Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV met moeizame zege op dapper NEC richting Moskou

Laatste update:

PSV kan zich met een overwinning op zak gaan voorbereiden op het Champions League-treffen met CSKA Moskou van aankomende woensdag. Het ging tegen NEC bepaald niet van een leien dakje voor de ploeg van Phillip Cocu, die meer te duchten had van de Nijmeegse opponent dan waarschijnlijk werd verwacht. Een late treffer van Jürgen Locadia betekende echter dat PSV de drie punten in eigen huis hield. Het verschil met koploper Ajax, dat eerder op de avond al won van FC Groningen, blijft daardoor vijf punten.

/

Op papier gaapt er een enorm gat tussen de regerend kampioen en de promovendus, maar daar was in het Philips Stadion niet veel van te merken. De eerste kans was zelfs voor de gasten uit Nijmegen, die via Anthony Limbombe gevaar stichtten. De vleugelaanvaller liep om Jeroen Zoet heen, maar zag zijn inzet vervolgens weggewerkt worden. PSV probeerde daarna om NEC onder druk te zetten, maar deed dat niet vol overtuiging. Via de van PSV gehuurde Marcel Ritzmaier kwam ook het tweede serieuze gevaar zelfs van de kant van NEC. Zoet kon echter redding brengen.

De Oostenrijkse middenvelder stond niet veel later opnieuw in de schijnwerpers. Met een harde tackle op het been van De Jong (gele kaart) blesseerde hij de PSV-spits, die desondanks bleef staan. Het zou cruciaal blijken. Kort nadat NEC-stropper Rens van Eijden uit een hoekschop de paal raakte, opende De Jong namelijk de score. De goalgetter reageerde attent op een afgeslagen bal na een schot van Luciano Narsingh en kon van dichtbij doodeenvoudig de 1-0 binnen schieten.

/

Het zou het laatste wapenfeit blijken van De Jong, die te veel last hield van de blessure en in de rust werd vervangen door Maxime Lestienne. Met de Belg in de gelederen greep PSV het initiatief en leek het wachten op de 2-0. Die viel echter niet. NEC ontworstelde zich voorzichtig aan de Eindhovense druk, begon steeds beter te spelen en kreeg na ruim een uur spelen een strafschop. Limbombe werd in de zestien ten val gebracht door Santiago Arias, waarna Christian Santos achter de bal ging staan. Hij liet Zoet kansloos.

NEC bood ook daarna uitstekend tegenpartij en leek goede papieren te hebben voor het behalen van een knap punt. Locadia loste twintig minuten voor tijd echter een waarschuwingshot (bal hard over uit vrije positie) en kopte vijf minuten later de 2-1 binnen. Een hoekschop van Lestienne belandde op het hoofd van de in de basis gestarte aanvaller, die Hannes Halldórsson het nakijken gaf. Bijna ging het daarna opnieuw mis voor PSV: Ritzmaier haalde steenhard uit van de rand van de zestien, maar zag knal weggebokst worden door Zoet. Daarna kwam de voorsprong voor de thuisploeg niet meer in gevaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat PSV gewonnen heeft. NEC verdiende zeker een gelijk spel.

26 september 2015 om 22:43

Inderdaad MINSTENS een gelijkspel, een overwinning zat er gewoon in!

26 september 2015 om 22:50

Zondet doelpuntenmaker wordt het sprokkelen.

27 september 2015 om 12:13

Ik vind anders dat die Santos het redelijk doet. Maar een echte spits ontbreekt inderdaad. NEC had zeker minimaal een gelijkspel verdient.

26 september 2015 om 22:57

Hou toch op man.

NEC schopte op alles wat los en vast zat.

Scheidsrechter rampzalig. Die overtreding op de jong al helemaal.

26 september 2015 om 23:05

Huh? Welke wedstrijd heb jij gezien? Ritzmaier had rood verdiend, maar verder is er weinig geschopt. Vreemde kijk op deze wedstrijd heb je...

26 september 2015 om 23:36

Ben je wakker malafronke, nec speelde beter dan psv

27 september 2015 om 08:13

Dat kaartje zou de wedstrijd voor NEC helemaal gesloopt hebben. NEC speelde erg goed. Al die ex- en tijdelijk-niet-meer-PSVers lieten zien wat ze waard zijn.

Maar....

Eigenlijk is NEC niet echt bij krachten geweest om echt gevaarlijk te zijn. Na die domme overtreding van Arias in de 16 geloofden ze er wel in. Maar meer dan een gelijkspel zat er voor NEC niet in.

Wat ik vooral stuitend vond, was de arrogantie van de PSV selectie. Die gas terug namen bij voorsprong. Lekker gaan hangen, nonchalant spelen, etc. Alsof ze het wel 'even' zouden klaren. Doe dat op 4-0 fzo.

Nee, wat de Ajacieden "countervoetbal" noemen. Vind ik persoonlijk erg mooi. Vanuit een onderschepping of fout het spel meteen naar voren verleggen is gewoon gaaf. Maar het was zo ontzettend slordig tegen NEC dat het niet eens meer grappog is. Het ergst, dit was niet de eerste van dit soort wedstrijden.

27 september 2015 om 09:18

Ik ben benieuwd wat jouw oordeel was over de charges van Moreno op shaw en tanane?!

27 september 2015 om 09:26

Etombed, noemen Ajacieden dat alleen counter voetbal?
Ik vind het van PSV altijd zo raar dat ze dat woord zelf niet in de mond durven te leggen. Cocu doet er, net als jij, ook zo krampachtig over. Je zegt bovendien dat je het mooi vindt. Waarom zou je het dan geen counter / reactievoetbal willen noemen?

27 september 2015 om 09:27

Wat Ritzmaier deed was rood en Moreno hard en fair..?

PSV zal wel weer prachtig voetbal hebben gespeeld. Volgende week de topper ik heb er zin in.

26 september 2015 om 22:41

Leek nergens op

26 september 2015 om 22:47

Ben echt benieuwd na de topper beiden teams spelen nog niet echt geweldig maar misschien wel een PSV zonder Luuk.

26 september 2015 om 22:48

Hopelijk beseft Ajax dat we ze op 8 punten kunnen zetten.

26 september 2015 om 22:54

Ik vond het op het voetbal van ajax de eerste wedstrijden van het seizoen lijken. Ongeïnspireerd, saai maar toch de overwinning. Hopelijk kunnen ze in de topper beide wat mooier voetbal laten zien.

26 september 2015 om 23:09

Alleen komt bij Ajax de overwinning bijna nooit in het geding. Maar hier had NEC gewoon het beste van het spel, dat is toch wel net iets anders. Je bent gewoon minder dan de tegenstander.

26 september 2015 om 23:40

Ligt eraan. Bij sommige wedstrijden wel ja. Bij bijvoorbeeld NEC - Ajax kwam de overwinning ook wel een paar keer in het geding. Thuis eigenlijk nooit inderdaad.

26 september 2015 om 23:53

@vendaron: zege kwam tegen nec niet 1x in gevaar. 0 kansen voor nec

27 september 2015 om 09:22

Vendaron, die vergelijking gaat niet op. PSV liet NEC hele fases van de wedstrijd domineren in het Philips stadion. Je kunt Ajax verwijten dat wedstrijden saai waren en weinig attractief, maar Ajax laat zich beslist niet op eigen helft terugdringen door de tegenstander

27 september 2015 om 03:15

Ik ook, want ga niet net doen alsof jouw ploegje zo weergaloos voetbalt. Ik gebruik wedstrijden van ajax nl meestal als slaapmiddel. Werkt super kan ik je zeggen

27 september 2015 om 09:08

@raskall Nee, wij voetballen niet altijd weergaloos, maar kan dat tegen een nec dat met 10 man in de eigen 16 gaat staan? Nee, maar we winnen wel alles makkelijk. Als jullie volgende week in de arena zo spelen als tegen nec word het gewoon niks. Je word juist kampioen tegen de ado's en nec's en die wedstrijden wint Ajax met gemak of het nou met 15-0 of 1-0 is. Waarschijnlijk heb je psv gekeken, maar Ajax speelde in de 2de helft wel leuk attractief voetbal, maar vergat om met 6-0 te winnen. Ik heb daarintegen wel jullie 2de helft gekeken en had er niet eens van op gekeken als nec met de punten ervan door was gegaan.

27 september 2015 om 11:26

@suares16
De eerste helft van Ajax was ook slaapverwekkend. Zelfs in het stadion had ik moeite mijn ogen open te houden (mede veroorzaakt door katertje).
Heb PSV op de radio gehoord op de terugweg maar als ik hoorde dat NEC minimaal even veel recht had op een punt, dan geeft dat wel aan dat ook PSV wisselvallig is. Dus wie weet hebben we wel een kansje.
Maar bedenk wel dat Ajax tot aan gisteren puur rechter rijtje tegenstanders heeft gehad. Dus zo goed is het niet

27 september 2015 om 11:39

Het is juist wel goed! We geven heel weinig weg en gisteren zag het er al weer beter uit. Er werd veel vaker naar voren gevoetbald. Staan 5 punten voor op PSV en volgende week kunnen dat er 8 zijn. Staan alleen aan kop. Wat willen we nog meer. Het spel mag idd wat beter maar we winnen onze wedstrijden wel. Ook voor PSV hoeven we niet bang te zijn, zeg niet dat we gaan winnen maar ook PSV is niet in beste vorm. Denk dat het een saaie topper word. Denk dat als PSV gaat voetballen zonder de Jong dat ze alles dichthouden en Ajax het spel moet maken. Maar je zult juist denken dat het andersom moet zijn. PSV moet zijn achterstand goed maken.

27 september 2015 om 13:31

PSV gaat 100% zeker counteren. Maar met Lestiene en Narsing is dat levens gevaarlijk. Ik vind de verdediging van Ajax verre van solide. Kijk hoe makkelijk je goals tegen krijgt tegen Rapid en Celtic. Dat is echt gebrek aan kwaliteit bij Veltman en Riedewald. Dus ben hier niet gerust op.
Dit wordt de eerste serieuze testcase in de competitie

Wat jammer zeg, je bent gewoon minimaal gelijkwaardig aan PSV en aan kansenverhouding en spelbeeld is dit geen verdiende uitslag. Ook komt die 2-1 uit het niets, NEC krijgt hier echt te weinig.

26 september 2015 om 22:53

Je krijgt het niet hoor....je moet 1 doelpunt meer maken dan de ander en dan heb je gewonnen.

26 september 2015 om 23:27

Jij bent zeker de leukste thuis?

26 september 2015 om 23:03

2-1 komt na een corner en aanval van PSV. Dus uit het niets kan je njet helemaal zeggen.

26 september 2015 om 23:15

Een doelpunt komt als je het zo omschrijft nooit uit het niets. Lekker makkelijk. Maar behalve een paar schoten uit de tweede lijn en een reboundgoal, presteerde PSV niets. Dus de goal viel inderdaad uit het niets. Zo omschrijf je dat nu eenmaal.

29 september 2015 om 11:52

Kijk nog maar eens naar het aantal schoten/schoten op doel.

Hopen dat PSV woensdag (?) beter speelt. Want dat zal hard nodig zijn. NEC verdiende een punt. En dat feit alleen al is een veeg teken.

26 september 2015 om 23:18

Jup woensdag tegen CSKA

Tja een domme pingel tegen en slechte eerste helft en een matige 2e. 2e helft geen kans meer tegen gehad.

26 september 2015 om 22:43

Vind jij dat PSV leuk voetbal speelt? Er wordt altijd gezegd dat Ajax slecht speelt. Maar ik heb van PSV deze wedstrijd ook geen hoge hoed op hoor.

26 september 2015 om 22:44

Ik mag hopen dat je alleen de 2de helft gezien hebt!

26 september 2015 om 22:45

Waar zegt hij dat PSV leuk speelt?

26 september 2015 om 22:48

@ajahcied

Misschien niet duidelijk, maar ik laat m.i duidelijk merken dat ik PSV niet best vind.

26 september 2015 om 23:05

Verschil zit 'm natuurlijk in het feit dat Ajax al een jaar of 4/5 'saai' voetbal speelt. PSV zit in een onwennige periode door o.a. blessures. Komt wel weer goed.

26 september 2015 om 23:05

@Ahjacied

Wat is dit voor Calimero gedrag door Ajax er bij te halen?

N.B.:

PSV pretendeert niet 'mooi en aanvallend' voetbal te spelen. Ajax wel daar zit je verschil.

26 september 2015 om 23:17

PSV is met hun budget verplicht(!) om mooi en goed voetbal te spelen. Dat hoeven ze niet eens te zeggen. Als je dan zo speelt tegen NEC, verdien je gewoon puntenverlies.

26 september 2015 om 23:22

Vgm zijn punten belangrijker dan de attractiviteit van het voetbal. We spelen professioneel in de top, niet bij Bal op t dak 4

26 september 2015 om 23:27

Wat een Bullshit! niemand is verplicht om mooi voetbal te spelen, daarnaast is mooi een mening en dus ook over voetbal verschilt het per persoon wat hij of zij mooi voetbal vindt. Natuurlijk speelde PSV vandaag niet goed, maar psv is aan zijn stand verplicht om mee te doen voor de titel en daarvoor moet je wedstrijden winnen. Hoe dat doet er aan het eind niet toe. Als het volgende week weer zo gaat zul je mij niet horen klagen. sterker nog al winnen we ze allemaal zo het zal me worst wezen.

26 september 2015 om 23:31

Haha. Dat raakt kant noch wal. Natuurlijk is het goed om matige wedstrijden te winnen, maar vandaag was het niet eens matig, maar gewoon erg slecht. Dat heeft niets met professionaliteit te maken, maar met geluk dat de tegenstander de kansen niet afmaakt. Professionaliteit is een wedstrijd uitvoetballen, zonder super te spelen, maar ook geen kansen weg te geven. Iets dat Ajax nu beheerst. Kijk hoe PSV tegen Cambuur en Heracles speelde. Als dat professionaliteit is, dan vraag ik me af welk woordenboek jij gebruikt.

26 september 2015 om 23:35

Niemand is dat verplicht? Nou. Daar denk ik anders over. Zeket dat kritische zeurpubliek in Eindhoven vraagt dat. Al moet ik eerlijk zijn, vandaag was een van de eerste wedstrijden dat het publiek er achter bleef staan. Meestal wordt er al in de 5e minuut gefloten vanaf de tribunes. Nu klonk er toch redelijk wat gezang.

26 september 2015 om 23:38

Ik geef nergens aan dat het knap of professioneel is van PSV dat het deze wedstrijd wint. Ik reageer alleen op jouw stelling dat PSV Verplicht zou zijn om "mooi" voetbal te spelen. Daar ben ik het namelijk helemaal niet mee eens. Psvis aan zijn stand verplicht om van NEC thuis te winnen en dat heeft het uiteindelijk ook gedaan. Vraag niet hoe en ja als je zo blijft spelen zal het waarschijnlijk regelmatig mis gaan. Maar uiteindelijk telt het resultaat

26 september 2015 om 23:45

Was ook een reactie op bartpsv, wat je had kunnen zien (en vermoeden, aangezien jij het niet over professionaliteit had) als je even een reactie boven je had gekeken...

27 september 2015 om 11:45

Vraag is alleen hoe ze uit de blessure's komen. En hoe groot is de achterstand op de concurrenten als ze allemaal weer mee doen.

27 september 2015 om 12:24

Geluk dat de tegenstander de kansen niet afmaakt? Volgens mij valt dat reuze mee. Wel heel simplistisch beredeneerd vind ik. Je kunt ook zeggen een gebrek aan kwaliteit bij de tegenstander om hun kansen af te maken. Kansen afmaken is ook een kwaliteit toch?

26 september 2015 om 22:44

Ritzmaaier's schot is geen kans? Oke.

26 september 2015 om 22:46

Had allang gedouched en al op de tribune moeten zitten.

26 september 2015 om 22:53

Hartstikke leuk, maar dat neemt nog niet weg dat het gewoon een aardige schietkans was. Vond Ritzmaier overigens echt sterk spelen, alleen die domme overtreding wat gewoon rood is...

26 september 2015 om 22:55

Prima. Ze hebben een schietkans gehad. locadia had er ook twee. Wat is je punt?

26 september 2015 om 22:58

Dat de opmerking hierboven dat NEC geen kans meer gehad heeft niet (echt) klopt. Maar dat had je best kunnen lezen.

26 september 2015 om 23:03

Je neemt die opmerking wel erg letterlijk. NEC heeft al met al weinig gecreerd. Vooral veel gebreid.

26 september 2015 om 23:13

Nee het klopt niet helemaal nee, Tjonge jonge. Als je een uitgespeelde kans kan opnoemen van NEC de 2e helft dan spreken we elkaar opnieuw.

26 september 2015 om 23:14

NEC duidelijk de betere, en meer kansen dus slaat nergens op wat je zegt. Alleen aan het einde vd wedstrijd toen we met een aanvaller erbij gingen spelen kreeg PSV eindelijk wat kansjes.

26 september 2015 om 23:20

Natuurlijk was NEC gevaarlijker. Tot in de tweede helft met wat schoten van PSV die maar net naast gingen. Waardeloze pot van PSV en ze mogen heeeel blij zijn dat ze drie punten hebben gepakt.

26 september 2015 om 23:31

Als we die criteria aan gaan houden heeft PSV ook amper een uitgespeelde kans gehad in de 2e helft. Bedoel, doelpunt valt uit een corner. Schietkansen van Locadia waren ook niet echt uitgespeeld. 'kans' van Narsingh was buitenspel en daar werd dan ook voor gevlagd.

Dus tenzij ik iets vergeet geldt het eigenlijk voor beide ploegen. Dat PSV in de 2e helft wat meer momenten had is eigenlijk volkomen normaal, dat het moeite heeft om echt uitgespeelde kansen te creëeren is wel zorgelijk.

Maargoed, beetje zinloze discussie, want iets zegt me dat we hier niet uit gaat komen.

26 september 2015 om 23:33

Eens.

27 september 2015 om 02:55

Je reageert wel heel hard maar NEC had gewoon allang met tien man moeten staan met een fatsoenlijke scheids.

27 september 2015 om 10:36

Ik zeg nergens dat PSV wel grote kansen had ik zeg alleen dat PSV niet echt meer in gevaar kwam aangezien NEC niks meer creëerde. Dat PSV een kansloze pot speelde ben ik met je eens.

Hendrix speelde goed, Pröpper deed af en toe iets aardigs en Locadia maakt een prima goal. Voor de rest kun je het beter vergeten. Zonder letterlijk alle spelers die vorig seizoen belangrijk waren voor het kampioenschap, Guardado, Willems, de Jong, Wijnaldum en Depay naar Moskou. Het zou me verbazen als we niet dik verliezen.

26 september 2015 om 22:45

Ben het niet helemaal eens wat Hendrix betreft. Afgelopen tijd zeker goed gespeeld, maar vandaag matig. Veel ballen sprongen van zijn voeten af, won bijna geen duel en onzorgvuldig in zijn passing.

26 september 2015 om 22:47

Hendrikx was vandaag heel slecht. Niet goed anticiperen, veel balverlies.

26 september 2015 om 22:51

Vooral zijn onderscheppingen waren belangrijk, zat er vaak tussen en kiest dan een redelijke oplossing. Zelfs Iniesta krijgt de bal niet bij Narsingh en Locadia als je ziet wat die aan het doen waren. Weglopen van inspeelpassen of wachten op een steekpass en dan de andere kant uitlopen. Om over Pereiro maar te zwijgen. Het enige minpuntje aan Jorrit vandaag vond ik inderdaad zijn duels, dat was niet best. Voor de rest erg tevreden.

26 september 2015 om 22:54

Vond hem juist wel goed anticiperen alleen had een matige voortzetting. Goed, wellicht verschillen we dan in wat we goed en niet vinden.

26 september 2015 om 22:56

Zijn duels waren zo slecht omdat hij niet anticipeert maar reageert. Hij leverde daarnaast veel ballen in.

26 september 2015 om 23:00

Ah zo. Dan ben ik het er redelijk mee eens.

Toch doet PSV er goed aan om zoveel spelers te sparen + de 3 punten binnen te halen. Woensdag belangrijke wedstrijd, volgend weekend weer...

26 september 2015 om 22:46

Geen idee wie we hebben gespaard, misschien doel je op de jong, maar die werd buitengewoon asociaal uit de wedstrijd getrapt door Ritzmaier die rood had moeten hebben.

26 september 2015 om 22:50

Brenet, Lestienne, Maher en daarnaast Hendrix er eerder uitgehaald.

26 september 2015 om 22:51

Kan Ritzmaier achteraf nog aangepakt worden?

26 september 2015 om 22:53

Nee hij kreeg geel dus het is beoordeeld door de scheids.

Ben inderdaad erg tevreden dat we Maher en Brenet hebben gespaard

26 september 2015 om 23:01

Gewoon een mannentackle toch? Net als die van Hector. Marcel zal er vast wel spijt van hebben. Net zoals Hector. Gele kaart was gewoon een terechte straf

26 september 2015 om 23:05

Moreno had tegen Shaw de bal en tegen Tanane had hij rood moeten hebben. Deze van Ritzmaier was bewust en schandalig.

26 september 2015 om 23:31

@gentleman23 als je het verschil tussen de tackle van Moreno en Ritzmaier niet ziet dan moet je even een telefoontje naar je provider plegen. want dan is er iets mis met je beeldscherm!

27 september 2015 om 01:33

Het was net zo'n mannentackle als van die speler van Rapid Wien op Riedewald.

27 september 2015 om 13:56

Psvefcbvb en Sander80; hij wilde de bal raken en raakte de man. Net als die tegen Tannane. Niks mis mee. Was gewoon een gele kaart

Klasse gespeeld NEC! Als we zo door blijven gaan zie ik het goed in de rest van het seizoen! Linkerrijtje!!

26 september 2015 om 22:48

NEC kan asrdig ballen, maar gaat niet meer dan 35 goals maken. Dan wordt het ladtig om hoog te eindigen.

26 september 2015 om 22:55

Linkerrijtje is een mooie doelstelling die realistisch is ALS ze zo blijven spelen iig.

26 september 2015 om 22:56

Maar het gaat er ook weinig tegen krijgen, en dat is in de Eredivisie gewoon een enorm wapen. En daarbij zit de nieuwe spits Roman nog op de bank die er (kennelijk) nog niet helemaal klaar voor is. Maar het missen van stootkracht was idd de reden vandaag dat NEC met lege handen staat.

Maar als dit niveau vastgehouden wordt kom je niet in de problemen.

26 september 2015 om 23:33

Linkerrijtje als doelstelling is te optimistisch. Gewoon richten op plaats 10-15

26 september 2015 om 23:34

Je ziet dit wel vaker bij teams als Nec. Ze hebben gewoon de kwaliteiten om goed te voetballen, maar dat is vaak makkelijker voor ze als het mag ipv als het moet (zie Roda uit). Desalniettemin verwacht ik dat, mede gezien het spel vandaag, NEC zich moet kunnen handhaven.

26 september 2015 om 23:38

Zie Roda uit? Uhm, zie Heerenveen thuis. Toen moest het en deden ze het meer dan uitstekend.

26 september 2015 om 23:43

Mwuah ik vind Heerenveen thuis voor een net gepromoveerde ploeg geen wedstrijd waarin het moet. Maar ik heb het idee dat we niet vaak dezelfde mening hebben

26 september 2015 om 23:52

Ik vind Heerenveen-thuis dan weer wel een van de wedstrijden waarin je eventueel iets moet halen als je wat wil. Thuis ben je i.m.o. alleen tegen de top 3 redelijk kansloos, en zelfs dat kan nog altijd meevallen. In elke andere wedstrijd moet je wat kunnen halen(iets wat vanzelfsprekend niet altijd lukt, maar je begrijpt m'n punt hopelijk).

' Moeten' vind ik daarbij een groot woord. Roda is net als NEC een ploeg die speelt vanuit een gesloten defensie dus wat moeilijker voetballen. Heerenveen en PSV spelen aanvallender, net als het gros van de ploegen in de Eredivisie wel wil voetballen, zeker tegen Nec. En daarbij moeten de spelers zelfs nu nog meer op mekaar ingespeeld raken gezien de late wijzigingen, maar gelukkig gaat dat nu wel redelijk. Nu nog Roman er snel in voor de doelpunten en als Faber het aandurft Sleegers voor Breinburg.

Psv zal op zijn minst 1 punt moeten pakken in Rusland , want ondanks de overwinning op United zie ik Psv hoogstens een 3e plaats halen .

Slechtste PSV sinds jaren. Het leek nergens op. Geen ritme, overtuiging, passie en idee. Wat een gepruts. 3 punten koesteren en kijken wat er in Moskou te halen valt.
En die mafkees van een Ritzmaier hoeven we niet meer terug. Aangifte doen voor mishandeling zou ik zeggen.

26 september 2015 om 22:56

Omdat?

26 september 2015 om 22:58

Iemand bewust lichaamlijk letsel proberen toe te brengen is strafbasr. Ook op het voetbalveld.

26 september 2015 om 23:05

Nah viel wel mee, ik heb moreno ook 'leuke' dingen zien doen daar hoor ik je niet over.

26 september 2015 om 23:07

Tegen Shaw ging hij voor de bal en had deze ook. Tegen Tanane had hij rood moeten krijgen. Net als Ritzmaier. Gewoon een kansloze actie, waarvoor je een steek los moet hebben. Geen bal in de buurt.

26 september 2015 om 23:38

Haha mishandeling. Zeker een grove overtreding maar dat is voetbal. In jouw redenering had Moreno al lang achter slot en grendel moeten zitten na twee keer iemand te blesseren...

Dit PSV gaat nooit kampioen worden. Moeite met alle respect NEC

26 september 2015 om 22:59

Vraag me af wat Cocu de spelers allemaal leert op de training. Ze spelen echt niet goed en positiespel is zeer matig. Hoop volgend seizoen op een andere trainer.

26 september 2015 om 23:08

Oppertuun. Makkelijk om op basis van een paar wedstrijden een trainer af te schrijver. Cocu heeft het vorig jaar gewoon uitstekend gedaan.

26 september 2015 om 23:46

Dat was ook de verdiensten van de concurrenten die het af liet weten. Ik denk dat Ajax dit jaar weer kampioen wordt.

27 september 2015 om 08:11

Cocu? Nee..memphis en Wijnaldum maakte vooral het verschil. Daarnaast missen ze Willrms . Nog maar de vraag hoe die terug komt. Psv had vorig seizoen ook veel van dit soort wedstrijden. Maar toen maakte vooral Memphis een of twee goals en vooral het verschil. Nu kunnen ze minser leunen op goaltjes zonder hem en wijnaldum. En de Jong kan ook niet allrs alleen. Hoop dat ze woensdag beter voor de dag komen. Als ze tegen Cska een punt halen zou dat al geweldig zijn voor Psv.

26 september 2015 om 23:32

Wie dan wel kampioen? Ajax is ook niet om aan te gluren

27 september 2015 om 12:39

Psv wordt geen kampioen op basis van een enkele wedstrijd (waarin ze wel triest speelden btw)? Veel te makkelijk "beargumenteerd " natuurlijk. Opportunistischer dan jou komen ze niet. :-D

Naar Moskou Zonder Guardado, De Jong, Willems...
Dan heb je gewoon geen schijn van kans!

Gadverdamme, wat een verschrikkelijke wedstrijd. Gelukkig uiteindelijk wel gewonnen, vraag niet hoe, maar PSV is het na United helemaal kwijt. En dan krijg je deze week twee zeer belangrijke wedstrijden en mogelijk ook nog zonder De Jong...
NEC speelde een goede wedstrijd, als die de rest van het seizoen zo blijven spelen zullen ze zich vroeg veilig gaan spelen, ondanks dat ze een doelpuntenmaker missen.

Het verschil is 5 punten, niet 4.

Volgende week overigens 8 punten verschil, schrijf maar alvast op voetbalzone!

26 september 2015 om 22:57

Mag ik jouw glazen bol ook lenen?

26 september 2015 om 23:01

@ roybh

Dat is niet nodig, ik vertel je wel wat het wordt
Ik was in het begin van het seizoen ervan overtuigd dat PSV kampioen zou worden en geef ze overigens nog steeds een aardige kans, maar de laatste weken zie ik PSV grote moeite hebben en ze hebben al veel punten verspeeld. Bij Ajax zie ik eindelijk eens wat beter voetbal en wordt er in de competitie weinig weggegeven. We hebben ook na lange tijd weer eens twee pijlsnelle backs, wat tegen een PSV op de counter wel goed uitkomt. Ik denk dat Ajax volgende week het gat naar 8 punten gaat vergroten, al zal die buffer ook nodig zijn gezien het programma daarna. Heracles, Vitesse en Feyenoord alle drie uit. De komende 4 competitiewedstrijden, in combinatie met de Europese duels, zijn voor dit jonge Ajax echt een test.

26 september 2015 om 23:45

De geschiedenis leert dat Ajax in de Arena altijd grote problemen met PSV heeft. Dus ondanks het slechte spel van vanavond zie ik het met vertrouwen tegemoet

26 september 2015 om 23:48

Vergeet niet dat Ajax ook naar Noorwegen moet en zal daar ook vol aan de bak moeten.

26 september 2015 om 23:51

@ Fouder

De laatste jaren, vorig seizoen uitgezonderd, anders helemaal niet zo. Daarbij heeft Ajax eindelijk veel snelheid in de verdediging. Tete en Dijks zijn pijlsnel en ook Riedewald is snel. Dat is een belangrijk gegeven gezien het spel dat PSV (op de counter) gaat spelen. PSV mist daarbij hun belangrijkste speler, namelijk Guardado terwijl Ajax net wat beter begint te spelen. Ik denk dus dat Ajax volgende week de wedstrijd naar zich toe gaat trekken, maar goed, we gaan het zien.

@ roybh

En PSV moet naar Moskou, en moet ook vol aan de bak.

Wat is Cocu toch een onsportieve trainer zeg. Elke keer loopt hij als eerste naar de kleedkamer als Psv verliest of wint met slecht spel. Hij zou juist de spelers op moeten vangen bij de zijlijn zoals de andere trainers dat ook doen.

Eerste helft gewoon klasse gespeeld. Vanuit een gesloten defensie alleraardigst gevoetbald met Bikel en Ritzmaier als spillen. Maar toch komt NEC die paar procent stootkracht tekort die Roman hopelijk wel kan brengen, want Santos trekt iets te vaak weg uit de spits. Maar in de eerste helft moet je gewoon toeslaan. Dan wordt het door een combinatie van niet opletten en een beetje pech ook nog 1-0, want op z'n zachtst niet in verhouding met de wedstrijd was.

2e helft was het minder, op een schot van Ritzmaier en de pingel na eigenlijk niks gecreëerd. Ook weer relatief weinig weggeven, veel verder dan schotkansen van Locadia en een slecht verwerkte vrije trap kwam PSV niet(correct me if i'm wrong, bal die Narsingh voorlangs schoot was buitenspel gegeven). Jammer dat je het dan weggeeft door slecht verdedigen uit een standaardsituatie.

Maargoed, op naar Ado. Haal je dit niveau een beetje dan heb je een hele goede kans. En snel Roman erin.

26 september 2015 om 23:42

En toch... Speelde Santos goed vandaag. Ik ben absoluut geen fan van hem in de spits maar vandaag deed hij zeer leuk mee in het combinatiespel van NEC. Krijgt alleen te weinig kansen als spits, ik wil Roman ook graag zien want ik ben wel benieuwd. Kan het toch begrijpen als hij Santos laat staan op basis van afgelopen twee wedstrijden, moet zeggen dat ik denk dat hij hem laat staan.

26 september 2015 om 23:57

Santos speelde idd redelijk tot goed vandaag, net als vorige week. Maar hij gewoon te vaak niet op de plek waar het moet gebeuren(in de 16) bij een aanval, waardoor je al een gebrek aan aanvallende kracht hebt. Maar Faber zal Santos er idd niet snel uithalen nu, 4 goals in de laatste 3 wedstrijden(bekerwedstrijd meegerekend). Maar Roman gaat vroeg of laat echt wel spelen hoor, daar hebben ze niet voor de lol dik 4 ton voor neergeteld. Misschien dat Breinburg eruitgaat en Roman erin komt, en NEC een soort 4-3-1-2 gaat spelen met Limbombe kort achter beide spitsen.

Een zeer matig psv, en die moreno is ook maar matig hoor, na die bombarie rond zijn transfer.

Bij nec, wat zijn Kane,Foor limbombe en ritzmaier goede spelers zeg!

27 september 2015 om 00:41

Sluit ik me volkomen bij aan en die Bikel prachtig!

Weet nou al zeker dat de
Joden volgende week gaan winnen psv moet uit naar moskou dat breekt iedereen en zonder guardado en misshien zonder luuk de jong ajax heeft geluk dat ze psv op dit moment treffen en daardoor 3 punten pakken

27 september 2015 om 00:09

Brammetje als Psv op volle oorlogssterkte zou zijn, zou Ajax kansloos zijn als we zouden treffen..?? Doe niet zo mal kerel, beide zijn altijd aan elkaar gewaagd..

27 september 2015 om 01:03

Hij verwoordt het misschien wat simpel maar hij heeft wel gelijk. Ajax heeft zeker geluk dat psv haar drie beste spelers mist, sowieso een enorm voordeel voor Ajax.

27 september 2015 om 02:51

Klopt sulejmanni als ja.. Dit keer zijn we niet op volle oorlogsterkte zonder guardado belangrijkste
Man bij psv en hopelijk wel met luuk en nog alijd geen willems dus dat is wel gewoon een voordeel voor ajax hopelijk op een goed resultaat in moskou en dat ze zondag alles geven dan word het een mooie pot met 2
Gelijkwaardige ploegen. Als iedereen erbij was zou psv van ajax moeten winnen ja

27 september 2015 om 04:32

Baloog

Tuurlijk scheelt het een slok op een borrel, waar mij om ging is dat Ajax zogenaamd kansloos is tegen Psv in sterke doen. Dat vond ik persoonlijk lachwekkend..

Brammetje

Zie bovenstaande reactie, je hebt me wel echt laten lachen bedankt daarvoor..

Ik vondt dat NEC zeker een gelijkspel moest pakken. Iedereen speelde gewoon netjes iederen scoorde gemiddeld van een 7.. iets om als NEC'er trots op te zijn. Strijd gezien vandaag..

Als ze in Moskou sneaky zouden winnen katapulteren ze zichzelf wel in de poule. Laat ze in de CL maar gewoon ordinair resultaatvoetbal spelen. Niets mis mee gezien de financiële verhoudingen. Denk dat Cocu het ook wel zo realistisch bekijkt.

Het word tijd dat willems weer terug komt misschien vallen de doelpunten dan ook wat makkelijker

Wat een armoede bij Psv. NEC was gewoon beter en verdiende minstens een punt, zij het niet drie punten. Ben erg benieuwd naar aankomende week. Het zou zo maar eens een hele vervelende kunnen gaan worden.

Wat heb ik genoten van N.E.C.! Jammer dat er geen puntje inzat. Als we zo blijven spelen blijven we weg uit de onderste regionen.

Erg slechte wedstrijd. De drie punten koesteren en niet teveel terug krijgen.
Net als tegen Heracles faalt het middenveld weer, wat er voor zorgt dat er geen grip is op de wedstrijd.

Ik hoopte dat Schaars wat rust en duelkracht zou brengen t.o.v. Maher. Schaars speelde echter dramatisch. Leverde de simpelste ballen in, bracht voetballend veel te weinig en liep maar wat gaatjes dicht te rennen. Propper speelde beter als tegen Heracles, maar van hem verwacht ik ook meer. Is helaas ook niet het type dat de rest op scherp zet als het niet loopt.
Hendrix maakte voor zijn doen te veel foutjes qua passing, maar toonde tenminste wel de inzet en had nog wat mooie acties. Het kan natuurlijk niet dat de jongste van het drietal de kar moet trekken op het middenveld.
Achterin stond het redelijk, weinig fouten bij Bruma en Moreno. Je zag aan Bruma ook dat hij zich ergerde aan het slecht lopende middenveld. Arias degelijk en Poulsen ook te slordig.
Voorin deed de Jong wat hij kon. Locadia speelde redelijk en Narsing slordig en ook weer veel te onzichtbaar.

Verder props aan Nec, zij speelden goed en benutten de ruimte. Maar met een beter lopend middenveld was dit echt niet nodig geweest. Als je zo ontzettend veel fouten maakt in de passing, krijg je het tegen elk team moeilijk.

Het baart zorgen dat Guardado niet goed opgevangen kan worden. Het middenveld miste overduidelijk een kapitein, wat Propper en Schaars zich mogen aanrekenen. Het enige lichtpuntje is dat PSV zo'n 20-30% beter kan worden met een fitte Guardado en Willems binnen de lijnen. Volgende week tegen Ajax mag je met dit team gewoon je handen dichtknijpen met een gelijkspel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren