Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV heeft Pepi binnen; Romano en Elfrink noemen verschillende transfersom

Laatste update:

Ricardo Pepi is definitief de nieuwe spits van PSV, zo bevestigen Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad en transfermarktexpert Fabrizio Romano. Volgens laatstgenoemde maken de Eindhovenaren tien miljoen euro over naar FC Augsburg, terwijl Elfrink rept over een bedrag van tussen de acht en negen miljoen. PSV troeft onder meer Feyenoord af in de strijd om de spits. De twintigjarige Amerikaan, die alleen naar Eindhoven wilde verkassen, tekent een contract tot medio 2028 in het Philips Stadion.

Pepi kende een uitstekend seizoen in de Eredivisie bij FC Groningen. De aanvaller tekende in 31 officiële wedstrijden voor dertien doelpunten en drie assists. Dat was echter niet genoeg voor Groningen om in de Eredivisie te blijven, daar de Trots van het Noorden na 23 jaar degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie. Ook bij de nationale ploeg van de Verenigde Staten is Pepi op dreef. De teller bij Team USA staat inmiddels op zeven doelpunten in vijftien wedstrijden.

De spits moet bij PSV de concurrentiestrijd aangaan met Luuk de Jong. Afgelopen seizoen had Ruud van Nistelrooij naast de 39-voudig international van Oranje de beschikking over Fábio Silva, maar de Portugees keert niet terug in Eindhoven. Zijn management heeft aan het Eindhovens Dagblad laten weten dat zijn toekomst elders ligt. Silva werd het afgelopen halfjaar gehuurd van Wolverhampton Wanderers. De intentie was om anderhalf jaar te blijven, maar dat gaat dus niet gebeuren.

"Pepi wordt gezien als de extra spits die nodig is om het seizoen voorin met een goed gevoel in te kunnen gaan", schreef PSV-watcher Rik Elfrink onlangs over de komst van de rechtspoot. "PSV heeft ook nog vertrouwen in De Jong, maar Pepi zal zeker ook zijn kansen kunnen pakken als het tot een definitieve deal met de Zuid-Duitse club komt." Pepi sluit naar verwachting op 3 juli aan bij de selectie van Peter Bosz.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie aankoop, kan een grote worden..

27 juni 2023 om 16:11

Heb echt het gevoel dat dit een hele goede match is. Als je het zo goed deed bij een aanvallend onmachtig Groningen. Dan kun je prima topscorer worden bij psv.

27 juni 2023 om 16:14

@Pranjic.. en dat is dus een hele verkeerde aanname, hoeveel spitsen hebben Psv, Ajax en Feyenoord altijd gehaald die het bij kleine clubs heel goed deden en bij een topclub leek het nergens op? Ik zie ook wel wat in Pepi, lijkt me een goede spits maar of het daadwerkelijk zo is durf ik niet te zeggen

27 juni 2023 om 16:22

Verschil is natuurlijk wel dat Pepi het ook voor zijn land meer dan verdienstelijk doet. Is dus in staat om zich op verschillende niveaus te meten.

27 juni 2023 om 16:28

Ik denk dat het antwoord ergens in het midden ligt. Je hebt succesvolle spitsen bij psv zoals De Jong (Twente), Van the Man (Heerenveen), Kone (roda jc), en Jan Vennegoor (Twente), spitsen die het redelijk hebben gedaan, zoals Koevermans (Az), Sibon (Heerenveen), Meijer (mvv) en Mcdonald (Groningen) en miskopen zoals Matavz (Groningen). Dus als je het zo kijkt, dan zijn het meer succesvolle spelers dan miskopen bij psv.

27 juni 2023 om 16:35

3 goals in 10 wedstrijden. Ik geef toe dat ik wel eens een USA wedstrijd oversla, maar selectiespeler USA is niet vergelijkbaar met CL (wat PSV nastreeft). Neemt niet weg dat een speler naar een topclub altijd een risico blijft, hij heeft in ieder geval als enige de dans ontsprongen bij Groningen.

27 juni 2023 om 16:40

Bij Groningen kreeg die zeeën van ruimte, maar zag je zijn tekortkomingen op technisch gebied. Als die echt zo goed was dan had een grijze middenmoter Augsburg hem wel gehouden.

27 juni 2023 om 16:52

@el fenomeno - Bij groningen kreeg hij ruimte omdat hij toch geen fatsoenlijke bal kreeg. Hij moest alles oplossen op basis van counters of afvallende balletjes. En als die een bal kreeg, maakte hij ze wel af. Die opmerking over augsburg vind ik wel iets te makkelijk. Hij kwam pas vorig jaar januari aan bij augsburg, dus voor hem was het ook wel wennen. Toen de concurrentie weer groot was in het seizoen daarna door het aantrekken van berisha en demirovic, kon die weer fluiten naar zijn minuten. Vandaar het verhuren zonder optie tot koop aan Groningen (Groningen kon hem ook niet kopen, want het bedrag is natuurlijk te groot).

27 juni 2023 om 16:52

Hij wilde weg bij Augsburg, kost wat kost.

27 juni 2023 om 17:20

Hij is pas 20 wat sommige lijken te vergeten. + aanvoer bij PSV wat veel beter is. Ik zie hem wel slagen en als dat niet dit seizoen meteen is dan het jaar erop.

27 juni 2023 om 17:32

Zoek even op transfermarkt scorende spitsen onder de 21 die haalbaar zijn en op een niveau als de Eredivisie hebben gepresenteerd en je komt werkelijk alleen bij Pepi uit.

27 juni 2023 om 18:48

Dan had je ook Vleminckx kunnen halen bij NEC destijds

27 juni 2023 om 19:21

@nordin93,
3 goals in 10? Ik las ergens 7 in 15.

27 juni 2023 om 16:32

Een grote….. overdrijf aub niet zo erg. Hij kan goed worden, maar een grote speler is bijv modric of mbappe en dat gaat pepi met alle respect nooit aan kunnen tikken. Geef ik je op een briefje

27 juni 2023 om 16:42

@ajax-nac, ......... zucht. Je snapt toch zelf heus wel dat lobje met 'een grote' niet doelt op het niveau van spelers als mbappe en modric? Het is allemaal relatief. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

27 juni 2023 om 23:42

En er daadwerkelijk geen speler op de wereld waar iemand geld op durft te zetten dat hij net zo groot word als mbappe of modric. Wat een onzin.

28 juni 2023 om 00:29

"een grote" is eigenlijk de beginstap om een speler te benoemen.

Daarna komt nog wereldtopper, legend, goat. Het overdrijven valt dus wel mee als iemand zegt dat Pepi een grote kan worden.

Betekent dit dan dat Luuk de Jong klaar is?

27 juni 2023 om 16:08

Dit betekent dat PSV 2 spitsen heeft komend seizoen.

27 juni 2023 om 16:09

Precies, twee verschillende types. Perfect voor Bosz.

27 juni 2023 om 16:10

3 van duiven zal ook aansluiten. Hopelijk Pepi eerste spits. Dan word er iig meer gevoetbald.

27 juni 2023 om 16:16

En naast Van Duiven ook Vertessen. Jammer dat iedereen in Eindhoven hem alweer afschrijft terwijl hij écht de potentie heeft om een goede spits te worden

27 juni 2023 om 16:21

Precies.. De Jong als stormram voor de laatste 10 min.. niet meer please

27 juni 2023 om 16:23

Maar niet in een 433. Vertessen is als tweede spits op z'n best.

27 juni 2023 om 18:32

"en naast Van Duiven ook Vertessen."

Én straks ook nog Romero. Die komt ook terug van een huurperiode elders.

27 juni 2023 om 20:59

Romero komt wel pas terug in de winter hè

27 juni 2023 om 16:13

De jong was erg op dreef 2e seizoenshelft. En dat zonder assisten koning gakpo. Die schiet er zeker nog wel 20 in. Pepi kan rustig klaargestoomd worden voor als het nodig is en sws volgend jaar.

27 juni 2023 om 16:16

Je gaat niet 10iljoen betalen voor een bankzitter in de financiële situatie van psv. Verwacht dat hij de voorkeur krijgt boven de Jong en dat de Jong wekelijks het laatste half uur krijgt dan schiet hij er in de eredivisie ook nog voldoende in.

27 juni 2023 om 16:23

Wat is de financiële situatie van PSV dan? Je doet alsof deze behoorlijk somber is.

27 juni 2023 om 16:33

@Woenselaar, Gakpo moeten verkopen om niet in rode cijfers te komen nadat er jarenlang op CL is begroot. Sangaré moet toch ook gewoon verkocht worden (of CL moet gehaald worden) klinkt niet somber maar ook niet echt lekker, of wel?

27 juni 2023 om 16:37

Je gaat ook niet het salaris van luuk betalen voor een bankzitter. Dit is een transfer voor de transitie fase van luuk van basispeler naar pinchitter volgend jaar. Gaan zat kansen komen dit seizoen met beker en blessures etc

27 juni 2023 om 16:38

Mensen die vinden dat Luuk moet banken staan totaal los van de realiteit. Was vorig seizoen nog iedere 92 minuten betrokken bij een goal en als hij niet geblesseerd was geraakt was PSV misschien wel kampioen geworden, want het verschil tussen PSV met en zonder Luuk was gigantisch (met Luuk als basisspeler: 54 punten in 23 wedstrijden oftewel 2,35 punt per wedstrijd, zonder Luuk als bassispeler 21 punten in 11 wedstrijden oftewel slechts 1,91 punt per wedstrijd). Ook zie je in de topwedstrijden zoals tegen Arsenal, Monaco en Ajax dat Luuk een van de weinigen is die makkelijk overeind blijft als het niveau omhoog gaat. Maar welkom in Nederland waar je zo snel mogelijk afgeschreven wordt zodra je boven de 30 komt.

27 juni 2023 om 16:44

@ Woenselaar Als er straks weer geen geld meer is voor goede verdedigers dan weten we genoeg toch?

27 juni 2023 om 16:44

@MessiBazoer, zeker eens hoor. Maar aan de andere kant: letterlijk elke club in Nederland moet jaarlijks verkopen. Ook bij Ajax bijvoorbeeld, waarvan we weten dat ze het financieel meer dan prima voor elkaar hebben. Dat je jaarlijks spelers moet verkopen om je begroting sluitend te krijgen is dus niks bijzonders lijkt me. Dat PSV halverwege het seizoen Gakpo moest verkopen, was dat dan weer wel.

27 juni 2023 om 16:59

@Fossen, Heb je zeker gelijk in!

27 juni 2023 om 17:45

@woenselaar goed is de financiele situatie van PSV niet. Ook niet dramatisch slecht. Maar vorig jaar (seizoen 21-22) werd een winst gemaakt van 1 miljoen, alleen zaten hier bijvoorbeeld de transfers van Malen en Dumfries in (zonder die transfers hadden ze dus een mega verlies geleden). En ook dit jaar moest PSV een top speler verkopen om zwate cijfers te schrijven.
Het eigen vermogen was 17 miljoen, niet bijzonder hoog als je bedenkt dat de waarde van de transfer fees op de balans 60 miljoen is. Vanuit die optiek zit al het eigen bezit van PSV eigenlijk al in de huidige selectie.
Met het vertrek van Zahavi, Gotze, Gakpo e.d. zal het salarishuis er waarschijnlijk nu wat beter uit zien, en naast Gakpo hebben ze ook een leuke som voor Madueke gekregen.
Het zal dus zeker niet heel somber zijn, maar ondanks dat de fans het wel mooi vonden dat de Jong Gakpo in eindhoven wist te houden afgelopen zomer greep de RVC niet helemaal voor niets in.

27 juni 2023 om 18:35

afcakampioen

"je gaat niet 10iljoen betalen voor een bankzitter in de financiële situatie van psv. "

Ik denk dat het verstandiger is als jij ervan uit gaat dat de 'financiële toestand' van PSV stukken minder slecht is dan hoe jij denkt dat die ervoor staat. Dat de RVC ingreep betekende absoluut niet dat PSV aan de rand van de afgrond zou staan. Uiteraard heeft PSV gewoon geld om te investeren en om daarmee nieuwe spelers te halen. Ook dus van 8,5 miljoen plus bonussen.

27 juni 2023 om 16:13

Klaar zeker niet, maar denk wel dat Luuk een minder grote rol krijgt komend seizoen.

Nou fijnis dat hoofdstuk ook klaar... nu verdedigers...

Gefeliciteerd PSV! Topscoorder volgend seizoen, mits hij de voorkeur boven Luuk krijgt!

27 juni 2023 om 16:26

Na Gimenez dan 😉

Ik vind dit een slimme aankoop, had hem ook wel bij Feyenoord willen zien (maar niet voor 10 miljoen). Bij Psv gaat ie volop kansen krijgen, is nog jong en international. Goede transfer!

27 juni 2023 om 16:12

Helemaal mee eens! Echt een goede speler, maar 10 miljoen is zeer riskant. Helemaal als je een Santi hebt en je dus vaak op de bank komt.

27 juni 2023 om 16:43

Eens, maar ik denk dat iedereen wel verwacht dat Santi na volgend seizoen wel vertrokken is. Dan zou een overgangsjaar toch mooi zijn. Stel je zou Danilo voor 6 miljoen verkopen en hem voor 10 miljoen halen, dan zou ik dat geen verkeerde deal vinden.

27 juni 2023 om 16:44

Noem jij een spits voor minder dan 8-10 miljoen die geschikt is voor psv? Denk dat het vies tegenvalt

27 juni 2023 om 18:25

Santiago Gimenez is gekocht voor 5 miljoen

Geld hoeft niet alles te zeggen, daarom is scouten zo ontzettend belangrijk

27 juni 2023 om 16:13

Vraag mij af, als die naar een concurrent gaat is het dus 10 miljoen, als ik PSV supporter zou zijn iets meer dan 8 miljoen 😂 we noemen gewoon het bedrag dat ons het best uitkomt, dit om ons als geweldige handelaar neer te zetten, of dat de concurrent teveel heeft betaald

27 juni 2023 om 16:20

Ik benoem gewoon het bedrag wat in dit artikel staat

En zelfs voor 8 miljoen zou dit niet slim zijn vanuit ons aangezien wij Santi al hebben.

27 juni 2023 om 17:01

In het zelfde artikel staat tussen de 8 en 9, dat bedoel ik dus met iedereen noemt het bedrag dat het beste uitkomt. Dat jullie Santi hebben, je hebt toch echt minimaal 2 spitsen nodig zonder teveel kwaliteitsverlies

27 juni 2023 om 18:28

Nouja, dan is het 8 miljoen. Komt voor mij net zo goed uit.

En het klopt dat we minimaal 2 goede spitsen nodig hebben, maar er word nu echt gedaan alsof je dit alleen kan realiseren door te lappen. Transferzomer duurt nog wel even en ik heb vertrouwen in een prima alternatief die goedkoper is binnen te halen.

27 juni 2023 om 20:57

Het is een basisprijs van 8 miljoen met bonussen kan dit oplopen tot 10 miljoen. Verder zit er een variabel doorverkooppercentage op van tussen de 10 en 20%.

Daar drink ik wel een Pepsi op. Goeie aankoop, gaat een goeie worden.

27 juni 2023 om 16:12

Waarom zou je dan Pepsi drinken?

Maar even serieus. Goede spits, tikkeltje duur, maar als hij zijn belofte waar kan maken is her een goede aankoop. Ik had hem liever voor 8mln naar Feyenoord zien gaan.

Welkom en veel succes Pepi! Hopelijk knal je er 25 in volgend seizoen. Hoop dat het een succes aankoop wordt voor dat geld.

Geweldige aankoop. Nadat Fabio Silva vertrok, was er behoefte aan een nieuwe tweede spits. Pepi is niet alleen een sterke concurrent voor Luuk, maar past ook goed in het pressiespel van Bosz. Voor ongeveer negen a tien miljoen is dit een uitstekende deal voor deze jonge speler, gezien de huidige prijzen.

27 juni 2023 om 16:15

Vergeet niet de doorverkoop percentage hè

Eerlijk psv heeft nu wel een leuke aanval met Simons, Pepi en bakayoko

27 juni 2023 om 16:25

Denk eerder nog dat ze (een type) Lang gaan halen, zodat Simons weer op 10 kan spelen. Mits hij niet vertrekt natuurlijk.

Kan hij ook centraal achterin spelen?

Pfff hier baal ik wel van als Feyenoorder. Dit was de perfecte 2de spits geweest.. Echt veel en veel beter dan Danilo en had mooi Volgend jaar Gimenez op kunnen volgen. Gefeliciteerd PSV fans, hier gaan jullie veel plezier aan beleven.

27 juni 2023 om 16:13

Die 10 miljoen gaan we toch niet voor een 2e spits uitgeven? Hele goede speler, maar 10 miljoen voor een speler die het een jaar bij Grunn laat zien is in ieder geval riskant voor ons. Met zulke aankopen zouden we snel weer terug bij af zijn als het mislukt

27 juni 2023 om 16:18

Ja of je kunt snel met Ajax concurreren als het lukt, het is maar hoe je het bekijkt.😎

27 juni 2023 om 16:25

Ik snap dat het voor veel mensen moeilijk te zien is, maar Pepi is een uitzonderlijk talent.. Daarnaast is Gimenez de eerste 2 wedstrijden in de CL geschorst, dus het is wel handig als je dan een spits hebt die ongeveer van hetzelfde niveau is.. Plus Feyenoord gaat 50+ wedstrijden spelen. Als er wat met Gimenez gebeurt, dan ben je klaar. Pepi zou genoeg minuten maken. Gimenez gaat volgende zomer een transfer maken, dan zou Pepi 1/2 jaar kunnen knallen als eerste spits en dan een transfer maken. Je zou dan voor ''maar'' 10 miljoen een uitzonderlijk talent hebben.. Elke transfer is riskant.

27 juni 2023 om 16:25

Als we juist 1 ding hebben laten zien is dat geld niet zoveel hoeft te zeggen over de kwaliteit van een speler. Concurreren doen we door onze speelwijze te behouden en stapsgewijs versterkingen te halen. 10 miljoen is mijn inziens een bedrag wat voor een mogelijke basisspeler te veel is.

Bovendien hebben we vaker spelers gehaald die het uitstekend deden, maar een stap hoger teveel was (Veijnovic, Larsson, Bilal). Financieel kunnen we (nog) niet dit soort risico's nemen

27 juni 2023 om 16:42

‘Ik snap dat het voor sommige mensen moeilijk te zien is’.. Doe je het er nou altijd om of ben je echt zo vol van je zelf?

27 juni 2023 om 18:30

@messibazoer beste is om er gewoon niet op in te gaan

Heb ook gewoon aangegeven dat het een hele goede speler is, maar types zoals R. Vatros leven in een eigen wereldje en lezen vooral wat ze willen lezen.

Prima. Nu kan de prioriteit vol op de verdedigers… zal we niet gebeuren alleen..

Ligt het aan mij of is dit best wel een gekke aankoop? Je grootverdiener (en aanvoerder) staat op zijn positie. Andere posities hebben toch meer prioriteit?

27 juni 2023 om 16:33

Hou dien freet. Luuk de Jong wordt pinch hitter.

Marcel Brands stelt niet teleur met het versterken van de aanval en voorlopig de verdediging te vergeten.

Hopelijk speelt Pepi zich snel in de basis en betekent dat het einde van Luuk de Jong. Ik ben echt helemaal klaar met die gozer.

27 juni 2023 om 16:25

Scheelt dat Marcel Brands helemaal niet meer technisch verantwoordelijk is.

27 juni 2023 om 17:03

@Misseva88 daar staat Brands ook wel redelijk bekend van. In zijn eerste periode als technisch directeur was de verdediging van PSV ook altijd de Achilleshiel. Nu is Stewart daar natuurlijk verantwoordelijk voor, maar lijkt de focus ook in eerste instantie op de aanval te liggen. Transfermarkt is natuurlijk nog maar net open, maar benieuwd of daar komend seizoen verandering in gaat komen met versterkingen achterin.

27 juni 2023 om 19:00

Misseva

"marcel Brands stelt niet teleur met het versterken van de aanval en voorlopig de verdediging te vergeten."

Want? Wat weet jij over met welke spelers PSV op dit moment aan het praten is en dat daar géén verdedigers bij zitten?

En denk jij werkelijk dat scouting bij PSV erin bestaat dat ze alleen maar per linie of positie kunnen werken met het gehele apparaat of zoiets? Ooit van multitasking gehoord? PSV kan natuurlijk prima met aanvallers en met verdedigers tegelijk praten en tegelijk onderhandelen. Het feit dat nog geen nieuwe verdediger is gehaald zegt op zichzelf natuurljik niet dat PSV totaal niet met verdedigers bezig is en dat ze die 'vergeten'. En jij zou toch ook moeten weten dat je wel spelers kunt benaderen of ze interesse hebben maar dat gesprekken kunnen afketsen omdat ze teveel salaris vragen, of de club teveel geld vraagt, of dat de speler aanvankelijk wel wilde praten maar toch voor een andere clubs kiest? Dit soort dingen heeft Marcel Brads zelf trouwens al heel vaak uitgelegd. En dan heeft PSV ook nog het geluk dat de club, anders dan bij bv een Ajax, heel veel voor de pers verborgen weet te houden en dat er niet zoveel gelekt wordt als bij Ajax.

Spannende aankoop, ik ben benieuwd of hij daadwerkellijk de druk van topclub aan kan. Als hij de eerste spits wordt, worden er natuurlijk 15-20 goals verwacht. Ik ben in ieder geval blij dat PSV de portomonnee durft te trekken.

Ik hoop nu op minimaal 2 verdedigers en 2 middenvelders aangezien er nog veel spelers gaan vertrekken. Ik ben absoluut niet tevreden over El Ghazi, dus een linksbuiten van topniveau mag ook komen.

Had hem toch graag bij Feyenoord gezien was uitermate te spreken over hem. Maar ik denk dat hij puur voor PSV heeft gekozen omdat hij Santi niet uit de basis zou spelen. Slimme keuze en een sterke aankoop van PSV.

Erg blij mee, jongen lijkt me echt goed en marketingtechnisch ook erg interessant. Hoop alleen dat doorverkoop percentage die ik voorbij zag komen niet klopt. Dat was 20%.

Ben benieuwd wat het totale transferbudget van PSV is zonder een grote verkoop. Als het 15/20 miljoen is dan vind ik het nog al een gok om minimaal 50% van je budget uit te geven aan de positie waar je aanvoerder al loopt.

Aan de andere kant hebben we kunnen zien dat dit een gigantisch talent is die waarschijnlijk zijn waarde gaat hebben en alleen maar meer waard wordt.

27 juni 2023 om 16:48

We hebben al eens eerder een periode gehad dat we geen vervanger hadden in de punt van de aanval, verschrikkelijk, elke week werd er weer een ander opgesteld, nu heb je 2 goede spitsen. Zonder doelpunten ga je nooit winnen.

27 juni 2023 om 16:59

Ben het met je eens dat een tweede spits noodzakelijk is. Eigenlijk kort gezegd als ik PSV was en ik zou 30 miljoen te besteden hebben dan is dit een fantastische transfer. Ben ik PSV met 15 miljoen te besteden dan had ik toch andere prioriteiten genomen.

Maar ik denk dat ze er op “gokken” dat Sangare een mooi bedrag oplevert waarmee de rest van het team versterkt kan worden. En dat ze omdat Pepi ook andere bewonderaars had er hebben voor hebben gekozen om snel te handelen.

27 juni 2023 om 17:09

Precies en ik denk dat Psv meer te besteden heeft dan we denken. En dan staan er ook nog genoeg jongens in de belangstelling. De vraag is vooral, wat komt er na Pepi, want die konden we zo langzamerhand wel afvinken.

Hopelijk zie ik het verkeerd. Maar vind Pepi niet een speler die PSV beter gaat maken.

Of hij het gaat waarmaken in de CL tegen fysiek sterke verdedigers betwijfel ik maar in NL is het de ideale tweede spits

10M en de hele achterhoede/middenveld moet nog vernieuwd worden voor het Bosz spelletje, weet niet hoe het ervoor staat met de financiën bij PSV maar als je in de winter nog gedwongen wordt om te verkopen kan ik me niet voorstellen dat er een reusachtig budget beschikbaar is.

Ben benieuwd hoe ver Brands durft te gaan als ze weer CL mislopen.

27 juni 2023 om 16:29

Gakpo is gebruikt om het gat te dichten.
Madueke kwam als jeugdspeler naar PSV en heeft dus niks gekost, wel een enorm bedrag naar begrippen opgeleverd.
PSV heeft gebruikelijk een transferpot, daar is ondanks het ontstane gat niks aan veranderd lijkt mij?

Het een sluit het ander niet uit. Ik zie vaak de misopvatting dat het transferbudget volledig geliquideerd is om een gat te dichten. De reden voor het gat is overigens opgelost.

27 juni 2023 om 16:53

@ Woenselaar Bij de transfer van Malen bleek 30% van de transfersom naar Raiola/malen te gaan, Hoeveel zal dat bij Madueke en Gakpo geweest zijn ?

27 juni 2023 om 19:27

Goede vraag. Een van de meest transparante onderdelen van transfers, de percentages voor zaakwaarnemers.

27 juni 2023 om 16:31

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als je ineens voor 100 miljoen euro verkoopt in de winter de situatie er natuurlijk weer compleet anders uitziet. Simpelweg, omdat dat voor PSV gelijk staat aan hun jaaromzet. Het lijkt mij niet heel onrealistisch dat PSV dan een procent of 30 van dat bedrag uit kan gaan geven.




Met j veerman erachter gaat dit goedkomen.

Geweldig nieuws hopelijk is hij de 10 miljoen waard .

Ik moet het maar zien. Hij kon zich bij Groningen voorin helemaal uitleven in zn eentje, maar bij PSV zullen de ruimtes toch wel wat beperkter zijn

27 juni 2023 om 16:54

Inderdaad , het voetbal onder Bosz is totaal anders als het voetbal wat Groningen speelde afgelopen jaar, dus dat wordt afwachten

Mooie transfer. En of het nu 8 of 10 miljoen is, dat maakt ook vrij weinig nog uit dan hé.

Zal er wel om spannen. Maar goed. Goede spits, die kan denk ik wel zo de basis in. Meer voetbal ipv met de Jong!

Yes, ben er blij mee. Vind hem wel wat weg hebben van Kezman. Niet de beste techniek, maar echt een neusje voor de goal. Denk dat hij er veel gaat maken. Hoop toch stiekem ook op Noa Lang. Simons op 10, Lang links, Bakayoko rechts en Pepi in de spits.

Ik krijg bij Pepi een Koevermans / Matavz gevoel. Leuk voor de Eredivisie maar veel te duur. Als hij zo goed was had Mainz (of all places) hem nooit verhuurd. Een te grote en dure gok als je veel meer noodzaak hebt om de verdediging te versterken.

Mooi. Weer wat goals erbij. De andere aankopen zullen vooral op tegengoals voorkomen gericht moeten zijn. Met een CVM als hoogste prioriteit nu... maar eigenlijk nog steeds die CV . Helaas moeten we daarvoor kennelijk eerst een CV verkopen, althans, dat heb ik gehoord, en die van ons zijn aan de straatstenen niet te slijten. Zonder Branthwaite is de verdediging totaal flut. Wordt er nu al naar van als ik er aan denk. Dat gaat Boscagli niet oplossen.

CV , CVM , en een buitenspeler. Mauro zal wel de backup linksback zijn? Benieuwd hoe het ervoor staat met zijn knieblessure. Voor de rest zit het wel goed geloof ik als ik zo snel kijk. Dat is ook wel eens anders geweest.

Goede aankoop, ben toch wel heel benieuwd wie de concurrentiestrijd in de spitspositie zal winnen.

Tja, betaal je zoveel geld voor een wisselspeler. Want Luuk speelt ie er aankomend seizoen nog niet uit…

Op basis waarvan zijn zoveel mensen toch zo enthousiast?! Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo. Hij blinkt eigenlijk nergens in uit; is niet super snel, heeft geen enorm krachtig lijf, lijkt geen bovengemiddeld goede kopper zoals de Jong en heeft een vrij matige basis techniek. Ik denk eerder dat hij het heel lastig gaat krijgen in de kleine ruimte bij PSV. Daarbij, Augsburg zal niet zomaar een absolute topper in wording van de hand doen lijkt mij.

vraag ik me ook af, vind Jason Van Duijven, die veel technischer is dan Pepi (die fysiek iets meer heeft) een veel groter talent. Gaat hij net als Seelt, Leysen, Tielemans voor een toekomst bij een andere club, omdat PSV weinig perspectief bied, zoals ene Huntelaar in het verleden?
Daarnaast komen Romero en Vertessen terug (en hoe goed zijn ze nu?), en heb je ook nog Fode Fofana (al is hij meestal geblesseerd) rondlopen, die ook als groot talent te boek staat. Kortom voldoende opties naast Luuk De Jong.

Bovendien moet PSV zorgvuldig met geld omgaan, las ergens dat als Noa Lang of Summerville zou komen PSV al weer door het budget heen is. Naast het feit dat het salarishuis omlaag moet, dan word CL cruciaal plus de nog eventuele uitgaande transfers.

Zelfs zonder deze redenen vind 8 a 10 miljoen + doorverkoop,nog steeds te veel geld voor deze jongen, die alleen lijkt gehaald te worden op basis van het feit dat hij zoals Steward een Amerikaan is en 12x scoorde bi degradant Groningen. Sam Lammers (3,5 miljoen) terug halen of Sydney van Hooijdonk (5 a 6 miljoen, schat ik) waren goedkopere opties en naar mijn mening kwalitatief geen mindere

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren