Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het gaat puur om de commercie; voor de fans is het EK van 2020 een ramp’

Laatste update:

De KNVB is dolbij met het feit dat Amsterdam is aangewezen als speelstad voor het EK van 2020, maar niet iedereen is helemaal gelukkig met de komst van het voetbalfestijn. Zo noemt bestuurslid Theo Pouw van Supportersclub Oranje de opzet van het toernooi ‘een ramp’.

“Vanuit het oogpunt van de fans is dit EK een ramp”, tekent persbureau ANP op uit de mond van Pouw. “De Nederlandse supporters moeten straks heel Europa doorreizen, dat is niet te betalen en bovendien organisatorisch een drama.” Het Nederlands elftal speelt, indien het zich plaatst voor het eindtoernooi, sowieso twee groepswedstrijden in de Amsterdam ArenA.

“Maar daarna moet Oranje naar Denemarken of Spanje, vervolgens naar Ierland of Roemenië en daarna naar bijvoorbeeld Rusland. Dat is niet op te brengen. Het EK wordt een soort Champions League voor landen. Het gaat puur om de commercie; voor de fans is het een ramp.”

Het EK 2020 in meerdere landen:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het werd gewoon veel te duur om het door 1 land te laten organiseren en daarom vind ik het een goed idee dat het nu over meerdere landen verdeeld is.

19 september 2014 om 14:59

Het is eenmalig, in 2024 is het gewoon weer in 1 land en daarna ook, dus aan het geld ligt het niet, qua kosten dan.

19 september 2014 om 15:05

Het is te hopen dat er -op basis van historisch aanwezige supportersquota- rekening gehouden wordt met welk land waar gaat spelen in de voorrondes tot de halve finales.
Voor het overige is het juist een mooi, romantisch en charismatisch concept om zo'n toernooi op deze wijze te organiseren.

19 september 2014 om 18:42

kerel, wat heeft het organiseren van een voetbalwedstrijd nou in godsnaam met charisma te maken? Als je moeilijke woordjes gaat gebruiken, kun je het maar beter goed doen.

19 september 2014 om 15:07

Maar wat is de toegevoegde waarde van zoveel landen dan?
Degene die er beter van word is de uefa/fifa en de dupe zijn de fans. Want de kosten zijn zo niet te voorzien.

19 september 2014 om 15:23

voor mij is het vooral een kwestie van grandeur, en heeft het een veel grotere uitstraling dan bijvoorbeeld het afgelopen EK in Polen & Oekraïne. Een EK waar ook letterlijk een groot Europees feest van gemaakt wordt.

19 september 2014 om 15:25

Emotionele waarde is het. Om het jubileum te vieren van het EK willen ze vele landen betrekken bij de organisatie. Niet zo een vreemde gedachte.

19 september 2014 om 18:55

Precies..

19 september 2014 om 16:04

Zo'n ramp is het toch niet. Boedapest is een geweldige stad bijvoorbeeld en bovendien goedkoop naar toe te reizen met oa Wizzair, goedkoop bier, mooie vrouwen...

Ook Ierland en Schotland zijn voor Nederlandse fans toch geweldig? Ook relatief goedkoop naar toe te reizen, lekker hele middag in de pub dan de oranje mars naar stadion. Juist deze man, bande supportersvereniging, zou dit moeten begrijpen. Ik voorzie geen enkel probleem!!

19 september 2014 om 16:12

Ja maar als jij als die hard nederlands eftal fan naar alle wedstrijden wilt gaan de kosten zich echt mooie steden inderdaad maar de reis hotel en stadionkosten zijn minder mooi

19 september 2014 om 16:26

@bobbelman een van de grote problemen is het feit dat je normaal gesproken vantevoren je reis plant, reiskosten en verblijfskosten in de hand houdt, etc. In 2020 weet je pas een paar dagen vantevoren naar welke uithoek van Europa je moet reizen. Wat denk je dat vliegtickets dan opeens gaan kosten?

19 september 2014 om 17:06

Ook een wk werd wel eens in gigantische landen als brazilie of de vs gehouden..zoveel verschil lijkt me dat niet met dit gebied

19 september 2014 om 17:12

Plus normaal vlieg je heen en terug, nu moet je na elke wedstrijd een ticket boeken.

19 september 2014 om 17:42

Die tickets gaan uiteraard flink stijgen op dat moment

19 september 2014 om 22:52

Maar ik vind het tog jammer ook al geef ik je wel gelijk dat het veel geld kost.

De fans zijn voor Uefa dan ook geen prioriteit maar de kassa tikt en daar doen we het toch voor ?

Op papier oogt het natuurlijk allemaal mooi : een verenigd Europa, elk land kan meegenieten maar in de praktijk werkt dat dus voor geen meter.

Voetbal is lang niet meer voor de gewone man en vrouw van de straat; Het is "big business" ; het meot opbrengen.

19 september 2014 om 15:03

Misschien is het zo dat door heel Europa men nu van het toernooi kan genieten? Ben benieuwd of het een goed toernooi wordt.

19 september 2014 om 15:39

Nee denk zelfs dat je op deze manier weinig mee krijgt van zo'n ek. De fabs landen, kijken een wedstrijd blijven een nachtje slapen en gaan naar huis. Geen gefeest en sfeer gewoon zoals elke keer, tis simpel weg geen toernooi, de scherpe mensen onder ons zien wel dat het met geld te maken heeft en dat platini hier zijn naam aan wil binden. Schande en niks met voetbal.

19 september 2014 om 16:06

Natuurlijk is het geld, maar ik denk zeker dat het kan slagen. Boekarest, Boedapest, Uk... Is toch leuk en bovendien goedkoop om naar toe te reizen. In oost EU goedkoop bier, in UK de pubs en sfeervolle stadions. Nee ik denk nu al dat het een mooi EK wordt

19 september 2014 om 16:28

@flatsch en daar zit voor mij het grootste bezwaar. Op een normaal toernooi ademt een heel land een maand lang voetbal, is het overal feest. Nu is het nergens echt groot feest, maar op een paar plekken een klein beetje feest. Eeuwig zonde.

Deze meneer snapt het, wat heeft het voor nut om heel Europa te reizen voor een EK. Meeste mensen kunnen niet eens naar een uitwedstrijd, laat staan naar een Roemenië Azerbeijdzan oid.

19 september 2014 om 15:05

Hoezo kunnen ze niet naar een uitwedstrijd in Roemenië? Er is genoeg keuze aan vluchten binnen Europa en in principe kun je binnen anderhalve dag op en neer zijn gegaan. Alle Europese hoofdsteden hebben op een steenworp afstand een grote internationale luchthaven.

19 september 2014 om 15:10

Prijzen misschien? Dus je wilt voor elke wedstrijd vliegen naar een ander land? Ik heb het Ek van 2008 in Zwitserland meegemaakt en in 2012 Polen. Het kost je echt zakken vol met geld voor 2 a 3 dagen verblijven.

19 september 2014 om 15:21

Qua prijzen zal het echt wel mee gaan vallen hoor! Zoals ik al aangeef is het juist een voordeel dat de speelsteden in andere landen liggen. Nu wordt het betreffende land veel minder druk bezocht, wat dus een voordeel is voor de fans. De prijs van accomodatie en vervoer zal mijns inziens dan niet extreem gaan stijgen. Minder vraag naar slaapgelegenheid betekent dat mensen een keuze kunnen maken. Maak je je hotel belachelijk duur, dan kiezen mensen gewoon voor wat anders.

Ik vlieg altijd naar Oekraïne met Wizzair en zij vliegen hoofdzakelijk op Oost Europa. Je hebt bij hen een retourticket Boekarest-Eindhoven voor €70 inclusief administratiekosten.

19 september 2014 om 15:27

Zoals Gulio aangeeft, zullen prijzen echt niet doorslaggevend moeten zijn. Budget vliegen binnen Europa is goedkoper dan het gemiddeld bioscoopavondje.
Wel verwacht ik dat de luchtvaartmaatschappijen hier flink duit uit willen slaan en de prijzen dus gigantisch gaan stijgen.

19 september 2014 om 18:21

Maar je snapt toch wel dat er tijdens zo'n EK geen budgetvlucht in zit? Ook Wizzair zal gaan profiteren van de grote vraag.

19 september 2014 om 19:11

Ik ben met het EK in Oekraïne ook gewoon met een budgetvlucht gegaan (ook Wizzair). Ik heb toen ruim op tijd geboekt en was voor een retourticket omgerekend 79 euro kwijt, inclusief administratiekosten. Als je gewoon op tijd boekt, is er geen enkel probleem.

Niet zeiken man! Voor 1x zo'n organisatie mag best kunnen vind ik, dan om de 2 jaar het zelfde liedje in 2 landen een EK / WK voetballen.

Als het niks word, kan je daarna zeggen dat het niks is.. maar vooraf vind ik gemakkelijk om een conclusie te trekken.

19 september 2014 om 15:41

Hoezo is het vooraf makkelijk een conclusie trekken? Tis gewoon zo de dat het ek niet leeft en je een godsvermogen voor een keertje heen en weer vliegen betaalt.

Oh Oh Oh wat een ramp zeg! Dublin, Kopenhagen, Boekarest of Bilboa zijn ook zo ontzettend moeilijk te bereiken. Vluchten binnen Europa zijn niet eens zo heel duur en het is niet zo dat er vanuit de hele wereld opeens mensen naar de betreffende stad komen. Dat is dus het voordeel van het EK in meerdere landen houden. Een Ek/wk bezoeken is altijd redelijk kostbaar, maar ik denk dus echt niet dat dit veel duurder zal gaan worden.

19 september 2014 om 15:22

Nee, om alle wedstrijden van je land te zien moet je in ieder geval 3X een vliegticket kopen. Dat doet geen hond. In plaats van je instellen op 1 land moet je dat op 3 verschillende landen doen. Niemand gaat dit doen. Ek/wk bezoeken is zoiezo erg duur, nu word het echt een stuk duurder.

19 september 2014 om 15:29

Eh, hoe veel denk je dat een ticket binnen Europa kost? Ik betaal niet meer dan 2-3 tientjes voor een vlucht binnen Europa. Hoeveel denk je dat een ticket naar Brazilie heeft gekost? Om daarna nog andere vluchten te nemen over veel grotere afstanden? Nee dit valt gewoon allemaal mee.

19 september 2014 om 15:54

Gelukkig zal een EK niet in Brazilië worden afgewerkt. Dus die vlieger gaat niet op.

19 september 2014 om 16:09

Bovendien hoef je maar 1 keer te vliegen want Nederland zal 2 van de 3 groepswedstrijden, thuis, in Amsterdam spelen

19 september 2014 om 16:12

Hij gebruikt Brazilië alleen als vergelijking om aan te tonen dat het met de kosten best mee zal gaan vallen. Binnen Europa is alles prima bereikbaar en er is een overvloed aan maatschappijen die hun diensten aanbieden.

19 september 2014 om 16:15

Ja maar als Nederland door gaat(waar ik wel vanuit ga) dan moet je wel wat meer betalen dan een vlucht

Het idee is super iedereen bij te betrekken, maar dat is het bij gebleven, misschien speciale ek vluchten van klm als sponsorschap.

Dat je voor een klein bedrag naa het land kan vliegen als je een toegangsbewijs van het stadion hebt.

Zo zou het nog een geslaagd EK kunnen worden. Anders word het erg duur en kijken de mensen alleen de wedstrijden in nederland in het stadion.

Is hard op denken wat ik doe haha.

Je kan het op 2 manieren bekijken. Voor de supporters die elke wedstrijd willen bijwonen is het een nadeel, maar voor bijvoorbeeld nederlanders die niet in het buitenland een wedstrijd kunnen/willen bezoeken is het een voordeel.

19 september 2014 om 15:22

Inderdaad, er wordt in het artikel de aanname gesteld dat fans elke wedstrijd moeten zien. Je kan ook een paar wedstrijden er uit pikken, dat kost ook nog eens minder tijd dus wie weet komen er wel meer fans op af over het algemeen.

Het is wel chill dat Oranje ook in Amsterdam speelt. Kunne we ook eens naar een ek gaan.

19 september 2014 om 16:06

Dat is nu nog niet duidelijkhoor. Kan zijn dat Nederland helemaal niet in Amsterdam een wedstrijd speelt

19 september 2014 om 16:11

Is al wel duidelijk. Oa NOS meldt dat Nederland 2 v/d 3 poule wedstrijden (mits ze zich plaatsen) thuis speelt

19 september 2014 om 16:52

Serieus? In dat geval kom ik terug op mijn woorden. Zal wel ideaal zijn om die inderdaad thuis te spelen ja.

Mensen komen dan een dagje wedstrijd bekijken en gaan weer weg .
Inderdaad soort CL voor landen dus .
Echte toernooisfeer zal er niet zijn das wel jammer .
Ach ja gaat toch om de centen dus who cares

ik vind de opzet ook niks, maar dat reizen valt wel mee.
Een wk in brazilie is pas duur voor de fans. Eerst een retourtje brazilie en dan liggen daar de speelsteden ook nog eens extreem ver uit elkaar.

Nu speelt nederland eerst 2x in de amsterdam arena en als je op tijd en slim boekt vlieg je voor 40 tot max 100 euro naar spanje, denemarken of roemenie.
En het is eventueel nog met de auto te doen.

Maar qua gezelligheid, sfeer en ek gevoel lijkt het me in 1 land toch veel mooier.

19 september 2014 om 15:52

Maar een EK zal nooit in Brazilië worden gehouden..

19 september 2014 om 16:40

nee, maar wat is je punt.
Voor de fans is het hetzelfde

Wat is het verschil met het wk in Brazilië of de Verenigde Staten? Europa is kleiner dan die landen dus de kosten maken dan geen zak uit volgens mij

Ik vind het opzich wel een leuk idee. Keer wat anders en misschien is het allemaal zo erg nog niet.

De stadions zullen toch vol zitten en dat is wat telt. Ik vind het concept nét zeer aantrekkelijk, van mij mogen ze dit altijd zo doen. Nu is de kost van de te (ver)bouwen stadions ook wat verdeeld over diverse landen.

Dat het te duur zal worden voor een individuele supporter, dat betwijfel ik. Voor een habbekrats vlieg je met pakweg Ryanair Europa rond. Je bent ook niet verplicht om tegen woekertarieven in een hotel te gaan hokken. U kan immers gewoon je wedstrijd meepikken en onmiddellijk na afloop naar huis terugkeren.

Straks is het WK in Rusland en daar zijn de afstanden nog véél groter dan in het Europese EK.

Is geniaal plan geweest , in 2018 moet je rond reizen in Rusland als ploeg
Het reizen voor de supporters kan ook op gelost worden

Ik ben ouwerwets. E n vind dat een toernooi in 1 land, ook niet 2, gehouden moet worden. Zo'n land doet zn xtinkende best, stadions een lift en sfeer is goed.
Dit is niks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren