Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman maakt selectie bekend: geen Cillessen of Berghuis, Reijnders debuteert

Laatste update:

Ronald Koeman heeft zijn 26-koppige selectie voor de wedstrijden van Oranje in de Nations League bekendgemaakt. De verrassendste naam is die van Tijjani Reijnders. Jasper Cillessen behoort juist tot een van de zeven afvallers. De 34-jarige doelman maakte de afgelopen weken geen zekere indruk in het shirt van NEC. Het Nederlands elftal speelt in juni in eigen land de Final Four van de Nations League, waarin het in de halve finale tegen Kroatië zal uitkomen. Spanje en Italië zijn de overige deelnemers.

Naast de aanwezigheid van Reijnders en de afwezigheid van Cillessen valt vooral het ontbreken van Steven Berghuis op. Mogelijk heeft dat te maken met het incident van zondag, waarbij de Ajacied een klap uitdeelde aan een provocerende FC Twente-supporter. Ook Berghuis' ploeggenoten Brian Brobbey en Davy Klaassen hebben de definitieve schifting niet overleefd, net als Kenny Tete (Fulham), Bart Verbruggen (Anderlecht) en Stefan de Vrij (Internazionale).

Oranje bereikte de Final Four van de Nations League door als eerste te eindigen in een poule met België, Polen en Wales. Nederland en Kroatië nemen het op woensdag 14 juni in De Kuip tegen elkaar op tijdens de eerste halve finale. De andere halve finale tussen Spanje en Italië vindt een dag later plaats in de Grolsch Veste. Het stadion van FC Twente vormt op zondag 18 juni ook het decor voor de troostfinale. In De Kuip wordt aansluitend de finale gespeeld. De Johan Cruijff ArenA en het Philips Stadion waren vanwege andere evenementen niet beschikbaar in juni.

De volledige selectie van Oranje:

Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Mark Flekken (SC Freiburg) en Andries Noppert (sc Heerenveen)

Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Bayern München), Sven Botman (Newcastle United), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United) en Jurriën Timber (Ajax).

Middenvelders: Frenkie de Jong (Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AZ), Marten de Roon (Atalanta), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord) en Georginio Wijnaldum (AS Roma).

Aanvallers: Steven Bergwijn (Ajax), Memphis Depay (Atlético Madrid), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Xavi Simons (PSV) en Wout Weghorst (Manchester United).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daley Blind, echt kom op Ronald.. dit kun je toch echt niet meer maken man. Hoe is het mogelijk dat je met hem aan blijft komen zetten terwijl we een Nederlandse linksback hebben rondlopen bij de kampioen van Nederland? Los daarvan zou Frimpong het zelfs als linksback niet minder doen dan hem, die man kan echt niet meer mee.

29 mei 2023 om 12:51

Noppert, Blind, Wijnaldum, Memphis zijn allemaal spelers die niet of nauwelijks hebben gespeeld sinds de vorige interlandperiode. Belachelijk dat dit blijkbaar gewoon voldoende is om in Oranje te komen. Maar Frimpong wordt genegeerd, want die past niet in het systeem…

29 mei 2023 om 12:58

Het is zelfs wat mij betreft voldoende om het vertrouwen nu al op te zeggen in Ronald Koeman en zijn staf. Ik wil de Nations League nog ff afwachten maar ik had al weinig vertrouwen in die man, dat is er niet beter op geworden.

29 mei 2023 om 13:06

Die eerste 3 ben ik met je eens mar kom op man Memphis is onze beste speler

29 mei 2023 om 13:15

Dit is toch zo’n onzin. Mits in vorm is het een prima speler maar niet meer dan dat. Memphis voegt veel te weinig toe in dit Nederlands elftal

29 mei 2023 om 13:17

@Nipke Op papier wel ja, maar de beste man heeft slechts 12 minuten gespeeld sinds Nederland-Gilbratar. En zo denderend was ‘ie ook weer niet in zijn laatste periodes bij Oranje

29 mei 2023 om 13:31

Ja dit wordt hopelijk alweer het einde van Koeman. Veerman, depay,Noppert oranje onwaardig op dit moment. Geef dan andere jongens een kans 😏

29 mei 2023 om 13:39

Vergeet Malacia niet en Veerman… Memphis kan ik me juist wel voorstellen, doet het niet onaardig in de speeltijd die hij krijgt.

29 mei 2023 om 14:47

Alle centrale verdedigers, De Jong, Gakpo, Frimpong, Malen in huidige vorm en Simons zijn allemaal beter dan Memphis

29 mei 2023 om 15:11

Juist niet. Hij heeft blijkbaar vertrouwen in deze spelers en kiest voor stabiliteit. Ook super dat hij Berghuis wel durft te straffen in plaats van het schandalige optreden van ajax.

29 mei 2023 om 19:30

Veerman, Depay en Noppert zijn Oranje onwaardig? Wat is dat voor vreemde bewering? Zijn toch alle drie prima voetballers, waarvan de laatste 2 zich duidelijk Oranjewaardig hebben getoond. Dat ze, op basis van het aantal speelminuten, er nu niet bij zouden horen is iets anders.

29 mei 2023 om 12:52

De beste man heeft welgeteld 6 minuten gespeeld.... Je houd het niet voor mogelijk.

29 mei 2023 om 12:52

Vooral dat Frimpong in een 5 mans achterhoede speelt om vervolgens wel iemand mee te nemen die op iedere positie tekort komt en geen minuut maakt. Wat maakt Ronald zich weer belachelijk…

30 mei 2023 om 03:25

En Dumfries speelt ook in een 5 mans achterhoede en die kan niet eens voetballen 😂

29 mei 2023 om 12:53

Denk dat hij Jong Oranje gewoon zo sterk mogelijk naar het jeugd EK wil sturen, dat doet de KNVB wel vaker.

Anders snap ik niet dat Hartman en Frimpong niet zijn geselecteerd.

Trouwens, ook geen De Vrij?

29 mei 2023 om 12:56

Dat De Vrij inmiddels is ingehaald door o.a. Geertruida en Botman vind ik nog wel te verantwoorden. Stefan de Vrij speelt (als hij überhaupt speelt) ook verre van een bijzonder seizoen namelijk.

29 mei 2023 om 12:57

Eens dat de Vrij geen topseizoen speelt, maar datzelfde geldt toch ook voor zijn concurrent Timber?

29 mei 2023 om 12:58

De vrij is voorbijgestreefd door Dambrosio, Acerbi en Darmian en speelt amper tot niet. Dan kan je beter iemand selecteren die tenminste speelt.

29 mei 2023 om 12:59

De Vrij is reserve. Logisch dat hij er niet bij zit.

29 mei 2023 om 12:59

@zanazanyan, je hebt zoveel linksbacks bij Jong naast Hartman. Bakker die basis is bij Leverkusen, Meijer bij Brugge, Maatsen met 4 goals en 6 assist bij Burnley.

Zou eerder voor Bakker kiezen dan voor Hartman trouwens maar jong zit sws wel goed op die positie

29 mei 2023 om 13:00

Als je dan moet kiezen tussen een groot talent die basis speelt met een minder seizoen en een verdediger over zijn top op de bank dan is het vrij logisch als het om een wissel speler gaat.

29 mei 2023 om 13:02

Het viel me meer op omdat we momenteel niet veel CV’s hebben in de huidige selectie. Aké en Geertruida zijn duidelijk als LB en RB geselecteerd hier, had het logischer gevonden als hij mee ging ipv Blind.

Wat me meer zorgen baart is het middenveld. 7 middenvelders waarvan enkel Wijnaldum aanvallend is ingesteld en met vlagen De Jong. De overige 5 zijn allemaal defensiever ingesteld.

Gaan we dus serieus spelen met Wijnaldum - Wieffer - De Jong? Had zoveel liever Xavi op 10 gezien ipv Wijnaldum.

29 mei 2023 om 13:03

Klopt Lierse, dan roepen we Blind maar op want die speelt zoveel.

29 mei 2023 om 13:06

Waanzin inderdaad. Geen idee wat Koeman eigenlijk van plan is. Die geselecteerde jongens valt het toch ook op dat er voor bepaalde mensen andere regels lijken te gelden?

29 mei 2023 om 13:09

'een verdediger over zijn top op de bank', klinkt bijna alsof je het over Blind hebt. Met het verschil dat de Vrij echt nog wel met gemak boven de 30 wedstrijden uitkomt en simpelweg een hoger niveau haalt dan Blind.

29 mei 2023 om 13:12

Precies.. de beste man is totaal niet consequent.

29 mei 2023 om 13:16

Blind speelt nog minder....

29 mei 2023 om 13:19

Haha en dan wel Blind selecteren, onverklaarbaar..

29 mei 2023 om 13:20

@Primetime de discussie wie beter is tussen Bakker en Hartman kan ik niet voor je beslechten, daar zie ik Bakker te weinig voor in actie. Vind Leverkusen nou niet meteen een hogere graadmeter dan Feyenoord, maar hier krijgt iemand die in het buitenland speelt al snel de voorkeur ‘want hij speelt niet in de Eredivisie’.

Desalniettemin wil je alsnog de beste selectie afvaardigen voor een eindtoernooi en als zij dan om de nummer één (ik typte dit en Xavi kwam meteen in me op met ‘PSV NUMMER ÉÉN JAAAA 🐿️’) positie op LB moeten strijden heb je een prima invulling met twee spelers die niet veel voor elkaar onderdoen.

Zoals gezegd is dit in het verleden wel vaker het geval geweest bij de KNVB. Van Gaal stipte dit ook meermaals aan indien hij een jonge speler niet selecteerde ten tijde van jeugd EK’s of WK’s.

29 mei 2023 om 13:35

@zanazanyan, ik baseer me vooral op zijn PSG tijd want ik heb eerlijk gezegd echt totaal niets met de Bundesliga. Vond altijd dat ie teveel werd afgerekend op zijn slechte CL optredens. Ik zie zelf jonge spelers in de buitenlandse topcompetities bijna altijd liever de voorkeur krijgen. De wat oudere categorie die in de middenmoot van Italie of Frankrijk speelt, waar weleens om wordt geroepen, dat hoeft van mij niet zo.

29 mei 2023 om 13:43

@lierse1997 Sinds de vrij niet wilde verlengen zit hij op de bank😅 je moet meer naar voetbal kijken

29 mei 2023 om 13:46

Als je wat inter gekeken had dit jaar dan had je zelf ook wel opgemerkt dat hij door prestaties op de bank zit en niet door die perikelen.

En als inter zogenaamd op de lange termijn wil plannen dan is het wel heel vreemd dat ze Acerbi, een 35-jarige huurling, als zijn vervanger kiezen.

29 mei 2023 om 14:06

@Primetime maw jij baseert je mening ook maar op hear say en hebt hem al meer dan een seizoen niet aan het werk gezien.

Hartman daarentegen gaat als een komeet dit seizoen en die heb je wel gezien, maar schrijf je bij voorbaat al af tegenover Bakker die je een paar invalbeurten hebt zien maken bij PSG een aantal seizoenen terug.

Helder.

29 mei 2023 om 14:30

Vergeleken met blind is dat bij allen zo Marco, maar daar ging het niet om

29 mei 2023 om 14:48

Hartman is geen Nederlander meer .... die komt nu uit voor Gibraltar

29 mei 2023 om 15:22

Volgens deze redenatie zou Blind er toch ook niet bij moeten zitten dan?

29 mei 2023 om 21:38

Dan heb je De Vrij de laatste tijd toch niet zien spelen denk ik.

29 mei 2023 om 22:46



@zanazanyan, dus Hartman heb ik wel gezien en Bakker maar een paar invalbeurten? Dat is bijzonder, dat heb ik echt helemaal nergens gezegd. Bakker heeft meer dan 40 wedstrijden voor PSG gespeeld. Ik kijk zeer graag naar PSG en hun sterren dus heb hem daar wel behoorlijk vaak zien spelen. Ik kijk namelijk zoveel mogelijk van PSG want van Neymar en Mbappe wil ik zo min mogelijk missen. Ik kijk veel vaker naar PSG dan naar naar Feyenoord

29 mei 2023 om 22:47

Frimpong heeft bedankt voor het Ek onder 21, zal hem wel weer wat kritiek opleveren dat hij bedankt, al vind ik het heel terecht dat hij bedankt.

29 mei 2023 om 12:55

Frimpong op rechtsback. Mitchel Bakker die basisspeler is bij Leverkusen is een geschikte linksback. Maar Daley Blind die nooit speelt wordt wel opgeroepen. Echt ongekend. Lijkt wel een amateur team waar het zoontje van de trainer altijd moest spelen.

29 mei 2023 om 13:00

En dan is linksback nog bij uitstek de positie waar met Hartman, Meijer en Bakker wat talent lijkt door te komen.

29 mei 2023 om 13:16

Precies, dan was ik Meijer nog helemaal vergeten. Die speelt ook een prima seizoen bij Brugge.

29 mei 2023 om 13:25

Zou er iemand echt vragen stellen op de persconferentie over waarom Blind mee is genomen? Het zou goed zijn als Ronald eens zou uitleggen waarom hij bepaalde spelers meeneemt en waarom andere niet.

29 mei 2023 om 13:29

Hij zal daar nooit op aangevallen worden omdat sommige spelers en trainers nou eenmaal een streepje voor hebben in ons diep trieste medialand. Dit komt mede door het feit dat Ronald Koeman een EK winnaar is en daarmee een held voor 80 procent van die omhooglikkende journalisten. Een jeugdheld is het waar ze de voeten nog van schoon zouden likken als Ronaldje het zou vragen.

29 mei 2023 om 13:31

Che dan krijg je dat 'goed voor de kleedkamer gezeik'. Net zoals dat Babel jaren werd opgeroepen.

29 mei 2023 om 13:33

Ik zeg je dat de halve persco gaat draaien om het selecteren van Blind en het niet selecteren van Berghuis (is het incident van gisteren écht niet de reden dat hij er niet bij zit?) en Frimpong.

29 mei 2023 om 13:31

Wat denk je van de beste linksback vd kampioen van Engeland?

29 mei 2023 om 13:40

Gijs Smal is nog beter dan blind...

29 mei 2023 om 13:44

Dit ruikt naar vriendjespolitiek. Ik had al een heel slecht voorgevoel bij het (opnieuw) aantreden van Koeman.

29 mei 2023 om 13:57

Zoiezo ongelooflijk dat deze mislukkeling opnieuw bondscoach mag worden alsof er geen andere coach in NL bestaan. Wat een grap zeg.

29 mei 2023 om 15:06

@Consy hij zal de 'Andre Ooijer rol' wel vervullen.

29 mei 2023 om 16:00

Heerlijk dynamisch middenveld zeg als.je die spelers ziet. Beste is lange ballen naar voren en maar kijken wasr het schip strand.

Hoe je daley blind kan meenemen maar frimpong niet. Wat un figuur

29 mei 2023 om 12:53

Blind snap ik ook niet maar frimpong wel. Je hebt 2 rechtsback (dumfries en Geertruida). Dan heb je geen extra nodig

29 mei 2023 om 12:55

Behalve dat Frimpong beter is dan beide. Na zo'n seizoen hem er niet bij pakken is regelrecht schandalig.

29 mei 2023 om 12:56

Want die 2 zijn beter dan frimpong?

29 mei 2023 om 12:58

Geertruida is centraal een beest, dat vind ik persoonlijk zijn beste postie. En komt hij het allerbeste tot zijn recht.

29 mei 2023 om 13:02

Frimpong gaat mee naar het EK met Jong Oranje. Aangezien Koeman voldoende opties heeft achterin. Blind gaat in principe geen minuut spelen. En Frimpong heeft qua ervaring een te groot belang bij Jong en een te klein belang bij het grote Oranje.

29 mei 2023 om 13:03

Gakpo dan ook maar niet oproepen omdat we met Lang en Bergwijn al twee linksbuitens hebben?

29 mei 2023 om 13:03

Ik vind dumfries veel beter (acteert op een hoger niveau) en Geertruida is denk ik gelijkwaardig. Doordat hij ook cv kan spelen krijgt hij meer de voorkeur denk ik

29 mei 2023 om 13:19

Koeman kijkt niet naar kwaliteiten koeman kijkt naar namen van het verleden of waar de speler speelt simpel. Dat je frimpong niet meeneemt maar een blind wel ben je echt niet goed bij je paasei. Verwacht maar weer niks net het ek met koeman ga je niks winnen.

29 mei 2023 om 13:24

Geertruida heeft toch veel meer potentie als centrale verdediger. Als back vind ik niet goed genoeg voor de top. Dat is Frimpong wel…

29 mei 2023 om 14:24

Frimpong is op rechtsback echt niet beter dan Dumfries en Geertruida, die zijn verdedigend en fysiek zoveel sterker. Frimpong is geen rechtsback, hij is op rechtsbuiten nog beter.

29 mei 2023 om 16:35

Frimpong is beter dan beide spelers bij elkaar. Geertruida speelt bij zijn club niet eens op rechts back, en Dumfries is een blind paard, zeg maar een verdedigende versie van Dirk Kuijt

29 mei 2023 om 17:55

Suc6...Frimpong heeft bedankt voor Jong Oranje...had ik ook gedaan als ik hem was. Dikke middelvinger naar die prutsers bij de KNVB met Koeman voorop.

29 mei 2023 om 22:49

Die heeft bedankt, en geheel terecht

29 mei 2023 om 14:13

De discussie van Frimpong is wel heel raar. Blind is natuurlijk de vraag maar waarom?

Frimpong heb ik niet goed kunnen volgen, kan daar geen goed oordeel over geven. Alleen een RB positie is niet opeens veel zwakker zonder hem. Dumfries en Geertruida zijn geen koekenbakkers.

Enige wat ik apart vind, je hebt al niet veel keuzes en dan neem je Berghuis niet mee. Iedereen heeft een oordeel over een situatie maar dit vind ik wel jammer.

Om welke reden zit Blind er precies bij?

29 mei 2023 om 12:59

Om de pionnen goed te zetten op de training. Ook schijnt hij goed te zijn om limonade in te schenken in de pauze.

Daley Blind mijn hemel. Speelt nooit en zit er toch altijd maar weer bij. Spelers zoals Bakker verdienen een kans niet die uitgebluste Blind. Ook gaat Koeman weer met Geertruida of Timber als reserve achter Dumfries. Nog steeds onbegrijpelijk dat Frimpong er niet bij is. Het positieve is dat Klaassen er niet bij zit!

Frimpong kies maar voor een ander land …

29 mei 2023 om 13:18

Echt hè. Zal de eerste speler worden die ik het niet kwalijk zal nemen als hij voor een ander land kiest. Onvoorstelbaar dat hij telkens wordt gepasseerd

29 mei 2023 om 13:29

Voor deze periode kan ik het nog enigszins begrijpen met een EK voor Jong voor de deur. Ook leuk voor die jongen ook daar uit te blinken. Volgende selectie moet hij er absoluut bij zijn. Anders zou ik ook gewoon voor Ghana kiezen. Misschien dat Engeland hem zelfs nog wilt

29 mei 2023 om 16:22

Nou leuk van de looi heeft hem ook al niet geselecteerd. Nederland zal zolang deze aarde bestaat helemaal niets winnen. Eerst ziyech dan kokcu en nu frimpong. Wel aan blijven zetten met blind en bergwijn die geen pepernoot meer raken.

29 mei 2023 om 16:33

V/d Looi had hem geselecteerd, maar hij weigerde zelf de oproep.

29 mei 2023 om 17:04

Begrijp dat ook wel een wereld seizoen gedraaid en dsn opgeroepen worden voor jong oranje. Zodra die voor Ghana speelt zullen we met z'n alle weer spijt hebben Waarom die niet was geselecteerd en dumfries of geertruida wel.

29 mei 2023 om 21:49

@xiii - Volgens mij heeft dat er niets mee te maken, aangezien Frimpong bedankt heeft voor Jong Oranje voor de volgende interlands. Als je zo'n speler buiten Oranje houdt om die reden, dan was dat ongetwijfeld in overleg gegaan.

Frimpong is gepasseerd en die raak je op deze manier erg snel kwijt. Compleet van de zotte dat hij er niet eens bij zit. Zelfs voorin is hij een betere optie dan jongens als Bergwijn, terwijl je hem ook als middenvelder kunt gebruiken. Hoe dan ook is hij beter dan Geertruida en ik vind hem zeker niet slechter dan Dumfries.

Vrij aardige selectie. Juiste keepers. Maar blind, hoe veel minder moet die nog spelen om buiten beeld te geraken?

29 mei 2023 om 12:52

Juiste keepers? Bijlow en Flekken, eens, maar Noppert is het afgelopen half jaar geblesseerd geweest. Dan kun je toch beter Olij bijvoorbeeld een kans geven?

29 mei 2023 om 12:59

Voor de positie van 3e keeper? Dat is toch onzinnig. Noppert schikt in die rol en je weet wat je aan hem hebt.

29 mei 2023 om 13:04

Want Olij zou moeilijk gaan doen om een basisplaats bij z'n 1e oproep? Ze spelen beide waarschijnlijk niet. Dan kun je beter iemand die een uitstekend seizoen heeft gespeeld belonen met een oproep dan iemand die een halfjaar geblesseerd is geweest.

29 mei 2023 om 13:08

Sorry dat ik op je lange tenen ben gaan staan...

30 mei 2023 om 17:12

@bram PSV Koeman heeft gezegd dat hij de drie beste keepers wil selecteren. Op basis van de afgelopen twee maanden hoort Noppert daar gewoon niet bij. Waarom niet? Omdat hij slechts 1 wedstrijd heeft gespeeld. Het blijft wel gewoon Oranje waar men op kwaliteit en vorm dient te selecteren.

Flekken, Bijlow en Olij zijn i.m.o. de drie meest logische keuzes, ook gezien het feit dat Verbruggen mee gaat met Jong Oranje. Noppert weer lekker in het ritme laten komen en in september weer oproepen als 'ie nog steeds hetzelfde presteert als het eerste deel van 2022/23.

Heeft Frimpong Koeman iets aangedaan ofzo?

29 mei 2023 om 12:51

Echt ongelooflijk. Denzel en Frimpong zouden altijd onze rechtsbacks moeten zijn.

29 mei 2023 om 13:00

@psv18

Als je verzorgd voetbal wil spelen heb je aan beide niets en moet je voor Geertruida gaan.

29 mei 2023 om 13:04

Leverkusen speelt geen verzorgd voetbal wil je zeggen?

29 mei 2023 om 13:05

Geertruida mag de veters nog niet strikken van Frimpong grapjas.

29 mei 2023 om 13:11

@lierse

Leverkusen speelt overwegend in een systeem met 5 verdedigers waarin Frimpong vooral voor de diepgang moet zorgen. Ook in een systeem met 4 verdedigers heeft hij niet veel aandeel in de opbouw.
Leverkusen speelt best wel verzorgd voetbal, maar dat is niet vanwege de kwaliteiten van Frimpong.

@homelander
Omdat Frimpong het leuk doet bij de nummer 6 van de Bundesliga?

29 mei 2023 om 13:16

Wauw, hoe denigrerend kan je doen naar Frimpong en zijn nummer 6 van de Bundesliga? Even vergeten dat hij in de halve finale van de Europa League stond? En even vergeten dat hij in het elftal van het jaar is geselecteerd?

29 mei 2023 om 13:23

En even vergeten dat Feyenoord, maar ook Ajax en PSV waarschijnlijk rond diezelfde 6e plek zouden spelen in de BL, als ze dat al halen?

29 mei 2023 om 13:35

Dus wacht. Hij speelt in een team dat verzorgd voetbal speelt? Net zeg je dat je met Frimpong geen verzorgd voetbal kan spelen?

29 mei 2023 om 13:35

@reddevil
Ah, dus zeggen dat Frimpong het leuk doet bij de nummer 6 van Duitsland is denigrerend, en stellen dat Geertruida zijn schoenveters niet mag strikken is dat niet.
Tevens ben ik niet vergeten dat Leverkusen het met veel geluk via matige tegenstanders tot de halve finale heeft geschopt, waar het kansloos onderuit ging tegen Roma.

@nora
Ajax en PSV zullen momenteel wel rond de 6e plek eindigen, Feyenoord zie ik in de huidige vorm 3e of 4e worden.

@lierse
Dat zeg ik niet, maar blijkbaar is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Ik zal het nog eens anders verwoorden:

Niet in een 433 systeem zoals Koeman wil spelen, daarin heb je op die positie gewoon wat meer voetballende kwaliteiten nodig. Als je iemand zoekt die rent en vliegt langs de lijn heb je Dumfries al.

29 mei 2023 om 14:15

Dus coach a kan hem perfect laten draaien in een goed voetballend elftal maar coach b zou dat niet kunnen? Vind je Alonso dan een zoveel betere coach dan Koeman?

29 mei 2023 om 14:32

Maar Koeman speelt toch altijd met Dumfries? De persoon waar je juist geen reet aan hebt voetballend? Dan kan Frimpong dus al helemaal haha

29 mei 2023 om 21:50

Geertruida is met afstand de slechtste rechtsback van de drie. Hoe subjectief kun je zijn?! Sowieso zie ik in Geertruida vooral een centrale verdediger.

29 mei 2023 om 13:05

Koeman heeft geen zin om engels te spreken

29 mei 2023 om 13:30

Hoeft ook niet, Frimpong verstaat gewoon prima Nederlands. Alleen het zelf praten heeft hij nog wat moeite mee. Dus dat argument kan Koeman echt niet gebruiken

29 mei 2023 om 16:41

Ik denk dat Koeman gewoon nog niet heel veel naar deze speler heeft gekeken. In een 433 systeem heb je ook niets aan Dumfries, die speelt net als Frimpong ook in een 352 systeem, behalve dat Dumfries wat sterker is, maar Geertruida is helemaal geen rechts back, is rechts centraal erg sterk momenteel

Nog steeds blind, wat een schande


Op zich een prima selectie. Zeer terecht dat jongens als Cillessen, Brobbey, en Berghuis buiten de boot vallen gezien hun vorm/kwaliteiten. Hopelijk is dit ook het definitieve einde van Davy Klaassen in Oranje.

Alleen Blind is echt werkelijk waar te bizar voor woorden. Die man heeft het niveau niet en de afgelopen maanden geen minuut gespeeld. Niet te filmen. Wijnaldum kan je ook vraagtekens bij zetten maar je wist dat Koeman die mee ging nemen.

29 mei 2023 om 12:55

Brobbey is toch wel een betere optie dan Weghorst met alle respect? Zijn vorm is de laatste tijd wel beter. De andere namen ben ik helemaal met je eens.

29 mei 2023 om 15:02

Brobbey is gisteren gewisseld met een lies blessure. Die moet gewoon vakantie vieren en zich richten op volgend jaar.

Geen Tete en geen Frimpong... 2 van je 3 beste opties op rechtsback. Tete draait echt een superseizoen

29 mei 2023 om 12:56

Mocht Koeman ooit met vijf verdedigers willen spelen zou ik Tete wel op rcv willen zien.

29 mei 2023 om 13:03

Juist niet naar mijn mening. Als rcv in een 5 mans achterhoede kom je namelijk veel aan de bal en daar is ie een stuk minder in dan Timber bv. In een viermansachterhoede als rb is Tete wel prima uiteraard

Geen Verbrugge? Jammer, dacht dat de nummer 1 plek echt tussen hem en Flekken zou gaan ..

29 mei 2023 om 12:54

Je bedoelt de plek achter Bijlow? Want dat gaat namelijk 'gewoon' de nummer 1 doelman worden.

Vrij bijzonder verder dat Noppert wordt opgeroepen. Ik had Verbruggen sowieso boven hem verkozen. En Blind...... serieus?! Wauw. Geen woorden voor!!!

29 mei 2023 om 13:29

Neee, dat bedoel ik niet. Bijlow is al jaren het eeuwige talent en de keeper voor NL, maar heeft het nog nooit laten zien voor langere tijd. Verbrugge doet het echt goed in België. Flekken heeft ook uitstekende statistieken in de Bundesliga en heeft daarmee een transfer te pakken naar de nummer 9 van de PL.

Sorry, maar Bijlow vind ik niet de nummer 1.

29 mei 2023 om 13:49

Dan heb jij Bijlow niet zien keepen dit seizoen. Mede door hem is Feyenoord een voetbalmachine geworden wat opbouwt vanaf hun eigen zestien. En dan heb ik het nog niet eens over zijn keeperskwaliteiten.

29 mei 2023 om 14:10

@arends: Echt, wat een domme opmerking dat Bijlow het nog nooit heeft laten zien. Voor langere tijd. Je praat over die twee keepers alsof ze de hele Bundesliga en en belgische competitie aan gort spelen. Zeker Verbrugge, die in een tweederangs competitie bij een subtopper keept. Staat al 4 jaar onder de lat bij Feyenoord, vele Europese wedstrijden incl. Een europese finale. Echt, jij hebt weinig tot geen verstand van voetbal getuige deze zeer domme opmerking.

30 mei 2023 om 09:18

Belgie een tweerangs competitie noemen, terwijl de ED echt niet veel beter. Als je verder de tatistieken van Flekken bekijkt, staat hij 2e van alle doelmannen in de bundesliga met meeste reddingen. Of vind je de Bundesliga een mindere competitie als de ED? Flekken behoorde vorig jaar ook qua statistieken tot de top van de Bundesliga. Dat jij het een domme opmerking vind over Bijlow dat kan natuurlijk. Bijlow staat inderdaad al jaren onder de lat van Feyenoord en is bijna vaker geblesseerd dan dat hij speelt. Voor Bijlow wordt het tijd dat hij een stap gaat maken en het laat zien in een grotere competitie.

Waarom zit Blind na bijna niet te hebben gespeeld, over de top, er nog steeds bij? Het is verdikkie geen Maldini of een andere legende, die op hun oude dag nog wat toevoegen. Man man man. Laat die gast eens links liggen. Blind kan je prima bij het oud vuil zetten, om het maar plat te zeggen, Tis geen Johan Cruijff of Van Basten waar je respectvol moet zijn met hun carrière. Hij is gewoon een normale speler geweest in de voetbal wereld. Gewoon doorselecteren.Wel zeer blij met Xavi. Dik verdiend. Samen Gakpo en Malen dat invorm is staat er dan een leuke aanval

29 mei 2023 om 13:32

Precies, echt diep triest. Je kunt er ook de klok op gelijk zetten dat hij gewoon Memphis in de spits zet, Gakpo linksbuiten en Malen rechtsbuiten. Vervolgens zet ie Wijnaldum erachter en daarmee Xavi Simons op de bank. Nou dan zijn we echt helemaal verloren.

Berghuis heeft de laatste maanden ook amper iets gepresteerd. Nu net pas fit. Lijkt mij logisch hem even thuis te houden.

29 mei 2023 om 12:54

Nog altijd meer dan een Blind. Die 2 baantjes op en neer mocht rennen en verder niets gespeeld heeft.

Nou dat werd tijd. Eindelijk geen Klaassen meer. Nu nog Blind.

29 mei 2023 om 14:13

Blind selecteren als bondscoach, dan diskwalificeer je jezelf als coach. Ik ben blij dat ik geen oranje fan ben.b dat gevoel wordt gesterkt door dit soort incapabele bondscoaches zoals Blind, Koeman, van Gaal en de Boer.

Daley Blind hahaha. Ik neem aan dat dat is om de bank warm te houden. Schandalig dat het allemansvriendje weer geselecteerd word. Gebaseerd op helemaal niets.

29 mei 2023 om 12:53

Zelf zou ik Blind ook niet opstellen maar gebaseerd op helemaal niets is gewoon pure stemmingmakerij.

29 mei 2023 om 12:58

Waar is het op gebaseerd dan? Dat die 100 interlands heeft gespeeld? Dat die nu al een jaar niks meer heeft gespeeld doet er blijkbaar niet toe?

Het is waanzin maar ik kijk er niet meer van op.

29 mei 2023 om 12:59

Hij heeft amper gespeeld en heeft totaal geen toekomst meer in Oranje. Vrij raar om hem dus te selecteren. Doorselecteren moeten we.

29 mei 2023 om 15:49

Psv18

Eens hoor. Alleen dat het compleet nergens op gebaseerd is ben ik het niet mee eens. Doorselecteren ben ik voor.

29 mei 2023 om 21:52

Het is in ieder geval niet gebaseerd op iets relevants. Blind had het bij Ajax al een poosje niet meer en dat is er echt niet ineens beter op geworden. Echter is het meest schandalige dat Frimpong er niet bij zit, al heeft dat verder niets te maken met Blind.

Blind, Weghorst? Wat een treurnis. Noppert ipv Verbruggen?

29 mei 2023 om 13:18

Weghorst vind ik best logisch, puur door zijn lengte en ook door het gebrek aan betere (plan b) spitsen. Luuk en Janssen zijn gestopt.

Koeman is een falende coach met zulke selecties en het is een schande dat we hem terug gehaald hebben nadat hij oranje zijn vinger gaf voor een ander avontuur. Wat heb ik er weer weinig zin in.

29 mei 2023 om 12:55

Ik vind het ook opmerkelijk dat we terug zijn gegaan voor Koeman. Hij is naar mijn mening een redelijk matige coach die een selectiebeleid heeft die nergens op slaat.

29 mei 2023 om 21:54

Het vreemde was dat z'n selectiebeleid in z'n eerste periode juist uitstekend was. Daar was zelden tot nooit iets geks aan, maar die lijkt z'n inzicht achter te hebben gelaten in Barcelona bij het tekenen van z'n contract. Niet dat Koeman een topcoach is hoor, maar het lijkt wel een totaal andere coach geworden.

Op Blind na geen gekke namen denk ik zo. Echt schandalig... al verbaast het me niets...
Weet even niet hoe het seizoen van Lang was hoor.
Al is Bergwijn ook niet echt in vorm...

29 mei 2023 om 12:53

Bergwijn speelt juist goed de laatste weken en werkt zich drie slagen in de rondte. Ik snap dat je hem er bij houdt.

Terecht dat Veerman er weer bij zit. Geen Cillissen is terecht. Alleen wat heeft die Blind bij NL Elftal te zoeken? Speelt nooit in München man.

29 mei 2023 om 15:50

Beste nieuws is toch wel dat Klaassen er niet bij zit.

Veerman inderdaad verdiend.

Was er geen beter optie dan Blind..??

Volgens mij is er een tikfout: Berghuis wel, Bergwijn niet.

Blind en Weghorst zijn echt lachwekkend en dat Frimpong al niet in de voorselectie zat snap ik ook niet. Snap dat bepaalde spelers krediet hebben, maar een vast abonnement wat sommigen lijken te hebben is ongelofelijk.

29 mei 2023 om 12:54

Welke lange spitsen zijn er nog beschikbaar ipv Weghorst?

Je hebt simpelweg weinig goede spitsen. Kijk maar naar de eredivisie topscoorders eindstand: een middenvelder/buitenspeler en een Griek zijn topscoorder .

De tijden van van Persie, Huntelaar, van Nistelrooy, Kluivert en makaay etc zijn
voorbij.

29 mei 2023 om 13:00

Inderdaad de smaken zijn Dallinga, Weghorst en Brobbey denk ik. Wie van de 3 je ook meeneemt er komt toch kritiek.

Zou met Depay, Gakpo en Malen voorin spelen.

29 mei 2023 om 13:42

Of Xavi Gakpo malen

Ben beetje klaar met blind,Virgil,Gini,Memphis

Tijd voor een nieuwe generatie om hun kans te pakken naar mijn mening.

Noppert speelt één wedstrijd en zit er alweer bij, terwijl een Verbruggen die het hele jaar als sterker speelt niet mee mag.
Zelfde geldt voor Daley Blind. Je hebt al Ake en Malacia, dat is meer dan genoeg voor linksback. Je hebt hem interland nummer 100 gegund, prima, maar dan is het ook gewoon klaar. Geef die plek lekker aan een Frimpong of een andere jonge speler, heb je zowel nu als in de toekomst meer aan.

Leuk dat gezeik op Blind, maar hij heeft een hoop foutloze weekenden gehad sinds zijn overstap naar Bayern

Een net weer fitte Noppert boven een jonge uitblinker als Verbruggen, geen Frimpong (zat al niet in de voorselectie, I know), een compleet falende Weghorst er toch weer bij, en natuurlijk Koemans grote vriend Wijnaldum die al een paar jaar op is. Gelukkig is het de Nations League maar.

Als Berghuis niet is geselecteerd vanwegen het incident, dan is Koeman een laffe herder!
Ze moeten die jongen juist belonen!
Geweldig gedaan Berghuis!!

29 mei 2023 om 14:59

Pat vindt het wel goed iemand op ze potje rammen, als ie het zelf maar niet is.

Hoop dat alle tegendoelpunten uit linker kant komen als ie opgesteld word.
Fc knudde selectie met blindje erbij

tis best lastig om echt een connectie te hebben met het nederlands elftal de laatste jaren. niet lang geleden hadden we spelers als Robben, van Persie, Bronckhorst en Sneijder...

29 mei 2023 om 12:57

Voor mij hetzelfde, clubvoorkeur speelt geen rol maar ik vind het allemaal maar niks. Hopen op de generatie Geertruida/wieffer/timber/gakpo etc alle 30ers mogen van mij wel thuis blijven onderhand, die hebben echt teveel krediet zonder te presteren.

29 mei 2023 om 13:04

Laat Geertruida, Wieffer en Timber zich maar eerst een langere tijd bewijzen voordat je een generatie naar hun vernoemt.

29 mei 2023 om 13:22

Hij geeft duidelijk aan dat hij hoopt op de generatie van. Hoe meer relativerend wil je het hebben?

29 mei 2023 om 13:01

Ake, de Jong, de Ligt zijn toch wel grote namen bij grote clubs die presteren en nog jong zijn? Xavi bij PSV is de toekomstige grote man. Denk alleen dat de grote kracht van Oranje achterin zit met alle toppers en dat het voorin wel middelmaat is en de komende talenten daar nog niet veel verandering in brengen met uitzondering van Xavi dan.

Blijf het opmerkelijk vinden dat Frimpong er niet bij zit. Malen doet gelukkig goed bij Dortmund op rechtsbuiten, maar er zou toch ook een tactische variant moeten zijn met evt Frimpong op die plek?

Ik kan niet wachten tot Myvision weer een excuus bedenkt om Blind mee te nemen. Onze beste voetballende verdediger ooit! Dit is zwaar kansloos neem gewoon Frimpong mee. Ik neem het hem ook niet kwalijk als hij hierdoor niet meer voor NL wilt spelen.

Sneu voor Berghuis, als het incident van gister de Redeis, vind ik het gewoon Belachelijk☹️

29 mei 2023 om 14:31

Ik denk dat de reden is dat Berghuis al weken geen bal normaal raakt.

Geen idee wat Blind en Wijnaldum hier te zoeken hebben, Memphis ook al een tijd weer geen wedstrijd gespeeld door blessures. Het is echt een camping elftal. Ik had juist nu Brobbey meegenomen overigens, vind hem beter spelen als spits dan ooit ondanks dat hij meer moet scoren.

Vind het opzicht een logische selectie, alleen raar dat Blind erbij zit. Voor de rest een prima selectie, alleen weer geen Frimpong maar die zat natuurlijk ook niet in de voorselectie. En over Berghuis; snap ook wel dat hij er nu niet bijzit na al de commotie die gisteren is ontstaan.

Maar met dit team kan je denk ik ook gewoon prima resultaten boeken (zie opstelling).

Flekken
Dumfries
de Ligt
van Dijk
Aké
de Jong
Koopmeiners
Malen
Simons
Gakpo
Depay

Ik vind hartman beter dan zowel blind als malacia

Had Koeman niet beter die keeper van Anderlecht mee kunnen nemen in plaats van de keeper van Heerenveen die alleen maar geblesseerd is geweest? Daarnaast is Blind nog steeds een vraagteken maar goed zijn er voor de linkerkant veel betere opties dan? Denk het eerlijk gezegd niet. Bergwijn snap ik ook niet zo die heeft een heel seizoen lopen kutten bij Ajax.

Komen is van het padje af, je gaat Blind toch niet selecteren, hij zit alleen maar op de bank en heeft geen wedstrijd ritme.

Het gaat de goede kant op (geen Klaassen, geen berghuis) maar alsnog Blind. Zou graag Verbruggen en Frimpong willen zien.

Een half jaar geleden zei ik, haha doe Hartman dan ipv Blind nog met een knipoog en een Feyenoordbril, maar uhm, doe anders Hartman ipv Blind.

29 mei 2023 om 13:09

Veranderd van club dan?

29 mei 2023 om 13:16

Ja, bril afgezet, zie nog steeds Hartman als betere keuze dan Blind. Of anders misschien gewoon mijzelf. Of m'n buurman, die schijnt vroeger 2e klasse gespeeld te hebben.

29 mei 2023 om 13:26

@migi: Off topic: Verander aub je pic terug naar wat je hiervoor had. Mijn auti brein kan zulke grote veranderingen niet aan.

On topic: Laat Hartman nog even thuis. Ik zou niet willen dat het weer een speler is die te snel wordt gebracht. Stel je voor dat hij slecht speelt, dan weet je al dat hij vanaf het begin al het publiek tegen zich zal krijgen.

Over Blind ga ik niet eens beginnen.. 6 minuten speeltijd in het afgelopen half (?) jaar..

Ongelofelijk dat zon blind een selectie plek krijgt boven een frimpong die al 2 seizoenen loopt te schitteren.ja blind is een linksback maar ook ontiegelijk slecht tegenwoordig kan je nog beter een rechtpoot op linksback hebben.

Bijlow
Dumfries vdijk Ake ???
Frenkie, Gini
Xavi
Malen Gakpo depay

29 mei 2023 om 13:02

Geertruida erbij in het centrum, kunnen Ake en Van Dijk een plekje doorschuiven

29 mei 2023 om 13:04

De Ligt zou ik altijd opstellen :-)

29 mei 2023 om 13:05

De Ligt hoort er 100% in te zitten. Was top 2 beste speler bij Bayern samen met Kimmich.

29 mei 2023 om 13:48

Op doel Flekken, Ake LB en de Ligt CV. Voor de rest prima opstelling

30 mei 2023 om 05:48

Ik vind zelf Bijlow beter dan flekken en zou Ake graag in het centrum zien.maar liever Ake linksback als blind.
Dumfries Virgil deligt Ake
Is een prima verdediging.

Mochten jullie je afvragen waar Tete is, die is op vakantie gegaan

29 mei 2023 om 13:03

Mag toch wel verwachten dat hij van vroegboekkorting heeft geprofiteerd want als hij er daadwerkelijk van uit ging dat hij er bij zou zitten...

Reijnders wel en Gravenberch niet. Kom niet met speelt te weinig het is interland resultaatvoetbal. Staat in de basis bij de kamioenswedstrijd en heeft zich bij ajax laten zien op het hoogste niveau.

29 mei 2023 om 14:37

Ik vond Gravenberch op een aantal momenten na ook niet denderend bij Ajax hoor. Voetbalt vaak in één tempo (langzaam), is vrij lui in het meeverdedigen en gebruikt zn lichaam niet goed. Af en toe een mooie dribbel of draai doet daar niets aan af is. Leuk dat hij de kampioenswedstrijd gespeeld heeft, maar we hebben echt veel te weinig gezien van hem afgelopen weken. Kunnen totaal niet inschatten hoe goed hij in vorm is, hoe goed hij zich ontwikkeld heeft... Van Reijnders kunnen we dat wel. Speelde ook goed in Europa tegen aansprekende tegenstanders (dat is altijd t meetpunt volgens de meesten hier). Logische keuze dat.

29 mei 2023 om 22:21

De reden dat Ajax gewoon mee kon doen in de CL en druk kon zetten komt door spelers als Ryan. Laconiek oogt hij maar ik snap niet hoeveel mensen er naast kunnen zitten.

Het enige wat je kan hopen is dat Daley Blind straks in de basis staat, we af gaan met vijf nul en hij debet heeft aan alle tegendoelpunten. Maar volgens mij moet er iemand recordinternational van de armoede worden.

29 mei 2023 om 13:12

Blind zal geen basis staan en alsnog wordt het waarschijnlijk niks. 0-5 is overdreven maar van mij mag je gelijk krijgen. Laat het maar snel over zijn met dat Oranje, wie er ook speelt.

Ik denk dat Blind zelfs nadat die al twee jaar gestopt is met voetballen, nog wordt geselecteerd door Koeman. Het is echt onvoorstelbaar hoe je Frimpong zo kan negeren en tegelijkertijd Blind, ongeacht wat die doet, altijd maar selecteert...

Bijlow
Dumfries, Van Dijk, Aké, Malacia
De Jong, Simons, De Roon
malen, Gakpo, Depay

Omdat ik denk dat Simons op 10 wellicht een beetje gedurfd is heb ik gekozen voor De Roon als extra stofzuiger.
Overige namen lijken me redelijk logisch.

29 mei 2023 om 13:27

Ik had ook kluivert willen zien

29 mei 2023 om 14:16

Van Dijk speelt nooit waarom die in je opstelling.
Maar ja iedereen op voetbalzone was blij met flut coach koeman nou succes ermee...

29 mei 2023 om 14:38

Xavi op 10 kan prima. Is totaal niet vies van het terugverdedigen. Doet altijd wat van hem gevraagd wordt, dus die kan daar prima. Ik zou verder Aké linksback zetten, De Ligt erbij in t centrum, en De Roon eruit voor Wieffer of Koopmeiners.

Gelukkig heeft Blind genoeg minuten in de benen

Ik ben het grotendeels wel eens met Koeman, maar ik had Hartman van Feyenoord meegenomen ipv Blind

Wat zeuren Nederlanders toch veel. Hartstikke goede selectie met mooie namen, allen daley is opvallend maar de rest is gewoon goed…

Zou Arno Vermeulen toch invloed op Koeman hebben gehad door op te merken dat Berghuis niet geselecteerd moest worden ivm zijn vuistslag gisteren ? Wel opvallend dat hij niet geselecteerd is. Er zijn er meerdere die ook nauwelijks gespeeld hebben die wel geselecteerd zijn. Is dit een statement van de KNVB ?

29 mei 2023 om 13:19

Ik denk niet dat Koeman gisteren is allerijl zijn selectie heeft aangepast n.a.v. het gebeuren met Berghuis. Meest logische is dat dit te maken heeft met zijn sportieve prestaties.

29 mei 2023 om 13:33

Als dat zo is dan mag berghuis van mij daar ook even langsgaan

29 mei 2023 om 13:40

Hahah ik denk dat Berghuis niet durft als er geen hek tussen staat en er geen beveiliger naast hem staat.

29 mei 2023 om 14:29

Haha daar heb je een punt 🤣

Inplaats van Blind had je Hartman of Bakker moeten selecteren. Brobbey had er wel bij gemogen inplaats van Weghorst.

Van de Ven van Wolfsburg verdient ook een kans. Speelt alles daar en heeft een topseizoen.

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen vreemd is dat Blind is geselecteerd. Wsl heeft hij zelf al gesproken met Koeman en zich geschikt in de rol die Koeman voor hem in gedachten heeft. Met als voorwaarde dat hij na de zomer speeltijd moet krijgen, anders geen selectie meer. Blind is namelijk de enige verdedigend ingestelde speler die op 3 posities kan spelen en ik denk dat hij voornamelijk als CVM zal worden opgesteld. Die rol vulde hij heel goed in met de vorige 2 interlands. Maw: hij heeft “geleverd” onder Koeman.

29 mei 2023 om 13:22

Onzin verhaal dit. Ik zie er in deze selectie al 2 andere. Namelijk Geertruida en Timber. Enige is dat zij rechtsback zouden kunnen spelen en Blind linksback.
Lief van je dat je Blind wilt verdedigen, maar hij hoort er gewoon niet bij. Qua kwaliteit niet en helemaal niet aan de hand van speelminuten afgelopen maanden.

29 mei 2023 om 13:50

Is geen onzin verhaal, het klopt. Koeman wil hem erbij voor de breedte, omdat hij op meerdere posities kan spelen en veel ervaring heeft. Dat je het er niet mee eens bent kan, maar dan is het nog geen onzin verhaal. Persoonlijk had ik Blind ook niet geselecteerd.

29 mei 2023 om 14:04

Persoon stelt dat Blind de enige verdedigende ingestelde speler is die op 3 posities kan spelen. Ik geef al 2 spelers die dat ook kunnen. Dus onzin dus dat hij de enige speler is.
Er zijn meerdere spelers die op meerdere posities kunnen spelen.
Dat Blind om die reden misschien is geselecteerd zal best. Maar hij is niet de enige en heeft ook totaal niet de kwaliteiten en meer voor.

29 mei 2023 om 13:54

Niet mee eens. Als het een argument is dat spelers dienen te leveren dan zou bijvoorbeeld een Wijnaldum er toch al niet meer bij zitten? Die werd juist doodleuk opgeroepen terwijl hij niet presteerde bij Roma en nu nog steeds terwijl hij vorige interlandperiode ook niet presteerde.

Hehe steeds minder Ajaxcieden. Eindelijk begint het kwartje een beetje te vallen.

29 mei 2023 om 13:34

Veel Ajacieden hebben net als ik helemaal niks met Oranje dus mocht je hopen dat je nu op teentjes trapt van Ajacieden dan moet ik je teleurstellen. Jammer dat er toch nog een paar bijzitten.

29 mei 2023 om 13:50

Mwah, toch vind ik Brobbey bijvoorbeeld echt wel een speler met veel kwaliteiten en gewoon potentieel de beste oranje spits. Berghuis is ook niet echt minder dan sommige namen die wel opgeroepen zijn, zeker voor op 10. Wel blij dat Klaassen er niet meer bij zit, dat zou schandalig zijn ben ik met je eens.

Bergwijn, dat vind ik pas erg! Die jongen heeft zich sinds PSV niet meer ontwikkeld is zelden doorslaggevend en Ajax heeft hier veelte veel geld voor neergelegd

Meest sterke opstelling van deze selectie:
Bijlow
Dumfries - de Ligt - Botman - Aké
Koopmeiners - De Jong - Veerman
Malen - Gakpo - Simons


29 mei 2023 om 13:57

Memhis voor Veerman is denk ik beter. Simons is namelijk bereid om ook mee terug te lopen.

Bijlow

Dumfries - de ligt - van dijk- ake

Frenkie

Wieffer/rijnders - Veerman

Xavi memphis Gakpo

Al zou ik wanneer brobbey fit is eerder hem dan memphis kiezen.

Gelukkig Daley Blind wel..
Een Nederlands elftal zonder Blind is als slagroom op de warme chocolademelk...

Het kan zonder, maar je mist toch iets..

Kortom.... Slaat weer helemaal nergens op

Toch naar mijn mening echt wat erg rare uitverkiezingen. Een Noppert die 1 wedstrijd gespeeld heeft in 4 maanden tijd. Waarom dan niet zo’n Verbruggen meenemen als 3e keeper? Dan Blind die echt niet of nauwelijks minuten maakt en sowieso flink aftakelt. Waarom dan niet gewoon een Hartman of Bakker meenemen, waar in ieder geval meer toekomst in zit. Of Frimpong. Of in plaats van dat een Schouten of Spierings. Linksback is met Ake en Malacia sowieso prima bezet. Dan een Wijnaldum die dit seizoen ook meer geblesseerd is dan fit, en bij Oranje vorige periode ook niks heeft laten zien.
Het ons kent ons gehalte lijkt weer aardig aanwezig bij Koeman.

29 mei 2023 om 13:53

Verbruggen vind ik juist echt goed spelen en had juist het gevoel dat hij samen met Flekken ging vechten voor de plek onder de lat. Beide doelmannen doen het echt heel erg goed. Bijlow is het eeuwige talent, dat nog nooit voor langere tijd heeft laten zien wat hij kan.

Geen frimpong geen tete.. maar wel blind dit is niet serieus te nemen.

Blind en Veerman. Kom op zeg. Geen Frimpong? Koeman heeft niks met hem. Verwacht niet dat hij vaak opgeroepen zal worden.

Koeman heeft het al meermaals gezegd, hij gunt Blind zijn 100e interland. Net kampioen bij Bayern geworden en toch redelijk op niveau getraint/gespeelt .

Daarnaast zal Aké natuurlijk nadat Blind van het veld stapt vanaf dat moment linksback #1 zijn, met een aantal opties daarachter. En De Ligt dit seizoen toch bewezen #1 rechts naast Virgil te zijn.

29 mei 2023 om 14:11

Ake op linksachter zou zonde zijn. Gewoon in het centrum met De Ligt. Van Dijk is vergane glorie net zoals Wijnaldum en Depay. Lang is een onvolwassen figuur die voor onrust en irritatie zorgt. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Wat een waardeloze bondscoach.

Ongelofelijk dat Blind nog steeds bij de selectie zit. Ik vraag me echt af wat zijn waarde is in dit team want hoe kan het toch dat hij er steeds bij zit? Wel blij dat Klaassen eindelijk eens thuis mag blijven, en mooi voor Veerman dat hij erbij zit.

Blind? Lang? Geen Frimpong? Geen De Vrij? Koeman is een clown.

29 mei 2023 om 14:18

De vrij op basis waarvan meenemen??

Wat laat ie zeg kennen zeg..geen Berghuis

Ik hoop dat Daley Blind geen zonen heeft dan zijn we over 3 jaar van de familie Blind af..ongelooflijk

Niet te begrijpen dat Blind erbij zit en het zegt veel dat ik dit zeg. Ik vind een Blind die speelt er namelijk altijd bij moet zitten, maar hij speelt niet.

Aktie = Reactie , Berghuis international af. Wat zal ie een spijt krijgen van zijn daad, en dit is nog maar het begin. neem aan KNVB zal ook nog wel wat doen, en mischien een aanklacht tegen hem.

Oh jee, Koeman maakt zijn selectie bekend en meteen 16 miljoen keer kritiek. Respecteer zijn keuzes toch, we zien vanzelf wel of het goed of slecht uitpakt.

Je kunt zowel Ake als Malacia linksback zetten dus het oproepen van Blind is totaal overbodig. Daarnaast Zitten er met Hartman en Bakker 2 linksbacks niet bij die beter zijn dan Blind. Ik begrijp dus totaal niet waarom Blind is geselecteerd.

Hartman en Bakker gaan ongetwijfeld met Jong Oranje naar het EK maar Blind kan gewoon niet maar. LB en LCV komt hij zwaar tekort.

Berghuis er niet bij heeft natuurlijk te maken met gisteren als hij zijn handen had thuisgehouden had hij nog niet op vakantie gehoeven

Blind??? Koeman is zelf blind! Kom op zeg. En Frimpong niet??? Die heeft al bedankt voor Jong Oranje dus die zijn we kwijt voor NL

Hahaha wat doet Blind daar nou weer?!? Ik heb het even opgezocht, en hij heeft sinds 27 maart geen minuut meer gemaakt. En dat was nog tegen Gibraltar…

Kan Koeman nog ontslagen worden eigenlijk? Want ik schaam me heel erg diep voor deze selectie.

Hoe kan je in vredesnaam nog met Blind en Wijnaldum aan komen zetten als je legio talenten hebt rond lopen, die en basis spelen, en ook nog eens beter zijn. Beide spelers kunnen het tempo niet meer aan, en zullen eerder een struikelblok zijn dan dat ze van waarde kunnen zijn..

Hopelijk heeft hij deze spelersgroep gekozen voor een mooi afscheid tijdens de Nations League, anders moeten we massaal de knvb gaan lastig vallen en in de media roepen dat Koeman weg moet, dat schijnt wel eens te werken

Wat ik niet begrijp is dat Jerdy Schouten niet geselecteerd is, speelt al jaren uitstekend in de Serie A. Lijkt me een betere optie dan de Roon: veel dynamischer, betere voetballer en defensief zeer stabiel

Grotendeels prima selectie. Enerzijds jammer dat Frimpong er niet bij zit, die had ik wel eens willen zien in Oranje. Over Blind kan ik me verder niet zo opwinden als de rest hier. Hij heeft nu een reserverol in het Nederlands elftal. En snap wel waarom hij er wel bijzit, kerel heeft tonnen aan ervaring.

Mijn opstelling zou als volgt zijn:

Bijlow
Dumfries
De Ligt
V Dijk
Aké
Wieffer
De Jong
Simons
Malen
Depay
Gakpo

Inmiddels heeft Frimpong al bedankt voor Jong Oranje. Wat een waanzin. Nu zie je dat die jongen straks alsnog een kans krijgt bij Engeland of bij Ghana. Jeetje

Je kan beter een warmtelamp mee nemen dan Blind.. die houd de bank warmer..

Maar die hartman van de Kakkerlakken had beter mee gekund.. die is niet te stuiten

Hoezo Blind?, is zo traag als een slak of neem je hem mee als figurant. Ik dacht dat je meer verstand van voetbal had Ronald Er lopen betere rond

Ik had liever dit gezien:

Keep: Bijlow, Flekken, Verbruggen

Verdediging: Dumfries, Geertruida, van Dijk, De ligt, Botman, de Vrij, Aké en Malacia

Middenveld: Frenkie, Koopmeiners, de Roon, Wieffer, Wijnaldum, Berghuis

Aanval: Depay, Malen, Weghorst, Gakpo, Xavi en Lang/danjuma

Mensen die wel een keertje een kans hadden kunnen krijgen zijn voor mij dan weer: Summerville, Schuurs, Dallinga en van Boomen. Die hadden op zijn minst eens in de voorselectie kunnen zitten. Want die zijn goed bezig.

Maar dit is imo een goede afwisseling van kwaliteit, ervaring en talent. Paar spelers in iets mindere vorm (zoals van dijk en depay) maar die horen er toch bij en zijn wel onze dragende spelers. Feel free to react. Altijd interessant om te lezen wat andere er van vinden.

Ronald Koeman laat met deze selectie zien incompetent te zijn als bondscoach.

Wel spelers selecteren uit slappe competities zoals Nederland en België, maar spelers die iedere week in een topcompetitie trainen en spelen negeren. Spelers met toekomst houdt hij aan het lijntje.

Geertruida is geen betere rechtsback dan Frimpong.
Noa Lang is een naar mannetje en zeker niet beter dan Danjuma.
Veerman is ook al zo'n vervelend mannetje die niet beter is dan Schouten.
Blind speelde niet bij Ajax en al helemaal niet bij Bayern. Ervaring zit al genoeg in de selectie. Waarom niet eens echt doorselecteren?

Als bondscoach zet je de beste spelers bij elkaar en maak je daar een team van.

Serieus weer Blind, De Roon, Wijnaldum, Flekken en Weghorst. Allemaal spelers die niet thuis horen bij Oranje.

- Blind (weinig uitleg nodig, kan het gewoon niet meer belopen). Alternatieven zijn Bakker en Maatsen.
- De Roon (begint nu wel echt af te takelen). Ik zie in Spierings een nieuwere jongere versie. Andere opties zijn Hamer of Q. Timber.
- Wijnaldum (voetbald nog leuk mee met Roma, maar is zeker niet meer de speler die het ooit was, kwestie van doorselecteren). Denk aan een V.D. Boomen, Schouten of zelfs een Matusiwa die het echt niet verkeerd doet.
- Flekken (krijgt toch nooit de kans, waarom zou je hem selecteren als je hem toch niet opsteld). Zou Liever een jongere optie zien zoals Verbruggen of misschien zelfs Olij.
- Weghorst (Heeft het een lange tijd prima gedaan, maar net als Wijnaldum is het tijd om door te selecteren). Opties als Dallinga of Piroe zijn jonger en kunnen nog veel meer groeien.

Verschrikkelijk, die Koeman zeg! Vanaf het moment van zijn hernieuwde aanstelling wist ik al dat het Nederlands elftal onder zijn in mijn ogen zielloze leiding gedoemd is om in het allerslechtste geval op het niveau te blijven van waar zij nu staan. Meer voor de hand liggend is dat Oranje onder Koeman afglijdt op de wereldranglijst van voetbalnaties, want Koeman is geen ziener. Koeman is geen durfal, maar bovenal is Koeman een angsthaas die vernieuwing in het voetbal mijdt. Hier zijn voorbeelden te over van. Dat hij nu Cillissen heeft gepasseerd, mag in mijn ogen een wonder heten, maar hoe seniel ben je (Ja sorry, maar dat zijn mijn eigen woorden.) als je Daley Blind nog durft te selecteren voor deze aankomende finales. Die man is al ruim een jaar uitgevoetbald en heeft het afgelopen seizoen volgens mij nog geen 100 minuten gevoetbald in Bayern 1!?! Waar slaat dit op?
Is Blind de schakel die nodig is om eenieder te verbinden in het elftal? Is hij daarom "onmisbaar"? Schei toch uit en rot op met Koeman! Frimpong heeft bedankt voor Jong Oranje. Vind je het gek? Die jongen speelt wekelijks op het hoogste niveau in Duitsland, misschien wel de 3e competitie in Europa. Die jongen moet je oproepen voor het grote Oranje en die jongen het vertrouwen geven dat hij verdient. Had je hem nu voor het grote Oranje geselecteerd, was hij gewoon aangesloten en had je hem voor altijd gehad. Nu moet je nog maar zien of hij ooit nog voor Nederland kiest. Ik herinner jullie eraan dat hij deze blunder ook al eerder heeft begaan. (Ziyech). Die vent had nooit op deze plaats mogen worden gezet. DeKNVB: Een slangenkuil van vriendjespolitiek, omkoopbare leeghoofden en grotendeels onkundige graaiers die aan de knoppen
draaien...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren