Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman sneert keihard naar Frimpong: ‘Hij denkt dat hij het niveau is ontstegen’

Laatste update:

Ronald Koeman heeft weinig begrip voor de beslissing van Jeremie Frimpong om te bedanken voor Jong Oranje. Op de persconferentie in aanloop naar het duel met Kroatië in de Final Four van de Nations League kreeg de bondscoach de vraag of hij begrip had voor de keuze van de 22-jarige rechtsback. Koeman was glashelder in zijn antwoord.

“Nee”, antwoordde de keuzeheer op de vraag van ESPN-verslaggever Pascal Kamperman of hij de keuze van Frimpong begrijpt. “Ik vind het niet goed. Ik weet niet of het gevolgen heeft, maar ik vind dit niet oké. Jong Oranje speelt een EK, en als de speler in kwestie denkt dat hij dat niveau is ontstegen, denk ik dat je de verkeerde beslissing neemt.”

Koeman besloot om Frimpong niet op te nemen in de definitieve Oranje-selectie voor de Final Four van de Nations League. Vervolgens besloot de rechtsback om te bedanken voor Jong Oranje, dat deze zomer een jeugd-EK speelt in Georgië en Roemenië. Erwin van de Looi, bondscoach van Jong Oranje, gaf vorig weekend aan dat hij de keuze van Frimpong al enigszins aan zag komen. “Je proeft wel een beetje hoe hij erin staat, wat zijn gedachtes zijn”, zei hij zondag bij Goedemorgen Eredivisie.

“Frimpong heeft het nooit letterlijk gezegd tijdens de interlandperiodes bij ons, maar je proeft dat hij vindt dat hij eigenlijk bij het Nederlands elftal moet spelen”, vervolgde Van de Looi. “Hij zou misschien niet misstaan bij de selectie van Oranje, maar ook zeker niet op een EK met Jong Oranje. Of ik er de kolere in heb? Nee, dat valt op zich wel mee. Maar als wij drie of vier weken met z’n allen bij elkaar zijn, en ik heb een speler die er eigenlijk liever niet wil zijn, dan kun je die er beter niet bij hebben. Dat gaat alleen maar invloed hebben op de rest van de selectie. Aan de andere kant: hij heeft wel de kwaliteiten om op ons niveau het verschil te maken.”

Snap jij de beslissing van Jeremie Frimpong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uhm, Koeman. Hallo! Dat IS Frimpong namelijk ook..

10 juni 2023 om 15:30

Niet Oke, Koeman mag hem niet.

10 juni 2023 om 23:49

Yup , als ie klaas had geheten zat ie erbij.

10 juni 2023 om 15:35

Nee Koeman wij begrijpen allemaal dat je wel Taylor selecteerde maar niet Frimpong die zich dubbel en dwars op niveau heeft bewezen. Allemaal heel logisch inderdaad. Krijg hier echt Kokcu en Ziyech vibes van.

10 juni 2023 om 15:47

Ja want Frimpong en Taylor spelen ook op dezelfde positie, goeie vergelijking man. Denk eerst eens aan de verdedigende kwetsbaarheid van Frimpong in een 4.3.3 systeem en zijn pech dat hij alleen back kan spelen waar spelers als Timber en Geertruida de luxe hebben van zowel back als centraal te kunnen spelen. Multifunctionaliteit, daar houden de coaches tegenwoordig van. Het is zuur voor Frimpong maar hij zal Dumfries eruit moeten spelen of heel snel aan zijn verdedigende kwaliteiten moeten gaan werken.

10 juni 2023 om 15:49

Kun je 'm altijd nog als rechtervleugel meenemen. Best aardig rendement, en ik kan niet zeggen dat we er nou betere opties hebben.

10 juni 2023 om 15:56

Rechtervleugel? Als rechtsbuiten bedoel je? Dat is al helemaal niet zijn positie. Om nou zomaar een positie voor Frimpong te verzinnen om hem koste wat kost te kunnen selecteren gaat me toch ook wat te ver hoor, sommigen slaan wel een beetje door alsof we over een prime Messi praten. Frimpong zijn beste kans is om verdedigend dusdanig stabiel te worden dat ie Dumfries eruit speelt of heel snel hopen dat ze weer met wing backs gaan spelen. In een 4.3.3. als back up voor het geval Dumfries eens niet mee kan doen gaan coaches graag voor spelers die ook op een andere postitie uit de voeten kunnen zoals dus Timber en Geertruida. Nogmaals ik snap dat het heel zuur voor hem is maar de terugkeer naar 4.3.3 is net voor hem erg nadelig.

10 juni 2023 om 15:58

Dumfries is ook lang niet altijd hosanna en Timber op rechtsback ook niet. Frimpong is eveneens multifunctioneel, want als rechtsbuiten denk ik dat je een prima koppeltje met hem en Dumfries hebt, maar goed: spreek de almachtige Koeman niet tegen, want deze man gaat ons het EK 2024 bezorgen…

10 juni 2023 om 16:02

Nou ik heb nieuws voor je, met of zonder Frimpong gaan wij het EK 2024 niet winnen.

10 juni 2023 om 16:04

Nee Deem, alsjeblieft. Je gaat geen rechtsback meenemen als rechtsbuiten. Als hij een goede rechtsbuiten was had hij daar wel gespeeld. Er is niemand die een goede rechtsbuiten misbruikt als rechtsback. Hij is een back dus gebruik hem dan ook zo.

10 juni 2023 om 16:07

En jij vind dat dumfries deze verdedigende kwaliteiten heeft? Dat hij een speler is om rechtsback te spelen in een 4 3 3. Als je dumfries hier voor meeneemt, en om zulke redenen frimpong niet, sla je de plank volledig mis.

10 juni 2023 om 16:09

Goede vergelijking om Taylor er bij te halen. Totaal andere positie natuurlijk en ik snap best dat Koeman een x aantal spelers voor elke positie wil hebben.

Verder ben ik het totaal met je eens dat Frimpong er absoluut bij had moeten zitten. Kan zeker wat toevoegen aan het Nederlands elftal en ben bang dat hij straks besluit om niet meer voor oranje te willen spelen mocht het nog langer zo doorgaan.

10 juni 2023 om 16:09

Ajaxclub. Want Dumfries is een verdedigend wereldwonder?

10 juni 2023 om 16:14

Puur verdedigend is Dumfries echt beter dan Frimpong hoor, anders zou ik je echt aanraden nog eens wat wedstrijden van Leverkusen te kijken. Aanvallend ben ik vrij zeker dat Frimpong de betere is maar dat is dus net waar het hier om draait, bij het terugkeren van 5.3.2 naar 4.3.3 is het voor de backs nu een eerste vereiste om vooral verdedigend sterk te zijn. Frimpong heeft gewoon enorme pech van de systeemwissel waardoor hij nu afvalt op zijn zwakkere punt.

10 juni 2023 om 16:28

Ajaxclub. Maar je doet nu net alsof Frimpong net zo zwak als Blind is in verdedigend opzicht en Dumfries een Lahm is. Ik vind ze allebei geen verdedigende wereldwonders. Geen wonder dat Dumfries altijd wordt geroemd om zijn loopvermogen, maar nooit om zijn verdedigende kwaliteiten als positionering of iets dergelijks. Dumfries is echt gewoon een domme kracht die met zijn fysiek nog het 1 en ander kan compenseren, maar echt verdedigen in de puurste zin van het woord kan hij niet

10 juni 2023 om 16:40

Ja zeg dat meer tegen Pep Guardiola, of Mikel Arteta, of Jose Mourinho die een rechts of linksbuiten op positie van een wingback zet, en dat ook vaak gedaan hebben. Of die ene middenvelder bij Southampton die ineens Rechtsback moest spelen in paar wedstrijden in de Prem vorig jaar. Nee je hebt zulke trainers nodig om het spelletje vooruit te stuwen, om nieuwe speelwijze’s te ontdekken. Hoe dan ook Koeman en het woordje innoveren komt niet voor in zijn woordenboekje. En gezien hij het zo leuk vindt om met 5 verdedigers te gaan spelen kon die ‘m echt wel gebruiken.

10 juni 2023 om 16:40

@ducktaildo
Hoe kom je er nou bij dat ik doe alsof Dumfries een Lahm is? Persoonlijk zou ik het ook wel aandurven met Frimpong in een 4.3.3 maar als je probeert in het hoofd van Koeman te kruipen denk ik dat 2 of 3 dingen voor hem de balans in het voordeel van Dumfries laten doorslaan.
Dat Dumfries verdedigend stabieler is dan Frimpong is 1, dat zo lang Frimpong in het hoofd van Koeman 2e keuze is achter Dumfries hij dan liever Timber en Geertruida als back up meeneemt omdat die ook centraal achterin kunnen spelen.
En wat wss ook nog in Dumfries zijn voordeel speelt is dat ie vanavond wel gewoon een CL finale gaat spelen en al heeft bewezen naast zijn kwaliteiten als back ook te kunnen scoren op Wk's en Ek's.

10 juni 2023 om 17:52

@ajaxclub Je neemt toch je beste spelers mee? Frimpong zou ik ten alle tijden meenemen, desnoods als 12e of 13e man, indien je van 4-3-3 wil omschakelen naar een ander systeem.

10 juni 2023 om 18:13

Nee je neemt het beste team mee. Dat is van alle tijden. Destijds met bv Seedorf werd dat ook al gedaan. Dumfries is echt geen technicus en ja Frimpong is heeft een prima/goed seizoen. Maar hij heeft echt niet de voorkeur boven Dumfries. Daarvoor laat Dumfries gewoon continu wel een goed niveau zien. En als hij dan niet in de basis staat zijn er vele redenen die je kunt bedenken om hem er niet bij te halen. En als hij dan bedankt voor het EK met de jeugd dan is dat voor mij een extra reden om hem maar ff nog niet op te roepen. Ook voor Frimpong is het “graag of niet”!

10 juni 2023 om 18:38

Frimpong is geen Nederlander. Een Nederlander spreekt namelijk de Nederlandse taal. Kokcu wist dat hij niet goed genoeg was voor oranje en koos daarom voor Turkije. Ziyech koos uit wraak voor Marokko, omdat hij 1x niet werd geselecteerd. Iets wat op dat moment niet eens onlogisch was.

10 juni 2023 om 18:45

Tja Ducktaildo, je kunt Dumfries wel afschilderen als een domme kracht. Maar dat is hij echt niet. Hij is fysiek sterk met een geweldige loopvermogen. Hij heeft de drive naar voren en is vaak tijdig terug om ook verdedigend zijn taak te vervullen. Daarnaast versiert hij regelmatig strafschoppen en vrije trappen en compenseert hij veel met zijn loopvermogen.

Hij staat niet voor niets straks in de basis in de CL finale. Hij kan echt wel wat en anders stond hij niet in de basis bij een club uit het land waar ze verdedigen hebben uitgevonden.

En ja Frimpong had er van mij prima bij gemogen als backup van Dumfries. Maar is voorlopig echt niet beter.

10 juni 2023 om 18:57

Kokcu zou nu gewoon dik basis staan bij NL. Maar voelt zoch meer Turk dan Nederlander. Heeft echt niets met kwaliteit te maken!

10 juni 2023 om 19:27

BurdyM. Eigenlijk bevestig je gewoon mijn punt.

10 juni 2023 om 19:53

Niet mee eens, en dat is verder prima. Maar ook bij Seedorf ben ik van mening dat hij altijd mee had gemoeten in 2010. Al was Seedorf destijds routinier, dus was het misschien lastiger om een plek op de bank te verkopen. Frimpong heeft 0 interlands en mist de waardering die hij wel verdient. Spelers opnemen in een 23-koppige selectie betekent niet dat je ze moet opstellen, maar een speler zoals Frimpong (in zijn huidige vorm) lopen er maar weinig van rond momenteel met de Nederlandse nationaliteit. Daarom: altijd meenemen!

10 juni 2023 om 22:49

@ajaxclub, dat Dumfries met Inter een CL finale speelt, is meer dankzij de loting. Het niveauverschil tussen beide halve finales was echt enorm. Inter zit naar mijn mening niet eens in de top10 van de wereld als het gaat om teams, het is voornamelijk subtop in die selectie, net als Dumfries zelf. Frimpong gaat nu stap naar wereldtop maken, maar is nu idd nog niet verder dan Dumfries. Maar wel veel verder natuurlijk dan Geertruida en Timber. Als je hem dan niet mee neemt kan een tactische keuze zijn, dat overkomt meer spelers in Oranje, zie centraal achterin. Maar heb dan wel het respect naar zo'n jongen om dat uit te leggen. Deze opmerking van Koeman slaat nergens op. Toont weinig respect en waardering voor de staat van dienst van Frimpong.

10 juni 2023 om 23:52

Dikke onzin, als je NL paspoort hebt ben je Nederlander, punt.....

11 juni 2023 om 03:32



D.pranjicik denk dat jij de plank volledig mist slaat dumfries hoort gewoon te spelen.
Dat er mensen zijn die twijfelen aan dumfries hij speelt op het hoogste nivau in
Italiã« en dan komen ze aan met firmprong. O ja hij staat ook nog is in de finale
van de champions league.

10 juni 2023 om 15:36

Vind het echt kwalijk dat een voetbal carrière in principe afhankelijk is van je trainer en of ie je wel mag of niet, bah wat een ego…

10 juni 2023 om 16:03

Koeman leeft in de waan dat er sinds zijn vertrek bij Oranje niets is veranderd en denkt dat ‘ie prima op dezelfde voet verder kan. Hij vergeet alleen dat Van Dijk, De Jong en Memphis allen op hun top zaten destijds. De Jong zit dat nog steeds, maar kan het niet alleen en Koeman is niet zo goed als dat ‘ie denkt dat ‘ie is en is blijkbaar ook vrij rancuneus. Frimpong moet namelijk ten alle tijden mee, want Koeman vond toch dat de beste spelers altijd bij Oranje zouden moeten zitten? Jammer dat deze jongen op het WK 2026 waarschijnlijk voor Ghana of Engeland speelt.

10 juni 2023 om 15:37

Dat is Frimpjng inderdaad , hij is de beste rechtsback kan 10x beter voetballen dan Dumfries. Met de Ligt, van Dijk, Ake heb je een zeer sterke verdediging. Frimpingpong zou perfect passen.
En dan gaat Koeman ook nog zulke dingen roepen.
Dumfries is misschien niet veel slechter maar Frimpong hoort er bij te zitten.
Van mij mag Koeman hier voor ontslagen worden.

10 juni 2023 om 15:51

Frimpingpong kan inderdaad over de flanken heen en weer stuiteren met zijn conditie en aanvallende drang

10 juni 2023 om 15:56

Als v dijk zn oude niveau weer haalt wel want wat die afgelopen seizoenen na zn blessure heeft laten zien is vrij mager. Maar hij is wel de 1e die met zn vinger naar anderen wijst

10 juni 2023 om 18:48

Hou nou gauw op zeg. Ja Frimpong is een leuke speler maar echt niet beter dan Dumfries. Dumfries staat vanavond in de CL finale in de basis. Laat Frimpong dat eerst maar eens halen.

Hij hoort zeker bij de selectie ipv Timber ofzo want we hebben CV genoeg en hij toch uit vorm.

10 juni 2023 om 19:16

Wat een kul argument van die CL finale BurdyM... Dat heeft niks met de individuele kwaliteiten van een speler te maken, maar met bij welk team je speelt en hoe goed dat team is. Inter zou die CL finale ook gehaald hebben met Frimpong op de positie van Dumfries... Gewoon een compleet kut argument.

En de 433 is ook onzin, want ook Dumfries speelt al 2 jaar geen 433 meer.

10 juni 2023 om 19:43

@JackieBoy,

Ja zo Frimpong ook de CL finale spelen? Je komt als team alleen zo ver als alles klopt in het team. En laat Dumfries nu een hele belangrijke rol hebben in dat team.

Moet Frimpong mee? absoluut!
Maar dan ten koste van een CV. Tenslotte hebben we met De Ligt, Ake, De Vrij, Van Dijk, Sven Botman en vd Ven…

Het lijkt me logisch dat Frimpong, in het elftal van het jaar Bundesliga staat, op zijn minst mee genomen dient te worden?

10 juni 2023 om 15:40

Frimpong is gewoon onze beste rechtsback ondanks dat ik groot Dumfries fan ben en hij zit niet eens bij de selectie. Snap zijn keuze wel.

10 juni 2023 om 15:41

Ja precies. Geef mij maar weer Van Gaal als bondscoach. Koeman vind ik zo’n verschrikkelijk irritante trainer. Om van Gaal kan ik nog wel lachen, maar om Koeman hangt zo’n extreem negatieve vibe heen. Tot nu toe is het vooral vriendjes politiek.

Frimpong niet oproepen is echt gekkenwerk en vervolgens ook nog zo’n reactie geven gaat me echt te ver. Hoop dat we snel van hem af zijn.

10 juni 2023 om 15:45

Koeman voelt zich een hele meneer, dat zie je ook in die serie van ex internationals met Sneijder enz. Je ziet gewoon dat hij zich de koning voelt daar met allemaal nietszeggende kleine spelers om hem heen.
Het is gewoon een irritante kwal.

10 juni 2023 om 15:45

Hij hoort er ook gewoon bij en dan samen met Dumfel Demfries uitmaken wie eerste rechtsback wordt.

10 juni 2023 om 15:48

En dat gaat dan Frimpong zijn. Want Dumfries kan natuurlijk helemaal niet voetballen. Alleen meters maken, nou dat kan Jeremy Frimpong ook, maar dan met de bal aan een touwtje.

10 juni 2023 om 16:39

Van Gaal ging nog een stapje verder door Rensch op te roepen op die positie boven bijv. Frimpong en Geertruida.

10 juni 2023 om 19:20

Nee grapjas, hij kan helemaal niet voetballen. Daarom staat hij ook in de CL finale

10 juni 2023 om 19:59

Hij kan idd niet voetballen met z’n grote harde voeten. Die finale hebben ze niet dankzij hebben gehaald. Inter heeft sws de finale met veel geluk en slechte tegenstand gehaald.
Als Rensch daar rechtsmiddel zou spelen had Inter waarschijnlijk ook gewoon de finale gehaald, komt echt niet door Dumfel Demfries de platvoet.

10 juni 2023 om 15:54

Idd maar zn maatje wijnaldum die het niveau zwaar gezakt is neemt die wel mee

10 juni 2023 om 16:16

Inderdaad, waar Frimpong inderdaad jong Oranje is ontstegen, bewijst Koeman zelf van laag niveau te zijn. Snap niet dat men zo blij was met zijn terugkeer. Dit soort fratsen waren te voorspellen. Hij kiest enkel voor zijn vriendjes, maar die presteren niet meer. We hebben de nieuwe aanwas zoals Frimpong nodig. Hoe kun je iemand die in het elftal van het seizoen van de Bundesliga negeren? Dan heb je je bewezen.

Zijn argumenten zijn ook kul. Frimpong zou niet kunnen verdedigen, wat al gelul is. Maar dan nog wel Blind en Dumfries selecteren die als back ook bewezen hebben verdedigend zwak te zijn...

Hoe kan je zijn keuze niet begrijpen is gewoon onze beste rechtsback, maar ja had niet anders verwacht dan zo'n antwoord van Koeman...

10 juni 2023 om 15:47

Dat is nog maar de vraag, Koeman legt volgens mij netjes uit waarom hij dat anders ziet. Kun je het mee oneens zijn, prima. Wellicht had ik ook een andere keuze gemaakt, maar Frimpong is echt niet de redder in nood voor Oranje.

10 juni 2023 om 16:08

Had dat met zijn scorend vermogen best kunnen zijn, nu zullen we het echter nooit weten.

10 juni 2023 om 15:50

Dit kan ook echt alleen binnen het Nederlandse voetbal gebeuren. Spelers moeten vooral heel nuchter zijn, geen enkele vorm van zelfverzekerdheid tonen. Frimpong presteert wekelijks in een grote competitie en zit in het Bundesliga elftal van het jaar. Onbegrijpelijk dat je dan niet eens wordt opgeroepen voor het grote oranje ondanks alle middelmaat die daar rondloopt.

10 juni 2023 om 15:56

Een trainer moet toch keuzes maken? Als hij Dumfries een meer geschikte rechtsback vindt kan dat toch? Waarom hij hem niet als back up meeneemt weet ik niet, maar om hem nu zonder weet van wat er speelt af te serveren. Nogmaals het is niet zo dat we Robben op de top van z'n kunnen thuis laten he.

10 juni 2023 om 15:57

Nee maar zn uitgerangeerde en volgevreten maatje wijnaldum roept die altijd als 1e op. Die is niet meer van het niveau

10 juni 2023 om 16:06

Dat is een andere discussie. Dat gaat niet om Frimpong. Overigens zijn er genoeg argumenten te benoemen om de (inderdaad matige spelende) Wijnaldum toch mee te nemen. Ervaring, krediet, gebrek aan een significant beter alternatief.

Ik snap Frimpong hier toch echt heel goed eigenlijk. Wat moet hij nog meer doen voor een plek bij het grote Oranje

Yep die gaat voor Ghana kiezen.

10 juni 2023 om 15:34

Of Engeland, dat kan dacht ik ook, dat wij hem kwijt zijn voor Nederland lijkt mij wel en vind ik ook te begrijpen als je zo behandeld wordt

10 juni 2023 om 15:37

Bij Engeland heb je nog Trent, Walker en Trippier, lopen. Daarnaast worden spelers als Tomori daar ook niet opgeroepen ipv Maguire bijvoorbeeld. Is daar net zo dramatisch opgezet voor Frimpong als bij ons.

10 juni 2023 om 15:40



Echter heeft Engeland TAA, Wan-Bissaka, Walker en James voor die positie, dus daar gaat ie zich niet tussen spelen denk ik.. Maar Ghana zou ik goed begrijpen zeker

Edit: vergeet zelfs Trippier

10 juni 2023 om 15:37

Ik zou het hem niet eens kwalijk nemen, gewoon ridicuul. Koeman moet ontslagen worden want die man is een gevaar voor de toekomst van het NL voetbal op deze manier. En nee, dan heb ik het niet alleen over de Frimpong kwestie. Ook tal van andere conservatieve idiote beslissingen die ons voetbal jaren terugwerpen in de tijd.

Koeman is toch echt een dwaas. Frimpong denkt dat toernooi niet ontstegen te zijn, hij is dat toernooi ontstegen. Beste back van de Bundesliga dit seizoen (volgends de Bundesliga zelf) en een speler die een stap gaat zetten naar de absolute top deze zomer.

10 juni 2023 om 15:36

Koeman zoekt gewoon een stok om mee te slaan. Eerst de gelul dat die verdedigend kwetsbaar is, maar wel Blind 2 interlands minuten te geven en hem nu op de reservelijst te zetten. Ik ben er van overtuigd dat Koeman Frimpong gewoon niet wil selecteren omdat die geen Nederlands kan spreken. Koeman moet in deze gewoon over zijn eigen schaduw heen stappen ipv de alwetende conservatieve ouwe man uit te hangen.

10 juni 2023 om 15:38

Dat maakt niet uit. Of hij nu denkt het niveau te zijn ontstegen of niet is niet relevant. De bondscoach maakt zijn keuzes, geeft daarvoor argumenten. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Maar je niet meer beschikbaar stellen is geen goede reactie. En de mensen die veel BL kijken weten ook wel dat Frimpong geen Dani Alves is om het maar zo te zeggen.

10 juni 2023 om 15:53

Hij gaat dan ook akkoord met die argumenten want er is geen enkele reactie van hem geweest in de media.

Dat betekent echter niet dat je maar moet gaan meedoen in de zomer aan een jeugdtoernooitje. Daar zijn ook meer dan genoeg valabele argumenten voor te bedenken.

10 juni 2023 om 15:59

Zoals? Als je wordt uitgenodigd je land te vertegenwoordigen op het een na hoogste niveau en je doet dit niet omdat je het oneens bent met de keuze van een bondscoach komt dat op mij niet heel lekker over.

10 juni 2023 om 16:10

Hij is 22 en een van de spelers in het jaar van de budesliga. Dan doe je niet mee aan een jeugdtoernooitje nee.

Kans op blessures. Geen rust voor de zomer. Mogelijke hinder voor een potentiële transfer. En eigenlijk is het gewoon een belediging hem daar voor te selecteren.

10 juni 2023 om 16:13

Hoe weet jij dat hij dit doet omdat hij het niet eens is met de keuze van de bondscoach? Misschien wil hij zich in alle rust voorbereiden op en met zijn volgende club, wat een heel valide reden zou zijn. En op het één na hoogste niveau serieus, zelfs een kwalificatie wedstrijden tegen Gibraltar heeft al een hoger niveau.

10 juni 2023 om 16:15

Dan zijn we het vandaag niet eens. De status om dit te doen heeft Frimpong wat mij betreft nog lang niet.

10 juni 2023 om 16:16

@wandering, jong oranje is na het grote oranje nu eenmaal het een na hoogste niveau of je dat nu leuk vindt of niet. En nee rustig voorbereiden of een transfer is wat mij betreft geen goede reden om af te zeggen. Of zou hij dat voor een WK met oranje ook gedaan hebben?

10 juni 2023 om 16:30

Die status heeft hij wel Kuna, en als je dat niet wilt of kunt zien zegt dat toch wel heel veel over jouw kijk op het internationale voetbal.

10 juni 2023 om 16:32

Ben het niet met je eens dat wedstrijden met jong oranje het één na hoogste niveau is, WK is het hoogste niveau EK het één na hoogste, kwalificatie wedstrijden 2 na hoogste en zelf dat toernooitje wat deze week gespeeld wordt is nog van een hoger niveau, maar vooruit. Dat jij een WK met wedstrijden tegen Argentinië en Senegal gaat vergelijken met een jeugd EK onder v Looi tegen Wales en Moldavië, tja dan zijn wij snel klaar en zullen wij het zelfs bij benadering nog niet eens worden

10 juni 2023 om 16:35

@consy, dat is nooit het sterkste argument. Iemand die het niet met je eens is betichten van een gebrekkige kijk op de zaak. Had ik ook niet echt achter je gezocht.

10 juni 2023 om 16:41

Je slaat gewoon onzin uit, we hebben het over een jeugdtoernooitje waar niemand ook maar ene moer om geeft. Het is irrelevant en daarbij een belediging om zo'n speler daarvoor te selecteren. Waarom risico's nemen voor zoiets irrelevants wanneer er een transfer in de lucht hangt. Tja als hij het echte Oranje hiervoor had afgezegd had ik hem ook afgekraakt hier maar het gaat hier niet om het echte Oranje want wij hebben incapabele idioten aan het roer staan die hem daarvoor links laten liggen.

10 juni 2023 om 16:44

Wellicht ben ik dan principiëler dan jij. Ik vind uitkomen voor je land een eer waartegen je nooit nee zegt. Misschien kijk ik daar anders tegenaan dan de Nederlander, dat zou kunnen consy.

10 juni 2023 om 16:46

Ja hoor, droom lekker verder.. net alsof een speler met status gekozen gaat worden voor een jeugdtoernooi? Wat heb je gesnoven?

10 juni 2023 om 17:02

Enige wat jij doet is de beslissingen van Koeman goedpraten terwijl iedereen het hier eens is dat Frimpong gewoon mee moet. Niet serieus te nemen eigenlijk.

10 juni 2023 om 17:11

Het gaat niet om goed praten lieve schat. Moeten we hier allemaal achter elkaar aanlopen ofzo? Ik zou hem zelf ook meenemen, MAAR, Koeman maakt een keuze. Daarvoor geeft hij inhoudelijke argumenten .Vervolgens wordt hier gedaan met z'n allen of we Messi thuislaten. Nou dat is niet zo kan ik je vertellen. Daarnaast is de reactie van Frimpong niet naar mijn zin, omdat ik vind dat je een uitnodiging voor je land nooit afslaat. Daar mogen jullie het met z'n allen mee oneens zijn hoor, maar zo sta ik er in.

10 juni 2023 om 17:21

Kijk ik daar anders tegenaan dan de Nederlander.. .. .. .. .. .. .. Aaah je bent dus geen Nederlander, dat verklaart waarom jij het wel oké vindt dat hij niet opgeroepen is. 🤣🤣😜😜

10 juni 2023 om 17:27

@wandering, jawel hoor. Inmiddels wel, maar ik heb misschien een iets meer aanwezig nationaal gevoel en trots. Of als je het negatief wil zien, temperament 😜

10 juni 2023 om 18:03

Ik vind temperament een positiever woord dan "nationaal gevoel/nationalisme" trots zijn op iets waar je zelf totaal geen invloed op hebt is vrij bizar naar mijn mening.

10 juni 2023 om 18:23

@ blackthought, dan draai ik het voor jou om 😉

Anyway, trots zijn op je land is iets heel normaals voor m'n gevoel. Je vertegenwoordigd het met z'n allen, streeft naar hetzelfde en bent bereid daarvoor samen tot het uiterste te gaan. Dat mis ik in NL wel eens, alsof het daar inderdaad minder leeft of minder belangrijk is.

11 juni 2023 om 13:28

"Lieve schat"? Zou andersom gezegd moeten worden in de huidige tijd..heerlijk die dubbele standaarden

10 juni 2023 om 15:40

Ze maken er weer een potje van. Sowieso hadden ze Koeman nooit opnieuw moeten aanstellen nadat hij voor Barcelona koos. Zwaktebod is het. Ik zou lekker voor een ander land kiezen als ik Frimpong was. Genoeg is genoeg.

10 juni 2023 om 15:42

Precies, het is echt bizar. En hij wordt er nog niet eens vol voor aangevallen in de NL media, dat is opzichzelf al een enorme schande. Als al die nep journalisten de kans kregen hem live te pijpen zouden ze het nog doen ook, alles voor hun 88' held.



Dit soort jongens gewoon nooit meer oproepen. Laat gaan. Als je te beroerd bent jezelf te laten zien in Jong Oranje dan wil je ook niet spelen voor het grote Oranje.

10 juni 2023 om 15:35

Niet mee eens, iedereen behalve Koeman ziet dat Frimpong er altijd bij hoort te zitten. Als hij dan nooit de kans krijgt, had ik ook bedankt voor jong Oranje. Bizar hoe er met sommige spelers wordt omgegaan.

10 juni 2023 om 15:35

Als je meegaat naar het WK en vervolgens je seizoen in de Bundesliga doorzet op een wijze dat jij gezien wordt als beste rechtsback van de competitie, dan snap ik heel goed dat je jezelf niet meer hoeft te laten zien in Jong Oranje.

Frimpong gaan we ook niet meer oproepen, want die heeft binnenkort een ander nationaal tenue aan terwijl die een transfer heeft binnengehengeld bij een topclub. En dan heb je al twee spelers minder die je echt heel goed kon gebruiken (Ziyech en Frimpong).

10 juni 2023 om 15:38

Die gozer is veel te goed voor jong oranje. Beste rechtsback van de Bundesliga. Frimpong zou echt compleet gek zijn om naar jong oranje te gaan. Hopelijk kiest hij voor een land waar hij wel gewaardeerd wordt door de bondscoach.

10 juni 2023 om 15:40

Soccerfan_1. Makkelijk lullen natuurlijk. Frimpong staat voor een stap richting een topclub en dat ga je natuurlijk niet op het spel zetten voor zo'n veredeld zomeravond toernooitje. Zo'n jeugd EK stelt echt geen fluit voor. Ik had ook bedankt in deze. Breek je straks je been in een stadion waar nog geen 500 man zit en daar gaat je transfer.

10 juni 2023 om 15:43

Wat zal hij daarvan balen zeg... Nooit meer voor Oranje spelen, wat een nachtmerrie! Oranje is al een tijdje niks meer. Veel keuzes worden gemaakt op basis van het verleden (vriendjes van de bondscoach) en een middelmatig elftal. Nederland mag blij zijn dat zo'n talent voor Oranje kiest. Deze man is zelfs op rechtsbuiten beter dan bijna iedereen (samen met Malen). Het is niet vreemd dat spelers als Ziyech en Mazraoui voor Marokko kiezen en spelers als Luuk de Jong (ook al heeft hij het niveau niet) bedanken.

10 juni 2023 om 17:25

Denk dat het ook niet meer nodig is, ga er vanuit dat Frimpong nu wel voor Ghana gaat kiezen, als je als beste rechtsback van de BL al niet opgeroepen wordt, dan snap hij ook wel dat hij sowieso nooit opgeroepen wordt

Lekker bezig Koeman, het is wachten totdat je hem helemaal niet meer kan oproepen. Totaal de verkeerde beslissing, zeker als je ziet dat ie Wijnaldum wel oproept. Of een Blind die geen wedstrijd meer speelt (+ het niveau niet meer aan). Of een de Roon.Je kan wel Hateboer weer oproepen! Aangezien je een keuze minder heb binnenkort.

Enkele grootmachten van het Europese voetbal zien Frimpong graag komen als versterking in de komende transferperiode, maar Koeman vindt Frimpong niet goed genoeg... Het niveau van Jong Oranje is hij zeker ontstegen. Had ik hem desondanks graag bij Jong Oranje gezien zodat hij zich ook daar nog eens kon bewijzen? Ja. Het EK was een mooi podium geweest om dat te doen.

Dat denkt hij niet alleen, dat is hij ook. Onbegrijpelijk dat Koeman hem niet heeft geselecteerd. Het zal me niet verbazen als we deze jongen nooit in oranje gaan zien.

Wat een domme opmerking van Koeman zeg. Je passeert 1 vd beste verdedigers van de Bundesliga en dan verwacht je zo maar even dat hij met hangende pootjes bij jong aan gaat sluiten. Weet niet wie hier arrogant is hoor.

Beste back van het afgelopen seizoen in de Bundesliga, maar nee hij is het niveau van Jong Oranje nog niet ontstegen... tuurlijk Koeman. Wat een onzin.

Ondanks dat ik snap dat je er de pee in hebt moet je natuurlijk nooit gaan bedanken voor Jong Oranje. Wat voor een onzin is dat? Laat het nog maar een seizoen zien of bij een andere club, als je echt zo goed bent kom je er wel. Het moet ook voor de spelers van Jong Oranje een hele eer zijn om ervoor te mogen spelen. Dichterbij het echte Oranje kan je niet komen! Slappe mentaliteit, maar wel menselijk om er de pee in te krijgen.

10 juni 2023 om 15:37

Kom op man, als jij een A voetballer bent en je moet met allemaal C voetballers spelen dan is dat geen eer maar een belediging

10 juni 2023 om 15:49

Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Puur op kwaliteit is het zeker een aanstormende topspeler. Dat hij misschien niet helemaal in het systeem past, en met Dumfries, Geertruida en Timber die ook als rechtsback kunnen een aantal zeer geduchte concurrenten heeft, daar zit ook wel wat in natuurlijk. Maar hij is zonder twijfel goed genoeg voor Oranje. Alleen mentaliteit twijfel ik nu ook wel een beetje aan. Eigenlijk heeft deze jongen bijna niks met Nederland, dus zal de eer om voor Oranje uitkomen hem logischerwijs minder zwaar wegen dan iemand die hier is opgegroeid. Frimpong woonde slechts tot zijn zevende in Nederland, ik denk dat hij met zowel Ghana als Engeland meer affiniteit zal hebben op persoonlijk vlak. Dan is het eigenlijk een beetje vreemd om voor Nederland te kiezen vind ik. Zo zag ik bijvoorbeeld gister ook Balogun en Musah bij een persconferentie voor het Amerikaanse elftal, die jongens spreken ook gewoon Engels als Britten omdat ze dat eigenlijk veel meer zijn dan Amerikanen. Ik vind het persoonlijk niet een heel goede ontwikkeling dat spelers die toevallig net in aanmerking komen voor een paspoort, en dus eigenlijk weinig binding hebben met een desbetreffend land, maar kiezen voor een land omdat het goed uitkomt voor hun carrière. Dan zie ik liever een iets mindere speler die zich wel duidelijk kan identificeren met het land.

10 juni 2023 om 16:02

Goonerkid. Waarom denk jij dan dat die voor Nederland wil spelen? Voor het sportieve? Dan zou die beter voor Engeland kunnen kiezen? Hij heeft zelf aangeven om voor oranje te willen spelen? Waarom zou die dat dan zeggen?

10 juni 2023 om 16:39

Bij Engeland zou hij denk ik helemaal niet worden opgeroepen, misschien pas als hij een stap zou maken naar de Premier League en daar wekelijks uitblinkt bij een topploeg. Maar voor nu heeft Engeland met Trippier, James, Alexander-Arnold en Walker een zwaar luxeprobleem op de rechtsback positie. Verder kunnen spelers als White en Stones daar ook spelen, en hebben ze ook nog een paar goede rechtsbacks die nooit worden opgeroepen maar bij menig land wel zoals een Joe Gomez, Walker-Peters, Wan-Bissaka en James Tavernier. Dus ik denk niet dat hij daar überhaupt tussen zou kunnen komen. Bij Nederland heeft hij veel meer perspectief, mits de bondscoach hem gewoon oproept zoals het geval zou moeten zijn. Ik denk inderdaad dat het vooral het sportieve is, Nederland zal toch ook altijd wel beter zijn dan Ghana wat een andere optie voor hem is. Maar ik kan mij best voorstellen dat hij niet heel veel affiniteit zal hebben met Nederland, buiten die eerste zeven jaar van zijn leven. Hij spreekt volgens mij maar heel minimaal Nederlands, en allebei zijn ouders zijn Ghanees. Dan neem ik het ook totaal niet kwalijk als hij zich niet Nederlands voelt. Balogun die ik noemde zal exact hetzelfde zijn, die jongen is toevallig in New York geboren van Nigeriaanse ouders maar naar Londen verhuist toen hij nog een baby was. Heeft dus eigenlijk verder niets met de VS maar wel onlangs gekozen voor ze gekozen omdat hij weet dat hij daar meteen volop de kans gaat krijgen als eerste spits, en daarnaast is het voor een speler ook commercieel aantrekkelijk. Zo gaat dat steeds vaker, ook bij spelers die wel binding hebben met een tweede land. Veel Afrikaanse landen weten bijvoorbeeld nu spelers te overtuigen wanneer het duidelijk is dat een interland carrière bij het land van geboorte er niet in zal zitten. Bijvoorbeeld iemand als Aouar, die ooit een oefenwedstrijd voor Frankrijk heeft gespeeld maar nu voor Algerije heeft gekozen. Dat is natuurlijk zeker omdat hij binding heeft met Algerije, maar ook wel omdat hij weet dat hij bij Frankijk niet snel meer zal worden opgeroepen.

Als je 1 van de beste backs in de Bundesliga bent, ben je het niveau van Jong Oranje inderdaad ontstegen. Dan hoor je basisspeler te zijn in Oranje en op z'n minst op de bank te zitten. Die Koeman is echt helemaal van het padje geraakt. Wat loopt die momenteel te stuntelen, zeg!

Dat is ie ook. Een vd beste backs in de Bundesliga, maar Koeman haalt hem er niet bij.. wat een kerel joh. Maar in eerste instantie wel weer Blind erbij halen. Snap wel waarom ze hem in Barcelona liever kwijt waren.. die kerel snapt er gewoon niks van.

Als je in alle lijstjes bij de beste spelers van de Bundesliga wordt genoemd is het toch ook niet heel gek dat hij dat denkt. Haal zo'n jongen gewoon bij de A-selectie en vertel hem wat er van hem wordt verwacht. Daarbij zijn de Nationsleague wedstrijden gewoon oefenwedstrijden en dus de aangewezen potjes om deze jongen een kans te geven.

Verkozen tot beste rechtsbuiten van de Bundesliga, maar niet goed genoeg voor Oranje?
Ik vind het maar niks met Koeman, en heb ik eerder ook niet gedaan. Dit gaat weer op niets uitlopen

Wat een totaal idioot deze Koeman, hij boort ons gewoon een potentiele wereldtopper in Oranje door de neus met zijn gestoorde gebrabbel. Ontslaan deze man, voordat het te laat is.

10 juni 2023 om 15:38

Precies dit. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat hij het talent van Frimpong niet onderkent. Dan moet je wel echt stekeblind zijn.

Definitief einde verhaal dus voor Frimong!

10 juni 2023 om 17:29

Lijkt mij wel ja, als je voor zo'n lullig toernooitje al niet opgeroepen wordt, dan lijkt het mij verstandig voor hem om het ergens anders te proberen

Klasse Koeman, duw hem nog maar verder naar Ghana. Echt ongelooflijk hoe er met die jongen om wordt gegaan. Een van de grootste talenten die we hebben.

Team of the Season in de BL en doet het al meerdere jaren daar prima, kan naar Barca, Bayern en Man U, staat waarschijnlijk nog wel bij meerdere topclubs op de radar.. Maar is volgens Koeman net goed genoeg voor Jong Oranje? Wat een onzin Het is wachten op een wonder of tot Frimpong kiest voor een Ghana..

Sowieso ongelooflijk dat deze overrated mislukkeling opnieuw bondscoach mag worden alsof er geen andere coach in Nederland bestaan. Wat een grap zeg niet te geloven.

Iedereen snapt het, koemand blijkbaar niet!! Frimpong moet gwn voor Ghana of Engeland uitkomen

10 juni 2023 om 16:58

Als ie bij NL geen kansen krijgt zal het Ghana worden. Engeland heeft met Trent, Reece James en Trippier al genoeg toppers op rechtsback.

Zo verschikkelijk zonde dit koeman. Geweldige speler die je mee moet nemen. En dan laat je die andere oelewapper afvallen. Had deze jonge mee genomen. Zucht

Koeman is denkt is zijn eigen niveau een beetje ontstegen! Gaat komend toernooi hard op zijn bek...

Spelers die eindtoernooien met hun land afzeggen wordt nooit gewaardeerd. Ook al vindt hij (terecht) dat hij had bij Oranje voor de Nations League moeten zitten, dan moet je je daar toch overheen zetten en meegaan naar het EK. Hij speelt daar tegen prima tegenstanders, Koeman kijkt mee, dus dé manier om zijn ongelijk te bewijzen en een plek af te dwingen.

Top.

Beste rechtsback die Nederland heeft zijn we kwijt.

Als Frimpong zou ik met deze dwaas als bondscoach toch echt bedanken in het vervolg.

10 juni 2023 om 16:41

Of je bewijst zijn ongelijk in jong oranje en wordt de volgende keer wel geselecteerd voor het grote oranje.

10 juni 2023 om 17:10

Of je laat je niet schofferen en gaat lekker bij Ghana voetballen, kom op zeg, het moge duidelijk zijn dat hij om niet voetbal inhoudelijke redenen gepasseerd is, en we hebben het niet over de back van jong Twente, we hebben het over de beste back van de Bundesliga

Het is mss wel handig als sommigen zich ook even verdiepen in systemen en wat de sterktes en zwaktes van Frimpong zijn. In het systeem van Van Gaal was Frimpong perfect al moest hij daar ook al Dumfries voor zich dulden maar nu we weer terug naar 4.3.3 zijn is er genoeg te zeggen voor de keuzen van Koeman om hem te passeren. Bij het huidige Nederland in een 4.3.3 formatie dan heb je wel 2 backs nodig die vooral verdedigend sterk zijn en dat is nou net het mindere punt van Frimpong. En het tweede nadeel van Frimpong is dat hij alleen als back kan spelen waar spelers als Geertruida en Timber die er dus wel bijzitten het voordeel hebben dat ze zowel back als centraal kunnen spelen.
Als je naar het huidige systeem kijkt wat Koeman speelt en de multifunctionaliteit van Timber en Geertruida is het niet zo heel gek dat Frimpong er naast valt.

10 juni 2023 om 15:46

Geertruida kan ik mee inkomen, die is zowel op CV als RB prima, maar Timber moet je echt niet op RB willen, dat liep echt niet lekker bij Ajax. Die moet CV blijven, en die heeft na afgelopen seizoen nog voldoende te ontwikkelen daar...

Frimpong is 22, jong genoeg en tijd genoeg om te ontwikkelen op verdedigend vlak? Haal hem gewoon bij de selectie, laat hem meetrainen en leren van een Aké, de Ligt, van Dijk, etc, is alleen maar waardevol voor hem. En aanvallend is het een heerlijk wapen om hem er bij te hebben! Je kunt hem met de trainingen ook een 4-3-3 aanleren.. het is gewoon stupide om hem niet op z'n minst een kans te geven, kom op zeg. Gozer staat in het Team van het Jaar en kan naar de Europese top

10 juni 2023 om 15:51

Dan moet hij Dumfries eruit spelen anders gaat het toch moeilijk voor hem worden. Bij het samenstellen van een selectie heeft een coach toch graag spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen en als je dan zoals Frimpong op dit moment op de pure rechtsback positie achter Dumfries wordt ingeschaald is het niet zo gek dat hij met Timber en Geertruida 2 spelers kiest die als nood back kunnen spelen als Dumfries wegvalt maar die dus ook centraal kunnen spelen. Ik denk oprecht dat Koemand Frimpong een te groot risico vindt als back in een 4.3.3 en als back up back achter Dumfries liever kiest voor 2 spelers die ook centraal uit de voeten kunnen. Het is heel zuur voor hem maar het is wel de logica hoe coaches selecties samenstellen.

10 juni 2023 om 15:53

Grappig dat je andere beticht van het te weinig verdiepen in systemen en Frimpong terwijl je zelf onwaarheden verteld. Frimpong kan namelijk prima de hele flank bestrijken. of dat rechtsmid, rechtsback of rechtsbuiten is maakt geen enkele donder uit. Als verdedigen zo belangrijk is als back waarom wordt Blind dan nog opgeroepen? En dan kom je aan met Timber die in geen verste verte een RB is. Dumfries is namelijk de 2de rechtsback en die moet het ook niet hebben van verdedigen. Speelt ook nooit in een 433

10 juni 2023 om 16:05

Dumfries de 2de rechtsback? In jou ogen? Want of het nu Koeman, De Boer, Van Gaal of nu weer Koeman is, ze kiezen allemaal voor Dumfries als eerste keus op de back. Zelfs tijdens het WK toen we wel met wingbacks speelden kreeg Dumfries de voorkeur boven Frimpong. Zijn al die coaches dan compleet gestoord of zullen ze toch allemaal hun bedenkingen hebben bij de verdedigende kwaliteiten van Frimpong?
En over Blind is ook niet echt een handige opmerking want die zat alleen nog bij de voorselectie maar is inmiddels ook afgevallen. En als Blind wel nog geselecteerd was heeft dat met precies dezelfde reden te maken waarom Timber en Geertruida erbij zitten als eventuele back up voor Dumfries. Multifunctionaliteit is toch echt het toverwoord, spelers die op meerdere posities uit de voeten kunnen hebben bij het samenstellen van zo'n selectie bijna altijd een streepje voor.

10 juni 2023 om 16:09

Ik heb het erover dat Dumfries de 2de rechtsback is die opgeroepen is. Niet dat hij back up zou zijn. Dumfries en Geert voor rechtsachter. Timber is centraal dus die heeft geen toegevoegde waarde in de discussie.

Frimpong speelt pas regelmatig toen van Gaal bondscoach was en nu Koeman. Onder van Gaal was het absoluut een schande ja. Omdat hij perfect gemaakt is voor het wingback systeem.

Maar Koeman maakt hier zeker grote fouten mee. Die jongen wordt niet voor niets gehaald voor de rechtsback positie bij een topclub. Of hebben al die mensen bij die topclubs er geen verstand van? Als je een beetje een coach van formaat bent zorg je dat hij gewoon in het systeem past. Heeft de meeste kwaliteiten vergeleken met de andere rechtsbacks.

10 juni 2023 om 16:18

Als een aanvallende back niet kan in een 433 waarom zie je die dan overal? En waarom zou er dan interesse zijn van Bayern en United. 10 Hag en Tuchel zijn toch niet achterlijk?

10 juni 2023 om 16:19

Maar als Koeman kiest voor wat jij ook zegt Dumfries en Geertruida voor de rechtsback positie dan is er toch ook geen plek nu voor Frimpong? En ik weet niet of jij bedoelt dat jij denkt dat Dumfries nu de back up is maar dat betwijfel ik toch ten zeerste hoor. Kijk er niet raar van op dat Dumfries woensdag tegen Kroatië gewoon basis speelt en Geertruida op de bank zit. Ik zeg niet dat ik dezelfde keuzes zou maken maar de energie van Dumfries en zijn kwaliteit dat hij ook nog wel eens scoort maakt hem kennelijk erg geliefd bij bijna alles coaches die we de laatste jaren gehad hebben.

10 juni 2023 om 16:28

Er is voldoende plek. Je had heel normaal gezien, kunnen kiezen voor Geert ipv Timber. Timber is hele seizoen al matig namelijk. En dan is er 1 rechtsback plek over.

Nee Dumfries is nummer 1. Dat bedoel ik ook.

Ik kan ook veel energie brengen en af en toe is een doelpunt intikken. Maar dat wil niet zeggen dat ik geschikt ben. Frimpong is in bijna alles beter dan Dumfries. Ja verdedigend iets minder. So what?

10 juni 2023 om 16:15

Waarom zou Frimpong niet in een 433 kunnen spelen? Er zijn genoeg aanvallende backs succesvol geworden in een 433.

10 juni 2023 om 16:45

Als reactie op zowel arsenal890 en Aze/che 4 Ever

Ik denk dat je moet concluderen dat in Koeman zijn hoofd hij Frimpong een te groot risico vindt in 4.3.3. Waarschijnlijk te bang dat Frimpong dan te vaak zijn man laat lopen waardoor Van Dijk rugdekking moet verlenen en De Ligt dan in het centrum 1 op 1 komt te staan.
Koeman is altijd een coach geweest die vooral eerst voor zekerheid kiest en die niet bekend staat om snel eens een risico te nemen.

Hopelijk maar 2 potjes voor Koeman , afgedroogd worden straks voor de finale om vervolgens de troost finale simpel te verliezen en de KNVB ziet in dat Koeman de verkeerde keuze was.

En dan waren er nog mensen hier die zo hard om Koeman schreeuwden om terug te komen als bondscoach. Het is de grootste fout van de knvb geweest om hem weer aan te stellen.

Het is bekend dat Koeman neerbuigend kan zijn, dat hebben oud spelers ook wel eens gezegd in interviews over hem. Ik vind het jammer dat Van Gaal door iedereen wordt bejegend omdat hij arrogant is, maar Koeman kan zijn gang maar gaan.

Het niet oproepen van Frimpong is gewoon een misdaad. Ik dacht dat ze binnen de KNVB hun lestje wel hebben geleerd met Ziyech en Kökcu.

Nu zal je deze zomer zien dat Frimpong bij United, Bayern of Barça speelt, een sterke start maakt en Koeman hem opeens wilt, en bedankt omdat hij voor Engeland of Ghana heeft gekozen, wat ik heel goed begrijp.

Hij is misschien geen verdedigend wonder, maar dat is Dumfries ook niet. Kul argument dus!

Heel goed. Het is graag of niet. Bij eerste domper hoeft Frimpong zich niet opeens te gaan gedragen als een diva. Als hij 1 paspoort had dan had Frimpong zich wel nederig opgesteld. Iedereen gooit het op Koeman, maar hij maakt de beslissingen als trainer. We doen nu alsof we Messi kwijtraken, maar we draaien allemaal een beetje door sinds Ziyech. Terwijl de keuze van Ziyech daarna veeel logischer was/is ten opzichte van Frimpong. Wil Frimpong voor een ander land kiezen prima, die mentaliteit wil je dus juist niet in je elftal.

10 juni 2023 om 15:46

Je kan hem simpelweg niet opstellen bij Jong Oranje om te laten spelen met Ekkelenkamp, kom op nou zeg, dat is gewoon een vernedering. Hij is bij Oranje nummer 2 achter Dumfries, en in aanvallende tactieken misschien zelfs beter, dus hoor je hem mee te nemen. Klaar

10 juni 2023 om 15:48

Dank je!!! Eindelijk iemand die normaal nadenkt. Soms moet je wat harder werken om je doel te bereiken. Deze mannetjes denken dat ze na 1 goed seizoen Messi, Ronaldo of er Zlatan zijn.

Een van de eerste vreemde capriolen van bondscoach Ronald Koeman en het zal zeker niet de laatste zijn. Je hoeft niet eens een kenner te zijn om te zien dat Frimpong het niveau van Jong Oranje is ontstegen en een klasse of twee beter is dan Ronald zijn lievelingsspelers De Roon en Hateboer.

Frimpong kies voor gewoon Ghana. Daar waarderen zij ongetwijfeld wel jouw kwaliteiten.

Btw,

Koeman denkt dat hij het niveau als trainer is ontstegen. Is eigenlijk overal wel gefaald, met hier en daar een prijsje na

Te grappig...nu is Koeman een dwaas...volgens mij heeft deze Frimpong nog veel te leren in het leven. Omgaan met tegenslagen bijvoorbeeld. Dat krijg je als snotneuzen teveel geld verdienen.

10 juni 2023 om 16:04

Ja Koeman is een dwaas, niet alleen hierom, maar ook vanwege andere keuzes. Denk dat als Frimpong zou zien dat andere spelers op zijn positie net zo goed waren of zelfs beter, dan had hij ongetwijfeld de keuzes van de bondscoach begrepen, maar de redenen die Koeman geeft zijn gewoon lachwekkend en late zien dat het om iets anders moet gaan. Lees hier dat hij verdedigend minder zou zijn dan de 2 anderen, nou ik kan je verzekeren dat het zeker niet minder is dan Geertruida. Of hij kan alleen in een 5 mans defensie, echt hoe weet Koeman dat, heeft hij hem wel eens gezien in een 4 mans defensie? Bij Inter spelen ze in hetzelfde systeem, nog nooit gehoord dat Dumfries alleen in dat systeem kan spelen. En laten we niet doen alsof die verdedigend nu zo geweldig is

Leer van Marokko, en kies voor je origine. Dit is jammer genoeg de realiteit voor veel Afrikaanse voetballers. Uit willen komen voor een Europees land, maar vervolgens 2/3x zo goed moeten zijn om überhaupt een oproep te krijgen. Houd de eer aan jezelf, en kies voor Ghana.

Koeman is een idioot aan het worden. Frimpong speelt op topniveau en heeft vakantie nodig, geen jeugd EK. Die andere jeugdspelers kunnen makkelijker een paar weekjes gemist worden.

Roep Frimpong gewoon op, laat hem spelen, dan is ie over twee weken met vakantie en kan hij een toptransfer boeken.

Volgens mij is letterlijk elke rechtsback die basis speelt in het linker rijtje van de Bundesliga een volwaardig international. Ik durf zelf te zeggen dat de tweede rechtsbacks van de top 3 ook volwaardige internationals zijn. Je moet je spelers met respect behandelen en geven wat ze verdienen op basis van hun prestaties, wanneer dit niet gebeurt kan je er op rekenen dat ze niet alles geven op het moment dat jij wat van ze nodig hebt wanneer het jou uitkomt.

Manman Koeman voelt zich te groot hoor. Selecteer m dan ook gewoon. Bah wat een vervelend mannetje

Koeman moet op het matje geroepen worden dor de KNVB en gevraagd worden om opheldering. Ikzelf zou overigens een ontslag toejuichen. Het gaat misschien wat ver, maar als je zo tegen het landsbelang in handelt, is het misschien maar het beste.

Koeman stap maar lekker weer op! Niemand zal deze clown als bondscoach missen toch? Graag die trainer van AZ op de bondscoach of Ron Jans.

Wie is Frimpong eigenlijk wel ,nooit meer uitnodigen.

Koeman maakt het gewoon persoonlijk, KNVB moet hem even een corrigerende tik op de vingers geven voordat we Frimpong kwijtraken. Hoop oprecht dat de Nations League een mega flop wordt en we snel van deze engnek af zijn.

10 juni 2023 om 17:36

Dat is zijn handelsmerk ja. Frimpong zijn wij al kwijt denk ik, als je voor dit lullige toernooitje al niet uitgenodigd wordt, dan zal hij beseffen dat het er ook niet van komt als er belangrijke wedstrijden op stapel staan. En dat kan ik mij heel goed voorstellen, ik zou lekker voor Ghana kiezen als ik hem was.

Als je de beste back van de Bundesliga bent mag je van mij voor jong Oranje bedanken helemaal met die incapabele coach als v/d Looij.

Heeft Frimpong niet om dezelfde reden afgezegd als Bakker?.
Dat het EK gewoon te laat is afgelopen en dat, dat voorbereiding bij Leverkusen of eventuele nieuwe club kan verstoren?.
Ik snap het ook wel hoor, als je nauwelijks rust krijgt omdat je op een, met alle respect, jeugd-EK gaat spelen. Dan zou ik ook een afweging maken om wel of niet te gaan, helemaal als er een grote kans is dat je naar een grote club kan gaan. Dan zou ik de voorbereiding ook liever van het begin mee maken dan later aansluiten.
Maarja, dit geeft Koeman weer een goede smoes om hem niet op te roepen.

Ach als ze hem morgen ontslaan ben ik er blij mee hoor. Koeman is echt de weg kwijt. Die jongen staat in het elftal van het jaar van een top 4 competitie, word begeerd door heel de Europese top maar nee en dan geeft hij hem nu nog een opdonder. Misschien maar met 14-0 verliezen, ben hier echt boos om. Die jongen is ook gewoon zo’n leuke voetballer om te zien ballen heel zonde dat die niet meer terug komt

Schande Koeman, lever je bondscoachschap in aub. Je keuzes laten zien dat je totaal ongeschikt bent.

Koeman is ook wel een beetje wereldvreemd hoor. Hij ziet alleen wat hij wil zien en dat is dan de waarheid. Wel de zijne en dat lijkt hij niet altijd door te hebben. Schaam me dood voor hem als coach van het Nederlands Elftal. Hij was een topper als voetballer en heeft successen als coach in het verleden en zijn manier van communiceren is tergend slecht. Frimpong zijn we kwijt in ieder geval

Ik snap niet wat mensen hier zo erg aan vinden. Hij past dus de komende jaren niet in het systeem en hij praat niet eens Nederlands. Laat lekker gaan. Moeten we nou echt zoveel moeite doen om elke halve Nederlander die een degelijk seizoen achter de rug heeft koste wat kost aan Oranje te binden. En voordat mensen weer aannames gaan maken, ik zou dit ook zeggen als het een witte jongen was.

Koeman zsm eruit gooien. Selecteert sowieso niet op basis van verstand maar op gevoel. En nadat hij ons vorige keer al achterliet net voor een eindtoernooi, als hij dan vervolgens zelf wordt ontslagen dan moeten we hem gelijk terugnemen..

Dat is hij ook.
Ik zou ook lekker op vakantie gaan i.p.v. op tienertoer met Jong.

Echt een dwaas die Koeman. Frimpong verdient veel beter met zijn prestaties dan dit. Hij is inderdaad veel te goed voor Jong Oranje. Snap wel dat hij liever vakantie wil vieren en zich eventueel wil opmaken voor een toptransfer.

Frimpong hoort erbij te zitten als je kijkt na kwaliteit. Is al de tweede bondscoach die hem niet selecteerd. Toeval of………..

Dat denken de meeste voetballers vooral bij Oranje 😂 ze denken beter te zijn dan ze zijn daarom wint Nederland nooit meer een grote prijs. De ego's zijn groter dan de kwaliteit.

De technische staf heeft met volle verstand goedgekeurd dat Frimpong voldoende kwaliteiten beschikt om mee te gaan naar het WK om paar maanden later opgeroepen te worden voor Jong Oranje? Ik had ook bedankt.

Ik hoop dat hij kiest voor Engeland of Ghana. Dit verdient die jongen ook niet zeg, ongelooflijk.

Al vind je Dumfries beter. Hij speelt na een lang seizoen een CL finale met een mogelijke verlenging op zaterdag. Als hij wint gaat hij feesten, als hij verliest is hij down. Een goede backup voor wedstrijd op woensdag is geen overbodige luxe. En Frimpong binden aan Oranje is ook een bijkomend voordeel.

De naam van Frimpong gonst door de catacomben van grote tot zeer grote clubs. Barcelona, Bayern, United, Real Madrid dat zijn teams die het niveau van Ronald Koeman toch ver tot zeer ver zijn ontstegen. Dan ga je niet bij een paar jeugdpotjes het risico lopen verrot getrapt te worden alleen maar omdat de teruggekeerde trainer van het nationale elftal vindt dat je dat wel moet doen.

Je mag bedanken voor Jong Oranje als je in de positie van Jeremie Frimpong zit, dus dat je je bezig kunt houden met 1) een clubtransfer als je de stap wilt maken en 2) het grote Oranje...

Koeman creëert weer een misstap a la Ziyech op deze manier, alsof er zoveel betere rechtsbacks zijn op dit moment?

Frimpong zet zichzelf buitenspel, dit kan gevolgen hebben voor zijn verdere carriere.

10 juni 2023 om 17:39

Ja zeer ernstige gevolgen voor zijn carrière.

Uit verschillende berichten kan Frimpong deze zomer kiezen uit Manchester United, Barca of Bayern als volgende bestemming.

Nog steeds dezelfde mening toegedaan?

12 juni 2023 om 10:42

Nee, blunder Koeman, alle clubs waar ie heenkan, hebben liefst dat ie op vakantie gaat en uitgerust bij de nieuwe club komt. ipv dit mini toernooi

Eerst naar jezelf kijken Koeman. Dit is gewoon een blunder van jewelste om deze man niet op te roepen en bijvoorbeeld Blind wel.

Koeman heeft zijn eigen clubje spelers graag om zich heen en daar hoort vreemd genoeg Frimpong nog niet bij. En verder moet hij zijn mond houden want bij het eerste de beste goede bod is Koeman er zelf ook (weer) vandoor

Hoe durf je dit te zeggen als Koeman haha. Wat een dwaas.
Nou Frimpong, kies aub voor Engeland of Ghana en scoor de eerstvolgende pot tegen NL een hattrick aub!

Koeman... deze man hoort gewoon in oranje! Iedereen ziet het, behalve jij.

Meer dan terecht. Twee backs voor je…eentje speelt zo Cl-finale, andere kampioen Nl en Europees halve finale. Bedanken voor Jong-oranje laat precies zien wat er mis is met sommige jonge spelers die denken dat ze er al zijn!

12 juni 2023 om 10:43

Yup, volgend jaar in de basis bij een Barca of Bayern. Dus ja iets hoger dan dit mini toernooi

Koeman moet niet zo stoer doen. Hij is veruit de beste rb van Nederland. Wordt weer een gevalletje Ziyech.

Dat krijg je met zo'n laffe coach, altijd weer het verdedigende voorop. Frimpong die niet in een viermansdefensie kan... Oftewel, dan komt hij nooit in aanmerking voor Oranje als het goed is, want hopelijk nooit meer dat kansloze 5-3-2.

Een aanvallend sterke back trekt ook zijn tegenstander mee.

Ik heb het al eerder gezegd (en ik begrijp de reacties van iedereen hier die Koelman nu weer op de huid zitten echt niet (al vind ik heb echt geen geweldige bondscoach)) maar als je voor het nationale elftal MAG spelen is dat een eer. Of dit nou met het eerste is of jong oranje.
Als jij vind, als speler, dat de coach een foute keuze heeft gemaakt en je krijgt een uitnodiging voor jong oranje, dan wil je toch JUIST laten zien dat de bondscoach fout zit!!
En dan pak je zo’n uitnodiging met beide handen aan!

Iedereen loopt weg van Dumfries, maar op het moment dat hij het moet laten zien op het hoogste podium, dan zie je hem echt afhaken. Op het WK tegen Argentinie, tegen City ook bijna compleet ontzichtbaar. Dan heb je Geertruida, een leuke speler, maar ook die heeft niet de explosiviteit en techniek dat wij zo missen. Komt het omdat hij alleen Engels kan en de Nederlandse top zo arrogant is dat ze een Engels sprekende de kop in willen drukken. Liever een mindere speler die goed Nederlands spreekt. Dat merk je trouwen op kantoor ook vaak bij Nederlandse bedrijven, liever iemand die NL kan en minder goed is, dan iemand die Engels kan en van wereldniveau is. Maar ondertussen spelen ze wel al 10 jaar met Blind aan de rechterkant. Frimpong moet en zal een kans moeten krijgen. Geertruida, Dumfries of Frimpong. Zelfs Hateboer krijgt nog eerder kans. Het is ongelooflijk dat er in topwedstrijden Dumfries vaak gewoon laat afweten. Het is helaas geen Robben, Van Persie, Sneijder die wedstrijd naar zich toe kan trekken. Enige speler die vleugelverdediger was en in mijn optiek echt goed deed, was bijvoorbeeld Van Bronkhorst. Dumfries is nog niet eens de helft van hem. Heeft vechtlust en kan doorgaan tot het gaatje, maar als dat niet wilt lukken, dan is het ook meteen gedaan in zo een wedstrijd.

Er is veel concurrentie op die positie waar hij uit de voeten kan, vind het wel een beetje krom wel meegaan naar het wk en nu moet hij zich melden bij jong oranje

#koemanOUT met zijn kliekje oude rommel..

Straks Dumpfries geblesseerd, dan moet Koeman op zijn knieen om Frimpong te smeken ze vakantie af te breken en te komen. Zou dan als Frimpong gewoon Nee zeggen, je heb me toen niet nodig , dus jammer dan.....

Jeugd van tegenwoordig, maken vaak te snelle beslissingen.

(hopelijk verwijderd een moderator nou niet mijn bericht.)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren