Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nieuwe onrust bij FC Twente: puntenaftrek dreigt door transfer Tadic'

Laatste update:

Het onderzoek naar onregelmatigheden rond de transfer van Dusan Tadic van FC Twente naar Southampton in de zomer van 2014 leidt tot nieuwe onrust bij de Enschedese club. Nieuwe puntenaftrek wordt gevreesd, zo meldt TC Tubantia. Het gaat om een buitensporig hoge vergoeding die aan één of twee tussenpersonen is betaald voor bemiddeling bij de transfer.

/

Volgens het dagblad is de transfer van Tadic al anderhalf jaar lang een hoofdpijndossier voor FC Twente, dat zelf een bedrag van zeven miljoen euro voor de aanvaller betaalde. Daar bovenop werd liefst zeven ton aan bemiddelingsvergoeding betaald aan zijn manager. Dat scenario herhaalde zich toen Tadic aan Southampton werd verkocht; één of twee tussenpersonen hielden een riant bedrag over aan de overgang van de Servisch international naar Engeland.

Hoge bemiddelingskosten worden als 'verdacht' aangemerkt, om­dat een speler een vertrekbonus kan worden betaald zonder dat de verkoper belasting en sociale lasten afdraagt. Het kan ook een manier zijn om 'zwart geld' te scheppen, waarmee netto tekengeld kan worden betaald aan spelers en/of hun makelaars. FC Twente heeft de KNVB en de gemeente Enschede direct ingelicht toen de mogelijke onregelmatigheden werden geconstateerd.

De uitkomsten van het onderzoek naar gerommel bij meerdere transfers van de Enschedese club zijn nog niet bekend, maar volgens het dagblad valt niet uit te sluiten dat de KNVB opnieuw een puntenstraf uitdeelt. De onregelmatigheden zouden betekenen dat FC Twente de jaarrekening 2013/2014 moet aanpassen, voor het derde seizoen op rij. Dat leidt weer tot puntenaftrek: de club moest vorig seizoen al zes punten inleveren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben er onderhand wel een keer klaar mee. Wat een gedonder iedere keer. Haal die punten er maar af, en dooooor. Duidelijkheid en verder gaan.

21 januari 2016 om 08:01

Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. Twente gaat kapot zo, je kan niet zomaar door. Ik kan vrijwel met zekerheid zeggen dat tadic niet de enige speler is waar dit bij gebeurt is. Wat je dan krijgt is moet je voor iedere speler 3 punten aftrekken? Zo ja dan ga je uitvde eredivisie. Dan gaan ze finacieel kapot.

21 januari 2016 om 08:23

Bij de eerste 2 keer puntenaftrek om gezeik met het plan van aanpak en financiën werd er toch gezegd dat een 3de punten aftrek het intrekken van de licentie betekende...?!

Weer een schimmige deal, onregelmatigheden en lijken uit de kast..... Wat wordt het volgende lijk? Gutierrez die gekocht is door ome Joop munsterman van zijn brievenbus firma vanaf Cyprus? Malta? Zo een plek....

21 januari 2016 om 09:38

Toch snap ik Jopie wel.
Het liefst heb je dat de accountant nu in 1 keer schoon schip maakt.
Dan krijg je ook maar 1 keer straf. Daarnaast, dan worden punten nu afgetrokken in plaats van bijvoorbeeld de laatste wedstrijden van het seizoen.

Het is voor Twente met het oog op degradatie beter om zo snel mogelijk te weten waar het staat.

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

De totale demasqué van het oude bestuur onder leiding van Munstermen.

21 januari 2016 om 08:26

Dan nog moet Twente afgestraft worden.... Twente heeft er ook jaren van geprofiteerd en de concurrentie gedupeerd door sterker te zijn met rare constructies.

Maar de logica van sommigen hier is: de schuldigen ("de helden" zijn van het toneel verdwenen dus hoeft er geen straf te worden uitgedeeld

Puntenaftrek is realistisch..... Want een boete betaald Twente maar lastig

21 januari 2016 om 09:39

Eens, het helpt ook niet mee dat Heracles het ontzettend goed doet. Voor de regio is het daarom minder erg als Fc Twente zou degraderen.

21 januari 2016 om 12:05

Jan, is het niet bij meer clubs zo dat ze niet op eigen kracht sterker worden? Tekorten van Vitesse en Utrecht worden bijvoorbeeld zonder blikken of blozen weer door een rijke stinkerd aangevuld. Is dat niet net zo unfair?

21 januari 2016 om 12:14

Zelfs bij een club als Feyenoord trokken opeens de rijke bobo's de handen er van af:

Resultaat een frisse jeugdploeg die het zwaar had in de eredivisie, maar kijk is waar ze daar nu mee staan.

Twente moet gewoon verplicht degraderen, smaakmakers verkopen en weer op eigen kracht terugkeren in de eredivisie.

21 januari 2016 om 12:54

Jansen

Vitesse. En Utrecht kregen financiële injecties.... Met echt geld.... Twente had rare constructies met het vooruithalen van tv gelden, Doyen deals en veel boekhoudige trucs....

21 januari 2016 om 13:13

De voorwaarden waarmee zaken zijn aangegaan zijn tegen de regels, maar er is sprake van echt geld zolang er betaald en ontvangen wordt. Er is namelijk niets kwijtgescholden. Rondom Doyen is bijvoorbeeld alles betaald en afgekocht. Dit heeft natuurlijk stukken meer gekost dan dat het heeft opgeleverd en heeft Twente dus minder te besteden... dupeer je concurrentie wanneer je verlies maakt op deze constructies?

Door financiële injecties geef je geld uit wat je niet hebt. Je leeft boven je stand waarmee je dingen doet die eigenlijk in een gezonde organisatie met sluitende begroting niet mogelijk zijn. Doordat die clubs boven hun stand leven, wordt concurrentie evenzo zwaar gedupeerd.

Tja, in Joop we trust. Hoe naïef kun je zijn. In zo korte tijd zo fors groeien kan gewoon niet zonder suikeroom. Je kunt het door een combinatie van euforie en manipulatie alleen een poosje simuleren.

21 januari 2016 om 08:08

Wie zou die suikeroom moeten zijn volgens jou?

21 januari 2016 om 08:20

Dat is denk ik zijn punt; die was/is er niet. Maw: de groei van Twente is op onrechtmatige wijze gegaan, hetgeen nu ook duidelijk is geworden.

21 januari 2016 om 08:36

Dick Wessels (miljardair) is toch supporter van Twente? Heb alleen al paar keer gelezen dat hij zich er waarschijnlijk (nog) niet mee gaat bemoeien.

21 januari 2016 om 09:08

Clubliefde of niet, je geld weggeven om de rotzooi van een ander op te ruimen zou ik me eigen ook niet aan wagen

21 januari 2016 om 09:23

Niet helemaal waar. De kampioensselectie heeft bijna geen geld gekost en is zover bekend gewoon op een eerlijke manier tot stand gekomen. Daarna kregen Joop en Aldo het pas te hoog in hun bol, maar ik snap dat mensen nu twijfels trekken bij dat kampioenschap.

21 januari 2016 om 09:32

Ik zou het ook niet doen als ik hem was.!! Geld komt nooit terug

21 januari 2016 om 09:34

@tipsytoms

Zeker mee eens, dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij zich er (nog) niet mee gaat bemoeien.

Dit geldt ook voor Boekhoorn bij Nec. Zolang er een aantal bestuurders nog blijven zitten (waarin hij het niet ziet zitten) zal hij niet veel investeren. Dat laatste heb ik me ook maar laten vertellen overigens.

21 januari 2016 om 10:05

@ruiz_fc qua transfersommen kostte het kampioensteam vrij weinig inderdaad, maar de salarissen waren toen al aan de hoge kant voor Twente-begrippen. Ruiz verdiende daar toen al 750.000,-

21 januari 2016 om 11:13

Salarissen waren maar een derde van bv. Ajax, dus niet heel hoog hoor.

21 januari 2016 om 13:17

De begroting van twente was op dat moment ook maar 1/3e van die van Ajax. Dus wel degelijk hoog hoor.

21 januari 2016 om 13:31

Ajax leed dat jaar 10 miljoen netto verlies door te hoge salarissen. Gaat niet om de begroting, maar om het percentage daarvan wat je gebruikt voor salarissen. Dat lag bij Twente bizar hoog, net als bij Ajax

Punten eraf. Degraderen en kijk maar wanneer ze terug komen. Vervelend voor de supporters maar terecht voor de club.

En daarom loopt Nederland zooooo ver achter, altijd de braafste jongen van de klas willen zijn. 7 ton is toch helemaal niet zo buitensporig? Zo'n Raiola krijgt dat alleen al als hij aan de onderhandelingstafel plaatsneemt in Italie.

21 januari 2016 om 08:09

Als je nou de rest van het artikel ook even leest.....

22 januari 2016 om 10:20

En dat doet mijn bewering des te meer bevestigen. Men wilt weer elk mogelijke manier verzinnen om zwart geld tegen te gaan. zucht

Aan het begin van het verhaal, zo'n 1,5 jaar/2 jaar terug volgens mij, vond ik het wel lachen. "Hoogmoed komt voor de val etc" zei ik toen. Echter nu begin ik het vooral voor de supporters bijna zielig te vinden. Wat een zooi heef Munsterman achter gelaten zeg. Te triest voor woorden eigenlijk. Hopelijk is de onderste steen snel boven in Enschede waarna ze echt opnieuw kunnen beginnen zonder valkuilen.

Indien Twente ook maar enigszins duidelijk heeft wat er is gebeurd zal men aangifte moeten doen bij het OM tegen de heren Munsterman en Van der Laan. De heren hebben dan met voorbedachte rade deze situatie gerealiseerd.

Wellicht verstandig om beide heren eens onder ede te laten verhoren om de onderste steen boven te krijgen.

21 januari 2016 om 08:21

Dat zal ook wel gebeuren. Vandaar dat Twente weinig kan zeggen. Alles wat nu naar buiten komt kan worden gebruikt tegen deze twee heren. Het vervelende van alles is, dat je alles goed moet uitzoeken wat wel en niet bruikbaar is. Dit juridisch gezien.

Sja dan is vrijwel elke transfer verdacht. Hoeveel dacht je dat Raiola ving in NL voor zijn transfers ? Dat moet de knvb die transfers en alle andere waar veel geld aan tussen personen is betaald ook gaan onderzoeken.

21 januari 2016 om 08:53

Op het moment dat er zwart geld wordt gecreeerd, dan ga je al snel de strafrechtelijke kant op. Ik snap dat het niet leuk is voor de Twente supporters is, maar om het af te doen als: dan is vrijwel elke transfer verdacht....

Blijkbaar niet, anders had de Knvb daar ook wel onderzoek naar gedaan

21 januari 2016 om 09:07

En hoe ging de knvb om met de zwartgeld affaires van feyenoord, ajax en Groningen. ....?

21 januari 2016 om 09:24

Staatsen jij bent zo naïef hé, ik zie jou vaak op twente topics reageren en daaruit kan ik concluderen dat jij nog steeds op die roze wolk van munsterman leeft. Twente zit in de shit en ik zie mede supporters van jou wel een realistische kijk op dit hele verhaal hebben. Twente heeft gewoon jarenlang boven hun stand geleeft en dingen gedaan die gewoonweg niet door de beugel kunnen. De ellende is lullig voor de supporters maar eigenlijk is het volledig terecht want het is gewoon een zooitje daar in Enschede. Het verbaasde me dan ook echt dat de gemeente een garantstelling heeft getekend. Twente gaat gewoon weer van het niveau ado worden. Niet iets om je voor te schamen. De club heeft simpelweg niet de impact die de topclubs hebben, het blijft tenslotte een provincieclub.

21 januari 2016 om 09:40

Daar was geen sprake van Zwart Geld. Belastingen hoor je gewoon te betalen.
Daar zit geen vinger tussen Staatsen.

21 januari 2016 om 10:03

Dat is nu precies watcer in de jaren 80 speelde bij Groningen en Ajax. Zwart geld om de belasting te ontduiken.

zucht... Daar gaan we weer. Kan de Knvb de dader zelf niet gewoon oppakken. Als ik iemand vermoord op mijn werk, gaat het bedrijf toch ook niet de bak in. Die buitensporige handelingen die Munsterman heeft gevoerd, daar wist niemand wat van.

21 januari 2016 om 08:25

hoe weet je dat?

21 januari 2016 om 08:33

Dan mag de knvb dus ook alle punten + kampioenschappen die twente heeft gehaald onder munsterman afpakken? Jij redeneert namelijk dat hij en twente er profijt van hebben gehad, en alleen hij moet worden gestraft? Beetje kromme redenatie.

21 januari 2016 om 08:54

'die buitensporige handelingen die Munsterman heeft gevoerd, daar wist niemand wat van.'

Het is wel heel naïef om te denken dat alleen Munsterman daarvan wist hoor...

21 januari 2016 om 09:41

Ja, als er op zulke grote schaal fraude wordt gepleegd moet er bijna ergens wel een keer de andere kant op worden gekeken. Het is naief om te denken dat de rest van Enschede alleen volgers waren, verblind door liefde.

21 januari 2016 om 09:47

Door een verkeerde bedrijfstructuur wel. Munsterman moest Munsterman controleren. Dat is zo fout als het maar kan. Maar dat gebeurde wel. Het feit dat deze structuur er was neem ik iedereen bij Twente kwalijk. Maar hierdoor wisten alleen Aldo en Joop wat er speelde.

Sinds dat beide heren zijn opgestapt, komen de lijken pas uit de kast.

21 januari 2016 om 11:19

Onzin, de gelekte mails zijn zowieso al een bewijs dat genoeg mensen binnen Twente wisten wat er allemaal aan de hand was.

Net zoals ik, en velen anderen al jaren wisten dat Twente hoog spel speelde en was ook gewoon bekend in de club zelf alleen Joop zei dat het allemaal wel goed zou komen dus iedereen geloofde dat maar.

21 januari 2016 om 11:28

Ja, als een functionaris zowel bevoegd is om financiële handelingen te verrichten als zichzelf hierop te controleren dan is het niet gek dat het mis is gegaan. Dit biedt iemand natuurlijk de gelegenheid om flink te frauderen.

Maar het is Twente zeker wel aan te rekenen dat ze geen fatsoenlijke organisatiestructuur hebben ingevoerd. Je moet altijd een onafhankelijke functionaris in dienst hebben die toezicht houdt op de verrichte handelingen. Dit lijkt me toch een van de meest basale zaken die men dient in te voeren bij een 'gezonde' bedrijf (voetbalclubs zijn feitelijk bedrijven tegenwoordig).

En het lijkt me echt sterk dat niemand op de hoogte was van de schimmige constructies en de vreemde manier van zaken doen destijds. Alle financiële ontvangsten en uitgaven worden geregistreerd in de boekhouding. Hoezo is er noot bij iemand de alarmbellen gaan rinkelen toen ze bijvoorbeeld weer eens een bedrag van ongeveer 1,1 miljoen euro moesten betalen aan Doyen vanwege de transfer van Tadic?

21 januari 2016 om 09:28

Als jij iemand vermoord op je werk, heeft het bedrijf er niks mee te maken.

Hier zijn uit naam van het bedrijf dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.

21 januari 2016 om 14:57

Precies @tukker1 Nu wordt waarschijnlijk de club op nieuw gestraft.
Dan komen ze nog verder in degradatie nood.zijn ze nog niet genoeg gestraft.

21 januari 2016 om 18:59

Hoe naief kun je zijn. Ik snap dat je dit als tukker niej leuk vind... Maar volgens jouw logica kunnen bedrijven nooit gestraft worden; alle onrechtmatige daden worden namelijk weer uitgevoerd door mensen...
Misschien is dit nieuw voor je: als jij namens jou bedrijf bepaalde onrechtmatige dingen doet... En je bent daartoe ook nog gerechtigd... Dan wordt zeker ook t bedrijf gestraft!

Zijn we er nu niet een keer klaar mee? Hoeveel bewijs moet er nog komen om knetterhard aangepakt te worden? Knvb toon ballen en straf eens knetterhard. Anders hoeven we de Knvb ook niet meer serieus te nemen. Puntenaftrek is nog steeds mild in mijn ogen.

21 januari 2016 om 08:48

Wat een liefdevolle reactie uit Almelo. Wat is je gedachte? Na de 4-0 kunnen we er nog steeds niet van winnen dus dan maar op deze manier de grootste club van overijssel worden? Jammer hoor.....

21 januari 2016 om 09:09

Het gaat er om dat dit al de zoveelste schimmige deal is waar geen snars van klopt, weer zijn de regels overtreden en nu zelfs zwart geld praktijken wellicht. Leuk hoor die eerdere straf als een wassen neus maar dit moet inderdaad eens echt aangepakt worden, slapjes om het dan over die boeg van je te gooien.

21 januari 2016 om 09:32

Haha helaas voor hem zal dat niet eens het geval zijn want er is ook nog PEC om mee te concurreren

22 januari 2016 om 09:40

Ach joh, Dit komt fijn allemaal uit de koker van Munsterman en Van der Laan. Daar zijn we al voor gestraft en ik sluit zelfs niet uit dat FCT het uitbrengen van dit nieuws in samenspraak heeft gedaan met de Knvb. En die wassen neus waar je het over hebt: ik vind het een flinke straf hoor!

21 januari 2016 om 13:06

Houd je bij je eigen problemen, de eerste spits en de stille genieters op de tribune

21 januari 2016 om 20:22

Sta je (voor Heracles begrippen) zo hoog op de ranglijst en je dan nog (steeds) zo gek laten maken door de buurman..

Hele dag gefrustreerd op de F5 knop drukken wachtend op het bericht dat de club uit Enschede wordt op opgedoekt.

Het is maar wat je in Almelo bezig houdt!

Heel vervelend voor twente en haar supporters. En ik gun twente het beste maar ze zijn de vorige keer al (naar mijn mening ) veel te goed weg gekomen. Met 3 jaar lang geen Europees voetbal die straf was echt een lachertje ze mogen blij zijn als ze de komende jaren niet degraderen. Ik zou zeggen punt aftrek is nu zeker wel terecht nu blijkt dat er nog steeds lijken uit de kast komen.

21 januari 2016 om 13:01

Ten eerste dat heeft hier helemaal niks mee te maken. Ten tweede we kregen zo'n beetje de maximale straf. Als we met een paar keer degraderen van deze misere af zijn (inclusief gevaar voor faillisement) dan teken ik daarvoor.

Mocht dit daadwerkelijk kloppen dan is een puntenaftrek wel op z'n plaats, Twente heeft er immers ook profijt van gehad. Hoe sneu dat ook is voor de supporters. Wel hoop ik voor de Twente supporters dat die Munsterman achter de tralies belandt vanwege opzettelijk wanbeleid. Het zou te zot voor woorden zijn wanneer hij uiteindelijk met alles weg zou komen.

Vorig seizoen werden er toch 9 punten afgehaald?

21 januari 2016 om 09:31

Nee, dat waren er twee maal 3, dus 6 in totaal.

Als je als Knvb hier niet hard tegen optreed, dan is het een vrijbrief voor elke club in Nederland om dit te doen.
Mijn club Vitesse probeert op elke mogelijke manier zich te gedragen naar de FFP punten ( wat ze in het verleden niet deden ). En dan is er een club die groot is geworden met allerlei mogelijke illegale maniertjes.

Ik zeg of de licentie afpakken of de club straffen met degradatie, het kampioenschap afpakken en een geldboete. Laat ze dan maar zien hoe ze er bovenop komen.

Deze club is niet meer serieus te nemen. En al helemaal niet als ze roepen dat alleen ome Joop hier van af wist.

21 januari 2016 om 09:36

Twente is niet groot geworden met die maniertjes. Deze illegale maniertjes zijn pas gekomen nadat ze kampioen waren. Ze dachten wel even structureel mee te doen met de traditionele top3.

Verder ben ik het met je eens.

21 januari 2016 om 09:41

Wat ik wel weer grappig vind aan dit dossier is dat Twente altijd een minderwaardigheidscomplex had. Na het kampioenschap is dat volledig omgeslagen in overschatting. Ze kunnen gewoon niet omgaan met succes.

21 januari 2016 om 10:04

Ze hebben één hele grote fout gemaakt bij Twente en dat is dat ze dachten wel even de aansluiting bij de top3 te vinden. Probleem van Twente is dat de top 3 daar jaren lang over heeft gedaan, qua omzet, uitstraling, succesen, aanhang etc. Twente dacht dit wel even te klaren na één kampioenschap, totaal niet realistisch.

Munsterman en Van der Laan waren alle realiteit uit het oog verloren. Ik bedoel dit zijn, hoe raar het ook klinkt, zakelijk geen prutsers geweest als je ziet welke functies ze (voordat ze bij twente kwamen) hebben bekleed.

Dit bewijst maar weer dat de voetbalwereld echt een andere wereld is dan het bedrijfsleven.

Gedwongen degradatie naar het laagste profniveau zou passender zijn. Twente heeft de kluit belazerd en zodoende een voordeel gehad tov de andere profclubs. Zo'n club moeten ze dan ook terugzetten naar het laagste niveau.

Nummers 1 en 2 uit de Jupiler promoveren dan rechtstreeks.

21 januari 2016 om 09:35

Ik geloof niet dat gedwongen degradatie een optie is voor dit vergrijp.

Maar zelfs als dat al zo is, dan veranderd er helemaal niets aan de promotieregeling, omdat Twente dan als nummer 18 beschouwd zou worden. De nummers 16 en 17 blijven dan gewoon nacompetitie spelen. Het zou ook raar zijn als dan opeens de nummer 15 de nacompetitie in moet, omdat Twente zich niet aan de regels zou houden. Dan wordt immers andere clubs direct negatief benadeeld (meer degradaties) en dat mag natuurlijk nooit het doel van zo'n straf zijn.

Helemaal mee eens Wanny, gewoon degraderen met die prut. Het gaat nou al tijden zo en elke keer komt er weer iets anders boven water..
Wordt tijd dat ze eens echt aangepakt worden, want die straf met 3 jaar geen Europees was een lachertje!
Ze hebben het aan hen zelf te danken, want de club(het bestuur) maakt er zo'n zooitje van..

21 januari 2016 om 15:11

Het gaat niet al tijden zo. Het gaan namelijk nu al anderhalf jaar niet meer zo. Alles wat nu achter elkaar in het nieuws komt is in dezelfde tijd ontstaan. Er is dus een periode van zo'n twee jaar gerommeld en nu niet meer. Alleen als je nu de club aan het opschonen bent komen er één voor één nieuwe feiten aan het licht. De organisatie van de club is al lang bezig netjes volgens de regels te werken.

Zo dan. Is die gifbeker nog niet leeg? Dit gaat nog heel lastig worden voor Twente zo.

Enige positieve is dat die nieuwe directeur binnen een paar weken orde op zaken stelt.
Die weet in ieder geval van aanpakken.

Jammer voor de supporters, maar dit moet keihard worden aangepakt! Degradatie naar de nieuwe 2e divisie!

De enige die weten wat er allemaal precies gebeurd is tijdens iedere transfer zijn munsterman en van der laan. Die zijn er niet meer. Waarschijnlijk zal dit niet het laatste zijn wat de nieuwe leden van twente ontdekken en wat er straks uit de onderzoeken komen. Wie weet wat ze allemaal nog meer gaan ontdekken.

Wordtr het ook niet eens tijd om die voetbalmakelaars eens aan te pakken en een bepaalde limiet af te spreken. Deze bedragen slaan werkelijk nergens meer op en je krijgt veel duistere praktijken.

gewoon eens keihard straffen en niet alleen kleine clubs hard aanpakken.....blijkt dus dat hier keer op keer gesjoemeld en gelogen is ....vervelend voor supporters maar genoeg is genoeg

Hoeveel moet er nog uitkomen voordat ze eens deze club opdoeken!? Ik bedoel dan niet eens hun eigen gewin maar vooral wat voor schade ze andere clubs hebben aangedaan met deze wazige handeltjes, stiekeme club bah.

Nou, het is nogal vaag...

Volgens mij is niet het bedrag die als fee zijn betaald een issue, maar of er dan wel/geen belasting is betaald en/of dat zou moeten. Lijkt op het gevalletje Arveladze(?) bij Ajax..?

Laat gvd de club, spelers en supporters nou eens een keer met rust en ga achter de échte boeven aan! Daar horen we niks over.

21 januari 2016 om 10:27

En wie zijn in jou ogen de echte boeven

21 januari 2016 om 11:07

Je kan de club niet met rust laten want het is de club die de regels heeft overtreden. Dat dat wellicht gedaan is door 2 individuen kan misschien zo zijn, maar die deden dat uit naam van de club. Het is niet Joop geweest die de regels overtrad, het was de toenmalige voorzitter die dat deed met een mandaat van de club om zo te handelen. Dat de voorzitter van destijds Joop heette maakt voor de overtreding niks uit. De club heeft een structuur gecreeerd waarbij blijkbaar dit soort overtredingen konden plaatsvinden zonder dat daar adequate controle op zat. Dus ja, dan moet de club bloeden. Als de club van mening is dat de voorzitter misbruik heeft gemaakt van de structuur dan zal de club de ex-voorzitter daar voor kunnen laten vervolgen. Het zou natuurlijk krom zijn om te zeggen dat de Knvb etc dat maar moeten doen. Twente heeft ze mogelijkheid tot frauderen blijkbaar geboden, dus Twente is degene die daar de consequenties van moet dragen.

omg.
Hoe blijft het toch steeds mogelijk dat men het FC Twente van 2015/2016 sportief straft voor dingen van het FC Twente van 2012-2014. Het huidige bestuur en de huidige spelers zijn niet de mensen die je moet straffen. Puntenaftrek is ook niets meer dan een symbolische maatregel welke totaal niets oplost. Als het echt om valsheid in geschrifte gaat zou het Openbaar Ministerie hier een zaak van moeten maken en de echte verantwoordelijken de rechtbank in krijgen.

Ik ben zo langzamer hand helemaal klaar met Voetbal. Deze sport is enorm verziekt door geld, buitensporige salarissen, racisme, hooliganisme, maffia-praktijken puur voor eigen gewin, onsportief aanstellerig gedrag, haat haat en nog eens haat tegen over andere clubs. Geweld en disrespect tegenover scheidsrechters. Mondiale misstanden in Qatar, Rusland etc. Dan heb ik het nog niet eens over de Fifa zelf gehad met z'n problemen.

21 januari 2016 om 10:56

Jij begrijpt het niet denk ik. Er is juridisch geen verschil tussen het huidige en het vorige bestuur. "het bestuur" van een club is en blijft altijd verantwoordelijk voor wat er in het verleden is gebeurd. Je kunt niet simpelweg stellen "ja maar dat waren hun en die zijn er niet meer dus bij ons moet je niet zijn..."
Het feit dat het bestuur in het verleden in staat is geweest om op deze manier te handelen is de verantwoordelijkheid van de club aangezien die blijkbaar akkoord is gegaan met de structuur die er was. Had Twente dat maar beter moeten oplossen. En puntenaftrek in het verleden is natuurlijk geen straf. Er zal een straf moeten komen waarbij het iedere club duidelijk wordt wat de toekomstige gevolgen kunnen zijn voor sjoemelen op dit moment.
Als Twente (de club) van mening is dat het vorige bestuur niet heeft gehandeld volgens de regels van de club van destijds kunnen ze wellicht proberen de schade bij het vorige bestuur te verhalen. Maar dat zal lastig worden qua bewijsvoering. Maar heel eerlijk, daar heeft 'de club' Twente ook zelf destijds de structuur voor gecreeerd.

21 januari 2016 om 12:04

De club Twente heeft er jarenlang zijn voordeel mee gedaan, ten nadele van de concurrentie die zich wel netjes aan de regels heeft gehouden. Daarom zou het niet meer dan terecht zijn dat Twente momenteel wordt benadeeld.

Er wordt gehandeld in naam van Twente. In het heden en verleden. Dat één persoon dan alles kan beslissen ligt niet aan die persoon maar aan de club. Dat sommige mensen iemand individueel willen aanpakken en Twente niet slaat dus ook nergens op. Twente had/heeft te weinig toezicht gehouden en wordt daar nu voor gestraft. En je maakt niemand wijs dat alleen de voorzitter van deze manier van handelen en wandelen op de hoogte was/is.

21 januari 2016 om 10:57

helemaal correct!

21 januari 2016 om 12:02

@eagle75
Men is derhalve ook bezig om te onderzoeken of de bestuurders (munsterman, Vd Laan) in deze mate uit naam van de club mochten handelen. Ze vinden vast wel een hiaat of verklaring die niet aanwezig is die een juridische opening biedt

Mijn voorspelling is dat Twente dit geheel wel overleefd en dat de oud bestuurders aangepakt gaan worden.

De meesten zullen wel zeggen eigen schuld dikke bult.

Maar jongens hou eens op dit gun je niemand dit hebben de fans niet verdiend de twente fans die hun club al jaar in jaar uit steunen verdienen dit niet.
Hoop dan ook echt dat dit met een sisser afloopt.
De schuldigen moeten aangepakt worden en niet de club van het volk.
Bij deze wil ik alle twente fans succes wensen en hopen voor jullie dat dit goed afloopt zou zonde zijn als zo mooie club op deze manier ondergaat .
En voor de tegenstanders die twente het liefs zien verdwijnen kan ik alleen maar zeggen draai het eens om het zou jou club zijn die dit overkomt ( en in voetbal kan alles ) dan zou je ook blij zijn met alle steun .

21 januari 2016 om 11:10

Ik heb volop begrip voor je emoties (ik gun de supporters ook het allerbeste) maar de Knvb kan niet anders dan de club aanpakken. Twente heeft een licentie, niet Joop en Aldo.

Dit betekent toch automatisch intrekken van de licentie?
3 x punten aftrek en dan zou de licentie komen te vervallen meende ik ergens gelezen te hebben.

21 januari 2016 om 11:15

weet ik niet. Volgens mij was de puntenaftrek de vorige keer vanwege het niet voldoen aan de begroting. Deze zaak heeft natuurlijk niks van doen met de begroting. Lijkt me sterk dat dit dan een vervolg kan zijn op die alleralleraller-laatste waarschuwing van de vorige keer.

21 januari 2016 om 11:40

Vorige 2 keer had te maken met het niet houden aan het plan van aanpak, dit zal daar wel los van staan.

Walgelijk wat daar gebeurt straf kan niet zwaar genoeg zijn kan me herinneren dat feyenoord onder toezicht stond van de knvb mocht nog geen paperclip gekocht worden zonder toestemming en wat deed fc leugenaar kochten ziyech en kregen een boete hoe bedoel je krom en kompetitie vervalsing op zouten met die club heeft de hele boel belazert ik zeg amateurvoetbal

Gaan ze nu iedere keer wanneer er weer iets nieuws boven water komt een nieuwe straf geven? Twente probeert zelf schoon schip te maken, maar waarom zou je daar mee verder gaan als je er toch weer nieuwe straffen van krijgt? Zo heeft het voor die club toch geen zin meer om verder te gaan. Straks gooien ze de volgende vondst in de papierversnipperaar om maar geen straf te krijgen. Geef de club eerst de kans om alles helder en schoon te krijgen voordat er weer over straffen gesproken wordt aub.

Velen roepen hier om degradatie dan wel het intrekken van de licentie van Twente. Wat men niet beseft is dat het Nederlands voetbal enorm onder deze maatregelen zal leiden. Het is daarom wat kortzichtig te hopen dat een club kapot gaat, alleen voor gewin van het eigen cluppie. Twente heeft immers behoorlijk wat coëfficiënt door haar Europese avonturen, daarmee verschilt het van een kleinere club.

Kunnen nu alle lijken uit de kast niet verzameld worden en dan in 1 keer een straf bepaald worden? Zo blijven we bezig en houdt de onrust aan. Twente moet al verplicht meewerken aan een onafhankelijk onderzoek, waarbij alle misstanden naar boven zullen komen. Doe het onderzoek, presenteer een eindrapport en deel de straffen uit. Dat is dan een ijkpunt waarop Twente weer strafvrij zaken kan gaan doen.

Ik zie vooralsnog alles onder voorbehoud staan met 'mogelijk' en 'verdacht', dus ik wacht het eindoordeel. Maar als supporter weten we inmiddels: waar rook is, is vuur. Al deze misstanden lijken een gebed zonder einde..

Begin écht de pest aan het gehele verziekte voetbalwereldje te krijgen. Eigen zakkenvullen eerst en dan komen er nog tig dingen eerst voordat daar waar het echt om gaat voorop komt te staan. Moet je je eens gaan indenken wat er zou gebeuren als het voetbal over de hele wereld op professionele bassis morgen ineens wegvalt. .......

Waar stopt het?? Zijn we nu eindelijk een keer klaar met alle lijken? Wat een misselijkmakende puinhoop heeft men ervan gemaakt. En waarom?? Om dramatisch aan te haken bij de top van Nederland? Wij zijn Tukkers, vrij nuchter en zijn wars van dit soort praktijken. Jammer dat we al die tijd achter Munsterman en Co hebben aangelopen. Allemaal voorzien van degelijke oogkleppen. Ik hoop dat we nu alles achter de rug hebben. We gaan het zien.

22 januari 2016 om 02:57

Tukkers zijn over het algemeen nuchter maar ook redelijk volgzaam en onder de indruk van on-Twentse branie (omdat ze dat zelf niet echt in zich hebben). Daar zit hem denk ik de crux. Het gevoel te kunnen aanklampen bij de top drie heeft er voor gezorgd dat er twee stromingen in de pas meeliepen: de mensen die Munsterman echt als een soort afgod beschouwden die hen van een latent minderwaardigheidscomplex kon bevrijden en de mensen die wel twijfel hadden maar bewust de andere kant uitkeken en in de polonaise meeliepen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren