Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boëtius slaat eerste aanbieding van Feyenoord af

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius is zijn basisplaats bij Feyenoord verloren en moet het de laatste tijd doen met voornamelijk invalbeurten. Dat zorgt mogelijk voor twijfels over de toekomst bij de vleugelaanvaller: Feyenoord wil het contract van de 21-jarige Boëtius graag verbeteren en verlengen, maar de dribbelaar heeft een eerste aanbieding naast zich neergelegd, zo weet Voetbal International.

/

Boëtius ligt nog maar tot de zomer van 2016 vast en wanneer er geen akkoord wordt bereikt over een nieuw contract, zal Feyenoord hem in de aankomende transferperiode willen verkopen. De zelf opgeleide aanvaller speelde tot dusver 76 competitiewedstrijden voor de Rotterdammers, waarvan 27 in het lopende seizoen. Fred Rutten liet hem dit voetbaljaar 18 keer starten en 9 keer invallen.

De laatste keer dat Boëtius negentig minuten op het veld mocht blijven staan, is op 4 februari, uit bij sc Heerenveen. Afgelopen zondag moest de linksbuiten nog genoegen nemen met ruim twintig minuten speeltijd tegen Willem II. Wellicht maakt Boëtius zich zorgen over de plannen van Feyenoord met de voorhoede: Dirk Kuyt is al gestrikt en de Rotterdammers zijn ook druk bezig met John Guidetti, waardoor een 4-4-2-systeem niet valt uit te sluiten.

Guidetti heeft inmiddels een eerste aanbieding van Feyenoord ontvangen, maar De Telegraaf denkt dat de kans klein is dat de aanvaller dit voorstel zal accepteren. Het is voor de Rotterdammers onmogelijk om aan dezelfde financiële eisen te voldoen als op dit moment bij zijn huidige club Manchester City en de verwachting is dan ook dat Guidetti zal afwachten of er nog meer aanbiedingen op zijn pad komen.

Denk je dat Feyenoord volgend seizoen 4-4-2 wil gaan spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer , als die niet wilt bijtekenen dan maar verkopen en dan tighadouini halen.

14 april 2015 om 07:18

precies, jammer... het is graag of niet. Denk dat Feyenoord op dit moment toch gewoon nog even de juiste club voor hem is, en het is waarschijnlijk dat hij on Gio meer speeltijd gaat krijgen, mits hij verlengd uiteraard.

14 april 2015 om 07:18

Jaja lekker makkelijk denk jij. Dit is natuurlijk een groots probleem. Die jongen heeft veel talent en het is zeker voor hem het beste bij Feyenoord te blijven. Toch slaat hij de aanbieding af.

14 april 2015 om 07:21

Ik vind dat Boetius na zijn eerste seizoen heel erg ver teruggevallen is, ik zou op dit moment ten alle tijden Manu kiezen boven Boetius. Deze jongen heeft een aantal keren bij oranje mogen ruiken en dacht het meteen bereik te hebben. Elke jonge speler heeft wel een terug slaag.. maar Boetius lijkt maar niet op het oude niveau te kunnen komen dat hij had.

14 april 2015 om 08:30

@huubfreverts

Ahh dus Boetius zie je wel 90 minuten lang? Gaat mij meer erom dat die Manu veel dreigender is dan een Boetius in dit vorm, Manu komt ook veel vaker in een scoringspositie dan Boetius. Manu is er ook een lange tijd uit geweest en daarvoor heeft hij ook belangrijke doelpunten gemaakt voor Feyenoord. Als Manu gewoon alle kansen zou afmaken die hij kreeg zou hij nu in top-5 van de scoringslijst in de eredivisie staan ondanks dat hij niet eens alle wedstrijden gespeeld heeft.

Een Boetius in vorm is zeer nuttig voor een spits met zijn voorzetten, maar de Boetius van dit seizoen verdiend niet eens een nieuwe contract aanbieding, laat hij zich maar bewijzen komend seizoen dan mag hij met hogere eisen komen.

14 april 2015 om 10:01

Heeft hij niet genoeg vertrouwen gekregen dit seizoen vind je?
In de eerste seizoenshelft, constant in de basis gestaan. Telkens was het weer dieptries. Bij iedere andere topclub, was hij meteen naar het 2e elftal gezet.
Dus vind dit beetje dom van Boetius.

Als hij niet bij wilt tekenen. Lekker verkopen en een Sam larsson of Tighadouini polsen, voor een eventuele overstap.

17 april 2015 om 23:56

Nee, hij heeft wel speeltijd gehad in de eerste wedstrijden in het seizoen waarin heel Feyenoord niet liep en verder alleen invalbeurten als het niet liep.
Hij kon daarbij zijn acties ook niet goed maken want voor een goede actie moet je meerdere opties hebben, zoals een korte combinatie of loopacties van medespelers om ruimte te creëren om een actie te maken.

Wat je veel onder Koeman zag is dat hij Vilhena of Pelle ook kon aanspelen voor een kaats en van daaruit een actie doorzetten en dat kan met Kazim bijna niet. Clasie speelt aan de kant waar Vilhena eerst speelde en omdat Clasie vaak de achterste middenvelder is word de combinatie moeilijker om aan te gaan.

Verder zal ik maar niks zeggen over Lex en combinaties

14 april 2015 om 09:21

Juist als hij bang is om de concurrentie aan te gaan dat mannetje van nac halen of bakkali ik zeg je eerlijk dat is ook een jonge met talent laat die maar vast wennen en dan kan elvis manu of achabar ook veel aan spelen toe komen die bakkali is transfer vrij aan t eind van t seizoen nog een tip voor van geel mori en van der heiden zijn transfervrij aan t einde van t seizoen want hij wou nog een reserver voor de verdediging clasie nou nog ff blijven dan zijn we klaar voor volgend seizoen

14 april 2015 om 09:35

Die gaat echt niet naar Feyenoord hoor! Die kan veel beter krijgen en bovendien kan Feyenoord hem niet betalen aangezien dit verwend kind een hoge salaris eis heeft

14 april 2015 om 09:38

Psv moet hem gaan halen want hij kan uitgroeien tot een speler die de top van Europa kan halen en volgend jaar in de cl spelen geeft hem meer ervaring om naar de top te gaan.

14 april 2015 om 10:12

Adje is nog beter ook dan Boetius.

14 april 2015 om 10:37

Wie is Adje?

14 april 2015 om 11:22

Afkorting van Adnan Tighadouini.

15 april 2015 om 00:39

Zo wordt Tighadouni genoemd haha. Makkelijker te schrijven dan zijn achternaam.

18 april 2015 om 00:03

Dan snap jij het geloof ik niet helemaal? jij schrijft Boetius af op 1 seizoen, terwijl hij onder Koeman in de voorselectie van het wk zat.

Als je dat op die leeftijd kan presteren is dat niet in 1 seizoen helemaal weg. Dat heeft dan meer met andere zaken te maken dan met het spel van Jp.
Let maar eens op als hij dit seizoen nog een keer speelt, dat hij continu op zoek is naar opties en eigenlijk er bijna altijd maar 1 heeft die veel zin kan hebben en dat is een actie maken.

Verdere opties zijn vaak Immers & Kazim aanspelen en als je de bal binnen 5 seconden terug wilt hebben kan je die beter niet aanspelen.
Clasie en El Ahmadi zoeken vaak andere oplossing dan een korte combinatie.

Daarom renderen de buitenspelers dit seizoen bijna niet.

Zou een leuke tegenzet zijn als Ajax hem haalt als opvolger van Kishna. Waarschijnlijk wishful thinking, maar toch.... Geweldige flankspeler die Boetius !

14 april 2015 om 07:31

En Achahbar, die heb ik liever. Zeker als je de huidige vorm ziet.

14 april 2015 om 08:01

Nou dat gaat niet gebeuren. Hij mag dan wel balen dat hij op de bank zit, maar naar Ajax gaan is andere koek.

Overigens vind ik het belachelijk dat hij op e bank zit. beste aanvaller in de selectie.

14 april 2015 om 08:06

Hoeveel goals en assists heeft ie ookalweer? Manu, Kazim zijn veel betere aanvallers omdat ze iets hebben wat Boetius ontbreekt, en dat is rendement.

14 april 2015 om 08:10

Dit seizoen wel maar tot het Wk waren zijn statistiek gelijk met die van Depay he. Dus hij kan het wel. Alleen die Rutten verkloot de boel bij Feyenoord. Die geeft de jeugd geen vertrouwen en wil alleen maar aankopen. Gio moet de boel herstellen.

14 april 2015 om 08:21

Hij is toch een neefje van Emanuelson als ik me herinner? Volgend jaar met Urby op links bij Ajax zou dan niet ondenkbaar zijn.

14 april 2015 om 08:27

Normaal is jpb betrokken bij 20 goals per seizoen hoor. Nu is het stukken minder ja, maar normaliter is zijn rendement juist hoger dan dat vd overige Feyenoord aanvallers.

14 april 2015 om 09:25

Normaliter? Dat is een seizoen gebeurd. Dan is het dus ook normaal dat Depay er makkelijk 25 per seizoen maakt, dat gebeurt namelijk ook voor een seizoen.

14 april 2015 om 10:22

Ik heb een CE geschreven over Boetius Daarin leg ik precies uit hoe het komt dat hij volgens mij niet goed functioneert. Manu en Kazim zijn blinde, opportunistische paarden. Ik mag ze wel, want ze leveren veel strijd. Maar als je kijkt naar het aanvalsspel van Feyenoord, weet je meteen waarom er dit jaar weinig gescoord is.

14 april 2015 om 10:40

Is hij nog niet gepubliceerd? Ik kan jouw Ce niet vinden..

14 april 2015 om 08:22

Als PSV slim is halen zowel Boetius en Kishna als vervangers van Depay. Twee jonge vleugelspelers die op beide flanken kunnen spelen en ontevreden over hun huidige situatie.

14 april 2015 om 09:09

Als Feyenoord & Ajax dat laten gebeuren dan zou dat echt een van domste zetten ooit zijn van die clubs.

14 april 2015 om 10:29

Dan zullen ze hier wel flink wat miljoenen voor moeten uitgeven. Wat zowel Feyenoord als Ajax zullen niet twee talenten naar de concurrent laten gaan.

14 april 2015 om 09:21

Inderdaad! Overmars, letten we op? Boetius erbij, Kishna naar Juve (niet dat hij goed genoeg is). Iedereen blij behalve Feyenoord, en dat is nou precies wat Ajax moet willen.

14 april 2015 om 09:38

Grappig dat er Ajax supporters zijn die denken dat een opgeleide en tevens een Feyenoord supporter naar Ajax zal gaan. Dat dit andersom gebeurd betekent niet dat de spelers van Feyenoord dat ook niet. Die zouden liever nog naar NAC gaan dan van Feyenoord naar Ajax

14 april 2015 om 09:56

Het is ook wishful thinking hoor. Ik acht de kans niet groot dat het gebeurt. Maar als ik Overmars was, had ik alvast wat belletjes gepleegd.

14 april 2015 om 10:20

Als Ajax voldoet aan zijn vraag en aan de vraagprijs van Feyenoord, dan speelt jpb gewoon bij Ajax. Hij zal niet de eerste en zeker niet de laatste" Feyenoord" supporter zijn die bij Ajax speelt. Het is zijn werk naar als jij zo naïef wilt zijn goed hoor!

14 april 2015 om 10:43

Nbd, dat zeg je wel heel stellig! Maar ik moet het nog maar zien, en het is natuurlijk onzin dat ze liever naar Nac zouden gaan! Jpb is welkom, al is het een moeilijk verhaal.

14 april 2015 om 13:50

Nee! Kishna weg.. jeugd doorschuiven!

We hebben ontzettend veel talent op de vleugels. Muric, Acolatse en Menig die kunnen de stap al maken en dan komt Fischer nog terug en daar achter zit toptalent Cerny en talent Dekker.

Als we van deze spelers niet gebruik maken kunnen we de opleiding beter opdoeken.

14 april 2015 om 18:03

Ja afcanats, daar zit wat in, maar die talenten zijn behalve Fischer allemaal wel erg jong en die krijgen binnen 2 jaar sowieso allemaal een kans.

Ervan uitgaande dat Kishna weg gaat (wat ik jammer zou vinden) denk ik dat Ajax wel een vervanger moet halen die al wat meer wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld. Bijvoorbeeld Boetius dus.

14 april 2015 om 10:12

Geweldige flankspeler die al een seizoen niks heeft laten zien. Zou echt veel toevoegen aan Ajax dan...

14 april 2015 om 17:57

Nouja, hij kan zomaar opbloeien natuurlijk. En we hoeven niet te doen alsof de linksbuiten positie bij Ajax nu bezet is door spelers die het wel wekelijks laten zien Had ik graag anders gezien, geloof me, maar ik denk dat Boetius wel wat toevoegt aan Ajax ja.

15 april 2015 om 00:40

Nou Kishna heeft zoveel meer dan Boetius...

Speelt dit seizoen onder zijn kunnen, maar potentie zat die jongen. Ik zal hem graag als vervanger van Kishna willen zien bij Ajax. Hij en Fischer dan maar uit laten vechten wie er speelt en op rechts kan hij ook prima uit de voeten. Meteen ook een concurrent voor El Ghazi erbij.
Maar zal vast en zeker niet gebeuren. En ja we hebben Cerny in de jeugd, maar ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat hij zich serieus gaat melden voor Ajax 1.

** Ik ben ook fan van tighadouini, maar JPB vind ik een sierlijkere voetballer.

14 april 2015 om 07:25

Vergeet Muric niet. Frank de Boer wil dat hij Nederlands leert maar Muric is nu al beter dan El Ghazi en Kishna, zelfs zonder dat de communicatie goed loopt.

14 april 2015 om 07:31

Nou dat weet ik niet zo zeker. Muric speelt gewoon op een veel lager niveau. In de jeugd leek Kishna ook op the next big thing. Feiten zijn dat hij nu in Ajax 1 als een zoutzak speelt en hij lijkt het niet eens door te hebben.
Maar indd Muric hebben we ook nog, maar voor op rechts. Ik denk dat hij en Cerny pas over 2 jaar zich serieus gaan melden in Ajax 1.

14 april 2015 om 08:15

Hahah muric beter dan EL ghazi, goede grap man.

Goede voetballer die boetius maar is hopeloos uit vorm, toch zou ik hem het vertrouwen blijven geven, meeste potentie van alle aanvallers in hun selectie

14 april 2015 om 13:53

Muric is een linkspoot, komt nu vaak van rechts naar binnen maar kan natuurlijk prima op links. Alsof Boetius wel de beloofde kwaliteit heeft, dat is ook maar afwachten.

14 april 2015 om 07:31

Kishna lijkt me beter op rechts, daar zorgde hij toen ook voor de assist op Sigi tegen Feyenoord.

14 april 2015 om 08:25

De connectie met Emanuelson zou ook nog mee kunnen spelen hè.

14 april 2015 om 13:52

Niet alleen Cerny, ook Menig, Muric en Acolatse. Muric is ook een groot talent, Menig doet het goed in jong ajax en mag van mij een kans krijgen.

Het zou een doodsteek zijn voor de opleiding om een buitenspeler te kopen als Kishna vertrekt.

Mischien de vervanger van Depay?

14 april 2015 om 07:57

denk dat zijn zaakwaarnemer al benaderd is.

Waar wil hij dan naar toe? In het buitenland komt hij ook op de bank te zitten. Kan me niet voorstellen dat hij naar Amsterdam of Eindhoven zal vertrekken.
Gewoon tot 2019 bijtekenen boetius en voor je kans gaan.
Met guidetti kuijt achabar boetius Bilal en Manu staat er een potentieel goede voorhoede. Heb je ook nog sleegers. Al denk ik dat sleegers voor het middenveld gebruikt gaat worden.
Hopen dat clasie blijft en dat ze zyech halen. Zal een fantastische 10 zijn. Lekker belangrijk dat hij vorig jaar koos voor Twente. Misschien ook wel logisch, omdat hij toch geen kans zou krijgen op die positie, omdat die houthakker van een immers daar staat die een abbenement heeft.
Achterin zou ik Dijks als linksback willen zien.

"maar De Telegraaf denkt dat de kans klein is dat de aanvaller dit voorstel zal accepteren. Het is voor de Rotterdammers onmogelijk om aan dezelfde financiële eisen te voldoen als op dit moment bij zijn huidige club Manchester City "

Dit is toch een grapje? Guidetti wou toch dolgraag terug komen en nu opeens gaat/wilt hij zijn opties afwegen om te kijken of hij ergens meer kan verdienen? Het is logisch wat hij doet maar hij loopt al jaren aan te geven dat hij wilt terug komen.

Guidetti weet zelf ook goed genoeg dat als hij opnieuw 1 of 2 seizoenen heeft zoals zijn eerste keer dat de stap naar een subtopper in Europa heel makkelijk gemaakt is.

14 april 2015 om 08:04

ja is aan guidetti of hij zijn belofte waarmaakt, weet je gelijk of hij er echt voor gaat of dat hij een praatjesmaker is.

14 april 2015 om 08:42

Het lijkt mij ook heel sterk. Guidetti gaf zelf in gesprek met TV Rijnmond aan dat hij lekker spelen en goed leven op dit moment belangrijker vindt dan geld. Wat de Telegraaf nu doet, is speculeren.

Tis een onderhandeling he boeitius lijkt me wel iemand die ook in de spiegel kijkt! Dus als je niet presteert is het logisch dat je wordt vervangen
Reken erop dat boeitius wel weer zijn vorm vindt ergens vandaag of morgen en anders fris het nieuwe seizoen in

Jammer, maar ik had het wel verwacht. Hij speelt nooit dusja dan ga je twijfelen. Ik hoop toch dat hij blijft, maar als je hem wil verkopen doe dan samen met vilhena weg en zorg dat je er genoeg geld voor krijgt. Zo kan je spelers als chery / Ziyech halen en zo blijft manu zijn kans krijgen. Zo kan je uiteindelijk een kampioenswaardig team opstellen en vol de strijd aangaan voor het kampioenschap!

Altijd een geweldige voetballer gevonden. Maar op een gegeven moment is de stempel 'talent' er wel af en dan moet je kijken wat er overblijft. Hopelijk is Boetius niet een van de vele 'talenten' die ons land rijk is geweest maar weet hij de belofte ook in te lossen de komende jaren. Heeft het in zich, maar komt het er nog uit?

Goeie verveanger voor memphis

14 april 2015 om 08:39

Als t een mooie som geld oplevert zou ik het overwegen! Tis niet dat hij het niet kan maar toch mis ik iets bij jpb
Alleen was hij tegen PSV met achabar wel goed bezig met listigs balletjes
Het kan zi maar zijn dat jpb vanuit het midden veel beter rendeert dan aan de zijkant dat gevoel heb ik over jpb
Net als achabar moet je intuïtie voetballers misschien niet vastpinnen op bepaalde plaatsen maar juist vrijheid geven kan soms verkwikkend werken voor Bep types

Dan vraag ik me af waar hij dan naar toe wil? Hij heeft bij Feyenoord al geen basisplaats dus naar het buitenland lijkt me onverstandig. En ik betwijfel het of hij zelf bereid is om voor een club als Heerenveen bijvoorbeeld te spelen. Het meest slimme lijkt me om gewoon bij te tekenen en het volgende seizoen af te wachten, nieuwe trainer, nieuwe kansen.

Ik snap Jean Paul wel echter moet hij ook in de spiegel kijken. Hij speelt dit jaar als een natte krant! Fysiek erg matig, voorspelbaar en weinig tot geen rendement. Het is toch van de zotte dat een blinde hard werkende manu hem gepasseerd heeft. Het is volkomen terecht dat manu nu in de basis staat. Hij werkt keihard en frommel en trekt zich voorbij de tegenstander, manu is beren sterk. Dat moet Jean Paul toch aan het denken zetten. Ga het krachthonk in. Je heb de techniek en de passeer beweging. Ga ook eens werken aan je traptechniek en je komt er wel. Natuurlijk zal je te licht blijven voor de Europese subtop.

Heel het seizoen geen pepernoot geraakt.. Hij mag blij zijn dat hij een contractaanbieding heeft gekregen.

Als hij nou eens weer gaat presteren dan komen die speelminuten vanzelf wel. Idem dito voor Vilhena.

14 april 2015 om 09:07

In Nederland krijgen talenten tegenwoordig al heel snel een kans en speelminuten in het eerste elftal, en als ze het goed doen worden ze ook nog eens opgeroepen voor Oranje. Allemaal leuke en aardige ontwikkelingen, maar als ze dan een tijdje niet spelen krijg je dus dit soort problemen zoals ook bij Kishna het geval is.

En nog durven weigeren ook, speelt echt bagger dit seizoen en dan geeft een club als Feyenoord je nog een kans en dan nog hoog van de toren blazen, wtf.

Dankzij Rutten zijn we nu bijna onze twee grootste talenten kwijt (Vilhena en Boëtius). Ik snap niet waarom zij niet meer gespeeld hebben in de 2e seizoenshelft toen het toch wel duidelijk was dat we geen kampioen meer zouden worden. Waarom nou weer allemaal aanvallers kopen terwijl je gewoon Boëtius, Manu en Achabar hebt, zonde van al het talent.

14 april 2015 om 09:11

Dankzij Rutten hebben we Achahbar nog rondlopen.

Boetius heeft aan eht begin van het seizoen enorm veel kansen gehad maar bleef als een natte krant spelen. Op een gegeven moment is je krediet op, zeker als je vervanger (manu) belangrijke goals maakt. Waarom zou Manu geen vertrouwen mogen krijgen?

14 april 2015 om 09:37

omdat ie achahbar 3x heeft laten spelen?

14 april 2015 om 10:56

Ik zeg toch ook nergens dat Manu geen vertrouwen mag krijgen? Ik vind het fantastisch hoe Manu het doet en hij moet ook zeker blijven staan, maar ik vind het alleen jammer dat door de komst van andere spelers (zoals El Ahmadi vorig seizoen, maar ook Kuyt en waarschijnlijk Guidetti) onze eigen jeugdspelers (boetius, Vilhena en straks misschien ook wel Achabar) hun contract niet verlengen.

14 april 2015 om 11:21

Dat is jammer maar El Ahmadi en Kuyt zie ik echt als toegevoegde waardes (guidetti vind ik een twijfelgeval). Als de spelers uit eigen jeugd echt goed genoeg zijn (beter dan de concurrenten) dan krijgen ze echt wel de kans. Zie het centrale verdedigingsduo.

Feyenoord moet oppassen, ze zijn weer volop bezig oude en ervaren spelers aan te trekken (mathijssen, wilkshere, boulahrouz, kazim, kuijt, vermeer) en er breekt weinig nieuw talent door. Karsdorp is de enige die dit jaar een stap heeft gemaakt.

Het begint erop te lijken dat ze in oude partronen vervallen, waardoor het de vorige keer mis ging. Boetius, achanbar, Vilhena twijfelen allemaal door een gebrek aan speeltijd en vertrouwen. Als klap op de vuurpijl trekt feyenoord met evt. Guidetti en bilal ook nog eens extra concurrentie aan.

Als boetius was had ik naar PSV gegaan.

14 april 2015 om 10:14

Juist goed. die jonge gasten staan er toch niet gelijk. Kan je beter eerst een jaar verhuren, zodat ze aan het niveau van de eredivisie of jupiler leauge kunnen wennen.
Verder moet je altijd ervaren gasten in je selectie hebben, daar leren de jonge spelers zoals van Beek erg veel van.

14 april 2015 om 13:39

@frgiooo

Nee maar toch kreeg de Vrij, Indi, Fer, Wijnaldum wel meteen de kans. Omdat Feyenoord geen keuze had, nu ze dat wel weer hebben kiezen ze schijnbaar weer voor veel ervaren spelers. Inderdaad je moet er een paar hebben, maar het is alweer een hele lijst, waarbij ik El Ahmadi nog vergeet.

Dat is natuurlijk funest voor het spectief van jeugdige talenten.

15 april 2015 om 00:41

Ja en succes werd nooit behaald met al die jeugdige spelers. En ervaring hoeft ook niet in de basis te spelen he, zie Kongolo en Van Beek staan elke week basis met achter hun op de bank 2 ervaren krachten.

14 april 2015 om 10:44

Wat een lulkoek. Zowel Kongolo, van Beek en Karsdorp spelen dit seizoen voor het eerst echt structureel in het eerste mee.
In jouw ogen moeten elk jaar dus 5 á 6 jeugdspelers doorbreken in het eerste? Dat gebeurd nergens joh..

De jeugd krijgt bij Feyenoord volop de kans en deze zomer zullen Mathijsen en Boulahrouz vertrekken. Daar moeten twee ervaren krachten voor bij die op de bank willen gaan zitten. Bovendien staan er weer nieuwe talenten klaar die de stap zouden kunnen wagen naar de Kuip. Ook op de plek van Boëtius en dat wil dus zeggen dat hij snel stappen moet gaan maken, anders kan hij het vergeten. Dat zijn de wetten van het topvoetbal.

14 april 2015 om 13:45

Kongolo en van Beek waren vorig jaar al doorgeschoven. Ze maken goede stappen en volgend Indi en de Vrij erg goed op. Echter Karsdorp is de enige die dit jaar zijn debuut maakte en echt doorgeschoven is. Wat komt achter?

Een jeugdspeler dat is weinig voor een club als Feyenoord, dat terwijl er wel steeds meer ervaren spelers zijn en/of komen. Ze lijken in mijn ogen weer dezelfde fouten te maken, het perspectief waar Boetius en Achanbar ook moeite mee hebben (en terecht), als deze talenten vertrekken dan is dat een teken aan de wand.

Wie zijn de nieuwe talenten dan en hoeveel perspectief hebben ze?

15 april 2015 om 11:06

Kongolo en van Beek zijn dit jaar pas doorgebroken, speelden vorig seizoen amper in het eerste. Met name van Beek werd tegen Besiktas voor de leeuwen gegooid. Je kunt echt onmogelijk stellen dat hij vorig seizoen al zijn doorbraak kende, dat is echt lariekoek.

Kongolo speelde met name als rechtsback en ging in dat opzicht zelfs mee naar het WK. Zijn definitieve doorbraak is ook pas dit seizoen gekomen als cv.
Karsdorp maakte inderdaad dit jaar zijn debuut als back en doet dat meer dan behoorlijk.

Hoeveel talenten moeten er volgens jou dan door komen per seizoen? Je bent totaal niet realistisch. Ik mag hopen dat je zelf ook wel snapt dat het onmogelijk is voor welke club dan ook, om jaarlijks 3/4 talenten uit eigen jeugd door te laten stromen als vaste waarde in het eerste.

De talenten moeten allereerst ook goed genoeg zijn en Boëtius bewijst al een heel jaar dat hij geen stappen meer maakt. Dan staan er dus andere jongens klaar om te spelen, zo gaat dat in de top.

Bovendien heeft men ervaring nodig naast jong talent. Bij een vertrek van Mathijsen en Boulahrouz valt er heel wat ervaring weg. Niet onlogisch dus dat er wat ervaring bij gezocht wordt en al helemaal niet onlogisch als dat ook nog eens transfervrij kan, in het geval van Kuyt die verder geen toelichting behoeft lijkt me zo.

Je hebt echt oogkleppen op als je blijft volharden en geloven dat ze in oude fouten vervallen. Als er iets niet meer gebeurd daar, is dat ze meer zullen uitgeven dan ze kunnen. Talenten zullen de kans blijven krijgen en het is deels afhankelijk van de sterkte van de lichting of ze doorbreken. Wie er klaar staan? Als je dat wil weten raad ik je aan met Wim Jansen te bellen, die heeft daar samen met de rest van Varkenoord, als enige goed zicht op.

14 april 2015 om 13:38

Het verschil tussen toen en nu is dat er nu een geweldige jeugdopleiding staat en er 15 spelers van de hele selectie al sinds de f'jes bij Feyenoord spelen.

14 april 2015 om 13:46

Ik zie ze niet, achter de Vrij, Kongolo en Vilhena? Karsdorp is de enige de door lijkt te breken, maar heeft ook nog niet echt overtuigd.

Die guudetti moeten ze helemaal niet nemen die nep Feyenoorder !!
Loopt elke x te verkondigen hoe graag die wel niet naar feyenoord wil maar gebruikt feyenoord alleen maar om betere aanbiedingen te krijgen ... Kan bovendien geen potter breken in Schotland dus zwaar overschatte speler die alleen bij feyenoord misschien 10 goede wedstrijden heeft gespeeld

Als Kishna weggaat, dan kan Ajax een poging wagen voor Boetius, dat zou ik wel lekker vinden. Heerlijke speler waar nog heel veel rek in zit. Zal hoe dan ook wel een goede club vinden denk ik.

14 april 2015 om 13:48

Nee, nee en nog eens nee! Eerst naar de opleiding kijken.

Met Menig, Acolatse, Muric en richting de toekomst Cerny en Dekker hebben wij voldoende talent uit eigen opleiding. Plus dat Fischer er weer aan komt, als Kishna vertrekt, geen vervanger halen behalve dan uit de opleiding.

14 april 2015 om 14:41

Zeker mee eens, ik zie de top 3 gewoon graag elkaar een beetje pesten, zoals de situatie van Bazoer, de speculaties over Kishna naar PSV en Vermeer naar Feyenoord.

Maar zeker, ben heel erg benieuwd naar de nieuwe lichting vleugelspelers die naar horen zeggen heel goed zijn, in ieder geval in potentie.

Die jongen wil natuurlijk een beetje vertrouwen voelen. Ik krijg toch het idee dat hij totaal niet matchte met Rutten. Wellicht dat het volgend seizoen anders gaat lopen en we een soort Schaken situatie krijgen. Schaken die onder Koeman ook ineens helemaal opbloeide en niet meer weg was te denken uit de basis.

Boëtius heeft talent dat is duidelijk, maar is soms nog een beetje een blind paard. Dit seizoen is daar zijn besluiteloosheid bij gekomen en dat is iets wat je niet kunt gebruiken als buitenspeler. Je moet wel acties durven maken, buitenom, binnendoor, afwisselend zijn en dat is hij niet (meer).

Manu is heeft dat onvoorspelbare veel meer en is bovendien veel doelgerichter. Echter gaat Manu nog erg slordig om met al die kansen die hij (vaak voor zichzelf) creëert. Als dat nog beter gaat, heb je met Manu een topper voor de Eredivisie in de gelederen. Boëtius zal echt stappen moeten maken, anders eindigt hij ooit bij Excelsior.

Die gaat dus naar psv!!! Als vervanger voor depay. Met nog 1 jaar contract zal hij ook niet al te duur zijn voor psv. Hij zal niet meer kosten dan 7,5 miljoen met nog 1 jaar contract en als bankzitter.
Feyenoord geeft de voorkeur waarschijnlijk aan manu, dan begrijp ik wel dat boetius geen zin heeft om nog een jaar te banken. Hij moet ook aan zijn eigen ontwikkeling denken.

Het is toch ongelooflijk dat een blind paard als Manu maar de voorkeur blijft krijgen boven Boetïus. Als je de laatste wedstrijden bekijkt zie je dat Manu alles op intuïtie doet. Dat is leuk als je wordt ingebracht en wat moet gaan forceren, zoals tegen Zorya bijvoorbeeld, maar ik zie toch liever Boetïus in de basis beginnen de rest van het seizoen.

Het is toch tekenend: twee grote talenten die min of meer opgebloeid zijn onder Koeman (boetïus en Vilhena), lijken hun oude vorm niet meer te halen sinds Rutten is gekomen. Daarnaast haalt Bilal ook zijn oude niveau bij Heerenveen niet, dit zijn drie talenten die min of meer kapot zijn gemaakt door Rutten.vooral Vilhena, Immers blijft maar de voorkeur krijgen terwijl hij niet presteert.

Hij heeft weinig laten zien dit seizoen, maar talent heeft hij. Hij moet in ieder geval nog niet naar het buitenland verkassen, dat zou de doodsteek zijn voor zijn carriere.

Jah hij staat ook in de positie om eisen te stellen. Presteer maar eerst ff 2 seizoenen top en dan kun je wel ff kijken over je contract. Altijd het zelfde liedje..wil je niet dan weg, en die tigii van Nac halen is ook nog beter

Dank je wel Rutten Zou als ik Boetïus was lekker op de bank gaan zitten en volgend jaar gratis weg gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren