Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax en Napoli steggelen over transfersom van Younes’

Laatste update:

Amin Younes wordt de afgelopen tijd veelvuldig gelinkt aan een transfer naar Napoli, maar volgens Il Matino is een winterse transfer naar de Italiaanse topclub niet meer aan de orde. De buitenspeler van Ajax wil zelf al wel graag naar de Serie A-club verkassen, maar Napoli weigert de vier miljoen euro te betalen die Ajax minimaal zou eisen.

De buitenspeler van de Amsterdammers staat nog tot komende zomer onder contract in de Johan Cruijff ArenA, zolang Ajax de optie niet licht om de verbintenis automatisch te verlengen. Volgens Il Matino zal de Duitser, die al persoonlijk akkoord zou zijn met Napoli, nu tot de zomer moeten wachten om de Eredivisionist te verlaten.

Verschillende Italiaanse media, waaronder Sky Italia en Mediaset, meldden dat Swansea City zich al had gemeld in Amsterdam met een bod van tien miljoen euro op Younes. De vleugelaanvaller zou echter liever willen spelen bij Napoli en zodoende een vertrek naar de Premier League-club hebben afgewezen. Younes speelt sinds 2015 bij Ajax en kwam tot 12 doelpunten in 64 competitieduels.

Marc Overmars zei al dat Younes de ambitie heeft om de Eredivisie te verlaten voor een topcompetitie. "Als hij toch gratis de deur uitloopt, dat moet dan maar. Het sportieve aspect staat voorop. Hij is 24 jaar, en op die leeftijd ben je in Nederland al een ervaren speler. Elke speler wil dan een stap hogerop. Maar sportief staat voor ons voorop. Qua buitenspelers is het momenteel dun bezet bij ons, dus we laten hem niet zomaar gaan."

Verwacht jij dat Amin Younes deze winter vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou Ajax in godsnaam een bod van 4 miljoen accepteren voor een Duitse aanvaller die international is en nog een potentieel contract van 1,5 jaar heeft? Logica is ver te zoeken in dit verhaal.

19 januari 2018 om 10:21

Uhmm waarschijnlijk is die optie voor nog een jaar tweezijdig en younes verlengd echt niet

19 januari 2018 om 10:23

Mocht het eenzijdig zijn dan willen ze hem vd loonlijst en willen ze anderen meer vertrouwen geven. Daarnaast maken ze dan ruimte voor oa bande

19 januari 2018 om 10:34

Geen idee wat de optie precies inhoud, maar stel dat in de optie een salaris van 2 miljoen o.i.d. is opgenomen dan snap ik dat Overmars hem van de loonlijst wil halen.

19 januari 2018 om 10:34

Tweezijdige clausules bestaan niet, dat is gewoon een reguliere contractverlenging. Voor zover ik weet is het gewoon eenzijdig en zitten ze krap in buitenspelers. 4 miljoen is verlies maken.

19 januari 2018 om 10:35

Ongeacht of de optie een of tweezijdig is, ongeacht of Ajax die überhaupt wil gaan lichten.. Voor 4 miljoen moet Ajax Younes nooit laten gaan, tenzij Bande eerder naar Amsterdam gehaald kan worden. Anders gewoon Younes een half jaar erbij houden en hem gratis laten vertrekken. Van die 4 miljoen, die in de huidige markt al niks voorstelt, gaat ook een redelijk deel naar zijn vorige club... Ik zou hier nooit mee akkoord gaan, nooit. Younes blijft een speler die wedstrijden kan openbreken en het verschil kan maken de komende maanden. Verkopen voor een marktconforme prijs of bij de club houden.

19 januari 2018 om 11:09

De optie is eenzijdig vanuit Ajax. Wel krijgt Younes een bonus wanneer dit contract verlengt wordt. Daarom is de optie nog niet gelicht.
Ajax kan de optie lichten maar dan kost het ze die bonus, als ze hem nu kunnen verkopen als een speler met nog een 1,5jaar contract zonder daadwerkelijk te verlengen sparen ze dit uit.

19 januari 2018 om 11:10

Als het een eenzijdige optie is, mag Younes dan nu al met Napoli praten omdat hij op dit moment over zes maanden transfervrij is? Ik vraag me dit serieus af, weet iemand hoe dit zit?

19 januari 2018 om 11:30

Volgens mij mag Youness wel met Napoli praten, want zijn contract loopt binnen 6 maanden af.
Maar dat is dan wel met de voorwaarde dat Ajax die optie niet ligt.
Daar is Youness, in de vorm van zijn zaakwaarnemer, ook mee akkoord gegaan.
Mocht Ajax dus die optie lichten dan kun je dat niet overrulen doordat hij al een akkoord heeft met Napoli. Dat gaat dan niet door.

Onder die voorwaarde mag je prima met andere clubs praten.

19 januari 2018 om 11:36

Merci Dutchgio! Ik dacht al dat het zoiets moest zijn, kon me niet voorstellen dat spelers met een optie in het contract tot 1 april moesten wachten voordat ze verder konden kijken.

19 januari 2018 om 11:38

Thanks Gio, ik was daar ook nieuwsgierig na.. 😁😀

19 januari 2018 om 11:53

Volgens mij mag hij als Napoli zich netjes heeft gemeld en zodra hij goedkeuring heeft van Ajax op elk moment met Napoli praten. Daar zit volgens mij geen termijn aan vast. Ook al heeft hij een contract voor meerdere jaren.

En Ajax is zelf ook al in gesprek met Napoli, dus ik zie geen problemen.

19 januari 2018 om 12:27

@baardgradamus

Natuurlijk mag dat! De optie is formeel nog niet gelicht. Daar zal Ajax ook nog wel even mee wachten (dat kan volgens mij tot aan 1 mei ergens), want het lichten van die optie betekent ook dat het salaris van Younes omhoog gaat natuurlijk. Mochten ze hem nu niet verkopen, dan moeten ze hem dus anderhalf jaar lang meer salaris betalen.

Los daarvan denk ik trouwens ook gewoon dat Napoli met Younes heeft onderhandeld met toestemming van Ajax.

19 januari 2018 om 10:22

Omdat napoli niet meer wil geven dan een miljoen en aan een speler die weg wilt heb je niks aan, die gaat er alleen maar de kantjes ervan aflopen

19 januari 2018 om 10:37

Younes wil naar het WK en een stap maken. Met de kantjes ervan af lopen en zich ongemotiveerd opstellen gaan beide ambities lastig worden....

19 januari 2018 om 10:37

Je hebt er sportief niets aan, maar financieel des te meer. Dus niet mee eens.

19 januari 2018 om 10:50

Voor de rest vind ik ook dat dit soort onderhandelingen de toon zetten voor toekomstige onderhandelingen. Als Overmars zich in deze laat kennen, zullen andere clubs in de toekomst ook zo zuur bieden en handelen. Het levert de kopende club namelijk een fikse korting op als Overmars hier makkelijk in meegaat...

19 januari 2018 om 11:22

Overmars is een goede onderhandelaar, ik denk niet dat hij dat toelaat.

19 januari 2018 om 11:43

Balou, velen zullen mijn Younes frustraties van het afgelopen jaar gelezen hebben. Maar dat jij de kantjes er vanaf loopt, dat is simpelweg niet waar. Hij geeft altijd en overal 100 procent, hij is op en top professional. En doet wat hij kan, helaas levert het bijna nooit goals en assisten op. Maar zijn instelling en houding vanaf dag 1, dat moet ik hem echt nageven.. ☺️

19 januari 2018 om 12:06

Klopt, poot stijf houden. Het is niet de zeeman met winteruitverkoop, ze denken hier dat spelers voor een appel en ei op te halen zijn

19 januari 2018 om 10:25

- Omdat je een gemotiveerde speler in je selectie wilt hebben die 100 geeft (een beetje zoals Guardiola over Sanchez gezegd schijnt te hebben: alleen als je gelooft in dit project, anders niet - ook al snap ik dat er een verschil is tussen City en Ajax).
- Omdat je er nu nog 3 miljoen euro (?) winst op kan maken. Er vanuitgaande dat hij het komende halfjaar wissel zit en niet meegaat naar het WK, verwacht ik niet dat teams meer zullen betalen gaan betalen in de zomer. En zo ja, dan zal het niet extreem veel meer zijn.
- Omdat de persoon Younes ook een kleine gunfactor heeft. Een lange periode heeft hij het erg goed gedaan.
- Omdat je hiermee aan toekomstige spelers een signaal afgeeft: "bij Ajax zijn we bereid samen te werken met de speler en hun ontwikkeling, ook al betekent dit dat het buiten Ajax om is." Dit kan je natuurlijk ook negatief interpreteren.

Maar met name het teambelang. Laat Younes gaan, vang 4 miljoen, haal Labyad op voor 1,5 miljoen - en laat hem een half jaar wennen als CAM (opvolger Ziyech) en zet hem als vervanger van Kluivert soms erin.

Ajax speelt nog maar 17 wedstrijden. Hele belangrijke, dat wel, maar het is te doen zonder Younes. Het is nou niet zo dat er een extreem druk programma is.

Mocht Amin wel blijven, dan geloof ik dat je er nog wel veel aan kan hebben. Maar ik hoop dat ik je 'waarom' vraag heb beantwoord.

19 januari 2018 om 10:39

Aan een ongemotiveerde speler heb je sportief niets, financieel nog steeds wel. Dat is het verschil in aspect tussen kopende en verkopende club.

Die 3 miljoen is geen winst, hij heeft niet 3 jaar lang voor een appel en een ei gespeeld. Dat is netto gewoon verlies helaas, vandaar ook mijn onbegrip.

Gunfactor is leuk, kan ik helaas niets mee als het puur om cijfers gaat maar alright, het signaal punt ben ik het wel mee eens en dat is hier enigszins mee gelieerd.

19 januari 2018 om 11:05

@simpatico

'haal Labyad op voor 1,5 miljoen.' Ja hoor, tuurlijk. Labyad heeft nog een contract tot medio 2020, mag ik vragen waar jij dan die 1,5 miljoen op baseert? Want de directie van Utrecht heeft een totaal andere insteek, denk je niet? Die laten hun beste spelers natuurlijk niet voor 1,5 miljoen weglopen. Lijkt me wel helder.

19 januari 2018 om 11:06

Als je salaris meetelt, kost jij je baas ook ieder jaar geld. Hij heeft gewerkt voor dat salaris. Dus dat mag je hierbij niet meetellen. Investering vs operationele kosten

19 januari 2018 om 10:26

Simpel. Overmars heeft nooit hard gezegd dat het verlengen van Younes zijn contract 100 procent zeker eenzijdig kan. Vanuit kamp Younes zijn er juist de geruchten dat die jaar optie er eenzijdig niet hard in staat. Waarschijnlijk is het een verlenging van het contract bij een bepaald aantal gespeelde wedstrijden in dit seizoen. En die kan Younes wel eens niet gaan halen met die blessure die hij heeft gehad.

19 januari 2018 om 10:38

Tsja, als het zo zit ook gewoon behouden als 4 miljoen het hoogste bod is of Younes naar geen andere club wil.. Van die 4 miljoen gaat een redelijk deel naar zijn vorige club, Younes kan zeker nog van waarde zijn de komende maanden.

19 januari 2018 om 10:41

Als men spreekt over een eenzijdige verlenging, ik dacht dat Overmars dat gezegd had, betreft dat dus niet een clausule obv gespeelde wedstrijden. Daarnaast, zoals ik hierboven al aangaf, bestaat een tweezijdige optie op enkele uitzonderingen na helemaal niet. Dat is gewoon een reguliere contractverlenging.

19 januari 2018 om 12:35

Nee, Overmars heeft zich juist helaas nog nooit 100 procent hard uitgesproken over een eenzijdige optie om te verlengen. Hij heeft continu over een mogelijkheid om een jaar te verlengen met Younes, maar drukt zicht steeds bijzonder vaag erover uit en geeft de indruk dat het zeker geen eenzijdig uitgemaakte zaak is. Ik heb het trouwens nergens over een 'tweezijdige optie', alleen over een automatische verlenging o.b.v. aantal gespeelde wedstrijden, en die komt zeker wel geregeld voor in de voetbalwereld.

19 januari 2018 om 10:41

Omdat hij net zoveel international is als Martijn Meerdink was, hij totaal ongevaarlijk is en je al een alternatief hebt.

19 januari 2018 om 12:58

Martijn Meerdink. Die naam heb ik lang niet gehoord. Haha, snap wel wat je bedoelt.

19 januari 2018 om 10:42

Idd, bizar dat iedereen er nu vanuit gaat dat Younes idd gewoon gratis de deur uitloopt in de zomer. Ze gaan bij Ajax hopelijk toch niet 10 mln weggooien. Het beste verlengt Overmars het contract nu met Younes. Dan weten de partijen (younes en Napoli, m.n.) dat Ajax niet over zich heen laat lopen. Denk dat Younes zo graag naar het WK wilde. Dan kan hij mooi naar Swansea, anders ander half jaar op de bank zitten.
Bovendien zijn zulke opties altijd eenzijdig. Anders is het gewoon een normale contractonderhandeling voor extra jaar en wat is dan het nut om dat op te nemen in een contract?
Ofwel: tijd dat Overmars de druk opvoert bij Younes. 10 mln is namelijk een bak met geld, dat door de neus laten boren is echt een onverantwoorde manier van bedrijfsvoering.

19 januari 2018 om 11:15

@doejezo

Je beseft je toch hopelijk wel dat contractverlenging ook gepaard gaat met salarisverhoging? Het lijkt er namelijk op dat jij echt denkt dat Ajax alle kaarten in handen heeft en zo ongeveer het gehele lot van Younes zelf kan bepalen. Dat is natuurlijk niet zo. 'het contract verlengen en hem straks dus nog een jaar extra langer veel meer salaris moeten betalen is en bijft ook een risico. En de garantie dat je dan strakjes alsnog tien miljoen zou kunnen vangen voor Younes is er nu eenmaal totaal niet. Integendeel. De kans daarop is heel erg klein.

Dus waar doe je het dan nog voor als Ajax zijnde? Aan de transfer Younes zou Ajax alleen dik hebben kunnen verdienen als hij voor een hoofdprijs verkocht zou worden, gezien de constructie. Nu die hoofdprijs er dus niet meer gaat komen kun je je afvragen wat Ajax er mee te winnen zou kunnen hebben om nu dan, zoals jij stelt, de tanden laat zien en 'niet over zich heen laat lopen'.

Sowieso, in filosofische zin, heeft Ajax dat nodig dan, dat gevoel dat er 'niemand over ze heen loopt'? Dat duidt op en minderwaardigheidsgevoel wat mij betreft. Ajax in normale doen zou zich never en echt nooit druk maken om dat soort goedkoop sentiment, dan zou men allang weten dat er met Ajax niet gespot wordt. Kennelijk voel jij dat echter totaal anders en ben jij totaal niet onder de indruk van Ajax als handelshuis en zie jij de positie van Ajax heel somber en nederig in. Nou, dan kijken jij en ik dus echt totaal anders naar Ajax. In mijn ogen heeft Ajax dergelijke zigeunerpraktijken helemaal niet nodig.

19 januari 2018 om 12:11

Contract verlengen en verhuren is een optie die voor beide kan werken lijkt mij

19 januari 2018 om 12:16

@constant kante

Ik heb geen inzicht in de contractuele afspraken tussen Younes en Ajax. In hoeverre het reëel is om te spreken van een dikke salarisverhoging, staaf je ook zelf nergens op. Bovendien doel ik er niet op dat hij in de zomer wordt verkocht voor 10 mln en de kans dat dat gaat gebeuren, maar heb ik het over de kans om Younes op dit moment voor 10 mln te verkopen, nu er daadwerkelijk een bod ligt. Ik snap dat er een risico verbonden is aan het verlengen van het contract. Echter is het onder sommige omstandigheden beter om iets aan tactische overwegingen te doen. Ten eerste wil Younes koste wat het kost naar het WK en is dus erg gebaat bij speeltijd. Met de ontwikkeling van Kluivert snapt Younes ook wel dat zijn kans op speeltijd zal slinken. Het gaat erom dat beide partijen water bij de wijn doen en met een transfervrij vertrek dreigen is beleidsmatig een ramp. 10 mln is voor Ajax veel geld, zeker nu ze dit jaar Europees voetbal zijn misgelopen. Met deze tactiek ligt het meer voor de hand dat Younes eieren voor zijn geld kiest. Met een lakse houding lijkt me dat een eventuele opbrengst ver weg ligt. Ten tweede, als de transfer er alsnog niet komt, hoef je Younes niet bij voorbaat af te schrijven. Hij blijft een prima back-up die het vorig jaar in de Europa League prima deed, dus valt het mee met het bedrijfsrisico om Younes zo nodig nog een extra jaar bij Ajax te houden. Nog steeds geldt dat Younes daarbij zal gaan nadenken of hij bij Ajax een minder prominente rol wil aannemen, maar dat is aan hem.

Overigens verwar jij een zogenaamde minderwaardigheidsgevoel met het voeren van een degelijke bedrijfsvoering. Naar mijn mening is er niets minderwaardigs aan. Kijk naar de transfer van Van Ginkel van Chelsea naar Psv. Chelsea zou niet meewerken aan een huurtransfer als Van Ginkel niet zijn contract zou verlengen. Die nemen ook niet het risico dat hij gratis weg loopt. Niks goedkoop sentiment, maar bedrijfsvoering. Overigens worstelen clubs vaak zat met de spelers over onder welke voorwaarde deze weg mag en wanneer ze hun poot stijf houden. Dit getuigt van realiteitszin. Hoe ga jij aan de aandeelhouders van je club verkopen dat je bestuurder spelers weg laat lopen en dat je club dat 10 mln kost.

19 januari 2018 om 12:40

@doejezo

Klopt. Ik ken de contracten evenmin als jij die kent. Maar de stelling dat de eenzijdige optie gepaard gaat met salarisverhoging is zo goed als zeker. Ga maar na. Zou jij instemmen met een dergelijke clausule in jouw contract, zonder dat er iets tegenover staat? Dat in het voetbal dergelijke contracten gekoppeld zijn aan een salarisstap, dat is echt een gegeven, want logisch én gebruikelijk. Anders gaat iemand met die constructies akkoord.

Verder is het niet zozeer dat ik iets verward heb, maar meer dat ik in jouw betoog lees dat jij stelt dat Ajax moet laten zien 'dat ze niet over zich heen laten lopen'. Dergelijke dingen zegt alleen iemand die, kennelijk, het gevoel heeft dat partijen vaak over je heen lopen. Iemand die over zelfreflectie en zelfvertrouwen beschikt, die zal nooit dergelijke behoeftes voelen en zich sterk genoeg voelen (op basis van historie, uitstraling van de club, etc.etc.). Ik zie echt geen enkel aanwijsbare reden voor Ajax om dergelijke signalen (zoals jij lijkt te suggerreren: 'tanden laten zien'.) af te geven. Ajax is toch een grote naam in het Europese voetbal? Nou, waarom moet je dan nog aantonen dat je niet over je heen laat lopen precies???

Dã¡ã¡r ging het mij om. Dat Ajax een bedrijf moet runnen, dat snap ik ook nog wel. Al is jouw zinnetje over de aandeelhouders van de club in het geval van Ajax misplaatst en zinloos. De aandeelhuoders van Ajax zijn geen normale aandeelhouders. Normale aandeelhouders zouden het namelijk in geen 100 jaar pikken dat een vennootschap eigenlijk nooit dividend uitkeert. Bij Ajax doen die aandeelhouders dat wã©l. Ajax is dus eigenlijk helemaal geen beursgenoteerd bedrijf, het is een beursgenoteerde spaarpot.

19 januari 2018 om 14:11

@constant kante

Nou dan is er nog steeds geen reden om te suggereren dat het salaris enorm omhoog schiet. Zijn we het daarover eens.

Volgens mij heb ik het nu echt over deze ene zaak. Ik heb het over tactiek om nog harde poen over te houden aan Younes. Net zoals gerenommeerde topclubs in heel de wereld doen. Elk gezonde bestuurder zal m.i. zien dat Ajax niet kan concurreren met de helft van Europa, gezien de status van de competitie o.a.. Mijn stelling strekt niet verder dan het slim omgaan en het managen van investeringen. In mijn optiek verlies je met het activeren van de clausule waarmee het contract van younes wordt verlengd met 1 jaar niets, echter heb je alles te winnen. Precies zoals ik hiervoor aangaf. Het niet adequaat optreden in dergelijke situaties kan de club fors geld schelen.
Maar goed, als jij je graag verheven voelt t.a.v. imago etc. etc. boven alle andere argumenten van slimme bedrijfsvoering, dan is dat jouw stelling.

Overigens kost het in comply zijn met diverse beursgerelateerde wettelijke normen volgens mij op dit moment meer dan het actief zijn op de beurs voor Ajax. En het lijkt me dat elke club gebaat is bij goed management, ook voor eventuele latere emissies etc.

19 januari 2018 om 11:01

@ayrshire

Waarom Ajax dat bod zou accepteren?

1. Omdat de periode Younes bij Ajax wel zo'n beetje voorbij lijkt. 80% van de supporters heeft het compleet gehad met de man die altijd hetzelfde doet, naar binnen trekken, die niet of nauwelijks scoort en bijna nooit een assist geeft. Zijn understudy Kluivert Jr. doet het daarentegen juist heel erg goed op dit moment. En ook is er al een hele nieuwe hele dure speler gehaald voor die positie voor komend seizoen. Dus Younes wil koste wat het kost weg.

2. Younes wil naar het WK. Dus moet hij spelen. De kans daarop bij Ajax is klein. Als gezegd, Kluivert Jr. is basisspeler, Younes niet meer.

3. Wat zou Ajax nog te bereiken hebben met Younes qua transferwaarde? Jij denkt dat ze bij Ajax denken dat ze nog tien miljoen of meer voor Younes kunnen krijgen? Lijkt me sowieso al geen logisch verhaal meer en al helemaal niet als Younes zelf al aangeeft persé naar Napoli te willen en dus niet naar Swansea (nog daargelaten of die uberhaupt wel echt bereid zijn om die tien miljoen op tafel te leggen). Dus ik denk dat de Ajaxdirectie ook wel snapt dat er op deze speler geen winst meer gemaakt gaat worden. Sowieso was dat al niet echt voorzien. Younes kostte 'maar' iets van drie miljoen maar zijn oude club krijgt nog een fors deel van de verkoopwaarde. Oftewel, alles is dan peanuts, tenzij ze hem voor 20 miljoen verkopen. En dat gaat dus niet meer gebeuren.

4. Wat wil Ajax Uberhaupt nog bereiken door Younes aan zijn contract te houden? Een gefrustreerde speler binnen laten om een soort statement te maken naar de buitenwereld? Dat je, als je weg wilt uit Amsterdam Ajax je de voet dwars zet of zo? Lijkt me geen goeie zaak.

19 januari 2018 om 11:16

@constant Kante,

Allemaal terechte punten, maar dat betekent nog steeds niet dat Ajax dan maar het eerste bod moet aanvaarden. Er zal nog wel een paar dagen lekker moeilijk gedaan worden, tot het eind van de transferperiode in zicht is, en dan komen de kaarten echt op tafel.

Je hebt inderdaad kans op een gefrustreerde speler, als je hem houdt. Probleem is alleen wel dat we nu zo weinig vleugelaars hebben, dat dat nog steeds reden kan zijn om hem te houden.

19 januari 2018 om 11:23

Uiteraard hoeft Ajax niet het eerste het beste aanbod te aanvaarden. En al helemaal niet als er echt maar één miljoen geboden zou zijn.

Maar als het maar enigszins richting die vier miljoen gaat die Ajax, volgens het artikel, zou vragen, dan zou je dat toch echt heel serieus moeten overwegen in mijn ogen.

Dat er weinig alternatieven zijn als Younes vertrekt dat is wel een dingetje. Ik snap echt niet dat die Jonhsen zelfs na zes maanden Jong Ajax nog niet rijp zou zijn voor het eerste, maar Cerny is geblesseerd dus dan wordt de spoeling inderdaad dunnetjes. Je zou Schone weer als hangende vleugelspeler kunnen lproberen, kun je eindelijk Frenkie de Jong centraal op het middenveld neerzetten. Maar daarna wordt het krap.

19 januari 2018 om 11:06

Los van dit specifieke bericht moeten we op dit moment sowieso nergens logica achter zoeken. Er zijn allemaal onderhandelingen gaande, rond Younes zelfs met twee clubs, dus er worden allemaal spelletjes gespeeld waarbij wij maar kleine brokjes informatie krijgen.

19 januari 2018 om 12:06

@ayrshire. Ik denk dat de clubs de zeer negatieve reacties op het spel van Younes op Voetbalzone volgen.
Negatieve reacties van z'n eigen supporters.
Logica is inderdaad ver te zoeken. Een speler zo afkraken en dan wel het onderste uit de kan willen.

Krijg het idee dat ajax de optie van een jaar extra niet gaat lichten. Ze zijn hem momenteel liever kwijt dan rijk. Wel vreemd dat je als younes zo omgaat met de club die je de kans en een podium heeft geboden.

19 januari 2018 om 10:39

Daarom... Een jaar geleden wilde hij nog mister Ajax worden, nu het even tegenzit en voor hem goed uitkomt stelt hij zich zo op...

Inderdaad Marc. Alsof Ajax die miljoenen niet kan missen. Johnsen achter kluivert is niveaus omlaag. We vechten voor de titel dus younes erbij lijkt me niet eens zo gek. Wel lullig voor younes als hij niet speelt en het wk misloopt

19 januari 2018 om 10:41

Tsja... Hij kon ook voor 10 miljoen naar Engeland, maar dat zag hij blijkbaar niet zitten.. Als hij alleen open staat voor Napoli en Napoli bied niet genoeg, tsja.. Dan heeft hij zijn eigen glazen ingegooid.

19 januari 2018 om 11:09

Ajax wil die 10 miljoen van Swansea, en Younes wil naar Napoli. Dus ze staan allebei maar voor 1 optie open.

Niemand heeft nog glazen ingegooid, want de transferperiode is nog open. Dit is allemaal doodnormaal, beetje duwen, beetje trekken, beetje poot stijf houden, en straks rolt er een oplossing uit.

19 januari 2018 om 15:05

Ach WK. Als dat WK er is, dan hebben de Duitsers heus wel een beter alternatief gevonden. Iemand die zelfs bij Ajax niet in de basis staat, heeft uiteindelijk ook niks te zoeken bij die Mannschaft

Napoli zal de portemonnee heus wel trekken uiteindelijk. Kom op zeg, 4 miljoen. Ik vind dat Overmars heel erg coulant is met die vraagprijs. Niet omdat Younes meer waard zou zijn, maar omdat het wel belangrijk is om hem er als backup bij te houden tot het einde van het seizoen.

19 januari 2018 om 15:06

Je moet je afvragen: koop je voor 4 miljoen een gelijkwaardige speler (en wil die ook naar Ajax komen).

19 januari 2018 om 15:49

Goeie vraag. Dat ligt er aan welke eigenschappen je prioriteit hebben. Moet -ie Duits international zijn? Dan niet. Mag het een jeugdinternational zijn? Dan wel (kühn). Gelijkwaardig is zo moeilijk in te schatten, zeker omdat de gemiddelde leeftijd in de Eredivisie laag is en dus de potentie hoog. Het nadeel van potentie is dat je van tevoren nooit weet of het er ooit uit gaat komen.

19 januari 2018 om 16:34

Voor 4 miljoen had Feyenoord bijvoorbeeld Sam Larsson binnen gehaald. Was een leuk alternatief geweest met minimaal een gelijkwaardige potentie. Lozano 8 miljoen, Neres 12 (maar die zijn ook wat beter). Hangt erg af van je scoutingsapparaat. Voor 4 miljoen haal je in ieder geval geen basisklant binnen. Maar een tweede man achter Kluivert zou wellicht wel kunnen.

Ik snap Ajax dan ook volkomen, aangezien Labyad nog niet binnen is, hebben ze geen directe concurrent voor Kluivert die er meteen staat, dus is Younes van groot belang dat hij blijft, als er niet aan de vraagprijs wordt voldaan.

19 januari 2018 om 10:43

Alsof een middenvelder als Labyad iemand is die er direct staat op die positie en een hoger niveau... Ik zou Younes houden, tenzij Bande eerder kan komen. Miljoenen betalen voor Labyad als tijdelijke oplossing voor een positie die niet de zijne is vind ik weggegooid geld. En ook als toekomstige vervanger van Ziyech zie ik het niet in hem zitten..

19 januari 2018 om 11:17

Bij Utrecht staat hij vaak ook links aanvallend met een 4-4-2 systeem, dus ik denk dat hij prima op die positie zou kunnen spelen.

Bande was al vrij snel duidelijk dat Mechelen daar niet aan mee wou werken, en Younes heeft zijn zinnen al gezet op een vertrek, dat was in de zomer al duidelijk. Dus ik vraag me af of het zin heeft om hem te behouden, hij zal met zijn hoofd dan ook al in Italie zitten.

Ik ben ook voorstander van Younes, laat daar geen misverstand over bestaan, maar als er betaald wordt naar de vraagprijs die Ajax in gedachte heeft, zou ik het toch zeker overwegen.

19 januari 2018 om 11:28

Maar ook al kan Labyad die positie goed invullen, dan nog komt Bande komende zomer... Labyad zou alleen ter overbrugging zijn tot de zomer voor linksbuiten, houd dan Younes die al ingespeeld is. Vervolgens is er dus de mogelijkheid om hem op de plek van Ziyech neer te zetten, maar daarvoor komt hij ook te kort. Probeer het dan met Frenkie op die poisitie..

19 januari 2018 om 11:51

Klopt, maar wil Younes zelf überhaupt nog wel? Die zal toch plaats moeten nemen op de bank, en als Justin zijn huidige vorm vast kan houden, zie ik Younes niet veel speelminuten meer krijgen.

Het middenveld zal wel opgevuld moeten worden als Ziyech vertrekt, daar heb je dan inderdaad Frenkie voor in de plaats, maar ook Schone zal volgend jaar niet meer een volledig seizoen op top niveau mee kunnen, dus daar moet een speler voor gehaald worden, al is het maar voor de breedte, dan zie ik in Labyad absoluut een aanwinst.

ik vraag me dan ook af wat voor vraagprijs Utrecht hanteert?

Dat Napoli wil echt voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Lekker laten banken dan en af en toe in laten vallen. Vervolgens gebruik maken van de cluboptie om een jaar te verlengen zodat Napoli alsnog moet betalen.

19 januari 2018 om 10:32

Haha ja, logisch toch? Of betaalt Ajax (of welke club ook) direct de vraagprijs?

19 januari 2018 om 10:45

Nee, maar die Italianen kunnen wel echt zuigen tijdens het onderhandelen. Voor zover ik me herinner was dat bij Ibrahimovic en Stekelenburg ook het geval. Natuurlijk hun goed recht en Ajax moet zelf bepalen of ze erin meegaan, maar toch..

Mocht Younes vertrekken, moet Ajax een vleugelaanvaller binnenhalen. Het is dan ook slimmer om hem als back-up te houden. De vraag is of dat extra jaar in zijn contract eenzijdig of tweezijzig is. Ik dacht het te weten, eenzijdig, maar daar ben ik niet meer zo zeker van.

Ik zie eigenlijk ook niet 1 2 een mogelijke vervanger. Een fatsoenlijke talent kost tegenwoordig al gauw 10+mil.

Maargoed heb er alle vertrouwen in dat Overmars weet wat het beste is.

4 miljoen is toch veel te weinig. Hij heeft nog 1,5 jaar contract en bv locadia ging al voor 16 weg. Je moet hier toch wel 10 voor kunnen vangen. Voor 4 miljoen kan je ook niet eens een vervanger halen en heb je maar 2 vleugelspelers over.

19 januari 2018 om 10:47

Daarom... Probleem is alleen dat Younes alleen naar Napoli lijkt te willen, dus Napoli speelt het spell hard. Hopelijk staat Overmars sterk genoeg in zijn schoenen om Younes anders gewoon bij de groep te houden. In sportief opzicht is dat het best denkbare scenario voor Ajax.

19 januari 2018 om 16:36

Locadia is ook 4x beter dan Younes. En 10 miljoen voor een ontevreden bankzitter van Ajax? Zo gek is die markt ook weer niet.

Er wordt een spel gespeeld met de verschillende belangen

Napoli weet dat Younes graag wil, biedt hem een mooi contract aan dat ze terug denken te kunnen verdienen door de transfersom laag te houden. Ze weten dat Ajax weliswaar kan verlengen,, maar omdat Younes nu zijn vaste plek is kwijtgeraakt heeft Younes daar niet zo'n trek meer in, zeker met oog op het Wk

Younes wil gewoon zijn vette contract bij Napoli, en heeft geen trek in Swansea. Hij zou zich nog wel eens kunnen verkijken op speeltijd bij Napoli, want ik denk dat ze hem meer voor achter de hand willen kopen

Ajax wil de speler alleen kwijt voor een goed bedrag. Terecht. Het feit dat ze nog een optie op een jaar hebben maakt hem meer waard, maar de optie zelf is niet zoveel waard. Als een speler weg wil is een eenzijdige optie lichten ook geen goed idee.
Dan is het afwegen: een half jaar een goede reserve vleugelspeler hebben of een paar miljoen ontvangen en het risico lopen dat je hem in de rest van het seizoen hard nodig zou hebben gehad.
Kluivert kan ook uit vorm raken of geblesseerd
Wat is 4 miljoen op een kampioenschap?

Voor minder dan 4 miljoen zou ik het risico zeker niet nemen

4 miljoen is al een fooi ! Eigenlijk on-Ajax.

Ik zou Younes lekker in de wachtkamer parkeren. Op 30 en 31-jan zijn er genoeg clubs, die nog wanhopige aankopen willen doen en die ook willen betalen. Dan heeft Younes ook weinig meer te willen met een WK in aantocht.

19 januari 2018 om 10:52

Helemaal mee eens. Het spel gewoon hard spelen. In het ergste geval houden we Younes en vertrekt hij komende zomer gratis, maar in sportief opzicht is dat denk het beste scenario voor de club. Ajax heeft in deze vrij weinig te verliezen.

Swansea is bereid om 10 miljoen te betalen. Dus Napoli om Younes aan te trekken kom je nog een aantal miljoenen te kort. Ajax moet voet bij stuk houden, hebben Younes een platform gegeven maar dat wordt niet terug betaald. Younes is alleen voor zich zelf bezig en heeft destijds met zijn volle verstand getekend met een eenzijdige optie voor 1 extra jaar. Ajax moet hier aan vast houden. Niet Younes en Napoli gaan bepalen.

Napoli is Milik natuurlijk nog niet vergeten, tuurlijk kan Ajax niets doen aan die blessures van Milik, maar Ajax had hier wel iets coulanter kunnen zijn voor een ploeg als Napoli waar ze goede zaken mee hebben gedaan in het verleden, nou goede zaken voor Ajax dan, niet zo goed voor Napoli. Zo denk Napoli, en terecht.

4 Miljoen voor een beperkte buitenspeler met een contract tot de zomer? Laat me niet lachen, heel goed van Napoli dat ze dit hard spelen, zo speelt Marc Netto het ook altijd.

En het beste van allemaal, Marc Netto die zegt:

''het sportieve aspect staat voorop'' Haha, ja tuurlijk joh, die wacht gewoon op een betere voorstel van een ander team

19 januari 2018 om 11:13

Welnee joh, dat soort dingen spelen niet meer mee. Elke deal staat op zichzelf en is het resultaat van (vaak harde) onderhandelingen. Daar zitten helemaal geen ruimte in voor coulance bij eventuele volgende deals.

19 januari 2018 om 12:51

Jou reactie slaat nergens op. Zoals je waarschijnlijk ook al weet is het een keiharde zakenwereld waarin ieder miljoen winst telt. Dus als Millik wel fit was gebleven en wekelijks scoort kan Ajax wel een hogere transfersom voor Younes vragen? Alles is gebaseerd op marktwaarde , ervaring , contractduren en tekengelden.

Even over die optie die Ajax heeft om te verlengen, die is nog niet gelicht. In principe mag Younes dan nu toch praten met andere clubs, immers loopt zijn contract over zes maanden af. Of geldt dat niet voor spelers die nog zo'n optie hebben? Puur even uit interesse, ik weet niet hoe dit werkt in de praktijk. Als Ajax niet met hem door wil moeten ze hem dat formeel voor 1 april laten weten, maar hoe het nu zit is me niet helemaal duidelijk.

Hoe eerder Younes weg gaat hoe beter. Voor de groepdynamica is dit niet goed. Ik zou zeggen alles boven de 5 miljoen accepteren. Ondanks dat ik hem 10/12 miljoen waard vind. Iedereen doet net of hij niks meer kan. Als je kijkt dat El Idrissi al voor 2.5 miljoen naar Az gaat moet Younes meer kunnen opleveren.

Eindelijk snapt Ajax het. Laat niet iemand gaan die beter is dan wat op de reservebank zit als je toch al teveel geld hebt. Ajax hoeft helemaal niemand te verkopen, dan maar gratis de deur uit. Het sportieve aspect staat inderdaad voorop. En ja natuurlijk moet dat ook voor de speler zelf gelden dus als hij écht zo graag weg wil zou ik wel een beetje minder vragen voor een transfersom maar 4 miljoen is lachwekkend.

Zo hadden ze ook met Sanchez moeten omgaan. 2 jaar blijven is toch het minste wat je van de speler kunt vragen? Als Sanchez daar al zo ongelooflijk moeilijk over zou doen dan is het echt een ordinaire eersteklas geldwolf. Vooral op zo een leeftijd al.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren