Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vink ziet in herboren Eredivisie-speler ‘wat het Nederlands elftal nodig heeft’

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft een type Orkun Kökçü nodig. Dat betoogt Marciano Vink zondagochtend bij Goedemorgen Oranje. Volgens de analist is Kökçü bij Feyenoord onder Arne Slot helemaal opgeleefd en toont hij tegenwoordig exact de vechtersgeest waaraan het het huidige Oranje ontbreekt. Presentator Hans Kraay junior ziet echter een alternatief voorhanden, dat 'gewoon' in Zeist rondloopt.

Vink kon vrijdag maar moeilijk verkroppen hoe Nederland op ieder vlak werd afgetroefd door Frankrijk (4-0 verlies). Vooral de laksheid zorgde voor ergernis bij de oud-prof. "In het voetbal kun je niet meer zonder de wil om voor elke bal te strijden. En ik miste dat bij Nederland. Je mist het vuur wat je bij andere landen wel ziet", vindt Vink.

Nordin Amrabat, die eveneens te gast is in het programma, springt in. "Oranje heeft een Arne Slot nodig", raisonneert hij. "Als je Kökçü ziet voor en na Arne Slot: dat is een wereld van verschil." Vink sluit zich daarbij aan. "Hij is het gaan beseffen door een trainer die meer van hem eiste. Als je ziet wat hij nu voor power en drive meegeeft... Dát mist het Nederlands elftal", concludeert Vink.

Kraay junior denkt echter dat er al 'een type Kökçü' rondloopt bij Oranje: Georginio Wijnaldum. "Wijnaldum heeft dat wat Kökçü heeft ook. Jullie zeggen van niet, maar hij heeft een jaar niet gespeeld. Dat scheelt een slok op een borrel. Maar we kunnen niet zeggen dat hij de passie niet heeft die de Feyenoord-spelers hebben. Hij is bij uitstek zo'n modern type, die het nu alleen nog niet kan brengen."

Kökçü op schot
Kökçü was zaterdag tegen Armenië (1-2 winst) nog trefzeker voor Turkije, dat hij verkoos boven een interlandcarrière bij geboorteland Nederland. De geboren Haarlemmer vertegenwoordigde Nederland nog wel tot en met de Onder 19, maar werkt zijn wedstrijden sinds de Onder 21 af voor Ay-Yildizlilar. Kökçü staat vooralsnog op negentien interlands voor Turkije, waarin hij tweemaal trefzeker was.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik het met Kraaij eens deze keer. Wijnaldum kan echt wel een gifkikker zijn, maar nu al zolang niet gespeeld dat hij zijn rust nog moet pakken in wedstrijden. Het lijkt of hij nog niet voluit kan, zoals in die sprint tegen Duitsland in de laatste minuut

26 maart 2023 om 11:52

Wanneer hebben we Wijnaldum voor het laatst gifkikker zien zijn dan? Hij is al jaren zo onzichtbaar bij oranje juist.

26 maart 2023 om 11:57

Wijnaldum is juist de eerste die verzaakt als het niet loopt. Heeft het jaren prima gedaan bij Liverpool, omdat het een goed lopend elftal was. Maar Wijnaldum is echt niet iemand waar je op kunt bouwen, iemand die de kar trekt.

26 maart 2023 om 12:12

Wijnaldum was wel enorm belangrijk voor Liverpool in de gewonnen CL door opeens 2 goals te maken tegen Barcelona. Ik vind hem bij Oranje ook lang niet altijd geweldig, maar hij krijgt hier wel heel weinig krediet. Hij was een zeer gewaardeerde en nuttige speler voor het sterkste Liverpool van de afgelopen 35 jaar. Niemand in het huidige Oranje (behalve van Dijk) kan iets soortgelijks overleggen. Zelfs Frenkie de Jong niet. Niet dat ie beter is dan Frenkie hoor, maar dat terzijde. Oh en hij heeft meer goals gemaakt voor Oranje dan Van Basten (leuk zo'n statistiek zonder context, hihi).

26 maart 2023 om 12:26

Ik vind het een beetje overdreven een speler te beoordelen op twee doelpunten, die jij ook nog wel binnen gelopen had. Rensch heeft ook eenmaal per seizoen een wedstrijd waar hij tweemaal scoort. Verderd er verder toch vrij weinig aan dat het een zeer matige back is?

Heeft in zijn laatste 3 seizoenen bij Liverpool 145 wedstrijden gespeeld, 15 keer gescoord en 1 assist gegeven. Het is geen controleur, met echt verdedigende kwaliteiten. Het is geen spelmaker met een goede pass en inzicht. Zijn scorend vermogen is matig. Die één goal per 10 wedstrijden maakt zelfs een type Alvarez nog wel. 1 assist per 145 wedstrijden is lachwekkend, je hebt er aanvallend niks aan.

Wat zijn dan de kwaliteiten van Wijnaldum? Want ik zie ze niet? Misschien hard werken. Maar dan kan je zo niet beter Klaassen erin zetten. Heb je voetballend ook weinig aan, maar die heeft in ieder geval nog wat meer scorend vermogen.

26 maart 2023 om 12:33

@martijn, wat dacht je dat een box to box middenvelder doet? Helemaal in het systeem waarin Liverpool destijds speelde was hij cruciaal. Druk op de bal houden en openingen zoeken. Volgens mij hadden ze in hun beste seizoen een middenveld wat in totaal op 8 doelpunten zat. Hij brengt balans, maar is een type die het niet alleen kan.Edit: zie trouwens dat hij ook nog 26 goals heeft gemaakt in 87 interlands. Niet slecht voor een voetballer zonder kwaliteiten.

26 maart 2023 om 12:38

Eh, als je die wedstrijd van Liverpool tegen Barca niet hebt gezien zou ik hem ff terugkijken man, echt mooie pot. Althans, daar ga ik vanuit als je denkt dat ie er 2 "binnenliep". Dat Rensch weleens 2 keer scoort in de KKD zal best, maar doet ie het vaak in de halve finale van de Champions League?

Als je Wijnaldum beoordeelt op goals en assists denk ik overigens dat je inderdaad geen flauw idee hebt hoe je een dergelijke type speler moet beoordelen. Wijnaldum zorgde voor de balans op het middenveld met gigantisch loopvermogen en was wel degelijk een zeer goede balafpakker die vervolgens de bal netjes inleverde bij iemand van dezelfde kleur. Die 2 goals zijn een mooie beloning voor een onopvallende speler, maar kenmerken niet wat hij daar bracht.

Davy Klaassen daarentegen is echt een voetballer zonder kwaliteiten. Hetgeen bevestigd wordt met het feit dat ie is weggelachen uit de premier league. Wijnaldum is een totaal ander type dan Klaassen/ vd Beek/ Til.

26 maart 2023 om 12:45

@migi: Dat is precies wat ik bedoel. Wijnaldum deed leuk mee in het sterkste Liverpool ooit. Maar zet Wijnaldum in dit Liverpool, misschien wel het slechtste Liverpool ooit, en hij valt ook niet op, in ieder geval niet in positieve zin.

26 maart 2023 om 12:50

Hij deed niet leuk mee, hij was enorm belangrijk en is een zeer geliefde speler. Hij is zeker niet de ster, maar die Vd Vaart kijk dat alleen supersterren belangrijk zijn is echt een achterhaald facet van de Hollandsche kijk op voetbal.

26 maart 2023 om 12:54

@Migi
En toch heeft Klaassen in Duitsland op een niet zoveel ander niveau dan Engeland in 77 wedstrijden 16 goals en 13 assists op zijn naam staan.

1 doelpuntbijdrage per 2.7 wedstrijden. "Niet slecht voor een voetballer zonder kwaliteiten."

26 maart 2023 om 13:01

@Oenieboy
Ik vind dat altijd zo'n gelul, "een nuttige speler" "de balans is het elftal" en dat soort dooddoeners. In andere woorden: "hij kan er geen reet van."

Als we naar de echt grote clubs kijken. Heb je het liefst een voetballende controleur als Busquets. En bij gebrek daaraan een iets minder getalenteerde harde werker die de botte bijl hanteert als Casemiro. Dan heb je in je elftal 1 "nuttige" speler, bij ons is dat De Roon.

Daar voor moet je echter spelers hebben die wat brengen voetballend gezien. Dus een Frenkie de Jong, Berghuis, of een Xavi Simons.

Voetballers als Wijndaldum worden schromelijk overschat. In zijn tijd werd 9 van de 10 keer het middenveld overgeslagen met een lange bal op Mane of Salah. Het enige wat hij moest doen was heel hard box to box lopen de hele tijd en aansluiten. Met alle respect, maar mij had je ook wel 90 minuten kunnen laten hardlopen..

26 maart 2023 om 13:01

@migi: Wat heeft VD Vaarrt er opeens mee te maken. Je reageert toch op mij, niet op VD Vaart.

Maar goed, ik merk al dat we het niet eens gaan worden, Ik vind Wijnaldum een slapzak eerste klas die als eerste afhaakt als het fout gaat. En jij kennelijk niet, prima.

26 maart 2023 om 13:08

Vaart staat een beetje symbool voor onze lijk op voetbal heb ik het idee, maar idd prima om het oneens te zijn hoor.

26 maart 2023 om 13:18

Heb jij ooit 1 wedstrijd van Klaassen gezien in een Werder Bremen shirt Martijn? Hij scoorde wel is een goal maar je speelde wel met 10 man in balbezit. Hij was echt niet goed.

26 maart 2023 om 13:18

Nou, ik zeg geen dingen omdat VD Vaart het vind. Ik heb een eigen mening.

26 maart 2023 om 13:18

Het niveauverschil tussen Duitsland en Engeland is natuurlijk aanzienlijk. Kijk maar naar al die bundesliga sterren die floppen in Engeland. Klaassen was aandoenlijk slecht bij Everton en idd wel aardig in de lage middenmoot van de buli. Dat zegt genoeg. Maar goed, prima hij kan er geen reet van, als je geen serieus gesprek wil zeg dat dan, want als je niet inziet dat loopvermogen en constante druk op de bal nuttig zijn snap je het denk ik gewoon niet echt.

26 maart 2023 om 13:20

@sander1410: Klaassen speelde bij Werder Bremen ook als een meer verdedigende middenvelder. Dus logisch dat hij daar minder scoorde. Bovendien was het niet bepaald het beste Werder ooit.

26 maart 2023 om 14:08

Ja dat snap ik Paul, het was gewoon om een punt te maken geen aanval oid.

26 maart 2023 om 15:27

Dat is wel een heel groot verschil. Zat bij Liverpool in een team met geweldige voetballers en het draaide fantastisch. Een beetje de waterdrager van het elftal. Bij Nederland is/was hij gelijk een van de grote namen en iedereen verwacht dat hij het spel gaat maken maar dat kan hij helemaal niet goed.

26 maart 2023 om 21:41

Klopt niet helemaal Paul! Werder speelde op dat moment met Eggestein op de CVM positie. Klaassen speelde als box to box speler omdat hij een uitstekende uithoudingsvermogen heeft.

26 maart 2023 om 21:45

Nja, hij speelde dus ook niet als aanvallende middenvelder...

26 maart 2023 om 12:15

Wijnaldum een gifkikker? Moet niet gekker worden zeg. Wijnaldum is gewoon een slapjanus pur sang. De enige van onze middenvelders die deze mentaliteit heeft is Klaassen, die verzaakt echt nooit op strijdlust.

26 maart 2023 om 12:35

Helaas is hij samen met de Roon en Taylor ook de slechtste voetballer.

26 maart 2023 om 12:42

Oneens, ik vind Wieffer en de Roon onze slechtste middenvelders.

26 maart 2023 om 14:48

Wieffer is idd standaard een drama in Oranje.

26 maart 2023 om 23:47

Tja Wieffer is een Feyenoorder die als een komeet omhoog schiet en vorige week tegen Ajax ook prima speelde, is blijkbaar de rode lap die een Arie dan even nodig heeft.

26 maart 2023 om 12:23

Wijnaldum is nooit een gifkikker geweest in oranje. Het is altijd slappe hap geweest. Maar daarin is hij niet de enige

26 maart 2023 om 12:28

Heeft toch aardig wat Goals gemaakt die slappe hap in Oranje, wil wel weten hoeveel Goals jij gemaakt hebt voor Oranje.



Ik weet nog wel toen Kã¶kcã¼ de keuze maakte voor het Turkse elftal en een groot deel van de mensen het eens waren dat hij toch niet van toegevoegde waarde had kunnen zijn voor het Nederlands elftal. Ik snap zijn keuze ook heel goed als hij zich toen veel meer geliefd voelde door de fans van zijn vaderland. Hij heeft zich de afgelopen jaren zo sterk ontwikkeld en is uitgegroeid tot de waardevolste speler van Feyenoord.

26 maart 2023 om 12:35

Ach hij is ook tegen het extremistische aan qua geloof (zie het niet dragen van de OneLove band) dus niet zo gek dat hij zich meer verbonden voelt met Turkije waar zulke denkwijzen nog normaal zijn.

26 maart 2023 om 12:44

Kökcü heeft alle jeugdelftallen van het Nederlands elftal doorlopen. Uiteindelijk word je als speler ook wel naar een bepaalde hoek gedreven als je uitkomt voor een bepaald nationaal elftal. Tadic idem dito al had hij niet de keuze om uit te komen voor een andere nationaal elftal, maar hij doet ook niet mee aan de acties omtrent aanvoerdersbanden in de eredivisie.

26 maart 2023 om 13:10

Tegen het extremisme aan… de onwetendheid…

26 maart 2023 om 13:37

Dus tegenwoordig ben je tegen het “extremistische aan qua geloof” als je 1: de Love band niet draagt 2: Islamitisch bent. Lachwekkend. Heb je toevallig een spiegel waar je in kunt kijken? Daar zou je er een in kunnen treffen :D

Die jongen zou zeer goed passen binnen Oranje. Heeft een stormachtige ontwikkeling meegemaakt en heeft nog een lange carrière voor zich. Is nuchter en weet wat hij wilt. Zal deze zomer waarschijnlijk een grote stap maken.

26 maart 2023 om 14:39

Ben toch bloj dat die halve niet in oranje speelt. Al was ie zo goed als messi dan nog zit ik niet op m te wachten

26 maart 2023 om 14:43

Een beetje respect voor spelers zou toch wel op zijn plaats zijn?

27 maart 2023 om 20:59

respect dwing je af, dat doet hij niet.

Right, Wijnaldum de Onzichtbare. Vink zegt zelf dat je spelers nodig hebt die voor elke bal vechten. Nou, dat zie je direct als dat op het veld gebeurt, en dat zien we niet bij Wijnaldum en hebben we ook al heel erg lang niet bij Wijnaldum gezet. We zien het wel bij Frenkie en Wieffer bijvoorbeeld. En bij Simons. Dus laten we dat soort spelers maar opstellen.

Wijnaldum word 33 dit jaar. Beter starten met afbouwen nog ff ergens 2 jaar cashen dan terug keren naar nederland. Voor oranje kan je beter niet iemand anders op zn plek zetten en door selecteren voor de toekomst. Hij word ouder

26 maart 2023 om 12:18

Wie zit er nog op een Wijnaldum te wachten over 2 jaar? Geld heeft hij echt wel verdiend hoor. Wil hij in de eredivisie nog van waarde zijn, dan is volgende seizoen de tijd om een stap terug te doen. Het is een speler die het van zijn werk ethos moet hebben en niet van een verfijnde techniek, dus niet te langs wachten lijkt mij.

26 maart 2023 om 12:33

Waarom zou een Eredivisieploeg een 35-jarige Wijnaldum willen die al 2 jaar zit te cashen? Als hij van waarde wil zijn dan moet hij volgend seizoen terugkeren…

Ik ben Marciano Vink moe. Wat een verschrikkelijk slechte analist. Weer zo'n oud-voetballer die een baan krijgt op basis van status en niet omdat hij er iets van kan.

26 maart 2023 om 12:25

Omdat hij iets zegt waar je het niet mee eens bent? Of wat je niet kan hebben?

27 maart 2023 om 16:05

Nee, omdat hij nooit met iets nieuws komt. Lekker open deuren intrappen. Pakt wel altijd het woord en doet heel interessant. Dan heb ik liever andere analisten die het woord krijgen.

Xavi Simons, is bijvoorbeeld het type bijtertje waar Vink het over heeft, ofschoon die weliswaar op een andere positie speelt.
Ondanks de vette nederlaag, heb ik genoten van de negentien jarige Xavi.
Als de selectie weer helemaal compleet is, zie ik met redelijk vertrouwen de rest van de kwalificatie reeks tegemoet.
Als Oranje morgen een monsterzege boekt tegen Gibraltar, staan ze gewoon tweede in de poule met een positief doelsaldo.

Ja ja, een gifkikker. Kunnen we niet beter starten met de juiste mensen op de juiste posities neerzetten?
Vleugelspelers op de flanken, of anders het systeem aanpassen?
Met neerzetten waar ze ook bij hun clubs spelen?

Xavi is trouwens een gifkikker. Wil je gif? Selecteer Noa Lang!
Wijnaldum is geen gifkikker! Wel een goede voetballer, maar te oud om op voort te borduren!
En Kokcu is geen Nederlander, dus daar hoeven we uberhaupt niet over na te denken.

Nederland verliest van Frankrijk en meteen missen ze weer een bepaalde speler. Als ze nu hadden gezegd, Nederland speelde zonder Frenkie, Dumfries, Gakpo, Noppert en De Ligt. Dat is toch wel even een verschil, dan had je nog kunnen zeggen, dat klopt, maar waar die onzin over kocku nu vandaan komt. Feyenoord verloor namelijk zelf kansloos van lazio met kocku in de basis. Terwijl az twee keer won van Lazio. Mist feyenoord dan een type clasie.

Prima speler Kükçü en beter dan Taylor. Maar laten we het wel in perspectief zetten tegen met alle respect Armenië.

Denk eigenlijk eerder dat we een type Sangare nodig hebben naast Frenkie.

Als ik bondscoach was (hadden we maar zo'n geluk) zou ik lekker gaan voor:Een Keeper (boeiend wie)AkeVan DijkDe LigtFrimpongDe JongWieffer/ Berghuis (ligt aan of je tegen Frankrijk lf Gibraltar moet)SimonsGakpoMemphisMalenEdit: is het format van reacties in de app behouden nou echt zo extreem moeilijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren