Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer haalt Emanuelson bij hoofdmacht tijdens training

Laatste update:
/

Urby Emanuelson is bevorderd van Jong Ajax naar Ajax 1 tijdens de training van vrijdag. De club laat via het eigen Twitter-kanaal weten dat de veelzijdige linkervleugelspeler in de middag aansloot bij de A-selectie voor de oefensessie. Tot nu toe trainde Emanuelson nog mee bij het beloftenelftal van Andries Ulderink en Jaap Stam.

Emanuelson is sinds eind vorig seizoen clubloos en meldde zich begin deze week in Amsterdam om daar zijn conditie op peil te houden. Hij zei Ajax dankbaar te zijn voor de mogelijkheid die hem geboden werd en wilde niet vooruitlopen op de zaken, voor wat betreft een definitieve terugkeer bij de club. Voorlopig ging het vooral om meetrainen en dat deed de linksback annex linkshalf bij Jong Ajax.

Nu heeft Frank de Boer hem echter bij de hoofdmacht gehaald, om voor het eerst daar mee te trainen. De tijd zal leren of het een indicatie is voor een permanent verblijf. Emanuelson speelde in het verleden al jaren voor Ajax: hij stond er van 2004 tot halverwege het seizoen 2010/11 onder contract en won driemaal de KNVB Beker. Een half jaar nadat hij vertrok, veroverde Ajax de eerste landstitel sinds jaren.

Denk je dat er een contract voor Urby Emanuelson komt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou in ieder geval de gewenste ervaring kunnen brengen. Als ze hem geen contract aanbieden, lijkt mij ontzettend slap gelul dat ze hard op zoek zijn naar een ervaren speler, als ze deze in de scjoot geworpen kans niet eens nemen.

7 augustus 2015 om 12:55

Gwn erbij nemen , kost niks en is idd een redelijk ervaren speler

7 augustus 2015 om 12:59

Als ze hem halen.. dan moeten ze dat doen voor midden of voorin op links. defensief is die jongen nog minder dan onze vriend boilesen.

Feit: 7 jaar emanuelson ajax 1... 0 keer kampioen... emanuelson weg: 4 keer op rij. Ik wil niet zeggen dat hij DE oorzaak is, maar hij heeft er een behoorlijk aandeel in (net als de coaches die hem opstelden natuurlijk)

7 augustus 2015 om 13:03

@bogason: wat een kolder redenatie zeg. Ajax met Suarez 0x kampioen... Ajax zonder Suarez 4x kampioen...

Ik denk dat het als team toentertijd gewoon niet goed zat... daarnaast kampioenschap mislopen op 1 doelpunt lijkt me eerder pech dan gebrek aan kwaliteit...

7 augustus 2015 om 13:05

En daarom verdiende hij zijn transfer naar AC Milan zeker. Er waren wel wat meer spelers in de selectie op dat moment.

7 augustus 2015 om 13:11

Zelfs met suarez met al zijn goals geen kampioen bedoel je. Als dhr Emanuelson zijn mannetje niet steeds liet lopen had luis er niet zoveel hoeven maken. Maar goed.. wellicht heb ik een te erge afkeer tegen zijn spel destijds als lb.. veel te laks nonchalant etc. Nogmaals als linker aanvaller zie ik er meer in.

7 augustus 2015 om 13:14

Hahahahaha, wow. Dat is wel een absurde redenatie. Ik ben blij dat Rvandoor Suárez aanhaalt om je te laten zien hoe onzinnig deze opmerking is. Volgens jouw logica is Boilesen dus ook een topspeler, want met hem in het team werd Ajax 4x kampioen. En Sightorsson is in drie van de vier jaar dat hij bij Ajax speelde kampioen geworden, maakt dat hem ook een topspits?

7 augustus 2015 om 13:16

Hahaha! Jij hebt echt humor... mag ik je er even aan herinneren dat in diezelfde periode bijvoorbeeld ook Suarez bij Ajax speelde en hoevaak is die met Ajax kampioen geworden? Juist ja.... met jouw redenering kom je natuurlijk helemaal nergens. Zo lust ik er nog wel een paar.

7 augustus 2015 om 13:40

Huntelaar en suarez werden ook geen kampioen met ajax. Maar om nou te zeggen dat ajax minder was toen dan dat ze nu zijn...

7 augustus 2015 om 15:34

Toen met emanuelson scoorde we over de 100 doelpunten en hadden minstens 70punten. .. nu wordt je kampioen met 50/60punten en 60doelpunten (bij wijzen van)

7 augustus 2015 om 16:16

Ach dat waren hele andere tijden. Nederlands conpetitie word elk jaar zwakker. Toen hij bij ajax speelde had hij veel betere tegenstanders tegenover zich dan er nu zijn..

7 augustus 2015 om 22:03

Laatste jaar met Urby had Ajax 100+ doelpunten, 20 tegendoelpunten en 85 punten. We zijn sinds zijn vertrek bij geen enkele van die stats ook maar een beetje in de buurt gekomen. Enige reden dat we sindsdien 4 keer kampioen zijn geworden is omdat alle concurentie compleet ingestort was.

7 augustus 2015 om 13:01

Met het vertrek van Khisna en enkel Dijks als echte LB is het eerder onlogisch urby geen contract aan te bieden. Kan op beide posities als stand in of basisspeler dienen. Extra concurrentie en ervaring in je selectie voor een transfervrij bedrag, binnenhalen en zo snel mogelijk Mark!

7 augustus 2015 om 14:25

Ik zie hem anders ook graag naar Feyenoord komen. Dan mogen jullie Nelom hebben?

7 augustus 2015 om 14:43

Haha, maar Urby heeft altijd aangegeven in Nederland alleen voor Ajax te willen spelen.

7 augustus 2015 om 13:13

Heel veel ervaring ja, vooral in het niet kampioen worden. Sinds wanneer zijn matige voetballers ineens belangrijk als ze wat ouder zijn? Urby heeft niets meegemaakt wat de ploeg echt verder kan helpen. Hem als Back-up erbij hebben lijkt me prima maar ga aub niets iets speciaals van hem verwachten.

7 augustus 2015 om 13:21

Mwah Joost.... je hoeft geen kampioen te worden om ervaring te hebben. Heeft veel grote wedstrijden gespeeld, met veel meer druk dan een potje cambuur of heracles. Heeft een hoop caps en bij milan ook de nodige potjes. Maakt je echt wel waardevol met ervaring hoor. Ik geloof dat iedereen inmiddels wel weet dat Ajax daarvan heel wat mist...

7 augustus 2015 om 13:45

Er moet nou niet ineens gedaan worden alsof die jongen er geen zak van kan. Dik 400 wedstrijden gespeeld en in de grote competities. Heeft meerdere malen bij oranje gezeten ook. Jongen kan prima voetballen, en deed het bij ajax ook gewoon prima. Het is geen directe versterking misschien, maar minder zal die ook niet zijn. Gelijke kwaliteit + ervaring= versterking in mijn optiek.

7 augustus 2015 om 13:50

Frank de Boer raakt in Paniek. Ik denk dat Emanuelson beter is dan Fischer. Ze gaan op vooruit als ze hem een contract geven..

7 augustus 2015 om 15:58

Als emanuelson beter is dan fischer, dan raakt de boer toch niet in paniek. Dan ziet die misschien gewoon in dat het zo niet verder kan.

Jemig! Bevorderd van Jong Ajax Naar Ajax1

Deze gozer moet je als Ajax zijnde toch graag een Contract aanbieden!?

7 augustus 2015 om 12:55

Lijkt mij ook. Met Heitinga, Emanuelson en wellicht nog een ervaren middenvelder komt er misschien wat routine in deze kleuterklas

7 augustus 2015 om 14:32

Ik ben er ook helemaal voor maar ben bang dat FDB ook deze speler dan op de bank zal zetten gezien de afgelopen CL wedstrijden....

7 augustus 2015 om 12:59

Zeker en zo snel mogelijk. Dijks is een goede linksback maar Emanuelson schat ik op die positie wel iets hoger in, vooral in aanvallend opzicht vind ik Emanuelson sterker dan Dijks. Gezien de recente vorm van Fischer kan Emanuelson ook op de linkerflank van grote waarde zijn voor dit Ajax. Wat mij betreft tekent hij zo snel mogelijk een 2 jarig contract.

7 augustus 2015 om 13:23

Dijks was anders aanvallend dinsdag erg sterk! Neemt niet weg dat ik urby liever nog vandaag dan morgen zie komen.

7 augustus 2015 om 13:47

Dijks was de enige die voldoende presteerde afgelopen pot vond ik. Urby is top, omdat je hem overal neer kan zetten en hij toch niet met de minste spelers heeft gevoetbalt afgelopen jaren. Theorie en praktijk ervaring dus.

7 augustus 2015 om 13:58

Urby heeft het nooit goed gedaan als linksback. In het verleden stond het op voetbalzone vol met gefrsutreerde ajaxfans die er niks van snapten dat hij op linksback werd gezet. Bij milan heeft hij het ook een paar wedstrijden mogen proberen maarf seedorf klapte hetr al snel af. Hij kan gewoon niet verdedigen. Als linksmid of linksvoor zou het wel kunnen. Alleen zijn die posities aardig bezet. Mischien als serrero vertrekt dat er ruimte komt.

Contracteren en op de bank zetten Frank! Want dat is waar de ervaring echt waardevol is!

7 augustus 2015 om 13:01

Ja dat zou gek zijn... maar zoals Dijks nu speelt zou ik Dijks erin laten staan... hoewel het veel zegt dat hij de beste man aan Ajax kant was, denk ik toch dat het een aanwinst is voor Ajax... Vraag me af of Emanuelson beter is... Desalniettemin is hij wel goed voor de bank (brede bank is belangrijk).

7 augustus 2015 om 13:17

Heb je de wedstrijd tegen Rapid Wien gezien? En dan nog durven zeggen dat die de beste man aan Ajax kant is? Weet niet of je de fout zag bij de eerste goal, maar dat was af te rekenen op Dijks... Hij kan misschien leuk voetballen bij Willem II, maar komt te kort op het niveau Ajax of Ajax gaat zover achteruit qua niveau dat Dijks een basis 11 versterking is.

Emanuelson verdient de kans. Heeft ervaring in het buitenland op gedaan, gemengde gevoelens daaraan overgehouden en zou moeten weten dat Ajax zijn plafond is. Geen schande, elk jaar Europees en strijden voor een kampioenschap.

Liever Emanuelson en Heitinga basis voor Veltman en Dijks.

7 augustus 2015 om 13:03

Helemaal gelijk in!!!

7 augustus 2015 om 13:23

Hahaha, top reactie! Helaas de afgelopen al minimaal 500x langs zien komen dus niet erg origineel.

On- Zou imo mooie aanvulling zijn. Ik zie Dijks, Fisher en Younes nl. wel de nodige wedstrijden missen.

Denk dat de Boer wilt kijken of die goed genoeg is, en zo ja dat hij een contract krijgt aangeboden.. Laten we hopen dat het wat word

Trek Urby Emanuelson aan! Geef hem alsjeblief 'n driejarig contract of iets dergelijks en probeer met Emanuelson een soort rol te creëren zoals Andrés Guardado die bij PSV heeft en ik weet zeker dat Emanuelson van meerwaarde voor Ajax kan zijn.

Guardado kan op veel posities uit de voeten, namelijk controlerende middenvelder, linkermiddenvelder, linksback, linksbuiten en als nummer tien en Emanuelson kan op precies dezelfde posities als Guardado uit de voeten en ja, Guardado zal inderdaad wel ietsje beter en belangrijker zijn, maar qua clubs, speelminuten en posities komen Guardado en Emanuelson aardig overeen.

Daar komt nog bij, Viktor Fischer is vandaag weer afgehaakt tijdens de training bij Ajax, omdat hij waarschijnlijk een hamstringblessure heeft en ik denk dat Fischer wel meerdere (langdurige) blessures zal krijgen dit seizoen en van Amin Younes kan je op dit moment nog niet teveel verwachten plus het feit dat Younes kort nadat hij binnenkwam bij Ajax, ook (licht) geblesseerd was, dan kan je met Emanuelson als linksbuiten spelen en hij zal echt wel van meerwaarde zijn voor Ajax.

En je kan hem dus ook nog als nummer tien, linksback, linkermiddenvelder en controlerende middenvelder opstellen. Dus Ajax, geef hem alsjeblieft een contract! En Emanuelson, accepteer 'm alsjeblieft!

Cillessen
Tete
Heitinga
Riedewald
Dijks
Klaassen
Bazoer
Gudelj
el Ghazi
Milik
Emanuelson
7 augustus 2015 om 13:03

Goed verhaal hoor alleen is hij totaal niet geschikt als controlerende middenvelder. Hij kan de hele linker flank bestrijken en heeft bij Milan ook weleens rechts voorin gespeeld. Lijkt me een goed idee om hem gewoon een contract aan te bieden.

7 augustus 2015 om 13:13

@ Analyse85,

Ik denk wel dat Emanuelson een goede controlerende middenvelder kan zijn. Hij heeft wel 'n bepaalde rust en veel trainers willen op die positie een speler met ervaring hebben en aangezien Emanuelson toch genoeg ervaring heeft, plus het feit dat hij voetballend ook wel prima is, denk ik dan dat hij wel een goede controlerende middenvelder kan zijn.

En ja, het lijkt mij dus ook gewoon een goed idee als hij een contract aangeboden krijgt. Als Nicolai Boilesen vertrekt, dan heeft Ajax met Mitchell Dijks nog maar één back en ja, Jaïro Riedewald en Nick Viergever kunnen ook als linksback uit de voeten, maar dan heb ik liever Emanuelson als linksback en verder kan hij dus nog uit de voeten op het middenveld en de aanval.

Misschien dat Emanuelson hetzelfde kan en wil doen als Ryan Babel destijds deed: die keerde terug bij Ajax om weer veel aan spelen toe te komen, maar helaas heeft hij aardig wat wedstrijden gemist door blessures, maar in de wedstrijden die hij speelde voor Ajax, was Babel wel van meerwaarde.

Alleen hoop ik dan dat Emanuelson niet net als Babel één seizoen blijft, maar dan langer dan één seizoen.

7 augustus 2015 om 13:20

De aspecten die je noemt zijn zeker belangrijk voor een VM. Echter neemt Urby altijd veel risico in zijn passing en is hij fysiek ook redelijk zwak. Ik weet niet of je zijn vorige periode bij Ajax goed kunt herinneren maar hij leed echt heel vaak dom balverlies. Dit kun je als linksbuiten nog wel eens doen, maar als VM is dit echt killing. Daarnaast is het een vrij stille jongen die een ploeg denk ik niet kan sturen vanuit die positie. Rouleren met Dijks en Younes/fischer lijkt me ideaal.
Op dit moment is hij zeker van toegevoegde waarde met zijn ervaring uit Italie. Daar hebben ze toch een andere instelling en het zou mooi zijn als de jonkies er iets van mee kunnen krijgen.

7 augustus 2015 om 13:25

Waarom verwacht je blessures bij Fischer? Enige aanleiding toe? Of kom je met het fabeltje aanzetten dat hij 'blessuregevoelig' is omdat hij er 1x (weliswaar vrij lang) eruit is geweest? Slaat totaal nergens op.

7 augustus 2015 om 14:13

@ Trodat4030,

Ik weet niet of je het mee hebt gekregen, maar Viktor Fischer heeft de training vandaag vroegtijdig beëindigd vanwege hamstringklachten en waarschijnlijk heeft hij weer 'n (lichte) blessure en aangezien spelers die zolang geblesseerd zijn geweest (hij is ruim 'n jaar geblesseerd geweest), daarna wel vaker last krijgen van blessures + het feit dat Fischer nooit 'n hele wedstrijd uitspeelt en na ongeveer 60 tot 75 minuten wordt gewisseld (ook voordat hij zo langdurig geblesseerd raakte) en ja, dan hebben we Amin Younes nog, maarja, wat moet je van hem verwachten?

Bijna niemand kent hem en ook hij was (licht) geblesseerd en dan heb je met Daley Sinkgraven (doet het wel aardig als hij op de flanken speelt), Anwar el Ghazi en Lasse Schöne (mist in mijn ogen passeeracties en snelheid om als flankspeler te spelen en komt in mijn ogen beter tot z'n recht op het middenveld) maar drie spelers voor de flanken.

7 augustus 2015 om 14:47

Viktor is volgende week weer fit, ook meegekregen? Ook meegekregen dat hij aan zijn rechterbeen geblesseerd is, niet zijn linker waarmee hij een jaar aan de kant stond? Misschien moet je je feiten ff checken, want in zijn debuutseizoen speelde Fischer minimaal de helft van zijn wedstrijden gewoon uit.. Verder vergeet je voor het gemak nog even Muric en Cerny natuurlijk, nee, wij hebben totáál geen opties op de flanken hoor!

7 augustus 2015 om 15:12

@ Trodat4030,

Ja, hij is volgende week weer fit, maar waar is hij aankomende zondag tegen AZ? Toch wel een zeer lastige tegenstander voor Ajax en begrijp me niet verkeerd, Fischer is echt een prima speler en kan in potentie echt een goede aanvaller worden, maar bij de meeste spelers die echt lang geblesseerd zijn, komen er daarna nog wel meerdere (langdurige) blessures erachteraan.

En ik schreef ook nergens dat Fischer aan z'n rechter- of linkerbeen geblesseerd was. Ik noemde alleen de opties die Ajax voor de vleugels van de aanval heeft, zowel rechts- als linksbuiten.

En op Robert Murić en Václav Černý kan je nu nog niet teveel rekenen. Ik zeg niet dat ze slechte spelers zijn, maar in de twee wedstrijden tegen Rapid Wien kon je duidelijk zien dat Ajax ervaring nodig heeft en nogmaals, begrijp me niet verkeerd, jonge spelers als Murić, Černý, Tete en Riedewald zijn allemaal prima jonge talentvolle spelers, maar ook allemaal nog niet ervaren genoeg.

Ik noem nu even de linksback-positie als voorbeeld: Mitchell Dijks is de eerste linksback, Nicolai Boilesen wordt waarschijnlijk nog verkocht. Als Dijks geblesseerd raakt, wie zet je daar dan neer?

Ja, je hebt Savastano in de jeugd rondlopen, maar op hem kan je niet meteen rekenen. Dat kon je zien tegen Rapid Wien, jonge spelers als Tete en Riedewald maakten verdedigend toch de nodige foutjes en je hebt Viergever en Riedewald die als linksback kunnen spelen, maar Viergever vind ik sowieso al geen goede speler en in Riedewald zie ik veelmeer een centrale verdediger en Savastano daar kan je niet meteen teveel van verwachten, dan heb je met Emanuelson een goede speler die aardig wat ervaring heeft en als linksback kan spelen.

Als Boilesen vertrekt en Emanuelsson bereid is om minder te willen verdienen zou Ajax misschien eens moeten proberen om hem een contract voor 1 of 2 jaar te geven als concurrent voor Dijks op de LB-positie want ik maak op dit moment toch zorgen want stel nou Boilesen vertrekt dan sta je daar wel met een LB ... Savastano en Dankerlui zijn beide nog lang niet goed genoeg voor het 1e

7 augustus 2015 om 15:35

Urbyits hij genoegen neemt mey mindet salaris kun je zowiezo een contract geven. Hij heeft zoveel meer ervaring dan al dat kindergrut met potentie .Met potentie win je geen prijzen. Je moet het laten zien ovet een langere periode. Door de ervaren jongens op te stellen kun je
de potentie rustiger brengen.

Ik denk dat Emanuelson idealiter pas aangetrokken wordt wanneer die overschatte Deen Boilesen weggaat... maar ik hoop dat ze hem eerder halen.. al is het maar voor die paar wedstrijden dat Dijks een dipje heeft of zo. En voor de ervaring.
Iemand hier op VZ opperde dat Frank een statement maakte met de tweeluik tegen Rapid Wien (extreem jong elftal): Ajax kan het niet af met alleen maar jonkies. En zie hier: uitschakeling tegen een middelmatige ploeg als Rapid Wien. Ik denk dat Frank hier helemaal gelijk in heeft, mocht dit echt een statement geweest zijn. Duidelijker naar jonk kan niet in mijn optiek.
Nu de mondjes gesnoerd zijn kunnen we vrolijk de ervaring erin gooien: Veltman effe lekker banken, Sinkgraven en Gudelj elkaar afwisselen. Schone soms voor de nog niet topfitte El Ghazi (ramadan).

7 augustus 2015 om 13:31

Wat een volslagen onzin, Frank gaat echt geen CL op het spel zetten om een statement te maken hoor, hoe haalt diegene die dat bedacht heeft het in z'n hoofd? En hoe kun jij zoiets nou nog geloven ook?

7 augustus 2015 om 14:38

Dan was FDB volledig van het padje met zijn opstelling van de week want anders kan ik het niet verklaren. Ik ben ook niet zo van deze "conspirency" theorie maar ik denk dat iedere amateurcoach minimaal 2 ervaren spelers had opgesteld in deze, voor Ajax, zeer belangrijke CL kwalificatiewedstrijd. Je weet niet wat voor interne strijd er zich afspeelt achter de schermen tussen Jonk, De Boer en Overmars. Het lijkt me ook sterk dat De Boer dan zulke draconische maatregelen neemt maar de gang van zaken is op zijn minst zeer vreemd te noemen.

7 augustus 2015 om 14:50

Frank is al een aantal jaar van het padje af, dat weet iedereen wel.. Maar zó van het padje af dat hij bewust CL op het spel gaat zetten om Jonk 'op z'n plek te zetten' verwacht ik zelfs niet van Fdb. Die heeft namelijk alle succes nodig om volgende zomer een goed CV te hebben om een andere club te krijgen. 6 jaar CL op rij zou heel mooi gestaan hebben op zijn CV.

Lijkt me vrij logisch, waarom zou je hem anders bij de hoofdmacht laten meetrainen uit respect??
Maar goed als je toch geen spelers met ervaring opsteld, waarom zou je emanuelson erbij moeten hebben.
Denk aanvallend gezien mag er wel iets bij, Elia had bevoorbeeld niet misstaan bij Ajax!!!

Aangezien Marc Overmars zat te slapen bij Elia is Urby een kans die je niet kan laten liggen.
Iemand moet spelers als Sinkgraven en Veltman laten zien dat er geen ruimte voor fouten is.

Ik zou hem er wel bij willen hebben. Ik denk dat je dan Serero kan verkopen en Andersen kan verhuren.

Contract voor een jaar geven. Ze zoeken ervaring die heb je in huis met Urby

7 augustus 2015 om 13:10

Daarnaast een multifunctionele speler die op verschillende positie's uit de voeten kan

Hadden ze alang moeten aantrekken maar ajax doet voorzichtig aan. Anders kan hij wel bij feyenoord spelen nelom is ook niet goed genoeg. en een ex ajax speler kan er ook nog wel bij

Haal hem gewoon binnen.

Lijkt mij een goede aankoop voor op de linksbuiten positie. We hebben daar nu Fischer maar die moet echt nog beter ze best doen. Lijkt mij de ideale opvolger voor Kishna. Youness kan ook nog eens op rechts spelen dus dat is het probleem niet. Daarnaast kan je Urby altijd een als backup op de linksback houden mocht Dijks uitvallen

7 augustus 2015 om 14:27

Als je hem op links zet en Schöne op rechts dan speel je echt 451. Hij is een middenvelder. En geen controlerende terwijl die juist nodig was.

7 augustus 2015 om 14:36

Ik zeg ook niet dat Schone moet spelen. Maar ik denk dat Urby juist goed op links kan spelen. Heeft dat bij Ajax bewezen. Aangezien hij ook redelijk inzakt speel je soms met een man extra op het middenveld wat geen kwaad kan op dit moment aangezien ik de laatste wedstrijden constateer dat het middenveld ook zwaar heeft. Ik zal met El Ghazi of Youness als rechtsvoor spelen omdat die wat meer diepgang hebben. Zo hou je altijd 2 diepe mensen voorheen en met een linksvoor die linksmid/linksvoor is

7 augustus 2015 om 15:48

Toen was Urby nog een vleugelspeler. Nu is hij ouder en speelt meer statisch als middenvelder. Hem nu linksvoor zetten werkt niet denk ik.

El Ghazi diepgang? Wanneer gaat hij diep dan? Misschien kan hij het wel, maar moet iedereen in de bal komen van De Boer....

Ik hoop dat De Boer blijft trouwens. Maar hij moet wel even wat wedstrijden van afgelopen seizoen van Swansea terug kijken. Zij voegen goed aanvallend spel toe aan een passing game.

Zou hem graag als linksbuiten een kans zien krijgen. Hij heeft een versnelling, is technisch vaardig, een goede trap en kan als 1 van de weinigen buitenom. Ook als linkshalf kan hij zeker nog wedstrijden gaan meepikken, want Sinkgraven komt net kijken en zal het geen compleet seizoen volhouden.

Als optie als linksback zie ik hem liever niet. Aanvallend was hij altijd van meerwaarde, maar voor een linksback is hij veel te laconiek en slaperig. Die man heeft mij in het verleden al genoeg stress bezorgd op deze positie.

Hij moet alleen wel zijn oude niveau weten te behalen, want anders heb je niets aan ervaring. Ik heb geen idee hoe Heitinga het nog doet op trainingen, maar als hij keer op keer voorbij wordt gelopen is het snel afgelopen met je. Dan luistert helemaal niemand meer naar je.

Beetje te laat voor he
Heb de nederlaag in de cl inmiddels al een beetje geaccepterd
En nu hopen op een contract

Als je hem zou halen, is hij het meest geschikt voor de linksbuitenpositie denk ik. Daar speelde hij onder Jol ook zijn beste seizoen. Achterin is het een soort Boilesen/van Rhijn, maar voorin kan hij met zijn fijne linkerbeen heel goed de spits bedienen. Het gaat alleen wel ten koste van Fischer, maar dat is denk ik niet zo erg.

Doe maar niet. Toen hij een paar jaar terug bij ajax zat heb ik me vaak geergerd aan deze man. Ik wil ook wel een vleugelspeler erbij, maar liever kwaliteit dan ervaring. En welke ervaring heeft Urby? Volgens mij heeft Urby vooral ervaring met het bankje van Milan. Haal Kara (genk) als rcv en verras ons maar met een linksbuiten. Ola John of Assaidi lijken me wel goede opties, maar het liefst een tropische verrassing natuurlijk

Iedereen heeft het over ervaring Maar hij is toch nog best goed

Zijn ervaring zou het piepjonge elftal van Ajax goed doen, zou m een contract a al Heitinga aanbieden.

nou die gaat binnen 2 weken tekenen.. Heeft Ajax hem nodig? Nee, totaal niet. Was in zijn eerdere periode vaak de speler die mentaal verzaakte. Die is niet ineens in staat dat wel op te kunnen brengen.

Ik weet het niet, iedereen roept maar vastleggen, vastleggen, maar daar moet Urby zelf ook oren naar hebben en als je zijn interview op Ajax.nl bekijkt, druipt de gretigheid om bij Ajax te tekenen er nou niet bepaald vanaf. Ik proef uit zijn woorden vooral hoop elders (voor meer knaken) te tekenen en Ajax als absoluut laatste backupplan ziet.

De mooiste (en beste) sliding van Nederland. Urby kom terug!

7 augustus 2015 om 14:39

Inderdaad! Heerlijke sliding heeft deze man!

Heitinga erin en haal svp Veltman van het veld man. Emanuelson op links en je hebt in ieder geval een stuk meer ervaring in de ploeg.

7 augustus 2015 om 13:54

Kunnen ze bij Ajax niet eens een fatsoenlijke scout aannemen ipv al die oud spelers terug te halen waar je niks aan hebt als ze op de bank zitten

7 augustus 2015 om 18:41

Ja!....al die oudspelers!!....

Denk dat het wel erg raar moet lopen wil Ajax hem uiteindelijk geen contract aanbieden.
Lijkt me iig een prima deal om te doen.

7 augustus 2015 om 13:58

Wat zit iedereen nu in 1x te zeiken. Voor de wedstrijd hoorde ik alleen maar kom goed. Nu hebben we verloren en kunne ze er nix meer van. Dijks geeft teminste nog een voorzet die aankomen. En sinkgrave kon er ook weinig aan doen het ware indd grote fouten van heel de verdedeging. Ik zou het wel toe juigen als urby komt. En ik heb nog steeds veel vertrouwen in dit jaar. Komt wel goed met AJAX!!!!

7 augustus 2015 om 14:49

haha sorry muisje1 maar ik snap niet zo goed waarom jou reactie onder mijn comment staat?
Of was dat een foutje?

Gewoon doen! Kan op meerdere posities uit de voeten, posities waar we nog wel iemand nodig hebben (LB vooral) en brengt ervaring met zich mee. Is ook nog niet zo matig als Heitinga dus zou een prima toevoeging zijn.

Ik zit te wachten tot hij eindelijk een contract krijgt aangeboden. Kwalitatief prima, jongen van de club, ervaring. Kom op zeg.

Nou dan zou een contract er binnenkort er ook wel inzitten eindelijk.
Urby welkom terug

Is transfervrij dus gewoon proberen. Heeft in ieder geval veel ervaring, wat nu duidelijk hard nodig is. Maar ja dan moet er op links toch iemand uit, wordt dit dan Dijks of bv Sinkgraven?

Leuk dat er door veel sites direct gespeculeerd wordt over een eventuele terugkeer.
Jong Ajax speelt vanavond tegen Achilles'29, die trainen dus niet vanmiddag en dus is het logisch dat Emanuelson aansluit bij het eerste elftal dat wel zal trainen.

Aub ajax.... Geef deze jonge een contract!!

Wij kunnen Urby meer dan genoeg gebruiken, hier wordt ajax zeker te weten beter op en ook weer een rugzak aan ervaring waar het nu nogal aan ontbreekt. Niet twijfelen, gewoon doen!

Dijks was dinsdag aanvallend prima...maar verdedigend heb ik toch echt mijn twijfels bij deze jongen. Heeft het postuur van een CV en is traag en niet goed wendbaar. Tegen wendbare buitenspelers denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen.

In dat geval vind ik Emanuelson een meer allrounder...kan zowel verdedigend als aanvallend voldoende scoren. Probleem was altijd dat het veel zesjes waren...en nooit echt een uitblinker was.

Heujjj Overmars geef die jonge eens heel snel een contract. Schiet je op...gauw...

Ajax zou eens a la van Gaal bij Oranje moeten erkennen dat met het huidige materiaal geen dominant voetbal gespeeld kan worden. De vleugelspitsen komen bijna nooit tot een goede voorzet, trekken meestal naar binnen en verzanden in de mêlee van verdedigers die alle tijd hebben zich te positioneren omdat Ajax de bal over teveel schijven laat rollen.
Terugschakelen naar 4-4-2 of zelfs 5-3-2 zou de zwakke verdediging ontlasten en meer ruimte scheppen voor de spitsen (milik en El ghazi).
Middenveld met Schone, Klaasen, Gudelj en evt Emanuelson of Serero.
Verdediging met van Rhijn, Heitinga, v/d Hoorn en Viergever of Dijks.

Voor Tete, Bazoer, Riedewald en Singraven is de bank de plek om te groeien, niet in topwedstrijden aangezien ze nog lang niet van dat niveau zijn.

Emanuelson zie ik graag komen. Enorm goede rotatiespeler voor Ajax begrippen. Kan de gehele linkerkant bestrijken en heeft ook een hele goede trap. Dan hoeven we ook niet de hele tijd Schone daarvoor op te stellen.

Dat ze hem niet al lang een contract hebben aangeboden zeg.. Geen rolverdediger, maar een meer dan gemiddelde techniek en een behoorlijk goede trap in z'n linker. Lekker aantrekken dus, dan maar een 1 jarig contract mochten ze het risico toch iets te groot vinden.. Een kans als deze moet je gewoon niet laten schieten met al die jongen gasten in het eerste..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren