Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

In de wandelgangen (6/7): Auteur Vertonghen-gerucht moet zich schamen

Laatste update:
/
Internazionale denkt te kunnen profiteren van de vertroebelde relatie tussen José Manuel Jurado en Huub Stevens. De middenvelder van Schalke 04 verweet zijn coach dat hij hem niet iedere wedstrijd in de basis zet. In Italië kan men wel wat versterking voor het middenveld gebruiken, zeker als Wesley Sneijder besluit de club te verlaten. Jurado speelde eerder voor Real Madrid, Atlético Madrid en Real Mallorca. (Diverse Italiaanse media)
/
Het heeft er alle schijn van dat Theo van Duivenbode in dienst gaat bij Ajax. De oud-speler van Ajax is voorstander van de weg die Johan Cruijff is ingeslagen, maar hij durft ook tegengas te geven en dat bevalt Cruijff wel. De 68-jarige Van Duivenbode is in de ogen van de legendarische nummer veertien dan ook een ideale kandidaat om een plek in de Raad van Commissarissen in te nemen. (Studio Voetbal)
/
Jan Vertonghen gaat wellicht een opvallende transfer naar Portugal afronden. Titelkandidaat Benfica beleeft bijzonder veel plezier aan Axel Witsel en overweegt nu ook Vertonghen in te lijven. De Belgische verdediger van Ajax gaf onlangs aan dat hij in de zomer klaar is voor een stap hogerop en bij voorkeur gaat Vertonghen verder in de Premier League. Mochten de clubs daar niet concreet worden, dan is Benfica wellicht een alternatief. (O Jogo)
/
Een woordvoerder van Barcelona ontkent dat Vertonghen in beeld is in het Camp Nou. 'Het zoveelste gerucht dat werkelijk nergens op slaat", repliceert de zegsman. "De auteur van het artikel moet zich diep en diep schamen. Vertonghen is een uitstekende speler, maar hij is nimmer bij Barcelona in beeld geweest." Het gezegde 'waar rook is, is vuur' lijkt zodoende niet op te gaan voor de Belgisch international. (ONA FM)
/
Scouts van Anderlecht zaten op de tribune tijdens het Europa League-duel tussen Besiktas en Atlético Madrid. Dat deden de talentspeurders uit Brussel om Tomás Sivok aan het werk te zien. De 28-jarige Tsjech speelt sinds 2008 in Turkije, maar hij zou aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Dat heeft Anderlecht opgevangen en men hoopt de 32-voudig international te kunnen overnemen. (Diverse Turkse media)
/
Ronaldo adviseert zijn landgenoot Neymar op termijn te vertrekken bij Santos. De twintigjarige aanvaller blinkt elke week uit en vooral Barcelona, Real Madrid en Paris Saint-Germain lijken geïnteresseerd. “Neymar is ongetwijfeld een van onze grootste talenten. Hij heeft een enorm potentieel, maar hij benut dat niet als hij onwillig blijft tegenover een transfer naar Europa”, vertelt Ronaldo. (Folha de Sao Paulo)
/
André Villas-Boas werd ontslagen door Chelsea en zijn rechterhand Roberto Di Matteo nam het stokje van hem over. “Ik heb deze rol verdiend”, vertelt de Italiaanse coach. “Hoe kun je twijfelen als je de kans krijgt om een van de belangrijkste clubs ter wereld te trainen? Alle coaches kunnen hun collega’s vervangen als de resultaten slecht zijn. Dit is de natuur van het voetbal”, aldus Di Matteo. (Il Tempo)
/
Cecilio Lopes sprak enkele dagen geleden de hoop uit dat hij nog een buitenlands avontuur tegemoet zou gaan en krijgt zijn zin. De 33-jarige aanvaller van FC Dordrecht heeft aanbiedingen ontvangen van 'verschillende clubs' uit Australië. Om welke clubs het gaat zegt Lopes niet, maar vermoedelijk is Sydney FC (waar Pascal Bosschaart speelt) een van de gegadigden voor Lopes. Die speelde sinds 1999 altijd in Nederland. (RTV Rijnmond)
Benfica is een uitstekende club voor Jan Vertonghen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verthongen moet echt niet naar Benfica gaan. Het is weliswaar een vooruitgang op Ajax, maar ook weer geen hele grote. Verthongen hoort gewoon elke week topwedstrijden te spelen tegen goede spitsen. In Engeland gebeurt dat, maar niet in Portugal. Daar speelt hij in competitieverband maar een aantal wedstrijden tegen topspitsen en verder alleen maar in Europa. Dus, Verthongen, ga niet naar Benfica, maar naar Engeland, nadat je ons de titel hebt bezorgd.

20 maart 2012 om 20:07

Ik ben het met je eens dat Verthongen niet naar Portugal moet gaan.
De Nederlandse competitie is in de breedte! sterker. (alleen Benfica en Porto zijn betere teams)
Daarnaast heb ik mijn twijfels of Verthongen goed tot zijn recht komt in Portugal.
Een CVM bij een Engelse topclub lijkt mij zijn beste optie

20 maart 2012 om 18:07

Klopt. Ik vind Vertonghen met afstand de beste Ajacied, je zag tegen Real dat hij het niveau prima aankan, mits hij voldoende wordt bijgeschaafd. Vertonghen halen zou een slimme zet zijn van Barça. Hij is nog betrekkelijk jong en er zit veel rek in. En zo goed zijn de verdedigers die ze zelf hebben ook weer niet.

Kennelijk gaat het toch niet door, maar de Spaanse competitie zou Vertonghen zeker niet misstaan. Evenals de Italiaanse en de Engelse trouwens.

20 maart 2012 om 18:13

Vertonghen is zonder twijfel de beste speler in de Eredivisie. Zijn doelpunt tegen ADO bevestigde dat nogmaals. Net als een 20-jarige die tegen een hoop 8-jarigen speelt en doet wat hij wil. Dat zal misschien ook de schuld zijn van het verdedigende compartiment van Ado, maar hij deed het toch erg makkelijk. Vertonghen lijkt me een uitstekende vervanger voor Abidal. Punt.

20 maart 2012 om 18:14

Barcelona moet hem niet halen. Die hebben grotere talenten dan Vertonghen. Bartra, Muniesa, Grimaldo en Montoya komen eraan als grote talenten. Jordi Alba zal waarschijnlijk worden aangetrokken voor de LB positie, maar voor de rest zijn er geen versterkingen nodig. Barcelona heeft genoeg talent in huis, het zou geldverspilling zijn om geld uit te geven aan Vertonghen als je zulke grote talenten klaar hebt staan.

20 maart 2012 om 18:39

Hij is op dit moment de beste speler van de eredivisie er is geen andere speler die zo vaak hun top niveau haalt en vast houd.

20 maart 2012 om 18:39

Als ze Vertonghen halen, zie ik hem liever centraal spelen. Denk dat hij dan toch beter zal presteren dan op de Lb-positie.

20 maart 2012 om 18:41

Ik vind Jan Vertongen geen goede verdediger. Hij kan goed opbouwen van achteruit, maar je moet hem niet halen als pure mandekker, want dan valt hij door de mand. Voorbeelden nodig; kijk naar de wedstrijd tegen Utrecht en de doelpunten van Utrecht, kijk naar de gelijkmaker van Luuk de Jong in de wedstrijd tegen Twente. Als je verder kijkt kom je nog taloze voorbeelden tegen.

Realiteit is dat Jan eerst moet kunnen verdedigen voor hij echt naar de Premier League top kan.

20 maart 2012 om 18:45

@mcm sinds wanneer horen verdedigers op doelpunten te worden afgerekend? Dat zijn echt idiote opmerkingen. Het is leuk dat een verdediger scoort, het hoort bij het Nederlandse totaal voetbal. Maar het is geen punt waar je hem op afrekent of beoordeeld.

20 maart 2012 om 19:54

Klopt je hebt helemaal gelijk. Arsenal snapt er helemaal niks van en heeft waardeloze scouts die niet weten waar een verdediger aan moet voldoen in de Premier League

20 maart 2012 om 18:54

Zou het niet doen als ik Barca was. Heb Vertonghen een paar keer linksback zien spelen bij Belgie en het enige wat ik toen dacht was zet die jongen zo snel mogelijk weer in het centrum.

Porto is gewoon een erg goeie ploeg hoor , doen mee om de prijzen in europa welliswaar niet om de champions league maar weten vaak wel ver te komen , alleen de competitie is gewoon niet net als engeland/italie/spanje

20 maart 2012 om 18:33

Lezen is ook een vak jongen, het gaat over SL Benfica en niet over FC Porto.

Vertonghen naar Benfica, lijkt me niet. Jan heeft al vaak genoeg aangegeven dat er slechts een paar clubs voor hem in aanmerking komen, en ookal is Benfica een prachtige club, ik denk niet dat die op zijn lijstje zou staan.

20 maart 2012 om 18:31

Ik zou het verschrikkelijk vinden als één van de beste spelers en in ieder geval de beste verdediger van de eredivisie naar Portugal gaat.. Dat zie ik toch niet als dé echte ''promotie'' die je wil hebben na jaren investeren in jezelf bij Ajax. Dan kan je beter verlengen en wachten op een mooiere club.

Het gaat hier duidelijk om Benfica en niet om Porto.

Lezen is ook een kunst.

Zou echt fantastisch zijn als van Duivenbode echt in de RvC komt. Heb ergens al geruchten gelezen dat hij er inderdaad in komt, samen met Maarten Fontein, Leo van Wijk, Ruud Suurendonk en Jons Hensel. Dit zijn toch wel de gedroomde kandidaten voor de RvC van menig Ajacied. Alleen jammer dat Molenaar geen positie in de RvC gaat bekleden, misschien toch als directeur dan?

20 maart 2012 om 18:35

Helemaal mee eens, maar Molenaar hoeft niet eens per se een positie, dat kan later ook nog als hij zijn advocatenrol neerlegt. Begrijp goed dat hij zijn carrière nog niet wil opgeven voor een Commissariaat. van Duivenbode kan de RvC wel goed leiding geven in elk geval. Fontijn erbij zou ook heel goed zijn, voor het hele Nederlandse voetbal, hij heeft zoveel connecties in Europa..

Neymar kan in mijn ogen het beste naar Paris Saint Germain gaan. Bij die andere clubs is de aanval al heel goed bezet en is hij eigenlijk niet heel nodig. Daarbij is Paris Saint Germain een goede tussenstap in je carrière (kijk Ronaldinho) voor een goede loopbaan in Europa, tenzij die club zich zo goed blijft versterken dat ze zelf uitgroeien tot topclub.

20 maart 2012 om 18:27

Ik ben bang dat hij achter raakt op schema als hij niet een keer naar echte club gaat. Europese toptalenten worden veel vroeger geconfronteerd met andere grote spelers. Hij is zo enorm het mannetje bij Santos, dat hoe langer dat duurt, hoe moeilijker het word om een bescheiden rol te accepteren bij een Europese club.
Bij PSG zou hij nu weer het mannetje zijn, en weer niet echt hoeven knokken, volgens mij wordt hij daar lui va. Ik zeg; gewoon direct naar Barca of Real, potentie waarmaken of snel met beide voeten weer op aarde staan en bij een Valencia, Psg, of Chelsea terecht komen.

20 maart 2012 om 18:41

Naar een club gaan waar ze je niet echt nodig hebben en waar je één van de sterren ben, terwijl jij de enige ster wil zijn.. Paris Saint Germain is gewoon een hele mooie club met genoeg geld en ambitie om ook Europees mee te gaan doen. Kijk alleen al naar de Pastore, die heeft ook niet zomaar de overstap gemaakt. Bij Chelsea kon hij ook zat geld verdienen.

20 maart 2012 om 18:30

Heb je idd een punt, ben alleen bang als Neymar deze stap wel maakt hij niet zo snel naar een ander team gaat, hoor de laatse dagen veel bedragen rond de 60 miljoen als transfersom en zijn salaris zal ook wel tussen de 6 en 10 miljoen komen te liggen.
Betekend dus dat als Neymar zich positief laat zien bij PSG dat zijn transferwaarde en salariseissen nog meer zullen stijgen en hij dan bijna onbetaalbaar wordt.

En als Neymar zn talent gaat waar maken hoort hij natuurlijk niet jaren voor PSG te spelen.

20 maart 2012 om 18:34

Zoals ik al zeg; of het is een mooie tussenstap of hij doet het daar zo goed en de club ontwikkelt zich mee dat hij niet eens hoeft te veranderen van club om bijvoorbeeld de Champions League te winnen.

20 maart 2012 om 18:41

@ toekomst:

Dan zou hij al een transferclausule voor bepaalde clubs moeten laten opnemen, of een contract voor 3 seizoenen eisen of zo anders wordt hij nagenoeg onbetaalbaar. ik denk niet dat PSG 60m dokt en dat binnen 3 jaar af wil schrijven, of een clausule opneemt om bijvoorbeeld maar 10m winst te maken op zoveel geld. Het is gewoon een complexe transfer, een tussenstap voor Neymar..

Realistisch moet je zeggen dat PSG de komende 5 jaar geen CL wint lijkt me. Ze hebben een talentvol team en kunnen goed investeren, maar de CL win je niet zomaar. Zie Chelsea, Valencia etc..

20 maart 2012 om 18:42

Lijkt mij niet dat je naar PSG gaat met het idee om daar je hele carriere te blijven, de franse competitie is natuurlijk niks vergeleken met de sfeer die een engeland of spanje uitademt, tuurlijk kan dat omslaan de komende jaren maar dat is koffiedik kijken.
Daarom gaf ik aan dat een tussenstap in mijn ogen niet aan de orde is omdat hij simpelweg daar te duur voor is.
Neymar gaat "gewoon" naar Madrid of Barca en zal daarna alleen nog een transfer maken (naar een kleinere club) als hij zijn talent niet weet waar te maken.

20 maart 2012 om 18:56

@ Afcfokke

Economisch gezien is het inderdaad niet interessant om ''maar'' 10 miljoen winst te maken op Neymar qua transfergelden. Maar als je de publiciteit en shirtverkoop meetelt komen er natuurlijk ook meer inkomsten binnen en grote namen trekken grote namen aan.

Chelsea en Valencia vind ik geen goede voorbeelden. Valencia is gewoon niet rijk en moet zelf haar beste spelers verkopen en als je bedoelt het valencia van jaren terug tsja.. Je moet de investeringen wel jaren door kunnen trekken ja..

Chelsea vind ik ook geen goed voorbeeld. Die investeerde/investeren vooral in oudere spelers die het al bewezen hebben: Crespo, Makelele, Schevshenko ofzo, Drogba en ga zo maar door.

Eigenlijk bedoel ik ook niet eens perse Paris Saint Germain, maar wel een andere club dan Real en Barcelona. Die hebben hem gewoon niet echt nodig, omdat ze allebei al fantastisch aanvallers hebben die zo goed samen kunnen spelen.. Daar is niemand extra meer nodig en zeker niet een grote naam als Neymar.

En weer gaat Anderlecht voor een matige buitenlandse voetballer. Er loopt zoveel talent rond in België, maar op de een of andere manier wordt er altijd weer naar het buitenland gekeken.

20 maart 2012 om 18:46

Zelfde gebeurd bij Club Brugge. Die hebben afgelopen zomer ook heel veel buitenlandse spelers aangetrokken en zoals jij al zegt, niet in eigen land rondgekeken.

Anderlecht gaf echter wel een verklaring waarom ze toen kozen voor buitenlandse spelers in plaats van spelers van eigen bodem: Als wij ons melden voor een speler stijgt de vraagprijs direct en daar willen en kunnen wij niet aan mee werken. Vandaar dat wij (anderlecht) ons nu richten op buitenlandse spelers.

Ze hebben bijvoorbeeld ook geprobeerd om de Bruyne te halen.. Als Chelsea echter langskomt met miljoenen en de grootste talenten wegkoopt houd het ook voor clubs als Anderlecht een keer op.

20 maart 2012 om 19:00

Ja, hetzelfde gebeurt als Ajax in Nederland gaat winkelen bij een andere club, dan wordt ook opeens de jackpot gevraagd. Maar weet je wat ik dan niet snap? Waarom zit Anderlecht er dan niet eerder bij? Ajax heeft talenten heel makkelijk een goedkoop opgepikt bij o.a. GBA (daar hadden ze wel een samenwerkingsverband mee dan), waarom kan Anderlecht dat niet? Het is de rijkste club van België, dus je zou wel verwachten dat ze een of ander jeugdprogramma op poten zouden kunnen zetten.

20 maart 2012 om 19:39

Ja, dat was ook al jaren terug en inderdaad met een samenwerkingsverband. Ajax heeft haar kennis toen geruild voor een paar jeugdspelers en nu kan een club als GBA het zelf en hebben ze Ajax niet meer nodig.

Zelf weet ik ook niet op welke leeftijd jij ze naar Anderlecht ziet gaan? Op 17 jarige leeftijd spelen ze vaak al in het eerste en daarvoor zitten vaak heel veel spelers van hetzelfde niveau. Vaak zie je pas wie echt goed is, op het moment dat de club waar hij onder contract staat het ook ziet en die zien het vaak zelfs eerder.

Tegenwoordig is een speler ook al heel snel een paar miljoen duurder. Tijden veranderen.

20 maart 2012 om 19:41

Tomas Sivok is geen matige speler, maar zou meteen de sterkste verdediger van België zijn. Vooral bij Club Brugge maar ook bij de andere topclubs kunnen ze er wat van om erg middelmatige buitenlandse voetballers te kopen. Ze kopen beide nog steeds soms spelers van waar je als deftige voetbalkenner wéét dat ze het niet gaan halen. Maar andere zijn dan wel weer goed, bv. Safari, Stenman, Vazquez, Vainqueur enz.

Bij Belgische spelers heb je steeds het probleem dat club meestal het dubbele vragen. Als Club of Genk Yoni Buyens wilde kopen vorig seizoen, vroeg KVM 3 miljoen. Uiteindelijk ging hij voor 'slechts' 1,5 miljoen naar Standard. Genk moest ook de volle pot betalen voor een simpele jonge Belgische linksback, 2,5 miljoen voor Tshimanga.

Anderlecht heeft veel talentvolle jeugdspelers maar geeft enkel de elite de kans. Meestal de jongens die eerder wat donker zijn van huidskleur en op hun 17e al fysiek rijp. De laatbloeiers, zoals Martens, Derijck en Kums laten ze gewoon gratis vertrekken.

20 maart 2012 om 20:07

Idd, als Anderlecht die talentjes in Beerschot had overgenomen (vertonghen, vermaelen, Alderweireld, Rits etc.) in plaats van Ajax met de buit weglopen dmv een conttract met beerschot zou Rsca geen moeite hebben met CL halen. Wat nu toch wel de laatste jaren het geval is (uitschakeling tegen Bate en Partizan)

Benfica is geen vooruitgang in vergelijking met Ajax. Ja Benfica doet het wel beter Europees, maar kijk eens naar hun uitgave patroon... Het is niet voor niets dat ze flinke schulden hebben. Daarnaast is de Portugese competitie zeer matig, er zijn daar maar 2 ploegen die de dienst uitmaken. Vertonghen kan overigens wel een betere club krijgen, Arsenal of Tottenham zijn wel mooie clubs voor hem.

vertonghen naar benfica wat een onzin daar past hij echt niet hij moet gewoon naar een Engelse topclub gaan ik denk dat arsenal en totenham gewoon de beste keuze zal zijn voor hem ook geen verassing dat ze geintereseerd zijn in hem als je ziet wat hij in 2012 doet aan het begin van het seizoen was het wel minder maar het is nu beter.

en super lopes moet gewoon in Dordt blijven hij is onze man speelt volgens mij wekelijks en maakt best wat goals. hij ken onze jeugd ook nog van alles leren over voetbal hij is gewoon een ervaren speler die we nodig hebben en nu nog hebben.

Hij mag gaan, hij is toe aan wat anders. Als Ajax Douglas maar met rust laat. Past niet bij jullie.

Vertonghen gaat natuurlijk niet naar Benfica, onzin. Benfica is niet 1 van de 10 clubs op zijn lijstje. Leuk bericht om de site mee te vullen, maar gebaseerd op lucht!

Villarreal-middenvelder Jonathan de Guzman heeft de mogelijkheid om terug te keren naar Nederland. De 24-jarige middenvelder verliet in 2010 Feyenoord voor Real Mallorca en vertrok afgelopen zomer naar Villarreal. De ploeg presteert dit seizoen echter ondermaats en De Guzman zit vaak op de bank. Volgens het Spaanse Cadena SER wil FC Twente hem aantrekken. bron: www.transferzone.nl

Zou dom zijn van besiktas als ze sivok laten gaan prima verdediger.

Ik kan echt niet wachten totdat Neymar en Lucas Moura naar een Europese topclub vertrekken en daar een basisplaats veroveren en bewijzen dat ze niet overhyped zijn. Wat ze in Brazilie laten zien kunnen ze miss niet meteen in de Europese topcompetities, maar als ze eenmaal aan het niveauverschil gewend zijn zullen ze binnen de kortste keren het niveau van een Di Maria, Alexis, Mata of Nani ontstijgen.

Benfica is een hele mooie ploeg, alleen zo jammer dat ze in een mindere competitie spelen. De topploegen in Portugal zijn wel van goed niveau, maar daaronder stelt de competitie niks voor. Evenmin als de stadions. De meeste zitten hier nog niet eens in de middenmoot JL. Hij kan daar wel aardig uit de voeten de komende jaren. Benfica is ook een ploeg die vaak in Europa ook vrij ver komt en waar hij zich nog verder in de kijker kan spelen van de grotere ploegen.

Neymar moet idd naar europa komen. Dan kan hij echt zijn klasse bewijzen en zich nog verder ontwikkelen. Als hij naar Spanje gaat en bij Barca komt, dan word hij sowieso een van de beste voetballers op de wereld. Met Ronaldo en Messi samen. Lucas en Ganso gelden hetzelfde voor. Dat zijn ook geweldige spelers, maar die moeten ook naar de topcompetities komen om zo verder te komen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren