Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het was een van mijn slechtste wedstrijden als speler van Ajax’

Laatste update:

Net als voor de rest van Ajax werd de Europa League-finale tegen Manchester United voor Kasper Dolberg ook een wedstrijd om snel te vergeten. De Deen slaagde er niet in om zich los te rukken van Daley Blind en Chris Smalling en ging er na een uur af. Na afloop overheerste de teleurstelling.

“Het was een van mijn slechtste wedstrijden als speler van Ajax”, weidde hij uit op de website van de UEFA. “Het verliezen van deze finale is de grootste teleurstelling uit mijn loopbaan tot nu toe. We speelden niet zoals we dat normaal doen en zij waren gewoon beter dan wij waren.”

Voor de camera’s van Sport voegde Dolberg er nog wel aan toe dat hij terug kan kijken op een geslaagd seizoen: “Het was een goed jaar met ups and downs. Maar over het algemeen was het een geslaagd jaar. Je kunt zeggen dat we tweede zijn geworden in de Europa League en tweede in de competitie. Dat is ergens wel teleurstellend.”

Vind jij het terecht dat Kasper Dolberg na een uur werd gewisseld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al was je messi geweest dolberg, dan had het nog te lastig geweest. Tactisch overtroffen

25 mei 2017 om 16:18

Wat een onzin. Messi heeft vaak zat van Mourinho's anti-voetbal gewonnen. En laten we aub ophouden met doen alsof het een tactische meesterzet was van Mourinho om de bus te parkeren en lange ballen naar Fellaini te pompen.

25 mei 2017 om 16:23

Ja, dit was een tactische meesterzet. Door lange ballen op Fellaini te spelen haal je alle kracht uit Ajax zn spel. Zo heeft Ajax van Schalke gewonnen en zo heeft Ajax van Lyon gewonnen. Lyon dacht ook even onder de druk uit te voetballen omdat ze beter waren, maar dat is gewoon heel moeilijk.

Nu Mourinho alles op de lange bal ging spelen en gewoon op de helft van Ajax ging spelen werd dit al een stuk lastiger en zag je dat Klaassen, die normaal gesproken aanjager is in het opjagen, amper nog in het spel voor kwam.

Of het mooi is wat Mou deed? Nee, je bent Manchester United en je speelt tegen Ajax, dat moet je wat mij betreft laten zien door gewoon te domineren. Echter, het is effectief en Bosz had er geen antwoord op, dus je bent gewoon tactisch overklast.

25 mei 2017 om 16:29

Ben ik niet met je eens ze maken de eerste goal dan komt pas het plan van mou dus zo goed was dat niet

25 mei 2017 om 16:43

@ikzegmaarwat Manchester United domineerde ook. Misschien niet zoals mensen hier dat graag zien, maar het was toch echt domineren.

25 mei 2017 om 17:35

Mee eens hoor, Ajax had niks te zeggen. Probeer alleen te zeggen dat als je zo veel kapitaal op het veld hebt staan je op z'n minst kan verwachten dat ze je weg proberen te tikken

25 mei 2017 om 17:37

Hoezo? Mou wist dat hij kwaliteit genoeg had om op individuele momenten te gokken en dat ajax had moest hebben van de hoge druk. Hij parkeerde geen bus, hij had gewoon een goede organisatie staan en aanvallend speelde die slim zodat ajax geen druk kon zetten.

25 mei 2017 om 17:59

Ik weet niet of je die verwachting kunt hebben puur op basis van het geld dat ze hebben uitgegeven. Het is een moeilijk seizoen voor ze geweest met bizar veel gemiste kansen en veel blessures. Als er dan zoveel op het spel staat verwacht ik dat ze alles doen om te winnen. En op deze manier wisten ze dat ze dat zouden bereiken. En iedereen bij ajax vind het een goed idee om je absoluut niet aan te passen aan de tegenstander en dat hebben ze dus ook niet gedaan. Dus iedereen heeft eigenlijk gekregen wat ze wilden.

25 mei 2017 om 18:34

Domineerde United ja? Eerder dat Ajax onmachtig was bedoel je. Bij domineren denk ik ook aan dat ze tenminste een stuk gevaarlijker zijn. Beide teams creã«erden niet veel volgens mij. En ja, uiteraard kwam dat ook omdat United niks meer hoefde te creã«ren met al een goal op zak.
Maar hoe die tot stand komt is wel zuur, want zo'n van richting veranderde bal is gewoon pech
United had op het begin 1 mogelijkheid maar over het algemeen ging het tot de 0-1 wel gelijk op dacht ik. Incasseer je die goal niet had United misschien wat meer aanvallend risico genomen dan nu en had Ajax misschien makkelijker kunnen spelen.

Eerste goal is zo belangrijk bij United, dat weet je, en dan incasseer je hem op zo'n manier. Dat is nog wel het meest frustrerende.

25 mei 2017 om 18:45

Daarom zeg ik specifiek "misschien niet zoals mensen hier dat graag zien".

Zelf (wat) kansen creëren en afmaken en de tegenstander totaal onder controle hebben is ook domineren. En dat is gebeurt.

Ajax heeft geen seconde ergens aanspraak op gehad. Dan hoef je ook niet gefrustreerd te zijn.

25 mei 2017 om 19:57

@dante

Ajax kan zich niet aanpassen, dat vermogen zit nog niet in de groep. Bosz heeft dit jaar alle energie in zijn plan A gestopt. Dat proces begon pas na de winterstop echt zijn vruchten af te werpen. Er is gewoon geen plan B. Dat kan je niet even een een paar dagen inslijpen, dat heeft langere tijd nodig.

25 mei 2017 om 20:31

Ja misschien heb je daar gelijk in. Maar het werd hier heel de week met trots verkondigd dat ajax dat niet hoeft. Ze hadden misschien lichte aanpassingen kunne doorvoeren. Jij kent de selectie vast beter. Iedereen wist wat United ging doen. Zet dan desnoods een sterke cv op het middenveld of zo. Niet proberen lijkt iig niet heel slim.

Ben ook benieuwd of ed clubs het jullie met deze kennis lastig kunnen gaan maken komend seizoen. Al hebben die natuurlijk niet kwaliteit die in de buurt komt van United. Al werd hier heel de week beweerd dat fellaini nog slechter was dan ed niveau xD

25 mei 2017 om 16:32

Nee, Ajax had simpelweg te weinig kwaliteit. Gewoon 0 kansen creëren in 90 minuten is lachwekkend tegen dit United zonder Zlatan, Bailly, Rojo en Shaw... zat geen enkele lijn in het Ajax spel, gewoon zeer zwak gespeeld.

Toch zuur dat het juist deze wedstrijd moest zijn. Hopelijk compenseer je dat nu door er dertig te maken volgend seizoen.

25 mei 2017 om 16:23

Wel geheel in de stijl van Nederland, groeien tijdens het toernooi en pieken in kwart en halve finales maar in de echte finale het laten afweten.

25 mei 2017 om 17:10

Nou dan wil ik dat die stijl nog een keer of 2 voorkomt in de komende 2 jaar want we hebben het nodig

In wedstrijden als deze zie je uit welk hout talentvolle voetballers zijn gesneden. Degenen die weglopen voor hun verantwoordelijkheden zijn nog niet klaar voor succes op het hoogste niveau. Ondanks dat het opbouwend ondermaats was waren De Ligt en Davinson Sanchez ontzettend belangrijk, het is jammer dat Kasper Dolberg dat niet heeft kunnen doen. En laten we eerlijk zijn, wat had hij dan anders moeten of kunnen doen? Hij stond gevangen tussen een ijzersterk spelende Blind, een fysiek sterke Smalling en werd nauwelijks gevonden door het middenveld (dat fysiek werd afgetroefd). Hij had meer moeten doen met de (zeer beperkte) mogelijkheden die hij kreeg, maar denk dat zijn kwaliteiten op waarde werden geschat door Mourinho en werden alle aanspeelmogelijkheden naar hem afgedicht.

Toch ben ik ervan overtuigd dat we deze jongen over een paar jaar bij een absolute topclub zullen zien. Dolberg is echt een uitzonderlijk talent, net als dat (in mijn ogen) De Ligt, Tete, Onana en Davinson Sanchez zijn. Dolberg heeft de techniek, de kracht, het overzicht, de rust en het inzicht om uit te groeien tot een echte wereldspits. Hoop van harte dat Ajax het hoofd koel weet te houden en dit soort talenten niet te vroeg verkoopt. Als je dan financieel wil profiteren van dit succes, verkoop dan de minder talentvolle jongens. Dan denk ik aan Veltman, Viergever, Schone en Younes.

25 mei 2017 om 16:19

Dolberg heeft wel eens de neiging om te weinig energie in een wedstrijd te stoppen en toeschouwer te spelen. Hij had meer uit de spits weg kunnen lopen waardoor er ten eerste meer ruimte komt, en hij ten tweede meer aan de bal komt.

25 mei 2017 om 16:25

Hij kon alleen uit de spits lopen als er ruimte was op het middenveld, maar dat was er niet. En dat werd mede mogelijk gemaakt door Klaassen en Zyech die weigerde om weg te lopen van hun man uit angst dat hun counterpressing zou mislukken.

25 mei 2017 om 16:27

Weet je wat het probleem is als de spits weg gaat lopen van dat defensieve blok van vier zoals Mourinho dat gebruikt? Dan heeft hij precies wat hij wil. In dit geval was Daley Blind de aangewezen man om de mandekking van Dolberg op zich te nemen en zal hem volgen tot hij buiten het defensieve vierkant (de twee centrale verdedigers plus de twee defensieve middenvelders) komt. Dat is namelijk precies wat Lionel Messi deed in de Clasico om toch nog aandeel te hebben in het spel, maar zorgde daarmee ervoor dat de andere twee vleugelaanvallers met dubbele dekking te maken kregen en er dus helemaal geen gevaar meer werd gesticht. Denk juist dat het weglopen uit de spits zorgt voor minder ruimte en dus het tegengestelde effect wat je eigenlijk wil bereiken.

Wat Peter Bosz in mijn ogen bijvoorbeeld wel had kunnen doen om Dolberg meer te betrekken in het spel is het opofferen van Davy Klaassen in de opbouw. Als je met twee spelers in dat defensieve blok van Mourinho gaat lopen komt er altijd ruimte voor een van je backs om diepgang te maken. Dan zal Herrera of Pogba plots terug moeten lopen en krijg je altijd meer vrijheid. Jammer genoeg kreeg Dolberg gisteren niet de ondersteuning die hij nodig had, hij is namelijk (volgens mij) de beste aanvaller van Ajax.

25 mei 2017 om 16:28

@barcajuve6, waarom kon Traore dat dan wel toen hij eenmaal in de spits mocht?

25 mei 2017 om 16:48

Is toch wel bewegenlijker en heeft meer een eigenactie en bal vaster en gewoon een geweldige dribbelaar. Bij dit soort wedstrijden heb je een spits nodig die zijn eigen acties kan maken.

25 mei 2017 om 16:48

En traore is ook verder in zijn ontwikkeling en heeft al op dit niveau gespeels vorig seizoen.

25 mei 2017 om 17:05

Xyzz omdat Traore niet hoeft te spelen met Traore op de flank die alles dichtloopt, wat heb ik me gisteren liggen ergeren aan zijn gebrek aan inzicht. Elke ruimte voor een loopactie vanuit het middenveld of voor Dolberg liep hij eigenhandig dicht, is leuk dat hij dan nog paar acties zelf eruit gooit maar als je verder de hele wedstrijd je fout staat heb je er weinig aan. Neres stond op eerste oog iets dieper en meer breed en kwam pas in de laatste fase naar binnen, dat helpt in de opbouw al een hoopt. Traore stond teveel naar binnen en als hij dat niet stond stond hij op eigen helft. Traore speelde schijngoed naar mijn mening, was niet goed maar liet het zo lijken. Tuurlijk moet Dolberg meer bewegen maar als je pas je eerste balaanrakingen hebt bij de aftrap na de goal van Pogba dan is het lastig er nog in te komen. Voor mij waren Schone, De backs, Klaassen en de vleugels de grootste knelpunten, als dat alles niet werkt dan is het als spits al bijna onmogelijk met dusdanig weinig ruimte.

25 mei 2017 om 17:15

@guaporta

Weglopen uit de spits wil niet zeggen dat hij naast Schone moet gaan staan. Het kan ook een loopactie in de ruimte zijn achter de verdediging. Of ruimte creëren voor de vleugels naar het centrum. Bij Dolberg en Schone vraag ik mij ook vaak af wie wie nou staat te dekken. Dolberg zou veel meer energie in zijn loopacties moeten stoppen, zoals Traore en Neres goed kunnen.

Younes en Dolberg speelde verstoppertje. Riedewald kon 9 van de 10 keer niet anders dan terugkappen omdat Younes niet aanspeelbaar was aan de zijkant. En Ziyech vaak alleen maar kon kaatsen. Het middenveld werd goed uitgeschakeld door Man U. Dan moet de tweede man aanspeelbaar zijn. Maar dat was dus niet het geval.

25 mei 2017 om 17:52

In welk opzicht gedraagt hij zich vervelend?

Deze slechte wedstrijd kan jouw loopbaan wel eens gered hebben Kasper. Het is duidelijk dat je nog minimaal 2 seizoenen bij Ajax moet blijven, en dan kun je de stap misschien maken.

25 mei 2017 om 17:18

Wisselvalligheid is inherent aan jonge spelers. Hij komt er waarschijnlijk wel

25 mei 2017 om 17:56

Nou minimaal twee jaar? Ik zou zeggen maximaal twee jaar, dan moet hij de stap toch echt wel gezet hebben. Maar ik denk dat het deze zomer of de volgende gaat gebeuren.

25 mei 2017 om 20:16

Over 2 jaar is hij 21. Dan is er nog helemaal niks verloren als hij 1 jaar langer blijft. Is hij welgeteld 22 en heeft hij nog 10 jaar voor zich.

Nu beseft hij wel dat hij nog lang niet klaar is voor de volgende stap net als vele andere Ajacieden gisteren. Al schrok ik wel van het niveau van De Ligt (positieve zin) die was defensief ijzersterk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren