Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Een tussenstap is het beste, ik wil eerst kampioen worden met Ajax’

Laatste update:

Hakim Ziyech leek lange tijd op weg naar het buitenland, maar de spelmaker van FC Twente koos uiteindelijk toch voor een binnenlandse transfer naar Ajax. De 23-jarige Marokkaans international zette dinsdag zijn krabbel onder een contract dat hem voor vijf jaar aan de Amsterdamse club verbindt en maakte daarmee een bewuste keuze.

/

“Ik heb voorheen altijd geroepen dat ik naar een buitenlandse club wilde, maar toen de transferperiode dichterbij kwam, dacht ik: ‘wat wil ik nu echt?’. Na overleg met mijn familie en zaakwaarnemer kwam ik tot de conclusie dat een tussenstap bij een Nederlandse topclub het beste voor me is. Ik wil eerst kampioen van Nederland worden. Bij Ajax kan dat. Ik ben heel trots dat ik deze overstap heb gemaakt”, laat hij weten op de website van zijn nieuwe club.

Ziyech blikt ook even terug op de uitspraken die Marc Overmars en Peter Bosz eerder deze zomer deden. Zij noemden hem toen een goede speler, maar gaven aan dat Ajax al genoeg middenvelders had: “Toen ik dat hoorde dacht ik: ok, dan niet. Maar uiteindelijk heeft Ajax zich toch gemeld.” De twee partijen gingen daarna toch met elkaar om de tafel en sloten uiteindelijk op dinsdag een akkoord.

Vind jij dat Hakim Ziyech de juiste beslissing heeft genomen door in Nederland te blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor Ziyech is Ajax inderdaad een goede stap voor zijn carriere. Wel ben ik benieuwd wie er opgeofferd gaat worden op het middenveld, iemand? Zelf denk ik Bazoer.

30 augustus 2016 om 21:16

Zou zomaar kunnen dat Bazoer morgen nog verkocht wordt. Mocht hij blijven zou Ziyech ook nog als rechtsbuiten kunnen spelen.

30 augustus 2016 om 21:25

Zou het raar vinden wanneer Ajax Ziyech zou gebruiken voor de rechtsbuiten positie. Alles wijst erop dat er op het middenveld weinig creativiteit heerst. En met Ziyech heeft Ajax tenminste een wat lossere middenvelder die een actie in huis heeft. Ajax - Vitesse, heb er nu al zin in!

30 augustus 2016 om 21:31

Zo raar zou het niet zijn, hij heeft bij twente ook enorm veel wedstrijden gespeeld hangend vanaf rechts en aangezien je nu niet echt niemand op die positie hebt (el ghazi en Cerny zijn er natuurlijk, maar anwar is het verhaal qua vorm bekend en Bosz lijkt niet gecharmeerd te zijn van Vaclav). Daarnaast heeft Ajax met Klaassen achter de spits iemand die enorm veel scoort, dus die wil je er ook niet zomaar weghalen.

30 augustus 2016 om 21:34

Ik denk dat Bosz met Riedewald, Klaassen en Gudelj gaat spelen. Ziyech vrije rol vanaf rechts. Traore spits. Het wordt tijd dat we afstappen van dat spelen met echte pure vleugelaanvallers als je geen vleugelflitsers hebt die een mannetje kunnen passeren. Younes kan dat wel, maar op rechts heeft Ajax niemand die dat kan. El Ghazi is vooral goed als hij ruimte heeft. Enige probleem met dit middenveld wordt wel de Lcv.. Als Riedewald daar weg is kan het niet zo zijn dat je alleen Viergever nog voor die positie hebt. En Gudelj is gewoon nodig in dit elftal, al wordt er hier soms een hetze tegen hem gevoerd. Daar begrijp ik echt niets van, laat keer op keer zijn waarde zien. Is het niet zo dat hij er in Rostov niet bij was trouwens? Bazoer was in mijn ogen de reden dat het spel zo traag liep de laatste tijd. Overmars is helemaal goed bezig als hij die voor de hoofdprijs kan verkopen.

30 augustus 2016 om 21:53

Perfecte analyse wat mij betreft, weinig aan toe te voegen.
Inderdaad een zwaktebod op Lcv, ik zou op het moment opteren voor Sanchez + Veltman centraal (dan maar geen linkspoot op links) en Tete en Dijks als backs. Dijks draait momenteel misschien iets minder maar heeft wat mij betreft nog aardig wat krediet na vorig seizoen, komt vanzelf weer. Ben wel erg benieuwd hoe de rechterflank fungeert als Tete met Ziyech speelt aangezien Tete aanvallend toch wat onderontwikkeld is.

30 augustus 2016 om 21:59

Dat zou echt achterlijk zijn. Kan je net zo goed 442 gaan spelen met Traore wat een echte spits is voor 442 en Cassiera of Dolberg. Youness dan ook maar verkopen voor 20 miljoen ofzo als je toch naar 2 spitsen gaat. Daarnaast is Younes wel een leuke speler maar ook geen speler die Ajax verder helpt. Een speler als Ziyecj is dat wel dus gewoon op 10 in een 442.

30 augustus 2016 om 22:22

Younes 20milj??

30 augustus 2016 om 22:59

Als ze bazoer verkopen dan zijn ze niet goed snik bij ajax. Hier houden die handel. Je kan nu uitstekend rouleren met dit middenveld en daarbij ook de vermoeidheid van de el opvangen en eventuele vormdipjes. Als je iemand weg gaat doen van de middenvelders dan moet je uitkomen bij serero, sinkgraven of schone. Dan heb je met ziyech, gudelj, klaassen, bazoer, van beek en nouri een prima middenveld. Riedewald zie ik toch liever als lcv tenzij sanchez hem vervangt want op viergever zit ik totaal niet te wachten.

30 augustus 2016 om 21:30

Als Bazoer niet word verkocht dan verwacht ik dat Gudelj op de bank komt.

30 augustus 2016 om 21:38

Hoezo? Gudelj speelt Bazoer nu toch ook uit de basis? Gudelj heeft naar mijn mening ook veel meer waarde voor dit elftal dan Bazoer op dit moment.

30 augustus 2016 om 21:56

Bazoer gaat sowieso plaats maken voor Riedewald en Gudelj voor Ziyech. Middenveld zal zijn: Riedewald, Klaasen En Ziyech. Ajax heeft nu echt een top team. Hiermee maken zelfs kans om lde el te winnen.

30 augustus 2016 om 21:58

Haha EL winnen? Zelfs ik als Ajax fan zie dat niet gebeuren. Het zou al fijn zijn als ze nu wel deze poule kunnen overleven.

30 augustus 2016 om 22:00

Hahahahaha de EL winnen? Wat een gast.

30 augustus 2016 om 22:08

Klasse fc footbal, ik denk ook dat kans heeft op de EL, staat een goed team, beetje optimisme hou ik wel van.

30 augustus 2016 om 22:15

Je kunt ook te ver doorslaan in het optimisme. Nu Ziyech erbij komt gaat Ajax gelijk de EL winnen?

30 augustus 2016 om 22:20

Dromen mag toch? Laat 'm lekker

30 augustus 2016 om 22:24

Eerst maar eens een paar wedstrijden op rij degelijk spelen en winnend afsluiten. Hoever er dan in de EL komen zien we dan wel weer....

31 augustus 2016 om 00:15

Hahah EL winnen..wat een gezwets weer.. laat ze maar eerst hopen en blij zijn dat ze mogen overwinteren.. jezus man..

31 augustus 2016 om 09:31

@fc footbal

Reacties als die van jou geven perfect aan waar het echte probleem bij Ajax ligt: een chronisch gebrek aan realiteitsbesef en een werkelijk krankzinnig hoog verwachtingspatroon. Met zo'n verwachtingspatroon vraag je er feitelijk zelf om om teleurgesteld te worden en met frustraties te blijven zitten.

31 augustus 2016 om 02:26

Als ik bosz was had ik Klaassen in de spits gezet met traore en younes op de flanken. Ziyech op 10, gudelj op 8 sn Jairo op 6

Gaat een goudmijn worden voor Ajax als hij slaagt. Binnen 2-3 jaar wordt hij voor het driedubbele verkocht.
De winst zal dan hoog uitvallen aangezien Ajax geen bonussen en een doorverkooppercentage hoeft af te staan aan Twente. En een vervanger hoeft Ajax niet te kopen want ze kunnen dan Nouri of Cerny op zijn plek neerzetten (afhankelijk van waar Ziyech gaat spelen).

30 augustus 2016 om 21:13

Wat zal de reden zijn voor buitenlandse clubs om hem niet te halen?

30 augustus 2016 om 21:19

Dat hij nog niet geslaagd is bij een topclub in NL en spelen voor de afrika cup is ook zeker geen pluspunt, zowel qua blessures als qua inzetbaarheid.

30 augustus 2016 om 21:20

Wanneer blijkt dat hij de druk van een top club niet aankan en hij door zijn hoeven zakt door diezelfde druk.. wanneer hij compleet mislukt zal er ongetwijfeld een buitenlandse club komen maar niet voor een gigantisch bedrag

30 augustus 2016 om 21:40

Omdat hij zelf ervoor gekozen heeft in Nederland te blijven

30 augustus 2016 om 21:48

Aantal goede redenen natuurlijk en voor zijn ontwikkeling is het ook verstandig. Maar ik denken wel dat wanneer je dit bij een fct in de problemen kan laten zien je over voldoende kwaliteit beschikt direct naar een subtopper in Europa te gaan. Bij Ajax heeft hij namelijk nogsteeds dezelfde weerstand

30 augustus 2016 om 22:07

Ajax is een subtopper in Europa en daarnaast krijg je bij Ajax meer weerstand dan welke club ook, kleinere ruimte en clubs als ADO spelen op 200 %.

31 augustus 2016 om 00:17

Nee nee.. dat hebben de mensen om hem heen (familie) besloten.. als er echt een mooie club uit het buitenland was gekomen was hij allang weggeweest..

30 augustus 2016 om 21:17

wel een aantal bonussen volgens mij

30 augustus 2016 om 21:22

Nee, ook geen bonussen.

Erg verstandig van Hakim! Als hij na 1 of 2 jaar vertrekt is het een enorm ervaren speler die voor erg veel Europese clubs van waarde zal zijn, terwijl hij ook dan nog eens erg jong is! Hij heeft dan al ervaring met het strijden om Europees voetbal, tegen degradatie èn om het kampioenschap! Die komt er wel!

Hele goeie speler, ik had hem persoonlijk ook een instagram berichtje gestuurt ; van ga naar ajax, je zal vanaf daar de top bereiken. Maar hij heeft heel veel kwaliteiten en hopelijk voor alle ajaxfans zal hij julie 'helpen'

30 augustus 2016 om 21:16

Dat berichtje heeft zeker de doorslag gegeven

31 augustus 2016 om 10:09

Als jij dat denkt? Want ik heb nergens gezegd dat mijn bericht dr doorslag was.

31 augustus 2016 om 10:09

Als jij dat denkt? Want ik heb nergens gezegd dat mijn bericht dr doorslag was.

30 augustus 2016 om 21:18

Haha eigenlijk heb jij hem op het idee gebracht

30 augustus 2016 om 21:19

En jij denkt dat Hakim dat berichtje gelezen heeft?

30 augustus 2016 om 21:21

Ik had hem persoonlijk een ansichtkaart gestuurd vanuit spanje maar heeft die nooit op gereageerd. Bij jou wel?

31 augustus 2016 om 10:08

Wtf, julie denken toch niet dat ik hem hem overgehaald

31 augustus 2016 om 15:29

Zoek anders even de betekenis van sarcasme op

Uitstekend aan de bal, maar zal bij Ajax wel wat meer moeten doseren in de dribbels, met name ook omdat je anders door 4 man gedekt wordt dan moet je de bal ook eens aan Younes geven bv. Daarnaast staat Ajax vaak erg hoog, balverlies is dan dodelijk, maar goed, hij wil niet voor niets een binnenlandse transfer, dan kan hij juist hieraan werken.

30 augustus 2016 om 21:32

Het mooie is juist dat als hij bij Ajax door 4 man gedekt wordt, dat er dan elders drie goede spelers vrij lopen. Dat was bij Twente niet zo.

30 augustus 2016 om 21:34

Juist, dat is zo, maar dan moet hij dus nog het vermogen hebben de bal daar te krijgen en dat snel genoeg te doen. Dat is dan wel even wat nieuws, kortom niet voor eigen succes te gaan dan.

30 augustus 2016 om 21:47

Ook bij Ajax zal Hakim veruit de beste zijn. Hier is hij t na 2 jaar ook wel zat.

31 augustus 2016 om 00:19

Je bedoeld die 4 man die ook die spelers van Rostov dekte.. dan kun je er beter meteen 8 neerzetten..

30 augustus 2016 om 21:46

De reden dat Ajax zo slecht is is omdat ze inderdaad spelers zoeken die zonder bal beter zijn dan met bal dus wees voor de verandering maar blij dat het dit keer andersom is..

30 augustus 2016 om 22:03

Beide is belangrijk wil je door een hechte defensie komen. Ik hoop dat Ziyech niet teveel voor eigen succes gaat, dat was eigenlijk mijn punt.

Allemaal gelul want als een club als dortmund komt dat gaat hij erheen lopen. Dit was de beste keuze uit de overgebleven clubs.

30 augustus 2016 om 23:46

Zuurpruim, ik hoop dat velen zijn voorbeeld volgen. Het is beter om hier eerst kampioen te worden en uit te groeien tot sterspeler.

Het principe dat er eerst iemand verkocht moet worden is bij deze dus ook van tafel gegooid bij Ajax. Het beleid van Ajax wordt steeds genanter, binnenkort dan maar weer met een rapportje komen...

30 augustus 2016 om 21:28

Oke en wat nou als morgen Bazoer wordt verkocht? Of Sinkgraven, of Schone? En dan heeft Ajax niet genoeg tijd om Ziyech nog binnen te halen en krijgen ze daar weer commentaar op! Normaliter zeker eerst wachten tot er iemand weggaat, maar niet bij de laatste dag van de deadline

30 augustus 2016 om 21:37

Om te beginnen helpt het niet door het over Sinkgraven te hebben want zijn aanstelling was ook een bewijs van het failliete beleid in Amsterdam.

Verder is het irrelevant wat er morgen gebeurt, Ajax heeft de laatste jaren altijd gezegd dat er eerst iemand verkocht moet worden voor dat er iemand bij komt. Sterker, een week geleden gold dat principe nog volgens Overmars. Ajax is weer helemaal terug bij af, het enige verschil met voor de "revolutie" is dat er toen nog een fatsoenlijk elftal op het veld stond. Vandaag de dag is de realiteit dat alle hoop van Ajax in handen ligt van een speler die overkomt van de nummer 13 van het afgelopen seizoen...

30 augustus 2016 om 22:28

@criticus90 daarom zeg ik ook dat het principe dat je noemt en dat Overmars vorige week nog aanstipte, denk ik niet geld voor een laatste transferdag. Want ik kan me nog een paar transfers herinneren waarbij Ajax net een paar minuten tekort kwam om een vervanger te halen voor iemand die vlak voor het einde vertrok. En dat wij nu niet precies weten of er daadwerkelijk nog iemand gaat vertrekken, betekent niet dat er achter de schermen niet gewoon al wat speelt en dat bv Schone sowieso weggaat. Ajax heeft het geld en heeft de mogelijkheid om de beste aanvallende middenvelder in huis te halen. Overmars heeft al gezegd dat hij verwacht dat er een of misschien zelfs twee middenvelders nog vertrekken. Dan neem ik aan dat ik een directeur van Ajax daarin mag geloven. Dus of hij Ziyech nu haalt of morgenavond waarna er flink gehaast moet worden, de kans is groot dat Ziyech gehaald is omdat er nog eentje vertrekt. Dan kan je panisch gaan doen dat dus de hele visie en het hele beleid overboord wordt gepleurd, maar dat lijkt me echt niet het geval. Dat zou zo zijn als Ajax Traore huurt en daarna nog twee spitsen binnenhaalt terwijl Dolberg en Cassiera er ook zijn. Dus wacht morgen nou maar gewoon af en ga niet nu al voorbarige conclusies trekken. Ziyech is niet onze hoop in bange dagen, maar hij is wel een kwaliteitsinjectie, en wat boeit het dan dat hij van de nummer 13 komt.

30 augustus 2016 om 21:33

@Criticus90 Overmars heeft aangegeven dat er concrete interesse is in meerdere middenvelders van Ajax en hij speelt met de aankoop alvast in op wat nog gebeuren gaat. Als hij te lang wacht was Ziyech al naar een andere club gegaan.

30 augustus 2016 om 21:41

Nogmaals, vorige week was het beleid nog dat er eerst iemand verkocht moest worden. Het verbuigen van die principe betekent dat er paniek heerst in het bestuurskantoor van Ajax en daarnaast zou het mij werkelijk niets verbazen als zou blijken dat er niemand verkocht zal worden. Wellicht was het niets meer dan een leugen van Overmars om het gênante beleid te proberen goed te praten voor de bühne.

30 augustus 2016 om 21:47

Eerst morgen maar afwachten om conclusies te kunnen trekken, er gaat wel het gerucht dat Schone gisteren op Schiphol is gesignaleerd en dat Advocaat hem graag naar Fenerbahce wilt halen. Er kan morgen nog wel wat gebeuren bij Ajax.

30 augustus 2016 om 21:54

Met geruchten kunnen we niet veel, feit is dat het principe van tafel is gegooid door Ajax en dat komt door de paniek in Amsterdam.

30 augustus 2016 om 22:05

Er zijn anders al aardig wat spelers vertrokken. Ajax zou sowieso versterkingen halen na de verkoop van Milik. Een groot deel zouden ze herinvesteren en dat is nu dus ook gebeurd. Wat er verder gaat gebeuren is nog even afwachten.

30 augustus 2016 om 22:12

Als Overmars morgen nog minimaal 1 middenvelder verkoopt dan staat Overmars in zijn recht om vandaag dat principe overboord te gooien om alvast in te spelen op een vertrek van een middenvelder.

30 augustus 2016 om 22:33

Denk je dat ze bij Chelsea of man city enz denken we halen die goede speler niet want we hebben er al 8 ? Hou op is gewoon concurrentie en ze zijn niet zielig .zitten met 7ton perjaar op de bank bij Ajax.er zijn ergere dingen op je 21ste hoor.

31 augustus 2016 om 10:23

@criticus90

Je schrijft: "het principe dat er eerst iemand verkocht moet worden is bij deze dus ook van tafel gegooid bij Ajax".

Ajax mocht kennelijk 11 miljoen uitgeven aan Bailey, zonder dat er spelers behoefden te worden verkocht. Die transfer kwam uiteindelijk niet van de grond en vervolgens werd dat geld aangewend om de transfer van Zyech te bekostigen. Jouw kritiek snijdt derhalve helemaal geen hout omdat er helemaal geen speler verkocht hoefde te worden. Overmars had dat geld kennelijk al beschikbaar gekregen van de RvC en het is niet de taak van de RvC om te bepalen waar dat aan wordt besteed, maar dat is aan de directie. En bovendien kunnen er later alsnog spelers worden verkocht, al is het tijdens de winterstop. Dat valt nog steeds in hetzelfde boekjaar. Ik vind je kritiek niet alleen slecht onderbouwd, maar ook nogal voorbarig.

Bovendien heeft Ajax inmiddels al 23(!) spelers van de loonlijst afgevoerd. Dus waar heb je het eigenlijk over. Ajax heeft Sanchez ook gekocht terwijl er eigenlijk eerst iemand verkocht had moeten worden. Kennelijk heeft Overmars de RvC er van kunnen overtuigen dat Sanchez een buitenkansje was dat Ajax niet zomaar kong laten lopen en heeft de RvC dat ook ingezien. En er zijn later alsnog spelers verkocht, dus waar heb je het dan eigenlijk over.

Uit je reactie blijkt een instelling van "regels zijn regels". Als je je als bestuurder een dergelijke houding aanneemt, kom je vanzelf wel een keer in de problemen omdat een dergelijke instelling in veel gevallen de opmaat is naar bureaucratie. Natuurlijk worden regels niet voor niets opgesteld en dien je je er bij voorkeur aan te houden, maar een bestuurder moet ook over voldoende flexibiliteit beschikken om er overheen te stappen als de situatie er om vraagt. Regels pakken in sommige gevallen in de praktijk ook wel eens anders uit dan dat oorspronkelijk de bedoeling was en zou natuurlijk een slechte zaak zijn als je als bestuurder aan regels bent gebonden terwijl die niet altijd blijken werken. In dat geval moet je er bij wijze van uitzondering ook wel eens aan voorbij kunnen gaan als de situatie daar om vraagt en je dat goed kunt beargumenteren. Wat het zwaarst is, moet ook het zwaarst kunnen wegen. Soms moet je prioriteiten stellen en in dit geval was Overmars (iom Peter Bosz) kennelijk tot de conclusie dat het versterken van de selectie een hogere prioriteit verdiende dan het verkopen van een speler. Dat lijkt mij een legitieme stellingname als het geld beschikbaar is. Ajax moet tenslotte ook presteren en je hand op de knip houden, terwijl het geld beschikbaar is en investeringen noodzakelijk zijn, blijkt vaak verkeerde zuinigheid te zijn.

Je kunt best kritiek hebben op de aankoop van Zyech omdat Ajax al 9 middenvelders onder contract heeft staan en het dus niet anders kan dan dat de komst van Zyech de ontwikkeling van de eigen talenten zal gaan belemmeren en vertragen. Dat ontkennen is je kop in het zand steken en dat heeft Overmars dan ook niet gedaan. Het kan m.i. dan ook bijna niet anders zijn dan dat PB sterk op de komst van Zyech heeft aangedrongen en Overmars onder druk heeft gezet om dat te realiseren. Kennelijk heeft PB Overmars (en de Rvc) er van kunnen overtuigen dat het versterken van de selectie een hogere prioriteit verdiende dan de ontwikkeling van de talenten. Of dat ook echt zo is, is arbitrair en daar kan je van mening over verschillen. Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens, maar ik ga er gelukkig niet over. Ik vind dat Overmars de verkeerde beslissing heeft genomen, maar wat ik veel belangrijker vind, is dat hij in staat is gebleken om zijn eigen ego ondergeschikt te maken aan het clubbelang en ondanks dat hij nadrukkelijk in de media had geventileerd dat Zyech niet naar Ajax zou komen, het lef heeft getoond om dat eerder ingenomen standpunt te herzien en Zyech alsnog heeft binnen gehaald. Heel veel bestuurders zouden dat uit angst voor gezichtsverlies niet hebben gedaan. Maar Overmars heeft kennelijk niet zo'n groot ego, al zal het er wellicht ook mee te maken hebben dat hij financieel en geestelijk volkomen onafhankelijk is. Hoe dan ook, ik heb een hoge pet van hem op en hoop dat hij snel bijtekent.

31 augustus 2016 om 12:34

Met alle respect maar je kletst uit je nek. Je zegt dat het geld van bailey is gebruikt om Ziyech te halen. Kun je mij dan uitleggen waarom Overmars een week geleden nog stelde dat Ziyech niet gekocht zou worden omdat ze al 8 middenvelders hebben en de jeugd niet in de weg willen lopen...?

Je klinkt als een spreekpop van Ajax door alles wat krom is recht proberen te lullen. Overmars en de rest van het bestuur varen met de wind mee en dat is exact de reden waarom hij uitgerekend na de goede wedstrijd van Ajax in de arena tegen Rostov stelde dat Ziyech niet gekocht zou worden. Pas na die vernedering in Rusland besefte ze dat ze iets moeten doen om het publiek en de media stil te krijgen dus hebben ze alsnog in alle paniek Ziyech gekocht. De Ajax supporters zouden dus eigenlijk blij moeten zijn dat ze zijn vernederd door Rostov want anders zou Ziyech nooit gekocht zijn...

31 augustus 2016 om 12:55

@criticus90

Je vind kennelijk dat als je eenmaal iets hebt gezegd, je daar nooit meer op terug mag komen? Ook al ben je van mening veranderd. Of mag iemand soms ook niet van mening veranderen?

Als ik je een advies mag geven, probeer dan eerst je eigen bijdrage te onderbouwen voor je een ander, die daarvoor wel de moeite neemt, het verwijt maakt dat hij uit zijn nek kletst.

31 augustus 2016 om 13:09

Mening????

Begrijp je dan niet het gaat om het BELEID en niet om een mening. Overmars is de spreekbuis van het bestuur dus om te suggereren dat hij enkel z'n eigen mening aan het ventileren was is ronduit onnozel...

31 augustus 2016 om 13:36

@criticus90

Overmars is geen spreekbuis van het bestuur, maar maakt er deel vanuit. Hij is een bestuurder en bij een bestuurder is het volstrekt normaal dat hij wel eens van mening veranderd (of terug komt op een eerder ingenomen standpunt als je dat liever hoort), als daar aanleiding voor is of als de situatie daar om vraagt. De RvC wilde dat Marc Overmars eerst spelers zou verkopen voor hij Sanchez zou aantrekken, maar is omdat Overmars daar kennelijke goede argumenten voor had, later op dat standpunt terug gekomen en heeft toch toestemming gegeven voor betreffende aankoop.

Ik neem ook wel eens een standpunt in dat ik later verander als daar aanleiding voor is of dat daar goede argumenten voor zijn. Dat komt omdat ik net als Overmars en de RvC over een flexibele geest beschik en mijn ego me daarbij niet in de weg zit. Dat jij dat onnozel vind, zegt volgens mij dan ook meer over jou dan mij. Kennelijk ben jij iemand die als hij eenmaal behang heeft gekocht en op de muur geplakt, het gewoon laat zitten als het hem niet bevalt, terwijl ik gewoon wat nieuws zou kopen. Vergissen en fouten maken is menselijk en het getuigt van een gezonde geest om je vergissing toe te geven en van een ongelooflijke domheid om het gewoon te ontkennen.

Ben benieuwd wie er op de bank plaats zal nemen. Gudelj deed het de laatste wedstrijd goed als lopende middenvelder, maar uiteindelijk is hij niet de toekomst van Ajax denk ik. Dus enerzijds hoop ik dan op een middenveld met Bazoer, Klaassen en Ziyech. En dat Riedewald dan weer een linie teruggaat, wat mij betreft het liefst linksback. Maar aan de andere kant doet Riedewald het fantastisch op 6 dus waarom zou je die weghalen? Alleen dan zou Bazoer weer op de bank moeten, tenzij Ziyech rechtsbuiten speelt. Maar dan moet Dolberg op de bank! God wat een keuzes...gelukkig hebben we ons aller professor Bosz die het mag uitzoeken

30 augustus 2016 om 21:39

Ik zou een 3-3-1-3 systeem wel eens willen zien met 4 middenvelders. Een sterk blok van Bazoer, Riedewald en Klaassen achter Ziyech die in dienst van Ziyech spelen. Dan krijg je zo'n opstelling:

Krul
Tete Veltman Sanchez
Bazoer Riedewald Klaassen
------------Ziyech
Traore Dolberg Younes

30 augustus 2016 om 22:30

Dan zou ik eerder voor de 343 gaan van onder De Boer. Die speelde ook wel eens zo, maar dan met de vier middenvelders in een blok in plaats van een ruit. Dan heb je Bazoer en Riedewald als controlerend en Klaassen en Ziyech daarvoor.

30 augustus 2016 om 22:00

ik zou zo spelen en de / laten uitmaken wie er in de basis staat.

Krul
Tete
Sanchez/Velt
Riedewald
Dijks
Klaassen
Gudelj/Bazoe
Ziyech
Traore
Dolberg/Cass
Younes
30 augustus 2016 om 22:03

Ik zou zo gaan spelen:
Krul
Tete sanchez aankoop/veltman aankoop
Klaassen Riedewald Gudelj
Ziyech
Traore Cassiera

442 dus. Traore en Cassiera zijn 442 spitsen. Ook nieuwe lcv en nieuwe lb halen anders kom je niet verder.

30 augustus 2016 om 22:26

Cassiera kan ook prima in 433 spelen met zijn stijl hoor. En die aankopen gaan er niet komen, ik zou eerlijk niet weten wie ook. Met de kwaliteit die ze momenteel hebben moet je gewoon mee kunnen doen om het kampioenschap, volgend seizoen zien we wel weer verder. Dan zijn ook een hoop jongens weer een jaartje ouder, wie weet wat er eventueel doorstroomt. Ik vind ook dat ze voldoende geld uitgegeven hebben nu(ook al hebben we meer binnen gekregen). En over het 442, ik zie het niet gebeuren met de selectie die je nu hebt en waar ga je Younes zetten?

31 augustus 2016 om 07:14

Younes sowieso in de basis hoor.

Younes-traore-Anwar
Ziyech (10) Klaassen (8) gudelj of Bazoer (6)
Dijks - riedewald (indien er een goeie lcv wordt gehaald riedewald in de basis op 6). Veltman - Kenny
Krul.

Beste Ajax basis sinds jaren denk ik. Ik ben benieuwd hoe het draait na een halfjaar. Op de bank hebben we oa Cassiera, Sanchez, schone, dolberg, eventueel cerny, vd beek en Bazoer of gudelj. Zeer brede selectie. Ervaring ontbreekt wel, maar zeer talentvol.

1 september 2016 om 06:22

Ik zie Younes-Traore-Anwar gewoon niet werken, Anwar vind ik echt een net niet gevalletje, bij een counterploeg kan die nog goed tot zijn recht komen hoor. En ben echt fan van het type Dolberg(al heeft die nog niet heel veel gespeeld), denk echt dat die jongen hard gaat groeien als die aan spelen toe komt.

nog geen uur in een Ajaxshirt en hij praat al dat het een tussen stap is.
Dat past wel bij de club.

30 augustus 2016 om 21:44

Het zou van weinig ambitie getuigen als hij Ajax als eindstation zou zien dus logische reactie van hem.

30 augustus 2016 om 22:06

Dat is gewoon de realiteit, feit is wel dat we een kwaliteit speler hebben die 5 jaar vast ligt, kortom met grote winst doorgekocht kan worden, past zeker bij de club

@ wirshaad........dream on !!

Wel fijn te weten voor Ajax dat die tot zijn voetbalpensioen blijft. Nee, gaat nog voor een hoop trammalant zorgen bij Ajax.

Ziyech heeft een platform nodig waar grotere clubs op afkomen.

Dat is bij Ajax het geval. Als je bij Ajax er bovenuit steekt dan heb je over interesse geen klagen en zijn ze bereid grote bedragen te betalen. Ik ben benieuwd hoe Ziyech zich gaat laten zien bij Ajax. Ik denk dat een middenveld met Bazoer/gudelj, Klaassen en Ziyech goed op elkaar afgestemd kan worden. Een controleur/stofzuiger, loper/aanjager, creativiteit/verrassing. Die rolverdeling zal Bosz duidelijk moeten maken. Met Traoré en Younes op de flanken en een balvaste Dolberg heb je een alleraardigst middenveld en aanval, zeker voor in de Eredivisie. Internationaal is het geheel te jong/onervaren.

30 augustus 2016 om 22:12

Juist en zo er onervaren is het nou ook weer niet, Klaassen Ziyech worden 24, Gudelj, 25. Dat ligt qua middenveld in ieder geval ruim boven wat we de laatste jaren hadden. Komt bij dat ze allen al flink wat wedstrijden hebben gespeeld en allen international zijn.

30 augustus 2016 om 22:18

@ lausho

Ziyech wordt 24 volgend jaar maart en Klaassen in februari pas, dus ze zijn nu 23 net zoals Gudelj nu nog 24 is. Het is echter duidelijk dat Ajax een aantal sturende spelers mist. Dat was zelfs pijnlijk om te zien tegen ploegen als Roda en Willem II thuis en Rostov uit. Als het even wat minder loopt is er niemand die ''het gewicht'' heeft om op te staan en andere mee te trekken. In de Eredivisie is dat normaal gesproken veel minder nodig dan in Europa.

30 augustus 2016 om 22:35

Klaassen, Gudelj zijn wel spelers die kar kunnen trekken, ik weet niet of het daar alleen aan ligt al zou de perfecte versterking een ervaren speler zijn, kan internationaal wel. Ik hoop dat men Huntelaar voor volgend jaar polst in ieder geval, kun je nu al mee aan de slag.

31 augustus 2016 om 01:48

@hen_nie

Niet alleen is Ajax een platform om je te laten zien maar ook een plek om je klaar te stomen voor de top. Niet voor niets komt iedereen bij Ajax kijken als daar Erikssen, Vertongen, Alderweireld, Suarez, Blind en ga zo maar door vandaan komen. Dit is een echte test voor Ziyech. Gaat hij Ajax op sleeptouw nemen is hij daadwerkelijk ook geschikt om naar de top te gaan. Dus het is meer dan een platform.

Ik snap de mensen niet die twijfelen aan Zijn mentaliteit . Niks mis met deze beste man.hij laat zijn voeten spreken de rest is niet belangrijk aangezien hij nooit negatief in het nieuws komt !!een van de beste voetballers in Zijn leeftijd categorie in Europa.op en top een prof goed rusten en hard trainen.de enige reden waarom sommigen mensen hem niet mogen is dat hij voor Marokko heeft gekozen.logisch als BLIND m niet wilde hebben!!

Wat de verhalen rondom deze transfer ook zijn: goede move van Ajax, goede move van Ziyech. Kunnen we dan nu gewoon weer verder gaan met waar het om draait: het eigenlijke spelletje.

Ik verbaas me er wel over dat geen aansprekende club uit het buitenland concrete interesse voor hem heeft. Voor de prijs hoefden ze het niet te laten. Ik ben benieuwd.

Midden veld klaasen-ziyech-gudelje

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ajax heeft nu helemaal een dubbele bezetting. Voor anderen komt er ook wel speeltijd.

Kom maar op met dat shirt. Eindelijk weer een speler waar je speciaal voor naar het stadion gaat. Met El Hamdaoui gingen mijn buren al los, kan niet wachten op hun reacties na een actie van Ziyech. Om meerdere redenen een geweldige aanwinst. Welkom Hakim!!

Tussenstap op weg naar welke club. Laat het eerst nog maar eens zien. Bij je nieuwe club zul je Iig meer arbeid moeten leveren dan het "balletje opwachten" in Enschede. Meer was het niet wat je daar deed het vuile werk werd voor je gedaan......is nu andere koek

30 augustus 2016 om 22:28

Clubs als Arsenal, Tottenham, Atletico Madrid, Italiaanse topclubs zouden daarna een mooie vervolgstap kunnen zijn voor Ziyech. En wie weet komt Barcelona wel voor hem. Als Cillessen daar al naar toe kan, kan Ziyech het misschien ook wel

30 augustus 2016 om 22:30

In dat opzicht is er ook nog hoop voor Westermann...

31 augustus 2016 om 00:25

Haha ja en jij denkt dat clubs als Arsenal/tottenham en Atletico zitten te wachten op zo n ego?..

Wieweet barca..ja wieweet speelt hij over een paar jaar ook wel gewoon in de 2de divisie van Turkije ofzo.. wieweet..

Cillessen heeft ook nog niet bewezen dat hij het kan..want Cillessen mag daar alleen op de tribune zitten..

Had deze stap niet verwacht. Hij wilde niet op Nederland wachten en koos voor Marokko. Ajax wilde hem ook niet maar nu Ajax met een smeekbede komt wilt hij desondanks wel. Was hij bang om in Enschede te blijven?

Voor al voor mij een goede beslissing, fijne speler, blij dat ie in Nederland blijft.

Ik hoop dat bosz hem op tien zet met daarachter bazoer/riedewald en klaasen/gudelj, traore rechtsbuiten, zoals hij ook is gescout door chelsea, dolberg spits afwisselend met cassiera wat dus echt een spits is, Youngs links. Heerlijk heb zin in Vitesse

Ajax heeft op de valreep deze transferperiode toch nog 2 heuse toppers of kanonnen gehaald; Tim Krul en Hakim Ziyech. Het is nu aan Bosz om tot het juiste systeem te komen. Wordt een enorme puzzel....

31 augustus 2016 om 00:23

3 kanonnen, ook Traore nog.

31 augustus 2016 om 00:33

Traore vind ik geen topper of kanon..als je alleen al kijkt naar hoeveel kansen hij nodig heeft om ook maar 1x te scoren..wat nog steeds niet gelukt is.. en die bij Chelsea niet aan de bak komt.. als je echt zo n topper of kanon bent speel je daar ook gewoon..

De echte kanonnen zoals Diego Costa die zou hij er nooit in zn leven uitspelen..

Traore is gewoon een middelmatige speler.. hij word niet voor niks iedere keer weer verhuurd..

Hij heeft een goede techniek ja maar verders breekt hij niet veel potten..

31 augustus 2016 om 00:37

Voor eredivisiebegrippen vind ik ze wel kanonnen. Internationaal gezien niet.

31 augustus 2016 om 00:29

@fcbogarde

2 heuse toppers ..je kunt ook overdrijven.. Ziyech is idd een goede speler..al heeft hij het alleen bij Twente laten zien.. dus is nog maar af te wachten..

Krul is ook geen topper anders keep je niet in de Champions ship..en hij keepte al niet eens meer.. dus is ook maar af te wachten of hij nog op zn oude niveau terug komt..

31 augustus 2016 om 00:47

Costa, volgens mij is hij gedradeerd! Hij speelde daarvoor gewoon in de PL.

Prima speler voor Ajax, alleen ik snap echt niet waarom hij 4 maanden geleden niet is gekocht. Echt onbegrijpelijk laat voor iets wat zo broodnodig is voor dit elftal van Ajax.

31 augustus 2016 om 00:36

Dat is volledig Overmars aan te rekenen die toen nog van mening was dat Ajax Ziyech niet nodig had.

Volgens zijn jeugdtrainer bij Asv Dronten gaat hij bij Ajax laten zien wie de echte Hakim Ziyech is. Hij kan nog beter als dat hij bij Twente heeft laten zien.

Om nu al aan te geven dat Ajax een 'tussenstap' is,zou voor mij als fan zijnde best hard asnkomen.

Zulke uitspraken maak je niet als je net van club verandert.

Ik had dit vlak na het einde van het seizoen al voorspeld en het is gewoon uitgekomen. Hij wilde per se naar de buitenlandse (sub)top en heeft dit ook uitgesproken. Toen de interesse uitbleef vermoedde ik al dat hij uiteindelijk eieren voor zijn geld zou kiezen en naar een Nederlandse topclub zou gaan en zie daar, het is Ajax geworden.

Komt ie nu aan met zo'n lulverhaal, tussenstap blablabla. Als zijn gewenste buitenlandse club was langs gekomen was hij daar echt wel naar toe gegaan, 100%. Maar ja, als je niet meeverdedigt als het een beetje tegenzit dan kan je dat wel vergeten. Prutser.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren