Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Het probleem van PSV

Laatste update:

Elke winterstop ga ik weer denken, gaat het dit keer dan echt gebeuren? Laat PSV het nu eens niet afweten en worden ze kampioen van Nederland? Zo ook de afgelopen paar weken. Ik begon te denken: Vorig jaar miste PSV een echte leider, die hebben ze dit seizoen met Mark van Bommel. Vorig jaar ontbrak het PSV aan passie en de wil om te winnen. Dat zou dit seizoen echter anders zijn, Dick Advocaat en Van Bommel zouden met hun ervaring dit team kunnen helpen in, met name, de uitwedstrijden. Maar na de eerste speelronde van 2013 gezien te hebben ben ik tot een pijnlijke conclusie gekomen. Het klinkt opportunistisch, maar PSV wordt geen kampioen...

/

De hele vrijdag lang kon ik niet wachten op het moment dat de laatste schoolbel luidde. Tijdens de lessen zat ik met mijn gedachten bij PSV en was ik al aan het dromen over een mogelijke monsterscore. Aangezien PSV normaal gesproken weinig problemen heeft in eigen huis had ik er alle vertrouwen in. De eerste helft viel echter vies en vies tegen. Er werd maar weer eens pijnlijk duidelijk hoe matig de verdediging is. Het duo Marcelo en Mathias ‘Zanka’ Jørgensen was enorm onwennig en aan Erik Pieters was duidelijk te merken dat hij wedstrijdritme miste. Atiba Hutchinson, waar normaal gesproken weinig op aan te merken is, had ook zijn dag niet.

Op het middenveld had van Bommel een enorm slechte dag. Fred Benson liep constant weg uit zijn rug en hij kon het simpelweg niet belopen. Georginio Wijnaldum kwam totaal niet in het stuk voor. De hoop op hem heb ik allang opgegeven dus dat verbaasde mij niets. Jeremain Lens was ook dramatisch. Ik klink nu misschien opportunistisch maar dat ben ik niet. De meeste mensen die geen wedstrijden van PSV kijken denken dat Lens nog in zijn supervorm is van begin dit seizoen. Na de wedstrijd tegen Ajax is Lens echter ver onder zijn ondergrens gezakt. Hij heeft dit seizoen bovendien nog maar zes goals gemaakt in de Eredivise, wat erg matig is voor een spits/rechtsbuiten van de meest scorende club van Europa. Dries Mertens heeft alleen een goede assist geleverd op Tim Matavz maar verder ook vrij weinig. Memphis Depay werd pas gebracht in de 88e minuut waar ik ook met mijn hoofd niet bij kan. Hij had minimaal een halfuur eerder gebracht moeten worden.

Nu ga ik het ergste probleem van PSV aanstippen, ik kan er ook eigenlijk geen oplossing voor bedenken. Ik zag met name Lens constant zijn mannetje laten lopen. Ik heb geen enkele speler, op Kevin Strootman na, passie uit zien stralen. Niemand wilde écht graag winnen. De hele winterstop bereidt de selectie zich voor op de wedstrijd tegen PEC Zwolle. Als het dan vervolgens in die wedstrijd blijkt dat de meesten totaal niet bereid zijn te vechten voor een overwinning snap ik het gewoon niet meer. Er zit iets helemaal verkeerd in de mentaliteit bij PSV. En dan geef ik vooral af op Lens. Hij liep er weer eens bij met een hoofd alsof het hem niks boeide. De spelers laten het weer eens verschrikkelijk afweten richting de supporters. Ik vind het echt een regelrechte schande wat PSV heeft laten zien vrijdag. Dit kan niet. Wat Pieters heeft gedaan is ook beschamend. Het ligt niet aan de coach. Als zelfs Advocaat de scherpte er niet in weet te krijgen weet ik het ook niet meer. Het ligt aan de spelers.

Twee dagen later zie ik Ajax winnen van Feyenoord, daar lijkt geen enkel vuiltje aan de lucht. Ik denk dat de Amsterdammers ‘gewoon’ weer de titel binnenhalen dit seizoen. Dit ook omdat FC Twente het met iedere tegenstander lastig lijkt te hebben. In thuiswedstrijden zetten ze bijna nooit een lekkere score neer voor de fans. Vitesse en Feyenoord kun je langzaam wel afschrijven en dan blijft Ajax eigenlijk over. Die zijn het meest constant. Ik vind het dan ook erg irritant dat bijna alle ‘analisten’ maar blijven zeggen dat PSV de beste selectie heeft. Het ene moment zeggen ze dat de verdediging slecht is en dat de kansen niet worden afgemaakt. Een minuut later hoor ik ze zeggen: ‘’Ja, ik denk toch dat PSV kampioen wordt, die hebben kwalitatief toch de beste selectie hé’’. Daar klopt echt helemaal niets van. Analisten in Nederland stellen sowieso helemaal niets voor. Ze zeggen nooit eens iets wat ik niet zou kunnen bedenken.

Dit klinkt allemaal misschien erg opportunistisch, dat snap ik. Ik zie alleen elke wedstrijd van PSV en zo geweldig is het allemaal niet. In de samenvattingen lijkt het allemaal hosanna maar dat is het zeker niet. Er moet wat veranderen binnen deze selectie. Het moet van de spelers zelf komen, dat is de enige oplossing. Als dat niet heel snel gaat gebeuren vrees ik dat Siem de Jong aan het eind van het seizoen voor de derde keer op rij de schaal in ontvangst mag nemen.

PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed stuk!br Ben het met veel dingen helemaal eens hoor.br Alleen als je kijkt naar de spelers van psv zijn ze bijna allemaal beter dan de spelers van welke club dan ook.br De enige die echt vecht voor elke centimeter is strootman en dat is het probleem.br Ben zelf voor ajax en die kampte in het begin van het seizoen ook daarmee. Nu zie je dat ze wel voor elkaar willen vechten. br Ik hoop dat je gelijk hebt en wij kampioen worden.br Ik heb er in ieder geval vertrouwen in!

Dit is mijn 5e clubexpert. Ik hoop dat jullie het wat vinden! Ik heb het vrij snel geschreven dus sorry voor de eventuele foutjes die erin zitten

24 januari 2013 om 16:41

Ziet er netjes uit, heerlijk om te lezen

24 januari 2013 om 16:48

Thanks man!

24 januari 2013 om 18:07

Geen dank man! , heb je al een idee voor de volgende CE? ik kijk er naar uit!

24 januari 2013 om 18:55

Nee nog niet echt, maar ik ga zeker nog een keer een ce schrijven!

24 januari 2013 om 18:56

ben benieuwd! maar je bent Psv'er neem ik aan? misschien moet je wat schrijven over Cocu?

24 januari 2013 om 19:04

Ja haha natuurlijk ben ik Psv'er! Is een idee ja, ik ga waarschijnlijk wel een jubileumshirt kopen met Cocu achterop! Ik denk er nog over!

10 december 2013 om 18:56

denk je er nog steeds over na ? hahahahaha

Ik vond dit wel een leuk stuk, het leest goed weg. Ga dus vooral door.

Wat ik verder wel een beetje minder vind is dat je veel van je CE hebt gebasseerd op 1 wedstrijd (die tegen PEC Zwolle thuis). Het probleem van PSV gaat echter verder dan die wedstrijd. Wij missen passie, beleving, inzet en bij iedereen de wil om te winnen. Dat is al jaren zo en om die reden zie ik ons dit seizoen ook geen kampioen worden. Om die reden ben ik weer jaloers op Ajax want die voeren top beleid. Spelers willen niet persé weg en ze houden zich uitsluitend bezig met het sportieve. Onze spelers hebben geen echte klik met Eindhoven en willen liever vandaag dan morgen weg. Dat is jammer.
Verder is Lens altijd wisselvallig geweest, Wijnaldum gezakt als nummer 10, van Bommel had een jaar geleden terug moeten komen want nu beloopt hij het niet meer. De enige waar je op gebied van strijden niks op kan aanmerken is Strootman. Maar die kan het natuurlijk niet alleen.
PSV moet duidelijk naar een beleid werken waar eigen jeugd centraal in staat want we hebben talenten als Locadia en Depay op de bank die wel iets met PSV hebben maar vrijwel geen kansen krijgen.
Verder vind ik dat PSV meer moet rouleren zodat geen 1 speler ervan bewust is dat hij gegarandeerd geen basisplaats heeft. Dat doet Ajax bijvoorbeeld goed. Want wat kan Mertens, Lens , Marcelo of van Bommel het nou schelen dat ze een offday hebben? De week erop staan ze toch weer basis! En ga zo maar door..

4 sterren.

21 januari 2013 om 14:58

Bedankt voor je reactie!

Het (de wedstrijd tegen Pec) was voor mij eigenlijk de bevestiging van wat ik al maanden zag, dat er mentaal iets verkeerd zit bij Psv. Vandaar dat ik het na deze wedstrijd geschreven heb. Je hebt gelijk ja, in deze ben ik gewoon jaloers op Ajax. Spelers werken daar voor elkaar en ze voeren prima beleid. Bij PSV mis ik gewoon de strijd en het gevoel dat een Wijnaldum of een Lens trots is om bij PSV te spelen. Het lijkt wel alsof het Lens en Wijnaldum (vooral die 2) niks boeit. Sowieso zijn het beide enorm wisselvallige spelers die het totaal niet moeten hebben van hun techniek.

En wat je zegt! Lens kan zo vaak een off-day hebben, hij gaat er niet naast staan hoor. Ik heb heel sterk het vermoeden dat Advocaat een hekel ofzoiets heeft aan Depay. Depay valt áltijd later in dan Locadia (als hij al invalt) en heeft nog nooit in de basis mogen beginnen.

22 januari 2013 om 00:06

@ sambazzz

Dat is wel een beetje het voordeel dat Ajax nu heeft. Hun selectie bestaat uit eigen jeugd ( en belgen die er al een tijdje spelen). Deze hebben een goed, vertrouwd warm gevoel bij Ajax. En een groep Scandinaviërs, Ajax heeft daar een grote naam. En omdat zoveel landgenoten er een verleden hebben zien ze het als "eer" en als "ideale stap" om bij Ajax te mogen spelen. Ook zullen ze voor elkaar door het vuur gaan. Poulsen en Schone werken met alle liefde voor Fischer, Sigthorsson, Eriksen etc.
Als je kern op die manier al hecht is zullen ook de spelers eromheen makkelijk mee gaan in dit positieve groepsgevoel. Iedereen die hier negatief voor is of dit niet wilt wordt ook door de Boer voor de keuze gesteld of veranderen ( zie Aisatti, Sulejmani deels) of vertrekken ( zie el Hamdaoui).

Bij PSV is die klik met de stad, supporters en club er minder. Het woord clubliefde wil ik sowieso niet in mijn mond nemen hoor, ook bij Ajax niet.
Maar neem Lens, opgegroeid in Amsterdam, verleden bij Ajax. spelend voor AZ. Waarschijnlijk heeft hij meer met die 2 clubs dan met Psv.
Narsingh bijna hetzelfde verhaal, maar dan met Heerenveen.
Wijnaldum/ Strootman hebben waarschijnlijk hebben als Rotterdammers juist waarschijnlijk meer met Sparta en Feyenoord.
Zo kan je nog wel even doorgaan tot je waarschijnlijk alleen Bouma& Van Bommel overhoudt.

Bij de rest heb ik het idee dat ze het ook prima hadden gevonden als ze bij Ajax of Twente onder contract hadden gestaan.

Maar goed, ook PSV zal ooit wel weer een collectief krijgen. Zoals ze in het verleden vaak genoeg gehad hebben,

24 januari 2013 om 10:28

Je hebt een goed stuk geschreven dat makkelijk weg leest. Enige puntje van kritiek wat ik heb is dat je geregeld in je stuk zegt "dit klinkt misschien opportunistisch" dit woord heeft als betekenis "binnen de voetbalsport wordt de term opportunistisch voetbal veelvuldig gebruikt als aanduiding voor aanvallend en avontuurlijk spel, gespeeld met bovenmatige inzet, waarin tactiek een ondergeschikte rol speelt"

Ik denk dat je in dit geval met een andere woordkeuze je CE nog sterker had gemaakt.

Iedereen zegt inderdaad dat PSV de beste selectie heeft, maar dat is te betwijfelen. Mertens, na zijn bliksemsnelle start bij PSV zakt 9 van de 10 keer door het ijs. Lens heb je perfect uitgelegd hierboven, net als Wijnaldum. De enige die ik nog altijd een 7 vind scoren is Matavz, ondanks alle onzekerheden blijft hij ze er in tikken, ook al is hij niet in vorm. Depay bracht meer dreiging in de laatste 4 minuten dan het hele team samen. Strootman is sinds de komst van Mark van Bommel alleen maar bezig met overtredingen maken en stoer kijken. Begint een beetje op Heitinga te lijken zo. Hij strooit nooit meer met zijn mooie passes....en dan heb ik het nog niet eens over de verdediging. Als de selectie van PSV zijn dag heeft kunnen ze mening europees top/subtop club het lastig maken. Maar ze zijn nooit in vorm, dat is het probleem.

21 januari 2013 om 14:50

Precies, Matavz zie ik inderdaad wel goede goals maken en ook strijd leveren. Maar voor de rest denken ze misschien zelf ook dat ze heel erg goed zijn. Maar ze presteren simpelweg niet naar hun niveau, of is dit dan gewoon hun niveau?..

21 januari 2013 om 16:17

Ik denk ook dat het in het koppie zit bij de meesten. Ze kunnen wel degelijk voetballen maar hebben het te hoog in hun bol zitten. Ze moeten 200% strijd en kracht leveren, tegen welke tegenstander dan ook. Dit is iets waar PSV al jaren mee kampt, zo spelers.

Ik vind het erg leuk hoe je telkens zegt dat je optimistisch bent, terwijl ik juist het gevoel krijgt dat je erg pessimistisch bent. Misschien haal je deze twee dingen door elkaar?

Je legt wel de vinger op de zere plek, het is duidelijk een mentaliteitskwestie dat er speelt bij Psv. Als zelfs Dick Advocaat dat er niet in krijgt, wie dan wel?

Misschien had je nog alternatieven aan kunnen bieden, hoe jij de oplossing ziet? Misschien een Mark van Bommel in de verdediging zetten en Depay een vast plek geven? Hoe dan ook, er moet iets gebeuren, anders worden ze weer geen kampioen.

Vier sterren voor dit leuke, aantrekkelijke stuk.

21 januari 2013 om 14:53

Zie het nu zelf ook ja. Best wel een domme fout.

Bedankt voor je reactie! Ik had er nog een alinea bij kunnen zetten over de mogelijke oplossingen inderdaad.

Edit: er staat opportunistisch, niet optimistisch. Dus het klopte wel

21 januari 2013 om 17:58

'opportunisme (latijn opportunus) is handelen zonder rekening te houden met principes, alleen met de omstandigheden.'

Ik denk dat dat opportunisme gewoon compleet verkeerd gekozen is, het lijkt gewoon niet te passen in dit stuk. Vind het voor de rest leuk om te zien dat een PSV fan zelf de vinger op de zere plek te leggen. Vermakelijk en goed leesbaar stuk op die ene verkeerde woordkeuze na.

22 januari 2013 om 13:44

Opportunistisch klopt wel, aangezien met opportunisme ook bedoeld kan worden dat je de ene week het ene roept als het uitkomt en de volgende week iets anders. Bijvoorbeeld, wanneer psv wint dan roepen er altijd een aantal fans: we worden kampioen met gemak. En als ze dan de week erop verliezen dan is het weer 10 x niks. Dat is opportunisme in de voetbalwereld (bijvoorbeeld ook eeen speler die een keer een goede wedstrijd speelt helemaal ophemelen).

21 januari 2013 om 15:07

Volgens mij bedoelt hij aan te geven(als in de 2e alinea) dat hij aangeeft dat Marcelo en Zanka 'nog' onwennig zijn, Pieters 'nog' wedstrijdritme miste en Hutchinson 'normaal' beter speelt. Hij heeft gelijk in wat hij zegt maar volgens mij wil hij aangeven dat hij deze problemen niet als tijdelijk bestempeld wat misschien wel zo overkomt. Misschien ver gezocht maar zo vat ik het op haha.(laat maar zie Sambazzz' zijn reactie nu, was dus toch een foutje haha)

Ontopic: Je hebt gelijk in alles wat je zegt, Mertens laat zo bar weinig zien dat Depay veel eerder in een wedstrijd erin mag en eigenlijk erin moet komen. In zijn 3minuten bakte hij er al meer van dan Mertens. En Lens die zichzelf duidelijk overschat momenteel(niet gek door Oranje en de aandacht er om heen), vind dat je als professional jezelf nooit boven een ander moet zetten. Dat doet hij duidelijk wel.

Verder heeft PSV een probleem met zich opladen voor een 'kleine' wedstrijd of een wedstrijd in de kou bijvoorbeeld. En in de wedstrijd komt dan het besef pas, waardoor ze veel te graag willen en iedereen langs elkaar op rent en ballen veel te snel en onzorgvuldig passen of schieten. Ik vind het zielig dat ik dit als Psv'er(waar de club al genoeg geinvesteerd heeft) moet zeggen, maar zonder aankoop/aanwinst zal dit PSV zeker geen kampioen worden. En dan kom je uiteindelijk toch bij het beleid. Wanneer het perfect uitgevoerd zou worden zou het een geweldig beleid kunnen zijn, maar PSV is hier niet echt de club voor duidelijk. Probleem is dan ook weer dat er zoveel gebouwd is dat je nu ook aan kapitaalvernietiging zou doen als je alles nu weer omgooit..

Ze verliezen 1x en je denkt dat PSV afgeschreven is

21 januari 2013 om 18:56

nee..............

PSV speelt al heel lang zonder passie en hij basseert het daarop.

23 januari 2013 om 02:31

PSV speelt te weinig met passie, zijn genoeg wedstrijden geweest waar het spel heerlijk was met veel goals en scherpte. In mijn optiek is het probleem juist dat het van week op week tegenovergesteld kan zijn.. Maar is mijn mening dan he.

24 januari 2013 om 16:46

In het begin van het seizoen wel ja, maar laatste weken is het niet om aan te zien, als je ziet hoeveel punt verlies ze hebben sinds december dan weet je het wel..

Iedere ploeg in de eredivisie is ontzettend wisselvallig, waarbij ik ajax nog de meest constante ploeg vind. Echter vind ik nog altijd dat er vier titelkandidaten blijven: Twente, Psv, Ajax en Feyenoord.

PSV is mischien wel de meest wisselvallige ploeg. De ene wedstrijd overheersen ze en maken ze doelpunten aan de lopende band. Het andere moment faalt het hele collectief en is niks meer te zien van een topploeg. Toch zal ik PSV niet snel afschrijven. In topwedstrijden heeft PSV bewezen, op de wedstrijd tegen ajax na, er altijd te staan. Ook tegen de verloren wedstrijd tegen vitesse was PSV de betere ploeg. Echter tegen (met alle respect) kwalitatief minderen ploegen zal PSV zich beter moeten opstellen.

Het probleem zit het vooral in PSV zelf. Zodra de tegenstander collectief verdedigt rond het eigen strafschopgebied en wacht op de defensieve fouten van Psv, verspeelt PSV vrijwel altijd punten. Als de tegenstander probeert druk te zetten, kan PSV lekker voetballen en heeft het alle ruimte om te combineren. Tevens wil PSV altijd scoren in de zestien. Nauwelijks zijn er schoten van afstand, terwijl je daar wel de spelers voor hebt. Ik zie liever drie ballen die hoog over gaan dan voorzetten die niet aankomen en ballen die makkelijk in de voeten van de tegenstander wordt gespeeld.

Top CE !

Wanneer ik kijk, mis ik persoonlijk de passie, de werklust wanneer het voetballend even niet lukt.
Overigens vind ik spelers als Wijnaldum en Lens met oogkleppen spelen; veel te weinig rust aan de bal, gaan meteen voor de actie die 9 van de 10 keer mislukt.

Ik zag toch liever een Maher op die plek spelen, gezien Toivonen geblesseerd is. Vorig jaar had je met Labyad een betere en slimmere rechtsbuiten.
( Buiten het feit dat hij op een vervelende manier is weggegaan )

De Verdediging kun je ook een huis over schrijven, maar dat is al 100x door andere leden benoemd.

Maar soit; Goede CE, het leest lekker vlot weg.
Vijf sterren voor de waarheid en je creativiteit.

Een mooie Ce.

Het leest lekker weg en ik ben het met jouw standpunt eens.
Vandaar krijg je van mij 5 sterren.

*****

ben het met je eens. dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op. ook met toivonen wordt je niet zomaar kampioen, dat is ons de afgelopen jaren ook niet gelukt toen hij wel steeds fit was.

wijnaldum moet echt eens praten met een psycholoog, hoe hij er bij loopt kan echt niet. van bommel komt jammer genoeg ook tekort. de hutch op rechtsback is ook niet ideaal, en je merkt nog altijd dat hij daar niet thuis hoort. ik denk echt dat hutchinson naast strootman moet spelen, en dan of met van bommel en zonder wijnaldum, of zonder van bommel. dat is een verdedigend middenveld, maar wel stabiel. dan speelt strootman als 10.

jammer genoeg zijn onze wingers erg matig dit seizoen. lens kan alleen maar op snelheid iemand voorbij, terwijl mertens altijd zijn rechterbeen opzoekt en de bal er dan indraait. daar kan matavz niks mee.

ik vind dat matavz altijd moet spelen, dus dat betekent dat ik op links depay zou zetten en op rechts mertens (het is een rechtspoot!). lens kan dan maar even banken, want loopt er de kantjes vanaf.

maar waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren en gaan we weer onze post winterstop dip tegemoet. in 17 wedstrijden zo'n 6 keer verliezen, en 4 keer gelijkspelen. worden we 3e ofzo. allemaal dure spelers die niet met winst doorverkocht worden. enorm riskant transferbeleid gaat dan tegen je werken. ik houd mijn hart vast...

tyton
jeugdspeler
derijk
zanka
willems/boum
hutchinson
van bommel
mertens
strootman
depay
matavz

Hee Sam,

goede CE, ik denk dat er alleen nog een groot probleem is bij psv, dat is misschien wel één van de grootste, namelijk Marcel Brands....

verder goede Ce

5 sterren

Op zich een goede CE. Er zitten bij vlagen wat foutjes in. Ga ze niet allemaal benoemen. Ze zijn er namelijk uit te halen. Ook moet je op zulke zinnen:

"de hele vrijdag lang kon ik niet wachten op het moment dat de laatste schoolbel luidde."

Die zin loopt gewoon niet. Ook had je ergens een hoofdletter achter een dubbele punt. Dat moet ook niet. Tenzij het met een naam begint, maar dat was niet het al.

Bij PSV vind ik het probleem vooral het aankoopbeleid. Ze weten dat er nu al een poosje een probleem is met de mentaliteit. Dan nog kopen ze spelers als Mertens, van Bommel, Lens Matavz en Toivonen. Vooraf kon je bij deze jongens als weten dat hun mentaliteit niet goed zat en het gewoon klootzakken zijn. Behalve bij van Bommel overigens. Die is gewoon niet nodig op het moment.

Als ze nu eens voor jongens als Tadic, van Ginkel, Janmaat of een Piatti ofzo proberen te huren. Nu te laat overigens.

Ik weet precies hoe je je voelde. Had ik ook heel vaak met Ajax.
Ik snap dat het pijnlijk is, ik snap dat je je vernederd voelt en in de steek gelaten voelt, want elke supporter is een stukje van een club.

Ik heb ook vrienden die voor PSV zijn, en het doet me vaak zeer om ze zo teleurgesteld te zien na een beschaamde nederlaag. Ik durf dan ook niet erg 'hard' te juichen als Ajax inloopt. Ik vind dat de club meer verdiend, de supporters meer verdienen en de mensen die PSV op de kaart hebben gezet meer verdienen.

Ik doe het niet vaak, maar ik geef je 5 sterren omdat ik het een zeer eerlijk geschreven stuk vind. Goed gedaan.

21 januari 2013 om 19:04

Thanks voor je reactie Je beschrijft het mooi idd.. mooi dat er ook Ajaxsupporters zijn die het weer anders bekijken i.p.v. Gelijk over het aankoopbeleid te beginnen!

Goede CE, je verwoord precies wat iedere Psv'er vind.
Nu schreeuwt de hele wereld moord en brand, is de verdediging niks en van Bommel over, volgende week winnen ze bij wijze van spreke met 0-4 en is alles weer geweldig. Helemaal klaar met dat die jongens er gewoon de helft van de tijd er geen zin meer in hebben.

21 januari 2013 om 21:13

Precies! Advocaat moet eens goed met jongens als Lens en Wijnaldum om tafel zitten en ze de keiharde waarheid vertellen. Zeggen dat als ze niet heel gauw hun stinkende best gaan doen dat ze niet meer gaan spelen voor Psv. Het kan niet zo blijven aanmodderen, ze laten de supporters in de steek.

Ben het compleet met je eens. Lens is ook de eerste speler waarvan ik zeg dat ik hem het liefst aan de kant zie, op de bank. Hij heeft meer dan 30 doelpogingen gehad, van de 60+ keren dat PSV buitenspel heeft gestaan heeft hij er ook minsten 30 van buitenspel gestaan, zijn 'accuracy' is echt verschrikkelijk slecht. Ik zie liever Depay en locadia in de basis staan, die alles geven maar niet kunnen dan Lens en Wijnaldum die maar een beetje voorin blijven hangen, een keer een bal aannemen, totaal verprutsen en zich dan totaal niet druk maken om wat er verder met de bal gebeurd.

Met je conclusie ben ik het ook eens, we worden geen kampioen. Dat wordt, hoe erg ik het ook vind, Ajax.

Goed stuk je heb op de meeste punten volkomen gelijk!

Verschil tussen Ajax en Psv is best groot: Ajax geeft minder uit aan nieuwe spelers.

Bij Ajax passen de spelers beter bij elkaar, Ajax is echt een team, Psv heeft teveel ego's.

Ook zijn de spelers van Psv teveel bezig met andere spelers kaarten aan te naaien, ze horen met met het spel bezig te zijn dan die randzaken, maar ze hebben een verkeerd imago, van bommel is gewoon weg te oud en niet goed genoeg omdat hij te vaak zijn man laat lopen maar dat is altijd wel het probleem van Mark.

Ajax heeft Psv gek gemaakt om Narsingh te halen, alleen Narsingh is echt een speler die goed is bij een counterploeg, Ajax maakt bijna altijd het spel. Aan Narsingh heeft Psv dus ook niet veel omdat de tegenstander ze het spel laten maken! Hoop voor Psv dat Narsingh zich gaat ontwikkelen tot een speler die ook goed is als je het spel moet maken alleen zie ik het echter niet gebeuren.

Nu ook weer achter Maher aan, laat die jongen gewoon het seizoen afmaken bij Az!

Over het spel van Psv: Moet Psv het spel gaan maken krijgen ze problemen, maar hebben ze een ploeg tegen zich die aanvalend speelt en ze kunnen gaan counteren is Psv wel heel gevaarlijk door de snelle spelers, maar ja de meeste ploegen laten Psv gewoon het spel maken (men weet dat Psv moeite heeft om het spel te maken), tevens is de achterhoede gewoon weg te zwak met spelers die niet in de buurt komen van de Alex's van eerder.

Beste wat Psv kan doen is: ga beleid gelijk aan Ajax en Feyenoord voeren, dan duurt het nog wel langer om kampioen te worden.

Maar gaan ze met het beleid van nu door dan zakken ze nog verder af omdat je wel veel uit kan geven voor spelers maar vaak slagen die spelers niet, eigen jeugd blijft nou eenmaal goedkoper en weet je meer van hun echte kwaliteiten af omdat je ze dagelijks heb gevolgd, soms moet je wel wat kopen om jeugd de tijd te geven, maar het moet wel echt een aanwinst zijn voor de selectie en dat is bij Psv vaak niet het geval, ze scouten een speler vaak te kort en willen concurentie te snel aftroefen!

Prima stuk al had ik graag nog iets meer concrete informatie willen zien. Motivatie is vaak een onderschat aspect van het voetbal en zelfs Barcelona zou geen titels winnen als ze zich niet telkens zouden kunnen opladen.

Ik zou Psv, waar mogelijk, uitstapjes in de winterstop naar bestemmingen als Azië afraden. Ga dan gewoon lekker in Italië of Portugal op een trainingskamp. Bij Ajax pakte het uitstapje naar Zuid-amerika niet bijzonder slecht uit maar ik kan me niet voorstellen dat het over het algemeen goed is voor een spelersgroep om midden in de rustperiode van een zwaar seizoen even vrolijk naar de andere kant van de wereld te vliegen voor een paar potjes voetbal om vervolgens met een jetlag terug te keren. Maar goed, het zal wel weer genoeg hebben opgeleverd lijkt me.

Helemaal met je eens, ik erger me al heel lang op Lens, die erbij loopt met een dode blik. Al 2 seizoenen lang is het zo! Alleen begin dit seizoen speelde hij aardig... Ik begrijp het ook werkelijk niet meer waarom het niet lukt. Er zit gewoon een soort laksheid in het elftal opgesloten. Echt een reden aanwijzen voor de wisselvalligheid snap ik niet. We hebben dit seizoen ook erg goede wedstrijden gezien, tegen Roda thuis en Napoli thuis bijvoorbeeld. Er is geen vinger op te leggen. Hopen dat PSV nu wat meer de underdog wordt en dat Ajax de topfavoriet wordt, dat kan wat druk wegnemen waardoor ze vrijer gaan spelen.
Maar je krijgt van mij 5 sterren, goed stuk!

Ik vind dat je veel te snel oordeelt, in mijn ogen is dit een eenmalig incident en niet vergelijkbaar met andere jaren. Voor het zelfde geld zet PSV na deze wedstrijd een prachtige reeks neer en wordt het ruim kampioen...

22 januari 2013 om 21:04

Tja, voor hetzelfde geld zetten ze geen reeks neer en worden ze weer geen kampioen.. Het is mu al jaren zo, de selectie toont in de helft van de wedstrijden geen pit. Bedankt voor je reactie maa rik ben het niet met je eens. Dit zie ik in enorm veel wedstrijden.

22 januari 2013 om 21:29

Mm, je zegt dat al jaren zo is maar de voorgaande 2,3 jaren vertrok er telkens een dragende speler in de winterstop (waarna ze helemaal inzakten). Dat is nu niet gebeurd. Er zit ook voldoende pit in deze groep naar mijn mening...
Ik denk alleen dat Marcelo beter vervangen kan worden door Derijck, het lijkt soms wel of Marcelo totaal geen zin heeft om met zijn man mee te lopen, hij zorgt door onzichtbaar te zijn (dus ook geen directe foute te maken) dat hij niet (negatief) opgemerkt wordt.

--
Verder een mooi geschreven stuk over een mooie club.

Ik deel de mening dat het dit jaar weer de soep in loopt en het begint echt een serieus probleem te worden. Iedereen heeft de schuld al eens gekregen. De spelers, de coach(es), Brandts, de materiaalman, ik weet het ook niet meer.

Goed geschreven stuk. Ik twijfel tussen vier en vijf sterren omdat ik wel het gevoel heb dat je beter kan maar ik geef het voordeel van de twijfel om je gemotiveerd te houden.

Je hebt inderdaad gelijk wat PSV betreft. Als je het gaat nakijken kan je zien dan eigenlijk elke basis(!) speler is weggehaald bij een club. Niet zoals Ajax of Feyenoord doet als jeugd, maar op een iets oudere leeftijd en vaak al doorgebroken. Denk dat teamspirit toch wel iets belangrijks is, wat er denk ik vooral bij PSV mist.
Maar ik vind dus ook wel degelijk dat Dick daar een fout in maakt. Hij is hier gewoon deels verantwoordelijk voor..spelers als Locadia en Depay spelen bijna niet of een paar minuten. Dit soort jonge gasten moeten er gewoon veel vaker bijgehaald worden.

En wat mensen boven mij al aan hadden gegeven, laat de 'sterren' maar een keer voelen dat ze niet geven wat ze horen te geven. Een spelers als Depay is namelijk geen haar slechter als die kleine Mertens of een Wijnaldum, daar ben ik van overtuigd.

Wat dat betreft is Dick niet zo sterk als men denkt.

Mooi stukje!

Mooi dat je ook negatief over je eigen clubje kan zijn!

Je hebt gewoon gelijk, als ik de PSV van nu vergelijk met de PSV in het begin van het seizoen zie je een duidelijke verschil, begin van het seizoen was PSV strijdlustig en knokten ze voor elke bal, ze wouden door gaan met scoren maar nu is alles het tegenovergestelde niks lukt meer en de defensie is enorm zwak geworden.

De oplossing is Mourinho. Hij is geweldig in het motiveren van spelers, dus op zich zou dat de beste trainer zijn om dit op te lossen. Natuurlijk is hij niet haalbaar en zal hij zelf niet eens willen, en op langere termijn is Mourinho ook nog niet efficiënt gebleken, maar hij is wel een meester in het motiveren.

Verder een goede CV hoor ^^

24 januari 2013 om 19:56

Cv????? lol

PSV wordt de komende jaren inderdaad geen kampioen sam, goed gezien !

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren