Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag: ‘De overtreding werd juist op Huntelaar gemaakt’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar ontsnapte vorige week aan een straf omdat Kevin Blom zijn elleboogstoot in het gezicht van Bram van Polen reeds beoordeeld had. Volgens menig commentator had de spits ten minste geel moeten krijgen, maar Erik ten Hag benadrukt op de persconferentie dat het juist Van Polen was die in de fout ging.

Ten Hag geeft aan dat Huntelaar ‘alert’ moet blijven op zijn gedragingen in het strafschopgebied, maar dat het de spits was die werd ‘vastgehouden’: “De overtreding wordt op hem gemaakt. De boel wordt hier wel omgedraaid, want het is een penalty”, zo wordt de trainer geciteerd door De Telegraaf en Ajax Showtime, twee dagen voor de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag.

Ten Hag voegt eraan toe dat hij niet verwacht dat scheidsrechters Huntelaar naar aanleiding van het incident met Van Polen scherper in de gaten zullen houden: “Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat scheidsrechters daar objectief in staan. Ze beoordelen de situatie en niet de persoon.” De coach laat tevens weten dat het nog onzeker is of Lasse Schöne kan spelen tegen ADO daar de middenvelder last heeft van zijn rug.

De kans is aanwezig dat Carel Eiting in plaats van de Deen mag starten in de Johan Cruijff ArenA: “Hij deed het prima. Mocht Lasse niet beschikbaar zijn, is hij zeker een kandidaat om zijn positie in te vullen.” Een andere optie is Frenkie de Jong, zo legt Ten Hag uit: “De Jong kan op heel veel posities spelen. Als centrale verdediger doet hij het uitermate goed. Op die positie maakt hij een heel goede ontwikkeling door.”

Wie zou jij tegen ADO Den Haag eerder op het middenveld zetten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja dat kun je wel blijven zeggen Erik, en daar heb je gelijk in, maar als Huntelaar zich na die overtreding laat gaan kan hij er gewoon uitgestuurd worden. Dan heb je die strafschop misschien wel na 4 minunten, maar als je er dan ook 86 zonder je spits verder moet, dan baal je waarschijnlijk alsnog.

Als de scheidsrechter goed had gefloten had hij eerst de overtreding van Van Polen bestraft, maar daarna alsnog Huntelaar voor zijn arm. Huntelaar moet dat gewoon laten, hij mag van geluk spreken dat de situatie beoordeeld was anders was hij er zeker niet zonder schorsing vanaf gekomen.

23 februari 2018 om 14:36

Het klopt helemaal wat je zegt Adzevedo. Ik denk wel dat de kant die Ten Hag hier belicht wel compleet is ondergesneeuwd in de reacties van sommige uit het PSV kamp die alleen het 'pro Ajax' verhalen willen verkondigen.

23 februari 2018 om 14:44

Wat we de afgelopen dagen hebben gezien was natuurlijk een beetje lachwekkende vertoning. We weten allemaal dat zowel Lozano als Huntelaar niks met die arm daar te zoeken heeft. Verschil is alleen dat de ene situatie beoordeeld is door de scheidsrechter en de andere verkeerd is beoordeeld. Als je de uitspraak van de tuchtcommissie hebt gehoord dan heeft Higler de juiste beslissing genomen bij Lozano.

Dat Blom de verkeerde beslissing nam wisten we toch al die zondag allemaal al? Er zijn nog mensen uit het kamp ''lozano en Huntelaar geen rood maar geel'', maar feitelijk zegt de grote meerderheid dat het vergelijkbaar is.

Het is echter jammer dat het niet bij iedereen lijkt door te dringen, dus dat Huntelaar ermee wegkwam totaal geen argument inzake Lozano geeft. Dus dat je keer op de vergelijkingen moet lezen, dat is toch wonderlijk. Nog afgezien van een klein gedeelte van de PSV aanhang wat zich in de complotsfeer begeeft, daar valt helemaal niet redelijk mee te praten maar die mengen zich wel luid in de discussie. Indirect is het namelijk altijd de aartsrivaal die verantwoordelijk is, via ''ajacieden'' bij de scheidsrechters of de voetbalbond.

23 februari 2018 om 15:11

@ Adzevedo: Je hebt helemaal gelijk, bedankt dat je me met jouw mening weer het rechte pad op geduwd hebt. Daarom lees ik al deze reacties die aan mij gericht worden. Zodat ik kan leren van zomaar iemand die geen topvoetbal heeft gespeeld. Met vriendelijke groet, Erik Ten Hag.

23 februari 2018 om 15:25

@Adzevedo

Natuurlijk kon Huntelaar eraf worden gestuurd. Maar het is natuurlijk niet zo, dat hij zich pas ná de overtreding laat gaan. Zijn arm naar achter gebeurde namelijk tijdens de overtreding van Van Polen in een fysiek duel tussen twee kemphanen. Dat is in de beoordeling van de scheidsrechter wellicht een verschil.

Beide spelers laten zich gelden in het persoonlijke duel. Van Polen wil graag met Huntelaar van shirt ruilen, maar Huntelaar wil het tricot pas na de wedstrijd uitwisselen, geeft een haal naar achter en raakt daarbij Van Polen op het voorhoofd. Er zijn genoeg aanvallers die in dezelfde situatie waren gaat liggen. Zoals Balotelli tegen Van der Hoorn ooit deed. Wat dat betreft is het bijna ‘bewonderenswaardig’, dat KJH blijft staan en zich los wil knokken, ook al gaat hij net als Van Polen fysiek over de scheef.

Blijft altijd de vraag hoe zulke persoonlijke fysieke duels in de zestien te beoordelen. Afgezien van het feit dat zulke lijf aan lijf gevechten elke wedstrijd schering en inslag zijn, is het de vraag of je de eerste als enige overtreding moet bestraffen, wie er het meest ver gaat, of het penalty-waardig is, of het duw- en trekwerk exorbitant is en wat de intentie van het gebruik van de arm is en of er theater wordt gemaakt. Vaak wordt er gekozen voor twee keer geel.

23 februari 2018 om 15:37

@Adzevedo, goede reactie. Blom had gewoon een penalty aan Ajax moeten geven en minimaal geel voor Huntelaar. Wat de spits doet is een reactie op de actie van v.Polen. Lozano deed in principe het zelfde, maar daar reageerde Higler anders. Beide aanvallers gingen in de fout, maar een zal er voor moeten boeten.

Tsjah intern zal Huntelaar er echt wel op aangesproken zijn lijkt me want het is erg onhandig en hij heeft er vaker last van. Ja van Polen houdt inderdaad vast en daar wordt dan de eerste overtreding gemaakt in Ten Hag zijn ogen, echter vind ik het vrij licht want dat gebeurt iedere corner ongeveer.

23 februari 2018 om 14:35

Het kan vrij licht zijn maar volgens mij hadden ze begin van het seizoen streng te zullen optreden tegen vast houden tijdens corners/vrije trappen.. Dat ze dat niet meer doen zoals in het begin wel was te verwachten maar het is gewoon een penalty, daarnaast was het ook een rode kaart dus 2 beslissende fouten in 1 actie, geeft ook maar weer de tekortkomingen aan van het scheidsrechters gilde in Nederland

23 februari 2018 om 15:52

Huntelaar laat zich sowieso wat te vaak negatief gelden dit seizoen. Van de "slimmigheidjes" die eigenlijk gewoon irritante trekjes zijn. Net even doorlopen, teentje trappen, dat werk. Heeft 'ie niet nodig en past niet bij een club als Ajax.

Je kunt een elleboog niet goedpraten natuurlijk. Je moet je handen natuurlijk gewoon bijhouden.

23 februari 2018 om 14:33

En omdat Ten Hag dat niet kan verplaatst hij de aandacht gewoon naar de overtreding die eerst op Huntelaar werd gemaakt.

Ik kan niet anders zeggen dat ik het volkomen eens ben met Ten Hag.

23 februari 2018 om 14:58

Dus als je vastgehouden wordt mag je een elleboog geven ? Waar staat dat in de regels ?

23 februari 2018 om 17:47

Er staat ook nergens in de regels dat je jezelf niet los mag rukken. Dat daar enig fysiek bij komt kijken is inherent en ook niet strafbaar. Dit was ook geen echte elleboog, net als Lozano niet.

Alleen (en ik heb het al vaker gezegd hier) Lozano was de bal kwijt en slaat ogenschijnlijk na het duel, Huntelaar was op weg naar de bal en wordt daarbij zwaar gehinderd (het was inderdaad een 100% strafschop) en slaat in het duel. Dus of wij het er mee eens zijn of niet, dat kan een scheidsrechter anders beoordelen.

23 februari 2018 om 17:51

Er is volgens mij een groot verschil tussen los rukken en wilt naar achteren slaan met een elleboog vooruit.
En als Blom een echte vent is, dan had was hij voor de camera gaan staan en had hij toe kunnen geven dat hij de elleboog niet gezien had en alleen gefloten had omdat er een speler van Zwolle op de grond lag.

23 februari 2018 om 16:37

Komt dat misschien omdat t voor Ajax beter uitkomt? Dat zal toch niet he?

De eerste overtreding werd inderdaad op Huntelaar gemaakt. Neemt niet weg dat het niet handig is om te proberen op die manier los te komen. In zijn geheel is de situatie door Blom gewoon verkeerd beoordeeld. Goed dat hij dit weekend geen wedstrijd toegewezen heeft gekregen.

23 februari 2018 om 14:35

Er zijn duidelijker meer overzichtelijker overtredingen niet bestrafd. Ja het is een fout van Blom, maar hoeveel tegenstanders grijpen naar het gezicht en worden totaal niet daar geraakt.
Ik vond de niet gegeven rode kaart van Gortler bij Utrecht-Ajax veel meer een blunder, onder ogen van de grensrechter!

23 februari 2018 om 14:59

Bij de overtreding van Lozano wordt hij niet in het gezicht geraakt maar bij deze juist wel.

23 februari 2018 om 15:55

Waarom had woudenberg dan een opgezwollen lip? Of zit de lip niet op het gezicht?

23 februari 2018 om 17:49

Janssen, Lozano slaat vol in het gezicht/nek bij de tegenstander, dat ziet een blinde nog. Die rode kaart is volkomen terecht.

Dat je wordt vastgehouden geeft je geen vrijbrief om zo met je armen te zwaaien. De scheidsrechter kan en moet daar gewoon rood voor geven. Bij Lozano werd ook de eerste overtreding door Woudenberg gemaakt, echter gaf dat Lozano ook niet het recht om naar achteren te slaan. Onnozele teksten van Ten Hag.

23 februari 2018 om 17:50

Nee, daar zit je er naast. Je mag wel degelijk de tegenstander fysiek wegzetten in zo'n geval, het is een contactsport. Alleen slaan mag dan weer niet.

23 februari 2018 om 17:53

Dus je mag met je ellebogen om je heen slaan als je vastgehouden wordt. Ik snap echt niet dat er nog ajax supporters zijn die deze actie van Huntelaar nog goed proberen te praten.

23 februari 2018 om 19:23

Waar schrijf ik dat je met ellbogen mag slaan en waar staat dat ik de Huntelaar actie goed praat? Overigens moet je behalve goed lezen ook goed kijken als je een verslag van gebeurtenissen doet. Er is niemand door een elleboog geraakt, zowel door Lozano als Huntelaar niet.

Als al die verdedigers nou eens hun handjes thuishouden, dan ontstaan deze situaties ook niet. Ieder valt over Huntelaar, terwijl het probleem bij van Polen ligt. Gelukkig dat van Polen zelf ook aangaf dat het voor hem niet bestraft hoefde te worden, hij weet zelf ook dondersgoed dat hij daar in eerste instantie zelf goed weg kwam.

23 februari 2018 om 14:44

Jouw naam doet me vermoeden dat je niet geheel objectief bent haha.

Natuurlijk moet van Polen zijn handen thuis houden, maar dat neemt niet weg dat dit een rode kaart moet zijn. Als je een spits die buitenspel staat een klap geeft, krijg je toch ook rood? Ondanks dat de eerste overtreding door de spits gemaakt is?

23 februari 2018 om 15:24

Als je mijn reactie opnieuw leest, zie je nergens dat ik zeg dat het geen rode kaart is. Ik vind het alleen jammer dat alle aandacht daar naar uit gaat waardoor er voorbij wordt gegaan aan het feit dat aan het shirtje trekken gewoon een overtreding is. Als dat wordt geïnterpreteerd als het ontnemen van een scoringskans, kan dat ook gewoon rood opleveren. Als de oorzaken in het voetbal eerder aangepakt worden dan zul je waarschijnlijk ook minder last hebben van de gevolgen.
Daarnaast is je vergelijking een beetje scheef. Op het moment dat iemand buitenspel staat, en je geeft hem zo maar een klap, is natuurlijk wel anders dan dat iemand je shirtje vast houdt, je probeert je los te rukken en raakt daarbij iemand in het gezicht. In het eerste geval staat namelijk 100% zeker vast dat het opzettelijk is, bij de 2e kun je over de intentie discussiëren.

23 februari 2018 om 15:53

Nog een keer jouw reactie gelezen, ik citeer;

''gelukkig dat van Polen zelf ook aangaf dat het voor hem niet bestraft hoefde te worden, hij weet zelf ook dondersgoed dat hij daar in eerste instantie zelf goed weg kwam.''

Hiermee insinueer je dat omdat van Polen fout zat, KJH niet bestraft hoeft te worden. De arm van KJH waarmee hij een elleboogstoot/ klap gaf werd niet vastgehouden dus van losrukken is geen sprake. Dit is een doelbewuste klap, misschien met de intentie om zich los te maken. Maar dat doet hij dan op een verkeerde manier.

Ik ga niet inhoudelijk reageren over het ontnemen van een scoringskans, als de bal niet eens in de buurt is. Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet dat dit nooit een rode kaart kan opleveren.

23 februari 2018 om 16:30

''gelukkig dat van Polen zelf ook aangaf dat het voor hem niet bestraft hoefde te worden, hij weet zelf ook dondersgoed dat hij daar in eerste instantie zelf goed weg kwam.''

Is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar moge duidelijk zijn dat voor mij de nadruk natuurlijk ligt op het 'weet zelf ook dondersgoed dat hij daar in eerste instantie zelf goed weg kwam". Of te wel weer, laten we de oorzaken aanpakken, stelselmatig, zodat de gevolgen niet plaats hoeven te vinden.

Een doelbewuste klap dat kun jij niet weten. De stelligheid waarmee je dat brengt laat geen ruimte voor discussie. Laten we dat dan ook maar niet doen.

Tot slot mag er bij een corner aan strafschop worden gegeven op het moment dat een bal onderweg is. Als die bal in de richting gaat waar de speler zou kunnen scoren, zou dat een scoringskans kunnen ontnemen. Daarom spreek ik van interpretatie. Maar goed, let's agree to disagree. Je start met "jouw naam doet me vermoeden dat je niet geheel objectief bent haha", uit de stelligheid waarmee jij jouw mening uit, valt ook niet veel objectiviteit te zien.

Ik geef als Ajacied eerlijk toe, dat Huntelaar gewoon rood verdiende. Als je het vergelijkt met de overtreding die Lozano maakte, dan was die van Huntelaar nog wel wat zwaarder.

Overigens lees ik al dagen overal reacties dat de Knvb Ajax weer zo nodig moet helpen, maar dan denk ik ´bij elke club´ gebeuren dit soort dingen. Ik kan me nog herinneren dat 2 of 3 seizoenen terug rode kaarten van Elia, Karsdorp en Gustafson kwijt werden gescholden (of in ieder geval iets in die richting) en dat is bij Ajax nou nooit gebeurd, 3 rode kaarten die na verloop van tijd minder zwaar uitvielen.

Ook heeft Ajax de scheidsrechter vaak genoeg tegen gehad. Vorig seizoen in de wedstrijd tegen Groningen werd Onana door Linssen op zijn hakken getrapt en daar werd niet voor gefloten, waarna Linssen de 1-0 scoorde, de laatste wedstrijd voor de winterstop van dit seizoen tegen Willem ll, werd er een overtreding begaan op Frenkie de Jong, de scheidsrechter liet doorspelen en vervolgens schoot Sol de 0-1 voor Willem ll binnen.

Afgelopen zondag werd Veltman door Mokthar nagetrapt, daar werd ook niets aan gedaan. Mokthar trok in de eerste helft van de Beek in het 16-meter gebied ook naar de grond, daar werd ook niets aan gedaan.

In de eerste wedstrijd tegen FC Twente dit seizoen, waar Ajax met 3-3 gelijkspeelde, had er bij Twente sowieso minimaal 1 rode kaart moeten vallen en ik kan me nog meerdere behoorlijk harde tackles van Hooiveld herinneren, die wonder boven wonder de wedstrijd gewoon uitspeelde en dan moet ik wel toegeven dat Ajax ook goed weg kwam, nadat Veltman hands maakte op de doellijn en dat had ook gewoon rood en een penalty moeten zijn, maar Twente was zo'n beetje heel die wedstrijd aan het schoppen.

En nogmaals, Ajax heeft de scheidsrechter weleens mee. Een paar weken terug nog tegen Twente, maar mensen vergeten bijvoorbeeld de overtredingen van Hendrix in de wedstrijd tegen Ajax (vliegende tackle op Neres en Hendrix had al geel), volgens mij deed Hendrix dat nog 'n keer tegen volgens mij Roda, Tagliafico werd door die Gortler van Utrecht erg smerig geraakt op zijn enkel en hij kreeg toen slechts geel en ja, Gortler kreeg later rood, maar zijn overtreding op Tagliafico was al donkerrood.

Ook kreeg Feyenoord in de Kuip tegen NAC ergens in een van de eerste weken van dit seizoen, een penalty cadeau en een terechte penalty werd NAC toen onthouden. Het is dat Feyenoord die wedstrijd met 0-2 verloor, maar toen las ik ook overal dat de scheids Feyenoord wel een penalty gaf (makkelijk gegeven) en NAC geen penalty gaf (had gewoon een penalty moeten zijn), vanwege 'kuipvrees'..

23 februari 2018 om 14:42

Die kaarten bij Feyenoord werden niet kwijtgescholden heh...

Overigens vond ik het geen rood voor Huntelaar, ook niet voor Lozano. In een duel vliegen de armen wel eens in het rond, maar dat vind ik wat anders dan bewust een elleboog in iemands gezicht plaatsen.

23 februari 2018 om 15:00

@ K. Van Linnen,

- Schorsing van Elia werd kwijtgescholden (voorstel was 3 wedstrijden). Hij had in een wedstrijd bij Jong Feyenoord een rode kaart gekregen, vanwege het uitdelen van een kopstoot en de Knvb wilde hem schorsen. De jurist van Feyenoord ging in beroep en kwam erachter dat de rode kaart van Elia niet genoteerd was door de scheidsrechter en uiteindelijk kreeg Elia daarom geen schorsing.

- Schorsing van Karsdorp werd kwijtgescholden (3 wedstrijden schorsing, 1 voorwaardelijk). Op videobeelden werd uiteindelijk z'n schorsing dankzij de jurist van Feyenoord kwijtgescholden.

- Schorsing van Gustafson verlaagd tot 1 duel, terwijl het voorstel eigenlijk 3 wedstrijden was. Ook hij ging over de schreef in een wedstrijd bij Jong Feyenoord, waar hij na trapte richting zijn tegenstander.

23 februari 2018 om 15:33

Maar dat is geen kwijtschelden.. Kwijtschelden is als de aanklager niet vindt dat een rode kaart passend was en er dus geen wedstrijden schorsing worden geëist. In al die gevallen met Feyenoord was dat niet het geval. Daar werd er juist wel iets geëist.

23 februari 2018 om 15:07

De laatste weken valt het wel heel erg op bij Ajax. Tegen Twente kon een blinde nog zien dat Onana een meter buiten zijn eigen zestien (niet voor de eerste keer) hands maakte en dat Ziyech een meter buiten de zestien werd aangetikt.

23 februari 2018 om 15:57

Precies als de KNVB niet zo pro-Ajax was dan was feyenoord nu 18x op rij landskampioen!

23 februari 2018 om 16:00

El Fenomeno,

Heeft Rochester niet gelijk dan? Ik kan ook zeggen wij verloren vorig seizoen het kampioenschap door de wedstrijd uit tegen Groningen. Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren.

Uit bij Utrecht werden Utrecht spelers ook gespaard voor rood. En dat is maar een paar weken geleden. Dus je reactie is zoals zo vaak selectief. Jammer en nergens voor nodig.

Overigens vind ik zowel Klaas als Lozano die beide rood verdiende, en er maar 1 hem kreeg.

Klaas begint een beetje oud te worden. Een helftje lijkt me genoeg tegen Ado. Geef Cassiera maar weer eens wat minuten. Veel slechter dan Huntelaar kan hij het niet doen.

Hele domme opmerking! Tel gewoon je zegeningen dat Huntelaar er mee weg komt! Slaan is nooit goed te praten !

23 februari 2018 om 14:40

Precies. Dus omdat hij vastgehouden wordt, mag je met je arm zwaaien / elleboog gebruiken. Welnee, onzin van Ten Hag. Poepmazzel dat Huntelaar mocht blijven staan.

Dat kan wel zo zijn, maar alsnog wordt er achteraf een elleboog uitgedeeld. Als iemand natrapt ofzo na een overtreding blijft het natrappen en rood. Toch jammer dat ten hag niet gewoon zegt dat het dom is van huntelaar en dat hij en zijn team goed zijn weg gekomen.

Tja, die fan riep ook vast wel iets lelijks tegen Cantona, maar het een streept het ander niet weg.

23 februari 2018 om 14:57

Haha mooie vergelijking Migi maar ik denk dat men heel anders gad gereageerd als die fan zo om Cantona's nek had gehangen

23 februari 2018 om 15:42

Haha, ja dan was-ie waarschijnlijk dood geweest.

Overigens blijf ik erbij dat zowel Huntelaar als Lozano geel verdiende.

En ajax een pingel.

Dit kan natuurlijk niet blijven goedgaan voor Huntelaar. Ooit treft hij de verkeerde, of een scheidsrechter die hem eraf stuurt, of een tegenstander die hem met gelijke munt terugbetaalt. Hij is een recidivist moet ik helaas constateren dit seizoen.

23 februari 2018 om 18:12

Huntelaar mag ik heel graag, maar ik had al veel eerder door dat hij. Wel vaker van dat soort onsportieve 'tikjes' uitdeelt, echt al jaren lang maar heel stiekem en geniepig.

Ten Hag maakt zich hier wel behoorlijk belachelijk. Omdat iemand je vast houdt mag je volgens hem dus een elleboog vol in het gezicht geven. En natuurlijk had het een penalty moeten zijn, maar daarnaast een rode kaart en een flinke schorsing voor Huntelaar.

Tja, Chucky werd ook vastgehouden voor hij zich losrukte.

Jeetje, zou zo'n trainer zichzelf echt geloven??? Ja, wellicht had het een penalty moeten zijn, maar het moet zeker een rode kaart zijn. Kom op, laten we het niet omdraaien zegt hij dan ...ongelooflijk. Dit houdt dus in dat je, nadat er een overtreding op je wordt gemaakt, alles mag doen ...want ja, hij deed eerst iets. Dit is precies de belachelijke verdediging die PSV probeerde te gebruiken om Chucky vrijgesproken te krijgen.

Ik mag toch hopen dat er intern anders naar Huntelaar en Lozano wordt gesproken, want ze benadelen hun team allebei. Nou ja, Huntelaar had geluk dat Blom het 'beoordeeld' heeft.

Het lijken wel ouders die ten koste van alles hun kind willen verdedigen met domme argumenten en dan niet door hebben dat dit uiteindelijk alleen maar nadelig is voor je eigen kind omdat hij dan denkt overal mee weg te kunnen komen.

Als Ajacied kan ik alleen maar zeggen dat Klaas zijn handen en armen thuis moet laten. Ik heb dit al vaker gezien bij hem. Hij is bij tijd en wijlen best een harde speler. Mogelijk dat je in Duitsland harder mag spelen, maar hier niet.

Dit gaat ons nog rood en punten kosten op deze manier. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ten Hag zit ook fout met zijn betoog. Klaas maakt een overtreding die rood hoort te zijn, nadat er een overtreding werd gemaakt op hem.

Hij had het geluk dat Blom het niet goed kon zien, en het afhandelde als een overtreding van hem zonder verdere consequentie's. Daardoor kan er achteraf niets meer gedaan worden met zijn overtreding. Dat heeft niets te maken met meten met 2 maten, maar door de slechte regelgeving er nu is.

Overigens moeten we altijd goed opletten dat we niet doorslaan, want dan kan je soms een wedstrijd mogelijk helemaal niet meer uitspelen.

Leuk, dat Erik ten Hag zegt dat het een penalty is. Maar je kunt helemaal geen penalty geven, als de bal niet in het spel en aangezien de corner nog genomen moest worden is dat gewoon onzin. Huntelaar zwaaide inderdaad met zijn arm. De Scheidsrechter kan alleen een kaart uitdelen in zo'n geval.

23 februari 2018 om 17:54

De bal was al wel genomen dus als Blom opgelet had en een kerel was geweest dan was het een penalty voor Ajax en een rode kaart voor Huntelaar.

23 februari 2018 om 19:39

Als je het beeld goed terug kijkt, zie je dat de aanloop nog genomen moet worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren