Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boëtius vertrokken: 'Ik wijs naar niemand, dat heeft geen zin'

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius scoorde bij zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord tegen aartsrivaal Ajax en leek al snel op weg om binnen een paar jaar tijd een toptransfer te verdienen. Het liep echter anders: de aanvaller viel terug en weigerde om zijn nog een jaar doorlopende contract te verlengen. Maandag tekende hij voor vier seizoenen bij het Zwitserse FC Basel.

/

De 21-jarige Boëtius was niet tevreden over de door Feyenoord aangeboden voorwaarden, maar wilde ook niet bijtekenen omdat er opnieuw een bijrol dreigde. “Dan wordt het een zakelijke wereld en kiest iedereen voor zijn eigen belang”, zegt Boëtius in het Algemeen Dagblad. “Natuurlijk had het ook anders kunnen en misschien wel moeten lopen, maar voor beide partijen was mijn vertrek nu gewoon de beste oplossing. En FC Basel is een prachtige club om de draad weer op te pakken. Hier zal ik de lijn omhoog weer terugvinden.''

“Het is gewoon anders gelopen dan veel mensen hadden voorspeld”, vervolgt Boëtius. “Jammer? Ja, natuurlijk. Ik wijs naar niemand, dat heeft geen zin. Maar ik voel dat de tijd is aangebroken om een nieuwe start te maken.'' Boëtius speelde in drie jaar tijd tachtig competitiewedstrijden voor Feyenoord, waarin hij zestien keer wist te scoren. Bij Basel is hij de zesde Nederlander uit de geschiedenis van de club en gaat hij met rugnummer 77 spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie en gezonde reactie. Had graag gezien dat hij de voordeur uit was gelopen maar het mocht niet zo zijn. Hoop dat hij zijn lach behoudt en zn vorm terugvindt. Dan zien we hem in Europa nog wel op een hoger niveau terug in de toekomst.

4 augustus 2015 om 14:29

Mee eens, opvallend hoeveel negatieve reacties hier onder staan. Wat hij ook gezegd zou hebben zou voor een hoop mensen kennelijk toch nooit goed zijn geweest.

Hij wijst naar niemand.. misschien moet ie naar zichzelf wezen, zo hoe hij de laatste 1.5 jaar gespeeld heeft, zal hij geen steek verder komen, en zal over 3 jaar de sticker "het eeuwige talent" opgeplakt krijgen.

4 augustus 2015 om 09:09

Precies, hij heeft het aan zichzelf te danken, en hij wilde immers niet bijtekenen. Als hij dit jaar wisselspeler was, had hij misschien volgend seizoen wel in de basis gestaan.

4 augustus 2015 om 09:13

En zo je carrière weggooien? Iedereen is hier eigenlijk wel schuldig aan, ook Jpb. Hij kreeg simpelweg niet het vertrouwen van Rutten meer en op een gegeven moment kwam hij niks meer voorbij... Hij kon ook kiezen voor het krachthonk maar nu kiest hij de makkelijke weg, en ik geef hem geen ongelijk. De goeie spelers worden weggezet voor iemand als Immers, alsjeblieft zeg.

4 augustus 2015 om 09:16

@ferrynl

Voor de ontwikkeling voor Boëtius is het gewoon dramatisch als hij bijna twee seizoenen als wisselspeler moet fungeren. Op hun leeftjid moeten ze wekelijks spelen.

4 augustus 2015 om 10:05

De makkelijke weg? Bij Feyenoord wist iedereen wat ze aan hem hadden. Bij Basel begint hij onderaan. Die transfer verzekert hem geen basisplaats.

4 augustus 2015 om 10:06

Rutten heeft hem genoeg vertrouwen gegeven, hij begon 28 keer in de basis van de 42 wedstrijden. In haast geen één van die wedstrijden heeft hij iets presteert.

4 augustus 2015 om 10:08

Maar als je week in, week uit dramatisch presteert en je komt achter te liggen op je concurrenten. Dan ga je hem niet blijven opstellen omdat Meneer JPB het misschien wat beter gaat doen. Harde wereld de voetbalwereld waar er geen tijd is voor talenten om 1,5 seizoen je te "ontwikkelen" wat deze man totaal niet heeft gedaan. Hij wijst deel naar zichzelf maar vind dat hij wel een beter contract verdient. Eerst meer laten zien dan komt het geld vanzelf wel!!

4 augustus 2015 om 10:08

Wat heeft Immers te maken met Boetius?
Immers mis je nu al.
Ook een Boetius had kunnen spelen met Immers, maar had duidelijk een minder jaar, door verschillende redenen.

4 augustus 2015 om 10:46

Geen vertrouwen? Kijk hoevaak en hoelang hij in de basis stond ondanks dat hij zo slecht heeft gespeeld!

4 augustus 2015 om 09:35

@ m1elelfc

Ach, Vilhena word ook continu op de bank gehouden ten faveure van Immers op de 10 positie. En dan vertrekt een mogelijke concurrent (clasie) en dan haalt Feyenoord vrolijk Veijinovic en Gustafson op. Bij Boëtius hetzelfde verhaal, als op een gegeven moment zelfs Kazim Richards op de linksbuiten positie kansen gaat krijgen. En Boëtius elke keer maar na een beroerde wedstrijd wissel gezet word. Dan geef je hem ook geen vertrouwen ook.

Gelukkig had Feyenoord een dramatisch presterende voorhoede, en een ongelofelijk moeilijk scorend middenveld. Dus er was totaal geen reden om Boëtius en Vilhena eens langer de kans te geven. *sarcasm

4 augustus 2015 om 10:00

Normaal gesproken verwacht je bij oudere spelers een constant niveau en bij talenten up en downs. Vooral bij ups zijn de talenten geweldig en kunnen ze het verschil maken. Alleen bij Feyenoord is het omgekeerde wereld. Van talenten verwachten ze week in, week uit, goede prestaties en spelers zoals Immers, Kazim etc. mogen door prutsen.

Ook denk ik dat Gio regelmatig wordt teruggefloten door hogerop. Ideaal om Gio als trainer te hebben omdat Het Legioen toch altijd achter Gio zal blijven staan. Want waarom zei Gio in mei na de wedstrijden tegen Heerenveen dat Achahbar misschien wel zijn beste spits is. In de voorbereiding kreeg hij geen kans en Kazim wel terwijl Kazim geen knikker heeft geraakt. Zelfs tegen VVV was hij enorm matig.

4 augustus 2015 om 10:05

@ Rbn_

Het is serieus jammer dat Feyenoord weer een beetje op de tour aan het gaan is zoals een aantal jaar geleden. Oude uitgerangeerde dure overbetaalde spelers halen. Kazim, Wilkshere, Boulahrouz, Mathijsen zijn natuurlijk mooie voorbeelden. Dat je Veijinovic haalt is een goede transfer, simpelweg een goede voetballer. Maar waarom ga je niet serieus het gesprek aan met Vilhena?

Ik durf gerust te zeggen dat wanneer Feyenoord tegen Ajax speelt ik banger word

Boetius - Kuyt - Basacikoglu
Vilhena - Veijinovic - Toornstra
Kongolo - Botteghin - Beek - Karsdorp
Vermeer

Dan dat we tegen de volgende moeten spelen.
Manu - Kazim - Kuyt
Immers - El Ahmadi - Veijinovic
Kongolo - Heijden - Beek - Karsdorp
Vermeer

Want met alle respect, Manu, Kazim, Immers, El Ahmadi behoren gewoon allemaal wissel te zitten ten faveure van Boetius, Basacikoglu, Vilhena en Toornstra.

4 augustus 2015 om 10:08

Klopt, al denk ik nog wel dat er veel gaat gebeuren. Manu gaat denk ik ook nog wel vertrekken.

Ik gaf gisteren aan wat ik denk en ik ben heel erg benieuwd of dat daadwerkelijk gaat gebeuren. Als dat zo is dan heeft Feyenoord een probleem en nemen ze enorm veel risico's.

4 augustus 2015 om 10:18

Ik weet niet of jij Feyenoord goed hebt gevolgd maar hier komt het:

Immers op 10:
Toen Immers weg was, hebben Toornstra en Vilhena beiden op 10 gestaan. Bij Toornstra was er gewoon puntenverlies, hij had het lastig met het omschakelen wat zorgde dat hij het overzicht kwijt was.

Vilhena op 10 was nog erger, deze jongen heeft zeeã«n aan ruimte nodig wil hij wat nuttigs doen. In de kleine ruimtes verloor hij telkens de bal. En het jagen verdedigen kon hij ook niet aan.

El Ahmadi - Vilhena:
Je gaat een grootverdiener die BPL ervaring heeft en geweldige combinaties heeft laten zien met Clasie niet op de bank zetten zodat Vilhena zijn verkapte combinaties met JBP kan verpesten. Ook dit seizoen zat er geen verassing in zijn spel en was zijn handelingssnelheid overduidelijk veels te traag tov El Ahmadi.

Manu-JPB
Dat JPB weg is, is voor mij een zegen. 2,5 miljoen voor iemand die al 1,5 jaar niets presteert, teert op een paar mooie acties en wil wel een hoog salaris wil. Daar hebben we niets aan, deze man heefr genoeg kansen gekregen en de flair heeft hij bij Feyenoord overduidelijk verloren. Ging bij elk verkeerd liggende grasspriet al liggen. Daarnaast gaat Manu helemaal niet zeker op links spelen. Kuyt - Kazim - Bilal is ook een optie.

4 augustus 2015 om 10:51

@ Alexdevidal

Hetgeen dat jij in mijn opinie vergeet is het volgende. Feyenoord heeft werkelijk waar een dramatisch seizoen achter de rug. Het staat in de top 5 van slechtst seizoenen van de afgelopen 25 jaar. En Feyenoord heeft een dramatisch laag aantal doelpunten voor. Oftewel, Feyenoord presteerde niet best.

Waarom mag een Toornstra, El Ahmadi, Immers etc continu blijven staan terwijl ze zeker afgelopen half jaar werkelijk waar geen drol presteerden. Maar word Vilhena elke keer na 70 minuten gewisseld? Waarom mag Vilhena geen 5 wedstrijden op rij wat proberen? Daar wringt de schoen. Hetzelfde geld voor Boetius, die werd ook continu gewisseld en heeft ook geen 5 wedstrijden achter elkaar vertrouwen gehad.

Voorhoede vorig jaar was in 95% van de gevallen Kazim en Toornstra. Oftewel twee keiharde werkers. Maar wel een bedroevend laag moyenne. Het zou dus absoluut geen schande zijn om 1 van de 2 in te wisselen voor een creatievere speler. En hetzelfde geld op het middenveld. El Ahmadi is een harde werker maar geen godswonder, Immers hetzelfde verhaal. Waarom moet je met Immers, Clasie en EL Ahmadi 3 werkers neer zetten. Waarom geen creativeling? Wederom, daar wringt de schoen.

In Rotterdam zijn ze gek op harde werkers, dat blijkt ook uit het feit atje komt met een voorhoeden van Kuyt - Kazim en Bilal. Met alle respect, wanneer je Kazim, Manu, Immers, El Ahmadi gaat verkiezen boven spelers als Boetius, Vilhena, Toornstra en Basacikoglu zit er wat mis. De laatste 4 hebben potentie tot subtop, terwijl de eerste 4 blij mogen zijn dat ze bij Feyenoord spelen.

4 augustus 2015 om 10:59

Wat betreft Vilhena heb je gelijk. Boëtius heeft echter wel veel kansen gehad. En elke week hoopte je weer dat er iets verbetering in z'n spel zat. Waar dat aan lag weet ik niet, maar hij heeft echt heel veel kansen gehad. En dat terwijl hij geen één keer zijn selectie waar kon maken.
Vilhena daarentegen heeft vrijwel niet gespeeld.
Afgelopen zondag was een dramatische eerste helft. In de tweede helft met Kazim en Immers draaide het veel beter. Hoe zwak deze twee ook worden beoordeeld.

4 augustus 2015 om 12:20

@ Calafel66

Ik denk dan ook dat er met de verkeerde spelers op de verkeerde manier word gespeeld. Ik snap niet hoe je Vilhena linksback kan zetten en serieus kan verwachten dat hij daar rendeert. Daarnaast heb je een middenveld met El Ahmadi en Toornstra wat 2 werkers zijn. Oftewel aanvallend heb je niets in te brengen. En Manu, een opportunistische draver.

El Ahmadi haalt het tempo uit vrijwel elke counter. Veijinovic kan nergens een bal kwijt omdat El Ahmadi en Toornstra beiden lopers zijn en geen combinerende spelers. En Manu + Basacikoglu gaan beiden continu diep ipv de bal te komen halen. Oftewel het voetbal vanuit achteruit komt niet. Het middenveld heeft geen voetballend vermogen en het aanval spel is voorspelbaar.

4 augustus 2015 om 13:34

"en Boëtius elke keer maar na een beroerde wedstrijd wissel gezet word. Dan geef je hem ook geen vertrouwen ook."

Boëtius heeft vorig seizoen vanaf de start circa tien wedstrijden lang beroerd gespeeld vanaf de basis. Daarna werd hij een keer (terecht) gepasseerd. Hoe kom je erbij dat hij gelijk wissel werd gezet?

Daarnaast werd Toornstra na verloop van tijd ook gewisseld.
.

4 augustus 2015 om 14:10

@D-Bergkamp
Hoe kan je Clasie en El
Ahmadi geen creatievelingen noemen!?
Vertrouwen geven wedstrijd na wedstrijd als het slecht gaat, je moet ook hard kunnen zijn en accepteren dat het niet goed gaat. Het is Feyenoord niet Rijnburgse Boys! Je wilt gaan voor 1/2de plek dan heb je geen tijd voor een talent die je meer dan een half seizoen "vertrouwen" moet geven. Wees dankbaar dat je voor de club mag spelen, maar nee ze gaan allemaal huilen als ze "maar" 20 wedstrijden per seizoen spelen!!

Daarnaast staan de harde werkers ook eerder in de basis, want als niemand iets presteert (en de laatste wedstrijden ging iedereen door de ondergrens) heb je tenminste nog de mensen die hard werken en niet de zogenoemde talenten die snel het koppie laten hangen.

4 augustus 2015 om 15:12

El Ahmadi is ook niet creatief. Heb je wel eens een steekpass van hem gezien? Ik niet. Alleen maar breedte passes of tikkies terug.

Ik vind dat je een mix moet hebben van jeugd en ervaring. Jeugd heeft vaak potentie maar ook up en downs. Bij ups kunnen ze wedstrijden beslissen.

Oudere spelers moeten constant presteren vanwege hun ervaring. Eigenlijk moeten ze telkens een 6je halen. Dat zie ik niet terug bij Feyenoord. Immers haalt eerder een 4 dan telkens een 6. Heel soms haalt hij een 8. Totaal niet constant.

4 augustus 2015 om 09:39

Boetius is in ieder geval een stukkie volwassener dan jij

Jammer dat Feijenoord deze speler niet verder heeft kunnen ontwikkelen. Natuurlijk zal het ook voor een groot gedeelte aan hem liggen. Toch denk ik dat het geven van vertrouwen hem verder kan helpen. Zonde van het talent, zeker als je bedenkt dat hij ook probleemloos op rechts had kunnen spelen, waarvoor je toch veel geld hebt aangegeven aan wederom een talent waarvan je maar moet afwachten hoe het loopt.
Prima reactie, en hoop voor dit positieve kopje dat hij gaat slagen.

4 augustus 2015 om 10:50

Hoeveel vertrouwen wil je hebben als je zo vaak mag spelen ondanks je slechte spel

Geen slechte transfer hoor! Met Basel speel je toch altijd wel Champions League en ze spelen zeker niet slecht in de poulefases. Basel is ook een team dat de jonge talenten een kans geeft op het hoogste podium aangevuld met ervaren rotte zoals Samuel.

Gaat wel goed komen met deze jongen, hopelijk zien we hem over een jaar terug in Oranje.

Die gaat helemaal in de vergetelheid raken, Komt bij Basel niet aan de bak, als het zelfs bij Feyenoord er niet uit komt, zal dat in de CL met Basel zeker niet lukken. Oostenrijkse (zwitserse, dus) competitie is zeker niet minder dan de eredivisie. De grote clubs die daar spelen zijn ook allemaal sterker dan de top 3 hier..
Zal uiteindelijk terecht komen bij een club als AZ of Goahead.

4 augustus 2015 om 09:28

Basel is Zwitserland..

4 augustus 2015 om 12:03

Klopt!

Ik wens hem veel succes. Jammer dat het zo gelopen is, maar ik hoop dat hij zijn vorm weer kan vinden.

2 miljoen is wel echt een schijntje voor hem.. Heel zuur.

Jammer dat het zo is gelopen en hij niet bij Feyenoord zich kan doorontwikkelen. Echter is dit wel de beste oplossing voor beide partijen. Boëtius kan hopelijk weer wedstrijden gaan spelen en Feyenoord vangt nog een aardige transfersom.

Boëtius, succes bij FC Basel. Hopelijk zien we je nog eens in de Kuip voetballen!

4 augustus 2015 om 09:39

@ Fr12jules

Het is te hopen voor Feyenoord dat ze in gaan zien dat ze heel snel het roer om moeten gaan gooien omtrent sommige spelers. Waar Immers/el Ahmadi/kazim keer op keer als houten klaassen maar de voorkeur krijgen. Maar je ondertussen spelers als Boetius, Vilhena en Basacikoglu op de bank zet die 10x de potentie hebben maar vertrouwen nodig hebben. Dan merk je het dat het mis aan het gaan is.

Lekker 4-3-3 gaan spelen komend seizoen:

Vermeer
Karsdorp - Beek - Botteghin - Kongolo
Vilhena (am) - Veijinovic (cvm)- Toornstra (box to box)
Basacikoglu - Kuyt - Elia?

4 augustus 2015 om 12:02

Dat ziet er inderdaad uit als een lekker fris elftal. Veel beter dan met Immers, Kazim en Karim in ieder geval. Dat zijn nuttige spelers, maar wel gewoon als vaste wissels ipv basisspelers.

4 augustus 2015 om 12:13

@ Sprokkie

En zeker als je bedenkt dat je Hahn, Heijden, Immers, El Ahmadi en nog een paar talenten op de bank hebt zitten en je dus eventueel kan veranderen van speelstijl als de wedstrijd daar om vraagt. Feyenoord zou zoveel gebaat zijn bij een transfer van Botteghin. Die zorgt er voor dat Kongolo en Beek gewoon minuten maken, ervaring op doen, fouten kunnen maken en niet over vermoeid raken.

4 augustus 2015 om 12:37

@D-Bergkamp

Ben het met je eens, maar ik zie het niet snel gebeuren. Enige jammere vind ik dat je een speler als Kongolo op LB zet. Hij is meer een CV vind ik.

6 augustus 2015 om 12:09

@ Fr12jules

Kongolo was één van de slechtste spelers afgelopen halve seizoen en speelde heel erg beroerd. Terwijl Botteghin al twee seizoenen op rij statistisch de beste verdediger van de eredivisie is. Een verdediging met alleen maar jonkies kan gewoon weg niet (zie Ajax als voorbeeld) omdat er dan te regelmatig te naief verdedigd zal worden.

Botteghin zal rust, kopkracht en ervaring brengen in de verdediging. Waardoor Kongolo en van Beek juist kunnen profiteren. Ook zal hij de gewenste 4e CV zijn waardoor je dubbel bezet het seizoen in zal gaan.

Kongolo is een talent, maar heeft gegarandeerd nog een tweede terugval. Van Beek gaat zijn terug val waarschijnlijk ook nog wel krijgen. Dan is het fijn als je in ieder geval 1 iemand hebt staan die normaliter stabiel is.

Volwassen Reactie. Het was inderdaad beter voor beide partijen om uit elkaar te gaan. Boetius heeft afgelopen jaar voldoende kansen gehad en het helaas niet laten zien. Voor hem is het belangrijk dat hij gewoon veel kan spelen de komende jaren. Ik ben benieuwd of hij het niveau van Basel aan kan.

Ik denk trouwens dat het incident tussen de supporters en Tony Vilhena hem ook wel aan het denken heeft gezet.

Van Geel verdient denk ik ook wel een complimentje voor deze transfer. 2,5 mln voor een speler met een drama seizoen acht er de rug en nog 1 jaar op zijn contract is een goede prestatie!

4 augustus 2015 om 10:09

@ Krinos

Van Geel verdient helemaal geen compliment naar mijn idee. 2,5 miljoen is ene leuk bedrag. Maar Boetius is naar mijn idee één van de meest talentvolle spelers in de eredivisie. Hij heeft simpelweg nooit vertrouwen gekregen. Basacikoglu hetzelfde verhaal. Beiden werden ze wissel gezet omdat Kazim dan kon spelen. Alsjeblieft zeg! Hetzelfde gebeurt nu ook met Vilhena, die moet wissel zitten ten faveure van Sexy Lexie Immers. Alsjeblieft...

Er zit (zat) heel veel voetbal in de selectie, alleen dan moet je er wel gebruik van maken.
Boetius - Kuyt - Basacikoglu
Vilhena - Veijinovic - Toornstra

Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat je Manu, Kazim, Immers, El Ahmadi wilt zien spelen?

4 augustus 2015 om 10:42

2,5 mln vindt ik toch helemaal niet slecht als je kijkt wat voor seizoen JP heeft gedraaid. Ik vraag me werkelijk af of hij ooit nog het niveau van zijn eerste seizoen gaat halen.

Basacikoglu verdient het voordeel van de twijfel, tegen heerenveen zag ik toch een aantal heel erg leuke dingen gebeuren. Hopelijk trekt hij deze lijn door, want anders wordt het toch ook wel een duur foutje van Martin van Geel.

Immers vs. Vilhena, dat gaat vindt ik toch echt in het voordeel van Immers uitvallen. Vilhena krijgt weliswaar weinig kansen, maar die spaarzame momenten doen me af en toe ook gewoon pijn aan de ogen. Elke corner of vrije trap die hij neemt zorgt ervoor dat het publiek op de 2e ring dekking zoekt! Immers is ook geen wereldspeler, maar die maakt tenminste nog eens een doelpuntje!

En met dat gebrek aan "voetbal"in de selectie valt het toch ook wel mee? Feyenoord krijgt natuurlijk ook Sleegers erbij op de positie van Boetius. Die heeft in Eindhoven toch best laten zien een doelpuntje te kunnen maken?

4 augustus 2015 om 10:43

El ahmadi was denk ik afgelopen seizoen een van de meest ondergewaardeerde spelers van Feyenoord. Door zijn aanwezigheid zijn spelers als van Beek en met name Kongolo niet eerder door het ijs gezakt en kon Clasie af en toe nog aan aanvallen denken. Hij heeft met zijn werklust een hoop potentieel gevaarlijke counters onschadelijk gemaakt.

en dan Manu.... dat is in mijn ogen een fantastische opportunistische hardloper, die af en toe een frommelgoal meepikt. Leuke speler voor op de bank, maar een basisplaats zit er denk ik niet in.

4 augustus 2015 om 10:56

@ Krinos

Ach, ik vind El Ahmadi heel erg overgewaardeerd. Een harde werker maar dan houd het wel op. Vilhena was vroeger ook een Cm/cvm. Waarom die niet een keer ene kans geven op die positie. Of waarom Clasie niet op de CVM positie en dan Vilhena er voor zetten.

Kazim, Manu, Immers,el Ahmadi zijn allemaal stuk voor stuk harde werkers. Maar het zijn ook stuk voor stuk spelers die op hun blote knieen dankbaar moeten zijn dat ze bij Feyenoord spelen. Want ze zijn echt niet goed genoeg voor een niveautje hoger. Terwijl Boetius, Vilhena, Toornstra, Basacikoglu in ieder geval de potentie hadden en hebben om de subtop te halen.

Zoals Rbn_ hierboven erg goed vermelde. Je verwacht dat de oude spelers een constant niveau halen en talenten een terug val hebben. Alleen was het afgelopen seizoen andersom. De talenten werden na 1 slechte wedstrijd wissel gezet en gehouden. Terwijl de constante krachten wedstrijd op wedstrijd mochten aan klooien.

4 augustus 2015 om 11:56

Ik vind El Ahmadi ook overgewaardeerd. Het tikken tussen Clasie en El Ahmadi zag er leuk uit maar had totaal geen rendement. Verdedigend is El Ahmadi niet sterk. Je ziet nu ook dat wij zonder Clasie een echte balafpakker missen. Statistieken wijzen dat ook uit. Vilhena was seizoen daarvoor sterker dan El Ahmadi van vorig seizoen.

Aanvallend voegt El Ahmadi ook helemaal niets toe. Geen creativiteit, geen assists, geen scorend vermogen. Ik snap zijn rol ook niet. Hij jaagt soms maar een echte balafpakker is hij niet, hij is geen creatieve speler en ook geen scorende. In de lucht is hij niet goed en hij verliest regelmatig duels.

Ik hoop dat Gustafson veel talent heeft en dat hij uiteindelijk als links aanvallende middenvelder wordt opgesteld. Want dat is ook een probleem. Tegen Southampton zagen wij bijvoorbeeld dat wij geen linkshalf hebben. Vejinovic was onze controleur. El Ahmadi liep het meest op rechts en Toornstra als aanvallende middenvelder.

4 augustus 2015 om 12:09

Ik geloof best dat El Ahmadi niet de belangrijkste speler van Feyenoord was, maar zo naast Clasie denk ik dat ze toch een heel aardig koppel vormden. Dat doet er niets aan af dat ik Vejinovic gewoon een veel betere en completere voetballer dan El Ahmadi vindt.

Het gebrek aan een linkshalf wordt denk ik ook niet opgevuld door Vilhena, dat lijkt me meer een speler voor de as. Gustafsson ben ik ook wel heel benieuwd naar, zou de scouting van Feyenoord dan toch eindelijk zijn werk hebben gedaan?

En wat betreft die oudere krachten zijn dat natuurlijk voornamelijk aankopen onder het beleid van Fred Rutten geweest. Sinds van Bronckhorst aan het roer staat is Kuyt de enige 30-er die er bij si gekomen en zijn Boulahrouz en Mathijsen afgevloeid. Dat zelfde zie ik ook nog wel bij Wilkshire gebeuren, die lijkt definitief voorbijgestreefd door Karsdorp.

4 augustus 2015 om 12:18

Krinos, Immers is nooit het niveau van Ado ontstegen. Gelukkig steeds meer Feyenoorders dat ook in, hij verdiend niet op 10 te staan. Mist daar alle kwaliteiten voor..... Vilhena is een echte voetballer, en hoor de kans te krijgen.

4 augustus 2015 om 16:16

@ Sukejmanii

Helaas is het daar te laat voor. Vilhena moet zich richten op de linksbackpositie of hij zal vertrekken. Hopen dat Schuurman wel gewoon op zijn positie kan focussen want dat is ook een speler met enorm veel potentie.

Met de mentaliteit van Boetius is volgens mij niks mis. Persoonlijk vind ik t jammer dat hij bij Feyenoord niet 100% uit de verf is gekomen. Ik hoop voor hem en het Nederlands elftal wel dat hij bij Basel zijn goeie vorm weer oppakt en doorgroeit richting een Europese (sub)topclub zoals Liverpool of Atletico Madrid.

Iets te hoog gegrepen voor hem denk ik.

Wijs gewoon naar jezelf! Jij bent een zwakkeling. Je hebt zo veel kansen gekregen en maakte niks waar en dan wil je vertrekken? Ook bij Basel gaat hij het niet redden. Waar gaat hij heen wanneer hij daar niet veel gaat spelen

Feyenoord is raar bezig, mijn indruk: nu er meer geld is, meer aankopen en minder perspectief voor de jeugd. Boetius maar ook Vilhena zouden 2-3 jaar geleden zeker in de basis spelen.

Deze jongen heeft in een eerdere reaktie ook zelf
het boetekleed angetrokken, maar zal niets ten
nadele van Feijenoord zeggen

Kishna...zo kan het ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren