Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik laat mijn schoenen niet staan omdat de trainer ze niet mooi vindt'

Laatste update:

Kevin Visser is niet van plan om zoek te gaan naar nieuwe voetbalschoenen. De middenvelder van ADO Den Haag heeft twee weken 'weekdienst' bij ADO Den Haag, omdat hij roze kicksen heeft aangeschaft. Trainer Maurice Steijn vindt dat niet normaal, maar heeft Visser maling aan.

/

Het talent uit Delft heeft de komende twee weken corvee en moet de ballen op de training verzamelen. "Die corveediensten worden wel vaker op een ludieke manier aangewezen. Maar ik had dit als trainer misschien niet gedaan", zegt Visser in het Algemeen Dagblad. "Ik blijf gewoon op deze schoenen trainen. Ik laat ze niet in de kast staan omdat de trainer mijn schoenen niet mooi vindt."

Daarmee maakt Visser zich niet populair bij Steijn, die duidelijk geen fan is van de gekleurde voetbalschoenen. "Ik vind de roze voetbalschoenen afschuwelijk en dat weet Kevin nu ook, want die heeft twee weken weekdienst", zei de ADO-coach vrijdag tegen RTV West. "Roze schoenen gaan in mijn optiek te ver en dat heb ik hem laten weten ook. Roze hoort niet op een voetbalveld thuis, eerder in het ballet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja wie is de trainer nou om te zeggen op welke schoenen je wel of niet mag voetballen, als er nou echte regels voor waren binnen de club oke.

15 september 2012 om 13:30

Het zou juist nog erger zijn als een voetbalclub er regels op na hield, tegen bepaalde kleuren. Op dit moment heeft Steijn als individu een imago als homofoob en dergelijke, maar als een club het als richtlijn zou hebben, zou de club een slecht imago krijgen. Ik vind het gewoon weg schandalig dat Visser van Steijn deze kleur schoenen niet mocht dragen.

15 september 2012 om 13:42

Hij heeft toch gelijk? Roze is voor ballet. Dat jij meteen de link legt met homo's betekent dat jij heel sterotype de zaken bekijkt.
Dus jij beweer dat Visser homo is? Want hij draagt roze voetbalschoenen.
Al zou hij dat zijn,dan zijn roze voetbalschoenen niet de methode om dat te uitten.
Harry van de Laan was ook Hagenees,speelde ook gewoon op zwarte schoenen en hij werd gewoon geaccepteerd als homo. Omdat hij normaal deed.

15 september 2012 om 13:47

Dat roze hoofdzakelijk een kleur is bij ballet, maakt het niet dat het niet acceptabel moet zijn bij voetbal. Al helemaal niet als alle andere kleuren van de regenboog wel toegelaten worden. Roze wordt ook door homo's uitgedragen als een homokleur, denk daarbij aan Roze Maandag in Tilburg. Ook leuk hoe je mij woorden in de mond legt: Ik zeg nergens dat Visser homoseksueel zou wezen, en dat probeer ik ook nergens te insinueren. Verder vind ik jouw opmerking over Harry van de Laan walgelijk. '' Omdat hij dat normaal deed. '' Je snapt dus helemaal niets van wat iedereen hier probeert duidelijk te maken?

15 september 2012 om 13:49

Lekker makkelijk Fctenschede om de discussie om te draaien. Leg jij ons anders maar uit waarom roze voor het ballet is.

Je ziet vaak genoeg mannen rondlopen op straat met roze kledij dus zitten zij ook allemaal op ballet?

15 september 2012 om 13:55

Stel je nou eens voor dat spelers gesponsord worden door een schoenen fabrikant en die brengt een nieuwe schoen uit en deze is rose. Spelers moeten die gewoon aantrekken denk je dan dat een trainer kan zeggen je mag die schoenen niet aan!? Nee want dan kmt hij aan de extra (sponsor ) inkomsten van zo een speler. dus het slaat nergens op dat je zegt dat een bepaalde kleur niet bij voet ba hoort, wie ben jij om dat te bepalen?

15 september 2012 om 14:01

Volgens mij mag een werkgever nog altijd bepalen wat voor werk kleding zijn/haar werknemer aanheeft. Als de club ADO dit zou willen toepassen in de regels van de club, zou dit in mijn optiek beter werken voor het Imago van de club dan dat een speler van hun met roze voetbalt.

Ik vindt dit persoonlijk idd een echte homo kleur en erg verwijfd staan. Ik heb een hekel aan het idee dat een club, persoon of wie dan ook continu moet opassen met wat hij zegt omdat een homo of elk ander groep zich anders hierdoor gediscrimineerd voelt. Juist omdat homo's zich afscheiden met roze zaterdag, roze gay club en van die kleur "hun" kleur maken en de overgrote achterban van de meeste voetbal clubs (behalve eagles ) liever hetro spelers zien spelen, die hun club vertegenwoordigen zou het beter zijn dat hier regels voor komen.

Ik vindt dat er duidelijke lijnen zijn tussen iemand discrimineren en niet met iemand geassocieerd willen worden...

15 september 2012 om 14:02

@ Fctenschede,

Het is wel raar dat iemand de link roze en homo's maakt. Maar het is niet raar dat iemand de link roze en ballet maakt?

Een werkgever mag bepalen wat iemand draagt, Mits het in de contract voorwaarden vermeld wordt. En ik gok zo dat daar niks over in staat wat betreft de kleur van zijn schoenen.

15 september 2012 om 14:28

kan me herinneren dat bij de jeugd van groningen je alleen zwarte/donkere schoenen mocht hebben dacht ik

15 september 2012 om 14:38

Dat klopt, mijn broertje voetbalt er nu ook bij. En moet zwarteschoenen hebben.
Iedereen is gelijk. Er mag wel een ander kleurtje bij zitten, maar het grootste gedeeltemort zwart zijn

15 september 2012 om 15:38

Wie zegt dat roze voor ballet is? Dat is puur een mening en meer niet. Moet Visser de mening van Steijn accepteren en op andere schoenen spelen? Visser kan op zijn beurt weer zeggen dat Steijn zijn mening ook weer moet accepteren. Als het puntje bij paaltje komt moet deze jongen toch lekker zelf weten dat hij op roze schoenen speelt? Je bekijkt de zaak zelf ook heel stereotype door te zeggen dat roze voor ballet is.

15 september 2012 om 17:39

Volgens mij zijn ballet schoentjes meestal zwart, denk dat ze in de war zijn met de tutu ofzoiets.

Verder vind ik het ronduit schandalig dat die steijn meent te kunnen bepalen welke kleur schoenen een speler draagt, je mening hebben mag maar die een ander opleggen door straf te geven vind ik belachelijk.

"tenzij het inderdaad is opgenomen in de club regels"

16 september 2012 om 14:05

@keepertoob. Ga maar een keer naar Ballet. dan zie je dat er veel roze pakjes worden gedragen. Dus die link is vrij normaal. Roze hoort bij ballet.

15 september 2012 om 16:04

Als accountant zou ik ook wel willen dragen wat ik wil, maar het gaat erom wat je als club uitstraalt.

Dresscodes zijn heel normaal.

15 september 2012 om 17:41

Klopt, maar je ziet onder een pak vaak genoeg roze overhemden.

Het gaat er de werkgever alleen om dat je representatief bent.

15 september 2012 om 19:43

Een woord. Forza palermo, en steijn...je ben gek

Gelijk heeft hij, je mag zelf gewoon kiezen welke schoenen je aan doet. Die Steijn moet zich niet zo aanstellen, ouderwetse gozer.

15 september 2012 om 14:52

Er is nu ophef over omdat het roze kicksen zijn en de link naar homofobie snel gemaakt wordt. Dit zou er minder snel zijn als het om bijv. Paarse of Gouden kicksen ging.

Maar ik vind dat je als werkgever wel van je werknemers mag verlangen dat ze er netjes en representatief uit zien. Dat gebeurd op bijna alle werkplekken.
Als je een groen/ geel tenue hebt en je trekt daar roze kicksen bij aan dan heb je of totaal geen smaak of doe je het om te provoceren, lijkt mij.

Je straft een voetballer van je omdat die roze voetbalschoenen draagt.......

Wat gaat er volgende week gebeuren, een speler straffen omdat hij een ketting draagt.

15 september 2012 om 13:20

Met een ketting mag je het veld sowieso niet op. Er bestaat namelijk de kans dat je iemand blesseert met dat stukje ijzer.

15 september 2012 om 14:17

Dragen met roze voetbalschoenen bestaat namelijk de kans dat je hard aangepakt wordt.

15 september 2012 om 13:45

Misschien doet hij volgende week ook nog een rokje aan. Als jij daar graag naar wilt kijken,moet je inderdaad bij ballet zijn.
Dit is voetbal...geen carnavalsparade.

15 september 2012 om 14:01

Ik zit een beetje in dubio, moet ik nu gaan huilen of lachen om jouw verwerpelijke reacties. Aangezien ik nou niet zeker weet of iemand serieus zo kortzichtig is als jij bent.

15 september 2012 om 14:02

Waarom kan rood, geel, groen, paars, goud, zilver, blauw enzo dan wel????
Tis ook geen concert van de toppers!
Wat een onzin man.
Lekker boeiend welke kleur schoenen hij heeft, gaat er toch om wat hij er mee doet.

Gaat het er nu om, dat die gasten om de haverklap op de grond liggen, omdat ze niet de juiste noppen hebben gekozen, dan zeg ik nog ok, das idd dom en irritant, maar om een kleur te verbieden........

Maar het feit dat je roze alleen associeert met rokjes en carnaval, geeft wat mij betreft wat kortzichtigheid aan.
Als Leroy Fer tegen Ajax de winnende erin schiet in de 94e minuut, met Roze schoenen, ga jij er dan schande van spreken dat hij dat met roze schoenen deed????
Vast niet....

15 september 2012 om 14:03

Goh, is jouw mening toevallig feit geworden? Dacht altijd dat iedereen iets anders mooi vindt. Maar blijkbaar zijn roze schoenen lelijk als jij dat vindt.

15 september 2012 om 15:35

@fctenchede

Je hebt door dat jij een zeer bekrompen denkwijze hebt? Eng he, verandering!? Ga mee met de tijd man.....

16 september 2012 om 14:03

Dus omdat ik gekleurde schoenen belachelijk vind,is het omdat ik niet met de tijd meega?
Wat een onzin. Ik vind alle kleuren meestal dom eruit zien. Sommige kunnen er nog mee door.
Maar roze vind ik erg overdreven. Dat is smaak. Maar als jullie roze allemaal geweldig vinden.
Prima hoor. Nog nooit zoveel duimpjes omlaag gekregen. Wat een wijfen hier haahahaha.

16 september 2012 om 16:00

Als je eens kijkt naar de manier waarop jij je mening uitdraagt, moet je er niet raar van opkijken dat je zoveel duimpjes omlaag krijgt.

ON: Gelijk heeft Visser. Je mag toch zeker wel gewoon kunnen dragen wat je wilt, ongeacht of je trainer het mooi vind of niet.

16 september 2012 om 18:03

Bij Heerenveen bepalen ze zelfs je kapsel. Dus ik vind bepaalde kleuren verbieden heel normaal. Wat je op straat aan hebt,moet je zelf weten. Maar niet in dienst van een club die zijn kledingsvoorschriften heeft.

Helemaal gelijk Kevin! hadden ze het maar contractueel op moeten laten nemen o.i.d. te gek voor woorden dat je hiervoor 2 weken corvee krijgt.

Goede actie van Visser.
Het is toch ronduit belachelijk dat hij een bepaalde kleur voetbalschoenen niet mag dragen omdat de trainer ze niet bij voetbal vind passen, hoe kortzichtig kan je wezen? Nu wil ik niet perse roze als homo kleur labelen, maar dit maakt het voor homoseksuelen in de voetbalwereld niet echt makkelijker. Kom op zeg, we leven in 2012, niet in 1950.

Haha, dit wordt volgens mij echt een prachtige soap

Het hypocriete is dat gele, groene, rode, oranje of blauwe schoenen wel mogen van Steijn toch? Alleen omdat het roze is? Dan ben je als trainer wel echt een idioot.

Steijn zal natuurlijk ook ronaldo corvee geven..

ik vind het wel een gewaagde houding van deze speler.

Onzin. Waar maken trainers zich zo druk om? Of is het gewoon een kleine power trip?
Ik vind niet dat een trainer iets te zeggen mag hebben over de schoenen die hun spelers dragen, ronduit belachelijk. Het is gewoon een ding die bij deze generatie hoort, net als grote headsets, dure auto's en mooie vrouwen. Niemand mag bepalen hoe een ander er uitziet, dit is toch niet Rusland van 50 jaar terug?

Dit zijn toch die 'roze/oranje' nikes die de meeste voetballers nu dragen? Ik herinner me bv. Van der Wiel en er zijn enkele jongens bij PSV die ze ook hebben.

Ze zijn ook lelijk maar goed, beetje jammer dit.

15 september 2012 om 13:29

Nee jij vindt ze lelijk.
Als die jongen er graag op wilt spelen laat hem dan lekker, daar beslist een trainer toch niet over. Ik vind het wel een mooie actie van Visser. Hij mag de schoenen aandoen waar hij zich prettig bij voelt.

15 september 2012 om 13:43

Ik zeg toch dat ik het ook jammer vind (dat de trainer zo denkt/deze straf geeft). Leer lezen.

En ja ze zijn lelijk.

15 september 2012 om 14:29

Klopt en de trainer mag opstellen wie hij wil!

dit wordt zo overtrokken, je moest die kop van Steijn zien toen hij dit zei. en ook zegt Visser nu: Die weekdiensten worden vaker op een ludieke manier aangewezen.

Dat Steijn er geen fan van is mag, dat visser ze gewoon draagt mag en daarmee is het klaar. Al die onnodige reacties hier van mensen die het gewoon niet begrijpen! Het is gewoon een soort grapje! Volgende keer als iemand een penalty mist heeft hij een week weekdienst en als Vicento weer zo een schwalbe maakt krijgt hij hem. dit gaat al jaren zo bij Ado. dus maak er niet zo een punt van.

15 september 2012 om 13:57

Nou, ik heb het gezien en Steijn deed er erg stoer mee dat hij iemand 'op z'n plek had gezet'. Wat een autoritaire onzin. Ten eerste, als je zoiets doet, waarom er dan stoer mee doen in de media, en ten tweede, als deze jongen geen wisselspeler was geweest maar de topscorer, had Steijn z'n mond gewoon gehouden.

15 september 2012 om 14:06

Die kerel zat gister met een stijve piemel op de bank dat er mensen zijn die er positief op reageren. Belachelijk natuurlijk. Die voelt zich op het moment helemaal het mannetje. Helaas snapt hij niet hoe het werkt en dat je autoriteit moet afdwingen.

Steijn is een prima trainer maar hij moet wel leren om te gaan met de verschillende generatie groepen in het voetbal. De spelers van deze tijd, de jongere jongens vinden dat nou eenmaal mooi. Lekker hun gang laten gaan en gewoon beoordelen op hun prestaties en niet op hun schoenen.

het is inderdaad wel en stomme actie, andere kant Roze is wel heel lelijk als voetbalschoenen! roze is wel en beetje gay visser!

15 september 2012 om 13:40

Het is jou mening. Je moet niet praten alsof het een feit is. Ik draag zelf ook roze voetbalschoenen bij een compleet donker-blauw tenue, jammer voor iedereen dat het er niet uit ziet.

Je draagt de schoenen omdat je ze mooi vind. Als anderen het niet mooi vinden moeten ze niet gaan zeggen dat het ''gay'' is, want dat slaat nergens op, en als ze het wel vinden moeten ze het onderbouwen als hun mening en niet als feit. Roze is één van de meest gedragen kleuren bij mannen de afgelopen jaren.

15 september 2012 om 13:52

ik draag zelf ook roze maar geen roze schoenen, roze schoenen is gewoon beetje gay dat is gewoon en feit, jij vindt het mooi maar moet je het wel accepteren. en tuurlijk de straf die hij krijgt slaat totaal nergens op.

15 september 2012 om 13:58

Maar waarom is het homo dan? Waarom zijn roze schoenen wel homo en een roze shirt niet? Het is geen feit, het is gewoon jou mening dat je het lelijk vind. Als het een feit zou zijn zou ik ze ook niet dragen aangezien ik geen homo-seksueel ben.

15 september 2012 om 14:56

" Ik draag zelf ook roze voetbalschoenen bij een compleet donker-blauw tenue, jammer voor iedereen dat het er niet uit ziet. "

Je beaamt hier zelf toch ook dat je het draagt om een beetje te provoceren. Je zegt zelfs dat het er niet uit ziet.
Daarnaast heb jij bij Bal op het Dak 4 geen publieke, representatieve functie.

Ik snap best dat je het als werkgever niet wenselijk vind als je speler felroze schoenen draagt. Dit geld uiteraard ook voor andere opvallende schoenen.

15 september 2012 om 16:23

Nee, ik denk alvast voor hun aangezien iedereen het vast en zeker lelijk zou vinden. Zelf vind ik het mooi anders zou ik het niet dragen. Tevens ben ik laatste man en aanvoerder dus ben ik niet bang dat iemand dom gaat lopen doen omdat ik zogenaamd provoceer.

15 september 2012 om 14:00

Laten we for the sake of the argument aannemen dat roze schoenen gay zijn, wat natuurlijk onzin is, maar laten we aannemen dat het zo is. Is 'gay' dan iets wat uit het voetbal geweerd moet worden? Of is voetbal nou net 1 van de gebieden waarin de overdreven en ouderwetse ideeën over seksuele geaardheid wel eens wat minder mogen?

Het is mij een raadsel waarom Steijn roze niet vindt passen en de overige kleuren van de regenboog wel ok vindt. Komt homofoob over.

Als een coach wilt dat de spelers zwarte schoenen dragen, dan horen zij daar naar te luisteren.
Ik mag van mijn baas ook geen casual kleding aan. Wie is hier nou de coach? Gij of ik?

15 september 2012 om 13:31

Het grote verschil is dat een heel ander scala aan kleuren wel toegelaten wordt, maar een kleur als roze niet. Daarom slaat jouw vergelijken met kledingvoorschriften bij jou op 't werk als een lul op een drumstel.

15 september 2012 om 14:11

Dan mag je dus wel in een roze smoking????

15 september 2012 om 19:23

Nope ook niet. Er zijn bepaalde voorwaarden waar ik mij aan moet houden. Ik vind dat dit ook in het voetbal hoort.

En wat dan nog of het roze schoenen zijn. Dus omdat Mr Steijn roze niet mooi vind en op een voetbalveld vind passen, moet hij extra corvee doen. Zolang er nergens in de regels van de club staat dat het niet mag, hoort het te kunnen. Eerst lag het aan het haar van een speler en nu de schoenen. Wat is het volgende, zijn vrouw, de auto...

Wat is die Steijn toch een vage vent. Als Ronaldo bij Den Haag speelde en hij speelde op roze/paarse schoenen dan mag het wel want, hij is O zo goed.

Als hij er komende wedstrijden 5 in knikkert met z'n roze schoenen, dan hoor je Steijn niet meer. Ouderwets gedoe allemaal. Ga mee met de tijd man? Heeft hij ook een hekel aan tatoos!!

En dan vinden mensen het raar dat er geen voetballers uit de kast durven komen. Dan sta je bij Steijn je hele carierre te corveeen

Mwa, beetje dubbel vind ik het. Ik weet dat bij FC Den Bosch in de jeugdopleiding (ken er een paar mensen, een paar jaar geleden was t zo iig) alleen mag worden gevoetbalt op zwarte kicksen en dat vind ik echt een prima regel. Ook bij mijn competitie is het zo dat als je op roze voetbalschoenen balt dat je dan een paar trappen kan verwachten. Hele rare hype en zeker bij spelers die niet zo goed zijn kan 't echt niet.

15 september 2012 om 13:55

Geeft maar weer aan hoe achterhaald de voetbalwereld is op sociologisch vlak, als je een trap meer of minder zult ontvangen voor een bepaalde kleur voetbalschoenen. Het niveau van de spelers en competitie zouden niets moeten uitmaken bij dergelijke situaties.

15 september 2012 om 14:13

Als het geld voor alle andere kleuren dan zeg ik nog ok.
Als het alleen geld voor Roze, want "dat hoort bij ballet" is een gewoon een trieste, kortzichtige, stigmatiserende regel.

15 september 2012 om 14:37

Dat is 't ook, dikkertjes, ik juich het absoluut niet toe maar het gebeurt. En ik bedoel ook niet roze perse, maar gewoon opvallende schoenen.

Ik speel zelf op een zeer bedroevend en laag niveau in een 'studentenelftal'. Bij ons is het juist de grap om zo lelijk mogelijke schoenen aan te schaffen. Zwarte schoenen zijn juist 'not done'. Maar Steijn snapt zelf toch ook wel dat elke generatie zo zijn modegrillen heeft. In de jaren 50 kwamen de nozems op, in de jaren 60 hippies en beatniks en in de jaren 80 weer punk. Zo heeft het voetbal ook zijn grillen. In de jaren 50 langere broeken en in de jaren 70 speelden ze zowat in hun onderbroek. En nike/adidas etc maken ook gewoon geen 'normale' schoenen meer. Ik meen dat de predatorlijn zowat elke 3 maanden nieuwe schoenen of kleurencombo's uitbrengt.

Gelukkig is steijn geen trainer ban palermo. Daar dragen ze roze shirts, wat zou hij daarvan vinden?

dit slaat natuurlijk nergens op dat visser 2 weken dienst heeft.
visser heeft groot gelijk dat hij op zijn roze schoenen door blijft voetballen.
maar 1 ding weten we zeker, steijn wordt nooit trainer van Palermo ;-)

Zijn dat die roze schoenen van Nike die Visser heeft?

Wat een held! Geweldig dit. En wat zeldzaam in deze tijd van brave schooljongetjes. Genieten, deze reactie op schoolmeester Steijn die even autoritair wil lopen doen door een jonge speler te proberen te intimideren. Heerlijk!

Schoenen zijn kleding en die horen bij het tenue. Ik vind dat alle voetbalschoenen in een team gelijk moeten zijn van kleur. Zolang Robben van het veld wordt geweerd, omdat hij een andere kleur onderbroek aan heeft dan het clubtenue, vind ik dat de bonden hier regels voor moeten opstellen.

15 september 2012 om 14:10

Moeten ze ook nog een regel stellen voor wat voor een soort gel ze in de haar hebben? Iedereen vindt iets anders mooi en heeft het goed recht om het aan te doen. Erg kort door de bocht. Als je dat doet beperk je gewoon de vrijheid van iemand om een smaak te hebben.

15 september 2012 om 17:02

Ik vind dat Chevalrick een goed punt heeft, elke club onderscheid zich dmv het tenue waar ze in spelen , dat hoort voor elke speler hetzelfde te zijn.

Als ik trainer was had ik de hele selectie de keuze gegeven te kiezen voor een kleur schoenen bij het thuistenue en voor een kleur bij het uittenue, dan doet het logo er voor mij niet toe daar staat iedereen vrij in.
Dan laat je de keuze aan de spelers en houdt je wel een gelijkheid van tenue.
Ik denk niet dat het roze plan op heel veel stemmen kan rekenen.

De achterliggende gedachte zal waarschijnlijk zijn dat een spelers zich wil onderscheiden tov zijn teamgenoten. Ik zou zo'n dwarsligger heel snel duidelijk maken dat dat onderscheid op het veld kan komen door zijn stinkende best op trainingen en wedstrijden. Deze heren worden vorstelijk betaald daar mag een club de club in ruil voor terug verwachten dat de spelers zich aanpassen aan de clubstijl.

Was er niet een Italiaanse club met roze shirts??br Ook Olympique Lyon speelde vorig seizoen net roze CL shirts.br Beetje idioot van Steijn om hier uberhaupt een punt van te maken.

15 september 2012 om 14:13

Palermo heeft roze thuis shirts, dus is inderdaad een normale kleur in de voetballerij

Er staat toch nergens in de regelementen dat roze schoenen verboden zijn? Waarom doet deze trainer zo moeilijk? Doet me denken aan mijn vader! Mocht nooit een matje laten groeien omdat hij dat asociaal eruit vond zien, maar als ik zijn jeugdfoto's bekeek dan zag hij er zelf uit als James Brown met zijn Afro ! br Deze jongen is jong, laat hem jong zijn, als hij roze schoenen mooi vindt, en er zich lekker bij voelt, en daardoor mischien wel beter gaat presteren, laat hem roze schoenen dragen !! Of legt als club vast in de huisregels dat er bij deze club alleen maar met zwarte schoenen mag gevoetbald worden, dan kun je er later op terugvallen, maar nu staat t nergens in de regels en moet de trainer gewoon zijn mond dicht houden!

Wat een kleuter wat maakt de kleur uit. Roze vond je alleen op de basisschool voor meisjes. Mensen die zich nu druk maken om de kleur roze zijn waarschijnlijk ook niet verder gekomen dan de basisschool.

Al willen ze op pimpelpaarse schoenen met een 14karaats gouden randje spelen, is toch eiegen keus? Daarbij moet je als coach anders zeggen dat iedereen op zwarte schoenen moet spelen.
Geen onderschijd maken tussen roze en bijvoorbeeld blauw.
Palermo heeft zelfs roze shirts dus hoezo hoort het niet op een voetbalveld thuis?

Buiten 'het feit' dat ik het ook een oerlelijke kleur vind, blouse shirt of schoenen begrijp ik er niet veel van waarom dat dan meteen weer 'homo' is. Net zoals oorbelletjes en heuptassen. Je zou kunnen zeggen dat het verwijfd is maar waar ik vandaan kom, ben je pas homo als je met je piemel tussen een andere vent z'n billen zit 😳

Als Ado nou een vast beleid had dat de schoenen in een van de clubkleuren moeten zijn zou ik het begrijpen, maar willekeurig 1 kleur verbieden omdat de trainer het niets vind is ronduit belachelijk. Ik zou er overigens voorstander van zijn om de schoenen met de clubkleuren te matchen. Maargoed, dat ben ik.

Ik snap die "homo logica" trouwens niet helemaal, kan je net zo goed zeggen dat Steijn het is omdat hij geobsedeerd is door schoenen! Slaat natuurlijk nergens op

Als je er dan toch al voor gestraft word had ik ze ook mooi aangehouden.
Het zou wel een stunt zijn als alle spelers van ADO nu op roze schoenen gaan spelen uit protest.
Heeft Steijn niet in de gaten in welke tijd hij leeft. Als hij hier niet van gediend is had hij dit aan het begin van het seizoen duidelijk moeten maken.

Ik vind dit wel een onderwerp voor Powned om uit te zoeken. Is Steijn anti homo, beseft hij wat dit betekent als er wel een homo in zijn elftal zit, heeft hij iets tegen Visser, weet de man wel in welke tijd hij leeft, is het hem bekent dat roze ook een mode kleur is, zou hij dit ook bij Beckham of Ronaldo doen die toch een beetje de metromannen van het voetbal zijn enz enz. En dan afsluiten door hem een paar roze schoenen aan te bieden.

Steijn heeft gelijk.is toch geen gezicht dat roze.

Gezicht of geen gezicht , als die jongen zich er goed bij voelt om op die kicks te lopen dat moet die dat doen. Een trainer heeft wat over de opstelling te zeggen maar niet over de kicks van een voetballer . Wie denkt die Steijn wel niet dat die is. Ik vind het zelf ook niet mooi maar gelukkig verschillen de smaken van ieder persoon .

Steijn heeft gelijk, dat roze ziet er niet uit. Net als groen, paars, blauw en weet ik allemaal wat. Gewoon zwarte of witte schoenen met her en der wat andere kleuren erin verwerkt. Het gaat allemaal om de marketing, als de profs ze niet meer dragen draagt de jeugd ze ook niet meer en maken de producenten weer gewoon normale kicksen.........

En 100% gelijk heeft ie. dat homofobe gedoe altijd in de voetballerij. het is maar een kleurtje. het gaat om de voetbalprestaties..

Ik heb nog nooit een echte verdedigers met roze voetbalschoenen gezien. Correct me if i wrong. Dat vindt ik juist een raar gezicht.

Aanvallers zijn in het algemeen aanstellers, al helemaal dragen van roze voetbalschoenen. Zulke spelers vallen snel op de grond wanneer ze een klein tikkie krijgen of ze voelen hete adem achter hun nek. Hiermee bedoeld Steijn ook met "ballet". Steijn probeer juist Visser mannelijkheid te tonen om niet te dragen. Ga voor de actie en maak je sterk als een echte man.

Wat ik wel merk van dragen van roze voetbalschoenen, dat hun pijngrens heel laag zitten.....weird

UIk ben voor en tegen de roze schoenen:

Tegen:
Roze is nog steeds de basis kledingkleur voor meisjes, dus Steijn heeft groot gelijk. En daarbij, als er een speler tegenover mij staat met strakke rood/zwarte schoenen en een boos gezicht vrees ik die meer als regenstander dan 1 met roze schoenen.

Voor:
Misschien is Kevin Visser een homo (ik ken hem absoluut niet), en probeert hij op deze manier. "uit de kast te komen".

Who knows

Was er in italie geen club met een roze tenuebr Wat zou ik het heerlijk vinden als visser daar trainer zou wordenbr

oke dit is een onderwerp waar je eindeloos over mee kunt praten, oude mensen in de 50 -60 hebben nooit met zo'n voetbalschoenen gespeeld , jongens van 15- 30 vinden dat mooi , ik vind namelijk dat het gewoon bij het moderne voetbal hoort , ik vind het er ook niet uit zien als iedereen op zwarte schoenen speelt , het maakt tog niet uit als iemand op roze schoenen speelt , smakenverschillen heet dat

ik weet wel een mooi uit tenue voor Den Haag , knal Roze shirts, hahaha zeker weten die Coach neemt ontslag

Ik begrijp niet dat spelers het zelf mooi vinden, roze schoenen, begrijp Steijn opzich ook wel.
Aan de andere kant, dan moet je richtlijnen maken voor alle spelers, en niet bepaalde kleuren afkeuren omdat je het zelf met een andere sport associeert.

Naar mijn mening horen voetbalschoenen zwart te zijn, of in ieder geval te matchen met het clubtenue. Vind overigens dat clubs dat ook gewoon moeten eisen, het ziet er niet uit, en is ook niet prestatie verhogend.

Als dolletje 1 keer dagdienst doen maar 2 weken, doe alsjeblieft normaal man... We zitten hier niet in een communistisch land en anders moet je maar heel gauw naar China of wat dan ook gaan, gek

Zou mauriesje dit nou ook doen als het om zijn topscorer gaat of is dit gewoon een stunt om even te laten zien dat hij de baas is?? Dapper hoor...... over de rug van een jeugdspeler........wat een kerel zeg!!
Hij zou pas ballen hebben als ie holla eruit laat omdat ie roze schoenen draagt maar dat gaat ie echt niet doen!.....zegt meer over mauriesje dan over die jongen, bahhhhhhhhh.......ik vind overigens wel dat zwart het mooist is en verplicht zou moeten zijn maar om dit nu zo te doen,

Ach zeg nou eerlijk wie draagt op een groen geel shirt nou roze schoenen.
Hij loopt zeker ook met een colbertje als hij een trainingsbroek draagt

In dit geval blijkt maar weer hoezeer de clubs achterlopen bij de ontwikkelingen. Vanaf het moment dat gekleurde voetbalschoenen op de markt kwamen en door spelers werden gedragen, hebben de clubs in bijna alle gevallen niet gereageerd met aanvullende regels. Dat gebeurt pas als de kleur roze in beeld komt maar dan is het al te laat.
Hetzelfde geldt overigens voor zaken als haardracht en tatoeages. Ook daarin gaan spelers steeds verder en tot dusver is er nog geen club geweest die grenzen stelt aan deze ontwikkeling. Totdat iemand met een tatoeage komt die zijn halve gezicht beslaat wellicht.
Tot slot is er dan nog het twittergedrag van spelers. Nog zo'n ontwikkeling die clubs maar over zich heen laten komen tot het moment dat een speler iets heel doms en/of beledigends twittert. Ook in die gevallen kunnen zij zich niet beroepen op regels die zij hebben ingesteld of afspraken die daar over gemaakt zijn want die zijn er niet.
Of je stelt van tevoren paal en perk en je handhaaft, of je doet dat niet en je zeurt niet.

Ben benieuwd of spelers Ronaldo of Özil ook corvé zouden krijgen van deze man. In deze moderne tijd is het normaal dat een man met bijvoorbeeld een roze hemd loopt, dus waarom zouden roze schoenen niet kunnen?

Visser moet z'n houding echter wel veranderen, want als ze allebei volhouden op hun standpunt, kan het eindigen in een lelijke soap. Of meneer Steijn moet het maar goedkeuren, maar of dat gaat gebeuren...

mannen zijn geen mannen meer tegenwoordig. Alsjeblieft zeg, ga gewoon voetballen. Tijden veranderen, maar het is geen modeshow. Voetbal, beuk derin. Goede trainer dit. Als iemand bij mijn voetbalclub dit doet dan zorgt het team er wel voor dat die andere schoenen koopt. Dat je je niet schaamt, damn. Maarja tegenwoordig moet het broekje precies zo, schoentjes gelakt, haartjes gedaan. Gebrainwasht door het hedendaagse leven ofzo. Aan de andere kant: Idd boeien wat je aan hebt, gewoon voetballen. Maar dat er veel op dit artikel wordt gereageerd zegt mij al genoeg.

15 september 2012 om 21:35

Hoe triest is je kijk op het leven zeg... Mannen moeten zeker lopen met woeste baarden, een geur van zweet en modder op de kleding. Dan ben je een écht man of niet? Holbewoner...

Niet erg slim, zo krijgt hij toch geen goede band met Steijn, en dat kan zijn speelminuten gaan beinvloeden.

Als Steijn trainer wordt bij Palermo moeten de spelersn hun blote buik gaan voetballen...

ON: wat een onzin, een speler mag toch wel de kleur schoenen dragen die hij wil ???

als er dalijk een trainer komt die zwarte schoenen afschuwelijk vindt ( zoals ik ) dan mogen mensen dalijk geen zwarte schoenen meer dragen bij een team? hou toch op man!

15 september 2012 om 20:02

Palermo is italie en italie is een heel ander land met andere ideeen over mode.

Ik vind Roze gewoon niet kunnen, Roze is een meisjes kleur en voetbal een mannensport, hoe bekrompen of ouderwets jullie het mogen vinden. Maar ik zal je wel vertellen, als Feyenoord of Ajax of PSV in een roze uit of thuis shirt zouden spelen dan gaat alles los. Dan wordt je elke week uitgelachen, komen er spreekkoren en zal de club snel andere shirts aanleveren.

Volgens mij wilde Feyenoord een aantal jaar terug zijn keepershirt in het roze hebben en hebben ze dat ook snel veranderd en niet voor niets.

15 september 2012 om 20:42

1: dus een man mag nooit iets van roze of iets dergelijks aan doen?
2: waarom maken mensen een probleem van de kleur van schoenen?
3: dit is puur een meningen kwestie, jij vond roze in de voetbalwereld niet kunnen, ik wel.

15 september 2012 om 22:00

Tomba,

Dit is inderdaad mijn mening en ik denk dat het voetbalwereldje gewoon niet toe is aan de kleur roze.

Een man moet lekker aantrekken wat ie wilt, alleen niet op een voetbalveld.

Maar geloof mij, het is niet voor niets dat er geen shirt in de nederlandse competitie bestaat met de kleur roze als basis. Dan kan jij het wel ok vinden maar de rest is hier niet aan toe.

16 september 2012 om 19:27

Nee zoetebier wou een roze shirt hebben. Dat mocht niet van doesburg.

Damn Lovrefc. Ik was idd benieuwd of iemand zou reageren op mijn reactie, maar wat is het jammer dat jij het bent met een oud grunner in je naam. Nee als een holbewoner hoef je niet rond te lopen, maar gedraag je gwn als voetballer. Het is geen hello kitty, tis voetbal. Toch? Ik ben best fanatiek wanneer het op voetbal aankomt dat klopt helemaal. Maar wanneer mensen roze voetbalschoenen gaan dragen dan is voor mij de charme eraf. Precies wat Thamike zegt : holland is hier nog niet aan toe

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren