Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV wordt compleet gedeclasseerd door oppermachtig Arsenal

Woensdag, 20 september 2023 om 22:52Jeroen van Poppel • Laatste update: 01:31

PSV heeft woensdag met grote cijfers verloren van Arsenal. De ploeg van Peter Bosz begon met goede moed aan de openingswedstrijd in de Champions League-groepsfase, maar ging ontluisterend ten onder. Na een fout van doelman Walter Benítez maakte Bukayo Saka er al heel snel 1-0 van. Via treffers van Leandro Trossard, Gabriel Jesus en Martin Ødegaard werd het uiteindelijk 4-0. De andere wedstrijd in Groep B, tussen Sevilla en RC Lens, eindigde in 1-1.

Bij PSV keerde Olivier Boscagli achterin terug in het elftal in plaats van André Ramalho. Noa Lang werd fit genoeg bevonden voor een basisplaats, waardoor Hirving Lozano opnieuw vanaf de bank startte. Arsenal moest het doen zonder Gabriel Martinelli, die links voorin werd vervangen door Leandro Trossard. Daartegenover stond de basisrentree van steraanvaller Gabriel Jesus, die voor het eerst dit seizoen aan de aftrap verscheen. In het doel stond opnieuw David Raya, die gehuurd wordt van Brentford en zaterdag al debuteerde tegen Everton (0-1 zege).

Binnen acht minuten kwam PSV op achterstand. Walter Benítez slaagde er niet in om een venijnig schot van Ødegaard naar de zijkant te tikken. Saka kon de rebound daardoor van dichtbij simpel binnenschieten: 1-0. Twaalf minuten later ging het opnieuw mis. Gabriel Jesus pikte op de middenlijn een bal op die tussen de verdediging van PSV en de Braziliaan inviel. Er lag enorm veel ruimte achter de Eindhovense defensie en daarmee wist Arsenal wel raad. Saka legde de bal laag terug naar de rand van het strafschopgebied, waar Trossard de binnenkant van de voet tegen de bal zette: 2-0.

PSV-doelman Benítez redde luttele minuten later tweemaal op kansrijke pogingen van Gabriel Jesus, die sowieso een constante plaag voor de verdedigers van PSV was. De Braziliaan slaagde er zeven minuten voor rust dan toch in om zijn felbegeerde doelpunt te maken. Gabriel Jesus legde een voorzet van Trossard simpel dood neer en roste de bal vol in de verre hoek: 3-0.

De riante voorsprong bood Arsenal-coach Mikel Arteta de gelegenheid om Trossard en Oleksandr Zinchenko vroeg in de tweede helft naar de kant te halen, ook met het oog op de North-London Derby zondag tegen Tottenham Hotspur. Jesus miste vervolgens een intikker van dichtbij, maar Ødegaard haalde in de zeventigste minuut wél de trekker over. De Noor omspeelde Joey Veerman en knalde van achttien meter hard en laag binnen, precies in de hoek: 4-0.

Sevilla - RC Lens 1-1
Met Sergio Ramos centraal achterin naast ex-Ajacied Nemanja Gudelj kwam Sevilla al in de achtste minuut op voorsprong. Lucas Ocampos, een andere oude bekende van Ajax, zette handig zijn hoofd tegen een hoekschop van Ivan Rakitic en verraste daarmee RC Lens-doelman Brice Samba: 1-0. Angelo Fulgini bracht de stand met een fraaie vrije trap in de 24ste minuut op gelijke hoogte: 1-1. Een minuut voor tijd zette Ramos nog gevaarlijk voor op Mariano Díaz, die de enorme kans om zeep hielp door naast te schieten.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

317 reacties (laatste reactie door samcro)

Tja maatje te groot. Arsenal is gewoon echt een top team, kan echt genieten van Odegaard, Jesus, Saka en Trossaerd daar voorin. En dan ontbreekt Martinelli nog.

Wat ik dan wel jammer vind is dat Bosz zich gewoon nauwelijks aan past. Gewoon zo enorm naief gevoetbald.

Ook dat druk zetten van PSV in de eerste helft sorteerde gewoon geen effect tegen die mannen daar achterin.

Accepteren en weer door, Arsenal uit verlies je meestal ook gewoon. Geen man overboord.

20 september 2023 om 22:54

Om van een dergelijk goed voetballend Arsenal te verliezen is geen schande. Voetballen bij vlagen echt heerlijk. Misschien kun je er niet te veel harde conclusies uit trekken. De conclusies die ik vandaag wel durf te trekken is dat Lang vandaag eigenlijk de enige is die qua lef en kunde goed mee kwam op dit niveau. En voor Dest en de Jong geldt denk ik precies het tegenovergestelde. Dat zag er helaas niet uit.Edit: inderdaad, @Rubentje13; Boscagli was ook niet onaardig. Vind ik sowieso een erg goede voetballende verdediger met een goed linkerbeen.

20 september 2023 om 22:56

Lang liet echt te vaak zijn man lopen en zijn voorzetten waren niet best. Was echt niet zo best.

20 september 2023 om 22:58

Ik moet zeggen dat op een paar x schouten na het middenveld van psv me ook erg tegenviel. Sangare werd erg gemist.

20 september 2023 om 22:58

Ik vond Lang ook erg goed en vond Schouten en Boscagli ook niet onaardig. Lang kan in balbezit denk ik prima op de plek van Trossard spelen.

20 september 2023 om 22:59

Heerlijk gespeeld inderdaad. Lekker je eigen voetbal. Met verdedigend voetbal hadden ze misschien 2-0 verloren maar niks geleerd. Met eigen voetbal kijken of je de volgende ronde kan halen is veel beter. Houd je de systemen ook gewoon zoals je in de eredivisie speelt.

20 september 2023 om 23:01

Je snapt er weinig van Dikkejato, ze hadden juist wel geleerd van verdedigen ipv plan A spelen wat ze wekelijks doen. Gemiste kans.

20 september 2023 om 23:07

Oké KingB. Echt oneens. Maar dat kan.

20 september 2023 om 23:08

Natuurlijk ga je met eigen spel niet winnen tegen dit Arsenal. Tegen zulke teams vindt Arteta het heerlijk spelen. Deze spelers zijn drukzetten van een City gewend, tegen PSV voetballen ze er achterin makkelijk onderuit. Arsenal heeft het juist lastig tegen compacte teams zoals Everton afgelopen weekend. Als Everton vol op de aanval ging dan was het ook 4-0 geworden in plaats van bijna een puntje

20 september 2023 om 23:10

@dikkejato, hoezo? Een fullham speelt toch ook gelijk tegen een arsenal met verdedigend voetbal. Scoren er zelfs nog 2 notabene. Schat je fullham zo veel hoger in dan psv dan?
Bij al die doelpunten lag zo enorm veel ruimte, je kan ook wat meer inzakken maar nogsteeds drukzetten en counteren.

20 september 2023 om 23:13

Prima dat je het oneens bent. Maar zou graag willen weten op basis van wat. De kans dat PSV de KO haalt is vrij groot. Dit was de enige kans om je tegen een “grootmacht” aan te passen en te leren. Want ook over een half jaar win je niet met dit voetbal van een team als Arsenal (en hoger). En dit zijn juist de teams die je gaat tegenkomen.

20 september 2023 om 23:13

Je kan die wedstrijden niet vergelijken. Arsenal speelt na jaren weer in de champions league, thuis. Die hebben hier vol gas gegeven de eerste helft.

20 september 2023 om 23:15

Wel fijn voor PSV dat Sevilla gelijk heeft gespeeld tegen Lens in eigen huis.

20 september 2023 om 23:15

KingB omdat het niet om die 2 wedstrijden gaat als club zijnde. PSV is weer aan het bouwen na een paar slechtere jaren. Bosz wil in 2 a 3 jaar een team bouwen die in dit soort wedstrijden wél kan meevoetballen. Dit is een heel proces. Jij kijkt alleen naar de korte termijn.

20 september 2023 om 23:18

Maar Bosz speelt altijd op dezelfde manier. Wat ga je er van leren dan?

20 september 2023 om 23:18

Juist Schouten vond ik totaaaal niet de rol van Sangare overnemen; die liep veel te vaak diep! Zat te zwemmen tussen verdediging en aanval, in plaats van een positie net voor de verdediging in te nemen en als slot op de deur te behouden! Heel raar, pijnlijk duidelijk in de omschakeling… en verder een misser om Odegaard steeds vrij te laten.. daar weet hij wel raad mee! Natuurlijk ook een misser van Bosz; tactisch weer veel te aanvallend.

20 september 2023 om 23:20

PSV speelt pas 7-8 wedstrijden zo. Dus die moeten nog veel automatismes inbouwen. Lozano en Bella Kotchap sowieso.

20 september 2023 om 23:21

@dikkejato

Dat zeg je nou wel. Maar in het verleden is die lemmingmentaliteit van Bosz al vaker gebleken. Het werkt gewoon nooit. En hij probeert weer precies hetzelfde. Hoe kan het dat hij nog steeds hetzelfde probeert als wat altijd faalt?

Je moet toch eerst je organisatie op orde hebben voor je zo hoog op te veld kan staan?

20 september 2023 om 23:23

Dikkejato, Oke, deze CL campagne is puur om het oefenen, dat wist ik niet. Dan nog had een plan B, aanpassen aan je tegenstander, super leerzaam geweest. Maarja dat is mijn idee.

20 september 2023 om 23:23

Wat werkt niet dan? Ze staan bovenaan in de eredivisie met goed spel. Hebben de champions league gehaald en de Johan cruijf schaal gewonnen. Het werkt volgens mij prima.

Als je de illusie hebt dat psv in de kwartfinale van de champions league kan komen dan zijn we snel uitgepraat.

20 september 2023 om 23:25

@KingB niet de hele campagne. Deze eerste pot is een veredeld oefenpotje. Verliezen ging je sowieso, dan maar met eigen voetbal zodat je systeem kan oefenen. Meer zeg ik niet.

20 september 2023 om 23:26

Een team bouwen in Nederland lukt je miss 2 jaar dan gaan je sterkhouders weg. Je moet je als psv zijnde gewoon aanpassen aan Arsenal. Is niets ergs aan toch mocht je keer Halve finale tegen een city denk je dan kans te maken met dit voetbal. Beetje realistisch mag wel van men. Bosz maar die wil op de een of andere manier zijn tegendeel blijven bewijzen met zijn manier van voetbal.

20 september 2023 om 23:26

Tuurlijk arsenal speelt tegen everton en fullham zeker lekker op 75% zo vroeg in de premier league waar elke wedstrijd voor het kampioenschap cruciaal is. Maar als je moeten opdraven in de CL tegen psv dan gaan ze pas echt gas geven. Cl in een poule fase nog notabene, waar je arsenal zich denk ik echt niet zoveel zorgen maakt of ze doorgaan. Die laten liever nu in de CL ff een steekje vallen en een keertje gelijk spelen dan in de prem.

20 september 2023 om 23:28

Zo goed is het spel ook weer niet. Zijn 1 helft overklast door Vitesse en 1 helft overklast door het slechtste Utrecht in jaren. Beetje druk op de verdediging en het word al een lastige avond.

20 september 2023 om 23:29

@dikkejato

Het spel tegen Arsenal. Daar hebben we het toch over? De groepsfase overleven en de dikke vette pegels binnenharken in de CL.

Fijn dat je het leuk doet tegen RKC, maar je moet je mannetje kunnen staan in Europa. PSV kan prima de kwartfinale halen van de CL. Dat is Brugge vorig jaar zelfs nog gelukt.

Jezelf competitief maken op het hoogste niveau is toch het mooiste wat er is? Dan moet je je ook kunnen aanpassen. Waarom zou je moedwillig je team de wei in sturen tegen een topploeg met een tactiek waarvan je weet dat je gaat verliezen?

20 september 2023 om 23:31

Oke , en dan tref je City in de 1ste KO fase. Dan maar plan B oefenen, of ook eigen spel spelen?

Maar ik vind het prima hoor. Ik ga mij mentaal voorbereiden op de knaller die morgen op het programma staat. Hoop dat Steijn niet van eigen kracht uitgaat en de schade probeert te beperken met Plan B (al weet ik niet eens wat zijn plan A is).

Truste

20 september 2023 om 23:35

@KingB Ja dan ga je er 5-0 af, 2x. Jammer dan.

20 september 2023 om 23:37

@Feye_88 ik val in herhaling. Je hoorde het Bosz net ook zeggen. Als je voor de pot gaat hangen verlies je ook. Beter om je eigen spel te spelen.

20 september 2023 om 23:54

@feye88 nee het is omgekeerd. Arsenal uit winnen hoeft van mij niet. Maar als je faalt tegen Sparta of Fortuna dan ben je de gewoon de lul. Ik werd vorig jaar helemaal gek van die klotepotjes die je verliest tegen "kleintjes". Dat zijn juist de wedstrijden dat je er moet staan.

21 september 2023 om 00:27

Ik schat Fulham niet heel veel hoger in, maar wel een stuk hoor. Zij moeten wekelijks op het allerhoogste niveau presteren en resultaat halen. Die intensiteit hebben wij niet in Nederland.

Ajax zal denk ik ook worden weggevaagd door Brighton.

Het is in de Champions League wanneer dit verschil zich het meest laat zien. Iedere ploeg gaat op volle oorlogssterkte erin.

21 september 2023 om 01:26

Laat me niet lachen zeg! Trossard is echt een klasbak

21 september 2023 om 03:51

Dus psv heeft niet vol gas gegeven zeg je nu zelf?

21 september 2023 om 03:53

Weet niet of je uberhaupt hebt gezien wat bosz overal klaar gemaakt heeft? Het enige seizoen bij ajax was goed daarna heeft die nergens zijn spel kunnen tonen omdat het niet werkt. Maar hij blijft altijd maar volharden in aanvallen aanvallen.

21 september 2023 om 07:31

Heerlijk gespeeld? Je bedoelt bijna eng naief voor een trainer met zoveel ervaring. Het enige adagium wat Bosz kent is aanvalluh!!

21 september 2023 om 13:25

Trossard is 3 klasse beter dan lang

20 september 2023 om 22:58

Wat verwacht je ook? Rice kost net zoveel als de PSV selectie man. Wel echt genoten van Arsenal, heerlijk team. Real, Barca, City en Arsenal zijn de beste 4 ploegen op het moment. Wie nummer 5 is is een beetje gissen. Ik denk Bayern, ook al vind ik ze niet indrukwekkend onder Tuchel.

20 september 2023 om 23:02

Oh ik had ook zeker geen hoge verwachtingen. Selectie van arsenal is ook 5x zo veel waard als die van PSV volgens transfermarkt. Maar toch blijft het klote om je club zo te zien verliezen.

20 september 2023 om 23:03

Die mooie vergelijkingen altijd met een zak geld. Je beseft dat Rice daar zelf niet voor heeft gekozen he? De selectie van Ajax kostte ook 100x zoveel als die van Fortuna en dat zag er ook niet uit. Arsenal was gewoon een maatje te groot. Odegaard was continu aanspeelbaar en kon eindeloos het spel verdelen. De tactiek van Bosz speelde ze ook wel behoorlijk in de kaart.

20 september 2023 om 23:03

Euhm Arsenal beter dan Bayern op basis waarvan? Bayern al steenvast ruim 10 jaar lang minimaal kwartfinale. En Arsenal? Wat een disrespect. Ook Inter en PSG vergeet je.

20 september 2023 om 23:06

Ik heb het over nu DerKaiser niet over de afgelopen 10 jaar. PSG breekt nog geen potten in de Ligue 1 met tikkie terug voetbal. Inter is wel goed maar geen top 5 naar mijn mening. Arsenal is momenteel beter dan Bayern. Misschien als Bayern een andere trainer krijgt zoals Xabi is Bayern beter. Maar Arsenal met Arteta is beter dan Bayern met Tuchel.

20 september 2023 om 23:08

Ja joh een ploeg die al 35 wedstrijden ol rij ongeslagen is in de poulefase van de CL. Een ‘slecht Bayern’ won nog steeds 2x van PSG, Inter en Barca vorig jaar. Iets wat ik Arsenal nog niet zie doen. Laat staan als wr de spelers individueel gaan vergelijken. Op Saka nagelaten en Rice zullen er niet zoveel spelen bij Bayern. Laat Arsenal het eerst eens gaan bewijzen. PSV is niet eens een top-20 club in Europa. Hosanna om niks.

20 september 2023 om 23:11

Je gaat weer de geschiedenis met je 35 wedstrijden ongeslagen in de poulefase. Ik heb het over nu! Laatste paar maanden voor de zomerstop en de nieuwe competitie start. Arsenal schakelt Bayern uit mochten ze elkaar loten verder op in het toernooi.

20 september 2023 om 23:11

Waarom reageer je altijd alsof bayern van je familie is. Als iemand arsenal beter vind voetballen dan bayern kan dat toch, net zoals dat jij bayern beter vindt wat prima is. Qua club hoef je niet te discussiëren dat bayern veel groter is maar, als je naar voetbal kijkt op dit moment id het geen gekke uitspraak.

20 september 2023 om 23:16

Ik vind Leverkusen ook beter voetballen dan Bayern momenteel, maar dat betekent nog niet dat ze meer kans maken om de Bl te winnen. Bayern staat bij alle bookmakers op plek 2 achter City. Bovendien komen in de CL ook andere aspecten om de hoek kijken dan alleen goed voetbal. Maar goed jullie weten het wel weer beter dan een Opta, Sofascore etc.

20 september 2023 om 23:20

Omdat een bookmaker bayern als 2e favoriet ziet wilt dat niet zeggen dat bayern dat daadwerkelijk ook is. Ik zie op dit moment barca eerder de cl winnen dan een bayern. Maar jij hebt voetbal uitgevonden wat jij zegt klopt ten alle tijden natuurlijk.

20 september 2023 om 23:21

Ik ben het wel met Derkaiser eens: Arsenal speelt leuk voetbal maar zit echt nog lang niet op het nivo Bayern en al helemaal niet bij de top 4 C.L

20 september 2023 om 23:22

Om het even voor DerKaiser op te nemen: er wordt hier gezegd dat Arsenal beter is dan Bayern. Vraag me echt af hoe mensen aan de wijsheid komen om dat niet te vinden, maar als feit te kunnen vermelden.

20 september 2023 om 23:23

Arsenal speelt momenteel veel beter voetbal dan Bayern en daarom denk ik dat Arsenal meer kans maakt op de CL dan Bayern. Wat die bookmakers interesseert mij niet zoveel. Ik kan ook mijn ogen lijstjes maken op basis wat ik zie en vind. Alles lekker voor gekauwd krijgen kan ik wel krijgen als ik in een vogelnest kruip en mama vogel mijn mond vol gooit met sappige wormen omdat ze denkt dat ik 1 van haar jongen ben. Maar ik kies ervoor om de tak aan de boom te zijn die blijft hangen met windkracht 10.

20 september 2023 om 23:27

Odegaard wandelt op dit moment zowat elk team ter wereld in, ook Bayern. Verder weer een nutteloze langdradige Bayern vs Arsenal discussie zoals we van je gewend zijn vol met statistieken uit het (recente) verleden. Ik hoop dat ze tegen elkaar komen te spelen deze editie, kunnen we het daarna wekenlang hebben over wie er welke pech heeft gehad en waarom de uitslag sws onterecht was. Ik kijk er al naar uit….nee echt…pfff

20 september 2023 om 23:28

Ja in jou perceptie ja, maar dat is niet de waarheid. Rode Ster geef ik ook meer kans dan Arsenal want die hebben tenslotte nog een keer de CL gewonnen. Nog gebaseerd op een feit ook.

20 september 2023 om 23:29

Mooi beeldspraak, takkie 10 Beaufort.

20 september 2023 om 23:30

Laatste keer tegen Arsenal was 2x 5-1 voor Bayern. En Musiala is beter dan Odegaard. Dus nee die speelt niet bij Bayern. Mag naast Muller zitten.

20 september 2023 om 23:30

Ah dus zelfs Ajax heeft meer kans dan Arsenal om de Champions League te winnen?

20 september 2023 om 23:34

Weer een statistiek van jaren terug. Echt, deze man is ongelooflijk.

20 september 2023 om 23:34

Als iemand alleen op historie moet teren weet je al hoelaat het is.

20 september 2023 om 23:35

Laatste keer was in 2016? Geen 1 Arsenal speler van toen speelt nu nog bij Arsenal. We gaan zien wie beter is, ik denk Arsenal die speler fantastisch onder Arteta. Bayern werd vorig seizoen met veel geluk kampioen en vandaag hadden ze ook weer geluk tegen een slecht United. Musiala is niet beter dan Odegaard trouwens. Nog niet.

21 september 2023 om 00:35

Precies. Net zoals één speler van jullie net zoveel kost als de gehele selectie van Vitesse?

21 september 2023 om 03:07

Hahahahaha, ik vind je maar lachwekkend. Ik ben absoluut niet voor Bayern en al helemaal niet voor Arsenal, maar dit is me toch een typisch gevalletje Napoli van vorig jaar, spelen goed voetbal, hebben wat goede voetballers en ze zijn ineens beter en hebben meer kans dan een topclub die seizoen na seizoen opnieuw als favoriet geldt. Arsenal is een leuk team, maar wist vorig jaar met zowat de zelfde team ook geen potten te breken in de europa league. Stay humble aub, deze ploeg kan echt wel groeien met de jaren, maar ga nou niet naast je schoentjes lopen, want Champions league is veel meer dan slechts mooi voetbal spelen tegen notabene Psv. Champions league is tactiek, wilskracht, teamgeest, individuele klasse, ervaring, moraal en een heleboel geluk. Vergeet dat aub niet.

21 september 2023 om 08:38

Arsenal wordt een keer tweede, spelen na vijf jaar weer eens CL en zijn dan een grotere kanshebber dan een Bayern, dat telkens tot de kwartfinale komt en hem recent nog heeft gewonnen. De arrogantie is niet in woorden uit te drukken en het disrespect voor Bayern is groot. Je mag Arsenal en Bayern niet in één adem noemen, laat Arsenal eerst maar eens drie jaar achter elkaar minstens de halve finale halen bijvoorbeeld.

21 september 2023 om 09:57

Mensen mogen al geen mening meer hebben. Dat Utd waar iedereen zo lacherig over doet maakt er even 3 tegen het geweldige Bayern en dan heeft Bayern nog een flater van de keeper nodig om niet gelijk te spelen....stay humble zeggen ze dan, lachwekkend.

Al die leuke feitjes uit het verleden, kom je daar dan mee aan als Bayern van Arsenal verliest? Denk je dat het ook maar iets zegt over hoe de teams er dit moment voor staan? Dan zal de tendens zijn, ja leuk maar doe het maar eens een paar jaar achter elkaar voordat je jezelf naast Bayern durft te zetten. Bayern heeft jarenlang de BuLi kunnen wandelen en alles op de CL zetten, nu is de druk in de BuLi groter en zie je meteen wat het met ze doet. Ik heb voor het seizoen al gezegd dat dit Bayern helemaal niet zo bijzonder is en jullie zullen het nog wel zien over een half jaar dat ik gelijk had.

21 september 2023 om 10:02

United dat de grootste geluk van de wereld nodig had om 2 potten in eigen competitie te winnen, scoort even 3x in Duitsland tegen allemachtige bayern München met een spits van 100 mio voorin die onzichtbaar was. Bayern is achteruit gegaan en dat zie je ook in de competitie. Voetbal ziet er totaal niet uit. Maargoed jullie hebben voetbal uitgevonden.

21 september 2023 om 10:44

Ik wil niet lullig doen maar Arsenal won pas in blessuretijd van Man United, maar goed dat Bayern gisteren niet goed was dat mag duidelijk zijn, als nog kon het ook 7-3 worden. Ze zijn geen enkele keer in gevaar geweest. Bayern hoeft ook pas in vorm te komen in de 2de seizoenshelft. De laatste jaren was het juist andersom.

21 september 2023 om 11:08

Is niet lullig dat is een feit. Maar volgens jou zijn bayern en arsenal op dit moment niet op dezelfde niveau, had gisteren wel een hele andere uitslag verwacht van het allemachtig bayern thuis.

21 september 2023 om 11:16

En Bayern speelt bijna gelijk tegen Utd in blessuretijd, ik wil ook niet lullig doen.

Je zou beter eens wat aan je toon doen en accepteren of erkennen dat Arsenal op dit moment weer gegroeid is tov vorig seizoen. Dat ze in het verleden tegen het ongenaakbare Bayern telkens geslacht werden zegt nu helemaal niets meer, het lijkt eerder een copingmechanism te zijn voor je door telkens oude koeien uit de sloot te halen, jij en Feno.

Nogmaals, ik hoop dat we Bayern treffen en beide teams op volle sterkte zijn, ik denk dat het allemaal niet zo'n uitgemaakte zaak zal zijn wie er wint. Buiten dat denk ik dat het een mooie wedstrijd zal zijn. En dan hoop ik dat Timber er ook weer bij is, want Sane is niet meer de Sane die hij ooit was, maar tegen Zini zal hij het relatief makkelijk hebben. Maar goed, dat is ver vooruit lopen...ik ga nu nog even nagenieten van gisteren en de pot nog een keer kijken.

21 september 2023 om 18:05

Rode ster heeft de Europa cup 1 gewonnen, niet de champions league. Als je dan toch zo op feiten wilt hameren

20 september 2023 om 22:59

Wel erg kamikaze van Bosz vandaag. Gelukkig was dit de lastigste wedstrijd. Aan de bal niet eens zo slecht maar die Odegaard stond echt in een speeltuin tegen Veerman. Echt klasse hoe ze die kansen afmaken ook. Ben blij dat Bosz het plezier terug heeft gebracht maar in dit soort wedstrijden mag je best 20 meter lager gaan staan haha.

20 september 2023 om 23:06

As van PSV was zwak. Luuk en Saibari nauwelijks gezien. Veerman en Schouten werden scheel getikt op het middenveld. Buiten het tactische om was het ook wel wat tam. Dekken op 2-3 meter, nergens even een beuk of tik uitdelen. Geen schande dat je verliest van dit Arsenal, maar je mag blij zijn dat ze de tweede helft gas terugnemen. En er geen 7-0 uitrolt.

20 september 2023 om 23:07

Met countervoetbal was psv ook ten onder gegaan. Arsenal is gewoon een maatje te groot. Gewoon accepteren en die andere 2 ploegen zijn wel kansen tegen.

21 september 2023 om 07:08

Wellicht... maar mogelijk een minder slechte start mbt het doelsaldo.. je wil toch door

20 september 2023 om 22:59

Arsenal uit verlies je inderdaad gewoon. Maar dit was wel een kans om voor te sorteren op de knock out ronde. Proberen een resultaat te behalen en daarna te analyseren wat er anders moet. Van deze wedstrijd heeft PSV niets geleerd.

Tegen Lens en Sevilla kan Bosz zijn eigen spel spelen en dan hebben ze een (grote) kans om de volle punten te pakken. Arsenal thuis komt waarschijnlijk met een B/C elftal, en daarna ga je weer dit soort teams tegenkomen.

Zonde , had een mooie les kunnen zijn, waarschijnlijk met hetzelfde resultaat.

20 september 2023 om 23:01

Na de winter heeft PSV Boszball natuurlijk wel beter onder de knie dan nu. Wie weet kunnen ze dan gaan stunten in de 8e finales.

20 september 2023 om 23:04

Jawel, maar met Boszball win je het van een Lyon en een Schalke, maar nooit van een Barca , City, Real, Bayern, Arsenal en noem maar op.

20 september 2023 om 23:06

Nee goh hij zat ook altijd bij mindere ploegen.

20 september 2023 om 23:08

Ehh ja, maar je wil toch van die teams winnen, of iig het beste resultaat halen? Daarvoor speel je toch Champions League?

20 september 2023 om 23:09

En tegen Schalke en Lyon was ook maar met de hakken over de sloot.

20 september 2023 om 23:10

Daar win je ook niet van met Slotball hoor.

20 september 2023 om 23:13

Met wat voor voetbal dan ook wint PSV nooit van City, Arsenal, Bayern, Real en Barca.

20 september 2023 om 23:18

Waarom pakt Fullham een punt bij Arsenal? Getafe speelt gelijk tegen Barca? beide teams zijn minder dan Psv hoor. Ajax heeft het laten zien in een recent verleden. Beetje aanpassen aan de tegenstander os toch het minste wat je moet doen als “underdog”

20 september 2023 om 23:22

@KingB Fullham speelde vorig seizoen een puik seizoen en zijn in het linker rijtje geeindigd. Denk niet dat ze onder doen aan PSV. PSV zou denk ik niet in het linkerrijtje eindigrn van de PL tegen al die stugge counterploegem uit de PL

20 september 2023 om 23:30

Precies. Met het woord 'stugge counterploeg' geef je al hoe hier een resultaat te halen zou zijn...

21 september 2023 om 00:08

Misschien omdat Arsenal vorig seizoen al door was in de poule, met een aantal wissels speelde en de prioriteit bij de competitie had?

21 september 2023 om 09:59

Dan nog, dit jaar droogt Arsenal PSV helemaal af, maar omdat ze vorig jaar gewonnen hebben toen Arsenal al door was is dat belangrijk te vermelden. Zeg dan gelijk ook even dat ze in Emirates gewonnen hebben toen Alex er nog speelde, net zoveel toevoeging...

21 september 2023 om 10:45



Hij zegt toch dat PSV nooit van Arsenal wint, terwijl ze vorig jaar er nog van gewonnen hebben. Wat klopt daar nu weer niet aan dan slimmerd?

22 september 2023 om 08:49

Ja en toen Alex nog bij PSV speelde wonnen ze ook van Arsenal, maar is dat werkelijk wat er bedoeld wordt? Nee he, en dat weet jij zelf ook wel.

20 september 2023 om 23:00

Paar maatjes te groot . Onze koploper van Nederland heb gestreden maar ze konden niet beter.je kan verliezen maar 4-0 is gewoon lachwekkend.

20 september 2023 om 23:02

@Feliix

Arsenal is echt swerelds had wel verwacht dat PSV zal verliezen, maar niet met een 4-0 eerder 2-0 ofzo, Arsenal is met City de dominantste teams van Engeland.

20 september 2023 om 23:05

Nou, ik had of een zwaarbevochten punt in gedachten, maar alleen wanneer Arsenal een zware offday zou hebben en wij alles goed zouden doen, of een zware nederlaag (6-0)

20 september 2023 om 23:07

Ja zeker, als ik PL kijk, kijk ik ook het liefste naar Arsenal. Daar zit zo veel voetbal in. Ik vreesde al voor een dikke nederlaag en dat kwam helaas nog uit ook

20 september 2023 om 23:14

@Felixx

Sorry voor deze nederlaag man haha, Maar Arsenal is echt een mooie club, en ben echt blij dat ze na jaren weer met de top meedoen.

20 september 2023 om 23:15

@PSVChamps

Zou kunnen inderdaad, Arsenal is gewoon weer top van de top, PSV niet helaas.

Dan ben je bijna 60 jaar en heb je kennelijk nog steeds niks geleerd als trainer, Arsenal benaderen alsof je tegen Almere City speelt. Prima dat je zo graag de romanticus wilt uithangen maar dan lijkt me professionele sport niet de juiste beroepsgroep.

20 september 2023 om 22:56

Tja en toch zie ik dat veel liever dan ingraven en alsnog verliezen. Ik vind Bosz een zegen voor het voetbal !

20 september 2023 om 22:59

Tussen ingraven en wat hij het eerste half uur deed op de middenlijn verdedigen en de deur wagenwijd openzetten zit nog wel het een en ander hoor.

20 september 2023 om 23:14

Soms moet je minder leuk willen voetballen om te presteren. 532 er in slijpen voor dit soort potjes is echt geen schande. Blijf je zo voetballen tegen de betere ploegen ben je kansloos.

20 september 2023 om 23:20

Bosz is tactisch niet adaptief genoeg. Tactiek is niet zo zwart wit als vol op de aanval of de bus parkeren. Bosz heeft het in het buitenland mede daarom niet lang volgehouden

20 september 2023 om 22:56

Het is niet voor niks dat Bosz nu bij PSV zit en geen glorieuze internationale carriere heeft gemaakt. Leuk voor de ED voor PSV maar Europees is hij een one trick pony.

20 september 2023 om 23:04

Ja inderdaad, de Europa League finale haalde hij alleen door van Nederlandse ploegen te winnen.

20 september 2023 om 23:07

Bij die ene uitschieter is het echter gebleven, is dat toeval Chadd?

20 september 2023 om 23:07

Europa league en champions league is een wereld van verschil.

20 september 2023 om 23:11

Verdediging van Ajax was toen wel iets beter dan wat er bij PSV achterin staat. Tete,Sanchez en de Ligt verdedigde een stuk beter dan dit.

20 september 2023 om 23:22

Tete was wissel. Veltman - Sanchez - De Ligt/Viergever - Sinkgraven/Viergever was vaak de verdediger. Ook niet echt zo geweldig destijds.

20 september 2023 om 23:32

Tegen Lyon stond Tete gewoon in de basis. En alsnog zijn Sanches en de Ligt een stuk beter in verdedigen dan wat er nu bij psv staat achterin.

21 september 2023 om 01:08

Hij speelde heel af een toe wel eens, maar de meeste wedstrijden was Veltman gewoon basisspeler. De Ligt was pas 16/17, was hij echt al beter dan een Bella Kotchap?

21 september 2023 om 07:41

Sanchez was beter dan Bella Kotchap en de Ligt was verdedigend beter dan Boscagli. En zo denderend speelde Kotchap gisteren ook niet.

21 september 2023 om 08:02

Chadd, kijk eens hoe die gehaald is.
2 keer met de hakken over de sloot. Thuis de basis gelegd om de volgende ronde te halen maar in de return nog steeds de deur wagenwijd open zetten en door puur geluk alsnog door gegaan.
Manchester United had in de finale de zwakheden van Bosz zijn taktiek volledig blootgelegd.

20 september 2023 om 22:57

Ik was echt verrast over hoe hoog Psv stond in de eerste helft. Als je dat doet moet je wel Arsenal onder druk kunnen zetten en dat konden ze totaal niet. Desondanks leken het wel echt individuele spelers die verzaakten. Zo slecht was het collectief ook alweer niet

20 september 2023 om 23:00

Arsenal heeft echt heel veel kwaliteit aan de bal. Dan moet je perfect druk zetten, en zover zijn wij (nog?) niet. Niets om je voor te schamen. Ik vind PSV niet eens slecht spelen aan de bal, maar er werd gewoon wat naïef verdedigd. Ach ja, hopelijk leert iedereen ervan. Hoop ook dat Veerman goed gekeken heeft naar Odegaard, wat een waanzinnig goede speler is dat. Zo slim, technisch zo goed.

20 september 2023 om 23:00

Stonden heel hoog en veel in zone aan het dekken. Tja das dodelijk tegen arsenal.

20 september 2023 om 23:10

@ Fc Moulijn , Precies. Echt gekkenwerk. En dan met Dest die niet weet waar een back hoort te lopen en continu op het middenveld staat. En Boscagli die kennelijk dan ook nog het middenveld in moet dribbelen. En dan sta je in de counter ineens 2 tegen 4. Tegen Arsenal. Bizar. Waar zat Bosz met zijn hoofd?

21 september 2023 om 00:40

Mee eens rubentje13. Ik vond echter ook wel de besluiteloosheid rondom de 16 van Arsenal wel opvallend. Ik had het idee dat de aanvallers van PSV er eigenlijk zelf ook niet zo in geloofden en dus elke bal rondom de 16 maar direct op goal probeerden te schieten. Dat terwijl er vaak best veel ruimte en tijd was. Ik vond namelijk dat wij niet heel actief druk aan het zetten waren en verdedigend vaak nog best open stonden. Lang, De Jong en Bakayoko schoten vaak maar snel als ze de bal hadden, terwijl ze echt wel meer tijd hadden.

20 september 2023 om 23:03

Dat deed hij bij Ajax ook, vol.op de aanval en de verdediging schoot er bij hem in

20 september 2023 om 23:06

Waarom kreeg hij er dan maar 23 tegen met Ajax?

20 september 2023 om 23:08

In de Eredivisie hebben we er ook maar 1 tegen tot nu toe. Tegen Arsenal moet je gewoon 20 meter naar achteren of je krijgt een pak slaag.

20 september 2023 om 23:19

Hij speelde bij Ajax in de eredivisie, zeker de eerste seizoenshelft ook lang niet zo aanvallend. Het duurde bij Ajax een maand of 7 voor hij het voetbal er in kreeg wat hij wilde spelen.
Tot die tijd had het vaak meer weg van het beton voetbal van de Boer. Niet voor niets ook dat Ajax halverwege de competitie deze eeuw maar 1 of 2 keer minder goals had gemaakt. En ook niet voor niets dat er regelmatig eigen spelers werden uitgefloten.
Alleen toen het eenmaal ging lopen (dat was pas in Maart of zo) was het wel meteen genieten met de thuis wedstrijden in de kwart en halve finale van de EL als hoogtepunt.

20 september 2023 om 23:19

Toen had hij geluk maar Europees was het open huis destijds metAjax

20 september 2023 om 23:05

Tja misschien heb je wel gelijk ook, maar laten we eerlijk zijn. Ik denk niet dat het resultaat anders was geweest als PSV op welke manier ook had gespeeld. Nu ben je nog ten minste een aantal keer voorin geweest en was de kans op een goal toch nog best aanwezig vond ik. Je kan ook niet winnen als je niet op goal schiet he´

20 september 2023 om 23:10

Denk je echt dat ze met laf countervoetbal wel hadden gewonnen? Arsenal is gewoon te sterk. Heeft niks met naïef te maken.

20 september 2023 om 23:14

Van Nistelrooy had het oprecht veel beter voor elkaar in de toppers. Toevallig ook tegen Arsenal. Nu kijk ik in de Eredivisie ook honderd keer liever naar Bosz Ball , maar dit had echt geen 4(!) - 0 hoeven worden, terwijl 8-0 een meer terechte uitslag was geweest. Dan zegt Bosz dat hij in het buitenland veel geleerd heeft en gegroeid is, maar mooi niet dus. Wilde eerst dat hij na PSV het stokje van de Bondscoach over zou nemen, maar daar moet ik na deze wedstrijd toch niet aan denken. Hij leert het echt niet.

20 september 2023 om 23:28

Cruijff was zijn leermeester, en hij heeft duidelijk niet geleerd van diens naiviteit (waar Guardiola dat wel deed). Cruijff heeft het mooiste voetbal laten zien met zijn Dream Team bij Barcelona, maar afgewisseld met dramatische periodes waarbij hij weigerde zich aan te passen aan tegenstander. Bosz doet hetzelfde, maar is een minder genie en doet het met mindere teams. Dan ga je er keihard af tegen tegenstanders als Arsenal. In de fase waarin Ajax zit had ik Bosz maar al te graag voor de groep gezien, vind dat PSV dat erg goed heeft gedaan. Maar op langere termijn heb je niks aan Bosz als je Europese ambities hebt en wil doorontwikkelen.

20 september 2023 om 23:30

Het Nederlands elftal is echt niet om aan te zien nu. Ik kijk voetbal voor mijn plezier. En het spel van Bosz geeft dat. Ik heb me doodgeergerd aan dat "realistische" voetbal van van Gaal in Qatar.

20 september 2023 om 23:39

Dat is waar, ik ben ook nog steeds heel blij met Bosz, want meer dan alles wil ik kampioen worden. En ik denk dat PSV met de kwaliteiten in het veld dit met Bosz Ball op een mooie manier kan bereiken. Voor de Eredivisie is het prachtig.

Maar tegen Arsenal met een enorm hoge lijn spelen, en dan ook nog eens met een back die denkt dat hij een middenvelder is, en dan ook nog eens met een CV die moet indribbelen... dat is gewoon te dom voor woorden. Alsof je Arsenal analyseert en dan besluit precies in hùn kracht te spelen. Ik zie Bosz zijn plan gewoon niet. En dus zal het zijn wat jij zegt: hij heeft geen plan ander dan zijn eigen plan. Heeft hij überhaupt Arsenal bekeken?

Dit heb ik zelden meegemaakt.

20 september 2023 om 23:44

@ Thoospsv , ik heb hier anders erg weinig plezier aan beleefd. Koeman verraste vriend en vijand eens door Cocu spits te zetten tegen Arsenal, en toen versloegen we hen. Van Nistelrooy kwam met een strijdplan, en maakte er twee keer een wedstrijd van, waarbij de tweede wedstrijd het eerste verlies van Arsenal dat seizoen betekende.

En dan komt Bosz en die speelt Arsenal precies in de kaart met zijn tactiek. Echt precies. Wat is het idee dan? " Kom op, jongens, hup naar de slachtbank. " Ik vind het echt te slecht voor woorden. Amateuristisch.

21 september 2023 om 00:42

Heeft niets met de trainer te maken, maar met de uitvoering. En ik snap die kritiek niet van andere supporters, Psv heeft bewust voor deze trainer gekozen en zijn speelstijl, daar is de club en de aanhang blij mee. Dat je dan uit bij een prachtige club als Arsenal eraf gaat, jammer dan. Ingecalculeerde nederlaag, en door.

Strijdend ten onder, kan gebeuren niet heel gek...
Liever dit dan kansloos de bus parkeren en alsnog verliezen. We hebben ons best gedaan en ik sta ook volledig achter het strijdplan van Bosz. Hier kan je alleen maar beter van worden door dit consistent blijven te doen.

Snap ook niet dat mensen zeiken dat PSV zo naief speelt, ja ik snap het dat het geen goede tacktiek is tegen een top tegenstander van dit kaliber (selectie is 1 Miljard meer waard!!!) maar je wilt als supporter toch niet naar zo'n zaadpot kijken waar je kansloos gaat verdedigen en alsnog verliest. Of je nou met 0-2, 0-3, 0-4 verliest in de poulefase boeit niemand

Gestreden als echte voetballers, maar helaas (niet onverwachts) toch verloren.

20 september 2023 om 23:00

Inderdaad, gewoon doorgaan op deze ingeslagen weg. Een en al lof voor Bosz!

20 september 2023 om 23:01

Onbegrijpelijk. Echt onbegrijpelijk.

Je verkiest een belabberde tactiek waarvan je zeker weet dat ie niet werkt, boven een meer realistische tactiek waardoor je kans op punten groter is. Je strijdt als echte voetballers als je niet in volle draf het zwaard van je tegenstander met open ogen inloopt.

20 september 2023 om 23:04

PSV had dit ten alle tijden verloren met welke tactiek dan ook. Dit Arsenal is echt ontzettend goed. Kijken of PSV beter wordt in het druk zetten naarmate het seizoen vordert.

20 september 2023 om 23:07

Dat is echt onzin. Griekenland heeft het Ek2004 gewonnen. Met Charisteas als 1 van de topspelers.

Je hebt nooit verloren van tevoren. Je moet alleen je kansen zo groot mogelijk maken. PSV deed met deze tactiek het omgekeerde.

Het lag ook helemaal niet aan druk zetten. Het lag aan de verdediging die open en bloot ligt bij een tegenaanval.

20 september 2023 om 23:15

Mee eens, kans was gewoon groter als ze in zouden zakken maar we kennen Bosz allemaal wel.

20 september 2023 om 23:15

Psvchelseaboy, troep instelling, waarom reis je dan af naar Londen als je toch al zeker bent dat je gaat verliezen?

20 september 2023 om 23:02

Volledig achter het strijdplan staan, terwijl je hopeloos met 4-0 afgaat. Jij lijkt me geen goede trainer

20 september 2023 om 23:04

Waarom boeit het niet met hoeveel je verliest? Dat boeit toch zeker wel, al helemaal als je daarmee wellicht niet of wel kan doorgaan.

20 september 2023 om 23:32

Trust te process, dat proces is niet na 2 maanden al klaar!

20 september 2023 om 23:28

Dan moet je wel wat kansen creëren als je zo speelt, en dat was niet echt het geval.

Arsenal is duidelijk van een hoger niveau dan PSV. Veel spelers vielen vandaag door de mand, alleen wil ik dit nogmaals belichten: Ik heb het eerder gezegd, het valt me op dat Joey Veerman echt heel goed kan passen, ziet gaatjes en daar zit tegen de top aan. Alleen is zijn verdedigende posities en de omschakeling buiten de eredivisie (kom je soms nog mee weg) na echt ondermaats. Hij kan het gewoon niet belopen als hij de bal niet meer heeft. Koeman heeft dit toen ook al gezegd. Laat het duidelijk zijn dat ik hem niet als hoofdschuldige aanwijs, maar het viel me erg op.

Zie de eerste en de tweede tegengoal. Hij zit er niet kort tegenop en is te laat teruggekomen. Net als dest overigens, aanvallend zeer goed maar verdedigend ondermaats. Als je deze aspecten bij elkaar optelt krijg je zo’n resultaat, helaas voor de Nederlandse voetbal en de coëfficiënten.

20 september 2023 om 22:59

Ja hij heeft niet de fysiek wat Odegaard bijv. wel heeft, maar anders speelde hij nu ook niet bij psv

20 september 2023 om 23:01

Veerman liet Odegaard echt in een speeltuin spelen ja. Dat kan niet tegen een van de beste middenvelders van Europa. Veel te naïef uitgestapt en omgeschakeld.

20 september 2023 om 23:12

Komt omdat het niet compact stond

Tja dit krijg je met Boszball tegen de Europese top

20 september 2023 om 23:02

Boszball... nou Bochherief was er even lekker voor gaan zitten las ik. Zo zonde dat je met zo'n team als PSV heeft niet wat meer realistisch speelt. Iets meer balans in het middenveld met een extra controleur, Luuk als kapstok voorin, Bakayoko en Lang voor de counter, Veerman voor de lange bal. Je hebt er gewoon de spelers voor.

Natuurlijk mag je verliezen van Arsenal, wat momenteel pakweg de zevende club ter wereld zal zijn. Het is ook geen schande, maar de manier waarop vind ik dat zeker wel. Had persoonlijk ook een stuk meer verwacht van PSV. Tot dusver vond ik PSV ook echt indrukwekkend ogen, met afstand de sterkste Nederlandse club tot nu toe dit seizoen.

Je had dit Arsenal het op zijn minst een beetje lastig kunnen proberen te maken. Maar je speelde als Antwerpen gisteren tegen Barcelone. Je bent gewoon 90 minuten weg getikt alsof je het tweede elftal bent op de training. Dat is - met alle respect - toch niet meer ons niveau straks als vijfde competitie met twee CL tickets.

Dit was als 10 jaar geleden. Waar je twee keer per groepsfase met bibbende beentjes naar een Camp Nou ofzo gaat, en hoopt op een derde plek voor EL na de winter. Je hebt vandaag geen minuut ook maar aanspraak gemaakt op een kans op een punt. En dat doet mijn inziens dit spelersmateriaal PSV geen recht.

20 september 2023 om 22:59

Met afstand de sterkste? Feyenoord doet echt niet zoveel onder en AZ laat vooralsnog ook prima zien in de buurt te zitten van dat niveau.Edt: ah ik had de username nog niet gelezen.

20 september 2023 om 23:01

Feyenoord deed het goed tegen de lammen en de blinden. Tegen PSV enorm matig en ook gister tegen Celtic matig. PSV deed t in de CL en in de Eredivisie gewoon heel goed, dat laat de stand in de eredivisie ook zien. Dus ja, PSV met afstand de sterkste

20 september 2023 om 23:05

Matig spelen en dan met 2 doelpunten verschil winnen, terwijl er ook 2 op t randje zijn afgekeurd en je een penalty mist is dan wel knap matig.

Lekker als je zulke wedstrijden ook wint zullen we maar zeggen. Liever dat dan dat je willens en wetens je tegenstander alle ruimte geeft om aan te vallen, terwijl hun aanval wereldtop is.

20 september 2023 om 23:08

Huh PSV doet het toch ook goed tegen de lamme en de blinde? Ja die 2-1 in de Cruijff schaal is leuk, maar dit is de 2e goede tegenstander dit seizoen. En ja was zenuwachtig pothe gister, maar wel 2-0 gewonnen en geen kans weggegeven. Verdedigen hoort ook bij voetbal he.

20 september 2023 om 23:09

@rubentje13,
Nee, PSV heeft er al een zwaar schema opzitten. Zijn nog helemaal niet getest in de competitie en toch hadden ze het moeilijk tegen Utrecht en Vitesse. Vanaf november gaan we het zien, dan krijgt PSV wat zwaardere tegenstanders in de competitie.

20 september 2023 om 23:24

Dat er daadwerkelijk Psv supporters en andere supporters Psv met afstand de beste van Nederland vinden op dit moment....dan heb je echt een bord voor je kop of je hebt 0 verstand van voetbal. Iedereen ziet toch dat die verdediging van Psv veel te zwak is?

20 september 2023 om 23:50

PSV staat met een wedstrijd tegoed bovenaan in de competitie, heeft Feyenoord overtuigend geklopt in de JC schaal en speelt sowieso het beste voetbal. Op basis waarvan zou Ajax of Feyenoord momenteel beter geacht moeten worden dan PSV?

21 september 2023 om 00:01

@martijn, niemand zet beter geacht. Jij zegt "met afstand"....
En op basis van het feit dat Feyenoord 17 goals in de laatste 3 wedstrijden maakt en enorm goed voetbalde de laatste weken durf ik te betwijfelen dat de afstand zo groot is.

21 september 2023 om 00:07

Waarvan twee van de drie wedstrijden tegen een Utrecht en Almere die stijf onderaan staan/stonden. Daarbij praat je nu ook wel heel snel over de waterwoningen heen tegen PSV, Sparta en Fortuna. Ik acht PSV momenteel gezien de pakweg 5-10 wedstrijden dit seizoen gewoon met afstand het sterkste momenteel.

Dat betekent natuurlijk niet dat Feyenoord niet in een opwaartse lijn kan zitten, en die balans over een maand of 1-2 heel anders kan zijn. Laat staan waar Ajax na de winterstop terecht kan komen als het een beetje gaat lopen. Maar dat is allemaal giswerk.

21 september 2023 om 09:11

Wanvertoning tegen PSV? Ze winnen met 2-1 door een goal in de 80e minuut. Feyenoord was begin van het seizoen gewoon zoekende omdat Kokcu weg was en alles en hem ophing (en dan nog heeft Fortuna geluk dat ze met een punt wegkomen terwijl we 70 minuten met een man minder staan). Waarom je Ajax hierbij betrekt snap ik sowieso niet. Die moeten eerst laten zien dat ze beter zijn dan Excelsior voordat ze zich weer in deze discussie mogen melden. AZ is trouwens ook gewoon heel sterk en Twente ook.

20 september 2023 om 22:59

"met afstand de sterkste Nederlandse club tot nu toe dit seizoen"
Heb je de laatste 3 competitiewestrijden van Feyenoord niet gezien? Dat niveau was ook behoorlijk hoor, dus met afstand is hoe dan ook overdreven en AZ speelt ook enorm goed..

20 september 2023 om 23:02

Heb jij Feyenoord gisteren gezien? Psv heeft wel de meeste kwaliteit denk ik, al zal het dit seizoen ongetwijfeld tussen psv en Feyenoord gaan.

20 september 2023 om 23:05

Feyenoord dat met 2-0 won en amper een kans weggaf? Feyenoord heeft echt meer kwaliteit dan Psv

20 september 2023 om 23:07

@Oenieboy, PSV is favoriet volgens velen door een redelijk indrukwekkende transferperiode. Ik zet m’n geld toch op Feyenoord. Bredere selectie, beste verdediging en de beste coach in mijn ogen

20 september 2023 om 23:08

@oenieboy

Heb je PSV vandaag gezien?

20 september 2023 om 23:11

Tegen een van de minste clubs uit de CL kwamen ze dankzij een blunder en wat rode kaarten goed weg. Ik vind het super dat ze gewonnen hebben, maar het zag er niet uit. De selectie van Feyenoord is bijna het dubbele waard van Celtic dacht ik. Ik denk dat PSV aanvallend meer kwaliteit heeft, Feyenoord verdedigend. Overall scheelt het elkaar niet zoveel.

20 september 2023 om 23:13

Messi, snap ik hoor. Feyenoord is verdedigend echt sterk en staat tactisch verdedigend ook sterk. PSV heeft hij mij een beetje de gunfactor door het attractieve spel van Bosz, wat altijd voor spektakel zorgt. Daarvoor kijk je voetbal.

20 september 2023 om 23:14

Feyenoord kwam helemaal niet goed weg. Celtic heeft 0 kansen gecreëerd. Met 11 niet en met 10 niet. Na die rode kaart was het idd klaar, maar daarvoor stonden we ook voor en waren we zeker de 2e helft sterker. Daarnaast moeten we improviseren zonder spits. Overigens durf ik de stelling aan dat we in de Eredivisie minstens zo leuk spelen als PSV.

20 september 2023 om 23:14

@oenieboy, Tuurlijk heb ik het gisteren gezien. Ik kijk alles. Duidelijk dat we een spits misten en er wat zenuwen waren, maar toch niks weggegeven.
Blijf de verdediging van PSV zwak vinden.
Het middenveld heeft een probleem bij een schorsing of blessure van Veerman en Schouten. Voorin goed, en ook goede vervangers.
Verdediging van Feyenoord is top, middenveld draait steeds beter en met de laatste aankopen erbij heeft Feyenoord voorin heel veel mogelijkheden.
Wel zitten we al in de achtervolging, dus hoop dat PSV snel wat punten gaat verliezen.

20 september 2023 om 23:16



@oenieboy, haha nou maak je het helemaal mooi.
Kwamen goed weg? Welke kansen?
Een blunder? Misschien, ff gewoon een goede vrije trap? (maar heeft niks te maken met goed wegkomen)
En rode kaarten...afgedwongen, doordat ze beter waren kon Celtic het niet zonder overtredigingen.
Het zag er niet uit....boeit me niet, we winnen.
In de competitie hebben ze de laatste weken enorm lekker gevoetbald. Dat zit erin

20 september 2023 om 23:20

We zijn totaal gedomineerd vandaag en je kan twijfels hebben over de gekozen tactiek, of wie er een zwaarder progamma heeft gehad (ik denk gelijkwaardig waar PSV 4 ptn voorsprong heeft) Maar laten we aub Arsenal niet vergelijken met Celtic…

20 september 2023 om 23:24

@fc korsou,
Ik ben het gewoon niet eens met de uitspraak dat PSV met afstand het beste voetbal speelt de afgelopen weken. Ze hebben een goede start, zeker onder een nieuwe trainer, maar AZ en Feyenoord spelen zeker de laatste wedstrijden gelijkwaardig.
En ja, die 4 punten kunnen ons nekken aan het einde van het seizoen, zonde dat de competitie al begon voordat we alle spelers binnen hadden, maar daar hebben meer clubs last van

20 september 2023 om 23:24

Niet goed weg in de zin dat je kansen tegen kreeg. Verdedigend staat Feyenoord uitstekend. Voetballend was het gisteren zeer pover. Wij dachten hier dat Feyenoord nooit zou scoren.

En ja, dit was een matige vrije trap en een blunder van jewelste. Ik vind het mooi dat Feyenoord heeft gewonnen hoor, maar vond het een waardeloze pot om te kijken.

20 september 2023 om 23:27

@fckorsou: en laten we Feyenoord niet vergelijken met psv aub. Feyenoord heeft in alles de laatste jaren veel beter gepresteerd en indruk gemaakt dan Psv...daar veranderen 3 leuke potjes eredivisie dit seizoen niks aan

20 september 2023 om 23:36

Ik vind 19 doelpunten in 4 wedstrijden toch behoorlijk spectaculair

20 september 2023 om 23:53

Een blunder van jewelste nog wel… wat is die van Onana dan? Oenie als jij toch eens positief over Feyenoord praat dan breekt mn klomp. Gister was het voetballend inderdaad heel matig maar in de competitie slachten ze de laatste tijd het ene na het andere team dus vandaar dat iedereen reageert op dat “met afstand” het beste team van Martijntje.

21 september 2023 om 00:01

@fr010frdam, met afstand is wat overdreven idd. Mss heeft dat ook wel te maken dat wij heel vroeg moesten pieken in de VCL/JCS en desondanks schadevrij zijn gebleven in de Eredivisie. Als je ons progamma van te voren zag met Utrecht, Vitesse en NEC, die later in het seizoen evt banenschillen zijn en wetende dat er ook andere belangen op het spel stonden, dan voelen die 4 punten als een bonus. Niemand had verwacht dat Bosz dit zo snel voor elkaar zou krijgen en net zoals Fey, hebben wij nu ook het nodige in te passen qua spelers.

Maargoed, vandaag is het gewoon balen dat we zo dik verliezen. Ondanks het niveauverschil, voelt het toch een soort van wrang. Het gemis van Sangare laat zich op dit niveau enorm voelen. Hopelijk kunnen we in de winter alsnog Vrancx halen, want versterking op de controlerende posities is hoognodig.

21 september 2023 om 00:03

Oenieboy Psv en Feyenoord? En daar hoort Ajax toch ook bij , die gaan toch wel een comeback maken? Met barak van de Boomen en Rensch en die Pijl snelle Borgs ??

21 september 2023 om 00:05

@fckorsou,
Ja, eens. Knap dat ze de volle punten hebben.
Vandaag vind ik het toch een fout van Bosz. Iets minder naief en je kunt met een kleine nederlaag naar huis. Verlies je ook, maar voelt het niet zo kansloos.

21 september 2023 om 00:22

@madmarcel, ik kan alleen maar credits geven voor wat Feyenoord doet sinds de komst van Slot, dat meen ik oprecht. Maar over het algemeen presteren we als club best stabiel. Daar waar in de competitie, een teleurstellend seizoen meestal een tweede plek oplevert en de pieken 24 kampioenschappen. Dat allemaal terwijl wij de vijfde stad van Nederland zijn met een kleinere achterban. Ik vind dat best knap moet ik zeggen. Daar veranderen 3 leuke potjes Eredivisie dit seizoen idd niks aan.

21 september 2023 om 00:35

@fr010frdam, nou ik moet zeggen dat het afgelopen seizoen in de EL ondanks 1-0 verlies ook wel aardig kansloos voelde tegen Arsenal. Dus wat dat betreft hoop ik dat dit tikkie een flinke reality check is geweest en we verder kunnen sleutelen aan het spel. Met name voor de toppers, lijkt mij dit de ideale leerschool. Dat gezegd hebbende, vraag ik me al jaren af waarom PSV zich niet 5-3-2 ook machtig maakt. In principe hebben we daar echt de spelers voor. Al kan ik begrijpen dat de prioriteit nu ligt op het perfectioneren van de gekozen tactiek.

20 september 2023 om 23:00

Ik ben het met je eens. Had ook veel meer van PSV verwacht na hun sterke seizoensstart. PSV is daarentegen niet met afstand de beste ploeg van NL.

Jammer PSV, maar dit Arsenal is gewoon een paar maten te groot. Is een top 5 ploeg in Europa op dit moment. Wat een elftal.

Ongelofelijk naïef om je totaal niet aan te passen aan een tegenstander als Arsenal.

Wat een rotpot. Het was alsof we niet eens meededen. Vanaf de eerste minuut in de broek gescheten en met 0 vertrouwen gespeeld op Lang na.

Ps(v) vond Odegaard wel de man van de wedstrijd die bracht veel vertrouwen in de ploeg met z’n rust en passing waardoor de rest van Arsenal alles binnenpoeierde.

20 september 2023 om 23:02

Odegaard is gewoon top 3 middenvelders ter wereld al sinds begin vorig seizoen.
Niet heel gek dat Veerman nergens te bekennen was.

20 september 2023 om 23:20

Mwah, Veerman was echt heel slap, ook wel zoals we 'm gewend zijn. Hoe hij die 4-0 liet lopen was tekenend. Zie ook de VI-analyse, Veerman gelooft 't allemaal wel en gokt dat het wel goedkomt bij veel balletjes. Die gaat nooit de echte top halen.

20 september 2023 om 23:21

Top 3 middenvelder ter wereld? Wie zijn de andere 2? 😉

20 september 2023 om 23:28

Ach is ook maar gewoon een random getal. Ik zou mij niet snel kunnen indenken dat ik hem voor iemand zou willen omruilen. Dus voor een andere aanvallende middenvelder.

20 september 2023 om 23:34

De Bruyne en Rodri 😄 Voeg dan nog jongens zoals Bellingham, Kimmich, Frenkie en Gundogan aan het lijstje toe

20 september 2023 om 23:41

De Bruyne is iig beter. Zelf enorm fan van Frenkie maar snap dat niet iedereen hem top 3 vindt. Verder alleen Bellingham in de buurt

20 september 2023 om 23:41

Voor mij is De Bruyne nog altijd de beste. Odegaard en De Bruyne zijn allebei levensgevaarlijk in de passing en met afstandschoten. Kevin heeft nog wel dat beetje extra in zijn passingsrange en curve dat Odegaard niet heeft

20 september 2023 om 23:48

Ik denk dat dit een beetje een geval is van als je de 1 hebt hoef je de ander niet.

Als je Odegaard hebt koop je Bellingham niet voor die positie. Wie er dan beter is is mij om het even.

Zelfde geld voor bijvoorbeeld De Bruyne. Als je die hebt koop je Odegaard niet en vice versa.

Rodri, kimmich is totaal andere positie.

21 september 2023 om 15:03

Was toch een fantastische wedstrijd met geweldige goals

Was ook te verwachten, maar Engelse plegen zijn vaak te sterk voor Nederlandse ploegen in Europese toernooien.

Zoals verwacht, een mooi begin voor deze CL groepsfase. Heerlijke doelpunten gezien. Na de eerste helft was het binnen en dus lekker rustig aan doen en wat wisselen. Op naar meer!

Jammer dat Arsenal in de 2e helft rustig aan deed, maar wel logisch gezien de NLD aankomende zondag.

20 september 2023 om 23:27

PSV was met het hoofd al bij de wedstrijd van zondag tegen Almere

Opzich geen schande om van dit Arsenal te verliezen. Jammer, maar Arsenal was ook gewoon echt goed.

Naja al had je verdedigend gespeeld, had je er misschien 2-0 van af gegaan.

Als Arsenal heel blij hiermee! Niet eens 100% gegeven maar toch 4-0! PSV stelde me toch wel teleur.

20 september 2023 om 22:59

Hoezo geen 100 procent gegeven? Was dat afgesproken in de kleedkamer en zat jij er bij?

20 september 2023 om 23:02

Dat zeggen we toch ook zo vaak over de top teams in Nederland als we tegen een laagvlieger met 3-0 of meer winnen .

20 september 2023 om 23:03

In de tweede helft deed Arsenal het overduidelijk rustig aan. Dat zag iedereen wel toch?

20 september 2023 om 23:04

2e helft speelden ze geen vol gas meer, maar dat maakt niets uit. De wedstrijd was immers al gespeeld.

20 september 2023 om 23:30

Psv nam denk ik gas terug, waardoor het iets minder gemakkelijk werd om bij de goal te komen voor Arsenal. Arsenal deed geen extra moeite bij de stand.

21 september 2023 om 10:01

PSV nam gas terug, met wat?

21 september 2023 om 15:41

Druk zetten met oogkleppen op

20 september 2023 om 23:09

Niet 100% gespeeld? Arsenal is ook voor het eerst in 5 jaar terug in de CL. Die gasten willen zich echt wel bewijzen.

20 september 2023 om 23:15

Tweede helft duidelijk gas terug, ook omdat de NLD zondag op het programma staat.

20 september 2023 om 23:15

@stefano360, zo lang zitten de meesten er nog niet eens. Die jongens willen ook de PL winnen. Waarom zou je je moe maken om de 5-0 nog te forceren als je over een paar dagen een zware wedstrijd hebt tegen de Spurs?

20 september 2023 om 23:39

Na zo snel 2-0 zag je dat Arsenal gas terug nam, had makkelijk 6-0 kunnen zijn.

Ach ja, vooraf was dit natuurlijk te verwachten. Je hoopte ergens nog dat Arsenal een offday zou hebben en je er met heel veel moeite 1 puntje uit wist te slepen….Gegokt en keihard verloren. Het gemak waar Arsenal mee weet te scoren, wij de mogelijkheid daarvoor bieden en zelf heel lafjes tot speldenprikken komen, zegt genoeg over het enorme kwaliteitsverschil.De punten zal je tegen Sevilla en Lens moeten halen, maar dan zou Bosz wel van een aantal zaken moeten leren vanavond…. Lozano moet op dit niveau iig starten ten koste van Bakayoko. Die is nog niet klaar voor dit niveau. Dat hoog druk zetten en balbezit hebben tegen dit soort tegenstanders is ook veel te naïef. Die gasten counteren je er meteen keihard uit en zijn dan dodelijk effectief.Enfin, was te verwachten, blijft jammer, maar op naar de volgende pot met Sevilla thuis…. Daar MOET het gebeuren! Ook gunstig dat Seville - Lens gelijk is geëindigd.

20 september 2023 om 23:02

Het was inderdaad wel te verwachten maar ik ben toch wel geschrokken van de kwetsbaarheid van PSV, vooral in de omschakeling. Dat PSV verdedigend erg zwak is wist ik al wel maar als je dan ook nog open huis houdt dan maak je het een ploeg als Arsenal wel héél erg makkelijk.

Denk trouwens dat je gelijk hebt over Bakayoko, Lozano speelt toch een stuk volwassener en heeft natuurlijk ook veel meer ervaring.

20 september 2023 om 23:07

Tja, die kwetsbaarheid is zeker tegen dit caliber teams enorm. Dat lukt je in de Eredivisie nog wel, maar tegen potentiële CL winnaars ga je er rap vanaf….
Zaak is dat je tegen Sevilla anders voor de dag gaat komen en daar wel volwassen speelt en punten gaat pakken..

Deze wedstrijd kun je verliezen. De manier waarop is wel vrij naief. Sevilla en Lens moeten we wel kunnen pakken en het is ook positief dat ze vanavond onderling 1-1 hebben gespeeld. Kop omhoog en weer door.

Ik begrijp niet waarom Bosz zo wil spelen. Tegen Arsenal is ruimte weggeven juist geen goed idee, en dat is wat PSV hier gedaan heeft. Dan is het niet gek dat je met een 4-0 nederlaag terug naar huis mag.

20 september 2023 om 23:04

Als je verdedigend gaat spelen, had je hier ook verloren, maar dan was de uitslag dragelijker geweest. Nu vond ik dat PSV af en toe best leuk meedeed in balbezit en leuke dingen heeft laten zien (vooral Noa Lang).

20 september 2023 om 23:38

Je hebt met types als Noa Lang en een aanspeelpunt Luuk de Jong de juiste types om anders te spelen. Ik vond PSV geen moment meedoen, op gegeven moment hielden ze de bal maar even onder de voet om te kijken of PSV überhaupt nog wou voetballen.

21 september 2023 om 00:10

PSV heeft juist met hun aanval een team om op de counter te spelen. Bakayoko en Lang zijn allebei snel, en Arsenal heeft het vaak lastig tegen teams die zich ingraven.

De enorm matige verdediging wordt hier wel heel pijnlijk bloot gelegd. Ik denk dat psv nog van geluk mag spreken met 4-0. 7-8 had zomaar gekund. Bosz z’n bekende suïcide voetbal vandaag weer is gezien.

PSV’ers dachten hier een gelijkspel te halen, sorry dit Arsenal is echt goed op elkaar ingespeeld en word niet zomaar verslagen.

20 september 2023 om 23:26

Klopt, was hoop tegen beter weten in

Heerlijk rentree voor ons in de CL! Hoop dat we het lang volhouden en ver kunnen komen. COYG!

Arsenal simpelweg 3 niveaus beter. Geen schande

Arsenal is gewoon een van de beste teams ter wereld, als je dan denkt met 4 aanvallers te kunnen spelen zoals Bosz doet en met veel pressing dan kan je dit verwachten. Tactische blunder van Bosz, al had je hier sowieso wel verloren.

Als je had verwacht dat je hier punten zou pakken Ben je deluded. Dit was een pot die je had moeten verwachten op een verlies. Tegen de rest kan psv een resultaat halen.

Tsjah.. je speelt tegen een wereldploeg. Dan wordt elk foutje afgestraft. Het is dat arsenal een paar tandjes terugschakeld in de 2e helft, anders vreesde ik voor nog een grotere uitslag. Afin hier vielen de punten ook niet te halen.

Top team die gewoon op halve kracht en minimale inspanning wint. Geen schande, punt bij arsenal is alleen maar bonus. De punten moet psv pakken tegen lens en sevilla.

20 september 2023 om 23:03

Hoezo halve kracht? Je zag dat dit team na jaren van armoede wilde knallen. Halve kracht is echt onzin.

20 september 2023 om 23:07

2e helft namen ze gas terug. Halve kracht is trouwens overdreven.

21 september 2023 om 00:50

Wilde knallen is weer het andere uiterste Oenieboy. Halve kracht is overigens ook onzin. Arsenal speelde gedoseerd wat mij betreft. 1e helft aanvallend, maar als Arsenal supporter heb ik ons echt wel in andere potten beter en feller druk zien zetten. Dus dat was zeker niet 100% knallen. In de 2e helft was het echt gas los en de wedstrijd rustig uitspelen. Dat betekent absoluut niet halve kracht overigens, maar wel 70% gok ik zo. En de eerste helft was dan 85-90%. Als je het een beetje in procenten wil uitdrukken.

21 september 2023 om 10:05

Jackieboy, Arsenal speelde de eerste helft gewoon op hun best. Wat hadden ze beter kunnen doen? Ze joegen op de juiste momenten de bal af, de aanvallers trokken sprints op topsnelheid. Ik vond de eerste helft Arsenal hongerig ogen. Vanuit hun tactiek leek het misschien alsof er niet voor de volle 100% werd gevoetbald, maar wat zouden ze nog meer kunnen doen? Meer druk zetten en zo PSV kansen geven?

20 september 2023 om 23:08

Speelde zeker niet op halve kracht hoor. Vooral de eerste helft en de eerste 20 minuten na de wissels in de 2e helft was gewoon volle bak. En toen had psv ook gewoon niks in te brengen.

Ik had echt niet de verwachting dat we vanavond zouden winnen en je weet van tevoren dat de verdediging je zwakste linie is maar dit was wel heel erg matig zeg. Dat je aanvallend voetbal wilt spelen snap ik maar dat je Arsenal zó in de kaart speelt vind ik wel heel erg naïef. Als Bosz op dezelfde manier tegen Sevilla gaat spelen houd ik mijn hart vast, PSV kan al niet zo best verdedigen, als je daar dan ook nog 0,0 rekening mee houdt tegen dit soort tegenstanders kan het nog wel eens heel pijnlijk worden. Als Arsenal de complete wedstrijd op 100% had gespeeld was je hier gewoon met minimaal een nulletje of 10 naar huis gestuurd.

20 september 2023 om 23:06

Na loting zei je nog wat anders. Dat ze zouden stunten in london.

20 september 2023 om 23:16

Natuurlijk had ik gehoopt dat PSV zou stunten, gelijkspelletje uit bij Arsenal was mooi geweest en winnen was helemaal fantastisch geweest. Realistisch gezien ga je er 9 van de 10 keer af uit tegen Arsenal.

20 september 2023 om 23:55

@ Mattias , ik heb precies hetzelfde. Vooraf dacht ik dat alles minder dan 3-0 mooi meegenomen zou zijn (zette de lat bewust al heel laag) , maar alsnog is dit een deceptie. Precies om de redenen die je zegt. We hebben de rode loper uitgerold. Vind het ook oneerlijk naar onze spelers toe. Die zijn compleet afgeschminkt omdat Bosz zo nodig op de middenlijn wil spelen tegen Arsenal. En dan boeit Europees me dit jaar nog niet eens zoveel, omdat alleen het kampioenschap telt, maar om je nou zo te laten declasseren... ik snap het gewoon niet. Als je zo murw gebeukt wordt zeg je toch op een gegeven moment: " oké , ze zijn VEEL beter , laten we maar compacter gaan staan en de pot dichthouden dan, anders wordt dit een afslachting. "

We hebben echt gemazzeld qua uitslag.

De dualiteit van Bosz. Positief aanvallend voetbal in de Eredivisie wordt naïef kamikazevoetbal in Europa, en we mogen Arsenal dankbaar zijn dat de rem erop ging. Onze spelers kan ik niets zinnigs over zeggen. De coach heeft keihard gefaald. Bizar dat hij het maar niet leert.

Dit zag je gedurende de transferperiode al aankomen: geen enkele fatsoenlijke verdediger halen. Leuk dat Arsenal een topclub is maar als die de 2e helft wel moeite hadden gedaan had het gewoon in 8-0 geëindigd. Waardeloos beleid bij psv...prima voor eredivisie maar lachwekkend europees

20 september 2023 om 23:06

Ben ik niet met je eens. Ruud van Nistelrooy kon het met een veel slechtere selectie Arsenal een stuk moeilijker maken door een realistisch strijdplan. Dit ligt niet aan Teze, Boscagli, of Bella-Kotchap. En ook niet aan Schouten of Veerman. Bosz heeft hen geen kans gegeven door zo ver vooruit te spelen.

Dest noem ik bewust niet want op linksback vind ik dat nog steeds naadje. Zie alweer medesupporters die verblind raken door zijn 'avontuurlijke' flitsend ogende voetbal. Maar het is een verdediger van niks, en al dat 'vuurwerk' leidt tot helemaal niets. Nooit een goal of (voor)assist.

21 september 2023 om 00:54

Mee eens MT87. Ik heb alleen 3 factoren die daaraan ook mee hielpen: EL versus CL voor Arsenal, gemengd elftal (paar basis plus vaste wissels) t.o.v. volle basis elftal en als laatste dat Arsenal al geplaatst was bij die laatste wedstrijd. Daar werd ook echt vanuit Arsenals kant minder fanatiek gespeeld toen.

Dat gecombineerd met dat PSV toen inderdaad realistischer speelde en er echt voor ging.

21 september 2023 om 13:54

@ Jackieboy , klopt, en Sangaré scheelt natuurlijk ook. Tegelijkertijd, gisteren werd het 4-0, maar had het met gemak 8-0 kunnen worden, en dat is me toch een beetje te gortig. Ironisch genoeg lieten we zoveel ruimte dat de Arsenal spelers van gekkigheid niet meer wisten wat ze ermee moesten doen haha

Gelukkig lens - Sevilla 1-1.
Ach Arsenal uit was toch al ingecalculeerd, ff beide benen op de grond en door.

Trots op mijn club, we komen van ver! Wereldklasse van Odegaard en Jesus! En dan missen we nog vaste basisspelers Partey, Timber en Martinelli. Ben benieuwd hoe ver deze ploeg het kan schoppen in de CL.

Heel naïef hoe je er hier weer vanaf gaat. Dest laat zien nog slechter geworden te zijn in zowel verdedigen en aanvallen. Lang met oogkleppen op en zet geen stap te veel. Een de Jong in de spits maar alle voorzetten van Lang/Bakayoko en Lozan laag over de grond. Veerman een topper in de eredivisie, maar Europees gaat het hem vaak te snel. Ook Schouten nu op het middenveld vaak te veel naar voren wat zorgde voor gatenkaas. Zat weinig idee achter behalve maar naar voren gaan.

20 september 2023 om 23:04

Tja, we hebben weinig in de CL te zoeken…. Je zou in deze poule wel 2e moeten kunnen worden, maar daarna is het ook vast wel snel voorbij. Miljoenen pakken en zorgen dat je kampioen wordt, dat is een beetje het devies van de Nederlandse topclub….

Perfecte overwinning. 90 minuten dominant, 4 goede goals, mooie aanvallen gezien, geen blessures. Psv kwam gewoon op alle vlakken tekort wat geen schande is tegen Arsenal natuurlijk, die deden de 2e helft lekker rustig aan.

Op naar de North London Derby!

20 september 2023 om 23:15

We zullen wel eens zien hoe de wedstrijd verloopt als jullie naar ons komen. Volledig verdiende overwinning btw.

20 september 2023 om 23:23

Kans is wel aanwezig dat Psv dan punten kan pakken hoor. Psv heeft dan hopelijk nog alles om voor te strijden en de kans is aanwezig dat Arsenal dan al verzekerd is van plek 1. Dan kan een verassing natuurlijk altijd.

Eindelijk weer Champions League voetbal in de Emirates.

Arsenal heeft heel volwassen gespeeld. Natuurlijk hielp het ook dat wij vroeg een aantal goals maakte.
Het is nog vroeg maar Raya straalt toch een bepaalde rust uit dat ik niet vaak heb bij Ramsdale. Ik kan me niet voorstellen dat Raya niet start tegen Spurs in de weekend.

Verder leuk dat ESR eindelijk wat minuten kon maken.

En nu op naar de Noord-Londense derby!

20 september 2023 om 23:07

Hopelijk gaan Vieira en ESR uitmaken wie de 3de middenvelder wordt. Beide schat ik hoger in dan Havertz.

20 september 2023 om 23:38

Ik ben ook benieuwd. Hoewel ik Havertz niet perse slecht vond, had ik wel het gevoel van dat ESR die rol net zo kan vervullen. Vieira is goed begonnen maar toch zie ik hem als back up voor Odegaard.

21 september 2023 om 10:12

Havertz deed het niet slecht maar brengt toch weinig in die rol. Vieira en ESR doen dat beter.

21 september 2023 om 12:20



Hoe kun je nou beweren dat ESR meer brengt in die rol? Hij heeft vrijwel al zijn wedstrijden op 10 en op linksbuiten gespeeld, valt gister onzichtbaar in op de positie van Havertz en dan brengt hij volgens jou direct meer?

Laten we even objectief blijven; Beide hebben alles te bewijzen en beide spelers kun je nog niet afschrijven. Smith Rowe heeft lang gekwakkeld met blessures en Havertz heeft 3 klotejaren bij een chaotische club achter de rug. Geef het wat tijd voordat je oordeelt. Als er éã©n nummer 8 is die wel indruk heeft gemaakt dan is het Fabio Vieira.

21 september 2023 om 12:32

Tuurlijk hebben alle 3 nog genoeg te bewijzen. Maar het type speler dat ESR is past beter in die rol naar mijn mening. Dat zal die nog moeten bewijzen natuurlijk maar ik ben er overtuigd van dat hij dat kan.

21 september 2023 om 00:58

Ik oordeel nog niet over Raya, maar hij krijgt nu van sommigen ook wel de volledige "positieve nieuweling behandeling" heb ik het idee. Ik heb Raya namelijk deze pot ballen over de zijlijn zien schieten die bedoeld waren voor medespelers en ook een paar nerveuze ballen zien geven. Precies wat Ramsdale ook af en toe doet. Op basis van deze 2 potten zie ik nog nauwelijks verschil tussen beide in ieder geval. En qua reddingen is Raya nog totaal niet getest. Persoonlijk heb ik dus nog niks gezien dat hem pertinent boven Ramsdale plaatst.

Verder eens wat betreft ESR. Hij lijkt ook fysiek wat meer spiermassa gekweekt te hebben. Ik zie hem toch als erg goede optie voor de "Xhaka rol".

Arsenal speelde met PSV zoals ik vroeger voetbalde met m'n kleine broertjes. Nu ben ik dan geen profvoetballer, maar dat leken die van PSV ook niet in deze wedstrijd. Grotendeels te danken aan Arsenal natuurlijk, maar ook aan de onkunde van Bosz en dit elftal. Geen schande, want dit Arsenal is op een heel ander niveau maar het was wel heel naïef hoe PSV deze wedstrijd inging. Dapper en naïef gaan helaas hand in hand. Wel een lekkere voorbereiding op de North London Derby, daar kijk ik naar uit zeg!

Heb mij geërgerd aan meneer de jong met dat gejammer naar de scheids telkens. Leert het nooit af

Elke idioot kan bedenken dat je met deze verdediging de bus moet parkeren tegen dit Arsenal. Bosz maakt z'n naam als kamikazetrainer weer waar.

Toen odegaard in de eredivisie speelde vond ik het niet zo denderend.
Maar nu is het echt om te smullen bijzondere stappen heeft die gemaakt !

Tuurlijk is Arsenal een 5 maatjes te groot. Aan de andere kant is het echt schrikbarend, hoe groot het verschil is van de top van de eredivisie en de première league.
Je kan mij niet zeggen dat het alleen door geld komt…

21 september 2023 om 00:13

Een groot deel komt wel door het geld. Stel dat bijvoorbeeld een speler als Saka bij een club uit de Eredivisie had gespeeld vanaf zijn zevende in plaats van bij Arsenal, dan was hij al lang weggekocht door een club met meer geld.

Arsenal echt een paar maten te groot. Maar ik ben best wel geschrokken van Veerman en met name het gemis van Sangare. Hopelijk is het nu ook duidelijk geworden dat komende winter het halen van een extra 6 noodzakelijk is. Odegaard had vandaag gewoon vrij spel, ongelofelijk.

Nederlaag was al ingecalculeerd natuurlijk, de manier waarop is wel teleurstellend. Arsenal is gewoon wereldtop, daar kun je beter wat meer behoudend tegen voetballen in mijn ogen. Toch zie ik PSV nog wel 2e worden in deze poule, Lens en Sevilla zijn zeker te pakken.

Ik zei het al in het andere topic, mensen zullen zeggen we hebben gestreden etcetera. Maar dit was gewoon Arsenal op 50 procent en even aanzetten voor de goal. Ajax pre-Ten Hag tijdperk verloor ook steeds zo van bijvoorbeeld Real Madrid. Je denkt een redelijk pot te hebben gespeeld, maar eigenlijk ben je als speelbal gebruikt. En dat is jammer voor het Nederlandse voetbal.elke 15-20 jaar staat er een club bij ons even op, excelleert en die dingen moeten we koesteren.

Kotchap die slaapt bij een rebound van Benitez. Ook als een bezeten figuur verkeerd op het middenveld instappen. Rent nog wel terug, waar Teze sjokt. Teze kijkt 3x achter zich en ziet Trossard. Hij besluit dan hem gewoon vogelvrij te laten. Bij de goal van Jesus staat er 5 PSV'ers op rij maar niemand bij Jesus en Odegaard. Hoe?

In de competitie kom je ermee weg. Nu is Arsenal wel van een hoog kaliber, dus wellicht klink ik wat te negatief. Maar dergelijke fouten is niet verschil in klasse maar gewoon domme keuzes van de speler in kwestie en ook van een naïeve Bosz. Dacht dat hij had geleerd van de finale met Ajax tegen United...

Nu kin omhoog en de gunstige uitslag van de andere wedstrijd gebruiken om samen met Arsenal door te gaan. Want dit Arsenal zou de andere clubs ook moeten pakken.

Odegaard beste man van de wedstrijd. PSV speelde op een naïeve wijze. Tegen eredivisieclubs kan je zo hoge druk zetten, maar niet in de Champions League. 4-0 is terecht, maar ik vond het niet een groot krachtsverschil tussen de twee ploegen. Vooral tactisch sloeg het nergens op bij PSV, waardoor er zoveel openingen ontstonden. De Psv-spelers bevatten daarnaast veel individuele kwaliteiten, maar zodra ze dichtbij de goal komen is het amateuristisch. In ieder geval lekker voor Arsenal zo’n overwinning, zondag staat er een belangrijke wedstrijd ingepland.

Ödegaard was heer en meester vandaag, een van de beste spelmakers in de wereld op dit moment. Wie zijn er beter? Uit mijn hoofd kan ik alleen de Bruyne bedenken...

Ach kan gebeuren. Wij werden ook uitgelachen terwijl Napoli echt wereldvoetbal speelde vorig jaar, dat doet Arsenal ook. Die hebben ook op elke plek een speler van een veel hoger niveau spelen. Wel was het wel heel makkelijk in het begin. Gewoon niet volwassen genoeg, en ook moet Bosz eens kappen met steeds in hetzelfde mes te lopen. Hoe je ook speelt, je kan niet zo naief blijven voetballen.
Weet niet of het goed of slecht is dat het 1-1 is geworden in de andere pot, daar heb je zeker veel meer kans, maar tegelijkertijd moet je het niet zo open blijven houden dan countert een Lens je kapot.

Houd eens op met dat gelul dat Bosz naïef zou zijn. Arsenal hoort nu bij de wereldtop, PSV heeft spelers als Veerman, Schouten, Saibare, Bakayoko. Leuk voor de eredivisie, maar daarbuiten niet veel soeps.

Alsof je had gewonnen als PSV de bus had geparkeerd, had je alleen maar meer druk op je eigen 16 en doel.

Veerman kan geen ruimte controleren, kijkt alleen naar de bal. Dest denkt teveel vooruit en Teze kan aan de bal niks onder druk. Saibari niet gezien eerste helft. En grootste verschil zit hem in de passing: Arsenal speelt tot aan de achterlijn van PSV alles rustig uit en in de voeten, terwijl PSV op de helft van de tegenstander 9 van de 10 passes op goed geluk speelt. Ik had als fan voor het eerst in jaren wat wedstrijdspanning omdat ik dacht dat PSV eindelijk weer eens kans had om leuk mee te doen, maar Arsenal is gewoon heel veel beter. Technisch, tactisch, alle spelers van Arsenal zijn beter en slimmer. Ik vond het niet per se kamikaze voetbal, eerder kwaliteitsverschil. Komend weekend Almere oprollen en weer door!

Enige positieve van vanavond is dat Benfica en Braga gelukkig hebben verloren voor de coefficientenlijst

Wat is Bosz toch een tactisch zwakke trainer. Leuk en aardige aanvallende impulsen maar voetbal is meer dan aanvallen. Je faalt als trainer gewoon als je alleen maar 1 trucje kent.

Arsenal gewoon een paar maten te groot, is niet zo erg.Er zijn er wel een paar waarvan je verwacht dat ze de top misschien zouden kunnen halen die gruwelijk door de mand vielen. Veerman is zonder bal veel te kwetsbaar, en clubs die nog maar een paar weken 40 miljoen voor Bakayoko wilden betalen zullen zich nu wel twee keer bedenken..

Ik hoop dat de media en met name Valentijn goed gekeken heeft en nu stopt met het gezeur dat Ajax Bosz, Schouten en Dest had moeten halen. De spelers waren waardeloos vanavond en het naïeve voetbal van Bosz is internationaal kansloos. Hier had Ajax niks mee opgeschoten, zoals verwacht....

Sangaré wordt gemist op het middenveld

Gelukkig hebben de twee Portugese clubs vanavond verloren, i.t.t. Porto, dat gisteravond wel won. Dus de schade valt nog redelijk mee, v.w.b. de Europese coefficientenlijst. Morgenavond wordt een ander verhaal.

Peter bosz heeft iets teveel footbal manager op zijn telefoon gespeeld. Hoe kun je het middenveld zo open houden. Arsenal schrok hoe veel vrijheid ze kregen. Ben benieuwd wat de Engelse kranten morgen zullen zeggen.

En Bosz een 1. Doet z'n reputatie als kamikazetrainer weer eer aan. Hoe haal je het in je hoofd om met deze verdediging en ju ook zonder Sangaré zo in de aanval te gaan.

Welkom bij het zelfmoordvoetbal van Bosz. Dit deed hij met Ajax ook en we weten nog hoe dat ging tegen Utd en de mazzel tegen andere tegenstanders toen.

Heb je gelijk het lastigste affiche gehad, deze verlies je gewoon. Alleen jammer dat het de eerste wedstrijd is. PSV zal het in de andere wedstrijden moeten doen

Tsja, psv in Europa. Op wat penalty’s 35 jaar geleden na is het natuurlijk huilen met de pet op. Blijft een provincie club die zo blij is met presteren in Nederland dat daarmee direct zijn kruid verschoten heeft.

Dat je van Arsenal verliest, PL club, Europese subtop, fair enough. Maar dat je als trainer met jarenlange ervaring nog steeds zo naief een CL wedstrijd in gaat alsof je tegen een KKD ploeg voor de beker speelt vind ik echt schrijnend. Ook al wist je dit voorafgaand aan het seizoen al, als het uiteindelijk echt gebeurd verbaasd het me alsnog.

Heerlijke overwinning, beter dan ik had durven dromen! Wat is dit Jesus toch een prachtige speler, echt iemand waar je voor naar het stadion komt. Scoort niet heel veel maar verricht zoveel arbeid en draagt daarbij ook nog echt wat bij (dus niet zoals Weghorst bij United bijvoorbeeld). Hopelijk blijft hij fit, want toen hij geblesseerd raakte vorig seizoen werd het team er aanzienlijk minder op.

En over prachtige spelers gesproken: Odegaard 😍. Wat een fluwelen techniek heeft die man, echt een uitstervend ras dit soort spelers. Ik kijk uit naar de rest van deze CL campagne. Heel benieuwd hoe Arsenal zich meet met de rest van de wereldtop.

Arsenal speelde fantastisch, geen schande om daar van te verliezen. Zoveel dynamiek, tempo en creativiteit. De punten in deze poule moet je toch tegen de andere tegenstanders pakken, al had de schade wat beperkter kunnen blijven.

Bosz koos voor een verdedigende back in de persoon van Teze, maar hij bewees, zoals vrijwel iedere grote wedstrijd, totaal niet mee te kunnen op dit niveau. Stond te slapen, hief buitenspel op, zat er niet kort op, werd voorbij gelopen en deed dus niet waarvoor juist hij in het veld stond. Om nog maar te zwijgen over slordigheid in balbezit qua aannames en passes. Trouwens lieten meer spelers na om kort op hun tegenstander te zitten en mee te lopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.PSV3943
2.Feyenoord3229
3.AZ2923
4.FC Twente2711
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
O. ZimuanganaAanvaller
W. BenítezKeeper130
Y. VertessenAanvaller113
J. van DuivenAanvaller00
K. PeersmanKeeper00
B. WatermanKeeper00
J. DrommelKeeper00
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

In de wandelgangen

Dinsdag 28 november
Arnhemmer Ferdi Kadioglu heeft zich in de kijker gespeeld bij Bayern München. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren