Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt in blessuretijd mokerslag van Roda JC

Laatste update:

Voor het eerst dit seizoen raakte Ajax de koppositie van de Eredivisie kwijt aan PSV, dat zaterdag met 4-2 wist te winnen van hekkensluiter De Graafschap. Voor de Amsterdammers was het zondag dus zaak om de koppositie te heroveren en wel middels een overwinning bij Roda JC Kerkrade. Dat lukte niet. Ajax speelde een verschrikkelijke tweede helft en kreeg diep in de blessuretijd een rechtse directe op de kin: 2-2. De koppositie blijft daardoor in Eindhoven.

/

Eerder dit seizoen rekende Ajax in de Amsterdam ArenA met 6-0 af met Roda JC, waardoor Roda-coach Darije Kalezic extra zekerheid had ingebouwd op het middenrif. Hicham Faik moest op de reservebank plaatsnemen en Roda JC speelde met twee controleurs voor de defensie, maar zij konden niet voorkomen dat de bezoekers na een klein halfuur spelen in twee minuten tijd uitliepen naar 0-2. Arek Milik opende het bal door bij de eerste paal binnen te koppen uit een hoekschop, de als centrumspits opgestelde Anwar El Ghazi schoot de bal in de hoek voor de tweede Amsterdamse treffer.

Roda JC was niet uit het veld geslagen. De ploeg van Kalezic richtte zich op en kwam via spits Rydell Poepon direct terug in de wedstrijd: Poepon kroop voor zijn man en schoot binnen (1-2). De Limburgers drukten door en kwamen bijna op gelijke hoogte, ware het niet dat Daley Sinkgraven redding bracht op de lijn.

/

Ajax had weliswaar veel balbezit, maar kon verder weinig gevaar stichten richting het doel van de thuisclub. Dat was ook na de onderbreking zo. De Amsterdammers probeerden te controleren en lieten Roda JC Kerkrade zoeken naar openingen. De Limburgers roken aan een punt en gingen steeds nadrukkelijker op zoek naar een doelpunt. De Koempels kregen kleine kansjes: zo schoot Arjan Swinkels over en kreeg Tom Van Hyfte oog in oog met Jasper Cillessen zijn teen niet tegen de bal.

Niet voor het eerst dit seizoen speelde Ajax een tweede helft van bedenkelijk niveau. De Amsterdammers stichtten nauwelijks gevaar; alleen Viktor Fischer kreeg tien minuten voor tijd een kansje bij een vrije trap van Nemanja Gudelj. De aanvaller handelde niet snel genoeg om af te kunnen drukken. In de slotfase kwam Ajax nauwelijks van eigen helft af. Roda JC zette voor de laatste keer aan en Poepon schoot de bal in het zijnet. Diep in de blessuretijd was het alsnog raak: goudhaantje en invaller Maeckey Ngombo werkte de bal binnen voor de 2-2.

Denk je dat Ajax de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan krijg je de deksel op je neus en volledig terecht hier na deze wedstrijd
Frank dit werkt niet. Stap af van het Ajax spel en ga 4-4-2 spelen. Er komt veel te weinig uit het middenveld. Kan je altijd nog schakelen naar 4-3-3 als er veel ruimte ligt achter de verdediging.

4-4-2 met Milik en El ghazi in de spitsen. Klaassen Als inlopende 10, Bazoer en Sinkgraven die de zijkanten bespelen en Gudelj als verdedigende Middenvelder. Leuk een speler als Younes of Fischer maar totaal geen Redement. Spelers met Redement zijn Milik en El Ghazi maar dan moeten ze wel de kans en ruimte krijgen.

Als Ajax zo blijft spelen als ze nu doen zie ik ze het kampioenschap nog verspelen. Het is gewoon niet goed genoeg. Zet de spelers op scherp Frank.

31 januari 2016 om 14:25

Amen. Niks aan toe te voegen, behalvr dat het never nooit niet gebeurd, iets met ajax filosofie.

31 januari 2016 om 15:02

@100%ajax
Meestal is het anders om dat Ajax scoort in blessure tijd .
Al moet ik wel bekennen dat het dit seizoen wel minder is voor gekomen.

31 januari 2016 om 15:42

Wat Frank nu doet heeft niets met Ajax voetbal te maken. Er zit geen enkele lijn of positiespel in. Elke keer zegt hij weer dat Ajax opportunistischer moet spelen.

Dit gebrek aan visie bij Nederlandse coaches en bij het Nederlandse publiek is de doodslag voor het Nederlands voetbal.

31 januari 2016 om 17:04

Ik sluit me volledig bij jouw verhaal aan!

Ajax heeft echt wel goede spelers in de selectie, maar hun kwaliteiten komen gewoon niet tot uiting. Met een paar aankopen kan dat hele saaie spel omgezet worden in aanvallend en attractief voetbal.

Bijvoorbeeld:
Cillessen
Tete - Letchert - Riedewald - Dijks
Bazoer - Gudlj - Klaassen
Ziyech - el azzouzi/milik - younes/el ghazi

31 januari 2016 om 14:26

Wat wil je met deze matige selectie op wat leuke talenten na. Dit is de realiteit van Nederland en Ajax. We zijn een slaven club geworden voor de top van Europa. We spelen wedstrijden om spelers te verkopen. Straks raken we Bazoer, Klaassen of wie dan ook kwijt. Daarvoor worden we weer financieel gezond.

31 januari 2016 om 14:38

Ajaxnr

Het gaat je nooit lukken om talenten als Bazoer en in mindere maten Klaassen (is al wat ouder) voor altijd bij Ajax te houden, maar neem van mij aan als Ajax het salaris plafond verhogen en deze jongens een salaris van 2 miljoen aanbieden dat je ze zeker een paar jaartjes langer vast kunt houden.

Ik snap dat hele salaris plafond niet. Zag laatst in een zo een foto special iets over de salarissen in de Serie A, en daar zijn der genoeg spelers die gewoon een miljoen of 2 verdienen en met kop en schouders er boven uit zouden steken ide eredivisie. Dus dan denk ik ipv dat je een Sinkgraven en een vdHoorn haalt gooi het salaris plafond lekker omhoog.

Als je ziet dat spelers de woestijn in trekken wat ook een mickey mouse league is, waarom zouden ze dan niet in de eredivisie willen spelen. Zolang je ze maar genoeg betaald.

31 januari 2016 om 14:51

Dat plafond omhoog gooien lijkt mij geen verstandig idee. Als je jaren krijgt zonder kampioenschap/cl, dan zijn de salarissen een flinke lastenpost, aangezien er dan minder binnenkomt. Probeer dan maar eens een speler met een salaris van 2 miljoen te verkopen. Dat probleem heeft de traditionele top 3 al ondervonden.. Vandaar dat dat niet meer gebeurd.

31 januari 2016 om 15:01

Als je jaren zonder kampioenschap of CL zit is dat gewoon een wan prestatie. Je moet presteren als je het plafond omhoog gooit, maar Ajax is toch de grootste club van nederland?Als Ajax het plafond niet omhoog wilt gooien omdat ze bang zijn dat ze dan geen kampioen worden is dat heel zielig. Elke speler word duurder en kleine clubs kunnen meer salaris betalen, en dan voert ajax een plafond in van 1 miljoen. Dan wil je in mijn ogen niet meer aan sluiten bij de europeese (sub)top.

31 januari 2016 om 15:04

Ben ik niet met je eens. Als je magere jaren hebt kun je altijd nog verkopen. Met een transferbedrag van bijv Sinkgraven had je 3/4 dragende spelers minimaal een extra jaar aan je kunnen binden. Als zulke spelers nog een extra jaar kunnen blijven worden ze nóg meer waard.. Het is maar welke opvatting je hanteert. Als spelers zijn en weten dat ze zich bij Ajax op termijn op kunnen werken tot een salaris van zeg 1,5 miljoen zullen ze ook op jonge leeftijd minder snel elders hun heil zoeken. Theorieën theorieën, maar dit is de mijne..

31 januari 2016 om 14:27

Volgens mij ligt het probleem bij Ajax niet aan het systeem, maar aan de spelopvatting. Het is heel veilig allemaal. Veel te veel op de organisatie gericht. Daardoor krijgen ze weinig tegengoals, maar er gebeurt ook heel weinig.

31 januari 2016 om 14:29

@feye88

Volgens mij moeten we gewoon afscheid nemen van de gehele selectie en de hele club. Lekker overnieuw beginnen en kappen met 4-3-3 wat een belachelijk saai spel systeem is dat. Dat is alleen leuk met spelers als Cruijff, Van Basten, Seedorf, Overmars, Bergkampjes enzo.

31 januari 2016 om 14:30

Feye88 jij slaat de spijker op de kop! Niks met het systeem te maken, maar alles met de opvatting!

31 januari 2016 om 14:32

@ajaxnr

Ik ben er als voetballiefhebber niet rouwig om als De Boer weggaat. Hij is echt een verdediger qua spelopvatting. Ik denk dat je met 4-3-3 best leuk kan spelen, maar dan moet je wel durven wisselen van positie en veel doorbewegen. Ajax staat vaak stil en valt aan in voorspelbare aanvalspatronen. Weinig diepte in het spel. Weinig voorzetten. Altijd aanspelen op de rand van de 16 en dan balletje terug omdat je er niet doorkomt.

31 januari 2016 om 14:37

Feye88, precies. Blij dat deze wedstrijd gemist heb achteraf, kan me voorstellen hoe frustrerend het was.

31 januari 2016 om 14:44

Wees inderdaad maar blij, want het was echt zeer dramatisch. Roda verdient gewoon dit gelijkspel en dat zeg ik mijn pijn in m'n hart. Wat Feye88 zegt, dat zeg ik ook al tijden. Er is te weinig beweging, te weinig combinaties, te weinig creativiteit en er worden simpelweg te weinig risico's genomen. We zien met zijn allen al twee jaar het resultaat hiervan, maar toch blijft Frank volhouden en ons beloftes maken dat het spel zal verbeteren. Sterker nog, het spel verslechterd juist. Ik ben echt helemaal klaar met Frank. Ik heb hem heel lang verdedigd, maar dit kan echt niet langer zo.

31 januari 2016 om 14:45

Gelukkig zeg jij wat ik als Ajacied al jaren roep. Volgens bepaalde andere mede-Ajacieden ben ik te kritisch enzo, maar het enige wat ik juist wil is aanvallend spel zien. We zijn de afgelopen jaren kampioen geworden, nu is het tijd om aan het spel te werken zou je zeggen. Maar De Boer praat altijd over de geparkeerde bus, maar hanteert zelf een tractor om om die bus heen te rijden.
Aan wie zal het dan liggen? Daarnaast, als een team hoog druk zet tegen Pec zwolle, Red Bull, Vitesse en vele anderen, is het ook niet goed.

31 januari 2016 om 14:49

Inderdaad #feye88, het is inderdaad de spelopvatting. Als je balverlies lijdt dan wordt je ongeveer gekielhaald door FDB dus de spelers durven geen enkel risico meer te nemen.
Het gaat fantastisch met Ajax, aantrekkelijk spel, doelpunten rijgen zich aaneen, aanval na aanval komt op de tegenstander af die niet weet waar ze kijken moeten, de Arena zit elke wedstrijd tjokvol omdat het publiek weet dat het weer een fantastische wedstrijd gaat zien, er zit zoveel kwaliteit in de selectie dat waarschijnlijk 5-6 man bij Europese topclubs terecht komen wat trouwens niet erg is omdat we een fantastische scouting en opleiding hebben waardoor er meteen opvolgers zijn die er gelijk staan.... Pfff ik loop nu al een jaar of 2 te verkondigen dat het slecht gaat op bestuurlijk en technisch vlak en dat het spel al heel lang niet om aan te gluren is. Enige houvast die de pro-supporters van FDB en het zogn. technisch hart nog hadden is dat Ajax eerste stond. Nou, dat is dus nu ook klaar. Het spel was vandaag weer dramatisch en het team en coach stonden er bij en keken er naar. Wat een kansloos gebeuren zeg!! Maar geen nood mede ajax-supporters; volgens trouwe aanhangers en leden hier op deze voetbalsite met een totaal groen vlakje komt het allemaal goed en zien we binnenkort inderdaad fantastisch spel en worden we alsnog kampioen...

31 januari 2016 om 14:27

Hoe zo 4-4-2, zodat meer balletjes breed worden gegeven? Het ontbreekt denk ik gewoon aan snelheid voorin en iemand met een steekpass vanuit het middenveld.
Sinkgraven is te slecht. Hij moet er echt niet meer in met zijn K3 lichaam.
Bazoer zweeft ook gewoon. Werkt verdedigend amper en wilt te vaak tricks doen met de bal.
Klaassen niet fit, Milik matig en onze vleugels voegen alleen balverlies toe.
Verschrikkelijk!!!!

31 januari 2016 om 14:31

Fisher exit. Sinkgraven exit. Milik exit. De boer!! EXIT!!!!

31 januari 2016 om 14:31

Met 442 omdat je vleugels toch niks kunnen. Spelen zo met een of twee man minder. Milik wordt daar nu uit armoede geposteerd, maar dat betekent al dat je gewoon 442 moet spelen. Kan Milik ook veel beter, en dan El Ghazi eromheen.

31 januari 2016 om 14:35

We moeten juist gewoon met echte vleugels spelen. 4-4-2- met deze trage hap. Zitten jullie daar echt op te wachten? Milik speelt gewoon matig dat zal denk ik niet veranderen. Verliest veel ballen en maakt amper ruimte voor zichzelf. Gebruikt zijn lichaam niet eens goed. De enige aanvaller die vandaag bij de selectie zat en wat heeft is El Ghazi. De rest is gewoon te min.

31 januari 2016 om 14:40

Maar we hebben niemand voor op die vleugels. Younes, Fischer, Ghazi, Schone, allemaal niks op de vleugels om verschillende redenen. En om dan maar met Cerny te spelen is ook weer zoiets.

Ghazi is in de spits gewoon lekker. Milik was vandaag matig ja, en is uit vorm.

31 januari 2016 om 14:48

Kortom er moet geïnvesteerd worden in een echte vleugel ipv al deze verkapte middenvelders. Ben die trage hap gewoon zat.

31 januari 2016 om 14:49

Leidsehood. 'Om dan maar met Cerni te gaan spelen is ook weer zoiet.' Die snap ik niet, als die jongen de beste vleugelspeler is kan je er toch prima mee gaan spelen?

31 januari 2016 om 14:53

Nee, je moet niet een 18 jarige jongen gaan inbrengen in het eerste als oplossing voor wat daar allemaal mis gaat. Je moet zo iemand inbrengen in een team wat draait. Het draait voor geen meter en een 18 jarige speler gaat daar geen verandering in brengen. Daarnaast, stel je zet Cerny op de vleugel, wie zet je dan nog op de vleugel? Kortom: zonder vleugels gaan spelen. Eventueel 1 middenvelder opstellen (zoals Cerny) die naar de vleugel kan trekken.

31 januari 2016 om 14:54

Titel Exit! !!!

31 januari 2016 om 15:25

@lee112 & Leidsehood
Frank de Boer weet volgens mij het belang niet van een gebalanceerd middenveld. Dat en het spelen zonder echt buitenspelers wordt gemist op dit moment. Zoals ik beneden ook al aangaf in een andere reactie, de onbetwiste drie basisklanten op het middenveld zijn Bazoer, Gudelj en Klaassen, maar dit zijn drie dezelfde type spelers. Alle drie zijn dit box-to-box spelers en voegen creatief weinig toe aan het spel, maar compenseren dit met veel meters maken, fysieke kracht en verrichten veel werk. De speler op het middenveld die echt gemist wordt is een speler met flair, inzicht, een goede steekpass en iemand die risico's durft te nemen. Juist deze spelers hebben we wel lopen, maar de Boer is gewoon te laf om deze spelers op te stellen. Nouri en van de Beek kunnen hebben dit beiden. Dat excuus dat Nouri fysiek nog niet klaar is vind ik echt bullshit. Tegen HSV zag je ook dat hij het aankon (al was dat natuurlijk maar 1 helft).

Daarnaast het gemis van echte buitenspelers. Cerny is de enige in de selectie die geknipt is voor deze rol, maar de Boer is wederom te laf om deze jongen meer minuten te geven. Iedereen kon zien dat er meer actie kwam zodra hij het veld betrad. De enige andere die geknipt is, is Vince Gino Dekker, maar die speelt pas in de A1. Dus dat gaat nog wel even duren voordat we hem in het eerste zien.

Mochten we eindelijk eens spelen met echte buitenspelers en een echte nummer 10, dan heb je ook meer aan een spits als Milik, die het moet hebben van aanvoer van het middenveld en de zijkanten. Geen enkele spits zou renderen in het huidige systeem, tenzij je een spits kan vinden die echt compleet is. Die hebben we niet in de jeugd rondlopen en die is ook niet te halen, die zijn immers onbetaalbaar.

Dit terzijde, zie je ook dat de spelers nauwelijks in beweging zijn. Er is geen flair, er wordt gespeeld zonder risico's, er wordt gespeeld op balbezit, maar er is geen creativiteit om gevaarlijk te worden, geen combinaties, geen een-tweetjes en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Er wordt simpelweg veel en veel te veel gemist op dit moment. Het enige goede dat ik kan aankaarten is dat onze verdediging er beter voor staat dan voorgaande jaren. Daar zal het dan ook bij blijven.

Ook is het heel opvallend dat er voornamelijk verdedigend talent doorbreekt in het eerste, daar waar aanvallend talent gemist wordt (El Ghazi en Cerny als enige twee). Frank de Boer en Jaap Stam waren beiden verdedigers en zowel jong Ajax als Ajax 1 spelen beiden Ajax onwaardig. Of dit toeval is weet ik niet, maar toch zeer opvallend te noemen.

Frank en Marc zijn medeverantwoordelijk voor de spelers die we op dit moment in de selectie hebben lopen en het systeem waarin gespeeld wordt op dit moment. Ik ben echt de hoop en het geloof verloren, dat Frank dit alles nog op de rails gaat krijgen. Het zal mij echt zeer verbazen als dit wel zou gebeuren..

31 januari 2016 om 14:30

Misschien ook eens tijd voor Nouri, zal kwalitatief het niveau nog niet aan kunnen maar hij heeft in elk geval de flair en brille om in zo'n wedstrijd iets te forceren.

31 januari 2016 om 14:53

Helaas zal Nouri na een aantal wedstrijden verzanden in de middelmatigheid van het elftal, zoals met vele anderen gebeurden. Onder de Boer verliezen de meeste debutanten hun flair en durf .

31 januari 2016 om 14:58

En dat kan je De Boer verwijten, maar tegelijkertijd zijn dat de eigenschappen die dit Ajax mist. Als je dan de situatie nu wilt veranderen moet je naar mijn idee flair en durf toevoegen, en dan zit je bij Nouri.

31 januari 2016 om 15:20

Ik begrijp je punt en ik ben het er mee eens, maar wat ik bedoel is dat je op korte termijn effect ermee zal sorteren. Op de lange termijn wordt Nouri ook weer geneutraliseerd en kan je weer op zoek naar een oplossing. Dweilen met de kraan op zeg maar

31 januari 2016 om 14:30

Hoe speelde ze vandaag dan? Dit was toch 442 met ghazi en milik voorin. Maar als je met zo'n instelling speelt (bazoer in het uiterste) dan kan je toch beter stoppen. Er zitten een aantal spelers tussen die volgens mij te dom zijn om te begrijpen wat er gevraagd wordt. Een instelling is erg belangrijk.. van rhijn die op 2 meter dekt bij de voorzet, bazoer die verdedigend helemaal niets heeft gedaan, sinkgraven die sowieso niets geeft gedaan, younes idem. Een tactiek maakt geen ruk uit als je op deze manier een wedstrijd in gaat. Roda verdiende dit gewoon, wat een wegegooide anderhalf uur weer.

31 januari 2016 om 14:37

Ze speelden 4-3-3 met Milik vanaf rechts en Younes vanaf links. Milik op de vleugel heb je al helemaal niks aan, kan je m inderdaad beter achter El Ghazi zetten.

31 januari 2016 om 14:46

Milik speelde op papier niet op rechts, maar in praktijk wel. Omdat ze een totale lak aan inzicht miste. Younes en sinkgraven zouden de flanken als links en rechtshalf moeten bespelen en milik achter 10. Maar het is een kwestie van instelling, met een aantal van deze jongens, win je de oorlog gewoon niet. Niet van grote en niet van kleine ploegen. Bazoer was voor mij echt het toppunt van drama en zeer tekenend. De wil om te winnen en te werken. Die ontbreekt bij 7 of 8 van de 11.

31 januari 2016 om 14:52

Jdg87. Lijkt me heel erg sterk. Je kan inzicht missen maar als je als Sinkgraven op rechts wordt opgesteld en als Milik op 10 dan ga je niet omgekeerd op het veld rondlopen. Helemaal als Milik zijnde niet, lijkt me dat die uit zichzelf liever in de buurt vd punt blijft rondlopen dan op rechts te lopen.

31 januari 2016 om 14:32

Ik denk dat drie wedstrijden in de week Ajax te veel is geworden. Ze hebben maar vijf punten uit drie wedstrijden dat is teveel verliespunten op rij. Daarnaast wordt er teveel de bal rond gespeeld in plaats van echte kansen te creëren en dan geef je tegenstander de kans om terug te komen. De weg is nog lang maar het moet echt beter bij Ajax dan het nu is. Daarnaast snap ik niet waarom niemand de eerste paal dekt bij de 2-2 van Roda is wel slecht van Cillesen.

31 januari 2016 om 14:34

Mijn dag kan niet meer stuk haha tnkx AJAX en Riedewald

31 januari 2016 om 14:37

Vandaag lag het toch gewoon aan het middenveld? Werden bij vlagen totaal overrompeld. leek nergens op. En het mag ook wel eens gezegd worden dan Bazoer een hele zwakke wedstrijd speelde leed veel balverlies en Gudelj en Sinkgraven vallen al weken tegen.

31 januari 2016 om 14:45

Helemaal met je eens. Afgetroefd op het middenveld, schandalig slecht. Weinig ook van de zijkanten, goede buitenspeler en spits is echt nodig. Zelfs de trainer ziet en zegt dat....helaas is hij en Overmars een marionet van de RVC. Belachelijk dit, waarschijnlijk weer geen Cl waardoor je speler minder waard worden en minder snel willen blijven....maar wel 10 miljoen bespaard op een nieuwe spits (wat minder dan 10% van je eigen vermogen is). Belachelijk!!!

31 januari 2016 om 14:46

Mag het ook even gezegd worden ? Bazoer is 19 jaar, als de coach ziet dat hij een slechte wedstrijd speelt moet ie hem lekker eerder wisselen.

31 januari 2016 om 14:58

Ik bedoel na al het ophemelen, ik heb al mensen horen roepen dat hij de beste speler in van de eredivisie is. Maar hij is inderdaad pas 19 en dus wisselvallig.

31 januari 2016 om 14:38

Hard maar waar. Triest dit....

31 januari 2016 om 14:39

Waar zijn de grappenmakers zoals Speedyafc die zeggen: maar ja, we staan wel aan kop met het beste doelsaldo etc? Nou kunnen jullie dat niet meer zeggen...

Zoals Fey88 hier ook zegt, ik heb allang aangegeven dat het niet aan de opstellng ligt. De opvatting van De Boer is negatief en tegenstrijdig met de aanvallende intenties. 4-4-2 zal dezelfde mankementen kennen, als het al niet erger zal zijn. 4-4-2 is nog veiliger waardoor de ploeg nog meer op safe zal spelen. De Boer is gewoon niet geschikt om aanvallend spel mee te spelen, klaar. Ik ben wel blij met zijn visie qua doorstroming van talent, maar het technisch hart waar hij soort van deel uit maakt kan geen aankopen maken. Tijd voor een ander , maar dat roep ik al 2 jaar

31 januari 2016 om 14:41

De boer moet lekker een middenmoter uit de serie A gaan trainen. Daar is dit voetbal prima voor.

31 januari 2016 om 14:51

Ik denk niet dat de Boer er echt iets aan kan doen. Was vroeger ook een verdediger, dus heeft van nature ook een minder avontuurlijke spel opvatting. Denk dat een Bergkamp als hoofdtrainer meer flair in het spel zou brengen.

31 januari 2016 om 14:52

Die zijn nu redenen aan het verzinnen waarom dit gebeurt en dat het zeker nog goed komt. We gaan binnenkort fantastisch spel zien, de doelpunten zullen als rijpe appelen vallen en dan worden we ook weer kampioen... Sarcasme off..

31 januari 2016 om 14:52

Als de scheids op had gelet had Ajax 3 punten gehad. Neemt niet weg dat het wederom een zaadpot was

31 januari 2016 om 15:09

Inderdaad. Waarom zou je aandacht besteden aan het mentaliteitsprobleem van de spelers als je ook gewoon de scheidsrechter de schuld kan geven.....

31 januari 2016 om 15:21

Ik begin me echt te ergeren aan die zaadpartijtjes en nu al een paar jaar gaat het zo door. 1ste halve jaar dat frank kampion werd dacht ik dit is wat we in jaren hebben gemist. Frank is in mijn ogen ongeschikt voor deze functie. Heeft altijd aan de stok met spelers roept dingen in de media die niet door beugel kunnen. Elke keer 1 goede pot en daarna volgen er 10 slechte wesstrijden om van te janken. En geen speler die doorbreekt naar de wereld top. Die man maakt elke speler slechter en slechter. En het ligt echt niet aan de spelers. Want ze halen genoeg talent binnen van wereld klasse. Maar gaan allemaal via als ratten via de achterdeur weg.

31 januari 2016 om 15:13

Helemaal eens met je opmerking over de formatie 4-4-2. 4-3-3 heeft totaal geen rendement met Milik als spits. Onze huidige buitenspelers gaan liever voor eigen succes, waardoor het als spits lastig is om rendabel te zijn. Hierdoor zakt Milik vaak terug naar het middenved of naar de zijkanten, waardoor iedereen de trechter in loopt en uiteindelijk geen ruimte meer over blijft. Resultaat hiervan is het tergend langzaam en saai 'tikkie terug' spel van Ajax. Daarnaast zijn onze backs in staat om van de 10 voorzetten maarliefs 2a3 per wedstrijd succesvol bij een Ajax speler af te leveren. Ietswat bij 4-3-3 ook als cruciaal kan worden gezien, namelijk aanvallend ingestelde backs met een prima voorzet.

Met 4-4-2 wordt de sterkste linie van Ajax, namelijk het middenveld het beste benut.
Hiermee kan je in formatie 4-1-2-1-2 voetballen. Met Gudelj als verdedigende middelvelder. Bazoer en Sinkgraven op de zijkant en Klaassen als nummer 10. In de spits El Ghazi als zwervende spits die het werk voor Milik doet en Milik als pure afwerker.


31 januari 2016 om 16:04

Gefeliciteerd de Boer, Overmars en van de Sar. Jullie hebben het helemaal begrepen. Dit wordt nooit meer wat met jullie. Geen enkele visie, geen beleving, zuur kijkend op de bank zitten. Zelden zoiets negatiefs gezien. Ooit van tactiek gehoord?
Technisch hard(leers)!

Armoe troef.....maar er hoeft niets bij hoor Overmars
Er had een CV bij gemoeten en een spits. Blijkt wederom vanmiddag.

31 januari 2016 om 14:32

Hoe kom je nou op een CV? Spits en buitenspeler....en een andere trainer. Zo, ik heb het gezegd. Voor het eerst in 5 jaar ben ik het spel zat. Meer aanvallen en een trainer die met zijn vuist op tafel slaat. Niet een marionette van de RVC. Bha wat een naar seizoen

31 januari 2016 om 14:35

Nou omdat k al langer zeg dat het centrum met Veltman en Riedewald rammelt als een oude verrotte kast, Wat staat Riedewald in Gods naam te doen vanmiddag?

31 januari 2016 om 14:37

SORIANO

31 januari 2016 om 14:39

Vandaag was hij slecht idd maar verder prima speler en prima verdediging. Ik neem het De Boer kwalijk dat hij Van Rhijn laat spelen ipv van Van der Hoorn. Hij wou misschien meer diepgang maar had gewoon elftal moeten laten staan.

31 januari 2016 om 14:44

Dat snap ik wel. Veltman komt niet op aan de zijkant dus heel logisch.
Wat ik niet snap is dat hij als hij de wedstrijd wil uitspelen niet Van der Hoorn brengt, maat Serero. Kan je misschien daar een verklaring voor vinden? Serero is denk ik de grootste nietsnut die je dan kunt brengen. Ongelofelijk!

31 januari 2016 om 14:47

Daar kan ik geen verklaring voor vinden want die is er niet. De spelers en de technische staf hebben vandaag gefaald. De RVC doet die al jaren...

31 januari 2016 om 14:52

Maar ik begrijp de RVC ook wel weer. Je kan Overmars wel weer wat laten halen, maar hij komt toch weer met shit thuis. Het vertrouwen in Overmars moet maar eens worden opgezegd. Die is verantwoordelijk voor de puinhoop die er nu staat

31 januari 2016 om 15:25

@Hansje1969 Serero zet druk naar voren. Tenminste, dat is het idee. Dus met Serero wilde De Boer zorgen dat Roda de lange bal ging spelen en niet kon opbouwen in de slotfase. Je kunt het vergelijken met Van Gaal die toen tegen Spanje aanvallend wisselde met Wijnaldum toen Nederland voor stond. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het in dit geval misschien verstandiger was om wel gewoon Van der Hoorn in te brengen en Riedewald naar de 6 te schuiven. De controle was Ajax namelijk al lang kwijt. Dus dan maar tegenhouden.

En over de RvC, ik snap inderdaad dat de RvC Overmars niet meer heel erg vertrouwd met 10 miljoen. Maar ik snap niet waarom De Boer niet met de vuist op tafel slaat. Gewoon dreigen met opstappen als ze verdomme niet een speler halen. Maar aan de andere kant, als Serero vertrekt mag Overmars flink uitgeven en dan houdt De Boer het tegen! Terwijl vd Beek nu 19e man was en niet bij de selectie zat. De opvolger heb je dus gewoon al.

31 januari 2016 om 16:42

Ik denk dat ze zich verstoppen en gewoon geen naam hebben. Dat van Serero klinkt zo ongeloofwaardig. Zo'n 13 in een dozijn voetballer daar hebben we er echt wel genoeg van.
Maar ik had ook jouw optie gedaan met VD Hoorn

31 januari 2016 om 14:33

Dacht dat de RvC transfers blokkeerde omdat er eerst iemand verkocht moest worden?

31 januari 2016 om 14:37

We hadden Serero welllicht kunnen verkopen.....hadden we dat ook maar gedaan. Had weer veel toegevoegde waarde vanmiddag.
Maar oké als dit de ambities zijn, zijn dit de ambities en speel je niet voor de titel maar hooguit voor plek 2. Laat ze dan ook niet uitspreken dat de titel de doelstelling is

31 januari 2016 om 14:46

Klopt, de instelling was werkelijk om te janken. 2e helft op zijn elfendertigst gespeeld. Ajax heeft geloof ik honderden miljoenen op de bank. Als ze eens een fatsoenlijke speler konden aantrekken van het niveau van bijvoorbeeld Guardado dan zouden ze echt al goed vooruit gaan. Maarja, alles moet natuurlijk uit eigen opleiding komen voornamelijk.

31 januari 2016 om 14:49

De ambities van een klein jongetje dat voor het eerst gaat knikkeren op het schoolplein. Heeft niets meer met hoger op komen of met de titel halen te maken

31 januari 2016 om 14:34

Hoezo een cv erbij?
Veltman en Riedewald zijn het minst gepasseerde duo van de eredivisie. Bovendien zijn dit de eerste tegengoals van 2016. Kun je wel weer naar PSV wijzen, maar om 5 goals tegen te krijgen in 2 wedstrijden tegen de graafschap is ook geen prestatie. Het probleem lag vandaag eerder in de aanval en het middenveld, waar vooral Bazoer erg slecht speelde. Iedereen geeft dan weer af op Sinkgraven maar Bazoer laat ook heel weinig zien, met nane aanvallend.
Het tactisch plan van de Boer liet ook te wensen over.

31 januari 2016 om 14:42

Maar kijk die goals dan even terug. Wat een amateurisme!
En dat Ajax zo weinig tegen krijgt in de competitie komt mede door het laffe breispel van Ajax en dat tegenstanders tegen Ajax veel op de 0 spelen.
En dan mag je zeggen dat PSV er 5 tegen kreeg....die pakken gewoon wel de volle winst dus dan maakt het geen reet uit

31 januari 2016 om 14:46

Die pakken de volle winst omdat ze meer scoren. Het verdedigende duo van Ajax is echt zo slecht nog niet. De eerste goal komt vooral weer voort uit dat v. Rhijn weer als een bang wijf naar achter blijft lopen ipv de voorzet eruit te halen. Goal 2 was wel matig van Riedewald inderdaad. Maar het is ook gewoon zo wat Veltman zei: voorin en op het middenveld wordt zo makkelijk gedacht. Totaal geen druk meer, lopen amper met de man mee, ja dan kom je als verdediging wel onder druk te staan.

31 januari 2016 om 14:47

Wie dekte die Ngombo dan? Die had gewoon een vrije kopkans. Daar werd echt wel heel slecht verdedigd.

31 januari 2016 om 14:58

En bij de eerste goal dan. Daar staat Riedewald gewoon aan de buitenkant te dekken bij Poepon. Dat kan toch niet?

31 januari 2016 om 15:57

Dat was meer Van Rhijn zijn fout, als het aan mij lag ontbonden we het contract zonder overdrijven vind ik hem minder toevoegen dan Boilesen.

31 januari 2016 om 16:43

Ja geen wereld verdediger, maar niet zo slecht als Boilesen wat mij betreft

31 januari 2016 om 14:42

Zou een aankoop iets aan die slappe instelling van de spelers doen dan? Dat Veltman nog even tijd wil rekken tegen een club uit de onderste regionen zegt genoeg.

31 januari 2016 om 14:47

Precies wat je zegt....vreselijk.
Maar op deze momenten is het wel fijn als je een leider hebt die achterin de boel stuurt. En daar hebben ze - Overmars - Heitinga voor gehaald in plaats van de broodnodige ervaring. Maar diep triest als je tegen Roda de wedstrijd niet gewoon uit kan voetballen.

31 januari 2016 om 14:47

Okee.. PSV heeft dan misschien wel de koppositie, een plek in de 1/8 finale CL en een betere selectie, maar ajax heeft meer geld op de rekening en is ook heel belangrijk toch?

Het is idd ongelooflijk dat Overmars er maar niet in slaagt om de selectie écht te versterken. Volgens mij zou de gemiddelde FM speler het nog beter doen, want verder dan het halen van de beste speler van AZ, Groningen of Heerenveen komen ze niet. Ik vrees al voor het moment dat Steen Olsen met pensioen gaat, want hij is de enige die nog weleens wat goeds naar binnen brengt vanuit het buitenland

31 januari 2016 om 14:55

Hoe lang duurt het nog dat we meer geld hebben?
Komend jaar waarschijnlijk weer geen CL. Als dat zich nog langer doorzet dan draaft PSV ons ook in begroting hard voorbij en hebben we lekker het nakijken

1 februari 2016 om 08:21

Ik ben het helemaal met je eens en bedoelde het ook enigszins sarcastisch toen ik zei dat het heel mooi was dat Ajax iig meer geld heeft. Persoonlijk vind ik het zonde dat het geld niet in echte versterkingen worden gestoken. Je moet niet op te grote voet leven zoals Twente en eerder Feyenoord hebben gedaan, maar ook niet op veel te kleine. Als voetballiefhebber kijk ik met weemoed terug naar de tijd dat Beenhakker als TD in een zomer Zlatan, Mido, Maxwell en Trabelsi haalde nadat het jaar ervoor Chivu al was binnengehaald. In die periode waren de Nederlandse clubs financieel ook allang voorbij gestreefd, maar was er iig nog de creativiteit om dit soort spelers te halen. Zelfde bij PSV met Kezman, Alex en Gomez.

PSV word gewoon makkelijk kampioen. Wat een prutsers bij Ajax. En maar de fans gek maken dat ze een nieuwe spits willen en uit eindelijk komt er geen spits.

31 januari 2016 om 14:27

PSV wordt helemaal niet makkelijk kampioen. De weg is nog lang en er zijn nog vele wedstrijden te spelen. Als je PSV gisteren zag...het had ook ff verkeerd af kunnen lopen. En Ajax tussen 2 CL wedstrijden door is ook geen pretje

31 januari 2016 om 14:33

PSV heeft nu ook drie wedstrijden in een week tijd gespeeld en ook al hebben ze het soms moeilijk uiteindelijk winnen ze die wedstrijden wel met overtuiging. En geloof mij maar, tegen Utrecht in de beker krijgen enkele spelers gewoon rust.

31 januari 2016 om 14:37

@fsc1988

De laatste wedstrijden bij PSV misschien wel, maar blijkbaar ben je vergeten dat PSV dit seizoen ook in redelijk wat wedstrijden onnodig punten heeft laten liggen.
Beiden spelen op dit moment geen geweldig voetbal. PSV krijgt in 2 wedstrijden met de Graafschap 5 tegengoals. Ook alles behalve kampioenswaardig.

31 januari 2016 om 14:40

Ja en psv heeft ook al wedstrijden gespeeld waarin ze dramatisch waren en wel punten verspeelden. Psv doet het niet zoveel beter in de competitie anders zouden ze nu ook wel meer dan 1 punt voor staan

31 januari 2016 om 16:50

@silverfront ze hebben wel 5 doelpunten tegen gekregen, maar ze hebben ook tien keer gescoord tegen De Graafschap.
En als je de laatste wedstrijd van Ajax tegen De Graafschap hebt gezien moet je blij zijn dat Ajax nog met 2-1 had gewonnen.

31 januari 2016 om 16:50

@silverfront ze hebben wel 5 doelpunten tegen gekregen, maar ze hebben ook tien keer gescoord tegen De Graafschap.
En als je de laatste wedstrijd van Ajax tegen De Graafschap hebt gezien moet je blij zijn dat Ajax nog met 2-1 had gewonnen.

31 januari 2016 om 14:30

Ach ja, je moet het zo zien: nu kan Ajax zich volledig concentreren op euhhhhh..
Volgend seizoen!

31 januari 2016 om 14:32

Ja of op over twee seizoenen. Er is maar een redding en dat is Overmars en de Boer weg. Er een goede trainer neerzetten en een nieuwe Overmars. Wat heeft laatste Ajax naar de kloten geholpen

31 januari 2016 om 14:37

Gooi die hele RVC eruit, weg met het salaris plafond.

31 januari 2016 om 14:48

Zonder Salarisplafond kom je als club in de problemen. De scoutingsysteem bij Ajax is niet bijster goed kun je zien aan de aankopen die er zijn gedaan.

31 januari 2016 om 15:37

Een nieuwe Overmars heb je natuurlijk ook niks aan Hansje. Je moet een 2e Brands hebben. 'onze' Brands doet het vergeleken met Overmars echt perfect.

Ik zou het voor het Nederlandse voetbal ontzettend goed vinden als de Boer en Overmars vertrekken en er een leiding komt die de Europa League serieus neemt. Laat Ajax daar eens ver in komen en leren op resultaat spelen.

Het 'ajax systeem' is een utopie en ik snap niet dat dat niet landt bij een groot deel van de ajacieden. Je moet je systeem aanpassen aan het beschikbare materiaal, en niet je materiaal aanpassen aan een systeem waarvoor dure en onhaalbare spelers voor nodig zijn.

31 januari 2016 om 16:40

Jullie Brands zou het met een gehalveerd budget ook stukken minder doen. Het begint allemaal met de keuze hoevele geld wil ik investeren. Dat budget is bij PSV nu al jaren hoger dan bij ajax en dat zie je inmiddels terug in de selectie.

De EL serieus nemen zou geen enkel verschil maken. PSV heeft de EL nog nooit serieus genomen.

31 januari 2016 om 17:59

Ajax kiest er toch zelf voor om minder te investeren. En als jullie dan flink investeren kopen jullie overbodige dure spelers zoals duarte en Sinkgraven.
De jeugdopleiding van Ajax is goed maar de scouting is echt dramatisch.

31 januari 2016 om 19:23

Dat is onzin, want pak de geïnvesteerde bedragen er maar eens bij. De enige reden waarom de investeringen bij PSV hoger uit zouden vallen is omdat Ajax meer spelers uit de jeugdopleiding laat doorstromen, en PSV moet het vertrek van spelers opvangen met aankopen. Echter zijn de laatste aankopen van PSV een stuk goedkoper dan die van Ajax.

Sinkgraven 6 miljoen
Gudelj 6 miljoen
Milik 3 miljoen

Propper 4,5 miljoen
Guardado 3 miljoen
Pereiro 5 miljoen
Isimat 2.4 miljoen

Lijkt me dus klinkklare onzin van jouw kant dat het budget bij PSV hoger is. Ajax heeft meer geld om te investeren, maar het is gewoon een kwestie van de juiste persoon op de juiste plek hebben en de bereidheid om te investeren. PSV is op die vlakken een stuk verder dan Ajax, en dat zie je terug in de selectie.

Ajax zou er goed aan doen om de EL serieus te gaan nemen, want dat is momenteel het hoogste podium waar ze zichzelf kunnen laten zien. Dit heeft niks met PSV te maken, dus het feit dat PSV het goed doet in de CL hoef ik je ook niet te vertellen.

Momenteel worden de Europese punten maar door 1 ploeg binnen gehaald, dus het zou een geweldig verschil maken als Ajax de EL serieus zou nemen. Maar ik heb ergens het idee dat de EL wel serieus genomen wordt (vooral door de Boer) maar dat het gewoon te hoog gegrepen is voor Ajax. Het blijft Europees voetbal, daar zijn andere kwaliteiten voor nodig die de Ajax selectie niet tot nauwelijks bezit.

31 januari 2016 om 21:24

Ajax heeft afgelopen vier en een half jaar 40 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers. PSV heeft het dubbele uitgegeven.

Aankopen PSV afgelopen vier en een half jaar:

Dries Mertens
Tim Matavz
Georginio Wijnaldum
Kevin Strootman
Jetro Willems
Timothy Derijck
Przemyslaw Tyton
Oscar Hiljemark
Mathias Jørgensen
Luciano Narsingh
Rik Schouw
Ruud Swinkels
Mark van Bommel
Jagoš Vuković
Boy Waterman
Bryan Ruiz
Ji-Sung Park
Santiago Arias
Stijn Schaars
Jeffrey Bruma
Jorrit Hendrix
Florian Jozefzoon
Adam Maher
Stanislav Manolev
Danny Wintjens
Nicolas Isimat-Mirin
Andrés Guardado
Andrija Luković
Luuk de Jong
Boris Cmiljanić
Remko Pasveer
Héctor Moreno
Gastón Pereiro
Davy Pröpper
Maxime Lestienne
Luuk Koopmans
Simon Poulsen

Ik ken niet alle transfer bedragen en het betaalde tekengeld van PSV aankopen maar als jij ze kent, tel ze maar op.

31 januari 2016 om 22:29

Nou lijkt me heel sterk dat PSV 80 miljoen euro de afgelopen 4 jaar heeft uitgegeven dat geld hebben ze niet eens dus echt klink klare onzin

31 januari 2016 om 23:21

Sorry, ik had moeten zeggen afgelopen vier en een half jaar. In totaal 80 miljoen.

1 februari 2016 om 01:04

Haha, met deze lijst kun je 3 teams opstellen die dit Ajax allemaal zouden verslaan! Zelfs met Manolev en Matavz

En als je alle uitgaande transfers meerekent komt PSV zelfs nog op een mooie winst uit. En van de 38 door Overmars aangetrokken spelers leverde (tot nu toe) alleen Danny Hoesen een schamele 300k op. Moisander (4 miljoen) vertrok transfervrij. Duarte, Vdhoorn en Viergever kostte samen 8,8 miljoen(!) en het moet nog blijken hoe weinig je hiervoor terug krijgt bij verkoop.

Super slechte wedstrijd en dan nog gelijkspelen door een onterechte corner...

31 januari 2016 om 14:30

Ohh en het is weer de schuld van de scheids.. Komop man.

31 januari 2016 om 14:40

Ik geef de scheids niet de schuld, Ajax speelde dramatisch maar die corner was volgens mij wel onterecht maarja het is niet anders.

31 januari 2016 om 14:38

Mwa, Dijks mag niet klagen dat hij geen penalty tegen kreeg. Die duw was nergens voor nodig.

31 januari 2016 om 14:43

Hahah. Ja laten we dan gaan zaalvoetballen, daar was echt totaal niks aan de hand.

31 januari 2016 om 14:47

Ben jij er ook al zo een. Dat eeuwige gezeik over spelers die mazzel hebben. Hoe kun je nu ook maar denken dat dit een overtreding was. Als de scheidsrechters zo zouden fluiten zoals sommige mensen het hier zouden willen dan heb je 10 minuten pure speeltijd en de overige 80 minuten ligt het spel stil. Kijk eens naar het buitenland. Daar mag tenminste nog eens wat

31 januari 2016 om 15:46

Was ook niks aan de hand, maar het is gewoon dom dat Dijks daar zijn hand gebruikt terwijl het totaal niet nodig is. Je weet maar nooit met de scheidsrechters in Nederland, voor hetzelfde geld legt ie 'm op de stip.

Yes Roda! We speelde weer zeer degelijk vandaag, zonder echt kansen weg te geven. Feyenoord, we komen voor jullie woensdag!

31 januari 2016 om 14:26

Die Inceman speelde erg goed zeg, evenals Poepon. Wat een verschil is dat zeg als je kijkt naar zijn NAC tijd. Motm in mijn ogen met constant zoeken naar kansjes daar voorin.

31 januari 2016 om 14:31

Inceman speelde inderdaad weer als een echte baas, evenals Gullon, Swinkels en Buijs. Niemand verzaakte vandaag! Peterson maakte een mega fout bij de 0-2 van Ajax, maar maakte het daarna weer goed met zijn uitstekende assists. Forza Roda!

31 januari 2016 om 14:38

Zijn er nog mensen die denken dat roda het niet gaat halen??
Wat een verschil met voor de winterstop zeg kalezic heeft het goed staan!!

31 januari 2016 om 14:44

Snap alleen niet dat er zoveel lage ballen gespeeld worden, als we over de grond passen zijn we 10 keer zo goed!

Opdonderen Overmars en de Boer en neem je middelmaat mee.
Geld hoort op het veld en niet op de bank.
Dit kan echt niet meer, wat een trieste vertoning al weken achter elkaar.

31 januari 2016 om 14:26

Dat geld op de bank is de keuze van de Rvc. Daar kan Overmars niet veel aan doen.

31 januari 2016 om 14:28

Natuurlijk is de RvC voorzichtig na al die matige aankopen van Overmars. Zo iemand laat je toch niet shoppen??

31 januari 2016 om 14:33

Er zijn een paar mensen geweest die dachten dat ze het allemaal zelf wel konden. CRUIJF. kom aub terug. Hij had tenminste een filosofie.

31 januari 2016 om 14:39

Ajax heeft zichzelf de problemen in gewerkt en cruijf moet het nu gaan oplossen.. dat gaat hij nooit doen!!

31 januari 2016 om 14:40

Nee dat weet ik. Het probleem is dat ze die man eruit hebben gewerkt.

31 januari 2016 om 15:58

@lee112

Als de RvC het niet aandurft om Overmars aankopen te laten doen, moeten ze of een andere TD aanstellen of extern afvies inwinnen over eventuele aankopen. Maar de stelling ikv ertrouw mijn TD niet dus ik koop niemand terwijl het geld er is en het elftal duidelijk minder is dan Psv, die stelling slaat nergens op.

31 januari 2016 om 14:41

Maak daar maar gerust jaren van. Het is werkelijk niet om aan te gluren. Benieuwd naar de lulexcuses van De Boer van deze week. Waar is De Boer van het eerste jaar, toen hij nog eerlijk voor de camera zei dat het k*t was wat ie had gezien.

31 januari 2016 om 14:55

Je bedoelt al 2 jaar een trieste vertoning op het veld? Ik kan me echt geen wedstrijd herinneren waarin ik daadwerkelijk genoten heb van Ajax. Het niveau en spel wordt alleen maar slechter.

Wat een triest niveau. Ajax verdient het kampioenschap niet eens. En wat die Riedewald aan het doen was.. Zeg het maar. Serero nooit meer opstellen.

31 januari 2016 om 14:32

Serero nooit meer opstellen? Wtf. Die jongen heeft in 10 minuten meer goed gedaan dan bazoer in 3 wedstrijden. Lekker om iemand te pakken die nog 15 minuten heeft gespeeld en die moet invallen in zo'n drama van een pot.

31 januari 2016 om 14:41

Misschien toch beter van der Hoorn laten invallen? Vond het al vreemd dat hij niet in de basis begon.

31 januari 2016 om 14:38

Want Bazoer speelde wel goed? Bazoer is een groot talent, maar het mag ook wel eens gezegd worden dat hij vandaag gewoon slecht was. Net als de rest van het middenveld.

Ik had niet verwacht dat Ajax 1 punt zou halen bij Roda. Ze staan weer waar ze horen. Op de 2e plaats.

Niet te geloven dit. Weer een voorsprong weg geven. Is het nou zo moeilijk om een voorsprong uit te bouwen. Niemand speelt zo saai als wij.

31 januari 2016 om 14:29

En dat is nou net het punt, je mag best een seizoen saai spelen als je daarmee de punten binnen haalt en kampioen wordt. Nu speel je saai, maar bouw je tegelijkertijd toch nog te weinig zekerheid in.
Voor deze wedstrijd althans, ik vind ajax daar dit seizoen toch minder fouten in maken dan voorheen.

Roda verdiende een punt en kreeg het. Gefeliciteerd Roda fans.

31 januari 2016 om 14:36

Helaas heb je gelijk. Onterechte corner heeft hier niks mee te maken. Anders was de gelijkmaker wel op een andere manier gevallen. Gewoon angstig gespeeld en gewisseld. Bah bah bah...slappe trainer en slappe directeur. Beetje slaafs de RVC volgens ipv met de vuist op tafel.

Kansloos!! Punten verspelen en dan straks van PSV verliezen en het is klaar.. Kom op man....

Geweldig dit. Eindelijk kan PSV Roda eens bedanken haha!

Roda verdiende meer. Speelde met meer passie en lef. Kwalitatief minder, maar zeker in de eerste helft veel gecreëerd. Jammer...

31 januari 2016 om 14:26

Onzin, gelijkspel is volledig volgens de verhouding.

31 januari 2016 om 14:30

Roda maakte de meeste aanspraak. Meeste duels gewonnen, meer schoten en gewoon leuker gevoetbald.

31 januari 2016 om 14:34

Oh kom op, roda creëerde net zo weinig als ajax. Schoten staan niet gelijk aan kansen namelijk. Kan je net zo goed zeggen dat ajax meer balbezit had en meer passen.

31 januari 2016 om 14:37

passes leveren geen goal op. schoten wel. Dat is precies het probleem van Ajax. Veel passes, maar weinig creëren.

31 januari 2016 om 14:40

Want een duel levert wel een goal op? Bovendien kan een pass ook een assist zijn.

31 januari 2016 om 14:27

Jij overdrijft. Gelijkspel absoluut verdiend. Roda was alleen de laatste tien minuten even aan een slotoffensief bezig. Verdiende zeker niet meer.

31 januari 2016 om 14:31

Nou het was natuurlijk ook zwaar rood van Bazoer,en heb de eerste helft gemist dus kan weinig daarover zeggen. Maar op basis van de tweede helft die ik helemaal heb gezien was Roda toch niet alleen de laatste 10 minuten beter maar de gehele 2e helft.

31 januari 2016 om 14:32

Het was niet zwaar rood. Het was donkergeel, oke.

Als je de eerste helft hebt gemist kan je niks zeggen. Toen stond Ajax niet voor niets voor.

31 januari 2016 om 14:40

Heb t ook over de gehele 2e helft en niet over de laatste 10 minuten,zoals jij beweert,Ajax heeft in de 2e helft niks gecreëerd en het was rood,mazzel dat hij niks gebroken heeft,gestrekt op de enkel.

31 januari 2016 om 14:31

Alsjeblieft zeg, roda die de overwinning verdiende? Niemand verdiende hier te winnen. Ajax dat niks creëerde, evenals roda. Dat roda meer de aanval zocht heeft voor de verdiende gelijkmaker gezorgt.

31 januari 2016 om 14:32

Dat zou teveel van het goede zijn geweest

31 januari 2016 om 14:39

Op basis van passie en lef zou een club verdienen te winnen? Als je de hele wedstrijd hebt gezien had je ook kunnen zien dat Roda tot aan de 0-2 met 11 man achter de bal stond. Ja, wat een lef.

Terecht gelijkspel dat gezien de kampioensstrijd gewoon een nederlaag is. Zo ontzettend slecht gespeeld in de tweede helft. Milik niks goed gedaan, Fischer zwak, maar iedereen zwak. Weer bijna alleen maar balbezit op eigen helft. Ajax kijken is tegenwoordig een straf. Trap er elke week weer in.

PSV weer aan kop! Dit Ajax heeft simpelweg een gebrek aan creativiteit om wedstrijden te beslissen. Ook missen ze wilskracht en kwaliteit om een wedstrijd te winnen. Kijk naar die Van Rhijn bijvoorbeeld. Werd aan alle kanten voorbij gelopen. Milik is technisch beperkt en totaal geen aanspeelpunt zoals een De Jong. En El Ghazi en Fischer gaan alleen maar voor eigen succes dus heb je niets aan Milik.

31 januari 2016 om 14:35

Milik is geen aanspeelpunt, dat snap ik. Maar wat heeft dat met deze wedstrijd te maken. Milim speelde niet als diepste man, dat was el ghazi. Fischer speelde niet, moest invallen voor een onzichtbare younes en is niet 1 keer voor eigen succes gegaan. Leuk commentaar, maar een week of 2 te laat.

31 januari 2016 om 14:44

Ik wil alleen maar aangeven dat het aan creativiteit ontbreekt bij de selectie van Ajax. Ik weet ook wel dat Fischer vandaag geen basis had maar hij heeft alsnog niet voldoende overzicht. Hoef je niet gelijk gefrustreerd te gaan reageren.

31 januari 2016 om 14:43

Ik hoop dat PSV kampioen word.niet omdat ik voor hun ben maar dat is de enigste ploeg die wat kan betekenen in de Cl.
Ze hebben simpelweg de meeste kwaliteit en durven te investeren.

31 januari 2016 om 19:27

Je doet je naam eer aan.

mooi weekeinde voor PSV nu volgende week winnen van Utrecht en hopen dat Feyenoord punten pakt tegen Ajax en PSV is zo goed als kampioen.

Dit is Ajax, kom op nou zeg! Al ruim twee jaar krijgen we matig spel voorgeschoteld en dat blijft zonder consequenties, wanneer gaan we eens iets veranderen?! Wakker worden! Voor de rest zeg ik even niets meer, behalve dit: gefeliciteerd Koempels, een verdiend bevochten punt voor jullie.

31 januari 2016 om 14:27

Omdat het hele bestuur een ons kent ons vriendjesnetwerk is die elkaar de hand boven het hoofd houdt

Hele goede wedstrijd van Roda zijnde. Rechtsback is echt een geweldige aanwinst! Verdient dit punt!

31 januari 2016 om 14:50

Helemaal mee eens!! Verdedigend sterk en kan ook nog eens goed opbouwen!!

Was te verwachten dat Ajax vroeg of laat een keer flink door de mand zou vallen..

Ik heb het zo gehad. Zoveel talentvolle spelers bij Ajax worden omgetoverd in makke schaapjes die op 50% spelen, alibiverdedigen en 0,0 risico durven te nemen. Kom op Frank, dat kan nooit de bedoeling zijn.

31 januari 2016 om 14:34

Frank kan en mag zich niet meer schuilen achter zijn excuses. Hij is verantwoordelijk voor dit spel en mag dan ook de consequenties dragen. Die jongens lijken wel ge-brainwashed. Er is geen spelvreugde, ze spelen zonder idee, ik zie geen combinaties meer, geen risico's en dat ligt niet alleen aan onze voorhoede, dit ligt echt aan het systeem waarin gespeeld wordt. Ik ben het echt zat!

31 januari 2016 om 14:42

Als je de jonkies bij Jong Ajax ziet. Daar zat zoveel techniek, acties, combinaties en creativiteit in. Hoe ze Nac Breda op sommige momenten gewoon weg speelden was gewoon prachtig om te zien. Die jongens bezitten zoveel talent en dan zie je het eerste waar het spel echt niet om aan te zien is. Echt een wereld van verschil.

31 januari 2016 om 14:55

De boer heeft geen benul van het belang van een gebalanceerd middenveld. Dat is naar mijn mening ook echt een issue. De onbetwiste drie basisklanten op het middenveld zijn Bazoer, Gudelj en Klaassen, maar dit zijn drie dezelfde type spelers. Alle drie zijn dit box-to-box spelers en voegen creatief weinig toe aan het spel, maar compenseren dit met veel meters maken en fysieke kracht. Wat ik mis is een echte nummer 10, met een goede steekpass, iemand die risico's durft te nemen, iemand met flair en een goede techniek. Precies, ik omschrijf hier een speler als Nouri. Dit mag ook wel aangekaart worden, al mag dit geen excuus zijn.

Onder Frank ben ik echt bang dat die jongens, net als oa Fischer en nu El Ghazi steeds verder terugzakken qua niveau. Al moet ik zeggen dat dit Anwar's beste wedstrijd was na zijn blessure, ook al zegt dat niet heel veel. Het systeem klopt gewoon niet naar mijn inziens. Dat zal Frank ook fataal worden uiteindelijk. Ik denk persoonlijk niet dat Frank nog op de bank zit na dit seizoen.

31 januari 2016 om 15:00

Geen vreugde, geen creativiteit, geen risico, geen dynamiek. Alles is plichtmatig, en je voelt elke pass al tien seconden vantevoren aankomen. Elke diepgang wordt afgestraft doordat niemand die bal durft te geven. Dat komt ook door de eenheidsworsten op het middenveld inderdaad, maar ook door De Boer die zijn team niet de vrijheid durft te geven te voetballen. God wat mis ik Eriksen.

Wat is dit Ajax toch slecht!! Sorry hoor Niet om aan te zien. Het is op tussen Frank en Ajax. Ik raad de fans Lekker aan de wedstrijden te boycotten. En beter gaan ze protesteren tegen het huildige bestuur. (aankopen)

31 januari 2016 om 14:49

Helemaal mee eens. Dit is misschien wel hetgene wat ajax nodig heeft.

Frank ga je aub in de hoek een potje schamen. Echt weer waardeloos. Voor de mensen die de Boer nu constant heeft verdedigt, geef gewoon toe dat hij mede-schuldig is aan het vertoonde spel. Dit kan gewoon niet langer zo. Dan mag Frank wel blijven klagen over die spits, maar regel eerst maar eens de andere zaken in het spel wat verbeterd Moet worden. Ik het nu echt zat! Ik heb de Boer zelf heel lang verdedigt, maar dit kan echt niet langer meer zo..

Gewoon te weinig kwaliteit. Voorhoede brengt niets een middenveld speelt inspiratieloos. Dan krijg je dit.

31 januari 2016 om 14:28

Ook de verdediging is en blijft matig. Twee koekenbakkers in het centrum en twee clowns op de flanken. De enigste die wat waard is, is Tete. Dit kan gewoon niet meer goed komen. Niet dit seizoen.

Helemaal verdient ook. Ik gun op deze manier PSV meer de titel. Ik ben echt razend en niet alleen op Overmars en zijn vrienden, maar op Cruijff die vijf jaar lang de tijd had om dit waardeloos voetbal te stoppen. De club zit in een diep diep dal.

31 januari 2016 om 14:28

Ja, maar i.p.v. dat er iets gedaan werd aan het voetbal, sloegen ze door in het (niet meer bestaande) 'Ajax-voetbal'. Dat hele gedoe is ook een grote reden van die kansloze geldbesparende transfers.

31 januari 2016 om 14:28

Onzin.. Gunt het PSV niet, maar je bent teleurgesteld. Mag ook, maar Cruijff heeft er weinig mee te maken. Het is instelling en lef om te voetballen.

31 januari 2016 om 14:30

Cruijff had wekelijks in Amsterdam moeten zijn. Zijn poppetjes sturen. Het was Zijn revolutie. Maximaal had de RVC moeten ingrijpen. Om nu alleen de schuld te leggen bij Overmars en de Boer gaat mij echt te ver. Ze zijn allemaal schuldig.

Ajax neem al weken een groot risico met hun spel. Ze stoppen gewoon met voetballen nadat ze op voorsprong zijn gekomen. De laatste 20 minuten zag je gewoon dat als er een goal zou vallen Roda die zou maken.

31 januari 2016 om 14:36

Niks aan toe te voegen. Heeft Ajax eigenlijk nog 1 goede kans geproduceerd de tweede helft? Ze tonen totaal geen inzet meer.

Toch terecht. Matig tot slecht spel, geen kans kunnen creëren. Slappe hap... Maandje geen loon en werken voor je geld. Duelkracht missen ze!!

Het was wederom om te huilen vandaag. Kan echt al met zekerheid zeggen dat Psv kampioen gaat worden, want dit Ajax is echt helemaal niets.

Misschien gaan ze dan ooit beseffen dat het inkoopbeleid absoluut nergens op slaat. Laat staan het spelbeeld.

31 januari 2016 om 14:29

Ja PSV is nu op zeker kampioen inderdaad. Op basis van het huidige spel is er nul verwachting dat dit nog ingehaald kan worden.

31 januari 2016 om 14:30

Nee hoor, heel het seizoen verdedigd Ajax solide, dan win je ook gewoon op eigen kracht. Pas de laatste wedstrijdjes is het achterin onzeker en wankel, en dan gaat het weer net als vorige seizoenen en verspil je voorsprongen.

31 januari 2016 om 14:34

Maar het gaat met name mis in balbezit vind ik. Verdedigend inderdaad minder solide, maar in balbezit wordt niks gecreeerd. De goals van vandaag vallen ook echt uit de lucht (corner en fouten tegenstander met een afstandsschot).

31 januari 2016 om 14:56

Maar dat is al jaren het probleem LeidseHood, ik geef alleen aan dat het de eerste helft niet per se ternauwernood en wankel was, omdat er toem tenminste goed en zeker verdedigd werd.

31 januari 2016 om 15:03

Ja ik ben het ook met je eens. Dat is het verschil tussen die wedstrijden die we wel wonnen en de afgelopen weken.

Verdediging was dit jaar de beste linie. Aanval matig.

Ik zie Ajax nog wel a la Feyenoord in elkaar storten als een kaartenhuis. Gaat weinig goed sinds de winterstop.

Ajax verdient het niet om kampioen te worden. Laffe slome voetbal, al heel de competitie. Vorig jaar was De Boer tevreden als we meer balbezit hebben, dit jaar is hij blij als we de nul houden.

Hou op zeg, neem risico's vol op de aanval. 1x meer scoren dan je tegenstander.

Roda, van harte met dit zeer verdiende punt.

Wat een bagger weer ! En dan heeft Frank het lef om te zeggen dat ze aanvallend en dominant voetbal willen spelen! Ik betaal elke jaar veel geld voor een seizoenkaart, maar daar wil ik wel GOED VOETBAL voor terug zien !! Kaarten lekker verhogen in prijs om vervolgens geen cent aan versterkingen uit te geven!!

Wat is Ajax slecht geworden joh!
Ik vraag mij af of het niet tijd wordt dat de Boer vertrekt. Hij laat Ajax steeds saaier en slechter spelen!

31 januari 2016 om 15:06

Ik heb veel geduld gehad, maar dat raakt wel op ja. Het wordt inderdaad slechter en slechter, maar we zijn wel de rijkste club van Nederland, dus dat kan gewoon niet. We zijn het verplicht om beter te spelen. Tussenjaar hebben we ook al gehad (vorig jaar toen alle ervaren spelers uit vorm waren). Ik denk dat De Boer weg moet ja.

Overmars exit!
Heeft de hele maand de tijd gehad om iets te doen waar Ajax beter van zou worden en doet helemaal niets

31 januari 2016 om 14:38

Was toch ook omdat Ajax geen nieuwe spelers mocht aantrekken voordat er iemand verkocht was? Door de Rvc?

31 januari 2016 om 14:44

Dit ligt toch ook gedeeltelijk aan de Boer. Het spel van Ajax is toch gewoon al tijden niet om aan te zien, dat doelloze rond getik rond de middenlijn,

Wat heb ik genoten van dit Roda, natuurlijk het voetbal was niet altijd even goed maar wat een strijd en verdiend een punt gepakt. Als je in 90 min tegen ajax alleen een doelpunt tegen krijgt uit een corner en verkeerde pass van jezelf en verder geen echte kans weggeeft doe je het gewoon super!

De verdeling van kaarten maakt me ook wel gelukkig, normaal pakt roda altijd wel een kaart of 2-3 nu alleen Ajax die dan nog van geluk mogen spreken ook. Bazoer had met rood van het veld gemoeten (is het niet direct dan had al zijn tweede moeten zijn), zelfde voor wat andere overtreding elleboog in het gezicht van Milec duw in de rug van Poepon in zestien..

Ach het doet er allemaal niet toe. Ik was ook zeer tevreden geweest met dit spel en een 1-2 maar gerechtigheid voelt ook wel lekker.

Enige die even aangesproken moet worden is Peterson, die was niet scherp en zonder hem had je die 0-2 niet gehad

31 januari 2016 om 14:34

Ben het helemaal met je eens! Ik heb ook echt vertrouwen in een super einde van de 2e seizoenshelft, al ben ik tevreden met de 15e plek!

31 januari 2016 om 14:57

Jij heb genoten omdat je supporter bent van Roda ,wij die ziggo betalen en echte voetballiefhebbers zijn zonder een bril op huilen wekelijks ,wat een laag niveau ,zo gaat het al jaren .

31 januari 2016 om 15:32

Er was ooit een cabaretier die zij: "ik heb nog nooit een slechte film op t.v. gezien, nouja ze waren er wel maar mijn t.v. heeft daar iets voor. Het heet een uit-knop" Als je toch wekelijks huilt doe je iets verkeerd. Roda is de laatste jaren nou niet synoniem voor aansprakelijk voetbal, enige dat je mag verwachten is passie en strijd. En Ajax, nouja de laatste jaren ook niet echt om te genieten toch. Dus waarom kijk je als je ervan moet huilen. Ik kijk ook alleen Roda omdat het toch mijn clubje is, maar ik ga toch geen wedstrijd van Ajax kijken (langer dan een paar minuten) als ik zie dat het niks wordt.

31 januari 2016 om 15:50

Als men in de toekomst kon kijk was ziggo failliet 😜

Terecht en misschien had Roda wel recht op meer.
De Boer maakt zich volkomen belachelijk om Milik op rechts te zetten. Geen enkele uitleg kan die beslissing relativeren.
Dan breng je nog eens lievelingetje Fischer in, die totaal niks in te brengen had en alleen ballen aan het verspelen was. Serero begreep ik ook niet. Je ziet dat Roda sterker en sterker wordt en brengt dan de kleine Serero erin. Wat wil je daarmee bereiken? Riedewald laat zijn man lekker lopen bij die corner waar de 2-2 valt.

Echt alles ging fout en ik kan het eigenlijk alleen maar toejuichen. Misschien dat De Boer en co een keer wakker worden en eens actie ondernemen.

Hoop dat we europees voetbal nog mislopen dat al die waardeloze middelmaat en dat klote bestuur weg kan. Seizoen zit er nu toch op.

En terecht!
Ajax wint altijd met dat slechte voetbal, nu valt eindelijk een keer de deksel op de neus.
Ik denk dat iedereen nu wel weet dat PSV weer de titel gaat pakken en dat is ook in mijn ogen terecht
Goede vechtlust van Roda, ieder club in Nederland moet zo veel druk zetten op Ajax dan valt er altijd wel wat te pakken

Ben echt helemaal klaar met die De Boer!! Wat een flapdrol. Wat een wissels ook weer vandaag. Haalt de enige creativiteit die Ajax heeft van het veld. Onvoorstelbaar. Kan niet wachten tot hij zijn biezen pakt!!

Als je naar de motoriek van die Riedewald kijkt dan vraag je je toch of hoe hij ooit het hoogste niveau heeft kunnen bereiken. Dat kun je wel van meerdere zeggen trouwens. Waar eens Ajacieden godenzonen werden genoemd in de vorige eeuw is het nu een kinderdagverblijf.

En weer klopt de opstelling van geen kant. Milik is geen buitenspeler of achter de spits daar heeft hij simpelweg de techniek niet voor en sinkgraven heeft nog geen enkele wedstrijd zijn klasse laten zien bij ajax.
Als je dan vervolgens ziet hoe weinig energie in de wedstrijd wordt gestoken is het ook geen wonder dat er steeds meer lege plaatsen in de arena komen. Als je niet in vorm ben moet je in ieder geval strijd leveren en dat gebeurt niet.

Dit is het verschil met PSV want die zouden de overwinning over de streep trekken. En daardoor denk ik dat ze kampioen worden, hoop het natuurlijk niet!
Misschien iets voor volgend seizoen als de boer weggaat, van de brom naar Ajax en kan bij Janssen mooi meenemen!

31 januari 2016 om 14:42

Nou dat valt wel mee, PSV heeft dit seizoen ook al 2x in de laatste minuut de gelijkmaker tegen gehad. Maar inderdaad waar PSV juist steeds stabieler wordt, heb ik het idee dat het bij Ajax steeds minder wordt.

31 januari 2016 om 15:15

Ja dat klopt, maar bedoel meer het feit dat ze een goeie mix hebben met talenten en ervaring. Op basis van die ervaring doen ze ook op alle fronten mee, ze hebben in elke linie een ervaren iemand. Als Ajax dit had stonden we ruim bovenaan en zouden we zeker in Europa overwinteren.

Als Ajacied onwijs jaloers op PSV. Als je toch ziet wat een impulsen de wissels van PSV geven aan het spel en je vergelijkt dit met Ajax dan is dat toch een wereld van verschil. Ajax wisselt om het wisselen, PSV wisselt om een wedstrijd te winnen. Als je zo'n Fischer toch in ziet vallen en niks brengt dan ben je toch jaloers op een Narsingh en/of Pereiro?

Het wordt nu echt tijd voor de Ajax om in actie te komen tegen dit waardeloze voetbal en het waardeloze beleid wat er gevoerd wordt door de club. Boycotten!!! Tijd voor een nieuwe revolutie.
Als De Boer nog langer de tijd krijgt zal dit verschrikkelijke voetbal nog tot aan het einde van het seizoen doorgaan.

Verschrikkelijk. De Boer moet echt weg, die snapt er echt niets van. Haalt hij de enige speler van het veld af die de bal vast hield, zijn mannetje niet liet lopen en een aanval kon opzetten (sinkgraven). Toen was het over. Bizar slechte tactiek om Milik Rechtsbuiten te zetten, ik heb zelden zo'n domme keuze gezien maar okay het is te proberen. Dan moet je alleen na 45 minuten zien dat het totaal niet loopt het het weer normaal zetten.

Alsjeblieft koop een spits of rechtsbuiten! Dit team ontbeerd zoveel creativiteit het is niet om aan te zien.

Het was toch werkelijk om te janken. Ajax speelde ook wel op zijn elfendertigst, zo sloom.
Laat PSV maar weer de titel winnen, dit Ajax is de titel niet waardig.

Milik rendeert zonder aanvoer en kan vanaf de zijkanten nauwelijks een degelijke voorzet geven.
Steek toch eens wat peper in die reten van sommige spelers. Toon eens wat strijdlust.

En trek de knip toch eens voor een fatsoenlijke speler.

Volgende week staan we weer bovenaan als wij winnen en PSV gelijkspeelt tegen Utrecht

31 januari 2016 om 14:39

Pittig arrogant voor iemand die fan is van een club die net 2-2 speelt tegen roda.

Ajax toch, zo slecht weer en dan Overmars weer volhouden dat er niemand bij hoeft. PSV gaat zo nog eenvoudig kampioen worden, hopelijk zet Frank het team nu wel op scherp!

Zo!

Het was een kwestie van tijd dat PSV Ajax voorbij zou gaan.
Danke Roda! Terecht een puntje gepakt.

Helaas maar geheel terecht deze uitslag. Ajax moet eens goed in de spiegel kijken...want dit kan zo niet verder.

PSV wordt zo fluitend kampioen...ajax kan weer om niets spelen. Dan hebben ze zoveel geld op de bank...maar aanvallend is het triest. Je ziet gelijk dat je Tete mist...daar had niet de 1-2 uit gevallen...van van Rijn is verdedigend beneden alle peil...dat die op de back positie staat reken ik Frank voor de volle 100% aan.

Dan over Frank...het wordt tijd dat we een frisse trainer gaan krijgen met een andere visie...5 jaar Frank leverde ons weliswaar 4 titels op...maar verder helemaal niets. Europa zijn we gewoon lachwekkend.

Het wordt tijd dat Ajax eens dik gaat investeren...en van het salarisplafond af gaat...en indien nodig is meer betaald voor een goede spits.

En het verhaal die komen niet naar Nederland is dikke onzin...met geld koop je namelijk alles...dus heb je een spits van kaliber verdien je er bij verkoop ook weer aan.

Tijd voor vernieuwing...ajax is niet meer wat het is geweest...

Tegen een heel matig roda 2-2 spelen pfff ajax onwaardig en Riedewald mag wel even gaan banken want tssss Heitinga kan toch niet minder zijn

Dramatisch Ajax, alle spelers weer ver onder hun niveau. Ajax moet een voorbeeld nemen aan Roda qua mentaliteit. Ze spelen op 50%. Ajax creert helemaal niks en volgens mij past dit systeem ook niet bij de spelers die Ajax heeft. Wanneer gaat Ajax eens van hun filosofie afwijken? Dik verdiend gelijkspel.

31 januari 2016 om 14:38

Hoezo arrogant?
Iedereen roept al een tijdje dat het spel niet om aan te zien is. Niemand roept dat wij gewoon kampioen worden met dit saaie, belachelijke spel. Dus snap niet waarom je het over arrogantie hebt. Weer zo een populaire uitspraak zonder gedachte.

31 januari 2016 om 14:41

Zal ik het even uittekenen voor je? Wij staan bovenaan...wij hebben de meeste doelpunten voor.....wij hebben de minste doelpuntenen tegen......
Arrogantie ten top van F de Boer.

31 januari 2016 om 14:47

Wat is daar arrogant aan?
Ajax stond ook gewoon bovenaan, met de meeste doelpunten voor en minste doelpunten tegen. Het is dus gewoon een feit. Verder is het een uitspraak van De Boer, niet van de (meeste) fans. Dus als het je zo ergert, moet je dat op hem verhalen dat hij zulke uitspraken doet. Wij ergeren ons al een tijdje aan dit belachelijke spel en waren dan ook niet tevreden, ook al stonden we bovenaan. Een dag als deze waren we al bang voor en nu is het dus gebeurt.

31 januari 2016 om 14:48

Het benoemen van feiten?

31 januari 2016 om 14:55

Dit soort dingen moet je dus niet reopen als het elke
week bagger is wat je laat zien.
Nou ik was hier helemaal niet bang voor....het stond
voor mij vast dat het zou gebueren. Hij wil er een spits
bij maar de RVC lag dwars.....dan krijgen ze toestemming
en dan hebben ze niemand....\als je zo lang loopt te zeuren
dan moet je iemand klaar hebben staan. Uilskuiken!
Goede spelers willen niet komen....om er dan meteen aan
toe te voegen dat PSV daar wel in slaagt....hahahahaha
Ben je dan een loser........ ??

Zoveel voetbalkennis in huis? Moet je kijken wat ze gekocht/
gehuurd hebben.....je bent gewoon het lachertje van de
analytici.......vooral dat laatste wonder van Arsenal........
Wat zeg die minkukel van de Boer...."|hij ontwikkelt zich goed"
Hahahahahaha...daar haal je hem toch niet voor

Vreselijk!

31 januari 2016 om 15:02

Maar wat heeft heel deze reactie van jou te maken, met claimen dat wij arrogante blaaskaken zijn? Ik zie hierin echt totaal geen argument om De Boer van arrogantie te betichten.

31 januari 2016 om 15:09

Dat De Boer benoemde dat Ajax bovenaan stond, met de meeste doelpunten en minste tegendoelpunten. Deze statistieken die De Boer benoemde waren feiten en De Boer gebruikte het als argument om dit saaie en trieste spel goed te praten. Hopelijk was het gelijk de laatste keer (kan ook niet meer, want we staan nu dus 2de) en gaat hij wat aan het spel veranderen.

31 januari 2016 om 15:18

Nou geef je dus zelf het antwoord op je vraag.......
Hij roept die zaken om de aandacht af te leiden van
het spel wat bagger is. Dan ben je dus arrogant!
Hij kan niets meer veranderen en ajax wordt never
kampioen......ik zeg het nog maar een keer.
Je moet voetballers kopen...geen rommel

31 januari 2016 om 15:24

Als het dus elke week bagger is...dan blijf je bescheiden
en praat je niet over meeste doelpunten voor en minste tegen.
Als je op het moment dat je aangesproken wordt over het
belabberde spel over randzaken gaat beginnen, ben je arrogant.
Van Gaal heft dat ook voor een handje......als is het nog
zo slecht hij weet er altijd wel een record bij te verzinnen.
Dat moet je niet doen.......mensen prikken daar doorheen

31 januari 2016 om 16:33

Ik heb nooit De Boer horen zeggen: " Wij worden wel kampioen met dit spel, want wij staan eerste met de minste tegendoelpunten en meeste doelpunten."
Hij zegt : "het spel is niet goed, maar we staan wel bovenaan met de meeste doelpunten en minste tegendoelpunten. Daar gaat het om."

Duidelijk verschil.

Cillessen= is oke, goede keeper.
Tete=Goed,
Veltman= is oke, softy
Riedewald=Slecht, laat vaak zijn man laten lopen.
Dijks = Prima
Bazoer = goed
Gudelj= te defensief, andere speler
Klaassen= goed
Younes fischer = gelijk weg
Millik =weg
El ghazi houden.
Kortom nieuwe of andere cb,cm,lb,sp

Ik zeg het vast: Er gaat komt een paniek aankoop. Wat triest dit zeg, heb de boer vaak verdedigd maar dit kan niet meer. Weg ermee.

Ongelooflijk dat de 3 punten en koppositie in de 92e minuut nog worden weggegeven... Voor de rest weer een treurige pot voetbal gezien, vooral de tweede helft was slecht, geen enkele goede kans weten te creëren.

Vraag me af wat het excuus dit keer weer is normaal is altijd van dat het zo moeilijk is spelen tegen ploegen fie de bus parkeren? Nu stonden we gewoon 0-2 . Je sowieso al geen 2 goals moet incasseren tegen roda .maar ja we hadden wel de meeste balbezit

31 januari 2016 om 14:40

Haha ja ik vraag me ook af met wel onzin verhaal de Boer dit keer weer aan komt zetten. Hij maf ook wel gewoon een keer zeggen dat er 0,0 creativiteit in het team zet en dat eigenlijk gewoon iedereen ondermaats was vandaag.

Als je kijkt hoe een aantal spelers over het veld loopt te sjokken vanaf de seconde na moment na de 0-2 en dat afzet tegen de inzet van Dijks, Serero en Klaassen, moeten zij zich afvragen of zij wel werkelijk alles geven voor een kampioenschap. Dit is de energie die er in een belangrijke wedstrijd wordt gelegd nadat je weet dat je vorig jaar kansloos was voor de titel en het spel slecht is.

Van Rhijn vergeleken met Tete, zeer pijnlijk.

Milik vanaf rechts, hoe komt het in je op als trainer.

Ziet er slecht uit voor ons Ajacieden op dit moment.

31 januari 2016 om 16:12

Ik ben het volledig met je eens, al vind ik wel dat Veltman ook genoemd mag worden. Die jongen was naar mijn inziens echt de betere aan Ajax kant. Deed vrijwel niets fout. Dat mag ook wel gezegd worden, na al die kritiek wat die jongen gehad heeft.

Niemand zal mij wel weer gelijk geven !!! Maar wij hebben gewoon een klote middenveld. Allemaal voetballers die in de bal komen en lekker op de middenlijn willen draaien. Geen 1 steekbal gezien in de laatste wedstrijden bij ajax. Dan kun je de spitsen wel de schuld geven al zijn die ook geen ajax shirt waard maar de bal komt er ook niet

Benieuwd of Ajax weer in gaat kakken net als afgelopen seizoen na de winterstop. Het houdt allemaal niet over terwijl ze toch best een aantal spelers hebben die absolute top zijn in de ED.

31 januari 2016 om 14:37

Dat vind ik dus ook. Ajax heeft een prima team, maar De Boer stelt ze nu echt niet goed op. Sowieso werkt 433 niet als je vleugels niks brengen. Dus dan moet je 4231 of 422 gaan spelen. Nu stond Milik op de vleugel. Stop dan met het vleugelspel! Milik en Ghazi met zn tweeen in de spits en dan om elkaar heen bewegen kan dodelijk zijn, daarachter Sinkgraven, Klaassen en Bazoer en Gudelj, Dat moet toch gewoon beter werken dan wat ze nu proberen.

Vind spelers als Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Gudelj, Klaassen, Bazoer, Ghazi echt wel kampioen-waardig. Maar het loopt voor geen meter.

Zo erg was dat Ajax van Jol en Rik vd Boog nog niet. Toen was er tenminste die echte winnaarsmentaliteit. Toen werden kleine clubs als Heracles en Roda nog voor lul gezet en met 6-0 naar huis gestuurd. Toen het spel wel sprankelend was en er wel gekocht werd.

Toen dit nog het team was (in bijlage). Ik pleit voor vertrek De Boer, Overmars en RvC en laat er wel capabele mensen het bewind voeren.

Stekelenburg
vd Wiel
Vertonghen
Alderweireld
Anita
Gabri
De Jong
De Zeeuw
Suarez
Pantelic
Emanuelson
31 januari 2016 om 14:40

Speelde Ajax toen niet in een 4-4-2 opstelling?
We werden toen op 1 punt na geen kampioen maar die 2e seizoenshelft denderde de Ajaxtrein toen echt over elke ploeg heen! Was prachtig om te zien.

31 januari 2016 om 14:47

Oh ja. Dat klopt. 442 met Urby en Rommedahl en Suarez en Pantelic in de spits. Waren samen goed voor 50 van de 104 goals.

31 januari 2016 om 14:52

Het vreemde was dat Ajax het seizoen daarop opeens heel stroef begon waardoor Jol al snel de laan uitvloog.

Zijn statement toen ze tegen Madrid speelde vond ik toen wel heel vreemd. Het was iets van "we gaan hier verliezen, laat de spelers er maar van genieten, het is een ervaring."

En toen won De Boer gewoon direct zijn eerste wedstrijd uit bij AC Milan.

31 januari 2016 om 14:59

Er werden plots onzin aankooen gedaan die speelden. Daar ging het gewoon fout. Maar als je dat opzet tegenover de fouten van nu, is het zo erg nog niet.

Feit: Roda verloor dit seizoen nog niet van de top 3. Misschien doen we het dan toch niet zo heel slecht vergeleken met de rest

31 januari 2016 om 14:51

Uit verloor Roda met 6-0 van Ajax? In oktober dus dit seizoen.
Dus je feit klopt niet.

31 januari 2016 om 14:54

Wat Frax zegt, dat feitje klopt niet helemaal. Van Ajax hebben we alleen verloren uit de top 3. Dat is alsnog knap.

31 januari 2016 om 14:53

6-0 verliezen van Ajax uit is niet verliezen?

31 januari 2016 om 15:04

Correctie. Was de 6-0 vergeten van dit seizoen. Buiten dat doen ze het toch knap tegen de top 3. Viel me idd ook net pas in

31 januari 2016 om 15:30

Roda verliest zelden van Psv.
Maar er zijn meer wedstrijden dan alleen tegen Roda. En vergeleken PSV doet Ajax het slechter. Na de winterstop al vier verliespunten en vier matige wedstrijden.

Is het niet gewoon zo dat Roda dit gelijkspel heeft afgedwongen ?

Een zo matig ajax gaat niet kampioen worden dit jaar. Er loopt gewoon weinig kwaliteit bij ajax, waardoor er nog niet eens 5 keer gepasst kan worden zonder dat de bal kwijt is.

Wel weer een blunder van de scheids . Want het was geen hoekschop waar uiteindelijk de 2-2 uitkwam.
Maar dit Ajax verdiende ook geen overwinning. Ik snap trouwens niet dat vd Hoorn er nu weer naast staat. Zo maak je je spelers kapot de Boer. Hetwordt tijd dat er toch maareens een trainerswissel komt bij Ajax. Bv Jaap Stam of Wim Jonk als hoofd trainer.

31 januari 2016 om 14:37

Bazoer ook rood dus niet zeuren

ventieltrap,het is nog geen 23.59 uur,wie weet wat er uit de hoge hoed komt bij mark netto,geintje.

Geweldig en verdiend. Ajax 2 kansen 2 goals, allemaal leuk en aardig maar daarna op een halve kans helemaal niks gecreërd. Roda speelde gewoon een goede wedstrijd en verdiende zeker een punt. Inceman grote uitblinker, maar van Roda iedereen een voldoende. 7 punten uit 3 wedstrijden tegen Ajax, Utrecht en Excelsior, is gewoon geweldig.

31 januari 2016 om 14:47

Toch vind dat er genoeg verbeter punten zijn; bijvoorbeeld het stoppen met het spelen van de langa bal. Als Roda gewoon over de grond zou blijven passen hadden we vandaag misschien wel gewonnen, want hoefaak werd de bal niet ingeleverd doormiddel van langa pasen op Poepon?

Denk dat PSV de koppositie nu niet meer uit handen geeft. Zoveel meer kwaliteit en mogelijkheden dan Ajax. Ajax moet zich richten op de versteviging van de tweede plaats, maar hebben eerlijk gezegd ook weinig te duchten van de rest van de clubs in dat opzicht.

Zo slecht weer... Dit is een verloren seizoen want ik weet zeker dat met deze spelers ze nooit van hun leven kampioen worden, PSV is kwalitatief gewoon veel beter en hun spel zeker ook. Ajax moet het beleid veranderen want dit werkt echt niet...

Dit kan zo niet langer!!! Weg met heel die kliek die Ajax al jaren verpesten!!

Geen kampioen betekent hoogstwaarschijnlijk geen CL. Dag Tete, Bazoer en Cillissen.

31 januari 2016 om 14:40

Precies die gaan maar een 2e plek heeft wel recht op voorrondes. Maar dan kopen we eerst lekke r laat in. Want we moeten eerst Duarte en Boilesen kwijt toch.

Zo zonde dit, een paar gerichte aankopen waar je even wat dieper in de buidel moet tasten en je kon met gemak de koppositie vast houden. Natuurlijk is het nooit een garantie maar op deze manier vergroot je de kans al helemaal niet. Misschien is het goed als Ajax naast de pot pist, misschien dat er dan een keer iets gaat veranderen

31 januari 2016 om 14:40

Enige voordeel is dat we financieel gezond zijn.

Dit is toch niet iets dat als een heel grote verrassing komt?
Het commentaar vanuit de eigen aanhang op het vertoonde spel gaat al een aantal jaar zo.... Het spel is de laatste weken erg matig en met veel geluk worden de puntjes binnen geharkt...
Het lijkt mij tijd dat er eens structureel iets gaat veranderen binnen die club, want ook alle machtsspelletjes binnen de gelederen spelen niet in het voordeel...
Nu is er voor dit seizoen nog niks verloren, maar het ziet er niet gunstig uit zo....

PSV heeft t voordeel dat ze al 2x Feye hebben gehad en dat ze Ajax thuis ontvangen. Psv zal geen punten moeten verliezen tegen de kleintjes. Nu nog wachten op de blessure van Andres.

Straks maar de bus opwachten bij de Arena, het is welletjes geweest.

31 januari 2016 om 14:52

En wat gaat het helpen, behalve op NOS Studio Sport, Studio Voetbal en bij Wilfred Genee op tv te geraken???
Zijn altijd van die nutteloze acties....

31 januari 2016 om 14:59

Jij hebt verder geen ene moer te doen begrijp ik? Kansloos figuur.

31 januari 2016 om 15:04

Kansloze figuren die zo reageren.

31 januari 2016 om 16:02

Dan zou ik nu maar de trein gaan pakken, het is een behoorlijk stukje rijden van Eindhoven naar Amsterdam

Niets gezien, maar complimenten aan Roda. Misschien moet ik mijn woorden terugnemen over het aankoopbeleid. Had graag gezien vandaag hoe Milec, Gullon, Inceman, Zhukov, Petterson en Poepon het deden.

PSV eindelijk aan kop, ik zie hun de topper ook wel winnen en vanaf daar lopen ze denk ik langzaam weg.

31 januari 2016 om 14:52

Aankoopbeleid lijkt nu wel goed te zitten. Met name Inceman is een geweldige aankoop. Hij neemt het hele team op sleeptouw.

31 januari 2016 om 14:59

Dat is knap, hij is geloof ik al 34.

31 januari 2016 om 17:40

Ik dacht wel zoiets. Het is duidelijk een aanwinst voor korte termijn. Ik hoorde dat Roda komende zomer flink gaat selecteren welke spelers er weg mogen en welke er blijven. Ik verwacht opnieuw een drukke transferperiode in Kerkrade komende zomer.

Komen die Roda supporters weer ,pff wat een lelijke voetbal daar ,we wisten allang hoe en wat ,verwachten alleen niet dat die mietjes van Ajax erin zouden trappen ,blijven jullie Roda het bal maar naar voren schieten en hopen op (nee bidden ) op iets

31 januari 2016 om 14:50

Roda schiet in ieder geval de bal naar voren. Da's al meer dan je van onze godenzonen mag verwachten.....

31 januari 2016 om 14:51

Wat is dit ineens allemaal voor haat?? Volgens mij heeft Roda hier zeer verdiend een gelijkspel uitgehaald met niet eens zo lelijk voetbal. Ik snap je punt niet.

31 januari 2016 om 14:54

Het zal de frustratie zijn.

31 januari 2016 om 15:05

Je bedoelt slecht spelend Ajax ,niks meer of minder ,roda doet niks anders dan normaal ✌️

31 januari 2016 om 19:35

Ajax doet ook niks anders dan normaal.

31 januari 2016 om 20:17

Ja voor de titel spelen ,we begrijpen elkaar!

31 januari 2016 om 15:01

Roda speelt in ieder geval naar de mogelijkheden, dik verdiend dus. Lelijk voetbal durf jij te zeggen, grappig. Ietwat zielig gedoe van je, maar n beetje gefrustreerd begrijp ik en dat mag ook wel gezien het dramatisch voetbal uit Amsterdam.

31 januari 2016 om 15:17

Nou succes verder als je niet eens weet te winnen van eensuperslechte Ajax ,nou blijf bidden dat alle teams slecht blijven presteren anders kun jij je mogelijkheden vergeten .

jammer gelijkspel in blessure tijd.
Maar ze hebben niet verloren. Dus wat zeuren sommige mensen.
Ajax speelt al een tijdje niet goed.
By the way.. PSV fluitend kampioen??

Kijk maar naar de programma van PSV (2x achterelkaar utrecht). Die gaan op het einde veel punten verliezen.
Ajax heeft het redelijk (denk AZ en Utrecht, derest moet winst zijn).
PSV zal na CL wedstrijd ook wel eens 2x weer verliezen.

Ik zeg Ajax kampioen dit jaar.

31 januari 2016 om 14:46

Zeer pessimistisch gezien PSV maar 1 keer heeft verloren dit seizoen in de competitie.zou beter focussen op Ajax dan op PSV op dit moment gezien je nu achter PSV aan moet.

31 januari 2016 om 14:49

Ajax heeft Feyenoord nog thuis en mag ook nog naar Eindhoven... Makkie dan?

31 januari 2016 om 15:37

ok, nou even serieus

jammer dat ze niet het deksel op de neus kregen met een
nederlaag zul je bedoelen. Mijn hemel...waar praten we over?
je komt op 0-2....hallo??? Ajax legt z e l d e n een
fatsoenlijke partij op de mat. Worden 100% geen kampioen
En ik ben 100% ajacied......maar ik hoop ook dat ze geen
kampioen worden. Want...als ze dat w e l worden...gebeurt
er weer niets.......daarvoor zijn ze nl. arrogant

Dit Ajax moet ook gewoon kapot. De hele club, Rvc, Overmars, de Boer. De Arena plat. Dit is Ajax niet meer. Ze dragen alleen nog de naam en het shirt.

31 januari 2016 om 14:46

.......met Adidas strepen en zonder het oude logo.

31 januari 2016 om 15:38

100% eens!
Cruijff wegstemmen...want ze weten het allemaal veel beter.....
stelletje irritante sukkels!

Ik lees hier een hoop analyses van de problemen van Ajax, maar voor mij is het simpel, Marc Overmars is de hoofdschuldige. Als je ziet wat voor dramatische aankopen die man doet is er maar 1 conclusie die resteert: weg met die man. Dit Ajax wordt nooit kampioen, roep ik al weken, al voor Heracles thuis.

31 januari 2016 om 14:50

Overmars én de RvC dan, want die zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

31 januari 2016 om 16:22

Mogen ook opzouten van mij ja.

31 januari 2016 om 15:41

Jonk moest toch weg! Die was tegen al die aankopen
die veel hebben gekost en niets hebben toegevoegd......
RVC geeft toch geen toestemming........en dan na veel
zeuren hebben ze eindelijk toestemming......en dan hebben
de losers niemand. Als je weet dat je niemand kunt
vinden hoef je ook niet te zeuren. Of vveel zeuren en meteen
schakelen!. Mateloos irritant

31 januari 2016 om 16:04

Al die aankopen? Ajax heeft een aankoop budget van 10 miljoen per jaar voor alle elftallen, inclusief jong ajax en de jeugd. PSV heeft een veel groter aankoop budget en koopt gewoon betere en duurdere voetballers dan Ajax. Vind je het dan echt zo raar dat PSV inmiddels een beter elftal heeft dan Ajax?

31 januari 2016 om 16:44

Neen...helemaal niet. Ik vind het als ras-ajacied eigenlijk
wel leuk. Veel op de bank...en dat beetje dat je uitgeeft
doe je nog helemaal verkeerd....hahahaha
Chapeau Psv...doen het toch beter

31 januari 2016 om 19:44

Nogmaals onzin speedy, Ajax heeft veel duurdere aankopen dan Psv, dus daar gaat je onzin verhaal.
Sinkgraven 6 miljoen
Gudelj 6 miljoen
Milik 3 miljoen

Propper 4,5
Guardado 3
Pereiro 5
Isimat 3,5

PSV doet meer aankopen dan Ajax, omdat Ajax de filosofie heeft dat ze de meeste spelers uit de jeugdopleiding door laten stromen. Het logische gevolg is dat je minder aankopen doet voor het eerste elftal. Echter zijn er belachelijk veel aankopen geflopt en waren ze allerminst goedkoop te noemen. PSV koopt inderdaad betere spelers, maar niet duurdere! Oftewel PSV heeft (naast een beter elftal) een betere technische staf.

31 januari 2016 om 19:49

Eens!
En dat zeg ik als ajacied......een grote mond over veel voetbalkennis
en nog niet eens in staat om een paar aankopen te doen die in het
elftal passen? Incompententie ten top!!

De fans moeten nu opkomen voor de club want De Boer en Overmars maken de club ten schande.

Armoe troef, vooral voorin ontbreekt het aan kwaliteit. Als je de voorhoede spelers van Ajax tegen PSV afzet dan zou je op iedere positie altijd voor die van PSV kiezen: Locadia, Lestiene, Narsingh, Pereiro, de Jong zijn stuk voor stuk op hun positie beter dan Schöne, El Ghazi, Fischer, Younes en Milik. De aanvallers kunnen zelf helemaal niets creëren en er komt ook totaal geen dreiging uit waardoor het voor de tegenstander een makkie is om ze te verdedigen. Maar gelukkig hoeft er niemand bij hoor Marc... we gaan met deze spelers wederom geen kampioen worden en dan missen we maar een miljoentje of 20 aan CL inkomsten en gaan we volgend seizoen weer net zo hard af in de Europa League als dit jaar. PSV is als team en kwalitatief stukken verder en ze gaan dik verdiend weer kampioen worden.
Ajax gaat met dit spelers materiaal geen stap verder komen, hoe goed Frank z'n best ook doet.

31 januari 2016 om 14:56

Ik denk dat het grootste verschil tussen Ajax en PSV Frank de Boer vs Phillip Cocu en Marc Overmars vs Marcel Brands zijn....
We weten de juiste spelers binnen te halen en willen daar best wat moeite voor doen.... We hebben niet de arrogantie om te zeggen, dan maar niet, nee we onderhandelen door....

31 januari 2016 om 15:06

Ajax heeft ook niet de arrogantie om ze niet te halen. Dat vind ik lekker makkelijk om Ajax op z'n arrogantie te wijzen. We hebben de portemonnee echt wel getrokken voor spelers als Gudelj, Sinkgraven en vd Hoorn (bij elkaar zo'n 16 miljoen). Het verschil is dat Ajax kost wat kost aan z'n salaris plafond wil vasthouden waardoor het belangrijke spelers niet kan contracteren die PSV wel heeft (luuk de Jong, Guardado en Moreno). Daarnaast doet Marcel Brands het gewoon stukken beter dan Overmars: hij verkoopt spelers voor hoge bedragen en hij weet de posities altijd weer goed in te vullen met slimme aankopen. Moreno voor Rekik, Propper voor Wijnaldum en ook Lestienne en Pereiro zijn gewoon goede aankopen.
Aan Frank de Boer valt niet zo veel te verwijten. Ajax mist kwaliteit en het is een wonder dat we zoveel punten hebben gehaald met zo'n matige selectie. Dit verbloemt de situatie enorm. Ajax staat altijd bekend dat het wel één goede aanvaller heeft die de top gaat halen: Suarez, Huntelaar, Ibrahimovic maar ook spelers in het verleden als Laudrup en Petterson waren gewoon klasbakken. Momenteel heeft Ajax in de voorhoede niemand die de top gaat halen naar mijn mening.

31 januari 2016 om 15:43

Eerlijkheid gebied natuurlijk te zeggen dat Brandt in die 4 jaar dat ze
geen kampioen warden ook door jullie afgebrandt werd tot op het
bot.......dat er dan eindelijk na 6 jaar een redelijk elftal staat (want
goed is het natuurlijk ook niet) maakt Brandts natuurlijk geen
held

31 januari 2016 om 15:46

Je geeft dus je geld uit aan spelers die je nooit had moeten halen.
Daar zit dus het problem. Waarom haalde ajax de jong niet destijds???
paste niet in het system (F. de Boer)....hahahahahaneen..de rest wel??
En als je Propper kunt halen....koop je dus geen Gudelj! En als je een
spits moet halen huur je dus niet die minkukel van Arsenal.....en zo kan ik
nog wel een half uur doorgaan

Ik zei het al tegen m'n Pa toen Ajax 0-2 voor stond. ''Ik zie het wel weer gebeuren dat Ajax het wel best vindt, weer compleet door de ondergrens zakt en het eenvoudig weg gaat geven.'' En ja hoor. Het was weer zo ver. Het zorgwekkende is dat het me niet eens meer zo veel doet. Je ziet het echt al van kilometers ver aan komen. De Boer zal wel weer iets zeggen dat Ajax domineerde bla bla bla. Er zit gewoon compleet geen goed uitgedacht idee achter. Dra-ma-tisch.

Toen Ajax nog wat punten voor stond leek het me al zo onwaarschijnlijk dat ze dit vol zouden houden. Toen al amateuristisch spel als je het vergelijkt met PSV. Af en toe een positieve uitschieter, maar niet meer dan dat.

Ik zeg niet dat het kampioenschap weg is, alleen ik zie het in zo'n korte tijd gewoon niet heel veel beter worden. Slecht aankoopbeleid, slecht wisselbeleid, onverklaarbare tactieken en ongemotiveerde spelers.

Zorgwekkend.

Het Ajax systeem weer ten top. Milik is gewoon een prima spits als die dodo's aan de zijkant het achterlijntje eens halen en een bal voorgeven. Maar de spits van Ajax moet een bal vasthouden, snel zijn, sterk zijn, groot zijn, technisch op het niveau van Neymar zijn, goed kunnen koppen, en weet ik allemaal niet wat.

Speel eens naar de kwaliteiten van je selectie en probeer niet een selectie kwaliteiten aan te leren die zij niet kunnen.

Psv is daarvan het ideale voorbeeld. Ja die kopen wat spelers ja, maar daar bereiken ze wel wat mee. Luuk haalt zijn rendement wel omdat hij de bal krijgt zoals hij wilt. Ze gebruiken zijn kwaliteiten. Zelfde geldt voor de rest van die selectie...

Eën spits erbij is niet voldoende. Er moet op z'n minst een trainer komen die Ajax weer aan het voetballen krijgt. Het is een mentale kwestie. Op deze manier redden ze het ooit tegen Psv. Complimenten voor Roda. Ze hebben er echt voor gevochten. Dat is altijd de basis voor succes.

Weken van dramatisch spel, met amper kansen, is men de koppositie nu kwijt.Een behoorlijke klap, ben benieuwd
hoe zij dit gaan verwerken.

alles verspeeld dit seizoen, en kampioen worden ze niet meer, geen cl, dus geen extra flappen opzouten met de rvc. laat die gasten een bedrijf gaan runnen maar geen voetbalclub.

31 januari 2016 om 16:39

Alles is wat te voorbarig... Kampioen kunnen ze absoluut nog worden hoor. Sterker nog, ze hebben alles nog in eigen hand...
Maar verandering in de RvC zou geen kwaad kunnen denk ik. Of zit de grootste belemmering in het feit dat ze beursgenoteerd zijn?

Genieten dit. PSV staat weer bovenaan

Ajax in de tweede helft:

- 0 schoten
- 0 kansen gecreëerd

Zoveelste bewijs dat de negatieve spelopvatting van Frank de Boer ons de das om doet. Ik was al een tijdje klaar met deze anti-coach. Ik hoop dat andere fans nu ook wakker zijn. Gerichte aankopen om Roda JC te kunnen verslaan is symptoombestrijding. De werkelijke oorzaak zit op de bank.

Gewoon weer zo'n domme tegengoal volledig over jezelf af geroepen. Het ging helemaal niet zo slecht maar roda hoefde maar 1x gas te geven en ajax werdt meteen terug gedrongen. Aan het eind van de 2e helft zijn ze geen een keer met meer dan 5 man over de middenlijn geweest. Kun je wel doen maar dan moet je zeker weten dat je elke bal wegwerkt zoals atletico dat doet, maar ajax zal ajax niet zijn als dit ze niet overkwam. opbouw ging ook helemaal nergens over. Elke keer de lange bal naar anwar en het middenveld dat niets uitvoert.

Ajax komt tekort, kwaliteit ontbreekt, en als dan de vorm er niet is en geen inzet/passie wordt getoond, tja, dan kunnen ze vsn iedereen verliezen. Ajax wordt gewoon tweede , meer zit er echt niet in

Hoe het deze wedstrijd begon, dacht ik: dat gaat veel kansen opleveren. Met Younes, Milik en Sinkgraven om El Ghazi heen heb je veel kwaliteit en verschillende wapens. De snelheid van El Ghazi, de dribbels van Younes, de technische passjes van Sinkgraven en de kopkracht van Milik. Maar de realiteit was dat Ajax slechts van een matige 10 minuten van Roda kon profiteren en 2 keer kon scoren. In de hele 2e helft werd er nauwelijks iets gecreërd. Roda mocht zelfs nog ver komen. Hoewel dat geen goede ploeg is, is het met lange ballen en corners altijd gevaarlijk.
De oplossing voor Ajax ligt bij de Rvc. Zij houden Overmars al jaren tegen goede maar dure spelers te kopen. Als hij net als Marcel Brands vrij spel krijgt, weet ik zeker dat er nieuw elan komt. Ajax koopt op dit moment alleen maar spelers die onderin de hiërarchie beginnen en dan moeten opklimmen. Dat haalt het hele team naar beneden. Doe het als Psv: goede spelers kopen die de bovenste plekken in het team innemen, waaraan jonge spelers als Hendrix, Locadia, Brenet en Pereiro zich kunnen optrekken.

En straks gaat Frank weer zeggen dat het veel beter moet en sneller opportunistischer moet. Wie gelooft die loze praatjes nog?

31 januari 2016 om 16:06

Frank de Boer zal gewoon zeggen wat hij al weken zegt, er moet een goede, creatieve aanvaller bijkomen. En de RvC zal zblijven volhouden dat ze daar geen geld voor uit willen trekken.

31 januari 2016 om 20:39

Daar ben je lekker mee dan... Dikke interne tweespalt! De club zal eerst intern op één lijn moeten komen anders wordt het niets...

Tja niet zo gek dat je jezelf in de vingers snijdt als Bazoer, Sinkgraven en Gudelj geen meter verzetten. De reden dat Barcelona zo goed is is omdat die gasten op het middenveld non-stop in beweging zijn. Bij Ajax staat Bazoer denk ik van de 75 minuten die hij speelde 65 minuten stil of liep hij in een drafje. Sinkgraven verstopt zich, biedt zich nooit aan en als hij de bal krijgt staat hij te slapen. Tja als je met dat soort gasten speelt, dan zal je nooit een wedstrijd winnen.

Een drama in een week 5op psv kwijt nou ik dat het beter gaat tegen feyenoord

"niets is riskanter dan niets riskeren"

Deze vlieger ging vandaag ook op. Er werd in de tweede helft niets geriskeerd, met de fatale 2-2 als resultaat.

En Frankie is het beste wat Ajax sinds 2004 is overkomen. Hij liet Ajax weer met een visie spelen, maakte ons ein-de-lijk weer kampioen, heeft ook nog mooie wedstrijden in de CL neergezet etc. Maar zijn periode bij Ajax is in twee tijdperken onder te verdelen: het tijdperk-Eriksen en het tijdperk daarna. Wat we in het tijdperk-Eriksen zagen toen hij niet speelde, zien we sinds zijn vertrek aan één stuk door: weinig voetbal, weinig creativiteit... hierdoor levert de degelijke spelopvatting zo weinig kansen op. Eriksen had het vermogen om een teamgenoot één-op-één te zetten. Janssen trouwens ook. Vorig jaar had ik die hoop op Sinkgraven gevestigd, maar dat is er tot nu toe alleen uitgekomen in maart 2015. Nu vestig ik mijn hoop op Nouri, maar die kun je nu echt niet opzadelen met deze druk.

Dit team heeft een trainer nodig die wat opportunistischer speelt. We hebben een middenveld dat bestaat uit drie jongens met veel loopvermogen en een trainer die het team collectief af laat jagen zou denk ik fantastisch zijn. Maar als Frank de Boer weggaat, moeten we hem niet alleen herinneren aan zijn laatste drie seizoenen. Dat zou echt belachelijk zijn/

Hoop zo dat De Boer vertrekt...

Er is maar 1 hoop voor Ajax supporters: opeenvolgende slechte resultaten. Het foeilelijke spel is er al. Dan kun je ook de technische staf met goed fatsoen wegsturen. Dat is namelijk de eerste vereiste voor betere prestaties in combinatie met creatief en aantrekkelijk spel. Wedden dat de van Gaal adepten dat nooit toestaan. Dus het blijft aanmodderen, of je moet het grootste breiwerk ter wereld willen blijven zien...

31 januari 2016 om 15:31

Mee eens

Kwaliteitsarme selectie bij Ajax dat is het probleem. Zou er geen 1 willen ruilen met een speler van Psv.
Maar 2 e worden is ook goed hoor met deze selectie. En je loopt uit op Feyenoord.

Mooi nieuws voor een zondag weer.
Ajax 1 punt en Feyenoord wederom 0 punten.

Nou moeten wij komende weken de lastige uit duels bij Utrecht en NEC winnen, en hopen dat de klassieker in het voordeel van Feyenoord valt, al is een gelijkspel ook niet slecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren