Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van de Looi neemt per direct afscheid van Willem II

Laatste update:

Erwin van de Looi is niet langer de trainer van Willem II. De club uit Tilburg communiceert dat de 46-jarige oud-verdediger ‘na indringende gesprekken’ met zijn omgeving heeft besloten om per direct te vertrekken bij De Tricolores.

“Hoewel we ons vorig seizoen al snel veilig speelden, we ook dit jaar handhaving weer volledig in eigen hand hebben en we de halve finale van het bekertoernooi bereikt hebben, moet ik helaas constateren dat het sentiment na mijn aangekondigde vertrek aan het einde van het seizoen volledig is omgekeerd”, legt Van de Looi uit.

“De supporters steken te veel energie in Erwin van de Looi in plaats van het steunen van de ploeg. Dit helpt het team zeker niet in de komende beslissende fase van het seizoen. Daarom heb ik deze moeilijke en voor mij zeer teleurstellende beslissing gemaakt. Ik wil de spelers en staf bedanken voor de zeer prettige samenwerking de afgelopen anderhalf jaar én de warme steun in de afgelopen dagen. Ik wens de club Willem II voor de toekomst al het beste.”

De cijfers van Erwin van de Looi bij Willem II.

Technisch directeur Joris Mathijsen ‘betreurt’ de ontstane situatie: “Maar we respecteren de keuze van Erwin om nu te stoppen. Daarnaast willen we hem bedanken voor zijn betrokkenheid bij en inzet voor de club gedurende de afgelopen anderhalf jaar. We wensen Erwin veel succes bij de zoektocht naar een nieuwe club.” Reinier Robbemond neemt het stokje voorlopig over en zal zaterdag bij de thuiswedstrijd tegen PSV op de bank zitten bij de Brabanders.

Van de Looi maakte in januari bekend zijn contract niet te verlengen en in een statement eisten supportersgroeperingen onlangs het directe vertrek van de ex-coach van FC Groningen: “De conclusie is hard, maar heel duidelijk. Wij herkennen Willem II niet meer. Onze club, onze trots dreigt door passanten ter ziele te gaan. Dit laten we niet gebeuren”, viel er onder meer te lezen. “Sinds de komst van deze trainer hangt er een negatieve sluier over het voetbal van Willem II. De trainer heeft geen binding met de club of de supporters. Hij staat teleurgestelde supporters ook niet te woord.”

Algemeen directeur Berry van Gool en de technische man Mathijsen noemden het gezamenlijke statement van een deel van de supporters afgelopen woensdag ‘onmenselijk, ongepast en niet in de geest van Willem II’. De club zei te begrijpen dat de huidige vijftiende plaats in de Eredivisie als zorgelijk wordt gezien, maar riep de fans op om rustig te blijven: “We staan nog steeds vijf, zes punten los van de streep en hebben een beter doelsaldo.” Willem II heeft vijf punten meer dan FC Twente en Sparta Rotterdam en zes punten meer dan hekkensluiter Roda JC Kerkrade.

Een begrijpelijke beslissing van Erwin van de Looi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Gezwicht voor de druk van de supporters, zo lijkt het..

8 maart 2018 om 09:24

Vind het wel een slimme beslissing om te zwichten voor de druk van de supporters. Als je met deze selectie 5 punten boven de streep staat en de halve finale van de beker haalt, dan doe je het qua resultaten gewoon prima. Als dit voor de supporters nog niet genoeg is, omdat ze aanvallender voetbal willen zien (ook begrijpelijk), dan kun je beter de eer aan jezelf houden en de criticasters op de resultaten wijzen.

8 maart 2018 om 10:00

En als hij aanvallender had gespeeld en daardoor onder de rode streep terecht was gekomen, waren de supporters daar weer boos over...

8 maart 2018 om 10:55

Ligt er een beetje aan aan wie je het vraagt. De meeste Willem II supporters beseffen denk ik echt wel dat ze hun team vaker gaan zien verliezen dan winnen. Iedereen tevreden houden gaat sowieso nooit lukken, maar het grootste probleem dat de supporters nu met hem hadden was dat het voetbal niet past bij het beeld dat zij van hun club hebben. In hun ogen staat Willem II voor aanvallend voetbal en als je dan dat hele klote eind van Tilburg naar Heerenveen je clubje achterna reist en je ziet ze vervolgens niet één keer op goal schieten. Dan kan ik de frustratie best wel begrijpen.

8 maart 2018 om 10:58

Nee hoor, met aanvallend voetbal onder de streep eindigen wordt gewoon geaccepteerd. Sterker nog, Streppel degradeerde met aanvallend voetbal naar de Juup, mocht gewoon blijven, en de selectie en trainer gingen onder applaus de laatste wedstrijd het veld af.

8 maart 2018 om 11:11

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1927691373/wille... ii kansloos tegen vitesse, degradatie vrijwel onafwendbaar.aspx

@totalbb toen werd er geen actie opgezet door de 5 supportersverenigingen

8 maart 2018 om 13:28

Duidelijk allochteun en chocozijler, dan neem ik mijn woorden terug. Excuses, ik ben PSV'er en wij hebben nou eenmaal een heel andere cultuur. 😉

Tja, hopelijk verbetert het voetbal hierdoor, maar een trainerswissel 8 wedstrijden voor het einde, is zelden succesvol...

8 maart 2018 om 09:04

Een trainerswissel, op zichzelf, is zelden succesvol.

8 maart 2018 om 09:08

Klopt, maar hoe korter de tijd, hoe minder kans op succes.

8 maart 2018 om 09:17

Tis wat ik hieronder zeg. Vanaf het moment dat duidelijk was dat hij aan het einde van het seizoen wegging was zijn lot eigenlijk bezegeld.

8 maart 2018 om 09:24

Klopt, dat is over het algemeen niet de beste situatie om in te zitten. Toch denk ik niet dat dat hier het belangrijkste probleem was. Het spel onder van der Looi is al vanaf dag 1 een doorn in het oog van de supporters.

Maar goed, we zullen zien wat er gebeurt...

8 maart 2018 om 11:11

Hangover96

'ladingen clubs'? Dat betwist ik. Dat het voorkomt, dat geloof ik best. Vandaar ook dat ik zei dat het 'zelden' helpt. Anders had ik wel gezegd 'trainerswissels helpen nooit!'.

Er is onderzoek naar gedaan. Het zogeheten 'korbach effect' zoals we dat ooit noemden vanwege het 'schokeffect' dat een trainerswissel met zich mee zou bengen, bleek gewoon niet te bestaan. Sterker, in verreweg de meeste gevallen zijn de resultaten ná een trainerswissel eerder slechter dan beter.

Ik geloof absoluut dat jij best voorbeelden kunt noemen nu van gevallen waarin een club wel baat had bij een wissel (halverwege een seizoen dan), maar dat jij er 'ladingen' kunt noemen dat geloof ik niet.

Onvermijdelijk. En ook iets dat we allemaal aan hadden zien komen. Het gezag van een trainer waarvan bekend is dat die vertrekt is nu eenmaal volledig weg. Spelers gaan zich dan nooit meer voor 100% voor je inzetten. Dit is dan het gevolg.

8 maart 2018 om 09:32

Ze voetballen voor de club en niet voor de trainer, dus snap niet wat je bedoelt?

8 maart 2018 om 09:52

Contractueel voetballen voetballers inderdaad voor de club maar spiritueel/mentaal is het vaak zo (als het goed is tenminste) dat (goede) trainers erin slagen spelers nog net wat extra's te laten brengen en geven. Zat spelers zeggen constant dat ze 'voor trainer X of Y een stapje harder lopen'.

En het is echt een bekend fenomeen dat betaald voetballers nu eenmaal mensen zijn. Mensen in die zin dat ze, als professioneel voetballers, ook hun eigen agenda's hebben. Willen misschien naar een andere club, moeten zich in de kijker spelen, gaan dus misschien anders spelen dan de trainer van ze vraagt (want die kijkt naar het teambelang, wat kan strijden met het belang van die individuele speler die juist meer zijn eigen kwaliteiten wil etaleren om op te vallen), er kunnen allerlei zaken meespelen.

En als de trainer volgend seizoen óã³k nog trainer is, dan richten die spelers zich eerdre tot de wensen van die trainer (omdat ze weten dat ze dan op de bank of tribune terecht kunnen komen) dan wanneer ze weten dat die trainer toch vertrekt. Want dan trekken die spelers zich vaak niets meer aan van die trainer, want volgend seizoen staat er weer iemand anders.

Dat betaald voetballers uiteindelijk hun brood verdienen met voetbal dat moet je niet uitvlakken.

Ik mag dan hopen dat gesprekken in de privé sfeer niet betekend dat ze bedreigd zijn. Dat is nooit een goede keuze. En ondanks de matige prestatie in de comp heeft hij toch een wereld prestatie in de beker neer gezet

8 maart 2018 om 09:07

Ik vind dat Willem II ongeveer presteert hoe je van ze mag verwachten in de competitie. Het is nou eenmaal een degradatiekandidaat in zowel selectie als financiën. Niet iedereen kan een VVV of Excelsior zijn die met minimaal budget weten te stunten met een middenmootplek.

Desondanks kan het voetbal zeker een hoop beter, en heeft van der Looi in zijn seizoenen Groningen en Willem II laten zien flink inspiratieloos te zijn.

8 maart 2018 om 09:22

Nou ja, wereldpreststie.. met wedstrijden tegen Apeldoorn, RKC en Roda kom je al een heel eind. En wat ze tegen Feyenoord lieten zien was bedroevend!

8 maart 2018 om 09:26

Inderdaad, waarbij de overwinning op Roda wel bijzonder mager was, in eigen huis, met behulp van de VAR en via pingels.

Maar hoe dan ook, de prestaties waren niet de grief van de supporters. Willem II wat onderin strijdt tegen degradatie is echt geen onverwacht scenario, maar het voetbal wat de ploeg liet zien was werkelijk on-Willem Ii's.

8 maart 2018 om 10:01

hoezo on-willem 2's de laatste keer dat willem 2 goed voetbal speeldde was eind jaren 90 met co adriaanse dus het voetbal dat ze nu laten zien is juist het normale voetbal van willem 2 , ik denk ook dat je met dit materiaal weinig anders kunt , op zich heeft v/d looi het toch niet zo heel slecht gedaan dus snap die supporters niet zo goed , of denken ze daar in tilburg dat ze met bijv louis van gaal als trainer kampioen van nederland gaan worden

8 maart 2018 om 12:01

Nee hoor, onder Streppel was het voetbal prima. Er zit een groot verschil in het type voetbal en resultaat. Qua resultaten is er ook geen enkele kritiek op van der Looi, maar op het gebied van het spel wat gespeeld wordt (zeer defensief) des te meer.

Streppel degradeerde (en promoveerde weer) met leuk en aanvallend voetbal.

Niemand die verwacht dat Willem II met oogstrelend voetbal de play-offs haalt, maar zeker gezien het huidige materiaal moet het mogelijk zijn om aanvallend voetbal te spelen en minimaal vergelijkbare resultaten te halen. Maar zelfs als de resultaten slechter zijn, maar het voetbal leuker, zullen de supporters daar prima mee kunnen leven.

Als je eigen supports zich tegen je keren, dan is het inderdaad tijd om de eer aan jezelf te houden.

Onbegrijpelijk om in zo'n fase van de competitie te vertrekken terwijl de club op zo'n plaats staat.

8 maart 2018 om 09:17

Onbegrijpelijk van de supporters bedoel je toch?

8 maart 2018 om 10:38

Beide. Dat de supporters denken dat iemand anders die paar wedstrijden meer punten gaat brengen is achterlij. En dat de trainer zwicht voor druk van de supporters vind ik ook niet sterk.

Ben geen fan van deze trainer maar de fans hebben nu waarschijnlijk hun zin. De manier waarop is wel erg primitief.

Meest hartenloze trainer van de Eredivisie. Geen sprankeltje plezier straalt er van die man af. Hoop hem ook niet meer als trainer te zien in de Eredivisie.

Nou ze hebben hun zin die zogenaamde supporters zo zie maar weer dat een stelletje mafkezen het voor het zeggen krijgen
WALGELIJK

Tja als het publiek je niet meer wil en het staat vast dat je over een paar maanden weg gaat, dan is dit misschien maar het beste. Anders krijg je een komende periode die voor niemand leuk is. Toch wel sneu dat een trainer zo weg gepest kan worden door een stelletje supporters.

Ik hoop dat mensen begrijpen hoe het zit. Als Willem II supporter weet je dat je vaker verliest dan wint. Je weet dat je normaal gesproken niet boven de 14e plek eindigt. Je wil echter wel je ploeg er alles aan zien doen om zo veel mogelijk punten te pakken. Met vd Looi lukt dat gewoon niet. Hij stelt in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen (uit naar Sparta) gewoon een half B-elftal op omdat hij spelers rust gunt, en dan ook nog eens met 7 verdedigend ingestelde spelers. We hebben die wedstrijd 0 kansen gecreëerd. Vd Looi heeft dit seizoen twee keer aanvallend gevoetbald en in die wedstrijden liet dit Willem II zien stiekem erg goed te kunnen voetballen.

Het loopt gewoon niet vd Looi. De sfeer rondom Willem II was volledig kl*te. De spelers kregen het aan de stok met vd Looi en gelukkig stond Jordens Peters tegen hem op. Niemand nam vd Looi serieus en als je het niet met hem eens was, werd je gelijk verhuurd (zie Crowley).

Ik ben dan ook blij dat hij nu weg is. Een trainerswissel wil inderdaad niet altijd helpen, maar geloof me als ik zeg dat het gewoon echt niet slechter en triester kan als hoe het onder vd Looi gaat.

8 maart 2018 om 09:30

Dit dus. Jordens Peters (onze gebleseerde aanvoerder) stormde na de wedstrijd tegen Sparta de kleedkamer in en vertelde daar (waar VD Looi bij stond) hoe ze moesten gaan spelen. Je zag het ook aan de volgende wedstrijd totaal andere tactiek met als resultaat dat we VVV totaal overrompelde. Met andere intenties de wedstrijd ingaan kan dus met deze groep tot iets moois leiden echter blijft VD Looi vast houden aan 7 verdedigend ingestelde spelers. Wat mij betreft halen ze jordens terug uit zeist en zetten ze hem voor de groep. Spelers waren helemaal klaar met VD Looi maar toch deed Mathijssen en Van Gool niets. Zij zullen hier zeker nog op worden aangesproken al is het nu de taak om de club op de 15e plek te houden. Zeer blij met dit nieuws zaterdag verliezen we toch wel dus we hebben nu nog de tijd om zaken om te gooien. Jammer dat spelers als Calcan en Crowley zijn verhuurd die konden we nu goed gebruiken. En nu gas erop!

ps lees even de reactie van Jordens Peters in het brabants dagblad als een speler moet aangeven dat je met een bepaalde tactiek moet stoppen moet je je als trainer toch wel achter de oren krabben. Dan heb je punt 1 geen grip op de groep en punt 2 ben je totaal niet geschikt voor een groep te staan. toen ik dit verhaal hoorde paar weken geleden was ik er van overtuigd dat VDL eruit moest.

Doet ie slim. Achteraf kan hij zeggen: stond 5 punten boven de streep en halve finale beker. Kan niemand verbeteren nu

Een trainer is een passant, hij stapt de trein om vervolgens uit te stappen om daarna weer op te stappen. Wij supporters zijn voor het leven. Heb nergens gelezen dat de beste man is bedreigd door de aanhang. Ze hebben geen vertrouwen in hem. En niemand wil degraderen, ik ook niet met mijn club. Dat trainers wissels niet het gewenste effect hebben zie je wel bij ons, Sparta en Ajax.

Als je beseft dat dit een beslissende fase van de competitie is, zet je jezelf boven dat gezeur van de supporters en zorg je ervoor dat het team deze fase in alle rust overleeft. Ik hoop niet dat hij plannen heeft om in de toekomst naar een topclub te gaan want daar zitten de supporters na 1 slechte wedstrijd al in je nek.

Het probleem aan een nieuwe trainer is dat het tijd kost om de selectie naar zijn hand te zetten. Dat gaat niet over een nacht ijs. Wanneer je het beste met de club voor hebt ga je door met V/d Looi. De spelers zijn bekend met zijn zienswijze en hij verdwijnt toch in de zomer. Moet wel zeggen dat dit een gelukje kan zijn voor Twente. Zo blijven ze hopelijk in de competitie.

Ik denk dat de supporters liever laatste zouden staan of in de eerste divisie spelen met het voetbal wat onder Streppel werd gespeeld dan dit voetbal langer aanzien. Ik geef ze groot gelijk, je moet het er maar iedere week voor over hebben om het hele land af te reizen en in 90 minuten je club niet 1 kans zien creeeren. Respect voor de supporters die tegen beter weten in toch blijven gaan en ik geef ze groot gelijk met dit statement. Het lijkt wel alsof van Gool en Mathijsen zichzelf proberen te beschermen door hier afstand van te doen want in het statement van de supporters is geen woord gelogen.

8 maart 2018 om 10:03

Kijk! Iemand die het begrijpt.

Liever laatste met aanvallend en fris voetbal, dan 15e met afbraakvoetbal en de ellende die VD Looi zijn spelers laat uit voeren.
Misschien zijn Willem II supporters wat dat betreft een beetje raar, maar de meesten hier vinden het voetbal nu eenmaal belangrijker dan de resultaten. Heel leuk dat ie met zijn afbraakvoetbal en 2 kansen per wedstrijd af en toe eens een knappe uitwedstrijd wint, maar ondertussen doezelt 1/3 van het stadion op zijn gemakje in slaap...

8 maart 2018 om 10:17

Ik ben misschien geen Willemii supporter maar ik ben wel opgegroeid in Tilburg en heb er vaak op de tribune gestaan. Weet goed hoe de supporters er over denken. De tijd van Adriaanse met Bombarda, Galasek, Hyypia, Ceesay en later Landzaat, Mathijsen en Dembele zullen niet snel terug komen als je vast blijft houden aan afbraak voetbal. Want een getallenteerde aanvaller heeft ook geen zin om voor een club te spelen die in 90 minuten 0 kansen creeert. Ik hoop voor Willemii dat Streppel misschien wel oren heeft om terug te keren na dit seizoen.

Triest!!! Halve finale beker. Bijna veilig voor nacompetitie. In een seizoen dat zijn vaste spitsen veel geblesseerd of ziek waren... Willem 2 supporters, wat wil je dan???? Kampioen in de 1e divisie?

8 maart 2018 om 10:14

Je beseft je dat de bovenstaande resultaten die je noemt precies helemaal niks voorstellen? Bijna veilig voor nacompetitie. We hebben geluk dat de ploegen onder ons het nog slechter doen. Maar hoe je het wendt of keert, er moest gewoon iets gebeuren. Als er geen vertrouwen is tussen de spelersgroep en trainer, het publiek zich tegen de trainer keert en de resultaten ook nog uitblijven, dan moet er iets gebeuren. Daarnaast zorgt vd looi er ook nog eens voor dat hij zelf en de club slecht in de media komt.

Ik vind het wel goed dat Erwin de 'eer' aan zich zich zelf houdt. “De supporters steken te veel energie in Erwin van de Looi in plaats van het steunen van de ploeg''.
Succes Erwin

8 maart 2018 om 10:57

Waar staat dat de trainer bij de spelers geen vertrouwen meer had. Het gaat erom dat de supporters willen dat hij gaat en dat die allemaal protest acties gaan houden om dit rond te krijgen. Dus ik snap zijn besluit wel. Als 1 van de eisen is dat hij met teleurgestelde supporters moet praten, dan zou ik ook zeggen zoek het even uit. Ik zou mij ook niet elke wedstrijd laten afzeiken door eigen publiek.

Ik als tilburger schaam me wel een beetje. De supporters steunen de club niet maar willen alleen de trainer weg hebben. Zaterdag zou de tribune de eerste 5 minuten leeg blijven als protestactie tegen de trainer. Zo steun je de club echt niet hoor. En nu hebben ze hun zin. De trainer is weg. En nu? Hebben we Robbemond die laatste is geworden met Oss in de Jupiler league en moet hij er voor zorgen dat we gaan klimmen op de ranglijst. Maar ja daar is niet over nagadacht voordat de fans van de Looi wegstuurden

Dan krijgen de achterlijke supporters toch weer hun zin. In plaats van de club te steunen richten ze zich tegen de trainer. Zo makkelijk is dat he. Een trainer wordt beoordeeld op het resultaat tegenwoordig, en daarom is het voetbal helaas niet altijd meer even attractief als je zou willen. Voetbal is een commerciele business geworden waardoor mooi voetbal niet heilig meer is, maar resultaat. Dit omdat dit grote financiële gevolgen heeft. En met de beperkte selectie van Willem 2 is het daarom niet zo vreemd dat de trainer voor zekerheid kiest. Maar goed, de malloten hebben hun zin, maar volgend jaar zullen ze wel weer net zo lopen te zeiken en zaniken... maar voor nu, alles weer in kannen en Kruiken natuurlijk.

8 maart 2018 om 09:44

Je weet echt gewoon totaal niet waar je het over hebt. Zo makkelijk om dit soort teksten eruit te gooien. Wij weten zelf het allerbest dat Willem II vaker verliest dan wint. We zien echter al een heel jaar lang de meest slechte wedstrijden voorbij komen. Ook dat is nog niet zo'n punt, want ook dat zijn we vaak gewend. Echter ziet elke supporter dat er met deze selectie veel meer inzit dan 0 schoten op doel in een hele wedstrijd. Er zijn dit seizoen twee wedstrijden aanvallend gespeeld, en alle twee deze wedstrijden bleken we ineens erg goed te kunnen voetballen. Het zit er dus echt wel in, maar het komt er met vd Looi totaal niet uit. En dan kun je zeggen dat we de halve finale gehaald hebben, dat klopt inderdaad. Maar dat was ook meer geluk dan wijsheid aangezien we hele makkelijke lotingen kregen en Heerenveen thuis wonnen we puur en alleen door persoonlijke fouten van die linksback (ik geloof dat het Woudenberg was).

Kortom, het zit er wel in, maar het komt er onder vd looi totaal niet uit en dat was de supporters, maar vooral ook de spelers frustreert. Het kan nooit goed zijn als zelfs je aanvoerder de taken van de trainer overneemt en meteen laat zien hoe het wel moet (makkelijke overwinning op VVV).

8 maart 2018 om 09:52

Een heel jaar? Volgens mij al jaren. Ligt het dus aan de trainer?

8 maart 2018 om 10:01

Zoals ik al zei zijn we vaker gewend slechte wedstrijden te zien. Onder streppel hadden we echter wel aanvallend voetbal. Er werd hard gewerkt en in ieder geval alles aan gedaan om niet te verliezen. Vd looi haalt er rustig bij achterstand in de 60e minuut een spits af en zet er een verdedigende middenvelder bij. Streppel haalde tenminste alles eruit wat erin zat. Vd looi totaal niet. Als ze aanvallend spelen zie je dat er veel meer in zit dan de resultaten van nu. Dát is wat de supporters en spelers frustreert.

8 maart 2018 om 10:05

Nee, niet al jaren. Onder Streppel werd er gewoon aanvallend gespeeld. Niet altijd goed, maar wel aanvallend. Streppel degradeerde met aanvallend voetbal, en een hele matige selectie, en kreeg een staande ovatie voor het spel en de passie op het veld.

8 maart 2018 om 10:07

Precies. Supporters verwachten echt geen vijfde plek of zo. Maar ik ben al lang supporter en zo absurd slecht heb ik het nog nooit gezien . Wedstrijd na wedstrijd met iets van 2 schoten op doel. Bovendien gaat het met de week slechter , sinds de winterstop zit de klad er helemaal in. Elk zelfvertrouwen ontbreekt . De trainer maakt zelf ook een matte gelaten indruk. Komt nog bij dat het helemaal
Niet goed schijnt te zitten tussen spelersgroep en selectie. 5 punten boven de steep lijkt veilig , maar Willem II heeft veruit het zwaarste programma met bijna alleen nog teams uit het linker rijtje . Gelaten toekijken is geen optie. Je kunt zeggen dat een trainerswissel statistisch gezien niet uitmaalt , maar je hoopt toch op een schokeffect en je wilt in ieder geval niet gelaten toekijken en achteraf denken ...hadden we maar iets gedaan want we voelden allemaal dat het fout ging. En bv bij Sparta weet ik zeker dat die onder Pastoor nu al waren gedegradeerd waren , die wissel heeft daar zeker wat teweeggebracht .

Het enige wat hij fout heeft gedaan is vroegtijdig aangeven dat hij aan het eind van het seizoen weggaat. Verder weet je als Willem II zijnde dat je seizoen ongeveer zo loopt als het nu loopt, soms een paar punten meer, soms een paar punten minder.

Mooi verhaaltje voor de media.

Ik denk eerder dat de club met Van de Looi heeft gesproken dat dit niet meer te handhaven is. Hem een zak geld meegegeven en in ruil daarvoor neemt Van de Looi ontslag.

Clubbestuur lijdt geen gezichtsverlies en lijkt heel wat ruggengraat te hebben. Van de Looi is van het gezeik af en krijgt gewoon zijn salaris doorbetaalt.

Nu hoop ik toch wel dat ze in de nacompetitie terecht komen en dan keihard degraderen. Wellicht zijn de supporters dan meer tevreden met een nieuwe trainer en in de top van de Eerste Divisie.

8 maart 2018 om 10:29

Als die trainer verzorgd aanvallend voetbal nastreeft wel ja. Spel gaat vóór resultaat.

8 maart 2018 om 10:38

Spel gaat voor resultaat. Daarom heeft Nederland slechts 1x wat gewonnen in al die tijd. Resultaat moet altijd heilig zijn.

8 maart 2018 om 11:05

Totaal niet mee eens.

Volgens mij gaat voetbal in de eerste plaats nog om het vermaken van het publiek. Dat publiek wil een leuke wedstrijd zien. En dat hoeft echt niet te betekenen dat men verwacht dat de club altijd wint, zeker in Tilburg niet, maar je wil toch op zijn minst in een wedstrijd een paar doelpogingen zien.

Het voetbal wordt wat dat betreft overal steeds saaier en saaier. Dan kun je wel roepen dat het resultaat altijd heilig moet zijn, maar uiteindelijk gaat het voetbal daar aan kapot. Als het publiek af haakt (zie Italiã« enkele jaren gelden), volgen al snel de sponsoren, en ben je gewoon je bestaansrecht kwijt.

Als het echt alleen maar om het resultaat gaat, kun je net zo goed stoppen met wedstrijden uitzenden en de seizoenskaarten door knippen. Kijken we eind mei wel wat het geworden is.

Van de Looi was statistisch gezien ook de beste trainer ooit bij FC Groningen, met natuurlijk het winnen van de beker als hoogtepunt. Echter hadden wij, net als de supporters van Willem 2, ook vanaf dag 1 kritiek op de saaie en inspiratieloze manier van spelen. Van de Looi is een echte resultaten trainer, die gokt op bevliegingen van de individuele kwaliteitsspelers. Het grote verschil is echter dat wij op dat moment bij de top 7 van Nederland hoorden en Willem 2 God op de blote knieën mag danken voor ieder seizoen dat ze in de Eredivisie blijven. Dus wat dat betreft vind ik de kritiek wat ver gaan, zeker gezien de huidige gunstige stand van zaken voor Willem 2. Degradatie lijkt relatief eenvoudig vermeden te worden met een vrij armoedige selectie. Halve finale beker, met ietwat fortuin wellicht, maar toch. Van de Looi had het verdient om dit seizoen te mogen afmaken, hier word je als club voor de resterende 8 wedstrijden niet beter van.

8 maart 2018 om 11:04

Laten we hopen van niet jomar!!
Wij treffen ze over2 weken, ik hoop van harte dat het er dan zo rommelt dat ze er echt helemaal niets meer van bakken.
Persoonlijk vind ik W2 een prachtclub met een prachtig (enschedees) Shirt maar op dit moment moeten we even aan onszelf denken.

8 maart 2018 om 11:16

Groningen is al een paar jaar geen subtopper meer...

8 maart 2018 om 14:17

Daarom staat er ook ‘ op dat moment’.

8 maart 2018 om 11:21

Sorry, maar degradatie ligt juist enorm op de loer.

Willem II heeft nog maar een gaatje van 5/6 punten over, heeft met alle geluk van de wereld thuis van Roda JC gewonnen, maar het was zo bedroevend, dat eigenlijk wel duidelijk was dat ze geen punten meer gingen halen dit seizoen. Ook met trainers wissel ga ik er eigenlijk vanuit dat Willem II minimaal in de play offs gaat komen, of je moet echt totaal onverwacht in Breda en Enschede gaan winnen.

En god op de blote knieën danken dat ze inde eredivisie blijven is ook erg overdreven. De selectie is redelijk, en qua begroting valt Willem II in de grote middenmoot van het rechterrijtje. Er zijn 2 ploegen die duidelijk minder te besteden hebben, een een ploeg of 6 die op hetzelfde niveau zitten. De doelstelling is geloof ik P12, dan moet het allemaal redelijk mee zitten, maar ook gezien het materiaal moet dat niet onmogelijk zijn.

8 maart 2018 om 14:20

In een topseizoen halen ze wellicht plek 13/14. En neem daarbij dat het de supporters niet eens zozeer ging om de resultaten, maar meer om de speelstijl. Een nieuwe speelstijl in een team brengen met automatismen en resultaat kost tijd. Dat red je niet in 8 wedstrijden.

Het ging niet over de stand op de ranglijst! maar over het laffe systeem van vd Looi.
En voor de mensen die gisteren nog volmondig zeiden dat zulke supportersacties niks uithalen....jullie zaten er ver naast. De supporters zijn de club en niemand anders! En denken we nu in Tilburg dat we gaan stijgen op de ranglijst? Nee, maar we verwachten wel dat er gespeeld wordt om te winnen en dat het team plezier in het spel uitstraalt. Dat we na elke wedstrijd met een opgeheven hoofd huiswaarts kunnen gaan en dat we trots zijn op onze ploeg omdat ze hoe dan ook voor elke grasspriet hebben gestreden! Hup Willem II stoere kerels!!

Nou supporters ..... netjes gedaan.....
Wat mij betreft gaan jullie nu onder de rode streep.

v/d Looi heeft het netjes gedaan met het materiaal dat hij heeft.
Een Fran Sol is dan wel een erg goede spits voor Willem ll, maar als achterin het niveau niet hoog is krijgt hij A geen aanvoer en B als hij scoort maar achterin wordt het weggegeven schiet het nog niet op.

Hoop dat v/d Looi van Heracles gaat.
Vind hem wel een type persoon wat in die streek past.
Niet lullen maar poetsen

8 maart 2018 om 10:34

Beetje bizar dat je dus exact het probleem van VD Looi omschrijft, maar eerst zegt dat hij het netjes heeft gedaan. Dat Sol geen aanvoer krijgt en het achterin wordt weggeven is een direct gevolg van de speelwijze van VD Looi.

Willem II heeft inderdaad een uitstekende aanval, en een trage bagger verdediging. Waarom ga je dan volledig leunen op de verdediging en hopen op 0-0? Dan krijgen logischerwijs de spitsen geen enkele aanvoer en aangezien je verdediging helemaal niet zo goed is, weet je eigenlijk al dat je geen 90 minuten stand gaat houden.

Dan kun je in mijn ogen veel beter aanvallend gaan spelen, accepteren dat je wat goals tegen krijgt, maar proberen er meer te maken dan de tegenstander. Misschien verlies je dan nog, maar je maakt in ieder geval een kans, en het is een stuk leuker om naar te kijken.

Ik verlies veel liever met 4-2 dan elke keer weer met 1-0.

9 maart 2018 om 09:06

Met en slecht team halve kwart finale beker noem ik netjes....
Je zou inderdaad met 1 verdediger kunnen spelen en met 7 middenvelders ....

Het heeft toch werkelijk helemaal 0,0 nut om een zeer slechte verdediging nog wankeler te maken en je aanval te versterken.
Denk je dat je dan wel meer aanvoer krijgt?
Dan komt die bal nooit meer naar voren....

Het is juist dichtbouwen tegen grotere ploegen en hopen op een counter of een vrije trap moment en een puntje eruit spelen.

Tegen directe concurrenten zou je hoogstens je middenveld kunnen verstevigen ten koste van je verdediging.
A je schakelt snel genoeg om tot 5 verdedigers maar B ook snel genoeg weer tot een stevige middenveld.

Speel met een 3 mans blok centraal
2 zeer opkomende backs in vorm van je aanvallende spelers als een El Hankouri
Speel met Enoh vlak voor het 3 mans blok
Dan 3 centraal ervoor die ook breed kunnen hangen (haye, Rienstra en...chirivella?)
En Sol in de punt (obeche kun je dan inbrengen om te forceren...

Indien nodig gooi je de boel op slot en zakt Enoh terug
Indien je wil aanvallen kan Enoh doorschuiven naar het midden of je laat hem zakken en schuift je backs door...

9 maart 2018 om 16:24

Juist omdat er 8 verdedigende spelers op het veld staan, kom je totaal niet onder de druk uit, en is je verdediging zo gammel als wat. Elke bal naar voren ben je meteen kwijt, omdat Sol op de middenlijn de verst vooruit geschoven man is.

1 verdediger is gelul natuurlijk, je zou eens kunnen beginnen met 4, en 1 man er voor, in plaats van 5 en 2 man er voor.

Het enige wat je bereikt door zo extreem defensief te spelen, is dat de tegenstander zijn backs door schuift en je nog meer onder druk komt.

5 2 1 2 en 5 3 1 1 zoals vd looi speelde is gewoon vragen om problemen.

Zo zie je maar weer dat als je als supporters 1 blok vormt je wel degelijk invloed kunt hebben.
Goed gedaan jongens, de club is van de supporters, niet van een stel passanten.

Je staat 5 punten boven de streep met nog 8 wedstrijden te gaan. Willem II heeft een loodzwaar programma met wedstrijden tegen directe concurrenten NAC en Twente en tegen (sub)toppers als Psv, Feyenoord, Utrecht en Vitesse. En dan ga je als supporter zulke onrust creëren? Verder moeten ze nog naar Excelsior en Zwolle wat ook gewoon pittige tegenstanders voor Willem II zijn. Echt een fantastisch moment om het vertrek van de trainer te eisen.. Chapeau!

Ik snap dat het voetbal onder Van de Looi er niet uit ziet, heb het zelf ook ondervonden, maar die vent is over twee maanden gewoon weg. Jezelf veilig spelen heb je verder volledig in eigen hand. Dit is een erg groot risico wat je neemt want de garantie dat het voetbal nu veel beter wordt heb je totaal niet. Veel tijd heb je daar ook niet voor. Stel je gaat vol op de aanval maar je verliest daardoor 6 van de 8 dan speel je gewoon nacompetitie.

Een dommer moment om de trainer weg te jagen hadden jullie niet kunnen kiezen. Twee maanden geleden had het wellicht nog effect gehad. Dit is alleen in het voordeel voor de onderste drie ploegen.

8 maart 2018 om 13:26

Onder vd Looi zouden we er ook 6 van de 8 verliezen alleen dan met afbraakvoetbal! Liever aanvallend en strijdend de nacompetitie in dan roemloos!

Willem2 zou een perfecte club zijn voor Keizer. Die wil wel aanvallend voetballen en de druk is minder hoog als bij Ajax. Daarnaast is hij direct beschikbaar.

Goede zet van hem. Voor de supporters van willem2 hoop ik dat ze degradatievoetbal gaan spelen. Puur en alleen door hun schandalige opstelling en gedrag. De club verder gun ik het beste.

8 maart 2018 om 14:10

Spelen we al!

ik hoop da ze er uit vliegen ,het liefst rechtstreeks,,kan toch niet waar zijn dat de supporters beslissen,daar ben je als oekomstige trainer mooi klaar mee,staat de kop niet aan dan hoppa er uit,ik kan de directie ook niet serieus nemen daar bij willem 2

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren