Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Die Coolsingel is nu een soort illusie geworden, een grote grap’

Laatste update:

Feyenoord werd in het seizoen 1998/99 voor het laatst kampioen van Nederland. De laatste zestien seizoenen verdeelden PSV, Ajax, FC Twente en AZ de titels in de Eredivisie en iedereen in Rotterdam-Zuid snakt ernaar weer eens de beste van Nederland te zijn. Het is echter steeds weer de vraag of het er van zal komen. De analytici bij RTV Rijnmond vragen het zich ook af of het dit seizoen lukt.

/

Emile Schelvis gaf vrijdag bij FC Rijnmond dat Feyenoord het veroveren van een nieuwe schaal absoluut niet uit het hoofd mag zetten. Ronald Koeman was er een paar seizoenen geleden dicht bij met twee tweede plaatsen en een derde plaats, maar daarna lukte het Fred Rutten niet de lijn door te trekken. Nu is Giovanni van Bronckhorst aan het woord in De Kuip en hij begroette Dirk Kuyt, Marko Vejinovic en Simon Gustafson reeds als nieuwe namen.

“Feyenoord moet, hoe dan ook, gewoon weer die cultuur gaan krijgen van het kampioenschap”, vindt Schelvis. “Die Coolsingel is nu een soort illusie geworden, en voor veel mensen in Nederland een soort grote grap. Maar dat moet weer een reëel fenomeen worden. Ik weet niet of dat dit jaar gaat gebeuren, maar voorlopig verkoopt Feyenoord alleen nog de hoop. Je krijgt niet het gevoel dat het echt gaat gebeuren”, denkt de commentator. Het gat met Ajax en PSV is weliswaar groot geworden, maar het moet een keer overbrugd worden.

Presentator Frank Vijg stelt dat PSV in een geheel andere vijver vist dan Feyenoord doet: het haalde vorig jaar Andrés Guardado op huurbasis binnen en versterkt zich nu voor de nodige miljoenen met Gastón Pereiro, die al Uruguayaans international is. Schelvis zegt echter dat Feyenoord anders naar PSV moet kijken. “Die hebben Georginio Wijnaldum op het juiste moment gekocht en Memphis Depay opgeleid.” Cor Pot denkt dat Feyenoord meer geld moet uittrekken voor nieuwe spelers en de scouting moet uitbreiden. “Niet alleen maar in Nederland, België of Scandinavië. Als je echt verder wilt, moet je topspelers halen.”

Zie jij Feyenoord onder Giovanni van Bronckhorst een keer kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elk jaar maar roepen dat ze ervoor gaan en dat ze kampioen willen worden. Helaas zal dat niet gebeuren dit seizoen.

17 juli 2015 om 20:56

Het ziet er inderdaad niet naar uit dat Feyenoord de titel gaat pakken als je die selectie vergelijkt met die van Ajax en PSV. Maar om dit nu al zo makkelijk te zeggen gaat me wat te ver.

17 juli 2015 om 21:30

Nee, realistisch gezien moet Feyenoord zich ook niet richten op Ajax en PSV maar op AZ en Twente. Daarachter heb je dan weer Vitesse, Heerenveen en Groningen.

17 juli 2015 om 21:39

Nope. Al 4 jaar de grootste concurrent van die twee. Eindklassering: 2, gedeeld 2, 2 en 4

17 juli 2015 om 21:50

Ik denk dat Vitesse wel voor Az en twente staat. Ook voor Feyenoord kwa selectie.

17 juli 2015 om 21:52

Concurrent van plaats twee is heel wat anders dan concurrent zijn om plaats 1.

Feyenoord heeft echter wel goede aankopen gedaan, met de leider Kuyt in de gelederen kunnen ze wel eens verrassen. Als PSV en Ajax allebei een slecht seizoen draaien is Feyenoord de grootste kanshebber. Dat is decennia anders geweest. Dan werd PSV of Ajax toch nog kampioen (op 2 uitzonderingen na)

17 juli 2015 om 22:02

Niet al vier jaar, want afgelopen jaar werd Feyenoord niet eens derde. Voor die periode was het Twente dat serieus meedeed om de bovenste plaatsen, daarvoor AZ, daarvoor Heerenveen etc. Feyenoord is een ploeg dat moet spelen voor directe plaatsing EL, derde worden dus. Soms een uitschieter naar beneden, soms een uitschieter naar boven. Net als die clubs die ik ook noemde. Van de tien jaar competitie speel je er twee op plaats 7-10, twee op plaats 5-7, vijf op plaats 3-5 en eentje erboven. Dat kan dan zomaar een titel zijn, Twente en AZ lukte het ook.

17 juli 2015 om 22:26

Klopt gewoon niet wat je zegt. Het gaat ook om financiële potentie. Feyenoord is van een ongezonde club met wanbeleid veranderd in een gezOnde club met een goed beleid. 4e plek was een uitschieter naar onder. Maar goed. We zien t komend jaar wel weer.

17 juli 2015 om 23:19

De afgelopen jaren stonden die clubs die jij noemt ver achter Feyenoord dus wat een onzin. Dat ze een slechte tweede seizoenhelft hebben gedraaid maakt ze niet opeens een middenmoter. Kijk naar PSV vorig seizoen toen zij opeens in een vrije val kwamen. Was jij dan ook zo dat je dacht dat ze niet mee zouden doen afgelopen seizoen?

17 juli 2015 om 23:20

Vitesse? Haha, op 2 positie misschien betere spelers, maar verder niet

17 juli 2015 om 23:22

Onzin! Als je 3 seizoen twee keer 2e wordt en 3e door doelsaldo dan is het onzin om voor de 3e plek te gaan. Hoeveel eindigde PSV het seizoen hier voor?

18 juli 2015 om 01:01

@neverbackdown

Dat is geen onzin, Ajax en PSV strijden jaarlijks om de titel. Af en toe pakt een outsider hem maar Feyenoord staat er gewoon elk jaar al vroeg op achterstand.

Waar Ajax en PSV hun teams sterker maken, gaat Feyenoord er nauwelijks op vooruit, eerder zelfs achteruit. Het gat is gewoon veel te groot geworden om mee te doen voor de eerste plaatsen.

18 juli 2015 om 08:15

Gedeeld 2e? Gewoon 3e. Anyway... 2e, 3e, 10e, het maakt allemaal geen reet uit, alleen de 1e plaats telt.

18 juli 2015 om 10:36

Room is gelijkwaardig aan Vermeer. Diks is beter dan Wilkshire. Kashia en VD Werff zijn constanter (simpelweg door ervaring enz) dan Kongolo en Van Beek (die wel meer potentie hebben). Nelom is beter dan Achenteh (maar beide slecht eigenlijk). Qazaishvili is beter dan Immers. De rest staat geloof ik nog niet helemaal vast bij beide ploegen, of ik heb ze nog niet zien spelen en kan er nog niet over oordelen

Slecht weer .. 2 x een 2de plaats en 1 x een derde plaats.

17 juli 2015 om 22:01

Ik zat al te denken, volgens mij was die ene derde plek zelfs nog op doelsaldo.

2 tweede plaatsen en 1 derde plaats vz. Nog steeds niks maar zet t wel ff goed neer.

Ik hoop het dat we weer eens kampioen gaan worden, maar ik zie het niet gebeuren... Ajax en Psv zijn kwalitatief betere ploegen (jammer genoeg).

Eigenlijk is dat al zo sinds eind jaren zeventig. Drie uitschieters in 1984 (met Cruijff en gullit), in 1993 (van hanegem) en 1999 (beenhakker).

Aah de wijze heer Schelvis spreekt. Hij begrijpt toch zelf ook wel dat je zo'n cultuur van kampioenschap enkel en alleen kan kweken door een ding te doen: kampioen worden. Als je elk jaar roept dat je kampioen wordt en vervolgens in februari/maart uit de titelrace ligt verlies je alle geloofwaardigheid. Tot je een keer echt kampioen bent geworden kan je nu eenmaal niet veel meer dan 'hoop verkopen'.

17 juli 2015 om 20:38

Dan heeft hij dus gelijk, er moeten top aankopen komen zodat het lukt. Persoonlijk zou ik het in principe feyenoord gunnen, zolang het niet ten koste gaat van psv! Ik denk dat het met deze selectie onrealistisch is, feyenoord heeft vervangers gehaald die net zo sterk zijn als de vertrokken spelers alleen een betere spits. Denk dat plaats 3 weer het maximaal haalbare is, helaas want feyenoord is een prachtige club.

17 juli 2015 om 21:40

Volgens mij roept niemand ieder jaar van de Feyenoord zijde dat ze kampioen worden?

18 juli 2015 om 01:25

Jawel Martin van Geel riep dat in september 2014, het was de officiële doelstelling. In januari 2015 herhaalde hij nog dat het nog steeds de doelstelling was.

18 juli 2015 om 07:13

@SpeedyAFC

Zover ik mij herinner heeft van Geel geroepen zo lang mogelijk mee te willen doen om het kampioenschap. Maar ach, wat maakt t uit? PSV was simpelweg gewoon niet bij te houden vorig seizoen.

Mijn dochter van vier heeft meer kampioenschappen van Ajax meegemaakt dan een Feyenoordfan van 44 van zijn club. Je moet je dan misschien wel afvragen of het echt zo realistisch is om elk jaar te denken dat je meedoet om de prijzen. Hoewel het een nobel streven is natuurlijk, gun het zo ook wel weer eens.

17 juli 2015 om 20:36

Moet dat eerste zinnetje nou? Of loop je graag te provoceren?

17 juli 2015 om 20:42

Hoe je het ook wil verwoorden, dat is de realtiteit. Z'n vervolg gaat er op verder dus het is geen loze provocatie. Ik zou het ook leuk vinden als Feyenoord weer mee kan doen om het kampioenschap, zolang ze maar geen kampioen worden .

17 juli 2015 om 21:14

Nee hoor, ik probeer alleen door dit voorbeeld uit te leggen dat Feyenoord al een tijdje niet meer de topclub is die het hoopt te zijn. En waar van de buitenwacht het verwacht. En met bijv. Wim van Hanegem die meekijkt over je schouder en die bij elke goede wedstrijd van een speler hem oranje in praat wordt het er niet makkelijker op. Het potentieel is er in mijn ogen echt wel, goede opleiding. Maar wees een beetje realistisch, de afgelopen decennia geven aan dat je zelfs in de Mickey Mouse-competitie niet zomaar kampioen wordt. Dat is het enige wat ik wil aangeven.

17 juli 2015 om 21:35

ben ik niet met je eens,

de laatste decennia laten juist zien datje met een beetje geld en verstand van aankopen kampioen van nederland kan worden

alleen is er bij feyenoord decennia structureel geen goed beleid gevoerd, waardoor er zoals je wellicht weet behoorlijk wat financiele problemen

omdat er steeds een pleister op het gescheurde verband werd geplakt hebben de problemen zich jarenlang opgestapeld en deze zijn eigenlijk pas de laatste jaren eindelijk opgelost

2 jaar geleden was een vejinovic bv onhaalbaar geweest voor feyenoord ivm financien

feyenoord moet nu zorgen dat ze elk seizoen 1 positie serieus versterken ten opzichte van het seizoen daarvoor en als er basisspelers verkocht worden moeten daar serieuse vervangers voor komen, dan kan het team op korte termijn doorgroeien

ook kan 1 goede transfer van een miljoentje of 20 een club als feyenoord een enorme impuls geven als het goed besteedt wordt en dat kan precies het zetje in de rug zijn wat nodig is om de volgende stap te zetten

ik zal niet roepen dat feyenoord nu kampioenskandidaat is, dat is zowieso nog niet te zeggen tot de transfermarkt gesloten is, maar de verschillen qua mogelijkheden zijn niet meer zo groot als een paar jaar geleden en zelfs met weinig geld kunnen er spelers doorbreken die het fantastisch doen

17 juli 2015 om 21:47

en op welke manier is jouw verhaal uniek voor feyenoord, en gaat dit niet op voor elke willekeurige subtopclub? juist jouw verhaal bevestigd dat feyenoord er bij gebaat is om eens een tijdje dat "topclub" stempel los te laten en te groeien naar successen. en dan niet incidenteel maar structureel met hulp van de industrie in rotterdam.

18 juli 2015 om 07:26

Feyenoord heeft veel meer potentie dan de middenmoters waar jij het over hebt. Feyenoord is al jaren een slapende reus, en is al langzaam aan het ontwaken. Als er nu eindelijk nog eens wat gebeuren qua stadion dan zal de reus echt op staan... Mark my words !

17 juli 2015 om 20:39

Mweh, je kan 20 jaar meedoen en hem 20 jaar niet winnen, dan doe je nog steeds mee om de prijzen, bijvoorbeeld. Dit jaar zullen we wederom de gevaarlijkste outsider zijn, Psv en Ajax zijn natuurlijk de topfavorieten. Maar meedoen zullen we!

17 juli 2015 om 20:52

Ja als je het zo bekijkt dan doet nec ook mee

17 juli 2015 om 21:25

We doen ook mee hoor ^^ ik wil dat NEC iedere wedstrijd wint, en zodoende kampioen wordt. We wachten als 115 jaar, dit jaar wordt t hem!

17 juli 2015 om 21:31

Ik vind het helemaal mooi :-)

18 juli 2015 om 01:03

Nee je doet niet mee, je komt veel te vroeg in het seizoen al op grote achterstand. Dit jaar wordt het nog veel erger dan afgelopen jaren omdat Ajax en PSV echt sterker geworden zijn, ze hebben nu ook geïnvesteerd in wat meer ervaren spelers.

18 juli 2015 om 07:30

Glazen bol ? Wat een onzin zeg. Je moet altijd maar afwachten hoe de vorm is en hoe snel de nieuwe spelers zich aanpassen. Bovendien heeft Feyenoord zich ook gewoon versterkt hoor.

Ajax en psv hebben gewoon meer geld en daar kunnen we niks aan doen

17 juli 2015 om 20:39

Dat is een van de redenen. Ik vond sowieso dat van Geel afgelopen seizoen een extra spits had moeten halen, en nu een CV en een LB.

17 juli 2015 om 20:47

Waarom kunnen jullie daar niets aan doen? Jullie pretenderen de grootste club van Nederland te zijn, dan moet je dat toch ook net zo kunnen exploiteren als ons of psv? Dat jullie geen geld hebben komt door puur wanbeleid.

17 juli 2015 om 21:10

@vincieajax, als jullie niet naar de beurs waren gegaan ging het jullie ook dun. Om maar te zwijgen over de donatie van de gemeente Eindhoven. Tuurlijk ruimen wij de puin van jaren wanbeleid en hebben hulp van vrienden van Feyenoord gekregen, maar jij mag ook eerst naar jezelf kijken. Je club verkopen aan aandeelhouders op de beurs tsja tis wat je wilt.

17 juli 2015 om 21:24

Hetprobleem is niet zozeer het wanbeleid, het probleem zit in feit dat de kuip aan de toppen van de kunnen zit. Vandaar ook de discusie voor een nieuwe kuip of verbouwde kuip.

17 juli 2015 om 21:42

Ik kijk zeker ook naar m'n eigen club, die staan er financieel fantastisch voor. Hoe ze dat tot stand hebben laten komen lijkt me hier niet echt een issue. Het ging hier om het feit dat er gezegd werd dat jullie er niets aan kunnen doen dat er geen geld is. Ik geef aan dat dit onzin is. En ik denk niet dat ik daar iets onzinnigs over gezegd heb.

17 juli 2015 om 21:48

het probleem is tegenwoordig dat de kuip aan zn max zit qua inkomsten, maar de afgelopen jaren was het probleem zeker het beleid uit het verleden

omdat alle problemen uit verleden nu aangepakt zijn kan feyenoord eindelijk het grootste deel van het geld weer gebruiken ipv dat het terugbetaald moet worden

komende jaren komt er ongeacht verkopen elk jaar een miljoen extra beschikbaar voor het spelersbudget, ook is de kans groot dat er voor uitgaande transfers meer geld binnen zal komen omdat feyenoord in staat is hun spelers betere contracten aan te bieden en er niet meer de noodzaak ik is om te verkopen

maar om serieus stappen te zetten zal feyenoord idd meer geld uit het stadion moeten halen wat alleen met een heftige verbouwing of een nieuw stadion kan

en ondanks dat ik de kuip een icoon van de stad vind denk ik dat het voor feyenoord het beste is om naar een nieuw stadion te gaan

ok vor de stad rotterdam zou dat het beste zijn, dan zou er op zuid zeer serieus verbouwd en ontwikkeld worden waar de gemeente in mee moet gaan om zo de stad verder te helpen

en ik hoop dat de kuip blijft bestaan en evt een 2e leven als appartementencomplex krijgt als feyenoordfan lijkt het me schitterend om in het stadion van weleer te wonen

18 juli 2015 om 01:06

Volgens mij begrijp je niet dat Rotterdam er financieel helemaal niet goed voor staat. Er is helemaal geen geld om een nieuwe Kuip te bouwen. En een appartementen complex op de plek van de Kuip, ingeklemd door wegen en een industrie gebied, wie wil daar nou wonen? De stadsdriehoek en Wilhelmina pier, daar willen de mensen met wat meer geld wonen.

18 juli 2015 om 07:20

@M_SCC

Haha, ligt het nu aan het stadion? Ga toch weg. Het ligt puur aan het wanbeleid wat wordt gevoerd door de club.

Wat denk je van al die talentpools? Waar spelers als Wijnaldum, Fer, Clasie etcetera inzaten. Waar je een flink percentage over hun transfersom moest afstaan?

Wat denk je van de 'Vrienden' van Feyenoord. Lekker ieder jaar 4% dividentuitkering opstrijken van de winst boven de 3 miljoen.

Wat denk je van de vele oude, dure spelers jaren geleden?

Nee, dat Feyenoord het financieel zwaar heeft gehad en daar nu nog de gevolgen van ondervind ligt niet aan het huidige stadion. Maar dat ligt aan de personen in het Maasgebouw die er een potje van maken, of hebben gemaakt.

Kijk naar meneer Gudde, Gudde is aangenomen om een nieuw stadion te realiseren. 7/8 jaar later kwam Gudde met een waar-de-loos plan. Topwerk geleverd die man! Vooral als je later lees dat Feyenoord miljoenen kwijt is aan dat 'geweldige' project van ze. Worden er conclusies getrokken? Nee.

Natuurlijk, de Kuip is oud, maar verouderd durf ik niet te zeggen. Een nieuw stadion kan financiele verbeteringen met zich meebrengen voor Feyenoord. Maar mij maak je niet wijs dat alles zoveel beter was geweest als we intussen een nieuw of vernieuwd stadion hadden gehad.

18 juli 2015 om 07:39

Wij kunnen als supporters helaas maar weinig doen aan het (wan)beleid toch ?

18 juli 2015 om 10:15

Op dit punt misschien nog niet, maar je had de komende jaren zeker een veel betere, misschien zelfs wel een realistische kans gehad om kampioen te worden. Kijk alleen al naar de begrotingen. PSV en Ajax kunnen gewoon 20 miljoen meer uitgeven op jaar basis. Jullie gaan zonder de huidige kuip te verlaten of te verbouwen niet de aansluiting vinden. (of jullie moeten iemand met een grote zak geld aan de macht krijgen maar daar ga ik niet van uit.) Jullie hebben feitelijk het zelfde probleem als mijn club Cambuur, leuk mee doen kan altijd met het huidige onderkomen. Maar als je echt stappen wil maken, moet je als club zelf ook een stap op financieel opzicht maken.

Mijn punt is dat het wanbeleid niet zozeer de oorzaak is voor de achter op PSV en Ajax. Maar dat PSV en Ajax meer inkomen kunnen genereren.

17 juli 2015 om 21:18

Het is voor Feyenoord te hopen dat de industrie er eens goed achter gaat staan, er zit in het havengebied genoeg geld. Bij een kampioenschap zul je zien dat er best geld los komt, jammer dat je het juist nodig hebt om kampioen te worden.

17 juli 2015 om 21:55

mi moet vooral de gemeente eens doorpakken

het zou voor rotterdam fantastisch zijn als er een nieuw stadion en metronetwerk op zuid komt, dat zijn de eerste stappen in de ontwikkeling van dat gebied en dat moet echt gebeuren

rotterdam heeft zich de afgelopen decennia enorm ontwikkeld en is ook een stuk prettigere stad geworden om te leven, maar zuid is daar in achtergebleven

een goed metronetwerk en nieuw stadion zullen ook veel projectontwikkelaars aantrekken wat er voor zal zorgen dat er genoeg geld en aimo zal zijn om een prachtig modern stuk realiseren waardoor het prettiger wonen wordt en rotterdam echt opknapt

18 juli 2015 om 01:12

@azor Ahai

Welke industrie? De Amerikaanse en Chinese havenbedrijven? Daar hebben ze zeker genoeg geld maar waarom zouden ze dat in een voetbal club willen stoppen? Die bedrijven hebben helemaal geen binding meer met Rotterdam, ze liggen veel te ver naar het Westen inmiddels.

@reeel

Nieuwe metro op zuid? Wie zit daar nou op te wachten? Metro moet het hebben van de spits en van studenten. Die werken en studeren allemaal boven de rivier en daar heb je al een prima metro.

Er is afgelopen decennia enorm geïnvesteerd in zuid maar er is helemaal niks uitgekomen. De private sector investeert alleen maar in de stadsdriehoek en Wilhelmina pier, daar gaan de appartementen als warme broodjes maar niet in zuid. Is bijna alleen maar sociale woningbouw, niemand wil daar geld uitgeven. De oorspronkelijke bevolking woont allang in de omliggende gemeentes.

Ik denk dat Feyenoord dit seizoen stappen kan maken, maar dan moet er goed gehandeld worden. Wij hebben met Clasie veel centen gekregen, nu moeten we zorgen dat middelmaat wordt verkocht en goede spelers daarvoor worden gehaald.

Nelom, Immers, Kazim en Te Vrede hebben allemaal niet het gewenste niveau. Haal daarvoor een paar goede spelers terug en je kunt zomaar de titel pakken.

17 juli 2015 om 22:09

klopt, vejinovic zal in de eredivisie denk ik een toegevoegde waarde zijn voor feyenoord ivm clasie, omdat hij meer scoort en aanvallend veel meer meedoet

clasie is natuurlijk een veel groter talent dan vejinovic, maar vorig jaar was duidelijk dat feyenoord aanvallend en vooral scorend tekort kwam in de eredivisie

dusals je met vejinovic voor elke 3 goals die je meer maakt er 1 meer tegenkrijgt zit je goed, mits ze de 3 extra goals niet de 4-0 5-0 6-0 tegen de graafschap oid zijn natuurlijk

verder heb je gelijk dat feyenoord moet door selecteren en wie buiten de boot valt en verder niet nodig is in de selectie lekker moet proberen te verkopen zodat er geld vrijkomt voor aankopen

ook zou ik graag zien dat feyenoord een aantal jonge jongens lekker op huurbasis ervaring op laat doen bij andere eredivisie- of pilsleagueclubs, dan kunnen ze daar mooi wennen aan het spelen tegen volwassen mannen en hun beginnersfouten maken waardoor ze een stuk sterker terugkeren

immers hoeft wat mi betreft trouwens niet per se weg, maar als er een club langskomt die een leuke transfersom betaald heb ik er geen enkele moeite mee, net als bij el ahmadi

ja als je ze beiden kwijtraakt ben je je hele middenveld van vorig jaar kwijt, maar met het geld dat binnenkomt moet je een goed middenveld kunnen bouwen en het voordeel is dat je dat volledig kan doen naar inzicht van de club, je kan precies de type spelers halen die je nodig hebt

op dit moment liggen wat mij betreft de prioriteiten bij de linksback en spitspositie n een backup voor de cv's

worden er nog een paar goede spelers gehaald die buitengewoon presteren is er van alles mogelijk, maar voor de transfermarkt gesloten is valt er nog weinig te zeggen qua voorspellingen

17 juli 2015 om 22:13

Waarom een spits? Wij hebben Kuyt en Achahbar al.

17 juli 2015 om 22:25

omdat ik achabar als spits niet van het niveau vindt dat feyenoord na moet streven en ik denk dat het voor zijn ontwikkeling ook het beste is als hij lekker ergens een jaartje wekelijks kan spelen

verder ga ik er van uit dat gio karsdorp als back zal blijven gebruiken, in dat geval zou ik graag een kuyt op rechts zien, zondat hij verdedigend karsdorp kan ondersteunen terwijl hij ook veel scorend vermogen toevoegt als er dan nog een andere scorende spits gehaald wordt heb je ivm afgelopen seizoen veel meer scorend vermogen wat de doorslag zal moeten geven

bilal en sleegers kunnen dan ook verhuurd worden want met boeitus, manutelli, kazim en gustafson/immers heb je genoeg opties voorin

verder had ik graag gezien dat kramer voor de 2-3 miljoen die hij heeft gekost door feyenoord gekocht was, want voor dat geld koop je niet zomaar iemand die er bij feyenoord zon 15-20 per seizoen in moet kunnen leggen en geen bizarre salariseisen heeft

17 juli 2015 om 22:53

Alsof Feyenoord 6-0 van de Graafschap wint.

18 juli 2015 om 07:43

Is in ieder geval waarschijnlijker dan met 6-0 verliezen van de graafschap...

Zie het niet gebeuren. Zullen uiteindelijk toch geld moeten kunnen uitgeven. Dat begint nu te komen, maar het heeft nog wel even nodig denk ik. Over twee, drie jaar zie ik ze wel kans maken

18 juli 2015 om 01:27

Welnee, het gat wordt jaarlijks alleen maar groter. Kijk maar wat Ajax en PSV gehaald hebben aan nieuwe spelers en wat er bij Feyenoord bijgekomen is. Terwijl daar wel Clasie vertrokken is.

De laatste 40 jaar is Feyenoord ook maar 3x kampioen geworden, dan moet je ook je verwachtingspatroon aanpassen. Feyenoord is een club die duidelijk als doel moet hebben om top 3 te eindigen, waarbij je rekening moet houden met enkele uitschieters naar beneden. Het kan zijn dat je met een uitschieter naar boven een keer kampioen wordt, maar slechts incidenteel. Structureel zijn er in Nederland twee clubs die met grote regelmaat landstitels moeten pakken : Ajax en Psv.

Zolang als Feyenoord zichzelf de illusie voorhoud dat het net zo moet presteren als Ajax en PSV zal men zichzelf en de achterban vaak teleurstellen. De supporters moeten een reële doelstelling te horen krijgen, want supporters zijn vanuit zichzelf altijd te optimistisch over hun club. Bij Feyenoord loopt een hele groep supporters rond die incidenteel succes heeft verheven tot wat de standaard van Feyenoord zou moeten zijn, maar dat is gewoon niet reëel. Overigens zie je die groepen ook in Eindhoven en Amsterdam, die op basis van de meest succesvolle periodes uit de historie een verwachtingspatroon opbouwen : volstrekt los van de realiteit. Het is veel beter om in de realiteit de zaken te beschouwen, dat voorkomt onnodige teleurstellingen en paleisrevoluties op basis van emoties.

17 juli 2015 om 21:30

Hier sla je de spijker op zn kop. Het is niet iets van de laatste jaren. Feyenoord wordt simpelweg lang niet zo vaak kampioen als een Ajax of een Psv. Ze zijn in de afgelopen 40 jaar maar 1 keer vaker kampioen geworden dan AZ.

Feyenoord is vergane glorie. Dit zeg ik met pijn in het hart. Het is haast een traditie geworden bij feyenoord om je als fan af te vragen of het dit jaar dan eindelijk gaat gebeuren. Elke seizoen is dat zo. Twee seizoenen geleden had je de beste selectie van nederland. Het wss toen moeilijker om geen kampioen te worden dan wel. En het is ze gewoon gelukt. Een ding weet ik zeker. Als feyenoord een keer kampioen word , incidenteel of niet, gaan ze groeien. Goed groeien. Een club als feyenoord hoort gewoon structureel mee te doen om de titel. Vind ik. Al die wanbeleid door de jaren heen heeft feyenoord op zijn minst 3 of 4 titels gekost.

17 juli 2015 om 22:16

Ik bedoel makkelijker om geen kampioen te worden dan wel. Foutje.

18 juli 2015 om 01:30

Welnee, Feyenoord presteert al jaren gewoon net zoals ze vroeger deden. Om e.o.a. reden denkt iedereen dat Feyenoord zo vaak de titel heeft gewonnen maar dat is niet zo. De titel wordt normaliter gewonnen door Ajax of PSV en maar heel af en toe door een andere club.

In 40 jaar maar 3 titels. wat bedoel je met structureel voor de titel spelen? Dat is echt nooit zo geweest.

18 juli 2015 om 07:50

Vergane glorie ? Volgens mij onderschat je de potentie van feyenoord. Ik die zelfs te beweren dat de glorie nog moet komen. Met een nieuw stadion gaat het (spelers)budget flink omhoog, en zal pas duidelijk worden wat er mogelijk is. Tot die tijd is een top 3 klassering inderdaad een realistische doelstelling. Inderdaad met hier en daar een uitschieter naar beneden. Maar met mazzel (en misschien wat pech bij Ajax en PSV) kan je ook zomaar een x kampioen worden. Als az en Twente kampioen kunnen worden zie ik geen enkele reden waarom feyenoord dat niet zou kunnen.

Veel, zo niet alles heeft met geld te maken.
Begin jaren 70 waren Feyenoord en Ajax de beste clubs van Nederland, zelfs van de wereld.
Beide clubs behoorden tevens tot de rijkste clubs van de wereld, in die tijd was het nog niet interessant om naar een subtopper te gaan in een andere Europese competitie, daar kon je destijds nog niet het veelvoud verdienen van wat je daar nu kan verdienen ten aanzien van de Nederlandse clubs.

Wat vervolgens gebeurde verklaard alles, Feyenoord moest het in de jaren daarna financieel afleggen tegen Ajax en in de jaren tachtig ontstond er ook nog eens het sportieve en financiële topsport klimaat bij Psv.
Gevolg: tot op de dag van vandaag verdelen de twee rijkste clubs van het land de titels onderling, een enkele uitzondering daar gelaten.

Als Feyenoord geen manier vind om zijn financiële positie tav Ajax en PSV te verbeteren, zal het ook de komende decennia niet meer aanhaken.
Daar veranderen een inventieve scouting, uitmuntende jeugdopleiding en een paar havenbaronnen helemaal niks aan.

17 juli 2015 om 22:30

Nieuwe Kuip, veel hogere inkomsten en ook aantrekkelijker voor bedrijven omdat de businessplekken groter kunnen worden. Maar de achterstand is vrij groot aan het worden. Zowel Ajax als PSV worden steeds rijker, met name als beide de CL halen, dat is weereens 10 mil voor beide minimaal. Zo verdelen ze de miljoenen de komende jaren is de verwachting volgens velen.

Ik ben het er niet mee eens. Feyenoord vind zichzelf een topclub en topclubs spelen altijd om de prijzen en gaan voor het aller hoogste. Dus feyenoord moet wel roepen dat ze kampioen worden. Ik zeg altijd vergelijk et een beetje met hsv of stuttgart in duitsland of liverpool in engeland dat zijn allemaal grote clubs die net als feyenoord misschien wel nooit meer kampioen worden maar de verwachting zal er altijd zijn en dat hoord ook zo. Dus emiel ja feyenoord gaat gewoon voor de coolsingel dit jaar.

Balrup

Dat is dus het hele probleem, je zegt het goed: Feyenoord vind zichzelf een topclub. Dat kan en mag je natuurlijk over jezelf roepen, maar de kille cijfers van de afgelopen 40 jaar liegen natuurlijk niet.
Feyenoord kan beter manieren bedenken om weer een topclub te worden, in plaats van hardop te roepen dat ze een topclub zijn.

Feyenoord moet inderdaad een veel professionelere scouting opzetten. je ziet nu bij Ajax en PSV dat de grootste talenten van de opleiding helaas niet uit nederland komen. Bij Feyenoord zit er soms een scandinavier in de opleiding maar daar is er ook nog een een van doorgebroken! Hopelijk is Mans Hermann de eerste.

De jeugdopleiding is voor nationale begrippen uitstekend, maar je zou ook de grote talenten vanuit ybelgie en scandinavie naar Rotterdam moet kunnen lokken om niet de aansluiting met de top te missen. Ik ben in die zin benieuwd of die Antonucci bij Ajax gaat doorbreken!

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren