Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar: ‘Ajax heeft Europa's beste jonge elftal’

Laatste update:

Edwin van der Sar heeft alle vertrouwen in nieuw Europees succes van Ajax. De directeur marketing vertelde vrijdagavond bij De Wereld Draait Door dat de Amsterdamse ploeg alleen nog ‘die ene stap’ moet maken: “Want we hebben het beste jonge elftal van Europa, qua leeftijd.”

/

De recordinternational van het Nederlands elftal en oud-doelman van onder meer Ajax en Manchester United presenteerde vrijdagmorgen met Ajax een nieuwe hoofdsponsor. Kabelbedrijf Ziggo betaalt tot en met de zomer van 2019 een initiële som van acht miljoen euro per jaar en hoewel dat volgens Van der Sar een heel aardig bedrag is, blijven de verschillen met de Europese supermachten ‘heel groot’.

“Clubs in Spanje werken met een begroting van 600 miljoen, wij zitten rond de 75 miljoen. We doen leuk mee, maar de verschillen zijn groot”, aldus Van der Sar. “De huidige jongens moeten twee jaar lang samen spelen en ik weet zeker dat we over twee jaar weer een stap hebben gezet. Al moet het balletje ook een keer de goede kant op vallen. Bij de loting in Monaco komen er steeds vier clubs uitrollen waarvan twee de Champions League kunnen winnen. Dat is een binnenkant paal, buitenkant paal verhaal…”

Denk jij dat Ajax binnen tien jaar weer in de finale de Champions League staat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het probleem is toch een beetje dat het geld wat jullie uitgeven structueel aan de verkeerde spelers is.

7 november 2014 om 20:12

Het probleem is dat er juist geen geld wordt uitgegeven aan de juiste spelers.

7 november 2014 om 20:28

Dus je reageert en zegt met andere formulering exact hetzelfde!

Ik vind dat we bij Ajax eens moeten ophouden met veren in de eigen reet te rammen. Hoe durf je te zeggen dat je alleen die ene stap nog nodig hebt voor Europees succes, terwijl je zelfs in de EL niks kan klaarspelen. Van der Sar lijkt te lijden aan hoogmoedswaanzin.

7 november 2014 om 20:48

Misschien moet je eerst eens lezen en dan nog eens nadenken. Het zijn toch 2 verschillende dingen. Of je geeft geld uit of je doet het niet.

Maar je hebt je Quest-momentje ook weer gehad.

7 november 2014 om 20:56

Jullie zeggen precies hetzelfde.

7 november 2014 om 20:57

Jij zegt dat ze geen geld uitgeven aan de juiste spelers. Dus geven ze in jou ogen geld uit aan de verkeerde spelers. Dit formuleert hij ook...

7 november 2014 om 20:59

Nee hoor benjij slaat de spijker op zijn kop. Geld uitgeven aan de verkeerde spelers is exact het zelfde als geen geld uitgeven aan de juiste spelers. Wanneer je geld uitgeeft aan de verkeerde spelers geef je geen geld uit aan de goede spelers.

7 november 2014 om 21:05

Alsjeblieft zeg.

Geld uitgeven aan verkeerde spelers ; geld verdwijnt, spelers komen

geen geld aan goede spelers; geld in de zak, spelers komen niet.

Even samenvattend; het probleem is niet dat een Zimling of vdHoorn gehaald wordt, maar dat men een Ziyech, Narsingh niet wilt betalen.

Nog steeds van mening dat het hetzelfde is ?

7 november 2014 om 21:25

Ik denk dat jij niet realistisch naar de situatie kan kijken. Van de Sar komt net kijken maar handelt naar gezond verstand. Gewoon geduld hebben zou ik je willen aanraden. Ajax komt er weer bovenop.

7 november 2014 om 21:53

ja, of vind jij dat ze zimling en van der Hoorn wel hadden moeten halen?

7 november 2014 om 21:57

Ziyech loopt Andersen in de weg en wil op 10 spelen, wat niet kan. Van den Hoorn is een prima back up voor Veltman.

7 november 2014 om 22:23

Een dure back up van een miljoen of 4

7 november 2014 om 22:33

Ik vind inderdaad dat een Zimling gehaald mag worden, mits daar ook aankopen van directe waarde tegenover staan. Men geeft geld uit aan backups en niet aan directe versterkingen.

En alsjeblieft, laten we Andersen niet de hemel in prijzen na 2 leuke potjes. Wil je europees potten breken moet je gewoon directe versterkingen aankopen. Ziyech is bijvoorbeeld al veel verder dan Andersen. Hetzelfde geld voor Vejinovic, laat Bazoer en Riedewald eerst maar ervaring op doen.

7 november 2014 om 22:38

dat je versterkingen moet halen om mee te doen ben ik met je eens.
maar spelers als duarte, van de hoorn en zimling voegen niks toe dus voor mij is beide waar.

8 november 2014 om 02:09

Haha, wat een held ben je. Goede reactie, 10 punten.

7 november 2014 om 20:16

Valt wel mee toch? Boer en Viergever zijn geen basisspelers, Zivkovic en Milik gaan de 2e seisoenshelft knallen nadat Siggy verkocht is. El Ghazi doet het prima en Andersen, Cerny en Muric gaan het maken. Alleen Duarte en Van de Hoorn ( Zimling, maar die is gehuurd) bakken er niks van.

7 november 2014 om 20:22

Wie in hemelsnaam wil Siggi nog hebben?

7 november 2014 om 20:29

Premier League/ Bundesliga clubs met geld teveel, Matavz ging ook voor 3 miljoen weg en die was slechter dan Siggy.

7 november 2014 om 20:57

Matavz was zeker niet slechter dan siggy. Matavz heeft bij Groningen gewoon goede cijfers neergezet. Siggy heeft dat nog nooit ergens gedaan

7 november 2014 om 21:57

toch mooi dat jij nu al in je glazen bol kan zien welke spelers gaan knallen.
zivkovic is nog slechter dan ziggy en milik is niet veel beter.
cerny en muric hebben nog niks gepresteerd en andersen ook nog heel weinig.
El ghazi speelt nu aardig maar de kans is groot dat die ook mee zakt in de malaise van de overige spelers net als je eerder bij Fischer en kishna zag.

7 november 2014 om 23:14

Siggy deed het goed bij az

7 november 2014 om 23:25

Fransen, pleur nou eens op met je negatieve gezeik de godganse dag. Het enige wat ik van jou hoor is provoceren, provoceren en nog eens provoceren.. Ben je nu stoer? Laat je mama een taart kopen en ga het vieren!

7 november 2014 om 23:27

Fransen, pot verwijt de ketel weer? Iemand verwijten niet in glazen bol te kunnen kijken maar jij ziet nu al dat jonge talenten het waarschijnlijk niet gaan halen? Milik is na een paar wedstrijden al niet beter dan Siggy?

Probleem met jonge spelers is dat talent nog wel te zien is maar hoe ze door ontwikkelen altijd lastig te voorspellen is. Als je veel op de toekomst komt en ziet de A1 en B1 spelen dan ben je geneigd te zeggen dat het bom vol talenten zit die door moeten breken maar na 4 wedstrijden heeft de VZ kenner alweer een mening en die worden vaak weer bijgesteld na 1 jaar en hebben ze een selectief geheugen.

Ik heb enorm veel vertrouwen in het beleid en zie dat ze bij Ajax gelukkig wel het geduld hebben. Kijk naar Andersen, kon er niets van en speelt nu al stukken beter. Boilesen speelt even een fantastische wedstrijd tegen Barca. Mooi om te zien.

7 november 2014 om 23:31

Gloryunited: Siggy presteerde gewoon goed bij AZ net als Matavz bij Groningen. Matavz heeft bij PSV niks laten zien en Siggy heeft toch veel toppers beslist vorig jaar.

Fransen: Jij hebt blijkbaar ook een glazen bol, je moet hem alleen een keer schoonmaken zodat je alles weer goed kan zien. Zivkovic heeft heel veel potentie en draait op dit moment als een tierelier bij jong Ajax. Andersen speelt elke wedstrijd beter, Cerny en Muric presteren prima bij de A1, Cerny scoorde nog de winnende tegen Barcelona A1. El Ghazi heeft al een klein dipje gehad en heeft het daarna goed opgepakt dus dat biedt hoop voor als hij een grotere dip krijgt. Fischer is afwachten, maar we hebben allemaal gezien hoe goed hij kan voetballen, wedstrijden tegen PSV en Feyenoord beslissen op je 19 zegt genoeg. Kishna heb ik minder vertrouwen in, heeft een mentaliteit van niks en gaat veel te veel om met die dikke Italiaan.

8 november 2014 om 08:01

Matavz heeft bij PSV toch echt ook wel belangrijke doelpunten gemaakt. Ze zijn erg vergelijkbaar.

7 november 2014 om 23:24

Hahahaha.. uuh... Ajax heeft juist weinig uit en zet volop in op eigen opgeleide spelers.

Kijkt die man wel eens naar Porto?

7 november 2014 om 20:23

@ Casiker: Alsof die zo'n jonge selectie hebben als Ajax?

Ajax heeft 7 spelers van 25 jaar of ouder, Porto 12.

Ajax heeft 13 spelers van 20 jaar of jonger, Porto 3.

7 november 2014 om 21:21

Ze hebben veel spelers tussen de 20 en 25 jaar die enorm goed zijn. Dus wat Vd Sar xegt is onzin. Kijk een keer naar de selectie.. veltman matig rhijn matig cillissen leuk voor een provincieclub boilessen maakt altijd foutjes, serero matig.... en ga zo maar door

7 november 2014 om 21:58

ajacieden kijken alleen naar kwantiteit en niet naar kwaliteit dat heb ik al vaker gemerkt. Zij zijn ook meesters om de statistieken zo te verdraaien dat het lijkt of zij er het beste uitkomen.

7 november 2014 om 22:14

Doelt hij niet gewoon op Ajax A1....

7 november 2014 om 23:12

Weetje wat ik heb opgemerkt? Nou, dat je alleen maar onzin zit te lullen. Waarom hou je je zoveeeel bezig met ajax als je zoveel kritiek hebt. Wat een droeftoeter ben je dan, een club die je niet mag zo nauw volgen en uitgebreid over mee praten. Hou je lekker bezig met je eigen amateurclub.

8 november 2014 om 10:15

Zo zeg.. Ik zit deze reacties allemaal een beetje door te lezen.. fransen, wat is er toch met je aan de hand? Vanwaar dat verbitterde? Al die reacties op een artikel over een club die je overduidelijk niet mag.. Is dit alleen om mensen op de kast te jagen? Pure provocatie? Ik vraag me toch echt af waar dit voor nodig is. Het gaat over het beste jonge elftal, vervolgens maakt iemand een opmerking over Porto.. Dan reageert jackbrown met wat statistieken en dan moet je er weer een negatieve opmerking over maken (richting alle Ajacieden, hoezo over 1 kam?). En dit niet alleen. Op z'n minst 10 reacties op 1 artikel waarin je wanhopig duidelijk moet maken dat Ajax het helemaal niet zo goed doet, dat hun talenten helemaal niet groot zijn en dat elke positieve post over de club onzin is. Nogmaals, vanwaar deze bitterheid en waarom houd je jezelf niet gewoon bezig met een club naar je hart. Als jij sympathie hebt voor welke andere club dan ook, dan hebben (denk ik) alle Ajacieden hier gewoon vrede mee hoor. Het is voor jezelf toch ook veel fijner om je meer te focussen op een club die je wel mag? In plaats van je de hele dag te ergeren? Ik kan me niet voorstellen dat het prettig is om de hele dag in die verbitterde state of mind te verkeren man.. En het ergste is nog dat je er andere mensen in meesleept op deze manier. Ik hoop maar dat je gewoon een slechte dag hebt en dat het morgen beter gaat. Deze lange post is in ieder geval van toepassing op alle negatieve reacties van je, die ik waarschijnlijk tegen kom als ik artikelen lees over m'n favoriete club. Dat zijn er ben ik bang nogal wat, dus vandaar dit lange verhaal

7 november 2014 om 21:17

Iedereen vergeet hier Anderlecht. Hebben veel pech gehad in de CL tot nu toe.

7 november 2014 om 22:00

Ook Anderlecht heeft inderdaad betere talenten dan ajax.
En de tijd dat ajax Belgische talenten kon wegroven is ook verleden tijd.

7 november 2014 om 22:28

Pech gehad of genaaid worden zoals Ajax. En die 3-1 tegen Arsenal was volgens mij klein stukje (of iets meer) buitenspel......

7 november 2014 om 22:40

dat genaaid worden is ook onzin, jullie hebben het zelf weggegeven en dat komt niet door pech en nog minder door de scheidsechter maar volledig door een tekort aan kwaliteit.

7 november 2014 om 23:14

Jij praat onzin gast, fiets lekker een eind weg man met je dom gepraat. Tuurlijk heb je een tekort aan kwaliteit als je tegen uuuhm barcelona speelt slimmerik. Wat een domme opmerkingen van jou. Stop eens met jezelf belachlijk maken!

Het beleid van Ajax is prima: financieel gezond, ze doen mee in de eigen competitie en ze laten mooi voetbal zien in de Cl.

Echter hoop ik dat ze binnen een paar jaar de lijn naar boven inzetten en zich proberen te vestigen in de subtop van Europa.

7 november 2014 om 23:25

Hoop ik ook, we moeten kijken dat we de begroting toch structureel richting de 100 miljoen krijgen, dan kunnen we spelers net een of twee seizoenen langer houden en ook ervaren toppers aantrekken, de financiële basis is er maar moet nog uitgebouwd worden. Opleiding nog een stukje beter en dan kunnen we hopelijk eens richting de kwartfinale CL.

Beste elftal; zegt helemaal niks. Jong Oranje is 2 keer kampioen geworden onder Foppe de Haan en de meeste spelers van deze lichting hebben de top niet gehaald.

7 november 2014 om 20:20

Uuuhm, voetbal is toch een teamsport?
Dus uuhm, om successen te boeken zal je zoals jong Oranje toen een goed elftal/team moeten hebben... Daar gaat het hier om...
Ik snap je punt eerlijk gezegd totaal niet...

7 november 2014 om 20:32

Net als Jong Oranje is de A jeugd een elftal dat wordt gezien als een super lichting. Echter wilt dat niet zeggen dat Ajax zeker kan zijn van aanstormend talent. De meeste kampioenen van Jong Oranje hebben de top niet gehaald.
Je kan beter kijken naar het individu. Heeft de A Jeugd van Ajax enkele talenten die exceptioneel zijn.

7 november 2014 om 23:58

ah oké, nu snap ik het punt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de lichting van Jong Oranje prima vond maar qua individu niet al te bijzonder.
Iets dat ik bij de jeugd van Ajax meer zie, het is voornamelijk de individuele klasse die het team beter laat spelen in plaats van het team dat het individu beter laat spelen. (waar het 1e elftal in uitblinkt zonder echte constante smaakmakers dus, bij de jeugd is het juist andersom)
Bij de jeugd blinken echter steeds dezelfde spelers uit voorlopig, talent (individueel) druipt er vanaf.

Er zijn nooit garanties in het voetbal, maar uiteraard is er in ieder geval een begin zodat er gehoopt mag worden
Het is in ieder geval iets...

7 november 2014 om 21:59

Als jongens als Drenthe een beetje beter hadden nagedacht en een goede zaakwaarnemer hadden gehad, hadden ze ver kunnen komen. Huntelaar heeft het aardig gedaan dacht ik.
Met talenten is het altijd maar afwachten, of het er ook uitkomt.
Wat mij opvalt is dat ze bij Ajax graag willen opleiden, puur om dat het is waar ze goed in zijn en omdat er verder nooit genoeg geld gegenereerd kan worden om tegen te grote mastodonten als Real, Bayern, MC, Barca, PSG en MU op te knokken. Dat moet je ook niet willen , dan wordt je een soort Vitesse, dat moet je niet willen.
Mooi relaas van Edwin!!

8 november 2014 om 00:21

Toch is het raar. Neem Spanje: Heeft geen topeconomie en een bewonersaantal (welk ook nog eens terugloopt, omdat ze onder het vervangingsniveau zitten) dat maar 2,8 keer groter is dan Nederland. Er zijn daar clubs met een begroting van 600 miljoen.

Ajax (als voorbeeld van clubs in Nederland) heeft een begroting van 75 miljoen. Nederland heeft een sterkere economie dan Spanje. Het bewonersaantal is stabiel, want het vervangingsniveau zit stabiel op het ideale 2,1.

Hoe kan in godsnaam Spaanse clubs dan zoveel geld genereren. Volgens mij zouden Spaanse clubs dus niet meer dan 210 miljoen kunnen genereren gezien potentieel aantal kijkers; gezien de economie. Want ik relateer dat aan economie en bewonsersaantal. Dus daar klopt iets niet. men kan dat nooit op eigen kracht. Dus ze hebben externe geldschieters of veel schulden of een combinatie van deze twee.

Nu mijn punt. Die clubs bestaan dus bij grote buitenlandse investeerders die gekozen hebben voor een zogenaamd sterkere competitie. Maar stel nou dat die investeerders dat in Nederland of in België zouden doen; zouden die competities dan ook weer niet sterker worden.

Niet helemaal zeker of jullie mij kunnen volgen, maar heb een rare vorm van autisme, vandaar.

8 november 2014 om 08:52

Ik snap je maar in Nederland kan dat niet, hier zijn veel te lage opbrengsten van de televisierechten en te kleine stadions. Dus hebben grote geldschieters er ook niet zoveel belang bij als ze vanuit voetbal denken, niet als ze een satelietclub zoeken á la Vitesse

7 november 2014 om 22:01

beste elftal is ook heel subjectief maar ajacieden kennen alleen hun waarheid.
daarom zijn discussies met hun ook altijd zeer moeizaam.

7 november 2014 om 23:17

Alleen hun waarheid.

Gast je zit onzin te lullen op deze site. Stiekem ben je fan van ajax anders zou je nooiy 20berichtjes praten. En als dat niet zo is, rot dan een eind op van hier!

7 november 2014 om 23:34

als ik geen fan van ajax ben moet ik oprotten van hier?
nu laat je wel je ware aard zien.

7 november 2014 om 23:37

Fransen, jij voert never nooit een discussie maar braakt je negatieve one liners over Ajax op het net. Lijkt er echt op dat jij hier je frustratie uit om de dag goed door te komen en wij zijn er natuurlijk om je daarbij te helpen.

- alle Ajacieden zijn arrogant.
- alle Ajacieden hebben een eigen waarheid.
- Ajax kan alleen kampioen worden omdat de tegenstanders verzaken maar dat zien alle Ajacieden nooit.
- Ajacieden denken altijd de beste jeugdopleiding te hebben maar leven in een fantasie wereld.

Zo nu hoop ik je de komende maanden niet meer te zien op VZ want hier moet je toch maanden op kunnen teren. Graag gedaan trouwens.

Ik vind Anderlecht als jonge ploeg ook niet mis hoor

7 november 2014 om 20:18

Absoluut, uit tegen Galatasaray prima gespeeld, en uit en thuis tegen Arsenal prima gespeeld.

7 november 2014 om 20:24

Anderlecht is een heel talentvol team, ze hebben alleen steeds de pech die Ajax ook heeft. Vorige CL seizoen hadden ze veel meer verdiend, en ook dit jaar hebben ze pech door steeds doelpunten in de laatste minuten tegen te krijgen.

7 november 2014 om 20:40

Ajax en Anderlecht hebben beiden een jonge elftallen al ligt de kern van Anderlecht 1-3 jaren jonger.

7 november 2014 om 22:02

en met meer talent.

7 november 2014 om 22:12

anderlecht heeft ook gewoon meer talent

7 november 2014 om 23:18

Meer talent dan jij ooit zal hebben ja zeker.

7 november 2014 om 23:35

Dat klopt daarom speel ik ook geen betaald voetbal.
Maar wel een beetje een nutteloze opmerking van je.

8 november 2014 om 00:12

Tis bedtijd voor je Devo.

Fransen, klopt, Anderlecht heeft nu eenmaal beter talen meer talent. Een 19 jarige verdediger De Doncker uit tegen Alexis Sanchez en Kawaya 18? Jaar zijn eerste wedstrijd voor Anderlecht in cl(!) En direct belangrijk met een assist.

Met andere woorden, Anderlecht heeft een gouden tijd.

Ik denk dat er wel betere jonge elftallen zijn. Maarja hoe definieer je jong... Hangt er ook net van af wie je in de basis zet. Of ajax met viergever, zimling, moisander en schone speelt is anders als met boilesen, riedewald, denswil en el ghazi. Onnozele uitspraak dus voor het sponsorpraatje...

7 november 2014 om 22:00

Graag namen van betere jonge eftallen?

7 november 2014 om 22:03

die zijn al eerder in deze discussie gegeven.
Porto, Anderlecht, Feyenoord, PSV en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

7 november 2014 om 22:21

Waar meet je dat aan?
Als jong Ajax het goed doet in de CL, is dat toch leuk e hoopvol, voor misschien een aantal leuke frisse talenten.
Waar meet je de andere elftallen aan?
Spelen PSV en Feyenoord ook Cl?

8 november 2014 om 02:39

Barca dortmund en schalke hebben ook genoeg talenten in voorraad. Jullie moeten alleen ajax niet onderschatten de grootste talenten zijn altijd van ajax. Een falcao of hulk van porto zal nooit het niveau halen van een ibrahimovic of suarez van ajax. Dat niet alleen want niet alleen talent maar het spel snappen ze ook veel beter. Anderlecht heeft pas 1 talent (lukaku) voortgebracht in de topvoetbal. Hoe kan je anderlecht nou beter vinden? Noch kevin de bruyne noch lukaku is doorgebroken. Ajax voetballers zijn meestal aanwinsten voor ieder club vanwege de supergoeie opleiding. Zelfs een standaard voetballer als daley blind kan zich staande houden bij United door al de informatie en kennis die hij bij ajax heeft meegekregen.

8 november 2014 om 09:20

Ik vind Suarez niet 'het talent' van Ajax. Ibrahimovic ook eigenlijk niet. Daarnaast heeft Van der Sar het over het huidige elftal. En ook ik ben van mening dat er meer talent rondloopt bij Anderlecht.

8 november 2014 om 16:48

Van welke club is Kompany afkomstig denk je?

Als je aan de C.L mee doet moet je ook niet gaan janken als je bij 2 porentiele C L. Winnaars komt.
Ze hebben toch ook Barca, man. United, man city verslagen.
Nederlandse clubs missen gewoon te veel kanssen.
Tegenstanders hebben vaak aan 1 kans wel genoeg.
Hoop overigens wel dat er iets gedaan wordt door de Uefa zodat er meer mogelijk is om het gat te dichten.

7 november 2014 om 20:43

En weetje waarom wij meer kansen nodig hebben?
Omdat we kwalitatief mindere spelers hebben, en dus meer kansen nodig hebben om te scoren.
En de spitsen die je heel de wedstrijd niet ziet, maar 1 kans krijgen en meteen scoren zijn simpelweg te duur.

7 november 2014 om 21:35

@sebas. Onzin! Onze spelers zijn niet te matig! Ze zijn gewoon jong en worden in de competitie niet goed genoeg getest/onder druk gezet ed. Over twee drie, hopelijk een maand ramt een klaassen zo'n bal er wel in. Het gaat nooit meer echt wat worden in europa althans niet structureel! Tenzij fifa en uefa gaan ingrijpen.

7 november 2014 om 22:05

ze komen gewon kwaliteit te kort en de echte talenten worden vroegtijdig weggekocht.

8 november 2014 om 02:58

Het is inderdaad omdat ze te jong zijn en niet serieus genoeg of realistisch bekijken waar hun kwaliteiten liggen. Dat heeft gewoon met leeftijd te maken. Over 10 jaar zie je bij de eredivisie gappies van 14 debuteren want de eredivisie is gewoon dramatisch met te veel jonge spelers. Jeugdig is wel goed maar we hebben haast geen mannen meer in de ccompetitie over. Omdat er geen mannen van minimaal 28 jaar tussenzit doen we het europees ook slecht. De eredivisie komt heel veel lichaamlijke kracht te kort om europees iets te presteren. De meeste spelers zitten nog in de groei en dat betekent dat nederlandse clubs er ook nooit meer zullen aankomen in een halve finale cl

FC Porto is toch wel een paar maten groter en wat heb je eigenlijk aan 's werelds beste jonge elftal? Daarnaast denk ik dat zelfs PSV een betere 'jonge' elftal heeft met Hendrix, Maher, Willems en niet te vergeten Memphis.

7 november 2014 om 20:32

Zolang PSV geen CL speelt kun je dat echt niet zeggen. Als je met alle respect 1-1 speelt thuis vs de Grieken , dan ben je echt niet zo denderend.

7 november 2014 om 20:40

als je 0-2 verliest tegen met alle respect d gronigen, dan ben je dan niet; wees niet zo kortzichtig man, anderlecht porto en psv hebben allesrie meer potentie dat dit ajax, dus als een jonge ploeg door gebrek aan beter in eigen comptetie beloont worden met cl het volgende jaar en 2-0 thuis verliest en daaruit conclusies trekt, ik vind die hosanna in amsterdam echt overdreven

7 november 2014 om 20:52

Ja en als je verliest van Heerenveen.... Zo kunnen we nog ffkes doorgaan.

Ik vind die hosanna bij jouw overdreven. Wat heeft PSV gepresteerd dat je ze zo geweldig vindt dan? En wie zegt dat je geen conclusies kunt trekken uit die wedstrijd? Eerste helft prima gespeeld en als je dat kan vs Barca, dan moet je dat vs iedere ED ploeg kunnen.

En gebrek aan beter? Man daar kiest Ajax toch echt bewust voor.

7 november 2014 om 20:58

Lee
Je zegt zelf zo kunnen we nog ff doorgaan, maar waarom begin je dan zo dom?

Je kan ze wel degelijk met elkaar vergelijken. Alsof Ajax en PSV wat te zoeken hebben in de CL. Incidenteel zullen ze een wedstrijd winnen, maar de volgende ronde behalen is al haast een onmogelijke opgave.

Geen enkele Nederlandse club heeft wat te zoeken in de CL op dit moment helaas. Op korte termijn zie ik het ook niet gebeuren.. Of er moet een drastische verandering komen.

7 november 2014 om 21:02

Dat vind ik ook hoor Diemenaar. Mij hoor je echt niet zeggen dat er 1 ED club is die wat te zoeken heeft in de Cl.
Maarre die Memphis7 heeft echt de illusie dat PSV beter zal kunnen presteren en ik vraag me af waarom hij dat vindt. Niet zozeer obv de reactie die hij hierboven had getypt, maar vanwege reacties @ eerdere topics.

7 november 2014 om 22:40

ik denk inderdaad dat psv meer te zeggen heeft in europa dan ajax, puur gebasseerd op de kwaliteiten van de ploegen van dit jaar

8 november 2014 om 00:57

hahahah kwaliteiten van dit jaar. Je hebt nooit een goed PSV meegemaakt daarom typ je zo onwetend.
Wat denk je dat PSV beter is dan de rest? Depay lover.

8 november 2014 om 10:06

Die Grieken hebben wel een begroting van 140 miljoen. Kleine verdubbeling van PSV hun begroting. Toch is het niet te zeggen wie Europa's beste team is. Qua individueel talent heeft PSV meer uitblinkers. Over 1 gespeelde wedstrijd kun je niet baseren wie beter of slechter is.

7 november 2014 om 20:54

Ga spelen meneertje 7.
Haal Willems en Depay weg en PSV is gewoon middelmaat. Dat hebben ze vaak genoeg bewezen dit seizoen. Zo geweldig als jij het maakt is het niet.
Einde van de maand komen wij op bezoek en dan pas zie je een ploeg met veel potentie.

7 november 2014 om 21:00

Vaak genoeg bewezen?

Wel apart dat ze maar 2 wedstrijden hebben verloren als ze middelmaat zijn.

7 november 2014 om 21:05

Ja en toevallig 2 verloren wedstrijden vs 2 betere ploegen...
Die andere wedstrijden waren tegen andere middelmatige ploegen, dan kan je winnen ja als PSV zijnde.

Met Depay erbij is PSV geen middelmaat meer, maar echt niet zo geweldig als Memphis doet overkomen. Aub zeg.

7 november 2014 om 21:34

PSV heeft genoeg alternatieven hoor. Wijnaldum, De Jong, Schaars. Klasbakken team voor Eredivise begrippen. En dan niet te vergeten Guardado, wat waarschijnlijk de beste Eredivisie speler is, helemaal als je kijkt naar zijn reputatie.

7 november 2014 om 22:07

Bij ajax hoef je niemand weg te halen om het middelmaat te laten zijn.
dat zijn ze nu al.

7 november 2014 om 22:23

inderdaad vitesse en ajax zijn dus middelmaat volgens jou zijn we daar ook over eens, en is echt een grappige redenatie vaan jouw kant, haal de 2 beste apelers van elke ploeg weg wordt het minder; zelden iemand die zo kortzichtig denkt gezien trouwens heb medelijden met je

7 november 2014 om 22:38

Tegen Ajax was dus met die Depay.
Vitesse is inderdaad gewoon middelmaat, maar laat me raden: jij vindt ze geweldig? Hahahah

Ja vast, haal Clasie en Karim weg bij ons en we zijn nog steeds prima.
Maar ja succes met geilen op je PSV poster. Spreek je einde van de maand.

Je hoeft geen medelijden met mij te hebben hoor, heb dat eerder met jezelf. Nooit een kampioenschap van je club meegemaakt. Yes ik voel je pijn (not).

7 november 2014 om 22:45

nooit een kampioenschap meegemaakt?? ik heb er meer dan jou meegemaakt in ieder geval, de laatste keer toen betaalde je je seizoenkaart/ticket nog met guldens; je vroeg er zelf om

8 november 2014 om 00:01

@ Fransen

Even geheel off-topic, geen idee voor wie je bent, maar je haat naar Ajax zit je nogal dwars? Kijk voor de grap ff je post-geschiedenis. Owe bromsnor. Waardeer deze jaloerzie wel.

Doei

8 november 2014 om 00:53

Tenminste heb ik een seizoenkaart!
Kan jij hetzelfde zeggen? Fox sport lover. Je bent vast nooit in het stadion en je wilt stoer praten hier.
En jij hebt er meer dan mij meegemaakt? Je komt uit 1995 man. Laatste keer dat jij een kampioenschap meemaakte zat je een cito toets te maken

@n fransen, leuk en aardig, maar Ajax boeit mij dus echt helemaal niets.

8 november 2014 om 01:57

Ik heb geen seizoenskaart maar ik bezoek regelmatig thuiswedstrijden ja? Nog nooit in het stadion geweest, lol... ik was 7 jaar toen ik m'n eerste wedstrijd heb bezocht en dat is mijn verste herinnering die ik nog weet, dus je bewering slaat kant noch wal.als ik niet in de stadion ben, kijk ik het lekker in m'n kamertje op Fox Sports inderdaad.

8 november 2014 om 12:54

Ja ja tuurlijk als 7jairge..... knipoog knipoog.
Regelmatig wedstrijden, ja ja jij wel....

En je geeft aan meer dan mij te hebben meegemaakt,, zoals wat. Vertel me meneertje 1995.
Wat heb jij meegemaakt wat ik zogenaamd niet zal hebben gezien!
Ik ben benieuwd. Praatjes.,....

7 november 2014 om 21:35

Hahahahaha,
Jou reaktie is meteen een confirmatie dat jij puur omvalt van jalouzie. Eerst Porto proberen te vergelijken met Ajax en dan ..........boem! als klap op de vuurpijl nu ook Psv? en jij denkt dat wij jou serieus nemen met je 24/7 leven op Ajax topics, omdat je schuimt uit je mond van die jalouzie?
Zielig, ik ga er ook echt niet op in.

Nu even serieus discussion: Ajax jeugd begint er echt aan te komen lijkt het. Vooral de lichting die nu de Youth Champions League speelt, is beangstigend voor de rest van Europa.
Het is alsof je als het eerste elftal tegenover Real Madrid, Barcelona of Bayern Munchen staat. Je doet een gebedje en hoopt dat ze een offday hebben en dat je die wedstrijd boven je zelf uitstijgt. Enkel dan kan het Ajax dat in de Youth CL speelt verslagen worden.

7 november 2014 om 22:27

24/7 leven op ajax topics en dan kom jij met 2 grote alineas aanzetten hahahaha en hoe boem pats waar heb je het over man psv staat niet voor niets 1e in de competitie met 4 punten voorsprong en hebben in een onderlinge duel bewezen over meer kwaliteit te beschikken

7 november 2014 om 22:12

Waar gaat deze post nu over?
Je haalt er 1 zin uit en daar reageer je op.
Ja, Memphis is heel goed, maar dan heb je nog niet het beste jeugdelftal.
Maher is geen jeugd meer lijkt me.
Het gaat om het feit dat we niet meer moeten proberen met veel geld spelers te halen en niet gaan voor rijke Arabieren of Chinezen, dan ga je kunstgrepen uithalen die altijd zuur opbreken, daar weet PSV alles van.
Ajax is jaren bezig met bouwen en dat gaat best aardig, de talenten komen er vanzelf, maar je hebt geduld nodig en vergelijken helpt niets want het gaat om wat j met je talenten doe en of alles goed valt met de talenten. Veel halen het niet, ondanks het talent, ongeacht welke club

7 november 2014 om 23:38

Mahler is geen eigen jeugd maar hij is wel nog jong.

Allemaal leuk en aardig maar als die jonge jongens die stap zetten zijn ze weg. Je blijft met altijd met talenten zitten, want zodra ze uitblinken zijn ze weg en kun je weer van voor af aan beginnen met nieuwe spelers.

Alleen zijn veel jonge spelers te vroeg weg. Tijd om te investeren Edwin. Is alleen maar beter voor de club Ajax, de Eredivisie etc.

Clubs als Atletico werken met een begroting van 100 miljoen, dus dat valt wel mee. Zeker gezien dat de omzet is van Ajax van de laatste 3 seizoenen. Ajax is gewoon top 25 financieel in Europa. En van dat jonge elftal valt wel mee, gemiddeld 24 in de CL is jong maar niet in de Europa League.

7 november 2014 om 20:39

1 Atletico heeft een begroting van ong. 125 miljoen, dat is toch 50 miljoen oftewel 67% meer.
2 Atletico speelt in Spanje, waar veel voetballers willen voetballen om bijv. tegen Real en Barca te kunnen spelen of om daar de top te bereiken. Spelers willen veel minder snel naar de Eredivie.
3 Ajax heeft een gemiddelde selectie van 22 jaar. Op drie na jongste van de CL en dat is ook jong in de Europa League.

7 november 2014 om 21:41

Ik geloof dat hier inderdaad het probleem ligt. Als je in Spanje, Engeland of Duitsland speelt, dan speel je veel meer topwedstrijden ieder jaar. Daar groei je als team en als individuele speler van.
Jammergenoeg is het niveau van de eredivisie te laag om je net zo snel te ontwikkelen als jeugdige talenten die meespelen met clubs in voorgenoemde competities. Reken maar dat de Ajax spelers zich ontwikkelen door wedstrijden te spelen tegen PSG en Barcelona.
Hierdoor krijgen die jonge talenten veel sneller een reputatie, maar zijn ze allemaal echt veel beter dan onze talenten? of krijgen ze enkel de kans om zich sneller te ontwikkelen naar een hoger niveau?

Dan zou ik toch voor PSV gaan, hebben veel meer potentieel.

Niet mee eens. Ik denk dat Anderlecht een stapje voor heeft. Als je beide ploegen morgen tegenover elkaar zet ben ik er zeker van dat Ajax wint, maar Anderlecht heeft nóg jongere spelers. Spelers met nóg meer talent en potentiëel.
Maakt op zich natuurlijk weinig uit want geen van beide clubs kan deze spelers lang behouden

7 november 2014 om 20:51

Als pec zwolle de dubbel kan pakken op Ajax dan zal Anderlecht dat ook wel kunnen hoor. :P

Heel leuk en aardig allemaal Van Der Sar, maar je bereikt er niks mee. Over een jaar of 3 zijn bijna al die talenten die in het eerste elftal zitten alweer vertrokken en begin je weer van af. Zo zal het ook blijven de aankomende jaren of we moeten in NL meer geld uitgeven voor directe versterkingen.

Hoe 't er nu uitziet blijven we nog een lange tijd 'maar' een opleidingscompetitie voor jonge spelers. In de CL heeft geen enkele Nederlandse club wat te zoeken helaas..

Porto heeft trouwens wel een beter team als Ajax.. PSV is minstens gelijkwaardig.

van der Sar. “De huidige jongens moeten twee jaar lang samen spelen en ik weet zeker dat we over twee jaar weer een stap hebben gezet.".

Dit zal zeker gebeuren, de as van het elftal heeft al bijna compleet bijgetekend tot juli 2018.
Het geraamte van het elftal( de as) zal blijven met Cillissen, van Rhijn, mogelijk Denswil( als hij snel gaat tekenen), Veltman en Klaassen.

Daarom heen komen langzaam maar zeker spelers als Nouri, Cerny, Zivkovic, Fisher, Kishna en El-Ghazi.

Over twee seizoenen groeien de kansen om te overwinteren in de CL enorm, als er dan geen talent op een bepaalde positie is zal er een aankoop plaatsvinden die er direct staat.

7 november 2014 om 21:01

Die Fischer is echt niet zo goed als men denkt. Die heeft aan het begin aardig gespeeld maar daarna ook heel lang niet tot zijn blessure. Nee ik denk dat Ajax niet meer op hem zit te wachten, met el ghazi en Kishna hebben ze sowieso al betere spelers en spelers die minder arrogant zijn dan deze deen

7 november 2014 om 21:17

Jonge spelers hebben vaak in hun tweede seizoen een terugslag, gun Fisher als hij terug is gewoon vijf wedstrijden en dan kunnen we beoordelen of hij goed of niet goed is.

Ik heb geen enkele twijfel, het is gewoon een geweldige voetballer die nog volwassen moet worden.

Als ik naar Boetius kijk en ik zou hem nu moeten beoordelen, komt hij er ook heel slecht af.
Vilhena idem dito.

Maar ben ook bij hun overtuigd dat zij het helemaal gaan maken.

7 november 2014 om 22:57

fransen,

De spelers die ik noemde zijn de as voor het elftal, of te wel de waterdragers voor de grotere talenten die dan komen aansluiten in het eerste.

Er hoeven niet 11 wonderspelers rond te lopen, maar er moet wel een basis as van het elftal zijn die het voetballen voor de anderen gemakkelijker maken.

7 november 2014 om 23:05

Nee je bent een trol omdat jij niet objectief kan zijn over Ajax en pure negativiteit uitstraalt. De spelers die jij opnoemt zijn geen toppers, maar als je niet kan inzien dat Van Rhijn die dit seizoen zeer solide is uit kan groeien tot een topper op zijn positie en Klaassen middelmaat vindt heb jij er weinig kijk op.

Veltman speelt aardig maar heeft idd het fysiek en de pure verdedigende kwaliteiten niet om een veel hoger niveau dan Ajax te bereiken. Denswil heeft amper een volledige jaar in de basis op eredivisie niveau gespeeld, lijkt me ook niet dat je dat al meteen matig kan noemen.

Tja, wat moet je daar nou mee? Bij Manchester United, Barcelona of Chelsea kun je niet met alleen maar 20-jarigen gaan spelen, want dan word je afgeschoten. In de Nederlandse competitie is dat niet het geval. Tegen de tijd dat die 20-jarige van Ajax het hogere niveau aankan vertrekt hij naar een topclub. Dus tja, wat heb je er aan als je het beste jonge elftal hebt (los van het feit of het zo is of niet)?

Niet echt meetbaar zo'n uitspraak. En uiteindelijk gaat het toch om wie het beste team heeft. Leeftijd doet er dan niet toe.

Wauw, erg knap hoor, de boel verbloemen met dit soort uitspraken.

Feit blijft dat Ajax al jaren bij de slechtste teams uit de cl hoort, getuige de uitschakeling in de eerste de beste schifting.

Ajax droomt er al jaren van om die volgende stap te maken terwijl ze dit jaar al een wedstrijd eerder uitgeschakeld zijn, dus er ten opzichtte van vorig jaar op achteruit zijn gegaan.

Al dat geneuzel altijd over een slechte loting..laat eerst nu maar eens in de el zien dat je europees wat wil bakken, tenminste als je überhaupt derde word in de poule.

Ajax is met stip de beste ploeg van Nederland, maar europees gezien teert men nog steeds op succesen behaald in het verre verleden.

7 november 2014 om 23:27

Ajax plaatst zich al jaren als derde voor de EL vorig jaar met 8 punten, kortom zelfs in de poule zijn we al niet de slechtste. Dikke onzin dus.

8 november 2014 om 00:29

Blijft uitschakeling,
Of je nu 3e word met 3 of 8 punten, je bent dus slechter dan de 1e twee en ligt er dus bij de eerste schifting uit.
Daarna bevestigd Ajax zijn europese zwakte door er in de europa-league bijna gelijk uit te vliegen tegen een vooraf kleiner ingeschatte tegenstander die juist aangeeft dat dat dus het daadwerkelijke niveau van onze landskampioen is.

Ik snap jou punt ook wel hoor, maar de realistisch werkelijkheid is dat Ajax de europese doelstelling al jaren finaal mist ondanks de soms puike prestaties in wedstrijden.

snap wel wat hij bedoeld als je kijkt wat de A1 presteert in de Youth league. ze waren 10 keer beter dan PSG en Barca

7 november 2014 om 21:06

Tegen de tijd dat die jongens in het eerste horen te spelen zijn zij of afgehaakt qua niveau of weggekocht door andere clubs... of een enkeling (klaassen etc.) haalt het wel, maar er stroomt nooit 1 elftal in zijn geheel door.

En tegen die tijd hebben Barcelona/psg weer mensen zat gekocht die beter zijn... of opgeleid.

Kijk Barcelona, die koopt Halilovic even voor 12 of 15 miljoen euro. De nieuwe messi bij wijze van.........en dan komt Ajax aan met die talentjes die zij wegkopen van ADO (kisna) of van Sparta (El Ghazi) daar win je de oorlog niet mee...........daar ga je niet mee overwinteren.

Een van de jongste selecties, ja.
Een van de beste? Nee natuurlijk niet.

In potentie? Misschien.

Maar wij weten ook wel dat de meeste spelers goede spelers weggekocht worden voor flink wat geld en dat je daardoor ieder jaar met 2 à 3 zwakke posities te maken hebt.... bijvoorbeeld verdedigende middenvelder en spits dit jaar bij Ajax.... en verder afhankelijk van de grilligheid van een Kisna/ghazi... Daar ga je niet mee overwinteren hoor.

Als Ajax wilt overwinteren moet je toch echt een klasse vleugelspeler halen.... en een echte ''6'' tegenwoordig is je verdedigende middenvelder de draaischijf van je elftal. Maar als je daar Zimling, Viergever of Serero neer moet zetten... daar wordt je niet blij van lijkt me.

Misplaatste arrogantie ten top... Ongelofelijk dat hij zichzelf zo voor schut durft te zetten. Ajax komt met haar kwaliteit in de verste verte niet in de buurt van de Europese subtop... laat staan de echte top ongeacht welke leeftijdscategorie je er ook op los laat. Totaal van deze wereld de gek....

Respect voor de keeper Van der Sar, maar vind dit misplaatst optimisme. Beste jonge team qua leeftijd, dat is iets anders dan beste jonge team qua voetbal toch? Laat staat dat de talentvolle jeugd in Nederland die laatste stap weet te maken naar de echte top, dan worden we vaak links en rechts ingehaald door spelers uit competities waar de weerstand een stuk groter is.

7 november 2014 om 22:15

Maar dat onderkent hij toch ook?
Of een keer geluk hebben, een keer dat alles op zijn plek valt en dan een resultaat halen, maar dat zijn incidenten, want we hebben in Nederland niet genoeg geld en daar is hij geel realistisch in!

Van der Sar kijkt al duidelijk verder als dit seizoen, en dat is mooi om te lezen.

Hoewel de leeftijd nu al vrij jong is (zeker voor de CL) zal die binnenkort nog veel lager liggen. Zeer waarschijnlijk zijn Sightorsson, Moisander en Schone na dit seizoen weg of zelfs in de winterstop al. De spelers die hun plaatsen in nemen zijn verwacht ik Milik, Denswil en Fischer. Dan heb je natuurlijk een bijzonder jonge kern van je elftal staan. Daarom vind ik het ook belangrijk dat Ajax zijn selectie verder intact probeert te houden en contracten langdurig probeert te verlengen. Dat kan je de komende seizoenen heel veel plezier opleveren.

Overigens mag Van der Sar de uitspraak op een bepaald punt nuanceren. Dit jaar werden we ingeloot met 2 hele zware ploegen, vorig seizoen was AC Milan zeker geen kanshebber op de CL. Dat er kwalitatief meer op het veld stond bij Milan was duidelijk, maar zeker achteraf gezien kun je concluderen dat Milan te hoog werd ingeschat bij aanvang. Ook in 2012 hadden we met Lyon uit pot 2 een tegenstander die we hadden kunnen verslaan. De manier van uitschakelen was natuurlijk duidelijk niet zuiver, maar het was een pot waarin we zeker hadden kunnen doorgaan. In 2010, 2012 en 2014 zijn we kansloos geweest, in 2011 en 2013 waren we er heel dichtbij, dat was toen de loting minder zwaar was.

Maar een echt eenvoudige loting hebben we nog niet gehad, telkens is het eigenlijk vechten om 1 CL ticket aangezien je weet dat clubs als Real en Barca er altijd 1 pakken. Clubs als Porto en Arsenal die in pot 1 belanden zijn veel minder zeker van hun tickets. Daar kun je ook gemakkelijker punten tegen pakken.

7 november 2014 om 22:51

Als je als team al hoopt op een gunstige/makkelijke loting dan heb je eerlijk gezegd helemaal niks te zoeken in de CL. Het is de Champions League!!! De beste teams dat seizoen van Europa zitten erin!! Helaas hebben de Nederlandse clubs op dit moment niks te zoeken in de Cl..

Dat zou hetzelfde zijn als hopen dat Messi, Suarez, Neymar etc allemaal geblesseerd waren tegen Ajax.

Tegen een Porto en Arsenal zou het misschien ''makkelijker'' zijn om punten te pakken, maar dat zie ik ook niet 123 gebeuren. Ze moeten in Nederland eens wat gerichte aankopen doen (directe versterkingen) in plaats van te teren op de talenten..

Hoe Ajax eruit is getrapt de afgelopen jaren is natuurlijk erg zuur, met name toen we met Lyon in de poule zaten.. Maar toch moet er wat veranderen als men wilt overwinteren in de CL.

8 november 2014 om 00:10

Dat heb je wel degelijk, Ajax heeft voor de winter meer in de CL te zoeken dan om voor de winterstop te spelen in de Europa League. Als je de resultaten ziet wordt dat beeld ook bevestigt. Eerlijk is eerlijk, na de winter hebben we er weinig te zoeken. Dat geld voor veel meer clubs, niet alleen Ajax. Bijna alle clubs in pot 4 en veel in pot 3 zijn meer afhankelijk van de loting om door te gaan dan van hun eigen materiaal. Dat is geen schande. Ajax behoord zeker tot de 32 clubs die voor de winterstop in het hoofdtoernooi thuishoren.

Voor gerichte aankopen is natuurlijk altijd plaats en dat gebeurd ook. De vraag is alleen of een gerichte aankoop per definitie een directe versterking moet zijn. Soms zijn directe versterkingen niet goed voor een club, omdat ze daarmee het proces van sommige andere spelers verstoren. Ik denk meer dat het een kwestie is van het selecteren van de juiste aankopen. Kijk naar Van der Hoorn, die is gehaald en is zoals het er tot toe heeft uitgezien totaal overbodig. Een kwestie van een verkeerde inschatting in mijn optiek.

Het treurige is een beetje dat ze zelf zijn gaan geloven in de filosofie van Johan Cruijff. En waarom eigenlijk, omdat Johan Cruijff de beste voetballer was die Ajax ooit gekend heeft? Het is eigenlijk treurig dat iedereen blind achter die man aan holt alsof hij het voetballen heeft uitgevonden.

Moet Ajax gokken op de jeugd? Uiteraard is een goede jeugdopleiding belangrijk, maar zo krampachtig als Ajax zich vastklampt aan deze "reddingsboei" is eigenlijk lachwekkend. Alleen goede jeugdspelers is absoluut niet genoeg om mee te doen met de Europese top. Zelfs in Nederland is het niet eens voldoende wanneer je goede jeugdspelers hebt. Cruijff kan dan wijzen naar 1995 en 1996, maar ook in dat team zaten verschillende buitenlandse aankopen en de nodige ervaring. Komt daarbij dat het voetbal sinds 95 een duikvlucht heeft genomen en dat de verschillen door het grote geld nog duidelijker geworden zijn.

Door het krampachtige vasthouden aan de visie van Cruijff, verspeelt Ajax waarschijnlijk dit jaar de titel. Had Ajax in de zomer een aantal verstandige aankopen gedaan, dan hadden ze fluitend op naar de volgende titel gekund. In mijn opinie blokkeert Cruijff dit met zijn belachelijke plan. Ajax, en geen enkele Nederlandse club, zal ooit meer een echte betekenis spelen in de Cl.je kan alleen met een goed scoutingsbeleid en goede aankopen enig sinds nog wat bij blijven. Daarbij uiteraard een aantal leuke jeugdspelers.

7 november 2014 om 22:23

Zeer kortzichtig, jij gaat er vanuit dat Nederlandse clubs nog steeds jongens met ervaring kunnen halen die de club verder kunnen brengen in de CL. Dan kom je van een koude kermis thuis.

7 november 2014 om 22:30

Psv heeft met Guardado toch wel een behoorlijke speler in huis. Ik heb hem eigenlijk nooit echt in de gaten gehouden bij Valencia maar het is toch wel een speler met status. Bij Mexico vind ik hem ook altijd een van de beste.

7 november 2014 om 22:53

weet wat kortzichtig is, de gedachte dat niemand met status zin heeft om in amsterdam te voetballen voor 1miljoen per jaar, ene guardado zou zeker niet hebben mistaan bij ajax

7 november 2014 om 23:08

Die Guardado is wel echt het nieuwe stokpaardje van de Psv'ers onder ons merk ik weer. Ik vind het allemaal wel meevallen, iedereen doet alsof het een absolute topper is, maar tot nu toe heeft hij nog vrij weinig beslissende dingen gedaan. Wijnaldum en Maher zijn niet minder dan deze Mexicaan, die laten we het niet vergeten geen restwaarde heeft.

9 november 2014 om 12:52

Dus omdat ik Guardado een goede speler vind ben ik een psv'er? Haha wat is dat nou weer voor een rare opmerking. Ik ben absoluut geen psv'er, om eerlijk te zijn heb ik niet echt een voorkeur in Nederland.

7 november 2014 om 23:31

Waarom? Omdat het de enige juist strategie is, Ajax en NL bieden toptalenten een mooi podium, daarom denk ik dat een Odegaard Ajax ook serieus overweegt en zelfs wel kiest boven een Real Madrid.

Het is financieel ook nog interessant en het draait toch om de knaken in het voetbal. Om de titel doen we ook dit jaar weer mee, 4 punten achter en de meeste lastige duels achter de rug in de eerste seizoenshelft. Zou mij niet verbazen als we in januari bovenaan staan.

Leuk voor Ajax en leuk voor Vdsar maar als die jongens die ene stap nog zetten, dan gaan Real, City, Barcelona of United of PSG of Chelsea of nog een ander met zo een zak geld zwaaien dat al dat jeugdige talent op een ander zal proberen die CL te winnen.

Het lijkt me nogal naief om te geloven dat Ajax nog ooit een CL gaat kunnen winnen.

Dit kan alleen als er een salary cap ingevoerd wordt, liefst nog in combinatie met een maximum aan selectiespelers en een vastgelegd maximum aan spelers dat mag verhuurd worden.

Ik geloof dat vb. Chelsea over gans Europa ongeveer 40 spelers heeft zitten. Van een Courtois hoor je dan, een aantal anderen worden te gelde gemaakt (lukaku en Debruyne) en van vele anderen hoor je nooit nog iets.

Maar vooral dus die salary cap, anders is Ajax compleet kansloos om met die beste jeugd van Europa de absolute top te bereiken. De 1 na de andere zal immers al lang weggekaapt zijn door de kapitaalkrachtigere clubs.

Wat een vertoning bij dat amsterdam voor, amsterdam na programma. Te triest voor woorden.

tjoep: welkom bij de Nederlandse omroepen dat is al jaren Amsterdams georiënteerd.
En met amsterdammer en ajacied Matthijs van Nieuwkerk kan je helaas ook geen objectieve tv verwachten.

7 november 2014 om 22:24

Wat is aan dit item niet objectief?
Lijkt meer op afgunst of jaloezie

Wat doorstroomt uit de jeugd is meestal wel sterk. Sommige groeien echt uit, sommige iets minder.

Maarja Ajax. Zodra de knop omgaat dat we geen Zimling willen en V D Hoorn, als ons aankoopbeleid nou is een keer echt wat aanwinsten binnen haalt, dan ga je idd stappen maken.

Men lijkt bij Ajax de laatste tijd verblind door zaken als 30min goed voetbal tegen Barca, en 20min leuk voetbal tegen Psg. Maar er is een immens verschil tussen incidenteel leuk meevoetballen en structureel dat niveau vasthouden. Ook is het leuke voetbal van de A1 nu weer een welkome strohalm om hardop te dromen over toekomstige Europese topprestaties. Tja zo praat je jezelf uiteindelijk misschien wel naar de top, tenminste in je eigen wereld... Whisful thinking noemen ze dat. Keihard 2x op je lazer krijgen van bijv. Redbull of zelfs Pec lijkt men al weer lang vergeten of waren kennelijk slechts incidenten.

M.i. zouden ze wat minder bezig moeten zijn met continu over hard dromen van aansluiting bij de top en wat meer met het heden. Laat eerst het eerste eens een tijdje structureel goed voetballen op nationaal niveau want die uitdaging lijkt gezien het vaak povere veldspel van de laatste jaren mij voorlopig groot zat.

Dat is een persoonlijke mening en niet echt een feit. Maar goed, dit is ook het beste Ajax in jaren. Ik vind het een beetje raar om jezelf dit soort schouderklopjes te geven. Je kan best het beste jongste team hebben maar daar win je blijkbaar Europees vrij weinig mee...

Sorry Edwin, het is naïef denken dat deze groep nog twee jaar bij elkaar blijft. Als ze stappen vooruit maken dan zijn ze zo weg. Ajax kan niet op tegen het grote geld. Dat is gewoon de harde realiteit. Ik denk zelfs dat een aantal spelers van de A1 al op het lijstje staan van de rijke Bosmanclubs. Ik snap best dat men in de Arena zo praat omdat Ajax nog altijd de ambitie heeft van voor het Bosman tijdperk, maar realistisch gezien kunnen wij hier niet onze topspelers lang houden.

7 november 2014 om 23:19

007, Van der Sar moet natuurlijk zijn club verkopen maar kraamt hier de grootst mogelijke onzin uit. Je hebt helemaal gelijk, de betere spelers worden al gescout door de internationale top clubs en zijn direct vertrokken wanneer ze een een goed aanbod krijgen. Cruyff zei twee maanden geleden nog dat buitengewone talenten automatisch zullen vertrekken naar de meer gefortuneerde clubs in Europa. Van der Sar beweerde vandaag ook al dat het binnen halen van Ziggo aanvoelde als een hoofdprijs, wanneer je deze deal vergelijkt met de deal die United wist te sluiten met Adidas kom je al snel tot de conclusie dat de woorden van Van der Sar gebaseerd zijn op wishful thinking en gebakken lucht.

7 november 2014 om 23:33

Tja onzin of niet, Veltman, Cillessen, van Rhijn, Klaassen nu allemaal belangrijke spelers verlengen wel tot 2018 (4 jaar looptijd nu), dus dat is zeker niet ondenkbaar.

United met Ajax vergelijken, wat krom, in de PL en zeker in Man Utd gaat veel meer geld om.

8 november 2014 om 00:29

afcanats, wanneer Van der Sar ook beseft dat er in de Premier League meer geld omgaat dan in de Eredivisie spreekt hij gewoon voor zijn beurt. Het is te belachelijk voor woorden dat Van der Sar denkt dat Ajax stappen gaat maken wanneer de financiële verschillen alleen maar groter worden. Van der Sar is niet bepaald een raketgeleerde, hij lult als Gods woord in een ouderling. Van der Sar verkondigt, net als Jonk, de onzin van Cruyff en maakte zich compleet belachelijk bij Matthijs van Nieuwkerk.

Stop met dromen jongen, eet je pizza.

Anderlecht heeft een jonger elftal en nog beter ook, zit veel meer potentieel in. Mbemba, Praet, Tielemans, etc. zullen het echt gigantisch ver schoppen, bij Ajax zie ik enkel Boilesen als toptalent. De rest is subtop of ééndagsvliegen zoals de Lorenzo Ebecilio's en Ryan Babels van weleer.

8 november 2014 om 00:01

Andersen heeft minder ervaring dat die jongens van Anderlecht die je opnoemt, geef Andersen gewoon 2 jaar en je zal ook in hem het toptalent zien (wat ik nu al gewoon zie hoor)
Ook Fischer (maar ja, lang geblesseerd) kan die top echt halen.
Kishna en El Ghazi, hmmmm, ze zullen constanter moeten worden (fischer bijvoorbeeld, zelfs in zijn dip was iedere wedstrijd wel gewoon gevaarlijk).
Maar ook dit komt allemaal met ervaring etc.

Qua talent zit het bij Ajax echt wel goed, ze hebben alleen tijd nodig, zoals vd Sar eigenlijk zegt.
Onnodig misschien om deze zware uitspraak te doen, maar ik kijk echt uit naar de komende jaren.
Deze uitspraak had hij kunnen doen over de A jeugd, dan had hij meer recht van spreken vind ik, dat is echt niet normaal, maar goed, toekomst zie ik zonnig tegemoet.
We zullen zien


vd Sar heeft gelijk.
Ajax 1 ook .afgelopen week de eerste helft met 10 man Barca de baas, ik bedoel maar.
(sighorsson reken ik niet mee, ,grootste miskoop ooit van Ajax, Kan niet mee voetballen .leuke spits voor feyenoord)

7 november 2014 om 23:36

coopers, kijk de wedstrijd nog eens terug. De eerste helft was het gewoon elf tegen elf. Van der Sar lult gewoon uit zijn nek als directeur marketing. Hij moet zijn club verkopen en kraamt in De Wereld Draait Door de groots mogelijke onzin uit. Het is te belachelijk voor woorden dat Van der Sar op grond van twee goede wedstrijden tegen Barcelona durft te beweren dat Ajax de beste jeugd heeft. Van der Sar nam ik al niet serieus en hij heeft zich de afgelopen avond compleet voor schut gezet in De Wereld Draait Door. Ajax had er beter aan gedaan om Van Kinsbergen naar Matthijs van Nieuwkerk te sturen voor een serieus verhaal. Van der Sar is als directeur marketing op dit moment nog te licht voor zijn functie en werkt alleen maar op de lachspieren.

Dit kan je toch niet meer serieus nemen? Van der sar maakt in de media zwakke indruk op mij

Het begint meer en meer eng te worden daar.
In eerste instantie dacht ik dat ze gewoon iedereen voor de gek hielden , zelf hun zakken vullen en klaar.
Maar nu begin ik steeds meer te geloven dat ze werkelijk denken hier de cl mee binnen te kunnen halen.

Ze zijn volledig de weg kwijt gebrainwashed door die ene vanuit zijn ivoren torentje.

Serieus het begint op een commune te lijken.

Edwin van der Sar heeft alle vertrouwen in nieuw Europees succes van Ajax. De directeur marketing vertelde vrijdagavond bij De Wereld Draait Door dat de Amsterdamse ploeg alleen nog ‘die ene stap’ moet maken:

Hoe vaak krijgen we dit nog te horen en wanneer gaan we die ene stap maken dan ?
Zolang elk jaar de sterkhouders worden verkocht en er geen echte versterkingen komen gaan we die ene stap nooit maken.

Vind Anderlecht anders ook een aardig goed jong elftal hebben

“want we hebben het beste jonge elftal van Europa, qua leeftijd.”

Dat is hartstikke leuk als elk team speelt met dezelfde leeftijden. Helaas heb je in het topvoetbal daar niet mee te maken en dus heb je een goede mix nodig en daarmee kan Ajax gewoon niet concurreren. De Barca's en Real's en Bayern's ga je gewoon nooit meer evenaren. Je moet gewoon een Benfica en Porto achterna door af en toe leuk in de CL mee te doen tot bv. een kwart/halve finale en anders het in de EL heel goed doen door de finale te spelen/en of te winnen. Ik denk tot dat realistischer is dan Barca achterna want dat gaat nooit gebeuren.

Wel ben ik ook van mening dat ze bij Ajax niet moeten kiezen voor spelers die 3/4 miljoen kosten en niets toevoegen en toch op de bank komen te zitten maar gewoon 8/9 miljoen moeten uitgeven aan iemand die daadwerkelijk een vaste basisplaats krijgt en echt het niveau ook omhoog brengt. Gewoon beetje de manier van Psv door de 'toppers' van de subtop te kopen tegen een hoog bedrag maar dan wel weten dat ze het niveau aankunnen (strootman, Mertens enz. Ajax had het ook gedaan met Suarez bv.) Daar heb je veel meer aan om die paar 'zwakke' plekken op te vullen met aankopen.

Pleur toch een heel eind op met dat gegeil op leeftijd.

Leuk dat je een jong team hebt met potentie, maar als je constant die spelers verkoopt voordat de potentie is omgezet in kwaliteit, schiet je er geen flikker mee op. Daarnaast wordt je steeds weer afgetroefd op fysiek en ervaring.

Wil je als club wat betekenen, moet je het anders aanpakken dan hoe alle (!) Nederlandse clubs het nu doen.

En in de tussentijd geilen wij gewoon op A-spelers, als we niet om de prijzen kunnen ballen, verzinnen we toch gewoon zelf iets waar we de beste in zijn?

STOP MET KOPEN ONZIN.

We willen juist niet 100m maar 1b op de bank, dan kunnen we het salaris plafond omhoog gooien.

Zullen we wedden wie dan allemaal komt ?
Of bij city of de bank of bij Ajax week in week uit spelen.
Ik zou het wel weten met hetzelfde salaris.

En ja we kunnen niet gaan tippen aan city' salaris.
Maar talenten krijgen geen aguero salaris.

Alsof veltman/denswil of wie dan ook daar over 2 jaar ronaldo/messi/ suarez /zlatan etc etc wel af kan stoppen,,,,,
Met zijn onnozel gezicht gaat hij nu hij " een functie" begint te krijgen steeds onnozelere uitspraken te doen.

Hij wil dat er over 2 jaar een stap is gezet door Ajax. Eerdere berichten gaan over het steeds groter worden de gat tussen club's als Ajax en Barcelona. Over 2 jaar zal Barcelona dus eerder 10 maal zo groot zijn als Ajax en is het een achterwaartse stap. Het bedrag wat Ajax jaarlijks in de jeugd stopt zal dat niet voorkomen, daar lachen ze in Barcelona om. Of verwacht van der Sar serieus dat Ajax de komende jaren 3 of 4 spelers a 100 miljoen per stuk kan slijten.

Hoewel de lotingen steeds zwaar zijn heeft Ajax het toch echt meer aan zichzelf te danken dat ze de afgelopen jaren steeds een (doel)punt tekort kwamen. Het probleem is helaas dat Ajax te vaak kansen mist en altijd wel tegen "domme" tegendoelpunten aanloopt. Merkwaardaardig dat van der Sar nu hetzelfde beweerd als Overmars terwijl het elftal kwalitatief behoorlijk is uitgekleed.

Wat betreft die stappen, die zouden we ook dit seizoen gemaakt moeten hebben, vooralsnog valt het allemaal erg tegen. Voor de generatie die eraan gaat komen hoop ik wel dat Ajax er dan wel in slaagt om goede of op zijn minst degelijke internationale ervaring binnen te halen, want ook die jonkies die eraan gaan komen hebben gewoon dat soort spelers nodig. Van spelers zoals Klaasen kun je gewoon nog niet verwachten dat ze de boel op sleeptouw nemen omdat spelers zoals hij al de handen vol hebben om zelf een "sterktehouder" te worden. Hopelijk stopt Overmars/ajax nu ook eens met het halen van middelmaat; en doet men eens wat aan al die tegenstrijdige uitspraken en zaken die helaas nog steeds niet goed gaan binnen Ajax.

ik snap niet dat er hier mensen rondlopen die het zo fantastisch lijken te vinden om een piepjong elftal te zien spelen.
Zowel Ajax als PSV als Feyenoord spelen gewoon met teveel jonge jongens. Dat kan onderling misschien een mooie strijd opleveren, maar internationaal kom je gewoon te kort.
Daarbij vind ik deze uitspraak van v/d Sar wat voorbarig aangezien er komend seizoen misschien nog wel enkele ervaren mannen de deur uitlopen. (moisander, Schone) en dat hij er zomaar vanuit gaat dat het talent nog even een jaar of 3 bij Ajax blijft hangen. Vast wel enkele, maar daar zullen de contractverlengingen niets aan doen, die zijn om de kas veilig te stellen.

"we" lopen gewoon achter de feiten aan aangezien er bijna geen enkele ervaren speler van topniveau in de Eredivisie wil spelen. Het buitenland heeft meer aandacht, meer tegenstand en meer geld.
Zelfs al zou er een club superieur worden in de Eredivisie, b.v. Ajax wordt de komende 5 jaar nog eens op de sloffen kampioen, zal dat niets veranderen aan de internationale status. Dan blijft het verschil te groot en worden we door de talenten alleen gezien als springplank.
Die slag hebben we allang verloren. Dinsdag zat er nota bene een speler van 100 miljoen te banken bij Madrid.

Wat een onnozel interview bij Dwdd gisteren. Dat is toch topclub onwaardig, dat je op zo'n belangrijke managementpositie een dergelijke beginner hebt. Tenenkrommend slecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren