Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Je ziet dat Blind meer op Ajax gericht is, hij komt zichzelf nog wel tegen’

Laatste update:

Na de overwinning van PSV op Ajax van zondag in Amsterdam (1-2) zetten René en Willy van de Kerkhof hun vraagtekens bij het selectiebeleid van Danny Blind, de bondscoach van het Nederlands elftal. Hij nodige vijf Ajacieden uit, terwijl er slechts twee PSV’ers bij de nationale ploeg zitten.

/

Zeker nu de Eindhovenaren op overtuigende wijze met Ajax hebben afgerekend, is het voor de tweeling onbegrijpelijk dat een vijftal spelers uit de selectie van trainer Frank de Boer zich maandag mag melden bij Oranje. “Ik had graag Jorrit Hendrix erbij gehad als middenvelder”, doelt René van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant op de linksbenige controleur, die sterk speelde in Amsterdam.

“Je kunt toch zien dat Blind meer op Ajax gericht is. PSV heeft wel meer buitenlanders in het elftal staan, maar er zitten zeker spelers bij die voor Oranje in aanmerking komen.” Tweelingbroer Willy geeft aan dat de PSV’ers zich van hun goede kant moeten blijven laten zien, zodat Blind niet om ze heen kan. “Hij komt zichzelf nog wel tegen. Overigens moet ik het nog maar zien de komende week of het lukt. Ik hoop het wel, maar het wordt een hele zware opgave.” Oranje speelt tegen Kazachstan en Tsjechië, maar heeft kwalificatie voor het EK van 2016 niet meer in eigen hand.

Ben je het met de gebroeders Van de Kerkhof eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind zelf de talenten van ajax die zijn opgeroepen voor Oranje wel echt potentiele steunpilaren van Oranje (tete, Riedewald, Bazoer). Hendrix verbaast mij de afgelopen tijd wel met zijn goede spel maar dat doet Bazoer al langer. Bruma vind ik nog steeds een slechte verdediger en ik hoop dat hij snel net zoals Veltman geen oproep meer krijgt. Verder erg blij dat Elia weer een kans krijgt, laat zichzelf de laatste weken weer erg goed zien.

Ik vind het eerder vreemd dat spelers als Vurnon Anita bij de selectie zitten en geen Nigel de Jong (weet niet of die nu geblesseerd is, vorige interlandperiode iig niet).

5 oktober 2015 om 10:26

Steunpilaren?. Zodra er een ploeg naar Amsterdam komt die durft te voetballen gaan ze met punten mee terug. Tegen elke tegenstander van formaat heeft Ajax punten verspeeld tot nu toe.

5 oktober 2015 om 10:29

inderdaad, normaal ben ik het niet zo met Studio Voetbal eens, maar het is toch triest dat 5 spelers van Ajax worden opgeroepen die compleet worden weggespeeld door PSV

5 oktober 2015 om 10:31

Lees potentieel, deze spelers zijn nog erg jong. Naar mijn mening zijn vooral de Ajacieden Tete en Bazoer zeker twee onbetwiste basisspelers voor Oranje over enkele jaren. En ondanks dat Riedewald gister erg zwak speelde voorzie ik ook voor hem een mooie toekomst.

5 oktober 2015 om 10:34

Ik vind dit niet triest, vind het eerder vreemd dat een Propper of een Hendrix niet boven Vurnon Anita worden gekozen. Verder zie ik weinig nederlands talent bij Psv. De buitenlanders Guardado en Pereiro hebben PSV er gister doorheen gesleept.

5 oktober 2015 om 10:43

Propper had er sowieso al bij moeten zitten. Naar mijn mening de beste middenvelder van de eredivisie, sowieso beter dan Klaassen die er standaard bij zit..

5 oktober 2015 om 10:48

Pröpper en Hendrix moeten er natuurlijk bij zijn, Bruma is goed in vorm, dus die mag ook mee voor op de bank. En Willems ook als hij fit is. Zoet is ook een prima derde keeper voor Oranje. Maar dan houdt het toch wel op hoor, qua PSV-ers die bij Oranje horen.

Maar dat wil niet zeggen dat die Ajacieden er bij horen. Tete is een groot talent en het is goed om die er al bij te betrekken. Dat geldt zeker ook voor Bazoer. Cillissen vind ik momenteel uit vorm, maar is dan nog altijd de tweede keeper voor Oranje (krul is nu gewoon beter).

El Ghazi hoort natuurlijk never nooit opgeroepen te worden en Riedewald liet tegen PSV weer zien dat hij dit niveau nog helemaal niet aan kan.

5 oktober 2015 om 10:48

Kijk je überhaupt wel ooit een wedstrijd waarin propper speelt? ?? Die heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld voor psv!!

5 oktober 2015 om 10:49

@bram1282
Jij hebt er niet zo veel kijk op hè? Pröpper doet echt oogstrelende dingen met een bal, verstuurd de ene na de andere geniale dieptebal. Dat daar bij PSV nog te weinig mee gedaan wordt omdat men nog niet volledig op elkaar is ingespeeld, dat klopt. Maar zeker in een nationaal team is zo'n speler een toegevoegde waarde.

5 oktober 2015 om 10:49

Daar is jong oranje toch voor bestemd?

5 oktober 2015 om 10:59

Potentieel heb je nu weinig aan. Verder werd er gezegd dat we met Van der Wiel op rechtsback voor de komende tien jaar wel gebakken zaten. Toen Van Rhijn debuteerde werd er gezegd dat het de betere versie van Van der Wiel zou zijn. Nu is Tete weer de geweldenaar die het in de toekomst wel ver gaat schoppen.

Het is nog helemaal niet te beoordelen waar deze spelers toe in staat zijn.

5 oktober 2015 om 11:04

Het punt is dat we meer dan genoeg jongens op 10 hebben. Je hebt daar in 1e instantie al Sneijder lopen en dan heb je ook nog Klaassen en Wijnaldum.

Zoveel beter vind ik Propper niet als ik eerlijk ben.

5 oktober 2015 om 11:17

We hebben alleen maar 1 type Sneijder. De rest zijn lopers. Ook Propper valt niet onder het type "sneijder". Klaassen en Wijnaldum ook niet.

5 oktober 2015 om 11:18

Tete onbetwist basisspeler? Zal wel aan de bondscoach liggen tegen die tijd, die moet gaan kiezen tussen Karsdorp en Tete.

5 oktober 2015 om 11:23

Lekker opportunistisch weer. PSV speelt als een krant tegen Cska en komt alleen maar terug omdat Cska het wel geloofde. Dat is dan een incident.

Als Ajax een offday heeft, dan is dat gelijk structureel en kunnen die talenten er niks van?

5 oktober 2015 om 11:40

@m1ch43ll

Op 10 is er iemand die zelfs beter is of nog word dan al jouw bovengenoemden, alleen is het zo dat Blind zich Blind staart op ajacieden, maar kom on een Klaasen oproepen en een Pröpper of Ziyech niet, pfffffffffff afgang, ik hoop dat we niet meedoen dit x, en dat ons een 2de afgang zoals het vorige EK bespaart blijft.

5 oktober 2015 om 11:44

Het is geen incident van Ajax. Jablonec, rapid, celtic, molde. 6 wedstrijden, 1 keer gewonnen. Ik snap dus echt niet waar dat geroemde potentieel vandaan komt. Als ik kijk naar de wedstrijden die ze gespeeld hebben was het traag en zwak, waarbij ze geluk hadden dat de tegenstander nog slechter was. Ajax heeft al bijna het hele rechterrijtje gehad.

5 oktober 2015 om 11:49

Hendrix was toch echt degene die het middenveld domineerde hoor. Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken? En er door gesleept? Je doet nu net of PSV alle zeilwn bij moest zetten om een punt eruit te halen, terwijl ze de hele wedstrijd domineerden.

5 oktober 2015 om 11:50

Je hebt een punt....feit blijft wel dat PSV een betere selectie heeft dan Ajax....en het blijkt eens te meer dat voor die jonge jongens van Ajax het dus wel een probleem is om 2 wedstrijden in 4 dagen te spelen....psv had een dag langer maar heeft ook wat oudere spelers, dat heeft de doorslag gegeven gisteren....ik vind die talenten in potentie wel goed, maar ze horen stuk voor stuk nog niet in Oranje...en PSV heeft heeft afgelopen week tegen Cska idd geluk gehad dat Cska nog maar door ging op 60%

5 oktober 2015 om 11:59

Daarom moet je ook het individu van het team scheiden. De spelers die niet door de mand vallen zijn sowieso Tete en Bazoer. Met betere spelers om hen heen zullen zij ook beter spelen. Maar dat snap je wel neem ik aan.

5 oktober 2015 om 12:22

Ah, het 'potentieel' sprookje. Ik zie liever de beste voetballers van Nederland in Oranje, niet degenen die mogelijk ooit de besten zouden kunnen worden. Eventueel. Als het meezit.

5 oktober 2015 om 12:29

@ Pparzyszek

Het klopt dat je uiteindelijk nog moet afwachten, maar Tete heeft wel twee dingen die zowel van der Wiel en van Rhijn niet hadden op die leeftijd. Tete kan verdedigen en heeft ook sterk lichaam en schroomt er ook niet voor omdat te gebruiken. In tegenstelling tot de andere twee oud Ajacieden weet hij zijn lichaam in een duel ook nog eens te gebruiken, dat zijn toch twee wezenlijke verschillen in vergelijking met de twee oud Ajacieden.

5 oktober 2015 om 13:09

Propper ? Doe 's normaal man. Totaal geen toegevoegde waarde voor Oranje. Zijn debuut was ook hopeloos slecht. Bij PSV ook niet zo denderend.
Hij hoort bij lange na niet in Oranje. Waar was hij vs Csk? Ik vind hem zo nu en dan leuke acties hebben, maar is toch te weinig voor Oranje?
Evenals Klaassen hoor. Beiden horen niet in Oranje!

5 oktober 2015 om 13:18

In tegenstelling tot vdw en van rhijn is tete ijzersterk in de 1 op 1 verdediging. (Wordt zonder overdrijven nooit uitgespeeld door zijn man)
Ik heb liever dat er ruimte voor verbetering is in aanvallend opzicht als rechrsback zijnde dan in verdedigend opzicht!

5 oktober 2015 om 13:25

Propper speelt gewoon slecht bij psv, als je dat niet ziet snap je er niets van. Hij zal best af en toe eens een pass geven die andere niet begrijpen, maar hij is vrij onzichtbaar en is vergeleken met wijnaldum vorig jaar veel te weinig in scoringspositie. En hij heeft totaal geen diepgang.

5 oktober 2015 om 16:39

Bram1282, juiste constatering over Propper

5 oktober 2015 om 21:02

Je kunt ook 5 spelers van Heracles nemen want die wonnen met 3-1 van Psv!

5 oktober 2015 om 10:32

Hendrix speelt al 2 seizoenen regelmatig bij PSV en doet dat, vooral vorig seizoen en dit seizoen gewoon goed. Bazoer heeft misschien wel meer potentie maar speelt absoluut nog niet langer goed dan Hendrix.

5 oktober 2015 om 10:41

Bazoer heeft wel meer wedstrijdritme. Hendrix staat niet vaak in de basis bij Psv, en als hij speelt, wordt hij ondersteund door mensen als Pröpper en Guardado. Bazoer speelt elke wedstrijd, en blinkt ook uit in die wedstrijden, waar zijn buddies op het middenveld juist vaak wat tegenvallen (klaassen moet nog wat wennen aan de "nieuwe" positie, en Gudelj valt gewoon wat tegen, vooralsnog).

De voornaamste sterkhouders van PSV zijn in mijn ogen Guardado (mex), De Jong (geblesseerd), Lestienne (bel), Moreno (mex) en Pröpper. Die laatste is de enige die je zou kunnen oproepen op dit moment, en dat is al geprobeerd. Hij viel enorm tegen in zijn eerste wedstrijden in Oranje.

Ja PSV speelt beter dan Ajax op dit moment. Maar voor Oranje hebben we daar geen bal aan op dit moment. Maybe later (De Jong, Willems).

5 oktober 2015 om 11:11

Hendrix heeft die ondersteuning niet perse nodig. Hij heeft lef, ballen en overzicht. Hij geeft juist ondersteuning aan zowel defensie als aanval.

5 oktober 2015 om 12:55

Hendrix heeft de afgelopen 2 seizoenen 60 wedstrijden voor Psv gespeeld. Bazoer 17. Ik gok toch op Hendrix.

En zeker gezien de wedstrijd gisteren is die krachtmeting ook in het voordeel van Hendrix.

5 oktober 2015 om 13:10

Oke en hoe vaak 90 minuten van die wedstrijden?
Zodra Maher in vorm raakt zal Hendrix gewoon banken hoor

5 oktober 2015 om 10:45

Bruma zit er alleen bij, omdat de Vrij geblesseerd is. Als hij weer fit is verwacht ik dat van Dijk en de Vrij worden geselecteerd voor de rcv positie.

5 oktober 2015 om 11:09

Dan vergeten je ook nog Vlaar, die is nu nog geblesseerd maar als hij terug is daarvan en weer een mooie club heeft gevonden is hij natuurlijk ook een uitstekende verdediger. En Hoedt zit er ook aan te komen, hij krijgt nu de kans vanwege de blessure van De Vrij en volgens mij doet hij het helemaal niet slecht.

Dan heb je toch 4 goede verdedigers voor het centrum.

5 oktober 2015 om 11:46

Hoedt heeft al flink staan schutteren. Van beek is er ook nog en voor de wat verdere toekomst st juste

5 oktober 2015 om 10:51

@chill. Ze zullen vast en zeker potentie hebben. Maar in deze wedstrijden worden de kaarten verdeeld. Dit zijn wedstrijden die gewonnen moeten worden en dan kan je niet met schooljongens aankomen die tegen Molde matig spelen en tegen PSV worden weggespeeld. Nu geldt alleen strijd, ervaring en klasse en dat hebben deze mannen niet.

5 oktober 2015 om 10:57

wat mij verbaast is dat je de tweeling (overigens veel te veel overgewaardeerd als spelers) nooit gehoord hebt toen Hiddink nog coach was ook niet over het feit dat dan juist de PSV spelers eerdere geselecteerd werden......

Als je reëel bent dan zie je dus dat bij Ajax de meeste nederlanders spelen dus de kans op een selectie bij Ajax is sowieso op dit moment groter.

Daar komt ook bij dat bijvoorbeeld Hiddink altijd wat meer verdedigend voetbal op de counter prevaleert dus kiest hij andere spelers dan een trainer als Blind die wellicht een accent anders zet. Dus ik vind het niet vreemd dat er dan een voorkeur voor een club is.

5 oktober 2015 om 10:59

@chill

Potentie?
Dus potentie is tegenwoordig de criteria voor het Nederlands elftal? Niet dat je over een lange reek van wedstrijden en tegen sterke tegenstanders er moet staan.
Dat je in dat soort wedstrijden ruim een voldoende haal? Riedewald leuk talent en zal best wel potentie hebben maar met alle respect Sven van Beek is toch verder, is even snel heeft al meer dan 50 wedsrijden in de eredivisie en is jong en is lang en is opbouwend ijzersterk en kan 1 op 1 spelen daar waar Riedewald echt nog stappen moet nemen. Tete, leuke speler verdedigend erg sterk maar opbouwend en aanvallend erg zwak. Je wilt een man extra creeeren tijdens een aanval dan zou een opkomende back alla Janmaat en Verheagh toch beter van pas komen.
Tevens zijn deze 2 veel verder dan Tete nogmaals ik kijk niet naar potentie maar naar op welk niveau iemand speelt en het daar doet. Beide misschien niet elke week goed maar als je nou tegen Jesus Navas, Diego Costa speelt of tegen Duplan en Smit.
Dan mag je nog even oefenen tegen de Celtic, Twente, PSV en Molde ...owh ja daar viel hij door de mand.
Bazoer in ik terecht wellicht had Hendrix erbij gemoeten maar goed dat is voor het oneven beide door PSV opgeleid dus komt wel.
Anita speelt wekelijk vind ik trouwens zwaar door het ijs zakken en de Jong is zijn plek kwijt bij AC milan.

5 oktober 2015 om 12:14

Het is een troost dat we niet naar het EK en de komende Wk's gaan. Met Blind als bondscoach schaam je je kapot. Eigenwijs blijven vasthouden aan 4-3-3 en ook nog eens half Ajax selecteren terwijl bijvoorbeeld Pieters en van Dijk wekelijks laten zien in Engeland zich goed te handhaven is lachwekkend. Komende wedstrijden Kazachstan-Ajax & Ajax-Tjechië. Ik ga niet kijken en hoop op een genadeloze afstraffing. Blind eruit, van Oostveen eruit en dan een goede bondscoach aanstellen die 5-3-2 durft te spelen met échte kerels achterin, geen 020 vedergewichten!

5 oktober 2015 om 22:56

Het duurt niet lang meer en het nederlands elftal bestaat niet meer uit echte Nederlanders.

Hendrix is best goed maar speelt niet veel als iedereen bij PSV fit is, das toch moeilijk om hem dan op te roepen. Maarja waar hebben we het over, vd Kerkhof...

5 oktober 2015 om 10:29

Jij volgt psv niet. Hendrix speelt elke week, let maar op de komende weken. Hele middenveld was fit gisteren. Maar goed, het is nog snel om hem op te roepen, maar dat argument telt niet meer als je Riedewald, Bazoer, El Ghazi, Elia, Tete etc ook oproept.

5 oktober 2015 om 10:52

Klopt, volg ze niet zoveel maar met Guardado, Propper en Maher denk ik dat ik de basis noem. Hendrix maakt een goede ontwikkeling door en inderdaad gaat het voor Riedewald en Tete nu erg snel. Maar misschien ook te maken met de weinige concurrentie op die posities. El Ghazi speelt nu al voor zijn tweede jaar in de basis en zijn doelpunten en talent zijn toch wel een reden geweest om hem te selecteren lijkt me.

NL heeft over het algemeen gewoon een gigantisch probleem en dat is dat we oude vedetten hebben die de top niet meer aankunnen en hele jonge talenten die er nog niet rijp voor zijn. We staan ineens lichtjaren achter op vele andere landen en zullen nu moeten selecteren uit landelijke top en buitenlandse subtop. Wat een verschil met Belgie bijvoorbeeld.

5 oktober 2015 om 10:53

Niet mee eens. De basis waarmee PSV het seizoen begon was Maher op 10 met daar achter Pröpper en Guardado. Dat is ook de meest logische opstelling in mijn ogen. Hendrix heeft zeker een paar keer in de basis gestaan, en als hij er niet in staat, valt hij meestal in, maar Piranha heeft geen ongelijk.

5 oktober 2015 om 11:04

Volgens mij heeft Maher definitief zijn plekje verloren, maar dat gaan we de komende weken zien. Toch vind ik dat je moet opletten met talenten oproepen, er zijn al zoveel talenten geweest die een gigantische vormdip krijgen nadat ze een keer (te vroeg) zijn opgeroepen. Riedewald lijkt het volgende voorbeeld te worden. Beter gewoon spelers als Pieters en de Jong oproepen.

5 oktober 2015 om 10:50

volgens mij speelde van der wiel ook ooit en werd ook opgeroepen dus dat is voor blind iig geen maatstaf

5 oktober 2015 om 11:54

@piranha

Dezelfde mensen die nu pleiten voor Hendrix, vonden het absurd dat Tete en Riedewald na een paar goede wedstrijden al geselecteerd werden. Feyenoorders hoor ik ook niet over het feit dat Elia pas 2 goede wedstrijden heeft gespeeld in 4 jaar tijd. Tja over consequent gesproken....

Ik vind die hele Blind/Ajax-discussie trouwens absurd. Is er nu iemand die denkt dat Blind zijn positie ter discussie gaat stellen, omdat hij liever Ajacieden in zijn selectie heeft??? Zal er niemand denken dan Blind (met Van Nistelrooy als assistent) gewoon het sterkste team wil?

5 oktober 2015 om 13:10

Nee, ik denk inderdaad niet dat Blind de sterkste opstelling wil want dan had hij namelijk niet zoveel Ajacieden opgeroepen. Die werden gisteren toch echt helemaal zoek gespeeld

5 oktober 2015 om 14:19

Vorig jaar was het al duidelijk dat Hendrix eraan zat te komen hoor

5 oktober 2015 om 15:34

Tja, dan moet Blind kiezen tussen Bazoer en Hendrix als 4e wissel. Een PSV-er en een ex-PSV-er. Jemig, wat een dilemma......

5 oktober 2015 om 15:34

Hoe bedoel je zoveel Ajacieden?

Psv: Zoet, Bruma, Rekik, Wijnaldum, Afellay, Lens, Depay, Huntelaar
geblesseerd: Robben

Feyenoord: Janmaat, Kongolo, van Persie, Wijnaldum
geschorst of geblesseerd: Vlaar, de Vrij, Indi

Ajax: Cillessen, Blind, Riedewald, Tete, Anita, Sneijder, El Gwazi, Huntelaar
geblesseerd: Klaassen

Het geroep om Hendrix, op basis van een paar potjes, is wel wat opportuun. Als iedereen fit is speelt ie niet eens basis. Bovendien kan iedere speler eens een offday hebben. Bazoer is overduidelijk een speler die de komende jaren heel belangrijk kan gaan worden voor Oranje, ik vind een oproep dan ook prima.

5 oktober 2015 om 10:29

Ik vind Hendrix ook echt goed hoor. Vind altijd de goeie oplossing aan de bal en kan ook een bal afpakken. Beter dan Anita en De Jong op die positie.

5 oktober 2015 om 11:32

@ Mrobjectief

Hendrix beter dan de Anita en de Jong ? Laat me niet lachen, die twee hebben in zat grote wedstrijden laten zien van waarde te kunnen zijn, daar waar Hendrix letterlijk net om de hoek komt kijken.

5 oktober 2015 om 10:33

Ach er zijn er wel meer die een paar potjes spelen en worden opgeroepen dus waarom niet.

5 oktober 2015 om 10:51

Op basis van een paar potjes, je zegt het zelf. Waarom staat half ajax erin dan? Hendrix speelt al veel langer dan bazoer in de basis, maar heeft daarnaast ook gewoon moordende concurrentie op het middenveld die bazoer simpelweg niet heeft.

5 oktober 2015 om 10:55

Hendrix heb ik anders een hele lange periode niet in de basis gezien bij PSV hoor. Volgens heeft hij een tijdlang een aardige terugval gehad. Hij doet het nu uitstekend maar dat geroep op basis van de prestatie van gisteren, want dat is het toch vooral, gaat nergens over.

Maar ik snap dat Psvers graag Hendrix zien.

5 oktober 2015 om 11:37

Abe84 heel makkelijk... ongeveer laatste 10 wedstrijden van vorig seizoen kreeg Jorrit een blessure hij was toen maher al uit de basis aant spelen.
En dit seizoen was Cocu nog met Maher begonnen maar ik denk dat het nu Jorrit is die zich in de basis heeft gespeeld.
En daarbij ik vind Bazoer meer een 8 (type Strootman) en Jorrit een 6 (type van Bommel)
Ik zou ze graag beide erbij zien.

5 oktober 2015 om 12:10

Het was een feit dat met Jorrit Psv gewoon bijna al haar wedstrijden won, en met Maher is dit maar de vraag. Ik roep niet op basis van prestaties van gisteren, ik ben al sinds de start van het vorige seizoen heel erg positief over deze jongen. Dat jij die aanname maakt kan ik verder vrij weinig mee. Ik ga hier dus ook niet verder op in

5 oktober 2015 om 15:36

Half Ajax? Er zijn maar vier Ajacieden opgeroepen (klaassen geblesseerd) uit het huidige Ajax. De andere negentien spelers spelen bij andere clubs.

5 oktober 2015 om 11:02

Abe84,

Leuk maar je kraakt jezelf al af in de eerste zin.
Op basis van een paar potjes...tete???riedewald???
Dan heeft Jort er even veel recht op wellicht meer dan deze 2 mannetjes die als het voor het echie gaat niet thuis geven.

5 oktober 2015 om 11:17

Ok maar goed we zien riedewald en tete ook opgeroepen worden na een paar potjes en die selecteerd blind wel

Enige probleem is dat een 'blind die zichzelf tegenkomt' ons het EK kost. Prima als dit een wijze les is in de loopbaan van Blind, maar doe dat voortaan lekker bij de amateurs ofzo.

5 oktober 2015 om 10:52

Nou wordt het mooi op blind afgeschoven, maar hiddink heeft toch wel het grootste aandeel hierin gehad. Het nl elftal komt gewoon kwaliteit te kort op het moment. Enige die goed speelt is sneijder, de rest doet niet veel voor elkaar onder.

5 oktober 2015 om 11:06

De enige die inzet toont is Sneijder, maar die strooit ook niet meer met magnifieke passes zoals hij in 2010 deed. Ik vond Hiddink zijn selectie beleid ook maar belachelijk. Jongens als Afellay terug halen, Narsing tot in den treure opstellen en noem het allemaal maar op. Echter, toen hij weg ging, stond Oranje er nog oké voor. Feit is alleen dat het onder Blind alleen nog slechter liep. Ze zijn beiden schuldig, maar Blind zorgt er met een vreemd selectie en wisselbeleid wel voor dat we ons nu niet kwalificeren.

Wat betreft kwaliteit moeten we niet zo zeuren. Depay en Blind lopen bij United, van Persie, Robben, Huntelaar en Sneijder zijn allemaal spelers die een klasse beter horen te zijn dan wat er in Ijsland, Tsjechie etc rond loopt.

5 oktober 2015 om 11:10

Het is niet alsof Ijsland en Tsjechië nu een wereldselectie hebben. Daar doen we echt niet voor onder, sterker nog, op papier hebben we een betere selectie.

De sterren zijn Keeper Cech bij Tsjechie en middenvelder Gylfi Sigurðsson (swansea) bij Ijsland. Daarna komen jongens die gewoon in de Nederlandse of Oostenrijkse competitie spelen.

Ik word hier een beetje moe van hoor. Het is niet zo dat er allemaal koekebakkers spelen bij Ajax en ik vind het spel van Ajax niet slecht door de individuele kwalititeiten maar door het systeem. Ik vind het allemaal wel meevallen. Hij heeft ook om onbegrijpbare redenen Narsigh kansen gegeven.

PSV speelde gisteren goed, maar dat is natuurlijk geen reden om direct jongens van PSV te selecteren. Heel Nederland ziet dat Bazoer en Riedewald de toekomstige sterkhouders van het Nederlands elftal zullen zijn, en Tete is gewoon een uitstekende back die zeker basisklant wordt bij Nederland. Qua talent legt PSV het af tegen Ajax, en ik weet eerlijk gezegd niet of Propper beter is dan Klaassen, dus zo vreemd is het niet dat ie er niet bij zit.

Jorrit Hendrix is wel iemand die vreselijk onderschat wordt. Gisteren speelde hij niet eens zo goed, maar hij is by far de beste verdedigende middenvelder van de afgelopen jaren. Hij is niet alleen verdedigend goed, maar voetballend is hij uitstekend en ik denk zelfs dat zijn visie van de buitencategorie is. Als hij wat meer durf in zijn spel naar voren krijgt en wat fysiek gaat groeien, dan is het gewoon de beste optie op zijn positie in het Nederlands elftal.

5 oktober 2015 om 10:41

Mee eens, jij reageert teminste normaal en niet gelijk zitten janken.

5 oktober 2015 om 10:53

Met Bazoer en Tete ben ik het eens, als toekomstige sterkhouders. Riedewald is gewoon de zoveelste CV die te veel voetbalt en te weinig poetst. Die is echt niet beter dan een Veltman of Bruma. En voor hij dat wel wordt moet er nog veel gebeuren. Die wordt echt alleen opgeroepen vanwege het lijntje dat Blind heeft naar Ajax. Gunfactortje en dat hoort niet in Oranje.

Geldt ook voor El Ghazi, heeft natuurlijk ook niets te zoeken in Oranje. Met je analyse van Hendrix ben ik het volledig eens. Moet gewoon blijven staan de komende weken. Met hem als CVM en Guardado en Propper er voor heeft PSV het sterkste middenveld van de Eredivisie.

5 oktober 2015 om 11:13

Riedewald kan ik me nog ergens voorstellen. De bondscoach vind het nu eenmaal belangrijk om met een links en rechts poot te spelen. Dan heb je naast Kongolo, Blind, BMI verder gewoon nauwelijks keus. Dus dan wordt het Riedewald...

5 oktober 2015 om 15:43

Bruma en Rekik zijn ook selecteert, net zoals Vrigil van Dijk. En als Vlaar en de Vrij niet geblesseerd waren, zat Riedewald er hoogstwaarschijnlijk niet bij.

El Ghazi scoort makkelijk als rechtsbuiten terwijl Robben geblesseerd is. Geen rare keuze, zeker omdat Narsingh het vorige keer niet goed deed en momenteel wegens trieste familie omstandigheden wel iets anders aan zijn hoofd heeft.

5 oktober 2015 om 11:07

Hoodrich dit is een duidelijk volwassen reactie. Ik wil er ook aan toevoegen wat ik verder op ook al gezegd heb. De Trainer van NL elftal moet keuzes maken op basis van de manier waarop hij wil voetballen. Op dit moment is het ook logisch dat er meer Ajax spelers geselecteerd kunnen worden (alleen al omdat er meer nederlandse spelers actief zijn bij Ajax).

Hendrix is een speler voor de toekomst net als Bazoer dat is, beide kunnen prima op het middenveld staan in de toekomst. Dan heb je power en inzicht op het middenveld en kan Blind centraal achterin voor aanvulling zorgen (overigens vind ik Bazoer achterin met zijn fysiek en snelheid in een soort Rijkaard/jaap Stam rol ook wel een optie, kun je weer achterin 1 op 1 spelen).

Bruma is op dit moment redelijk goed bezig, overigens vind ik dat ook van Veltman die weer op het randje durft te spelen, hij liet in ieder geval zien dat hij wel wilde winnen.

El Ghazi moet nog meer laten zien en aangezien Narsingh dat niet deed krijgt hij nu een kans dat snap ik wel.

Ik zie de toekomst voor NL elftal zonnig tegemoet of dat nog lukt (plaatsen) voor dit EK is uiterst twijfelachtig maar met spelers als Klaassen, Proper, Bazoer, Hendrix, Blind, Depay, El Ghazi, Sinkgraven, Willems, Karsdorp, Van Beek, Nouri, Beek, Veijnovic, Kongolo, Veltman, Bruma, Cilissen, Krul, Vermeer, Hahn, Promes, Tete, Dijks hebben we toch genoeg talenten lijkt me en ik mis er nog veel.

Het is alleen triest dat tegenwoordig alleen Robben en Sneijder nog laten zien wat ze waard zijn en die moeten bij niet plaatsing voor Ek toch plaats gaan maken voor de jeugd. Maar we hebben talent dat lijkt me duidelijk

5 oktober 2015 om 11:40

Hendrix is een begenadigd voetballer. Kan me herinneren dat hij tijdens de bekerfinale van de A1 in Almelo inviel en meteen met kop en schouders boven iedereen uitstak. Zeer wendbaar, met een goed inzicht, passing en een goede felheid in zijn spel. Moet alleen fysiek stappen gaan maken.

Dit is voor iedereen goed zichtbaar. Alleen zullen een aantal eigenwijze ajacieden dit wel ontkrachten.

Ik ben tegen het selecteren van spelers uit onze trieste competitie. Eerst over de grens kijken, mocht er dan ergens een plekje over zijn, dan pas hier in Nederland kijken.
Maar als ik dat even over boord gooi, en kijk even puur in Nederland. Dan zou je op dit moment weinig spelers van Ajax selecteren. Europees bakken ze er geen pepernoot van. En de eerste echte test in Nederland zakken ze gigantisch voor.
Dan ga je kijken naar jongens in vorm, zoals van Gaal ook altijd riep. Ik selecteer alleen jongens die de vorm hebben.
Dan kom je idd sneller uit op spelers van PSV of Feyenoord , even allen na de zogenaamde top 3 te kijken.

Tete, Bazoer en al dat soort spelertjes horen totaal nog niet in het grote Oranje te staan. Laat ze eerst een seizoen goed voetballen.

Ik kan zo een team neerzetten waarvan ik weet dat ze fysiek en kwa ervaring veel beter zijn dan Blind zijn selectie/team.

5 oktober 2015 om 10:35

Dat een team als geheel niet presteerd betekent niet dat componenten van dat team niet goed zijn. Tete en Bazoer zijn prima voetballers en geweldige talenten. Al zet je ze niet eens in de basis, dan zijn dit soort ervaringen goud waard voor zulke spelers en dus voor het Nederlands voetbal.

De twee voorbeelden die je noemt, Tete en Bazoer, vind ik juist de twee betere spelers van Ajax op dit moment. Als je nou vond dat El Ghazi niet opgeroepen had moeten worden was ik het met je eens geweest.

5 oktober 2015 om 10:50

Ik geef 2 voorbeelden en geef daarbij aan dat ik elke speler uit de Micky Mouse competitie niet goed genoeg vind voor Oranje. Tenzij het echt uitzonderlijke talenten zijn. Maar die zie ik tot nu toe niet.
Ik probeerde in mijn voorbeeld even te denken zoals Blind. En dus wel even kijken naar de jongens in onze competitie. En dan zou ik de jongens in vorm kiezen. Tete en bazoer, maar ook Elghazi en Klaassen kunnen zich niet staande houden tegen Molde, en individueel laten ze ook niet zien dat ze de betere zijn van hun club.

Je heb gewoon betere spelers met meer ervaring op hun plekken.

Tete:
- Verheagh, hoogste duitse afdeling, en ook nog eens aanvoerder.
-Bacuna, speelt al jaren in Engeland en weet zelfs nog eens te scoren.

Bazoer:
- Van Ginkel, houd zich staande in Engeland. En Milaan wilde hem ook maar al te graag terug.
- Propper, laat zien ook tegen Ajax een echt goede middenvelder te zijn. Verder dan Bazoer op dit moment is.

Zo kan ik door blijven gaan. Pieters bijvoorbeeld, ook zo apart dat hij niet bij de selectie zit.

5 oktober 2015 om 10:53

Allemaal korte termijn-beleid van je. Met jongens als Verhaegh, Pieters en Bacuna win je de oorlog ook niet. Dat is B-garnituur, middelmaat. Ik vind dat die gasten niet de toekomst zijn van Oranje. Je kunt ze er best eens bijhalen hoor, stromannen heb je ook nodig, maar zij maken echt het verschil niet.
Mensen moeten eens ophouden vast te houden aan dit soort gasten. Net als ophouden met De Jong, die is passé. Wanneer heeft hij eens een geweldige periode gehad?
Het is tijd voor een complete renovatie. En ja, misschien kost dat ons het EK wel, waar we toch al niet horen, maar uiteindelijk moeten we in 2018-2020-2022 weer hoge ogen kunnen gooien en dat doen we niet met Pieters, Bacuna etc.

5 oktober 2015 om 10:56

Ik ben het volledig met je eens dat je in het buitenland moet kijken en inderdaad is een Bacuna een prima speler, vooral voor tegen Kazachstan.

Maar je zegt in je reactie dat je, wanneer je buitenlandprincipes overboord zou gooien je nog steeds niet zou kiezen voor een Tete of Bazoer. Daar ben ik het niet mee eens. Uit de eredivisie zijn dat prima opties.

5 oktober 2015 om 12:02

Abe84.. die renovatie moeten we hebben wanneer we ons definitief (niet) plaatsen. Nu moeten er mannen staan die alles op alles zetten, en niet een paar talentjes die over een jaar of 4 de dienst zullen uitmaken.
Het zijn verdomme (nog) geen oefenpotjes!

5 oktober 2015 om 13:00

@ Abe

Jij bent een type Blind merk ik. Ieder zijn kijk hoor. Maar hoor je met Oranje niet te kiezen voor spelers die op dit moment de betere zijn? en niet te kiezen voor de toekomst?

Jij wilt zoals ooit van Basten deed een WK of EK weggooien omdat je aan het opleiden bent voor het toernooi erop!!?? Belachelijk!! Als ik op dit moment een toernooi kan halen door ervaren spelers te laten spelen, dan doe ik dat. Het Oranje is niet om spelers op te leiden, maar om te presteren en je land op de kaart te zetten!!

De talenten komen vanzelf wel bij Oranje als ze een keer een seizoen goed spelen en mis een stap maken in hun carrière . Want wie zegt dat jongens zoals El Ghazi, tete, bazoer, riedewald, Hendriksen en Klaassen er straks staan?
Toen onder van Basten was het zelfde beleid. Ik heb Romano Denneboom zien voetballen in het Oranje, ook een Yieldrim die als groot talent snel bij Oranje gehaald moest worden. Nou wat hebben die zich lekker door ontwikkeld zeg.

En wat je zegt over de Jong ben ik het eens. Alleen zolang Strootman niet fit is, zie ik weinig spelers die Oranje waardig zijn. Dus kies ik maar voor een speler zoals van Ginkel die wekelijk speelt tegen grote jongens. En geen Micky Mouse spelers die europees niks voorstellen maar wie weet wel over 4 jaar goed genoeg zijn!!

Hekel die Knvb gedachten...

5 oktober 2015 om 13:07

Type Blind, type Blind. Er moet gewoon wat veranderen. Doorgaan op dezelfde voet als een Hiddink is toch ook niet de oplossing met een uitgebluste generatie. Hoe je het ook wendt of keert, we zitten wel aan een eind van een (goede) generatie. Een generatie die in 2010 top was. Heel veel mensen lijken krampachtig aan die oude generatie vast te houden, aan die vergane glorie.
Ik snap ook wel dat er sprake moet zijn van balans en vind dat een paar ervaren spelers een voorname rol moeten hebben, maar ik vind het ook niet meer dan terecht dat je wat over het EK heen kijkt. En dan komen mensen aan met Pieters en Bacuna. Of Fer en Chery uit het Championship. Yeah! Net alsof je daarmee wel Ijsland opzij had gezet.

Overall gezien is de generatie 24-30jr van Nederlandse makelij niet meer dan middelmaat/subtop. Dan kun je wel met allemaal van dat soort gasten verder gaan maar je weet dat ze aan hun max zitten terwijl jongens als Bazoer, Tete, Van Beek etc grote stappen gaan maken komende jaren. Denk je werkelijk dat we veel meer kans hebben met spelers als Verhaegh, Pieters, Siem de Jong, De Guzman ipv de gasten die er nu spelen?

Ik geloof meer in een combinatie van 3/4 ervaren spelers, een paar gasten die tegen de top aan zitten, een handvol waterdragers en wat jonge bravoure met potentie. Daarmee kunnen we als we een mooi toernooi draaien misschien de kwartfinale halen. Meer zit er echt niet in met het huidige materiaal, maar dat is gewoon niet anders.

5 oktober 2015 om 13:25

Mrobjectief

Natuurlijk zijn het goede opties hoor. Je kan een leuk eredivisie team neerzetten met deze jongens. Alleen zou je Europees niks klaar maken.

Kijk eens na de leuke clubs in Nederland. Op elke vrij belangrijke plek staan juist buitenlanders.

Maar eens dat als ik een team van allen de Eredivisie zou nemen dan zou ik Tete en Bazoer wel selecteren.

5 oktober 2015 om 10:57

Noem eens betere spelers op, ik vind het schandalig dat zelfs namen als Janmaat, Anita, Wijnaldum worden opgeroepen die keihard door de ondergrens zakken in het buitenland.
Je hebt met Blind, Sneijder, Robben, Depay en Cillessen de enige spelers die waarde hebben binnen Oranje momenteel, de rest is gewoon onder het niveau wat Oranje wil streven maakt niet uit wie je oproept.

5 oktober 2015 om 11:24

Vergeet je heel even De Vrij in je lijstje, maar ik vergeef het je.

5 oktober 2015 om 11:34

De vrij kan er ook wel bij ja

5 oktober 2015 om 13:37

Nog even en de mensen staan te roepen dat we dankzij het niet oproepen van Ruud Vormer het EK hebben misgelopen.
Je hebt verder helemaal gelijk want er is gewoon weinig kwaliteit en gasten als Pieters hadden het verschil echt niet gemaakt, no way.

5 oktober 2015 om 15:20

@shikamaru. Janmaat, Anita en Wijnaldum spelen allen op een 10x hoger niveau dan wij hier in Nederland en zijn dus heel wat meer tegenstand gewend. En dat jij Cillessen noemt als speler met waarde zegt genoeg over jou voorkeur. Het hele selectie beleid van Blind (of moet ik zeggen Frank de Boer) staat in het teken van Ajax. En geloof me, dat wordt helemaal niks. O ja, spelers die beter zijn. Nigel de Jong, Propper, Van Beek, Hendrix etc etc

5 oktober 2015 om 16:35

De premier league is niet bepaald van hoog niveau, en als je ziet hoe erg die 3 spelers staan te schutteren in de Premier league dan huil ik van binnen dat dat spelers zijn van onze selectie.
Van Beek, Hendrix, Propper hebben net zoveel laten zien als de mensen die nu zijn geselecteerd, lachwekkend alles wat er rond loopt en wat word opgenoemd kan gewoon het niveau niet aan, spelen 1 of 2 goede wedstrijden en zakken daarna weer door de ondergrens, het maakt niet uit wie je selecteert, het blijft allemaal een puinhoop.
Ik als Ajacied baal wel dat er Ajacieden worden geselecteerd, het Nederlands elftal speelt toch voor niks meer en het programma van Ajax is al druk genoeg dus rust voor talenten zou beter zijn geweest.

5 oktober 2015 om 20:10

Over de gehele competitie genomen is de premiere leguae wel degelijk de sterkste competitie. Iedereen kan er van elkaar winnen, daar waar Barcelona en Real verhoudingsgewijs veel minder punten verspelen.
Sommigen keuzes kan je inderdaad om twisten, maar wat hebben Tete en Riedewald nou echt laten zien? Dat het goede voetballers worden ben ik van overtuigd, maar het tijdstip van selecteren is gewoon niet goed! En Blind is daar verantwoordelijk voor! Daarom had Nigel er sowieso bij moeten zitten!

5 oktober 2015 om 11:01

Dus jij wil de pure middelmaat uit het buitenland halen. Voetballers die met alle respect bij qpr of bij een middenmoter in Duitsland voetballen zijn gewoon niet van het niveau wat Nederland na wil streven. De spelers moeten gewoon goed genoeg zijn en dan maakt het niet uit in binnenland of buitenland! ! Ik zou ook niet weten wie je allemaal wil gaan oproepen die in het buitenland spelen??

5 oktober 2015 om 11:49

Bij spelers in vorm kom je bij feyenoord uit?? Ik heb nog maar weinig overtuigende wedstrijden van feyenoord gezien. Met de wedstrijd van gisteren als voorbeeld.

Blind heeft nagenoeg geen contact met Gio en Cocu terwijl hij wel regelmatig contact heeft met De Boer, daarbij gisteren vertelde Grim dat Karsdorp op de goeie weg is maar nog wel ervaring te kort komt, vreemd als je bedenkt dat Tette na 6 ED wedstrijden werd geselecteerd.

Nee Blind is niet mij bondscoach en dat komt niet alleen door de vreemde selectie wijze die deze staf er op na houd

5 oktober 2015 om 11:07

En dan nog het wisselbeleid en spel wat ook nog eens belachelijk is. Huntelaar eraf halen voor Bruma en de volgende wedstrijd doodleuk van Persie weer opstellen etc.

Blind zal overigens het nooit goed kunnen doen. Roept ie 3 Feyenoorders op en 3 PSV ers en 2 Ajacieden dan zijn de Amsterdammers weer in alle staten en vice versa.
Waar mensen geloof ik aan voorbij gaan is dat er gewoon ververst moet worden, jonge knapen die potentie hebben komen er bij. En of we dat EK in 2016 halen of niet (van mij hoeft het niet met dit elftal), er moet een nieuwe generatie komen die over 4-6 jaar bij de top kan horen.
Dan kun je blijven hangen aan C-garnituur als Pieters enzo maar daar kom je echt niet verder mee. Wat mij betreft gaat het roer echt faliekant om en als we daarmee het EK missen dan zij het zo. Ik zal er geen traan om laten.

Ik ben geen fan van Blind verder, heb liever een ander, maar wordt wel een beetje moe van al dat gejank hier bij elke selectie. Overigens was het bij van Gaal niet anders. Elke selectie is weer een reden om massaal los te gaan en te laten weten dat de eigen favorietjes opgeroepen hadden moeten worden. Mensen vallen in herhaling.

5 oktober 2015 om 11:01

Precies dat laatste ja. Toen van Gaal 6 Feyenoorders opriep, huilden de Ajacieden dat Van Gaal die club - vanwege de stroeve relatie met Cruijff - expres links liet liggen. Nu is het andersom.

5 oktober 2015 om 11:06

Klopt, nu zijn het de Psv'ers, die vol in de aanval gaan en elke selectie wegzetten als "ajax". Het is wat vermoeiend. Natuurlijk zijn er voor bepaalde spelers best redenen te bedenken die een oproep rechtvaardigen, van mij mag Hendrix er best bij, of een van Beek. Prima. Maar er wordt al snel volledig op één kamp gewezen. Zolang Blind niet minstens 8-10 Feyenoorders en Psv'ers selecteert zal hij af doen voor die supporters.

5 oktober 2015 om 11:19

Wat mij betreft is het commentaar van gisteravond bij Studio voetbal wel toepasselijk. Natuurlijk je kan discussiëren of je Van Beek of Bruma selecteert of Tete of Karsdorp maar op internationaal niveau is het toch lood om oud ijzer?

Het maakt gewoon niet heel veel uit.

5 oktober 2015 om 15:32

Lazylen. Volgens mij gaat het helemaal niet om het feit of hij Ajacieden, Feyenoorders of PSV-ers oproept. Blind moet selecteren op basis van kwaliteit. en daar zet ik op dit moment mijn vraagtekens bij. Hoe haal je het in je hoofd om voor de wedstrijden tegen Ijsland en Turkije spelers als Tete en Riedewald op te roepen die beide nul ervaring hebben. En nu weer Bazoer en El Gazhi. Wat voegen die nou toe voor NL en op basis van wat worden ze geselecteerd? Zeg het me maar!

5 oktober 2015 om 16:38

Noem spelers op die dit seizoen in een betere vorm verkeren, het is allemaal middelmaat dus het maakt niet uit wie je oproept. Of je nou iedere wedstrijd verliest in Engeland, een competitie die op z'n retour is of zelfs daar in de 2e klasse speelt.
We hebben gewoon geen kwaliteit, de Nederlandse clubs hebben gefaald met hun o zo mooie jeugdopleidingen.

Tja, is dat niet het verwijt dat elke bondscoach te horen krijgt? Van Marwijk zou te veel op Feyenoord gericht zijn, Hiddink op PSV en Blind op Ajax. Het is nooit goed en er is altijd kritiek waarbij ik clubvoorkeur een hele makkelijke vind. Iedereen heeft in meer of mindere mate een clubvoorkeur en een bondscoach moet nu eenmaal keuzes maken. De gebroeders doen hier nu toch precies hetzelfde en daarvan kun je ook zeggen dat het op basis van clubvoorkeur is want waarom Hendrix de voorkeur boven Bazoer moet krijgen wordt niet vermeld.

Nogmaals, het blijft gewoon lastig ook omdat je spelers niet heel makkelijk met elkaar kan vergelijken. Wedstrijden zijn immers anders en twee spelers komen nooit in dezelfde situatie zodat je een compleet objectieve vergelijking kan maken. Daarnaast is het een typisch Nederlands fenomeen dat de speler die er niet bij is ineens de hemel in geprezen wordt en een speler die er wel is wordt afgekraakt. Dat hebben we in het verleden al zo vaak gezien en is nu ook niet anders. Neem bijvoorbeeld de roep om Clasie vorig jaar of recentelijk om Van Dijk. Maar oh wee als Van Dijk straks een beslissende fout maakt, dan staat iedereen ineens weer voorop met een wijzend vingertje.

De realiteit is dat wij geen 25 onomstreden vedettes hebben die op elk lijstje zouden prijken; bondscoaches moeten een keuze maken uit middenmaat en dan is er op elke keuze heel veel aan te merken. Dit zijn geen keuzes geboren uit luxe…..

5 oktober 2015 om 10:51

de eerste beslissing van Blind was om van Basten erbij te halen (van Nistelrooij zat er al)...dat helpt niet echt voor dat imago. Daarnaast wordt het weleens tijd om een vaste groep te maken. Elke keer is het een grote verassing wie erbij zit.

Ach hou toch op, dit is toch het opportunisme ten top? Hendrix heeft zich pas net in de basis gevochten, Maher, Guardado en Propper kregen aldoor voorrang. De enige wiens selectie onterecht is van de Ajacieden is Riedewald. Tete laat echt geweldige dingen zien en straalt iets onverslaanbaars uit. Cillessen is de eerste keeper van het nederlands elftal, El Ghazi is topscorer van de competitie en speelt bijvoorbeeld vele male beter dan Narsingh die ook werd geselecteerd en Bazoer is waarschijnlijk het grootste nederlandse talent die er rondloopt. Die heeft nog geen enkele wedstrijd een onvoldoende gehaald zelfs gister niet. Dus met alle blessures is het gewoon terecht dat hij is opgeropen.

De enige Psver die er wellicht bij hoort te zitten is Propper, die plek is nu eigenlijk alleen bezet door Wijnaldum en wat versterking mag daar wel bij.

Ik als ras echte Limburger en meer gericht op limburgers had Bazoer ook eerder bij de selectie gehaald dan Hendrix. Al zou ik ten aller tijden N. De Jong bij de selectie halen.

5 oktober 2015 om 10:56

De Jong is geblesseerd. En als ik het goed heb speelt hij ook lang niet altijd meer. Snap niet dat mensen hem nog als de ultieme steunpilaar zien.

Ik als Ajacied vind het aan de ene kant jammer dat de talenten worden opgeroepen, ze zijn nog jong en hebben kans om zich te overbelasten, Bazoer, Cillessen en Tete begrijp ik wel, zijn de 3 beste spelers van Ajax. Klaassen vind ik niet klaar voor Oranje en Riedewald hoeft van mij ook nog niet.
El Ghazi, ja we hebben helaas weinig wat beter is bij Oranje, leuk talent maar moet stabieler worden.

Ook leuk, die reacties waarin gezegd wordt dat Pröpper het meer zou verdienen dan Hendrix. Als je dat zegt snap je niks van het spelletje, of je hebt ze dit seizoen nog geen wedstrijd zien spelen. Hendrix speelt in elke wedstrijd een stuk beter dan Pröpper, die maar af en toe een goed niveau haalt. Hendrix daarentegen staat er meteen en is gelijk sterkhouder in een aantal wedstrijden. Sowieso is het selectiebeleid van Blind tot nu toe lachwekkend en het wordt er zeker niet beter op.

Dit vind ik een beetje gezeur. Ik vind Hendrix ook een erg groot talent, maar ik vind wel dat Bazoer fysiek een stuk verder is. Het valt me eerder op dat Danny maar wat aanklooit. Hij moet gewoon een keuze maken en ook jongens die minder presteren meenemen (zij het als wissel) als je deze een aantal weken daarvoor nog selecteert en als basisspeler opstelt. Er zit geen enkele lijn in bij Danny.

Nu is Ajax aan de beurt om hofleverancier te zijn voor Oranje. Blijkbaar kunnen coaches moeilijk voorbij hun eigen clubvoorkeur kijken. Met van Marwijk en Hiddink waren het de spelers van PSV die onevenredig werden uitgekozen om de nederlandse eer hoog te houden. Het is een golfbeweging en dat gaat vanzelf wel over. Jammer is het wel, want juist nu presteert Ajax niet beter dan een subtopper.

De enige twee Ajacieden die ik bij Oranje graag zou zien zijn Cillessen en Dijks. Ook niet geheel toevallig de twee besten aan Ajax kant gisteren. Riedewald zou nog kunnen door tijdelijk gebrek aan beter.
Maar zoals Ajax de afgelopen jaren speelt, verbaast het me wel dat zes spelers van dat team de top van Oranje zouden moeten zijn. Nee, het baart me zorgen. Wat als deze jongens echt de top van Oranje zijn? Dan is het niet eens zo raar dat Nederland er in Frankrijk waarschijnlijk niet bij is en ook voor de komende jaren zal het dramatisch zijn. Een kwestie van tijd dat Nederland buiten de top50 valt van de Fifa ranking als deze Ajacieden werkelijk de toekomst van Oranje zijn.

5 oktober 2015 om 12:31

Toen Hiddink met (ex) psv-ers de mist in ging baarde je het geen zorgen natuurlijk? Of met Janmaat en BMI die drama speelden. Misschien is de beste psv-er geen Nederlander, of had je dat niet bedacht?

5 oktober 2015 om 13:10

Die (ex-) Psv'ers worden nu ook nog opgeroepen door Blind. Janmaat en BMI ook.
Nederland heeft blijkbaar niet beter. Dat is de realiteit. Van Gaal liet Oranje voetballen naar de kwaliteiten die Oranje beschikt. Na het Wk2014 was er de roep om Nederland weer des Nederlands / Ajax, te laten voetballen. Hiddink is daar niet in geslaagd. Blind is het ook nog niet gelukt.
Misschien een idee om van het Ajax systeem af te stappen en Oranje meer des Psv's te laten voetballen? Of meer des Feyenoords? Want dat het Ajax systeem niet werkt voor dit Oranje, is de afgelopen jaren wel gebleken.

Debutanten Oranje selectie onder Blind. Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi. Heel toevallig allemaal spelers van Ajax. Een club die al jaren doodsaai voetbal speelt met prestaties tot het bedroevende toe.

5 oktober 2015 om 17:39

Lol watte? Bazoer en Kenny waren de beste Ajacieden gisteren en eigenlijk al het gehele seizoen. Cil had amper wat gedaan dus hoe zo was hij 1 van de betere??? De kansen die hij tegen kreeg vlogen erin. Dijks was indd prima, maar echt niet beter dan Kenny die zelf met geel op zak (slimme overtreding) baas was als rechtsback.

Het blijft me verbazen hoe je Blind zo aanvalt nadat hij dit ongeregeld zooitje maar moest herstellen wat Guus achterliet.

Jammer dat toen Hiddink coach was en half psv en ex psv selecteerde ik je toen niet hoorde. En laat dat nou precies in de periode geweest zijn waarin Oranje al drama speelde en punten verloor.
Maar nu er een paar Ajax spelers opgeroepen worden weer miepen, want psv was beter gisteren.
En waar was psv tegen cska de eerste helft? Serieus, als je geheugen zo kort is als de laatste wedstrijd vrees ik het ergste

Het grote probleem van blind is dat hij voetballers moet selecteren die op robben na, niet meer voor een topclub spelen, wat in het verleden wel was.
.
Die topspelers die we hadden droegen het nederlands elftal

En dan kun je roepen spelers selecteren uit buitenlandse competities, maar die spelen ook niet op niveau.

Er worden spelers geselecteerd van Newcastle terwijl die gewoon onderin meedraaien in de Pl.

Blind moet roeien met de riemen die hij heeft.

En vaak is de keuze voor een voetballer lood om oud ijzer.

We hebben in nederland geen voetballers die bij topclubs spelen en die de kar kunnen trekken.

Als je deze kwalificatieronde niet doorkomt dan zul je moeten doorselecteren en afscheid nemen van oudere spelers en opnieuw beginnen met talenten.
Misschien is Blind er al mee bezig.

Voor Hendrix en Bazoer komt het eigenlijk allebei te vroeg. Spelers die nog geen seizoen basisspeler zijn in de eredivisie kan je eigenlijk niet oproepen. Het is natuurlijk lekker een open deur intrappen wat de gebroeders van der Kerkhof doen. Blind is meer op Ajax gericht en een Hiddink weer wat meer op Psv.
Blind is uitermate ongeschikt als bondscoach Blind heeft een ruggengraat van rubber en is geen duidelijk lijn in z'n selectie beleid te vinden behalve dan dat spelers jong en het liefst een Ajax verleden moeten hebben wat geen probleem zou zijn als hij zou presteren maar laat het nou net aan prestaties ontbreken.

Echt onzin dit, als willems en luuk de jong niet geblesseerd waren zaten ze gewoon bij de selectie, maar wie behalve dan misschien hendrixs zou geselecteerd moeten worden?
(Op bruma en zoet na)

Guardado? Lestienne? Pereiro? Arias? Moreno? Tja dat zijn allemaal geen Nederlanders.

Brenet speelt omdat willems geblesseerd heeft, die is in mijn ogen nog niet goed genoeg.
Locadia heeft teveel concurrentie.
Narsingh zat erbij maar, presteerde zelfs in zijn eigen ogen niet goed genoeg.

En van die rotterdammers? Karsdorp zou een optie kunnen zijn, maar die vind ik vooral verdedigend minder dan tete. Elia, ben ik erg blij mee dat hij er weer bij zit!
Kongolo, groot talent, dus prima en ja Sven van Beek, kan het niveau op den duur zeker aan, maar er is redelijk wat concurrentie.

LOL aldus de twee meest opportunistische mensen in het Nederlandse voetbal die er ook nog om bekend staan alles behalve objectief te zijn. Bazoer en El Ghazi (al is hij niet in vorm) werden volgens mij al langer in de gaten gehouden door de bondscoach, volgens mij heeft men El Ghazi er ook bij gehaald om hem te paaien zodat hij niet voor Marokko zou kiezen.

Tete heeft in ieder geval laten zien dat hij ook kan verdedigen en er ook niet voor schroot om on Nederlands de beuk erin te gooien. Hetzelfde geld voor Bazoer die in tegenstelling tot Hendrix meer heeft laten zien in grotere wedstrijden (ook al is hij op het moment wat wisselvallig). Voor de rest is het gewoon weer de bekende selectieve verontwaardiging, want onder ome Guus werden er weer veel Psv'ers opgeroepen en toen hoorde we de gebroeders Kerkhof natuurlijk niet.

Of dat van Gaal toen veel Feyenoorders opriep zonder enige noemenswaardige internationale ervaring. Overigens vind ik het wel grappig om te zien dat de meeste PSV supporters het nu opeens roerend eens zijn met de Kerkhofjes, daar waar ze meestal ook hun zogenaamde objectiviteit hekelen van hier tot en met Tokyo..

Onzin verhaal. Willems en Luuk de Jong zijn geblesseerd, anders hadden ze er ook bij gezeten. In plaats van Hendrickx kun je beter Nigel de Jong oproepen, al jaren basiskracht bij Hsv, Man C en Milan

Piep piep Hallo , daar hebben we calimero uit eind hoven weer, ik plaats dit gezwets van de gebroeders v.d. kerkhof in hetzelfde rijtje als het wekelijkse gezwam van van hanegem. Als ze maar kunne zeiken over die club uit Amsterdam. Volgens mij is de selectie al bekend gemaakt voordat ajax en psv tegen elkaar speelden.oké psv heeft verdiend gewonnen van ajax maar om dan gelijk te beginnen over het selectiebeleid van blind . Vooraf werd Door vrijwel iedereen ajax als de favoriet gezien. Dat betekent toch dat de meesten denken dat daar de betere spelers rondlopen en dan is het te begrijpen dat die dan geselecteerd worden. En viel iedereen er niet over dat de spelers van ajax te weinig ervaring hadden , hoe zit dat dan met hendrikx, die er volgens de broertjes er bij zou horen te zitten ?

Bind heeft tot nu toe vier spelers laten debuteren in de Oranje selectie.
El Ghazi: 58 wedstrijden Ajax 1.
Riedewald: 46 wedstrijden Ajax 1.
Bazoer: 36 wedstrijden Ajax 1.
Tete: 19 wedstrijden Ajax 1.

Alternatieven zijn:
Hendrix: 60 wedstrijden PSV 1.
Narsingh: 138 Eredivisiewedstrijden.
Propper: 162 wedstrijden Vitesse 1. 6 wedstrijden PSV 1 (13 september 2015).
Vd Wiel: 191 wedstrijden Ajax 1. 108 wedstrijden PSG (23 september 2015).
Siem de Jong: 244 wedstrijden Ajax 1. 11 wedstrijden Newcastle United (ok, hij is wel langdurig geblesseerd geweest.)
Kuijt: ontelbaar veel ervaring.
Vd Vaart: ontelbaar veel ervaring.
Nigel de Jong: ontelbaar veel ervaring.
Douglas: 243 wedstrijden Twente 1. 56 wedstrijden Dynamo Moskou.
Berghuis: 136 wedstrijden AZ 1. 4 wedstrijden Watford.
Pieters: 218 wedstrijden in totaal bij Utrecht, PSV en Stoke City.

Dat zijn de feiten. En op basis van deze feiten trek ik de conclusie dat Blind in ieder geval niet kijkt naar ervaring. Ook niet of spelers goed presteren met hun clubs.
Blind lijkt een voorkeur te hebben voor spelers met weinig ervaring en goed kunnen spelen in een systeem dat doodsaai voetbal oplevert met veelal tegenvallende resultaten. Anders kan ik het niet uitleggen, want waarom anders worden er (inclusief de geblesseerd afgevallen Klaassen) zes spelers geselecteerd die met hun club doodsaai voetbal speelt en (vooral Europees) tegenvallend presteert?
Een koekje voor de eerste die het mij kan uitleggen waarom het niet zo is.

5 oktober 2015 om 17:34

Hendrix = minder dan Bazoer.
Narsingh = minder dan Anwar
Propper = niet eens zo geweldig bij Psv
VD Wiel = wordt geselecteerd en afgekraakt door heel NL. Nu is hij er niet bij en is het opeens Blind zijn schuld?
Siem de Jong = nog minder dan Klaassen
Dirk = over the hill
VD Vaart = over the hill 2.0
Nigel de Jong = net terug van een blessure
Douglas = volgens velen niet eens een echte Nederlander (niet dat ik het daar mee eens ben)
Berghuis = te min.
Pieters = minder dan Blind.

Koekje van eigen deeg? Man hoe lang is Blind BC? De o zo geprezen Guus Hiddink heeft het verpest en verliet vroegtijdig het zinkend schip.

Grappig dat je trouwens velen PSV spelers noemt. Alsof PSV dit seizoen prima presteert. Laat me aub niet lachen. De enige Nederlander die echt presteert bij PSV is Luuk de Jong en ja hij is helaas nu niet fit.

6 oktober 2015 om 01:15

Over hoe goed iemand is verschillen de meningen. Zo is het bijvoorbeeld ook nooit duidelijk of Ronaldo of Messi de betere voetballer is. Clubvoorkeur en andere factoren tellen altijd mee als iemand om zijn mening gevraagd wordt.
Wat me opvalt hier op deze site is hoe sommige (ex-) Ajacieden eerst volledig opgehemeld worden om vervolgens totaal de grond ingeboord te worden. Het lijkt wel dat als een speler gepasseerd wordt door De Boer of de club verlaat hij volgens vele Ajax fans nooit heeft kunnen voetballen en dat de (meestal) jonge opvolger het grootste talent ooit is.
Zo goed zijn Bazoer, Riedewald, Tete en EL Ghazi (nog) niet. Anders had of Ajax wel beter gepresteerd, beter voetbal gespeeld, of die jongens hadden al bij een grotere club gevoetbald (ja, er zijn grotere en ook betere clubs dan Ajax).

6 oktober 2015 om 07:11

Man aub zeg. Alsof Anwar, Kenny, Riedewald en Bazoer alleen verantwoordelijk zijn voor de prestaties van Ajax? De prestaties die trouwens een nr 1 positie in de ED vertegenwoordigen.
Enige wat je die jongens kunt verwijten is dat ze het tot nu toe uitstekend hebben gedaan.
Anwar is nota bene topscorer in de ED man. De o zo geprezen Luuk de Jong heeft er net zoveel gemaakt en is zelfs spits bij de kampioen.
Tete schakelt iedere vleugel uit. Riedewald heeft nu een dip, maar staat in een team dat de minste goals tegen heeft in de ED. En dat als Lcv. Een cruciale positie in een elftal. Bazoer speelt altijd minimaal een 6. Ontzettend knap voor zijn leeftijd en met betere spelers om hem heen zal het niet eens zo nadelig voor hem uitpakken.
En wat je zegt over die Ajax fans omtrent ex Ajacieden kun je zeggen van andere fans over hun ex spelers. Zo ook PSV fans omtrent Bakkali om maar eens een voorbeeld te benoemen.

Nou ik denk dat iedereen wel hoopt hier dat Blind mag opzouten. Maakt niet uit voor welke club je bent. Maar om met Hendrix aan te komen zetten vind ik weer een beetje ridicuul. Bazoer komt natuurlijk ook net kijken maar iedereen is het wel met elkaar eens dat Bazoer een topper in wording is.

Verder horen Willems en L de Jong er normaal gesproken ook bij en dan heb je met Zoet en Bruma weer 4 internationals die bij PSV vandaan komen. Bovendien zijn Wijnaldum en Depay dit seizoen vertrokken en valt Narsingh een x buiten de boot. Dan is het voor PSV ineens weer wennen dat er deze x niet heel veel Psvers meer in Oranje zitten.

Datzelfde probleem heeft ook Feyenoord. Eerst zaten daar de Vrij, Bmi, Clasie, Janmaat, Kongolo, Schaken bij en werden Boetius en Vilhena ook weleens in een voorselectie gezet. De Vrij, BMI en Schaken zijn al langer weg of niet goed genoeg meer. Clasie, Janmaat en Boetius spelen er niet meer en dan houdt je van dit Feyenoord Vermeer, Kongolo, Elia, Karsdorp en van Beek over. Vermeer heeft teveel concurrentie van Cillissen, Krul en Zoet. Karsdorp met Tete en Janmaat. En van Beek met de Vrij, van Dijk en Bruma.

Ik vind Blind als coach ook niets maar het is wel duidelijk hier dat er nogal wat stennis wordt geschopt dat Blind zoveel Ajacieden selecteert. Alsof dat absurd is. De vergelijkingen zijn gewoon krom. Een veel geschreven argument is waarom Riedewald wel en van Beek niet? Compleet verschillende posities. Riedewald is een linker centrale verdediger die ook als linksback uit de voeten kan. Of waarom Bazoer wel en Hendrix niet? Omdat PSV gister een goede partij speelt is Bazoer ineens niet Nederlands grootste talent meer? Wat een onzin.

Waarom Tete wel en Karsdorp niet? Nou omdat Tete eindelijk eens een back is die kan verdedigen. Of is de vraag naar verdedigende kwaliteit ineens niet belangrijk meer als het om een Ajax verdediger gaat?

Er wordt bijvoorbeeld bijna nergens beargumenteerd waarom Kongolo wel wordt geselecteerd en echte backs zoals bv Pieters en Dijks niet. Een hoop hypocriete mensen hier.

Het gaat niet alleen over het niet meenemen van spelers van PSV. Kijk naar Büttner, Van Ginkel, Van Dijk en N. de Jong! Bij PSV zou ik Hendrix en Pröpper zeker meenemen! Ook Zoet zou mij part mee mogen als 2e doelman, voor als Cillessen weer eens zijn (bijna) wekelijkse fouten toont. Natuurlijk zijn er ook Ajacieden die een kans verdienen, kijk naar Tete, Riedewald (al debuut gemaakt) & Bazoer! Toch zou ik graag ook Diks willen zien! Doet het bij Vitesse steeds beter en beter en die jongen is pas net 18. Uitproberen kan nooit kwaad. Van wat ik nu heb gezien kan het Nederlands elftal alleen maar beter worden..

We zagen dat Hiddink meer PSV gericht was, die is zichzelf al tegengekomen dacht ik zo.

Het is allemaal ellende, we hebben nauwelijks nog top materiaal en dat is bij uitstek de schuld van de Knvb.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren