Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bruma: ‘We trainen als beesten, echt veel harder dan bij PSV’

Laatste update:

Jeffrey Bruma kende een moeizame start bij VfL Wolfsburg, maar langzaam maar zeker lijkt de mandekker zijn draai te vinden. In gesprek met De Telegraaf zegt Bruma dat hij door de trainers bij de club gezien wordt als ‘een belangrijke schakel’. Er wordt daarom veel met hem gepraat.

/

“Ik ben een van de jongens, die de taak hebben om het team te dragen en te leiden. Ik doe mijn best, maar dat gaat met vallen en opstaan. Het is natuurlijk niet gemakkelijk om in een buitenlands team je stempel te drukken”, begint Bruma.

Volgens Bruma moet een speler eerst laten zien dat hij er staat, voordat hij aanwijzingen kan geven aan anderen. “Dat heb ik nu wel gedaan, denk ik.” Volgens Bruma is VfL Wolfsburg een wereld verschil met PSV. “Hier moet je elke week op de toppen van je kunnen presteren. We trainen als beesten. Echt veel harder dan bij PSV.”

VfL Wolfsburg is de juiste club voor Jeffrey Bruma

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vraag mij naar aanleiding van een aantal uitspraken in zo'n artikel een aantal dingen af. Hoe kan het bijvoorbeeld dat Bruma nu pas het idee heeft dat 'je elke week op de toppen van je kunnen' moet presteren, dit klinkt minachtend naar de Eredivisie terwijl hij hier lange tijd lang niet foutloos was.

Dat over het trainen begrijp ik ook niet. Hoe kan het zijn dat spelers in het buitenland veel harder trainen? Het kan natuurlijk zijn dat de intensiteit veel hoger is of dat de begeleiding beter is maar dan nog! Intrinsiek gemotiveerde spelers spelen altijd op de top van hun kunnen en trainen altijd hard (zij het niet bij hun club dan wel individueel). Dit artikel klinkt een beetje alsof Bruma zich te groot voelt voor de Eredivisie..

22 december 2016 om 09:59

Volgens mij bedoelt hij met harder trainen vooral fysiek zwaarder of langer trainen. Of dat ook uiteindelijk spelers beter maakt en zorgt voor beter spel kun je je afvegen.

22 december 2016 om 10:05

Ik heb andere spelers dit ook horen zeggen en dat snap ik niet. Hoe kan het dat een speler buiten de Eredivisie harder traint? Moeten we hier dan ook niet harder trainen? Moeten we daar dan niet beter in worden? En met harder trainen bedoel ik ook beter trainen, want dat is wel wat ik een beetje meekrijg uit de opmerkingen van de spelers uit het buitenland. Ik denk dat dat ook 10% extra zou kunnen bijdragen aan de kwaliteit van de eredivisie.

22 december 2016 om 10:48

Het is moeilijk om het te vergelijken, Nederlandse clubs moeten het ook vaak doen met talenten. Het is de vraag of jonge spelers beter gaan spelen als je ze enorm veel belast op de training. Misschien zijn ze dan juist wel te vermoeid om nog goed te presteren.

22 december 2016 om 11:35

Een club als wolfsburg heeft toch ook genoeg talenten rondlopen.

22 december 2016 om 11:54

Ja maar een club als Wolfsburg heeft daarnaast nog een hele dikke portemonnee (van Volkswagen) voor het geval het talent er niet is.

Ik snap trouwens niet wat er zo raar is aan zijn uitspraken. Hij maakt een goede ontwikkeling door (vind steeds beter zijn draai) en heeft al een leuke bijnaam "herr der Lufte," te pakken gegeven door het blad Kicker. Samen met De Vrij en Van Dijk heeft oranje op die posities echt wel klasse lopen!

22 december 2016 om 12:07

Het komt eigenlijk neer op dat hier in Nederland veel tactischer/techniscer wordt getraind. In het buitenland is het veel meer loopwerk/fysiek trainen wat natuurlijk zwaarder is dan het tactische/technische aspect.

22 december 2016 om 15:48

@icecoldd

Heel eenvoudig, de oorzaak is de leeftijd van de spelers. Pas na de groeiperiode kan een jeugdspeler beginnen met echt hard trainen. Elk jaar wordt een jeugdspeler sterker en kan harder trainen totdat hij zo rond zijn 27,28 ste zijn fysieke top bereikt. Dat is ook de leeftijd waarop een speler het hardst kan trainen.

In de eredivisie is de gemiddelde leeftijd een stuk lager dan in de Bundesliga. En dat zie je ook terug in de trainings intensiteit.

Daarnaast zijn de selecties in de Bundesliga ook breder. In Nederland wordt er daarom veel gelet op het voorkomen van blessures, dus maakt men veel gebruik van de periodiserings methode. Hierover is met name Verbeek altijd zeer uitgesproken, hij ziet dit als een oorzaak dat men in Nederland fysiek minder is dan in Duitsland. In Duitsland richt de training meer op het fysieke aspect en minder op het voorkomen van blessures.

22 december 2016 om 11:35

Het klinkt vooral alsof hij niet in staat is/was zelfstandig het maximale uit zichzelf te halen en hiervoor begeleiding nodig heeft.

22 december 2016 om 21:33

Reus

Neen, het klinkt vooral alsof er in NL veel minder serieus getraind word dan in Duitsland, wat ook gewoon zo is. Een speler gaat niet extra hard trainen wanneer de rest ook maar wat aanmoddert en wel tevreden is met hun fysiek.

23 december 2016 om 13:06

Dat ook zeker.

22 december 2016 om 15:43

Blijkbaar is het in de eredivisie niet gebruikelijk om echt hard te trainen, het maximale uit jezelf te halen. Daar zal bij de clubs en trainers(opleiding) een omslag in moeten komen.

22 december 2016 om 20:53

Inderdaad, het leukste is nog wel dat hij dus al voor PSV al in het buitenland getraind heeft, zoals Chelsea en Hsv. Heb hem toen niks horen roepen.

22 december 2016 om 21:25

Mr Woody

Bruma kon in de ED schitteren op 50%, gewoon omdat hij dat kon met zijn vermogens, maar dan maak je wel eens een slipper, dat hoort erbij, zo'n spelers a la Bruma, Moreno en Guardado verliezen na een tijd hun echte focus die ze nodig hebben/hadden toen ze in een grotere liga voetbalden, ze gaan na een tijd mee in het lage niveau, dat is onvermijdelijk. Maar als jij echt denkt dat er in het buitenland niet harder beter en intensiever word getraind dan in NL ben je echt blind of wil je het niet zien. Bij een Italiaanse club word pas gepraat over passing, dribbels en balans nadat een speler heeft aangetoond als een gek te kunnen trainen, daar moeten eerst grenzen verlegd worden wil je uberhaupt meedoen, in NL denken ze nog altijd dat ze met techniek en passing alles kunnen oplossen, vergeet het, NL teams worden structureel fysiek en mentaal overklast, en dan komt er nog eens bij dat NL ook technisch niet de beste spelers meer heeft of kan behouden. En Bruma voelde zich niet te groot voor de ED, hij is er te groot voor, net als Moreno en Guardado, dat zijn spelers die weten wat het is om als spartanen te trainen en te leven voor je sport, maar die kozen voor de makkelijkere weg op een veel lager niveau. Bruma wil jullie hier waarschuwen, maar in NL gaan ze lekker door met spelen op zijn "hollands", succes daarmee. Zelfs spelers van exceptionele klasse zoals die van Barcelona en Real hebben een uitmuntende fysiek, zelfs daar is fysiek en mentaliteit stap 1 voor er aan voetballen gedacht word.

22 december 2016 om 22:57

Bruma heeft in de eredivisie nooit geschitterd. Hoogstens geschutterd. Wellicht als hij wél 100% had gegeven...
Maar dan had hij na psv wellicht ook wel naar een topclub gekund ipv Wolfsburg

23 december 2016 om 09:25

@alex:
Ik geloof zeker dat er in buitenlandse competities veel zwaarder/ intensiever getraind wordt dan in Nederland. Waar ik mij over kan verbazen is 'wij' als Eredivisie daar niet in mee gaan. We worden op alle fronten overklast maar kunnen klaarblijkelijk niet de motivering opbrengen om harder en intensiever te gaan trainen.

Het kiezen voor die 'makkelijke weg' en het ontbreken van karakter is volgens mij éã©n van de reden waarom wij op nationaal niveau zo zijn afgegleden.

Je spel is anders nog niet veel beter geworden dan bij Psv. Hoe betaalt het zich terug? Je kunt wel hard trainen, maar je moet ook gericht trainen.

22 december 2016 om 10:42

Onzin. Daar sta je bijna elke week tegen een spits die topscorer in NL zou kunnen worden en volgens mij doet hij het daar vrij aardig. Tegen spelers als Vermeij is het voor Bruma een eitje. De enige valkuil is dan nog gemakzucht en dat is goed dat hij dat nu af aan het leren is bij wolfsburg.

22 december 2016 om 21:29

Feye

Haha beschuldig jij een Duitste eersteklasser er nu van dat ze hun spelers niet gericht trainen? Ik zou zeggen ga daar eens kijken hoe ze trainen.

23 december 2016 om 02:47

Een club als Wolfsburg staat 13e en Bruma is niet beter geworden dan bij Psv. Dan kun je keihard trainen, maar het moet wel ergens op slaan.
Ik zeg niet dat ze niet gericht trainen, maar voor Bruma is het nog niet zo effectief.
Een team als Wolfsburg mag natuurlijk nooit 13e staan. Kritiekloos zijn op hun verdediging zou naief zijn.

Laufen, laufen, laufen. Daar staan Duitse clubs om bekend toch, heel veel succes lijkt het Wolfsburg alleen niet op te leveren.

22 december 2016 om 10:35

Is ook moeilijk om daar succes te hebben. PSV heeft bijvoorbeeld ook een vormcrisis maar omdat de rest van de competitie zo zwak is staan ze nog 3e daar zijn zoveel goede teams dat je dan toch wel in het rechterrijtje terecht komt.

22 december 2016 om 10:41

Ze hebben ook gewoon echt dramatisch weinig wedstrijden gewonnen hoor. Je kunt je gewoon afvragen of meer en harder (lees inspannender) trainen perse beter is. Stevens heeft ook de 'Duitse' manier van trainen ook geprobeerd te introduceren bij PSV, maar dat werkte ook niet.

22 december 2016 om 11:39

Je ziet toch wat eredivisie clubs de laatste jaren afgeven en in Duitsland word het ene na het andere supertalen gecreëerd terwijl we het hier in Nederland moeten doen met middelmatige talenten. Hun trainingsmethode is sowieso beter daar is geen twijfel over mogelijk dat tempo daar houd 90% van de eredivisie niet vol. Die Duitse manier zal inderdaad niet werken bij PSV of Ajax omdat daar verwende snotjochies zijn die toch zo een miljoenencontract kunnen tekenen ergens in Europa als het niet loopt. Ook zijn er zowat geen spelers die jonge jongens op hun klote kunnen geven Guardado, Moreno, Kuyt en El ahmadi zijn de enige want pure middelmaat zoals Boer en Pasveer neemt natuurlijk niemand serieus. Het is ook lastiger om jezelf op te laden voor excelsior thuis dan HSV uit dat zal denk ik de reden zijn waarom spelers het niet op kunnen brengen. Spelers als Maher en Ziyech hebben het voetballende talent wel dat hebben ze beide aangetoond maar als je ze dan vergelijkt met Draxler en Gotze dan zie je toch wel een duidelijk verschil.

22 december 2016 om 12:13

Duitsland heeft ook ruim 4x zoveel inwoners als Nederland dus die vergelijking heeft niet zoveel zin. De sterspeler bij de grootste Duitse club is overigens ook gewoon een Nederlander hoor maar goed. En Stevens kwam nadat PSV 4x op rij kampioen werd en de halve finale CL had gehaald. Toen had je speler als Gomes bij PSV, geen verwende snotjochies hoor. Hiddink is helemaal geen trainer die bekend staat om zijn zware trainingen etc, maar hij is wel de succesvolste trainer uit de historie van PSV.

22 december 2016 om 23:31

Schuif alles maar op inwoners af ja. Dat is natuurlijk een belangrijk aspect maar Nederland heeft altijd een goed team gehad met een klein land en wat er nu doorbreekt is niet veel. In Duitsland doen ze het op dit moment gewoon fantastisch het ene na het andere toptalent breekt daar door dus hun trainingen zijn gewoon goed. Daarnaast word fysiek steeds belangrijker in het voetbal. Daarnaast dat Robben een van de betere bij Bayern is wil niet veel zeggen die is al tig jaar geleden doorgebroken. Maar als je de buitenspelers nu ziet kun je spontaan gaan janken allemaal renpaarden die niet kunnen dribbelen. Zo'n El Ghazi ook
Man man man hoe die iemand voorbij probeert te spelen is gewoon ondermaats. Depay en Promes missen ook teveel techniek en een goede dribbel en iemand als Narsingh is helemaal om te janken.

22 december 2016 om 16:04

Ze zijn anders wel wereldkampioen geworden, en tevens verantwoordelijk voor de dood van het tiki-taka. Overigens laten meer ploegen (met minder middelen) ook zien dat het succes brengt. Denk aan Wales, Ijsland, Atletico, etc.

Robben is 1 van de sterren, maar niet de absolute uitblinker, niet meer.

In Nederland zitten spelers langer op de PlayStation dan dat ze trainen! Dit bericht zegt veel!

22 december 2016 om 10:31

Vorig jaar heeft PSV overwintert in de CL en wist het Atletico Madrid nog behoorlijk lastig te maken. Volgens mij waren ze op dat moment sterker dan dat Wolfsburg nu is. Harder trainen wilt niet per se zeggen dat ze beter trainen.

22 december 2016 om 10:38

In Duitsland doen ze het op dit moment toch heel goed. Ze hebben voor elke positie toch wel een aantal veelbelovende spelers. Daarnaast hebben ze ook veel technische spelers die tegenwoordig haast niet meer te vinden zijn in Nederland.

22 december 2016 om 10:43

Duitse clubs hebbben ook gewoon veel meer financiële middelen dan Nederlandse clubs. Wolfsburg betaalde 35 miljoen voor Draxler. Heeft totaal geen zin om de Duitse en Nederlandse competitie te vergelijken.

22 december 2016 om 15:53

Het ligt niet aan de tijd dat spelers op de Playstation spelen, de gemiddelde leeftijd is gewoon lager en dan kan je minder intensief trainen.

Daarnaast is training in Nederland erg gericht op het voorkomen van blessures, de welbekende periodiserings training terwijl men in Duitsland veel meer fysiek traint.

22 december 2016 om 16:42

Toch kan de werkethiek hier flink omhoog: conditie en kracht zijn nu belangrijker dan ooit!

Domme uitspraken altijd. Geloof er niets van dat ze bij een club als Wolfsburg harder trainen dan bij Psv. Hij zal wel bedoelen dat er een sterkere begeleiding is, wat normaal is gezien je in de Bundesliga vaker zwaardere wedstrijden speelt. Als speler train je altijd op het best van je kunnen, of dit nou bij FC bal op het dak of zoals in dit bericht bij Wolfsburg is.

22 december 2016 om 15:45

Er is wel een groot verschil tussen clubs qua training. Duitsland staat erom bekend dat ze vooral in het voorseizoen fysiek heel hard trainen. En dat zie je terug in wedstrijden: spelers hebben meer inhoud, zetten 90 minuten vol druk op de tegenstander.

Wolfsburg wordt gewoon kampioen in Nederland hoor.

22 december 2016 om 12:14

Ja dat mag ook wel als je spelers als Gomez en Draxler onder contract hebt staan he. Nederlandse clubs kunnen niet even 35 miljoen neertellen voor iemand.

Nederlandse clubs denken vaak dat ze met techniek en tactiek alleen kunnen oplossen. Dat is niet uitgesloten maar dan moet je technisch en tactisch wel een erg hoog niveau hebben. Indien blijkt dat je een tegenstander hier niet mee kunt raken is het wel zo fijn een gezonde dosis basisconditie en fysieke kracht in huis te hebben.

Nederland en Belgie zijn gewoon c landen, zwaar amateuristisch vergeleken met de grotere landen, zowel tactisch als fysiek en mentaal. Een ietwat goede speler steekt er in NL met kop en schouders bovenuit, Hector Moreno was een leuke cv voor de middenmoot van Spanje maar is by far de beste cv mits hij er zin in heeft in de ED, Guardado raakte geen knikker en was veelal invaller, beste middenvelder van de ED geweest tot hij ook zich aanpaste aan het lage niveau in de competitie. Je ziet dit constant. Zlatan kotste alles onder na zijn eerste training bij Juventus, die dacht dat hij 10 km kon lopen omdat hij bij Ajax 10 km liep op een training of wedstrijd, maar bij een Italiaanse club is 10 km gelijk aan 20 km, veel harder, intensiever, sneller en met snellere opeenvolging. Onze kleine landen gaan compleet de foute kant op, ze raken met de dag verder achter en dat komt niet alleen door een gebrek aan geld maar ook zeker door een gebrek aan professionalisme en inzet.

22 december 2016 om 21:37

Juist daarom is schaalvergroting noodzakelijk. Voeg de Belgische en Nederlandse competitie samen, en je hebt niet alleen een groter achterland, maar ook een hogere intensiteit.

Nu raken deze landen steeds meer achterop, en worden nietszeggende prestaties als PSV-Atletico van afgelopen seizoen aangegrepen om in een soort waanidee te blijven leven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren