 2011 om 09:13

@nijman_4 ja lijkt me idd duidelijk, ik ben alleen een beetje bang dat Ebecillio de protegé van de Boer wordt en dat hij een basis plaats krijgt. Daar verlies je gewoonweg punten mee!!

4 augustus 2011 om 09:17

Nouw de Boer wilde Boerrigter er ook graag bij hebben. De Boer wil met een kopsterke balvaste spits te gaan speler.

De link naar Boerrigter is dan snel gelegd. Ik denk dat de Boer na een wedstrijd of 3 4 Boerrigter basis zal maken.

4 augustus 2011 om 09:26

@moozz03 Precies, Boerrigter is gewoon veel en veel beter! met Ebecillio speel je met 10 man.

4 augustus 2011 om 09:40

Zeker weten,ebecilio is Ajax onwaardig,zit me altijd te ergeren aan die gozer,heeft altijd oogkleppen op,weet niet wat men bij Ajax in hem ziet.
Boerrigter is vele malen beter,of hij goed genoeg is voor Ajax moet je afwachten maar alles beter dan Ebecilio.

4 augustus 2011 om 09:40

Absoluut, alleen jammer dat De Boer hem blijkbaar wel Ajax-waardig vindt..

4 augustus 2011 om 10:05

En dat is ook niet zo raar, ik vind jullie wel erg hard voor Ebecilio. Hij speelt de laatste tijd inderdaad echt niet goed maar vergeet niet dat hij net een paar maanden bij de selectie zit, en dat zijn begin wel goed was. Ook in Europees verband tegen Anderlecht speelde hij erg goed, in het begin vond iedereen het nog de vinding van de Boer...'zie je wel, we hebben wel buitenspelers!' riepen we.

Ik ben de laatste die roept dat hij de laatste tijd goed speelt maar 'met ebeclio speel je met 10 man' en 'hij heeft niks dat op talent lijkt' doe je hem een beetje tekort. Hij zit er net bij en heeft ook leuke dingen laten zien, steun die jongen toch eens! Als hij een jaar lang zo blijft spelen praten we verder.

4 augustus 2011 om 10:33

HIj heeft 2 wedstrijden goed gespeeld in het begin en toen begon de neerwaardse spiraal al! Mensen moeten eens kappen met die onzin als hij zit er nog maar een paar maanden bij. Ja Boilesen ook maar die voldoet wel! Eriksen was ook meteen opniveau. Ebecilio heeft het gewoon niet en dan kan je 2 jaar bij de selectie zitten, als je het niveau niet hebt dan wordt het niks! Die jongen heeft totaal geen inzicht. Ziet niet wanneer hij die steekpass moet geven. Heeft 2 acties in huis.naar binnen trekken en schieten of niks doen en tikkie terug. 1 keer per wedstrijd gaat ie zn man eens op een goede manier voorbij en dan heb je het spektakel alweer gehad wat Ebecilio betreft. Boerrigter zorgt continu voorgevaar en kan daarbij ook nog eens schieten. Iets wat Ebecilio nu nog steeds niet kan! Voorzetten geven doet ie ook amper. Als je Sigthorsson in de spits hebt staan dan heb je al niks aan een Ebecilio! Hij gaatelke wedstrijd weer slechter spelen.ik zei het in het begin al dit is niks en wordt ook niks.

4 augustus 2011 om 10:48

Ik kijk niet heel veel wedstrijden live van Ajax, maar ik snap niet waarom Ebicilio altijd de voorkeur krijgt boven Ozbiliz. Ik weet niet zeker of Ozbiliz ook op linksbuiten kan spelen, maar wat ik van hem heb gezien vind ik stukken beter dan wat ik van Ebicilio zie.

In de voorbereiding stond Ozbiliz soms opgesteld als spits met een vrije rol en toen vond ik hem ook echt goed. Niet de afmaker of de sterke spits, maar je kon duidelijk zien dat hij goed is in de combinatie, goede loopacties heeft en behoorlijk snel is. Ebicilio heeft eigenlijk alleen dat laatste, want ik vind dat het bij hem aan elke vorm van inzicht en creativiteit ontbreekt!

4 augustus 2011 om 10:58

Jij begrijpt het, je ziet gewoon das Ebecillio pure kwaliteit mist. Hij doet ook maar wat, er zit geen enkele gedachten achter bij die jongen.

4 augustus 2011 om 11:51

@ajaxdude

Nu vergeet je zelf denk ik ook een paar dingen. Eriksen meteen op niveau? Eriksen werd pas goed toen De Boer trainer werd. Onder Jol stond hij af en toe op linksbuiten, linkshalf of dat soort rare ideeën. Niet zijn positie maar ik heb me compleet doodgeergerd aan die man, hij bakte er helemaal niets van.
Ik herinner me een Europese wedstrijd dat hij op de positie van De Zeeuw speelde. Verschrikkelijk. Nu hij op 10 staat en De Boer het elftal meer inricht naar wat Eriksen gewend is gaat het pas goed.

On: Ebecilio was een van de meest getalenteerde aanvallers in de A1 van De Boer en scoorde volgens mij ook ontzettend veel daar. Hij heeft een goede passeerbeweging en is ook behoorlijk snel. Het probleem is zijn mentaliteit, maar dat moet De Boer kunnen verbeteren neem ik aan. Ik ga namelijk even gekscherend stellen dat hij meer verstand heeft van voetbal dan mensen die op deze website reageren. De Boer heeft vertrouwen in hem en zal wel weten dat hij goed genoeg is om op den duur onomstreden te kunnen worden, anders geeft hij hem het vertrouwen niet meer.

Ebecilio zal genoeg speeltijd krijgen ook dit seizoen, want Boerrigter zal echt geen 50 wedstrijden spelen. Ik hoop gewoon dat De Boer in de tussentijd er in slaagt zijn 'oogkleppen' af te nemen, want Ebecilio heeft wel degelijk een goede voorzet in huis kan ik me herinneren. Hij wil alleen te graag zelf scoren, maar dat is eigenlijk best een typische eigenschap van een jonge aanvaller.

4 augustus 2011 om 09:09

Dat lijkt mij vrij duidelijk: Boerrigter lijkt me 2 klasse beter...

Ik weet niet hoe duur Boerrigter was, maar PSV had beter hem kunnen halen als vervanger van Doetzak en dan Mertens op 10 zetten.

Wijnaldum is overbodig denk ik.

4 augustus 2011 om 09:22

Boerrigter was volgens mij maar 550.000euro,-

4 augustus 2011 om 10:08

Wijnaldum uberhaupt overbodig, ze hebben ook Toivonen en Bakkal nog. Wijnaldum is een goede speler maar PSV had hem echt niet nodig!

4 augustus 2011 om 11:14

ik denk ook dat psv wijnaldum heeft gehaald vooruitlopend op een vertrek van toivonen. Ze willen van hem af denk ik, en daarom hebben ze hem ook aanvoerder gemaakt, zo komt hij in de etalage, en wordt hij wat meer waard. Ze willen hem verkopen zodat ze geld hebben voor een spits en 2 verdedigers, denk ik

4 augustus 2011 om 10:59

ik denk doerrigter want de voorzetten van ebecilio komen Nooit aan, die van boerrigter altijd.

Jammer beter fifa kunnen hebben. Leuke wedstrijd om te zien. Jammer van het irritante commentaar.

4 augustus 2011 om 09:03

Alle prof voetballers spelen Pes. Fifa is te nep en word gespeeld door mensen met weinig voetbal verstand.

PES is.... te veel om op te noemen

4 augustus 2011 om 09:08

Pes is een arcade game waar je in 2 minuten 20 goals kan maken. Heeft dus weinig met voetbal te maken. Bij fifa moet je vechten voor je kansen. Lijkt mij meer realistisch vind je niet.

4 augustus 2011 om 09:11

Ach zolang je het zelf maar gelooft. Fifa staat sinds 2009 na Fifa 09 ver boven PES en PES heeft dat gat nooit meer te weten dichten. Ik weet niet of jij ooit Pes en Fifa hebt gespeeld, anders praatte je wel anders.

4 augustus 2011 om 09:14

Fifa is de laatste jaren beter dan Pes, speel ze beide dus kan het weten.

4 augustus 2011 om 09:13

Pes.. haha, Fifa is 10x zo uitgebreid, veel mooier en realistischer

4 augustus 2011 om 09:14

nou volgens mijn heb ik nooit gehad dat ik in zo snel tijd zoveel goals maakt. tenzij jij het spel op beginner speelt maar je noemt fifa een realistisch spel op fifa kan ik met ramos messi en ronaldo inhalen btw volgens mijn heb je nog nooit pes gespeelt want daar is juist alles echter. en als je de meeste profs zal vragen wat voor game ze spelen zoude er 70% pes zeggen..

4 augustus 2011 om 09:17

Pes is juist veel beter en uitgebreider en ziet er veeeeel beter uit dan Fifa.

4 augustus 2011 om 09:18

over uitgebreid ben ik wel met je eens maar als je gewoon bij pes een middagje even een patch download heb je ook net zo veel leugue en stadions.
over dat fifa realistischer is daar geloof ik echt geen bal van

4 augustus 2011 om 09:27

@ de Fifa fans boven mij.

Fifa is juist bedoeld voor 'amateurs', het is veel makkelijker in tegenstelling tot Pes. Bij Fifa hoef je maar blind op het passknopje te drukken en hij komt aan bij een medespeler. Bij Fifa oogt het ook houterig de versnellingen van spelers zijn zwaar 'onnatuurlijk'. Je zou Messi is moeten besturen de man kan geneens versnellen, dan heb ik het nog niet over de tackles van spelers hoe dramatisch die zijn. Pes is zoveel meer realistischer, Pes is voor de pro's. Fifa is bedoeld voor degene die een gemiddelde voetbalspel niet kunnen spelen, veelste makkelijk.

4 augustus 2011 om 09:39

PES is een heel mooi spel veel mooiere graphics als Fifa. Maar de gameplay van PES is echt om van te huilen in tegenstelling tot Fifa wat echt het realistische is. Ook kwa teams ik speel liever met chelsea als met east coast london ofzoiets.

4 augustus 2011 om 09:40

Ach Pes is echt niet beter dan Fifa heb ze allebei hier liggen (om toch te kijken welke mooier en beter is).
Als ik dan moet kiezen word het duidelijk Fifa 11.
Der is al zoveel verbeterd ten opzichte van 2008 ok niet alles is perfect maar dat is bij PES ook niet.
En Fifa 11 voor amateurs? hahaha laat me niet lachen jonge mensen die juist Pes spelen zijn de amateurs.
Fifa 10x mooier een omhaal is bijv heel moeilijk te maken bij Fifa en makkelijk bij Pes.
Acties zijn moeilijk te maken want der zitten zoveel verschillende mogelijkheden in .
Maar als je echt een x wil weten pm mij dan zullen we is xbox live Pes 11 en Fifa 11 spelen dan zullen we het eens zien.

4 augustus 2011 om 09:42

en jij weet dat 70% PES zou antwoorden omdat je al een uitgebreide enquête bij de profs hebt gehouden?

4 augustus 2011 om 09:56

Wat lopen jullie nou te lullen over voetbal spelletjes hahaha dit is een topic over boerrigter hoowr ...ga buiten spelen of zo

On: Boerrigter handhaaft zich knap bij Ajax. Verwacht veel van hem komend seizoen, Hopelijk komt Ebecilio op de bank te zitten. Veel te arrogant. Hoe hij Giggs ook duwt. Je zag Giggs ook echt zo kijken van wat moet je nou wijsneus.

4 augustus 2011 om 09:58

Fifa heeft in 2009 de gameplay omgegooit en het met 2010 en 2011 enkel hoeven verbeteren.

PES is, algemeen bekend, met de evolutie die ze hebben ingezet met 2011 een revolutie ingezet om Fifa achterna te gaan. Over 2 jaar, zitten ze dus misschien op een net zo'n goede game als Fifa 11 nu is..

Iets verbeteren is stuk makkelijker dan een nieuw concept verbeteren.

PES is vooral voor de fans die houden van aanvallen omdat de aanvallers vaak in PES het voordeel krijgen in duels wat het spel vaak onnatuurlijk maakt.

Fifa is meer voor de voetbalfan die houdt van realiteit.

Fifa is de bal bijvoorbeeld 100% vrij daar waar hij in PES nog bepaalde patronen heeft.

''wel voelt deze code van PES 2011 al veel minder onnatuurlijk aan dan de vorige previewcode. Naar mijn mening dan, Jelle denkt daar anders over. Een lange bal lijkt minder op een geleide afstandsraket en meer op een ongeleid projectiel, zoals het behoort te zijn. Toch blijft de bal in PES iets bijgestuurd worden bij elke pass die je geeft. Voor een game die zich richt op realistische gameplay is dat vreemd; je zou verwachten dat de bal 100% vrij in zijn beweging moet zijn om echt realisme te benaderen. Maar dat zou te moeilijk zijn voor de speler, zo legde Jon Murphy (european PES Team Leader) uit in een interview dat binnenkort op Insidegamer verschijnt.

Het Pes-team vindt volledige vrijheid van de bal dus een stap te ver, het Fifa-team zette die stap vorig jaar al. De full manual-instelling in Fifa 10 toonde aan dat volledige vrijheid na heel veel oefening, frustratie en gebroken controllers, kunst baart die enorm veel voldoening geeft.''

Het zijn gewoon feiten dat Fifa 11 een betere game is, wellicht is het over 2 jaar weer anders..

ON topic.

Het was natuurlijk fantastisch om te zien hoeveel wereldsterren gister aanwezig waren. Alleen van de bezetting van de trainersstoelen kreeg ik al rillingen. Heerlijk afscheid!

4 augustus 2011 om 09:59

Is voetbalzone veranderd in gamezone?

4 augustus 2011 om 10:01

Fifa zou wel uitverkocht zijn , enige reden lijkt me om PES te halen.

ON: is toch mooi voor Boerrigter vorig jaar Jupiler League en dan nu een wedstrijd tegen zulke grote spelers.

4 augustus 2011 om 10:50

@milo15

Haha wat een zielige kromme gedachte. Spelen tegen de computer is passé, zodoende zit er geen verschil in moeilijkheidsgraad. Online spelen is Fifa de betere. Graphics, waar PES jarenlang beter mee was, van Fifa zijn veel beter vandaag de dag. Om maar te zwijgen over features, licenties en gebruiksvriendelijkheid.

Je moet niet alles zelf kunnen regelen, dat is veel te complex en niet leuk meer.

4 augustus 2011 om 11:28

Hoe kan je de 'uischuifbenen' van Fifa nou realistisch vinden? In het echt is dat echt niet hoe men balverlies lijdt hoor.

4 augustus 2011 om 11:51

Dus jij hebt gelijk?

zelf speel ik fifa meer, maar PES is de ai beter en fifa online is truukjes uitbuiten, s niet zo heel leuk...

Wel grappig dat Boerrigter een Pes'er is haha

4 augustus 2011 om 11:56

Oke ik heb beide games een aanzienlijke tijd gespeeld en persoonlijk vind ik PES beter.
Fifa heeft meer teams/stadions/licenties etc, maar bij Pes kan je dit patchen en dan kom je ook al aardig in de buurt, alhoewel Fifa alsnog meer heeft.
De gezichten van PES zijn veeeeeel beter dan Fifa maar bij Fifa is de lichaamsbouw en de motoriek van de spelers beter. Bij Pes lijkt het net of het hoofd/haar aan het lichaam is geplakt.
Verder is Fifa qua 360 dribbelen beter.
Iemand had gezegd dat Fifa volledig handmatige passing heeft. Dat is dus niet zo, met een steekpass door de lucht voel je nog steeds dat ie gecontroleerd is. Vaak heeft bij zo'n pass een verdediger standaard 3 meter voorsprong op de aanvaller; als een aanvaller diep gaat loopt de verdediger standaard 3 meter op hem voor, terwijl in het echt het mogelijk moet zijn om gewoon langs de laatste linie van verdedigers te sprinten. Hierdoor zijn 1-2tjes bij Fifa onrealistisch. Bij PES is dit beter en net zoals in het echt worden die 1-2tjes dan onderschept niet door verdedigers die 3 meter voorsprong hebben maar door een goede organisatie en rugdekking.
Ik geef wel toe dat de passing (vooral steekballen door de lucht) bij PES slecht zijn. Soms zijn ze goed en voelen ze realistisch aan maar soms geef je heel veel power aan een pass en dan gaat hij juist heel kort, door de computer gecontroleerd.

Verder kan ik de uitschuifbenen van Fifa niet geloven. Dat soort tackles werden nog gedaan in Fifa 2003 ofzo... Is compleet niet realistisch.
Bij PES kan je echt een ploeg omsingelen en zoeken naar het gaatje. Bij Fifa kan je niet eens dicht bij een tegenstander komen want daar gaan de uitschuifbenen weer. Bij PES is er vaak dubbele dekking/rugdekking. Het is ook vaak makkelijk om 1 man voorbij te komen maar dan wordt het moeilijk, net zoals in het echt. Bij Fifa is 1 verdediger genoeg want in 90 heb je de bal wel met een uitschuifbaar been. Bv Robben komt echt wel 1 man voorbij hoor. Bij Fifa heeft op legendarisch bv computer hulp tijdens verdedigen (een 2de speler die drukzet) geen zin, je wordt er gewoon uitgetikt, en bij de kleinste misstap van een CV heb je steekpass door het midden en weg ben je. In het echt zitten er veel vaker 2 man op 1 tegenstander en dit is bij PES beter.

Qua schieten zijn de schoten van PES soms wel erg zacht, en soms met een beetje druk van een verdediger gaat hij al met een stom boogje hoog over of helemaal naast. Vanuit bepaalde posities schiet je ongehinderd onrealistisch scheef. Dat heeft Fifa beter maar toch voelen die schoten een beetje computer-controlled. Het geplaatste schot van Fifa is wel veel beter, net zoals de lobjes. Ook de keeperreddingen zien er beter uit.
Voorzetten en corners bij Fifa zijn dramatisch. Ten eerste zit er vaak een veel te grote curve aan en bovendien komen er als hij aankomt 1-tegen-1 kopduels. In het echt heb je een verdedigende lijn en als zij er niet bij kunnen komt er soms een aanvaller tussen. Dat heeft PES veel beter, dat merk je meteen bij corners.

Online speel ik Fifa bijna niet, maar ik heb gehoord dat het beter georganiseerd is en dat geloof ik best, alleen bij PES heb je Master League Online en zoiets heb je bij Fifa niet.
Iemand hierboven zei dat omhaals bij PES heel makkelijk zijn, dat is echt niet zo. Ik vraag me sowieso af of veel Fifa fans PES 11 wel hebben gespeeld en niet uitgaan van PES 10, want er zit een groot verschil tussen die 2.

Ik vind ook dat je voor PES meer skill nodig hebt, en dat komt door de uitschuifbenen. Het is niet moeilijk om te verdedigen met die uitschuifbenen, bij PES is verdedigen moeilijker. Bij Fifa zou je dus ook skill moeten hebben voor aanvallen maar aanvallen is vooral niet te dicht bij de tegenstander komen ivm die lange benen. Bij PES is aanvallen ook niet makkelijk, want als er een hechte defensie staat kom je er moeilijk doorheen.
Iemand zei over Pes: ''waar je in 2 minuten 20 goals kan maken''. Dit is echt onzin. Ja als je op Beginner speelt misschien.

Ik snap best dat mensen Fifa beter vinden maar dat zou dan moeten liggen aan het aantal teams/licenties. Want Fifa is inderdaad uitgebreider. Qua gameplay snap ik niet dat die uischuifbenen nog steeds bestaan.
Voor mijn zijn het die tackles en de gezichten die Fifa hebben verpest.

Ja ik weet dat dit offtopic is maar wat maakt het uit.
On: Boerrigter heeft het goede spel gekozen. Goede speler en alsjeblief Frank, geen Ebecilio. Mooie schoten van Rodney Sneijder en Marc Overmars gisteren!

4 augustus 2011 om 12:40

Mag ik je er aan helpen herrineren dat je de moeilijkheidsgraad aan moet passen? Als jij beweert dat alles vanzelf gaat bij Fifa, zit je er hopeloos naast. Heb je het vast voor het laatst in 2007 of 2008 gespeeld want dat klopt gewoon niet. Ook bij Fifa heb je te maken met richting aangeven, aannames, handelingssnelheid etc.

Het is overigens ''zoals jij'' en niet ''zoals jou''. En ik heb geen verstand van voetbal omdat ik Fifa speel, yeah right. Dat bedoelde ik mijn vorige post, wat een zielige bekrompen gedachtes heb je dan. Triest ventje.

4 augustus 2011 om 12:45

Fifa is de Ronaldo onder de voetbalspellen en PES is de Messi

4 augustus 2011 om 12:54

Aaaa, een onvervalste Pes vs Fifa discussie, altijd leuk.

Ik vind dat Aroe het wel goed verwoord, PES is een arcade game.
Met Pes kan je zo langs 3/4 man rennen en belachelijk snel van richting veranderen vooral met goede spelers. Dat is gewoon ongelofelijk nep. Met Fifa kan een poppetje echt alle kanten op, met PES heb je met je speler bijvoorbeeld maar 8 hoeken die je kan maken.

Ik vond Pes vroeger altijd geweldig, tot ik Fifa ging spelen. Moet overigens wel zeggen dat de muziek in PES vaak een stuk legendarischer is en de menu's werken ook veel lekkerder en sneller. Fifa is zeker niet in alles beter.

4 augustus 2011 om 13:50

Dat van die 8 hoeken klopt wel, 360 dribbelen is Fifa veel beter. Maar in PES 11 kom je echt niet meer zomaar 3/4 man langs hoor.

4 augustus 2011 om 13:57

Hahah, ik moest even lachen met je reactie, fifa realistischer? Kom op man, ik speel ze allebei, pes is veel beter vind ik omdat je bij Pes met een mindere ploeg tegen grotere ploegen kan winnen, en bij fifa is dat bijna nooit het geval, ik win bijvoorbeeld bij fifa zelden met een ajax tegen barcelona, je kan niet eens een duel winnen en die keepers zijn moeilijk te passeren, een normale spits zoals villa en rooney die in realiteit 1 tegen 1 komt op de keeper plaats die bal er mooi in en dan is de keeper kansloos, wat bij fifa niet het geval is. Bij pes speel je in de CL en in de Europa league, bij fifa in het kampioenenbal? Ik zelf vind Pes beter, iedereen zijn mening natuurlijk. Pes heeft dan ook zijn nadelen, verzonnen ploegen zoals north london of Blanco,... De spelers zien er beter uit bij Pes en bij pes heb je meer landen en kan je de Copa america spelen, of de africa cup, bij fifa niet. Nogmaals, iedereen zijn mening natuurlijk.

4 augustus 2011 om 14:04

Nu je het zegt, was het even vergeten, fifa wil het spel realistischer maken door de spelers moe te maken in één wedstrijd, geloven jullie het zelf? Messi versnelt een paar keer en wordt moe tijdens een wedstrijd van barcelona? Daar scoort pes duidelijk in, en voor de fifa spelers die pes niet spelen, 3 leuke weetjes die in het hedendaagse voetbal voorkomen, bij een blessure wordt je opgehaald met een brancard, je kan scoren en het doelpunt vieren waarna de grensrechter te laat vlagt, zoals in de realiteit, en het leukste, je kan schwalbes maken, gebeurt toch vaak? Suares, di maria, marcelo, ...

4 augustus 2011 om 14:12

Het is wel waar wat je zegt, maar robben komt toch ook 2 man voorbij en plaatst de bal er in? Bij fifa zie ik het niet zo snel gebeuren, bij pes kan je je als team aanpassen aan een speler en een tactiek vinden voor de wedstrijd die perfect uitgevoerd wordt. Als ik dat bij fifa doe dan gebeurt er niks, met mindere team speel ik op de counter en als je dat dan instelt dan zie je dat je backs na een snelle uitgooi van de doelman naar voren rennen, bij fifa niet. Zelfs met 3 tegen 1 verdediger is het moeilijk om te scoren bij fifa, in het echt zoals pes wordt dat netjes uitgespeeld.

4 augustus 2011 om 14:27

Ik heb verschillende PES en Fifa spellen, o.a. Fifa 6, 8, 10 en PES 2008, 2009 2011, en aan het begin was Fifa beter, met name Fifa 10 maar als je PES 2011 heb dan weet je het wel. 360 graden pass, spelers die lijken, de loopbewegingen, honderdduizenden trucjes, mooie stadions die echt lijken. Pes2011 is gewoon het beste voetbalspel ooit gemaakt. Ik kan niet wachten tot Pes2012.

On:
Ik vond hem (boerrigter) best goed spelen gister. Voorlopig is hij eerste keus, denk ik, en zal Ebecilio het moeten doen met invalbeurten. Om Ebecilio nu helemaal af te kraken is onzin, want die jongen is nog heel jong. Hij kan nog veel leren en daarna kan hij, vind ik, best uitgroeien tot een topspeler.

4 augustus 2011 om 15:52

Haha de Fifa vs PES strijd zal altijd voortduren. Elk spel heeft z'n eigenlijk kenmerken en het is maar waarvan je houdt. Om het even kort te vergelijken:

Fifa is meer een game die je speelt als je niet houdt van het urenlang oefenen, Fifa heb je snel onder de knie, het is helemaal geen moeilijk spel en het verdedigen is ook niet moeilijk. Je combineert makkelijk, zo lopen de spelers altijd weg bij hun tegenstanders waardoor aanvallen en combinaties makkelijk zijn. Als je nog nooit PES heb gespeeld en Fifa gewend bent snap ik dat je helemaal niet van PES houdt, maar geloof me, als je PES echt gewend bent en je speelt het al een tijdje dan is dit echt een leuker spel. Zo zijn de combinaties beter en is het verdedigen vele malen moeilijker. Bij Fifa druk je gewoon een knop in en de verdediger pakt de bal af. Bij PES is alles veel handmatiger waardoor het spel onvoorspelbaarder wordt. Fifa wordt daardoor ook meer door de jeugd gespeelt, begrijpelijk. Naast de gameplay zijn de graphics van PES ook veel mooier, de gezichten zijn gedetailleerder, elke speler is bijna op de puntjes uitgewerkt.

Ik heb ook een lange tijd Fifa gespeeld, vervolgens ben ik overgegaan naar PES vanaf PES 6 tot PES 2010. Nou heb ik ze allebei maar speel meer Fifa omdat PES bezig is met het beter ontwikkelen van het spel en PES 2011 nog niet hetgeen is wat het moet gaan worden.

4 augustus 2011 om 17:49

Precies, en wat nog het ergste is zijn de tackles bij Fifa. Die uitschuifbare benen. Niet realistisch en iedereen kan het.

4 augustus 2011 om 17:51

Ja het is moeilijker om van Fifa over te stappen naar PES dan van PES naar Fifa en dat is een voordeel voor PES want daar heb je dus meer skill voor nodig. Fans van Fifa willen dit niet erkennen en dus zeggen ze maar dat PES slecht is terwijl ze het niet eens of nauwelijks hebben gespeeld.

Z e zullen ook geen dikke vrienden zijn geworden na de wedstrijd. Wel leuk voor zon jongen dat hij spelers van dit kaliber op zon harmonieus moment mag mee maken.

Jongens, gaan we hier nu ruzie maken over welk spel beter is, beetje kinderachtig he. Daar gaat het toch niet om.

on: Onder welke steen heeft hij geleefd, Rooney is toch best wel bekend, of vat ik het nu verkeerd op?

4 augustus 2011 om 09:49

Hij zegt het inderdaad een beetje alsof hij nog nooit over hem heeft gehoord. Laten we maar aannemen dat dat niet zo is.

4 augustus 2011 om 12:58

@ Fr-4life

Wat is er mis met een discussie welk spel beter, is je hebt er toch geen last van? Als men dat leuk vind. Wat is er nou mooier dan een spel over de mooiste sport die er is.

Je zou toch denken dat hij hem ook wel eens op tc gezien heeft of spelen deze mannetjes alleen games? Wel blij dat vd sar de wedstrijd gewonnen heeft anders had het toch lullig geweest.

4 augustus 2011 om 10:51

Ik weet niet wat jij in huis hebt maar wij hebben genwoon een tv en voor vd Sar ging het meer om het afscheid zelf denk ik

p.s gewoon fifa : al die pes spelers zullen wel weer een rood duimpje geven

Lijkt me beter voor Ajax als ze Boerrigter op linksbuiten plaatsen. Lorenzo vind ik een stuk verdriet, al zijn acties mislukken, die jongen denkt dat hij flair is en is de enige zwakke schakel op het veld van Ajax & voor hun spel. Wanneer een actie mislukt, lacht hij op een wijze dat me niet bevalt met alvast in zijn hoofd een volgende actie die gaat mislukken.

Snap niet waarom voetballers voorname een boerenspel als PES spelen. Zo armoedig & zo slecht, echt ongelofelijk. Ook de PES 11 was weer een flop, er verandert de laatste jaren niks aan het spel, alleen de realiteit maar ook die kan niet tippen aan de realiteit van fifa 11. PES heeft niet eens de licentie om clubnamen over te nemen, clubs als Chelsea dat Londen FC heet met een gelijkwaardige logo als die van Aston Villa, gaat nergens over.

Wat een verhaal over Boerrigter zijn avond tegen de topper niet te weeg brengt.
De Fifa vs PES discussie laait weer lekker op.

4 augustus 2011 om 10:04

Ik denk dat die discussie ook interessanter is dan wat Boerrigter van Rooney vindt. Boerrigter's reactie doet mij een beetje aan Andy v/d Meyde denken. Die deed ook eens uitspraken waaruit bleek dat hij zijn tegenstanders amper kende.

4 augustus 2011 om 10:23

LoL Rooney is toch ook niet zijn tegenstander. Ajax speelt een paar CL wedstrijden en dan is er een kleine kans, dat hij hem nog een x tegen komt. Natuurlijk gaan ze voor een ''wedstrijd'' als dit zich niet verdiepen in de tegenstander. van der Meyde was gewoon slecht voorbereid, dat vind ik geen goede vergelijking.
Overigens Fifa > Pes. De gemiddelde reviews en alles zeggen genoeg.

4 augustus 2011 om 10:30

Tja, in het tweede van Ajax of Rkc leer je dat soort spelers ook niet kennen. Vond het juist wel komisch, Rooney ontmoeten en hem vergelijken met een poppetje uit een voetbalspel.

4 augustus 2011 om 11:14

Beter een keer weer een Fifa vs Pes discussie van een Ronaldo vs Messi of een Real vs Barca discussie, toch?

OT: wel komisch dit, kan me nogal moeilijk voorstellen dat ie Rooney niet kent maar hij zal ook wel niet elke wedstrijd van Man U volgen of regelmatig op Old Trafford te vinden zijn.

4 augustus 2011 om 11:27

Daar heb je wel gelijk in. Mijn excuses voor alle consternatie hahahaha.

Ben zelf een PES fan, maar sinds dit jaar speel ik Fifa (verrader) omdat mijn vrienden dit ook
hebben en anders kan ik niet online afmaken hahahaha. Maar ik heb PES inmiddels 1x gespeeld en kan niet anders concluderen dan dat ik weer terug Moet.

4 augustus 2011 om 11:37

Haha ieder zijn ding he :-) Ben zelf een grote Fifa (console) fan, en heb een paar keer Pes op de PC gespeeld en dat leek helemaal nergens naar, onder andere omdat je de bal bijna het doel in kon lopen zonder dat de keeper iets deed. Weet dat console en pc versies totaal verschillend zijn, maar blijf hoe dan ook fifa spelen :-) Kan echt genieten van met z'n 2en samen spelen en van Fifa Ultimate Team.

Ik hoop dat hij de lijn van de afgelopen wedstrijden doortrekt naar de cometitie en de CL en dan is hij misschein wel goed genoeg voor de linksbuiten positie want de Boer heeft al laten weten dat hij (op dit moment) liever Ebecillio daar wilt hebben

Mooie uitspraak, ja het ene seizoen jupiler legue verdedigers en even later rooney, vidic en ferdinand. Mooi voor hem maakte een zeer gedreven indruk en is voor mij de nr1 linksbuiten bij ajax. Goede versterking.

Die uitspraak zegt idd wel genoeg... dat hij de echte Rooney vindt lijken op de PES uitvoering...... kenmerkend......

Boerrigter speelde echt bijzonder goed, hij speelde met veel lef en nam het heft in handen. Ik zat gister te genieten om hem aan de bal te zien, echt een stuk beter dan Ebecilio.

Off topic: Fifa is een veel beter spel

En ik maar denken dat alle profvoetballers een playstation hebben.

Kan me niet voorstellen dat Derkie er niet in komt te staan ipv Ebecilio. Boerrigter heeft alles wat Ebecilio niet heeft, een actie, een geweldige voorzet en scorend vermogen.
Sigthorson zal nog gaan genieten van zijn voorzetten dit jaar.

Jongens, gaan we hier nu ruzie maken over welk spel beter is, beetje kinderachtig he. Daar gaat het toch niet om.

on: Onder welke steen heeft hij geleefd, Rooney is toch best wel bekend, of vat ik het nu verkeerd op?

@t0mt0m18
Het gaat hier over Boerrigter en niet over Fifa of Pes. Wat maakt het nou uit dat hij PES speelt, er zijn genoeg mensen die Fifa spelen. Het is niet belangrijk welk spel er beter is zolang ze er maar zijn

ik denk toch echt dat de boer moet kiezen voor boerrigter. ik heb hem voordat hij naar ajax ging nooit zien spelen en ik vond dat ebecilio het helemaal niet heel slecht deed,maar wat ik van hem hoor en zie vind ik toch echt dat je boerrigter moet opstellen zeker met een spits als sigthorson.

Boerrigter is sterk, snel, heeft een goed schot, prima voorzet, zo goed als 2 benig (kan ook naar binnen komen en met rechts schieten), goede passeeractie en tactisch ook in orde (in ieder geval beter dan Ebecilio). Vergeet ik nog wat?

Ebecilio kan geen voorzet geven, heeft een dramatisch schot, alhoewel hij zelf gelooft dat hij het aardig kan omdat hij een paar x toevallig tegen een verdediger aanschoot waarop de bal erin vloog.
Tactisch slecht, weetniet wanneer hij de steekpass moet geven. Soms loopt hij totaal onnodig te truken (of doet een poging daartoe). Veel (goede) passeeracties heb ik ook niet gezien. Hij heeft misschien een beetje snelheid, maar hij ziet er niet heel erg wendbaar uit in tegenstelling tot bijv. Ozbiliz, het is een aardig bonkige speler.

Het enige wat Ebecilio meer heeft dan Boerrigter is ervaring in de eredivisie, maar dat zal ook maar een paar wedstrijden spelen. En het lijkt hem niet eens goed te doen; Hij lijkt alleen maar slechter te gaan spelen. Natuurlijk kan de man best voetballen, maar als buitenspeler van Ajax moet je toch veel meer hebben.

Conclusie: Frankie wat doe je nog met Lorenzo??? Derk Boerrigter is vele malen beter. Denk dat Frank de Boer wel zo verstandig is en met Derk gaat spelen als de competitie begint.

Ik heb liever Boerigter dan Ebicilio op linksbuiten. Die speelt de laatste tijd niet fantastisch. Ik speel PES en Fifa en ik vind PES leuker alleen het is ook makkelijker dan Fifa. Die keepers bij PES zijn om te huilen. Ze duiken pas wanneer de bal voorbij gaat (athans bij PES 9 ).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren