Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV kijkt naar de markt: 'Daar hebben we nu geen jeugd voor'

Laatste update:

PSV is ambitieus als het gaat om het opleiden van talenten en wil binnenkort de beste jeugdopleiding van Nederland hebben. De koploper van de Eredivisie merkt echter ook dat het moeilijk is om jeugdspelers door te laten breken in het eerste elftal, wanneer er direct succes wordt verlangd. Het is dan ook de vraag wat er aankomende zomer zal gaan gebeuren.

/

PSV huurt Andrés Guardado dit seizoen van Valencia en wil de Mexicaan graag definitief overnemen, maar dat zou de ontwikkeling van Jorrit Hendrix behoorlijk in de weg staan. In de voorhoede krijgt Jürgen Locadia niet de kans om door te groeien, omdat Luuk de Jong zeker is van een basisplaats. Memphis Depay en Georginio Wijnaldum lijken in de zomer te zullen gaan vertrekken bij PSV, maar in de jeugdopleiding lopen geen spelers die deze ervaren krachten direct kunnen vervangen.

PSV lijkt in de zomer dus weer de markt op te gaan. "Ervaren krachten die vertrekken, zullen vervangen worden door spelers van vergelijkbaar niveau. Daar hebben we nu geen jeugdspelers voor", erkent Art Langeler, hoofd jeugdopleiding van PSV, in De Telegraaf. "Maar Depay heeft ook eerst drie seizoenen meegedraaid, voordat hij op het niveau kwam, waar hij dit seizoen zit. Andere jonge spelers moeten nu ook de tijd krijgen om zich door te ontwikkelen."

PSV moet de jeugd (nog) meer kansen geven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, maar zo werkt het nou eenmaal als je jeugd door wil laten breken. Ervaren krachten gaan weg en daar ga je niet 1 op 1 spelers voor terug halen. PSV zal altijd een koopclub blijven en daar is ook niets mis mee denk ik. Het heeft hen veel succes gebracht en daar zou ik dan ook gewoon mee doorgaan. Ik heb weinig vertrouwen in de opzet van die jeugdopleiding en dat lijken ze zelf ook niet te hebben.

11 maart 2015 om 07:52

Het andere probleem is dat er straks geen goede jeugdspeler meer naar PSV wil, als hij ook andere opties heeft. Want je begeeft je toch vaak op een dood spoor daar. Locadia en Hendrix zijn op de leeftijd dat ze vaak moeten spelen om te groeien en dat kost zoals jij al aangeeft tijd en soms ook punten.

11 maart 2015 om 07:54

Sinkgraven, viergever, van der hoorn, duarte, milik, ghazi, serrero, zimling, cilissen, schone.. Moet ik doorgaan? Doe niet zo hypocriet man. Daar waar de jeugd Goed genoeg is (hendrix, zoet, depay, brenet) krijgen gewoon de kans.

11 maart 2015 om 07:57

Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen, Bazoer, El Ghazi en Kishna.... Doe niet zo hypocriet man... of moeten we van de wissels ook nog opnoemen wie er vanuit de jeugd zijn Doorgestroomd (dus niet allemaal volledige opleiding bij Ajax genoten)

11 maart 2015 om 08:03

Bazoer en Ghazi eigen jeugd? Moet niet gekker worden daar in Amsterdam. Doet die 2e plaats zovee met jullie dat er maar onzin geroepen gaat worden? Ik zeg niet dat Ajax zonder jeugd speelt, maar bij Ajax loopt ook zat gekocht materiaal.

11 maart 2015 om 08:15

Hahah ik wist dat moment ooit zou komen... Bazoer eigen jeugd van Ajax...

11 maart 2015 om 08:17

Depay komt van sparta dus is ook geen eigen kweek

11 maart 2015 om 08:17

Doet het zoveel pijn dat er bij Ajax (en Feyenoord) veel meer (eigen) jeugd (ige) spelers lopen? Als je kijkt naar de spelers die de laatste jaren vertrokken zijn.. Van der wiel, Anita, Emanuelson, blind, stekelenburg.. En dan nog de jongens die enkele jaren in de jeugd hebben gespeeld aks vertonghen, Eriksen en alderweireld. Wees blij dat Ajax zoveel jonge jongens in het team heeft want dat heeft ze de titel gekost. PSV heeft dat veel slimmer gedaan. Kijk naar ajax afgelopen zondag. Ajax scoort en dan zie ik een groepje juichen. Bazoer, sinkgraven, El Ghazi, kishna, zivkovic.. Volgens mij moeten die allemaal nog de 20 aantikken. Er zijn weinig teams waar zoveel jonge gasten een kans krijgen. Maar ajax slaat daar wel wat in door vind ik.

11 maart 2015 om 08:19

Hij heeft wel pas echt leren samen voetballen in Amsterdam, bazoer gaf zelf aan dat hij reuze stappen pas heeft gemaakt toen hij naar Ajax is gegaan. Die jongen heeft nog meer dan genoeg geleerd bij Ajax.

11 maart 2015 om 08:23

Laat elke club het doen zoals ze het willen doen. Daarbij was Feyenoord er niet vies van om overbetaalde opa's te contracteren. Totdat ze bijna failliet waren en terug moesten vallen op de jeugd (is goed uitgepakt). Psv doet het gecombineerd. Jeugd gerichte aankopen. Ajax doet precies het zelfde. Daarbij zijn Ghazi en Kishna al 20...

11 maart 2015 om 08:34

Nu even goed leren lezen... Daarom zet ik er ook neer doorgestroomd uit de jeugd ... Dat klopt toch?! Hij heeft toch in de jeugd gespeeld bij Ajax en vanuit daaruit heeft hij het eerste gehaald?

Er staat nergens eigen jeugd..

11 maart 2015 om 08:44

Ik ook, dat het alleen al zo snel werd aangedragen.........!!

11 maart 2015 om 08:44

Waar wordt gezegd dat het eigen jeugd is?

11 maart 2015 om 08:50

Gewoon ook Bazoer en El Ghazi noemen. Vriend ga je schamen!!!!!

11 maart 2015 om 09:02

Md7 ( en ook Begaaierd en Schaduspits86)

Doe niet zo kinderachtig. Dat jij en meerdere PSV-ers zitten te wachten op het moment dat er een Ajacied Bazoer eigen jeugd noemt, zegt meer iets over jezelf en je eigen leesvaardigheden.
Je leest het in je frustratie helemaal verkeerd.
Schaduspits heeft het over eigen jeugd, niet X-factor.
Xfactor noemt het bewust doorgebroken spelers vanuit de jeugd en geen eigen jeugd, net zulke gevallen als Brenet en Locadia zijn.
Daar is niets mis mee om het zo te zeggen en het klopt ook nog eens. Ze hebben nog één a twee seizoenen in de opleiding meegrdraaid alvorens te zijn doorgestroomd.

11 maart 2015 om 09:03

Depay speelt vanaf zijn 12e bij Psv. Bazoer pas 1,5 jaar bij Ajax.

Het meest irritante aan deze discussie vind ik die hypcriete Ajacieden die PSV een koopclub noemen en verwijten dat ze niks met de jeugd doen.

Ajax haalt uit alle windstreken de betere talenten vandaan die het gros van hun prille voetbal carriere ergens anders een opleiding genoten hebben.
Deze talenten komen vaak op 15/16/17 jarige leeftijd bij Ajax binnen om vervolgens binnen een aantal jaar hun debuut te maken in het 1e.

Vervolgens wordt er van de daken geschreeuwd dat dit geweldig is en dat andere clubs maar kooplclubs zijn omdat ze niks met eigen jeugd doen. Dat terwijl deze spelers ook gewoon net zo goed ''gekocht'' zijn. Wellicht voor wat minder geld dan bijvoorbeeld een Willems die op een iets latere leeftijd naar PSV is vertrokken maar het blijft nagenoeg het zelfde.

Spelers groeien niet aan de bomen op de Toekomst maar worden gewoon gescout en gekocht en dus van buitenaf aangetrokken. PSV doet precies het zelfde maar heeft over het algemeen minder aantallen grote talenten omdat het er gewoon weg minder geld aan uitgeeft.

Ajax betaald vaak veel geld om grote talenten binnen te halen. Naar verluid geeft Ajax per jaar 5 miljoen meer uit dan PSV aan de jeugdopleiding dus het is volstrekt logisch dat Ajax meer potentieel basis materiaal heeft om te laten doorstromen. Echter betekend dat niet dat Ajax geen spelers koopt want Ajax koopt net zo goed.

Ik denk dat als je het aantal aankopen van Ajax en PSV van de afgelopen 4 jaar naast elkaar zet dat Ajax helemaal niet zo ver van PSV af zit. Als je kijkt wat deze aankopen uiteindelijk hebben opgeleverd, zowel sportief als financiel denk ik dat PSV er met kop en schouders bovenuit steekt.

Uiteindelijk is Ajax 4 keer kampioen geworden dus maakt het niet zo veel uit. Maar ik ben van mening dat die kampioenschappen niet komen puur door het beleid van doorstroom van jeugdspelers. Dit seizoen als voorbeeld. PSV speelt sinds 4 seizoenen weer een keer een redelijk goed seizoen en Ajax staat gelijk 11 punten achter. En kom niet aanzetten met dat Ajax het zo slecht doet want ze hebben net zo veel punten als vorig jaar.

Het komt er op neer dat Ajax net zo goed spelers moet kopen om een kwalitatief geballanceerde selectie te hebben. Alleen zal Ajax gezien het grotere aantal talenten dan bijvoorbeeld PSV minder vaak tot koop over te gaan. Echter blijft het verhaal het zelfde en zal Ajax ook afentoe spelers moeten kopen om voor het kampioenschap te strijden en iets te willen presteren in Europa. En daarom vind ik de term koopclub misplaatst.

11 maart 2015 om 09:04

Maar waarom haal je dit dan aan in de discussie??

Volgens mij gaat het hier om eigen jeugd? En jij wil je mening kracht bij zetten door te vertellen wie er allemaal is doorgestroomd vanuit de jeugd??

Ik vind het steeds moeilijker worden hoe ze in Amsterdam tegen jeugd/ eigen jeugd/ doorgestroomde jeugd aankijken.

11 maart 2015 om 09:10

Kishna el ghazi en bazoer.. Geen eigen jeugd vriend. PSV heeft meer dan genoeg eigen jeugd in de basis.

11 maart 2015 om 09:24

Niemand heeft het specifiek over eigen jeugd gehad. Die spelers komen toch vanuit de jeugd van Ajax en spelen uiteindelijk in Ajax 1. Daar gaat het over, niet welk labeltje past bij welke jeugdspeler.

11 maart 2015 om 09:36

Depay is op zijn twaalfde naar PSV gegaan. Die mag je best eigen jeugd noemen.

11 maart 2015 om 09:45

@panerai

Ajax heeft het dan ook nooit over de eigen jeugd maar over spelers die uit de opleiding doorstromen. Bazoer, El Ghazi, Fischer, Andersen, Boilesen komen allemaal uit de opleiding.

Als je een speler haalt kun je die daarna opleiden, Bazoer is daar juist een goed voorbeeld van. Kwam als CV is opgeleid naar Vm/am door Ajax.

Ajax geeft vooral veel uit aan jeugdtrainers en materiaal. Het aantal Ftes is drastisch gestegen door een meer individuele benadering. Qua materiaal staat er een MI coach performance center en trainingsheuvel. Uiteraard wordt er soms ook geld uit getrokken, maar dit jaar nog niet gebeurd, Muric kwam transfervrij.

Sportief en financieel heeft PSV het beter gedaan? Ik tel 4 kampioenschappen tegen nog steeds 0 voor PSV op sportief vlak. Ajax is dit jaar sportief verder in de EL. En financieel? Ajax haalde alleen al dit jaar met Siem de Jong, Blind en Vermeer 26 miljoen op, Psv?. En daarvoor zijn Suarez, Verthongen, Van der Wiel, Eriksen, Ebecilio, Ozbiliz, Alderweirld, Anita, van der Wiel voor leuke bedragen vertrokken.

Tuurlijk zal ajax moeten kopen vooral omdat we onze jeugdspelers niet kunnen behouden, elk jaar worden wij leeggekocht.

11 maart 2015 om 09:54

Ajax heeft een prachtig percentage doorstroom eigen jeugd maar koopt ook veel spelers. PSV koopt eigenlijk vooral spelers en af en toe stromen er wat jeugdspeler door. Eigenlijk alleen de aller allerbesten.

11 maart 2015 om 10:11

@afcanats

Je gaat een beetje buiten de lijnen hier. Ik heb het over aankopen en niet over het hele plaatje.

Ik bedoel dus op sportief gebied hoe de aankopen individueel gepresteerd hebben. Ik bedoel Strootman heeft het beter gedaan dan Duarte en Mertens heeft het beter gedaan dan Sana bijvoorbeeld.

Financieel gezien heb ik het dus ook alleen over aankopen, Siem de Jong, Blind, Vermeer, Verthongen, Eriksen, Ebecilio, Ozbiliz, Alderweirld, Anita, en van der Wiel zijn dus geen aankopen.

Wat ik probeer te zeggen is dus dat PSV betere spelers heeft gekocht en er meer geld mee heeft verdiend dan Ajax. Dus dat kopen wel degelijk zin heeft gehad.

Dat Ajax het de afgelopen jaren financieel uitstekend heeft gedaan door de verkopen van die spelers die jij opnoemt en de kampioenschappen is duidelijk lijkt me maar daar heb ik hetniet over.

11 maart 2015 om 10:20

Ik vind dat Hendrix en vooral Brenet juist amper een kans hebben. Omdat Guardado en Arias nu iets beter zijn mogen ze spelen. Dat is puur korte termijn beleid. PSV heeft geen geduld met jeugd. Ze moeten er te snel staan en mogen amper fouten maken.

11 maart 2015 om 10:32

Ik probeerde inderdaad nog te benadrukken dat het geen eigen jeugd is maar als het over Ajax gaat krijgen die psv-ers blijkbaar een rode waas voor de ogen...

Als je alles goed beschouwd is Ajax beter in talenten/jeugdspelers aantrekken (scouten) en psv in het halen van directe versterkingen voor het eerste elftal

11 maart 2015 om 10:33

@josephius.

Volgens mij heb jij Brenet nooit zien spelen ofwel? Die jongen is niet eens goed genoeg om uberhaubt bij PSV te spelen. Die mag in zijn handjes knijpen dat ie de bank mag warmhouden voor Arias.

Als Guardado niet was gehaald was PSV dit jaar geen kampioen geworden. Geduld of niet. Hendrix zijn tijd komt wel. Depay heeft er ook 3 jaar bijgezeten voordat hij een basis plaats kreeg.

11 maart 2015 om 10:46

De lijnen, die zet jij volgens mij niet. Leuk om dan Sana en Duarte te vergelijken maar bv. Cillessen, Suarez en Schone buiten beschouwing te laten.

Ten eerste is dat maar de vraag en ten tweede is dat logisch omdat ajax meer leunt op de opleiding, waar je overigens meer geld meer verdient. De 18 miljoen voor Blind is pure winst, de 18 miljoen voor strootman daar moet je eerst nog 9 miljoen op afschrijven.

Ajax doet het ook uitstekend financieel door weinig te kopen of voor weinig geld en op te leiden. Zoals gezegd afschrijving is historisch laag en dat is goed voor je balans.

11 maart 2015 om 11:22

@afcanats

Jawel hoor die zet ik wel uit want ik schrijf het bericht namelijk. Als het bericht goed had gelezen dan had je gezien dat ik het over gekochte spelers had.

Voor de rest klopt het helemaal dat je meer winst maakt met een eigen opgeleide speler. Maar het draait niet alleen maar om wie de meeste winst maakt. Ajaxverdiend veel geld maar maakt ook het meeste op.

Ajax heeft nog steeds geen sluitende begroting als er geen championsleague wordt gespeeld en luceratieve bedragen worden ontvangen voor spelers. En dat is ook precies de reden dat er zuinig wordt omgegaan met die 100 miljoen op de bank.

11 maart 2015 om 12:01

Wtf maakt dat nou weer uit eigen jeugd of niet. Ajax koopt gewoon jong in en laat de speler zichzelf ontwikkelen zodat hij van meerwaarde kan worden voor het eerste elftal.

En als je dat als eigen jeugd of niet kan bestempelen, who cares?

PSV koopt gewoon spelers in die er al staan. Prima, maar dan moet je als PSV zijnde niet gaan lopen janken als jeugdspelers de overstap maken naar Ajax of Feyenoord waar zij wel kansen krijgen.

Hoelang had Bazoer moeten knokken voor een plekje in het eerste elftal van Psv. Bij Ajax is gaat dat proces nou eenmaal sneller, bij Ajax worden ze gewoon voor de leeuwen gegooid. Dat kan 4 jaar goed gaan en 1 jaar niet. Prima, daar nemen wij als Ajax supporters dan ook genoegen mee.

11 maart 2015 om 12:09

Bazoer..... is nog altijd meer PSV jeugd dan Ajax... die heeft van 2006 tot 2012 in de jeugd van PSV gespeeld!

11 maart 2015 om 16:22

Bazoer had op zijn zestiende al gedebuteerd bij PSV als invaller en zou ook naar de selectie overgeheveld worden. Dus die had er vorig seizoen wel al ingestaan inderdaad. Net zoals Bakkali op zijn zeventiende mocht debuteren en Hendrix en Depay op vrij jonge leeftijd. Klaassen daarentegen had geluk dat Duarte geblesseerd raakte, waardoor hij op zijn 21ste eindelijk een kans kreeg. Net zoals Veltman zich in de handjes mocht knijpen dat Van der Hoorn tegen viel, waardoor hij op zijn 21ste kon debuteren in de basis.

11 maart 2015 om 08:17

Precies. Ik snap het gezeur ook niet zo. 11 basiskrachten opleiden is een utopie dat gaat nooit gebeuren. En zelfs al zou dat lukken. We zijn een b of c competitie vergeleken met de grote competities dat betekend dus dat je allemaal jochies van ca 17 t/m 22 jaar op het veld hebt staan. Weinig ervaring en europees gezien tel je dan helemaal niet meer mee. Dan ben je letterlijk op alle posities aan het opleiden voor andere clubs. Dat er ervaren spelers worden gekocht zoals guardado waar nu al na 1 seizoen tegenop gekeken word is in mijn optiek prima. Je moet ook niet vergeten dat je eerste elftal het visitekaartje is van de club. En dat staat of valt met prestaties. We moeten slim investeren en de spelers die goed genoeg zijn breken heus wel door. Als gudelj bijvoorbeeld naar Ajax of PSV komt voor 6 miln word er meteen geroepen door zowel ajax als PSV supporters koopclub ed maar als gudelj 2 a 3 seizoenen later verkocht word voor 12 miln zijn ze stil. Hou toch eens op over koopclub aan beide kanten. Als we weer iets willen presteren in binnen en buitenland is goed opleiden absoluut van belang maar slim kopen minstens net zo belangrijk.

11 maart 2015 om 10:51

Alleen wat ook een utopie is, is dat je met aankopen depay en wijnaldum direct kan opvangen en dan europees wel presteert. Ten eerste de prijzen in de markt zijn sky high, de spelers die PSV en Ajax kunnen betalen staan er niet meteen (maher, Sinkgraven) en tweede neem je wel financieel risico. Dit wordt moeilijker en moeilijker want zelfs engelse degradatie kandidaten hebben meer geld dan onze topclubs.

Ook daarmee red je het europees niet, door spelers op te leiden kun je de stap qua tactiek en spel al wat makkelijker maken, dat hebben ze dan toch een paar jaar gespeeld en zo kun je vertrekkende toppers beter opvangen.

Je moet verder vooral kijken naar de buitenkansjes zoals Guardado of Affelay. Mij hoor je niet over koopclub, ieder zijn eigen beleid, verschil moet er wezen.

11 maart 2015 om 09:11

Tegenwoordig hoort kopen net zo goed bij het voetbal als opleiden imo. Ik heb wel vertrouwen in Langeler en denk dat er wel meer eigen jeugd gaat doorbreken maar ik vind dat je jezelf in de voet schiet als je daar alleen maar op focust. Je ziet bijvoorbeeld dit seizoen dat ajax qua 'eigen' jeugd nog niet zo ver is om met PSV te kunnen concurreren terwijl het beleid uiteindelijk toch zou moeten draaien om prijzen winnen. Maar laten we trouwens ook eerlijk zijn, dat ajax veel jeugd in de basis heeft komt mede door het falende transferbeleid. Als ze ipv Zimling een ajax-waardige speler hadden gehaald had Bazoer niet gespeeld nu, same for Vd Hoorn en Veltman. Ik wordt bovendien een beetje moe van dat slappe geleuter over en weer tussen psv en ajax fans. Psv fans die dan weer zeggen dat eigenlijk toch niet zo veel eigen jeugd bij ajax is... onzin, ajax geeft jeugd gewoon meer de kans. Ajax fans die weer over dat gemeentesteun verhaal beginnen terwijl 95 niet weet waar ze het over hebben..

11 maart 2015 om 10:54

Ajax doet juist weinig transfers om jeugdspelers een kans te geven, Zimling kan probleemloos voorbij gestreeft worden, heeft inderdaad gefaald maar financieel weinig risicos.

11 maart 2015 om 12:21

Dat klopt natuurlijk niet. Als ze Zimling gehaald hebben met dat doel is het regelrecht wanbeleid. Bovendien krijgt hij gewoon salaris dus dat is weggegooid geld. En ajax heeft de afgelopen jaren genoeg spelers gehaald ook.

11 maart 2015 om 10:04

Mij lijkt dit verder ook niet iets nieuws. PSV is namelijk altijd de club geweest die veel spelers haalt en waar maar zeer weinig jeugdspelers de kans krijgen om zich in het eerste elftal te spelen. Veelal spelers die al wat vlieguren in de eredivisie hebben gemaakt. Destijds met Cocu, Van Bommel, Van Nistelrooij, Gullit, Kieft, Koeman, Nilis en nu met Wijnaldum, Guardado, De Jong en ga zo maar door. Er zijn maar weinig spelers die echt doorbreken vanuit de jeugd. Zenden, Affelay, Depay zijn de echte uitzonderingen. Daar is verder ook niets mis mee, maar een Bazoer ziet dit ook en kiest voor zijn eigen geluk en niet meer dan terecht. PSV investeert te weinig in de jeugdopleiding om er optimaal rendement uit te halen. Dat gat gaan ze ten opzichte van Ajax en Feyenoord niet verkleinen en dat moeten ze ook niet willen, het past niet bij de club.

11 maart 2015 om 17:40

Ik vind dat je de plank volledig misslaat. En dat doen velen in Nederland, inclusief 'de kenners'.
Het gaat er niet om dat je perse iemand uit de jeugd moet laten doorstromen. Nee, het gaat erom dat je een volwaardige selectie hebt staan. Of dat met 18 jeugdspelers, 10 of 4 gaat, moet niets uitmaken. (Wel is dat natuurlijk een signaal dat je opleiding beter moet als er maar 4 in de eerste selectie lopen.)
Ik ben helemaal voor om talenten een kans te geven te groeien, maar dat gaat nu bij Ajax ten koste van mogelijk een titel. En Ajax had door de jaren heen kunnen groeien naar een club als Basel die structureel overwinterd in de Champions League. Dus nogmaals als Rayhi, Bergwijn klaar zijn breng je ze en die MOET je dan ook kansen gunnen. Maar als dat nog niet het geval is, moet je niet alleen met hun een voetbaljaar ingaan, alleen for the sake of jeugdspelers.

11 maart 2015 om 10:23

- Zoet - 15e naar Psv,
- Locadia - 17e naar Psv,
- Depay - 12e naar Psv,
- Brenet - 17e naar Psv,
- Tamata - 17e naar Psv,
- Hendrix - 9e naar Psv
- Ritzmaier - 17e naar Psv

Dan houdt het verder wel op met de jeugdspelers. Koch, Vloet, Bertrams en De Wijs daar nog buiten gelaten.

11 maart 2015 om 10:26

@cabinesscence

Maar dat is dus gewoon oneerlijke concurrentie door staatssteun. Niet elke club kan dat namelijk, de gemeente moet zich er niet mee bemoeien.

Guardado naar cvm en hendrixs naar cm en die andere ook op cm

Een Locadia is gewoon niet goed genoeg voor de basis, die hadden ze achteraf beter kunnen verhuren. De aankoop van Guardado zou geweldig zijn. Hendiadys en hij kunnen prima samenspelen, ik denk eerder dat dit ten koste van Maher gaat. Als een jeugdspeler goed genoeg is breekt hij heus wel door. En als we met 11 aangekochte spelers kampioen worden dan is me dat ook prima.

Laat alle Ajacieden hierboven zich maar lekker druk maken om hun eigen club, daar breekt anders ook niks door.

11 maart 2015 om 21:38

Klaasens,kishna,elghazi,veltman,van rhijn noem het maar niks.......

Het zit bij PSV gewoon niet in de genen dat opleiden en spelers kansen geven wetende dat er een oplossing te koop is in hun bereik die 2 jaar verder is dan hun eigen jeugdprodukt! Dit product loopt vervolgens een achterstand op in z'n ontwikkeling en is vervolgens te oud om nog door te breken !
Langeler kan veel willen maar zal ondervinden wat de clubcultuur is bij PSV en zijn talenten niet de kans krijgen om af en tie te falen in het eerste en daarvan veel te leren zoals dat bij Ajax en Feyenoord wel gebeurd en zo'n speler na een jaar gewoon een vaste nier wegdenkbare naam in het elftal is geworden! Het is gewoon een clubcuktuur dingetje!

11 maart 2015 om 08:25

En Ajax haalt net nog voor een kapitaal Sinkgraven op omdat?

Juist, ze hebben geen eigen jeugd van dat kaliber......

11 maart 2015 om 21:35

Diablo73
Wat is jouw probleem met mijn reactie? Ik zeg toch niets raars? PSV heeft toch het meeste gekocht ook in de historie? En bij Ajax en Feyenoord breekt toch gewoon meer talent door? Sorry hoor als ik je beledig met feiten echt mijn excuses! Ik zeg niet dat Ajax en Feyenoord niets kopen......

Ik word moe van iedereen die elkaar na blijft praten Psv Koopclub Koopclub , Okee psv koopt spelers maar het is niet jou Club die spelers koopt toch ? dus waar maak je je druk om ? De spelers waar het nu om draait bij Ajax zijn ook allemaal gekocht dus wats the problem ?

Ik vind het begrip koopclub nogal overdreven. Als PSV ook komend seizoen wat wil laten zien in de competitie, kunnen spelers zoals Depay en Wijnaldum gewoon niet direct worden vervangen door een jeugdspeler. Of denken jullie werkelijk dat er in de jeugd bij welke club dan ook, een speler rondloopt die net zo goed is als Wijnaldum of Depay?

Hoe zit het dan eigenlijk met vloet bergwijn en paal? Zijn die nog niet goed genoeg?

11 maart 2015 om 08:25

Die zijn 17 jaar.. Rustig brengen in jong psv en af en toe een wedstrijdje in het eerste pakken. Rayhi mag wel een kans krijgen van mij.

Ik snap ook niet zo waarom PSV zo geforceerd ook wil gaan werken met eigen jeugd. Kan jullie het wat schelen dat wordt gezegd dat je een koopclub bent? Als dat de manier voor PSV is om successen binnen te halen, dan is dat toch prima. Tegen de reputatie van een Ajax of Feyenoord is sowieso lastig op te boksen op het gebied van jeugdspelers. Gewoon een keer in de zoveel jaar zie je een Depay voorbijkomen en voor de rest doe je het vooral via scouting en connecties. Lijkt me prima toch.

11 maart 2015 om 08:49

Dat komt door het feit dat de beste spelers tegenwoordig niet meer naar Nederland komen. Het voordeel van eigen jeugd is dat je het talent veel beter kan managen. Grote talenten zijn al binnen, kunnen op de gewenste manier gevormd worden en zijn een stuk goedkoper dan de externe optie.

Als je de afgelopen jaren een beetje hebt zitten opletten is dit een strategie die door vrijwel alle Nederlandse clubs gehanteerd wordt.

De reden? Geldgebrek. Heeft niks te maken met Ajax of Feyenoord. Al willen ze dat zelf graag geloven.

Ik erger me er zelf ook verschrikkelijk aan hoe de "eigen jeugd" een soort eigen prijs op zich is. Alsof het bonuspunten oplevert. Ieder zijn eigen strategie. De punten worden verdeeld op het veld en nergens anders.

11 maart 2015 om 09:06

Ik heb ook het idee dat clubs gewoon niet durven om eens wat verder te kijken dan de Eredivisie, Scandinavië en een België. Zo slecht is de Eredivisie echt niet en als je die spelers een beetje leuke voorbeelden geeft, zien ze meteen dat spelen in de Eredivisie je ontzettend veel kan opleveren. Een Guardado is een goed voorbeeld, maar kijk ook naar Bony. Die wordt voor 4 miljoen ofzo gekocht van Sparta Praag, echt geen kleine club, en mede door Vitesse en de Eredivisie zit hij nu in de Premier League. Maar zolang de clubs blijven kijken naar spelers als Zimling, Kazim, Schaars en weet ik welke andere middelmaat, dan weet je dat het lastig gaat worden. Je moet geen miljoenen gaan uitgeven die je niet hebt, maar het kan echt wel op een verantwoorde manier om betere spelers te halen dan de norm die er nu ligt.

11 maart 2015 om 09:43

Ook als je een salarisplafond hebt van een miljoen euro? Ik ben het met je eens dat het grotendeels ook het risico is dat clubs tegen houdt. Ik heb alleen het gevoel dat, buiten Ajax om, de clubs echt op hun tandvlees lopen.

Ik zie daarom deze hele "jeugdhype" meer als een noodgreep dan als een bewuste keuze. Kijk bv naar Feyenoord. Volledig de boot ingegaan in de tijd met oa Makaay, Gio en Hofland. Geen cent meer te makken en 'opeens' kregen jeugdspelers de kans.

Bijkomstigheid daarbij is dat gelijk het verwachtingspatroon flink naar beneden kan worden bijgesteld en de spelers op het veld twee keer zo veel krediet hebben van de fans. Eigenlijk perfect dus voor een club die aan het 'recouperen' is.

Je noemt daarnaast ook een Bony, maar hoeveel spelers komen en gaan er jaarlijks bij Vitesse? Met elk jaar zon nieuw elftal is het logisch dat er een keer een voltreffer tussen zit. Maar hoeveel missers staan er tegenover?

Ajax in de tijd van Suarez kun je ook succesvol noemen. Maar daar staan ook een Atouba en een Luque tegenover. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik snap daarom volledig dat clubs het met dit beleid proberen. Maar dat hele ophypen van jeugdspelers? Dat vind ik een argument voor losers. Een noodgreep is het, niets meer. En de meeste fans trappen er nog in ook. Ruzie makend wie de grootste talenten heeft. Dit terwijl de Europese topclubs zich doodlachen.

11 maart 2015 om 10:07

Niet? Ajax wint de strijdt om Muric, Cerny, Andersen, Fischer, Boilesen en Bazoer gewoon tegen Man City, Real, Man utd, Barca en Dortmund. We halen zelfs een toptalent van Barca op (onana) tegenwoordig.

Ajax heeft inderdaad deze strategie maar financieel is er ook weinig anders mogelijk. Het legt ons zeker geen windeieren zowel financieel als sportief.

11 maart 2015 om 11:01

Bony is een uitzondering voor al die transfers van Vitesse. Zo'n miljoenenaankoop hebben ze anders nog niet gedaan, tenminste als ik het goed heb. Maar goed, het risico blijft en de clubs hebben inderdaad niet altijd de financiële middelen om grof geld uit te gaan geven.

Ajax in de tijd van Suarez kun je niet heel succesvol noemen, daar ze amper prijzen pakten. Behalve Suarez is er amper een dure aankoop geweest die ook zo zijn aanwinst had, dan moet je weer terug naar Huntelaar. Dus het is niet zo dat Ajax daar heel succesvol mee was. Maar wat Ajax doet is vooral dat ze bij de hogere transfers de Eredivisie leegkopen. Daar wordt je niet per se meteen heel veel beter van, zeker kijkende naar de laatste miljoenentransfers van Ajax.

En bij een Feyenoord is het inderdaad als een noodgreep ontstaan en ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaan met het inpassen van jeugdspelers, maar ik vind het te ver gaan om zulk beleid voor losers te noemen en louter een noodgreep te noemen. Ajax focust zich dan volgens sommigen te veel op jeugd, maar kijk wat voor spelers het daarvoor heeft gekregen: van Van der Vaart tot Vertonghen en van Sneijder tot Eriksen. Veel geld uitgehaald en deze spelers zijn allen belangrijk geweest voor de club. En door nu zo vroeg op potentiële toppers in het buitenland te zitten, denk ik dat je nog meer van dit soort successen kan krijgen.

Zoals je al zegt: financieel gaan we het niet redden tegenover de andere landen, dus dat betekent dat we iets anders moeten doen. We moeten niet willen dat we met zijn allen naar veredelde jeugdteams zitten te kijken, maar ik denk dat het beleid an sich wat je bij Ajax ziet echt niet iets kan noemen dat voor losers is. Ik denk dat het heel erg geschikt is voor een competitie als hier in Nederland.

11 maart 2015 om 11:49

@fwajacied

Juist, goede analyse! Ajax loopt juist niet op hun tandvlees door de opleiding belangrijk te maken, er wordt zowel kwaliteit als geld uit gehaald.

Ajax benut een unique selling point, perspectief op speeltijd op een hoog niveau, waarbij je bij goede prestaties doorstroomt naar de absolute top (trackrecord van ajax is ongekend) en ondertussen speel je gewoon voor de prijzen.

Nu nog zorgen dat we financieel een paar ervaren toppers erbij kunnen halen, wordt hard aan gewerkt kijkende naar het beleid.

11 maart 2015 om 14:16

De reden dat ik het een loser argument vind is omdat er altijd achter verschuild wordt op het moment dat het tegen zit. Hoe vaak heb je wel niet voorbij horen komen: "ze zijn nog jong", "we zitten in een proces", "hij is nog wisselvallig", "het zijn de mannen tegen de jongens" etc. Het is toch echt de keuze van de clubs om allemaal met een gemiddelde leeftijd van 22 te spelen.

De enige reden waarom ik niet zoveel zie in een jeugdopleiding is dat je er nooit zoveel plezier van hebt.
De echte pareltjes uit je opleiding worden vaak al voor ze hebben kunnen debuteren in het eerste voor een habbekrats (opleidingsvergoeding) weggekocht door de kapitaalkrachtige buitenlandse clubs. En dus ben je aan het opleiden voor andere clubs. En uiteraard zijn daar genoeg uitzonderingen op, spelers die voor hun ontwikkeling nog even in de ED blijven, maar hoeveel pareltjes zijn er al niet ten onder gegaan door te vroeg naar het buitenland te gaan?

Jeugdopleidingen blijven nodig, je moet immers in je eigen filosofie opleiden om herkenbaar spelende spelers te produceren, maar je kunt er onmogelijk je hele beleid aan ophangen.

11 maart 2015 om 09:45

Dat is ook wel weer een beetje te gemakkelijk. De goede gaan toch al snel weg, dus je opleiding heeft weinig zin. Vooral Ajax, PSV, Feyenoord en ook steeds meer AZ hebben zelf in bepaalde mate in de hand hoe aantrekkelijk ze zijn en blijven voor hun eigen jeugd. Hoe meer kansen je biedt aan jonge spelers in je eerste elftal, hoe sneller een Rekik, Ebecillio, Mensah of Perreira denkt dat het beter voor de carriere is om bij de club te blijven.

11 maart 2015 om 10:13

PSV doet dat inderdaad, als ze geen kans biedt, wat PSV nu al heeft besloten niet te doen zou ik ook vertrekken. Juist als NL club kun je toptalenten speelminuten bieden op een behoorlijk niveau op jonge leeftijd, perspectief is immens en groter dan bij welke club ook in het geval van Feyenoord en Ajax.

Wat Langeler hier zegt druist dan ook volledig in tegen het beleid dat PSV meer jeugdspelers wil. Als ze er niet zitten dan moet je ze aantrekken (tijdig) en opleiden.

Daarnaast leidt PSV wel een Rekik voor Man City op, dit maakt het voor talenten alleen maar aantrekkelijker een dergelijke stap te maken. Want als het even niet lukt kun je terugvallen op PSV (zo ook met Adekanye), zo houden ze zelf in stand dat kapitaalkrachtige clubs hun talenten wegplukken.

Ajax heeft hier minder last van, sterker nog, de spelers die vertrekken zijn de rotte appels, die willen niet terwijl ze alle mogelijkheden krijgen.

Het is dat ajax zelf genoeg talentvolle buitenspelers heeft in de opleiding maar anders had ik geprobeerd Bergwijn terug te halen.

Ik denk dat Gudelj het vertrek van Wijnaldum goed kan opvangen, dat maher dan doorschuift naar Wijnaldum's positie en dat jesus corona (ondanks dat het een totaal andere speler is) een goede is voor het vertrek van Memphis

Ze hebben ook nog Rayhi lopen in de jeugd speelt linksbuiten volgens mij.

Het is al jaren zo dat de jeugdspelers in Eindhoven weinig tot geen kans krijgen, alleen als het iemand als Depay is. Een uitzonderlijk talent. En zelfs dat heeft best lang geduurd voordat hij een kans kreeg. Begrijp de manier van PSV aan de ene kant wel, ze hebben er succes mee gehaald in het verleden. Maar aan de andere kant, eigen jeugd toepassen is gewoon mooi op te zien, iets waar je trots op kunt zijn. Spelers die met speelstijl en filosofie van de club zijn opgegroeid. Ajax en Feyenoord zijn daarom ook veel verder dan Psv. Zie PSV in de eerste 10 jaar ook niet in de buurt komen. Tenzij ze echt het roer omgooien, maar dat blijkt maar weer uit dit bericht dat, dat niks wordt.

11 maart 2015 om 09:33

Eerder deze week werd er hier geroepen dat Psv volgend seizoen niets in de Cl te zoeken had, omdat er dragende spelers vertrekken. Nu wil Psv spelers halen die deze spelers 1 op 1 kan vervangen, en dan is het weer niet goed!

Als je Cl gaat spelen dan heb je ervaring nodig of enorme talenten die er kunnen staan. Als dit niet het geval is dan moet je spelers gaan aantrekken.

Zo werkt het voetbal! wie hier niet tegen kan heeft zelf een probleem.

En overigens.....als je alle aankopen naast elkaar legt van (top)clubs, dan zal je zien dat de clubs ongeveer evenveel aankopen doen. Dus dan is elke club een koopclub!

Prima toch!

11 maart 2015 om 10:16

Jij denkt dat als je 1 op 1 spelers vervangt dan je er dan wel staat? Nee hoor, die spelers moeten eerst ingespeeld worden en zijn daarnaast vaak niet goed genoeg. PSV tegen een nummer 3 uit de CL (zenit) heb je gezien toch, met Wijnaldum en met Depay, gewoon kansloos eruit.

11 maart 2015 om 10:25

Nee, ik zeg dat ze spelers met ervaring zoeken die de positie 1 op 1 kunnen overnemen. de vorm van de speler kan niemand voorspellen. Zeker kan wel gezegd worden (als je tekort komt uit de jeugd, dat je dan moet gaan aantrekken.) Misschien heb je wel een voltreffer en draait je elftal heel goed met de nieuwe spelers.

En ja...psv had het moeilijk tegen Zenit. maar dat is nu eenmaal de kwaliteit (of tekort aan) van Nederland. De spelers die jij noemt, behoren tot de beste van Psv. En als we met deze spelers tekort komen voor Europa is jammer. Maar daar heeft heel nederland last van. We komen in Nederland nu eenmaal geld tekort om onze competitie naar een hoger platform te brengen.

nederland verliest al haar goede spelers aan het buitenland. Dat is nu eenmaal zo. Maar dat houd in dat je altijd achter de grote competities zal eindigen (op een incident na).

Daar heb ik me inmiddels wel bij neergelegd. Ik zal dan ook nooit een Nederlandse club uitlachen of zwartmaken in europa.

Elke Nederlandse club doet haar best in Europa, zeker gezien de beperkte middelen die zo een club heeft. Dat zouden we eens moeten waarderen.

11 maart 2015 om 10:41

Wat voor een zin heeft het dan om ervaren en dure spelers te kopen? Jeugdspelers kunnen er dan net zo goed staan. Want in NL komen we gewoon geld tekort, door de oplossing dan ook in geld en dure aankopen te zoeken is niet juist in mijn ogen. Opleiden wel.

11 maart 2015 om 10:48

Natuurlijk moet je opleiden. Maar een balans in je elftal is meestal zeer gewenst. Als je met veel "jeugd" spelers afgedroogd wordt in Europa, ontwikkel je een totaal ander probleem.

En natuurlijk wil je wel presteren in europa. Daarvoor wil je spelen in Europa. Overwinteren wordt meestal genoemd als uitgangspunt. De halve finale of finale wordt allang niet meer genoemd.

Ervaring kan je een stuk verder brengen dan een speler die zijn eerste seizoen draait.

11 maart 2015 om 11:00

@biggles

Ik denk dat Ajax het al jaren prima doet in de CL. Als je sporadisch punten pakt tegen Man City, PSG en Barca presteer je ver boven wat je qua budget zou moeten kunnen. En we worden continu 3de met een vracht aan jeugdspelers.

Wel vind ik dat ajax er nog ervaren toppers ala Guardado aan toe moet voegen om het meer in balans te brengen. Maar dure aankopen hoeft van mij niet veel een Sinkgraven is goed maar dan zijn we ook zo goed als klaar.

Ervaring is wat anders dan dure aankopen. Met bv een Chery of Gudelj kom je er ook niet in de CL maar voer je wel een financieel risicovol beleid en jaag je jeugdspelers weg op lange termijn.

Kortom ik denk dat je beter op de opleiding in kan zetten, maar dan hadden PSV talenten al wat meer moeten ruiken en kansen moeten krijgen.

11 maart 2015 om 12:05

Dure aankopen ben ik ook niet voor. Maar een speler zoals Guardado (wat een meester greep bleek te zijn) die zijn welkom. Met een goed beleid en scouting kan zo een speler ergens redelijk goedkoop gehaald worden, en misschien zelfs met winst verkocht.

11 maart 2015 om 09:33

Dat jaren is ook wel overdreven. Onder Cocu zie je echt wel een nieuwe lijn betreft jeugdspelers. Staan ook genoeg in de basis, dan wel in de selectie. Die Langener is misschien een beetje wat te optimistisch en al met zijn uitspraken, maar ze proberen het wel nu.

11 maart 2015 om 09:35

Je noemt alleen Depay.. Afgelopen wedstrijd stonden deze jeugdspelers in de basis:

Zoet, Brenet, Willems, Hendrix en Memphis.

De bank die uit jeugd spelers bestond:
Locadia, Vloet, Ritzmaier, Tamata, De Wijs

Dus wat brabel je nu eigenlijk met jeugd krijgt geen kans?

11 maart 2015 om 10:18

Willems kwam volgens mij niet in de opleiding uit? En verder Brenet is vooral bankzitter, Hendrix wordt in zijn ontwikkeling tegengehouden door het aantrekken van Hiljemark, Isimat, Rekik. Zoet mag je zeker noemen en de bankspeler krijgen weinig speeltijd.

Langeler geeft zelf het falen van de opleiding aan, er komt weinig aan en ze kijken voor vervanging niet naar de opleiding.

11 maart 2015 om 12:02

Willems was gehaald voor de jeugd maar vanwege zijn stormachtige ontwikkeling en de langdurige blessures van Erik Pieters is hij eigenlijk meteen doorgeschoven.

Hendrix zijn ontwikkeling wordt niet tegengehouden door Hiljemark want hij heeft de voorkeur boven Hiljemark maar afgelopen weken was die geblesseerd vandaar dat Hiljemark voorkeur kreeg.

Isimat en Rekik? Die spelen CV, Hendrix is een controleur die daar wel uit de voeten kan uit noot..

Krijgen weinig tijd omdat ze het niveau niet aan kunnen, maar dat is anders dan wat jij zegt dat ze geen kansen krijgen. Ze trainen iedere dag en zitten regelmatig bij de selectie en ook bij Joog PSV kunnen ze zich bewijzen maar dit doen ze bijna niet.

11 maart 2015 om 09:36

Je ziet toch duidelijk dat de visie verandert bij PSV.. Hendrix, Zoet. Locadia en Brenet maken (helaas) veel minuten. Vloet, Bergwijn en Paal die hun debuut hebben gemaakt en verder meerdere jeugdspelers die meegaan en meetrainen met PSV 1. Het doorvoeren van een nieuwe visie heeft tijd nodig en kan niet in 2 jaar gebeuren. Helaas snapt niet iedereen dat en krijg je onzin discussies die hier dagelijks voorbij komen.

11 maart 2015 om 09:46

Precies. Je merkt vooral dat PSV in Jong-PSV veel meer zoekt naar een speelstijl die aansluit bij het eerste, waardoor de overgang van jeugd naar het eerste minder groot wordt. Ook zie je dat er steeds meer gezocht wordt naar jongere talenten om het niveau in de jeugd (met name de B) op te krikken.

Het is selectieve verontwaardiging. Want als je Ajacieden wijst op het gebrek aan resultaten van de fluwelen revolutie, dan heeft het tijd nodig, maar als PSV een speler koopt dan is het direct gedaan met het jeugdbeleid. Slaat natuurlijk nergens op, er krijgen meer jeugdspelers dan ooit een kans bij Psv.

11 maart 2015 om 13:50

Dat heb ik hier ook meerdere keren aangegeven maar volgens mij hebben de mods hier een hekel aan Ajax, aangezien ze haast al mijn reacties verwijderen zonder reden.

11 maart 2015 om 09:42

Hoe noem jij Hendrix en Zoet dan? die spelen toch elke week basis? Verder is Willems er ook novh (niet echt eigen jeugd maar ik zie hier door ajacieden Bazoer en Ghazi wel eigen jeugd genoemd worden) en Locadia die ook veel kansen heeft gekregen. Verder krijgt Brenet veel speelminuten

11 maart 2015 om 10:19

Heeft willems wedstrijden in de opleiding gespeeld? Daar hangt het vanaf.

11 maart 2015 om 10:27

Ja hij begon in de opleiding maar is na een half jaar ofzo als noodoplossing in het eerste gebruikt.

11 maart 2015 om 10:38

mag je hem uit de opleiding noemen.

11 maart 2015 om 10:03

Je zegt alleen een uitzonderlijk talent als Depay krijgt de kans, ja daarvoor heb je de jeugdopleiding om uitzonderlijke talenten voort te brengen (hopelijk in de toekomst nog iets vaker met dit beleid) maar middelmatige talenten gaan gewoon weg en dat is ook goed. Het is wel topsport hier het is up or out. Als we ten ronselaar opleiden gaat ie niet eerst 5 jaar in het eerste spelen omdat het eigen kweek is die je een kans moet geven omdat het anders zielig is, maar gaat ie gewoon weg.

Prima verhaal van Langeler. Je kunt niet elke sleutelspeler vervangen door eigen jeugd. Dan gebeurt er wat er bij Ajax gebeurt, namelijk dat het niveau van de selectie als een idioot achteruit holt.

Als jongens als Depay en Wijnaldum vertrekken kun je dat niet opvangen met Rayhi en Vloet. Laten we alsjeblieft zo realistisch zijn. Op het middenveld kun je de positie van Wijnaldum echter wel invullen door Guardado naar voren te halen en Hendrix een basisplek te geven, zeker in de wetenschap dat je Hiljemark en Schaars achter de hand hebt. Maar goed, dan is Guardado natuurlijk een aankoop die gedaan moet worden.

Een vertrek van Depay moet je echter oplossen door de helft van zijn opbrengst te investeren in een opvolger. Bij PSV loopt geen opvolger die er binnen een paar maanden staat. Sterker nog, in heel Nederland in de jeugd niet. Duurt bij PSV nog minstens 2 of 3 jaar voor we de top-buitenspelers uit de jeugd in het eerste zo'n rol kunnen geven, als ze het niveau al gaan halen.

Jezus wat zijn hier veel kleuters aanwezig, aan beide kanten. Er zijn vaste criteria voor 'eigen jeugd' oftewel een discussie is nutteloos. Daarnaast boeit het niet hoe je het beleid invult, als je maar prijzen pakt.

11 maart 2015 om 10:03

Ik wilde de woorden niet in mijn mond nemen, maar kan het zeker waarderen dat jij het zegt.
uiteraard heb je volkomen gelijk!

11 maart 2015 om 11:10

Amen!!!

"in de voorhoede krijgt Jürgen Locadia niet de kans om door te groeien, omdat Luuk de Jong zeker is van een basisplaats."

Dit is onzin. Locadia heeft een volledig seizoen de kans gekregen om zichzelf te bewijzen in de basis en is gewoon te licht gebleken. Ja, PSV had het best nog een jaar of twee aan kunnen kijken in de hoop dat Locadia plotseling toch nog een superspits zou worden, maar als het bij PSV zo zou werken dan hadden we nu waarschijnlijk vierde of vijfde gestaan. Bij een topclub krijg je geen twee jaar de tijd om rustig te groeien, daar moet je er gewoon staan.

Gaaaaaan we weer.. Serieus, die eigen jeugd discussie is te treurig. Opleiden levert direct vrij weinig resultaat. Hoeveel eigen jeugd of niet maakt je niet direct titelwinnaar, goed spel wel. En geluk.

11 maart 2015 om 10:23

Er zijn hier een hoop mensen die en het beleid van Ajax niet kennen en het verschil tussen eigen jeugd en uit de opleiding niet kennen. Ajax wil spelers uit de opleiding en El Ghazi en Bazoer komen uit de opleiding. Dit moet je mensen elke keer weer uitleggen.

PSV druist ondertussen flink in tegen hun ingezette lijn voor meer opgeleide spelers eigenlijk geeft hij het falen op dit moment aan van de opleiding en dus van het lange termijn beleid. Niet onoverkomelijk maar PSV staat op opleidingsgebied meteen met 2-0 achter. Spelers gaan nu liever weg bij PSV door een gebrek aan perspectief en willen ten tweede niet naar PSV omdat ze geen kans krijgen.

11 maart 2015 om 10:43

Dit druist helemaal niet tegen de ingezette lijn in van meer opgeleide spelers.

Dit zijn ook de woorden van Langeler!

Art Langeler is na het binnenhalen van Laros Duarte nog zeker niet klaar met het versterken van de jeugdopleiding. "we zullen niet nalaten om uitzonderlijke talenten te halen als we die zelf voor die posities niet in huis hebben. Ik verwacht dat we de komende tijd nog zeker drie à vijf Nederlandse jeugdspelers aan zullen trekken," zo stelt hij in De Telegraaf.

Dit is met het oog op de toekomst. en onderstreept de ingezette koers van Psv.

11 maart 2015 om 11:13

@biggles

Waar staat dat in de tekst? In de tekst staat, er zitten de opleiding geen spelers die ervaren spelers direct kunnen vervangen en het is moeilijk om jeugdspelers door te laten breken.

Als er niks doorbreekt dan druist dat in tegen de ingezette lijn, zo simpel is het. Dan doe je ergens iets fout. Het versterken is allemaal leuk, maar feit is, op dit moment staan er weinig tot geen waardige vervangers klaar voor Wijnaldum en Depay.

Je hoeft ervaren krachten ook niet direct te vervangen, als je het proces van het door laten breken van een talent tijdig inzet dan kan hij een basiskracht vervangen. Dat heeft PSV bv. nagelaten en faalt dus in dat beleid.

11 maart 2015 om 11:22

Wat is er mis met het aantrekken van spelers?? Ik zie je hier fel van leer trekken op het beleid van PSV en het aantrekken van nieuwe spelers.

PSV is 2 jaar geleden een nieuwe koers gaan varen. Het heeft tov 5 jaar geleden al diverse jeugdspelers opgenomen in de selectie. Sommige zijn basisspelers, sommige zitten op de bank.

Volgend jaar vertrekken er sterkhouders. Je kan toch niet verwachten dat er dan direct jongens uit de opleiding klaar staan die CL niveau halen? Al helemaal niet omdat de ingezette koers pas 2 jaar actief is.

Terugkomend op het aantrekken van spelers. Een voorbeeld;
PSV koopt met de Jong een nieuwe spits die direct in de basis kan starten.
Ajax koopt met Zivkovic een nieuwe spits die ze eerst een jaar bij Jong Ajax stallen.

Beide clubs kopen dus een speler. Alleen de manier waarop ze de speler brengen is anders, wat is het probleem?

11 maart 2015 om 11:43

@begaaierd

In mijn ogen werkt het niet, zeker niet op de huidige transfermarkt. Echter moet PSV hun eigen strategie invullen, als ze echter vervolgens wel zeggen dat ze willen inzetten op de opleiding dan klopt er iets niet.

Als er nu niks klaar staat dan faalt je opleiding gewoon en dan kunnen die plannen momenteel ook overboord. Ze hebben nu twee jaar gehad om dan wel eugdspelers aan te trekken en op te leiden of spelers die er al langer zitten te ontwikkelen, dat is simpelweg niet gebeurd.

Komt omdat ze jeugdspelers weinig kansen geven na de generatie Depay en Locadia.

Ja ajax gaat Zivkovic opleiden tot ajax spits maar betaalt wel de helft minder. De Jong is daarnaast gewoon een goede aankoop, niks mis mee.

Probleem is dat Langeler tegen het beleid in druist en dat de opleiding faalt op dit moment bij Psv.

11 maart 2015 om 11:58

@ Afcanats

Ajax koopt een speler om het vervolgens 2 jaar later te debuteren. PSV koopt een speler die direct in de basis kan spelen. Ik zie het verschil niet.
Ja PSV is duurder uit. Maar hoeft geen kosten te maken in het opleiden van de speler.

En wat betreft je opmerking over het beleid. Onzin!!
Dus omdat PSV spelers moet aantrekken aangezien er ook spelers vertekken deugt het beleid niet??
Dus omdat Ajax een Zimling, Sinkgraven haalt, deugt het beleid daar ook niet?
En dan niet te spreken over de spitsen. Is geen enkele jeugd exponent bij. Deugt het beleid dan niet? Volgens mij hebben ze namelijk niet de slechtste spitsentrainer rondlopen in de vorm van Bergkamp.
Maar omdat je een speler vanuit buitenaf haalt wil toch niet meteen zeggen dat je beleid faalt?

In een ander geplaatst nieuwsbericht hier op VZ las ik dat de selectie van PSV op dit moment uit 10 eigen jeugd spelers bestaat. 10 uit 24 is niet slecht vind ik. Daarom vind ik ook niet dat je kan spreken van een falend beleid.

11 maart 2015 om 13:29

afcanats,

Staat op de site van Psv.

Vandaar dat ik verwijs naar "ook" de woorden van Langeler.

Zelf opgeleide spelers is geen criteria voor talenten om naar Ajax te komen. Juist niet, dat zou betekenen dat aangekochte talenten die vervolgens opgeleid worden weinig kans krijgen en juist niet komen. Is ook helemaal niet het beleid van Ajax, dat is dat de levensader de opleiding is.

Moisander, Serero (ajax CT is eigendom van Ajax), Boilesen en Bazoer komen allemaal uit de opleiding. En uiteraard wordt er wat omheen aangetrokken maar de opleiding is zeer goed vertegenwoordigd.

PSV snijdt zich in de vingers met dit beleid, ze zeggen dat meer uit de opleiding willen halen maar voeren dat nu in de praktijk niet uit. Je zou ook talenten zoals Paal al wat dichter op het 1ste elftal kunnen zetten en Bergwijn meer minuten geven. Spelers huren daarmee zorg je misschien wel op korte termijn voor succes maar staan de opleiding in de weg en je verdiend er niks aan.

11 maart 2015 om 11:14

Wat is het dat jij je zo ontzettend druk maakt om het beleid van Psv?

11 maart 2015 om 11:44

Ik ben geinterreseerd in voetbal. Waarom maak je je zo druk om mij?

11 maart 2015 om 12:05

Ik maak me niet druk om jou. Ik stel je een vraag.

11 maart 2015 om 15:56

Ik stel jou een vraag.

Wat een discussie over jeugd of niet-jeugd. Voetbal gaat om (doel)punten en om het vertoonde spel, wie dat op de mat leggen maakt niet uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren