Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en FC Twente praten maandagochtend verder

Laatste update:

Ajax en FC Twente gaan maandagochtend opnieuw met elkaar in gesprek, om de transfer van Hakim Ziyech rond te maken. De middenvelder kan in Amsterdam een contract voor vijf jaar tekenen, maar voordat Ziyech met de recordkampioen gaat praten over zijn salaris, moeten de clubs eruit zien te komen over een transfersom. Beide verenigingen staan behoorlijk onder druk.

/

Volgens De Telegraaf móeten Ajax en Twente het eens worden, omdat beide clubs anders een probleem hebben. Ajax heeft de onrustige aanhang beloofd dat Ziyech zal komen en Twente dreigt met een ontevreden sterspeler achter te blijven, als de transfer afketst. Ziyech heeft zich vooralsnog met geen onvertogen woord over zijn situatie losgelaten, maar hij kan nu niet langer in de Grolsch Veste worden vastgehouden.

Het eerste bod van Ajax bedroeg acht miljoen euro en zal moeten worden opgeschroefd om de transfer mogelijk te maken. Twente zal echter ook water bij de wijn moeten doen; de vraagprijs van de Tukkers ligt op veertien miljoen euro, maar het is onwaarschijnlijk dat Ajax zoveel zal gaan betalen. Eerder haakte Fenerbahçe al af vanwege de hoge transfersom; twee Engelse degradatiekandidaten zijn wel bereid om veertien miljoen euro te betalen, maar Ziyech wil naar Ajax.

/

De 23-jarige Ziyech, die in zijn derde seizoen bij Twente zit, gelooft in de voetbalvisie van Peter Bosz en denkt zich onder de voormalig coach van onder meer Vitesse te kunnen doorontwikkelen. Bosz heeft reeds gesproken met Ziyech en dat was een positief gesprek, maar de middenvelder had ook een goed gesprek met Fenerbahçe. Omdat de transfersom te hoog lag ging die transfer dus niet door en de vraag is of Twente er nu wel uit gaat komen met Ajax.

Eerder deze maand zei Marc Overmars nog dat Ajax Ziyech ‘honderd procent zeker’ niet zou gaan halen, maar de situatie is in de afgelopen week veranderd, omdat Overmars verwacht dat er nog een of meerdere middenvelders zullen gaan vertrekken bij Ajax. Er zou belangstelling zijn voor Riechedly Bazoer, Daley Sinkgraven en Lasse Schöne, al is het niet bekend welke clubs er dan in de race zouden zijn voor deze Ajacieden. Het is ook goed mogelijk dat Ajax na de pijnlijke nederlaag tegen FK Rostov tot de conclusie is gekomen dat de creativiteit van Ziyech hard nodig is.

Het is logisch dat Ajax zich wil versterken met Hakim Ziyech

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat er toch nog een andere club komt. Ajax is hem niet waard

29 augustus 2016 om 07:11

Waarom is Ajax hem niet waard?

29 augustus 2016 om 07:16

Eerst niet nodig omdat ze al genoeg mid hebben. Nu ze hebben verloren van Rostov hebben ze opeens de supermarokkaan nodig.

29 augustus 2016 om 07:21

Magrib, werkt het zo? Ik weet vrij zeker dat jij Ajax achterlijk vindt als ze geen interesse in hem tonen en dat je het Ajax niet gunt als ze hem wel willen cq. het is nooit goed.

Supermarrokkaan, misschien. Onder de druk en weerstand waarmee Ajax te maken heeft, presteerde Ziyech nog helemaal niks. Kan zomaar een Maherretje worden. Maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen.

29 augustus 2016 om 07:24

Met die druk kan die blijkbaar wel omgaan anders had hij er persoonlijk niet grotendeels in zijn eentje voor gezorgd dat FC Twente in de Eredivisie bleef dus wat dat betreft maakt dat voor mij een aanwinst. Overmars en Twente moeten beiden alleen wel echter opschieten want de tijd voor beide partijen tikt nog altijd gewoon door!

29 augustus 2016 om 07:26

Supermarokkaan? Weinig gepresenteerd nog in en met Marokko. Maar denk vooral dat hij voor Ajax een prima versterking is en voor de eredivisie. Daarbuiten nog nooit gepresteerd en de clubjes vallen Ziyech een beetje tegen. Hij snap gelukkig wel dat als die dit presteert met Ajax achter zijn naam er ineens hele andere geïnteresseerde clubs langs komen. Wel dom idd dat Ajax niet eerder Ziyech heeft gehaald. Maar geen wrok gelukkig zoals hij bij NL had en Danny Blind. Want daar heeft hij wel spijt van en geleerd lijkt mjj.

29 augustus 2016 om 07:31

Zou ook sen mooie boel zijn als hij wrok had tegen elke club die hem niet eerder gehaald heeft he.. Dan kon hij dus nergens meer heen.

Als er nu verregaande interesse was en Ajax hem op het laatste moment liet zitten dan had hij reden voor wrok, dat is echter niet aan de orde en slaat dus nergens op.

29 augustus 2016 om 07:32

Ik snap het wel hoor. Ajax had ook al 8 middenvelders, dus dan is het niet gek om te zeggen dat je Ziyech niet gaat halen. Helaas ging het daarna een paar keer mis en was het wel te zien dat we creativiteit missen. Ook gebeuren er de laatste paar dagen van de transferperiode vaak gekke dingen en onverwachte transfers. Zo geloof ik heus dat er interesse is in Schone, Sinkgraven en Bazoer. Schone zie ik nog wel weggaan, omdat zijn rol in het huidige Ajax minimaal is. Sinkgraven zie ik eventueel weggaan op huurbasis. Bazoer lijkt mij wel slim genoeg om te blijven. Dan heb je dus nog een extra middenvelder nog.

Ik snap daarentegen wel de woede van sommige fans dat het zo lang heeft moeten duren en dat Ajax hem eerst niet wou. Je kan al maanden zien dat Ajax een creatieve middenvelder nodig heeft. Bazoer, Gudelj en Klaassen gaat niet samen.

29 augustus 2016 om 07:38

Ik vind het wel gek. Want je moet je versterken ten opzichte van andere jaren. Ik snap niet dat niemand ziet dat deze selectie amper wat te zoeken heeft in de EL, laat staan CL. Presteren al jaren niks. Kan mij het schelen dat ze 8 middenvelders hebben. Geen eentje heeft een actie of kan zelf iets creëeren. Bij PSV halen ze toch ook al spelers terwijl Maher en Locadia en nog zijn. Geld genoeg en de beste spelen.

En ja ik snap best als Ziyech zijnde dat je denkt ja daag. Had mij eerder gehaald en mssn had ik jullie kunnen helpen tegen Rostov. Nu speel ik weer geen CL. Stel je voor dat Gladback of leverkussen nog ff komt. Dan zou ik wel gaan twijfelen als Ziyech zijnde.

29 augustus 2016 om 07:38

Dat is heel andere druk dan bij Ajax. Bij FCT was hij de ster, bij Ajax zal hij moeten knokken voor een plek in de pikorde. Ik hoop dat hij komt en een tweede aankoop ah la Suarez, Ibra etc. wordt maar zoals manodedios zegt is er altijd het risico dat dit een tweede Maher of Sulejmani wordt. Garanties heb je niet.

29 augustus 2016 om 07:39

Zo dramatisch is het werk van Overmars niet in mijn ogen. Goed geanticipeerd op vertrek Cillesen en Milik wat mij betreft, toch lastig. Middenveld Gudelj, Klaassen, Bazoer stond vorig seizoen prima en nu - vraag niet hoe - gaat alles mis.

Ik kan niet mee in de waanzin dat Klaassen opeens een prutser zou zijn, dat blijft Ajax ' MVP - ook als Ziyech komt. Geen coach die zou piekeren om Klaassen eraf te halen. Gudelj ook niet te onderschatten, hoofdoorzaak van het lage aantal tegengoals vorig jaar omdat hij simpelweg de verdediging ontlast.

Oog op nouri en de toekomst leek Ziyech inderdaad geen noodzaak. Logischer was wel geweest om te concluderen: schone kan niet meer en Sinkgraven was een dure misser, daar nemen we afscheid van en daarvoor halen we Hakim. Dan was hij wellicht ook wat eerder aangeschoven.

29 augustus 2016 om 07:40

@Miccoli, hoezeer ik de mediatrainingen tegenwoordig bij spelers ook uitkots, deze hele situatie onderstreept maar weer eens dat Overmars nog wel een cursusje kan gebruiken. Je weet dat er gekke dingen kunnen gebeuren in de voetballerij en zeker tegen het sluiten van de transfermarkt aan, maar Overmars koos liever voor de woorden '100% zeker dat Ajax hem niet gaat halen'. Dan kun je verwachten dat je commentaar krijgt.

29 augustus 2016 om 07:41

Cthegrave

Hou toch op, kijken even naar goals en assists Klaassen, een steekpass of mannetje uitspelen is niet de enige manier om effectief te zijn.

29 augustus 2016 om 07:49

Gedeeltelijk mee eens. Ik ben ook groot fan van Davy. Al speelde die wel verstoppertje tegen Rostov. Hij kan het ook niet alleen. Is het raar om als topclub in NL Klaassen en Ziyech te hebben dan? Het gaat toch al jaren mis in Europa? Hoe kun je dan denken dat het nu opeens wel lukt met dit middenveld...

29 augustus 2016 om 08:32

Spandoek, Overmars zei: In deze situatie is het 100% zeker dat wij niet voor Ziyech gaan. Ondertussen is de situatie veranderd, dus meneer handelt daar naar.

29 augustus 2016 om 08:46

Ach nijogeth doe geen moeite, ze horen wat ze willen horen en houden daar hardnekkig aan vast. Zo heeft Overmars zelf ook de term kanonnen niet in de mond genomen en werd hij daar wel heel de zo,er mee geconfronteerd. Overigens kunnen we Krul en Traore met enige wil best als kanonnen indelen, complimentje waard voor het nakomen van zijn woord zou je denken maar toen was het vooral stil in het anti-overmars kamp. Of ze waren druk te roepen hoe een prutser overmars was dat hij Ziyech liet lopen. Nu hij er werk van maakt verschuift de focus moeiteloos naar het kritiekpunt 'vreemd beleid'.

En wees gerust, als Overmars James, Higauin en Busquete had gehaald was dat weer zonde van de jeugd of ontstond een te groot vreemdelingenlegioen of verzonnen ze weer wat anders om op te zeiken.

End van het liedje staat er wat mij betreft een prima selectie, beter dan vorig jaar, maar laten trainer en vooral spelers het vooralsnog keihard afweten. En voor de believers een slecht bericht, Ziyech voegt wellicht wat toe maar zal nooit zo bepalend zijn als bij Twente. Bij Ajax krijg je alleen een dergelijke rol als je zo goed bent als Suarez - en dat is Hakim nou ook weer niet.

29 augustus 2016 om 08:56

@cthegrave

Je Schrijft: "kan mij het schelen dat ze 8 middenvelders hebben".

Wat jij daar van vind, is irrelevant omdat jij het beleid niet bepaalt. Dat doet Overmars ook niet, hij voert het alleen maar (mede) uit. Zoals de RvC het controleert. Het beleid wordt bepaald door de vereniging als hoofdaandeelhouder. De vereniging heeft er in bezit van het volle verstand voor gekozen om het Plan-Cruijff te volgen en dat is derhalve geïmplementeerd in het beleidsplan. Als je stratemaker bent en je baas zegt dat je straatje A moet bestraten, heb je dat maar te doen en kun je niet om eigen houtje besluiten om straatje B te doen. Dat je er dan zomaar uitvliegt, kan iedereen begrijpen, maar vreemd genoeg wil het tot diezelfde mensen maar niet doordringen dat voor Overmars hetzelfde geldt. Als in het beleidsplan staat dat er niet meer uitgegeven mag worden dan er binnenkomt, heeft hij zich daar natuurlijk gewoon aan te houden en als er staat dat er alleen spelers gekocht mogen worden die noodzakelijk zijn en dat hij voor de transfermarkt op te gaan eerst in de eigen keuken dient te kijken idem dito.

Overmars bepaalt het beleid niet, hij voert het uit en dient daarbij binnen de kaders van het beleidsplan te blijven. De RvC dient ervoor te zorgen dat hij dat ook daadwerkelijk doet. Bij de kritiek op Overmars en de RvC wordt vaak volkomen voorbij gegaan dat zij gewoon hun werk doen en dat ze in de uitvoering van hun taken met de beperkingen hebben te maken die door de beleidsbepalers zijn opgelegd. Overmars wordt vaak beoordeeld als beleidsbepaler, terwijl hij in werkelijk een uitvoerder is en net als een stratemaker gewoon moet doen wat hem wordt opgedragen. Vanuit dat oogpunt is de kritiek die hij af en toe over zich krijgt uitgestort werkelijk bizar. Hij wordt door velen in feite gewoon gebruikt als zondebok, waarmee ze lucht kunnen geven aan de frustraties die worden opgewekt vanuit de onderbuik.

De situatie die bij Ajax is ontstaan, is het rechtstreekse gevolg van het beleid. Dat daar kritiek op is, is even logisch als begrijpelijk, maar dat die kritiek zich niet richt op de beleidsbepalers, maar op de uitvoerders, is dat niet. Dat heeft waarschijnlijk te maken met onwetendheid, al kan het ook gewoon gemakzucht zijn.

29 augustus 2016 om 09:06

Maar ik zeg toch niks over Overmars? Ik bedoel meer dat je kan wel 8 middenvelders hebben maar als ze niet goed genoeg zijn wat al meerdere jaren gebleken is dan moet er toch iets gebeuren? Ziyech kan toch een impuls geven waardoor Klaasen wordt ontlast van alles en beter wordt. En de vleugels en spits beter betrokken worden? Wat creativiteit mist er gewoon al jaren. Dat ziet iedereen toch. En dan ga je er nu weer uit tegen Rostov.
Met 10 de zelfde spelers als vorig seizoen. Die ook niks lieten zien in bijv. een EL poule. Hoe durf je dan te denken dat je nu wel wat te zoeken hebt in de CL? Dat worden toch 6 verschrikkelijke wedstrijden om te schamen. Ik ben blij met Krul en Traore en Sánchez. Heel knap. Maar Ziyech had al veel eerder gekund en je kunnen helpen. En van Beek, en de Jong en Nouri kunnen toch lekker nog in jong Ajax spelen? Wat is daar nou mis mee op die leeftijd. Sinkgraven is niet goed genoeg. Misschien verhuren? Er moet iets gebeuren anders raak je verder achterop.

29 augustus 2016 om 09:25

Hij heeft geen spijt dat hij voor Marokko heeft gekozen hoor, hij is juist blij met z'n keuze dat hij voor z'n vaderland mag spelen ,
Hij liet her eerder weten aan de Marokkaanse pers

29 augustus 2016 om 12:56

Nationalistisch vervelend mannetje.

29 augustus 2016 om 07:12

Ik hoop ook zoiets als de BPL of in de Bundesliga, Ajax heeft genoeg middenvelders 1 speler maakt je niet kampioen

29 augustus 2016 om 07:17

Ja dat zo geweldig zijn echt of tenminste een jaartje feynoord.

29 augustus 2016 om 07:33

Tuurlijk hopen jullie dat. Want met Ziyech is Ajax weer een serieuze concurrent. En Feyenoord?? Die heeft hij al afgewezen terwijl hij daar veel meer kon verdienen als bij Twente. Dat gaat natuurijk nooit gebeuren.

29 augustus 2016 om 07:41

Je gaat toch niet serieus op die Magrib in man..

29 augustus 2016 om 08:08

Ik neem Feyenoorders zelden serieus maar mssn had hij deze info nog niet over Ziyech dus dacht help hem uit zijn droom.

12 miljoen lijkt me dan de gulle middenweg, beiden 2 miljoen bijstellen. Ze kunnen het beiden niet permitteren om deze transfer niet door te laten gaan.

29 augustus 2016 om 07:13

8 en 14..dan is de middenweg 11 miljoen.

29 augustus 2016 om 07:43

11 is de middenweg, 12 is inderdaad de gulle middenweg, haha. Ik zou het juiste spreekwoord even opzoeken..

29 augustus 2016 om 09:00

Hij zegt toch beiden 2 miljoen bijstellen. Ik zou gewoon lezen als ik jou was.

29 augustus 2016 om 07:33

Dat kan Twente dus wel. Gewoon 14 miljoen aanhouden. Ajax komt om in het geld. Dat weet iedereen.

29 augustus 2016 om 07:42

Nee, Twente zal ook van mening zijn dat zij enorm veel aan Ziyech te danken hebben, niet andersom. Beide partijen hebben zo hun redenen om een middenweg te vinden.

29 augustus 2016 om 08:00

Dat klopt. Maar Twente weet ook heel goed dat de bankrekening van Ajax goed gevuld is. Dat is meerdere keren het maximale eruit halen. Nu Ajax zelf een keer de knip gaat trekken mogen ze ook het maximale (14 miljoen) betalen.

29 augustus 2016 om 08:17

10 miljoen lijkt mij prima. Twente heeft het geld nodig.

29 augustus 2016 om 09:21

14 miljoen lijkt mij prima. Ajax heeft Ziyech nodig.

29 augustus 2016 om 21:47

Twente heeft geld nodig, ook dat weet iedereen.. Zonder het geld dat ze voor Ziyech krijgen is het voortbestaan van de club niet zeker.

29 augustus 2016 om 08:06

Nee, Ajax kan er nu echt niet meer mee aan komen om dit niet te laten slagen. Daarnaast kan Twente hem gewoon niet niet verkopen.. Ja, feitelijk wel maar dat kunnen ze weer niet maken t.o.v. Ziyech.. Maar goed dat zal ook niet gebeuren denk ik als ik van Leeuwen zo hoorde.

De vraag is wat hij zelf wilt.. Het is wel duidelijk dat hij het sportieve voorop stelt want anders was hij met de winterperiode al naar Hoffenheim gegaan. Dat waardeer ik wel van hem..

Maar dan zou een Nederlandse topclub of een club als Everton de meest logische volgende stap zijn in z'n carriere..

29 augustus 2016 om 08:32

@ajaxlwd
Dus terwijl er al clubs zijn die wel bereid zijn om 14 miljoen te betaen aan Fc Twente, moet Fc Twente maar accoord gaan met een lager bod van Ajax. Waarom?? Omdat de speler liever naar Ajax gaat? Als Ziyech dan echt zo graag wil vertrekken dan maar mooi naar een club uit de onderste regionen van de premier leaque. Daar zal zijn salaris ook een stuk hoger liggen. FC Twente is natuurlijk niet gek. Ajax heeft geld genoeg binnen gekregen dit seizoen en had ook al een mooi overschot op de bank. Dan gaat Fc twente niet ook nog eens 2 miljoen schenken aan Ajax. nee 14 miljoen en een doorverkoop clausulle van minimaal 15 %. En anders mag Overmars zijn biezen gaan pakken. Want bij elke volgende uitslag van Ajax die negatief zal zijn zal hij nog meer onder druk komen te staan als Ajax Ziyech niet binnen gaat halen.

29 augustus 2016 om 08:35

Dus jij ziet hem liever in de winter voor 10 weg gaan? Dan nu voor 12?

29 augustus 2016 om 08:43

Als het zo moet wel.
Wil Ajax hem wel echt hebben eigenlijk? Eerst zeggen dat ze Ziyech niet nodig hebben, om een week later 180 graden te draaien. En vervolgens met een schandalig bod van 8 miljoen aan te komen.

Ik hoop dat Ted van Leeuwen lachend de telefoon op de haak heeft geflikkerd toen Marc Overmars hem het bod deed.

29 augustus 2016 om 08:51

Jullie club doet hetzellfde als ze iemand willen. Nooit gehoord van onderhandelen? 8 mil is helemaal niet zo laag. Vroeger bood Ajax gewoon 4 miljoen als eerste bod..

29 augustus 2016 om 09:26

Tuurlijk laag beginnen, maar het kan ook dermate laag zijn dat je mensen tegen je in het harnas jaagt. Dat vind ik met het bod van 8 miljoen.

Ziyech heeft een contract tot medio 2018. Die 8 miljoen krijg je in de winterstop ook nog wel voor hem. En ik denk, als Ziyech dezelfde cijfers haalt als de afgelopen 2 jaar (en daar is hij zeker toe in staat), dat je die 8 miljoen zelfs nog wel volgend jaar kan krijgen.

29 augustus 2016 om 09:51

Pro tukker, 8 miljoen is een prima startbod. Als jij een auto op marktplaats voor 2000 euro tekoop ziet staan, begin jij gelijk met 1950 euro? Volgens mij begin je bij 1500/1600 euro, om vervolgens te besluiten met 1800/1900 euro. Doe niet zo verontwaardigd, bovendien bepaalt de speler waar hij wilt spelen. Anders zal hij wel bij Twente blijven.

29 augustus 2016 om 10:33

En als die auto nu eigenlijk gewoon waard is waar jij de auto voor aanbiedt?
En waarbij iedereen weet dat die auto zoveel waard is? Dan gooi jij de deur toch ook lachend voor diegene zijn neus dicht?

Nogmaals: tuurlijk moet je laag beginnen, maar dan wel met een interessant bod voor de club en een bod dat vertrouwen uitspreekt naar de desbetreffende speler toe.

En hoe bedoel je 'bovendien bepaalt de speler waar hij wilt spelen'? Ziyech wil naar Ajax dat is duidelijk, maar als Ajax niet genoeg biedt dan bepaalt Twente nog altijd dat hij daar niet heen gaat.

Het blijft toch een mooie soap.
Ajax en supporters die hem eigenlijk niet willen probleem met mentaliteit en ach is hij wel de best moet het maar bij ajax laten zien.
Ajax heeft al 8 middenvelders dus hij is niet nodig.
Supporters van andere clubs die jaloers worden bij deze koop omdat die hem wel 1 van de beste middenvelder vinden van de eredivisie.

Al heb je op dit moment 10 middenvelder met deze kwaliteit en die nog jong genoeg zijn en jaren voorruit kunnen moet je dus een middenvelder halen die beter is dan degene die heb voor zijn positie en dat is Ziyech. Verhuur een paar middenvelder die op doorbreken staan of die er bijna tegenaan zitten worden ze alleen maar beter van.

NU de vraag wat is eigenlijk het beleid van ajax? En is het nu berust op paniek?

En beleid eigen jeugd is natuurlijk leuk maar dat zijn Bazoer en Sinkgraven zijn dat ook niet.

29 augustus 2016 om 07:17

Mocht het waar zijn dat Sinkgraven schone of bazoer weg gaan lijkt me het toch zeker geen probleem om een directe versterking te halen.volgend jaar kan je nouri rustig brengen mocht hij verder zijn, dan kan je Ziyech jaar erop hopelijk voor 2fout verkopen.
Klaassen wil volgend jaar ook verder dus daar heb je van der beek.
Lijkt me toch goed beleid dan.

29 augustus 2016 om 07:21

2voud? Je bedoelt 3 of 4voud voor Ziyech. Als je 34m voor Milik kan krijgen, dan kan je Ziyech voor veel meer krijgen en aangezien het ajax is dan gaat dat veel makkelijker om te verkopen dan bij een fc twente bijvoorbeeld.

29 augustus 2016 om 07:28

Ouadie, subtiel verschil is dat Milik een jaar bij Ajax gepresteerd heeft en Ziyech bij Twente, maar vooralsnog nul bij Ajax.

Als hij zich in een wellicht andere rol, met een ander aanzien, tussen betere voetballers, met hogere verwachtingen, compactere tegenstanders, net zo weet te onderscheiden dan sluit ik niet uit dat hij volgend jaar 30 miljoen waard is. Vandaag is hij 11 a 12 waard. Lijkt me voor iedereen een goeie prijs.

Van mij hoeft hij niet te komen, ik ben overtuigd dat zowel Klaassen als Bazoer een grotere toekomst hebben. Dat gezegd hebbend is duidelijk dat Ajax een impuls nodig heeft, misschien is het Hakim. Voorwaarde lijkt me wel exit Sinkgraven en wat mik betreft ook schone.

29 augustus 2016 om 07:28

Beleid van uitbuiten
Omdat het Ajax is moeten spelers zo goedkoop ingekocht worden om daarna voor 5 voudig verkocht te worden.
En het ergste is ook nog dat bijna iedereen dit heel normaal vind omdat het Ajax is!

29 augustus 2016 om 07:29

@haanoe

Ik denk persoonlijk dat er helemaal geen belangstelling is voor Sinkgraven, Bazoer en Schone. Het is wel heel toevallig, denk dat de dat directie nu inziet dat deze 3 jongens momenteel helemaal niks toevoegen en er creativiteit bij moet komen.

29 augustus 2016 om 07:31

@ manodedios

Dus Sinkgraven is in jouw ogen ook minstens net zoveel waard als Ziyech.
Want hij speelt bij Ajax en Ziyech heeft nog niets gepresteerd bij Ajax.
Jij bent dusd net zo een zoals ik hieronder al beschreef!

29 augustus 2016 om 08:19

Nee dat is volgens mij iets anders, aangezien Sinkgraven al 1,5 jr bij ajax is en nog steeds geen basis staat oftewel tekort komt.

29 augustus 2016 om 08:42

@LuckyKes,

En die hierarchie is nergens ter wereld hetzelfde denk je? Ajax, en de rest van Nederland, zijn verre van Europese top. Wat maakt je dat dan? Een opleidingsclub/springplank voor het grote geld of de Europese topcompetities.

Maar blijkbaar hang je nogal vast in het verleden, of mis je wat algemene kennis als het gaat over handelen. Of wil je zeggen dat jij ook daadwerkelijk een huis voor 250.000 koopt als dat de vraagprijs is?

Ajax bied 8 miljoen.
Twente verlangt 14 miljoen.
Normaliter komen ze er uit en wordt het 11-12 miljoen.

Dergelijke onderhandelingen hebben niets specifieks met Ajax te maken. Sterker nog, je zou stom zijn om overal maar gelijk mee akkoord te gaan.

29 augustus 2016 om 08:52

Uiteraard moet je idd beide niet gelijk akkoord gaan.

Twente weet wel dat ajax moet. Ajax moet versterking hebben en Ziyech is eerste keus.ook weet twente dat ajax ruim 100 miljoen op de bak heeft staan. Dus wat je zeg geloof nooi dat minder dan 12 gaat worden.

Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen nog maar 3 dagen

29 augustus 2016 om 07:40

Beleid van Ajax is redelijk helder. Zoveel mogelijk zelf opleiden en dit aanvullen met jonge, getalenteerde spelers. Niks geks aan. Ook niet gek dat Ajax zo lang wacht. Had Ajax zich eerder gemeld, moest het mee bieden met andere ploegen. Nu Ajax weet dat Twente geen kopers heeft en de transferdeadline nadert, is hun onderhandelingspositie stukken sterker voor een speler die in principe (nog) niet nodig is maar wel een versterking kan zijn.

29 augustus 2016 om 07:51

Er is weinig concreet geweest voor Ziyech en dit bedrag is al bijna vanaf begin duidelijk dat Twente dit wilde hebben.
Ik vind zeker wel gek dat ajax zo laat is aangezien ze nu miljoenen weggooien door CL niet te halen.

Twente geeft aan dat hij niet verkocht hoeft te worden dus weet niet of het veel sterker geworden is.
Komt ajax met een te laag bod blijft hij gewoon bij Twente.

Het beleid is idd helder met niet functioneel. Als je weet dat je cl voorronde moet gaan voetballen moet je zorgen dat al vroeg je selectie op orde is. Zxeker als ej er financieel er zo voor staat als dat ajax doet.

Ik vind dat ajax hierin alleen maar gefaald heeft en Bosz met te weinig kwaliteit heeft laten staan. Vooraf was al bekend dat Bosz bij de supporters weinig krediet heeft en dan laat je hem toch aardig in zijn hempie staan.

29 augustus 2016 om 08:36

Twente hoeft hem niet te verkopen en ik denk dat als Ajax niet een flinke scheut bij de wijn doet, dat Twente hem gewoon houdt en dan met de winterstop hem probeert te verkopen.

En terecht; Ziyech is sportief en financieel gezien meer waard dan de 12 a 14 miljoen die hij nu moet opleveren.

29 augustus 2016 om 09:20

Je onderschat hiermee de druk die nu al op Ajax ligt vanwege matige seizoensstart en dramatische uitschakeling. Alles en iedereen gilt om Ziyech. Er zijn ook gesprekken met andere clubs gaande. En in het ergste geval blijft hij nog een half jaar.

29 augustus 2016 om 13:55

@De Toekomst

We moeten niet doen alsof dit een vorm van beleid is. Als Ziyech zal worden aangetrokken is het een paniek aankoop, omdat de resultaten van de afgelopen weken erg tegenvallen. Overmars heeft namelijk 1.5 week geleden nog gezegd dat ze hem niet gingen halen.

8 miljoen is eigenlijk een belachelijke aanbieding.
Oke Twente heeft eigenlijk ook niet veel keus.
Ach ja, Overmars is van zijn geloof af, of die andere mindere middenvelders van Ajax worden verkocht voor het dubbele!
Want die komen van Ajax en zijn daardoor meer waard.
Ik weet zeker als Ziyech bij Ajax voetbalde enipv Twente en een club wilde hem kopen dan moesten ze minstens 40 miljoen op tafel leggen omdat het zo'n goede voetballer was etc......
Nogmaals gewoon belachelijk wat die knijpers nu weer bieden!

Ik had nog niet zoveel over Ziyech nagedacht maat het wordt nu toch wel behoorlijk uitgemeten in het nieuws.
Ziyech loopt bij Ajax niemand in de weg. Rasvoetballers als Nouri en de Jong gaan in de toekomst gewoon lekker ballen met hem op het middenveld. Goede voetballers vinden elkaar wel.

Dit seizoen lijkt Ziyech mij een direct versterking voor Ajax. Het middenveld kan zeker totdat de Jong en Nouri echt doorbreken creativiteit gebruiken.

Bazoer Gudelj en Klaassen is teveel looplijnen en te weinig verrassing

Ja hoor de krant van simpel Nederland is weer eens populistisch aan het brallen in het voordeel van Ajax.

Ht is heel simpel. Twente hoeft niet te verkopen door de garantstelling van het Twentse bedrijfsleven. Dus Ajax betaald de prijs die Twente verlangt en anders blijft Hakim in Enschede. Uiteraard moeten er nog op een normale manier onderhandelingen plaatsvinden dus verwacht echt geen 14 miljoen maar 8 wordt het gegarandeerd ook niet. Maar wanneer Scrooge Overmars denkt dat het volgende bod weer belachelijk laag kan zijn dan kan hij beter direct in Amsterdam blijven. Ook op een veelvuldig geopperde constructie met huurspeler(s) zitten we niet te wachten. Ik verwacht persoonlijk dat het afgerond word rond de 11,5 miljoen + wat bonussen.

Denk dat Overmars veel meer onder druk staat dan van Leeuwen en van Halst en van het populistische krantje worden we echt niet zenuwachtig. Voor Hakim zou het vervelend zijn maar die heeft al zoveel teleurstelingen gehad bij Twente dat er nog wel een bij kan. Wanneer ik overigens in zijn schoenen zou staan dan zou ik het onderhandelings gedrag van Overmars tanden knarsend aanzien en mij gezien de voorgeschiedenis serieus afvragen of hij me wel echt wil hebben.

29 augustus 2016 om 07:48

Nounou 11.5 veel hoor... Overmars gelijk aftikken!!

29 augustus 2016 om 07:55

Zeker teveel. Ziyech is gewoon moeilijk te slijten, anders was hij al weg. Ajax is nu hun enige concrete koper en Ziyech wil echt weg. De clubs moeten eruit komen.

29 augustus 2016 om 07:59

Mwa jij weet ook dat als Ziyech voor Ajax had gespeeld hij wel wat meer had gekost. Het ligt eerder aan de situatie van Twente

29 augustus 2016 om 08:00

Ik denk nog steeds dat als Ajax hem 3/4 weken geleden zou willen hij 20 mil of meer was geweest

29 augustus 2016 om 08:20

@De Toekomst Je begrijpt het nog steeds niet. Twente hoeft niet te verkopen. We gaan echt geen idioot laag bod van Overmars aanvaarden.en Zyech heeft op Twitter al aangegeven graag bij Twente te blijven wanneer de clubs er niet uitkomen. Ik verwacht overigens dat de clubs er wel uitkomen.ik heb je hier overigens nooit zien zeggen dat 34 miljoen voor Milik zeker teveel was. Dezelfde gekleurde bril als de Telegraaf of preken voor eigen parochie.

29 augustus 2016 om 08:28

Dat Ajax Milik verkoopt aan een buitenlandse club daar heeft Twente toch geen last van? Dat een Italiaanse club bereid was veel te veel te betalen voor Milik betekend niet automatisch dat Ajax nu ook veel moet uitgeven. Het komt wel rond ik maak me hier niet echt zorgen over want zo ver liggen ze niet uit elkaar. Dat Ajax met 8 miljoen begint is niks raars aan.

29 augustus 2016 om 10:25

@korenaar

Elke transfer is een kwestie van onderhandelen waarbij de vragende club te weinig bied en de aanbiedende club teveel vraagt (gerucht gaat dat Twente de vraagprijs direct opschroefde naar 14 miljoen). Vervolgens doen beide partijen water bij de wijn en kom je gewoon uit op de gevraagde 12 miljoen.

29 augustus 2016 om 08:38

@korenaar

Terwijl er al clubs bereid zijn die wel 14 miljoen willen betalen, met minder accoord gaan? Dacht het niet. 14 miljioen en anders lekker laten vertrekken naar de Premier Leaque. Ajax had afgelopen weekend ook weer geluk tegen Go Ahead. Nee er is maar 1 club die nu echt onder druk staat en dat is Ajax. 14 miljoen en een doorverkoop claussule van minimaal 15 %.

29 augustus 2016 om 09:15

De speler bepaald alleen zelf waar hij gaat spelen, niet Twente, al bieden die laagvliegers 100 miljoen. Ziyech geeft aan naar Ajax te willen, dus wat de rest biedt is niet relevant

29 augustus 2016 om 09:26

Wanneer het geboden bedrag van Ajax onvoldoende is hebben we met de wensen van Ziyech helemaal niets te maken. Die heeft nog een 2 jarig contract.

29 augustus 2016 om 09:30

Tuurlijk wel Jaap. Als clubs er niet uit komen,, dan zal er nooit een deal komen, hoe graag Ziyech ook zou willen. Beide clubs en speler moeten allen akkoord zijn.
Als Ziyech graag bij Twente weg wil, dan zal hij ook andere clubs overwegen wanneer Ajax en Twente er niet uit komen. Ziyech is daarbij professioneel genoeg dat wanneer hij bij Twente blijft, hij gewoon zijn werk blijft doen (net als afgelopen jaar)

Ajax moet gewoon de volle pond betalen, moesten ze hem maar eerder halen. Twente kan ook 10 miljoen plus een doorverkoop percentage afdwingen.

29 augustus 2016 om 08:35

Kan... als Ajax bereid was 15 miljoen voor Bailey te betalen dan komt dit wel goed lijkt me. Overmars zal ook wel moeten want die weet ook dat de kritiek niet mals zou zijn als het niet zou lukken

Ajax kan zonder Ziyech. Hij zou een versterking zijn, maar het hoeft niet. De vleugels waren het probleem. Niet de '10'. Daar hebben we onze belangrijkste speler en aanvoerder staan. Ziyech voor op rechts kan, maar iemand die overal duidelijk maakt dat hij perse achter de spitsen wil spelen en daar ook garanties voor wilde bij zijn vorige transfer zal hier waarschijnlijk nu niet van afwijken. Kortom, van mij hoeft het echt niet.

Ja ajax denkt dat ze hiermee het kampioenschap kopen, maar toch vind ik het jammer als ziyech naar ajax gaat

En dan?

Ik denk dat dit gaat wringen!

Klaassen is nu de pion op het middenveld en ik denk dat dit een verhaal Sneijder / v.d. Vaart gaat worden, dat ze niet samen kunnen.

Voor het NL'se voetbal juich ik het toe dat hij binnen de landsgrenzen blijft, maar ik moet het eerst allemaal maar zien!

29 augustus 2016 om 08:14

Dat kan je nooit weten, dat dit een verhaal gaat worden zoals bij Sneijder/v.d vaart, geef het eerst een kans, voordat je gaat oordelen.

Ik begrijp niet dat iedereen er maar vanuit gaat dat hij op het middenveld komt, ik zie hem wel als DE BESTE (hangende) rechstbuiten in de eredivisie! Traore afwisselend met dolberg in de spits... Casierra laten rijpen in Jong Ajax en je team laten spelen zoals tegen eagles dan ga je ver komen. Oowja en laat onze Heiko maar lekker thuis

Ik hoop echt dat hij komt en dat hij het dan wel waar maakt wat we verwachten van hem.
Zou 12 mil geven met eventueel bonus, ze hebben nu toch 50 mil van milik en cillissen, dus Ajax kom op, haal hem binnen.
Tevens zou hij miss ook niet op de flanken weg kunnen, kwaliteit heeft hij genoeg.

Wat lachwekkend allemaal deze transfersoap rondom Ziyech

- Ajax heeft het de supporters beloofd...
- (eerder) Ajax heeft Ziyech niet nodig, er zijn al 8 goede middenvelders...
- zaakwaarnemer; er zijn meer clubs concreet....

Het zal allemaal best wel rondkomen. Ben benieuwd welk bedrag ermee gemoeid is en of er nog spelers richting Enschede gaan voor verhuur (sinkgraven of Nouri of Vd Beek) of verkoop Serero / Schöne

29 augustus 2016 om 08:45

Het pijnpunt bij Twente ligt echter niet bij het middenveld. Klich en Celina zijn vorige week aangetrokken. Dus middenvelders hoeven wat mij betreft niet te komen. Wat dat betreft zouden Boer en een doorverkooppercentage beter uitkomen.

Ziyech gaat naar Ajax en zou wel eens een grote teleurstelling kunnen worden. En het is nu al voorspelbaar aan wie dat dan ligt. Ajax. Het ligt namelijk nooit aan de speler zelf.

Ik hoop nog altijd dat hij naar Fener gaat. Ondanks alles wat gezegd wordt. Deze jongen kan een legende worden in Turkije. Bij Ajax wordt het Mocro nummer zoveel die ze op gaan eten.

29 augustus 2016 om 10:28

Hij kan niet naar Fener, Fener kan geen transfersom betalen. Fener wil hem huren en pas een jaar later op zijn vroegst kopen. Twente zit niet in d epositite om op haar geld te gaan wachten dus die verkopen liever aan een club die nu gewoon cash kan betalen.

Doe Twente een take it or leave it bod van 12 miljoen plus bonussen en een doorverkooppercentage.

Die gaan er wel uit komen. 10 miljoen met bonussen oplopend tot 12 of 13 miljoen. En over een paar jaar weer verkopen voor 30 of 40 miljoen. Misschien wel meer.

zie al dat 90 procent van de lezers hier niet snapt dat er zoiets is als onderhandelingstactieken,
Twente heeft wel degelijk de centjes nodig en Ajax wil al vanaf aanvang transfer periode in principe al Ziyech hebben. alleen zitten ze na de verkoop van Millik iets ruimer in hun centjes.
Twente wil de hoofdprijs en die wil Ajax niet betalen dus ga je kijken hoe het ervoor staat tegen het einde van de transfer-window en ga je dan opnieuw de onderhandelingen in.
En heb je weleens gehoord van een beurs genoteerd bedrijf dat bij onderhandelingen meteen het achterste van zijn tong laat zien?
En als Twente al zoveel belangstellenden had die meer boden dan Ajax, waarom is Ziyech er twee dagen voor het einde van de transfer window nog?
dus denk niet dat Overmars gelogen heeft, denk echter dat hij niet altijd alles kan vertellen wat er allemaal wel en niet speelt.
De beste stuurlui staan aan wal he..

29 augustus 2016 om 12:57

Twente heeft op haar beurt ook al aangegeven dat een vertrek van Ziyech financieel niet meer zo noodzakelijk is als voorheen. Tel daar bij op dat Ajax concurrentie krijgt van clubs uit de Premier League en ze zullen toch iets moeten ondernemen. Maar eigenlijk snap ik helemaal niet waar Ajax zo moeilijk om doet. De club heeft dik gecasht deze zomer, dus waarom is een transferbedrag van om en nabij 15 miljoen voor een speler als Ziyech teveel gevraagd? Als hij naar het buitenland gaat maken ze toch wel weer winst op hem.

29 augustus 2016 om 13:14

ben ik het gedeeltelijk ook wel mee eens. Ajax hoeft niet heel moeilijk te doen over een paar miljoen, helemaal nu misschien Swansea erbij komt. Heb het idee dat de woorden van Twente enigsinz op grootspraak berusten. Want een eventuele garantstelling door het bedrijfsleven is niet hetzelfde als 12 a 15 miljoen cashen. en Natuurlijk zeg je in een onderhandeling dat iemand niet meteen weg hoeft..

100% zeker dat Ziyech niet zou komen? Net zo 100% zeker als Milik niet zou vertrekken zeker!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren