Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV grijpt mis: ‘Dit is een van de grootste transfers ooit voor Anderlecht’

Laatste update:

PSV grijpt definitief naast de komst van Steven Defour: de middenvelder werd woensdag gepresenteerd bij Anderlecht. Terwijl trainer Phillip Cocu van PSV teleurgesteld is over het mislopen van Defour, is men bij Anderlecht dolblij met de komst van de 44-voudig international van België.

/

Defour was in het verleden weliswaar het gezicht van aartsrivaal Standard Luik, maar dat telt volgens voorzitter Roger Vanden Stock nu niet meer. “We zijn bijzonder trots dat een speler met het kaliber van Steven onze ploeg komt versterken. Dit is naar mijn mening een van de grootste transfers ooit gerealiseerd door Anderlecht", laat hij optekenen op de clubwebsite.

“Ik hoop dat supporters onze nieuwe transfer op prijs zullen stellen, zowel voor zijn talent als voor zijn winnaarsmentaliteit.” FC Porto meldt via de officiële kanalen dat het zes miljoen euro ontvangt voor de 26-jarige middenvelder. Dat bedrag kan door bonussen nog oplopen tot 6,5 miljoen.

PSV had ook tot zes miljoen euro moeten gaan voor Steven Defour

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beste keuze voor Defour. Even knallen in de CL en hij verdient waarschijnlijk 1.4 miljoen bruto, veel meer dan bij Psv. De bedoeling is dat hij terug in de spotlight komt dus komt die CL campagne (ook al halen ze weer 0 punten) wel van pas.

13 augustus 2014 om 19:14

Ik vermoed dat hij zelfs meer zal verdienen.

Daniel van Buyten heeft een contract gekregen voor 2 miljoen per jaar. Ik denk niet dat Defour, als duurste transfer ooit van Anderlecht, veel minder gaat beuren.

In de rest volg ik je zeker. Die gaan ze 1 of 2 jaar kunnen vasthouden, daarna maakt ie wellicht een klapper naar de Engelse of Duitse subtop.

13 augustus 2014 om 19:18

Wie zegt dat? Hij is geflopt bij Porto, dus zo geweldig is hij ook weer niet. Het zou natuurlijk goed kunnen, maar het is even afwachten hoor. Ben benieuwd!

13 augustus 2014 om 19:30

Ach geflopt, het is allemaal relatief eh....

Iemand die 65 wedstrijden op 3 jaar met een zeer sterke ploeg als Porto heeft afgewerkt, op een positie waar bovendien geen kinderachtige concurrentie voorhanden was, die lijkt me niet geflopt.

Hij was zeker geen vaste waarde daar, maar dat zal hij bij Anderlecht wel zijn. Is echt wel een zeer sterke transfer voor Anderlecht. Net zoals het een toptransfer was geweest voor Psv.

Mbokani die was bv. wél geflopt bij Wolfsburg en Monaco. Is dan komen knallen bij Anderlecht en verdiende dan een lucratieve transfer naar Dynamo Kiev.

13 augustus 2014 om 19:30

Ligt eraan wat je verstaat onder subtop. Niveau van Schalke en Everton/Spurs zie ik hem niet halen hoor

13 augustus 2014 om 19:54

Laat hem eerst maar eens zien dat hij de belofte kan inlossen van het ooit zo grote talent. Hij kreeg in Portugal, toch niet de meest gewaardeerde competitie, ook geen voet aan de grond. Dan zou hij in Engeland of Duitsland helemaal verzuipen.

13 augustus 2014 om 20:21

Meen je dat nu?

Het niveau van Schalke of Everton gaat hij niet halen?

Hij is geen Wereldtop maar kan gerust mee hoor bij voorgenoemde ploegen..

Het verbaasd me zelf dat hij naar Anderlecht gaat...

13 augustus 2014 om 20:27

asr80,

Ja, ik schrok er enigszins ook van dat PSV en Anderlecht in de running konden zijn voor hem en dan nog voor relatief weinig geld.

Als we rondom ons heen kijken, dan zijn er toch veel spelers die véél minder kwaliteit hebben en voor veel meer geld naar grotere clubs trokken.

Mja, misschien wil hij nu gewoon veel spelen, om zijn marktwaarde terug op te drijven natuurlijk.

13 augustus 2014 om 22:48

van Buyten zou volgens La Dernière Heure bijna 2 miljoen per jaar brutto krijgen waarvan 1 miljoen netto.

13 augustus 2014 om 22:58

Ah, die berekening klopt volgens mij niet. Dat zou wel kunnen voor gewone bedienden, maar niet voor voetballers.

In België betalen die laatste 33 belastingen en de sociale bijdragen worden berekend op het minimumloon per jaar (17000 Euro). Ik denk dat er 3 voetballers of zo dat loon hebben in de Belgische 1ste klasse.

Ik weet dat hij een contract heeft gekregen van 2 miljoen, maar netto houdt die daar dus een pak meer aan over.

14 augustus 2014 om 00:25

Is van Buyten ook naar Anderlecht. Mooie versterkingen voor die club. Denk dat ze met zo'n selectie in Nederland kampioen worden!
Ik denk dat ze weer in pot 4 komen. Dus verder komen in CL word lastig. Maar ze gaan het wel beter doen als vorig jaar.

Maakt niet uit, meer geld over voor een verdediger. We hebben afgelopen weekend gezien dat daar de pijnpunten van de selectie ligt. Ook al waren er 3 van de 4 bij die normaal niet spelen, was het weer matig.

Hahahahahaha dat wordt 5 op een rij

13 augustus 2014 om 19:23

Defour had het verschil echt niet gemaakt

Lachwekkend.
Zitte ze zoveel tijd in een te dure Defour te duwen en nu 2 weken voor sluiting gaat het opeens niet door.
Een eventuele 2e keus zal in prijs omhoog gegaan zijn.

Spelers verkopen kunnen ze goed bij PSV maar als het gaat om versterkingen halen is Brands net zo slecht als v. Geel.

13 augustus 2014 om 19:25

De tweede keus was voor PSV ironisch genoeg Mokotjo volgens mij. Misschien is Toornstra een optie voor Psv? Heb ik altijd al een klasse speler gevonden.

13 augustus 2014 om 19:29

Mokotjo is nooit een optie geweest voor Psv.

13 augustus 2014 om 19:48

Toornstra is te aanvallend ingesteld..

13 augustus 2014 om 19:57

Ik zeg nogmaals, Wout Brama ophalen transfervrij. Die is echt niet minder dan Defour

13 augustus 2014 om 20:22

Als die niet minder is dan Defour dan zou die ten eerste niet transfervrij op te halen zijn en ten 2de allang opgepikt door een ploeg.

13 augustus 2014 om 20:45

Dat hij dan niet transfervrij op te halen is, staat los van zijn kwaliteiten. Brama heeft zelf besloten zijn aflopende contract niet te verlengen.

13 augustus 2014 om 20:47

Marcel Brands heeft altijd gezegd dat Mokotjo tweede keus was, ik hoop dat ze nu voor Nemanja Gudelj gaan.

13 augustus 2014 om 20:57

Seedorftheloser,

Vraag je dan maar eens af waarom hij onopgemerkt door de grotere clubs heel de tijd is blijven plakken bij Twente.

Wil niet zeggen dat het een slechte speler is of zo. Wel dat ie waarschijnlijk minder kwaliteiten heeft dan Defour.

Ja als Anderlecht 6 miljoen betaald had PSV dat ook maar moeten doen nu pissen ze naast de pot en dat is jammer voor PSV want dit was wel een speler die ze erg hard nodig hebben , en je kunt mij niet wijsmaken dat Anderlecht zo veel meer betaald aan salaris dan PSV weer die lakse houding van Brandts want erg slagvaardig vind ik hem niet .

13 augustus 2014 om 19:14

Defour zal 1,5m gaan verdienen per jaar. Ik snap sowieso niet dat PSV maar op 1 paard heeft gegokt.

13 augustus 2014 om 19:44

Hoe kan het dat Anderlecht zoveel kan betalen aan salaris?

13 augustus 2014 om 19:50

3 jaar na mekaar cl en laatste jaren toch heel wat aan uitgaande transfers verdient.

En laatste jaren loonlast aardig omlaag gedaan!

13 augustus 2014 om 21:00

sportweek86,

Omdat Anderlecht geen 73,6 miljoen schulden heeft zoals Psv.

Of denk je dat PSV dat nooit moet terug betalen of zo?

13 augustus 2014 om 22:01

@ Iedereen komt

Nee, dat denk ik niet. Maar Ajax heeft genoeg geld, en die kunnen zulke bedragen ook niet betalen. Doen ze dat wel, zijn ze verplicht om CL te halen om geen verlies te draaien. Vandaar mijn vraag. Voor Anderlecht is dit dus wel verantwoord ook al zouden ze een aantal jaar geen CL spelen?

13 augustus 2014 om 22:50

Nu ze Defour hebben is het gewoon onmogelijk dat Anderlecht niet de beste ploeg van België is. Kampioen worden ze bijna zeker, enige die zich echt concurrentie mag noemen is Club Brugge maar die haken altijd af ergens tussen januari en maart. Standard is te hevig verzwakt en Genk zit al een jaar in een crisis. Vercauteren zal - als die komt - tijd nodig hebben om daar opnieuw iets te bouwen. Daarnaast hebben ze met Defour erbij meer kans om in de CL wat te rapen, al is het een gelijkspel of overwinning meer als vorig jaar, dat is weer een half of volledig miljoen erbij.

13 augustus 2014 om 23:16

sportweek86

Heeft Ajax ook schulden? En zo ja, hoeveel?

En hoe breed is die hun kern en wat kost die gemiddeld?

Ajax deed vroeger toch ook wel eens gekke transfers, voor nog veel meer geld zelfs, toch?

Anderlecht speelt nu voor het 3de jaar na elkaar CL. Wellicht weer als enige en dan gaat de 'belgische CL pot' naar hun alleen. Om te starten is dat zo'n 14 a 15 miljoen.

Deze zomer hebben ze Bruno en Kouyaté (9 + 8 miljoen) voor veel geld verkocht. Vorig jaar dan weer Biglia en Mbokani (7 + 11 miljoen).

Daarnaast hebben ze vorige zomer een hoop meelopers buiten gekieperd, ook dat heeft de loonmassa serieus doen dalen.

De laatste jaren koopt Anderlecht altijd voor zo'n 8 a 10 miljoen in. Vroeger meestal 4 a 5 tweede garnituur spelers. Sinds vorig jaar zijn ze daar vanaf gestapt en kopen ze liever één vette dure vis en dan nog wat prul er bij.

Dit jaar is de vette vis Defour.

13 augustus 2014 om 19:32

Ik heb geen idee of het aan de laksheid van PSV heeft gelegen maar ik ben erg blij dat we deze jongen niet hebben gehaald voor 6 miljoen. PSV heeft gewoon niet het geld om dure jongens te halen die nooit meer voor meer geld verkocht gaan worden. Daarnaast hebben we het over een bankzitter van FC Porto die mij nog nooit overtuigd heeft. Geen enkele zekerheid dat deze jongen een heel hoog niveau haalt. Als PSV met hem geen kampioen wordt, is de transfer eigenlijk al mislukt omdat hij dan gewoon te duur is gebleken.
Hopelijk leert Brands hier ook van en gaan we niet meer achter dure jongens aan voor de korte termijn. Gewoon spelers aantrekken die in waarde kunnen stijgen, vertrouwen geven aan de huidige spelersgroep en van de technische staf verwachten dat er vooruitgang wordt geboekt door onze talentvolle spelersgroep!

13 augustus 2014 om 20:14

Ja als je geen kampioen wordt daar moet je ook niet van uitgaan want dat weet je nooit zeker , en als ik Ajax zondag zag spelen en die hadden ook kunnen verliezen hoor maar als dat echt gaat draaien is er in Nederland zo wie zo niemand die ze van de titel kunnen afhouden , maar je moet wel eens wat durven investeren omdat je nu bij voorbaat het hoofd al in de schoot legt en de ere divisie is toch ook gebaat bij een sterk PSV of Feyenoord en misschien doen Twente en Vitesse ook mee dat is toch veel leuker dat er 4/5 ploegen om de titel strijden . Persoonlijk denk ik dat PSV een verkeerde trainer heeft want ik vind dat deze selectie gebaat is bij een harde trainer en Cocu lijkt mij niet zo maar dat kan ik mis hebben het is gewoon een mening .

13 augustus 2014 om 19:22

Doe normaal!

Toch jammer voor PSV dat hij niet kwam, maar als hij gaat floppen zou het zonde zijn van het transfer geld en salaris. Dit was voor PSV de ideale aankoop, heeft intenationale ervaring, en kan nog lang mee. Ze zullen op zoek gaan, maar wie is geschikt?

Nét niet genoeg geboden door Marcel Brands. Tsja, dan toch maar gewoon door met Hiljemark en verder heb je nog altijd Stijntje Schaars nog.

Anderlecht krijgt er een topper bij. En misschien ook nog wel Daniel van Buijten. Dat geeft Europees wel wat meer kansen dan vorig seizoen !

Goed dat PSV een grens heeft getrokken bij 5,5 miljoen. Meer is de speler ook niet waard. Niet goed genoeg voor Porto en reserve bij het Belgisch elftal.

Nu gaan voor Hendriks en/of Ritzmaier op die positie. Nog een sterke centrale verdediger erbij en PSV is klaar voor het nieuwe seizoen.

13 augustus 2014 om 19:36

Ja, want het is realistisch dat een PSV of Anderlecht achter vaste waardes van Barcelona of Bayern Munchen gaat. Kerels die wel eerste keuze zijn bij de nationale ploeg. Bovendien hebben die dan nog hun leeftijd mee en zijn ze verkrijgbaar voor een paar miljoen.

13 augustus 2014 om 20:28

Ja want die 5 ton die Anderlecht meer betaald was financieel buiten proportie...

Met Schaars, Maher en Wijnaldum hebben ze best een aardig middenveld. Daarnaast hebben ze Hiljemark en Ritzmaier nog als reserves. Ze kunnen beter nog een hele goede centrale verdediger en een goede linksback halen.

13 augustus 2014 om 19:54

Inderdaad, zodat je Willems en Bruma op de bank kunt laten.

Als je 2 goede vervangers haalt voor die 2 dan heb je denk ik een goede verdediging.

Brands is niveau Rkc. Veredelde amateur. Wordt weer helemaal niets met PSV die conclusie kan je wel trekken. I.i.g. een hoop werk aan de winkel voor Gerbrands. Hij is de enige prof.

Toch pijnlijk dat Psv wordt afgetroefd door Anderlecht op zowel het financiële als het sportieve vlak. Als je het neutraal bekijkt, is het gewoon logisch dat hij voor Anderlecht heeft gekozen.

Hopelijk heeft Psv nog een goede optie, want het is duidelijk dat ze wel nog wat moeten halen.

13 augustus 2014 om 19:43

Ja dat zeker, het is ook een belg. Als je een lager niveau gaat spelen. Keuze snel gemaakt als je een belg bent.

Goed nieuws toch. Kwaliteit genoeg, nu er maar eens een team van maken

.

Echt waar, lekker weer van brands wel 6,5mil voor luuk uitgeven, maar een echte versterking laat je schieten voor 5ton, hoop dat hij een goeie achter de hand heeft

yolojhoris ik kan je wel een lijst met namen geven van de spelers die door de jaren wel zijn gekomen.daar kan je een team van samenstellen wat de cl kan winnen. daar is Dafour niks bij..

Triest dat PSV zich zo te kijk laat zetten. Weken bezig geweest met deze speler en dan tot h mistasten. Defour had niet het verschil gemaakt, daarvoor blijft de defensie te zwak en de trainer te slecht. Maar het vervelende is dat Brands totaal geen alternatief heeft. Nu zal er vast een paniek aankoop komen. Of een speler gehuurd worden. Het gebrek aan visie, ambitie en daadkracht is eens te meer bewezen.

13 augustus 2014 om 23:24

@basensparen. Klopt dat psv veel te lang op een paard heeft gewed. Ik denk ook dat het op een paar stuivers is misgelopen. Psv probeerde zo zuinig mogelijk deze speler over te nemen van porto gewoon omdat psv creatief moet zijn met het budget wat ze nog hebben, ongeveer 5 miljoen euro. Ergens begrijp ik brands wel want vi watcher thijs slegers gaf aan dat psv wellicht het eigen vermogen moest gaan aanspreken om de komst van defour mogelijk te maken. Dan is het verstandig om niet met defour in zee te gaan. Maar dit was naar mijn mening toch al lang bekend en niet dat men na vier weken onderhandelen dat het transferbudget niet toereikend was. Brands ad gewoon eerder moeten schakelen naar een andere optie. Die vermeende optie, mokotjo is ook al weg. Ben benieuwd waar de pijlen nu op gericht zijn. Ik zou gewoon opteren voor hendrix. Heeft eeen redelijke inspeelpass en kan de leemte opvullen. Je hoeft niet altijd te kopen om beter uit te zijn. Dat hebben ajax en feyenoord de afgelopen jaren wel bewezen

Mijns inziens moet PSV Carlos Salcido terughalen, 34 jaar, speelde een prima WK als verdedigende middenvelder met Mexico. Kijk die wedstrijd maar eens terug tussen Mexico en Nederland. Brengt ervaring mee, kan zowel uit de voeten als verdedigende middenvelder, linksback en centrale verdediger. Hij is goedkoop en kent Psv!

Zoet
Arias
Bruma
Rekik
Willems
Salcido
Maher
Wijnaldum
Depay
De Jong
Locadia

Met alle respect, maar dit is echt een stap terug voor Defour. En m'n respect is die nu echt helemaal kwijt. Van Genk naar Standard en via een omweg alweer naar een rivaal (anderlecht).

Buiten dat heeft hij ook gewoon gefaald. Bij Porto moest hij zich gewoon in de basis kunnen knokken. Is hem niet gelukt en als hij echt goed was, hadden niet clubs als PSV en Anderlecht interesse in hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren