Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ - West Ham eindigt in schandalig slagveld: Soucek deelt klappen uit aan fans

Laatste update:

Supporters van AZ zorgen direct na afloop van de verloren halve finale in de Conference League voor veel onrust. Volgens commentator Wytse van der Goot vallen AZ-aanhangers na het laatste fluitsignaal familieleden en bekenden van de spelers van West Ham United aan. De Mobiele Eenheid moet in actie komen om de gemoederen te bedaren. Onder meer Tomás Soucek lijkt in te grijpen en klappen uit te delen aan de Alkmaarse fans.

Op het moment van de aanval laat de regie geen beelden zien, maar Van der Goot vertelt bij Veronica wat hij vanuit zijn commentatorpositie te zien krijgt. “Er wordt nog even angstig naar de hoek gekeken, waar het even onrustig wordt. De frustraties komen eruit daar. Het eindigt nu echt met onrust op de tribune. Juichende fans van West Ham worden door AZ-supporters belaagd. Er gebeurt van alles momenteel.”

“Spelers van West Ham bemoeien zich er nu ook mee, omdat familieleden van die spelers nu mogelijk aangevallen worden”, vervolgt de commentator. “Het zijn hele, hele, hele nare taferelen in Alkmaar: een massale knokpartij. Spelers en stafleden zien dat mensen die zij kennen belaagd worden. Een heel naar einde. Dit is heel lelijk. De ME komt nu het veld op... Het is ongelooflijk wat hier gebeurt.”

"Het wordt her en der wat onrustig. Vandaar dat de spelers van West Ham nu ook de andere kant op gaan", ziet ESPN-commentator Mark van Rijswijk tegelijkertijd. "Een triest einde voor wat een prachtige avond is. Het is zeer onrustig daar. Laten we hopen dat wat een prachtig Europees avontuur van AZ is geweest, niet op deze manier gaat eindigen. Laat de uitschakeling waardig zijn. Want het was een prachtig Europees avontuur vol hoogtepunten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is er ook een club waar voor de verandering niks gebeurd? Man man man

18 mei 2023 om 23:19

Rkc, Fc Dordrecht, Excelsior

19 mei 2023 om 01:26

Dordrecht? Die past niet in het rijtje. Die hebben een aardig actieve bosgroep. Die hebben onder andere bos groepen van Utrecht, Schalke en Anderlecht “verslagen”. Dat zegt genoeg.

18 mei 2023 om 23:20

Vitesse

18 mei 2023 om 23:28

Groningen komende twee weken gebeurt er helemaal niks, heb ik in mijn glazen bol gezien!

18 mei 2023 om 23:47

Ik vond het anders wel een mooie opmerking, gek.

19 mei 2023 om 01:06

Ojawel hoor, wordt gestaakt in de 3e minuut door een lichtkogel met parachute dat buiten het stadion wordt afgevuurd en op het hoofd van de scheidsrechter beland. 😁

18 mei 2023 om 23:21

Maar de grote vraag is natuurlijk: is er gegooid met plastic bekertjes?

18 mei 2023 om 23:22

Ja, bij de goal van West Ham

18 mei 2023 om 23:25

Wat dit betreft klinkt voetballen in Saudi Arabië niet slecht. Grof geld en gemiddeld 17 toeschouwers, dus geen grof geweld

18 mei 2023 om 23:29

Grof geweld zit meer buiten het stadion (jongens dit een grapje).

19 mei 2023 om 02:10

Excelsior vorig seizoen vs ADO supporters op de thuisvakken. Ik was erbij en ook dat ging goed los.

Tja we kunnen wekelijks benoemen hoe triest het wel niet is. Welke club maakt ook niet meer uit lijkt wel. Het gebeurt echt overal.

19 mei 2023 om 00:05

Dat is het sneue. Het gebeurt niet overal, er zijn zat clubs die dit gezeik niet hebben. AZ was zo’n club, maar dat is blijkbaar voorbij. Heel triest.

19 mei 2023 om 02:10

Volgens mij bedoelt Losblancos dit ook. Zelfs de clubs waar het niet leek te gebeuren, daar is het nu ook raak.

19 mei 2023 om 08:21

Inderdaad, AZ Heerenveen waren clubs waar nooit wat gebeurde en zelfs daar is het raak nu, triest

We zijn in Nederland echt doorgeslagen zeg..

18 mei 2023 om 23:25

Vorige week gebeurde er in Londen niks toch?

18 mei 2023 om 23:28

Ik denk dat we alleen naar ons zelf kunnen kijken toch? Wij als Nederlandse voetbal fans moeten ons ondertussen gaan schamen helaas...

18 mei 2023 om 23:32

Deze opmerking is het probleem. Gast ben je 12 ofzo met je trieste "ja maar hun deden het ook"

18 mei 2023 om 23:35

dit is een ook een vd vele problemen in de maatschapij... ja, maar zij deden het ook. Je lijkt wel een peuter! Hup, de mobiel van je mama terug geven!

19 mei 2023 om 14:08

Heb je helemaal gelijk in, maar heb ik dezelfde (terechte ) verontwaardiging vorige week gemist? En dat heeft niets te maken met dat deze dappere dodo's met hun hoodies en maskers op een levenslang verbod dienen te krijgen én, wat mij betreft, een behoorlijke straf verdienen.

18 mei 2023 om 23:37

Na waar komt dit opeens allemaal vandaan? Af en toe hoorde je wel verhalen van vooral Feyenoord en Ajax natuurlijk, maar de laatste tijd lijkt het bijna wel alsof de wat 'kleinere' club supporters agressie cursus hebben gehad. Gaat helemaal nergens meer over

18 mei 2023 om 23:41

Iedereen praat elkaar na alsof dit iets nieuws is, jaren '70, '80, '90 waren nog veel erger.

18 mei 2023 om 23:48

Is dat nu steeds een reden om dit maar af te doen als.. ja als wat eigenlijk? Laten we het houden op bagatelliseren

19 mei 2023 om 00:37

Theorie gebaseerd op natte vingerwerk: Aantal corona jaren thuis moeten zitten. Kapot verveeld en gekkie geworden. Mogen weer naar het voetbal, zijn in het begin nog gezellig, maar gezellig word saai voor hen dus ontploffen ze.

Het voetbal is stuk. Overal shitzooi nu.. zelfs AZ? Jaartje geen uit en thuis supporters dan maar hele eredivsie). Echt helemaal klaar met al die idioten...

18 mei 2023 om 23:22

Belachelijk idee, de hele achterban de dupe van een paar idioten.

18 mei 2023 om 23:32

Dat is bij Groningen niet anders he? Een stel doorgesnoven mafklappers die én de club duperen én de goedwillende supporters. En ik heb een raar voorgevoel dat het hier niet bij blijft on Nederland.

18 mei 2023 om 23:32

Verzin jij maar wat anders wat wel werkt. Want niets doen is mogelijkheden blijven bieden. Dan offer ik liever ook mijn eigen plezier op. Je schaamt je rot om voetbalfan te zijn. De nieuwe wielrenners hahah

18 mei 2023 om 23:38

@Engelz ter plekke neer tikken, bussen naar binnen rijden, inladen de opperkneuze en op bureau gegevens noteren (misschien een tik extra of vier) voor een meldplicht van 10 jaar. Niet komen opdagen? Oppakken, en omzetten in een maand of 3 brommen (+ een geld boete voor pa of ma).

18 mei 2023 om 23:45

Haha als je dat wil is lege stations in een land als Nederland nog realistischer

18 mei 2023 om 23:48

Want als je een jaar lang geen supporters toelaat gaat het in de toekomst opeens een stuk beter? Dat hebben we na de corona pandemie ook gemerkt.

18 mei 2023 om 23:49

@QPR01

Succes daarmee, ga jij de politie (die nu al kampt met een personeelstekort) ondersteunen om dit allemaal mogelijk te maken?

Er wordt weer om allemaal maatregelen geschreeuwd waarvan al tig keer is uitgelegd waarom die (nog) niet uitvoerbaar of te controleren zijn.

19 mei 2023 om 00:17

@JJR12 helaas vind je dit allemaal prima? Wat is je woon adress, zal ik daar persoonlijk de boel aan goort slaan. Beetje jouw niveau, er is toch polite te kort, wie doet mij dan nog.

Maar goed, je kan in de films zien dat er al politie is. Gewoon 1 voor 1 na de grond slaan hard handig, tot ze plat liggen. Dan hebben er een paar mazzel, die rennen weg. Maar die pak je nog wel is, is namelijk niet slim volk.

19 mei 2023 om 00:57

Boete voor pa en ma? Ben je helemaal gek geworden. 1 die ouders hebben hier weinig invloed op. Maar ok ik ga even met je mee. De ouders hebben hier invloed op. Die krijgen vervolgens een boete die ze misschien niet kunnen betalen en de eventuele broertjes en zusjes worden daardoor ook gestraft.

18 mei 2023 om 23:25

Een IQ test afleggen voordat je het stadion in mag…

19 mei 2023 om 08:48

Heeft geen nut tussen hooligans zitten vaak gewoon hoogopgeleide mensen zoals advocaten etc. die ontspanning zoeken van de werkweek.

19 mei 2023 om 12:22

Geloof je het zelf?

18 mei 2023 om 23:25

Goed idee! Voor straf ook geen voetbal meer uitzenden op tv, dat zal ze leren!

18 mei 2023 om 23:34

Gebeuren er voor de tv ook al veel onlusten in stadions? Heftig!

18 mei 2023 om 23:36

Ach man, we hebben als mensen zo'n kort geheugen. Ik ben opgegroeid naast de Hout, daar stond voor grote wedstrijden elke keer een kolonne van 20-30 ME busjes omdat het zo vaak uit de klauwen liep. Eens dat dit echt niet hoort, maar zoveel mensen (waaronder bijv Slot) benoemen dit alsof het nieuw is. Er gebeurden pre-social media wel ergere dingen hoor. Ook bij uitwedstrijden genoeg dingen meegemaakt waarvoor er nu Kamervragen gesteld zouden worden.

18 mei 2023 om 23:43

Ik bedoel niet specifiek az he? Een idioot die bij psv het veld op rent, aansteker bij feyenoord. Groningen.. mis er vast nog een paar. En of dit vroeger allemaal wel door de beugel kon.. nu ligt het vergrootglas erop en nu iig niet meer

19 mei 2023 om 00:13

Jaartje geen fans hebben we 2 jaar terug nog gedaan. Was ook geen succes.

19 mei 2023 om 02:17

Je hebt natuurlijk gelijk, maar toen was het overmacht en geen straf. Als men gaat inzien dat misdragingen leiden tot sancties, gaat het misschien dagen dat het gedrag beter moet.

19 mei 2023 om 11:13

Dat gaat niet werken en kun je nooit verlangen, want zo pak je alsnog de bron niet aan.
De meerdereh3id die er dan okk jer dupe ervan is en de inkomsten van de club. Dan krijg je weer corona gebeuren waar clubs weinig inkomsten krijgen omdat er geen supporters aanwezig waren.

De stadions moeten imo beter beveiligd worden dat dit soort taferelen gewoon niet kunnen gebeuren.
Daarbij mag er imo veel harder opgetreden worden. Als de ME wordt ingezet dan mag je toch verwachten dat deze taferein een paar minuten wel opgelost wordt door iedereen weg te knuppelen.
Marco van Basten verwoorde het imo ook goed, harder optreden.

Zucht.. Het wordt echt tijd dat clubs als AZ en Groningen veel strenger gestraft worden. Leg eens een seizoen zonder uitfans en 10 wedstrijden thuis zonder toeschouwers op. Dan bedenken ze zich wel twee keer.. Of je geeft toch minimaal een sterk statement af. In plaats van een lullig boetetje van de UEFA of dat we hier weer allemaal zeggen "och, och wat erg toch" en twee minuten later weer verder gaan tot de orde van de dag.

18 mei 2023 om 23:26

'Het wordt echt tijd dat clubs als AZ en Groningen veel strenger gestraft worden'
En volgende week ditzelfde gezeik bij Utrecht? Of Cambuur? Of Ajax? Of welke club dan ook? Het ligt echt niet specifiek aan AZ of Groningen. Dit lijkt een soort tendens te worden in het nationale voetbal. AZ hoorde je tot vandaag niets over en, oh verrassing, ook daar lopen van die tokkies rond. Het beperkt zich echt niet tot deze twee clubs. Dat ze nu toevallig allebei in het nieuws komen doet niets af aan dit feit.

18 mei 2023 om 23:51

Hij zegt ook ‘clubs als’, dus andere clubs in dezelfde categorie zoals Utrecht of Cambuur zeker ook.

18 mei 2023 om 23:51

‘Clubs als’ insinueert toch ook dat het gaat over de clubs die dit doen? Niet specifiek AZ en Groningen.

Ik hoop dat er hele harde straffen komen. Dit is natuurlijk veel erger dan rookbommen of aanstekers. Die idioten moet en echt hard worden gestraft.

In en in triest!

Zo zonde dat dit Europese seizoen voor AZ met zo’n afsluiting komt.

Een heel naar einde!

Ben benieuwd of de raddraaiers gepakt worden, maar zullen als ze gepakt worden toch wel weer soft worden behandeld!

19 mei 2023 om 00:45

Ik zat in vak X, waar het gespuis vandaan kwam.
Die gingen pas reageren toen er een redelijk grote Engelse vlag werd opgehangen op de hoofdtribune.(provocatie).
Tel daarbij op de schermutselingen in Londen van de WH aanhang en he krijgt dit helaas.

19 mei 2023 om 02:21

Ik snap je punt, maar je hoeft niet te reageren op provocatie natuurlijk, dat is juist waar ze dan op uit zijn.

19 mei 2023 om 06:29

@tinus45. Ik zie zo vaak provocerende vlaggen hangen in een stadion, nog nooit eraan gedacht om over de borden te klimmen en iemand te gaan belagen.
En de mensen die nu zijn aangevallen hebben niets gedaan in Londen. Gewoon niet netjes van deze AZ supporters. Los van wat de West Ham supporters gedaan.

19 mei 2023 om 07:46

@Tinus45

Een vlag, poeh wat een provocatie, en wat een goede reden om dit te gaan doen.

Die "stoere” gasten die dit hebben gedaan, moeten van hun lang zal ze leven niet meer in de buurt van een voetbalveld moeten mogen komen!

En eerst naar jezelf kijken en daar van uitgaan ipv wat er in Londen is gebeurd

19 mei 2023 om 09:41

Ik keur dit ook af, maar het gaat erom waar ze die vlag ophingen....hoofdtribune.

19 mei 2023 om 11:30

Ja en dan? Dan moet je als wilde dieren erop af? Voor een vlag.. een stoffen lapje.

Wat een mafklappers, te triest voor woorden dit.

19 mei 2023 om 00:20

Ratels toch?

Normaal gebeurt dit alleen buiten het stadion

18 mei 2023 om 23:25

Misschien bij Millwall , maar dit hoort niet bij voetbal,triest dit,als het nou nog hooligans tegen mekaar waren,maar dit was familie aanvallen van spelers en staf,en dat vind jij normaal???

Vergeldingsactie van afgelopen week?... Stel hersenloze zeg

19 mei 2023 om 00:48

Werd een redelijk grote Engelse vlag opgehangen op de hoofdtribune, voordat er gescoord werd.
Redelijke provocatie waar de stewards te laat op reageerde en tien gingen de jongetjes met de capuchonnetjes los.
Met in het achterhoofd wat er vorige week gebeurde kan ik dit ergens wel snappen als je in een wereld leeft waarin alles met kleurtjes aangegeven moet worden omdat je het dan pas snapt.

Komt omdat het avond is.
Overdag is beter

Man wat een trieste bende ook weer..

19 mei 2023 om 00:50

Dat geprovoceer ook van die Engelse op de hoofdtribune.
Wie haalt het ook in z'n hoofd om een spandoek van 4 bin 5 meter op te hangen vlak voor het doelpunt.
Leeghoofd trekken leeghoofd aan.
Dank aan de stewards aldaar die niet meteen dat doek en provocerende Engelse verwijderde.

Die jongen die die ME op ze bek slaat en gewoon weg loopt.
Dat is dus precies waar het fout gaat. Die moet je gewoon direct in ze knie schieten.
Kijken of iemand het dan nog doet?

18 mei 2023 om 23:24

Precies.. of gewoon heeeel goed met die knuppel raken.

18 mei 2023 om 23:25

Dan zitten ze weer op het bureau om aangifte te doen van buitensporig geweld door de ME.

18 mei 2023 om 23:32

Het wordt tijd dat de politie eens hard mag optreden zonder zich te moeten verantwoorden. Zeker op dit soort momenten is gewoon een hele harde hand nodig.
Maar nee, we gaan weer taakstrafjes uitdelen.

19 mei 2023 om 01:00

Zonder zich te moeten verantwoorden. Je hebt geen idee wat je zegt. Zonder verantwoording te hoeven afleggen krijg je het wilde westen en zal het alleen maar erger worden.

19 mei 2023 om 06:43

Als je als politie agent in je gezicht wordt geslagen en er staan 20 hooligans om je heen agressief te wezen, dan mag je van mij de regeltjes even laten varen ja.
Of moet je alles maar blijven pikken en doorgaan op deze manier?

19 mei 2023 om 07:45

Af en toe lees je hier toch dingen waar je broek nog verder van afzakt dan supportersrellen. De politie moet grof geweld kunnen gebruiken zonder verantwoording af te leggen. Denk toch eens na voordat je iets post. aub.

19 mei 2023 om 08:12

Prima Migi. Ga lekker door op deze manier. Het werkt geweldig hé?
Lees even rustig het archief door van geweld richting politie van de afgelopen 10 jaar.
Geen verantwoording afleggen is overdreven, maar veel en veel harder optreden zonder op het matje groepen te worden zou helpen ja.

20 mei 2023 om 00:13

Erger worden juist niet als ze los mogen gaan op die mafkezen piepen ze maar een aantal keer wel anders. Die knuppels komen hard aan kan ik je zeggen.

19 mei 2023 om 09:02

Ben het helemaal met je eens. Alleen in dit hypocriete land wordt je als politieagent harder gestraft dan dit stelletje eencellige. En het zijn toch van die heldhaftige eencellige met hun bivakmuts of capuchon zeg. Nadat ze afgelopen weekend bij FC Groningen Ajax die debiel op het veld te pakken hadden, zou ik die bivakmuts van zijn kop hebben afgetrokken hoor. Toon heel de wereld maar welke sukkel het is.

19 mei 2023 om 09:47

Zo'n gast moet zeker aangepakt worden, maar lijkt me niet handig om in een nog bijna vol stadion te gaan schieten. Dan breekt er natuurlijk meteen paniek uit

Echt sneu allemaal. Dacht dat ditzelfde gezeik vorige week in Londen, waar hetzelfde visa versa gebeurde, hier bespaard zou blijven.
Jammer…

19 mei 2023 om 00:53

Verschil was alleen dat er vanavond vlak voor het doelpunt viel een grote Engelse vlag werd opgehangen op de hoofdtribune.
Hoe achterlijk kun je ook provoceren als je daar zit.
Ik keur dat geweld af maar dit was een hele domme provocerende actie.

19 mei 2023 om 01:27

Je kunt het provoceren noemen maar ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Dat die jochies van AZ nou helemaal foxwild worden van een doek waar 2 rode strepen op staan is waar het probleem zit.

19 mei 2023 om 09:43

Nogmaals, ik keur dit af en hoop dat ze iedereen opgepakt hebben, maar dit is een regelrechte provocatie en dat kan 2023 niet meer als je weet hoe het ertegenwoordig aan toe gaat.

19 mei 2023 om 10:04

Degene die zich niet kunnen beheersen zijn het probleem.Je kunt toch gewoon een vlag laten zien.

19 mei 2023 om 10:40

Niks met provocatie te maken

Die capuchon kleuters bij az op de tribune beginnen zich ook heel wat te vinden. Wanneer gaat er eens keihard ingegrepen worden? Schandalige taferelen weer.

Is het ook niet best achterlijk dat er daar best een grote groep aan West Ham fans? Los van hoe schandalig het is dat dit gebeurd is het in 2023 ook wel best naief om het niet te verwachten..

18 mei 2023 om 23:26

Familie en genodigden zitten altijd op het thuisvak of in de business seats. Het uitvak is voor uitsupporters en mensen die vanuit de uitspelende club aan kaarten komen (of dus familie zijn) zitten tussen of rondom de thuissupporters.

18 mei 2023 om 23:37

Dat snap ik wel, maar nogmaals vind ik het dan best naïef dat er geen rekening wordt gehouden met deze situatie.. al helemaal na vorige week.

19 mei 2023 om 00:56

Er staat nergens gemeld dat deze "lieverds" vlak voor het doelpunt een grote vlag/spandoek ophingen op de hoofdtribune.
Dat is een beetje vragen om een reactie na vorige week.
Helaas werd hier veel te laat ingegrepen door stewards, toen brakken de mannen al door een hek.

19 mei 2023 om 08:50

@Tinus, ik zie je nu een paar keer als excuus aanhalen dat ze geprovoceerd werden door een vlag. In welke wereld is dit een provocatie?

19 mei 2023 om 09:45

Opgeteld bij de gebeurtenissen van vorige week is dit een regelrechte provocatie.
Welkom in 2023 zou ik zeggen.
Ik zou dit iig nooit in mijn hoofd halen.
Om dan te gaan vechten evenmin trouwens.

19 mei 2023 om 13:46

Tinus

Het is naar mijn bescheiden mening schandalig hoe jij de schuld legt bij de Engelse fans, steeds haal je die vlag aan.

Dalijk ga je me nog vertellen dat West Ham United tijdens de wedstrijd clubliederen zong en hoe ze het in hun hoofd haalden om te gaan juichen toen de verlossende 0-1 werd gemaakt, allemaal provocatie.

Als je bij het zien van een (voetbal)vlag mensen in een familie vak wilt gaan meppen is er echt iets niet goed hoor.

Gelukkig zijn we over het laatste het wel eens met elkaar.

Wat harde kern betreft heeft AZ de laatste jaren wel stappen gezet, langzaam begint het op een echte voetbalclub te lijken…

Maar wel ongelooflijk triest dit soort gedrag. Maar het was natuurlijk te verwachten na de gebeurtenissen in de heenwedstrijd, hier had veel beter op voor geanticipeerd moeten worden

19 mei 2023 om 01:00

Er is een nieuwe harde kern opgericht.
Genaamd de "Ben-side loyals".
Deze groep bestaat voornamelijk uit een hechte groep van gasten tussen de 16 en 30 jaar oud.
Het zijn de sfeermakers, zoals je die in elk stadion hebt, maar tevens personen met de kortste lontjes.
Zeker na een middagje zuipen in de zon.
Een grote Engelse vlag ophangen op de hoofdtribune is dan ook niet echt verstandig te noemen van familieleden en vrienden.

Jammer. Ook wel raar als die familie daar zo dichtbij zit. Je weet wat voor gekken er rond lopen. Altijd op de eigen privétribune laten plaatsnemen.

18 mei 2023 om 23:38

Er is een groot hek neergehaald tussen de harde kern en de hoofdtribune, dit speelt zich ook af op de keurige hoofdtribune (net als bij West Ham vorige week)

18 mei 2023 om 23:53

Ah zo is het dus gegaan. Dat verklaart het.

18 mei 2023 om 23:52

Het uitvak is voor uitsupporters en familie van de spelers zitten altijd, dus ook nu, ‘gewoon’ op de hoofdtribune met toegang tot de lounges en VIP-boxen.

Je kunt moeilijk 200 genodigden en familie in een uitvak plaats laten nemen waar vaak enkel staanplaatsen zijn, de horeca zeer matig is en je ook nog door een net of wand moet kijken om überhaupt iets van de wedstrijd te kunnen zien.

19 mei 2023 om 01:04

Maar goed, als die zich provocerend gedragen dan vraag je om ellende.
(Ophangen grote Engelse vlag).
Als je zo gaat zitten provoceren dan riep je zoiets over jezelf af.
Dronken hersenloze jonge mannetjes worden dan getrickerd om dingen te doen die ze thuis niet doen.

19 mei 2023 om 07:54

Ik vind dat van dat provoceren enorm overdreven. Beetje vreemd dat familie een vlag ophangt, maar dat is wmb niet provoceren. Dat is als voor iemands neus gaat staan roepen, 'sla dan, sla dan' oid.

Als je deze lijn doortrekt is iedere aantrekkelijke vrouw ook aan provoceren als je geen vuilniszak of boerka over haar hoofd trekt. Onzin, iedereen moet zelf weten hoe die zich gedraagt, zolang die met zichzelf bezig en niet met anderen.

Schandalig, clubs die haar "fans" niet onder controle krijgen moeten gewoon voor straf een tijdje zonder fans spelen. Het is hier voor de wedstrijd al over gegaan en ook na de wedstrijd gaat het er over. Dat zelfs AZ, waar uitfans over het algemeen luidruchtiger zijn dan het thuisclub, hier last van heeft is echt het toonbeeld van schrijnend. Wat mij betreft overstijgt dit schandalige gedrag het succesverhaal van AZ in Europa. Wat AZ betreft hoop ik dat het bestuur beseft dat de beveiliging beter geregeld moet worden. Je bent als club verantwoordelijk voor de veiligheid en daarin heeft AZ gefaald.

19 mei 2023 om 01:09

Zeker de beveiliging op de hoofdtribune.
Die hadden in moeten grijpen op het moment dat ze gingen provoceren door een groot spandoek op te hangen.
Snap niet hoe dit mogelijk was om zoiets überhaupt mee te nemen.
Ik praat niets goed, maar zoiets werkt als een rode lap op gasten die weet ik het niet al voor de wedstrijd hebben gedaan op hun vrije dag qua alcohol etc...
Provocerende Engelsen op hoofdtribune lees ik nergens helaas.

19 mei 2023 om 11:36

'Ik praat het niet goed' .. dat is dus exact wat je wel probeert. Onder praktisch ieder comment in dit topic. Die vlag zien als provocatie is een enorm zwaktebod. Het aandragen als verzachtende omstandigheden wellicht nog verwerpelijker.

Is dat de headline dat Soucek klappen uitdeelt? Niet de AZ supporters die zich misdragen?

19 mei 2023 om 00:20

Haha snap der ook niets van. Soucek verdedigd zijn familie haha. Maar Voetbalzone dacht is een czech zet die maar in zonnetje

19 mei 2023 om 00:59

Ik ga niets goedpraten van dit gedrag maar vanuit west ham gebeurde vorige week exact hetzelfde en voor dat zooitje is door west ham tot op heden (zover ik weet) nog nieteens excuus voor gemaakt. belachelijke club blijkbaar.

18 mei 2023 om 23:55

“Het is over en uit met het Nederlandse voetbal”

Feyenoord - kwartfinale EL (op het randje van de halve finale)
AZ - halve finale Conference League

Wat verwacht je? Elk jaar minimaal een Champions League finaleplaats en óf de Conference League óf de Europa League winnen? Vergelijk de begrotingen en selecties van Feyenoord en AZ met West Ham, AS Roma of Juventus en het is helemaal niet slecht wat er gepresteerd wordt.

19 mei 2023 om 09:49

"sportief gezien is NL volledig afgegaan dit seizoen."

Toch vreemd dat Nederland in een seizoen waarin het 'volledig is afgegaan' 13.500 punten binnen haalt. Enkel Engeland, Spanje, Duitsland, Italie en Belgie haalden er meer, landen als Frankrijk en Portugal kwamen niet eens tot dit aantal.. Nederland is opgeschoven naar plek 5 (!) op de ranking voor aanvang van volgend seizoen en dit afgelopen seizoen was -ondanks het magere jaar van Ajax en de ongelukkige loting van FC Twente tegen finalist Fiorentina in de voorrondes- na vorig seizoen (toen 19.200pt) het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.

Je hele betoog slaat dus echt als een tang op een varken.

Allemaal de uitkering afpakken!! Ook die Groningers van vorige week. Dan stoppen ze heeeeel snel mee.

Vergeldingsactie naar aanleiding van vorige week? Toen werden familieleden van AZ toch belaagd op de hoofdtribune in Londen?

19 mei 2023 om 01:11

Niet direct, directe aanleiding was het ophangen van een groot Engels spandoek vlak voor de goal.
Hier ging het mis.

Zat er aan te komen na vorige week… keur het zeker niet goed, maar dit zie je van tevoren toch al aankomen?

Ik kan nu na alle incidenten van afgelopen jaar concluderen dat we hier te maken hebben met een Nederlands maatschappelijk probleem. De zogenaamde Marokkaanse relschoppers kregen terecht veel kritiek over hun heen afgelopen wk en werd afgedaan als een 'Marokkanenprobleem. Maar wat de Nederlandse 'supporters' oftewel hooligans allemaal laten zien is toch ronduit schandalig en treurig..

19 mei 2023 om 01:27

Dit is niet nederlands.. dit gebeurd wekelijk in vele andere landen sterker nog hier in NL is het nog mild.. en als je kijkt naar het verleden toen werden er nog acties als spijkerbommen in vakken gegooit met vele gewonde. Het ligt nu onder een vergrootglas en ieder akkefietje heeft de headlines in de media

19 mei 2023 om 02:37

Het verschil is vooral dat de Marrokaanse relschoppers aan het rellen waren in landen die niks met de wedstrijd of de stad waarin gespeeld werd te maken hadden.

19 mei 2023 om 13:20

Niet iedereen kan een kaartje bemachtigen naar qatar dan is rellen in eigen land natuurlijk makkelijker. Overigens waren de rellen alleen in Nederland en Belgie. Vooral NL, en dat zegt ook wel iets over ons land als je nu naar deze afschuwelijke hooliganisme kijkt die echt wel boven alles uitstijgt.

Het wordt steeds triester met dit tuig in Nederland. Het wordt tijd dat we verplicht sommige mensen gaan steriliseren. Je moet koste wat kost voorkomen dat dit soort mensen zich voortplanten. Doe je dit niet dan ga je dit nooit uitroeien. Misschien vergaand maar dit zijn beesten en zo moeten ze ook behandeld worden

Je al maar Nederlander zijn tegenwoordig en van voetbal houden....#schaammedood

Wie zegt dat er geen Engelse voor tussen zaten?

Hopelijk gaat iedereen die slachtoffer is van geweld door supporters aangifte doen.
Zodat de politie en het OM straffen tegen ze kunnen eisen.
Want nu zijn er wel wettten overtreden.
Kan de rechter uitspraak doen.
Voor AZ zal dit een staartje krijgen bij de UEFA.
Ik ben benieuwd wat ze gaan beslissen, erg jammer voor de goedwillende supporters.

Absoluut niet goed te praten, maar je kon dit verwachten na de aanval van West Ham hooligans vorige week.

Schandalig, ik schaam mij er af en toe voor dat ik voetbalfan ben.
Maar snap het eigenlijk ook niet dat je zover gaat voor en door een spel/werk van anderen.
Ik kan echt genieten van de rivaliserende spelden prikjes tussen clubs af en toe maar kan mij niet inbeelden hoe je tot de beslissing komt als fan( lees aanwezige in het stadion) dat dit het gene is wat je moet doen naar andere...

Ik schaam me zo diep voor de eigen supporters. Dit had voorkomen moeten worden. Met in het achterhoofd wat vorige week is gebeurd bij Westham, wat er in de stad gaande was vandaag.
ME was veel te laat aanwezig, het hek was niet zomaar om.
In de risico inventarisatie had dit scenario ook moeten staan!

Strafrechtelijk zal het allemaal wel weer ingewikkeld liggen maar het moet toch redelijk eenvoudig zijn om op z’n minst een levenslang stadionverbod op te leggen aan dit tuig? Poppetjes via camera’s opsporen en een voor één voor de rest van hun leven het bezoek aan club afnemen.

Tja, die hadden natuurlijk nog wat recht te zetten nadat familieleden en supporters van AZ vorige week werden aangevallen door hooligans in het stadion van West Ham.

Helaas is dit ook gebeurd in London en toen vonden die Engelse het goed om familie van AZzers aan te vallen, keur het gedrag niet goed maar als je dit niet van te voren had aan zien komen zou je niet alert zijn.

Wat verwacht je? Aardig groot spandoek ophangen door WH supporters op de AZ tribune en juichen bij de goal. Met de ongeregeldheden van vorige week in het achterhoofd was dit te verwachten. Beeld wat wordt geschetst klopt niet helemaal. Er was ook een grote groep oude garde WH supporters aanwezig op de hoofd tribune. Zaten er niet alleen om een biertje te drinken.

Het is gewoon een heel groot maatschappelijk probleem aan het worden. Overal ter wereld wordt de wereld harder en harder. Mensen lijken zich steeds minder te bekommeren om een ander en denken het recht te hebben alles te slopen en mensen in elkaar te beuken omdat ze gefrustreerd zijn of gewoon niet goed bij hun hoofd.

Als dit zo doorgaat mogen ze van mij het hele voetbal opdoeken. Het is namelijk niet een enkeling, er zijn teveel mensen in onze maatschappij die gewoon geheel ontspoord zijn.

Het lijkt vooral na de lockdown met de Corona helemaal los gebarsten. Ook onze regering die niets doet om ergens in te grijpen in een steeds gekker wordende wereld.

Ik neem aan dat alle relschoppers in beeld zijn en gewoon een grote boete en verbanning uit het stadion krijgen?

En ik las wel dat het vorige week ook zo was daar, maar dat is niet onze zorg daar. Ook poste iemand dat de Engelsen voor de wedstrijd Alkmaar hebben gesloopt en gevochten. Ook zou dat allemaal zo zijn dan moet de politie en voor mijn part het leger optreden.

Ik denk dat de eerste stap begint met het verbannen van uitsupporters. Dit is zoals het er nu aan toe is.
Mensen zoeken namelijk een excuus om rotzooi te trappen. Dan moet je ze dat niet meer geven.

Net zoals er allang geen Ajax-Feyenoord supporters bij elkaar komen zo moet je de rest ook gaan doen. Het is een te groot risico dat telkens weer fout gaat nagenoeg bij alle clubs.

Op deze manier heb ik steeds minder zin om nog voetbal te kijken met alles wat eromheen gebeurt.

Het is niet goed te praten uiteraard, en toch is dit niet gek als West Ham hooligans dit exact vorige week deden, pure payback dus....

Je ziet bij Premier League altijd iedereen heel gezellig naast elkaar zitten en dat is wel idyllisch, totdat je beseft dat Engeland de bakermat is van hooliganisme (dat woord is daar ook vandaan gekomen natuurlijk).

Voor de rest is dit nooit goed te praten, omdat degenen die je aanvalt er niet voor kiezen om te vechten. Heel laag dit

Wat ik bijzonder vind, het was blijkbaar van te voren al bekend de zogeheten actie reactie van de azers. Waar was die beveiliging? Ik hoorde van een van mij die seizoenkaart heeft bij az dat de ben side dit wilde doen, vandaar dat het al bekend was.

Was verder bizar, hoezo verkloot je het zo voor je club. En ook achterlijk dat mensen het op sociale media het goed praten..

Als voetballiefhebber en seizoenskaart houder baal ik hier ontzettend van. Nagenoeg alle mensen in mijn vak keuren dit af en gedragen zich normaal. Tenenkrommend is de praatcultuur van het bestuur van de clubs. Die hebben weggekeken en geen duidelijke grenzen aangegeven. Bv bij Feijenoord en Groningen waar bestuur en veiligheid mensen bedreigd worden.

Het was flyn downs. Niet Soucek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren