Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We vinden allemaal dat Ajax in de Champions League thuishoort'

Laatste update:

Het puntenverlies bij De Graafschap had voor Ajax meer gevolgen dan ‘slechts’ het verspelen van de landstitel: doordat de ploeg van Frank de Boer als tweede eindigde in de Eredivisie, is het ook nog niet zeker van deelname aan de groepsfase van de Champions League. Er zullen eerst twee voorronden overleefd worden en dat belooft nog een hele opgave te worden.

/

In de derde voorronde krijgt Ajax weliswaar een beschermde status, maar dat had de ploeg vorig jaar ook, en toen werd het uitgeschakeld door Rapid Wien. “Die klap dreunde lang na bij iedereen”, zegt Edwin van der Sar in Voetbal International. “We vinden allemaal dat Ajax in de Champions League thuishoort. Nu moeten we opnieuw de voorronde in, helaas.”

Van der Sar geeft direct toe dat Ajax in zijn ogen ‘te laag’ staat in Europa en weet dat de huidige ploeg bij elkaar moet blijven, om een volgende stap te kunnen maken. “Het streven is dus om de belangrijke spelers binnenboord te houden, met waar mogelijk een versterking”, aldus de directeur.

Zie jij Ajax twee voorrondes overleven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar horen ze inderdaad thuis, maar dan zal er beleidsmatig toch echt iets moeten veranderen. Bijvoorbeeld. Eigen jeugd op de 2e plaats ipv de 1e.

18 mei 2016 om 07:24

Niet dat ik jouw analyse slecht vind, maar waarom jeugd op de 2e plaats? Het kan in principe allebei.

18 mei 2016 om 11:57

Het moet allebei....maar met allebei bedoel ik dus ook met versterking met ervaring...en nee geen 79-jarige Ex-NEC'ers die bij Mainz speelt.
Ajax moet een keertje doorpakken, zorg dat er een goed team staat...houd dit 2 seizoenen bij elkaar, dan trekken die jonkies zich daar ook aan op.
Als de ervaren jongens dan eventueel weer vertrekken dan zouden die jonkies die ervaring moeten hebben overgenomen.

Je hoeft dus echt niet ieder jaar 20 miljoen er tegen aan te gooien, maar zorg dat je eens per 2 jaar gewoon goed investeert in je selectie.

Ik ben overigens ook enorm benieuwd naar die zogenaamde/zelfbenoemde kanonnen van Overmars, ik weet dat hij snel tevreden is over spelers, dus ik verwacht er niet bijster veel van.

19 mei 2016 om 21:29

Misschien als voorbeeld een Ziyech en een KJH binnen halen? Denk dat Ajax echt wel CL groepsfase kan overleven, als ze maar eens wat meer geld steken in wat betere spelers in plaats van een grote groep jongeren aantrekken.

18 mei 2016 om 07:27

Haha eigen jeugd op de tweede plaats? De meeste belangrijke spelers in onze basis komen uit de jeugdopleiding en die spelers leveren niet voor niets hogere transfersommen op dan aangekochte spelers; ze presteren beter bij Ajax. Natuurlijk, er zouden elk jaar 2 of 3 goede aankopen gedaan moeten worden, maar afstappen van de jeugd is gekkenwerk.

18 mei 2016 om 07:41

Ligt dat niet aan de scouting dan?

18 mei 2016 om 08:19

De jeugd op de 2e plek zetten is ook "afstappen van de jeugd", sterk verhaal.

18 mei 2016 om 08:40

Juist de jeugd heeft ajax groot gemaakt het zijn juist de aankopen behalve Bazoer die door de mand vallen. Maar of Ajax thuis hoort in de CL mmmm na 5 jaar kunnen we toch wel zeggen dat dat niet zo is. Beste jaar was met ibra en van der meijde en volgens mij de jong onder koeman volgens mij. Nou dat is al een tijdje terug ibra gaat alweer bijna met pensioen

18 mei 2016 om 10:08

Het is voor jeugdspelers juist belangrijk dat er ervaren spelers zijn die hun begeleiden en aansturen. Er breken zeker goede spelers door vanuit de jeugd van ajax en ik heb nog nooit zoveel respect gehad voor ajax als de laatste jaren met de aanstelling van oudspelers en het beleid met eigen jeugd maar met enkel jeugdspelers doe je europees gezien gewoon niet mee. Er zit op dit moment ook geen Seedorf of Sneijder bij die op hun 17e al bepalend zijn en "hun bek open trekken". Klaassen is goed en komt enigszins in de buurt maar niet meer als dat. De Boer, Stam, Jonk (nu niet meer) e.d. hebben die ervaring maar staan niet in het veld en kunnen vanaf de zijlijn de kar niet trekken. Om de jeugd vanaf het moment dat ze doorbreken tot het moment dat ze klaar zijn in de eredivisie te begeleiden heb je gewoon leiders nodig in het veld die op het moment dat het niet loopt aangeven dat het feller en beter moet. In mijn ogen was Nigel de Jong de aangewezen persoon hiervoor maar de eredivisie en het salaris is niet meer van dusdanig niveau dat dit soort spelers in hun nadagen nog bij Ajax komen meehobbelen. Daarom kan ik mij wel vinden dat de jeugd op dit moment op een (goede) 2e plaats moet komen en er minstens 2 en liever nog 3 spelers bij moeten komen met internationale ervaring en ervaring in het vechten om prijzen.

18 mei 2016 om 10:57

In 2016 zijn vooral de gekochte spelers zoals Cillissen, van de Hoorn, Viergever, Younes en Milik belangrijk geweest voor ajax. Los van veltman vielen de eigen opgeleide spelers (mede door blessures) dit jaar tegen. Waarbij klaassen hoe langer het seizoen duurde meer afzakte naar een minder niveau.

18 mei 2016 om 11:51

Jeugd op de 2e plaats is verre van afstappen van het jeugdbeleid. Nu krijgt de jeugd bij Ajax altijd voorrang op een aankoop en dat is niet altijd een goede keuze, mits het een bijzonder talent is maar dat is zelden zo.

Ajax heeft de afgelopen jaren uitzonderlijk gepresteerd met het materiaal wat ze hadden want de individuele kwaliteit van de Ajax spelers is naar mij mening ver onder pijl voor een club als Ajax.

ik ben benieuwd hoe de nieuwe trainer bij Ajax het gaat doen, ik denk dat Frank een groot gemis gaat zijn en als er de komende jaren op de zelfde manier transferbeleid wordt gevoerd zie ik het sober in voor de Ajaxfans.

18 mei 2016 om 07:27

Lol. Heeft Ajax ineens wel de capaciteit om toppers te kopen en aan te trekken? Denk toch dat de kans groter is dat die uit de eigen jeugd komt, dan van buitenaf

18 mei 2016 om 13:01

Het vervelende is dat het ook nog eens een oud Ajacied moet zijn. Eto'o komt echt niet om eerst 2 jaar Jupiler Leaugue te spelen zodat ie aan het 'Ajax-spel' kan wennen...

18 mei 2016 om 07:35

Daar horen ze niet. Niet als het tenkoste van PSV gaat in ieder geval.

18 mei 2016 om 11:20

Het hoeft niet ten koste te gaan van PSV. Volgend jaar wel wanneer we nog maar 1 vCL plek hebben, maar dan moet PSV ook nog maar is door de voorrondes komen.

18 mei 2016 om 12:00

Gewoon hopen op 2 CL deelnemers, levert toch 2x die bonus op.
En anders volgend jaar met z'n alle in de EL gaan spelen...dat kan namelijk gewoon meer punten opleveren, je mist de bonus, maar je hebt wel meer kansen op overwinningen, en die punten zijn gewoon gelijk aan CL punten.
Mocht Nederland dus volgend jaar alleen EL spelen, dan zie ik ze dat jaar er op, of het jaar daar weer op gewoon weer een CL ticket vangen.

18 mei 2016 om 07:36

De beste jeugdspelers combineren met Europese subtoppers en geen eredivisie subtoppers/middelmaat. Leuk voor de nl competitie maar in de voorronde cl een lachertje

18 mei 2016 om 07:45

Precies.
Er kunnen echt wel beteren spelers gekocht worden.
Zodat je eigen jeugd in het veld wordt opgeleid en er meer evenwicht ontstaat.
Ajax us nog steeds ern goede naam.
En aan geld inbreekt het ook niet.
Maar ga vooral zo door.
Een psv fan.
Jammer.

18 mei 2016 om 08:05

Psv doet dat toch ook en presteerde goed in cl

18 mei 2016 om 11:29

Noem jij guardado, moreno, lestienne, propper, van ginkel, dejong en arias eredivisie subtop/middelmaat? Oké.

18 mei 2016 om 08:36

Nee daar horen ze dus niet thuis zeg ik als trouwe supporter met pijn in m'n hart. Alleen met 4-5 kwaliteits aankopen en n goede coach maak je kans om de voorronde door te komen. Anders wordt het net als vorig jaar n kansloze exit, supporters weer boos en teleurgesteld. Vervolgens wordt de halve finale El als doel gesteld en ook daar komt Ajax bij lange na niet in de buurt. Waarom trappen mensen toch steeds in de mooie praatjes van dit bestuur en coach? Ziet dan niemand dat we echt n andere koers moeten varen? Of zijn we tegenwoordig echt tevreden met n 2e plaats, vreselijk saai spel en n roemloze afgang in Europa? Zolang supporters dit beleid en valse beloften pikken zal er niets veranderen bij Ajax.

18 mei 2016 om 12:03

Ajax hoort er ook, net als Psv.
Alleen moet je het wel willen...en dat ontbreekt er bij onze beleidsbepalers.
Wil je CL spelen? Wil je die voorrondes doorkomen? ja? mooi ga dan doorpakken en zorg voor een goede selectie!

Als je wacht met investeren totdat je de voorrondes door ben gekomen dan ben je te laat...want dat gaat niet gebeuren.

18 mei 2016 om 09:59

Eigen jeugd en eindigen op de tweede plaats

Zorg voor een betere directie en ga niet uit van de van de Sar's of de Overmarsjes.
Wat willen deze mannetjes een club leiden hiervoor is kwaliteit nodig en niet voetbalschoenen of een paar keeper handschoenen.

18 mei 2016 om 07:29

Ga weg joh! Toen de bobo's het voor het zeggen hadden was niks beter. Sportief werden we jaren geen kampioen, financieel gingen we richting de afgrond, jaarlijks trainerswissel met veel onrust, commissies en machtsstrijden. Van der Sar en Overmars doen het niet perfect, maar wel vele malen beter dan de bobo's.

18 mei 2016 om 09:03

Ze doen het wel beter ja. Maar vooral als je het voetbal gedeelte weg laat.

18 mei 2016 om 08:28

@eldert

Overmars en De Boer wilde afgelopen transferwindows de selectie een kwaliteitsinjectie geven en geld gaan uitgeven aan duurdere spelers. Spelers die gelijk een meerwaarde konden betekenen.

Echter was het de Raad van Commissarissen, die geen toestemming gaf, waardoor de kans op directe versterkingen nihil werd. Door die bemoeienissen met het technisch beleid werden de mogelijkheden zeer beperkt voor Overmars en is de RvC mede verantwoordelijk voor het mislopen van de titel.

Van der Sar is directeur marketing, dus heeft niet echt veel directe invloed op het aankoopbeleid.

18 mei 2016 om 09:06

Dit gaven ze als excuus ja. Terwijl een RvC zich eigenlijk niet met dit soort zaken mag bemoeien.

En als dit was zo was, was het waarschijnlijk niet volgens de Ajax visie en wilde Marc waarschijnlijk een gokje van 33 jaar kopen voor vele miljoenen.

18 mei 2016 om 09:37

Wat zeg jij nou.. de directie moet verantwoording afleggen aan de rvc

18 mei 2016 om 09:49

Dat werd niet als excuus gebruikt, dat was de realiteit, tot grote frustratie en onvrede van het technisch hart. En terecht.

Of Overmars een speler van 33 jaar had willen halen betwijfel ik. Hij en de Boer waren juist een beetje klaar met de vijver waaruit gevist mocht worden: bankzitters als Zimling's en Sanogo's.

Dat Overmars vele miljoenen aan dat soort voetballers zou hebben uitgegeven geloof ik niet zo.

18 mei 2016 om 12:04

de RVC wilde dat niet omdat Overmars veel geld had uitgegeven aan op dat moment middelmaat, en ze zaten ook nog eens bijna allemaal op de bank.
Op zich vond ik het toen logisch.
Maar dit is een nieuw seizoen...dus opnieuw beginnen en de RVC moet zich er niet mee bemoeiene...bobo's.

Kan Gabri niet even aan Xavi vragen of hij hier komt...?

18 mei 2016 om 12:29

Je kunt het ook omdraaien: Overmars kreeg vooraf een zeer beperkt budget om spelers mee te kopen/huren. Dan kom je uit op goedkope spelers die een grotere kans maken om op de bank te belanden,middelmaat dus. Da's ook een logisch gevolg.
Xavi zou leuk zijn, lijkt me alleen niet realistisch. Al was het alleen al om os koude regenachtige weertje; hij zoekt denk ik liever't zonnetje op tegen een leuke vergoeding :-)

Qua naam ja dan horen we er wel bij. Maar als er zo slecht europees gespeeld wordt als de laatste twee jaar houd ook dat snel op. Er moet geinvesteerd worden in het team. Supporters pikken het niet veel langer als de bankrekening blijft groeien. De stadion tickets duurder worden maar de voetbalprestaties achterwege blijven.

Benieuwd waarom hijbstelt dat Ajax in de CL thuishoort. Pp grond waarvan? Historie? Telt niet. Spel? Niet aan de orde. Superspelers/-talenten? Was het maar zo. Superspel? Al jaren niet meer..
Krijg het amper neergetypt maar de reeële vaststelling is dat de PSV de enige min of meer volwassen Nederlandse deelnemer aan de CL is.

Dat de nr 2 niet meer automatisch deelnemer is aan de CL is mede toe te schrijven aan de prestaties van Ajax in diezelfde CL...

18 mei 2016 om 07:53

Mee eens, en de woorden van 'speler behouden' heb ik ook iets te vaak gehoord. Wanneer er een bod komt op 1 of meerdere spelers gaan deze al snel de deur uit. Bedragen rond de 20 miljoen is voor Ajax veel geld en dat begrijp ik ook nog wel, maar in de grote competities is dit inmiddels een lachertje. Dit heeft wel als gevolg dat je eigenlijk constant aan het bouwen bent, maar nooit echt kunt oogsten.

18 mei 2016 om 11:49

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. PSV heeft het dit seizoen goed gedaan in Europa maar ook zij hebben het de afgelopen jaren faliekant af laten weten in Europa. De plek op de UEFA Coëfficiëntenlijst is te wijten aan alle ploegen die de afgelopen jaren Europees actief zijn geweest, niet alleen aan Ajax.

Als je niet kunt winnen van De Graafschap om kampioen te worden heb je niks te zoeken in de CL, laat staan Europa.

18 mei 2016 om 12:08

Van dat zinnetje kan ik zo moe worden...
Real heeft ook wel eens verloren van een laagvlieger...horen die er dan ook niet in thuis?

18 mei 2016 om 20:31

Het gaat niet om een enkele wedstrijd, maar wel als je niet tegen de 17 van de ranglijst kunt winnen op de laatste speeldag om kampioen te worden. Als dat niet lukt, verdien je het niet.

Dan zullen ze minder afhankelijk moeten zijn van de eigen opleiding zoals ze dat nu zo graag willen.
Eigen jeugd kan voor een deel prima, maar dan wel in combinatie met goede aankopen. En juist die aankopen blijken te vaak niet het gewenste niveau te hebben bij Ajax.
PSV heeft dan misschien veel minder inbreng vanuit de eigen jeugd, maar heeft met spelers als Propper, Guardado en de Jong wel echt versterkingen gehaald. Waarom weet PSV dit wel voor elkaar te krijgen en gaat dit bij Ajax erg moeizaam? Matige scouting?

18 mei 2016 om 07:47

Zeer matig beleid

18 mei 2016 om 08:37

Ach ja, een doelpuntje meer of tegendoelpuntje minder tegen de Graafschap en de wereld had er heel anders uitgezien voor Ajax. Dan was het gespreksonderwerp een totaal andere geweest en werd er geluld over het succes van het gevoerde beleid. En over het falende beleid van Psv. Opportunisme ten top weer.

18 mei 2016 om 09:09

Zeker opportunisme maar ik ben wel van mening dat de selectie van Ajax gewoon totaal niet op het niveau is wat het zou moeten zijn. Dat het maar een doelpuntje tegen de Graafschap scheelt is in mijn ogen voor een groot deel aan de Boer te danken die het echt geweldig heeft gedaan. Kwalitatief weet Ajax al twee jaar op rij niet bij PSV in de buurt te komen qua selectie.

Overigens is het inderdaad zeer opportunistisch maar aan de andere kant; dat ene doelpuntje scheelt je wel miljoenen, aantrekkingskracht op spelers en vooral een mooi podium om je als club te profileren.

18 mei 2016 om 10:09

Zo zie je maar weer, dat je vooraf beleid kan maken en bedenken wat je wil, maar in de sport is het niet altijd voorspelbaar en hangt veel af van o.a. toeval, geluk en vorm van de dag ;-) Het kan idd tot het mislopen van miljoen leiden of juist niet. Het bekende zijden draadje waar je soms aan bungelt. Met de Boer en zijn staf de afgelopen jaren als rode (zijden) draad.

Ik hoop dat Overmars en de nieuwe hoofdcoach komend seizoen eindelijk van de RvC het fiat krijgen om een echt te investeren in de selectie met één of twee gerichte wat duurdere klassespelers die het elftal een impuls kunnen geven in kwaliteit.

Goedkoop is weer niet altijd duurkoop gebleken. Hopelijk ziet de RvC nu ook in dat ze uiteindelijk miljoenen kunnen mislopen door te vertikken soms een uitzondering te maken met een paar extra miljoentjes voor een echte versterking.

Met een wat duurdere ervaren middenvelder of verdediger, die het klappen van de zweep van een kampioenswedstrijd kende en een extra (sub)topspits had Ajax de wedstrijd in Doetinchem waarschijnlijk niet uit handen gegeven. Al ben ik nu misschien zelf ook wat opportunistisch....

18 mei 2016 om 11:01

Ik zelf vind die gedachte helemaal niet opportunistisch, ik ben namelijk van mening dat het in kampioenswedstrijden toch vaak aankomt op ervaring en zoals jij al zegt spelers die het klappen van de zweep kennen. Die toch net wat beter met de druk kunnen omgaan en misschien kwalitatief niet meer de besten zijn maar op zulke momenten door ervaring wel het team op sleeptouw kunnen nemen.. Maar goed zulke ervaren spelers zullen ook vaak de wat duurdere spelers zijn.. helaas..

18 mei 2016 om 08:43

@jvb83

Spelers als Gudelj, Cillessen, Younes, Milik zijn toch ook echte versterkingen gebleken?

18 mei 2016 om 09:12

Versterkingen voor de Eredivisie? Ja. Voor Europa duidelijk nog niet gebleken.

18 mei 2016 om 09:12

Op Cillenssen na dan.

18 mei 2016 om 09:56

Precies!
In de laatste jaren zijn er te veel aankopen gedaan die niet een gewenst niveau hebben gehaald. (ook voor de Ed);
- vd Hoorn (wel gespeeld, maar is toch niet wat Ajax moet willen)
- Duarte
- Zivkovic
- Viergever (wel gespeeld, maar is toch niet wat Ajax moet willen)
- Zimling
- Sinkgraven
- Heitinga
- Dijks (persoonlijk vind ik het niet wat. Voor de ED kan het wel)

18 mei 2016 om 10:17

@040vaart

PSV bakte er voor dit seizoen toch ook niets van in Europa met diezelfde Guardado en de Jong? Die (b)leken in het seizoen hiervoor ook geen versterking in de Europese wedstrijden die ze speelden. Dit jaar speelde PSV uitstekend in Europa, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Het lijkt me te vroeg om Gudelj, Younes of Milik al af te schrijven als 'europese' versterkingen.
De tijd zal het leren.

18 mei 2016 om 10:32

@jvb83

Leuk je lijstje, maar ook selectief.

- Van der Hoorn doet het na een lange voor hem onzekere rol als reserve gewoon prima en groeit nog steeds zichtbaar
- Duarte heeft niet gebracht wat met op dat moment in Nederland in hem zag en was in principe een breedteaankoop
- Zivkovic heeft veel moeite zich op allerlei vlakken, sociaal en voetbal tactisch en technisch, aan te passen en is nog altijd een talent met potentie
- Viergever is een hele nuttige en degelijke verdediger, die er staat als je hem nodig hebt
- Zimling was geen aankoop, een gokje, kostte als huurling nauwelijks wat en is op aanraden van Morten Olsen voor de breedte gehaald
- Sinkgraven heeft van het lopende jaar dat hij Ajacied de helft van de tijd gesukkeld met blessures, speelde in het begin alles en is nog steeds een bovengemiddeld talent waar nog rek inzit
- Heitinga was een gok, bleek nutteloos, te versleten.
- Dijks is een versterking op links, het kwartje is gevallen, is voor een verdediger nog jong en gaat nog stappen maken.

Al met al niet zo beroerd zoals jij doet voorkomen al respecteer ik je mening. Daarnaast valt er van elke club een lijstje te maken, ook van je eigen club Twente, of Psv.

Op dit moment vind ik niet dat ajax er thuis hoor.
Ze zitten echt met het beleid. Ja eigen jeugd zeker belangrijk en moeten ze mee doorgaan. Echter moeten zal ajax echt moeten gaan investeren in elke linie. Ze zullen spelers als quordado moeten gaan halen willen ze de vooronnde gaan overleven en structueel weer ronde meedraaien in de cl.

Het kan gewoon niet met dit beleid maar dat heeft het de afgelopen jaren wel bewezen denk. Voor de eredivisie prima voor europa niet en dat is net waar ajax de volgende stap wil maken

Op dit moment horen ze er zeker niet thuis zeker niet als je het afgelopen jaar bekijkt uitgeschakeld worden in de Europa league door tweede en derde rangs clubs , hoe durf je dan te zeggen dat je in de CL thuishoort , als je nu 2/3 routiniers zou aantrekken die wat toevoegen dan zou het misschien kunnen maar met deze selectie zeker niet .

Wanneer wordt er geloot en wanneer wordt er gespeeld?

Gezien de prestaties van de afgelopen jaren horen we zeker niet thuis in de CL. Dus ik begrijp deze opmerking van van der Sar niet. En ik zie ook niet helemaal hoe wij door de voorronde moeten komen als wij afgelopen seizoenen al moeite hadden met 2 à 3 niveaus lager op Europees niveau.

Laat in de voorrondes maar zien dan dat je er thuis hoort. Als je die niet weet te winnen, hoor je ook gewoon niet in de cl.

Elke keer ben ik weer verbaasd over dit soort teksten uit de Ajax hoek. De afgelopen 6 jaar is Ajax vier keer geplaatst voor de CL en telkens werd niet overwinterd. Als er doorstroming naar de EL volgde volgde ook daar de uitschakeling al snel. De afgelopen twee jaar was een drama op EL niveau met snelle uitschakeling dus hoe kom je er dan bij dat je op CL niveau thuishoort? Met een veredeld A team met kabouters als Younes, Serrero. Sinkgraven en noem maar op, kom je fysiek op alle fronten tekort voor dat niveau. Waar komt in hemelsnaam dat gebrek aan realisme vandaan? Moeten er weer seizoenskaarten verkocht worden of zo?

Dat kan maar dan moet je nu gaan handelen op de transfermarkt en niet pas na het ek als je belangrijkste spelers worden weggekocht kijk naar Bayern die handelen nu al
Als je er vanuit mag gaan dat elgazi millik schöne en misschien zelfs wel Bazoer of klaassen en ws veldman moet je nu handelen

Nou daar we al. Eerst was het: "WE GAAN TWEE KANONNEN HALEN JOHH!" en nu "en waar mogelijk een versterking". Het heeft er weer alle schijn van dat spelers zoals Cilissen en Veltman straks de deur uit wandelen en we er een sana/sanogo er voor terug krijgen.

18 mei 2016 om 08:57

Ik vind eigenlijk dat zo'n uitspraak over het halen van "twee kanonnen" best wel verplichtingen met zich meebrengt, desondanks het vage begrip kanonnen. Als er komende zomer nou geen echte, aansprekende versterking komt, vind ik dat Overmars bijzonder ongeloofwaardig is, voor zover dat niet het geval was. In de politiek of in het zakenleven wordt keihard afgerekend met personen die niet uitspraken niet waarmaken. Ben benieuwd hoeveel draagvlak de directie heeft mocht men weer een modderfiguur slaan komende zomer.

Dat kun je dan wel denken, de realiteit is simpelweg anders. Ajax is alleen nog een historische naam in Europa, op voetballend gebied niet meer.

Ajax had dit 5 jaar geleden meer moeten beseffen. Meer verantwoorde uitgaven moeten doen ipv op het geld zitten. Nu hebben ze PSV als concurrent in de kaartt gespeeld. Zij zijn nu voor het 2e jaar achtereen kampioen en dus CL en dus de miljoenen, die ze wel durven uit te geven.

Want je leest het goed; Van der Sar zegt: 'we moeten proberen om de sterkhouders te houden en met waar mogelijk een versterking'.
Dus niet, we gáán ons versterken; we willen sowieso kampioen worden en zeker CL spelen.

Ajax zal vol in moeten zetten op een spits, een vleugelspeler en een linksbenige verdediger. En dan denk ik aan Huntelaar - Larsson - Emanuelson.

Voor het nederlands voetbal was het beter geweest als ajax 1 werd en psv 2 want psv gaat zeker door en frank de boer heeft met de middelen het netjes gedaan want was niet altijd oogstrelend voetbal maar zolang marc netto zijn knip niet open trekt om 1 a 2 spelers te halen met ervaring krijg je hetzelfde effect als de afgelopen jaren want met soelers die net uit de luiers komen win je de oorlog niet mee, psv durft en doet dit tenminste wel en kijk wat ze gepresteerd hebben, ja ajax houdt de supporters lekker door te vermelden we halen e to, vd vaart, die Portugeze spits cardozo, huntelaar etc ben benieuwd of ze echt is gaan kopen en zo ja wie

18 mei 2016 om 08:48

De realiteit is dat PSV kampioen zijn geworden. Als telt niet. Trouwens Overmars wilde het laatste jaar wel o.a nog een spits kopen, maar de directie gaf hem het geld niet dus ook Marc 'Netto' is niet per se de boeman.

18 mei 2016 om 08:57

Het aankopen van spelers van Overmars lap ik aan m'n laars....

Ze gaan kijken voor Kadlec en ze komen uit bij Younes. Toevallig is dat een toevalstreffer.
Ze willen een spits hebben en komen dan met de huur van Sanogo.
Vorig jaar in de winterstop werd Sinkgraven gehaald voor 7½ miljoen, terwijl die speler niet eens nodig was. Die jongen heeft nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld.

Kortom intensief en gedegen scouten is er niet bij. Toeval en paniek zijn vaak leidinggevend voor de versterkingen van het 1e elftal.

18 mei 2016 om 09:00

O07 zeg alleen dat het beter was geweest voor het nederlands voetbal, heitinga bv leuke voetballer en ras ajacied maar hoe kun je in godsnaam een verdediger halen die ze been niet kan strekken en als ik het goed heb een miljoen per jaar, duik de markt op in bv zuid amerika daar lopen bikkels van verdedigers rond maar nee hoor laat die 110 maar lekker op de bank staan en hopen hopen dat we door komen

18 mei 2016 om 11:07

@ Nufc_u2

Helemaal mee eens, in korte bewoordingen waaraan het schort al die tijd.
Onmachtige scouting of een technisch hart wat niks met de goede scouting doet...

En dan kopen ze eens een speler (sinkgraven) blijkt dat je die helemaal niet nodig had idd.

Ajax moet volwassen worden en niet blijven dromen in Utopische nachtmerries.

18 mei 2016 om 12:15

de RVC wilde dat niet omdat Overmars geen duidelijke versterkingen had gekocht van de vele miljoenen...want hij heeft echt wel veel geld uitgegeven in zijn periode, maar nog steeds geen klapper gemaakt.

18 mei 2016 om 11:42

PSV zou zeker doorgaan? Zo zeker is dat allemaal niet.

Ja Edwin dat mag je wel vinden, maar dan zou de club af en toe zich ook beter moeten versterken. Je kan het niet meer alleen redden met eigen jeugd. De mensen die hun handen op de knip houden zijn niet realistisch. Ik verwacht geen spelers voor twintig miljoen euro, maar ook geen Sanogo, een Heitinga die op is of een 'koopje' als Zimling. Milik en Younes waren goede aankopen, maar het was niet genoeg. Het spijt me om te zeggen, het doet veel pijn, maar het beleid in Eindhoven heeft PSV de laatste twee jaar erg goed gedaan. Wij hebben die extra stap niet kunnen maken. Daar moet nu over gesproken worden en niet over het feit dat 'wij in de CL horen'. Dat is prietpraat voor de bühne.

Ik vind helemaal niet dat Ajax in de CL thuis hoort. Vaak waardeloos gespeeld, weinig teamspirit, kansloos in de Europa League. Nee zie niet in waarom Ajax nou echt een goede vertegenwoordiger voor de CL is namens Nederland.

Als je kijkt naar de Uefa ranglijst dan staat Ajax wel ongeveer waar het thuishoort denk ik. Ajax staat 30ste en PSV 33ste. Als ze echt stappen willen maken, moeten ze de subtop van de grote landen inhalen. Dat betekent dat ze zich allebei best mogen focussen op de CL, maar als ze onverhoopt in de EL komen ze wel gewoon hun stinkende best moeten doen en dit niet als een veredeld B-toernooi moeten zien. Dan kunnen ze clubs als Valencia en dergelijke echt wel voorbij.

18 mei 2016 om 10:41

Mwah, de subtop van grote landen op de coëfficiëntenlijst inhalen is niet echt een graadmeter. In landen als Engeland en Duitsland wisselen de deelnemers aan de Europa League eigenlijk wel jaarlijks. Dat betekent dat die subtoppers met regelmaat een jaar geen Europees spelen terwijl Ajax en PSV in principe ieder jaar wel punten kunnen pakken.

Zo staan Ajax en PSV momenteel boven clubs als Wolfsburg en Liverpool. Wat zegt dat nou helemaal? Niets, aangezien beide clubs in meerdere seizoenen geen punten hebben kunnen pakken. Toch staan ze maar net onder onze clubs op de ranglijst.

Begin volgend seizoen vallen de punten van 11/12 weg, waardoor zowel Ajax (14.720) en PSV (18.720) veel punten kwijtraken. Even simpel bekeken worden ze dan ingehaald door clubs als Dnipro, Liverpool, Wolfsburg, Galatasaray, Fiorentina terwijl het aanzienlijke gat met clubs als Fenerbace, Sparta Praag, Rubin Kazan, Malaga grotendeels verdampt.

Als ze Valencia straks inhalen dan zegt het toch niets als je weet dat Valencia slechts in 3 van de 5 tellende seizoenen punten heeft kunnen halen?

18 mei 2016 om 12:39

Vreemde redenatie. Dus als een team geen Europees voetbal haalt zegt dat niets over zijn kwaliteiten?
Wat ik vooral wil aangeven is dat Ajax en PSV de Europa League ook serieus moeten nemen.

18 mei 2016 om 14:07

Ik stel niet dat het niet wat zegt over de kwaliteiten van de ploeg, maar geef aan dat je er geen conclusies uit kan trekken in vergelijk met de kwaliteiten van Ajax of Psv.

Dat Valencia zich, in een veel sterkere competitie met veel sterkere concurrentie, niet weet te plaatsen voor Europees voetbal wil toch niet zeggen dat onze clubs dichterbij de Europese subtop zijn gekropen?
In plaats van Valencia deed Villareal mee, dat 2 seizoenen afwezig was geweest in Europa. Villareal haalde respectievelijk 16.042 en 27.671 punten en staat daarmee alweer boven Ajax en Psv.

Je kruipt pas richting de Europese subtop als je zelf structureel jaarlijks een puntenaantal pakt wat ergens rond gemiddeld 12.500 a 15.000 ligt.

Als je toch op basis van de positie op de ranglijst wilt gaan kijken dan moet je vergelijken met ploegen die er zelf ook structureel bij zijn. Dan kom je op clubs als Dinamo Kiev, Leverkusen, Tottenham, Olympiacos of Basel. Dan zie je dat die ploegen gemiddeld het eerder genoemde puntenaantal weten te behalen of daar zoals Basel zelfs een stukje boven zitten.

Dat zegt natuurlijk veel meer dan het eventueel inhalen van Valencia dat, zoals gezegd, slechts in 3 van de 5 tellende seizoenen mee heeft gedaan.

Van de sar leeft ook nog steeds in de pre historie. Hoe komt hij er nou bij dat Ajax in de CL thuis hoort.
Daar hebben ze al jaren niets gepresteerd. Voorrondes wordt je door "amateur"clubs uitgeschakeld.
Geeft alleen maar aan waar Ajax daadwerkelijk Europees staat.

Die enkele Europese gewonnen wedstrijd daar gelaten.

Als je geen Echte versterkingen haalt dan is er Europees niets te halen en zelfs in de landelijke competitie ga je het afleggen tegen Psv.

En als je je kampioenswedstrijd bij De Graafschap niet eens kan winnen verdien je het niet eens om naar de CL te gaan

En wie is weer de Sjaak van dit beleid?

18 mei 2016 om 12:17

Wij....helaas.

De knvb zou prestaties in de Europa League moeten bevorderen door geld uit te keren bij behaalde punten. Zo neemt een club als Ajax het misschien meer serieus en is het op langere termijn bevorderend voor het Nederlands voetbal. In de Europa League laten we veel te veel liggen, voornamelijk omdat energie steken in het kampioenschap veel meer oplevert. Deze kloof moet verkleind worden en de Uefa gaat dat niet doen.

18 mei 2016 om 10:51

Met alle respect, maar dit is toch echt een stompzinnig plan.
Het is totaal niet aan de bond om nog maar even extra geld te gaan beloven aan clubs die Europa in mogen.

Ajax laat het niet al jaren liggen omdat ze het 'niet serieus nemen'. Ze hebben gewoon een structureel gebrek aan kwaliteit en zijn te naïef en niet volwassen genoeg in Europees verband. Dat geldt eigenlijk net zo voor de overige clubs, met als enige uitzondering AZ en dit seizoen ook Psv.

De clubs moeten bij zichzelf ten rade gaan en voor zichzelf zorgen. Daar hoort absoluut geen bonus van de Knvb bij te hoeven komen kijken.

18 mei 2016 om 12:22

Clubs moeten de EL altijd serieus nemen...het is weliswaar geen CL, maar als je ver komt verdien je gewoon goed geld hoor.
De winnaar harkt volgens mij iets van totaal 20 miljoen binnen(dus groepsfase, knockout-finale+winstpremie)
Je kan met de reguliere wedstrijden 15 miljoen verdienen en dat is ex marketingpool + omzet kaartverkoop.
(bron bedragen VI 2015)

Misschien heeft van der Sar - die in alles niets heeft van wat een directeur moet hebben -
het voorbije seizoen zitten slapen tijdens de wedstrijden van Ajax (wat vrij normaal
schijnt te zijn), toch zal hij wel iets hebben meegekregen van de belabberde,
ondermaatse resultaten in zowel voorronde CL en EL, om maar te zwijgen over het
desastreuze verlies de laatste wedstrijd uit tegen De Graafschap, die allesbepalend
was voor het komende seizoen. Als hij werkelijk meent met de huidige selectie de
voorronde(n) CL door te komen, is dat meer gebaseerd op dat de wens de vader van
de gedachte is, in plaats van enige vorm van realiteitszin. De huidige selectie moet op
4/5 plaatsen structureel worden versterkt.wil je maar enige kans maken op CL voetbal,
En dan nog is niets gegarandeerd. Maar ja, investeren in kwaliteit is bij Ajax net als
vloeken in de kerk. Liever zwarte cijfers - met b.v. verkoop van Milik. Lekker toch?

Ik denk dat als Ajax dit jaar nog iets wil betekenen in Europa dan moeten ze Co adriaans terug halen. Ik weet niet in welke mate dit gaat lukken maar in de cl heb je alleen een top trainer nodig die begrijp wat er van je gevraagd word.

18 mei 2016 om 10:53

Nou met Co kom je ook niet ver. Die man kon bij Twente niet eens de donkere jongens bij naam noemen. Dat betuigt van weinig respect, net of iedere Nederlander er het zelfde uitziet. Co is totaal geen oplossing, van Gaal daarin tegen wel.

18 mei 2016 om 11:58

Helaas niet haalbaar. Adriaanse heeft al aangegeven niet beschikbaar te zijn.

Als Ajax thuishoort in de champions league, dan horen ze ook door de voor rondes te komen....
Anders heb je er niks te zoeken.

Hou toch eens op met dat vergelijken met Psv. Die hebben een keer een mazzeltje gehad dat ze in pot 1 terecht waren gekomen waardoor er een gunstige loting uitkwam. Volgend jaar zal Psv in een andere pot terecht komen en dan zul je zien dat ook Psv de poulefase niet meer gaat overleven.

Van der sar en Overmars zijn de twee boegbeelden van de oorwormen in de Ajax directie. Ik heb ze nog nooit een zinnig beleid zien voeren. Waarschijnlijk omdat ze ongeschikt zijn voor hun functies. Ze hadden beter keeperstrainer en aanvalstrainer kunnen worden.

Op grond waarvan hoort Ajax dan in de CL thuis? Op grond van de Europese resultaten van de laatste jaren horen ze gewoon in de EL thuis

Nou, wij vinden helemaal niet allemaal dat ajax in de CL thuis hoort. Dat hebben ze nml zelf laten zien. Hopelijk pakken ze komend seizoen wel wat punten in de EL...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren