Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Voer die hulpmiddelen overal in, want dit is gewoon willekeur!’

Laatste update:

Alfons Groenendijk is witheet over het optreden van Serdar Gözübüyük in de wedstrijd tussen FC Utrecht en ADO Den Haag (1-1). De arbiter zag een duidelijke overtreding van Robin van der Meer op Guyon Fernandez in het strafschopgebied over het hoofd, terwijl hij Willem Janssen tot tweemaal toe spaarde na zware overtredingen. Groenendijk stelt voor om op alle velden gebruik te maken van technologische hulpmiddelen.

In het bekertoernooi experimenteert de KNVB al met een videoscheidsrechter. Vorige week werd daardoor een doelpunt van AZ geannuleerd in de bekerwedstrijd tegen SC Cambuur. De Kuip is het enige stadion in Nederland met doellijntechnologie. De hulpmiddelen kosten tonnen en het gros van de Eredivisieclubs heeft daar geen budget voor. Om rechtlijnigheid te houden, moet de KNVB volgens Groenendijk ingrijpen.

"We vinden die hulpmiddelen toch allemaal zo geweldig? Voer ze dan gelijk maar overal in, want dit is gewoon willekeur. De KNVB heeft geld zat. Of de bond dan zelf technische hulpmiddelen voor alle clubs moet faciliteren? Ja, natuurlijk! Ik denk dat alle coaches het daar over eens zullen zijn", aldus de trainer van ADO, die bijval krijgt van Erik ten Hag. "Ik ben het met Fons eens en ik denk dat alle andere coaches dat ook zullen zijn", stelt de oefenmeester van FC Utrecht in De Telegraaf.

Moet de KNVB voor alle clubs technologische hulpmiddelen betalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens! Of bij allemaal of helemaal niet, nu is het eigenlijk gewoon conpetitievervalsing!

6 maart 2017 om 11:37

Eens! Zonder die hulpmiddelen had je Dit gezeik nu niet.
Dan baal je even als je benadeelt wordt...maar dan heb je meer zoiets "over het gehele seizoen heb je hem net zoveel mee als tegen".
Maar nu door die technologie op enkele plekken .... voelt het als oneerlijk.
Ado had gisteren met video ref op zeker n pingel gehad en aja misschien wel 2!
En cambuur had zonder videoref... geen verlenging gehad...sterker nog misschien lagen ze er tegen utrecht er al uit.
Is oneerlijke concurrentie. 🙄

6 maart 2017 om 14:19

Het is echt de grootst mogelijke onzin dat je in een seizoen even veel mee als tegen krijgt qua scheidsrechterlijke fouten. Als je 10000 wedstrijden neemt zal dat zo zijn, alleen speel je er maar 34. In deze 34 wedstrijden kun je zomaar 8 keer zwaar benadeeld worden en 3 keer bevooroordeeld. (Of andersom). Dat kan je dus zomaar 15 punten schelen. Kun je zomaar kampioen mee worden, of juist degraderen.
Ik herinner me een Roda JC dat een paar jaar terug op een haar na degradeerde terwijl ze bij altijd goede beslissingen gewoon middenmoot zouden staan.

Doellijntechnologie: Ik zeg veel te duur en veel te eenzijdig. Er is vrijwel iedere wedstrijd wel discussie, zo'n bal wel of niet over de lijn komt veel minder voor. Doe dan gewoon een goedkope videoref. Dan nog blijft er discussie bestaan, maar het is op een simpele manier direct een stuk minder.

6 maart 2017 om 16:23

Hoezo niet gewoon beiden? Ik noem maar wat, stel wij worden nu met 1 punt verschil kampioen, dan zijn we (mede door) het systeem kampioen geworden. Als dit er niet had gehangen hadden wij dus 2 punten minder. Maar hetzelfde geld voor andere wedstrijden. Misschien heeft zich een zelfde situatie voorgedaan bij een degradatiewedstrijd en degradeert diegene die destijds misschien wel 2 punten meer zou moeten krijgen.

6 maart 2017 om 11:37

Er is helemaal geen videoscheidsrechter actief in de competitie, dus hoe kan het competitievervalsing zijn? Enige wat in de eredivisie extra is, is doellijntechnologie. Gisteren had je helemaal geen videoref nodig, maar gewoon een goede assistent scheidserechter met ballen en dat misste je.

6 maart 2017 om 11:57

Tuurlijk moet het uiteindelijk overal ingevoerd worden, maar het is momenteel nog in de onderzoeksfase. Het is wel heel makkelijk om nu te roepen dat het overal moet en dat dit competitievervalsing is. Voor hetzelfde geld was het helemaal geen succes en dan was het verstandig geweest om het eerst om op een kleiner volume te gaan testen. Vooraf was dit bekend en er is toen geen club die heeft gezegd " we willen dit niet op deze manier". Als Groenendijk nou een beetje redelijk is zegt hij dat het erop lijkt dat het een succes is en dat we erover moeten gaan nadenken hoe we dit bij zo veel mogelijk clubs kunnen gaan implementeren. Dat populistisch geschreeuw heb je helemaal niets aan.

6 maart 2017 om 16:59

Ben ik het volledig mee oneens. Feyenoord levert praktisch gezien het thuisvoordeel in door de toevoeging van de technologie maar dat is niet wat jij bedoelt.
Ik begrijp niet waarom men zich druk om de technologie terwijl we al jaren op kunstgras spelen. Doe daar eens wat aan!

Het scheidsrechters korps is gewoon zwaar onder de maat. Het aantal fouten wat afgelopen weekend gemaakt werd is onacceptabel! En ja, dan moet de KNVB ingrijpen!

6 maart 2017 om 11:40

Scheidsrechters waren vroeger niet veel beter....maar toen werden alleen de doelpunten herhaalt.
En nu wordt elke discutabele beslissing 30x herhaalt. .... dat is vragen om gezeik.
Een scheidsrechter moet op een split second beslissen. Heeft hij net niet goed zicht op de situatie dan kan je wel eens wat missen.

Deze week extreem zware fouten gemaakt, bij Utrecht - Ado, Sparta - Feyenoord en Groningen - Ajax, punten waar bij iedereen om gaat.

De Knvb heeft geld zat? Volgens mij valt dat reuze mee. Ik denk niet dat ze bijvoorbeeld voor alle stadions die doellijntechnologie kunnen betalen. De video-scheidsrechter is goedkoper, dus misschien dat dat wel mogelijk is.
En Groenendijk, man, man. Je bent net een paar weken terug en ik ben je gezeur nu alweer zat.

6 maart 2017 om 11:19

Nou als je over 2 jaar ruim 10 miljoen euro winst boekt, kan je stellen dat er geld genoeg is. D e Knvb maakt al jaren achter elkaar winst.... In elk geval om 18x de onderdelen voor doellijntechnologie aan te schaffen. Aanschaf zou liggen op zo'n 6 miljoen euro in totaal. Is een investering, maar kan een aantal jaar gebruikt worden.

Maar ben om eerlijk te zijn meer voorstander van de videoref dan de doellijntechnologie. Er zijn 300 duels per jaar en misschien een incident of 10 met een doellijn per jaar. Terwijl je gisteren alleen al in zo'n 10 situaties de videoref goed had kunnen gebruiken. Bovendien kan je de video ref ook inzetten bij de doellijn. Plaats camera's in de lat en hij kan die gebruiken om tot een besluit te komen.

6 maart 2017 om 11:21

Maar als je een videoscheids hebt is doellijntechnologie toch helemaal niet meer nodig. Kan dan ook vast wel een camerestandpunt bij beide doelen plaatsen waarop de videoref goed kan zien of de bal er in zit of niet.

6 maart 2017 om 11:27

Een videoscheidsrechter had nooit kunnen constateren dat de bal bij Feyenoord - PSV over de lijn was, zelfs niet met camera's op de doellijn. Je zit dan nog steeds met lichamen die ervoor kunnen liggen.

6 maart 2017 om 11:29

Lijkt mij beide wenselijk. Er gaan miljoenen om in het voetbal. Doellijn technologie heeft bij Feyenoord vs PSV duidelijk z'n waarde bewezen. Bij Ajax tegen Legia werd Ajax ook een glaszuivere goal onthouden deze goal had met doellijntechnologie gewoon geteld. In plaats van doellijntechnologie zetten ze naast bij de doelen een clown neer die nog nooit een beslissing genomen heeft. Dit clown bij Legia Ajax stond er met z'n neus boven op en zag het doelpunt nog niet. Als men het voetbal serieus neemt worden beide hulpmiddelen zo snel mogelijk in gevoerd.

6 maart 2017 om 14:54

zeker heeft de doellijntechnologie bij feyenoord-psv laten zien erg goed te zijn.
Maar ik kan me verder geen enkel moment herinneren waarbij je zelfs met tv beelden niet kon zien of het een goal was.
Vind die technologie dan ook overdreven, videoref zal in iedere wedstrijd beslissingen goed maken en is velen malen goedkoper. Je hoeft niet per se alle beslissingen eruit te halen, er blijven toch altijd discussiepuntjes, maar zoals ADO gister een penalty werd onthouden valt gewoon niet over te discussiã«ren.

6 maart 2017 om 11:25

Groenendijk heeft gewoon gelijk. Er is flinke winst gemaakt op het WK. Dat hadden ze kunnen investeren in technologie in plaats van afkoopsommen voor het ontslaan/aanstellen van trainers, luchtfietsers van Hypercube in te huren, niks congressen over "winnaars van morgen" te organiseren, advocaten inhuren voor rechtzaken die ze altijd kansloos verliezen, het aanstellen van onbeduidende Pim's, etc.

De videoscheidsrechter is leuk, maar die had bij Feyenoord - PSV en Sparta - Feyenoord ook niet kunnen constateren of de bal over de lijn was.

Groenendijk is gisteren met ADO genaaid door de blinde arbitrage die de meest duidelijke strafschop die je kunt krijgen over het hoofd zag. Uit emotie heeft ie wat dingen gezegd. Niks mis mee. Waar wel wat mis mee is, dat is de arbitrage van afgelopen weken, die belachelijke blunders maken en de ene keer wel gered kunnen worden door video-scheidsrechters en doellijntechnologie en de andere keer niet.

6 maart 2017 om 13:01

Heeft die wel gelijk? In de eredivisie hebben een aantal clubs wel structureel wanbeleid gevoerd waardoor ze in financieel zwaar weer zijn gekomen. Waardoor ze dit misschien niet kunnen betalen. (Geldt natuurlijk niet voor alle clubs)

6 maart 2017 om 13:58

Volgens mij moet de Knvb dit faciliteren en daar doelt Groenendijk ook op. Het is niet dat de clubs dit moeten of uberhaubt uit zichzelf mogen aanschaffen. Anders hadden een Ajax, Psv, Feyenoord en AZ echt wel zo'n systeem voor doellijntechnologie gekocht.

Een kleine correctie is volgens mij op zijn plaats, want volgens mij heeft naast de Kuip ook de Arena doellijn technologie?

6 maart 2017 om 11:18

Nee. Tijdens de eerste seizoenshelft lag het systeem in de Arena, de tweede seizoenshelft ligt hij niet meer in de Arena, maar is hij verplaatst naar de Kuip.

6 maart 2017 om 11:21

Doellijn technologie staat de ene helft van de competitie in Amsterdam en de andere helft van de competitie in Rotterdam

Hij heeft volledig gelijk over het feit dat het een duidelijke strafschop was. En dit had echt gezien moeten worden. Maar in zijn woede slaat hij de plank mis over competitievervalsing en totale willekeur. Het is juist in het geval van de videoref absoluut geen willekeur: beker wel, competitie (nog) niet. Als pilot is het logisch dat je het eerst op kleine schaal test, en het besluit om het eerst alleen in het bekertoernooi te doen is een verstandige keuze geweest. Nu is iedereen het er ondertussen allang wel over eens dat een videoref wel echt wat toevoegt, dus zal het ongetwijfeld snel worden geã¯mplementeerd. Was het geen succes geworden en breek je het tussentijds of na afloop weer af, heb je niet een jaar lang de hele competitie laten lijden onder een slecht besluit.

Gewoon van alle gelden die verdeeld worden een potje maken voor doellijn technologie en natuurgras, daarna pas de rest verdelen.

Wij hollen mede achteruit door het kunstgras, nergens anders zie je zoveel velden als in NL.

Technische snufjes als de video-ref en doellijn technologie kunnen we een voorloper in worden, dan maar een jaar minder inkomsten voor alle clubs, houdt daar als KNVB dan rekening mee een jaar en zorg dat je voorop loopt in dit gebied, want daar is winst te behalen!

Zielig mannetje die groenedijk hij heb 100% gelijk dat het een penalty was maar utrecht werd in dh ook een penalty ontnomen en een goal onterecht afgekeurd uit eindelijk won utrecht de wedstrijd als nog kijk is na je eigen team voordat je blijf huilen om de scheids als ze verdediging oplette bij die goal van zivko hadden ze gewoon met 0 1 gaan rusten misschien moet die daar is beginnen want dat probleem is op te losse maar een bekend verhaal van groenedijk intressant lope doen zodat zijn matige trainerskwaliteiten (nog) niet gezien worden jammer dat zo mooie club als dh zo clown als trainer heb

Het interesseert me helemaal niet dat het zogenaamd niet eerlijk is. je weet van te voren of het er wel of niet is. En beide ploegen kunnen er wel of geen voordeel uit halen als ze in het stadion spelen waar het wel aanwezig is. Zoals Gio reageerde over de situatie tegen Sparta zo hoor je het te zien. Het is een hulpmiddel is het er dan is het fijn. Is het er niet dan hoop je dat de scheids/grens het goed ziet, zo niet jammer.

Wat mij irriteert is dat clubs zoals Ado alle nodige kosten dempen doormiddel van die verschikkelijke gymzaalvloeren die ze erin leggen. En vervolgens vragen om geld omdat dingen niet eerlijk zouden zijn. Wat noem je kunstgras dan dat is ook reinste competitievervalsing.

Ik hoop dat het voetbal in de toekomst eerlijker gaat worden. En niet met deze middelen, die zijn zelfs nog redelijk prehistorisch. Het tennis gebruikt de Hawkeye al minimaal 15 jaar. Nee ga dan met body (en bal) capture technologie werken. Zo zie je zelfs of iemand een overtreding maakt. Geen scheidsrechter meer op het veld, gewoon een computer dat laten doen. Geen gezeik meer.

6 maart 2017 om 11:37

Robot lijkt me niks. Die kan geen wedstrijd aanvoelen. Blijft mensenwerk en mensen kunnen hulp krijgen en dat kan van een andere scheidsrechter die binnen zit met beelden!

6 maart 2017 om 14:21

Je moet de wedstrijd niet aanvoelen, je moet de regels hanteren, aanvoelen is voor iedereen anders, dus dan blijf je een verschil in fluiten houden, regels zijn voor iedereen gelijk dus als je volgens de regels fluit wordt iedereen gelijk behandeld.

Fons heeft 100% gelijk. Zo'n videoscheidsrechter kan gewoon nu al worden gebruikt. Lijkt me ook niet duur. Lekker nu mee beginnen want als er meer van dit soort fouten worden gemaakt kan het ons de kop kosten.

Voor de zeikerds die zeggen dat ze Fons te veel vinden zeiken: we staan 18e en elk foutje kan ons straks de kop kosten en gisteren hadden we gewoon kunnen winnen van Utrecht. Als je die pingel krijgt speel je een hele andere tweede helft en als Janssen die rode kaart krijgt speel je weer een hele andere tweede helft. Ook missen we nu Kanon omdat hij de bal speelde! Echt schandalig van Gozubuyuk

6 maart 2017 om 11:54

Dit was echt een grof schandaal ja. Die penalty kun je niet duidelijker krijgen, maar dat Janssen daar geen 2e geel kreeg was minstens even schandalig.

Lijkt me een prima idee. Is ook goede reclame voor de eredivisie in het buitenland. De beelden van Zoet zijn de hele wereld overgegaan.


Volgens mij heeft de KNVB helemaal geen geld! Alles lijkt verouderd daar en er is blijkbaar ook al geen geld om armlastige clubs van dat kunstgras af te helpen, maar ik kan mij vergissen!

6 maart 2017 om 11:51

Als profclub zijnde moet je zelf een goede echte grasmat neer kunnen leggen. Daar moet de knvb niks aan doen, maar videoscheids en/of doellijntechnologie zou de knvb moeten regelen.

6 maart 2017 om 11:56

Er zijn echter clubs die zweren er geen geld voor te hebben of liever een extra speler willen in de selectie! Ja, dan denk ik "wer-ke-lijk", is dit nou een profcompetitie. Videoscheids zal weldra ingevoerd kunnen worden lijkt me. Het gaat om simpele technieken. Doellijntechnologie is nu nog vreselijk duur! De marktwerking zal de prijs eerst moeten verlagen alvorens we hier alle stadions bediend hebben van de modernste technieken

6 maart 2017 om 11:57

Alles lijkt verouderd daar? Volgens mij staat er een heel nieuw complex in Zeist. Ziet er fijn uit.

Vind dat dit sowieso bij de Knvb ligt en niet bij de clubs.
De hulpmiddelen zijn er met name ter ondersteuning van de scheidsrechters en de Knvb stelt de scheidsrechters aan. Om die reden lijkt het mij dat de Knvb dit moet bekostigen.

Begin eerst maar s met normale velden ipv kunstgrasrommel. Praten we dan verder.
Als spelers ook nog s fouten accepteren en niet zo zeuren dan zijn we al heel eind.
Soms is 1 goal genoeg, soms moet je er 2 of 3 maken door blunder van medespelers of idd de scheidsrechter. Probeer er altijd maar 3 te maken, moet t gek lopen dat je dan afhankelijk bent v scheids

6 maart 2017 om 15:39

Echte een goede reactie de club uit de hoofdstad is namelijk éã©n van de gedupeerde clubs dit weekend, als je dan wat te zeiken wilt hebben over/op Ajax doe het dan wanneer dit terecht is. In dit geval kom je wel heel zielig over.

De techniek is nog niet geheel vrijgegeven door de Fifa volgens mij en heeft de Knvb nu alleen maar toestemming om het systeem te testen. Daarbij is besloten om de video ref in te zetten in de beker en niet in de competitie. Doellijntechnologie mag volgens mij wel maar kost veel geld. Daardoor is er gekozen om de eerste seizoenshelt Inclusief de JC schaal het systeem in Amsterdam te plaatsen en de 2 helft in Rotterdam inclussief de beker finale. Ik ga er dan een beetje vanuit dat Vitesse AZ in de kuip de eerste wedstrijd wordt die gebruik maakt van beide systemen.

Daarbij wordt de Scheidsrechter altijd veel verweten en ook wel terecht.echter zijn veel situaties vanuit de een scheidsrechter moeilijk te beoordelen. Daar zou hij dus meer steun van zijn assistenten moeten hebben, deze staan vaak op een veel betere positie, maar zij durven dan weer niet in te grijpen. Een duwtje waarbij vaak niks aan de hand is bij de zijlijn zien ze dan weer wel. Ik zou wilen dat we ze weer gewoon Grensrechter noemen, want te vaak missen zij cruciale dingen die ze gezien hun positie wel hadden moeten zien. Dus laat assistent maar gewoon weg.

Echter snap ik Groenendijk wel dat hij furieus is omdat hem dit overkomt terwijl ADO de unten meer dan nodig heeft. Maar hij wordt echt niet benadeeld omdat de video ref er niet is of omdat de doellijntechnologie in de Kuip hangt. Hij wordt benadeeld omdat er 12 paar ogen staan te kijken zonder in te grijpen. want wat de 2 van de scheidsrechter hebben gemist hadden de overige 4 wel moeten zien. Ik denk dat scheidsrechters inderdaad Nijhuis als maatstaaf zijn gaan zien, maar daar niet mee om kunnen gaan. Het is ook moeilijk omdat te kunnen en dus zouden overige scheidsrechters zich moeten beperken tot strikt volgens de regels fluiten anders wordt het een chaos. Nijhuis zit ook wel eens fout kijk naar zondag, maar hij kan het wel zie vorige week zondag.

Goh...ineens is het huilie huilie...toen Kali voor de beker van het veld gestuurd werd tegen Ajax hoorde je er niemand over. Geweldige maatregel die video ref....volstrekte willekeur...ja als het je uitkomt wel...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren