Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Oostveen blijft bij KNVB als Oranje EK misloopt

Laatste update:

Bert van Oostveen verbindt geen conclusies aan het eventueel mislopen van het EK 2016. Nederland staat er bepaald niet goed voor in Groep A van de EK-kwalificatiereeks: na acht wedstrijden staat het team van Danny Blind (en eerder Guus Hiddink) vierde en alleen als Turkije nog wordt bijgehaald, heeft Nederland theoretisch nog kans. De cyclus verloopt vooralsnog rampzalig, maar Van Oostveen blijft op zijn post.

/

De directeur betaald voetbal zegt aan Voetbal International dat de prestaties van Oranje zijn eigen positie niet beïnvloeden. “Nee, ik word dagelijks beoordeeld, door jullie van de media en intern. Mijn werk strekt zich veel verder uit dan Oranje. Uiteindelijk oordeelt de Raad van Commissarissen. Ik kan iedereen recht in de ogen kijken met de beslissingen die genomen zijn.”

Vorige week hield Van Oostveen nog een vergadering met de RvC van de KNVB en daarin ervaarde hij alleen maar brede steun. Het is aan de buitenkant onrustiger dan aan de binnenkant, wil de directeur betaald voetbal maar zeggen. Nederland speelt op 10 oktober uit bij Kazachstan en sluit drie dagen later thuis af tegen Tsjechië. Beide interlands moeten gewonnen worden en dan nog is Oranje niet zeker van plaatsing voor het EK.

Kan Bert van Oostveen blijven zitten als Oranje het EK misloopt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kent deze man dan geen enkele vorm van schaamte?

30 september 2015 om 08:32

Nou inderdaad! Hij geeft indirect gewoon aan dat niet alleen Oranje zijn fout is. Maar ook dat Nederland bijna niet meer direct de CL in kan. Dat de jeugd teams niet presteren (waardeloze trainers er op). En dan al helemaal dat achterlijk play-off systeem wat ons zo veel punten heeft gekost!

De Knvb zou zelf deze man al lang uit zijn functie hebben moeten zetten. Maar heel die boven kamer steunt en helpt elkaar. Maar ga zo door mannen, jullie zijn goed bezig het Nederlandse voetbal kapot te maken.

De Grootste blunder was al Koeman niet aanstellen en dan Hiddink te nemen. Oke oke dat zou nog kunnen, maar hoe kan je dan al direct Blind aanwijzen als zijn opvolger? Dan zet je jezelf toch vast. Je weet niet hoe hij zich ontwikkeld als trainer niks.

En tadaaaa nu zitten we na 1 blunderende trainer direct vast aan een andere die er nog minder van kan!

30 september 2015 om 10:42

Precies dit. Deze man is hoofverantwoordelijke voor zoveel slechte dingen:

- van Marwijk (wel terecht) ontslagen omdat het voetbal niet goed was, om vervolgens van Gaal toe te staan 5-3-2 te spelen. Meten met twee maten
- Tegen iedereen in gaan en Hiddink boven Koeman kiezen. Als je in het casino je geld verkeerd inzet ben je het ook kwijt.
- Blind ongeacht het verloop al aanstellen, een enorm risico.
- Überhaupt Blind aanstellen. Bij Ajax lang aangebleven omdat hij zo'n Ajax man was, maar eigenlijk in elke positie gefaald. En er zijn zoveel voorbeelden van goede assistant trainers die totaal niet geschikt zijn om manager te zijn.
- Onder zijn bewind is het Nederlands voetbal enorm in niveau gedaald.
- De competitie heeft een dieptepunt bereikt. Het is moeilijk concurreren met de PL, maar die hebben een uitstekend marketing beleid. van Oostveen vind het 'eigen verantwoordelijkheid' van de clubs.

Bovendien kan hij gezien zijn achtergrond nooit een 'voetbalexpert' zijn. Wikipedia:

'van Oostveen studeerde politicologie en bestuurskunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam en specialiseerde zich daarn aldaar in personeelsbeleid. Hij werkte vervolgens voor de CDU in Bonn en bij de personeelsvereniging van Klm.'

En die beslist wie er een betere bondscoach is? Hoe we ons voetbal naar een hoger niveau kunnen tillen?

Leuk dat die RvC achter hem staat, maar dan moeten die ook direct ontslagen worden.

30 september 2015 om 08:35

Schaamteloos inderdaad. Wat heeft die man een bord voor z'n kop.

30 september 2015 om 08:48

Dit doet me denken aan van Gaal in 2002. "Ik heb mezelf geevalueerd en ik heb geen fouten gemaakt"

30 september 2015 om 09:38

Hahahaha is inderdaad hetzelfde

30 september 2015 om 12:09

Nee. Dit is niet hetzelfde, hij zegt toch niet dat hij niets fout heeft gedaan? of dat hij geen verkeerde beslissingen heeft gemaakt? Hij zegt alleen niet bij voorbaat dat hij gaat opstappen als het EK niet wordt gehaald, dat vind ik ook niet vreemd, aangezien opstappen omdat je fouten hebt gemaakt niet altijd de logische keuze is.

Vertrek alstublieft.
Meer verstand van de boel verkloten dan het op orde houden.

Hij zal een mooi salaris hebben en dus liever ontslagen willen worden dan zelf opstappen. Na de bestuurlijke dwalingen van de laatste jaren, denk ik echter dat zijn positie onhoudbaar is geworden.

30 september 2015 om 10:13

Precies. Dit soort baantjes liggen niet voor het oprapen en er staat geen rij aan nieuwe werkgevers die hem willen hebben. Dus blijven zitten tot je wordt weggestuurd met een zak geld.

We kunnen op ons kop gaan staan, maar de RvC moet het doen.

Gaaaa weeeeg! Men wilt je al jarenlang weghebben, en zelfs nu blijf je aan. Schandalige vent!

'Mijn werk strekt zich veel verder uit dan oranje.' Is hij dan ook verantwoordelijk voor de playoff regel voor europees voetbal die ons zoveel punten kost?
Ik snap niet dat hij blijft. Liever geld en een gehate man blijven dan toegeven dat je enorm blundert?

Hij heeft de OS spelen verspeeld, het EK verspeeld, de ED op plek 16 gebracht, Blatter gesteund, platini gesteund.....Maar blijft gewoon zitten...... Het voetbal is verrot

30 september 2015 om 09:01

Playoff, kromme regels voor beloften in de JL-league, voetballen op kunstgras, en zo kunnen we nog even doorgaan....
Het is inderdaad verrot!

Play offs het grootse gedrocht van de eredivisie.

Waar blijft onze Kesler nou! Die man deed verstandige dingen. Deze maakt fout op fout en mag/gaat lekker verder in de zetel.

Het Nederlands voetbal staat er op dit moment niet best voor. Oranje dat een zeer grote kans heeft om het EK te missen en daarna voor een zware kwalificatie voor het WK staat. Het Nederlands clubvoetbal dat qua niveau wel erg is gedaald en daarom Europees op z'n best niet meer dan middelmaat is.

Dan heb je niet zo'n lichtgewicht als hoofd van de Knvb nodig. Het vooral zijn zwalkend beleid ten opzichte van de positie van de bondscoach wat niet veel vertrouwen uitstraalt. Eerst Van Marwijk ontslaan omdat Oranje een slecht EK speelt. Terwijl die man daarvoor de finale van het WK heeft gehaald. Dan kan het een keer tegenzitten, zeker omdat toen de dragende spelers haast allemaal een matig seizoen achter de rug hadden.
Met V. Gaal had die een gelukstreffer, om daarna niet een uitstekende Koeman aan te stellen, maar die rare Hiddink/blind constructie. En we hebben gezien hoe dat heeft uitgepakt.

Van Oostveen heeft gewoon gefaald met de aanstelling van Danny Blind. Hij dacht dat een doorstroming na Hiddink het beste zou werken, maar deze regeling zorgde ervoor dat hij de komende jaren vast zat aan in ieder geval twee trainers en er dus geen ruimte meer was voor anticipatie en verandering voor als het misgaat.
In het bedrijfsleven heb je dan gefaald en word je eruit gezet.

Schandalig! Hij is de hoofdschuldige. Onze eigen blatter.

Onze Nederlandse mini Blatter

Bert moet lekker weggaan als het EK misloopt. Had van mij al weg gemogen een paar wedstrijden eerder.

Meneer is alleen maar bezig met zichzelf

Die man is eindverantwoordelijk voor alles rondom Oranje. Hij heeft de zaken niet goed aangepakt na het WK, en ook de Eredivisie en Jupier League hollen in toptempo achteruit.

Als hji niet functioneert, moet hij daar zijn conclusies uit trekken. Als hij dat niet doet, dan vind ik hem megalomaan en eigenlijk is het ook een vorm van dictatuur..

Die constructie van Hiddink met Blind en de aanstelling van Hiddink, dat is sowieso geen goede zet geweest, zoals velen hier schrijven.
Ook de opmerking van de Play Offs is terecht, afschaffen maar.
Zeker nu de bekerwinnaar geplaatst is voor de Europa League.
Vorig jaar bijv, waren bij de laatste 4 al geen teams, die eerder de top 4 al uitgeschakeld hadden.
Dus er is altijd kans op een "mindere" vertegenwoordiger.
Laatste 2 jaren waren dit Groningen en PEC Zwolle, leuke teams en clubs, maar geen goede vertegenwoordiging voor NL internationaal.
Ik denk, dat de beker dit jaar ook een stuk serieuzer genomen gaat worden dan voorheen.
Van Oostveen beoordelen op zijn aanstellingen is erg makkelijk, maar zeker ook een onderdeel van zijn functie, waar je op beoordeeld mag worden.
Ik zie weinig opvolgers, die het kunnen of willen doen.
Blind is sowieso geen goede keuze geweest en dat kon je van te voren weten.
De Boer misschien en dan hem bij Ajax op laten volgen door vd Brom.
Of personen als Gullit of Rijkaard met een goede begeleiding.
Vele coaches geven toch de voorkeur aan om dagelijks met een team te werken.

Gelukkig maar, anders zouden we Blind misschien ook wel kwijt kunnen raken.

Hij is de Blatter van Nederland,hij moet gewoon weg klaar,maar jullie zullen zien hij gaat weg dit zeggen ze altijd als ze voelen dat het niet goed is,ik hoop dat guusje de baas word daar bij knvb.

Van Oostveen, wegwezen joh misbaksel! Zit er voor zichzelf, niet voor het Nederlandse voetbal.

Correctie, hij WIL blijven

Dit soort narcisten zijn wel de laatsten die zichzelf verantwoordelijk houden voor de prestaties van "werknemers". Die hij er zelf neerzet.

Onze eigen Blatter: niet weg te krijgen

Op zich begrijp ik de reactie van velen hier wel en ik vind persoonlijk ook dat er veel fout is gegaan bij Oranje en het zou hem sieren als hij zijn consequenties hieraan zou verbinden. Ik denk echter dat we niet moeten vergeten dat deze man directeur betaald voetbal is en geen bondscoach of directeur Nederlands elftal, daarmee bedoel ik te zeggen dat zoals hij zegt zijn werk verder strekt dan alleen Oranje. Hij is verantwoordelijk voor het gehele Nederlandse voetbal, en die teloorgang (van clubs etc) kan hem nou ook weer niet aangerekend worden. Het zou wel redelijk extreem zijn om meteen te roepen ik stap op als één aspect van zijn werk niet volgens plan gaat. Daarnaast, deze man heeft natuurlijk ook gewoon een gezin en hypotheek, en misschien verdient hij veel meer, maar ik zou ook niet bij voorbaat zeggen dat ik op zou stappen als mijn bedrijf volgend jaar zijn doelstelling niet haalt.

30 september 2015 om 10:30

De Play offs, de regelgeving (lees: competitievervalsing) bij de beloftenteams in de JL-league, het kunstgras... 3 voorbeelden die we hem denk ik best mogen aanrekenen.

30 september 2015 om 11:16

Play-offs zijn er al vanaf 2005/2006 en van Oostveen is vanaf 2010 directeur betaald voetbal dus in welke zin is hem dit aan te rekenen? Dat hij het niet gestopt heeft? Er zitten niet alleen maar nadelen aan het systeem dus dat zomaar overboord gooien lijkt me ook onverstandig tenzij je een goed alternatief hebt. De regelgeving m.b.t. beloftenteams vind jij misschien competitievervalsing, maar dat vind zeker niet iedereen, dus om te gaan roepen dat dat een grote fout is, is meer jouw mening dan gestoeld op feiten. Ook daar zitten genoeg voordelen aan (ik laat mijn mening hierover even in het midden). Het kunstgras kan hem naar mijn idee echt niet aangerekend worden. Veel clubs moesten wel omschakelen naar kunstgras, omdat ze anders in (nog meer) financiele problemen kwamen te zitten. De enige optie waardoor van Oostveen hier iets aan gedaan zou kunnen hebben was om kunstgras te verbieden in de eredivisie, maar dat zou betekenen dat sommige clubs niet konden promoveren, daarnaast is hier ook weer het punt dat kunstgras niet per definitie of feitelijk nadelig is.

30 september 2015 om 11:45

De Knvb moet de uitstraling en marketingwaarde van de competitie beschermen. Dat hebben ze gewoon verzuimd.

30 september 2015 om 12:03

@ Louis el Pisto

Zou je eens willen vertellen hoe ze dat concreet hadden moeten doen? Volgens mij wordt het hele voetbal gewoon bepaald door het grote geld, en alle kleine competities zijn hier het slachtoffer van. Het enige wat je concreet kan doen naar mijn idee is hogere TV- gelden krijgen, en dan nog is het de vraag of grote talenten behouden kunnen blijven. Daarnaast is het niet realistisch voor een kleine competitie als de onze TV gelden te regelen die ook maar in de buurt komen van de Engelse of Duitse. Om op je onderstaande opmerking te reageren, wat had de Knvb dan moeten doen tijdens dit 'afglijden'?

30 september 2015 om 13:01

Ik reken hem inderdaad aan dat hij niet gestopt is met deze rare play offs. Net als het gedogen van kunstgras wat nu compleet uit de hand loopt (en er aantoonbaar meer blessuregevallen door zijn).
Waarom kunnen amateurs wel een voetbalveld in orde houden maar een "professionele" club niet? En clubs in de eredivisie hoeven er zelfs maar 1x in 2 weken op te spelen!
Kunstgras kun je ook weer laten uitfaseren. Clubs hebben eens in de zoveel tijd nieuw kunstgras nodig. Dan kun je ze verplichten om er een grasmat neer te leggen. Als je dat al niet kunt, dan heb je in het betaald voetbal gewoon niets te zoeken. We zijn de essentie een beetje kwijt geraakt volgens mij.. Zo lang spelers straks alleen nog maar op kunstgras kunnen spelen, zullen we 1) de aansluiting met andere competities compleet verliezen, 2) spelers nog jonger worden weggeplukt voor ze verder verziekt worden, en 3) worden we ook als opleidingsland straks niet meer serieus genomen (wie wil er immers nog een speler die alleen op plastic iets kan?)

En wil je daadwerkelijk beweren dat er geen competitievervalsing is in de JL? Beloftenteams kunnen per week compleet verschillen van elkaar. Beetje lullig wanneer de nummer 1 bijv. tegen een jeugdelftal speelt, en de nummer 2 de week erna tegen de reserves van het eerste. Lijkt mij nou niet echt eerlijk...
Wat is het grote voordeel voor bijvoorbeeld Sparta of Nac?

30 september 2015 om 15:44

Ben ik directeur van de Knvb? Besteed ik 70 uur per week aan deze problemen?

Wat ik kan constateren is dat we al heel lang afglijden en dat de Knvb daar niks aan heeft kunnen doen. Er is geld voor nodig, klopt. Maar meer aantrekkingskracht = meer geld.

Clubs zijn bezig met eigen belang, tv zenders zijn bezig met eigen belang. De Knvb zou het belang van de hele competitie en alles wat daarbij hoort moeten overzien.

Heeft de Knvb ze om tafel gekregen om gezamenlijk te kijken hoe het beter kan? Volgens mij niet. Heeft het één lijn getrokken over kunstgras? Andere landen wel. Spelen alle jeugdteams van Oranje hetzelfde? Zit daar een beleid achter? In veel landen wel.

Als er iemand het voortouw kan nemen (en clubs, tv, sponsoren en dergelijke bij elkaar kan brengen) is het de Knvb wel.

Daarnaast: Als de Knvb had gezegd 'geen kunstgras' dan hadden die clubs even boos geweest, maar waren ze op zoek gegaan naar andere manieren om te bezuinigen. De Knvb is tenslotte verantwoordelijk voor de hele competitie, niet voor één club

30 september 2015 om 11:43

In de PL hebben ze ooit de clubs bij elkaar gebracht en een duidelijk plan bedacht. Ik zeg niet dat wij hetzelfde moeten bereiken, maar waar was de Knvb tijdens ons afglijden?

Snap dat hij zijn afkoopsom wil hebben, maar hij moet zich echt wel schamen.

30 september 2015 om 12:05

Overigens hebben ze in de PL nooit met dezelfde problemen gezeten en dus valt deze situatie niet bepaald te vergelijken.

Weet iemand misschien wat deze bobo verdiend bij de Knvb?

30 september 2015 om 15:52

Waarschijnlijk zoveel dat hij niet weg wilt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren