Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacieden reageren massaal op tweet van Eintracht Frankfurt

Laatste update:

Adi Hütter kijkt uit naar de oefenwedstrijd die Eintracht Frankfurt zaterdagavond speelt tegen Ajax. De trainer van de club uit de Bundesliga verwacht een aanzienlijk zwaardere wedstrijd dan de ontmoeting met PSV van vorige week zaterdag, die Eintracht met 1-2 won. Ajax is volgens Hütter van een andere orde. Op een persconferentie voorafgaand aan het duel laat de oefenmeester zijn waardering voor de Amsterdammers blijken.

Eintracht Frankfurt doet via Twitter verslag van de persconferentie. Een van de tweets leidt tot veel reacties en hilariteit in Amsterdam. "Deze tegenstander is toch even iets anders dan PSV. In Nederland is Ajax de maatstaf voor alle clubs", wordt Hütter geciteerd door het clubkanaal. "Ik verwacht wel wat vermoeidheid bij mijn ploeg. Dat hoort bij de voorbereiding en daar krijgen alle clubs mee te maken."

Fans van Ajax vermaken zich wel met de tweet. "Is wel zo", "zo is het", "geen woord van gelogen" en "een man met verstand van voetbal" zijn een aantal van de reacties op Twitter. Tegen PSV maakte Eintracht een goede indruk en de ploeg won die wedstrijd door doelpunten van Daichi Kamada en Martin Hinteregger. Namens PSV kwam Cody Gakpo tot scoren. Het duel met Ajax vindt zaterdag plaats in de Johan Cruijff ArenA, waar maximaal zesduizend supporters aanwezig mogen zijn.

Eintracht, met Jetro Willems en Bas Dost in de gelederen, speelde in de voorbereiding op het nieuwe seizoen vooralsnog alleen tegen PSV. Op 1 augustus trad de ploeg aan tegen AS Monaco (1-1), maar die wedstrijd gold als voorbereiding op de achtste finale van de Europa League tegen FC Basel. Die wedstrijd werd met 1-0 verloren. Afgelopen seizoen eindigde Eintracht als negende in de Bundesliga, waardoor het komend seizoen niet uitkomt in Europees verband.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja.... Ajax is momenteel mijlen weg van waar PSV wil zijn. Ook historisch gezien kan Ajax op meer teren dan ons. Snap dit dan ook wel. Leuk is weer anders 😉

28 augustus 2020 om 22:25

Toch heeft psv de laatste 30 jaar niet onder gedaan voor Ajax...

28 augustus 2020 om 22:29

Historie gaat verder dan 30 jaar.welke tijdsspanne je ook gaat grijpen, het zal altijd een subjectieve keus zijn.dus dan is de gehele historie de beste maatstaf en daarin heeft Ajax (helaas) een aantal streepjes voor.

28 augustus 2020 om 22:46

@marieke90 die periode is niet toevallig gekozen hè. Als je maar gaat zoeken vindt je ook wel een periode dat Helmond sport beter presteerde dan PSV. Als je de prijzenkast van PSV met die van Ajax vergelijkt zul je moeten toegeven dat jou opmerking hoewel die (op sommige punten) misschien wel waar is, iig zeker niet fair is.

28 augustus 2020 om 22:53

Niet? In de laatste 30 jaar heeft Ajax de wereldbeker, de Champions League, de Europese Supercup, de Uefa Cup en de dubbel (meer dan eens) gewonnen. PSV doet ook in deze 'random' gekozen periode onder voor Ajax. Zoals ik hieronder ook zeg moet je altijd respect voor je concurrent hebben gezien de concurrent je als club sterker maakt, maar als je zo gaat beginnen Marieke90, kan je het krijgen ook.

28 augustus 2020 om 22:56

Ach, je bent zo sterk als je laatste resultaat.... 30 jaar terugkijken heeft voor mij persoonlijk totaal geen nut of waarde. Waar we nu staan is van belang.

28 augustus 2020 om 23:00

@myvision klopt maar daarover beginnen heeft niet veel zin. Dan kiest men gewoon een andere periode of een bepaald onderdeel, bv landskampioen in de eredivisie, totaal aantal punten in de eredivisie of iets dergelijks. Zoals al aangegeven, als je naar zoekt vindt je wel een bepaalde periode waar PSV idd meer heeft gepresteerd. Maar ja, of dat fair is....

28 augustus 2020 om 23:02

@PSVChamps zeker, natuurlijk mag men selectief kijken. Maar....hoe staat PSV er nu voor? Waarop doel je dan? het laatste seizoen, laatste maand of de laatste wedstrijd?

28 augustus 2020 om 23:05

@myvision - Ik snap niet dat je je zo aangevallen kunt voelen door zo'n reactie dat je het vervolgens nodig vind om zo te antwoorden. Wat maakt het uit wie meer heeft gewonnen? Beide clubs presteren goed op hun eigen manier in binnen de Nederlandse grenzen doen beide clubs over een lange periode nauwelijks voor elkaar onder.

28 augustus 2020 om 23:09

@tipptopp Hm... wij hebben in die zin natuurlijk weinig om op terug te kijken. Ajax is de kampioen en Az had dat ook zomaar terecht kunnen zijn. Daarbij heeft Ajax enorme resultaten behaald in de CL. Dat geeft aan dat mijn clubje ver gezakt is... Veel verder dan 2 of 3 seizoenen terug kijk ik niet. Het is leuk dat PSV in 88 veel heeft bereikt of ten tijden van Alex, maar daar heb je nu toch weinig aan?

28 augustus 2020 om 23:20

@PSVChamps daar heb je helemaal gelijk ik. Ik kan er alleen niet zo goed tegen als (met name PSV supporters) er een selectieve periode wordt gekozen om de successen met die van Ajax te vergelijken. Maar goed, dat doe jij dus niet. Persoonlijk vindt ik dat je trots mag zijn op hetgeen jou club gepresteerd heeft. Maar dat is mijn mening.

29 augustus 2020 om 07:21

Precis. Historie is mooi om op terug te kijken en trots op te zijn, maar alleen nu telt. Iedereen begint op 0 en de voorbereiding is het enige waar je nu naar moet kijken, alhoewel je zelfs dat met een korreltje zout moet nemen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe dit seizoen gaat lopen.

28 augustus 2020 om 22:50

Sportieve reactie van je. Overigens is zo'n uitspraak vaak wel een goeie jinx. Ajax en Ajacieden moeten gewoon stoicijns doorgaan met waar we de laatste jaren mee begonnen zijn: op een gezonde manier genieten, oogsten van wat er tijdens de fluwelen revolutie gepland is. En zeer respectvol blijven jegens de vaste concurrentie. Want Ajax wordt ook gevormd door (meer) weerstand. Psv, maar ook Feyenoord en AZ en dus Ajax hebben elkaar ontzettend nodig.

28 augustus 2020 om 22:55

Eens, als er meer clubs stappen kunnen maken is dat ook voor Ajax gunstig. Samen de eredivisie opwaarderen!!!

28 augustus 2020 om 22:55

Klopt ook helemaal! Zeker wanneer we in Europa wat willen bereiken. Onze competitie an sich is al niet de sterkste.

29 augustus 2020 om 06:55

Myvision, fluwelen revolutie? Echt? Nietszeggende termen. Eerst zeggen dat je respect moet hebben voor de tegenstander maar daarna wel reageren op Marieke hoe goed Ajax wel niet is en wat ze allemaal wel niet hebben gewonnen.

28 augustus 2020 om 22:56

Hoe graag ik het (voor even) ook zou willen, in de ED is dat gewoonweg niet mogelijk. Doorgroeimogelijkheden zijn gewoon veel te beperkt daarvoor. Beide ploegen winnen normaliter ook 90% van hun duels. Je wordt pas laat kampioen. En bovendien doen beide clubs weinig voor elkaar onder als je de laatste 2 decennia pakt (PSV zelfs 1-2 landtitels meer meen ik, al had het kwartje ook net anders kunnen vallen in 2015 en 2007). Neen, ik begrijp je zorgen, maar het kan zo verkeren. Een jaar na de EL-finale verloren we kwalificatiewedstrijden van Rosenborg.

28 augustus 2020 om 23:00

Moet nog blijken. Ging laatste twee seizoenen echt niet van een leien dakje, zeg ik als Ajax supporter. Afgelopen seizoen op het nippertje het eerste CL ticket, met een hijgend AZ in de nek. En het seizoen daarvoor de titel min of meer gegrepen door het cruciale falen van PSV in de Amsterdam Arena. Verliezen met 3-1 tegen 10 man, terwijl winst voor het grijpen lag. Dan was PSV zeer waarschijnlijk kampioen geworden. Acht punten voor en een morele voltreffer op de kin van Ajax. Op dit ogenblik is Ajax wat verder in de voorbereiding, maar dat er verdedigend zeker nog wat bij moet, is het ook de vraag wie er nog gaan vertrekken. Je kunt tijdens de competitie nog spelers kwijtraken, dit vanwege de late transferdeadline. Overigens, dat geldt ook voor PSV en de andere clubs. Al met al zie ik vooraleerst 4 titelkandidaten.

28 augustus 2020 om 23:10

Inderdaad, ondanks de geweldige reeksen in de el en cl was de ed geen walk in the park voor ajax de afgelopen seizoenen. Hoewel er altijd mensen zullen zijn die dat amders zien

Serieus? Een artikel om een paar reacties van Ajacieden die dit grappig vinden? Wat logisch is natuurlijk. Bijzonder.
Hoe dan ook: het is wel zo.

29 augustus 2020 om 00:19

Ja, als er in de Arena een luide scheet wordt gelaten is VZ er al bij om er een clickbait van te maken... Maar inderdaad Ajax heeft zich wel tot maatstaaf gemaakt in Nederland. Ik blijf erbij dat PSV veel meer uit zijn strategie met de jeugd kan halen echter. De doorstroom van Ihattaren, Gakpo, Madueke, Lammers en nu ook Mauro en Obispo laat zien dat dat deel van het plan om sportief en uiteindelijk financieel achter Ajax aan te kunnen lopen slaagt. Maar als je niet onderkent dat je TD en een te kleine en bovendien lichtzinnige scouting faalt om deze jongens aan te vullen met behoorlijke medespelers en daarmee een gebalanceerde selectie, gaat het nog wel even duren voor de schaal weer naar Eindhoven komt. Laat staan dat structureel bij de beste 32 clubs van Europa horen geen utopie blijft.

29 augustus 2020 om 08:54

Is het verschil niet juist dat Ajax hetzelfde aantal ervaren krachten koopt en daarom heen een groep even grote talenten elkaar laat laat beconcurreren?Ben het met je eens mbt behoorlijke medespelers en een groepje grote talenten dat samen evenveel punten kan behalen in dr ED, maar de balans in de selectie is wel totaal anders, en (hopelijk) veel minder kwetsbaar voor het vertrek van 1 grote jongen. Een gebalanceerde selectie is op dit moment ver weg in Eindhoven, maar een balans zoals Ajax nu heeft hebben we in Nederland volgens mij sinds begin jaren ‘90 niet meer gezien(mix ervaring/talent). Anyway, we zijn het eens dat de TD in Eindhoven er niet veel van bakt.

28 augustus 2020 om 22:37

@Groninger Hopp zodra jij de trainer bent van een tegenstander die binnen enkele dagen zowel tegen PSV als Ajax speelt wel. Tot die tijd zijn er te weinig mensen geïnteresseerd in jou mening en levert het VZ dus te weinig clicks op.

28 augustus 2020 om 22:45

@tipptopp Je snapt Hopp zijn reactie blijkbaar niet.het nieuwsbericht gaat niet om de reactie van de trainer, maar om de massale hoeveelheid reacties van Ajax-fans. Voor iedereen die zich afvraagt waarom er geen nummer in het artikel genoemd wordt, op moment van schrijven zijn er zo'n 28 reacties waarvan de meeste enkel een vertaling van de tweet zijn.het nieuws is expres geframed om die paar reacties van die Ajax fans en niet om de opmerkingen van de coach, dus ergens snap ik Hopp 100% met hoe absurd het is dat dit als nieuws gebracht wordt.

28 augustus 2020 om 22:52

Op dat punt heb jij en Groninger Hopp dan ook, zeker gelijk. Alleen snap ik de verontwaardiging niet zo. Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat ZV alles voor de clicks doet en dat een vergelijk Ajax-PSV of PSV-Ajax veel clicks oplevert.

28 augustus 2020 om 22:53

Dus dan moeten we het maar goedpraten?meer dan terecht dat Hopp het punt oppert, want als we dat niet doen of ze zelfs verdedigen, zoals jij doet, dan blijft dit doorgaan.dat gezegd hebbende werkt dit ook averechts, aangezien we zelf met deze reacties ook traffic genereren.

28 augustus 2020 om 23:08

Sorry maar jij interpreteert mij niet goed. Ik praat het niet goed. En ik verdedig ze zeker niet. Ik zeg alleen dat ik begrijp dat zij zo werken en dat ik het vreemd vindt dat men dat nog altijd niet door heeft. Maar jij hebt gelijk. Laten we er maar mee stoppen anders moedigen wij ze nog meer aan.

Anti-Ajacieden zullen stiekem balen, maar weten ook wel dat dit de feiten zijn. Vooral in het buitenland moet je er niet van opkijken dat Ajax de maatstaf in Nederland is. Zie hier dus opnieuw een voorbeeld. Ik vind het wel grappig!

Mooie woorden, toch is PSV over de afgelopen 20 jaar het meest stabiel en qua prijzen ook wel succesvol in Nederland. PSV verdient veel respect voor wat zij de afgelopen 30 jaar gepresteerd hebben. Maar dat is historie. Voor de komende 10 jaar zie ik PSV niet succesvoller zijn dan Ajax. Uiteraard pakken ze hun prijzen en zullen ze Ajax nog eens een flink pak op hun broek geven. Qua spelersmateriaal is Ajax ongenaakbaar in Nederland.

Is dat de nieuwe trend, nieuwsartikel over Twitter berichten en reacties?

Dit is wel koren op de molen voor ajax fans. Het is momenteel echter wel realiteit. Indien psv of feyenoord niet snel met een aantal sensationele transfers komt, dan zal het gat alleen maar groter worden.

Ik denk dat de trainer van Hertha BSC er anders over denkt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren