Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overgang Schotse topclubs naar Engelse Premier League van de baan

Laatste update:

Er kan een streep door de plannen van Celtic en Glasgow Rangers om over te stappen naar de Engelse Premier League. Vorig jaar werden de voorzichtige plannen om de topclubs over te hevelen naar Engeland al afgeschoten door de Engelse clubs, woensdag heeft ook de Schotse Premier League (SPL) laten weten dat er geen sprake is van een overstap van de grootste clubs van Schotland.

“We hebben allemaal onze dromen”, vertelt Neil Doncaster, preses van de SPL, woensdag aan Sky Sports News. “Ik prefereer om in de dagelijkse realiteit te leven. Rangers en Celtic zijn een belangrijk onderdeel van de SPL en in de nabije toekomst komen ze uit in onze competitie. Het zijn Schotse clubs en ze spelen in de SPL. Ik houd me bezig met het verbeteren van de condities van de competitie, waar Rangers en Celtic ook bijhoren.”

De twee Schotse aartsrivalen zouden in de plannen, mede geïnitieerd door Bolton Wanderers, in een lagere divisie beginnen, om zo de kans te krijgen om binnen een paar jaar naar de Premier League te promoveren. Vorig seizoen vergaderden de coaches van de Engelse competitie over dit idee, maar destijds zagen slechts Harry Redknapp van Tottenham Hotspur en Martin O'Neill van Aston Villa het plan zitten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De twee betreffende clubs zouden überhaupt geen rol van betekenis spelen in de Premier League. Hooguit middenmoot. In hun eigen land zijn ze tenminste nog de topclubs.

8 september 2010 om 21:11

Met zo'n erorme achterban zullen Celtic en Rangers ook in de Premier League wel aanhaken bij de (sub)top. Vergeet niet dat het voor investeerders en bedrijfen ook commercieel een stuk aantrekkelijker is geld in die clubs te pompen.

On: Voor de Schotse competitie is het een zegen dat Celtic en Rangers blijven, want met de overige clubs kan Schotland in Europa geen vuist meer maken.

8 september 2010 om 21:14

Klopt, als er veel geld in wordt gepompt worden het gewoon subtoppers zoals Everton, Aston Villa. Maar laten wij als liefhebbers en zeker heel Schotland blij zijn dat deze twee topclubs gewoon in de SPL blijven spelen. Celtic & Rangers blijven de grote publiekstrekkers en de smaakmakers, ook al stellen ze in Europa niets voor.

8 september 2010 om 22:04

Celtic en Rangers zouden om degeradatie spelen in de Premier Leaque. Ze hebben echt weinig kwaliteit. Vergeet niet dat als dit plan doorgaat, ze in een lagere divisie spelen. Dat willen de huidige spelers van die clubs denk ik niet en in zo'n lage divisie zal de begroting ook flink omlaag moeten.

En het is maar de vraag of ze elk jaar zullen promoveren. Natuurlijk een grote achterban, maar dat hadden Leeds United en Sheffield United ook en kijk waar ze nu spelen.

8 september 2010 om 22:09

Kijk eens naar de exodus van (top)spelers van Celtic en Rangers naar Middlesbrough, dat in het Championship uitkomt. Ik denk niet dat de spelers van de schotse clubs neerkijken op het Championship.

En je hebt gelijk, met de huidige selectie zouden beide clubs tegen degradatie vechten, maar vergeet niet dat ze tegelijkertijd een enorme boost aan inkomsten krijgen.

Je noemd Leeds en Sheffield. Leeds ging ten onder aan financieel wanbeleid - met een beetje capabele mensen in het bestuur had Leeds nu nog altijd in de top meegedraaid. Sheffield United heeft het nadeel dat het de achterban moet delen met Wednesday.

Lijkt me ook niet zoon gek idee,omdat Celtic en Glasgow in de Premier League te zetten, die 2 spelen elk jaar voor de titel, en de nummer 3 kan toe kijken met een puntverschil van 15 20 punten,

Het Schotse voetbal gaat er wel onder lijden, maar voor beide teams lijkt me dit het beste,

8 september 2010 om 21:29

Dat kan je echt niet kunnen maken, stel je voor dat Ajax Feyenoord en PSV in de duitse of belgische competitie zouden gaan spelen. Dat zou hier echt nooit geaccepteerd worden en tterecht. Als die clubs uit de SPL vertrekken is er in schotland op voetbal gebied weinig meer over en is de charme van het voetbal daar ook wel weg. Ik vind het dus goed dat dit niet doorgaat.

Tja voor clubs als celtic en Rangers zijn eigelijk maar 2 wedstrijden echt wedstrijden de rest is een beetje laag niveau en verliezen ze met offdays dat is de schotse competitie, welke van de 2 heeft de meeste offdays en welke van de 2 wint de confrontatie celtic - rangers. voor hun is de competitie nou eenmaal een beetje laag,
maarja daar kan engeland eigelijk weinig aandoen en ik denk dat als je schotse clubs erbij komen betekende automatisch dat weer 2 engelse clubs uit de pml moesten. Dan krijg je dus nog minder engelse voetbalklers op de engelse velde.

8 september 2010 om 21:11

Ze spelen in hun huidige competitie zo'n vier/zes (?) keer per seizoen tegen elkaar. Aan Old Firms geen gebrek. Maar die wedstrijd is ook echt een Schotse kraker, als ze in de Premier League zouden uitkomen zou ik dat toch een raar idee vinden. En het is nog maar de vraag of ze erin zouden zijn geslaagd om te promoveren naar de Premier League.

Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat Celtic en Rangers dit zelf willen, natuurlijk is de Schotse competitie niet echt sterk, en weinig concurrentie, maar ze spelen wel zeker Champions League-europa League terwijl ze in de Premier League geen rol van betekenis zouden spelen.

8 september 2010 om 21:38

Vreemd dat de clubs dit zelf willen?!?! De degradant uit de EPL krijgt meer tv-geld dan Celtic en Rangers bij elkaar! Verder is er komend jaar nog maar 1 plek CL voor de Schotse teams, en gezien de resultaten de afgelopen tijd wordt dit alleen maar minder.

Waarom zou Cardiff (inmiddels 2e in de Championship) wel in Engeland mogen voetballen en Celtic en Rangers niet? Kwestie van tijd lijkt me, aangezien de toeschouwers en tv-zenders hierbij gebaat zijn...

8 september 2010 om 21:46

Omdat Cardiff onderin begon en Rangers en Celtic gelijk de Premier League inwillen.
Wat ik niet snap, want dan zouden ze beiden degradatiekandidaat nummer 1 en 2 zijn. En promoveren zou ook niet 1, 2, 3 gebeuren, want in de Championship zie ik ook ploegen die evenwaardig zijn aan Celtic en Rangers. Dus ik snap de wil om over te stappen naar de Premier League niet, want van dat tv-geld zouden ze waarschijnlijk niet veel van terugzien.

8 september 2010 om 22:01

Ja, en overdrijven is ook een vak. Celtic en Rangers zijn echt niet de beste teams vergeleken met de topclubs in de Premier League, maar om nou te zeggen dat Celtic en Rangers gelijkwaardig zijn aan een paar Championship clubs, nah, dat gaat te ver.

Ik ben wel voor. De Premier League word zo nog sterker en dat is voor het voetbal alleen maar posities nieuws. Wel vind ik het raar dat alleen Celtic en de Rangers aansluiten bij de premier league. Als je dan toch bezig bent doe dan ook alle overige clubs uit Schotland bij Engeland.

Nee ik vind dit persoonlijk niet zomaar kunnen dat de 2 schotse clubs zich mogen aansluiten bij de engelse clubs.hoe zoe het zijn als een ajax en psv naar Duitsland zouden verhuizen omdat de competitie aantrekkelijker is..
Maar natuurlijk weten we allemaal hier de achterliggende gedachte van de schotse competitie stelt weinig voor no disrespecting en de enige twee namen zijn Celtic en Rangers en die willen zich aansluiten omdat ze er financieel hard op vooruit gaan zeg me eerlijk wat je wil je liever zien een pak hem beet Motherwell .. of een lekkere potje tegen chelsea . Elke thuis wedstrijd is het dan hellemaal uitverkocht ( Dit natuurlijk als ze uberhaupt weten te promoveren) maar je snapt wel wat ik bedoel.
Maar nee laat iedereen maar lekker in z'n eigen competite er wat van maken en tot een hogere niveau proberen te brengen in plaats van te verhuizen

8 september 2010 om 21:28

het verschil is wel dat Schotland en Engeland in 1 land liggen en dat geldt niet voor Duitsland en Nederland.

8 september 2010 om 21:31

Wat blijft er dan voor de schotten over? Dan is er in de Schotse competitie weinig over, ik vind dat je zoiets echt niet zou kunnen maken.

8 september 2010 om 21:36

Doesn't matter de statement die ik wil laten overkomen is dat je niet zomaar van competitie kan wisselen dat zo echt te gek voor woorden zijn een beetje het niveau van de engelse omhoog halen terwijl er van de schotse niks meer overblijft

8 september 2010 om 21:37

voor de Schotten blijft er inderdaad weinig over, maar in Schotland stemmen de meeste mensen voor Celtic of de Rangers. De andere ploegen krijgen dan wel de kans om in de CL of de Europa League mee te doen, maar dat is nog verre toekomst muziek (als het er al ooit van komt).

9 september 2010 om 07:56

Advies: zeg niet hardop tegen een fanatieke Schot dat Schotland en Engeland 1 land zijn, want dat overleef je niet!

Het wordt hier (ik woon in Engeland) echt als buitenland gezien. Ze hebben een eigen parlement, eigen regering, eigen premier, nemen hun eigen beslissingen, hebben hun eigen geld (al is de Schotse pond gelijk in waarde aan de Engelse). Alle kenmerken van een ander land. Alleen voor internationale politiek en verdragen komen Schotland en Engeland onder dezelfde paraplu.

9 september 2010 om 20:00

ow dat verandert de zaak natuurlijk. Ik had geen idee dat er zo'n vijandige sfeer heerste in Groot Brittanië. Precies een Vlaanderen - Wallonië in het kwadraat.

In dat geval lijkt een overstap van Celtic en Glasgow Rangers al helemaal onmogelijk.

Sja, gut. Als ik Celtic tegen Utrecht zie stuntelen moet je toch concluderen dat zo'n team geen reet te zoeken heeft in de sterkste competitie ter wereld?

Ik denk dat het wel goed zou zijn voor Celtic en Rangers want de SPL stelt niet zoveel voor en beide zullen denk ik makkelijken (kunnen) meedraaien in de middenmoot van de Epl.

Ene kant, het zouden echt heerlijke wedstrijden zijn, al ga je alleen op de namen af. Celtic - Manchester United.. Het is wel een beetje zonde, dat het de afgelopen jaar echt bergafwaarts is gegaan met de Schotse topclubs, dat zou het ook minder maken, want dan zouden de geweldige historische clubs middenmoters worden, en dat zou jammer zijn, want historisch gezien zou het jammer zijn. Hun reputatie zou dan een flinke deuk oplopen.

Aan de andere kant, het kan wel weer een boost geven voor deze clubs. Ze willen meedoen in de PL en gaan extra hard werken om geen reputatie verlies te leiden. Het is voor deze clubs dan een grote uitdaging en het zou geweldig zijn als ze mee konden doen. Het zou daarnaast ook heel zonde zijn als ze dan de eerste jaren in een lagere divisie moesten beginnen om zich zo naar de PL te vechten, begrijpelijk uit respect voor de rest van de clubs, maar zonde.

Ik zou het ook niet respectvol vinden voor Schotland en haar competitie. Die competitie gaat dan helemaal op zijn gat en stelt niets meer voor. Deze zou dan ook beter kunnen fuseren met de Engelse. De clubs die nu in de Schotse 1e league spelen, die zouden daar wel negatieve gevolgen van kunnen hebben, want sommige komen dan niet meer opgekrabbeld, en zullen een bijrol spelen. Het zou wel beter zijn voor het land, want de UK is natuurlijk het echte land en Engeland N-ierland, Schotland en Wales zijn aparte delen. Het zou goed zijn voor de eenwording, maar het is niet relevant voor dit topic, en of het ook echt nodig is om het een land te laten worden...

Ik snap best dat Celtic en Rangers dit willen vanwege het geld, maar ik vind dat dit niet moet kunnen. Ze spelen al gigantisch lang Schotland (altijd dus) en dan nu willen ze ineens naar Engeland overstappen. Dit zou de Schotse competitie helemaal in doen laten zakken.

Je zou eventueel (op de lange termijn) kunnen denken aan een britse competitie. Wales,engeland,schotland en Noord Ierland allemaal in 1 competitie.

8 september 2010 om 23:42

waarom? daar wordt de competitie alleen maar zwakker van... wales, schotland en noord Ierland hebben niks te zoeken in de premier league.. degradatiekandidaten van de PL zie ik nog wel kampioen worden in die competies.. nee houd het maar zo. misschien dat noord ierland + wales + schotland iets is, en als daar dan iets leuks uit voort vloeit dan zou je eventueel verder kunnen kijken. maarja, dan ben je waarschijnlijk 30-50 jaar verder..

9 september 2010 om 04:00

Die clubs hoeven ook niet allemaal in de PL uit te komen. Maar in de lagere divisies. Gewoon 1 competie voor heel GB

9 september 2010 om 07:42

Wat heeft een club uit Noord-ierland eraan om op het 4e niveau in GB uit te komen met al die reizen naar het Britse vasteland? Dat kost zo'n club meer dan het oplevert. Zelfde geldt voor de kleintjes in Schotland en Wales. Daarnaast zou zoiets voor de Fifa reden zijn om ons ook als 1 lid te gaan zien en dus ook 1 nationaal team, daar ben ik (en vrijwel alle anderen in GB) echt falikant op tegen!

Daarnaast gaat het nou net goed op supportersgebied in Engeland. Het laatste wat we hier nodig hebben is de grote haat tussen katholieken en protestanten (schotland en Noord-ierland) in huis halen. En dan heb ik het nog niet eens over de enorme haat die de Schotten en de (katholieke) Ieren richting de Engelsen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren