Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben ziet parallel met Depay: ‘Ik ging ook zonder tussenstap’

Laatste update:

Arjen Robben en Memphis Depay waren twee van de uitblinkers aan de zijde van Nederland gedurende het WK 2014. Robben maakte twee doelpunten tegen Spanje en een tegen Australië en schoot raak in de strafschoppenseries tegen Costa Rica en Argentinië. Hij werd uiteindelijk uitgeroepen tot de derde beste speler van het toernooi. Depay op zijn beurt scoorde tegen Australië en Chili en viel op met zijn sterke invalbeurten.

/

Na het WK in Brazilië gingen de twee ieder hun eigen weg, terug naar Bayern München en PSV. Deze zomer verliet Depay Eindhoven voor een grote uitdaging bij Manchester United en Robben zegt een parallel te zien met zijn eigen loopbaan. “Ik was ook slechts twintig jaar toen ik van PSV naar Chelsea ging. En ook ik ging zonder een tussenstap te maken direct vanuit de Eredivisie naar een absolute topclub.”

“Dat vraagt veel van je, het niveau en de intensiteit liggen zó veel hoger”, weet Robben nog. Hij maakte veel indruk bij Chelsea en bleef drie jaar in Londen, alvorens Real Madrid hem oppikte. Depay is net begonnen bij United en scoorde al tweemaal: hij is erg populair bij de aanhang. “De enige manier om te overleven is openstaan voor de mentaliteit van het topvoetbal”, raadt Robben de 21-jarige aanvaller aan. “Je moet elke training honderd procent willen geven om jezelf te verbeteren.”

Denk jij dat Memphis Depay net zo'n fraaie loopbaan zal krijgen als Arjen Robben?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Allereerst... was Depay een uitblinker op het Wk?? Dacht het niet.

Robben was in zijn eerste seizoen al direct een sensatie in de Premier League. Dat zie ik Memphis nog niet doen. Veel te wisselvallig nog en wellicht wat te eager om gelijk belangrijk te willen zijn. Ik hoop dat hij het geduld kan bewaren, gewoon gaat investeren in zijn spel en niet het mannetje uit probeert te hangen. Hij kan van bijna iedere speler in die selectie wat opsteken, maar je moet jezelf er wel voor openstellen.

27 augustus 2015 om 11:50

Geen uitblinker? Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien, maar mede dankzij zijn belangrijke actie's en doelpunten zijn we zover gekomen. En werd hij niet genomineerd als talent van het toernooi?
Met zijn invalbeurten zorgde hij voor veel dreiging, natuurlijk was hij niet zo goed als Robben, maar het scheelt ook heel wat jaren.

27 augustus 2015 om 12:02

Je bedoelt dat schot dat die keeper van Australië had moeten hebben, en de 2-0 tegen Chili in de 92e minuut waarbij zij, en wij ook, al geplaatst waren?

27 augustus 2015 om 12:47

Dat schot zorgde toch voor de overwinning, en de drie punten, wat er voor zorgde dat we inderdaad vóór de wedstrijd tegen Chili al geplaatst waren?

27 augustus 2015 om 13:06

Er is een verschil tussen uitblinken en toevallig voor de overwinning zorgen lijkt mij.

27 augustus 2015 om 13:17

Uitblinker is te veel van het goede want dat was Robben. Wel een van de beste talenten van het WK. Depay komt er wel, hij zich wel vaker moeten laten geleden in de PL.

27 augustus 2015 om 17:29

Geert VS
Dat schot was niet te houden voor Mathew Ryan, de doelman van Australie. Er zat een lastige stuit aan. Hij blonk gewoon uit, hij speelde goed, zijn voorzetten kwamen aan, hij had nauwelijks balverlies en hij heeft dus geweldig gespeeld. Dat jij niet weet dat het niet alleen om doelpunten gaat......

27 augustus 2015 om 11:52

Was hij niet uitgeroepen tot grootste talent van het WK? dan ben je volgens mij best een sensatie te noemen.

27 augustus 2015 om 11:53

Was Pogba!

27 augustus 2015 om 11:53

Nee dat was hij niet. Hij zat bij de top 3 maar hij is niet talent van het toernooi geworden dat was Pogba.

27 augustus 2015 om 11:52

Nja zonder Depay wonnen we niet van Australië en zonder Depay hadden we de winst op Chili niet veiliggesteld. Voor iemand van 19 kan je dat uitblinken noemen...

27 augustus 2015 om 17:13

Hij was toen al gewoon 21 lazylen weet niet waar je vandaan haalt dat hij 19 was.. Of misschien verzin je dat om je argument meer kracht te geven.

27 augustus 2015 om 11:54

Ik vraag me af of je überhaupt de wedstrijden tegen Australië en Chili hebt gezien.

27 augustus 2015 om 13:16

Jazeker. En uitbundig gevierd ook.

27 augustus 2015 om 11:55

Aan de andere kant is er niemand andrs die het mannetje is of wilt zijn,dus waarom hij niet?

27 augustus 2015 om 12:40

Afgezien van klaarblijkelijk de rest van VZ hier aanwezig, ben ik het wel met je eens. Depay had natuurlijk een fantastische eerste inval beurt en had een hele fijne tweede goal.
Maar er moet nu niet gedaan worden of die twee acties ineens betekenen dat hij uitblonk op het WK. Hij was belangrijk, maar goed voetballen heeft hij op een handje vol momenten niet gedaan.

Echter wordt je aangevallen omdat je een andere kijk hebt op een situatie.

Depay komt er zeker wel en een carrière zoals robben is voor hem weggelegd.
Er moet alleen niet teveel van hem verwacht worden op een te korte periode, hij is nog hartstikke jong en heeft nog alle tijd van de wereld.

27 augustus 2015 om 13:00

Ik vind dat jij en FCExclusief gelijk hebben. Depay was heel erg belangrijk in de wedstrijd tegen Australië. De meeste hier geven aan vanwege zijn goal, maar vergeten voor de grap de puike assist op Van Persie. Depay was in die wedstrijd betrokken bij 2 van de 3 doelpunten.

Dit betekend inderdaad niet het zelfde als uitblinken. Als we van uitblinken mogen spreken, dan blonk hij hierdoor uit in de wedstrijd tegen australië. Over het hele WK gezien blonk hij misschien niet uit, maar zijn prestatie mag, mijn inziens, wel bijzonder worden genoemd.

27 augustus 2015 om 13:12

Het was zeker bijzonder en het was zijn eerste echte internationale podium. Hij heeft dan ook meer dan behoorlijk gedaan. Momenten zijn genoeg om je te profileren, want deze tekenen namelijk (potentiele) kwaliteiten van iemand.

Maar om uit te blinken, verwacht ik meer van iemand dan een paar momenten.

27 augustus 2015 om 13:19

"echter wordt je aangevallen omdat je een andere kijk hebt op een situatie."

Ach ja, ik ben inmiddels wel wat gewend van die leden hier
Vooralsnog blijft het een voetballer van momenten en niet met de defensie-terroriserende Robben.

27 augustus 2015 om 15:24

Voor de speeltijd die Depay had en op zijn leeftijd was dat natuurlijk wel uitblinken!

Uitblinken betekent op positieve wijze opvallen. Dat heeft Depay duidelijk gedaan.

Het is wel een ander niveau van uitblinken dan Robben. Depay is nog lang niet op dat niveau van Robben. Maar iedereen ziet dat hij dat in potentie wel kan bereiken!

27 augustus 2015 om 19:15

Ik weet niet of je manu volgt? Aan je reactie te zien niet. Memphis is echt goed bezig!

Aardige woorden van Robben, maar de eredivisie is wel enorm gezakt in kwaliteit de afgelopen jaren.

27 augustus 2015 om 11:53

Of iemand goed is voor de top heeft niets te maken met het niveau van de competitie.

27 augustus 2015 om 11:56

Klopt, maar het niveau verschil is wel makkelijker te overbruggen. Als je een heel seizoen speelt tegen sterkere clubs word je zelf ook beter- meer ervaren. Als je nu in de eredivisie kijkt is het wel heel pover allemaal.

Luisteren naar Arjen, Memphis! Als iemand een goede mentaliteit heeft is hij het wel. Hoe vaak zie je nou dat iemand zovaak geteisterd wordt door blessures, maar nog zo'n onwaarschijnlijk hoog niveau weet te halen. Stel dat hij niet al die maanden uitgeschakeld werd. Dan was hij nu nog beter. Ik heb diep respect voor Robben. Hij is van een goede, egoistische vleugelspeler een geniale teamspeler geworden.

De vergelijking is te maken. Het is mooi te zien dat Arjen zich hier en daar ook een beetje ontfermt over Depay, hij moet tenslotte toch de nieuwe Arjen Robben, kartrekker van Nederland, worden!

27 augustus 2015 om 12:04

Robben was wel minstens een paar niveautjes beter dan Depay, dus je kan de vergelijking net zo goed niet maken. Bij Chelsea was het vaak "de Robben-show" terwijl Depay alleen heeft laten zien dat hij soms een goede trap heeft.

27 augustus 2015 om 12:27

Geertvs je zegt vaak zinnige dingen maar nu moet ik je even een halt toeroepen. Je gaat namelijk vrij gemakkelijk aan het punt voorbij dat chelsea destijds lang niet de club was die het nu is. Stond nog volop in de steigers.

27 augustus 2015 om 12:28

Je hebt het nu over de Robben-show bij Chelsea, terwijl Depay slechts 5 officiële wedstrijden heeft gespeeld voor Manchester United. Prima dat je kritisch bent en niet meegaat met de hype, maar je kan ook té kritisch zijn. Je kan moeilijk de Robben die naar Chelsea ging vergelijken met Depay nu, maar de paralellen zijn er.

27 augustus 2015 om 12:43

Zoals United nu volop in de steigers staat. Komt toch op hetzelfde neer. Alleen de geschiedenis van United is groter dan die van Chelsea ten tijden van de overstap. Verder komt het wel redelijk overeen. Veel geld in een nieuwe elftal gepompt en een jong ventje uit de eredivisie wordt daar geacht de uitblinker in te worden. Enige grote verschil is dat Depay fysiek al vele malen verder is dan Robben eigenlijk ooit is geweest. Dat kan alleen maar in zijn voordeel werken.

27 augustus 2015 om 13:08

Depay is gespierd, maar heeft hij ook de wendbaarheid en de acceleratie van Robben? Dat is ook fysiek.

27 augustus 2015 om 14:11

Memphis heeft al 5 officiële wedstrijden gespeeld voor united, nou nou! chelsea werd dat jaar kampioen en dat zie ik united dit jaar niet worden, robben had op het begin ook moeite met de pl en zijn acties mislukte vaak genoeg, ook zijn zwalbes, blessures en egoïsme waren een negatief kenmerk. Hij presteerde wel goed hoor, werd ook bijna talent van het jaar met 7 goals. Maar de vraag is waarom trek jij nu al een conclusie dat Robben een paar niveaus hoger was, na mijn beleving is dit niet het geval en is het nog veelte vroeg om hier iets over te zeggen?

27 augustus 2015 om 14:47

Dat concludeer ik niet alleen op basis van 5 wedstrijden, maar ook op wat ik eerder van Depay gezien heb.

Robben had in zijn debuutseizoen bij Chelsea idd 7 goals gescoord, maar gaf ook 9 assists.

Vind jij trouwens niet dat Robben beter was dan Depay, wat hun niveau aan het begin van hun debuutseizoen betreft?

Heerlijk Hoe iedereen toch op hem zeikt, maar als hij weer eens een leuke actie maakt en een paar goals is hij weer helemaal de nieuwe god van NL, cmon guys...

Ze hebben inderdaad overeenkomsten. Ze komen beide graag naar binnen. Iederéen weet wat er gaat gebeuren maar het is toch blijkbaar voor de verdedigers niet te verdedigen. Nu moet memphis het nog wel laten zien. Daarin verschillen ze omdat robben al van wereldklasse is.

Vond Robben wel enkele niveautjes hoger dan Depay toen hij bij Chelsea speelde.

27 augustus 2015 om 12:42

Het feit dat hij van PSV komt helpt ook niet.
Het duurde bij Robben ook een hele periode na vertrek bij PSV voordat hij vrijwel door iedereen als topper geaccepteerd werd.

27 augustus 2015 om 12:57

Klopt, en ik hou wel van t type Memphis. Eigenlijk een type ajax speler, hehe. 'arrogant', technisch begaafd... Alleen het fysiek komt dan weer niet overeen. Raar dat als hij een psv shirt aanheeft, bepaalde mensen dat dan minder snel zien.

Is Memphis de meest gehate speler op VZ? Kan haast niet anders, iedere topic over hem staat vol met de meest krankzinnige teksten over hoe absurd slecht en ongetalenteerd deze jongen wel niet is.

Best sneu.

27 augustus 2015 om 13:23

Ik heb het al eerder gezegd. Ze zijn allenaal geintimideerd blijkbaar. Als het precies dezelfde voetballer was geweest met een schoolkrijt uiterlijk was iedereen vast vol hoop en lof over hem.

Wat zal dat genieten worden op het EK als Robben fit is met hun 2 op de flanken. Met hun 2 alleen win je natuurlijk geen EK (dat is misschien sowieso niet realistisch) maar toch heb ik wel stiekeme hoop

Ik denk dat Depay het niet gaat redden bij United. Hij heeft talent, dat staat vast, maar is niet zo talentvol als Robben. Het enige voordeel is dat hij niet zo blessuregevoelig is als Robben. Vorig jaar ook genoeg wedstrijden gezien waarin Depay simpel uitgeschakeld werd door een gemiddelde rechtsback in de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren