Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kan miljoenen tegemoetzien na nieuwe sponsordeal voor jeugdopleiding

Laatste update:

Ajax heeft een nieuwe sponsor gevonden voor de jeugdafdeling, zo meldt de club dinsdagmiddag via de officiële kanalen. De naam van techbedrijf Acronis, dat gespecialiseerd is in cyber security, zal de komende drie seizoenen op de shirts van de jeugdspelers van de Amsterdammers te zien zijn. Acronis lost met de deal ABN Amro af, dat zich toe gaat leggen op het sponsoren van de vrouwentak van Ajax.

Hoeveel Acronis in de komende drie jaar precies over zal maken naar Ajax is niet bekend, maar De Telegraaf bericht wel dat de nieuwe sponsor en ABN Amro samen jaarlijks 3,5 miljoen betalen voor de sponsoring van de jeugd- en vrouwentak. De nieuwe sponsor zal bovendien ook een inhoudelijke bijdrage leveren.

Het bedrijf wordt de ‘Official Cyber Protection Partner’ van de club en staat met zijn zogenaamde #Cyberfit-programma al verschillende topsportorganisaties bij. Acronis gaat Ajax ondersteunen met het optimaliseren van de diverse data die de club verzamelt, waarbij onder meer valt te denken aan informatie over de belastbaarheid van spelers, looppatronen en balbezit en informatie over tegenstanders.

“Data en innovatie worden steeds belangrijker voor Ajax, zowel op het veld als daarbuiten. Dat geldt ook voor de beveiliging van de gegevens en het waarborgen van privacy. Met Acronis hebben we een betrouwbare en kundige partner die onze data opslaat, toegankelijk maakt en beveiligt. Dat gaan ze voor ons doen op Sportpark de Toekomst, maar ook in de Johan Cruijff ArenA en bij onze voetbalgerelateerde en zakelijke activiteiten in het buitenland”, reageert algemeen directeur Edwin van der Sar op de deal.

Acronis mag onder meer honkbalgrootmacht Boston Red Sox, het Formule 1-raceteam Williams en de voetbalclubs AS Roma, Atlético Madrid, Manchester City, Liverpool en Arsenal tot zijn klanten rekenen. Ziggo blijft overigens de hoofdsponsor van Ajax. Het kabelbedrijf betaalt de club jaarlijks tussen de acht en tien miljoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klinkt als een hele mooie deal, ABNA blijft betrokken bij de clubs via de vrouwentak. Ruim 3 miljoen aan inkomsten komende 3 seizoen voor de jeugd en vrouwen aan shirtsponsoring, weer een stap gezet qua naamsbekendheid en internationaler maken van het merk Ajax. Als de dienst die ze leveren naast het geld ook bruikbaar is ziet het er goed uit.

16 juni 2020 om 16:30

Zeker een mooie deal. 3,5 miljoen voor de jeugd en vrouwen is veel meer dan wat een gemiddelde eredivisieclub krijgt voor het 1e team. Om maar een voorbeeld te noemen: mijn club Utrecht krijgt jaarlijks 1,2 miljoen (excl. 300.000 bonus). Geeft wel aan hoe groot de verschillen zijn tussen de clubs.

16 juni 2020 om 16:40

Ja, is ook zo. De overeenkomst met ABNA van paar jaar geleden klonk al als de jackpot en nu kleine opwaardering met extra dienst vanuit een internationaal bedrijf. Wat social media en commerciële aspect betreft is Ajax laatste jaren echt hard aan het groeien. Staan met social media steeds tussen de absolute topclubs wat enorm knap is als club in een klein land, wel met het gevolg dat veel in het Engels gecommuniceerd is nu omdat de groeimarge in Nederland praktisch "op" is. Ziggo op shirt eerste ploeg, Acronis bij de jeugd en ABNA bij de vrouwen voor samen tussen de 11,5 en 13,5 miljoen (alle bonussen) als ik mij zo snel niet vergis is voor een Nederlandse club echt heel netjes gedaan. Toch is het niet genoeg om serieus na te denken over doorgroeien naar Europese subtop.

16 juni 2020 om 16:31

Ik vind het wel jammer van de shirtjes, ABN stond er altijd wel mooi op, en dat logo van Acronis helemaal niet. Maar dat lijkt me minder belangrijk voor Ajax nu haha. Weet je toevallig hoeveel ze hier vorig jaar aan verdienden? (Dus hoeveel ze er op vooruit gaan?)

16 juni 2020 om 16:37

Ze gaan er financieel amper op vooruit, was rond de 3 miljoen namens ABNA meen ik. Nu 3,5 voor Jeugd en vrouwen dat ze samen betalen, neem aan dat ABNA significant lager bedrag gaat betalen aangezien het uitsluitend vrouwentak gaat sponsoren. Maar zit wel weer een dienst bij die ook waarde zal hebben dus zal vast een vooruitgang zijn. ABNA stond altijd mooi op de shirtjes inderdaad, Acronis is niet zo aanwezig als ik eerste instantie bang voor was dus valt mij nog mee, had het zelf misschien iets lager geplaatst maar kon zeker erger.

Toch bizar hoeveel er uit onze jeugdopleiding komt. Van het team dat de halve finale van de CL bereikte kwamen er vier vanaf heel jongs af aan uit de jeugdopleiding (De Ligt, Mazraoui, Blind en Van de Beek). Daarbij kan je optellen dat van dat team De Jong en Onana ook nog gevormd werden in Jong Ajax en zelfs de A1, Frenkie was aanvankelijk een aanvallende middenvelder die wel erg veel wandelde en Onana was een grabbelaar die pas laat echt constant werd bij Jong Ajax. Wat me wel teleurstelt is de gebrekkige doorvoer van aanvallende talenten. Ik hoop dat we met Unuvar, Brobbey en Hansen eindelijk weer aanvallers hebben die uit de jeugdopleiding komen.

16 juni 2020 om 16:26

Klopt helemaal of een prachtige sierlijke buitenspeler. Of een spits zoals Kluivert was. Goede deal van Ajax. Die Menno sleept echt tientallen miljoenen binnen voor Ajax met zijn for the future. Echt heel heel knap. Alles klopt ook met het media team.

16 juni 2020 om 16:26

Beetje raar om te beginnen over waar ze nou de dingen hebben geleerd. Mag hopen dat ze iets geleerd hebben in de paar jaar de Frenkie en Onana bij Ajax hebben gespeeld in de jeugd. Waar het om gaat is de strategie van het doorstromen van jeugdspelers (gescout, vroeg of laat) en op die manier kunnen concurreren met de Europese Top zonder dat je financieel op hetzelfde level moet acteren. Je hebt wel gelijk. Het is Bizar, maar eigenlijk hebben we in Nederland nooit anders gedaan. Van die aanvallers is niet zozeer teleurstellend. Alles is weggekocht wat een bal erin kon schieten de afgelopen jaren. Pas na het succes van 2017 en 2019 lijkt het tij wat te keren. Mensen zijn blijkbaar zo kortzichtig in de voetbalwereld...

16 juni 2020 om 19:48

Ik vind het overdreven om de kwaliteiten van Onana een de jong aan de opleiding die te wijzen. Vooral de opmerking dat Onana bij jong Ajax constant werd slaat helemaal nergens op. Ajax twijfelde altijd omdat hij bij jong Ajax heb wisselvallig was. Pas in het eerste werd dit beter.

Het mooie is ook inderdaad dat we al deze spelers eigen jeugd mogen noemen. Ook een mooie sneer naar de critici dat er weinig doorbreekt vanuit onze jeugd en dat er veel gekocht wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren