Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bod van vijftien miljoen van Ajax sorteert alsnog effect

Laatste update:

Ajax lijkt in de slotfase van de winterse transfermarkt toch de strijd om de handtekening van David Neres te winnen. Braziliaanse media als FOX Sports Brazil verzekeren dat Sao Paulo vrijwel zeker overstag is gegaan met een formeel bod van ongeveer vijftien miljoen euro, voor tachtig procent van de transferrechten van de aanvaller.

/

Volgens De Telegraaf lijkt het erop dat de enorme schuldenlast van Sao Paulo de reden is dat men toch heeft ingestemd met een verkoop van Neres aan Ajax. Eerder stond de Braziliaanse club weigerachtig tegenover de verkoop van de jeugdinternational, die de voorbije maanden diverse malen door Ajax is bekeken.

Mocht Ajax er alsnog niet in slagen om Neres voor het einde van de winterse transfermarkt te strikken, dan blijft hij in beeld als versterking voor komend seizoen. Miralem Sulejmani blijft met een transfersom van 16,25 miljoen euro hoe dan ook de allerduurste aankoop in de clubgeschiedenis van Ajax.

Ajax zal dinsdag hoogstwaarschijnlijk het vertrek van Anwar El Ghazi naar Lille bekendmaken. In dat geval hebben de hoofdstedelingen bijna dertig miljoen euro aan uitgaande transfers opgestreken. De verkopen van Francesco Antonucci (AS Monaco), Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) en Nemanja Gudelj (Tianjin TEDA) waren al goed voor ruim twintig miljoen euro.

Denk jij dat Ajax deze maand nog David Neres aantrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Betaal je 15 miljoen ben je maar 80% eigenaar van de speler........ Overmars faalt maar eens weer....

31 januari 2017 om 00:20

Misschien moeten we eerst even rustig afwachten voordat we deze jongen al als miskoop bestempelen voordat hij überhaupt geland is met het vliegtuig.

31 januari 2017 om 01:50

Ik denk dat niemand hem neer zet als miskoop. Ik heb hem een aantal keer (live) in actie gezien en baseer dus niet mijn mening op slechts een filmpje. Ik moet zeggen, aardig talent, maar of je hier 15 miljoen voor neer moet gaan leggen betwijfel ik wel. Ik zeg ook dan niet dat het niks gaat worden, ik heb erg veel vertrouwen in de kennis van Veldmate alleen gezien het bedrag riekt het een beetje naar een paniekaankoop. Mij lijkt 8/9 miljoen voor deze spelers meer marktconform. Ik denk dat er in Zuid-Amerika betere spelers op te halen zijn dan Neres, ik betwijfel of hij haalbaar is maar ik denk dat Pavon ook ongeveer 15/17 miljoen moet kosten, dan had ik altijd hem genomen.

31 januari 2017 om 02:45

mee eens heb ook wel wat wedstrijdjes gezien vond hem niet super. Ik vind Luiz Araãºjo wel echt gruwelijk. Hij is een aanvaller type aguero maar hij kan ook rechtsbuiten. En wat je al zei voor 15mil zijn er genoeg spelers in zuid amerika die beter zijn en meer hebben beweze, zelf in europa vind je nog wel een hele goeie buitenspeler voor dat geld. ik vind het te veel voor een speler waar nog veel geinvesteerd moet worden. Ik zou toch echt voor een ervaren speler gaan hebben de talentjes ook nog wat aan en kost zkr minder een ruiz ofzo.

31 januari 2017 om 07:18

Hij heeft zeker talent en zit niet voor niets bij de -20 selectie van brazilie waar een aantal grote flamengo en corinthians talenten in spelen. 15 miljoen is echter den grooot risico, vooral omdat hij veel talent heeft maar er misschien niet direct staat. Zijn plafond is bijvoorbeeld (misschien) hoger dan dat van den Lozano, maar die heeft zich al wel meer dan bewezen. Ik hoop dat het een succes wordt en wellicht ziet Overmars een half jaar wennen achter Traore bijvoorbeeld ook niet als een probleem als hij nog aanpassingsproblemen heeft... Hij heeft in elk geval lef, snelheid en echt een goede dribbel als hij zijn ontwikkeling doorzet doe hij in de jeugd doormaaakte dan kan het iets mooi worden!

31 januari 2017 om 07:23

Rugu en VZ als de bedragen waar zijn dan is dit de duurste aankoop van Ajax ooit. 15 miljoen voor 80% = 18.75 miljoen voor 100%.. Ajax zal dus moeten doorverkopen voor dcat bedrag om kiet te draaien op de transfersom

Ik ken de jongen niet... Youtube laat zien dat hij niet heel tweebenig is, maar wel een paseerbeweging, een voorzet en steekpass heeft. Ik ga er vanuit dat de scouts een goed beeld hebben

31 januari 2017 om 07:43

Doel jij op Cristian Pavon van Boca? Dat is volgens mij ook wel een aardige buitenspeler inderdaad. Maar ook die al 15m+ Wow, waar is de tijd dat je voor 5 miljoen een topper op kan halen uit Zuid-amerika...

31 januari 2017 om 08:47

Vorig jaar. Sanchez....

31 januari 2017 om 09:12

Een club als Ajax kan twee dingen doen. Het eerste is accepteren dat wij niet meer aantrekkelijk zijn voor buitenlandse spelers en ons daar dus bij neerleggen. Dat houdt in geen gekke transfersommen uitgeven, maar zonder enige Europese ambitie bestaan. Niet echt heel leuk, maar het kan. Het tweede is wel nog pogingen ondernemen om zo'n hoog mogelijk niveau te halen. Dat houdt in ook af en toe grotere financiële risico's nemen, want in de markt onder de 10 miljoen vind je nauwelijks spelers meer die in Europa iets toevoegen. Dit is zo'n risico nemen. Ajax toont hiermee zijn ambities naar de buitenwereld. De Braziliaanse competitie kenners hierboven geven aan nog te twijfelen over Neres. Niet gek, want hij breekt pas net door in het eerste. Ajax is echter niet in de positie om de ontwikkeling van zo'n talent nog een jaartje aan te kijken om er zeker van te zijn dat hij dat bedrag waard is.. Als hij zich dan door ontwikkeld is hij 2x zoveel waard en onhaalbaar. Ajax moet dus wel in een zeer vroeg stadium toeslaan als het ooit nog wat wil bereiken.. Ik vind het ook een erg goed signaal naar spelers als Klaassen en Schone. Die zien ook dat Ajax investeert en ambitie heeft. Dat heeft echt wel invloed op hun keuze om langer bij Ajax te blijven of niet. Kortom, een duidelijk signaal van Ajax. Of de speler een succes wordt is altijd afwachten.

31 januari 2017 om 09:15

@ Curacao01

Dat is totaal niet waar. Ajax koopt maar 80%, en betaalt 15 miljoen. Het heeft geen zin dat om te rekenen naar 100% want die 20% is geen onderdeel van de aankoop. M.a.w. dit is dus niet de duurste aankoop want 16.25 mln is nog steeds meer dan 15 mln. Dat over quitte draaien klopt, maar dat doet niets af aan het aankoopbedrag..

31 januari 2017 om 09:38

Zoals Jm87 zegt, de relatieve kosten zijn inderdaad 15 miljoen voor 80%, dus 16,25. Maar de absolute kosten zijn nog steeds 15 miljoen. Daarnaast weet je niet wat die 20% zal opleveren.

31 januari 2017 om 11:07

@De Toekomst

Je schrijft: "ajax toont hiermee zijn ambities naar de buitenwereld".

Ajax kan nog zulke grote ambities hebben, maar zal nooit meer in staat zijn om die waar te maken. Vanwege het simpele feit dat de club niet in staat is om haar topspelers daar lang genoeg voor vast te houden. De gedachte dat een jongen van amper 19 jaar en met slechts een handvol wedstrijden in de benen, van doorslaggevende betekenis zal zijn voor het verwezenlijken van die ambities, duidt bovendien op een volstrekt onrealistisch verwachtingspatroon. Als deze jongen de verwachtingen niet waar kan maken of net als de meeste spelers van die leeftijd in een vormdip terecht zal komen, zal het enorme transferbedrag dat Ajax bereid is om voor hem op tafel te leggen, als een molensteen om nek hangen en zal hij daarop door de kritische Ajax supporters meedogenloos worden afgerekend als hij het hen even niet naar de zin kan maken. Ik wens deze arme jongen dan ook veel mentale kracht toe.

31 januari 2017 om 14:07

@ Lw88,

Ja klopt, fantastische speler die Pavon. Dat is er nou wel een waarvan ik vrij zeker weet dat dat toekomstige wereldtop gaat worden. Die kan je ook rustig voor 20 miljoen die gaat dan voor 30/35 miljoen over de toonbank, geen twijfel.

Tijden veranderen, die Zuid Amerikaanse clubs zijn ook niet gek. Die zagen jarenlang hun toptalenten voor een habbekrats verwacht worden en vervolgens voor het veelvoud doorverkocht worden binnen Europa. De Europese subtop heeft honderden miljoenen aan verdient. Logisch dat ze nu ook hoger in de boom gaan zitten.

@ Curacao01,

Klopt, ook al leven we in een tijd waar 18,75 miljoen niet veel meer lijkt, hij zal zich dan nog wel echt moeten ontwikkelen, 18,75 miljoen is hij zeker nog niet waard. Verder heeft het Veldmate en zijn team zoals ik al zei hem inderdaad veel vaker aan het werk gezien en hoop dan maar dat zij het beter hebben gezien dan ik. Aan zijn talent twijfel ik overigens niet hoor. Wel aan de prijs. Voor 15 miljoen zijn er betere alternatieven.

31 januari 2017 om 15:20

@scepticus, je doet allemaal aannames, die onterecht zijn.

De belangrijkste twee:
1) De Toekomst zegt niet dat Ajax de Champions League weer gaat winnen. Hij zegt dat ze ernaar streven een zo hoog mogelijk niveau te halen. En daar is dit wel degelijk een teken van. Denk aan het soort seizoen dat PSV had vorig jaar. Dat red je niet, als je nooit meer probeert om een echt goede speler te halen.
2) De Toekomst zegt niet dat Neres in zijn eentje direct de club naar een hoger niveau gaat brengen. Daar heb je meer spelers voor nodig. En ook dat red je niet als je nooit meer je nek uit steekt. Als je nooit meer een topspeler haalt, dan wil de categorie spelers daar achter ook weg. En zo glij je weg.

Jij lijkt er van uit te gaan dat er maar 1 soort ambitie bestaat, namelijk de Champions League winnen en net zo goed worden als Real en Barca. Dat is inderdaad onrealistisch. Maar het niveau daar achter is haalbaar, zoals PSV vorig jaar heeft laten zien. Dat is ook een ambitie, en daar moet je risico voor nemen als je dat niveau wil bereiken.

31 januari 2017 om 20:31

@edo

Jij bent een echte grapjas. Je schrijft: "je doet allemaal aannames, die onterecht zijn" en komt vervolgens met uitspraken die nooit over mijn lippen zijn gekomen. Ik heb met geen woord gerept over het winnen van de CL en dat ik dat bedoel, is dus juist een aanname van jou. En ik heb dat bovendien ook nooit bedoeld, want iedere simpele ziel weet dat een modale club als Ajax met een salarisplafond van 1 miljoen en spelend in een slecht gewaardeerde competitie als die in NL daar sowieso nooit meer aan toe komt. Al doet de club voor 100 miljoen aan aankopen.

Ik heb ook in mijn stuk nergens beweerd dat @De Toekomst heeft gezegd dat "neres de club in zijn eentje naar een hoger niveau zal tillen". Ook dat is een aanname van jou en je bent het derhalve vooral zelf die aannames doet die onterecht zijn. Ik heb gezegd dat het volstrekt onrealistisch is om te verwachten dat een jongen van 19 met een handvol wedstrijden ervaring op het hoogste niveau de ambities waarover wordt gesproken aanzienlijk dichterbij zal gaan brengen. En als hij toch zo goed blijkt te zijn dat hij daartoe wel in staat is, wordt hij over een of twee jaar weer weg gekocht, groeit de bankrekening van Ajax weer flink, maar is de club geen centimeter opgeschoten bij het verwezenlijken van de ambities waarover wordt gesproken.

De kern van mijn betoog was dat de ambities waarover hier wordt gesproken onhaalbaar zijn omdat Ajax niet in staat is om haar topspelers lang genoeg vast te houden. Het is veelzeggend dat je alleen maar in staat bent om met uitspraken op de proppen te komen die ik nooit gezegd heb en met geen woord rept met het argument dat ik heb gegeven waar het om draait. Het is ook volstrekte onzin om PSV als voorbeeld te noemen waarom Ajax in staat zou moeten zijn om die ambities waar te maken. PSV is vorig jaar zo ver gekomen in de CL door een redelijke loting en door een realistische spelopvatting. Die had FDB ook en die wordt, terwijl het een kind van de club is, nog steeds met hoon overladen ondanks het halen van 4 kampioenschappen en twee tweede plaatsen. Als Peter Bosz zou gaan spelen als Cocu vorig jaar heeft gedaan, wordt hij binnen de kortste keren met pek en veren de Arena uitgejaagd. Ik vind een dergelijk vergelijk dan ook erg populistisch overkomen.

Achter Real en Barca zitten clubs als Psg, Liverpool en Tottenham. Ook die clubs hebben een begroting die vele malen zo hoog is als die van Ajax en bovendien een rijke geldschieter. Ook dat niveau is voor een club als Ajax derhalve volstrekt onhaalbaar. Als je eerlijk bent, heeft geen enkele Nederlandse club nog iets te zoeken in de CL omdat overwinteren waarschijnlijk het hoogst haalbare is. Na 2018 moet zelfs de kampioen van NL voorrondes spelen en is zelfs deelname alleen niet zeker meer. Dure aankopen gaan Ajax geen meter dichterbij de Europese elite brengen omdat de aankopen die Ajax zich financieel en sportief kan veroorloven, daarvoor eenvoudigweg niet goed genoeg zijn. En als er per ongeluk wel een voltreffer tussen zit, wordt die binnen de kortste keren weg gekocht en is Ajax er alleen financieel iets mee opgeschoten.

Het probleem met veel Ajax supporters is dat ze de kop in het zand steken en volstrekt doof en blind zijn voor het feit dat het huidige Ajax Europees gezien slechts een modale club is en spelers alleen iets te bieden heeft in de vorm van een gedegen opleiding. Zelfs de spelers uit de eigen jeugd, zelfs die als Davy Klaassen met een echt Ajaxhart, zien de club uitsluitend als een opstapje naar een paar niveautjes hogerop. Ajax is niets meer dan een opleidingsclub en veel supporters weigeren dat onder ogen te zien, hoewel de cyclus dat de club haar beste spelers node moet laten gaan, zich bijna ieder jaar voordoet. Ik zeg niet dat Ajax zich daar bij voorbaat bij moet neerleggen en het hoofd in de schoot moet werpen, maar dat de club verkeerd bezig is als ze te grote financiele risico's gaat nemen om dergelijke ambities na te streven. Dat is de club in de periode van voor de Revolutie bijna fataal geworden zonder dat het ook maar 1 sportief resultaat heeft opgeleverd. Ajax doet er het beste aan om zich volledig te richten op de opleiding en een verantwoord en realistisch financieel beleid te voeren. En te hopen dat de club op een mooie dag de beschikking heeft over een veelbelovende lichting talenten en er in weet te slagen een aantal goede oud-spelers te bewegen op het oude nest terug te keren. Alleen als dat lukt, behoort het halen van een incidenteel Europees succesje tot de mogelijkheden. Spelers van het kaliber Sneijder zijn er alleen op emotionele gronden toe te bewegen om in de Nederlandse competitie te komen spelen. Spelers die niets met de club hebben, zijn daartoe alleen bereid als ze in de winter van hun carriere zijn en zelfs dan alleen nog als er een flinke zak geld tegenover staat.

In de Braziliaanse media staat overigens dat Ajax nu tien miljoen voor deze speler moet neerleggen en volgend seizoen 2. De andere drie miljoen zijn additionele voorwaarden en gebaseerd op sportieve prestaties. Maar zelfs twaalf miljoen is een hoop geld voor een club als Ajax en Overmars neemt dan ook een groot risico met deze transfer. Als het achteraf een kat in de zak blijkt te zijn, kun je er vergif op innemen dat men bij Ajax de hand weer op de knip gaat houden en het stuk moeilijker voor hem wordt om op een efficiente manier op de transfermarkt te manouvreren. Dat is wel een aanname van mij, maar dan wel een die voor de hand ligt. Dat is immers ook gebeurd na het debacle met Sulejmani.

31 januari 2017 om 00:22

En wat had je gezegd als hij helemaal niemand gehaald zou hebben? Serieuze vraag.

Ik vind 15 miljoen in deze gekke markt niet eens zo gek voor een speler die ongetwijfeld helemaal ondersteboven is gescout door Ajax. Dus ze zullen heus wel weten wie ze halen.
En 20% doorverkoop-percentage? Ajax doet het andersom ook, dus ook dit vind ik niet zo gek.

Overigens moeten we afwachten of dit hele verhaal wel waar is hã¨..

31 januari 2017 om 01:06

Ik vind het wel absurd je geeft 15 miljoen pus uit voor een 19 jarig ventje met blijkbaar 8 prof wedstrijden in de benen (weet niet of dat klopt maar las het in een reactie) zo'n jonge krijgt een dik buiten de EU contract dus zal het te kosten gaan van je eigen talent. Younes is niet oud cerny en Kluivert zijn nog jong maar weten wel je het werkt in Amsterdam. Deze 19jarige knul moet overal aan wennen. Als je 15 miljoen betaald haal dan iemand die er direct staat en volgens mij heb je daarin ook keuze zat.

31 januari 2017 om 01:49

Ok, aan jou om met namen te komen van spelers die je voor 15 miljoen kan halen en die er volgens jou meteen zullen staan..

Overigens hadden we van mij niet perse hoeven te kopen hoor.
Ik was en ven tevreden met Bosz en Overmars, wat ook de uitkomst van deze "deal" blijkt te zijn!

31 januari 2017 om 02:41

Ik moet wel zeggen dat voor een club als Ajax 15 miljoen vrij veel is. Zijn contract loopt ook nog maar tot eind volgend jaar.

31 januari 2017 om 03:28

En wie staat er meteen dan? Sjees. Ajax heeft deze jongen gescout. Ze weten heus wel wat ze doen. Heb je enig idee hoeveel neymar moest kosten na een handje vol wedstrijden? En hij werd alsmaar duurder. Als je Bazoer de bankzitter voor 12 miljoen verkoopt of gudelj de tribune klant voor 6 miljoen en met dat geld haal je een jongen waarin je vertrouwen hebt, dan heb je het prima gedaan. Zelf willen we de hoofdprijs voor onze spelers, maar zelf de hoofdprijs betalen is gek? Lollll. De Marc netto tijden zijn zo te zien voorbij dus moet men maar ergens anders op zeiken.

31 januari 2017 om 15:24

15 miljoen is veel geld, maar niet absurd, zoals Scolla zegt.

Ajax leeft in de grote mensenwereld. En in die wereld zie je dat er elk jaar een enorme prijsopdrijving is. We hebben ons met zijn allen suf gelachen toen Milik voor 30+ weg ging. En een half jaar later lijkt het al een stuk minder raar.

Dus als Ajax geen geld durft uit te geven, of denkt het allemaal wel een jaartje aan te kunnen kijken, dan word je in deze branche gewoon links en rechts gepasseerd door clubs die dat wel durven. En dan spelen alle toptalenten ergens anders, en mag je volgend jaar achteraan aansluiten.

Wij hebben de luxe om onze oren nog lekker te laten suizen van al die hoge bedragen. Die luxe heeft Ajax niet: dokken, of afhaken.

31 januari 2017 om 00:25

Ja en als Overmars geen speler haalde faalde hij nog vele malen erger.

31 januari 2017 om 10:46

Overmars is bijna altijd de zondebok, zelfs nog voor het aantrekken van een speler of een debuut van een aankoop. Hij kan het nooit goed doen. Het maakt niet uit wie er was gekomen, de speler zal altijd te duur zijn of te jong of te oud of niet goed genoeg of geen zekerheidje of weet ik het wat.

31 januari 2017 om 12:54

Als hij het goed doet.. Hoor je er niks meer over, denk aan bv. Sanchez, Dolberg of Onana.. oohnee dan is het weer vooral niet door Overmars maar geluk of iets. Hij kan bij velen niks goed doen, die zijn dan ook niet serieus te nemen. Velen zitten nu in een hoekje en komen er nog maar sporadisch uit als Viergever een keer een foutje maakt, positiviteit is verboden en alles moet afgezeken worden.

31 januari 2017 om 14:29

@ de toekomst, waar zeg ik dat ik Overmars het niet goed vind doen. Ik vind juist dat hij het goed doet, ik reageerde op iemand die hem gelijk aan het afkraken was en ik wilde er gewoon tegenin gaan. Ik ben hartstikke tevreden met Overmars!

31 januari 2017 om 15:27

Volgens mij lacht Overmars zich helemaal ziek. Die gast heeft een geweldige baan, en waarom zou hij zich iets aantrekken van al die roeptoeters? Alle mensen in en rondom de club weten hoe die wereld werkt. En daar wordt hij gewaardeerd.

31 januari 2017 om 00:29

Dit is gewoon zeuren in het zeuren. Geen idee of het een topper is, op YouTube vind ik t nog geen neymar ofzo. Ondanks dat ben ik toch onder de indruk. Ik heb voorspelt dat Ajax niks zou halen. En ik heb ongelijk gehad. Er is geld uitgegeven en goed ook. Ajax heeft lef getoond en ik vind dat ondanks het geen garantie geeft op een goed resultaat het toch een goed teken. Ajax lijkt ambitie te hebben en lef te hebben. Elke aankoop is een gok. Aankopen van vijf miljoen net zo goed.

Je kan beter eengoede voor 15 miljoen hebben dan die 20 van vijf miljoen die inmiddels versleten en vertrokken zijn.

Erg knap en zeer verrassend gezien het beleid afgelopen jaren.

Respect

31 januari 2017 om 09:04

Nog maar even afwachten. want voorlopig is het alleen de (braziliaanse) media die het roept. Eerst maar zien of ze daadwerkelijk de handtekeningen zetten.

31 januari 2017 om 00:32

€15mln, over drie jaar verkopen voor €30mln, €6mln naar Sao Paulo, €9mln winst en enige jaren eeen zeer goede buitenspeler. Lijkt me een prima deal.

31 januari 2017 om 01:16

Andere scenario: kan niet wennen aan Nederland en de Eredivisie. Speelt 3 jaar als een natte krant en vertrekt dan voor 4 miljoen weer terug naar Brazilië als de zoveelste "nieuwe Braziliaanse ......" . Of ben ik nu te pessimistisch?

31 januari 2017 om 01:27

Ja. Gezien we ook deze transferperiode een Bazoer voor 12mln verkopen, flink winst maken met El Ghazi en Gudelj bijna weer terugverdienen denk ik dat het wel mee gaat vallen.

31 januari 2017 om 03:30

Andere scenario: hij en Justin draaien alle backs dol in de ED. Younes begint te scoren zodra hij invalt en ook traore weet dat het beter moet. Welkom Neres.

31 januari 2017 om 12:57

Kan ook, maar ik denk dat ajax vooral het 'risico' loopt een erg goede speler te halen, financieel kunnen ze het prima hebben gezien de transferinkomsten van 83,2 miljoen dit seizoen en qua salaris ook, want 22 spelers zijn vertrokken waarvan 6 verhuurd.

31 januari 2017 om 00:37

Ga maar naar bed. Morgen kan je misschien helderder denken. Als de speler slaagt, is dat gewoon een goede deal. De vraag is natuurlijk of hij slaagt, maar dat zien we wel.

31 januari 2017 om 10:48

En of een speler slaagt weet je nooit van tevoren. Afgelopen zomer vond iedereen het geweldig van Overmars dat hij Krul en Traore huurde, Sinkgraven was een uitzonderlijk talent en Gudelj gaf Ajax de body die het nodig had om in Europa te presteren... Bijna iedereen vond dat in die tijd goede aankopen, maar het is altijd afwachten.

31 januari 2017 om 11:27

Inderdaad, zelfs bij Lionel Messi weet je bij wijze van spreken niet of hij zal slagen.

31 januari 2017 om 00:44

Falen? Topaankoop. Je verkoopt en je verkoopt en je haalt een toptalent uit Brazilië ervoor terug. Deze jongen heeft zoveel potentie, dat gaat zeker goedkomen.

31 januari 2017 om 00:53

Jij hebt hem dus zien spelen? Vertel. Ik vind een beetje kopen om het kopen. De fans willen een speler zien en Overmars gaat overstag nu de transferwindow dreigt te eindigen en ze niemand meer voor de vleugels hebben. Ik vind het een groot risico voor een heleboel geld. Vergeet niet dat deze speler naar een totaal ander continent gaat, zal aan het "Ajax-spelletje" moeten wennen, spreekt de taal niet etc. etc. Deze jongen heeft sowieso een hele tijd nodig om te acclimatiseren.

31 januari 2017 om 01:15

De fans willen altijd wel wat. Vooral op Overmars is er altijd gezeik, dus dat zegt niet zoveel.
Dus dat hij nu 'overstag zou gaan' vind ik weer een beetje goedkoop. Sowieso wordt je naarmate de deadline nadert natuurlijk een stuk concreter, is toch niet meer dan logisch? Veel transfers vinden sowieso pas plaats op het einde.
Net zoals men Ziyech een 'paniekaankoop' noemde omdat hij niet eerder gehaald was, maar waarschijnlijk had Twente hem toen nog niet laten gaan (of veel meer geld geã«ist), en/of wilde Ziyech zelf nog wachten op een betere club.
En natuurlijk komt hij van een ander continent en moet hij wennen, maar bij Sanchez ging dat bijv ook goed.

Verder vind ik het ook veel geld voor een relatief onbekende spelers die nog weinig wedstrijden op niveau heeft gespeeld, maargoed. Markt blijft zich natuurlijk ook ontwikkelen, bedragen blijven stijgen.

31 januari 2017 om 06:55

Bullshit. Overmars is al meer dan de helft van de transferperiode met deze jongen bezig, dus onzin wat je zegt met paniek aankoop.

31 januari 2017 om 07:45

Ik heb een paar wedstrijden gezien ja. Ik vond hem er niet altijd bovenuit steken maar de acties zijn altijd een verrassing, zowel binnen- als buitenom. Echt een verademing tov El Ghazi of Younes. Ik hoop dat dit rond komt.

31 januari 2017 om 00:54

Wat een onzin die gozer is straks een plaag voor iedere defensie waardoor hij makkelijk 40 mil gaat opleveren.

31 januari 2017 om 01:09

Dat is pas onzin zou hij zo goed zijn dan zou de absolute top wel achter hem aanzitten en daar heb ik niks over gezien daarnaast heeft the Razer gewoon gelijk.

31 januari 2017 om 13:57

Hoe weet jij dat dat niet zo is?

31 januari 2017 om 01:33

Dom dom dom...als het waar is dat je maar 80% van de transferrechten gaat bezitten.
Financieel moet je dan die speler strx voor min 35 milj verkopen wil qiet spelen.
Maar je wilt gewoon baas zijn over je eigen speler..... met 80% ben je dat niet.
Prima speler natuurlijk...maar zit eigen talent wederom in de weg.
Na aankopen ziyech traore (huur) en die 2colombianen .
Terwijl men zo hoog opgeeft over de jeugd.... vrij tegenstrijdig.
Zonde dit wazige beleid.

31 januari 2017 om 01:36

Wat? Sinds wanneer is 80 procent van 35 miljoen - 15 miljoen?

31 januari 2017 om 13:11

Het is ook nooit goed, als Overmars niets haalt is hij dom en als hij wel veel geld uitgeeft is hij ook dom. Misschien moet jij een voetbalclub gaan leiden om te laten zien hoe je het wel slim kan doen?

31 januari 2017 om 16:08

Kosten van salaris en premies van het 5jarig contract moet je ook meetellen. Plus tekengeld vd speler. Percentage voor makelaar.
En -20% transfer rechten.
Dan kom je wel aan n bedrag van ongeveer 35 milj.
;-)

31 januari 2017 om 06:40

Hoezo falen. Neymar is maar voor 75% van Barca. Die constructies zijn heel normaal met Braziliaanse spelers

31 januari 2017 om 08:47

Falen? Milik? Sanchez? Hoezo overtrokken

31 januari 2017 om 09:38

Deze aankoop is gedoemd om te mislukken:
- Een Braziliaan die waarschijnlijk nog nooit een stap buiten Braziliã« heeft gezet.
- Pas 19 jaar (veel spelers kunnen op hun 19e een groot talent lijken bv Fisscher, El Ghazi, Kishna, Suljemani, etc), en nog niet eens een heel seizoen op het hoogste niveau gespeeld. Een talentvolle jongen heb je al in de vorm van Kluivert, we hebben een speler nodig die er meteen kan staan.
-15 mln voor 80% van de rechten... Hoeveel leeft de gemiddelde transfer van een eredivisie speler van de top-3 naar het buitenland op? 10mln?

Het is echt krankzinnig. Voor 6-8 mln zou je met Larsson een zekerheidje hebben. Zeker niet de nieuwe Messi, maar wel beter dan El Ghazi en Younes. Al 2 jaar goed gepresteerd in de eredivisie.

31 januari 2017 om 10:55

Ja, want alleen Braziliaanse spelers met 3 wereldreizen op hun naam zijn kansrijk bij Ajax.. Of Ajax had eerst een of twee jaar de kat uit de boom moeten kijken om te zien of Neres wel echt de nieuwe Neymar is, want ja Ajax is in de positie om die speler vervolgens alsnog aan te trekken.. Ajax moet dit soort risico's nemen wil het verder komen en ja, dan zit er soms een bij die tegenvalt. We kunnen dat risico echter nemen door de opgebouwde reserves. Met een Larsson (minimaal 8 miljoen waarschijnlijk) heeft Ajax ook geen zekerheid. Bij Heerenveen krijgt hij veel meer ruimte en is de druk vele malen lager. Het is echt niet makkelijk voor zulke spelers om bij Ajax hetzelfde niveau te halen.

31 januari 2017 om 11:19

Nee, maar het is prettig als een Zuid-Amerikaanse speler, zeker van die leeftijd, al kennis heeft van de cultuur. Je ziet het keer op keer met Zuid-Amerikaanse spelers die naar West-Europa komen, dat het ze niet lukt om hier de aarden.
En als dit echt zo'n brilliant is, dan was hij ongetwijfeld al door de Europese top aangeschaft. Braziliã£â« wordt immers dood-gescout door alle grote clubs.

31 januari 2017 om 13:14

Ooit wel eens gehoord van Romario en Ronaldo die hadden voor ze naar Nederland kwamen ook nooit een voetstap buiten Braziliã« gezet, waren toen ook heel jong. Later zijn ze beide wereldster geworden.

31 januari 2017 om 13:32

Dus omdat het met Romario en Ronaldo goed ging, zal het bij elk Braziliaans spelertje goed gaan?

En dat ging ook wel over andere bedragen...

31 januari 2017 om 14:01

Waar zegt araman dat? Zo pessimistisch ben je, geen enkele transfer is een garantie. Zelfs Messi naar Chelsea, bij wijze van spreken niet. Het is glas is altijd halfvol hè?

31 januari 2017 om 15:29

Ik hoop van harte dat deze jongen de nieuwe Messi blijkt te zijn. Maar de kans is nou eenmaal niet zo heel groot. En zo'n bedrag is voor Ajax en Eredivisie begrippen enorm. Ga eens kijken wat 99% van de transfers van Ajax naar het buitenland opleverd? Dat zal gemiddeld nog niet eens de 10 miljoen aantikken.
15 miljoen in 1/6 van Ajaxs jaarbegroting...

31 januari 2017 om 10:02

Geeft hij geld uit... Is het weer niet goed Iedereen wil een dergelijke speler voor 10 miljoen met 100 %, maarja, zo zit de markt niet in elkaar.

31 januari 2017 om 10:30

Je krijgt nooit 100% zekerheid, maar dit is gewoon super risicovol.
- Zeer jong, talenten genoeg uit eigen opleiding. Nauwelijks ervaring op het hoogste niveau in brazilie
- Herkomst (cultuur, wss voor het eerst alleen wonen, taal niet kennen etc etc)
- Zeer duur! 15mln voor maar 80% van de rechten.

Dan kun je wat mij betreft echt beter voor een goede speler gaan die wellicht iets minder potentie heeft, maar wel een directe versterking is, voor een realistische prijs. Bv. Larsson.

31 januari 2017 om 11:55

@fcajx

Het is maar wat je risicovol noemt.. Als je niks investeert met 82,5 miljoen aan transferinkomsten (behalve de 25 miljoen die al geinvesteerd zijn) dan betaal je straks over dik 50 miljoen winstbelasting van 50 %, kortom 25 miljoen, dan weet je zeker dat je het geld kwijt bent. Kortom financieel is het niet zo gek.

Het is geen zekerheidje, maar wel iemand met meer dan grote potentie, je kunt bij een dergelijke speler niet uitsluiten dat het een nieuwe Neymar wordt of Messi, die zekerheid heb je ook zeker niet, maar er een risico dat hij absolute wereldtop gaat worden.

Larsson is het in mijn ogen dus gewoon net niet.. dan kun je beter voor Kluivert Jr. kiezen die best een dip zal krijgen, maar eigenlijk nu al beter is. Dan heb ik zoiets met zoveel transferinkomsten dat je misschien beter voor een echte topper kunt gaan die potentieel een hoger plafond heeft, kost maar 6 miljoen meer.

31 januari 2017 om 12:40

'maar 6 miljoen meer'. Moet je eens horen wat je zegt, en hoe verrot de markt nu is. Een 19-jarig talent dat 'maar' 6 miljoen meer kost dan een andere speler van 10 miljoen.

En dat het 'geen zekerheidje' is, is een understatement. Het is zelfs een erg groot risico. Van de grote hoeveelheid 19 jarige wereldtalenten wordt slechts een handje vol wereldtop en de rest wordt pure middelmaat of minder. En al helemaal als ze nog niet eens een half seizoen op het hoogste niveau hebben gespeeld.
Daarnaast hebben de Europese topclubs tientallen scouts in Braziliã£â«, en die hebben deze jongen niet gezien? Lijkt mij onwaarschijnlijk...

Voor 16 miljoen kan je in Europa zelfs een goede speler kopen. Zie Bailey bv. En dan heb je de aanpassing problemen in ieder geval een stuk minder.

En als Ajax dan echt daadwerkelijk van zijn geld af wil, kan het veel beter geã¯nvesteerd door het stadion in bezit te krijgen en misschien zelfs de aandelen terug te kopen...

31 januari 2017 om 12:51

@fcajx

Als je even de transferinkomsten erbij zet, namelijk een duizelingwekkende 84,5 miljoen dit seizoen en een huidige transferoverschot van (84,5-33,2) 51,3 miljoen. Dan is het niet zo gek, ajax heeft afscheid (al dan niet tijdelijk) genomen van 22 spelers.

Ajax loopt financieel nauwelijks risico, al moet je de afschrijvingen wel in de gaten gaan houden, de 48,2 miljoen moet je wel afschrijven over 5 jaar. Ik denk dat ze haast als volgend redeneren, we maken ondanks een aankoop van nog eens 15 miljoen een dikke winst van 15-20 miljoen en we laten een verlies toe van 3-4 miljoen toe de komende 3 jaar dan mag je nog een aantal miljoenen bovenop de huidige liquide middelen van 80 miljoen tellen en dan heeft Ajax 0,0 euro voor zijn spelers gevangen, wat hoogst onwaarschijnlijk is, maar waar we ook niet op mogen rekenen.

Geen zekerheidje, maar ook een enorme potentie en Ajax kan het hebben. Larsson is voor 9 miljoen nu al twijfelachtig in mijn ogen. Bailey dat is ook een risico hoor, zeker zijn gedrag.

Ajax investeert al veel in het stadion.. staanplaatsen, field seats, kleine uitbreiding, modernisering en ze investeren vooral veel in de toekomst, daarnaast, Ajax gaat nog steeds een dikke winst draaien en je moet je winst hoe dan ook met de belastingdienst delen. Dan kun je het nog beter investeren in je selectie.

31 januari 2017 om 13:26

Waar baseer je die enorme potentie dan op? 8 wedstrijd in het eerste van Sao Paolo? 5 wedstrijden bij Brazilie u20?

En Ajax heeft nog steeds niet zelf het stadion in bezit.

31 januari 2017 om 13:51

Dat dus.. Ajax heeft niet het stadion in bezit (wel 40 % of iets) maar wel de inkomsten en mogelijkheden ervan vergroot, bezit brengt ook kosten met zich mee dus het is niet heilig.

Ajax vist nu uit een andere vijver, niet geheel zonder risicos, maar de risicos brengen het voorbestaan van de club totaal niet in gevaar en levert ook het risico op dat Ajax goede prestaties gaat leveren, dat is de andere kant van de medialle, dus waarom niet?

31 januari 2017 om 14:03

Larsson? Geen kleiner risico dan Neres. Een Sulejmani of Maher scenario is te groot.

31 januari 2017 om 15:34

@lausho: Omdat de 99 van de transfers uit de Eredivisie naar het buitenland niet boven de 10 miljoen uitkomt. Als je ziet dat Propper voor rond de 18 mln weggaat bij Psv, wat toch echt een goede en belangrijke speler is van Psv...
Voor spelers uit de eredivisie wordt over het algemeen redelijke transfersommen neergelegd tov Portugal of Belgie.
Dus naast al de punten die ik hiervoor opnoemde waardoor het niet goed zou kunnen gaan, moet hij het ook nog eens enorm goed doen om die transfersom uberhaupt terug te verdienen.

@sulejmanii: Voor het geld dat voor Neres wordt betaald had je Larsson en Haps kunnen halen.

31 januari 2017 om 16:59

@fcajx

Een speler van PSV ja, waarom wordt er over het algemeen geen 18 miljoen voor een speler van Heerenveen betaald (alves was een uitzondering en ook meteen een mislukking net als Sulejmani)? En denk je dat de genoemde transfers geen invloed hebben op een volgende... Heerenveen is geen topclub, daar heb je meer ruimte en een andere druk om te presteren.

Waarom zou het ook niet goed gaan doen?

31 januari 2017 om 17:44

- Sao Paolo kan je inmiddels ook niet echt een top club meer noemen. Ik denk dat Herenveen een goede kans maakt als ze tegen elkaar zouden spelen.
- Ik hoop dat hij het erg goed gaat doen, en zelfs de nieuwe Neymar blijkt te zijn. Maar aan de wedstrijden op het niveau waar hij heeft gespeeld kan je het naar mijn mening niet baseren. Terwijl je bij Larsson al 2.5 jaar op sub-top niveau hebt kunnen zien wat hij waard is.
- Er was verder geen interesse van andere Europese topclubs.. Waarom niet?
- 1/6 van Ajax's begroting voor éã©n talent, die een jaar ouder is dan Kluivert?

31 januari 2017 om 16:43

Wat moet je anders doen? De vraagprijs van meer dan 20 miljoen bieden ofzo?

Minder betalen maar een doorverkooppercentage is heel normaal, dan ligt het risico van falen niet alleen bij de kopende partij.

Interessante aankoop. Vooral in de jeugd heeft David Neres indruk gemaakt. Liep zo'n 1 op 2 qua doelpunt productie (iets hoger nog), won onder andere de Copa Libertores u20 en werd daar mvp.

Of hij de 15 miljoen waard is zal blijken, maar supporters van Sao Paulo zijn in ieder geval niet happy :D

31 januari 2017 om 01:11

Bojan ken je die nog die was fantastisch in Amsterdam he. Cijfers zeggen weinig.

31 januari 2017 om 01:19

Of wat dacht je van de nieuwe Pelé? Freddy adu was dat als ik me niet vergis. Ik vind gewoon benamingen zoals "de nieuwe (voetballer van wereldformaat)" heel erg scheef. 9/10 kunnen deze spelers niet aan deze torenhoge verwachtingen voldoen. Vandaag ook weer "Juventus contracteert de nieuwe Robben" hierdoor krijgt zo een jongen zoveel meer druk op zich.

31 januari 2017 om 03:14

Mijn god de haat is te groot. Wij kunnen dit betalen klaar. We zien wel wat deze jongen ervan bakt. Ik ben in ieder geval blij dat iemand is gekomen. Boeit mij als supporter totaal niet hoeveel hij heeft gekost wetend dat we bankzitter Bazoer verkochten voor 12 miljoen euro.

31 januari 2017 om 07:19

Dat je het kan betalen maakt het nog niet meteen verantwoord. Als je 15 miljoen betaald moet het mijn inziens wel betekenen dat Neres direct de beste winger van de ED is. Waarom betaal je anders zoveel geld?

31 januari 2017 om 08:31

Als je het kunt betalen, maakt het nog niet meteen verantwoord. Eens. Als je het gemakkelijk kunt betalen gezien alle inkomsten in het afgelopen jaar (en gelet op de geringe uitkomsten), dan kan je deze financieele stap naar het echte niveau talenten best zetten. Tevens past dit naar mijn mening ook bij het beleid ok weer een poging te doen om van (als is het maar klein) belang te doen in Europa. Dan redt je het niet met de Dijksjes, Kishna's etc. Dan moet je af en toe flink investeren in een speler die volledig ondersteboven is gescout.

31 januari 2017 om 10:06

@fr12jules

Ik heb er ook mijn vraagtekens bij, maar we gaan hoe dan ook een dikke plus draaien ook al hebben we 45 miljoen uitgegeven aan transfers. Er is namelijk nog veel meer binnen gekomen, best ziek een 20-30 miljoen plus als je 45 miljoen uitgeeft.

Het voordeel is nu wel dat je een groot deel niet als winstbelasting afstaat aan de staat maar het investeert, wel zijn de afschrijvingen als een raket omhoog gegaan wat ook drukt op de begroting van volgend jaar. Dat moeten we gaan verantwoorden.

Verder kunnen we flink wat hebben, er ligt meer dan 80 miljoen aan liquide middelen op de plank.

31 januari 2017 om 00:57

Yep uitstekende voetballer met een geweldige start snelheid daarnaast lijkt het of hij de bal aan een touwtje heeft waardoor hij binnen niet tegen te houden is, daarbij draait die zeer makkelijk om ze as en blijft die heel mooi in balans.

Het enige min puntje is dat deze man de bal bijna het doel in dribbelt.
Maar een combinatie met dolberg gaan we nog veel zien geweldig talent deze jongen.

31 januari 2017 om 04:12

Neres speelt zojuist de verdediging van Ecuador compleet aan gort. Deze jongen bezit flair, techniek en een flinke dosis Samba powaah! De commentatoren zijn enorm lovend.

31 januari 2017 om 08:43

Als je de filmpjes van m bekijkt, dan zie je een enorme technicus met een hele goede dribbel. Maar alles draait wel om Neres, ik heb nog weinig assists van m gezien.

De combi Ziyech-Neres lijkt me wel heel interessant...

31 januari 2017 om 10:10

De combi, Kluivert - Dolberg - Neres met Klaassen en Ziyech erachter en Schone daar nog weer achter.. Wauw, sterkste ajax in jaren. Traore is ook nog een toptalent waar het nog niet uitgekomen is zelfde geld voor Nouri, van de Beek, de Jong (kijk de goal tegen den Bosch eens terug van eergister), Cerny en Younes heeft ook kwaliteiten.

Enorm veel potentie bij Ajax als hij daadwerkelijk komt

Vind 15 miljoen voor een directe versterking niet zo'n heel gek bedrag om uit te geven voor Ajax in deze tijd. Alleen deze jongen is 19 en zoals ik begrijp pas vanaf maart beschikbaar? Ik hoop dat ie een bijdrage heeft in de titel maar twijfel enorm.

31 januari 2017 om 00:21

Hoezo vanaf maart ??

31 januari 2017 om 00:26

Nee vanaf half februari volgens mij, hij speelt nu mee met Brazilie O-20 bij een toernooi.

31 januari 2017 om 00:40

Hij speelt excl vandaag nog 4 wedstrijden met Brazilië u20. 3e week van Februari is hij klaar meen ik.

Als bosz hem maar niet misbruikt om hem alleen in ajax 2 te zetten. Wel zonde dat ćerny, kluivert en clement daardoor minder kans krijgen.

31 januari 2017 om 01:09

Kluivert-Dolberg-Neres
Dat zal de dodelijke voorhoede gaan worden, younes is 0,0 rendement, kan geweldig voetballen maar zijn nauwkeurigheid in schoten is belabberd slecht.

31 januari 2017 om 08:21

Heb je wel drie tieners voorin lopen. Niks mis mee, maar verwacht wel wisselvalligheid.

31 januari 2017 om 10:56

verwacht niet dat Kluivert een basis plaats gaat krijgen ipv Younes. maar ik zie het nog wel goed komen met Younes,

31 januari 2017 om 00:34

Hij kan mogelijk de plek van Younes innemen. Dat lijkt me vrij duidelijk. Of Kluivert Jr. gaat naar links.

31 januari 2017 om 00:43

Neehoor, is voor volgend jaar pas echt de versterking en dan vervanger van Traore denk ik. Komt eind Februari bij Ajax, zal dan moeten wennen en tegen einde aan wat minuten maken en ingespeeld raken. Zal met Cerny moeten uitvechten die gaat starten volgen jaar op rechts, links is Kluivert beter als rechts dus die zal als optie daar blijven net als oa Nouri, Clement en ook Cerny.

31 januari 2017 om 00:58

Het is een echte rechtsbuiten ik denk eerder dat kluivert vanaf links gaat spelen.

31 januari 2017 om 00:42

Waarom denk je dat hij veel op de bank gaat zitten? De concurrentie is niet heel sterk en Traore vertrekt aan het eind van het seizoen.

Veel geld voor een talent. Druist tegen de Ajax filosofie in. Aan de andere kant heeft Veldmate met Sanchez wel een beest in huis gehaald en heeft ie krediet opgebouwd. Ben benieuwd!

31 januari 2017 om 00:21

En met Cassiera dan?

31 januari 2017 om 00:29

Ik heb Cassiera nog niet afgeschreven hoor. Sanchez is gewoon een schot in de roos. De uiteindelijke transferwaarde van die twee gaat zich echt wel terugbetalen. Nu hopelijk die van Neres ook.

31 januari 2017 om 01:12

Is gehaald als toekomstig 1e spits. Die jongen is 19 jaar ver van familie en vrienden die gaat echt niet in 1 x alles op zn bord kunnen leegeten. Heeft gewoon de potentie en scoorde weer nice vandaag.

31 januari 2017 om 00:40

De filosofie is dat spelers worden gehaald die een versterking zijn voor de basis en niet voor de breedte. Wat dat betreft past deze jongen er beter in dan alle breedteaankopen die we de laatste jaren regelmatig hebben gezien. Blijft wel een hoop geld voor een jongen die nog niets bewezen heeft.

31 januari 2017 om 10:14

Ik weet veel van de filosofie van Ajax, maar Ajax blijft ook investeren in de opleiding en geeft veel jeugd de kans, daar is juist veel ruimte voor gemaakt met de verkoop van 5 spelers (gudelj, Bazoer, Antonucci, El Ghazi?, Dijks. Van de beek, Nouri, de Jong en Eiting hebben volop perspectief. Tuurlijk is er met Pasquali en dan Neres wat bijgekomen, maar dat hoort ook bij Ajax die concurrentie.

Veel geld uitgeven druist niet perse in tegen de filosofie, sterker nog, het is juist dat als er iets gehaald wordt dat er ook echt kwaliteit komt.

Is deze speler dit geld waard? 19 jaar en dan zo'n bedrag? Ik vind dat zie hier een mega risico mee lopen!

31 januari 2017 om 01:12

Elke transfer is een risico. Maar stel je had Larsson gehaald voor 9 miljoen. Die jongen gaat zich niet zo ontwikkelen dat hij straks 35 miljoen waard is. No way. Voor deze jongen betaal je een stuk meer en er zit ook een groter risico aan, maar stel dat het wel goed uitpakt is hij straks makkelijk 30 tot 40 miljoen waard. Ik heb vertrouwen in Veldmate die ook Sanchez en Cassierra heeft aanbevolen. Dus als Overmars dan dit verkiest (veel geld, en niet direct beschikbaar door jeugdtoernooi) boven Larsson die er meteen zou staan, dan juich ik het alleen maar toe.

31 januari 2017 om 01:26

Ja het is wat je liever hebt hè. Met Larsson heb je een veilige gok: iedereen in Nederland weet wat voor een geweldige dingen hij kan laten zien (zie pass op Reza tegen PSV) en je hebt hoogstwaarschijnlijk nog 2 a 3 jaar een van de beste buitenspelers in de Eredivisie in huis. Het klopt je gaat hem niet voor 40 miljoen kunnen slijten, maar winst valt er zeker op te maken. Nu heb je met Neres de duurste gok ik de geschiedenis van de Eredivisie, je weet niet hoe hij gaat aarden, hij is niet meteen beschikbaar (u21), hij staat er niet meteen (zo goed als zeker zie cassiera). Wordt hij daadwerkelijk de nieuwe Neymar, dan kan je hem verkopen voor 30/40 miljoen. Valt hij echter tegen maak je al gauw 10 miljoen verlies. Ik vind het een hele lastige keuze, dat moet Overmars vast ook gevonden hebben.

31 januari 2017 om 01:30

Dat is ook de fout die Ajax maakt. Het is totaal gefixeerd op grote winst maken voor haar spelers. Soms twijfel ik aan wat Ajax nou eigenlijk wilt. Willen ze hogerop? Willen ze winst blijven maken? Wil je daadwerkelijk hogerop, haal dan 'zekerheidjes' binnen die je daadwerkelijk meteen versterken. Nu haal je weer een 19-jarige jongen die het nog maar moet laten zien en die je waarschijnlijk op korte termijn niet eens gaat versterken.

31 januari 2017 om 03:34

Iedereen in nl m'n neus. Net als Sinkgraven destijds toch? Larsson is weer een speler voor de bal in de voeten. Met Neres hebben we zo te zien een vleugel die de diepte in rent en op snelheid en techniek wat kan. Zie alleen al bij elia en kluivert hoe effectief dat is.

31 januari 2017 om 07:22

En volgens vele kenners bakt Elia er niks van. Haha.

31 januari 2017 om 08:59

Die Larsson vind ik niet zo bijzonder hoor en laat het af en toe maar zien en veel teveel wedstrijden heeft hij niet thuis. Moet je een speler halen omdat hij af en toe 1 keer in de 5 wedstrijden iets laat zien?

31 januari 2017 om 10:17

@rombomcu

Veilige gok? Ik vind Larsson helemaal niet goed genoeg voor Ajax, leuk voor erbij, maar niet iemand die echt het verschil gaat maken. Sulejmanis het duurst en Ajax heeft nog een transferoverschot van rond de 20 miljoen al geven ze 45 miljoen uit, anders waren we 7,5 miljoen straks aan winstbelasting kwijt nu zit het in de selectie.

Enige waar ik mij zorgen om begin je maken zijn de afschrijvingen voor komend seizoen. Hopelijk verdeelt Overmars de transferbedragen van El Ghazi, Gudelj en Bazoer over twee seizoenen, dan zitten we komend seizoen in ieder geval wel snor.

Dan is hij de duurste aankoop ooit, want 100% is 18 miljoen Euro, aangezien ze voor Sulejmani voor 100% aankochten.

31 januari 2017 om 00:17

Ze geven nog steeds maar 15 uit dus nee.

31 januari 2017 om 00:25

De kosten blijven 15 miljoen, maar in verhouding is deze transfer duurder. Relatief betaal je voor de rechten gewoon meer.

31 januari 2017 om 00:51

Maar de absolute kosten blijven 15 miljoen.

15 miljoen... Belachelijk toch eigenlijk. Ik heb vertrouwen in Overmars en co, en er is geld zat, maar 15 miljoen? En dat ook nog eens voor slechts 80 procent van de rechten. In principe is deze transfer (als het doorgaat natuurlijk) dus nog duurder dan die van Sulejmani.

31 januari 2017 om 00:27

15 miljoen valt op de huidige markt nog mee voor zo'n speler. Tegenwoordig haal je potentiële topspelers niet meer op voor bedragen rond de 8 miljoen.

31 januari 2017 om 00:34

Klopt, maar voor Ajax is het een erg grote gok om te nemen.

31 januari 2017 om 01:26

Waaruit blijkt precies dat dit een potentiële topspeler is? Iedereen roept elkaar maar na, maar ik denk dat bijna niemand deze jongen ook maar ooit heeft zien spelen of van hem heeft gehoord. Als het dan zo'n topper was, waarom hebben we dan niet eerder van hem gehoord? Waarom is hij alleen bij een club als Ajax echt in beeld gekomen? Erg groot risico voor een jonge speler die zich heel erg aan gaat moeten passen.

31 januari 2017 om 09:22

Haha, David Neres stond al te boek als groot talent en is net doorgebroken. Logisch dat hij nog onbekend is. Of had je verwacht dat er over iedere talentvolle Braziliaanse jeugdspeler al 100 artikelen op Voetbalzone hadden gestaan voor ze debuteerde? Deze jongen is net aan het doorbreken en alleen maar haalbaar voor Ajax, omdat hij nog zo onbekend is. Hetzelfde geldt voor de interesse van andere clubs. Als andere clubs interesse hadden, was de speler waarschijnlijk ook niet naar Ajax gekomen. Ajax heeft nu eens heel erg snel en slagvaardig gehandeld en is daarmee andere clubs voor, maar dan is het weer niet goed... Had Ajax dan een half jaar moeten wachten, artikelen moeten publiceren om de speler alvast bekend te maken en andere clubs moeten opbellen om interesse voor Neres aan te wakkeren? Wees blij dat Ajax eens erbij is voor andere clubs dat zijn. Het is zo verschrikkelijk vaak anders geweest en ja, dan valt Ajax 95/100 buiten de boot.

31 januari 2017 om 09:51

@De Toekomst,

Het is een beetje hinken op 2 gedachten. Aan de ene kant is het ontzettend mooi om te zien dat Ajax ook gewoon een substantieel bedrag herinvesteert in de selectie. Gezien de enorme transferbedragen die ze ontvangen werd het ook wel tijd dat dit ging gebeuren. Er moet genoeg geld zijn om hier en daar een risico te nemen.

Aan de andere kant is het ook wel weer apart om te zien dat er ineens zo'n bedrag betaald gaat worden voor een speler die net een handvol wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld.

Als je dan bedenkt dat er eerder vermeende interesse was in Lozano maar hij als te duur bestempeld werd, dan is het helemaal apart dat er nu veel meer geld wordt betaald voor een speler die alles nog te bewijzen heeft en pas net zijn eerste stapjes bij het grote mannenvoetbal gezet heeft. In dat opzicht kan ik de verwondering van een hoop mensen wel begrijpen.

Hoe dan ook, laten we hopen dat de beste man komt en iets moois naar de Eredivisie brengt. Dat kan onze competitie in ieder geval goed gebruiken.

31 januari 2017 om 10:23

Achja grote gok.. Ajax heeft voor 73,5 miljoen aan spelers verkocht en tot nu toe voor 33,2 miljoen ingekocht, op dit moment een overschot van 40,3 miljoen. Als stevent dus af op een recordwinst maar het vervelende is dat je de helft van je winst moet afdragen aan de belasting dienst in NL, als je nu 15 miljoen investeert dan is dat een stuk minder en heb je nog 25 miljoen overschot.

Enige probleem voor Ajax is dat de afschrijvingen wel met 40/5 = 8 miljoen per jaar toenemen. Met het vertrek van Cillessen, Milik, Gudelj, Antonucci en straks Serero is die welliswaar met een miljoen of 3 afgenomen maar 5 miljoen afschrijvingskosten erbij per jaar terwijl Ajax vorig jaar al een klein verlies had.. Het drukt wel op de begroting.

Aan de andere kant.. 1-2 miljoen merchandising erbij? En voor dit soort spelers kom je naar het stadion.

31 januari 2017 om 10:41

Sommeren, Lozano moest minimaal 18 miljoen kosten, zal qua salaris duurder zijn en zelfs dan betwijfel ik nog of hij echt had gewild/haalbaar was.

31 januari 2017 om 11:00

18 miljoen? Ik meende toch dat ze het begin van de maand hadden over een bedrag van 12-13 miljoen. Dat zou wel een wezenlijk verschil maken.

Qua salaris wat duurder zal best, maar dat mag ook wel gezien het feit dat hij 2 jaar ouder is en al veel en veel meer heeft laten zien dan Neres.

31 januari 2017 om 11:12

Ik heb die jongen zelf niet aan het werk gezien, maar velen scouts en andere Braziliaanse volgers wel. Ajax gaat niet voor niets zoveel geld neerleggen voor een jonge speler uit Zuid-Amerika.

31 januari 2017 om 00:38

Net zo belachelijk als de 35 miljoen van Milik! Dus dat kun je dan toch tegen elkaar wegstrepen. Wat redeneer je moeilijk.

31 januari 2017 om 00:48

Ik redeneer moeilijk? De transfer van Milik tegen deze transfer wegstrepen vind ik moeilijk redeneren.

31 januari 2017 om 00:57

1. Je krijgt meer binnen dan je uitgeeft. Dus dan kan je dit bewerkstelligen.

2. In de huidige markt is 15 miljoen normaal voor een groot talent.

31 januari 2017 om 10:26

73,5 miljoen aan transferinkomsten dit seizoen en 33,2 miljoen uitgegeven. Wegstrepen.. nou zeg maar dat Ajax nog een flink overschot heeft van 40,3 miljoen, met een transfer van 15 miljoen daalt dat naar 25,3 miljoen overschot.

31 januari 2017 om 00:41

Hoezo worden deze bedragen nog vergeleken met een transfer van 9 jaar geleden??! In deze tijd geven clubs als QPR meer uit voor een omhooggevallen backje en betalen Chinezen onze bankspelers het veelvoudige van Ajaxsalarissen. Er is deze periode voor 30miljoen aan transfers binnengekomen. Dan kan je prima de helft of nog meer teruginvesteren.

Overmars is juist zeer gebalanceerd bezig en ziet ook dat het kapitaal wat oo het veld staat groeit door de giga potentie.

31 januari 2017 om 00:47

Dat clubs als QPR zowat een groter budget hebben dan Ajax en ook nog eens knettergek zijn, betekent niet dat Ajax erin mee moet gaan. Ik zeg alleen dat dit een hele grote gok is voor heel wat geld. Het kan goed uitpakken, maar mocht dat niet gebeuren, gooi je heel veel geld weg.

Zoals ik al zei: ik heb vertrouwen in de staf, maar het deze bedragen blijven schrikken voor een eredivisieclub.

31 januari 2017 om 01:04

De transferinkomsten zijn nog nooit zo hoog geweest.

31 januari 2017 om 01:39

Klopt...maar de selectie kosten (salaris premies) zijn ook nooit zo hoog geweest.
Ajax 40a50 selectie spelers..... dan praat je over jaarlijks tientallen miljoenen aan kosten.

31 januari 2017 om 05:58

Lol kraam geen onzin uit hoor want niet eens zo lang geleden kreeg je een overdreven hoog salaris bij Ajax op basis van noppes. Toen was er geen salarisplafond. De salarislasten zijn juist significant gedaald. En gemiddeld gezien al helemaal. Dat is waar men ook naar kijkt.

31 januari 2017 om 10:28

@arsenal

Dat is zo, maar 73,5 miljoen aan transferinkomsten is ook schokkend voor Ajax, bij ons gaan de inkomsten wel voor op de uitgaven wat dat betreft.

31 januari 2017 om 10:32

@castromann

Ze hebben juist flink gesneden.. En omdat we zoveel goede jeugdspelers hebben, zijn de salariskosten niet extreem hoog op dit moment. De Ligt, Onana, Dolberg, van de Beek, Nouri, Kluivert, Cerny, Riedewald, F. de Jong worden goed betaald maar geen miljoenen.

@hangover96

Record aan transferinkomsten.. maar vergeet niet dat Ajax vorig jaar 4,5 miljoen extra aan sponsorinkomsten had en de merchandise ook beter en beter loopt.

Effe serieus, of dit nu echt rond is of niet.
Al die criticasters van Overmars leven echt in een fantasiewereld. De beste man onderhandelt gewoon op het scherpst van de snede en bereikt steeds weer goede deals voor Ajax!
Ook nu weer heeft hij het gewoon goed gedaan: als het echt rond is, is dit in deze gekke markt een goede deal van hem geweest.
En mocht het toch niet rond zijn, ben ik nog steeds onder de indruk van zijn onderhandelingstechnieken en zijn kracht om niet mee te gaan doen met hele absurde bedragen!

31 januari 2017 om 00:26

15 miljoen voor 80 procent vind je niet absurd ?? #waanzin

31 januari 2017 om 00:32

Tegenwoordig helaas normaal

31 januari 2017 om 00:35

In deze gekke markt niet nee, maar dat geef ik hierboven ook al aan.
En als hij niemand had gehaald (iets wat overigens nog steeds mogelijk kan zijn) gaan ze daar weer over zeuren..

31 januari 2017 om 09:25

15 miljoen voor een jong Braziliaans talent dat in de jeugdelftallen van Brazilië zit en aan het doorbreken is? Ik vind het marktconform ja. Dat het voor Ajax een grote investering is klopt, maar willen we ooit nog iets betekenen in Europa of op zijn minst die ambitie uitstralen dan moeten we er ook af en toe de portemonnee voor durven trekken.

31 januari 2017 om 12:58

83,2 miljoen aan transferinkomsten, waarvan alleen Cillessen echt beter was dan wat er nu staat.. dat is ook absurd goed gedaan door Overmars. De inkomsten gaan voor de uitgaven uit en overtreffen die ruim.

31 januari 2017 om 01:15

Magicmike

Lekker opportunistisch weer. Overmars heeft eindelijk een redelijke zomer gehad, en nu hopelijk een aanwinst om van te smullen, en leden zoals jij staan weer te springen om jullie gelijk te halen. Geef gewoon toe, de meeste van Overmars zijn aankopen waren geen aantoonbare versterkingen, hoogstens breedteaankopen.

Ik hoop daadwerkelijk dat hij komt, en in dat geval krijgt Overmars alle kuddos van mij. Dat heb ik vanaf dag 1 ook gezegd. Alleen kom niet aan met "steeds weer goede deals." Want, in zijn bezuinigingsdrang geeft hij telkens idd niet absurde bedragen uit, maar hij kwam zelden met de juiste versterkingen voor de juiste posities. Wanneer hij ervaring zocht, kwam hij met prut (poulsen uitgezonderd). Wanneer hij buitenspelers zocht, kwam hij met niks omdat hij op zoek was naar goedkope dealtjes en uiteindelijk bot ving elke transferperiode. Wanneer hij versterking zocht voor het middenveld kwam hij met Sinkgraven ipv Ziyech. Nou speelt Sinkgraven door Bosz op een positie dat niet de zijne is, maar het mag inmiddels als een miskoop worden beschouwd. Ziyech wordt alsnog gehaald, maar als paniekaankoop omdat het elftal toen punten morstte. Wanneer er een spits nodig was, kwam hij met Cassiera dat geen vervanger is van Milik op het moment. En zo kan ik door gaan. Dus, hou gewoon op met je fantasiewereld. Ik kijk er gewoon objectief tegen aan. Het is winter 2017 en Overmars komt nu pas met versterking vd flank, waar het vorige zomer, of misschien zelfs wel 2 zomers geleden al duidelijk was dat we daar versterking nodig hebben.

Overmars, nogmaals kuddos. Maar hou op met je fanboy-gedoe.

31 januari 2017 om 09:36

Ajax heeft er financieel en qua transfer inkomsten nog nooit zo goed voorgestaan als onder Overmars. Kennelijk doet hij het in dat opzicht erg goed.

Het is gewoon een probleem dat er aan spelers die 3 leuke wedstrijden spelen al weer getrokken wordt. De kans is groot dat Dolberg niet heel lang bij ons blijft bijvoorbeeld.

Uiteindelijk heeft Overmars ook veel goede dingen gedaan. Alleen de slechte blijven hangen bij veel mensen hangen. Maar de slechte aankopen waren meestal financieel geen risico.

Op de lange termijn zal je het gewoon vooral moeten hebben van eigen jeugd en aangekochte talenten (zoals Dolberg, Bazoer, El Ghazi). Directe versterkingen zijn gewoon lastig en daar moet je veel voor betalen. En juist het aankopen van talenten doet Ajax onder Overmars het best van alle Eredivisie ploegen. Dit heeft al veel geld opgeleverd.

31 januari 2017 om 17:27

Als ik er objectief tegen aan kijk heeft Overmars nu 2 talenten gehaald die nu nog niets gaan toevoegen. De 1 gaat meetrainen met het 1e maar moet zeer waarschijnlijk nog een paar maanden wennen aan het land, club, spel en medespelers. De ander gaat bij de A1 of jong Ajax meeballen en loopt tegen dezelfde gewenningen aan. Dus waarom zou je dit in de winterstop doen? Geen directe versterkingen wat nu wel op bepaalde posities nodig is (spits, vleugelspits, linkerverdediger, ervaren goede doelman (want Krul is zogn niet nodig, keeper van het NL elftal...). Waarom niet goede ervaren spelers gehaald en daar wat meer voor betaald? Kunnen direct meedraaien en brengen net dat stukje mentale hardheid mee wat je nodig hebt als je kampioen wilt worden en ver wilt komen in de EL. Ik ben dus niet enthousiast over deze (mogelijke) aankoop. Dan zou hij dus heel wat beter moeten zijn dan de talenten die er nu rondlopen van dezelfde leeftijd. Ik betwijfel dat ten zeerste.

31 januari 2017 om 18:30

AhmedHossam

Maar hij is geen financieel directeur. Qua inkomsten heeft hij het fantastisch gedaan, maar ik beoordeel hem naar zijn functie. En opbrengsten uit transfers zijn belangrijk, maar niet zijn hoofdtaak. Hij.moet een gewichtig elftal ter been brengen. En iedereen ziet al jaren dat het Ajax aan routine ontbeert. De aankopen die hij doet zijn vaak niet wat er verlangt wordt. Dikwijls een jonkie waar ervaring wordt gevraagd. En vaak niet op het moment dat het nodig is. Ik bedoel top hoor Milik voor 30+ mil verkopen, maar wat krijgen we ervoor terug? Geen directe vervanger iig. Van Dolberg kon en kan je nog steeds niet te veel verwachten, dat mogen we die jongen niet aan doen.

Directe versterkingen moet je veel voor betalen, dat klopt. Maar als het geen directe versterkingen zijn, moet je ze niet halen. En dat heeft Overnars dikwijls wel gedaan.

Ik ken deze jongen niet echt, maar mocht hij zo'n groot talent zijn en het waard zijn (toch voor eredivisiebegrippen een enorm bedrag), dan heeft Overmars wel de monden gesnoerd. Voor 15 miljoen mag hij wel een sensatie worden.

Bijzonder om te zien dat Ajax voor de tweede keer dit seizoen de portemenee trekt en veel uitgeeft. Het is helaas ook nodig om met de andere landen mee te gaan. Laten we hopen dat dit een gouden greep wordt!

Een absurd bedrag en dat voor de Eredivisie.... Ik ken de hele speler niet, maar als hij echt zo goed is, waarom is hij dan niet door Real/ Barca/ Chelsea/ City opgepikt. Laat staan Benfica/ Porto... Weer een linkspoot die op rechts komt te staan en naar binnentrekt. Bah geef mij maar Kluivert, die veel acties buitenom maakt. En zelf opgeleid is !

31 januari 2017 om 00:25

Kluivert zal younes uit de basis gaan spelen. En deze Neres kan ook op links.

31 januari 2017 om 00:25

Kluivert heeft zelf al aangegeven dat het hem niks uitmaakt of hij links of rechtsbuiten staat. Ik geloof dat Neres trouwens ook als rechtsbuiten kon spelen (was een van de criteria).

Het bedrag is gigantisch inderdaad, het legt gelijk een enorme druk op zijn schouders. We gaan het wel zien, maar een vervanger halen voor El Ghazi was wel nodig gezien de matige bezetting momenteel.

31 januari 2017 om 00:29

Klopt er moest wat bij in de aanval. Maar een uitgave van 15 miljoen voor een speler die alles moet bewijzen. Waarom is hij niet opgepikt door de grote Europese clubs ???

31 januari 2017 om 00:35

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af van Ziyech afgelopen zomer en na een half jaar naar Sanchez gekeken te hebben vraag ik me af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat hij voor 5 miljoen naar Ajax kon komen.

Maar mij hoor je er niet over klagen als de betreffende spelers van absolute meerwaarde zijn zoals beide voorbeelden.

Ook ik heb twijfels gezien de leeftijd en ervaring op het hoogste niveau, aan de andere kant is het waarschijnlijk voor de grootste talenten van Zuid-Amerika wel nodig om dit soort bedragen neer te leggen. We hebben jaren hier op VZ lopen klagen dat de Portugese clubs het wel deden en wij in Nederland de kansen lieten liggen. Clubs als Benfica en Porto moesten ook fors investeren voor de Zuid-Amerikaanse kwaliteitsinjectie.

We gaan het zien

31 januari 2017 om 00:38

Misschien was het nog te vroeg voor Engelse topclubs, en was dit het kleine raampje waar Ajax nog een kans maakt voor een bedrag dat ze kunnen betalen.

31 januari 2017 om 09:32

Wat Ben zegt klopt denk. Dit zijn de buitenkansjes waarbij Ajax alsnog snel moet handelen en relatief veel geld kwijt is, want als Ajax had gewacht waren we in de zomer waarschijnlijk alweer kansloos.

31 januari 2017 om 00:25

Kluivert is nog maar 17 jaar, je kunt moeilijk van hem verwachten dat hij er nu al een heel seizoen staat. Met deze aankoop is de spoeling alsnog vrij dun met alleen Younes, Neres en Traoré die volgend seizoen ook nog eens vertrekt.

31 januari 2017 om 09:34

Dit jaar Traore, Younes, Neres, Cerny en Kluivert. Niks mis mee qua bezetting. In de media gaan nog geruchten dat Ajax zich in de zomer meldt voor Pavon en Lozano.. Het zou schitterend zijn als Ajax nu richting het niveau Porto kon groeien, maar dat is nog een hele lange weg..

31 januari 2017 om 11:13

Zou inderdaad mooi zijn, maar echter wel met mate. Moet niet ten koste gaan van onze eigen talent zoals Kluivert, Nouri en De Ligt.

31 januari 2017 om 17:30

Van een speler van 19 jaar kunnen we dus wel verwachten dat hij het hele seizoen er staat?...
Ik heb zeer mijn twijfels over deze aankoop, hoop zo dat ik het mis heb.

31 januari 2017 om 00:25

Deze jongen passeert heel gemakkelijk zowel buitenom als binnendoor. Kluivert achter Younes op links en deze jongen achter Traore op rechts gaan het komend half jaar zonder al te veel druk minuten maken en kunnen zich zo natuurlijk in alle rust ontwikkelen.

31 januari 2017 om 00:44

Als en Barca/ Real of een Porto interrese had gehad of geld geboden dan was Ajsx zo goed als kansloos. Ik ben blij als het zo is dat Ajax de gok waagt. Je kan wel weer 10 tot 15 miljoen voor een Larson betalen maar wie zegt dat die de druk aan kan? En danword ook weer gezegd dat de scouting faalt.

31 januari 2017 om 00:54

Volgens mij doen ze in Engeland heel moeilijk over werkvergunningen, dus die clubs kan je denk ik sowieso wel afstrepen. Maar ja, Porto, Benfica, Shakhtar en noem het maar op halen deze jongens toch vaak heel snel weg.

31 januari 2017 om 01:07

Wat een negatief gelul. Dus omdat hij nog niet is opgepikt door een absolute topclub is het waarschijnlijk niks, kom op zeg. Kluivert komt prima tot zijn recht op zowel de linker als rechterflank dus deze jongens hoeven elkaar helemaal niet in de weg te lopen.

31 januari 2017 om 02:13

@fcbogarde: Neres heeft nog geen A-interland gespeeld. Dit betekend dat in ieder geval de Engelse clubs hem nog niet binnen konden halen i.v.m. het regelen van een werkvergunning.

Porto was volgens Braziliaanse en Portugese media behoorlijk geã¯nteresseerd. Ik begrijp je kanttekening over de transfersom overigens goed.

31 januari 2017 om 09:30

Haha, die clubs hadden nog geen interesse, omdat deze jongen net aan het doorbreken is. Had Ajax dan moeten wachten tot andere clubs ook interesse kregen? Flauwekul haha.. Ajax is andere clubs nu eens te snel af en dan is het weer niet goed.

Eindelijk een aankoop waar mensen naar uitkijken heerlijk zeg overmars snoert iedereen de mond 15 miljoen is een risico wat je neemt maar zonder risico's kom je nergens knallen dan maar

Tja, overbodige spelers zonder erop achteruit te gaan worden verkocht voor meer dan 20 miljoen, een cruciale positie wordt versterkt voor 15 miljoen. En dan reken ik El Ghazi dus inderdaad nog niet eens mee... Voor mijn part halen ze Larsson ook nog even voor 8 miljoen of zo. Dan maak je en winst en je gaat er flink op vooruit qua breedte en kwaliteit.

Wel jammer dat het om 80% van de rechten gaat, je zou bijna denken om dan maar gewoon 18-20 miljoen te betalen voor 100%...
wat een bedragen joh....

31 januari 2017 om 00:44

Ik weet eigenlijk nog steeds eigenlijk niet wat nou het punt is van 80% kopen. Wil dit dan zeggen dat Sao Paolo bij evt doorverkoop gwn een percentage krijgt of wat? Wat zijn de voor-/nadelen hiervan?
Ben overigens ook blij dat Overmars eens wat voor Ajax dure spelers durft te halen.

31 januari 2017 om 01:08

Gaat waarschijnlijk inderdaad om een doorverkoop percentage. Die Italiaanse constructies waarbij verschillende clubs rechten van 1 speler bezitten, zijn niet meer toegestaan.

31 januari 2017 om 09:58

Het is eigenlijk heel simpel. Als Ajax Neres bijvoorbeeld over 2 jaar verkoopt voor 30 miljoen, dan krijgt Sao Paolo 20% van dit bedrag. Voor de rest heeft Sao Paolo niks te zeggen over Neres.

Ajax doet dit ook vaak met spelers die ze verkopen. Zo hebben ze dat gedaan bij Andersen, Fischer en eigenlijk zo wat elk talent die ze hebben verkocht de laatste jaren. Toen er nog sprake was van een transfer van Dijks naar Norwich had Ajax ook al een doorverkoop-percentage afgesproken (nu wordt hij dan verhuurd).

Heerlijke transferperiode voor Ajax.

Flutspers als Gudelj, Dijks en El Ghazi de deur uit en een opnieuw na Ziyech een goede investering gedaan. Uit alle bronnen blijkt dat dit een absoluut toptalent is en ben superblij dat Overmars eindelijk durft te investeren.

31 januari 2017 om 00:59

Dat laatste klopt en dat deel ik. Maar uit welke bronnen maak jij op dat we hier te maken hebben met een directe versterking?

31 januari 2017 om 11:15

Waar maak jij uit mijn stuk op dit een directe versterking is? Ik zeg alleen dat ik blij ben met deze investeringen, omdat we er van kunnen gaan genieten en op de lange termijn naar alle waarschijnlijkheid ook veel gaan opleveren.

Een dure aankoop, maar ik ben blij dat er iemand bij komt, zit stiekem al die hele dag voetbalzone te verversen in de hoop op nieuws. Het lijstje van spelers waar ajax in geinteresseerd van was zodanig groot (in de wandelgangen kwamen er in ieder geval flink wat namen voorbij) dat ik er wel vertrouwen in heb dat deze speler iets toevoegd aan ajax. Als je er ten opzichte van El Ghazi (9 miljoen waard) een stuk op vooruit gaat, iets wat niet onwaarschijnlijk is, dan lijkt die 15 miljoen eigenlijk niet eens zo heel veel.

Het blijft wel een risico voor een speler van 19 jaar uit die schijnbaar maar een handvol wedstrijden heeft gespeeld en zich moet aanpassen aan een nieuwe omgeving. Ik hoop maar dat het goed uitpakt.

Ben geen Ajax fan maar als deze speler komt zal ik zeker een wedstrijd kijken. Topspeler en het geld waard!

Mooi als dit waar is! Kan enkel niet zeggen of dit een goede deal is, in tegenstelling tot Ziyech ken ik hem totaal niet. Maar 15 miljoen is een serieus bedrag, dus dan moet je er wel meteen staan. Nu afwachten of meer bronnen dit kunnen bevestigen. Daarna snel nog een linksback halen (ik blijf het proberen). Dan heb je alsnog een redelijke transferperiode gehad #lastmoment

Iedereen heeft een mening, maar dat doet er niet toe. In twee jaar zeggen we of, jeetje, wat een slechte aankoop, wat zijn Overmars en Bosz toch mislukkelingen. Doet hij het goed en dan is het een geweldige zet. 15 Miljoen is veel geld, ook voor Ajax, maar niks is ooit goed en de spelers die worden gkoecht voor 15 miljoen in Europa en die zich al hebben bewezen komen niet naar Nederland, dat zag je ook met Bailly van Genk die alleen maar bij 20 miljoen weg mocht, en nu heeft PSG er interesse in.
15 miljoen is veel geld, maar ik moet het nog zien, ik hoop dat het een Brazilliaan a la PSV is ipv van Ajax, want buiten Maxwell lijken ze alleen maar in Amsterdam te falen terwijl bij PSV buiten spelers als, Cassio Ramos en Robert, ze allemaal het heel goed doen.
i

Als dit helemaal rond is zal het denk de eerste zomeraankoop zijn . Voor dit seizoen komt deze jongen te laat. Voordat hij goed en wel gewend is , is het einde seizoen.
Ik denk dat voor deze jongen de grootste uitdaging zal worden of hij kan aarden in Nederland

voor mij persoonlijk is dit geweldig nieuws! Al die jaren zoveel spelers verkocht en goedkoop jeugdspelers gehaald, misschien is het nu een keer tijd voor Ajax voor wat duurdere spelers te gaan en een gokje te nemen daarin. Zowiezo om tegenwoordig een goed speler te halen moet je miljoenen neerzetten. Wat het helemaal geweldig maakt dat Ajax eindelijk in Zuid Amerika scout! Ik ben gek op dat magische voetbal van Zuid Amerika en ik hoop echt dat deze jongen de top haalt! Laten we positief blijven en hopen op het beste!

Heerlijk opstaan!!! Heb vertrouwen in de scouting en ik laat me graag verassen. Neres-dolberg- kluivert ja duhhhh

15 miljoen voor 80% van de rechten voor een speler die al bijna 20 is en pas 8 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld..Bizar hoor, maargoed het is de gekke voetbalwereld die op hol is geslagen.

31 januari 2017 om 06:46

Haha inderdaad gaat eigenlijk nergens over Maarja, we hebben al gekkere gingen gezien.
Eerst maar eens zien wat die jongen allemaal kan hier...

Ben nu wel erg benieuwd naar deze speler. Ajax zal er niet zomaar zoveel geld voor neer willen tellen, ondanks de beperkte ervaring. De verwachtingen zijn hoog.

Dat contrast in de transferperiodes is toch altijd om te lachen.

Feyenoord: haalt voor een "habbekrats" Jorgensen die ze er aan de lopende band in schiet.
Psv: Huurt een topper als van Ginkel en koopt voor een "habbekrats" een speler als Guardado.
Ajax: verkoopt 800 spelers waaronder basisspelers, hebben geen lijstje of voorbereidend werk gedaan en gaan over tot (een van de duurste) paniekaankopen. Youtube en Fifa is allemaal leuk, maar 99% had gewoon nog nooit van deze jongen gehoord.

Financieel is het een fantastisch persoon voor Ajax die Overmars, maar sportief gezien bakt hij er eigenlijk helemaal geen reet van. Ik mag echt hopen dat dit "de nieuwe Neymar" is, anders dan zou er wel is snel een einde kunnen gaan komen aan Overmars bij Ajax.

31 januari 2017 om 07:30

Nee inderdaad, Dolberg, Younes (dit seizoen minder), Ziyech, Sanchez, Viergever en Onana bakken er niets van. En dit is alleen van het huidige team, he! Kap eens met dat populistische gelul zeg. Overmars is hartstikke gegroeid in zijn rol en doet het inmiddels gewoon hartstikke goed.
Verkoopt voor veel geld, durft ook te investeren. Hoe in godsnaam je erbij komt dat Ajax geen voorbereiding heeft gedaan of een schaduwlijst is me werkelijk een raadsel, want dat weet je namelijk helemaal niet. Denk je nou echt dat er BVO's zijn die niet op elke positie een schaduwlijst hebben? Zelfs hogere amateurploegen hebben dat liggen.

31 januari 2017 om 08:09

@ayrshire, er zijn ook zeker goede aankopen gedaan. Maar van alle mensen die jij nu noemt is Sanchez een goede aankoop gebleken. Van Ziyech wist iedereen het al maar dat is eigenlijk door een zelfde situatie ontstaan: paniek. Viergever is een prima speler voor Ajax maar is nou ook geen toptransfer geweest. Dolberg en Onana waren jeugdtalenten die zich goed hebben ontwikkeld.

En hoe ik erbij kom dat Ajax niets heeft voorbereid? Dat komt waarschijnlijk omdat het vandaag 31 januari is, en er nog steeds geen vleugelspeler bij is. El Ghazi is verkocht, Cerny is nog steeds gewoon een jeugdspeler en Younes heeft momenteel het rendement van een baksteen. Oftewel, geen enkele buitenspeler op dit moment die voor doelpunten/assists zorgt. Afgelopen zomer was dat al een prioriteit, en met het vertrekken van El Ghazi nog meer. En nu de transferperiode bijna gesloten is kan er ineens wel 15 miljoen uitgegeven worden voor een onbekend 19 jarig ventje. Anders gezegd: als dat geld nu wel te besteden is, waarom dan niet 3 weken eerder, en dan 15-20 miljoen betalen voor een iets meer ervaren kracht.

Elke transfer blijft natuurlijk een klein beetje gokken, maar bij dit soort jonge gastjes is het wel heel erg gokken. Een jonge Zuid-Amerikaan die naar het natte, koude Nederland komt. Had dan een 23 of 24 jarige Europeaan ergens gescout. Dan kan iedereen wel zeggen dat dat niet zo makkelijk is, maar met 15 miljoen moet je toch best een eind kunnen komen.

En ik ben het helemaal met je eens dat Overmars in z'n rol gegroeid is, maar dit is vooral op financieel gebied voor Ajax. Het sportieve gedeelte zakt steeds verder in, en dan mogen we nog van geluk spreken dat Ajax 2e staat en nog steeds elk jaar mee doet om de titel. Maar als je het aankoop beleid weg gaat strepen tegen bijvoorbeeld PSV dan ben ik daar gewoon jaloers op.

Die Neres zal wel een topper op Fifa zijn waarom iedereen zo enthousiast is, maar op basis van Fifa en Youtube wordt ik er niet blij van.

31 januari 2017 om 09:28

Ik heb dit al eens eerder uitgelegd maar waarschijnlijk heb je dit niet gezien dus ik zal het nogmaals doen.
Het sportieve aspect groeit juist doordat Overmars meer vrijheid krijgt in zijn aankopen door de Rvc. Doordat eerst heel veel geblokkeerd werd, moest hij in een hele andere vijver vissen, waardoor je gigantisch gelimiteerd wordt in je mogelijkheden. Toen was Veldmate ook nog niet bij Ajax, wat ook een belangrijke rol speelt.

Daarnaast zijn de namen van Neres en Lozano al vaak genoeg gevallen voordat de transferperiode begon. Larsson uiteraard ook, maar die werd blijkbaar gezien als de backup van de backup. Houdt in dat er wel degelijk een actieve schaduwlijst was.
In de zomer werd de grootste focus gelegd op Bailey. Hij was op dat moment (nog) haalbaar en geinteresseerd. Toen Ajax echter geen CL haalde, was dit snel voorbij. Je kan dan snel iemand anders halen, maar diegene moet wel in het plaatje passen. En wat ik daarbij bedoel is dat het een verbetering moet zijn op hetgeen wat er al was. In eerste instantie waren dat op rechts dus El Ghazi en Cerny. Echter wanneer je een vijver lager gaat kijken dan een Bailey (en dus financieel minder risico neemt) kom je in exact de vijver van de El Ghazi's van de wereld uit.
In andere woorden, heel verstandig gedaan door Overmars om niet zomaar iemand te halen. Blijkbaar was het voor hun 1. Neres 2. Lozano 3. Larsson.

Op je vraag waarom het niet eerder kon dan nu. Ze hã©bben al eerdere biedingen gedaan, alleen hoopte Sao Paolo waarschijnlijk op meer geld, nu dat niet gebeurt en zij met schulden zitten, happen ze nu toch toe.

31 januari 2017 om 12:06

En daarnaast laat hij gewoon jeugdspelers doorbreken, die hij ook nog eens heel goed heeft aangetrokken. Alleen Onana en Dolberg al, maar ook El Ghazi en Bazoer die nu samen gewoon 21 miljoen opleveren. Hij heeft ook nog wel de nodige doorverkooppercentages afgedwongen, dat weet ik zeker, dus ook in de toekomst kunnen we nog wat verwachten.

De kritiek is echt gewoon uit de lucht gegrepen.. Ajax scout niet.. (nee Overmars heeft Ladru/veldmate niet aangesteld.. ahum.. Sanchez..).. Sportief bakt hij er geen reet van.. nou Onana, Dolberg, Ziyech, Traore, Younes zijn gewoon kwaliteitsinjecties en ook Sinkgraven en Viergever laten zien zeker geen miskopen te zijn.

31 januari 2017 om 07:32

@afcaeric helemaal met je eens als je toch zoveel neer gaat leggen voor wat lijkt een paniekaankoop voor n jochie van 19 als vervanger van el ghazi blijf t raar beleid vinden geloof nooit dat hij zoveel beter is als anwar hij is wel n pak duurder en betwijfel of je m dit seizoen nog kan gebruiken aangezien hij ook zou moeten wennen hoop voor de ajaxsupporters dat t een succes word ben benieuwd

31 januari 2017 om 12:02

Het is vooral lachen hoe men altijd kritisch blijft.. Als hij zuinig is en jeugdspelers de kans geeft en ze grijpen die ook nog is het niet goed, als ze Ziyech en Sanchez halen is het ook niet goed, geeft men nogmaals geld uit.. is het ook niet goed..

Feyenoord heeft een oude selectie met weinig restwaarde.. PSV idem mede door veel huurspelers maar iets minder dan Feyenoord.. Ajax heeft een selectie die niet onderdoet voor deze twee maar barst van het talent, langlopende contracten en is beter geworden terwijl men 82,5 miljoen aan inkomende transfers heeft ontvangen. Kortom Ajax heeft de toekomst, spelers waar rek in zit, kapitaal op het veld, kapitaal op de bank en kwalitatief doen ze niet onder.

Mocht David Neres geen aanpassingsproblemen kennen, wordt hij een topper!

Ik heb vannacht genoeg gezien. 1-vs-1 wil je niet tegenover hem staan als back. Is een type speler die zich laat lanceren of zelf voor de actie gaat en nog eens bijzonder doelgericht is. Hier en daar wat verbeterpuntjes, maar al met al gaat deze jongen mits hij heel blijft en zich doorontwikkeld zijn hoge transfersom easy terug verdienen. Zulke spelers krijg je eenmaal gedebuteerd niet meer voor onder de 10 mil. Bailey moet nu ook 20 miljoen opleveren.

clubs als barcelona shoppen daar ook vaak(neymar), zou het echt een groot talent zijn dan vraag ik mij af waarom de grote europese clubs niet toehappen. Dit maakt dat ik het me afvraag, zeker voor 15 mln of het een topaankoop is.

31 januari 2017 om 09:41

Dit talent is net bezig met doorbreken. In Brazilië zijn er waarschijnlijk nog 10 van zulke spelers. Clubs als Barcelona hebben de luxe om te kunnen wachten, want uiteindelijk kunnen zij toch altijd de beste spelers uitzoeken. Ajax moet snel handelen om nog enige kans te maken. We moeten juist blij zijn dat andere clubs zich niet gemeld hebben, anders waren wij waarschijnlijk juist kansloos.

31 januari 2017 om 12:16

dan waren jullie kansloos, maar bedoel ermee te zeggen dat ik me daarom afvraag of het echt een groot talent is. Je maakt absoluut een goed punt door te stellen dat het met het stadium van de ontwikkeling te maken heeft, barca kan idd langer wachten.

31 januari 2017 om 13:58

Met Sanchez was Ajax ook Barcelona net te snel af, die durfde het nog niet aan, Ajax wel. Barcelona moet misschien nog wel een hoger niveau hebben willen ze hem als directe versterking halen, wel kan het zo zijn, dat hij juist bij Ajax zich ontwikkeld tot een dergelijke speler. Gaat het wat meer kosten maar dat kunnen ze ook wel betalen als hij echt goed is.

Dit is het enige moment waar Ajax nog een kans maakt en talenten naar de opleiding halen, zoals Onana (van Barcelona) die voor het perspectief gaat bij Ajax.

Eindelijk heeft Ajax de nieuwe Wamberto binnen! Het is niet altijd de meest gelukkige combinatie geweest, maar wie weet pakt deze wel goed uit.

Maxwell was goed, Leonardo redelijk en Marcio Santos kennen we alleen nog van de snelste rode kaart in de geschiedenis. Had je nog die Kerlon, Filipe en Ze Eduardo, die nooit een wedstrijd speelde in het eerste en Walker die het toen goed deed met Ajax 2 in de beker, maar volgens mij ook nooit debuteerde. Dan hebben we ze volgens mij gehad, eigenlijk opmerkelijk zo'n grote club die zo weinig Brazilianen heeft gehad. Wat dat betreft vind ik dit wel een gok, zeker voor 15 miljoen voor 80. Maar aan de andere kant, ze zullen niet over Ãâ©ã£â©n nacht ijs zijn gegaan bij Ajax. Het zal mij benieuwen.

edit: Zag via VI een filmpje van hem, heb hem geen enkele voorzet zien geven, hopelijk kwam dat door de selectie van beelden. Ik zag een speler die constant voor eigen succes ging, zelfs in vrijwel uitzichtloze posities en telkens naar binnen kwam. Misschien is dat ook precies wat Ajax zoekt, al zou je die Dolberg wat betere voorzetten gunnen.

31 januari 2017 om 11:58

Ajax heeft eigenlijk nog nooit een braziliaan als absolute topaanwinst gehaald.. Wamberto, Maxwell en Leonardo waren allemaal koopjes en die andere waren gokjes of jeugdspelers.

31 januari 2017 om 12:14

Ik weet niet hoeveel Marcio Santos kostte destijds, maar hij was gewoon een Braziliaans international die na het WK werd gekocht. Goedkoop zal hij vast niet zijn geweest, al was dat natuurlijk een andere tijd. Maxwell was 3,5 miljoen euro, niet extreem duur, maar ook geen koopje toen, hij kwam volgens mij in diezelfde zomer als Zlatan (7,8) en Mido (4,2).

31 januari 2017 om 12:29

Ok, die misschien. Maar andere tijden inderdaad. Achteraf was Maxwell natuurlijk een koopje, maar een dergelijke categorie, zeker in de huidige tijd hebben we nog niet gehad.

Waar ik erg blij mee ben laatste tijd en meer constateer bij Ajax is dat zij bereid zijn grotere bedragen te investeren. Voorgaande jaren werden minimale bedragen uitgegeven en werd Marc veelal Marc netto genoemd. De laatste tijd zie ik steeds vaker berichten op duiken dat Ajax bereid is meer te investeren in duurdere maar niet per definitie oudere spelers.

Dit betekent dat Ajax in een andere pot met kwalitatief betere spelers aan het vissen is. Of het uit de verf komt moet nog blijken maar de basis aanleg en talent is hoger. Dit stemt mij positief, op deze manier kun je als Ajax zijnde wel degelijk groeien, ook Europees. Prima houding!

Overigens is het wel prettig (mocht Neres komen) dat er al een paar Zuid Amerikanen bij Ajax rond lopen. Die kunnen hem wat houvast bieden in het dagelijks leven. Ik ben benieuwd!

31 januari 2017 om 13:27

Maar besteed die hogere bedragen dan wel aan spelers die zich al bewezen hebben. Niet voor een 19 jarige flegmatieke Braziliaanse buitenspeler die overigens linksbenig is.... zucht

31 januari 2017 om 13:27

En dus op rechts speelt

Ik vraag me af wat de Ajax fans nj verwachten, dat er een soort Neymar naar Amsterdam komt ofzo???Je kan hem in aktie zien omdat hij nu een toernooi speelt met Brazilie onder 20, waar hij nog niet echt indruk maakt. Ook al heeft Ajax het geld nu, het blijft een enorme gok. Tuurlijk heeft deze speler talent maar het is geen toptalent.Ajax had beter Luan Viera kunnen halen.

Je hebt bijna 30 MLN ontvangen voor 2 bankzitters en een speler zwevend tussen bank en basis. Waarvoor er voor de middenvelders terecht geen vervangers komen en je dus meer financiã«le ruimte hebt voor een buitenspeler. Ook voor Dijks heb je in de persoon van Riedewald een prima alternatief voor Sinkgraven.

Je haalt daarnaast Veltmate binnen als scout, welke hierbij waarschijnlijk een bepalende rol heeft gespeeld. Dan moet je Veltmate ook het vertrouwen geven. Overmars heeft ook wel bewezen dat hij stappen heeft gemaakt als TD. Het is makkelijk om kritiek te geven, maar ik ben blij dat ze niet voor de veilige optie Larson zijn gegaan waarvan Ajax zijn top zou zijn en qua profiel weer veel van hetzelfde is van wat er al loopt. Het is inderdaad een risico maar Veltmate heeft al eerder bewezen een goed oog te hebben voor Zuid Amerikaans talent.

Laten we deze jongen de kans geven en wat tijd geven om te wennen en komende weken rustig op niveau laten komen alvorens we hem al gaan afbranden.

31 januari 2017 om 13:32

Eens, neres kan er ook niets aan doen dat overmars het niet snapt

Wederom een zeer opmerkelijke transfer van Overmars, zoals zovelen.
Voor dit bedrag was Larsson ook los te weken bij Heerenveen, lijkt me toch een stuk minder risico. Nu kan je niet volledig afgaan op een YouTube filmpje, maar dit lijkt mij geen directe versterking voor Ajax.

31 januari 2017 om 13:55

Minder risico, maar dan koop je wel iemand waarvan Ajax de top is, dat is ook een risico want hoelang moeten we daarop wachten? Ik zie liever Kluivert Jr. dan Larsson en 9 miljoen voor een breedte versterking. Larsson kan niet zoveel bijzonders in de kleine ruimte, terwijl Neres daar echt een koning in lijkt, ik zou het wel weten voor 6 miljoen meer, zijn specifieke kwaliteiten passen veel beter bij Ajax.

Jeugdinternational van Brazilie geen versterking voor Ajax.. mmm, misschien staat je wel een verassing te wachten dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren