Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten haalt uit naar Seedorf: 'Zou niet met zo'n gozer willen werken'

Laatste update:

Marco van Basten is niet te spreken over de werkwijze van Clarence Seedorf, zo blijkt maandagavond bij het programma Rondo. De oud-middenvelder zou volgens Ruud Gullit in aanmerking moeten komen voor een functie bij Ajax, maar daar is Van Basten het niet mee eens.

In de uitzending geeft Patrick Kluivert, eveneens te gast bij het praatprogramma, desgevraagd aan open te staan voor een functie bij Ajax. Gullit zou dat geen slecht idee vinden en oppert daarnaast nog een naam voor de Amsterdamse club: Seedorf.

Gullit verbaast zich over de manier waarop we in Nederland naar mensen als Kluivert en Seedorf kijken. "Wat ik vervelend vind... Als zij in het buitenland komen, gaan er deuren open voor ze. Waar ze ook komen. Maar in Nederland..."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De oud-middenvelder van onder meer AC Milan en Chelsea weet dat Seedorf gesolliciteerd heeft bij Ajax, maar nooit een reactie kreeg. "Voor deze man moeten alle deuren toch opengaan? Ik snap er niets van."

Van Basten denkt echter wel te weten waarom Seedorf ogenschijnlijk niet in aanmerking komt voor een functie in de Johan Cruijff ArenA. "We hebben hem op heel veel manieren op de Nederlandse televisie gezien. Ik vind het gewoon een hele eigenwijze gozer", reageert de voormalig topspits.

"Dat is wel iets waar je een keuze in kant maken", vervolgt Van Basten. "Ik zou als werkgever niet met zo'n eigenwijze gozer... Hij is niet op een leuke manier eigenwijs, ik heb hem meegemaakt."

Gullit kan zich niet vinden in de lezing van Van Basten. "Ik vind hem juist goed eigenwijs", vertelt hij. "Ik heb hem meegemaakt bij de Commissie Mijnals. De KNVB heeft zelf aangegeven dat ze meer diversiteit wilden en dat is gelukt. We hebben nu een vrouw (Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal, red.), we hebben Nigel de Jong en we hebben Michael Reiziger", is Gullit tevreden over het werk van de commissie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Basten is hypocriet, die man is net zo eigenaardig en hypocriet als Seedorf.

1 april 2024 om 23:00

Van Basten denkt dat de wijsheid in pacht heeft. Hij was zelf een waardeloze trainer.

1 april 2024 om 23:10

Marco spreekt toch regelmatig wijze woorden, in tegenstelling tot Gullit. Ook heeft Van Basten genoeg ballen om toe te geven dat trainer zijn niks voor hem is.

1 april 2024 om 23:20

Van Basten wist in ieder geval van zichzelf dat hij een waardeloze trainer was en stopte ermee.Dat zelfinzicht is bij meneer Seedorf ver te zoeken. Die blijft liever overal falen en vervolgens de media bestoken met z'n calimero verhalen.

1 april 2024 om 23:26

Bij Van Basten heb ik altijd het idee dat hij graag spelers zo goed zou hebben gezien als dat hij zelf was. Spelers begrepen simpelweg Van Basten niet omdat hij sneller, een stap vooruit en anders dacht en daarom zo goed was maar kon dat helaas niet zo goed overbrengen. Van Basten wil het voetbal mooier maken, getuige ook z'n ideeën over spelregels die hij aankaartte bij de Fifa. Van Basten zit er niet voor zichzelf maar bij Seedorf krijg ik dat idee dan weer wel.

1 april 2024 om 23:28

Welke wijze woorden spreekt Marco volgens jouw? Heb Marco nooit op geen enkel wijze woord kunnen betrappen dan alleen alles afzeiken en te geloven in zijn eigen waanideeën. Betreft Seedorf, vind ik kwa eigenwijsheid een beetje op van Gaal lijken. Alleen van Gaal heeft zich kunnen bewijzen, waar dit bij Seedorf nog een beetje achterblijft. Bij Milan vond ik hem echt goed voetbal spelen, maar is ook door zijn eigenwijze weggestuurd.

1 april 2024 om 23:32

Seedorf een soort Van Gaal? Ga je mond spoelen.

1 april 2024 om 23:37

@myvision, kom nou, is lezen nou zo moeilijk voor je? Er staat toch duidelijk kwa eigenwijsheid. Daar doel ik op eigen plan, eigen denkwijze, eigen visie op na trekken. Alleen bij Seedorf is dit nog lang niet geresulteerd in successen.

1 april 2024 om 23:42

/van Basten zit er niet voor zichzelf maar bij Seedorf krijg ik dat idee dan weer wel/

Waarop is jouw idee dan gebaseerd?

1 april 2024 om 23:43

Ik kan heel prima lezen en ik ben het gewoon volslagen met je oneens. Van Gaal is in en tegen de pers super eigenwijs, arrogant en noem maar op alleen heeft dat een voornaam doel: een gezamenlijke vijand creëren voor z'n team zodat hij een team krijgt dat in elkaar geloofd en elkaar vertrouwd. Van Gaal steekt z'n nek uit om te presteren en daarom is hij een goede coach. En ja, dat vindt hij zelf ook. Seedorf heeft nog nooit wat gepresteerd maar zit er voornamelijk voor zichzelf, hij heeft geen idee hoe je een team maakt.

1 april 2024 om 23:45

@Tjeerd: Van Basten heeft bij de Fifa allemaal ideeën geopperd over spelregelwijzigingen en hoe je door zuivere speeltijd het voetbal aantrekkelijk en eerlijker maakt. Hij wil het voetbal door evolueren. Seedorf hoor ik voornamelijk over zichzelf praten.

1 april 2024 om 23:45

Pesso 100% eens, beetje jammer om dan iemand anders van hetzelfde te betichten.

2 april 2024 om 00:25

Bij Milaan is hij ontslagen, omdat Milan niet voor de titel speelde. Alle trainers na hem ook niet en deze werden ook ontslagen.

2 april 2024 om 07:56

@Musi26

Als je terug gaat kijken was Seedorf qua behaalde punten in wedstrijden zelfs de meest succesvolle coach in een rijtje van vijf coaches op rij. Tegelijkertijd zat er een duidelijke lijn in het voetbal.

Geloof zelfs dat hij op de derde plek zou staan qua behaalde punten in de competitie.

2 april 2024 om 08:26

Haha Niels jij maakt het wel heel mooi hoor. Genoeg ballen om toe te geven dat het trainersvak niks voor hem is? Je bedoelt: hij heeft wanhopig geprobeerd om invulling aan het vak te geven maar is ongenadig hard op zijn bek gegaan waardoor alle deuren definitief zijn gesloten toch?

2 april 2024 om 09:02

Dat van Basten een waardeloze trainer was is toch totaal geen argument.

2 april 2024 om 10:04

@pesso en dat had Marco zelf ook door op een gegeven moment en is toen gestopt met trainer zijn. Weinig (ex-)voetballers met zijn status die dat soort zelfreflectie hebben. Dus nee, Marco denkt zeker niet dat hij de wijsheid in pacht heeft.

2 april 2024 om 11:16

Musi26,

Je kan beter niet praten over dingen waar je niks over weet blijkbaar. Milan moest de Europa League halen en dat lukt Seedorf niet.

Overigens heeft hij het prima gedaan bij Milan. Toen hij instapte stonden ze op een 13e plek.

2 april 2024 om 20:41

Waardeloze trainer?
Het Oranje heeft nog nooit zulk mooi totaal voetbal gespeeld onder zijn leiding.
Bij Ajax en AZ waren de spelers gewoon niet slim genoeg om het te begrijpen.
Seedorf heeft een super staat van dienst als speler en als mens is het een behoorlijke filosoof maar geen trainer!!

2 april 2024 om 20:42

Oranje wel eens zien voetballen onder zijn leiding dan?
Kan Barca nog een puntje aan zuigen!

1 april 2024 om 23:12

Ik zou ze allebei niet in m'n organisatie willen, mag dat ook?

2 april 2024 om 13:06

nee, je moet kiezen tussen van Basten of Seedorf, en als je niet kiest krijg je voor straf Gullit.

1 april 2024 om 23:14

Maar hij vindt zichzelf ook niet geschikt. Dan is ie eigenlijk stiekem best consequent.

1 april 2024 om 23:45

Maar als ras echte Amsterdammer, daarnaast een Ajax hart. Zou je toch moeten zeggen ideale man op de ideale plaats. Ajax heeft een eigenwijze Amsterdammer nodig in plaats van een data Duitser die niemand kon, alle deuren gingen open in Amsterdam en kijkt wat ie heeft achter gelaten. Kom op juiste keuze Seedorf is een Ajax man met een eigenwijze style.

2 april 2024 om 08:31

Ajax heeft gewoon mensen nodig die goed zijn in hun vak. En waar die dan vandaan komt is totaal ondergeschikt. Ik heb liever Ten Hag dan Schip als trainer bijvoorbeeld.

Seedorf heeft overigens ook geen Ajax hart. Die kon niet snel genoeg vertrekken bij Ajax en heeft daarna ook niet meer achterom gekeken.

2 april 2024 om 10:06

" daarnaast een Ajax hart."

Is dit niet dezelfde Seedorf die na één goed seizoen direct naar Sampdoria ging? Ajax hart hoor.

2 april 2024 om 23:42

Seedorf is ook geen Amsterdammer.
Geboren in Suriname en opgegroeid in Almere.

Van Basten is anders zelf ook behoorlijk eigenwijs. Niet helemaal fair om dit dan te zeggen.

1 april 2024 om 22:59

Van Basten heeft mooie kansen gehad natuurlijk. Helaas voor hem is het niks geworden en ik geloof ook zeker dat hij eigenwijs is hoor. Maar we kunnen zeggen wat we willen over hem als je eerst bondscoach bent en hoofdtrainer van Ajax dan vind ik het toch wel knap dat je daarna nog gewoon bij Heerenveen en AZ zelfs nog als assistent trainer gaat werken. Ik vraag me af of gasten als Kluivert en Seedorf daar ook toe bereid zijn.

1 april 2024 om 23:09

Precies dit. Van Basten heeft zelfkennis. Hij hield zichzelf een spiegel voor en kwam er achter dat hij als hoofdcoach niet 100 procent geschikt was. En gaf dat ook toe.

1 april 2024 om 23:18

@memphisdepay, Kluivert heeft best vaak als assistent trainer of met beloften gewerkt, een stuk vaker dan dat hij hoofdtrainer was

1 april 2024 om 23:20

Heel bijzonder vind ik het niet. Hij moet ook gewoon werken en geld verdienen. In zijn actieve jaren verdiende hij nou ook niet zo heel veel zoals voetballers dat nu wel doen.

1 april 2024 om 23:29

@linley, ook dat. En over eigenwijsheid gesproken. Van Basten is daarvan ook 10 miljoen kwijtgeraakt omdat hij zo eigenwijs was om niet naar zijn financiele adviseurs te luisteren en op het meest slechte moment zijn beleggingen uit te cashen

1 april 2024 om 23:30

@Primetime,

Klopt natuurlijk hoor. Maar toen hij eenmaal de kans had bij Ajax om trainer van de 019 te zijn was hij een week na zijn presentatie alweer naar PSG. Dat Ajax hem geen hoofdtrainer maakt vind ik dan ook niet raar, niet op basis van die actie maar hij heeft toch echt helemaal niks laten zien als trainer de afgelopen 5-6 jaar.

Gasten als van Bommel, van Nistelrooy, de Boer, van Bronckhorst, van Persie, etc. Voor hun was er een club en een doel. Als je dat traject niet wil afleggen zul je het toch eerst een keer bij een kleinere club moeten laten zien.

1 april 2024 om 23:41

@memphisdepay, klopt dat hij vertrok maar dat zie ik meer als iets van, misschien komt deze kans nooit meer voorbij, dan dat hij zich ergens te goed voor voelt. Dat gevoel heb ik namelijk totaal niet, gezien dat hij al een stuk of 5/6 assistentbaantjes heeft gehad. Het ging verder toch niet om of Kluivert gevraagd zou worden voor een functie als hoofdtrainer? In de tekst staat het gewoon een functie binnen Ajax

2 april 2024 om 00:09

Ik zeg ook niet dat hij zich ergens te goed voor voelt. Maar of hij de meest handige keuzes heeft gemaakt betwijfel ik, puur kijkend naar zijn trainerscarriere. Een functie bij Ajax zou zo geregeld moeten zijn zou je toch zeggen voor zo’n man. Maar denk toch dat hij wel een grote functie wil.

2 april 2024 om 00:31

@memphisdepay, geen idee wat er nog open/mogelijk is, waar denk jij dan aan? Ik bedoel bij de onder 8/9/10 zal er vast wel ergens een trainer weggaan maar kan me voorstellen dat met kinderen werken weer echt iets anders is, waar hij miss helemaal geen zin in heeft. Helaas was de functie spitsentrainer een paar dagen voordat Kluivert wegging bij Adana, net vervuld. Bij Jong Ajax heeft Vos contract tot 2025

1 april 2024 om 23:12

Oké, en? Wat maakt het uit als Van Basten ook eigenwijs is? Het gaat nu over Seedorf?
Typisch op-de-man drogredenen zie ik hier in de commentsectie

1 april 2024 om 23:19

Ik werk graag met eigenwijze mensen; ze stellen zaken ter discussie en zijn bereid zaken te veranderen.
Het moeten wel handelbare, eigenwijze mensen zijn.

1 april 2024 om 23:29

Dit deel ik helemaal met je. Daarbij denk ik dat Van Basten niet een onhandelbare eigenwijze vent is: hij komt met ideeën over zuivere speeltijd en andere spelregelwijzigingen om het voetbal eerlijker en aantrekkelijker te maken. Dat doet hij dus voor het voetbal en niet voor zichzelf.

Ook is hij volgens mij nergens ontslagen. Bij Ajax hield hij de eer aan zichzelf, bij Oranje waar hij uiteindelijk erg veel pech had vanwege het persoonlijke drama rondom Bouhlarouz op een verder echt goed EK idem, bij Heerenveen deed hij dat en bij AZ maakte hij van zichzelf een assistent terwijl hij als hoofdtrainer was aangenomen.

2 april 2024 om 13:58

Hoezo niet fair? Hij geeft zijn mening en zal over zichzelf hetzelfde zeggen verwacht ik eerlijk gezegd.

Nou bij AC Milan waren ze toen heel snel klaar met de "goed eigenwijze", kortstzittende trainer ooit?

2 april 2024 om 00:31

Met een Milan logo verwacht je toch iets meer inhoudelijke kennis. Hij is net als bijna al zijn opvolgers ontslagen voor het niet halen van niet realistische doelstellingen. Men dacht in die tijd dat ze nog steeds de beste waren. Echter zonder Berlusconi zijn geld was dit gewoon niet meer mogelijk.

2 april 2024 om 00:52

Even opzoeken wat al die spelers destijds over hem hebben gezegd. Waren er echt veel. Zelfs Nigel de Jong uitte openlijk z'n kritiek. Het lag niet alleen aan z'n prestaties dat ze blij waren dat ze van hem af waren. Wat Kevin Prince Boateng vertelde over hem in een podcast vat het goed samen.

2 april 2024 om 05:53

Precies dit ForzaRomale. Maar blijkbaar mag je niks kritisch zeggen over Seedorf, want dan wordt je meteen aangevallen door leden met "hij is een legende", "meest succesvolle nederlandse voetballer" bla bla bla. Dat maakt je nog geen goede trainer of geschikt voor een technische functie. Er zijn genoeg voorbeelden van Seedorf waaruot blijkt dat het een bijzonder onprettig persoon is om mee samen te werken. Zo ook aldus zijn spelers destijds inderdaad.

Van Basten heeft groot gelijk.

Oude mannen die met elkaar ruzie maken publiekelijk is a bad look

2 april 2024 om 09:06

Ruzie? Het is een programma waar meningen worden gedropt. Niets mis mee. Als de beste mannen dingen vertellen die we zelf ook zien of ervaren is er toch geen enkele discussie. En doordat iemand ergens anders naar kijkt kan dat je horizon verbreden. Ook al ben je het er niet mee eens.

Wat mij betreft is zeker Kluivert een echte Ajax-held. Ik ga er uiteraard niet over, maar als ik het mocht kiezen zou hij altijd welkom zijn.

Ik geloof dat Bosman al als spitsentrainer met Brobbey en misschien ook wel Rijkhoff aan de gang gaat, anders zou dat zeker een goede optie zijn wmb. Of Jong Ajax als Dave Vos doorschuift als assistent.

1 april 2024 om 23:28

Welnee. Kluivert zou trainer worden van de A1. Had al getekend voor twee jaar. Maar kon technisch directeur worden bij Psg en weg was ie. Nog voor ie begonnen was.
En nu wil ie een nieuwe kans bij Ajax. Nee, bedankt.

Heb Seedorf meerdere keren op TV gezien. Seedorf komt zelfingenomen, arrogant en eigenwijs over vind ik. Hij komt heel naar over. Dan kun je nog 80 CLs gewonnen hebben maar dan ga je het nergens lang volhouden. En dat bleek ook want zelfs bij z'n geliefde AC Milan waren ze al na een aantal maanden klaar met hem. Nee, deze man moet je ver van Ajax verwijderd houden. Kluivert, Bogarde en Reiziger zijn wel mensen die ik graag binnen Ajax een bepaalde rol zie vervullen.

1 april 2024 om 23:24

Inderdaad, en hij is natuurlijk veel meer een AC Milaan-man dan een Ajax-man. Na 1 seizoen basisspeler vond hij zichzelf als 18-jarige te goed voor de eredivisie en wilde hij meer van de wereld zien dan Amsterdam. Dat mag, al vond ik dat toen al ondankbaar na de Ajax opleiding en de kansen die hij als 16-jarige al kreeg in het eerste. Maar dan zou het wel bizar zijn als hij 30 jaar later meteen in een belangrijke functie kan terugkomen als hij een keer een brief schrijft.

2 april 2024 om 00:03

Er nog steeds over vallen dst ie op zn 18e vertrok vind ik na 30 jaar kleinzerig, zeker als je ziet wat hij elders allemaal heeft gepresteerd. Als hij de kwaliteiten zou hebben om een rol te vervullen zou hij ergens een kans moeten krijgen, maar als hij blijkbaar te eigenwijs is om met veel anderen om te gaan stopt het ook snel. Dat doet niets af aan zijn toch legendarische carriere als voetballer maar dan moet Ajax daar van weg blijven. Samenwerken is ook een kunst.

2 april 2024 om 00:24

Dat vond Brobbey ook, die kwam na een seizoen echter met hangende pootjes terug omdat hij het niet kon waarmaken in Duitsland. Seedorf echter weten we allemaal heeft het sportief meer dan waargemaakt.

2 april 2024 om 00:33

Ook logisch dat hij wegging. In die tijd had je namelijk kleur contracten bij Ajax. De spelers met een kleurtje verdiende vele vele malen minder dan de andere spelers.

2 april 2024 om 01:13

Musi, jij weet net zo goed als iedereen dat er geen kleurcontracten waren bij Ajax. Ajax had 3 contracten (A, B en C). De spelers die al wat langer bij Ajax in de basis stonden en de allerbelangrijkste spelers, die waren doorgegroeid naar A (Blind als aanvoerder, de broertjes de Boer, Overmars, Litmanen en Van der Sar). De rest van de selectie had een B-contract en in die tijd hadden de jongste spelers een C-contract. Uit de basis waren dat Reiziger, Bogarde, Davids, George op een B-contract en Kluivert op een C-contract. Daarvan stond Davids op de nominatie om door te stromen naar een A-contract bij een vertrek van 1 van die anderen. Kluivert zou doorstromen naar B. De grap is dat Reiziger en Bogarde niet als grote namen binnenkwamen, maar juist als spelers die nog alles te bewijzen hadden en op een andere positie werden gezet door Van Gaal. George kwam ook niet als grote naam binnen. Davids, George en Reiziger hoorden daarnaast ook nog eens bij de jongste spelers in de basis, met Kluivert. Alleen Bogarde was al 25.

2 april 2024 om 07:19

@laak, mee eens als hij aantoonbaar de kwaliteiten zou hebben zou je hem meteen erbij moeten nemen. Maar dat gevoel heb ik niet. Dan zou je hem moeten nemen voor het Ajax-DNA en ik weet niet of het kleinzerig is maar diordat hij zo snel wegging plaats ik hem niet in hetzelfde rijtje als een Van ‘t Schip die wel een kans kringt binnen de organisatie ondanks dat ik niet volledig overtuigd ben.

Seedorf is ook niet echt het zonnetje in huis en wordt nogal vijandig bij tegengas. Geen idee of ie in een professionele setting ook zo is, maar hij komt op mij over als een nogal moeilijke man wanneer je niet honderd procent op zijn lijn zit.

Jammer dat deze discussie het programma overschaduwde want ik had meer van Kluivert willen horen en die had hier helemaal geen zin in.

Ja hier in Nederland wil niemand met hem werken en Van Marwijk en Van Basten hebben hem gewoon zijn droom afgenomen maar de grootste coaches ter wereld als Ancelloti hebben hem jarenlang in de basis gehad.

Ik neem Ancelotti toch wel iets meer serieus dan de 2 hierboven als coach. Seedorf is vast wel eigenwijs maar daarom ben je coach he je moet met veel verschillende karakters om kunnen gaan en dat kunnen deze mannen niet. Ik vind ze gewoon slap.

Mourinho gaf aan toen hij coach bij Inter was dat hij soms de training laat in de middag begon omdat hij wist dat Maicon een kater had. Dit zijn echte coaches die kwaliteit boven alles zetten en zorgen dat je het beste talent tevreden houd zodat je de beste resultaten kan bereiken.

Misschien daarom dat Nederland nog nooit een WK heeft gewonnen met deze hele vreemde mentaliteit.

En moet je nagaan he, dit is niet eens een discussie over zijn professionaliteit, want daar word niet eens aan getwijfelt Seedorf traint nog steeds en is nog steeds topfit. Het is geen Balotlli, Ronaldinho of R9 dit of te veel uit gaan of te veel eten. Hij doet absoluut geen gekke dingen die heel veel andere voetballers wel hebben gedaan net als bijvoorbeeld Suarez met zijn bijten of racisme.

Nee Seedorf is een top professional die overal word gerespecteerd en geroemd behalve hier in Nederland.

Het is echt een schande.

2 april 2024 om 00:10

Seedorf wordt zeker wel gerespecteerd vanwege zijn voetballende kwaliteiten en zijn verdiensten. Niemand die daar over twijfelt. Zijn prijzenkast en cv zegt genoeg.

Ben het wel eens met van Basten. Seedorf is gewoon een narcistische man. Laat hij zien in interviews en bleek ook na zijn periode als trainer in Milan. Nou heb je dat wel meer in de voetballerij, maar Seedorf heeft ook niet echt bewezen dat te kunnen compenseren met prestaties. Een functie voor Kluivert lijkt me veel logischer. Die kan veel beter met mensen door een deur en heeft de functies die hij heeft gehad ook succesvoller uitgevoerd.

Wauw, dat zit diep bij v Basten...en Seedorf heeft in de weinige interviews nooit gesproken over hem...met pek en veren is deze pannekoek overal weggestuurd en nubdit zeggen!

2 april 2024 om 07:41

Een pannekoek vind ik iemand die maar wat neer kwakt op internet zonder enige kennis van zaken.
V.Basten is nergens weggestuurd, hij is zelf opgestapt(NL/Ajax) of heeft uit zichzelf een stap terug gedaan(AZ/tFean). Maar hij is nooit weggestuurd! Dit in tegenstelling tot Seedorf!

2 april 2024 om 09:08

Toen een bewust persoon in een evenementen hal toegeschreeuwd werd dat hij een pannekoek was, nm ik dat gelijk aan voor de waarheid, maar ik begrijp nu dus dat ik geen kennis van zaken heb. Maar inderdaad ...heel veel respect voor iemand die heel veel karakter toont door overal maar weg te rennen en nu zichzelf als een of andere Goeroe neerzet.
Een slak heeft zelf meer ruggegraat, maar dat is dus van iemand zonder enige kennis van zaken.

Wat helemaal grappig is..v Basten heeft mogen falen...en niet zo zuinig ook!

2 april 2024 om 10:43

En is zelf opgestapt. Dat is een verschil.

En daarnaast is er niks mis met falen zolang je de consequenties maar kunt aanvaarden.

2 april 2024 om 12:14

Heitinga heeft de kans gekregen om te falen....reiziger Niet.

De reden zou kunnen zijn dat Heitinga meer kwaliteit had dan Reiziger...maar dat heb ik niet kunnen zien.....en we zullen het ook nooit weten omdat Reiziger die kans niet kreeg

Aan deze opmerking zie je in alles dat de heer Marco Il Presidente niet kan uitstaan.

Marco is een hele grote meneer maar Seedorf een nog grotere meneer want die houd netjes zijn mond over Marco en Bert.

Als er een rancuneus is dan is het Marco

Ik zie veel reageerders van Basten aanpakken, maar de man heeft toch gewoon gelijk? Seedorf is ontzettend eigenwijs, dat hebben we vorige week nog kunnen zien. Een hele nare energie en manier van communiceren.

Van Basten heeft gewoon gelijk. Als je Seedorf hoort praten dan verteld hij heel veel maar zegt helemaal niets. En hij denkt dat hij zelf het voetbal heeft uitgevonden. En altijd maar aanhalen dat gekleurde trainers nergens een kans krijgen...kijk eens wat voor kansen hij zelf heeft gehad, wat een bullshit. Ben het niet altijd met van Basten eens, maar in dit geval wel. In het buitenland zo geliefd, waarom is ie dan nergens in het buitenland trainer?

Van Basten is zelf wel eigenwijs maar wel in een gematigde vorm.

Seedorf is een zeer intelligente man, welbespraakt maar te zeer overtuigd van zichzelf, en echt een flink tandje eigenwijs.

Ik denk Seedorf wel te begrijpen dat hij zich niet voldoende gewaardeerd, gerespecteerd en gezien voelt. Maar de manier hoe hij hiermee omgaat valt bij velen niet in goede aarde en daarmee schiet hij zichzelf in de voet en kan weer opnieuw beginnen om te proberen wel gerespecteerd te worden.

Gullit is een aardige gast, vrolijke babbelaar maar ziet ALLEEN maar kleur, voortdurend bezig om mensen met een kleurtje te pluggen.

Kap daar nou eens mee Ruud!
Wees niet zo geobsedeerd bezig met kleur.

Ruud, weet je dat jij net zoveel blank bent als dat je gekleurd?
Je bent in Nederland geboren.
Je hele wezen is Nederlands tot in je kleine teen.
Je spreekt Nederlands.
Je kunt geen Surinaams spreken.
Kortom: Jij bent een echte Hollander!

Je bent half blank en half gekleurd.
Dus doe niet zoveel moeite om bij de gekleurde mensen te horen, je hoort bij allebei.

2 april 2024 om 10:42

Het niet zien van kleur heeft tot nu toe als resultaat dat voorkeur word gegeven aan mensen "zonder" kleur!
En als je "geen" kleur hebt zie je ook niet dat mensen met een kleur simpel dezelfde kansen willen als mensen "zonder" kleur.
Ik ben ervan overtuigd dat als mensen van kleur net zoveel kansen zouden krijgen als van geen kleur het falings percentage net zo groot zou zijn, alleen is het standaard argument dat er voor kwaliteit gekozen word en niet voor kleur!
Ik zie nog geen bewijs dat kwaliteit de doorslag in succes geeft..wel kwantiteit!

Ohja....half gekleurd is NIET blank..

2 april 2024 om 12:08

zie mijn reactie hierboven

2 april 2024 om 20:13

/ruud, weet je dat jij net zoveel blank bent als dat je gekleurd?
/
Dat weet Ruud Gullit heus wel, maar die bepaalt de "spelregels" niet.
Want hoe we het willen wenden of keren: Ruud wordt als een donkere Surinaamse man gezien.

/Je bent half blank en half gekleurd.
/
Zo had ik het ook graag gezien, maar de realiteit vertelt ons iets anders.

Ruud Gullit kreeg vroeger als bijnaam de zwarte tulp, en wordt regelmatig genoemd als zijnde donkere trainer die wel de kansen kreeg.
Memphis Depay wordt als een donkere jongen gezien.
Henk ten Cate wordt als donkere trainer gezien.
Virgil van Dijk is een hele mix, maar wordt als donkere jongen gezien.
Pierre van Hooijdonk is half Marokkaans half Nederlands, maar wordt nog steeds door velen als een donkere Surinaamse man gezien.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar je snapt misschien wel wat mijn punt is.
Het is geen kwestie van moeite doen om bij de "gekleurde" mensen te willen horen.
Bovengenoemde voorbeelden worden door anderen in dat hokje gestopt, en het is dan ook niet (alleen) Ruud die kleurt ziet, maar juist de mensen die ontkennen dat ze kleur zien.


Natuurlijk vindt Gullit Seedorf een topper. Gullit vindt iedereen met een kleurtje per definitie een topper.

2 april 2024 om 10:41

Helemaal mee eens, en staat gelijk vooraan als ie Ajax af kan branden

2 april 2024 om 12:29

Helemaal mee eens, hij is de enige die aan een kleurtje denkt..de rest denkt alleen aan room blanke medemensen.

Maar ik begrijp dat niemand aan een kleurtje moet denken...want dan komt het vanzelf!

LOL

Stel dat alle coaches waaronder Seedorf heeft gevoetbald zoals v Basten hadden gedacht. Hoe zou de carrière van Seedorf vandaag de dag eruit hebben gezien. Stel dat een Ancelotti niet met grote persoonlijkheden om zou kunnen gaan. Hoe zou zijn carrière als coach er vandaag de dag eruit hebben gezien. Zeggen dat je geen hoofd coach meer wilt zijn omdat het teveel gedoe is, vind ik bij v Basten een slap excuus. Hij is gewoonweg een pannenkoek die niet met mensen om kan gaan. Zijn persoonlijkheid staat hem in de weg om bijvoorbeeld met types als Seedorf om te kunnen gaan. Wel alle lof en respect ontvangen maar geven, ho maar. Seedorf een irritante gozer noemen alsof het een klein kind is zeg genoeg over zijn persoonlijkheid. Echt heel jammer.

Jammer dat VZ eigenlijk quote maar dan niet volledig. Sterker nog v Basten zei dat hij zichzelf ook een eigenwijze zak vindt en dus eigenlijk geeft hij indirect een complimeny aan Seedorf door te stellen dat alleen de grootste zo eigenwijs en koppig zijn.

Een eigenwijze zegt eigenwijs dat de ander eigenwijs is? Zelf waardeloos gepresteerd.

De ander accepteren is gewoon heel moeilijk voor sommige mensen. En dan vooral accepteren dat diegene een baan krijgt dat gelijkwaardig is aan de joune. Dan heb ik het nog niet eens over een hogere functie.

Ja, laten we Seedorf er neerzetten. Gaan ze bij Feyenoord en PSV alleen maar blij mee zijn.

Marco, it takes one to know one

Seedorf is heel charismatisch, maar ik ben het met Van Basten eens. Goed voorbeeld hiervan was Seedorf bij College Tour, daarin werd duidelijk hoe tenenkrommend zelfingenomen Seedorf is. En ik hoop toch echt dat het geheugen van de wat oudere lezers op voetbalzone het matenloos eigenwijze gedrag van Seedorf in Oranje (o.a. penalty's opeisen, op 10 lopen als rechtshalf) nog voor de geest kunnen halen (terwijl hij bij Milan gedisciplineerd speelde).

Van Basten moet niet zo zuur doen. Jammer vind ik dat. Personen als Kluivert en Seedorf verdienen zeker meer krediet en had hun beide graag bij Ajax terug gezien. Dit zijn personen met een groot netwerk en internationale ervaring zowel in voetbal als in zakenwereld. Ajax zou nu gewoon balletje moeten gooien naar hun. En EtH als trainer halen zou mooiste scenario zijn.

van Basten hier hierin volledig gelijk, echter valt hij zelf ook in deze categorie!

Dat diversiteit als een soort superconcept wordt ingezet als het ultieme doel in de samenleving is heel erg beangstigend en fout. Niemand met een stel werkende hersenen zou hier achter moeten staan.

Wat heeft Seedorf gedaan, dat Van Basten hem niet moet

Kluivert is iemand die, ondanks zijn turbulente verleden, voetbaltechnisch wat toe zou kunnen voegen aan Ajax. Hij heeft ervaring opgedaan bij Barcelona en PSG en is ook een grote naam en een echt Ajacied. Bij Seedorf heb ik altijd het idee dat het vooral om Seedorf draait, terwijl samenwerken juist belangrijk is in dat soort functies.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren