Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Southampton legt zich neer bij miljoenentransfer Van Dijk naar grootmacht’

Laatste update:

Virgil van Dijk speelt nu ruim een seizoen voor Southampton en het begint er op te lijken dat hij niet veel langer meer in het shirt van the Saints te bewonderen zal zijn. De Nederlandse stopper wordt al geruime tijd in verband gebracht met een transfer naar de Engelse top en Liverpool lijkt aan het langste eind te gaan trekken.

/

The Sun weet namelijk te melden dat Southampton zich heeft neergelegd bij een vertrek van het complete centrale duo. Van Dijk zou in januari dus naar Anfield vertrekken, terwijl José Mourinho landgenoot José Fonte naar Manchester United wil halen. Liverpool moet in het geval van een transfer wel aardig in de buidel tasten, aangezien de voormalige werkgever van Ronald Koeman alleen met tientallen miljoenen euro’s genoegen zal nemen.

Mocht Van Dijk inderdaad naar Liverpool vertrekken, dan treft hij daar een aantal spelers die in het nabije verleden ook over kwamen van Southampton. Dejan Lovren, Nathaniel Clyne, Adam Lallana en Sadio Mané droegen eerder allen het shirt van the Saints.

Vind jij Liverpool een geschikte club voor Virgil van Dijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een prachtige beloning voor zijn spel als ideale Premier league verdediger! Ben benieuwd of hij zich nog verder gaat ontwikkelen en zijn niveau kan vasthouden. Succes!

1 december 2016 om 12:35

Je weet dat het the sun is he? Enkelen hadden gezegd: Liverpool zou een goede club zijn voor hem/Liverpool moet hem halen. The Sun maakt ervan: Liverpool haalt Van Dijk definitief.

1 december 2016 om 12:42

Dit is wel coool, en om meedere renenen.
Als hij zich doorontwikkeld heeft NL weer een wereldklasse verdediger.
Virgil kan deel gaan uitmaken van eindelijk weer een winnend team van Liverpool.
Dit bewijst maar weer dat de eredivisie niet zo slecht is als vaak beweert. Van Dijk komt gewoon van een subtopper. Maar ook bijv wijnaldum, Fer, van aanhol en Janmaat komen makkelijk mee in de opgeblazen Premier League.

1 december 2016 om 12:56

Fer en Janmaat? Fer doet het sporadisch goed, en als je elk seizoen degradeert met je club, vind ik niet dat je makkelijk meekan. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan hem dat ze degraderen, maar het zegt wel genoeg dat hij telkens bij zulke clubs beland. Janmaat was behoorlijk slecht bij Newcastle en doet het nu echt niet beter bij Watford. Verschijnt af en toe op het scorebord, maar verdedigend meestal erg matig.

1 december 2016 om 19:11

Het zegt ook wel genoeg dat die elke keer weer wordt gehaald door een premier league club dat zegt ook wel wat.

1 december 2016 om 12:42

Dit is wel coool, en om meedere renenen.
Als hij zich doorontwikkeld heeft NL weer een wereldklasse verdediger.
Virgil kan deel gaan uitmaken van eindelijk weer een winnend team van Liverpool.
Dit bewijst maar weer dat de eredivisie niet zo slecht is als vaak beweert. Van Dijk komt gewoon van een subtopper. Maar ook bijv wijnaldum, Fer, van aanhol en Janmaat komen makkelijk mee in de opgeblazen Premier League.

1 december 2016 om 13:37

Alleen Wijnaldum speelt in de top van de PL.

1 december 2016 om 13:46

Omdat hij in Engeland speelt?

Sorry hoor, maar noem eens 5 Goede verdedigers op die in engeland voetballen.
En dan met goed bedoel ik het niveau Lahm, boateng..

Moderne verdedigers die ook met een bal het middenveld in kunnen komen, sterk in de duels zijn en tactisch inzicht hebben.
Daley blind heeft een jaar lang zo'n beetje Basis gestaan in de verdediging van MAn U.
Ik denk als Blind bij Bayern had gespeeld hij nooit een wedstrijd in het 1e zou spelen omdat hij veel te kort komt. Maar in Engeland bij Manchster united stond hij gewoon zo'n beetje een jaar lang in de basis....
Zoveel goeds loopt er niet in Engeland.

Het zegt ook alles dat een Wijnaldum bij Liverpool zo'n positiebekleed. DAt zegt alles over het niveau daar, met alle respect voor een Wijnaldum. Maar denk je nou echt dat een Dortmund of een Bayern of een barca een spelers als wijnaldum in de basis zetten? Die komt kwaliteit te kort.

We moeten eens af van het beeld dat de Engelse de beste competitie heeft, want europees gezien presteren ze al Jaren Niks

De TOP van de PL zou in duitsland niet verder komen dan plek 4/3 , De TOP van de PL zou in Spanje niet verder komen dan een plek 4/5..

DE engelse clubs hebben het meeste geld, en dat is ook het enige. Kwaliteit is VER te zoeken in de Engelse competitie.

1 december 2016 om 14:21

Een speler (blind) die een jaar veel basis heeft gestaan bij United gebruiken om te stellen dat er niet zoveel goeds loopt in Engeland, wat een onzinnige redenering. Mathieu speelt/speelde ook regelmatig bij Barca en net alsof dat zo'n wereldtopper is. Dat betekent dan toch niet gelijk dat er niet zoveel goeds loopt in Spanje.

Bij Dortmund lopen er anders ook spelers in de basis die bij Liverpool niet basis zouden staan, dus wat is je punt nou met betrekking tot Wijnaldum?

Engelse competitie is inderdaad niet meer zo kwalitatief geweldig als sommige stellen, maar het is lachwekkend hoe hard mensen dat beeld proberen af te breken door maar flink door te schieten in de competitie omlaag te praten alsof het van het niveau Noorwegen is.

"de TOP van de PL zou in duitsland niet verder komen dan plek 4/3 , De TOP van de PL zou in Spanje niet verder komen dan een plek 4/5."

Haha, ja dit is wel makkelijk om te roepen, want het blijft toch puur hypothetisch en dus niet eens de moeite waard om op in te gaan.

1 december 2016 om 16:55

Koscielny, Otamendi, Toby Alderwereld, Otamendi en de beste: Virgil van Dijk. Dit zijn allemaal centrum verdedigers.

Het is erg onzinnig om Daley Blind als culprit aan te wijzen gezien hij op meerdere posities speelt, en Man Utd nog zoekende was. Het heeft ook te maken met wat er beschikbaar was en hoe bruikbaar een speler is op zijn positie. Daaraan wil ik toevoegen dat Blind het niet slecht heeft gedaan, integendeel.

Jij mag denken dat de Engelse competitie niet de beste is, maar anderen zien dat anders. Een toernooi is wat het is, een toernooi en geen graadmeter over wie de beste is over een langere tijd waarbij wordt gekeken naar de sterkte van de andere ploegen in competitieverband. De Premier League is op dat gebied verreweg het meest competitief. Dat betekent dat er meerdere ploegen zijn die zomaar punten van een topploeg kunnen afsnoepen, er is geen beperkte hierarchie. Waar je ook bij moet stilstaan is het feit dat er veel topspelers rondlopen en verspreid zijn over meerdere ploegen in contrast tot de andere competities waar de concentratie van toppers meestal te vinden is in slechts een paar ploegen.

Het heeft geen zin om ploegen te rangschikken wanneer je ze zou plaatsen in een andere competitie. Niet alleen vergeet je hoe de buitenlandse topclubs het zouden doen in de Engelse competitie.

Als ik jou was zou ik verder geen uitspraken meer doen op basis van giswerk, maar zou jou wel aanraden om ten eerste kwaliteit op juiste waarde te schatten en je niet blind te staren op de competities waar slechts een paar ploegen het voor het zeggen hebben.

Ik denk dat Liverpool een mooie nieuwe club voor van Dijk is. Ik ben sowieso wel onder de indruk van hoe van Dijk zijn carrière heeft opgebouwd, stap voor stap.

1 december 2016 om 12:24

vind wel dat hij dit seizoen moet afmaken bij Southampton. valt nog genoeg te winnen. in de Beker, eeuropa league en een hoge eindklassering in de PL. vind deze ploeg erg stabiel ogen. Puel zet toch goed werk neer daar.

Liverpool is knettergek als ze tientallen miljoenen in de winter gaan neerleggen voor Van Dijk. Gelukkig komt het van het meest belabberde blaadje wereldwijd, dus geloof weinig van dit bericht.

1 december 2016 om 12:40

Met een iets betere verdediging is CL voetbal te halen, want met de huidige verdediging is dat schier onmogelijk volgens jou?

1 december 2016 om 12:46

Statistisch gezien is Van Dijk op dit moment de beste verdediger van de Premier League, maar agh.. Dat is natuurlijk niet goed genoeg voor Liverpool en geen vele miljoenen waard. Hij is by far beter in deze vorm, die hij overigens al een tijdje heeft, dan het centrale duo dat er nu staat. Het is dus niet onmogelijk nu, maar de kans wordt wel een stuk groter met Van Dijk.

1 december 2016 om 12:54

Man, ik heb het toch nergens over of hij wel of niet een versterking zou zijn? Dat zou hij namelijk zeker zijn, maar dat is mijn punt niet. Echt ongelofelijk wat voor aannames sommige mensen hier zomaar maken. En by far beter dan het centrale duo dat er nu staat? Matip en Lovren staan prima en Van Dijk is zeker niet by far beter dan beide en zeker niet dan Matip.

En statistisch gezien, leuk en aardig, maar statistieken zeggen bij lange na niet alles. Hij is trouwens niet eens statistisch gezien de beste verdediger volgens zowel Squawka als whoscored, dus weet niet waar jij dat vandaan hebt?

1 december 2016 om 13:31

Ik heb ook gecheckt, en ik kan geen enkele site vinden waaruit blijkt dat Van Dijk de beste verdediger op dit moment is. Dus kom maar op met je bron Smk. Echter is het punt wel dat je tegenwoordig voor een goede centrale verdediger flink in de buidel mag tasten, aangezien bijna iedere topverdediger al bij een topclub zit. Van Dijk is natuurlijk geen wereldtop, maar hij kan Liverpool wel weer verder omhoog helpen. Daarnaast zit er nog rek in de jongen. Al met al is hij voor Liverpool geen 50m+ waard. Zoveel aan ze er ook niet op vooruit tov wat ze nu hebben.

1 december 2016 om 16:48

@smk88

Statistisch gezien doet Liverpool het verdedigend gigantisch goed in voetballende situaties en laat het net zo zijn dat spelhervattingen onze zwakke plek is momenteel. Van Dijk speelt heel erg goed voetbal, maar spelhervattingen zijn niet zijn sterkste kant, want hij staat nogal eens te slapen bij corners. Dit basseer ik op wat ik zie en dus zie ik dat 'by far' niet echt.

Iedereen is het erover eens dat Van Dijk een aanwinst zou zijn, maar momenteel is het gewoon een dure transfer in januari met een minimale versterking. Verandering in januari kan goed uitpakken, maar 9/10 zijn dit moeilijke situaties.

Aankomende zomer zou ik er misschien heel anders tegenaan kijken. Het is dus totaal niet zo dat hij niet goed genoeg zou zijn, maar in januari komt het gewoon niet gelegen. Als Matip met de Afrika Cup zou mee doen zou het heel anders zijn.

1 december 2016 om 17:05

Geen idee waarom je denkt dat van Dijk staat te slapen bij corners. Als een bal over hem heen gaat kan hij er moeilijk wat aan doen. Ook cleared hij vaak de bal bij zulke momenten als hij eraan toekomt. Zijn ploeggenoten zijn niet zo sterk als hem dus ik zou het eerder daar bij zoeken.

Ben het verder met jou eens dat het een dure aankoop zou zijn. Ik hoop ook dat hij niet naar Liverpool gaat maar naar een 'proper' big club. Liverpool is een leuke ploeg, daar niet van, maar van Dijk kan zeker een niveau hoger. Dat Liverpool bovenaan stond is uiteraard slechts een momentopname en verwacht niet dat ze kampioen worden, maar alles is mogelijk natuurlijk.

1 december 2016 om 19:56

Als iemand aan de grond genageld staat te kijken naar de bal is dat bij mij gewoon een streepje hoor

Van Dijk zo hoog schalen verblind je voor zijn slechtere puntjes misschien. Een leuke kanttekening is ook dat hij naast Fonte staat, een speler die de laatste 3 verdedigers naast hem heeft laten schitteren.

1 december 2016 om 12:46

Nog altijd beter dan Andy Carroll, Benteke, Markovic en Balotelli voor 140 miljoen euro halen.

Van Dijk is gewoon een uitstekende centrale verdediger.

1 december 2016 om 12:49

Ja, echt heel relevant natuurlijk...

Ik zeg toch nergens dat het geen uitstekende centrale verdediger is, want het gaat mij helemaal niet om of hij wel of niet goed genoeg is. Hij zou namelijk zeker een versterking zijn, maar van mij hoeft het niet voor de miljoenenbedragen die in de wandelgangen rondgaan.

1 december 2016 om 13:05

Maakt dat wat uit dan hoeveel hij kost? Enigste waar het nog om gaat is of iemand wel of niet een versterking is.

Als Liverpool nu 50m voor Van Dijk neerlegt of niet maakt weinig uit, is niet alsof ze op een houtje moeten bijten dan in de zomer.

1 december 2016 om 13:12

Nee, voor mij persoonlijk niet, maar dan kan ik toch gewoon van mening zijn dat ik het hem niet waard vind voor dat geld, ondanks dat hij het een versterking zou zijn?

Liverpool wil trouwens mogelijk ook de Anfield Road stand uitbreiden, maar dat zou qua financiã«n lastig terug te verdienen zijn. Geen 50 miljoen neerleggen voor een verdediger die het bij Southampton een halfjaar goed doet, zou een mooie besparing zijn. Het is niet alsof Van Dijk 100% garantie geeft op een mooie eindklassering.

1 december 2016 om 15:15

Oh ja maar bij Engelse clubs is het niet echt meer relevant of een speler een x bedrag wel of niet waard is.

Nogmaals gaat erom of een speler een verbetering is wat je hebt, het bedrag is niet echt meer relevant. En Van Dijk is een hele verbetering ten opzichte van Lovren, die het al heel wat langer als een half jaartje goed doet trouwens.

Wil je een verbetering met zo min mogelijk risico's zijn er ook niet veel andere opties. Ook al koop je Van Dijk voor 50 (wat niet eens een heel extreem bedrag is), heb je Lovren en Sakho nog die je samen voor 30 wel kan slijten.

En voor 20m net spend een speler binnen halen die een versterking is en je kans vergroot om CL geld binnen te slepen is helemaal een goede deal.

De hoogte van bedragen zijn gewoon amper nog relevant voor Engelse clubs en dat moet je niet verwarren met langdurige investeringen als het verbouwen van een stadion.

1 december 2016 om 16:55

Je denkt teveel in Fifa termen Freshzone. Verandering zou in een verdediging die buiten spelhervattingen heel erg sterk staat een totaal onnodige gok zijn. Want veranderingen hebben altijd invloed op de prestaties van een team en in januari vaak te slechte.

Lovren onderschat je hier ook vind ik. Het klopt dat hij een moeilijke start heeft gehad, maar samen met Matip staat het gewoon erg goed.

1 december 2016 om 12:58

Ben het wel met je eens, van dijk is natuurlijk een uitstekende verdediger, maar voor 55 miljoen (dat heb ik in ieder geval gelezen) zou ik het niet doen. Dan ga ik denk ik liever voor Tah, want ik heb namelijk ook gelezen dat ze die willen hebben. Daarbij hou je dan ook nog eens veel geld over. Klopp is ook niet een big spender dus denk ook niet dat het er va komt.

1 december 2016 om 13:29

Ik denk dat Van Dijk juist makkelijk het niveau van Liverpool kan halen in goede vorm. Hij heeft alles wat een topverdediger nodig heeft en er zit nog meer potentie in. Verder ben ik met je eens dat tientallen miljoenen wat overdreven zoi zijn voor hem.

1 december 2016 om 13:47

@lfc11, ja, er worden hier aannames gemaakt. Maar je hebt zelf ook geen enkele moeite gedaan in je eerste bericht om toe te lichten wat je bedoelt. Enkel de stelling dat ze knettergek zouden zijn.

Ik ben het met je eens (als ik je andere reacties goed lees) dat zo'n groot bedrag voor Van Dijk op dit moment nogal opvallend is. Liverpool staat goed, en dan leg je een megabedrag neer voor Van Dijk. Dus het is inderdaad niet zo dat ze per se nu een nieuwe speler nodig hebben.

Je moet in het voetballen alleen wel een beetje vooruit denken. En kansen pakken als er spelers beschikbaar zijn waarvan je denkt dat ze bij je ploeg passen. Dan kan ik me voorstellen dat ze het wel doen, voordat er een andere ploeg komt die hem haalt. Dan is Van Dijk in de zomer van 2017 gewend, en dan staat hij er in het nieuwe seizoen direct.

En wat de bedragen betreft kijk ik nergens meer van op. De tientallen miljoenen vliegen je om de oren, dus dat clubs koffers met geld neerleggen voor spelers waarvan je het eigenlijk niet verwacht... dat zal nog wel vaker gaan gebeuren de komende jaren.

1 december 2016 om 14:08

Heb je zeker gelijk in, maar dan is het logischer om onderbouwing te vragen, dan zelf aannames te maken.

Je moet zeker vooruit denken, maar als er twee zaken tegenstrijdig zijn, dan zijn het vooruit denken en een speler in de winterse transferperiode halen. Ik zou er ook zeker niet van opkijken als Liverpool wel 50 miljoen neerlegt. Mijn mening is dan nog steeds dat ik ze in dat geval knettergek vind.

1 december 2016 om 15:33

@edo

Zo'n groot bedrag is toch niet opvallend? Southampton betaalde al 15 miljoen voor hem neer en hij verdiend meer als 3 miljoen met een contract tot 2022. Koop enkel dat contract af en tel die 15 miljoen erbij op en je zit al over de 30 miljoen.

En dan wil Southampton ook nog wel wat winst op de transfer zelf etc en Celtic krijgt ook 10% dacht ik bijvoorbeeld.

Totaal logisch dat je dan op de bedragen uitkomt die nu in de media rond gaan maargoed zijn we niet gewend meer in Nederland want we hebben amper spelers nog die in het buitenland spelen, al miljoenen verdienen, en dan ook nog is in belangstelling staan van top ploegen. We raken een beetje van slag door dit soort dingen.

1 december 2016 om 15:48

@freshzone, het klopt dat je een fors bedrag moet neerleggen voor Van Dijk. Dat salaris kan je niet zomaar bij de transfersom optellen, want dat zijn uitgaven die ze dan niet meer hoeven te doen. Maar daar gaat het verder niet om. Van Dijk is voor 15 miljoen gehaald, en is alleen maar beter. Dan ga je hem niet verkopen voor 30 miljoen of minder.

Ik vind het wel enigszins opvallend dat Liverpool het nu doet. Normaliter worden dit soort bedragen neergelegd door clubs die hard een nieuwe speler nodig hebben, en dat is bij Liverpool niet het geval. Daar ben ik het met lfc11 eens.

Dus wel opvallend, maar echt onverstandig vind ik het niet. Als je het geld hebt, en je ziet een speler die je echt graag wil hebben, dan moet je toeslaan.

1 december 2016 om 13:57

Ik snap niet dat ze gek zouden zijn als ze van Dijk halen voor tientallen miljoenen? Want als je kijkt naar de huidige markt, zou dat geen raar bedrag zijn voor een van de betere verdedigers van de Premier League.

1 december 2016 om 14:42

Ik snap niet dat men zich zo druk maakt om al die bedragen. Wij zijn supporters en wat wij willen zien is het succes van onze club. Ik vind dat van Dijk dat bedrag ook niet waard is, maar om dan te roepen dat hij niet in de selectie hoeft? De club zelf weet veel beter over de financiën dan wij. Dus who cares?

Ben echt fan geworden van hem sinds hij bij Southampton voetbalt. Is echt uitgegroeit tot één van de beste verdedigers in de Premier League. Zou een prima aankoop zijn voor Liverpool.

Geloof er geen zak van. Het staat goed genoeg bij Liverpool, die gaan in de zomer pas rondkijken denk ik. Ze zijn echt niet gek genoeg om 50-60 mln neer te gaan leggen voor van Dijk, echt niet.

Die man zal in de zomer wel vertrekken en dan wordt het een strijd tussen een aantal clubs. Fonte zie ik ook wel vertrekken, al snap ik niet dat Mourinho hem wil. Is toch aardig op leeftijd.

Klopp gaat geen echte mandekker halen die wil voetballende verdedigerszoals hummels. En Fonte is ook niet goed genoeg voor Utd.

Man, wat hemelen jullie Nederlandsers Van Dijk op zeg.
Ieder dag wordt er door voetbalzone wel een gerucht over Van Dijk op de site geplaatst.
Is een degelijke verdediger. Niet meer en niet minder.

Mocht Van Dijk inderdaad naar Liverpool vertrekken, dan is dat een aderlating voor ,
Southampton. Ik heb bewondering voor van Dijk hoe hij de stap gemaakt heb van,
Groningen naar Liverpool.

Dit nieuws komt van de slechtste krant van Engeland en iedereen gaat toch allemaal mee in dit nieuws en schijnen te vergeten dat Liverpool momenteel voetballend ijzersterk verdedigd?

Niks ten nadele van Van Dijk, want het zou gewoon een optie kunnen zijn in de zomer, maar niet in de winter. Iemand het met mij eens dat Van Dijk bij spelhervattingen ook wel eens zijn mannetje laat lopen?

1 december 2016 om 17:24

Helemaal mee eens, Liverpool heeft Van Dijk helemaal niet nodig. En Klopp heeft nou niet bepaald de reputatie dat hij veel geld uitgeeft voor spelers. Zie hem daarom geen 50 mln uitgeven voor een speler. De verdediging staat als een huis, het aantal schoten op of niet op doel zijn wekelijks op een hand te tellen.

Prachtige club ...heb van Dijk nog bij de FC zien spelen .....gewoon een fantastische voetballer....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren