Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hendrix nieuw bij Oranje, Depay en Huntelaar afwezig

Laatste update:
/

Jorrit Hendrix mag hopen op zijn debuut in het Nederlands elftal. De middenvelder van PSV is goed aan het seizoen begonnen en zit voor het eerst bij de selectie, die vrijdagmiddag bekend werd gemaakt door bondscoach Danny Blind. De opvallendste afwezigen voor de oefenwedstrijd tegen Griekenland en de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden zijn Klaas-Jan Huntelaar en Memphis Depay.

Depay en Huntelaar zaten wel bij de (ruime) voorselectie die Blind vorige week bekendmaakte, maar de aanvaller zijn afgevallen. Datzelfde geldt voor Jordy Clasie, Mitchell Dijks, Daryl Janmaat, Rick Karsdorp, Timo Letschert, Jürgen Locadia, Bart Ramselaar, Jaïro Riedewald, Tonny Vilhena en Michel Vorm. De selectie van Blind bestaat uit 24 man.

Opvallend is dat er in de groep nog vier Ajacieden zitten. Ajax is erg slecht aan het seizoen begonnen, maar toch mogen Kenny Tete, Joël Veltman, Riechedly Bazoer en Davy Klaassen zich melden. PSV levert zes spelers: naast debutant Hendrix zijn dat Jeroen Zoet, Jetro Willems, Davy Pröpper, Luuk de Jong en Luciano Narsingh. Van Feyenoord is er maar een speler opgeroepen: Steven Berghuis.

Het Nederlands elftal neemt het op donderdag 1 september vanaf 20.45 uur op tegen Griekenland, in het Philips Stadion in Eindhoven. Dit oefenduel is ter voorbereiding op de start van de WK-kwalificatiereeks, vijf dagen later tegen Zweden. De aftrap van de wedstrijd in de Friends Arena in Solna is ook om 20.45 uur. De overige tegenstanders in de kwalificatiegroep zijn Frankrijk, Bulgarije, Wit-Rusland en Luxemburg.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Sunderland), Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (VfL Wolfsburg), Virgil van Dijk (Southampton), Kenny Tete (Ajax), Joël Veltman (Ajax), Ron Vlaar (AZ), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Riechedly Bazoer (Ajax), Jorrit Hendrix (PSV), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Luuk de Jong (PSV), Luciano Narsingh (PSV), Quincy Promes (Spartak Moskou).

Het is terecht dat Jorrit Hendrix bij Oranje zit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen gekke beslissing vorig jaar zich vrij constant laten zien. (Tot vGinkel) en is dit seizoen beste speler bij psv. Laten we hopen dat zweden verslagen fiets en we playoffs kunnen halen.

26 augustus 2016 om 12:50

Geheel logisch dat depay er niet bij zit. Hoop dat die jongen zich in de toekomst weet te herpakken.

Cilessen
Tete Bruma vdijk Willems
Propper Hendriks Sneijder
Berghuis Janssen Promes

Vind dat propper/hendriks sowieso moeten spelen. Die jongens zijn op elkaar ingespeeld. Achterin moeten ze ballen tegenhouden en inleveren bij hendriks. De nul houden is het belangrijkst.

26 augustus 2016 om 12:53

Zoet
Janmaat van Dijk Bruma van Aanholt Strootman Propper Wijnaldum Berghuis Janssen Promes zou ik als opstelling gebruiken als ik coach was

26 augustus 2016 om 12:56

Janmaat is er niet bij

26 augustus 2016 om 13:07

Berghuis is een rechtsbuiten, dus die zal daar starten met Promes op links.

26 augustus 2016 om 13:08

Narsing?!? Really?

26 augustus 2016 om 13:10

Narsingh op rechts.. rechtsomkeert het stadion uit mag ik hopen? Lekker promes neerzetten daar, man in vorm en zeker beter dan narsingh

26 augustus 2016 om 13:16

Altijd maar weer die Narsingh. Die heb ik nog nooit goed zien spelen bij Oranje. Verder weinig gekke keuzes volgens mij.

26 augustus 2016 om 14:05

Tegen Engeland. Eerste helft promes. Kwam geen goede bal vanaf. Tweede helft Narsingh. Gevaarlijk en door zijn voorzet strafschop. Verder nog een goede goal.

26 augustus 2016 om 14:19

Strootman en Wijnaldum zijn op het middenveld toch gewoon zekerheidjes? Die gaan echt op het wedstrijdformulier voordat Hendrix erop gaat. Propper is wat mij betreft de derde middenvelder.

26 augustus 2016 om 14:36

Promes wel dan, blind slaat met de vier Ajacieden compleet de plank mis. Bazoer compleet uit vorm en had voor rust al gewisseld moeten worden. Tete en Veltman zwaar ondermaats op dit moment. Klaassen gun ik het voordeel van de twijfel. Over een half jaar krijgt van Gaal er weer zin in en neemt hij de taken over van blind.

26 augustus 2016 om 14:39

Tete terecht??? Wordt door Bosz al gepasseerd en liet woensdag zien waarom.

26 augustus 2016 om 14:45

een 4-2-3-1 lijkt mij ook wel wat aangezien de buitenspelers matig zijn en bij de middenvelders anders een paar goede spelers moeten banken

gk: cillessen/zoet
rb: tete
cv: bruma en van dijk
lb: willems
cm: strootman en pröpper/hendrix
lam: wijnaldum (kan iets meer naar binnen staant)
cam: sneijder
ram: promes (kan dichter bij/ beetje onder spits trekken)
sp: janssen

26 augustus 2016 om 15:01

Iedereen loopt wel overspannen te doen omdat er een paar Ajacieden geselecteerd worden, maar als ik bijvoorbeeld zo'n opstelling zie, dan is toch vooral droefenis troef op de flanken zeg. Berghuis, Promes en Narsingh de enige buitenspelers. Mijn god.

26 augustus 2016 om 15:11

@fcrrr: Dat is omdat Tete moeite heeft met de speelstijl van Bosz. Dat zal bij Oranje niet het geval zijn. Verdedigend is Tete veruit de beste rechtsback en dat is toch de belangrijkste taak. En woensdag is geen graadmeter, want toen was het hele elftal zwaar onder de maat.

26 augustus 2016 om 17:12

@FrTorres
Ja, van de Maarl ook....wat is je punt?

28 augustus 2016 om 23:47

Ik snap jullie opstellingen niet zo goed. We willen winnen dus kies je sterkste spelers. en je moet ook een beetje logisch gaan nadenken wat blind gaat doen.

Doel: Cilissen
Verdedigers: Tête,Bruma,Vdijk, Willems.
Midde:Wijnaldum(Klaasen), Strootman,Sneijder.
Aanval:Promes,Janssen,Berghuis

26 augustus 2016 om 13:38

goal:cillesse
rb:van aanholt
cv: tete, van dijk
lb: willems
cm: strootman, wijnaldum
cam: sneijder
rv: promes
sp: janssen
lv: berghuis

ik zou het zo wel willen zien eigenlijk

26 augustus 2016 om 14:38

Lange frans, wat dacht je van Bruma centraal achterin? Waarom Tete? Die speelt daar nooit.. Sneijder ipv Propper?? Really? Sneijder speelt al tijden niet best. Propper is in topvorm..

Terecht, spelers in vorm moet je altijd selecteren en Hendrix is zeker in vorm.
Ook terecht dat Memphis er niet bij is, presteert al meer dan een jaar niet.

Wel weer compleet lachwekkend dat Bazoer en Narsingh geselecteerd zijn, op basis waarvan? beide spelers presteren totaal niet en dan beloon je ze met deze selectie? niemand selecteren zou nog beter zijn dan deze twee.

26 augustus 2016 om 12:25

Ben het met je eens over Bazoer, maar wie zijn alternatieven voor Narsingh? Ervan uitgaande dat je met buitenspelers wil spelen heb je met incl. Narsingh maar 3 buitenspelers. De spoeling is daar zo ongelofelijk dun..

26 augustus 2016 om 12:39

Als Elia weer fit is en zijn vorm doorzet dan moet hij Narsingh vervangen, ben het met je eens dat de spoeling voor deze interlands wel wat dun is maar zelfs Kastaneer van ADO maakt op mij een betere indruk dan deze Narsingh.

26 augustus 2016 om 12:47

ALS hij weer fit is en ALS hij de vorm doorzet ja. Als Narsingh beter gaat spelen dan Bale, dan moet hij er weer bij...

26 augustus 2016 om 13:11

Promes

26 augustus 2016 om 14:06

Op de rechtsbuitenpositie kunnen Berghuis en Promes spelen, dus is Narsingh uberhaupt overbodig.

26 augustus 2016 om 14:19

Alternatief voor Narsingh is 4-4-2 spelen zonder Narsingh

26 augustus 2016 om 14:40

@Hangover, het enige belangrijke wat ik me kon herinneren van Narsingh was een penalty op de lat tegen Atletico...

26 augustus 2016 om 12:43

Ik mis vilhena en karsdorp in de selectie

26 augustus 2016 om 12:48

Ik mis Beugelsdijk en Kastaneer

26 augustus 2016 om 13:05

Komen allebei tekort joh. Berghuis en Vermeer (wanneer die fit is) zijn de enige die erbij horen van Feyenoord.

Kongolo wellicht in de toekomst ook.

26 augustus 2016 om 13:08

Nee, die heb je niet gemist. Die zitten er niet bij.

26 augustus 2016 om 14:04

Vilhena is op dit moment wel echt beter (in vorm) dan Bazoer. En iedereen zegt ja maar Bazoer is meer een controlerende middenvelder, dat is nou precies waar hij in verzaakt, in tegenstelling tot Vilhena die maar blijft gaan. Soms ietwat teveel de bal opeisend maar dat doet hij niet met Sneijder Strootman Wijnaldum naast zich. Gewoon weer een zwakke beslissing van deze Ajax georienteerde bondscoach. Zie dat hij Janmaat ook links heeft laten liggen. T.o.v centrale verdediger Veltman.

Tete, Bazoer en Narsingh vind ik opmerkelijk, die steken nou niet bepaald in topvorm. Bazoer vind ik zelfs ronduit belachelijk, heeft in 2016 met mazzel 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld, en raakt alleen maar verder uit vorm als je hem de laatst weken ziet spelen.

26 augustus 2016 om 12:28

Veltman is zowel als rechtsback als centrale verdediger inzetbaar. Ik vermoed dat Danny dat wel handig vindt.

26 augustus 2016 om 12:33

Ja, maar ik voelde de discussie al aankomen als ik Veltman en Klaassen ook in dat rijtje zou zetten. Beide steken ook niet echt in beste vorm, maar toch wel in een betere dan de drie die ik noemde.

26 augustus 2016 om 12:37

Veltman en Klaassen zitten er gewoon terecht bij, steken (net zoals ieder ander bij Ajax) op dit moment niet in de beste vorm maar hebben toch wel bewezen dat zij vrij constant zijn in hun prestaties. Tete vind ik ook gewoon terecht omdat die helemaal niet slecht speelt en daarbij onze beste rechtsback is. Bazoer had wel gepasseerd moeten worden.

26 augustus 2016 om 12:50

@ronaldnilis
Ja die 2 spelen ook constant dramatisch, helemaal gelijk.

26 augustus 2016 om 13:06

Veltman zal wel afvallen, wanneer de Vrij weer helemaal fit is.

26 augustus 2016 om 13:34

Dat denk ik ook inderdaad. Ik denk dat er voor Veltman meer kansen liggen op de rechtsback dan centraal. Vond ik hem bij Ajax ook prima invullen.

26 augustus 2016 om 14:24

We hebben in Nederland ook gewoon te weinig goede spelers rond lopen om de hele selectie te vervangen. Klaassen niet in topvorm, dat is duidelijk, maar de alternatieven zijn echt niet per se beter. En je wil ook een beetje een lange termijn beleid voeren en niet elke maand 12 wisselingen in je selectie hebben.

Maar goed, zeker voor Bazoer was het een goed moment om een keer lekker thuis te blijven. Voor de rest vind ik het allemaal behoorlijk logisch. Goed dat Depay en Huntelaar er niet bij zijn. En el Ghazi is op dit moment ook gewoon terecht buiten beeld.

26 augustus 2016 om 12:20

Waar je ook de vraagtekens bij kan zetten is de speeltijd van Bazoer bij Oranje, ter vergelijking met die van Davy Propper of van Ginkel? Bazoer speelt pas 1,5 jaar op het hoogste niveau, Davy en Marco al 6 jaar?!

26 augustus 2016 om 12:24

@ruspekt wat maakt het uit hoe lang je al op het hoogste niveau speelt. T gaat erom hoe goed je speelt.

Zeg dan dat de vorm van Bazoer nu gewoon slecht is en dat Propper zeker eerder aan spelen toe moet komen.
V Ginkel is nu gewoon geblesseerd

26 augustus 2016 om 12:37

Davy Propper en Marco van Ginkel (los van zijn blessure) hebben nooit ondergedaan voor Bazoer of zelfs Davy Klaassen. Ze hadden het pech dat ze een Vitesse tenue aanhadden. Zal wel iets met de transferwaarde van spelers te maken hebben, denk ik?

26 augustus 2016 om 12:38

Propper verkeerd in top niveau en zit er dik terecht bij. Het gaat om het huidige niveau, niet hoelang je al profvoetballer bent.

26 augustus 2016 om 12:43

Laat ik het zo zeggen dan, Bazoer en Klaassen zijn nooit beter geweest dan Propper en/of van Ginkel.

26 augustus 2016 om 12:52

Er zijn inderdaad spelers geselecteerd die niet Oranje waardig zijn. Maarja selectie zal toch gevuld moeten worden. Enkele posities zijn nou eenmaal slecht bezet.

26 augustus 2016 om 12:53

@Respekt dat heeft te maken met dat ze het bij vitesse laten zien en niet bij een topclub als psv ajax of feyenoord. Nu speelt hij bij psv en laat het daar ook zien wat toch meer waarde heeft dan wanneer je het laat zien bij een club als vitesse. Voorbeeld: maher. Goed bij een subtopper, maar kan het niet laten zien bij een topclub.

26 augustus 2016 om 13:04

Goede en duidelijke uitleg. Zo zal ook zeker geredeneerd worden, alleen soms moeilijk te verkroppen als, in dit geval, Vitesse supporters.

26 augustus 2016 om 13:12

Bazoer heeft nog geen 2 jaar geleden zijn debuut gemaakt, maar heeft ondertussen wel regelmatig een hoger niveau laten zien dan Propper in zijn eerste 2 jaar liet zien. Propper was niet slecht, maar ook niet direct het niveau dat in zijn latere jaren bij Vitesse had.

26 augustus 2016 om 13:23

Nijogeth: Propper is juist moeiteloos aangehaakt, bij het hogere niveau van psv en een top jaar achter de rug. Erg constant, waar Bazoer na een goed 1e half jaar, na de winterstop weinig meer heeft laten zien.

26 augustus 2016 om 14:29

@ruspekt Van Ginkel was bij Vitesse nog niet zo ver als nu. En in de tussentijd is hij langdurig geblesseerd geweest. Niks raars aan.

Propper heeft een vreselijk slechte eerste interland gespeeld, daar heeft hij wat pech mee gehad. Maar volgens mij is iedereen het er nu over eens dat hij er bij hoort. Dat is nog niet zo lang, die gast speelt nog niet superlang op dit niveau. Bazoer kwam sneller, maar is inmiddels ook weer ver weggezakt. Die had nu thuis moeten blijven wat mij betreft, maar de bondscoach kan op de training of in gesprekken dingen in hem zien waardoor hij hem wat langer de kans geeft. Dat doet iedere bondscoach.

Verder prima selectie wat mij betreft. De juiste Psv'ers, ook Narsingh, die er niet bij zit omdat hij de beste is, maar omdat de concurrentie dun gezaaid is nu. Dat gedoe over de start van de competitie vind ik maar kul. In 2014 was Feyenoord nergens maar stonden er terecht wel veel Feyenoorders in een oranje shirt. Daar hoorde je (ook terecht) niemand over.

26 augustus 2016 om 14:40

@edo Propper een slechte interland???? Hij heeft slechts een paar minuten op zijn naam staan. En van Ginkel niet goed bij Vitesse??? Sorry, maar ik heb toch echt een totaal andere kijk op het voetballen. Beide spelers, zowel Davy en Marco hebben zich moeiteloos aan het niveau van PSV aangepast. Sterker nog, denk dat ze beide de motoren van PSV waren afgelopen seizoen.

26 augustus 2016 om 12:25

Tete is de beste Nederlandse rechtsback, dus gewoon logisch dat hij erbij zit. Bazoer is een enorm talent, maar niet goed in vorm, dus daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten. Narsingh is ronduit belachelijk, want ook in vorm is hij veel te matig voor het NL elftal.

26 augustus 2016 om 12:26

Tete is niet in vorm en zat zelfs bij Ajax op de bank. En Tete is aanvallend echt bizar slecht voor een back. En tegen bijv Zweden zul je toch met name in de aanval zijn.

26 augustus 2016 om 12:34

Dat Tete op de bank zat had te maken met de speelstijl van Bosz. Het klopt dat hij aanvallend niet zo goed is, maar Blind zal geen kamikaze spelen tegen Zweden. Verdedigend is hij veruit de beste. Dat is toch de primaire taak van een rechtsback.

26 augustus 2016 om 12:35

Bazoer is een enorm talent, dat betekent dat hij dus in potentie heel goed kan worden. Zoals hij nu speelt is hij echter niet beter dan een bankzitter bij een degradatiekandidaat, en daar zou men naar moeten kijken. Want hij zit er elke keer bij, maar is al een halfjaar slecht en die jongen is daar ook niet mee geholpen. Gun hem even de rust, hij is volledig de vorm kwijt, hem in Oranje zetten is eerder een kwelling voor hem dan een zege.

26 augustus 2016 om 12:53

Helemaal mee eens over Tete.
Dat hij niet speelde lag zeker niet aan hem maar aan de wensen van zijn trainer/coach.
Dat hij het dan ook niet kan brengen omdat de rest bagger is kan hij weinig aan doen.
Blind wil een signaal afgeven aan de spelers door er sommige (ajacieden) bij te houden en vertrouwen te geven. Maar beter signaal zou zijn door ze niet te selecteren, meer een signaal geven ze met deze instelling en vorm niks te zoeken hebben in Oranje. Maarja Blind is nou ook niet echt een topper.

26 augustus 2016 om 12:58

Oranje kan ook juist een bevrijding zijn voor spelers die bij hun club niet in vorm zijn. Even weg uit de negatieve sfeer. Dat gezegd hebbende. Oranje is ook niet een en al hosanna de laatste tijd natuurlijk.

26 augustus 2016 om 13:02

Ja, maar gaan we het WK nu verspelen om een paar ajacieden weer terug in vorm te krijgen/uit de negatieve sfeer van ajax te halen? Wie weet krijgen ze bij Groningen wel vleugels als we ze in Oranje opstellen, ga je nu ook pleiten voor Maduro, Hoessen en Padt in de selectie (waarbij ik de laatste trouwens nog geen eens gek zou vinden ).

26 augustus 2016 om 13:09

Haha. Jij bent niet vies van een beetje chargeren he? Ik heb het natuurlijk wel over spelers die in potentie wel goed genoeg zijn, maar de vorm niet hebben. Je hebt wel gelijk dat het belang van een WK-kwalificatie dermate groot is dat het nogal een gok is ze op te roepen (m.u.v. Tete)

26 augustus 2016 om 13:15

Maar Bazoer speelde wel top in de laatste serie oefenwedstrijden. Dat telt ook voor een bondscoach. En terecht ook. Je hebt spelers die tijdens interlands een hoger niveau halen dan bij hun club, maar ook spelers die tijdens interlands geen drol presteren en bij hun club geweldig spelen. Moet je dan speler 1 overslaan, omdat speler 2 beter presteert bij zijn club?

26 augustus 2016 om 12:41

Klaassen hoort ook bij dat rijtje, eigenlijk gewoon ajax onwaardig naar mijn mening. Tete snap ik dan wel weer, die deed het prima de afgelopen wedstrijden voor oranje, en zoveel keus hebben we op die positie niet.

26 augustus 2016 om 12:56

Zullen wel wat mensen overheen vallen, maar op het moment verdienen de ajacieden (heel misschien Tete nog wel) geen plek in Oranje. Simple as that.
Ga eerst maar weer eens presteren en bewijzen dat je het waard bent. Als je al niet van Willem II (sorry jongens) thuis kunt winnen heb je echt niks te zoeken bij de nationale selectie die ons naar Rusland moet leiden.

26 augustus 2016 om 12:59

Dus moeten we het hele elftal van ADO oproepen? Ik ben het met je eens dat Ajax momenteel stroeft draait en dat spelers hun niveau niet halen maar om ze dan meteen af te serveren is ook een beetje de waan van de dag. Vele spelers hebben nu de vorm niet maar zijn nog steeds individueel beter dan alle spelers van Ado. Dat ADO nu 9 punten uit 3 wedstrijden heeft staat daar compleet los van. Er komen zoveel elementen bij prestaties kijken dat dit heel erg scorebord journalistiek is

26 augustus 2016 om 13:34

Nee gewoon het elftal van degene die eerste staat.. Feyenoord dus

26 augustus 2016 om 13:49

Het probleem is dat spelers als Klaassen, Veltman en Bazoer normaal gesproken al moeite hebben met het niveau van de nationale ploeg. Uit vorm komen ze gewoon flink tekort. Bazoer is nog jong, dus hem selecteren is nuttig vanwege zijn potentie en gewenning. Bovendien heeft Bazoer het de laatste interland goed gedaan.

Momenteel is Klaassen het gewoon niet. De concurrentie is beter, in vorm en op Propper na spelen ze allemaal in het buitenland (dan praat ik over kanshebbers voor een basisplaats). Veltman heb ik persoonlijk nooit goed genoeg voor Oranje gevonden en Klaassen is in mijn ogen niet meer dan een bankspeler gezien zijn concurrentie. Dat kan natuurlijk veranderen als hij zich ontwikkelt in het buitenland.

26 augustus 2016 om 13:39

Ik deel de mening, maar ook het selecteren van Veltman is ronduit belachelijk. Gewoon een zeer matige verdediger die redelijk kan voetballen. Misschien net genoeg voor de Eredivisie, maar zeker niet voor het Nederlands Elftal.

Het niet selecteren van Depay begrijp ik wel. Die jongen moet zich laten verhuren en aangezien het toch een oefeninterland is en je niet direct tegen Frankrijk in de eerste kwalificatiewedstrijd speelt, zet je die jongen misschien wel op scherp. Het selecteren van Hendrix is natuurlijk terecht. Hij steekt in topvorm en speelt erg solide en goed.

Ik zou deze opstelling maken met een 5-3-2 systeem:

Stekelenburg, Tete, Bruma, Van Dijk, Blind, Willems, Sneijder, Strootman, Wijnaldum, Janssen en Promes.

Propper zie ik ook liever in de basis, maar heeft sterke concurrentie.

Stekelenburg
Bruma
Van Dijk
Blind
Tete
Sneijder
Strootman
Willems
Wijnaldum
Janssen
Promes
26 augustus 2016 om 14:18

Ik zou wijnaldum en sneijder om draaien, daarnaast vind ik in 5-3-2 tete aanvallend te beperkt

26 augustus 2016 om 14:27

Maar het helpt wel voor de balans. In dat geval zou in balbezit bijvoorbeeld Blind iets op kunnen schuiven om mee te helpen met de opbouw en Tete kan de verdediging dan ondersteunen. Op die manier krijgt het middenveld meer ruimte om de de passing vooruit te zoeken. Bij balverlies heb je dan nog Willems, misschien niet de beste verdediger, maar nog steeds nuttig. Tete hoeft dan dus alleen maar simpele passes te versturen. Janssen en Promes hebben beiden wel het loopvermogen om de aansluiting van het middenveld te vergemakkelijken. Bovendien is Tete wel snel.

26 augustus 2016 om 14:36

5-3-2 met Willems, Tete en Blind en dan Blind op laten schuiven? En dan Willems het vuile werk laten doen? Dan maak je dus bij zowel Tete als Willems precies verkeerd gebruik van de kwaliteiten; Tete moet aanvallen en Willems verdedigen.

Als je voor 5 verdedigers gaat, dan kan je echt niet anders dan de vleugelverdedigers aanvallend in te zetten. Anders wordt het te druk in de verdediging en kom je elders op het veld poppetjes tekort.

26 augustus 2016 om 14:53

Alleen als Blind opschuift veranderen er een paar rollen en dat is maar zeer tijdelijk. Het gaat dus prima. Natuurlijk moet Willems niet de hele wedstrijd alleen maar verdedigen. Bovendien zeg ik juist dat Tete niet hoeft aan te vallen als Blind doorschuift.

26 augustus 2016 om 14:16

@baardgrasmus

Als je als bondscoach aan een nieuwe groep bouwt en op vastigheden en automatisme wilt trainen in de korte tijd dat je de selectie onder je hebt, dan is het redelijk logisch naar mijn idee dat je potentiële internationals voor de toekomst erbij haalt. Zeker als het oefenwedstrijden betreft.

Zovaak heb je die jongens niet bij elkaar. Ik vind er dan ook wel wat voor te zeggen, dat je spelers uit je beoogde elftal voor de komende jaren erbij houdt, ook al steken ze bij in club in een (tijdelijke) mindere vorm. Daarom snap ik best dat hij spelers als Narsingh, Tete, Bazoer en Veltman bij de selectie haalt en ze niet bij de eerste beste mindere periode in vormcrisis last vallen.

Bovendien kan verandering van omgeving en even uit de sleur van je clubbeslommeringen een positieve invloed hebben op de geest en trek het je uit het slop.

26 augustus 2016 om 16:56

Bazoer is toch niet gek? Als die uit zn vormdip is, is hij echt vaste oranjeklant verwachten we. Dan moet je hem ook oproepen als het even wat minder gaat. Klaassen zou ik niet oproepen omdat er genoeg concurrentie is die beter is zoals wijnaldum propper en sneijder. Narsingh is misschien opgeroepen bij gebrek aan beter? Ik weet even zo snel geen betere.

Klaas-Jan Huntelaar moet het Nederlands elftal bedanken. Nooit gewaardeerd geweest in Zeist.ben benieuwd naar de definitieve selectie.

26 augustus 2016 om 12:18

Patrick van Aanholt (sunderland), Riechedly Bazoer (ajax), Steven Berghuis (feyenoord), Daley Blind (manchester United), Jeffrey Bruma (vfl Wolfsburg), Jasper Cillessen (FC Barcelona), Virgil van Dijk (southampton), Bas Dost (vfl Wolfsburg), Jorrit Hendrix (psv), Vincent Janssen (tottenham Hotspur), Luuk de Jong (psv), Davy Klaassen (ajax), Luciano Narsingh (psv), Quincy Promes (spartak Moskou), Davy Pröpper (psv), Wesley Sneijder (galatasaray), Maarten Stekelenburg (everton), Kevin Strootman (AS Roma), Kenny Tete (ajax), Joël Veltman (ajax), Ron Vlaar (az), Georginio Wijnaldum (liverpool), Jetro Willems (psv) en Jeroen Zoet (psv).

26 augustus 2016 om 12:31

Bedankt voor je inspanning. Nu maar hopen dat de spelers beseffen dat het toernooi al begint bij de kwalificaties ipv het eindtoernooi. Kwalificeren zal tegenwoordig al een moeilijk zat worden.

Ik vind het raar dat die Hendrix is opgeroepen hij speelt een paar goede wedstrijden en meteen bij Oranje in mijn ogen is Depay veel beter dan Hendrix

26 augustus 2016 om 12:19

Totaal niet relevant, spelen op andere posities

26 augustus 2016 om 12:44

Depay kan ook op middenveld LM daar kan Hendrix ook staan in Oranje maar aan de ene kant heb je gelijk

26 augustus 2016 om 12:57

Je vergelijkt een aanvaller met een verdedigende middenvelder. Daarnaast steekt Hendriks al geruim een jaar in geode vorm. Depay al geruim een jaar in slechte vorm.

26 augustus 2016 om 14:07

@ Mesaldo

Aan de andere kant heeft harrie1610 ook gelijk...

26 augustus 2016 om 12:23

Depay en Hendrix spelen op heel verschillende posities, waarom vergelijk je die twee met elkaar?
Los daarvan zou Depay oproepen al helemaal belachelijk zijn gezien zijn speeltijd en prestaties van het afgelopen jaar.

26 augustus 2016 om 12:46

Hij is nog steeds goed genoeg voor Oranje onlangs zijn weinig speeltijd bij Manchester dat is een grote club en spelen betere spelers als hem

26 augustus 2016 om 13:06

Ga toch weg jij. Depay heeft niks laten zien bij united. Jij gaat toch niet een speler selecteren die uitvorm is en slecht is?

26 augustus 2016 om 12:28

Ik heb zo'n vermoeden dat jij Hendrix vorig jaar niet hebt gezien.
Die jongen speelt alle wedstrijden foutloos. Weinig balverlies, goede passes, heeft inzicht en overzicht.
Vorig jaar was hij al goed,maar viel hij nooit op, dat hij toen nog nooit opgeroepen was verbaasde mij.
Hendrix moet gewoon spelen met strootman, dan gaat het met oranje beter en is er veel meer rust in de ploeg!

26 augustus 2016 om 12:31

Ik vind het nog steeds grappig dat veel mensen nog altijd spreken over "een paar leuke wedstrijden" terwijl hij al sinds zijn debuutjaar enorme stappen heeft gezet. Vorig jaar was hij voor Marco van Ginkel's komst een basiskracht en dit jaar zet hij de stap naar onomstreden. Ben blij dat hij eindelijk een kans krijgt in Oranje.

26 augustus 2016 om 12:42

Hendrix speelt al meer dan een jaar erg sterk. Blinkt ook vooral uit in CL wedstrijden. Zijn goede vorm nu is net het laatste zetje dat hij nodig had.

26 augustus 2016 om 12:59

Depay kan dan wel veel beter zijn maar laat het sinds zijn overstap niks zien, alleen maar zijn auto's en hoeden zien we voorbij komen. Maar op het veld is het om te janken wat hij laat zien. Hendrix laat het toch wel al langere periode (vorige seizoen al) zien stappen te maken dus opzich geen gekke keuze.

26 augustus 2016 om 17:39

Hendrix speelt ook wel ff een paar klassen lager hé in de Premier League gaat dat veel anders dan in Nederland

26 augustus 2016 om 13:25

Depay pas weer oproepen als hij 10 goede wedstrijdne achter elkaar laat zien, anders thuis laten. Deze jongen heeft (op dit moment) niet de juiste mentaliteit.

26 augustus 2016 om 14:08

Daar moet hij dan wel consequent in zijn en dit ook voor jongens als Bazoer laten gelden...

26 augustus 2016 om 14:16

Mee eens, zeker omdat ik zo denk dat die gasten elkaar allemaal aansteken met dat gedrag.

26 augustus 2016 om 14:43

"dat gedrag"?

Als in: slecht spelen? Of doel je stiekem op rare hoedjes enzo?

Ik denk dat je wat te gemakkelijk spelers aan het afserveren bent. De bondscoach spreekt die jongens en ziet ze op de training. Jij niet. Dus de bondscoach kan het best de inschatting maken of die gasten zich op de juiste manier inzetten voor hun vak.

De voetballer met het meest irritante gedrag van allemaal (ronaldo) is toevallig ook de beste en het grootste trainingsbeest. Dus laten we de spelers op hun prestaties beoordelen. De bondscoach kan ze dan op hun instelling beoordelen.

26 augustus 2016 om 14:57

Ah, lange tenen.
Ik bedoel met gedrag niet een hoedje nee. Een hoedje is namelijk geen gedrag.

Oh en je snapt dat Ronaldo echt het slechte voorbeeld was dat je kon geven in je argument hoop ik.

Leuk dat hij is geselecteerd, hij verdient het. Benieuwd of hij zich kan ontwikkelen tot een echte basiskracht, al vind ik het enorm lastig om dit in te schatten. Het is een talent, maar is het een groot talent?

26 augustus 2016 om 12:21

Ik vind Hendrix echt een heel groot talent hoor. Heeft alles wat een moderne middenvelder nodig heeft, goede techniek, duelkracht, kan 90 minuten lang blijven gaan. Alleen aanvallend kan het nog wel beter, maar je ziet ook dat hij daar in gewoon grote stappen maakt.

26 augustus 2016 om 14:27

Voor elke wedstrijd schieten de PSV spelers altijd 1 voor 1 van afstand op doel. Hendrix mist bijna altijd. Als Hendrix mee naar voren gaat en hij krijgt de kans om op doel te schieten is het ook bijna altijd mis. Tot vorig weekend. Toen kon hij het wel. Je kunt zeggen geluk maar misschien heeft hij er wel op getraind om van afstand te kunnen schieten. Het heeft vertrouwen. Net zoals Cillessen op een dag ooit een penalty gaat pakken. Dan is hij van die druk af en zal het de volgende keer beter gaan.

26 augustus 2016 om 16:53

Maar ik heb bij hem niet het idee dat hij zoveel talent heeft, het lijkt meer een allround redelijke speler. Maar goed, ook die heb je nodig.

26 augustus 2016 om 12:45

Ik zie Hendrix in de toekomst zeker uitgroeien tot een belangrijke kracht bij Oranje, mits er geen gekke dingen gebeuren. Ik ben meer onder de indruk van Hendrix dan van Bazoer.

26 augustus 2016 om 13:57

Hoewel ik niets met PSV heb, begin ik mij toch af te vragen of ze het bij PSV misschien wel goed hebben gezien dat ze Hendrix de voorkeur gaven als verdedigende middenvelder boven Bazoer. Dat vonden ze ook een groot talent, maar die zagen ze meer als verdediger.

26 augustus 2016 om 14:09

De pak em beet afgelopen 8 maandan is Hendrix op die positie ook echt veel en veel beter dan Bazoer. Je zou dus inderdaad kunnen stellen dat ze dat goed gezien hebben. Zit ook een veel betere kop op imo.

26 augustus 2016 om 14:24

Wanneer de tegenstander de bal heeft doet Hendrix er alles aan om die bal af te pakken. Stevige tackles, soms iets te, en een drive en wil om te winnen. Zulke spelers heer het NL elftal nodig. Net zoals Strootman weet ook hij dat je met een goede mentaliteit meer kan bereiken.

26 augustus 2016 om 14:47

Dat is de stand van zaken nu. Een jaar geleden had iedere club liever Bazoer onder de kerstboom gekregen dan Hendrix.

De tijd zal het leren. Er zijn veel spelers die vroeg gepiekt hebben en oranje gehaald hebben, en die daarna wat weggezakt zijn. Alles van Bmi, Veltman, Van Rhijn, Kongolo, Rekik, etc etc tot nu Bazoer. Is gewoon afwachten welke spelers er op termijn wel bij horen en welke niet.

26 augustus 2016 om 16:55

Ik heb bij Bazoer het idee dat hij veel meer talent heeft, daar waar ik bij Hendrix niet het idee heb dat hij zo getalenteerd is. Het grote verschil is dan Hendrix gewoon allround is en er vol voor gaat en strijd levert, iets waar Bazoer veel moeite mee heeft.

Hoop dat die jongen kan uitgroeien tot een basisklant. Maakt 't nog leuker dat hij uit hetzelfde dorp komt als ik.

26 augustus 2016 om 17:18

@ Gooner4

Hendrix is veel getalenteerder dan je denkt hoor. Daarin wordt hij in mijn optiek echt onderschat. Hij heeft een geweldige techniek, is voetballend zeer goed, strooit met lange passes en dieptepassen, is aan de bal behoorlijk snel, behoud altijd het overzicht en is enorm slim. Hij heeft minstens zo veel talent als Bazoer, zo niet meer.

Prima Jorrit, mooie beloning voor de goede vorm. Pröpper zit er ook bij dus ik ben benieuwd wat het middenveld gaat worden. Als het weer Bazoer, Blind, Strootman oid gaat worden zou ik dat op zijn zachtst gezegd opvallend vinden.

26 augustus 2016 om 12:19

Ja het is sowieso al gek dat Bazoer er bij zit. Was eind vorig seizoen slecht en heeft die dramatische vorm lekker doorgetrokken naar dit seizoen.

26 augustus 2016 om 12:22

Dat ben ik met je eens. Zelfs een El Ghazi in huidige vorm is een klasse beter dan Narsingh. Ik denk dat Narsingh is opgeroepen omdat hij goed in countervoetbal is, anders begrijp ik zijn selectie ook niet.

26 augustus 2016 om 12:26

El Ghazi beter? Narsingh is geen fantastisch voetballer, maar veel beter de El Ghazi op dit moment.

26 augustus 2016 om 12:38

Had je nou Kuwas, Ehizibue, Quincy of Menig genoemd dan had je een punt, maar met El Ghazi heb je nou net de enige buitenspeler in Nederland te pakken die nog beroerder is dan Narsingh.

Meer dan terecht dat Hendrix er bij zit, hij is de beste PSVer dit seizoen. Wel vreemd dat Bazoer er ook bij zit, die heeft echt al maanden geen bal meer goed geraakt.

26 augustus 2016 om 12:30

@frtorres zo hoorde ik je vorig jaar ook niet als er feyenoorders werden geselecteerd terwijl ze 20 punten achter stonden op ajax en psv.

Ik ben t met je eens dat je nu niet veel hebt aan die 3 spelers....maar bij jou gaat het puur om clubvoorkeur.

26 augustus 2016 om 12:40

Welke Feyenoorders waren dat dan babymongo? De laatste keer dat er een aantal Feyenoorders werden geselecteerd werden we derde op het WK. Daarna Vermeer als derde keeper, of Kongolo als back-up linksback, dan zal je het wel zo'n beetje hebben gehad hoor.

26 augustus 2016 om 12:42

Vorig jaar zat alleen Vermeer erbij. Het gaat wel degelijk om clubvoorkeur, want een andere trainer had die drie spelers thuis gelaten.

26 augustus 2016 om 12:47

Zo gaat het toch bij elke selectie en elke bondscoach? Bij Hiddink riep iedereen dat hij teveel Psvers opriep, Van Marwijk teveel Feyenoorders en nu roept Blind weer teveel Ajacieden op etc. Als bondscoach doe je het toch nooit goed en mensen begrijpen kennelijk niet dat het maken van keuzes niet altijd makkelijk is en dat het bovendien ook nog om mensen gaat en niet Fm16 is.

Als bondscoach kun je je echt niet permiteren om spelers enkel op te roepen op basis van het shirtje dat ze aan hebben en spelers als Tete en Veltman hebben het in Oranje niet beter of slechter gedaan dan anderen En zeg nu zelf, als je de keuze moet maken tussen Tete, Karsdorp en Brenet dan is elke keuze er toch een waar je je twijfels bij kan hebben. Waarom dan Tete laten vallen ten faveure van een va die andere twee? Enkel en alleen om wat Psvers of Feyenoorders tevreden te houden? Dat lijkt me ook niet de juiste methode....

@frtorres
Ik denk dat niemand problemen zal hebben met kritiek op bepaalde geselecteerde spelers maar het is voor het begrip wel handig als je dan aangeeft wie er in hun plaats gekozen had moeten worden volgens jou en ook waarom.

26 augustus 2016 om 13:45

Van die vier is Tete de beste keus. Maar geen Janmaat is wel opvallend. Dat vind ik eigenlijk de tweede keus. Maar gezien de samenstelling van de selectie zal Veltman dan mee zijn als rechtsback?

Terecht dat Hendrix bij de definitieve selectie zit. Wel opvallend dat Huntelaar afwezig is.

De gehele selectie:

Doelmannen: Jeroen Zoet (psv), Jasper Cillessen (FC Barcelona) en Maarten Stekelenburg (everton).

Verdedigers: Jeffrey Bruma (vfl Wolfsburg), Patrick van Aanholt (sunderland), Joël Veltman (ajax), Ron Vlaar (az), Kenny Tete (ajax) ,daley Blind (manchester United), Virgil van Dijk (southampton) en Jetro Willems (psv).

Middenvelders: Riechedly Bazoer (ajax), Jorrit Hendrix (psv), Davy Klaassen (ajax), Davy Pröpper (psv), Wesley Sneijder (galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma) en Georginio Wijnaldum (liverpool).

Aanvallers: Steven Berghuis (feyenoord), Bas Dost (vfl Wolfsburg), Vincent Janssen (tottenham Hotspur), Luuk de Jong (psv), Luciano Narsingh (psv) en Quincy Promes (spartak Moskou).

Verdedigend en qua middenveld een uitstekend elftal, aanvallend blijft het zonder Robben en Depay uit vorm wel heel pover.
Zoet
Tete-Bruma-Blind-Willems
Strootman-Propper
Sneijder
Berghuis-Janssen-Promes

Had heel graag Haps erbij gezien, is op het moment veel beter aan het voetballen dan Willems

26 augustus 2016 om 12:26

Wel een leuk middenveld zo, verdediging is nu ook minder zonder de vrij erbij natuurlijk.

26 augustus 2016 om 12:32

Blind bewijst anders iedere week bij Manu dat hij een prima verdediger is.

26 augustus 2016 om 12:33

De enige die er nog uit moet is Tete; net als de andere Ajacieden hopeloos in vorm. Zou me niets verbazen als zowel Tete, Bazoer en Klaassen in de basis beginnen bij deze clown van een bondscoach.

26 augustus 2016 om 13:00

stekelenburg op doel, die is veel beter dan zoet en in vorm. Tete lekker laten banken, idem voor Willems. Gewoon Van Aanholt en ja, geen idee wie rechtsback zou moeten zijn. Maybe Tete omdat je echt geen goed alternatief hebt. Als je opbouw van achteruit wilt dan is Blind idd een goeie idd.
Berghuis eruit voor Wijnaldum. Dan heb je op het middenveld een goed, dynamisch blok. En Sneijder vlak achter de spitsen Janssen en Promes laten spelen

26 augustus 2016 om 13:01

Ik had dezelfde opstelling als jou maar ik zou toch voor Wijnaldum in plaats van Sneijder kiezen, ik denk dat Sneijder en Propper een beetje dezelfde soort spelers zijn.

Ik kan er in komen dat hij Hendrix erbij heeft gehaald, maar Bazoer is werkelijk onbegrijpelijk. Roep dan Clasie op. Voor de oefenwedstrijd is het nog te begrijpen, maar met de kwalificatie moeten we er gewoon staan en het gras opvreten en zeker op het middenveld. Wel goed dat Janmaat er weer bij zit. Die jongen heeft veel te weinig krediet gehad, terwijl een vd Wiel dat wél kreeg.

Narsing, Bazoer en Tete selecteren is wederom een brevet van onvermogen.

26 augustus 2016 om 12:35

eh ik weet niet maar Janmaat is afgevallen hoor. Tete en Veltman zijn de rechtbacks wat eigenlijk ook nergens op slaat maar goed.

26 augustus 2016 om 13:23

Op de site van het AD staat Janmaat 'gewoon' tussen de definitieve selectie (die stond nog niet bij dit artikel toen ik reageerde), dus vandaar mijn fout. Dan zeg ik bij deze dat de beste man wel eens een tweede kans verdient.

26 augustus 2016 om 12:41

Kap nou eens met Clasie man, altijd dat gelobby door Feyenoorders om Clasie. Heb je die jongen al een goede wedstrijd voor Southampton zien spelen? Speelt als een slappe drol. Bazoer had er inderdaad niet bij moeten zitten maar zeker niet ten koste van Clasie.

26 augustus 2016 om 13:22

Clasie is één van de afvallers, dus daarom noem ik hem. Vervang de naam Clasie in mijn reactie met Ramselaar en je zal zien dat je opeens niets te klagen hebt over 'gelobby'. Ik kies voor Clasie omdat ik denk dat jonge spelers die onder Blind hun debuurt maken er niet per se beter op worden. Kwestie van boos doen om niks. Dus het 'mag' in mijn ogen elke andere (verdedigende) middenvelder zijn, maar laat Bazoer gewoon thuis.

Bazoer? Heeft Blind Ajax gekeken de laatste tijd?

Dan zal Tete in de basis staan terwijl die bij ajax op de bank zit of wederom Veltman. Een werkelijke schande. Bazoer heeft maanden niets laten zien en Klaassen heeft de afgelopen wedstrijden telkens zijn directe tegenstander laten scoren. Het is zonde dat spelers die in grote competities spelen hiervoor moeten wijken.

Haha tete boven janmaat, bazoer boven Clasie en veltman boven kongolo. Ongeloofwaardig

Ik vind het onbegrijpelijk dat Nigel de Jong en Huntelaar niet zijn opgeroepen. De Jong is goed bezig in Amerika en zijn bikkelmentaliteit ontbreekt gewoon in de huidige Oranje selectie. Huntelaar speelt nog steeds in de basis van Schalke en verdient wat mij betreft meer een selectieplaats dan Luuk de Jong.

26 augustus 2016 om 12:44

Haha ben je serieus? Nigel de Jong speelt in de MSL waar contractloze eredivisiespelers tot de betere spelers behoren (goosens en Alberg). Daarbij is Nigel een ordinaire schopper. Huntelaar staat nog steeds in de basis bij Schalke bij gebrek aan beter, het is zeker nog een goede spits maar niet meer de killer van weleer. En nu mag je graag onderbouwen waarom Huntelaar hoger in de pikorde dient te staan dan Luuk de Jong die het gewoon uitstekend doet bij Psv.

26 augustus 2016 om 13:06

Met Hendrix heeft Nederland anders ook een jonger en misschien op voetballend vlak zelfs beter alternatief.

En de Roon trouwens? Een prima seizoen gedraaid!

26 augustus 2016 om 12:36

Eerste wedstrijd na 20 minuten geblesseerd uitgevallen en nog niet fit.

Mooi dat Hendrikx nu de kans krijgt om zich in Oranje te laten zien. Hopelijk kan hij ook daadwerkelijk wat minuten meepakken.

Hij speelt al tijden erg sterk en vind het dan ook een logische keuze om hem een kans te geven in Oranje.

Prima selectie. Ik vind Narsingh en Bazoer alleen erg opvallend. Bij Narsingh kun je dan nog de vraag stellen wie je anders op moet stellen aangezien we niet echt top buitenspelers hebben die nu niet bij de selectie zitten. Maar Bazoer heeft in 2016 nog bijzonder weinig laten zien en je hebt een paar prima alternatieven.
Weet iemand trouwens of De vrij nog geblesseerd is?
Mijn opstelling zou zo zijn:

Zoet
Tete
Bruma
Van Dijk
Willems
Pröpper
Strootman
Sneijder
Promes
Janssen
Wijnaldum
26 augustus 2016 om 12:48

Graag geen buitenspelers opstellen dan. De meeste middenvelders en spitsen in de selectie spelen bij hun club ook zonder buitenspelers.

26 augustus 2016 om 12:50

De Vrij heeft net zijn eerste 90 minuten weer achter de rug maar zit volgens eigen zeggen nog niet op 100%. Zou je met deze namen niet 4-4-2 moeten spelen waarbij propper en Wijnaldum de lopende mensen zijn vanaf het middenveld, ipv Wijnaldum linksbuiten zetten. Blind is trouwens momenteel echt heel goed aan het spelen bij man utd en zou ik zeker tegen tegenstanders waar je veel de bal hebt altijd opstellen. Van Dijk dan tegen sterkere tegenstanders.

26 augustus 2016 om 15:07

Tegen sterkere tegenstanders faalt Van Dijk juist episch..... Van Dijk in Oranje is een horrorstory gebleken. Van Gaal aowel als Hiddink -niet de minste trainers- hebben hem niet voor niks links laten liggen. Dat zegt genoeg. Van Dijk is drama man, kom op... Leuk voor in Engeland bij een Southampton, maar absoluut niet goed genoeg voor Oranje.

26 augustus 2016 om 17:01

Haha wat is dit dan? Goed genoeg voor Southampton, maar niet voor Oranje? Want Oranje is zo super? Kom op man. Hij speelt wekelijks tegen geweldige spitsen en is vorig jaar verkozen tot beste speler van Southampton. Er is jaren geroepen om v.dijk, geef hem dan ook de kans. Met de Vrij, Blind, Bruma en v.dijk heb je uitstekende cv's.

26 augustus 2016 om 22:25

In Oranje laat hij het niet zien! Van Dijk is een leuke clubvoetballer maar het beest dat 'ie in de PL is zie je bij Oranje simpelweg niet terug. Hij staat continu lucht te dekken en verdedigt als een eunuch. Schei uit, die gast is veel te verwijfd.

Bazoer opvallend, heeft nog geen knikker geraakt. Helaas ook vervelend om te constateren dat we geen betere aanvallers hebben dan Berghuis, Promes en Narsingh. Deze horen toch niet echt in het NL elftal thuis.

Bazoer is echt lachwekkend en Narsingh en veltman vind ik twijfelachtig. Voor bazoer kan ik zo 5 a 10 betere alternatieven bedenken. V ginkel N de Jong toornstra clasie vilhena zo 1 2 3 al in me op. Bij het NL elftal moet je van de vorm van het moment uitgaan

Oh jee, we gaan het niet redden in Zweden. Blind doet namelijk zijn naam weer eer aan. Bazoer, Veltman, Tete, Narsingh, hoe kom je erbij om die te selecteren. Dat van Narsingh heb ik nou echt never nooit niet begrepen, die gast kan alleen maar hard rennen, echt waardeloos. Bazoer, Tete en Veltman zijn gewoon niet in vorm dus selectie is niet gerechtvaardigd. Idem voor Cillesen. Mag hopen dat hij Stekelenburg als eerste keeper inzet, die gast is momenteel lekker in vorm en verdiend een absoluut een kans.

En laten we lekker 4-4-2 gaan spelen want dan kun je op het middenveld met Strootman, Wijnaldum, Propper en met Sneijder achter Janssen en Promes zit het aanvallend dan ook wel goed.

Maar onze bondscoach kennende zal hij zijn favoriete spelers wel weer opstellen, zal er totaal geen tactiek zijn en mag iedereen maar doen wat ie kan om dan na afloop te klagen dat het net niet mee zat, dat we hier hadden moeten winnen en dat er nog genoeg wedstrijden komen om het tij te keren. Ja ja, we kunnen het nu al uittekenen.

Laten we gewoon afspreken dat als Blind van zowel Griekenland als Zweden niet kan winnen dat hij er uitvliegt. Want beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

26 augustus 2016 om 15:00

Je wint sowieso niet van Zweden, heb er althans een hard hoofd in. Griekenland kun je hebben. Blind had überhaupt nooit aangesteld mogen worden....

26 augustus 2016 om 17:06

Alsof Zweden zoveel voorstelt

26 augustus 2016 om 22:26

Heb jij het EK wel gezien??

26 augustus 2016 om 13:05

Ik wil niet lullig doen maar als je zegt dat Bazoer nog geen knikker heeft geraakt en dan Klaassen en Cillessen erin zet ben je niet erg serieus meer te nemen..

26 augustus 2016 om 15:02

Klaassen is de enige met de capaciteit om een strakke, diepe steekpass te leveren en puik overzicht te houden zoals Sneijder dat altijd had.

Berghuis. Op basis waarvan? Echt jongen. Deze bondscoach is lachwekkend.

26 augustus 2016 om 15:05

Op zich vind ik 'em wel met flair spelen hoor. Op zich in aanleg alle kwaliteiten die een goede winger moet hebben (snelheid, passeertechniek, voorzet). Wellicht doen veel mensen hem tekort. Waarom niet het voordeel van de twijfel gunnen? Baat het niet dan schaadt het niet.... Altijd leuk om zo'n jongen iig bij de groep te hebben zodat hij zich aan het niveau op kan trekken.

Wat heeft berghuis laten zien? Terwijl Elia een stuk beter speelt?

Tete is zeker uit vorm vind ik. Gun Kevin Diks, Haps of Janmaat een kans? Janmaat is niks voor niks 8,7 miljoen waard..

Verder vind ik bazoer ook een opvallende keuze, dan gun ik het Anita na al die jaren ervaring in de PL ook wel... We zullen het zien

26 augustus 2016 om 13:02

Elia is geblesseerd

26 augustus 2016 om 14:14

Je kunt op het moment beter met 10 man dan met Bazoer spelen. Met 10 man loop je in ieder geval niet het risico dat de ontbrekende man de bal inlevert, daar heet Bazoer nogal een handje van.

26 augustus 2016 om 14:58

Haps verdient idd absoluut de kans!

Ik vind het wel een prima selectie eigenlijk, Bazoer en Narsingh verdienen het misschien niet zo maar echt betere opties zijn er ook niet. Ik zou met deze opstelling spelen:
Cillessen, Veltman, Van Dijk, Blind, Willems, Strootman, Wijnaldum, Sneijder, Berghuis, Janssen, Promes.

Hendrikx is inderdaad logisch. Geloof dat iedereen het daar wel mee eens is. Ajacieden die zijn opgeroepen zullen weinig aan de bak komen neem ik aan. Misschien dat Tete nog wel aan spelen toekomt, de enige echte rechtsback in de selectie. Janmaat nog niet gespeeld dit seizoen volgens mij? Keeper wordt ook wel interessant om te zien. Nu al voor Zoet kiezen? Met de gedachte dat Cillessen en Stekelenburg straks beide op de bank zitten bij hun club.
Middenveld ziet er trouwens wel prima uit. Strootman, Wijnaldum, Propper, Sneijder. Dat zijn toch uitstekende spelers. Het wordt tijd dat er weer een paar goede wedstrijden worden gespeeld door Oranje.

Nederland moet 4-4-2 gaan spelen. Ze hebben aardig wat goede middenvelders zoals Propper, Sneijder, Strootman, Hendrix en Klaassen. Nederland moet eens afstappen van de oh zo belangrijke aanvallende 4-3-3. Voor 4-3-3 hebben ze niet de goede spelers en ze zijn heel kwetsbaar in die formatie. Ik zeg overstappen naar 4-4-2 ook al zal het wennen zijn in het begin

Hmm had toch verwacht dat Blind meer in zou zetten op een 3-5-2, terwijl je met deze selectie eigenlijk al ziet dat hij voor 4-3-3 gaat.

26 augustus 2016 om 13:37

Blind kondigde het zelf aan het vaker te zullen gaan hanteren. En laten we eerlijk zijn, 4-3-3 liep nou ook niet bepaald lekker de afgelopen 2 jaar....

De verdediging en het middenveld staat er wel, maar de aanval is toch wel zwak te noemen. Op Janssen na loopt daar niet echt iets veelbelovend rond. Promes is prima voor de subtop en Depay heeft zijn talent helaas ook niet waar kunnen maken. Denk dat Kuyt daar momenteel niet zou misstaan.

Met deze selectie is denk ik 4-4-2 met Sneijder in een 10 rol het beste. Daarachter Gini, Pröpper en Strooman en daarvoor Janssen en Promes.

Zoet
Tete bruma van dijk aanholt

Strootman
Sneijder wijnaldum

Berghuis Janssen promes

Bazoer heeft al maanden niet meer fatsoenlijk gespeeld. Belachelijk dat hij wordt geselecteerd. Veltman vind ik ook opvallend, één van de schuldigen aan de dramatische start van Ajax. Sven van Beek had ik dan liever gezien. Narsingh ben ik zelf geen fan van, maar hij heeft natuurlijk wel snelheid.

26 augustus 2016 om 13:18

Van Beek is geblesseerd.. Ik had liever Letschert of Kongolo gezien ipv Veltman.

26 augustus 2016 om 15:35

Vlaar en Tete gaan ook al mee, dus het zou niet zo'n probleem zijn om een LCV erbij te hebben ipv een Rcv. Als reservespelers zijn het prima alternatieven.

De spoeling is wel erg dun met onze vleugelspelers. Zonder Robben en goede Depay (niet zoals hij nu speelt), valt het voorin toch allemaal wel heel erg tegen. Kijkend naar de selectie is het middenveld wel goed bezet. Misschien is het dan toch tijd om met 2 spitsen te spelen in Oranje?
---------------Zoet-----------------
Tete-Bruma-v.Dijks-Willems
---Hendrix-Strootman---
---Wijnaldum-Propper---
---Janssen - de Jong---

Afhankelijk van de tegenstander, kan je Strootman (verdedigend) ruilen tegen Sneijder (aanvallend). Op deze manier hebben we de beste opstelling met de beste spelers (misschien een wat hoog PSV-gehalte, maar deze spelers lijken me momenteel het best in vorm)

Zoet
Tete
Bruma
v. Dijk
Willems
26 augustus 2016 om 13:18

Opzich redelijke opstelling, ik zou het net iets anders neerzetten. ( hier komt het begrip 16/17 miljoen bondcoaches weer naar voren haha )

Het klopt indd wat jij zegt over die buitenspelers, daar is de spoeling veel te dun waardoor je indd beter met 2 spitsen kan spelen en dan met Wijnaldum en Propper daarachter als lopende middenvelders/box to box, Sneijder als spelverdeler en Strootman als verbinding tussen het aanvallen en het verdedigen.

Opzich hebben we genoeg redelijk tot goede middenvelders.

Stekelenburg
Tete
Bruma
Blind
van Aanholt
Wijnaldum
Strootman
Propper
Sneijder
Janssen
Promes
26 augustus 2016 om 13:23

Promes in de spits naast Janssen lijkt mij dodelijk, hij doet het verschrikkelijk goed als spits in een competitie die beter is dan de eredivisie. Ook had ik Blind op de plek van Bruma gezet, omdat hij het zo goed doet in de Premier league

26 augustus 2016 om 14:57

promes is zo'n speler die het nooit laat zien in oranje....

26 augustus 2016 om 18:25

Daarom moet hij in de spits spelen, bij oranje wordt hij altijd als rechtsbuiten gebruikt terwijl hij bij spartak als spits topscorer werd van Spartak

26 augustus 2016 om 22:27

Dat wil 'ie zelf niet, en Janssen staat al in de spits. Het komt er bij Promes nooit uit, is een clubvoetballer, geen interlandvoetballer.

Tete!? Bazoer !? Veltman!!??? Ongelofelijk...

Laten we aub geen 4-3-3 meer gaan spelen, daar hebben we de spelers niet voor. De enige plek waar we nog wat kwaliteit hebben lopen is het middenveld, dus maak daar dan ook gebruik van.

Zoet
Tete
Bruma
van Dijk
van Aanholt
Promes
Strootman
Hendrix
Sneijder
Janssen
Dost

Hendrix heeft zijn plaats zeker verdiend. Bij andere spelers zet ik wel mijn vraagtekents..

Narsingh is niet eens basisspeler bij Psv, Tete zit op de bank, Bazoer draait een dramatisch seizoen en Veltman ook.

Ik vind Tete verder wel een goede speler (het slaat nergens op dat hij niet in de basis staat bij Ajax), maar ik vind dat Karsdorp en Kongolo zeker een plaats hadden verdiend.

Vroeger mocht je een gehandicapte back zijn om geselecteerd te worden, vandaag de dag is dat weggelegd voor de voorhoede buitenspelers. Met zulk materiaal kunnen we beter Co erbij halen als assistent coach en kerstboomsysteem gaan spelen.

Cilissen
Veltman
van Dijk
Blind
Aanholt
Propper
Strootman
Wijnaldum
Sneijder
Promes
Janssen
26 augustus 2016 om 13:24

Daar heb je een wereldklasse spits voor nodig, die hebben we niet.

Zoet
Willems- Blind- Van Dijk- Tete
Sneijder- Hendrix- Strootman
Promes- Janssen- Narsingh/Berghuis

Lijkt mij de beste opstelling, misschien Blind of Van Dijk eruit voor Bruma. Maar ze spelen beide heel goed en hebben een basisplaats in de BPL. Propper erin kan ook nog

Waar slaat dit op? Hoe kun je nu vier Ajacieden selecteren en maar één Feyenoorder? Feyenoord staat bovenaan en Ajax speelt dramatisch.. Blind is by far the slechtste bondscoach die ik heb meegemaakt bij Oranje en heb er totaal geen vertrouwen in dat we met deze man het WK gaan halen.

Bazoer? Wat is er mis met Nigel de Jong?

Echt waar Blind, je doet je naam weer eer aan, waarom roep je een berghuis op? die jongen heeft nog geen eens een hele wedstrijd in de benen, en als hij het vorig jaar nou nog goed had gedaan bij zijn club, maar daar heeft ie ook niet gespeeld.
Mannen als een Vilhena, Ramselaar, Locadia hebben het vorig seizoen al meer laten zien dan Berghuis
Bazoer, Tete en Veltman, tjsa die hebben het even moeilijk maar om ze dan gelijk niet op te roepen is ook weer zo wat, echter moet je mensen oproepen die wel in vorm zijn, we zijn geen trainers van ajax/psv of welke andere club, dus had het logisch gevonden als ze een keertje thuis mochten blijven en andere mensen de voorkeur zouden krijgen.

Pfff lekerbezig steken blind die man

Het Nederlandse voetbal word met de dag grappiger en vooral Danny Blind & co. Hoe kun je spelers als Veltman, Narsingh, Tete en Bazoer oproepen? Hebben totaal geen vorm! En dan laat ie spelers als Fosu-Mensah, Karsdorp, Vilhena en El Ghazi thuis.

26 augustus 2016 om 14:01

Mee eens wat de 4 namen betreft die wel zijn opgeroepen. Fosu-Mensah is echter nog jong en moet (en gaat) nog stappen maken. El Ghazi is hopeloos uit vorm.

26 augustus 2016 om 14:53

Ik ben persoonlijk enorm van fan van Tfm. Dat wordt hopelijk dé sterkhouder van Oranje. Zo jong en dan al zo'n geweldenaar zijn. Wat een klasbak is dat zeg. Die jongen wordt een absolute wereldtopper. De nieuwe Desailly!

26 augustus 2016 om 15:54

Ik zie hem zeker ook groot worden, maar hij is gewoon nog jong. Dat is geen schande. HIj is pas 18. Over een jaar of twee, als hij ook fysiek uitgegroeid is, zou hij zeker een nieuwe revelatie kunnen zijn in Oranje.

26 augustus 2016 om 22:28

Ik vind 'em nu al juist heel dominant. Wat een geweldenaar zeg. Beste speler van utd!

26 augustus 2016 om 23:32

Beste speler is wel een paar stappen te ver. Potentie om de beste speler te worden? Wellicht. Maar momenteel speelt hij Ibra en Pogba er niet zomaar uit hoor. En dat is geen schande. Als hij al zo ver was, hadden Real en Barca al lang aangeklopt.

26 augustus 2016 om 14:11

Ik ben het totaal met je eens dat je die jongens thuis moet laten, die zijn echt totaal uit vorm, dus die verdienen het niet. Klaassen zou je er ook nog bij mogen noemen. Overigens heb ik niets tegen Ajax (voor ik daar weer een opmerking over krijg), maar zijn deze spelers gewoon belachelijk slecht op dit moment.

Karsdorf had van mij terecht geselecteerd mogen worden, El Ghazi is in elk geval de enige Ajacied die nog iets laat zien maar vind ik ook niet echt een speler voor Oranje niveau. Vilhena heeft de potentie maar moet eerst het lopen met de bal afleren. Waarom roept hij niet weer een keer Nigel de Jong op? Jongens als Mensah en Rammelaar mogen ook, gewoon even eraan laten ruiken. En laat die jongens als Bazoer (en Depay nu dus al gebeurd), maar eens voelen dat ze echt is normaal moeten gaan spelen. De vraag is alleen of Blind de juiste man is om zo'n prikkel af te geven, maar dat denk ik niet....

26 augustus 2016 om 14:54

100% eens wat betreft TFM en Karsdorp.

Leuk voor Hendrix!

Wat betreft de spelers van ajax vind ik het selectiebeleid een beetje vreemd.

Klaassen scoort en is aanvoerder, maar speelt alles behalve goed. De ballen die naar voren gaan kaatst hij opvallend vaak verkeerd waardoor er weinig tot niets uit voortkomt.

Bazoer loopt al half jaar te zeuren en te sjokken. Bosz haalt hem ook niet voor niets naar de kant. Daarbij heeft Riedewald laten zien op de 6 behoorlijk goed te zijn. Zelfs met de huidige vorm van ajax. In ieder geval veel meer dan bazoer.

Veltman valt over te twijfelen. Zit er vaak goed tussen maar is het helaas gewoon net niet. Vooral niet als hij de vorm niet heeft.

Tete vind ik wel logisch. Enige goede verdedigende back die we hebben. Niet dat hijspecifiek een basisplaats verdient, maar hij is helaas in nederland uniek wat betreft de backs.

Narsingh (psv) is helaas ook uit pure noodzaak. Die zat bij heerenveen op zijn top en paste in de speelstijl.


Op basis waarvan roep je Tete en Narsingh op, gaat nergens over. En waarom van der Wiel en Pieters niet? Erg vreemd. Overigens lees ik hier dat mensen het vreemd vinden dat er weinig Feyenoorders zijn opgeroepen, maar wie dan? Alleen Elia had in aanmerking gekomen, de rest is niet bepaald beter dan de huidige geselecteerden.

26 augustus 2016 om 14:50

Van der Wiel en Pieters zitten er niet bij omdat je doorselecteert met het oog op de toekomst.

26 augustus 2016 om 16:18

Wat is dit enorm raar zeg - Van Aanholt mag wel komen maar Pieters niet?? Ik snap werkelijk niet wat pieters verkeerd doet

26 augustus 2016 om 22:30

Ik schat Pieters op de backpositie ook veel hoger in dan Van Aanholt. Maar Pieters is kwetsbaar voor het team ivm zijn temperament. Dat heeft 'ie nog steeds niet onder controle. Je moet geen kaartenpakker hebben in Oranje.

Bazoer en Narsingh kunnen werkelijk niks fout doen bij Blind. Lachwekkend. Janssen zal wel de eerste keus krijgen als spits (terecht), want De Jong vind ik te beperkt. Leuk wellicht als invallder als Oranje zich veel op de helft van de tegenstander begeeft wellicht.

Deze selectie is wel echt de meest dramatische van alle selecties die ik gezien heb van Blind. Het lijkt me toch wel heel vreemd dat je iemand als Bazoer op gaat roepen, terwijl die jongen juist even de realiteit in moet gaan zien en lekker eerst bij Ajax het maar eens moet gaan laten zien. Hendrix is natuurlijk compleet verdiend, terwijl Narsingh dan nog steeds een heel groot vraagteken is. Wel ben ik heel blij dat hij Locadia al thuislaat. Maar waarom staat Kongolo niet in dit rijtje? Speelt toch veel beter dan een Tete of Veltman? Karsdorp is volgens mij op dit moment ook echt niet minder dan Tete... Verder zie ik geen Feyenoorders in aanmerking komen, zoals hierboven gesuggereerd word. Want Berghuis zit er ook al bij en Vilhena hoort er wat mij betreft ook totaal niet bij. Waarom toch niet eenmalig maar weer een keer Nigel de Jong proberen? Bazoer heb je niets aan, dus dan maar Nigel? Bovendien zou ik Blind ook als middenvelder meenemen (reserve wel natuurlij) en verdedigend met Bruma en Van Dijk spelen

26 augustus 2016 om 14:51

Bruma en Van Dijk werkt niet. Daarmee bedoelend dat Van Dijk niks in Oranje te zoeken heeft.

Zoet op goal.

Bruma maar rechtsback zetten tegen Zweden, zodat je in het centrum Van Dijk en Blind kan opstellen. Van Aanholt linksback. Willems is niet in vorm.

Viermans middenveld met Strootman, Propper, Sneijder en Wijnaldum.

Voorin Promes en Janssen.

Zo zou ik het doen, dan verlies je waarschijnlijk niet. Puntje is winst met deze selectie...

Tete en Veltman oproepen, Karsdorp en Kongolo negeren. Ik sla weer even een rondje FC Ajax ik bedoel Nederland over.

Waarom Bazoer wel? Vind t een jongen met veel potentie maar is hopeloos uit vorm en heeft al maanden geen goede bal geraakt. Lekker thuis laten

Bizarre selectie. Ik zou het zo doen:

Ten eerste sowieso Blind dumpen als coach en Prandelli aanstellen. Hij is vrij en we moeten gewoon niet zo spastisch doen over buitenlandse bondscoaches. Er zijn zat landen die een bondscoach van een andere nationaliteit hebben. Jonk assistent, Mols spitsentrainer en Hesp keeperstrainer maken.

Ten tweede kiezen voor de nieuwere generatie spelers, en net zoals Löw gedaan heeft, met een vaste groep spelers die het onvoorwaardelijke vertrouwen krijgt heel gericht naar een aantal toernooien toewerken.

Ten derde een realistische, nuchtere en hedendaagse spelopatting hanteren en je erbij neerleggen dat je nou eenmaal niet tot de toplanden behoort. Dat impliceert dus een defensieve strategie waarbij opportunistisch gegokt wordt op de counter. Het moderne voetbal vereist snelle mensen en is fysiek zondermeer stevig,

Opstelling

Ik kies voor 5-4-1 ruit met nominaal de volgende spelers;

Zoet/krul Gk
Tete Rb
Bruma Rcb
De Vrij (C) Cb
De Wijs Lcb
Dijks Lb
Karsdorp Rw
Fosu Mensah Dm
Klaassen Am
Haps Lw
Janssen Cf

Bank

Krul/zoet Gk
Janmaat voor de hele rechterkant
Willems voor de hele linkerkant
Pröpper/van Ginkel Am
Blind/hendrix Dm
Riedewald Cb/lcb
De Jong Cf

Waarbij je jongens als Van de Beek, Bazoer, El Ghazi/slagveer, Berghuis, Jurjus e.d. achter de hand hebt.

Aan Van Dijk, Wijnaldum, Promes, Depay, Narsingh e.d. heb je helemaal niets want die laten het in Oranje structureel niet zien. Ook Strootman selecteer je met droge ogen niet want die is ten eerste zwaar overschat en ten tweede constant zwaargeblesseerd. Bovendien heeft 'ie in mijn optiek met Tfm, Blind en Hendrix sowieso al 3 man voor zich.

Belangrijk voor Oranje is dat TFM niet door de vingers glipt zoals met Ziyech is gebeurd! Ik vind het jammer dat Afellay het nooit heeft waar kunnen maken om de gedoodverfde opvolger van Sneijder te worden. Die niche had Ziyech in moeten vullen, want we missen nu gewoon een hele goede, complete, dynamische AM. Sneijder is over en uit. Je zit nu met jongens zoals Klaassen, Pröpper en in principe ook Van Ginkel zowel als Van de Beek en Frenkie de Jong die eraan gaan komen. Maar die zijn toch een paar klassen lager in niveau dan Sneijder, Afellay en Ziyech.

Zoet
Veltman - Bruma - Van Dijk - Van Aanholt
Strootman - Wijnaldum - Hendrix - Propper
Promes - Jansen

4-4-2 zou met dit materiaal beter zijn dan 4-3-3

mensen durven hier nog veltman te overwegen voor een basisplaats ik vind dat hij niet agressief genoeg is voor oranje, wk redden met deze coach ik dacht het niet. lvg kwalificeerde zich met schaken in de sel.
kan ieman uitleggen waarom men Veltman een goede speler vindt voor ajax ofwel voor ôranje ?

26 augustus 2016 om 16:03

Ik snap dat ook niet. Veltman zal altijd het lichaam van een meisje van 14 houden en is net zo rampzalig als Van Dijk. Oranje heeft achterin moordenaars nodig om internationaal mee te kunnen. Je hebt niks aan als die onzekere types die als een eunuch verdedigen. Als je achterin alleen maar ijzervreters hebt sta je al bij voorbaat met 1-0 voor. Je hebt niks aan ideale schoonzonen en verwijfde figuren.

Dus hoe kan je nou Kennie tetten, Nietbaaszoer en Veldman kiezen... noujah waarschijnlijk op de zelfde manier als het kiezen van narsingh...

Niet echt bepaald de mensen in vorm! Op het moment dat we alles op alles moeten zetten om vanaf nu alles te winnen!

Man man man, hoe kan een land met 17 miljoen inwoners geen betere rechtsbuiten hebben dan Narsingh? Die man zou bij Andorra nog banken. Dan vind ik el Ghazi nog een betere, die geeft af en toe nog een leuke voorzet, hoe slecht hij ook bezig is.

Snap niet dat ze klaassen meenemen. En clasie thuis laten. Clasie speelt toch beter dan Klaassen en speelt op een zeer hoge niv.

26 augustus 2016 om 22:32

Clasie zit op de bank en er zijn betere spelers voor die positie/rol.

opstelling die ik hoop...

steek
van aanholt
bruma
vlaar/ dijk
jetro
wijn/sneij
propper
berghuis
wijn/sneij
promes
janssen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren