Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV heeft alsnog beet en haalt opvolger van Angeliño in huis

Laatste update:

Toni Lato gaat spelen voor PSV, zo melden de Eindhovenaren via de officiële kanalen. De linksback komt op huurbasis over van Valencia, waar de verdediger overbodig was geworden. Lange tijd leek een overgang van Lato onzeker, daar de onderhandelingen tussen de clubs stroef verliep. De 21-jarige Spanjaard is de opvolger van Angeliño, die naar Manchester City is verkast. De kans dat de verdediger definitief naar Eindhoven is niet groot, daar Valencia zijn contract heeft verlengd tot medio 2023 en zijn afkoopsom op 80 miljoen euro heeft bepaald.

Angeliño leek al lange tijd op weg naar de Engelse topclub, aangezien verschillende media reeds hadden bericht dat the Citizens de terugkoopoptie van twaalf miljoen euro zouden willen lichten. Woensdagavond bracht zowel City als PSV het nieuws naar buiten dat de linksback inderdaad in de Premier League gaat voetballen. PSV had met Lato echter al een opvolger in gedachten.

“Na het vertrek van Aziz Behich en Angeliño was dit een prioriteitspositie voor ons”, zegt trainer Mark van Bommel over de aanwinst. “Met Lato hebben we een getalenteerde jonge speler erbij, iemand met veel potentie. Lato voegt iets toe aan onze groep en daar waren we naar op zoek. Mooi dat het is gelukt om hem te overtuigen. We gaan er alles aan doen om hem zo snel mogelijk in te passen.”

De Spaanse jeugdinternational speelde bij Valencia als back-up van José Gaya. “We volgen Toni al een flinke tijd en zagen dat hij te weinig aan bod kwam door de aanwezigheid van Gaya. Daar ontstond onze kans”, aldus technisch manager John de Jong. “We hebben een plan geschetst en hem duidelijk kunnen maken dat hij hier de volgende stap kan zetten. Natuurlijk helpt het dan dat Angeliño zich bij ons zo spectaculair heeft ontwikkelt. Ondanks dat beiden als speler niet te vergelijken zijn, is het logisch dat Toni zich spiegelt aan de route van zijn landgenoot. Het is mooi dat hij PSV kiest om zich door te ontwikkelen.”

De Eindhovenaren hebben lang onderhandeld met Valencia over een overgang van de Spanjaard. Volgens Mundo Deportivo zou de Spaanse topclub op het laatst andere eisen hebben gesteld en verraste men PSV. Nu hebben beide clubs alsnog een overeenstemming gevonden inzake Lato, die 43 wedstrijden in de hoofdmacht van Valencia heeft gespeeld.

Een goede versterking voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is mooi sh*t. Ja, leuke versterking, maar aan huren heb je natuurlijk helemaal niks.

5 juli 2019 om 09:05

Een jaar langer de tijd om een back te vinden of proberen deze te kopen.

5 juli 2019 om 09:07

Precies, jaar gebruik van maken en die tijd benutten om voor volgend seizoen een fatsoenlijke back te kopen. Of Theunissen moet heel goed zijn maar die heb ik eigenlijk nooit zien spelen

5 juli 2019 om 09:17

Ze hadden toch al een jaar om een oplossing te vinden aangezien ze bewust waren van Angelino's terugkoopclausule?

5 juli 2019 om 09:22

Haha en jij denkt dat ze zo ver vooruit denken, nu denken ze mooi kunnen we weer een jaar uitstellen en dan weer tegen hetzelfde probleem aanlopen.

5 juli 2019 om 09:29

Precies, daar lijkt het voorlopig op. Ik hoop vooral dat ze zo ver vooruitdenken haha. Wie weet halen ze nog een 2e back voof op de lange termijn.

5 juli 2019 om 09:44

Wat ik er vooral raar aan vind, is dat Van Bommel specifiek nog gaat benoemen dat dit een goede aanwinst is, mede omdat het een jongen met veel potentie is. Potentie waar PSV dus helemaal niets aan heeft. Als tussenoplossing was het dan veel logischer geweest om een bewezen kracht te huren dan een jonge jongen, van wie je eigenlijk nog niet weet of hij er direct kan staan.

5 juli 2019 om 10:26

Huh, maar dit jaar telt dus niet meer? Zo kun je het ieder jaar wel mooi verbloemen per positie als 'Nu huren, en dan volgend seizoen echt een goeie aankoop'.

5 juli 2019 om 09:37

"ja, leuke versterking, maar aan huren heb je natuurlijk helemaal niks."

Er is in elk geval weer een linksback. En omdat PSV over 2,5 week alweer aan de bak moet, was dat de allereerste prioriteit. Er bestaan voor een voetbalclub meer belangen dan alleen maar winst maken op spelers.

5 juli 2019 om 09:42

Inderdaad.. Als dit nu de oplossing is, is daar niks mis mee. En als hij goed presteert heb je er net zoveel aan als elke andere presterende speler in het elftal

5 juli 2019 om 10:28

Haha maar kom op zeg. Er is op heel de wereld dus geen haalbare en vergelijkbare speler qua niveau te vinden als een wissel van Valencia. Zoek dan een speler van 22 tot 25 jaar a la Tagliafico, waar de top nog over twijfelt maar die perfect zijn voor onze eigen topclubs. Die zijn er heus wel ergens

5 juli 2019 om 11:43

Dat PSV over 2,5 week alweer aan de bak moet weten ze al maanden, dat Angelino een terugkoopclausule had ook. Het is gewoon belachelijk dat ze een linksback huren, als het een geld kwestie is hadden ze de totaal overbodige Bruma nog niet moeten halen, dit valt niet recht te praten.

5 juli 2019 om 13:04

@basdtc:

Eerst geef je kritiek op Psv, omdat er nog geen nieuwe linksback was terwijl ze hadden kunnen voorzien dat Angelino zou vertrekken.

En vervolgens noem je Bruma "totaal overbodig", terwijl PSV daar dus juist al mee inspeelt op een te verwachten vertrek van Lozano en/of Bergwijn.

Vind je dat zelf niet een beetje tegenstrijdig?

5 juli 2019 om 10:18

@DBaten Zo een kromme redenatie: 'huren heb je niks aan!'. Dat is écht kortzichtig gelul die meerdere VZ leden bezigen. Je kan een periode overbruggen, voor een lage prijs een directe versterkende vervanger binnenhalen. Door zijn aanwezigheid dat jaar beter presteren als in kampioen worden met alles wat daarbij komt kijken. CL deelname, Europees vergeraken etc. ... waarom moet iedereen maar verkocht kunnen worden in een elftal? So what, als ie daarna terug gaat naar Valencia. Je hebt toch profijt gehad van zijn aanwezigheid dat jaar. In principe kunnen we de Angeliño-City deal ook als verkapte huurovereenkomst zien, City verkoopt tegen een zachte prijs en bij goed presteren keert ie weer terug. Nou ga jij ons nou uitleggen dat PSV geen baat heeft gehad bij een Angeliño of specifieker: een Van Ginkel of een Alex (beiden Chelsea). Nou?

5 juli 2019 om 10:30

Huren is kortzichtig. Ja, PSV heeft er baat bij gehad maar de kans dat spelers die je huurt als opvolger van een andere (soort van) huurspeler net zo goed zijn is niet altijd even groot. Je begint dus iedere keer weer opnieuw en iedere keer moeten de spelers weer aan elkaar wennen. Wat bouw je dan op? Nou?

5 juli 2019 om 11:42

@SjonnyvdBeek jij mist het punt dus duidelijk. 'Je begint dus iedere keer weer opnieuw en iedere keer wennen' ... je doet alsof dit standaard beleid is van PSV. De lb positie was blijkbaar lastig in te vullen met een directe aankoop. Dit heeft voor een huurconstructie gezorgd aangezien het dan wel makkelijker kan. PSV heeft nu langer om een lange termijn oplossing te vinden terwijl er nu al iemand staat op die plek met voldoende kwaliteit. Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet? Zoals ik al aanhaalde bij Van Ginkel en Alex ging dit toch ook prima. Echt onzin, dat er maar altijd iets opgebouwd moet worden of dat elke speler maar verkoopbaar moet zijn. Huren is inderdaad een korte termijn oplossing maar blijft toch een oplossing. Iedere club huurt wel eens, je doet écht alsof ze een grote zonde begaan. Of moesten ze dan maar kopen om het kopen wetende dat die persoon kwalitatief niet goed genoeg was. Nou?

Met Toni Lato ben ik blij. Met het feit dat hij gehuurd wordt zonder optie tot koop niet. Nog steeeds geen lange termijn oplossing gevonden op linksback, zoals we al niet hebben sinds het vertrek van Willems. Nu nog een RCV voordat wwe tegen Basel aantreden.

5 juli 2019 om 09:10

Opzich eens met je. Aan de andere kant: als PSV Gloster nog haalt dan is die lange termijn oplossing er alsnog en heb je dit seizoen een (waarschijnlijk) sterke linksback om die periode te overbruggen. Dat Valencia op het laatste moment opeens van gedachten verandert is niet te voorzien en op deze termijn heb je dan ook weinig keus. Doorschakelen naar een andere kwalitatief goede linksback is bijna onmogelijk qua tijdsbestek. Bovendien blijft er nu in ieder geval wat meer geld over voor minimaal 1 sterke CV.

5 juli 2019 om 09:15

Valencia heeft net bovendien ook Lato z’n contract verlengd tot en met 2023 en hij heeft nu een afkoopsom van 80 Miljoen. Grappig terwijl ze hem nog bijna hadden verkocht .. Hopelijk blijkt Gloster een schot in de roos en kan hij rustig groeien naar onze eerst linksback volgende seizoen .. Maar voor nu Lato is rojo y blanco

5 juli 2019 om 09:16

Zijn er al namen bekend voor de CV positie? Lyanco en Alvarez lijken het niet te worden toch? Bruma hoorde ik, maar weet niet of je die terug moet willen halen..

5 juli 2019 om 09:19

Inderdaad, invester in Gloster voor 7 ton en de 4 miljoen die je overhoudt aan het huren van lato gewoon gelijk doorstorten naar torino. Gewoon ook eens geld uitgeven aan de verdediging en 14-15 miljoen bieden op lyanco. Het is jammer dat valencia zo van gedachte veranderde.

5 juli 2019 om 09:26

ergens in mijn achterhoofd heb ik het idee dat Karim rekik nog niet zo verkeerde optie is. opzich zou die wel te halen moeten zijn van Hertha,

5 juli 2019 om 09:27

Ik lees ook veel over een 19 jarige Braziliaanse CV: Lucas Halter. Of die in beeld is als vaste CV of als back up weet ik niet maar kan een interessante optie zijn.

5 juli 2019 om 09:30

Ja daar heb ik ook al wat over gelezen skede, ik heb geen idee hoeveel die zou moeten kosten. Maar als je halter en lyanco zou kunnen halen heb je al twee Brazilianen die zich aan elkaar kunnen optrekken. Lyanco als directe versterking en halter voor de toekomst. Er staan wat veelbelovende beelden van halter op YouTube, maar die kunnen natuurlijk altijd misleidend zijn.

5 juli 2019 om 09:35

PSV moet voor de voorronde CL sws 1 nieuwe CV. Maar ik vind dat we het nieuwe seizoen met 2 nieuwe CVs in moeten gaan. Halter heb ik indd ook nog gehoord, hij zou de tweede kunnen zijn. Maar Lyanco of Alvarez moet wel topprioriteit zijn. Liefst zie ik ze beiden komen, maar dat lijkt hem zo niet te worden. Hopelijk bij een verkoop van Lozano kan dat wel. Maar die zie ik ook steeds minder graag gaan na het vertrek van Luuk. Wel een hoop goals die je inlevert.

5 juli 2019 om 09:46

PSV gaat ze in ieder geval niet allebei halen en eerlijk gezegd raad ik je aan om Alvarez uit je hoofd te zetten en Lyanco eigenlijk ook. Alvarez komt zeker niet en Lyanco vrijwel zeker niet. Ik vermoed dat PSV het nu een categorie lager gaat zoeken.

5 juli 2019 om 10:22

Die afkoopsom zegt overigens niet zo heel veel. In Spanje is het gebruikelijk om waanzinnige afkoopsommen op te nemen, ook voor spelers die helemaal niet zoveel waarde hebben. Is zelfs verplicht meen ik.

Huurbasis...
Heb het gevoel dat het een heel wanhopig jaar gaat worden voor Psv.
Mijn vertrouwen in de Jong is ook ver te zoeken.
Het gemis van Marcel Brands beginnen we toch te voelen.

5 juli 2019 om 09:13

Waaraan voel je dat? Brands is het brein achter de terugkoopclausule van Angelino en heeft in het verleden ook vaak genoeg spelers op huurbasis gehaald (Van Ginkel, Zinchenko, Lestienne, aanvankelijk Guardado). Echt weer selectieve verontwaardiging dit.

5 juli 2019 om 09:50

Het is geen selectieve verontwaardiging.
Aan het einde van de maand hebben we voorronde Champions league en dan moet er een team staan die de voorrondes door gaat komen.
Nu lijkt me dit een noodoplossing om zo snel mogelijk een links back te hebben.
Ook moet er voor de wedstrijd tegen Basel minimaal 1 CV bij en voor de start van de competitie 2. Hier blijft het ook aardig rustig om.
Door het vertrek van LdJ en Schwaab is er ook veel ervaring weg die de jonge jongens meenemen, ben ook benieuwd waar de die vandaan gaan halen en die de Nederlandse competitie kent. Affelay hebben we gehaald, maar die is eerste wedstrijden niet fit wat van Bommel heeft aangegeven en die zie ik niet als een leider net zoals een LdJ of Schwaab.

Aan de andere kant we wacht het af maar heb er een hard hoofd in om de 30ste een volwaardig team te hebben staan dat Basel gaat verslaan.

5 juli 2019 om 10:25

Omdat er een team klaar moet staan over 2/3 weken ongeveer is een linksback topprioriteit en vandaar dat huren echt niet zo’n ramp is. Anders had je geen linksback gehad. Geef De Jong eens de kans. Deze Lato + Bruma zijn prima versterkingen. 15m voor de jong bovendien kunnen behalen.

5 juli 2019 om 10:31

Juist omdat er snel gehandeld moet worden is Lato gehaald, een linksback die er qua niveau gelijk kan staan. Met het aantrekken van Bruma is er ook al ingespeeld op een mogelijk vertrek van Lozano/Bergwijn. Als PSV nu nog tijdig een nieuwe CV presenteert vind ik dat John de Jong het niet gek heeft gedaan. Het is geen makkelijke opgave om voor 23 juli de selectie al enigszins rond te krijgen, voor de meeste clubs is de voorbereiding dan pas net begonnen.

5 juli 2019 om 11:46

@Davilla Alex de Tank vergeet je ...

5 juli 2019 om 09:13

Volgens mijbwas v. Ginkel ook huurbasis. Volgens mij heeft die t aardig gedaan... Psv heeft qua geld geen enkele zorgen, daarom is huren helemaal niet zo gek..

5 juli 2019 om 09:14

Hoezo? Bruma is een prima aankoop, mij lijkt het dat op dit moment de aanval sterker is dan vorig jaar. De meeste aanvallers die we hebben zijn geen 'lange ballen aanvallers', maar moesten door LdJ wel zo spelen. Kan best zijn dat ze nu allemaal een paar procent beter gaan spelen in een ander systeem
Het middenveld is degelijk en misschien is dit wel het grote jaar van Mo waardoor we een fantastisch middenveld zouden kunnen krijgen.

Waar de zorgen jaar in jaar uit liggen is de verdediging.. Het lijkt al jaren alsof we niets in de jeugd hebben rondlopen en dat de focus van de scouting niet echt op de verdediging ligt.. Doe daar iets aan!
Deze Lato schijnt goed te zijn maar ik ken m niet echt..
Dumfries kan nog flink doorgroeien, als die dezelfde stappen als vorig jaar zet heb je een topper.
Centrum..... Daar mogen nog wel 2 aankopen komen alla Moreno/alex

5 juli 2019 om 10:18

Is Sandler niet een optie om te proberen voor psv? Komt nu (en komende tijd vermoed ik) niet aan de bak bij city.

5 juli 2019 om 09:47

Met Brands is dit soort korte termijn beleid begonnen. Alles voor de volgende titel maar een echt lange termijn beleid ontbreekt helaas

Proef veel onvrede, wat ik ergens snap. Maar wat wil je dan? Dan maar een mindere speler kopen? Omdat die dan gekocht is? 1. Niet elke speler wilt naar PSV. 2. Zie maar iemand nog op korte termijn te vinden vlak voor CL die wellicht PSV 1 waardig is 3. PSV kan niet zomaar 15 miljoen voor een back betalen. 4. Zekerheid heb je nooit.

Snap deze optie dan wel, al hadden ze het zelf liever ook anders gezien wellicht.

5 juli 2019 om 09:25

Als supporter aan de zijlijn hoop je gewoon dat PSV voor 5 miljoen een voor eredivisie begrippen uitstekende back kan kopen door goede scouting.

1. Daarom moet je goed scouten en op tijd beginnen om vervolgens een speler te kunnen overtuigen van je project.

2. Is dus geen kort termijn als je al vanaf het begin weet da Angelino wss maar 1 jaar blijft.

3. 5 miljoen zou genoeg moeten zijn als je goed scout, zie Tagliafico. Angelino kon trouwens voor 10 miljoen volledig overgekocht worden dus ook zo'n klasse speler kost veel minder dan 15. 4. Dat heb je nu dus ook niet. Ik snap je punten wel maar als je omhoog wilt moet je ambitie tonen en niet zomaar dit soort argumenten accepteren maar proberen creatieve oplossingen te vinden. Maar wie weet haalt PSV nog een 2e LB die zich op termijn kan ontwikkelen en waarde kan gaan vertegenwoordigen.

5 juli 2019 om 09:31

Niet helemaal mee eens.. Ik probeer minder naar het geld te kijken, dat maakt het voetballen leuker. Ik wil gewoon een fatsoenlijk team zien staan. Als ze aan het spelen zijn denk ik er niet aan wie er gehuurd, gekocht of eigen kweek zijn..

Huur is natuurlijk vaak lastig op lange termijn, maar soms Moet je wel als je een beetje kwaliteit wilt..! Zolang het maar niet de meerderheid word

5 juli 2019 om 09:33

Ja we kunnen natuurlijk ook de uitzonderingen erbij gaan halen die gelukt zijn, Ajax heeft ook den bus vol backs (zeker op rechts) die mislukt zijn.

Angelino kopen voor 10 miljoen zat er niet in en was een groot risico, achteraf makkelijk praten maar speelde maar bij NAC hè..

Ben het met je eens dat je in feb/mrt al had kunnen bedenken dat Angeliño weg zou gaan/teruggekocht zou worden.

5 juli 2019 om 09:37

Ja klopt, dat is ook een kracht van PSV. Ik was bijvoorbeeld ook erg blij met van Ginkel. Maar als je zoveel tijd hebt om een goede LB te scouten dan hoop ik op een aankoop. Maar miss is deze jongen zo goed dat het een buitenkansje is, laten we het hopen!

5 juli 2019 om 09:54

Je kon nooit weten dat angelino binnen een jaar terug zou keren, hier kan je amper op inspelen

Als je kampioen wilt worden en je gaat alleen maar huurspelers halen, dat kan dan wel goedkoper zijn, maar op lange termijn ga je nooit cashen met een team dat altijd veranderd van samenstelling, geef de jeugdige talenten een kans, ook verdedigers en bouw een team op dat over een aantal jaren kampioenschap binnen kan halen, het zal nooit een team worden als je weet die is over een jaar weer weg, en de jeugdtalenten gaan verkassen, en terecht. Ik zou wat meer inzetten op de jeugd

5 juli 2019 om 09:36

Als je wilt cashen moet je een jeugdspeler proberen of een koopje halen.

Maar bedacht dat als je dat doet de kans op CL mislopen veel groter is. Kost je 50 miljoen.

Kijk Ajax casht enorm, maar dat is ook eens in de 15-20 jaar zon lichting. Hoevaak verkoop je een back uit NL nou voor meer dan 15 miljoen? Hebben er nu toevallig 2 met Tagliafico en Angeliño gehad. Maar snap dat PSV geen 5M+ wil neerleggen.

5 juli 2019 om 09:36

Ze huren één speler...

5 juli 2019 om 09:39

"als je kampioen wilt worden en je gaat alleen maar huurspelers halen"

"alleen maar huurspelers"? PSV heeft nu precies één gehuurde speler...

5 juli 2019 om 09:47

Ze huren 1 speler. Ze zullen denken dat ze met deze speler meer kans maken om bijvoorbeeld de CL te halen dan met een jeugdspeler. Als ze door hem de CL halen hebben ze de huurprijs al dubbel en dwars terug verdiend. Daarbij heb je nu de tijd om een definitieve oplossing te vinden.

5 juli 2019 om 10:24

Als je nog langer gaat wachten heb je een week voor het tweeluik met Basel eindelijk een back. Raak je uitgeschakeld voor europees voetbal dan is het seizoen al een domper en willen veel spelers niet eens meer komen. Je kunt jeugd de kans geven maar dan moet die jeugd ook goed genoeg zijn. Blijkbaar is dat niet zo. Dit is 1 huurspeler, niet meer, niet minder. Nu kan dit geld dat bespaard is gebruikt worden voor grotere aankopen op andere posities en kan jeugd zich rustig ontwikkelen op de achtergrond.

Hier was ik dus een beetje bang voor. Komen met nood oplossingen maar positief blijven. Beter iets dan niets.

5 juli 2019 om 09:56

Noodoplossing? Hij stond vanaf dag 1 al bovenaan, Valencia ging ineens panisch doen.

Huren vindt ik niet een oplossing.
Had PSV niet Pieters terug kunnen halen goede linksback met ervaring of is hij te duur?

5 juli 2019 om 09:36

Dan kan je net zo goed gaan huren. Pieters is ook al over de 30 en zal hoog in de boom gaan zitten qua salaris. Je verkoopt hem nooit meer met winst door en zal een jeugdigtalent (die je uiteindelijk wel met winst kan doorverkopen) in de weg staan.

5 juli 2019 om 09:45

"je verkoopt hem nooit meer met winst door en zal een jeugdigtalent (die je uiteindelijk wel met winst kan doorverkopen) in de weg staan."

Maar dan moeten de talenten er wel zijn op die positie. Er komt de laatste jaren aanvallend genoeg leuks door vanuit de jeugd, maar qua verdedigers valt het tot dusver erg tegen.

Ik zou het in elk geval prima vinden als Pieters toch nog gehaald wordt als concurrent voor Lato. Ik vond hem bij PSV altijd een goeie, degelijke back en inmiddels heeft hij vijf jaar Premier League-ervaring.

5 juli 2019 om 09:49

Staat er talent klaar dat al zover is om CL te halen ? Daarnaast heb je ook ervaren spelers nodig. Ik zie Pieters ook zeer zeker als een goed alternatief. Kan nog jaren mee, kan ook centraal spelen en heeft de laatste jaren veel wedstrijden in misschien wel de beste competitie gespeeld.

5 juli 2019 om 09:52

Maar dan ga je een speler huren en iemand die over de 30 is kopen? Of je hebt een hele dure wisselspeler (pieters), of je huurt een speler voor een jaar die de bank gaat warmhouden? Denk dat die dan voor je het weet weer terug naar Valencia gaat. Kunnen zij hem daar op de bank zetten. En jij maakt mij echt niet wijs dat er op deze wereld niet een betaalbaar jeugdigtalent voor linksback rondloopt. PSV is gewoon te laks geweest met aankopen doen voor die positie. PSV heeft een heel jaar de tijd gehad om een alternatief voor Angelino te vinden, maar hebben dat blijkbaar dus niet gedaan, anders moet het nu allemaal niet zo last minute met een gehuurde speler.

Prima toch om een speler te huren uit een grotere competitie. Hij vult een leemte in de selectie, dat lijkt me essentieel voor elke club. Ook clubs als Chelsea (kovacevic) huren spelers.

Ik vind dat verhaal over niet huren echt zo kort door de bocht geredeneerd, alleen maar vanuit marktkoopmanperspectief waarbij je waren de spelers zijn waar je winst op moet maken

5 juli 2019 om 09:39

Precies.. Iedereen heeft het alleen maar over lange termijn, maar volgens mij moet er nu gepresteerd worden en lukt dat het beste met de huur van deze linksback voor die positie.

5 juli 2019 om 10:44

Het belangrijkste voor PSV is dat ze het europees goed doen, ook qua financiën. Snel een goede linksback vinden was dus prioriteit 1.

Een mooie korte termijn oplossing deze reserve linksback van Valencia.

Benieuwd hoe ze de beschikbare Euro's nu gaan spenderen, want verdedigend hoe het nog niet over.

Kwaliteit kan pas gehaald worden als er met Lozano / Bergwijn een redelijke klapper wordt gemaakt.

Weet iemand of er rondom Zoet nog iets speelt, want die lijkt ook maar niet van de plaats te komen....

5 juli 2019 om 11:05

@ufc_2,

"kwaliteit kan pas gehaald worden als er met Lozano / Bergwijn een redelijke klapper wordt gemaakt."

Lijkt me niet helemaal waar dit. PSV heeft de nodige miljoenen binnnen gesleept met de verkopen van De Jong en Angelino. Dit geld is niet besteed (voor Bruma was een potje volgens mij). Dus dit zou direct geïnvesteerd kunnen worden in een CV.

"weet iemand of er rondom Zoet nog iets speelt, want die lijkt ook maar niet van de plaats te komen...."

Nope, volgens mij speelt er niks. Tenminste, ik hoor en lees nergens iets over Zoet. Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is als hij weg gaat. Ik zie ook graag Unnerstal als eerste keeper, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb geen idee wie er aanvoerder moet worden als Zoet verkocht wordt.

5 juli 2019 om 11:13

"kwaliteit kan pas gehaald worden als er met Lozano / Bergwijn een redelijke klapper wordt gemaakt."

Er is vorig seizoen 40 miljoen verdiend in de CL, daarnaast zijn De Jong, Angelino en Behich verkocht voor totaal zo'n 28 miljoen.

5 juli 2019 om 11:32

Nou dan gaat er ergens toch iets mis.

Waarom ga je dan een transfervrije keeper halen, die al een jaar niet gespeeld heeft. Afellay die nog langer niet gespeeld heeft. En nu dan deze linksback huren.

Met zoveel geld en spaarpotjes zou je de selectie écht kunnen gaan versterken zodat de titel (bijna) vanzelfsprekend wordt en er ook Europees gepresteerd wordt.

5 juli 2019 om 13:01

"waarom ga je dan een transfervrije keeper halen, die al een jaar niet gespeeld heeft."
Voor de breedte. Ruiter is in principe derde keeper achter Zoet en Unnerstall.

"afellay die nog langer niet gespeeld heeft."
Da's een gevalletje "ach, waarom niet?". Transfervrij, jongen van de club, veel ervaring, trainde toch al mee. In het ergste geval betaal je een jaar z'n salaris voor nop.

"en nu dan deze linksback huren."
PSV moet over 2,5 week al aan de bak tegen Basel, eerste prioriteit is nu om het elftal compleet te krijgen.

Ik verwacht dat er zeker nog wel één of twee serieuze aankopen gedaan zullen worden. En wellicht meer als Bergwijn en/of Lozano nog vertrekken.

Jammer dat iedereen weer zo negatief over PSV doet. We weten niet hoe goed deze man is, blijkbaar is hij goed, anders liet Valencia hem wel gaan. Dit zou dus een buitenkans voor PSV kunnen zijn. Zo niet, dan is het niet erg, hij is slechts gehuurd. PSV moet nu een nieuwe back hebben omdat het seizoen zo begint. Als je direct uit het europees voetbal ligt wordt versterkingen halen alleen maar lastiger.

5 juli 2019 om 10:38

Helemaal eens. PSV had hem misschien kunnen kopen voor 10-12M maar snap dat dat risico niet genomen wordt.

5 juli 2019 om 11:10

"psv had hem misschien kunnen kopen voor 10-12M maar snap dat dat risico niet genomen wordt."

Voordat Valencia toch besloot hem alleen te willen verhuren, werd gesproken over een bedrag van 5 miljoen.

5 juli 2019 om 11:15

Met terugkoopregeling dan wel. Ik dacht 10 zonder terugkoop, als dat überhaupt een optie is geweest. Denk PSV best 6-8 had willen betalen voor koop zonder terugkoop.

5 juli 2019 om 11:16

Dat was toch het bedrag voor de koopoptie? Niet het bedrag dat men direct zou betalen? Daarnaast wou Valencia 5 miljoen niet doen, dus 5 zal het sowieso niet zijn geweest.

5 juli 2019 om 11:33

Valencia wou perse een terugkoopclausule van 8-10 miljoen ongeacht het bedrag dat PSV aan Valencia zou gaan betalen. Ze zien veel potentie in die jongen en hebben net zijn contract verlengd met een clausule van 80 miljoen dus ze willen de zekerheid dat hij straks Gaya gaat opvolgen.

Mooi! alsnog snel gehandeld na de uit het niets komende aanvullende eisen van Valencia. Het is jammer dat het om huur gaat, zo vertegenwoordigd Lato geen kapitaal op het veld. Maar wellicht dat PSV mede door hem een goed seizoen draait, hierdoor brengt hij indirect toch geld binnen. Prioriteit nummer 1 is in ieder geval gevuld, nu nog 1 of 2 centrale verdedigers en dan zijn we klaar voor het seizoen. Ik ben benieuwd wie er bij komen.

Het scheelt dat er nu geld bespaard is door geen nieuwe LB te kopen. In principe heeft PSV de miljoenen van De Jong en Angelino volledig vrij. Dus een Lyanco is niet meer onhaalbaar, financieel gezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren