Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV heeft vijftienjarig talent uit Verenigde Staten opnieuw op proef’

Laatste update:

PSV heeft Christian Pulisic weer op proef, zo meldt PSV-clubwatcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. De vijftienjarige Pulisic, jeugdinternational van de Verenigde Staten, was vorig seizoen ook al op proef in Eindhoven. Destijds nam hij met een jeugdteam van PSV deel aan een prestigieus jeugdtoernooi in de Achterhoek.

PSV wil Pulisic voor komende winter contracteren, zo meldt Elfrink. Vorig seizoen liet PSV de jongeling overvliegen uit de Verenigde Staten om tijdens het Marveldtoernooi in Groenlo een indruk van hem te krijgen. Pulisic heeft een Kroatische vader en hij komt uit de koker van Rini de Groot, hoofd jeugdscouting bij de Eindhovense club.

Vorig seizoen zei trainer Edwin de Wijs van PSV C1 via de website van het Marveldtoernooi al onder de indruk te zijn van Pulisic, die het beste tot zijn recht komt als linksbuiten. “Maar hij kan ook rechtsbuiten, en we hebben hem al op nummer 10 geprobeerd. En wat ik op de trainingen en tot op heden gezien heb van hem is veelbelovend. Zijn kwaliteiten zijn duidelijk zichtbaar.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand me wat over hem vertellen? Nooit van m gehoord.

27 januari 2014 om 18:07

Ik denk dat niemans die gast kent hij is 15

27 januari 2014 om 18:20

Misschien een die hard psv fan, die in zijn vrije tijd altijd naar alle trainingen gaat van psv.

27 januari 2014 om 18:51

Bestaan er echt mensen die naar trainingen (niet eens wedstrijden) van de lokale C1 gaan kijken? Dan heb je echt weinig te doen in het leven

27 januari 2014 om 18:50

Ik kan je vertellen dat dit straks 'eigen jeugd' genoemd gaat worden...

Haha, nee ff serieus, dat doen supporters van andere clubs alleen bij jonge spelers die Ajax vroeg en in gescout en gehaald heeft. En nee ik hoef geen zakboekje maar zo hypocriet is het niveau hier vaak.

Jonge speler, ken hem niet maar als hij goed is dan is hij welkom.

27 januari 2014 om 18:50

Vroeg en slim en zakdoekje haha

28 januari 2014 om 19:03

Wat een rare opmerking gezien het onderwerp totaal niet bij je opmerking past, maar goed inderdaad zijn er zoveel mensen die meteen offtopic gaan dat je er bijna niks meer over kunt zeggen.

Ik ben benieuwd, al speel je de sterren van de hemel op je 15e hoef je nog geen zekerheid te zijn om als een goede prof te kunnen ontwikkelen. Maar toch klinkt het is een multifunctioneel spelertje, hopelijk kunnen we hier over 2/3 jaar echt iets nuttigs over melden, in positieve zin dan;p

Dat marveldtoernooi is niet ver van mijn huis en ik ga daar elk jaar kijken, heb deze jongen ook nog zien spelen. Is zoals in de tekst staat een aanvallende speler en technisch zit het ook wel snor. Tuurlijk is 15 jong en hoewel ik niet in 1 toernooitje zijn carriere ga voorspellen zou ik hem als PSV zijnde toch kopen.

27 januari 2014 om 18:16

Nee voor mij ook niet, 10-15 min fietsen!

27 januari 2014 om 18:21

Haha oke ik moet dan nog een half uurtje op de fiets, leuk jeugdtoernooi. Zijn toch al best grote talenten voorbij gekomen.

27 januari 2014 om 18:28

Bijna alle grote Nederlandse spelers hebben er wel gespeeld, zoals Sneijder(beide), vd vaart, heitinga, blind etc. En ook nog een aantal internationale (toekomstige)toppers

27 januari 2014 om 19:04

@move

Je zegt dat er veel grote spelers op dat toernooi hebben gespeeld, waaronder de gebroeders Sneijder, dat je wesley noemt kan ik me nog voorstellen, maar zijn broertje Rodney is geen schim van een goede voetballer, heeft alleen mazzel dat hij een broer heeft die goed is.

28 januari 2014 om 11:27

Nou hij was wel goed voor zijn leeftijd, helaas is iedereen hem voorbijgestreefd.

28 januari 2014 om 17:18

Hij is gewoon een speler die teert op het succes van zijn broer.
Als hij van Ajax naar Utrecht gaat, en vervolgens naar Rkc, dat is best wel flinke stappen achteruit.
Had hij de naam Sneijder niet was hij waarschijnlijk nooit pro geworden.
Ook ken ik hem vanuit onze buurt, hij is vlak bij ons opgegroeid, en speelden vaak samen met nog tientallen andere, vond hem er toen ook al niet boven uitsteken

27 januari 2014 om 18:26

Nu we toch bezig zijn, voor mij is het 5 min op de fiets.


On: hij is mij afgelopen toernooi niet opgevallen, al moet ik zeggen dat ik de namen van al die spelers niet echt onthoud.

27 januari 2014 om 19:45

Haha wat een gasten zeg 😂

On: ik denk zelf dat deze jongen nu heel veel talent laat zien maar over een aantal jaar weet je het pas zeker velen spelen goed in de jeugd maar kunnen later er niks meer van. Dus hopen dat het goed uitpakt met hem.

Goed bezig.
Talentjes halen dat is de toekomst.
Voor de rest valt er niet veel over te zeggen omdat hij erg jong is en er nog van alles kan gebeuren.

Leuk om te zien dat PSV dit doet!

de VS is zo'n ontzettend groot land en ontwikkeling van de jeugd kan daar echt nog reuze stappen maken. Ajax, Psv, Feynoord - hier ligt een enorme markt voor jeugdspelers en een enorme markt voor marketing activiteiten. Waar wachten we op!?

27 januari 2014 om 18:58

Marketing technisch is de VS niet interressant. Voetbal leeft daar niet. Verder hoort zo'n speler om zijn talent te worden gehaald, niet voor marketingdoeleinden.

27 januari 2014 om 19:24

@ Church89

Ajax heeft het in verleden het al eens in Amerika geprobeerd met Ajax Orlando. Men probeerde toen in ook Portland en Seattle teams op te zetten onder de noemer "ajax America" als ik het me goed herriner voor de jeugdopleiding en marketing zaken. In 2007 ging Ajax America failliet.

Ajax heeft/had daar wel een fanbase , maar die weten hun weg wel te vinden als het om Ajax gaat. Als je daar iets echt iets wil bewerkstelligen is het denk ik handiger om met een club uit de Major League Soccer samen te werken. Mijn clubbie in de States, D.c. United heeft toen in 2011 Silooy aangenomen als "director of Youth Development" omdat men een vergelijkbare opleiding wilden zoals die van Ajax, er gingen toen geruchten dat Ajax er ook in zou stappen en dat Ajax dan de eerste optie had op talenten. Alleen daar is voor de rest weingi uit gekomen.

Mocht PSV het willen proberen zou ik ze dus aanraden om dan een samenwerking aan te gaan met een bestaande club. Main stream (zo noem ik het maar even) zal het voetbal nooit worden in de Amerika maar met wat geduld moet er wel wat mogelijk zijn denk ik. Grootste probleem zijn toch de "schollarships", want die kan je wel krijgen voor de typische amerikaanse sporten maar niet voor het voetbal als ik het goed heb. Dat is natuurlijk wel een handig lokertje/stimulans voor jongens om voor die sporten te kiezen. En dan heb ik het nog niet eens over bepaalde media figuren die in het verleden er alles aan gedaan hebben om voetbal te doen falen. Dat was meen ik te zien in die documentaire over Pele in Amerika.

Net zoals wij Europeanen chauvinistisch zijn over ons voetbal zijn zij dat over hun sporten. Mijn ervaringen zijn toch dat Amerikanen op voetbal neerkijken. En uiteraard heeft het het imago van een vrouwen sport. Ik denk als je gaat scouten bij de "latin american" amateur teams of een programma opzet in "latin american commnunities" dat je daar best nog wel wat talent kunt ontdekken. Hoe dan ook, als je daar iets wilt als Nederlandse club moet je geduld hebben (tenzij je Manchester United bent).

28 januari 2014 om 13:43

@afca_leeds

interessant! Daar wist ik nog helemaal niets vanaf eigenlijk.

Ik heb zelf een jaar in NYC gewoond en het is inderdaad zo dat voetbal daar niet de nummer 1 sport is - maar ondanks dit is de markt (doordat de US zo groot is) nog steeds vele male groter dan in Nederland. Vandaar dat ik er toch wel enige potentie zie. Ik heb zelf ook contact gehad met de Dayton Dutch Lions over een stage- dit is opgezet door 2 ex voetballers uit Nederland. (http://www.dutchlionsfc.com ze positioneren zich ook als de ''gateway'' naar professional soccer. Een erg interessant project dat ik nauwlettend in de gaten hou. Ik denk dat met de Nederlandse 'know-how'' er nog heel veel gedaan kan worden in de US wat betreft ontwikkeling.

29 januari 2014 om 11:43

@ Church89

Inderdaad, en daar maken veel clubs en mensen de fout. Men kijkt alleen naar de negatieve aspecten, terwijl die markt potentieel zoals jij terecht aangeeft toch behoorlijk is.

Thanks voor die link, ik heb er zojuist even vluchtig naar gekeken en het ziet er interessant uit, vanavond heb ik wat meer tijd en zal ik hem de site rustig doornemen. Leuk om te zien dat Twente 1 van hun partners is, dus FC Twente heeft ook (enige) belangstelling voor de States. In New York ben ik nog maar 1 keer geweest. Een mooie stad maar ook een benauwde stad, ik heb jarenlang in DC gewoond en gewerkt en heb daar nog steeds een apartement. Blijft een mooi land en by the way, koop jij ook nog steeds spullen uit Amerika in plaats van hier hehehe ?

29 januari 2014 om 12:23

@afca_leeds

Precies- ondanks het feit dat voetbal daar nooit de nummer 1 zal worden is het potentieel nog steeds enorm groot. Het zal enorm lastig worden om daar ook echt een voet aan de grond te krijgen, maar er zit enorm veel geld in het voetbal daar en er worden jaarlijks veel projecten opgezet. Wat betreft jeugd denk ik dat hier nog enorm veel te halen is. De achtertuin in Nederland is niet zo groot, en Nederland staat toch bekend om haar voetbal kennis en opleidingings capaciteiten!

Wat betreft grote aankopen (electronica etc) doe ik dit inderdaad nog altijd in de states, ik vlieg nog ongeveer 1x per jaar terug naar NYC

Woon ondertussen nu ook in Londen Maar wel enorm vet dat je daar nog een apartement hebt, ben nog nooit naar DC geweest maar hoor dat het daar vooral veel ''chiller'' en meer relaxed is dan in Nyc.

Heeft een aardige dribbel in huis, passeert vrij snel zijn tegenstander. Veel potentieel, zijn visie en steekpassen mogen er ook zeker zijn.

27 januari 2014 om 19:09

Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?

Net wat filmpjes gezien van hem in de finale Nike cup tegen Brazilie 4-1, speelt zoals Depay, dus PSV sla je slag, Pulisic speelt niet voor niets bij de VS-17

Ik ken deze jongen niet maar ik ben wel benieuwd of hij het in zich heeft, ik zou het wel leuk vinden als er op een dag een Amerikaanse top voetballer is.

27 januari 2014 om 21:58

Kwestie van tijd natuurlijk totdat er een Amerikaanse of Chinese topspeler wordt ontdekt. We moeten niet raar opkijken als we het nog mee gaan maken dat China wereldkampioen wordt. Ze hebben een flinke achterstand natuurlijk, maar met een populatie van +- 1,5 miljard mensen loop je snel in hoor.

28 januari 2014 om 09:03

@ Football_robin

Dat denk ik dus ook ja, die landen zijn zo immens groot, daar moet echt wel wat tussen zitten. In China weet ik wel dat de overheid (samen met Ajax) daar serieus bezig is om het jeugd voetbal te verbeteren en ze hebben daar natuurlijk ook de financiele middelen voor.

De States is een wat moeilijker verhaal omdat daar er nog behoorlijk wat haken en ogen zijn. Alleen denk ik dus ook dat daar veel talent rondloopt zeker als je gaat kijken in de latin/carribean american communities en dan vergeet ik nog de immigranten die vanuit Afrika onlangs naar Amerika zijn gekomen.

28 januari 2014 om 10:45

Ik denk dat je gelijk hebt over de VS. Het voetbal zal daar sowieso altijd in de schaduw blijven staan van de traditionele Amerikaanse sporten, Grappig om dat bevestigd te zien worden door de achternaam van deze proefspeler. Wel een Amerikaan, maar zijn roots liggen volgens mij in Kroatie. Zo'n jongen groeit nog op met een Luka Modric als held, in Amerika heb je gewoon bar weinig goede spelers. Donovan en Dempsey zijn volgens mij de 2 grootste namen, met daarachter mannen als Friedel en Bradley. Tja, zijn geen spelers waarvan je gaat verlangen naar je eerste paar voetbalschoenen. Zeker niet als je het vergelijkt met alle Amerikaanse helden in andere sporten..

29 januari 2014 om 12:07

@ Football_robin

Precies, jongens met zulke achtergronden houden vaak wel van voetbal, dat is toch een behoorlijke grote groep waar iets uit te halen moet zijn. Het klopt dat ze grotere sport helden hebben, maar ze zien spelers uit hun eigen competitie,internationals toch als helden en helemaal als ze ook nog eens in Europa spelen. Dat moet je niet onderschatten, er moet gewoon eens een echte Amerikaane topper komen.

Amerikanen hebben in het algemeen alleen belangstelling voor iets als zij de beste zijn of de kans hebben om ergens de beste in te zijn. Als er ooit een echte Amerikaanse Messi,,pele Maradona,cruijff, Ronaldo, Romario, Zidane etc etc komt zullen ook Amerikanen die niet zoveel met voetbal hebben er ook belangstelling voor krijgen.

Toen Pele naar Amerika ging was was men bijna geslaagd, ware het niet dat een aantal erg machtige sportjournalisten de boel saboteerde op basis van een suprieur gevoel dat zij hadden bij hun eigen sporten (die trouwens ook niet eens Amerikaans echt zijn)

Ik ken dat hele jochie niet, maar laat hem toch gewoon thuis bij papa en mama en bij zijn lokale soccerclub nog wat ballen voordat hij dan naar Europa gaat. Tenzij hij uit een of ander ghetto komt is er geen verbetering in leefomstandigheden die een transfer zouden rechtvaardigen op deze jonge leeftijd.
Overigens wel grappig dat de mensen die op hun achterste benen staan wanneer een PL club een talentje wil oppikken in Nederland, in dit topic nergens te bekennen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren