Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Blind en KNVB: 'Ze hebben Ziyech laten ontsnappen'

Laatste update:

Hakim Ziyech is uitgegroeid tot de grote man bij FC Twente en leverde zondag nog twee assists in de gewonnen thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade. De middenvelder is nu bij 25 van de laatste 26 (!) doelpunten van Twente betrokken, maar een interlandloopbaan bij het Nederlands elftal zit er niet in: Ziyech koos afgelopen week definitief voor de Marokkaanse ploeg.

/

Willem van Hanegem meent dat dit komt door de mensen bij de KNVB: “Die dachten: 'We hebben Sneijder nog op die positie.' Maar op een dag heb je een gozer als Ziyech nodig”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Goed, de bondscoach heeft hem vorige week wel gebeld. Maar had dat anders gedaan! Bel niet, maar ga naar zijn huis, praat met die gozer! Dan had hij misschien wel voor Oranje gekozen.”

Van Hanegem krijgt bijval van Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf: “Dat Ziyech Oranje heeft afgewezen, moeten de verantwoordelijken bij de KNVB zich kwalijk nemen. De bondscoaches Danny Blind en Marco van Basten en directeur Bert van Oostveen”, schrijft hij. “Uit een simpel telefoontje sprak richting Ziyech geen respect, laat staan de vurige wens om hem voor Oranje te winnen. Zo liet de bondscoach een groot talent, dat heel graag voor het Nederlands elftal wilde spelen, ontsnappen.”

Danny Blind had Hakim Ziyech moeten opzoeken, in een poging hem te overtuigen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit vind ik zo een onzin. Die jongen heeft met zijn gevoel gekozen en dat met je niet willen beïnvloeden.waarom hebben we altijd die vervelende neiging Ik vind het een heerlijke voetballer, maar gun hem zijn eigen keuze

28 september 2015 om 08:20

Dit is van Hanegem he. Hij ziet Blind als een Ajacied, dus probeert hij negatief te zijn en het op o.a. hem te gooien.

Ik zou de schuld eerder bij de voorganger leggen, of misschien zelfs bij Twente.

28 september 2015 om 08:28

Hiddink heeft Ziyech opgeroepen. Hij viel in de voorbereiding echter geblesseerd af. Blind heeft hem niet op geroepen en komt nu met een telefoontje. En wat heeft Twente hier mee te maken?

28 september 2015 om 08:32

Als je je een beetje verdiept in het verloop van z'n keuze, dan zou je niet op van Hanegem hoeven zeuren. In mei gaf Ziyech namelijk aan voor oranje te kiezen. Als er vervolgens geen serieuze poging meer wordt gedaan om hem ook daadwerkelijk bij oranje te halen en hij kiest alsnog voor Marokko dan heeft de KNVB en Blind wel degelijk gefaald. Nu roept Ziyech dat hij met z'n hart heeft gekozen, wat was het in mei dan?? Een vlaag van verstandsverbijstering??

28 september 2015 om 08:33

iedereen ziet blind als een ajaxied hoor.!
maar blind heeft Natuurlijk gefaald hier in.
zoals in al zijn baantjes die hij mocht uitproberen bij ajax.

28 september 2015 om 08:37

@ Schorpioen, zo stoere uitspraak hoor... nu weer rustig ademhalen en je handjes van het toetsenbord af.... Er heft er maar 1 gefaald en dat ben jij door jee kortzichtige reactie,...

28 september 2015 om 08:43

Vind niet dat blind gefaald heeft hij stapt op een heel moeilijk begin in .
2 wedstrijden die gewonnen moeten worden .dus kiest hij zn vertrouwde sterke spelers en laat hij weinig nieuwelinge spelen .
Jammer dat het nu zo snel gaat rond ziyech. Als hij nu niet was opgeroepen voor Marokko dan had hij aankomende interlands echt wel een keer gespeeld

28 september 2015 om 09:16

Precies. Je kunt Blind niet te veel kwalijk nemen, al had hij zich natuurlijk wel kunnen inzetten en langs kunnen gaan.

28 september 2015 om 09:28

Misschien beter lezen. Het is vooral Valetijn Driessen die mensen de schuld geeft. Van Hanegem legt uit hoe het anders had gekund en lees nergens dat hij schuldigen aanwijst. Beetje kinderachtig van je om het direct een Feyenoord Ajax van te maken

28 september 2015 om 09:31

Of jij! Jij bent het er duidelijk niet mee eens omdat Blind een Ajacied is. Had je ook zo gereageerd toen Hiddink hier aangepakt werd? Of was jij zelf een van de criticasters? Blind heeft gewoon gefaald. Zet je Ajax gevoelens gewoon aan de kant want het heeft niks met Ajax te maken dat blind aangepakt wordt. Hiddink was ook geen Ajacied en die werd ook aangepakt

28 september 2015 om 09:52

Wrm zou twente daar iets mee te maken mpeten hebben?kan twente niks schelen waar hij voor kiest, ze hebben mede door hem zes punten in mindering gekregen van de knvb, dus gaat twente knvb echt niet helpen inzake ziyech

28 september 2015 om 10:06

niet gefaald? 99,99% van de voetballiefhebbers snappen zijn wisselbeleid tijdens Nederland-Ijsland niet. Aan de hand van wissels kan je al zien of een coach het spelletje snapt of niet.
Klaassen of Ziyech? waarom niet beide selecteren?

28 september 2015 om 10:11

Misschien wel bij Twente? Wat heeft de club er mee te makdn dan? Zo toon je wel aan een ontzettende sneuneus te zijn

28 september 2015 om 11:18

Dus als ik nu ga roepen dat ik voor oranje kies , moeten ze mij meteen selecteren omdat ik anders wel eens voor een ander land zou kunnen gaan spelen ? Beetje vreemde redenatie. Volgens mij is het toch de trainer die beslist wie er wordt opgeroepen en ligt dat niet bij de spelers zelf.

28 september 2015 om 11:22

Wat heeft blind dan gepresenteerd bij Ajax? En het Nederlands elftal hij zou nu nog geen bondscoach zijn geweest als het draaide onder Hiddink. En waarom misschien dat hij het niet aandurfte? KNVB heeft gefaald door Blind aan te stellen.

28 september 2015 om 11:23

Ik denk zelfs dat ze liever hadden gezien dat hij voor oranje had gekozen. Wanneer oranje speelt ligt de competitie hier stil en nu bestaat de mogelijkheid dat twente hem moet missen als ze hem bijvoorbeeld oproepen om mee te doen aan de Afrika - cup.

28 september 2015 om 11:38

@hattrick, Ik ben benieuwd naar de cijfers voor je onderbouwing bij je volksonderzoek!! Gezien je aannames en conclusies lijkt het me sterk dat je dar iets zinnigs uithaalt? Hoe kom je er trouwens bij als leek jezelf dergelijke kwaliteiten aan te meten?

28 september 2015 om 12:05

Natuurlijk heeft Blind niet gefaald,hij wilde Hakim niet snapje dat niet dat is geen Ajaxied,als er een peuter bij De A2 vzn zjzx goed speelde haalde Blind hem ,,hakim keus voor Marokko,omdat Blind hem tegen Ijsland en Turkye hem niet heeft opgeroepen

punt

28 september 2015 om 12:19

De4 schuld bij Twente Wat een onzin .Ik denk zelfs dat Twente er belang bij zou hebben dat Ziyech voor t Nederlands elftal zou kiezen.

28 september 2015 om 08:32

@ajaxglobal

Ik heb niet echt indruk dat hij met zijn gevoel gekozen heeft. Die jongen is ook niet dom en vraag zich waarschijnlijk al een tijdje waarom hij niet de kans krijgt, uiteindelijk denk je ook fuck it wat moet ik nog doen om geselecteerd te worden? Nederland heeft hem waarschijnlijk gedwongen om voor Marokko te kiezen omdat hij hier nooit de waardering zou krijgen dat hij daar krijgt. Bondscoach van Marokko heeft het ook gewoon goed aangepakt door persoonlijk naar Ziyech toe te vliegen en op hem in te spreken. Ziyech had naar mijn mening allang al geselecteerd moeten worden en moest allang al gekocht worden door clubs als Psv, Ajax of Feyenoord. Maar achjaa vaak genoeg zie we al snel vervelende/lastige jongens in zulke spelers en zien we ervan af. Sportief gezien kies meeste van zulke jongens ook gewoon voor Nederland anders zouden ze ook niet in nationale jeugdelftallen spelen maar als ze ouder worden en toch een beetje de waardering missen kijken ze toch andere kant op.

28 september 2015 om 08:45

@ Caribbean, ook dat is een gevoel, maar dan van onrecht en dan og steeds is het zijn keuze en vind k dat prima... over ee aantal jaar kijk je terug dan heb je een paar goede dige gezien en een paar slechte dingen..... Ik vind dit niet goed of slecht

28 september 2015 om 09:17

Precies. Een Tete raakt de bal drie keer goed en wordt direct geselecteerd.

28 september 2015 om 11:40

@oz81, Wat wil je daarmee zeggen? Die positie heeft te maken met falende voorgangers (jamaat en vd Wiel) op het middenveld is de concurrentie groter en vind ik hakim niet zo een groot gemis

28 september 2015 om 11:54

Caribbean als Ziyech "niet dom was" dan had hij eerder geweten dat als hij de uitnodiging van Marokko accepteerde het definitief was.

De NOS moest hem erop attenderen dat hij niet meer kon wisselen daarna omdat hij al bij Jong Oranje heeft gespeeld ondanks dat Marokko vriendschappelijk gaat spelen.

Het was een hele ongemakkelijke interview waarbij Ziyech nog steeds niks wou loslaten over zijn toekomst en ik had een beetje het gevoel dat hij de interviewer niet vertrouwde omdat men hem (misschien door de Marokkaanse bondscoach?) anders werd verteld waarschijnlijk.

Niet lang daarna bracht hij naar buiten dat hij definitief voor Marokko heeft gekozen, maar dat had hij dus al gedaan toen hij de uitnodiging in de 1e plaats accepteerde.

Het komt dus een beetje over alsof hij geconfronteerd met het nieuws dat als hij vriendschappelijk gaat spelen voor Marokko hij dus niet meer kon spelen voor Oranje hem shockeerde, maar hij niet meer terug kon omdat hij al zijn woord had gegeven dat hij zou komen.

Ik denk niet dat je dit aan de Knvb kan verwijten. Hij speelde al bij Jong Oranje en iedereen was ervan overtuigd dat hij het grote Oranje wel zou halen. Ziyech had zelf al aangegeven dat hij voor Oranje zou gaan. Hij had dus gewoon wat meer geduld moeten bewaren. Dit zal Blind hem ook verteld hebben in het telefoongesprek en aangeboden om bij hem langs te komen met zijn ouders erbij..

En Ziyech had hem dan verteld:"sorry coach, maar ik heb mijn woord al gegeven aan Marokko om mee te doen in de vriendschappelijke wedstrijden. Ik was in de veronderstelling dat ik daarna nog kon switchen, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik kan niet meer terug".

28 september 2015 om 09:39

Spelen voor Oranje (of welke nationale ploeg dan ook) is graag of niet. Dan maak je je keuze niet vanwege een passant (blind).

28 september 2015 om 10:31

Oké, dus wat jou betreft had hij (nu) nog 3 jaar moeten wachten tot dat hij zijn eerste interland had mogen spelen, want zolang heeft Blind nog een contract bij de Knvb
Want dat Blind hem nooit zou oproepen is wel duidelijk geworden, Ziyech speelt al ruim 1 seizoen in een dolend Twente de sterren van de hemel en toch ziet Blind hem niet staan, dan kun je niet verwachten dat dit opeens zou gaan veranderen.

28 september 2015 om 11:58

Als hij al ruim 1 seizoen de sterren van de hemel speelt waarom verwijt je het dan Blind en niet zijn voorganger. Die had veel vaker de kans om hem te selecteren, Blind en co hadden pas 1 Interlandperiode achter de rug.

28 september 2015 om 23:13

@scrumpi0uz, zat ene Danny Blind niet op de bank naast Guus Hiddink toen die nog bondscoach was? Ik mag aannemen dat Blind in die periode ook wel eens wedstrijden in de Eredivisie bekeek danwel zijn televisie op Foxsports afstemde? Dan had hij ook met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe goed (of slecht) Hakim Ziyech presteerde. Zoals voetballiefhebbers dat ook hebben gedaan. Ik was, ben en blijf van mening dat Danny Blind inzake Ziyech ernstig tekort is geschoten. Het is juist de taak en verantwoordelijkheid van een bondscoach om doorlopend in contact te treden met (kandidaat)spelers van Oranje.

28 september 2015 om 10:30

En dat is prima en ook zeer te bewonderen. echter heeft deze jongen een keuze gemaakt zonder te weten wat zijn mogelijkheden waren. Daar zijn Blind en Van Basten ernstig in te kort geschoten.

28 september 2015 om 10:45

Het is zo zonde om zo kort door de bocht te denken als jij. Jij en velen Ajacieden hier verdedigen alles en iedereen die maar wat met ajax te maken hebben.

Denk eens wat verder! Zyech is in Nederland opgegroeid en heeft Snijder en Robben zien uitgroeien tot grote Europese helden.
Iedereen ziet nu dan Snijder bergafwaarts gaat ( wat met de leeftijd te maken heeft, dus niks ergs ).
Juist voor die belangrijke potjes laatst had je heb erbij moeten nemen. Want naast snijder hebben we totaal geen creatieve 10 meer. Je had hem kunnen paaien door langs te gaan en kunnen aangeven dat hij de grote Snijder moet gaan vervangen.

Nu heeft hij het idee dat hij naast het potje zou pissen bij Oranje. En dus kiest hij voor zijn "gevoel" !
Want ik weet zeker dat als hij was opgeroepen 2 maanden geleden dat hij met veel liefde voor Oranje zou spelen.

Dus Blind en de Knvb zijn wederom faalhazen!!!

Ziyech had in mei al 'definitief' voor Oranje gekozen. Dat hij daarna ziet dat Oranje zich misschien niet gaat plaatsen voor het EK, en daarna Oranje laat schieten, zegt meer over zijn mentaliteit dan over die van Blind.

28 september 2015 om 08:09

Dat ik nu hier ben, betekent dat ik ervoor heb gekozen om voor Nederland te gaan voetballen. Het klopt dat ik ook door Marokko ben gevraagd. Het was een heel moeilijke keuze. Maar ik wil graag WK's en EK's spelen. - Hakim Ziyech

28 september 2015 om 08:34

Hij is toch niet meer gevraagd voor oranje sinds Blind daar zit. Marokko vraagt hem wel en hij wil graag op een groot podium spelen. Niet spelen voor oranje of wel voor Marokko is dan toch geen keus.
Goed voor Twente want internationals brengen meer op bij transfers.

28 september 2015 om 09:49

Dat zijn dan ook precies twee wedstrijden geweest, en ziyech had al de belofte gedaan dat hij voor Nederland had gekozen.

28 september 2015 om 09:49

Op welk groot podium speelt Marokko dan? Als hij even geduld had gehad, was hij vanzelf opgeroepen voor Oranje. Hij heeft al een keer bij Oranje gezeten, dus hij had geen enkele reden om aan te nemen dat ze hem niet volgden of niet goed genoeg vonden.

28 september 2015 om 10:19

Toen werd hij opgeroepen en kwam naar Hoenderloo om voor oranje te spelen.
Nu ging dat helaas niet door omdat hij geblesseerd afviel. Nu zijn er twee wedstrijden voor oranje geweest waarvoor hij niet is opgeroepen terwijl hij een internationale loop baan ambieert. Moet hij dan nee zeggen tegen een land dat hem wel vraagt om voor hun te spelen?
Waarom ziet Hiddink het wel in hem zitten en Blind niet? Blind als coach lijkt niet veel en ik vraag mij af wat Guus aan deze man had. Dit was weer niet handig.
Marokko kan natuurlijk op een groot podium terecht komen, waarom niet. Omdat ze niet mee deden met CAF 2015 wegens de ebola epidimie is Marokko wat af gegleden en staat nu op een 88 e plek. Australië stond ook zoiets tijdens het WK.

28 september 2015 om 12:23

hhhhh

ga spelen jij,jij hebt geen verstand van voetbal,hakim heeft gekozen voor Marokko Omdat blind hem niet wilt hebben

Ik snap sws niet dat Hakim niet eerder echt opgeroepen is. Ondanks dat sportieve wanprestaties van Twente, hield Ziyech zich als enige echt staande. Elke week toonde hij zijn klasse. Die jongen had allang een cap achter z'n naam moeten hebben. Nu kiest hij voor zijn vaderland, wat zijn goed recht is. Een gemis voor het Nederlands voetbal. Is zeker de wijten aan Hiddink en Blind! Nu is het simpelweg te laat.
Dat telefoontje komt ook meer over als, ohw Marokko wilt je nu ineens.. Dat moeten we niet hebben..

Zwakte bod en dan zou ik ook bedanken voor de eer

28 september 2015 om 08:10

Hij heeft al bij de selectie gezeten, heeft meegetraind maar is gebleseerd afgevallen.

28 september 2015 om 09:05

Voor onbeduidende interlands in de zomerstop, oefenwedstrijd notabene. Na een oefenwedstrijd had hij alsnog kunnen switchen naar Marokko.

28 september 2015 om 09:21

Letland was geen oefenpartij. Dat was de laatste kwalificatie wedstrijd onder Hiddink. 2-0 winst.

28 september 2015 om 10:20

Letland en een oefenwedstrijdje ....Hiddink.had hem er al veel eerder bij moeten halen en Ziyech had gewoon voor ijsland en Turkije opgeroepen moeten worden door blind.
Maar de beide bondscoaches hadden oogkleppen op, waren bezig met oude afspraken en vriendjespolitiek.

28 september 2015 om 10:20

Letland en een oefenwedstrijdje ....Hiddink.had hem er al veel eerder bij moeten halen en Ziyech had gewoon voor ijsland en Turkije opgeroepen moeten worden door blind.
Maar de beide bondscoaches hadden oogkleppen op, waren bezig met oude afspraken en vriendjespolitiek.

28 september 2015 om 10:21

Letland en een oefenwedstrijdje ....Hiddink.had hem er al veel eerder bij moeten halen en Ziyech had gewoon voor ijsland en Turkije opgeroepen moeten worden door blind.
Maar de beide bondscoaches hadden oogkleppen op, waren bezig met oude afspraken en vriendjespolitiek.

28 september 2015 om 10:55

Hiddink had hem niet laten lopen wat Blind wel heeft gedaan. Bij de Knvb weten ze heel goed dat een international meer waard is bij een transfer. Al die Feyenoord verdedigers die elk weekeind de ballen om de oren vlogen werden door van Gaal op geroepen voor Oranje. Spekt de beurs in Rotterdam. De Knvb heeft zo zijn trekjes.

28 september 2015 om 11:30

Ben je zobang dat we je bijdrage niet lezen dat je hem maar 3 keer plaatst.

Ziyech kiest volgens mij gewoon voor het succesvolste team.

28 september 2015 om 08:24

Nee hij heeft voor Marokko gekozen broeder, volg jij het nieuws wel?

Beetje flauw om iemand anders dan Ziyech de schuld te geven. Hij is degene die voor Marokko kiest. Als het zo is dat hij geen respect heeft gevoeld zegt het ook iets over zijn mentaliteit.
Leuke voetballer met potentie maar heeft zich op het allerhoogste niveau nog niet bewezen.

28 september 2015 om 08:45

@dollard, dan moet je wel de kans krijgen je te bewijzen. Toch?

Van Hanegem heeft gewoon gelijk, dit is een mispeer eerste klasse. Sterker mog: buitencategorie. Voor mij niets anders als een bevestiging dat Blind er niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets van snapt. Was hij al met de toekomst van Oranje bezig geweest, en dat mogen we opp zijn minst verwachten, dan is Zyech een van de eerste spelers waar je aan moet denken.

28 september 2015 om 12:24

Hoezo heeft van Hanegem gelijk? Moet je gaan smeken of iemand aub een interland wil spelen? Dat lijkt mij niet t gaat puur op prestatie. Die jongen speelt voorlopig nog bij FC Twente en dat is geen buitencategorie. Nee hoor niks van aantrekken speel maar lekker de Afrika cup. Prima.

28 september 2015 om 14:04

Je moet lezen wat ik schrijf. Gericht op de toekomst kan een speler als Zyech met zijn talent uitgroeien tot een vaste waarde van Oranje. Met dat in je achterhoofd had Blind hem de afgelopen wedstrijden moeten selecteren en voor een minuut of 3 mee laten doen. Dan was deze discussie niet meer aan de orde geweest.

Nou nou alsof we met Ziyech het beter zouden doen..

28 september 2015 om 10:43

Dat lijkt mij eerlijk gezegd wel duidelijk, als je zelfs een slecht Twente wedstrijden kunt laten winnen, moet dat bij een Nederlands elftal ook wel lukken.

29 september 2015 om 11:45

Ja twente is ook van een zo hoog niveau momenteel logisch dat hij daar de beste man is.. En laten winnen? Daarom staan ze zo laag omdat Ziyech exceptioneel is en ze elke wedstrijd laat winnen..

29 september 2015 om 13:51

Ze staan zeker op deze plek omdat Ziyech zo exceptioneel is, zonder Ziyech hadden ze namelijk helemaal onderaan gestaan, lijkt mij nogal duidelijk, als je bij 25 van de laatste 26 doelpunten betrokken bent, vind ik het heel vreemd als iemand dat anders ziet.

28 september 2015 om 11:20

Tja, beter dan met een Klaassen of Affelay...

28 september 2015 om 12:18

@oenieboy, overigens vind ik Davy Klaassen een totaal ander type voetballer dan Hakim Ziyech. Die, alleen al daarom, samen met Hakim Ziyech uitstekend zou passen in het Oranje van de nabije toekomst. Van de 29,5 jaar oude Ibrahim Afellay weten we intussen dat deze ooit talentvolle voetbalspeler is blijven steken in het wereldje van de eeuwige talenten.

29 september 2015 om 11:46

Tja, nu maak jij het een keuze, Ziyech en Klaassen zou beter zijn, zou een mooi koppel zijn op papier maar alsnog met Klaassen, Ziyech, Wijnaldum het had allemaal geen verschil gemaakt, mensen die anders denken, vooral Tukkers, hebben een te hoge pet van deze jongen op..

ja helemaal mee eens, ik vind Zyech op dit moment veel beter dan Klaassen of Sneijder . speelt constant goed, is een spelmaker op het middenveld, zet de lijnen uit en heeft inzicht, mooie techniek, alleen jammer dat ie bij Twente speelt en niet bij Ajax, daar zit het probleem ook en nergens anders
En terecht dat deze jongen dan voor Marokko kiest

Die jongen wilt tog niet stelletje jankerds

De wedstrijden in september waren zo cruciaal dat je niet al teveel moest experimenteren. Ziyech laten debuteren in de hel van Turkije? Of tegen de mannetjesputters van Ijsland? Was dat fout afgelopen dan had Blind weer die kritiek over zich heen gekregen, dat hij niet verstandig was omgesprongen met het feit dat Ziyech nog maar een debutant was.

28 september 2015 om 10:47

Was zo cruciaal dat je wel verplicht was om Tete en Riederwald op te roepen.

Hij had Ziyech gewoon op kunnen roepen, of zelfs maar bij de voorselectie, gewoon maar iets waarin Blind liet zien dat Ziyech in beeld was

28 september 2015 om 12:44

@wandering, Danny Blind heeft blijkbaar nog nooit gehoord van het spreekwoord: Regeren is vooruitzien. Natuurlijk had de bondscoach alleen al om die reden Hakim Ziyech moeten oproepen voor de EK-kwalificatiewedstrijden van Oranje tegen Ijsland en Turkije. En oproepen is echt wat anders dan direct een basisplaats geven.

28 september 2015 om 11:21

Hmm, zoals Wandering aangeeft: Wel Tete en Riedewald selecteren, die net drie wedstrijden hadden gespeeld in de Eredivisie. Of een Affelay, die er nergens wat van bakt?

28 september 2015 om 12:04

Nou, ik vind het een speler van een traditionele topclub wel iets anders dan een speler van Twente. Die spelers zijn wel wat meer druk gewend. Bovendien zijn Riedewald en Tete verdedigers, waar o.a. Van Rhijn zo verschrikkelijk slecht speelde en Janmaat het al eerder had verbruid, dat er in de verdediging wel iets (nieuws) moest gebeuren. Voor middenveld/aanval gold dat minder.
Trouwens, Tete is inderdaad wel opgeroepen maar heeft niet gespeeld, hè. Dat scenario zou, misschien, Zyjech ook woest hebben gemaakt en hem alsnog voor Marokko hebben doen kiezen.

P.s. Van mij had Karsdorp ook geselecteerd mogen worden ipv Tete. Die heeft al wel wat meer wedstrijden in de benen.

Hij heeft zelf gekozen en of men nu 1 of 10 keer zouden bellen en als ziyech met zijn hart heeft gekozen voor Marokko, had die belletjes niks uit gemaakt. El Ghasi kiest voor oranje, en zo kiest ieder speler voor zich zelf en is Marokko nu echt beter, weet dit echt niet.

Van Hanegem is de grootste azijnpisser van allemaal.
Ik word zo moe van die man.

Overigens is het wel slecht voor de marktwaarde van Zyech.
De Africacup zorgt altijd voor onhandige afwezigheid van spelers in de competitie.

Zeer terechte keuze van Ziyech. Kreeg absoluut geen eerlijke kans in Zeist. In Zeist selecteren ze je blijkbaar niet als je niet bij de in hun ogen juiste clubs speelt (ziyech,v dijk, krul, promes etc) of niet Nederlands genoeg bent ( douglas). Echt schandalig. Ze moeten zich diep schamen in Zeist en de bezem moet door die hele organisatie.

28 september 2015 om 10:02

j.staatsen,

Deze jongen heeft gewoon niet de goede mentaliteit, had in eerste instantie niet voor Marokko gekozen.

Ze zullen wel blij zijn met zijn keuze, als het een vent was geweest had hij zelf contact opgenomen met Blind en hem er eens flink van langs gegeven.

Maar nee, hij heeft gekozen voor de weg van de minste weerstand, er lopen genoeg goede voetballers rond op zijn positie in Oranje.

Wens hem veel succes met Marokko en hoop voor hem dat hij het daar goed zal doen.

28 september 2015 om 10:51

Haha dit is echt grappig, laten we het maar omdraaien, spelers die nu opeens zelf moeten gaan bellen

En genoeg goede voetballers op zijn positie? Zelf heb ik er nog niet 1 gezien die zelfs maar de kwaliteiten van Ziyech benaderd.

28 september 2015 om 13:11

wandering,

Dan zou ik als ik jou was toch maar wat meer wedstrijden gaan bekijken, als je gisteren goed gekeken hebt zag je buiten de twee goede assists ook enorm veel dingen die Zyech fout deed.

Denk dat hij bij een grotere club volledig door het ijs zakt, maar hopen dat ik er naast zit.

Redelijke voetballer, geef toe wel beter dan de grijze middelmaat maar ben bang voor hem dat hij de top niet zal halen.

Hij heeft met zijn hart gekozen dan lijkt mij een telefoontje zinloos want als je met je hart kiest dan ga je er voor en dat is Marokko en daar is volgens mij niets mis mee , het is het land waar zijn ouders vandaan komen en daar kiest hij voor , en dat hij door Hiddink toen bij de selectie is gehaald doet daar niet veel aan af want dan heeft hij bij het Nederlands elftal toch niet het juiste gevoel gekregen en dat moet je respecteren vind ik , wel jammer want het is op dit moment een van de betere spelers in de eredivisie.

28 september 2015 om 09:25

Ziyech had onder Hiddink toch al gekozen voor Oranje alleen is toen geblesseerd uitgevallen. nu word hij niet eens meer opgeroepen voor de voorselectie en kan hij dus cocluderen dat Blind andere spelers liever selecteerd dan Ziyech. Bij afgelopen wedstrijden was er geen reden te bedenken waarom je Ziyech niet zou oproepen.
Naar mijn idee de beste nr 10 van de eredivisie en dus zonde dat hij nu niet voor Oranje kiestmaar aan de andere kant ook goed te begrijpen. Met de keuzes van de Knvb en Blind valt er geen touw aan te trekken en dan kan je beter voor jezelf kiezen.

Ziyech had zeker benaderd moeten worden door Blind/knvb. Voor mij was dit de beslissende factor geweest in het 5-3-2 systeem van Louis van Gaal, want Oranje is te zwak om 4-3-3 te spelen. Zoals hij gisteren ook weer die heerlijke steekpassjes gaf bij Twente. Moet je eens voorstellen dat hij dat op Robben en Depay had kunnen doen. Had Danny.....helaas!

Cillessen
De Vrij
Blind
Van Dijk
Karsdorp
Wijnaldum
Strootman
Willems
Ziyech
Robben
Depay

Nederland had best iets meer mogen doen om Ziyech binnen te halen. Al dat getwijfel heeft zeker niet geholpen in zijn beslissing. Dat hij nu voor Marokko kiest vind ik als Nederlander jammer, maar ik vind het goed dat hij zijn eigen beslissing heeft gemaakt en hoop dat hij zich er goed bij voelt. Neem Ziyech niets kwalijk, maar Blind en co hadden best iets mogen doen om hem te overtuigen.

Wat een gezeik zeg. Je vraagt iemand of 'ie voor Oranje wil spelen. Als die speler vervolgens 'nee' zegt, is het klaar. Je hoeft echt niet meer je best te doen, iemand wil of niet. Je moet trots zijn om voor je lang uit te komen, dan ga je niet smeken.
Overigens geen kritiek op Ziyech hoor! Blijkbaar voelt hij meer om voor Marokko uit te komen. Hopelijk gaat dat land eindelijk eens was successen behalen.

28 september 2015 om 10:52

Dat is het nu net, hij is niet eens gevraagd.

28 september 2015 om 10:55

Maar dan alsnog. Moet je dan iemand bellen en zeggen: 'we selecteren je niet, maar gaan dat misschien in de toekomst wel doen. Zou je daarom aub niet voor een andere land willen kiezen?'. Lijkt mij geen optie.

Laat die jongen lekker bij Marokko spelen als zijn hart daar ligt. Het is een goede speler, maar ook weer niet zo talentvol dat het een groot gemis is voor Nederland.

28 september 2015 om 15:44

010dekuip helemaal mee eens! We doen nu net alsof hij een wereld speler is omdat ie een paar seizoenen aardig voetbalt bij Twente.

28 september 2015 om 16:04

Klopt wel. Maar het gaat om het feit dat de Knvb dit soort jongens niet in beeld heeft, en weer achter de feiten aan loopt. Die jongen had gewoon voor Nederland kunnen speler als de Knvb eerder met hem was gaan praten, hem had geïnformeerd, en hem serieus had genomen. De Knvb heeft dit soort jongens niet in kaart…en die jongens zijn we de toekomst van het Nederlandse elftal.

no offense maar ziyech is een aanstormend talent die al heeft bewezen dat hij te goed is voor de eredivisie.

een speler van zijn kaliber moet je gewoon binnenhalen en binnen houden als bondscoach, dan moet je niet bellen maar je closing pitch houden door bij hem langs te gaan of uit te nodigen op locatie waar voorbereidingen zijn getroffen om hem in de watten te leggen.

Deze jongen, die geboren en getogen is in Dronten Nederland, heeft weliswaar Marokkaanse ouders (die ongetwijfeld ook al tientallen jaren in Nederland wonen) kies met zijn hart voor Marokko?? Ik begrijp er werkelijk niks van. Ben ik de enige die het een volledig verkeerd teken richting de maatschappij vindt, dat een geboren en getogen Nederlandse jongen toch kiest voor het land dat hij alleen kent van vakanties en korte tripjes, alleen omdat zijn ouders daar vandaan komen?? Als deze jongens (ik neem hem Zyech nog even als "boegbeeld" zich ondanks alles, toch Marokkaan blijven voelen, gaat er hoe dan ook iets flink verkeerd lijkt mij?!

28 september 2015 om 14:53

Ik zelf ben van Somalische afkomst en ben weliswaar niet hier geboren(was 10 maanden oud toen ik hier kwam) maar ik kan me gewoon goed voorstellen dat je een sterke verbinding met je land van herkomst hebt. Daarnaast word je thuis opgevoed door ouders die geintegreerd zijn maar nooit hun afkomst zullen vergeten maar wel leven met normen en waarden van Nederland. En zo voeden ze hun kinderen op, ik vind het hartstikke normaal dat Hakim Ziyech die twee paspoorten heeft met passie kan spelen voor Marokko.

Vind wel grappig dat hij in Mei nog gewoon voor Oranje wou uitkomen(en ik geloof dat hij nog steeds wilt), bij Oranje hebben ze het gewoon verkloot. Je ziet nu al dat hij de beste nr 10 is van Nederland.

28 september 2015 om 16:02

Ik begrijp natuurlijk dat je een sterke band met je thuisland hebt, maar uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat je een sterkere band hebt /krijgt met het land waar je woont en geboren en getogen bent. Op deze manier zullen ook de kinderen van de kinderen een sterke(re) band met het "thuisland" hebben terwijl dat voor die generatie allang geen thuisland maar zou moeten zijn, zowel zijzelf als hun ouders zijn namelijk elders geboren. Ik ben het trouwens volledig met je eens dat het heel vreemd is dat Zyech in mei nog voor Nederland koos en nu plotseling met zijn hart voor Marokko kiest. Datzelfde hart lag dus klaarblijkelijk destijds in Nederland en als hij destijds niet geblesseerd was geweest, was hij nu wellicht al oranje international geweest.

Zyech is een beetje de man van de verkeerde keuzes.... Twente en Marokko - Feyenoord en Nl elftal!

Is gewoon een kwestie van geld. Zo gaat het in veel landen met voetballers met dubbele nationaliteiten.
Alleen in Nederland zijn we weer onnozel. Andere landen weten al lang hoe de vlag er in het internationale voetbal er bij hangt. Marokko heeft gewoon meer geboden. Ziyech weet toch ook wel dat in Marokko alleen het moment telt. Talloze voorbeelden: vandaag een held, morgen een nono. Het aantal Internationals in Marokko met een Franstalige achtergrond werken hem er echt uit ten faveure van hun eigen "taalgenoten" . Iemand zou hem dit moeten duidelijk maken. Vooral vanuit de Nederlands/marokkaanse voetbalgemeenschap.

28 september 2015 om 11:41

Deze reactie spant toch echt zo erg de kroon dat ik er geen eens inhoudelijk op in ga. In de hoop dat je zelf door gaat krijgen dat t van geen kant klopt.

De beleid van Blind brengt oranje naar klote aangezien dat hij niet spelers niet kan overtuigen om voor oranje te spelen. Hoplelijke komt een einde aan deze amteur trainer

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens, maar kijkend naar Zitech, zijn hart ligt in Marokko.

Had je deze keus 5 jaar geleden moeten maken, na de WK finale, of een jaar geleden na de 3e plaats, dan had Ziyech waarschijnlijk voor zijn carriere gekozen.

Nu spelen we een modale rol en is Marokko niets minder. Dan snap ik de keus wel.

Maar wat had je een heerlijk middenveld kunnen hebben met Wijnaldum of Klaassen rechts achter de spits en Ziyech links.....

Zout ff lekker op van Hanegem! Moeten wij gaan smeken om dhr Zijech? Het is een eer om voor Nederland te spelen, met je borst vooruit. Graag of niet, laat hem nu maar snel voor Marokko gaan spelen, hopelijk koopt hij daar ook meteen een permanente woning met zeezicht!

Willem Goser je bent een topper,blind heeft gefaald dat is zeker hij wilde hem gewoon niet,anders word hij bter dan zijn zoontje..

Iedereen zit weer overal de schuldige te zoeken. Feit is dat de Knvb weer als een kleuter heeft geblunderd. Totaal belachelijke organisatie, die keer op keer bewijst totaal niet op de hoogte te zijn van de zaken die ze juist moeten weten. De arrogantie daar is stuitend te noemen.

Ziyech was niet op de hoogte van het feit dat als hij vriendschappelijk voor Marokko zou spelen, hij niet meer voor Nederland zou mogen spelen. Niet slim van hem, maar de Knvb had toch allang hier boven op moeten zitten. Te triest voor woorden dat de voetbalbond, die verantwoordelijk is voor de toekomst van het Nederlandse voetbal, dit niet in kaart heeft. Belachelijk. Er moet gewoon een lijst liggen met dit soort jongens, en die moet je tijdig benaderen als blijkt dat het een groot talent is. Als hij dan alsnog kiest voor een ander land, dan is dat jammer, maar dan heb je het wel geprobeerd. Nu moet Blind tussen de koffie en de borrel door ff die jongen bellen en om kletsen. Belachelijk. Er moet een grote schoonmaak door die Zeister bossen.

Waarom? Ik ben fan van FC Twente, en Twente heeft veel te stellen gehad met de Knvb. Dat was allemaal de schuld van FC Twente zelf, en met name Joop Munsterman, omdat hij dacht dat hij groter was dan de Knvb. Maar feit is toch ook dat Joop continu de kinderlijke regels van de Knvb wist te omzeilen? Waarom? Omdat die regels keer op keer niet op de praktijk afgestemd waren. Is dat de fout van Twente? Nee, duidelijk niet. Ik ben van mening dat Joop er geen gebruik van had moeten maken, want de Knvb heeft toch het laatste woord, maar toch…

Voorbeeld 1: Transfer Ziyech naar Twente. Mocht niet, op straffe van boete van € 45.000,- ….hahaha, voor zo'n speler? Dan neem je die boete gewoon voor lief, die betaal je fluitend dan.

Voorbeeld 2: Trainersconstructie met Alfred Schreuder. Eerst geen Knvb toestemming, en pas als iedereen er over valt, en VI op tv er wekelijks grappen over maakt, schrikken ze in Zeist wakker, en komen ze met een vingertje in de hoedanigheid van Leo Beenhakker die zegt dat het niet netjes is…… Inderdaad, Don Leo die ooit op de bank zat en ene meneer Cruijff naast zich kreeg….zonder diploma's…

Twente had nooit de grens moeten opzoeken in die gevallen, maar het feit dat die regels zo slecht in elkaar steken, dat is zeker net zo erg.

En Blind doet zijn naam eer aan….let maar op, je krijgt de komende duels geen De Vrij en geen Indi in het centrum vanwege blessure en schorsing….. Van Dijk zal zeker niet spelen, net zo min als Feijenoorders. Veltman zal spelen, en er zal wel iemand naast geknutseld worden.

Ik hou er mee op, kan uren schrijven over de Knvb en die idioot van Blind…. Het Nederlandse voetbal heeft een totale schoonmaak nodig, en snel, anders zakken we nog veel verder af, en kunnen we leuke Ek's en Wk's de komende jaren op onze buik schrijven….

…en natuurlijk kunnen we zonder Ziyech, maar ik had hem er wel heel erg graag bij gehad.

je had ziyech gewoon moeten selecteren zo simpel is dat. dat is de bondscoach te verwijten dat die wel spelers selecteerd die (nog)niets te zoeken hebben maar in potentie de beste opvolger voor sneijder laten lopen das gewoon slecht van de knvb en gebrek aan ervaring bij blind

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren