Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duitsland en Polen vermaken publiek met sensationele blessuretijd

Laatste update:

Polen en Duitsland hebben elkaar dinsdagavond in Gdansk in evenwicht gehouden. De krachtmeting tussen de co-organisator van het EK van 2012 en een van de favorieten voor de eindzege eindigde in een 2-2 gelijkspel. Bondscoach Joachim Löw voerde in vergelijking met de laatste EK-kwalificatiewedstrijd tegen Oostenrijk (6-2 winst) liefst zeven veranderingen door en dat resulteerde bijna in een nederlaag. In de vierde minuut van de blessuretijd schoot Cacau te hulp.

/

In een onderhoudende eerste helft domineerde Duitsland en waren de beste kansen ook voor die deutsche Elf. Het onzorgvuldig afwerken plus de aanwezigheid van Wojciech Szczesny in het doel hield Polen echter op de been. Philipp Lahm, Miroslav Klose, Lukas Podolski en Toni Kroos kregen de bal niet langs de sluitpost van Arsenal. Polen beperkte zich tot countervoetbal, maar was enkele malen zeer dicht bij een openingstreffer. Slawomir Peszko miste twee goede kansen.

Tien minuten na de onderbreking nam Polen de leiding. Dariusz Dudka werd door Tim Wiese ten val gebracht, maar arbiter Daniele Orsato paste voordeel toe. Robert Lewandowski was attent en werkte de bal in het lege doel: 1-0. Duitsland zette meer druk en dat resulteerde een kwartier later in de gelijkmaker. Arkadiusz Glowacki haalde Thomas Müller onderuit en Orsato wees naar de stip. Kroos schoot vanaf elf meter zijn eerste interlanddoelpunt binnen.

Glowacki kreeg negen minuten voor tijd zijn tweede gele kaart en ondanks een ondertalsituatie nam Polen in blessuretijd weer de leiding. Pawel Brozek ging neer na een duel met Wiese en Jakub Blaszczykowski schoot raak vanaf elf meter: 2-1. De fans in de PGE Arena maakten zich op voor een knappe zege, maar drie minuten later sloeg die Mannschaft toe. Müller speelde zich handig vrij en uit diens voorzet werkte Cacau van dichtbij de gelijkmaker tegen de touwen: 2-2.

Wint Duitsland volgend jaar het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slaat echt nergens op....
8 wedstrijden op rij gewonnen en dan speel je terecht gelijk tegen Polen.

Fijn dat ze mn toto hebben verziekt... en dan vinden ze het raar dat wij Nederlanders een hekel hebben aan Duitsers..

6 september 2011 om 22:54

Tjah je had kunnen weten dat Duitsland niet van plan was om met het a team te spelen. Totaal onbelangrijke wedstrijd en sommige spelers waren al thuisgelaten.

Niet zo slim trouwens in je toto een vriendschappelijke wedstrijd te nemen.

6 september 2011 om 22:56

Klose, Podolski, Lahm, Mertesacker, Müller... dat noem ik geen B-team meer...

6 september 2011 om 22:59

Klose is geen basisspeler en mertesacker is zijn plaats ook verloren., lahm en podolski wel, Muller viel in. Duitsland startte met 2 basisspelers, gewoon b team.

6 september 2011 om 23:01

2e helft kwam Schmelzer voor Lahm en kwam Lars Bender voor Rolfes. beide geen basis spelers.

6 september 2011 om 23:03

Jah okay punt, maar alsnog, het zijn nog steeds allemaal behoorlijk goede spelers, die in theorie nog steeds Polen voorbij moeten gaan..

6 september 2011 om 23:03

@xemik, er staat in de tekst 7 veranderingen i.v.m wedstrijd tegen Oostenrijk. Vandaag speelden:

Wiese
Trasch
Schörrle
Kroos
Schmelzer
Cacau
Bender

Dit zijn al 7 spelers die niet in de basiself spelen.
Als je in plaats van namen opnoemen de tekst gaat lezen, dan zou je er achter komen dat Joachim Löw vooral spelers ging testen. En hij had zaterdag al aangekondigd dat hij een paar spelers rust zou geven.

6 september 2011 om 23:04

Idd, als je kijtk wat voor kansen ze hebben gemist. Maakt niet ui A, B of C team...die moeten er gewoon in. Vooral op dat niveau....

6 september 2011 om 23:06

Jah sorry miss is dit dan het B-team maar komop het zijn spelers die gewoon moeten winnen van Polen! En dat zag je, Duitsland was ontzettend sterk! Dat Polen dan nog 2-2 speelt is gewoon ontzettend knap! En daarbij is dit, vooral voor Polen, een ontzettend belangrijke wedstrijd, vriendschappelijk of niet.

6 september 2011 om 23:09

Sorry i simic ,vind toch dat je Klose bij de basis moet tellen .
in principe zijn de spelers die geselecteerd worden voor het Ek
basis spelers .
Duitsland had ook nu een overwinning verdiend ,maar ik heb al meermalen aangegeven,de grote landen zullen rekening moeten houde met meer tegenstand
niet alleen het nivo bij Duitsland Nederland Spanje ect word beter ook van andere landen gaat het peil omhoog
je kunt niet meer zeggen dat winnen wij wel eventjes.

6 september 2011 om 23:12

@xemik, je hebt wel gelijk. Het is inderdaad ook knap van Polen om gelijk te spelen tegen Duitsland. Ik vond Polen ook niet superslecht spelen. Ze kwamen er af en toe gevaarlijk uit met counters en als ze wat scherper waren hadden ze er meer kunnen scoren. En de keeper heeft een fantastische wedstrijd gekeept. Daar mag zeker wat gezegd over worden.

Polen is altijd al een lastige ploeg geweest en ik denk dat ze het veel teams lastig zullen maken volgend jaar zomer.

6 september 2011 om 23:14

@semi1946

Jah en nee... Ik weet niet kwa spel, jah Duitsland had het zeker verdiend, maar toch als je ziet welke kansen ze gewoon niet afmaken.. En hoe ze Polen toch veel te dichtbij laten komen, dan twijfel ik toch wel. Ik denk dat wie dan ook had gewonnen, ze het beide wel verdiend hadden. 2-2 is dan ook denk ik een goede uitslag voor deze wedstrijd.

6 september 2011 om 23:15

_bundesliga

Dacht dat er enkele tussen staan die ook tegen oostenrijk hebben gespeeld.

6 september 2011 om 23:18

Xemik

Polen speelde prima .maar Duitsland had een verzorgder spel, en was toch constant dreigender.

6 september 2011 om 23:20

@_bundesliga_ jah dat klopt zeker, die Sczsesny was zeker de held van de wedstrijd. Ik denk ook dat Duitsland ook niet veel kon doen aan het feit dat ze neit scoorden. De keeper greep ze echt geweldig. En dan ook het vertrouwen dat hij uitstraalt! Zo rustig, opmerkelijk voor een jonge keeper.

6 september 2011 om 23:20

Dat klopt, er speelden ook een paar die tegen Oostenrijk hebben gespeeld. Klose, Podolski & Lahm.

De belangrijkste spelers kregen rust: Neuer, Schweinsteiger & Ozil. Daarnaast heeft Löw in de 2e helft jonkies in het veld gezet. Bender van Leverkusen & Schmelzer van Dortmund. Simon Rolfes begon in de basiself net als Toni Kroos. Die 2 zijn geen basisspelers. Het was dus een mix van A en B spelers. 50-50.

6 september 2011 om 23:23

@xemik, helemaal gelijk en ik denk dat deze keeper tijdens het EK het team echt kan helpen om de winst eruit te slepen en zo min mogelijk tegen te krijgen. Hij straalt zeker rust uit en als je dat op zo'n jonge leeftijd kan, dan belooft dat wat voor de toekomst. Na vandaag kijk ik toch wel anders naar het Poolse elftal. Er zitten goede spelers bij met individuele kwaliteiten. En dan bedoel ik Lewandowski en Kuba (beide Borussia Dortmund). En ze zijn echt gevaarlijk met counteren.

6 september 2011 om 23:27

@ Bundesliga

Kroos en Schorle niet dan

6 september 2011 om 23:31

Klose speelde alleen omdat Gomez had afgezegd, Gomez is gewoon de nr1 spits van duitsland niet Klose.

6 september 2011 om 23:34

Dat zijn geen basisspelers. Löw heeft ze de laatste paar wedstrijden wat vaker gebruikt om te experimenteren, maar het zijn geen basisspelers.

Voorhoede ziet er normaal gesproken namelijk zo uit.

Muller(schürrle) - Özil(kroos) - Podolski(götze)

Klose(gomez)

Tussen haakjes zijn goede alternatieven en geen basisspelers. Ik vind het toch mooi als je over zo'n aanval kan beschikken en ook nog eens zulke alternatieven hebt. Dan vergeet ik ook nog Marko Marin (lm), Cacau(aanvaller) & Trasch(rm) op te schrijven als 3e keuze.

6 september 2011 om 23:44

Isimic .wedje dat op het EK Klose in de spits staat ,
neem dat nu maar eens van mij aan ,

7 september 2011 om 07:33

ja en ik noem wawzryniak, Wasilewski!!. perquis en peszko ook geen a spelers, maar B spelers. Polen miste obraniak en polanski voor op de middenveld en Boenisch en Piszczek voor de verdediging. En dat Polen hun miste was duidelijk te zien. Wat een drama verdediging had Polen zeg, alleen Perquis was goed.
Verder moet Polen niet onderschat wordern, want heel het team bestaat uit bundesliga spelers

7 september 2011 om 11:54

@dennis-rl7
Vond ik toch dat Peszko het helemaal neit slecht deed, hij had ze wel moeten afmaken die paar kansen =/

Maar klopt, Poolse verdediging was zeke neit sterk, bij lange na niet, maar gelukkig stond Szczesny er als een muur! ^^

7 september 2011 om 19:41

Peszko kan niet scoren en dat heeft hij ook in de Bundesliga bewezen, die gozer maakt alleen kansen voor zijn medespelers met zijn snelheid. Vind Grosicki en Obraniak persoonlijk beter.

Idd, Szczesny wat een keeper zeg! en dan nog maar 21 jaar! De verdediging was zo crisis, omdat Polen geen goede vervangers heeft Lukasz Piszczek, van Dortmund, is zes maanden geschorst zijn vervanger is geblesseerd en dan komt uiteindelijk Wasilewski van Anderlecht. Verder is aan de linker kant van de verdeding Boenisch al bijna een jaar geblesseerd en zijn vervanger is Wawrzyniak, vind ik maar niks.

Lewandowski was a pain, voor de Duitse verdediging, die jongen word steeds completer sinds hij bij Dortmund speelt. Verder moet er niet vergeten worden dat Polen bijna 30 minuten met 10 man speelde! Knap gedaan van Polen, zeker een land die niet onderschat mag worden.

6 september 2011 om 22:57

Belachelijke reactie... Polen-duitsland is net als Nederland-duitsland een erg beladen wedstrijd vanuit historisch oogpunt. Denken dat Duitsland 'wel even gaat winnen' in Polen lijkt op basis van spelersmateriaal logisch, maar gelukkig is er ook nog zoiets als trots, liefde voor het land, eer e.d.

6 september 2011 om 23:21

Mooie reactie , je heb gelijk alleen is Polen Duitsland in mijn ogen een nog meer beladen wedstrijd dan Nederland Duitsland, de haat in Polen tegen de Duitsers is echt zo groot en als we hadden gewonnen zou er een groot feest zijn in heel Polen ook al is het maar een oefenwedstrijd, de duisters hebben tenminste niet gewonnen van ons!!!!

6 september 2011 om 23:33

Het is jammer dat ik de groene randjes neit mag uitdelen, maar helemaal gelijk! DIt was meer dan een vriendschappelijke wedstrijd, zeker voor Polen. Ik bedoel ze maakten al ver voor de wedstrijd datum constant reclame voor deze wedstrijd op de Poolse tv, zelfs op de zenders waar eht niet werd uitgezonden. Veel mensen vergeten dat hier.

Ik denk dat alleen Polen-rusland nog meer beladen kan zijn. Zeker vanuit de recente geschiedenis.

7 september 2011 om 00:03

de wit@

Hoe gek het ook klink kan ik me vaak verbeelden in gefrustreerde reacties van mensen, maar dit is gewoon zo ironisch wat je nu zegt. Ik denk niet dat je het zo meent(hoop ik).

''fijn dat ze mn toto hebben verziekt... en dan vinden ze het raar dat wij Nederlanders een hekel hebben aan Duitsers..''

Dus jullie Nederlanders hebben hekel aan Duitsland omdat? Ze iedere keer jouw toto verzieken is dat wat je probeert te zeggen?

7 september 2011 om 03:08

Aaahgossie hebben die Duitserstjes je toto'tje verziekt. En trouwens spreek alsjeblieft voor jezelf met wij Nederland hebben een hekel aan Duitsers. Jij hebt een hekel aan Duitsers, prima. Ik niet, ik ben ook Nederlander dus spreek svp niet voor mij. Daarbij wordt ik ook eerlijk gezegt een beetje moe van die cliché Duitsland-haat. Kijk 40 jaar geleden zou ik het wel kunnen begrijpen. Maar nu is de tijd toch inmiddels wel ver gevorderd om die haat/hekel is aan de kant te zetten. Het zijn ook meestal niet de meest intelligente mensen die hiermee te kampen hebben. Dus wat dat betreft kan ik ze ergens ook nog wel begrijpen.

Ik denk persoonlijk dat Duitsland met 2 vingers in de neus Europees kampioen wordt, en nu komt ie, ik gun het ze ook nog van harte.

7 september 2011 om 08:08

''ik niet, ik ben ook Nederlander dus spreek svp.....''
'' Ik denk persoonlijk dat Duitsland met 2 vingers in de neus Europees kampioen wordt, en nu komt ie, ik gun het ze ook nog van harte.''

Dus ben je gewoon een duitser....
Welke Nederlander gaat er nu zeggen dat, terwijl het Nederlands elftal op het EK actief is, Duitsland kampioen en ik gun het ze van harte......:

7 september 2011 om 12:20

Oooh ben ik duitser? Gohhh dat is nieuw voor me, dankjewel dat je het me ff meld, ik heb dan echt wat gemist. Nou ik zeg dat ik denk dat Duitsland kampioen gaat worden. Omdat ik simpelweg vindt dat Duitsland kwalitatief 6 klasses beter is. Ik kan ook wel als een kip zonder kop roepen dat Nederland Europees kampioen wordt, op basis waarvan? Dat ik Nederlander ben. Nou ja dat is inderdaad een goeie reden waarom ik dat denk. En ik gun het Duitsland ook. Vindt deze generatie (en dat is wel een anders geweest) stuk voor stuk hele sympathieke jongens die ik het succes echt gun. Kijk natuurlijk hoop ik dat Nederland het gaat worden, en dat Nederland wint. Maar ik lig er geen seconde wakker van als Duitsland het gaat worden.

7 september 2011 om 07:53

Op oefenwedstrijden toto zetten is ook niet echt het slimste wat je kan doen.
De meeste toplanden komen dan gewoon met een b-elftal, wat soms helemaal verkeerd kan uitpakken. Dan kan je beter je toto op Slovenië verliezen, dat met 4-0 verloor van Armenië

ze deden toch echt wat je van hum mag verwachten...echt in de allerlaatste seconde gelijk maken omdat een tegenstander uitglijdt.

Mooie match ! Spannende wedstrijd !

Geweldige wedstrijd! Ik heb genoten op de Poolse TV! Ondanks de Duitse overmacht speelde Polen sterk countervoetbal met Peszko die drie geweldige momenten had! Maar de held van vandaag was toch echt Szczesny,. Wederom keept hij geweldig! Met hem komt het wel goed!

Jammer dat het in de laatste minuut dan toch nog misgaat, maar goed, 2-2 is voor Polen een geweldig resultaat tegen Duitsland. Als ze hadden gewonnen, had ik gezegd: Terecht! Duitsland heeft haar tegenstander onderschat

Deutschland Europameister 2012

6 september 2011 om 23:00

Met zo een verdediging wordt je nooit Europameister, wat een gatenkaas.

6 september 2011 om 23:01

Lullig dat ze met zowat een geheel andere elftal speelden. Duitsland is mijn ogen wel degelijk de grootste kandidaat voor het EK 2012.

6 september 2011 om 23:02

Dit waren bankzitters, veel beter dan de Nederlandse verdedigers die op de bank zitten.

6 september 2011 om 23:06

Volgens mij zijn Lahm en Boateng basisspelers en op rechts hebben ze nog een groter probleem dan Nederland op links.

6 september 2011 om 23:07

eens, Peszko rende de rechtsback echt straal voorbij, die twee kansen waren echt precies ehtzelfde, steekballetje naar Peszko die totaal niet gedekt werd

7 september 2011 om 01:32

Dat wordt nu al twee jaar geroepen en toch verslaat onze huidige verdediging die van bijvoorbeeld oranje98 die op papier goddelijk te noemen mochten worden. Het staat goed, er is synergie en het vertrouwen is super groot. Ook vandaag weer geen tegendoelpunten, ook zonder De Jong. In voetbal is er meer dan voetbalnamen alleen, kijk ook eens naar Brazilië met die geweldige afstoppers, toch af en toe gatenkaas de laatste jaren.

Uiteraard heb je ook de bank, maar zolang er maar 1 of 2 gewisseld worden voor een bankspeler dan draait het gewoon door. Daarnaast heb je ook nog De Jong en Kuijt als de druk te groot mocht zijn.

Ik zag overigens tijdens de wedstrijd niet individuele maar algemene verdedigende fouten achterin bij Duitsland, het stond soms gewoon niet goed.

7 september 2011 om 03:10

Wie wordt dan Europameister? Volgens mij is onze verdediging een stuk zwakker dan die van onze Oosterburen. Ik geef Fc-bayern helemaal gelijk. Duitsland zal inderdaad Europees kampioen gaan worden.

6 september 2011 om 23:05

Haha waar is je o zo goede Duitsland nou ? whahaha
En dan zeiken op Spanje dat ze maar met 3-2 winnen tegen een trouwens gewoon sterk Chili en nu zo arrogante opmerking terwijl je gelijkspeeld tegen polen
je valt lekker serieus te nemen jij :P

6 september 2011 om 23:07

Lothar,

Op rechts hebben ze niet eens 1 basisspeler, er zijn zoveel opties.

Spanjaardje,

Met jou begin ik niet eens.

6 september 2011 om 23:12

Duitsland moet oppassen dat zij niet het Nederland van de laatste 15 jaar worden, mooi voetballen, mooie goals, leuke voetballers maar op het eind altijd net niet (door de slechte verdiging die tegen de echt groten te kort komt).

6 september 2011 om 23:12

Kinderachtig ,reactie

ga je luier af doen.

Oei 2-2
Wat zullen die duitsers een kritiek krijgen
De media maakt ze af
In Nederland is al kritiek omdat we met 0-2 een kwalificatiewedstrijd winnen uit in Finland
Maar Polen zal wel weer een topelftal zijn en Finland amateurs

On: ach ja leuk oefenpotje gaat nergens om

7 september 2011 om 01:38

Het wordt wel alweer gedowngrade omdat het het ' B ' elftal zou zijn, maar toen wij gelijkspeelden tegen Brazilië en Uruguay (met een echt ' B ' elftal) werd dat gezien als bewijs dat Duitsland verder was want die wonnen thuis.

Ik zie Polen toch nog wel voor een kleine verrassing zorgen op het ek door bijvoorbeeld Engeland of Frankrijk uit te schakelen. Vond het best een leuke ploeg met veel inzet (misschien alleen omdat het tegen Duitsland was )

Duitsland heeft vandaag niet eens zo slecht gespeeld. Alleen stond er vandaag een superman in het doel van Polen. Wat was die Szczesny toch goed vandaag!!! Hij heeft een paar mooie ballen eruit gehaald. Voor hetzelfde geval kon Duitsland vandaag miminaal 3x meer scoren. In de 1e helft heeft hij zelfs 2 moeilijke schoten gepakt in een tijdsbestek van 3 seconden en daarna schoot Klose over. En in de 2e helft ook nog een mooie bal van Schürrle, maar jammer dat die de lat raakte. Geen slecht resultaat in een volle stadion en gemotiveerde spelers van Polen.

6 september 2011 om 23:13

Daar praat je niet over de kansen over rechts van Polen.

6 september 2011 om 23:16

Zij hebben ook kansen gehad dat klopt. Natuurlijk krijgt elk team kansen. Ik heb het meer over de gehele wedstrijd. Polen was vandaag gewoon erg goed in counteren en dat is denk ik de zwakke plek van Duitsland. Ze zijn kwetsbaar als je goed countert tegen hun.

6 september 2011 om 23:24

Zeker, maar Lothar heeft wel gelijk hoor, vooral in de eerste helft kon Peszko bijna lopen zonder gedekt te worden. De rechtsback was hem volgens mij gewoon totaal vergeten.

6 september 2011 om 23:24

Ik ben van mening dat dit door de 4-1-4-1 formatie komt + de B spelers en verdediging.

6 september 2011 om 23:25

Traesch had een erg zwakke wedstrijd. Tegen Brazilie bijvoorbeeld speelde hij erg sterk. Maar Traesch is van nature een middenvelder.

6 september 2011 om 23:29

superman in het doel van Polen.

@ bundesliga .

Die is in elk geval veeeel beter als die doelman van Oostenrijk
die vandaag niet eens bij Oostenrijk op de bank zat.

6 september 2011 om 23:37

Dat zou wel kunnen, ik ken de keeper van Oostenrijk namelijk niet dus kan daar niet op reageren. Maar ik blijf het toch zeggen, Szczesny heeft Polen vandaag duidelijk gered. Zonder hem had Polen vandaag verloren.

6 september 2011 om 23:47

_bundesliga

Ik zou zeggen bekijk het filmje maar eens op youtube.

Germany Vs Austria 6-2 Euro 2012 Qualifiers All Goals Highlights

6 september 2011 om 23:52

Ik heb de wedstrijd wel gezien hoor. Het is inderdaad geen goede keeper, maar dat heeft toch niets met deze wedstrijd te maken? Ik bedoel de kansen die Duitsland vandaag kreeg, kregen ze ook afgelopen vrijdag tegen Oostenrijk. Toen gingen ze er wel in en vandaag niet. Dat is voetbal en daarom is het ook zo mooi dat het 99% onvoorspelbaar is.

hahahah als duitsland wint word er niks gezegd over een B team, speelt polen beter? dan speelde ze met een compleet B team.. Polen was gewoon beter vandaag dat was duidelijk en een 2-1 overwinning was terecht geweest , Muller laat zich vallen in de 16 terwijl er niks aan de hand was en krijgt een penalty . Szczesny heeft super gekeept

6 september 2011 om 23:15

Beetje objectief kan geen kwaad? De beste kansen waren toch zeker wel voor Duitsland. En Duitsland was ook de team die vandaag het spel maakte. Polen is gewoon goed in counteren en dat zag je vandaag ook duidelijk.

6 september 2011 om 23:16

ach ja , als je een onterechte penalty nodig hebt om gelijk te maken tegen ons? Ik geef toe dat ik niet objectief ben omdat het de Duitsers zijn maar ik zag polen echt nog winnen vandaag

6 september 2011 om 23:27

Ja het scheelde niets of Polen had hier met 2-1 gewonnen. Maar onterecht of niet, als Duitsland had gewonnen dan was ik niet verbaasd geweest omdat ze naar mijn mening toch veel meer lieten zien dan Polen. Aan de andere kant is een gelijkspel ook niet geheel onterecht als je ziet wat voor strijd Polen liet zien vandaag.

6 september 2011 om 23:28

We kennen de regel: Duitsers voetballen tot aan de laatste minuut, en dan krijgen ze één goed eacite en is het helaas 2-2.. ik heb de overtreding helaas neit gezien want het signaal was ff weg, dus over de penalty van Duitsland kan ik helaas neit oordelen. Maar ik ben vandaag wel erg trots op me Moederlandje, want 2-2 had ik voor de wedstrijd toch niet verwacht, en als ik dan bedenk dat het gewoon 2-1 had kunnen worden.. Maar we hebben genoten, toch? 2-2 is gewoon een hele goede uitslag. Hij voelt alleen zo vervelend omdat de tweede zo laat valt, en jah dat voelt toch zuur aan

6 september 2011 om 23:42

Ik begrijp je helemaal. Je had geen gelijkspel verwacht en opeens in de 91e minuut stond Polen 2-1 voor. Ik had dan ook zeker weten genoten. En trots moet je altijd zijn op je moederland. Niet als ze alleen een wedstrijd winnen.
Maargoed voetbal is nou eenmaal 90 minuten + blessuretijd. Het is wel zuur om diep in de blessuretijd nog de gelijkmaker om je oren te krijgen maar dat is voetbal.

En trouwens dit is de 2e keer dat dit gebeurd is. WK 2006, scoorde Neuville in de 92e minuut de 1-0 overwinning.

Geluk of kwaliteit? Ik durf het niet te zeggen. Ik denk eerder dat het mentaliteit is.

En als Wiese die domme fout niet had gemaakt, kreeg Polen niet eens een Penalty.

6 september 2011 om 23:19

ja als als als ? hij maakt toch die domme fout? die penalty was tenminste terecht

6 september 2011 om 23:19

Volgens mij was het een grotere fout van Boateng, als hij het duel was aangegaan dan had Wiese niet hoeven reageren.

6 september 2011 om 23:21


Bayern

Als er geen doelpunten waren gemaakt was het 0-0 geweest ,
en als de scheids eerder had afgefloten was het 2-1 voor polen geweest
als .als .als.

Als die speler van polen niet wegglijd ,komt die bal van Muller niet voor

als,als.

2-2 terechte uitslag.

6 september 2011 om 23:30

Nee, Wiese's fout geeft alleen aan dat dit om een B elftal ging een oefenwedstrijd was. Geen stress. Niks anders.

6 september 2011 om 23:39

Wiese maakte een fout jah, maar het feit dat juist hij een fout maakt heeft nisk te maken met of het een B-elftal is, elke keeper maakt weleens fouten, ook Neuer. Als hij er stond en die fout maakte was het zeker ook een B-elftal?

6 september 2011 om 23:48

Wiese staat erom bekent dat hij veel fouten maakt in een wedstrijd.

Hou maar op over die Duitsers.

Ik vind die gasten toch wel gruwelijk goed voetballen hoor, vooral die vorige wedstrijd.
Hier gaan wij als Nederlanders echt niet even over heen lopen.
Sterker nog, op dit moment leggen de Duitsers mooier en beter voetbal op de mat dan Nederland.
En kom nou niet aan met de 11-0 tegen San Marino.

Jammer van de 2-2, maar leek me een erg mooie wedstrijd om te kijken. Ik ben echter nog steeds van mening dat Duitsland een goede kans maakt om het EK te winnen!

Maakt allemaal niets uit, het was een oefenwedstrijd en is 2-2 geworden. Big deal, de Polen zijn nu eenmaal extreem gemotiveerd tegen Duitsland, niets mis mee. Geeft alleen maar leuke wedstrijden.

Ik vind t ook top dat Low elke oefenwedstrijd gebruikt om de aanstormende talenten kansen te geven! Alleen maar goed voor de toekomst. Ik weet wel dat de toekomst van Duitsland in ieder geval goed zit!

7 september 2011 om 00:07

Klopt helemaal. Een gelijkspel is niet het einde van de wereld. En zelfs de beste landen van de wereld kunnen verliezen. Je kan nou eenmaal niet alles winnen. En zoals je zei ziet de toekomst er zeker goed uit. Er zijn veel alternatieve spelers die Duitsland kan opstellen. Paar voorbeelden:

Adler, Tasci, Hummels, Höwedes, Westermann, Schmelzer, Marin, Bender, Kroos, Holtby, Draxler, Grosskreutz, Trasch, Götze, Gündogan, Reus. En dan heb ik er nog wel een paar vergeten. En het zijn ook bijna allemaal spelers die elke week in basis staan in hun elftal.

Zijn allemaal stuk voor stuk jonge spelers gem. tussen de 18-24 jaar. Er zit zeker toekomst in het Duitse elftal. Löw heeft echt een ''nieuw'' Duitsland gecreëerd.

7 september 2011 om 00:16

Meeen eens gelezen te hebben dat dit nieuwe duitsland de verdienste van Sammer is

hij heeft gegluurt in de nederlandse school .

7 september 2011 om 00:20

Jij met je Sammer bij de Nederlandse school altijd. Nederland is totaal anders dan Duitsland qua voetbal.

7 september 2011 om 00:28

Semi dat is moeilijk te zeggen. Klinsmann begon met verjongen en na het WK ging Löw nog verder met verjongeren en haalde veel spelers bij van rond de 20-23 jaar. En daarbij komt ook dat de nieuwe generatie in Duitsland niet alleen uit ''werkpaarden'' bestaat zoals vroeger met Matthaus, Effenberg, Ballack, Borowski & Frings. De nieuwe generatie beschikt over een uitstekende techniek en inzicht (denk daarbij aan Özil, Götze, Kroos & Marin). Waar ze vroeger veel duels wonnen met fysiek en loopvermogen, winnen ze nu ook veel met techniek en inzicht. Je zou dus kunnen zeggen dat dit een goede mix is van 4 dingen en Löw heeft ze allemaal bij elkaar gestopt en een fantastisch elftal neergezet.

Sammer heeft wel zijn functies hier en daar, maar het is denk ik eerder verdienste van Löw.

7 september 2011 om 00:45

Sammer, Voeller en Koepke zijn in 2006 begonnen met het herstructureren van de jeugdopleiding. Ze hebben als voorbeeld de Nederlandse voetbalschool genomen waaruit ze techniek en tactiek hebben gecombineerd met hun loopvermogen en discipline.

7 september 2011 om 00:14

Jah dat klopt, Duitsland heeft hier geen schade aan opgelopen hoor. Het was gewoon Scszesny en goed counter-voetbal van Polen die deze wedstrijd verrassend spannend hebben gemaakt. Tegen Nederland zetten ze een top elftal neer en dan word het voor ons erg lastig. Want laten we eerlijk wezen, zodner de keeper had Polen nu niet kunnen verrassen. Zelfs dit zogenaamde B-elftal kwam sterk over.

Jammer, het had zo'n mooie avond kunnen worden. Opening van het nieuwe stadion in Gdansk en hoe kun je dat dan beter vieren door voor de 1e keer in de historie van die Duitsers te winnen? Maar ja, Duitsers zouden Duitsers niet zijn als ze met geluk en hulp van de scheids alsnog die (on)verdiende gelijkmaker er in krijgen. 2-2 is dan wel geen schande voor Polen maar op deze manier voelt het toch als een nederlaag. Hopelijk weet Nederland 15november in Hamburg al ver voor het einde een dusdanige voorsprong te pakken dat het die Duitsers niet meer lukt om te scoren in blesuretijd. Of dat wij dan de winnende maken op de Duitse manier, zou ook wel lekker zijn

@avdm

Geinig weetje, de Amsterdam Arena heeft geholpen met het ontwerpen van eht stadion

Maar klopt, vooral het feit dat het zo net voor tijd gebeurd voelt echt zuur aan. Maar ik denk dat veel Polen toch wel blij zullen zijn met een 2-2 op den duur. Alsnog toch een geweldige prestatie. Maar ik denk dat Nederland wel voor een sterker Duitsland zal staan. Maar zoals we zien laten de Duitsers gaten achter in de backs, hier kan Nederland nog wel van leren.

Neuer, Khedira, Ozil, Schweini, Gomez, Mueller (2de helft)......toch 6 belangrijke schakels die het verschil maken en er niet bij waren. Verder is duidelijk geworden dat Mertesacker, Rolfes, Kroos, Schurrle duidelijk nog tekort komen. Verder ging er bij Scmelzer alles fout wat fout kon gaan. Zwakke oefenpot waar Polen het moest hebben van enkele gevaarlijke counters.

Neuer
Howedes
Boateng
Badstuber
Lahm
Khedira
Schweini
Gotze/Muellr
Ozil
Poldi
Gomez

Ik heb een echte wedstrijd gekeken,dus ik ga een beetje af op het commentaar en artikel hier, toch is het me niet helemaal duidelijk...
Dus wie is nou de morele winnaar van deze oefenpot, Polen of Duitsland B?

7 september 2011 om 01:06

Dat ligt er een beetje aan, ik denk dat het wel gelijk ligt. Duitsland heeft laten zien zelfs met een B-team sterk voetbal te laten zien. Maar Polen heeft gelijk gespeeld tegen zo een sterk team en de keeper was geweldig, daarbij is 2-2 een geweldig resultaat voor hun.

Maar aan d andere kant had Duitsland gewoon hier moeten winnen, dat deden ze niet. Ze moesten zelfs tot in de laatste minuut aan de bak om de 2-2 te krijgen. Polen kwam in de 90ste minuut op 2-1 voorsprong, en had bijna de eerste overwinning op Duitsland binnen. Maar die wordt toch weer weggenomen in de laatste seconde. Teleurstelling is dus groot.

Ik denk persoonlijk dat Polen de morele winnaar is, maar vooral omdat deze wedstrijd zo belangrijk voor het volk is. Daarbij heeft Duitsland nog allemaal EK wedstrijden te spelen waarin ze hun echte niveau kunnen bewijzen, terwijl Polen het moet laten zien via deze vriendelijke matches. Ze zijn immers de host en hebben meer druk dan je zou denken. Ze willen toch wel indruk maken tijdens het EK in hun land.

Ik dacht dat Duitsland drie bussen vol met talenten kon opstellen maar blijkbaar is 7 andere spelers al genoeg om bijna een nederlaag te incasseren tegen Polen. Dan hebben wij het niet slecht getroffen als we met een C team gelijkspelen tegen het betere Oekraïne.

7 september 2011 om 03:26

Sinds wanneer zijn spelers als Wiese, Klose en Cacau talenten? Die Duitsers hebben weldegelijk heel veel talent. En weet je wat het met die Duitsers is. Die hebben bijna op elke positie iemand van 24/25 jaar of jonger. Dat wil zeggen dat dit huidige team nog zeker 10 jaar intakt kan blijven. Dit is een fantastische generatie met spelers als Neuer, Adler, Boateng, Höwedes, Aogo, Müller, Özil, Götze, Bender, Tasci, Jansen, Hummels, Badstuber, Marin, Kroos, Grosskreutz en Holtby (en dan vergeet ik er vast nog wel een paar). Dan nog met wat midden tot eind-twintigers als Schweinsteiger en Lahm, heerlijk combinatie zeg. Ik heb het vorig jaar voor de WK al gezegt. Duitsland gaat de komende 6 tot 8 jaar elke prijs winnen die een nationaal team kan winnen.

7 september 2011 om 10:37

wlyajax

Ze hebben natuurlijk een goed team ,heb de laatste weken al vaker gelezen dat ze 3 gelijkwaardige teams kunnen opstellen

Dat is dus duidelijk niet zo ,

Denk ook niet dat er een land terwereld is die dat wel kan ,

En wat in Duitsland talent genoemd word
Deze zitten ook in Belgie en Nederland ,
Maar talenten zijn nog geen dragers van een team .

De verdediging van Polen was een ramp... en je merkte echt dat Piszczek en boenisch afwezig waren..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren