Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bizarre wending’ in strijd om Etienne Vaessen: buitenlandse club wil transfer naar FC Groningen kapen

Laatste update:

Etienne Vaessen heeft over belangstelling niets te klagen. Het leek erop dat de 28-jarige doelman, die deze zomer uit zijn contract loopt bij RKC Waalwijk, de overstap zou maken naar FC Groningen. Journalist Joost Blaauwhof (Voetbal International) meldt donderdagnacht echter dat het Iraanse Persepolis FC de handtekening van Vaessen wil kapen.

AZ, Feyenoord en PSV informeerden de afgelopen maanden naar Vaessen, die concrete aanbiedingen kreeg van NAC Breda en Willem II. VI weet dat in Groningen een contract voor drie seizoenen klaarligt, met de optie tot nog een jaar.

Volgens Blaauwhof, die via X spreekt van een 'bizarre wending', was een akkoord tussen Groningen en Vaessen niet ver weg, al kan een belletje van een ‘Aziatische gigant’ daar verandering in brengen. Persepolis, de grootste club van Azië, zou namelijk azen op de diensten van de gewilde Vaessen.

Vaessen was op vakantie toen hij het belletje kreeg. “Volgens welingelichte bronnen heeft Persepolis FC zich namelijk in de strijd om Vaessen gemengd. De Iraanse topclub zou een lucratief contract klaar hebben liggen voor Vaessen”, schrijft Blaauwhof, die stelt dat de doelman een financiële klapper kan maken.

Volgens Blaauwhof heeft Groningen er met Persepolis uit het niets ‘een serieuze concurrent’ bij. De zestienvoudig kampioen van Iran heeft een immense achterban, die Vaessen probeert over te halen via Instagram. Het stadion van Persepolis biedt plaats aan liefst 100.000 bezoekers.

Wat zeker is, is dat Vaessen na negen jaar afscheid neemt van RKC Waalwijk. In totaal stond de Bredanaar liefst 210 keer onder de lat bij de Brabantse laagvlieger. Daarin wist Vaessen zijn doel 44 keer schoon te houden.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Bizarre Wending!!!

Ik weet niks van de Iraanse competitie, maar als het financieel aantrekkelijk is kan ik me voorstellen dat hij het toch gaat overwegen. Lekker voor 100K toeschouwers spelen ook (als het uitverkocht is).

21 juni 2024 om 10:42

Bij lange na niet onverkocht. Zaten er vorige jaar gemiddeld 15.000. Dit jaar 24.000. Nog steeds serieuze aantallen.

Zonder een hele discussie te willen starten over waar wel of waar juist niet te voetballen, zou het voor mijn moreel kompas echt onaanvaardbaar zijn om Iran te gaan voetballen. Prachtig land, enorme historie, maar toch inmiddels al zo’n 50 jaar één van de grootste boevenstaten ter wereld.

21 juni 2024 om 12:54

Lijkt me idd een aantrekkelijk land om heen te gaan, kan me voorstellen dat z'n vrouw daar echt gelukkig gaat worden ook.

Ook heerlijk spelen daar met de onrust die er heerst momenteel..

Toch indrukwekkend dat er op zo’n plek 100.000 mensen naar een team gaan kijken dat het waarschijnlijk moeilijk zou hebben met IJsselmeervogels

21 juni 2024 om 10:39

Gemiddeld zaten er vorig seizoen bijna 15.000. Dit seizoen tot nu toe rond de 24.000. Serieuze aantallen natuurlijk, maar lang niet uitverkocht.

21 juni 2024 om 11:20

Ach, soms zie je in het vrouwenvoetbal ook uitverkochte stadions, terwijl 4e klassers weinig moeite zullen hebben met dat soort teams

21 juni 2024 om 13:47

Ja als ze de tickets gratis weg geven na een ellenlange mediacampagne.

21 juni 2024 om 12:24

Lachwekkende comment. Die Iraanse topclubs zijn van eredivisie niveau en misschien wel hoger. Komen vaak ver in de Aziatische champions league en Iran is een garantie voor deelname aan het WK de laatste decennia

21 juni 2024 om 13:09

Haha hou op hoor, Iraanse topclubs van misschien wel een hoger niveau dan de Eredivisie. Daarom komen ze zeker ook bij Vaessen en Locadia uit?

21 juni 2024 om 13:13

Want Nederland is geen garantie voor deelname aan het WK de laatste decennia wil je zeggen? Denk niet dat het Iran vaker is gelukt dan Nederland en daarnaast is een plek in de KOstage ook nog niet gelukt, waar dat voor Nederland toch bijna vanzelfsprekend is als Nederland zich weet te kwalificeren. Daarnaast is de Aziatische Champions League geen graadmeter. Leuk dat ze ver komen, maar mijn bierteam wist het ook ver te schoppen in een of ander toernooi van een Leidse voetbalclub. Betekent niet dat mijn bierteam kan voetballen, want het is gewoon een niveau van niks, net zoals de Aziatische Champions League.

21 juni 2024 om 12:59

Stadion had ooit een capaciteit van ruim 100.000 vroeger met een hele boel staplekken maar dat is inmiddels na verschillende verbouwingen afgeschaald tot "slechts" 78.000. Over het algemeen zo'n 1/3 gevuld gemiddeld genomen tijdens thuiswedstrijden van Persepolis zo te zien ja. Valt dus allemaal reuze mee.

Wat doen deze gasten toch in dit soort landen. Blijft onverenigbaar met schending van de mensenrechten toch?

21 juni 2024 om 10:27

Hahaha fijne hè speculeren

21 juni 2024 om 12:52

Schenden mensenrechten, bizar die westerse mentaliteit met wat er in de wereld gebeurd door voornamelijk de westerse landen… blijf vooral alles negeren, je komt er wel

De club in kwestie heeft weliswaar flink wat landstitels, maar internationaal in Azië hebben ze slechts 1 prijs gepakt. Om dit een grote club te noemen is dus zwaar overtrokken. Ga dan lekker op Cyprus voetballen ofzo.
Wel leuk dat er zo veel interesse in die jongen is. Hij is sterk terug gekomen na zijn hoofdblessure die hij opliep tegen Ajax en eerste doelman van Suriname. Leuke speler!

21 juni 2024 om 12:25

Heeft een club uit Cyprus dan ook interesse?

Ik zou nog even afwachten als ik hem was. Komt misschien nog een betere boot voorbij waar die op kan springen.

Iran zou niet mijn eerste keus zijn

Iran zou één van mijn laatste keuzes zijn. Benieuwd of Etienne daar wel zin in heeft... Of het moet al Saudie achtige bedragen zijn

Etienne Vaessen is een nuchtere jongen. Erg talentvol. 2e Keeper bij PSV, eerste keeper bij Groningen. Prachtige uitdagingen. Die gaat heus niet naar Iran. Bij enige twijfel zou ik Jurgen Locadia even een belletje geven, dat helpt misschien. Buiten het ongetwijfeld duizelingwekkende (financiele) plaatje: nooit doen.

Je gaat als westerling nu toch niet in Iran wonen lijkt mij.

21 juni 2024 om 12:55

Waarom niet?

21 juni 2024 om 15:35

Ik zou inderdaad als een Israelier of een Amerikaan niet in Iran gaan wonen/voetballen nee.. Maar voor andere 'westerse' landen zie ik het probleem niet.

Geld verdienen bij een campingelftal in Iran, daar zou ik toch voor passen want in die bende wil je toch niet vertoeven? Ook voor een stukje veiligheid naar jezelf en/of je familie.

21 juni 2024 om 15:34

Jij denkt dat een topclub in Iran buitenlandse spelers haalt en niet de veiligheid van hun familie kan garanderen ? XD

Als die gaat zijn die daar allemaal god joh

Ben in 2023 ‘n maand geweest in Iran. Mooi land, leuke mensen, voelde me net een koning (valuta-voordeel). Teheran is zeker een aanrader. Bovendien gewoon veilig, niks a/d hand. Vorig jaar ook een wedstrijd meegepikt, stadion is ouderwets, niveau valt tegen. Plek voor 100K mensen klopt niet helemaal aangezien helft v/h stadion gesloten is.

Tsja, wat weten wij nu eigenlijk van Iran? Helemaal niets als we er niet zelf geweest zijn… we kijken allemaal met een gekleurde bril en volgen ‘blind’ de eveneens gekleurde media. Als Vaessen weet wat hij doet, dan wens ik hem veel geluk en weinig kopzorgen.

Reageer