Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waar zijn die goede tijden van The Blues gebleven?

Laatste update:

Starend zat ik te kijken naar de televisie. Chelsea had zojuist een wedstrijd verloren in de League Cup, evenals negen dagen geleden. Vol frustratie gooide ik mijn glas drinken na afloop kapot: schaamte en boosheid zijn de woorden die in me opkwamen. Ik was ervan overtuigd dat ik een gretig Chelsea zou gaan zien, die wilde bewijzen dat zij wel degelijk meedeed om de titels. Daarnaast ging ik ervan uit dat Chelsea revanche wilde nemen, revanche op zichzelf na een aantal zwakkere wedstrijden. Het bleek geheel anders te verlopen.

/

Chelsea had opnieuw een wedstrijd verloren. Vol ontgoocheling keek ik naar de grond. Het resultaat maakte mij op zich niet veel uit, het was toch maar de League Cup. Toch kon ik mijn frustratie niet verbergen. Hoe kon dit gebeuren? Wat was er gebeurd met het team dat voorgaande jaren kon vertrouwen op die goede verdediging? Vooral de manier waarop Chelsea punten liet liggen deed verschrikkelijk pijn. Zonder enige strijd en passie werd er verloren. De spelers hadden een mentaliteit van lek m'n vestje en de tactiek was simpelweg beroerd te noemen. Waar waren de tijden van José Mourinho gebleven?

Voor het begin van het seizoen was iedereen optimistisch over dit team. Het afgelopen seizoen ontbrak het bij Chelsea vooral aan creativiteit. Immers stond het middenveld en de aanval vaak stil. Chelsea had daarom afgelopen zomer Juan Manuel Mata gekocht. Tevens kwam Daniel Sturridge terug, waardoor er enorm veel creativiteit leek te komen. Dat was een van de redenen waardoor Chelsea één van de kanshebbers was voor het winnen van de Premier League. Het tegendeel is waar. Met pijn in mijn hart zie ik dit Chelsea elke week weer met zichzelf stuntelen.

Boos riep ik: "André Villas-Boas moet zijn tactiek wijzigen! Wie hanteert deze tactiek nou in Engeland?" Bij de eerste persconferentie vertelde Villas-Boas dat Chelsea het spel van Barcelona over wilde gaan nemen. In eerste instantie waren velen hier lyrisch over: dit zou betekenen dat Chelsea aanvallend voetbal zou gaan spelen. Na enige tijd kwamen de twijfels, heeft Chelsea hier de spelers wel voor? Ik kwam tot de conclusie dat Chelsea geen spelers als Andrés Iniesta of Xavi Hernández heeft. De enige speler die dat zou kunnen is Mata, dat komt vooral door zijn flair. Echter zijn de andere spelers van Chelsea veel statischer, het tegenovergestelde van Barcelona.

Chelsea moest zo snel mogelijk van deze tactiek afwijken. Op dit moment speelt Villas-Boas 4-3-3, waarbij Sturridge en Mata op de vleugels spelen. Ook moeten de verdedigers zover mogelijk naar voren spelen, waardoor Chelsea veel te aanvallend speelt. Hierdoor wordt er niet goed gebruikgemaakt van de kwaliteiten van het team en de ruimtes worden te klein, waardoor er geen afspeelmogelijkheden zijn. Voorin stond het hierdoor volkomen stil, terwijl het achterin een gatenkaas was. Hierdoor creëert Chelsea amper kansen en geeft het juist enorm veel kansen weg. Chelsea voetbalt daarom vaak verre van goed. Het grote voorbeeld hiervan was tegen Liverpool voor de Premier League. Chelsea speelde op deze eerder benoemde manier in de eerste helft en het liep voor geen meter: geen fatsoenlijke kans gecreëerd en van domineren was absoluut geen sprake, punten die Barcelona op het puntje van perfectie beheerst.

Onrustig liep ik door het huis. Ik dacht na over een geschikte tactiek voor Chelsea, waarbij ik bedacht dat Chelsea voortaan 4-2-3-1 moet gaan spelen. Hierbij moet Mata als nummer tien spelen, waarbij hij een vrije rol krijgt. Hierdoor bepaalt Mata het tempo en zorgt hij voor de creativiteit. Wederom haal ik de wedstrijd tegen Liverpool van 20 november uit de Premier League erbij. In de tweede helft wijzigde Villas-Boas zijn tactiek naar deze 4-2-3-1, daardoor wist Liverpool zich geen raad met de rondzwervende Mata, die ervoor zorgde dat Chelsea domineerde.

Ook vroeg ik me af hoe het kwam dat Chelsea ineens zoveel tegendoelpunten kreeg. In de tijd van Mourinho stond Chelsea er juist om bekend dat ze amper tegendoelpunten kregen. Hoe kon die verdediging in ongeveer drie maanden kapotgemaakt zijn? De verdedigende lijn moet meer naar achteren worden gezet, want deze staat veel te hoog. De verdediging staat telkens op het middenveld te verdedigen, daarvoor is de verdediging niet snel genoeg. Hierdoor kreeg Chelsea veel tegendoelpunten. Als Villas-Boas de verdedigende lijn naar achteren zet, domineert Chelsea, worden de ruimtes kleiner, vindt de tegenstander geen afspeelmogelijkheden en daardoor verliezen ze vaker de bal.

Lopend door het huis dacht ik na over andere factoren die van invloed waren op deze resultaten. Het lag niet alleen aan Villas-Boas. Al maanden irriteerde ik me aan de mentaliteit van de spelers. Vooral de oudere spelers gedroegen zich onredelijk, onder andere Didier Drogba, Nicolas Anelka etc. toonden geen strijd. Ze liepen erbij alsof het hen niks interesseerde en ze liepen meer op elkaar te schelden dan dat ze keken naar hun eigen spel. Als je deze spelers vergeleek met spelers als Mata en Sturridge, dan zag je het verschil. Zij toonden altijd strijd en toonden dat ze echt wilden winnen. Telkens speelde Chelsea in de eerste helft dramatisch, terwijl zij in de tweede helft ineens wel konden voetballen. Er moet voortaan echt aan die mentaliteit gewerkt worden. Zolang die mentaliteit hetzelfde blijft, zal Chelsea op deze lijn voortborduren.

Terwijl ik weer op de bank ging zitten, dacht ik na over hoe dit seizoen nog redelijk zou kunnen eindigen. De Premier League lijkt een onmogelijke klus te worden. Chelsea kan dit seizoen alleen naar behoren afsluiten door de tactiek te wijzigen naar 4-2-3-1. Hierbij moet Mata als nummer tien spelen. Tevens moet de verdedigende lijn naar achteren gezet worden. Daardoor worden de ruimtes kleiner en kan er gedomineerd worden. Ik mis de tijden van Mourinho, waarbij je kon vertrouwen op de verdediging en tijdens thuiswedstrijden alleen maar hoefde te bedenken hoeveel Chelsea nu weer zou gaan winnen. Met pijn in mijn hart kwam ik tot de conclusie dat het seizoen van Chelsea op deze manier uit zou lopen tot helemaal niks.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals jullie zien reflecteer ik hier terug op de wedstrijd tegen Liverpool om de League Cup. Deze heb ik al enige tijd geleden gemaakt, voor de wedstrijd tegen Newcastle. Door privé zaken en door enkele fouten heeft het enkele dagen geduurd. Ik heb toch besloten om deze nog op te sturen, aangezien het pas 2 wedstrijden beter gaat bij Chelsea.

Dit is mijn eerste CE. Feedback is welkom, evenals tips. Tenslotte wil ik hierbij Heroontheline bedanken voor zijn hulp!

Ouch, waarschijnlijk heb je dit CE 2/3 weken geschreven, want het is nu wel te zien dat de tactiek is veranderd. Zo heeft Villas Boas definitief afstand genomen van de hoge lijn en is onze dynamische spel aan de buitenkanten verandert.

Ik kan me wel vinden in je CE, ook ik ging flink tekeer omdat Andre met zijn hantering van een idiote tactiek waarbij het simpelweg onmogelijk is om als Barcelona te voetballen in Engeland toe wou passen bij dit Chelsea. Toch heb ik het volste vertrouwen in hem. Ik meen oprecht dat Chelsea zich geen betere trainer dan AVB kan wensen, op Mourinho na. Wat hij doet voor de club is echt mooi, Mourinho focuste zich puur op het 1e elftal, wat daar binnen en buiten gebeurd liet hem koud, hij wou een elftal waarmee hij succes kon boeken en dat deed hij, maar liet wel een puinhoop achter toen Roman hem ontsloeg.

Villas Boas en Chelsea zijn bezig aan een lange termijn plan. Zo heb je opgemerkt dat Villas Boas echt bezig is met verjongen. Lukaku is het bekendste geval, maar heeft ook toptalenten Mceachran en Bertrand laten bijtekenen, recentelijk ook nog Sam Hutchinson, geeft hij Romeu de kans en heeft hij Sturridge door laten breken.
Ook bij de reserves met aankopen als Islam Feruz en Lucas Piazon.

Doordat hij dus met jonge top talenten aan de slag gaat, hoeven we geen tientallen miljoenen uit te geven en krijgen die vedettes ook geen overdreven maar fatsoenlijke reële salarissen, wat een grote factor is waarom we nog te afhankelijk van Roman zijn. Wij betalen de meeste salarissen van alle clubs.

Hij laat Chelsea voetballen, het heeft ons punten gekost, maar hij is echt uiterst gemotiveerd om er wat van te maken. Als je Newcastle en Valencia hebt gezien, waar ik wel van uit ga, kun je zien dat we op de goede weg zijn.

En die 4-2-3-1 is er al hoor, is niet op papier te zien maar op het veld wel. Onze druk naar voren is zelfs zo hoog dat het soms 2-5-3 lijkt. Als Luiz dan ook naar voren schuift, wat hij altijd doet, is Terry de enige achterin. Zo aanvallend laat hij ons spelen. Dan heb je ballen om dat in Engeland te doen.

Ik ben tevreden over Villas Boas, je moet hem alleen de tijd en de kans geven.

11 december 2011 om 21:16

Klopt, ik heb deze CE gemaakt voor de wedstrijd tegen Newcastle. Toen speelde VB dus nog zoals Barcelona speelt: de verdedigende lijn naar voren en 4-3-3. Veel te aanvallend dus. Ik twijfelde enige tijd of ik hem nog zou publiceren, aangezien VB de tactiek heeft veranderd. Ik ben toch tot de conclusie gekomen deze te presenteren. Dit komt doordat VB recentelijk zijn tactiek gewijzigd heeft en daardoor wellicht nog steeds terug kan vallen op zijn oude tactiek (ook al denk ik niet dat hij dat nog doet). Tevens wilde ik toch nog duidelijk maken wat er nou fout ging de voorbije maanden bij Chelsea.

VB moet inderdaad de tijd krijgen. Chelsea zou zich ook volkomen belachelijk maken als zij VB ontslaan. Vanaf dag 1 is duidelijk dat hij op de lange termijn werkt. Zoals jij al aangeeft, hij brengt meer jonge spelers in, terwijl Ancelotti dit nooit deed. Ik vind het voetbal van Barca geweldig, maar niet met de spelers die Chelsea heeft. Ze zijn te langzaam, hebben amper creativiteit en tevens moeten zij het hebben van strijd. Als VB gewoon jaren de tijd krijgt, kan hij spelers opleiden / kopen die in zijn systeem kunnen spelen. Op dit moment kan dat nog niet en dus moet hij maar op de counter spelen.

Tevens zoals ik aangeef; het ligt ook niet alleen aan VB. Die mentaliteit van de grote spelers waren onvoldoende. Gelukkig laat met name Drogba de laatste weken weer wat zien, maar voordien liep hij erbij alsof het hem niks interesseerde en hij alles al bereikt had.

Chelsea moet op deze manier doorgaan, dan komt het helemaal goed. VB moet zijn tactiek nog even uitstellen.. Vanaf het moment dat de juiste spelers er zijn, kan Chelsea zo aanvallend spelen. Nu nog niet.

Bedankt voor de sterren!

Best goed geschreven hoor, ik vind alleen het emotionele een beetje overdreven. Tevens vind ik het best dat je je mening uit betreft de tactiek maar doe dat niet het hele stukje ; Die man zit er waarschijnlijk niet voor niets. Als Mata op '10 zou spelen waar laat je dan Lampard en co.?

11 december 2011 om 21:06

Lampard is nooit een 10 geweest. Gewoon een middenvelder als Kaka. En nee, Kaka is geen spelverdeler als Ozil/sneijder. Is het best als hij Box-to-box staat.

11 december 2011 om 23:19

Ik snap ook wel dat Lampard geen echte 10 is maar wou wil je hem laten als je Mata op 10 zet en je speelt 4-2-3-1? Lampard kan met alle respect niet bij die 2 staan en op links of rechts al helemaal niet ;

11 december 2011 om 21:18

Ik begrijp dat dat overdreven kan zijn, maar ik beschreef precies hoe ik mij de laatste maanden voel. Ik ben al sinds mijn 5e voor Chelsea en zag de voorbije maanden Chelsea enorm slecht spelen. Om even op je vraag in te gaan; Lampard is geen nummer tien. Ancelotti heeft dit vorig jaar enkele malen geprobeerd, maar in zulke wedstrijden was Lampard volkomen onzichtbaar. Dit komt doordat hij hiervoor te langzaam is. Mata is snel, technisch en behoudt het overzicht. De ideale nummer tien voor Chelsea!

Leuk geschreven stuk. Goed te zien dat je je verdiept in tactiek.

Maar voor de rest over de inhoud?
Er zijn in Engeland 4-5 teams die mee kunnen doen om het kampioensschap en al die clubs kunnen niet gezamelijk op 1 staan. Ik word dan ook niet echt vrolijk van dit soort stukjes waarin de waan van de dag regeert.
Volgend seizoen krijgen zo'n stuk weer over Manc omdat die tweede staat ipv eeste.
Zo kan ik me er nog een Ce herinneren van het begin van het seizoen over Psv, na drie wedstrijden wist men al te spreken over een verloren seizoen. Bij mijn weten is het seizoen in de eredivisie pas na 34 wedstrijden afgelopen.

Ik heb ook een theorie waarom spelers er ongemotiveert bij lopen.
Het vele geld dat ze iedere maand bijgeschreven zien worden op hun bankrekening, maakt niet hongerig meer maar stompt af.
Abramovic en consorten maken het voetbal stukje bij beetje kapot in hun jacht op juist die waan van de dag die door vele supporters aanbeden wordt.

Het probleem bij Chelsea is dat ze moeten verjongen.

Daar zijn ze goed mee bezig, maar het is niet gemakkelijk om gevestigde namen af te serveren. Niettemin valt mij al maanden op dat Lampard al lang niet meer die wereldmiddenvelder van een paar jaar geleden is. Hij komt tempo te kort en houdt het spel meer op dan dat hij het bevordert. Het blijft wel een speler met een fantastische trap, maar in veel wedstrijden is hij een onzichtbare middenvelder.

12 december 2011 om 17:37

Lampard, Drogba Cole Anelka, Bosingwa, Malouda, Kalou het zijn allemaal spelers die in mijn optiek vervangen moeten worden.

Vind alleen Terry nog echt op niveau spelen, de rest is al op retour en andere voegen gewoon helemaal niks meer toe.

12 december 2011 om 17:56

Als er iemand niet op niveau speelt dan is het Terry wel. Lampard is juist onze beste middenvelder dit seizoen. Ook Cole wisselt zo zijn slechte wedstrijden om met hele goede wedstrijden. Mikel, Anelka, Kalou, Bosingwa, Hilario, Ferreira en Malouda zijn degene die Chelsea zo snel mogelijk moeten verlaten.

12 december 2011 om 18:07

Lampard ? Ik vind hem voor zijn niveau behoorlijk matig. En Terry juist op niveau... Maar misschien zie ik het beetje door een bril want ik zie Terry echt zolang mogelijk nog spelen, hij is echt iemand van Chelsea.

Maar kan me vinden in je namen.

12 december 2011 om 18:13

Nou, Lampard moet wel vervangen worden denk ik. Door zijn mentaliteit en wilskracht knokte hij zich weer terug en speelde hij een tijdje erg goed, maar de afgelopen wedstrijden was het al weer wat minder. Lampard moet in principe ook vervangen worden, maar dat wordt hij hopelijk al door Mceachran.

Terry is met deze 'nieuwe' tactiek weer erg sterk aan het spelen. Ik denk dat Villas-boas deze tactiek tot de winterstop (voor zover die er is in Engeland) hanteert en in januari spelers koopt waarmee hij aanvallend voetbal kan spelen. 1 á 2 spelers zullen dit dan zijn. Ik hoop zelf dat hij geen centraal verdediger koopt, maar een rechtsback. Waarschijnlijk gaat hij ook geen centrale verderdiger halen gezien zijn recente uitspraken. Dan kan hij volgend seizoen Hutch, Chalobah of Bruma erbij halen.

Mikel verdient trouwens toch niet heel veel? Dan zou die opzich nog goed als wissel verdedigende middenvelder kunnen fungeren voor een paar jaar.

12 december 2011 om 18:15

In de tijd dat de achterste linie zo ver naar voren stond was Terry zeer kwetsbaar. Dit komt doordat die linie op het middenveld stond, waardoor Terry er simpelweg uitgelopen werd door de tegenstander. Tevens laat hij hierdoor steken vallen en zijn passing is daardoor slechter. Terry was gewoon te langzaam voor dat systeem.

Sinds die achterste linie naar achteren gezet is (dus vanaf de wedstrijd tegen Newcastle) speelt Terry veel beter. Hij staat weer op de goede plek, lijdt minder balverlies en hij rent niet telkens achter de verdediging aan. De laatste 2 wedstrijden speelt Terry prima, maar daarvoor was hij maanden slecht.

Lampard is sinds zijn blessure minder geworden. Hij handelt trager, zijn passing is slechter. Maar alsnog is hij de enige 'oude speler' van dit jaar die tot dusver naar behoren presteert. Helaas is hij ook te traag geworden om dat aanvallende spel van VB te spelen. Lampard moet wel gewoon op de bank spelen. Hij is te wisselvallig: de laatste weken speelt hij namelijk weer minder. Zie daar liever een jongere speler.

12 december 2011 om 18:35

Precies, Mikel wil ik trouwens weleens zien op de rechtsback. Hij kan behoorlijk verdedigend dus ben erg benieuwd hoe hij het daar zal doen.

12 december 2011 om 18:38

Natuurlijk zien we allemaal graag Mceachran op Lampards positie. Maar als we reeel blijven dan kan het niet zo zijn dat Mceachran alle wedstrijden naar behoren speelt, Lampard is nog steeds gewoon goed en Chelsea-waardig. Mceachran moet beetje bij beetje gebracht worden, want nu kan hij het nog niet.

Tevens heeft Lampard ook een status waarbij hij niet gepasseerd mag worden, zoiets verdient onze legende niet. Terry al helemaal niet en dat weet Boas, het begin van het seizoen was hij zó slecht, maar omdat hij John Terry was bleef hij maar staan terwijl hij samen met Bosingwa de zwakste in de achterhoede was. Alleen als hij écht maar dan ook écht regelmatig de zwakste van het veld is, tot nu toe doet Lampard het niet zo erg slecht. Strooit met geweldige passes en scoort, een Mceachran kan dat ook maar dan in mindere mate. Josh moet verhuurd worden, het liefst aan Newcastle, Everton of Bolton.

Al verdiend John Obi een kwartje per jaar, hij verdient het gewoon niet om voor Chelsea te spelen. Zo zwak. Elke invalbeurt is een achteruitgang bij het spel.

12 december 2011 om 18:48

@drogbaa

Wil je hem niet zien op de plek van rechtsback ? Ik denk dat Mikel zomaar zijn mannetje daar kan staan. Vind hem een type Enoh alleen dan veeeeel minder lomp. Als hij het balletje gewoon afgeeft dan kan er weinig fout gaan lijkt me.

12 december 2011 om 19:00

Zijn verdedigende kwaliteiten zijn juist zijn slechtste kwaliteiten, en dan wil je hem in de achterhoede zien? Ik weet dat Bosingwa slecht is, maar Mikel kan er ook wat van hoor. Die jongen is altijd een aanvallende middenvelder geweest en dat zie je ook echt terug in die jongen, is veel te statisch, zijn balbehandeling en handelingssnelheid zijn zo traag als wat. Kan gewoon niet verdedigen.

Maar opzich heb je een punt, zijn aanvallende intenties en verdedigende taken kan er naar leiden dat hij op de back-positie het best functioneert. Denk alleen dat niemand daar in London er over nagedacht heeft, jij bent bij mij ook de 1e die er mee aan komt.

12 december 2011 om 19:20

Ik zie het liefst ook Lampard gewoon nog een tijdje staan hoor! Ik hoop echt gewoon dat hij het record van Tambling verbreekt en hij clubtopscorer aller tijden wordt. Dixon heeft ook gezegd dat hij hoopt dat Lamps hem inhaalt. Maar op den duur moet Lampard natuurlijk ook vervangen worden en als je hem er naast zet dan zie ik het liefst Mceachran minuten maken (liefst verhuurd worden eigenlijk).

Mikel vind ik verdedigend ook zwak. Hij maakt zelden tackles en Romeu is duidelijk een vooruitgang ten opzichte van hem. Hij lijkt me persoonlijk ook defensief te zwak voor de rechtsback-positie en waar Bosingwa het spel dan nog goed leest en veel ballen onderschept, zie ik Mikel dat ook niet doen. Het liefst zie ik dan over een tijdje Clifford als 2e verdedigende middenvelder maar dat is zonde voor zijn ontwikkeling.

12 december 2011 om 19:33

En dat als middenvelder he, geweldenaar onze Frankie. Is nog maar 26 doelpunten nodig om hem te evenaren, moet lukken.

Ik vind het een leuke clubexpert en hoe je de emoties beschrijft als fan van Chelsea (net als ik) de bekerwedstrijd en punten hebben zien verspelen. Ik geef je wel vijf ster, alleen vind ik dat jij de volgende keer een titel moet verzinnen die wat appart is. Een titel dat het verhaal nog mooier maakt. Want de titel die je nu hebt verzonnen klinkt nogal te simpel, maar dat neemt niet weg dat het een geweldige stukje is!

12 december 2011 om 18:17

Thanks voor de complimenten. De titel is inderdaad te eenvoudig en niet pakkend, ik zal hier voortaan op letten.

Ben helemaal met je eens! Je weet al hoe ik erover denk dus je krijgt gewoon 5 sterren.

Interessante clubexpert die zoals je al tegen Drogbaa zei, eigenlijk wat te laat is gepubliceerd. Zelf denk ik dat het een mix is. De spelers zijn gewoon niet goed genoeg en de tactiek past niet bij ze. Het is namelijk ook zo dat de spelers gewoon veel individuele fouten maken waardoor er tegengoals ontstaan. Van alle topteams hebben we de minste schoten op goal tegen en dus werkt de manier van verdedigen wel. Echter maken spelers als Luiz en Mikel gewoon 'blunders'. We hebben 17 doelpunten tegen, maar daarvan waren er 5 tegen Arsenal. Laten we die wedstrijd weg dan hebben we in 13 wedstrijden 12 tegendoelpunten. City, met de sterkste defensie, heeft in 14 wedstrijden 13 tegendoelpunten. Dan valt het eigenlijk nog mee hoeveel we er tegenkrijgen.

Het grote probleem ligt niet bij de verdediging alleen. Maar voornamelijk bij het middenveld. Daar zetten we te weinig druk waardoor het middenveld van de tegenstander de ruimte krijgt om hun aanvallers diep te sturen en op die manier gebruik te maken van onze hoge lijn. De fout van Villas-boas' tactiek zit hem dus voornamelijk in het feit dat we niet genoeg druk zetten en we vervolgens niet de verdedigers hebben om die aanvallers te stoppen.

Ik vermoed zelf dat we weer terug naar de oude tactiek gaan na Januari. Villas-boas heeft tot nu toe geweldige inkopen gedaan en ik verwacht dat hij dat in Januari weer zal doen en dan heeft hij wel de spelers om op die manier dominant en aanvallend te voetballen.

Leuk stukje !
Niet te druk maken, t 'helpt toch geen ene moer.

UP THE Blues !

De reden dat Chelsea niet meer het Chelsea van vroeger is dat er teveel oudere spelers rondlopen die niet meer goed genoeg zijn. Drogba, Lampard en Terry zijn daar de grootste voorbeelden van. Natuurlijk ook de grote man achter het succes, Mourinho heeft Chelsea veel te makkelijk laten gaan vind ik.

12 december 2011 om 23:12

Terry is de laatste weken weer geweldig. Hij verdedigt subliem, maakt geen fouten meer en werkt alles weg. Hij speelde daarvoor slecht doordat de achterste linie te ver naar voren stond. Hij is daarvoor te langzaam. Lampard is dit jaar onze beste middenvelder. Hij is inderdaad wisselvallig, maar geeft nog steeds goede passes. Lampard zal nooit vertrekken. Drogba zijn mentaliteit is gewoon slecht. Hij loopt erbij alsof hij alles al bereikt heeft en toont amper strijd. Alleen tegen Valencia zag je weer de oude Drogba.

Natuurlijk zijn de spelers van Chelsea te oud, maar de mentaliteit klopt gewoon niet. Met name bij Kalou, Malouda, Bosingwa, Drogba & Anelka mis je die mentaliteit. Zij tonen geen strijd, lopen erbij alsof het hen niet interesseert. Tevens klopt de tactiek niet. De verdediging is te langzaam om zo aanvallend te spelen.

Spelers als Bosingwa, Kalou, Malouda, Ferreira moeten zo snel mogelijk vertrekken, zij zijn te oud of de mentaliteit is slecht.

13 december 2011 om 07:20

Vandaag gewoon even heel erg nagenieten van de mooie zege van gisteravond !
Een ouderwets kokend Stamford Bridge, een wil om te winnen en een héle goeie opsteker voor de ploeg !!

Je hebt een paar kleine schoonheidsfoutjes, volgens mij is het lik m'n vestje en niet lek m'n vestje, maar dat zijn kleine dingen. Daarnaast vond ik het niet heel mooi dat je in kort tijdsbestek twee keer het belang van een 4-2-3-1 systeem benadrukt en ook twee keer de vrije rol van Mata daarbij vernoemd. Staat niet heel mooi. Ik ben geen groot fan van Chelsea maar verbaas me over hoe Villas-boas daar eigenlijk de glazen ingooit. Verdedigen is dit seizoen zeker niet het sterke punt terwijl ze in principe gewoon een wereldverdediging hebben. Zal ook wat in de kopjes meespelen. Ik geef je drie sterren.

Het bijzondere is, dat als je Chelsea vervangt door Inter, alles ook gewoon klopt...

Toch apart na mourinho, van mij 5 sterren.

13 december 2011 om 13:31

@ Pizzakoerier, Hehe ja, het ligt aan Mourinho! Klopt inderdaad, als ik Inter zie, lijkt het ook totaal geen team en is de motivatie slecht. Bedankt voor de sterren!

Ik doe het overigens op deze manier aangezien ik niet op jouw reactie kan reageren.

Ik vind dit een heel mooi stuk om te lezen mij heeft u overtuigd. Hopelijk komen er nu betere resultaten na de overwinning op het rijke Manchester City.

Van mij krijg je 5 sterren.

Prima CE. Ik vraag me enkel af of het wijzigen van de tactiek op de korte termijn wel het beste is. Ik dacht dat Chelsea met Avb een nieuwe lijn zou inzetten die op de lange termijn vruchten zou afwerpen. Barça is ook al decennia bezig om tot dit resultaat te komen. Ik dacht dat er met spelers als Mata en Romeu een nieuw tijdperk zou aanbreken waarbij aanvallend zou worden gespeeld, de achterste linie hoger zou spelen en er meer pressie zou worden gezet. Als ik een Chelsea supporter zou zijn zou ik daar persoonlijk lyrisch en hoopvol van worden. Ik heb liever een trainer die een prachtig systeem stapsgewijs implementeert dat op de lange termijn veel successen op zal leveren, dan een trainer die het beste maakt van het materiaal dat er loopt en dus op de lange termijn weinig betekent. Ik zou dan haast zeggen dat het aantrekken van Avb voor zoveel geld onnodig is geweest. Het is een briljante coach met als specialiteit het aanvallende voetbal maar het beste uit de huidige selectie halen zonder te proberen om vernieuwingen door te voeren kunnen er wel meer. Het systeem dat Barça speelt kan best in Engeland of Italië worden gespeeld maar het probleem is dat men te ongeduldig is. Hetzelfde geldt voor Roma en Luis Enrique. Persoonlijk heb ik niets met of tegen Chelsea maar ik vind het zonde dat Avb zijn tactiek inmiddels heeft gewijzigd. Natuurlijk gaat het nu beter maar ik heb niet het idee dat Chelsea van hieruit nog ver kan ontwikkelen. Het zag er hopeloos uit wat Avb de laatste weken bij Chelsea neerzette maar tijd is vereist. De automatismen moeten erin komen, het sneller denken, het controleren, rust bewaren en uiteindelijk domineren zijn zaken die gewoon veel tijd kosten. Veel Engelse clubs zijn gewend reactievoetbal te spelen en beheersen dat uitstekend. Ik ben ervan overtuigd dat je dergelijke teams onschadelijk maakt wanneer je ze de bal niet eens laat zien. Op een gegeven ogenblik raken ze uitgeput. Ze zullen de bal vast eens onderscheppen maar door meteen pressie te zetten en de achterste linie kort op het middenveld te zetten kan de tegenstander toch vrijwel niets uitrichten en moeten ze weer achter de bal aanhollen. Natuurlijk werden er de afgelopen maanden veel fouten gemaakt maar ik heb daar alle begrip voor. Romeu is logischerwijs de enige die kan spelen zoals ze dat bij Barça doen en Mata komt behoorlijk in de buurt. Ik dacht dat Chelsea die kant op wilde gaan met Villas Boas maar dan moeten ze hem wel de tijd en financiële middelen gunnen. Wie weet kunnen ze een Götze halen of nog eens een kijkje nemen in de jeugd van Barça. Ze moeten het allemaal nog doorkrijgen maar ik ben echt van mening dat het beter is om de ideeën die Villas Boas aanvankelijk over probeerde te brengen, meer kans te geven. Het resultaat op de lange termijn is het falen in een seizoen meer dan waard.

Qua mentaliteit kan het bij sommigen ook beter maar zijn dat nou niet net de spelers die rijp zijn voor vervanging?

Al met al zou ik Avb graag zijn aanvankelijke plannen zien doorzetten en in de winter en zomerperiode aankopen zien doen die daarvoor geschikt zijn. Het lijkt me toch een mooi en niet geheel onrealistisch om op die wijze met een vernieuwd Chelsea prijzen binnen te gaan slepen op de lange termijn. Dat dit dan het seizoen van de fouten, slechte mentaliteit en statische over de top spelers moet worden zij dan maar zo (met alle respect voor wat de iconen de afgelopen jaren voor Chelsea hebben betekend). Alles liever dan in een sleur blijven hangen en volgend jaar maar weer eens zien wat er gaat gebeuren. Jammer dat Avb zich onder de immense druk heeft aangepast aan de situatie.

Ondanks dat ik het niet helemaal met je eens ben las de CE prima weg. Vier sterren.

Heel vermakelijke CE die een balans weergeeft tussen feiten en jou mening.

Dat zijn in mijn ogen de mooiste Ce´s, als expert van Chelsea moet je verstand van zaken hebben. Het is voor mij duidelijk dat je dat hebt. Grammaticaal is er voor mij ook niet veel aan te merken (hoewel ik zeker geen expert ben) maar nee, vind het een prima stuk.

5 sterren

Goed stuk man. Je geeft duidelijk je mening en die heb je goed beargumenteerd. Ik ben het ook helemaal met je eens. Niks op aan te merken. Ook grammaticaal is het prima.

5 sterren!

Grammaticaal en structureel prima in elkaar gezet. Alleen Mata is geen David Silva.. Mata is een echte flankspeler. Kan dribbelen en voorzetten als de beste. Spelverdeler zie ik hem niet gauw worden bij Chelsea. Daar heeft hij teveel gebreken voor. Dan halen ze Lampard maar van de bank.

14 december 2011 om 12:26

Mata speelde tegen Liverpool op de flank en was totaal onzichtbaar. Alles ging fout en hij kwam totaal niet in het spelbeeld voor. In de tweede helft wijzigde VB zijn tactiek, speelde 4-2-3-1 met Mata achter de spits (met alle vrijheid) en Chelsea domineerde meteen. Mata zwierf rond door het veld en de spelers van Liverpool wisten niet wat ze met hem moesten doen.

Dit was niet de enige wedstrijd dat dit gebeurde. Ook in de Premier League wedstrijd tegen Liverpool gebeurde hetzelfde. Tuurlijk zijn Silva en Mata andere spelers, maar Mata heeft het wel degelijk in zich om het tempo, de creativiteit en de passing van Chelsea te verzorgen.

Lampard is tevens geen nummer 10. Ancelotti had dit vorig jaar een aantal keer geprobeerd en Lampard was totaal onzichtbaar. Hij handelt te langzaam om als nummer 10 te spelen en zijn creativiteit is op dit moment ook onvoldoende.

Prettig om te lezen wat ik ook heb beleefd. Geweldige clubexpert! 5 sterren van mijn kant.

Spelers moeten er volgens jullie uit? Ik denk dat het grote probleem is dat je een onervaren coach hebt. Iemand die het klappen van de zweep niet kent. Gooi Villas boas eruit en haal Hiddink terug, dat is een trainer en peoplesmanager en een tacticus

14 december 2011 om 15:53

Mourinho heeft bij Porto en Chelsea bewezen dat ervarenheid niet nodig is om succes te boeken. En kijk 'm nu, de beste trainer van de wereld. Het probleem ligt 'm echt in de spelers, zij kunnen de speelstijl van Villas Boas niet hanteren en zijn bovendien ook nog te oud of slecht. Villas Boas heeft in 4 maanden al meer gedaan voor de club Chelsea dan Mourinho en Hiddink bij elkaar in hun jaren op bedrijfsgebied. Op succesgebied nog niet, maar dat kan nog komen.

14 december 2011 om 17:29

Ja ik vind dat je Villas Boas, die een topteam had bij Porto, mag vergelijken met Mourinho. Nou weet ik ook niet of je dan voor een trainer, omdat de spelers niet kunnen omgaan met zijn systeem, al die mensen eruit moet werken en vervangen. Dan word je een soort Man City. De tacktiek moet gemaakt worden naar het spelersmateriaal en niet een tacktiek bedenken en dan voor miljoenen euro's spelers kopen.

14 december 2011 om 17:42

Gaan we ook niet doen, hoogstens om 1 of 2 spelers. Maar zij die kwaliteiten tekort komen of oud zijn moeten gewoon weg, zo simpel is het. Ze lopen de ontwikkelingen van jeugdspelers in de weg en met hun hoge salarissen zijn het aanslagen op de loonlijst van Chelsea.

Prachtige CE. Heb helaas geen tijd om nu nog een heel verhaal te schrijven en omdat dit de laatste dag is dat ik kan beoordelen geef ik je gelijk maar de sterren.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren