Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB krijgt wind van voren: 'Het riekt naar competitievervalsing'

Laatste update:

De profclubs die met een beloftenelftal meedoen aan de Tweede Divisie, die binnenkort van start gaat, mogen in sommige gevallen spelers opstellen die in de Eredivisie een rode kaart hebben gekregen. Dat roept weerstand op bij de amateurclubs.

/

“Spelers die in het eerste elftal van een Ere- of eerstedivisieclub geschorst worden na een rode kaart voor een licht vergrijp, zoals het ontnemen van een scoringskans, mogen daarna wel in het beloftenelftal van hun club spelen”, legt KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse uit in de Gelderlander. “Ze worden dan alleen geschorst voor het eerste elftal.”

Spakenburg-coach Hans van der Haar noemt dat een rare regel. “Zo'n speler uit een eerste elftal kan dan ritme opdoen bij de beloften en wordt in feite beloond. Dat vind ik heel vreemd. Het gaat komend seizoen wel om promotie en degradatie. Die beloften spelen niet meer in een geïsoleerde competitie, zoals in het verleden. Het riekt naar competitievervalsing.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rare regel rood is rood.

17 juli 2016 om 18:09

Inderdaad, na mijn weten is rood persoonsgebonden.

17 juli 2016 om 18:29

Het is competitie gebonden. Als je rood krijgt in de Cl telt deze ook niet in de eredivisie toch?

17 juli 2016 om 18:36

als ik rood krijg tijdens het spelen in een 4de elftal van een voetbalvereniging, mag ik de week erna niet met het 5de meedoen. Beker/competitie/europees is inderdaad een ander verhaal en heeft hier op zich niks mee te maken.

17 juli 2016 om 18:41

Hoezo competieverbonden?
Spelers van psv of ajax mogen ook niet verder gaan in de jupiler.
Is toch ook een andere competitie?

17 juli 2016 om 18:47

Dat is binnen een andere organisatie. Nu zou een kaart binnen de knvb niet meer gelden. Zelfde als een kaart in de beker niet meer in de normale competitie zou gelden

17 juli 2016 om 19:46

De CL wordt georganiseerd door de Uefa, een 'andere bond'. De ere-, eerste en tweede divisie worden alledrie georganiseerd door de Knvb en de schorsing zou van kracht moeten zijn voor alle wedstrijden onder KNVB-vlag.

17 juli 2016 om 19:59

Zit in hetzelfde piramide systeem. Spelers van Ajax 1 die rood hebben kunnen dan teams in Jupiler benadelen die bijvoorbeeld kunnen promoveren.

18 juli 2016 om 22:28

True, misschien een 1+(1) regel hanteren? Dan zijn beide Competities blij lijkt mij

Rare regeling inderdaad. Het lijkt me dat dit aangepast gaat worden.

Off: Van Oostveen stap even lekker op man je maakt er een tering zooi van

On: haha wat een bizarre regel weer hoe ongeloofwaardig wil je als knvb over komen haha het word triester en triester.

17 juli 2016 om 17:47

Dat de KNVB volledig incompetent is, is al een tijdje duidelijk.

18 juli 2016 om 11:25

Dat de Knvb incompetent is, moge duidelijk zijn. Echter is de voetbalpiramide een uitstekend plan waar we veel profijt van gaan hebben als het goed word uitgevoerd. De regel over de rode kaart is natuurlijk vreemd. Rood is rood en daar hoort een schorsing op te staan voor alle nationale wedstrijden.

Niet te begrijpen. Marchanderen met de regels. Ook voor Ere-/Eerste divisie spelers hoort een vergrijp, welke gestraft is met een rode kaart, consequenties te hebben.

17 juli 2016 om 18:05

Hij is helaas weg bij Lienden. Vanaf dit seizoen werkend bij Spakenburg

Dat is toch de standaard regel, je wordt geschorst voor een bepaalde competitie, zie de beker en Europees bijvoorbeeld, dat staat ook los van de reguliere competitie. Dus mag je niet spelen in de Eredivisie maar wel bij de beloften. Voor de speler zelf is dat echt geen beloning hoor... Het is alleen voor de kleinere clubs met hun eerste elftal in die divisie en niet met hun beloften-elftal nadelig, want zij kunnen dat niet en komen tegelijkertijd wel tegen een mogelijk sterkere tegenstander. Dat is het probleem, en als kleine club zie je het dan als competitievervalsing. Zit wel wat in.

17 juli 2016 om 17:56

als ik als amateur bij een ploeg geschorst word mag ik in geen enkele wedstrijd meedoen totdat de ploeg waar ik rood mee pakte het aantal wedstrijden aan schorsing gespeeld heeft.

17 juli 2016 om 19:02

Bij de amateurs ligt dat wel wat anders natuurlijk, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.

17 juli 2016 om 19:30

Ligt bij de amateurs inderdaad anders, dat is juist zo inconsequent.

17 juli 2016 om 19:42

Maar ze spelen wel in een competitie met amateurs. De Knvb maakt zichzelf weer lekker belachelijk.

17 juli 2016 om 20:15

Ze spelen in een amateurcompetitie chef

Ik begrijp de frustratie van die clubs, maar wat als de rode kaart zou betekenen dat de speler in kwestie voor geen enkel team van zijn club mag uitkomen? Stel dat bijvoorbeeld Santiago Arias rood krijgt met PSV 1. De eerstvolgende wedstrijd van de club is een van Jong Psv, waar de schorsing dan betrekking op zou mogen hebben. En daarna volgt weer een wedstrijd van het eerste waar hij dan weer aan mee zou mogen doen. Dat is toch ook competitievervalsing?

De regel zou gewoon verandert moeten worden. De schorsing heeft betrekking op het niveau waarop de rode kaart is uitgedeeld en tot die tijd mag de speler helemaal geen wedstrijden voetballen.

17 juli 2016 om 17:59

De rode kaart zou voor speelrondes moeten gelden. Als een rode kaart in speelronde 3 betekent dat hij in speelronde (3,) 4 en 5 niet mag spelen, zou dat voor elke KNVB-competitie moeten gelden. Dat is het meest logische.

Maar ja, Knvb en logica...

17 juli 2016 om 18:07

Ja, maar wat als de speelrondes in de competities niet gelijk lopen? B.v. als er in één competitie twee duels in één week gespeeld worden, maar in de anderen maar eentje. Of als er een wedstrijd uitgesteld of ingehaald wordt? Of als er een week niet gespeeld wordt in de Eredivisie maar wel in de Jupiler League en Tweede Divisie? Zo zijn er nog wel meer denkbare obstakels te bedenken.

Waar blijf je dan met jouw logica?

17 juli 2016 om 18:26

Heel simpel, dit geldt voor de speelrondes van de competitie waarin de speler rood kreeg. In die periode mag hij dan ook niet in andere competities uitkomen.

Ik vind het al bizar dat een speler uit de selectie van een Eredivisie-ploeg überhaupt mee mag doen met een jeugdteam dat in de Tweede Divisie speelt, laat staan dat dat ook nog mag wanneer de speler geschorst is.

Geschorst is geschorst.
Dat moet gelden voor ieder elftal anders heeft het nog geen zin.

geschorst is geschorst of dat je nu in het eerste elftal of bij de beloftes speelt.
Ik ben zelf van mening dat een speler die in het eerste zit niet mag mee spelen met de beloftes.
Beide teams hebben genoeg spelers en ik persoonlijk zie dit als competitie vervalsing.

Je wilt het doorstromen van clubs naar de profs beter maken. Maar vervolgens met een regel als deze toch het beeld geven dat op de Eerste Divisie (jl) na de andere competitie niet veel voor stellen. Die rode kaart betekent toch dat je niet mag spelen bij officiële wedstrijd op de Nederlandse velden? Raarste regel die er is. Je moet als club in een lagere divisie toch gewoon een redelijk beeld kunnen krijgen wat de selectie van de tegenstanders is. Eredivisie clubs komen gewoon elke week met een ander team, ten nadele van het team dat mag spelen tegen Eredivisie waardige spelers..

5 wedstrijden in het eerste moet gewoon betekenen dat deze speler niet meer lager mee kan doen. Laat staan dat ze spelen ondanks een rode kaart..

ze moeten nu sowieso verbieden dat eredivisie spelers bij de beloften mee mogen doen nu de promotie/degradatie mogelijk is. Het is niet voor niets Beloften team. Hoe kan je die beloften goed klaarstomen voor het echte werk als elke week weer eredivisiespelers een basisplek hebben?
In andere landen gebeurt dit ook niet, dus ik zeg afschaffen en beloften teams alleen voor beloften.

Het lijkt mij logisch om de regel in te voeren dat een speler niet mag uitkomen in andere (knvb) competities zolang de schorsing loopt in het team waarin hij deze opgelegd heeft gekregen. Dit geldt voor zover ik weet ook voor amateurs.

Weer lekker de topclubs een voordeeltje bezorgen. De Knvb doet ook daadwerkelijk alles aan. Het kan nog opzichtiger zoals vorige week met de tour bij Froome en Quintana.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren